Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-05-05, 11:32   #16
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stall 4 Visa inlägg
Jag tycker fredagens sändningar på Solvalla är ett sorgligt kapitel. Det snackas så himla mycket skit att loppen går innan ens varning av start. Den annars tydliga klockan högst upp i marginalen finns ej där (eller väldigt sällan). Per snackar oavbrutet ena gojan efter den andra.
Bort med den sk. studion den suger.

Med eller mot?

Jag älskar den sändningen! Massa travsnack med olika inslag och inför intervjuer med kuskar till V75. Toppen!
Lite gott och blandat att ladda med inför helgen.

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-05, 11:35   #17
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

MUMS


Copenhagencup

1) Uncle P.
2) Kash's Cantab
3) Mr Picolit
4) Orali
5) Solvato
6) Beckman
7) Mosaique F
8) Harry H
9) Magic T
10) Caballion
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)

Senast redigerad av Helge den 2014-05-05 klockan 11:38.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-05, 16:31   #18
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Startlistor till Copenhagen Cup dagen :)


http://www.travsek.dk/Lunden%2011.%20maj.pdf

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-05, 16:45   #19
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Synd att Corky fick spår 9.
Men han pallade 700 i dödens i 11 tempo som treåring, så han är nog med på linjen ändå.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-05, 18:03   #20
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Trodde detta var ett skämt...


Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-05, 21:59   #21
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

ATG:s årsredovisning för 2013 är färdig sedan några dagar. Ur den kan man gräva fram en hel del, men jag skall fokusera på det som spelarna stoppade in i maskineriet.

Under 2013 spelade svenska spelare via ATG för 12.155.400.000 (drygt 12 miljarder). De fick tillbaka 8.532.200.000 (drygt 8,5 miljarder). Via bråkdelar och oinlösta vinster plundrades spelarna på 69,7 miljoner till. Nästan 3,7 miljarder netto petade spelarkollektivet in till travet. Det räcker gott och väl till att köpa hela kullen med de hästar som föddes upp under året (inkl Luddes dyringar) och sätta dem i träning hos proffstränare. Eller att ha nästan 25.000 hästar i proffsträning med en månadskostnad på 15.000kr/st. (Enligt ST finns det idag knappt 9.000 hästar i proffsträning, och ungefär lika många amatörtränade).

Utöver detta kan vi konstatera att drygt 50% av spelet har kommit via ombud, där man fått betala kupongavgift för att spela och hämta ut vinsten. Det handlar om hundratals miljoner. Därtill har spelarna betalat för sina ATG Live-abonnemang, sina inträden på banorna, programmen på banorna, drivmedel till bilen för att ta sig till banan, de saltade priserna för att äta och dricka på banan och övrigt spelinformation man måste ha därför att en del tränare måste delge sina åsikter exklusivt till betaltjänster.

Det blev rabalder när det visade sig att man glömt bjuda in tränarna till olympiatravsbanketten. Jag kan meddela att man hade glömt att bjuda in dem som betalade kalaset också, nämligen spelarna. De aktiva skriker i högan sky över den prisexplosion som hästägande inneburit. De borde kanske fundera över vad de kostar att vara publik? 45kr för en kokt korv och en burk läsk, är det rimligt? (Kostar 10 spänn på IKEA). Att se Elitloppet på Kongressen och äta en trerätters meny kostar dryga tusenlappen på lördagen och 1695kr på söndagen. Inträde (350kr för en helgbiljett) och dryck tillkommer.

Det spelarna har fått är rabattspelande gangsters i diverse skatteparadis som ATG skrivit avtal med. Suddiga tjock-TV som visar oddsen som ändras långt efter att starten gått, raspiga högtalare som gör att speakern låter som om det var Mr Metan som ligger och fiser i micken och stiliga plaststolar i fyra nyanser av brunt som var senaste mode 1973. Lägg till en icke asfalterad parkering så att bilen är täckt av damm när tävlingsdagen är över, och vändkors i entrén som senast såg en färgpensel när Evita Broline tävlade.

