Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-06-29, 01:44   #106
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Ska sova två dygn efter detta..

Kom igen Sebastian ♥
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-29, 01:50   #107
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

WOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Kika på detta!!

http://replays.robertsstream.com/rac...1406282033PCN8

Nu kudden, efter en låååång väntan på detta.

Senast redigerad av Helge den 2014-06-29 klockan 02:10.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-29, 01:57   #108
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 931
Sharp$: 20
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
WOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
dzeno är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-30, 10:56   #109
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Snyggt svar av Åbytravet, skrattar på mig.

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-30, 11:07   #110
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Snyggt svar av Åbytravet, skrattar på mig.

Travet håller verkligen på att bli en sport för miljardärer. Tvårätters på Pegasus under Åby stora kostar 650kr/person. Det finns också "guldplatser" där samma mat kostar 895kr/person. Inträde 150kr/person tillkommer liksom dryck till maten.

Jag förstår at man tar tillfället i akt att ta betalt när det går, men samtidigt så blir det ju definitivt ingen nyrekrytering av detta.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3), Migge (+1), Fulsprit (+1), alle (+5), Matsl (+2), bokis29 (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-30, 19:55   #111
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Travet håller verkligen på att bli en sport för miljardärer. Tvårätters på Pegasus under Åby stora kostar 650kr/person. Det finns också "guldplatser" där samma mat kostar 895kr/person. Inträde 150kr/person tillkommer liksom dryck till maten.

Jag förstår at man tar tillfället i akt att ta betalt när det går, men samtidigt så blir det ju definitivt ingen nyrekrytering av detta.
jag tycker det är helt sinnessjukt.. det är dyrt en vanlig dag på de flesta banor också, vilket jag tycker är lite märkligt!



Edit:
Tror förövrigt att många travbanors ledningar har suttit PÅ TOK för länge.. känns som att ett jobb på en travbana är ett livstidsjobb, om du väl fått den så håller du den hårt och släpper fanimej inte taget.
Det innebär att det blir inavlade förslag och väldigt lite nytänkande!
VÅGA avskeda folk när dom inte visar resultat! Som till exempel så vet jag en bana som inte lyckades sälja alla loppen till en v75a(!!!!!!!!!!!!!), vilket verkligen tyder på extrem inkompetens!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+5)

Senast redigerad av alle den 2014-06-30 klockan 20:00.
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 08:30   #112
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Gratis intervjuer som kommer ingå i SS V75 material som släpps 14:00 idag, samt två till lördag, från stall Göransson.

Torsdag 3/7 Halmstad

- I de två senaste loppen har vi ändrat på rutinerna för 9 Jullex Hero (Lopp 1) och då tycker jag att han löpt upp till det han tränat. Vi värmer honom mer än vad vi gjort innan och han slappnar av bättre nu. Senast gick han ändå en 1.13,5-runda till slut med krafter kvar och jag tycker han känns intressant med Björn Goop i vagnen. Det känns som om hästen är på gång, självförtroendet blir bättre och bättre och han är inte så ängslig längre. Nu är det stortrav och bättre hästar emot och mycket folk runt omkring, men jag hoppas att han kommer att hantera det. Han går med sitt stängda huvudlag med hål i och barfota fram, men jag är sugen på att slänga på Tornadovagnen. Det bestäms först efter värmningen, men det lutar åt det. Jag inbillar mig att han får bättre fäste med bakskor som han haft två senaste så vi fortsätter med det.




- 9 Wiss Shadow (Lopp 2) gjorde det jäkligt bra på Åby senast då hon spurtade ner bra hästar och visade rätta suget. Därefter har vi inväntat detta loppet, det är mycket prestige här. Vi har kört ett banjobb efter 1.15/1600 meter och hon känns som hon brukar i träningen. Hon tar inte fatt och är ointresserad, men det har vi lärt oss att sådan är hon så det är inga bekymmer. Det blir barfota runt om, stängt huvudlag UFO-vagn som vanligt. Är hon lika bra som i förra loppet så är jag nöjd och jag tror inte att hon är sämre i alla fall. Hon ska vara med och slåss om segern, annars är jag fel ute. Jag anser att jag har en bra rygg från start så hon borde hamna fint till. Det brukar också gå undan i det här loppet och det gynnar henne.




- 3 Paramount (Lopp 3) gjorde det bra på Elitloppshelgen. Därefter har vi tränat på och inväntat det här loppet och han känns som han ska i jobben. Han gick 1.14/1600 meter i onsdags. Inför förra starten så var det inte sådär jättetryck i honom i banjobbet, men nu bra tryck. Det var Frida som körde och hon mös rätt bra efteråt. Han är kvick ut. Senast fanns det ingen anledning att gasa iväg, det var vi överens om, men nu känns det som om det är lite läge att trycka av honom ordentligt. Jag tror på min häst och det blir barfota runt om, Tornadovagnen och norskt huvudlag igen.




