Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-01-19, 22:52   #1171
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Där tycker jag att du är helt ute och cyklar.

Om det i praktiken handlar om "flyttad omsättning" så är det absolut något som även påverkar spelare utanför målgruppen!

På sikt är alla pengar som omsätts utanför de vanliga spelpoolerna omsättningshämmande. "Lottköpare" är inte särskilt trogna kunder. När nästa fluga dyker upp hoppar man snabbt vidare.
Det vet jag inte, de där som spelar lotto vecka ut och vecka in är väl några stycken eller? Och det här närmar sig ju lotto litegrann. Om det blir en flyttad omsättning som du kallar det från andra sporter/spel så är det ju kanon.

Och det är väl sant kanske att lottköpare gärna hoppar runt mellan olika spel, men förhoppningsvis är det väl så i det här fallet att de kommer in för lottot men stannar för sporten som det kanske kanske är en lite större chans att de får upp ögonen för. Och får man bara 1 ny trogen kund som omsätter några tusenlappar per månad på 1000 Boost-köpare så kan det vara värt det.

Så har vi det där med att de småspelande torskarna får igen lite emellanåt också, istället för att få fem rätt och 0kr. Det är en kundgrupp där det finns folk som är på väg ut som kanske stannar kvar pga det här. Och en bibehållen omsättningskrona är en krona är en krona. Oavsett om den omsättningen nu är flyttad från en traditionell kortsiktig spelpool till en mer trögrörlig och svårdefinierad. Det kan ju hända då att konkurrensen med avseende på spelarkompetens per satsad krona i de vanliga potterna då blir ytterst marginellt hårdare. Om det händer märker kanske en bråkdel av spelarna det. Förmodligen är de allra i den bråkdelen i den lilla gruppen vinnande spelare. De är inte vinnande på så marginella grunder. Att folk slutar spela på trav av sådana här anledningar är att måla fan på väggen. Däremot kan jag köpa att de slutar pga ändrade tider, för tråkiga lopp osv. Men det här är en icke-fråga.

Jag tycker som vanligt att det är positivt att de försöker sig på någonting och som vanligt är man helt ensam om det. För 5 år sedan skrek alla "gör något, det går åt helvete!". Idag skriker alla "gör något annat, det går åt helvete och allt ni försöker är fel/kommer bli fel/tycker jag är fel även om motsatsen nu skulle bevisas!". Helt otroligt vilket gnällsläkte travgalningarna är. Allt sågas och sällan eller aldrig kommer någon med förslag som skulle vara bättre, eller som ens är genomförbara.

Det var så längesen Harry Boy kom till så jag minns det inte ens. Men jag kan ge mig fan på att alla spelare blev vansinniga över att man skulle dra vanära över deras kära "skicklighetsspel" genom att dra in slumpfaktorn på det där vulgära viset och leda vanligt folk att tro att de hade i potten att göra. Ingen trodde väl att det skulle funka. "Lägg inte en massa pengar på marknadsföringen av det där, köp nya målkameror till banorna istället så vi inte får så gryniga målfoton" hette det väl eller nåt. Som om nya målkameror skulle göra att fler spelade. Eller att folk slutar spela för att det blir dött lopp någon gång (också en av alla icke-frågor som folk drar upp emellanåt).
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+100), alle (+100), AndyMart (+100)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 23:02   #1172
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Hälften som lirar hoppas på tur, och vet inget,
10% av dem vill nog vara med, bra för Atg.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-20, 06:22   #1173
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Hälften som lirar hoppas på tur, och vet inget,
10% av dem vill nog vara med, bra för Atg.

Precis så.
En av de bättre idéer ATG lanserat, personligen förvånas jag bara över att det inte kommit tidigare.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-24, 15:38   #1174
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

http://www.kolgjini.se/blogg.cfm/inlagg/311

Läs gärna Lutfis bloggar. Finns mycket läsvärt där. Han är inte direkt förtjust i organisationen Svensk Travsport.....
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-24, 16:02   #1175
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det vet jag inte, de där som spelar lotto vecka ut och vecka in är väl några stycken eller? Och det här närmar sig ju lotto litegrann. Om det blir en flyttad omsättning som du kallar det från andra sporter/spel så är det ju kanon.

Och det är väl sant kanske att lottköpare gärna hoppar runt mellan olika spel, men förhoppningsvis är det väl så i det här fallet att de kommer in för lottot men stannar för sporten som det kanske kanske är en lite större chans att de får upp ögonen för. Och får man bara 1 ny trogen kund som omsätter några tusenlappar per månad på 1000 Boost-köpare så kan det vara värt det.