Tänk om man för ett ögonblick skulle tänka tanken att man börjar ta hand om sina spelare? Skicka en delegation till Las Vegas, Atlantic City, Monte Carlo eller Macau och se hur man gör där. Eller i värsta fall så får man be Robert Bergh berätta hur kasionot och spelklubbarna i Sundsvall tar hand om honom...
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sally (+30), Fulsprit (+10), tomtom2 (+20)

Senast redigerad av Viroid den 2014-05-06 klockan 05:28.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-06, 00:10   #22
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 1 492
Sharp$: 15627
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Trodde detta var ett skämt...


de va ju en liten protest mot att de fanns önskemål om att damerna skulle vara mer lättklädda för att locka fler unga män till travsporten.
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-06, 00:12   #23
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 1 492
Sharp$: 15627
Standard

jag är ledsen viroid.......jag hittade enklare och roligare läsning.
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-06, 09:34   #24
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Tänk så glad jag blev över att som prenumerant på Ronden få köpa en Piketröja med något slags Elitloppsmotiv för 899kr + 45kr i frakt. Det kallar man för ett specialerbjudande som man skall känna sig hedrad över att få ta del av.

Det märks att travet blivit en miljardärssport...
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+5), Fulsprit (+1), Trinity (+1)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-06, 09:45   #25
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 163
Sharp$: 259


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

ALLT OM TRAV! (här kan man snacka allmänt om allt)


Är det någon som har koll på historian/ anledningen till varför man inte får köra prepare i Sverige. Det är för mig en riktigt idiotisk regel. Det enda som det leder till är att tränare och kuskar inte kan vara ärliga med hur dom tänker köra i loppen. För Prepare förekommer, det som är förbjudet verkar ju egentligen bara vara användandet av just ordet prepare.
Scherlock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-06, 10:05   #26
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7860
Standard

Det var ingen dålig protest. Jag glömde bläddra nedåt i listan en ganska lång stund men beror nog mer på att jag börjar bli gubbsjuk än att jag blir mer intresserad av trav genom att se liknande "protester".
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-06, 10:07   #27
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Du är utvald, var glad för din 100 kronors rabatt

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Tänk så glad jag blev över att som prenumerant på Ronden få köpa en Piketröja med något slags Elitloppsmotiv för 899kr + 45kr i frakt. Det kallar man för ett specialerbjudande som man skall känna sig hedrad över att få ta del av.

Det märks att travet blivit en miljardärssport...
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-06, 10:08   #28
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Klaga inte på Berås nu, vackrare kvinna får man leta efter

Är hon fortfarande tillsammans med Jernemyr btw?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-06, 10:24   #29
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Scherlock Visa inlägg
Är det någon som har koll på historian/ anledningen till varför man inte får köra prepare i Sverige. Det är för mig en riktigt idiotisk regel. Det enda som det leder till är att tränare och kuskar inte kan vara ärliga med hur dom tänker köra i loppen. För Prepare förekommer, det som är förbjudet verkar ju egentligen bara vara användandet av just ordet prepare.
Vi har en regel som säger att man skall köra för bästa möjliga placering, och där finns naturligtvis inte plats för det fransmännen kallar preparé. Istället säger tränarna här att hästen skall gå med skor, att man tänker ge hästen ett snällt lopp och definitivt inte köra i ledningen eller vara med i någon startrusning.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-06, 12:18   #30
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 163
Sharp$: 259


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Vi har en regel som säger att man skall köra för bästa möjliga placering, och där finns naturligtvis inte plats för det fransmännen kallar preparé. Istället säger tränarna här att hästen skall gå med skor, att man tänker ge hästen ett snällt lopp och definitivt inte köra i ledningen eller vara med i någon startrusning.

Det är precis så jag tänker.. Det förekommer på ett eller annat sätt och alla insatta vet att det förekommer. Man är ju inte dummare än tåget att man fattar att en tränare med t.ex en finalklar häst inte gör allt för att köra sin häst till bästa möjliga placering kvalloppet innan utan hellre ger den en enklare genomkörare. Så varför kan man inte som tränare bara få säga att vi kör prepare inför finalen. Då vet vi spelare det och kan dra en klar slutsats. Istället ska det som du säger lindas in i annat tjafs. Känns inte regeln överflödig? Har svårt att fatta vitsen med den..
Scherlock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td