Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-01-19, 09:57   #1156
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Oj, det var ett snabbt mothugg... ;-) Inte säker på att du är representativ dock.

Eftersom det tresiffriga numret genereras av ATG kommer det aldrig kunna bli en del av själva inlämningsfilen, utan måste i så fall vara ett extra val vid inlämningen. Kan nog vara läge att skicka en fråga till ATG om hur de tänkt sig att det ska funka i kombination med filinlämning.
Det beror väl på vad det kostar, men kan tänka mig att en del Tillsammans-bolag som spelar reducerat kan tycka att det är en kul krydda.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 10:13   #1157
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5152
Standard

Om man spelar reducerade system ? har ofta + 100 kuponger !


I reducerade system får man ofta 50 kuponger som kostar 2 - 10 ´kronor, chansen att vinna på en enskild kupong är ganska liten, men det blir mycket att betala om man skall vara med i lotteriet.


eller har man kanske ngt special fär oss filinlämnare, tex vi får ett kupongnummer och sedan -001 -002 - 003 -004 osv på alla kuponger

avstår - börjar tröttnar på tokerierna, back to basic.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 10:46   #1158
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Största nyheten i V75:s historia...? Suck!

Dessutom har de glömt att berätta vad det kostar i sitt pressmeddelande.


/Ronden
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 13:22   #1159
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det beror väl på vad det kostar, men kan tänka mig att en del Tillsammans-bolag som spelar reducerat kan tycka att det är en kul krydda.
Det kommer inte finnas stöd för Boost i vare sig Tillsammans eller filinlämning.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle22114267.ab
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 13:47   #1160
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Det kommer inte finnas stöd för Boost i vare sig Tillsammans eller filinlämning.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle22114267.ab
Då behöver man inte bry sig om detta med andra ord.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 13:49   #1161
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Tillsammans är det ju direkt FEL att inte ha boost, på all form av andelsspel blir ju Boost väldigt vettigt, men på filinlämning är det ju korrekt, då filinlämning är för de något vassare spelarna som försöker spela ett mer matematiskt korrekt vad, och därmed aldrig skulle betala en krona för boost.

Man får vara tacksam för att ATG inte tar något ur v75-potten, utan har detta som ett rent tilläggslotteri.

Men katastrofalt dåligt att inte ha det på Tillsammans.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 14:34   #1162
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Tillsammans är det ju direkt FEL att inte ha boost, på all form av andelsspel blir ju Boost väldigt vettigt, men på filinlämning är det ju korrekt, då filinlämning är för de något vassare spelarna som försöker spela ett mer matematiskt korrekt vad, och därmed aldrig skulle betala en krona för boost.

Man får vara tacksam för att ATG inte tar något ur v75-potten, utan har detta som ett rent tilläggslotteri.

Men katastrofalt dåligt att inte ha det på Tillsammans.
Tillsammans är ju fullt med bolag som innehas av "vassa spelare" likväl som "slöa spelare", bägge grupperna använder sig gärna av filspel och varför du generaliserar om att V75 Boost inte skulle vara intressant för dessa grupperna blir endast ett hypotetiskt antagande ifrån din sida utan att du har något belägg för detta!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 15:11   #1163
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Utan att ha haft tid att räkna på det så är den spontana känslan att det är STORT EV- att köra med boost vilket då borde avskräcka "de något vassare spelarna som försöker spela ett mer matematiskt korrekt vad" så antagandet är väl inte helt taget ur luften att den typen av spelare inte är målgrupp för detta spel. Däremot andelsspel och harry boy lär ju använda sig av detta flitigt vilket troligen är huvudmålgrupperna vad jag kan förstå.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 15:22   #1164
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Utan att ha haft tid att räkna på det så är den spontana känslan att det är STORT EV- att köra med boost vilket då borde avskräcka "de något vassare spelarna som försöker spela ett mer matematiskt korrekt vad" så antagandet är väl inte helt taget ur luften att den typen av spelare inte är målgrupp för detta spel. Däremot andelsspel och harry boy lär ju använda sig av detta flitigt vilket troligen är huvudmålgrupperna vad jag kan förstå.
ATG's prio 1 är att dra in så mycket pengar som möjligt till travsporten, då kan man inte hålla på att exkludera vissa kundgrupper ifrån deras produkter
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 15:26   #1165
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
ATG's prio 1 är att dra in så mycket pengar som möjligt till travsporten, då kan man inte hålla på att exkludera vissa kundgrupper ifrån deras produkter
Det beror ju på kostnaden för att inkludera dom? Om det tar tex 20 år att återfå investeringen så är det ju inte direkt en intressant investering?