- Peter fick välja själv och han valde 12 American Idol (Lopp 3) här, men det var innan man visste spåren. Han tränar på fint och känns fortsatt bra i jobben, men han fick ett pissläge här så det blir svårt att förlänga segerraden. Att han nu måste gå bakifrån tror jag inte är något större bekymmer. Han har gått nästintill alla jobben bakifrån och han har mognat mycket. Tidigare var han stänkrädd, men han har blivit bättre och bättre så jag tror det kommer att gå bra och han kommer att gå ett bra lopp. Han är dock inte så mycket bättre än Paramount så att han den härifrån normalt. Jag var sugen på att köra barfota runt om, men från det här spåret tror jag att vi kör med skor igen. Aluminium fram och greppskor bak och sedan jänkarvagn och helstängt huvudlag som vanligt.




- 4 Contador N.L. (Lopp 9/V75-6) hade halsinfektion senast han startade. Han känns stark och rejäl i jobben igen och var inne på banan i onsdags och körde 1.14,5/1600 meter ihop med Capone. Han kändes väldigt bra innan han startade senast, men det var ännu bättre tryck i steget nu med ett lopp i kroppen. Även om han var sjuk då så tycker jag att han har gått framåt, men det är ett tufft lopp och han fick ett lite halvvingligt läge också. Det är en stor och tung häst och han behöver säkerligen fler lopp i kroppen innan han är som är bäst, men jag tycker att han hade ett lämpligt lopp här. Erik får göra det bästa av situationen från start. Att gå på innerspår är alltid lättaste vägen och han springer och bryter en del, men taktiken får Erik avgöra. Det känns inte som spåret ska ställa till det för även om han är bufflig så känns han ganska klok och det är bara trav i honom. Det blir barfota bak och vanlig vagn som senast, men eventuellt ett norskt huvudlag nu eftersom han springer och drömmer lite. Senast gick han med öppet.




- Det har tagit lite tid att få ordning på 9 Capone (Lopp 12), men nu känns det som om det är på rätt väg. Det känns som en väldigt kapabel häst, som har lite för lite pengar på sig. Jag vet ändå inte riktigt hur han ställer sig mot detta motståndet utan lopp i kroppen, men det är en häst med fruktansvärt bra inställning till sitt jobb i alla fall. Han var inne på banan i onsdags och gick 1.14,5/1600 meter och kändes bra. Han är lite svårbedömd och har lite speciell aktion, men han försöker göra rätt för sig i alla fall. Det är möjligt att han behöver en urblåsare i kroppen, men jag tror ändå att han kommer göra ett bra lopp direkt. Det blir skor runt om, vanlig vagn och öppet huvudlag.




- 1 Icebear (Lopp 14) tyckte jag att Ingves kom för tidigt upp till bilen med på Valla och då blev han för ivrig och slog ihop och felade. Jag tror att Peter körde under 1.11/1500 meter med honom efteråt så det var synd att han gjorde bort sig. Planeringen var att han skulle starta tidigare, men när vi körde jobb med honom efter Valla så hostade han och det visade sig att han hade halsinfektion men om han hade den redan på Valla vet jag inte. Han gick ett bankjobb i onsdags efter 1.14,5/1600 meter ihop med Crowne och var jättefin så jag tror han har bra form. Han är snabb ut från alla spår, men taktiken får Stefan avgöra själv. Hästen har i alla fall gjort bra lopp i ledningen. Det är bra hästar som fan med i loppet, men jag tror inte att man ska underskatta honom i alla fall. Han gick barfota runt om för första gången senast och det blir det nu igen och sedan helstängt huvudlag och jänkarvagn igen.




- 10 Crowne (Lopp 14) var jättefin i debuten för oss. Han vann lätt med tussarna kvar och både Peter och jag var jättenöjda med honom. Han gjorde det lätt och trots att han var med i en tuff öppning så brisade han bara förbi dem på open stretch. Det syns i raden att han tidigare varit lite ojämn så därför har jag låtit det gå lite längre mellan starterna så att han fått hämta mod och jobba på ordentligt. Han känns bättre i jobben efter senast och gick 1.14,5/1600 meter i onsdags och kändes helt lysande. Det blir barfota bak, jänkarvagn och öppet huvudlag som senast. Jag tycker att mina hästar har likvärdiga chanser, men för att Crowne ska komma in i loppet så måste det bli körning. Båda kan lika gärna vara femma-sexa som att vinna loppet.