Så har vi det där med att de småspelande torskarna får igen lite emellanåt också, istället för att få fem rätt och 0kr. Det är en kundgrupp där det finns folk som är på väg ut som kanske stannar kvar pga det här. Och en bibehållen omsättningskrona är en krona är en krona. Oavsett om den omsättningen nu är flyttad från en traditionell kortsiktig spelpool till en mer trögrörlig och svårdefinierad. Det kan ju hända då att konkurrensen med avseende på spelarkompetens per satsad krona i de vanliga potterna då blir ytterst marginellt hårdare. Om det händer märker kanske en bråkdel av spelarna det. Förmodligen är de allra i den bråkdelen i den lilla gruppen vinnande spelare. De är inte vinnande på så marginella grunder. Att folk slutar spela på trav av sådana här anledningar är att måla fan på väggen. Däremot kan jag köpa att de slutar pga ändrade tider, för tråkiga lopp osv. Men det här är en icke-fråga.

Jag tycker som vanligt att det är positivt att de försöker sig på någonting och som vanligt är man helt ensam om det. För 5 år sedan skrek alla "gör något, det går åt helvete!". Idag skriker alla "gör något annat, det går åt helvete och allt ni försöker är fel/kommer bli fel/tycker jag är fel även om motsatsen nu skulle bevisas!". Helt otroligt vilket gnällsläkte travgalningarna är. Allt sågas och sällan eller aldrig kommer någon med förslag som skulle vara bättre, eller som ens är genomförbara.

Det var så längesen Harry Boy kom till så jag minns det inte ens. Men jag kan ge mig fan på att alla spelare blev vansinniga över att man skulle dra vanära över deras kära "skicklighetsspel" genom att dra in slumpfaktorn på det där vulgära viset och leda vanligt folk att tro att de hade i potten att göra. Ingen trodde väl att det skulle funka. "Lägg inte en massa pengar på marknadsföringen av det där, köp nya målkameror till banorna istället så vi inte får så gryniga målfoton" hette det väl eller nåt. Som om nya målkameror skulle göra att fler spelade. Eller att folk slutar spela för att det blir dött lopp någon gång (också en av alla icke-frågor som folk drar upp emellanåt).
Kan inte nog poängtera hur mycket jag håller med dig! Skrämmande vad alla gnäller, inte mycket konstruktivt kommer fram heller!

Vinnie, Virtuella, boost och positioneringssystem, kanske inte stödjer allt till 100% (men vad vet jag) men man måste verkligen ge ATG att dom satsar hårt och jag tror det kommer betala sig i slutändan!

Sen är det absolut helt rätt att saker ska granskas, men granskning och gnäll är helt olika saker!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-24, 20:45   #1176
 
sherwyns avatar
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Danderyd
Inlägg: 440
Sharp$: 45
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
http://www.kolgjini.se/blogg.cfm/inlagg/311

Läs gärna Lutfis bloggar. Finns mycket läsvärt där. Han är inte direkt förtjust i organisationen Svensk Travsport.....
Lutfi skäms inte för att säga vad han tycker i alla fall.
sherwyn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-25, 08:38   #1177
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Har ni inte märkt hur utdelningarna har ökat i och med nedstängningen av Paribet.com med flera efter årskiftet? Plötsligt får man bra mycket mer betalt för sina vinster på v64, v75 och v86.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-25, 11:04   #1178
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Har ni inte märkt hur utdelningarna har ökat i och med nedstängningen av Paribet.com med flera efter årskiftet? Plötsligt får man bra mycket mer betalt för sina vinster på v64, v75 och v86.
OJA. Andelen "teoretiskt underbetalda" omgångar har rasat ner i källaren.

Hade på känn att det skulle bli skillnad. Men att det skulle bli så här stor skillnad kunde man inte drömma om.

En av huvudanledningarna till att jag har spelat allt mer sällan på trav över huvud taget och på vardagarna i synnerhet de senaste åren var att det ofta var så svaga utdelningar sett till svårighetsgraden.

Och denna förändring har skett trots att omsättningen har sjunkit på V64! ( Eller "tack vare" kanske vi ska säga eftersom vi vet vad det berodde på och det ändå inte genererade något märkbart netto till ATG )

Det här kan vara vändpunkten för spel på trav i Sverige. När utdelningarna är i bättre harmoni med svårighetsgraden finns det hyfsad chans att det inhemska spelet ( som är det enda som egentligen ger några pengar till travsporten ) tar fart igen!

Det här tror jag kommer att generera mycket mer pengar till travsporten än VR och Boost tillsammans.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2016-01-25 klockan 15:08.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-25, 11:58   #1179
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
OJA. Andelen "teoretiskt underbetalda" omgångar har rasat ner i källaren.

Hade på känn att det skulle bli skillnad. Men att det skulle bli så här stor skillnad kunde man inte drömma om.