Med det säger jag inte att det är för dyrt eller att det tar 20 år, det var bara ett exempel. Men jag tror inte dom utesluter en kundgrupp bara för att dom känner för det utan det lär nog ligga en anledning bakom?
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 15:29   #1166
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Utan att ha haft tid att räkna på det så är den spontana känslan att det är STORT EV- att köra med boost vilket då borde avskräcka "de något vassare spelarna som försöker spela ett mer matematiskt korrekt vad" så antagandet är väl inte helt taget ur luften att den typen av spelare inte är målgrupp för detta spel. Däremot andelsspel och harry boy lär ju använda sig av detta flitigt vilket troligen är huvudmålgrupperna vad jag kan förstå.
Med tanke på att ATG räknar med att betala ut hälften så är det förmodligen en korrekt gissning...

"Sett över ett år, så ser vi, att vi kommer att ha ett vinstavdrag på 50 procent, säger Sten Andersen till Trav365."
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 16:20   #1167
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ser ut som ett ganska smart grepp. Jag var skeptisk när jag läste om det först för ett par månader sedan, men nu när jag ser upplägget för de som torskat och att man vinner ganska ofta ser det bra ut. Ett sätt som ger kassa spelare/harryspelare ännu ett sätt att få en smula tillbaka. Det är bra för deras fortsatta spelande. Speciellt under perioder när det ofta är jackpott på femmor är det viktigt att mata de behövande lite (nåja, skenbart iallafall).

Även bra för att hålla intresset igång och att ha bongen kvar i handen och kanske lite på sikt få andra intresserade i och med att man plockar upp torskbongen senare på kvällen för att kolla om man ändå lyckades få upp något ur "torskhinken".

Självklart inget "seriösa" spelare kommer ägna sig åt. Det kommer väl bli ett jävla gapande på det här precis som det var om virtuella race men spelare som inte är målgruppen ska ge fan i att lägga in tyckande ur eget perspektiv i sånt här. Låt vara om man ser det som en på sikt omsättningsminskande manöver då, men det är jag övertygad om att det här inte är.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 17:57   #1168
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Det kommer inte finnas stöd för Boost i vare sig Tillsammans eller filinlämning.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle22114267.ab
Mejlade ATG idag om avsaknaden av ovanstående punkter, fick följande svar:

"Det handlar om en prioriteringsfråga vid lansering. Vi kommer utvärdera kontinuerligt och det är inte omöjligt att det kommer vid en senare tidpunkt".
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 18:21   #1169
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Här är jag glad över att jag hade helt fel i hur Boost ska finansieras. Ingen "allmän avgift" från V75-potten.

Men jag tror inte vanliga omsättningen kommer att bli helt "orörd".

Låt säga att vi har en spelare som spelar V75 för 500 kr idag.

Kommer den boost-spelaren att öka sin insats till 500+50 = 550kr ? Eller kommer spelaren spela 454+46 = 500 kr?

Sanningen ligger naturligtvis någonstans däremellan. Men Boost-omsättningen kommer absolut inte att bestå av en "ren ökning". Utan snarare mestadels av flyttad omsättning á la Virtuell Racing.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+1), hugotheboss (+5)

Senast redigerad av Strappa71 den 2016-01-19 klockan 19:06.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 18:24   #1170
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ser ut som ett ganska smart grepp. Jag var skeptisk när jag läste om det först för ett par månader sedan, men nu när jag ser upplägget för de som torskat och att man vinner ganska ofta ser det bra ut. Ett sätt som ger kassa spelare/harryspelare ännu ett sätt att få en smula tillbaka. Det är bra för deras fortsatta spelande. Speciellt under perioder när det ofta är jackpott på femmor är det viktigt att mata de behövande lite (nåja, skenbart iallafall).

Även bra för att hålla intresset igång och att ha bongen kvar i handen och kanske lite på sikt få andra intresserade i och med att man plockar upp torskbongen senare på kvällen för att kolla om man ändå lyckades få upp något ur "torskhinken".

Självklart inget "seriösa" spelare kommer ägna sig åt. Det kommer väl bli ett jävla gapande på det här precis som det var om virtuella race men spelare som inte är målgruppen ska ge fan i att lägga in tyckande ur eget perspektiv i sånt här. Låt vara om man ser det som en på sikt omsättningsminskande manöver då, men det är jag övertygad om att det här inte är.
Där tycker jag att du är helt ute och cyklar.

Om det i praktiken handlar om "flyttad omsättning" så är det absolut något som även påverkar spelare utanför målgruppen!

På sikt är alla pengar som omsätts utanför de vanliga spelpoolerna omsättningshämmande. "Lottköpare" är inte särskilt trogna kunder. När nästa fluga dyker upp hoppar man snabbt vidare.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td