Lördag 5/7 Halmstad

- 3 Maryjette (Lopp 9/V75-5) gjorde faktiskt ett bra lopp i söndags på Vaggeryd i monté. Hon hade otacksamma tillägg, men "Jossan" var väldigt nöjd med hur hon kändes och att hon höll sig lugn. Det är så klart helt annat motstånd i det här loppet och vi får sikta in oss på att ta sig ner till plankan och köra där så länge det går och förhoppnings kan hon tjäna en bra peng. Det känns som en hygglig häst, men hon får visa det först innan man kan ha för stora förhoppningar på henne. Hon går med skor runt om igen, men får rycktussar på sig denna gången. Hon har gått med fast bomull för mig hela tiden. Vidare blir det öppet huvudlag och vanlig vagn. Hon hade jänkarvagn för Christoffer på Kalmar, men slog i hjulet och stack för honom.




- 10 Annabelle Dimanche (Lopp 13) hade halsinfektion senast hon startade. Det är faktiskt en häst som jag tror mycket på framöver, men jag såg att det var bra hästar med här och hon fick dessutom bakspår. Jag har i alla fall feeling för att hon kommer att göra ett bra lopp. Hon möter bland annat Juanita Hanover, men hon är bra själv också och har i alla fall platschans. Hon kommer att gå barfota bak och med jänkarvagn för första gången och hon slipper också botten fram. Annars blir det ett helstängt huvudlag igen, säger Calle.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 09:48   #113
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5717
Standard

Vem är det som ligger bakom (gör) Snokens travsystemförslag?
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 10:12   #114
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Vem är det som ligger bakom (gör) Snokens travsystemförslag?
Det görs av Dagens Spel, som tillhör samma koncern som Travtjänsten. Antar att man inte har någon fast person som gör dem, utan att det varierar en del.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+2)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 10:27   #115
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Svensk Travsport går samman med fienden

Här gör Svensk travsport och Unibet gemensam sak. Travsporten och dess tidigare fiende Unibet går ihop och kräver en omreglering av spelmarknaden.
Framtiden för ATG kan därmed förändras kraftigt och snabbt.

http://www.expressen.se/nyheter/val2...n-med-fienden/
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 10:31   #116
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

http://www.atgplay.se/video/20140703-hansgpavinnarturne

Hans G är kung nuförtiden!

Jag garvade som fan åt inledningen med PU!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-06, 11:14   #117
 
Walitalos avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 6
Sharp$: 704
Standard

Testar detta i allt om trav tråden..
Jag har problem med ljudet på Atg live i ipaden.
Inget ljud alls.
Nån som har känner till vad som är galet?

Det har funkat prickfritt innan.
Har ljud när jag tittar på andra videos med quicktime.
Tillåter cookies.
Har installerat om Atg appen.
Har senaste uppdateringarna ios.

Supporten sa att jag skulle testa classic men där funkar det inte alls med lajven.
"Adressen ogiltlig".

Någon?
Walitalo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-16, 07:08   #118
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Vem här är den skyldige? Skrattar så jag satte morgonkaffet i halsen..

Bröt sig in på travet i natt– väckte hela kvarteret

En alkoholpåverkad man bröt sig vid 03.20- tiden in i domartornet och via travets högtalarsystem började han högljutt referera ett påhittat travlopp.
Boende i området fick ett bryskt uppvaknande tidigt i morse när så väl något som lät som ett referat av ett travlopp, som sång ekade ut över området. Ett flertal hörde av sig till polisen.


http://www.op.se/blaljus/brott/brot-...hela-kvarteret
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+2), Fulsprit (+10)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-16, 07:16   #119
 
ohlzons avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 110
Sharp$: 1075
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Vem här är den skyldige? Skrattar så jag satte morgonkaffet i halsen..

Bröt sig in på travet i natt– väckte hela kvarteret

En alkoholpåverkad man bröt sig vid 03.20- tiden in i domartornet och via travets högtalarsystem började han högljutt referera ett påhittat travlopp.
Boende i området fick ett bryskt uppvaknande tidigt i morse när så väl något som lät som ett referat av ett travlopp, som sång ekade ut över området. Ett flertal hörde av sig till polisen.


http://www.op.se/blaljus/brott/brot-...hela-kvarteret
Haha! Låter som vilken morgon som helst!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+2)
ohlzon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-16, 08:42   #120
 
Kyodais avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Himmelsfrid
Inlägg: 1 404
Sharp$: 5177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Vem här är den skyldige? Skrattar så jag satte morgonkaffet i halsen..

Bröt sig in på travet i natt– väckte hela kvarteret

En alkoholpåverkad man bröt sig vid 03.20- tiden in i domartornet och via travets högtalarsystem började han högljutt referera ett påhittat travlopp.
Boende i området fick ett bryskt uppvaknande tidigt i morse när så väl något som lät som ett referat av ett travlopp, som sång ekade ut över området. Ett flertal hörde av sig till polisen.


http://www.op.se/blaljus/brott/brot-...hela-kvarteret

Låter lite ensamt men framförallt en person som travet betyder mycket för...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+2)
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td