En av huvudanledningarna till att jag har spelat allt mer sällan på trav över huvud taget och på vardagarna i synnerhet de senaste åren var att det ofta var så svaga utdelningar sett till svårighetsgraden.

Och detta trots att omsättningen har sjunkit! ( Eller "tack vare" kanske vi ska säga eftersom vi vet vad det berodde på och det ändå inte genererade något märkbart netto till ATG )

Det här kan vara vändpunkten för spel på trav i Sverige. När utdelningarna är i bättre harmoni med svårighetsgraden finns det hyfsad chans att det inhemska spelet ( som är det enda som egentligen ger några pengar till travsporten ) tar fart igen!

Det här tror jag kommer att generera mycket mer pengar till travsporten än VR och Boost tillsammans.
Jag har även själv redan märkt en ökad vinstutbetalning i butiken. Att ATG inte har fattat hur viktigt det är att vanligt folk vinner nån tusenlapp här och där, är ju ren inkompetens. Fan ta dem om de tecknar nya utlandsavtal med samma villkor i framtiden. Glada vinnare återinvesterar alltid sina vinster i fler spel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-25, 12:34   #1180
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 138
Standard

Tvillingoddsen till frankrike på atg.se stämmer inte med utdelningen. Någon som vet varför?
Lopp 1: 7-10 delade ut 36.70 i oddsen som står nedan med senaste uppdateringen efter loppet så är det 53ggr

Lopp 2: 3-16 delade ut 10 i odds men ska vara 20 enligt senaste uppdateringen

Senast redigerad av sigh den 2016-01-25 klockan 12:42.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-25, 23:16   #1181
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

V75 och V86 spelades inte så hårt av Paribet efter att man tog bort V7 och V8. Möjligen lite när det var jackpot. Däremot ser man på V64 hur de gått fram liksom på V4 och V5. Även dubbeloddsen ser rätt trevliga ut numera. Jag har inte hunnit kolla hur det ser ut på Tvilling och Trio, men det är annars två spel som passar bra för att kunna spela stort mot kollektivet. Snabba beräkningar mycket när spelstopp och stor plånbok för att kunna optimera insatserna.

Paribet omsatte miljonbelopp i stort sett varje dag, och det klart att den omsättningsminskning som syns nu kommer därifrån till största del. För svensk del är dock det här bra. Dränaget av pengar från svenska spelare till de stora hajarna är stoppat, det går att göra oddsfynd som inte bums utplånas av snabbräknande datorer och på sikt kommer omsättningen att öka bit för bit när spelarna generellt sett får en bättre återbetalning.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-26, 08:51   #1182
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

ALLT OM TRAV! (här kan man snacka allmänt om allt)


Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Jag har även själv redan märkt en ökad vinstutbetalning i butiken. Att ATG inte har fattat hur viktigt det är att vanligt folk vinner nån tusenlapp här och där, är ju ren inkompetens. Fan ta dem om de tecknar nya utlandsavtal med samma villkor i framtiden. Glada vinnare återinvesterar alltid sina vinster i fler spel.

Mycket svårt för att tänka mig nya utlandsavtal. I princip omöjligt skulle jag säga.

Skarplöth har ju verkligen jobbat bort dem och skrivit om avtalen, helt enkelt städat upp efter tidigare makthavare.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-26, 09:56   #1183
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Mycket svårt för att tänka mig nya utlandsavtal. I princip omöjligt skulle jag säga.

Skarplöth har ju verkligen jobbat bort dem och skrivit om avtalen, helt enkelt städat upp efter tidigare makthavare.
Så är det. Jag tror det är extremt viktigt dock att man som spelare är vaken på vad spelbolag kan tänkas göra. Inför en kommande avreglering så kommer det bli nya villkor för många. Det gör det svårt för siffernissar utan spelkunskap att begripa vad det är man konstruerar för avtal och samarbeten.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-26, 11:59   #1184
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Andy? Förstår inte alls din ståndpunkt?
Paribet konstruerades under Skarplöths överseende.
German Tote fick licenser under Skarplöths överseende
Skarplöth har redan talat om" vissa av våra samarbetspartners kommer inte att erhålla "nettomodellen" under en övergångsperiod.

100% chans att Belgien tillhör en av dessa som INTE har Nettomodellen, orsaken vore intressant att få reda på, för även detta avtal är skrivet under Skarplöths överseende.

Således ska ingen övertro fästas vid Skarplöths intresse att minska antalet rejkbackdrivna samarbetspartner, det har han ju själv berättat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+5), Emeffeff (+10), almen (+10), Knutman (+10)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-27, 07:43   #1185
 
Grogg12s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 502
Sharp$: 409


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tänke försöka få ett bord i resturangen på elitloppet, men är det någon som vet vad det kostar?
Går det att sälja platsen vidare om man får förhinder?

Tack
Grogg12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td