Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-16, 09:16   #121
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kyodai Visa inlägg
Låter lite ensamt men framförallt en person som travet betyder mycket för...

Enligt travbanechefen på banan, Jan Quicklund, var den berusade mannen som våldgästade Östersundstravet från Norge och han kanske inspirerades av den norske banreferenten Kurt Hellas, som i helgen stal rubrikerna när det kördes stortrav i Jarlsberg...

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19229715.ab
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+2)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-18, 18:00   #122
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 243
Sharp$: 4030
Standard

Har inte sett att någon nämnt Caballions positiva dopingtest. http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19241800.ab
Zniper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-22, 08:25   #123
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Såg att ATG tänker testa tidigarelagt spelstopp med T-30 sekunder senare i höst.

22 september ska de ha en test-dag för att sedan utvärdera!!

Det går att förändra travspelsvärlden.....men det är ett j-a slit!
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-22, 08:32   #124
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Såg att ATG tänker testa tidigarelagt spelstopp med T-30 sekunder senare i höst.

22 september ska de ha en test-dag för att sedan utvärdera!!

Det går att förändra travspelsvärlden.....men det är ett j-a slit!
Om det beslutet grundar sig i att man inte kan garantera säkerheten i nuläget är det givetvis bra, men om det bara baseras på att man inte vill lägga några kronor på att täta till eventuella läckor är det ju katastrof. Saker kan ju säkert fortfarande gå snett även om man skulle tidigarelägga spelstoppet till fem minuter före start.

Ännu värre nästan om det är av den anledningen som jag förmodar, att de ger efter för några enstaka foliehattar som fått för sig att man systematiskt kan lira efter loppstart eftersom de ser att oddsen förändrar sig efter att loppet gått.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2014-07-22 klockan 08:33.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-22, 08:53   #125
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Om det beslutet grundar sig i att man inte kan garantera säkerheten i nuläget är det givetvis bra, men om det bara baseras på att man inte vill lägga några kronor på att täta till eventuella läckor är det ju katastrof. Saker kan ju säkert fortfarande gå snett även om man skulle tidigarelägga spelstoppet till fem minuter före start.

Ännu värre nästan om det är av den anledningen som jag förmodar, att de ger efter för några enstaka foliehattar som fått för sig att man systematiskt kan lira efter loppstart eftersom de ser att oddsen förändrar sig efter att loppet gått.
Vid något tillfälle var det ju så att de fick lägga till den norska delen av V4-spelet någonstans runt V4-3.

Sånt kan fortfarande hända och det är snarare där man borde lägga krutet. Att bygga om infrastrukturen så att det inte räcker med att spelen är reggade hos samarbetspartnern.


Att det skulle vara "enstaka foliehattar" håller jag inte med på. Det knorras i var och varannan spelbutik och oavsett om det är verkligheten eller inte så är det en typ av förtroendefråga.

Och ATG behöver varenda gnutta förtroende som de kan komma åt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-22, 09:07   #126
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Vid något tillfälle var det ju så att de fick lägga till den norska delen av V4-spelet någonstans runt V4-3.

Sånt kan fortfarande hända och det är snarare där man borde lägga krutet. Att bygga om infrastrukturen så att det inte räcker med att spelen är reggade hos samarbetspartnern.


Att det skulle vara "enstaka foliehattar" håller jag inte med på. Det knorras i var och varannan spelbutik och oavsett om det är verkligheten eller inte så är det en typ av förtroendefråga.

Och ATG behöver varenda gnutta förtroende som de kan komma åt.
Ja det där med spelarnas förtroende kan man diskutera om, jag lever ju i tron att de spelare som lägger travlirandet på hyllan pga inbillade eller faktiska oegentligheter i bristande spelsäkerhet eller fusk är väldigt få. Försumbart om man jämför med speltappet man kommer få när man inte får med alla sista minuten-spel på banan och sista sekunden-spel på nätet.

Ser jag på min egen omsättning kommer jag säkert gå ner med minst 10% då jag är en tidsoptimist och även vill lämna in så sent som möjligt. Kommer missa inlämning på streckspelen många gånger innan jag justerat mig. Sista sekunden-spelen efter intrycken när de sluter upp bakom bilen, eller efter att ha hittat något annat intressant i oddslistorna i sista sekunden kommer nästan helt försvinna försvinna. Där droppar nog 5% av min omsättning permanent.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-22, 09:28   #127
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja det där med spelarnas förtroende kan man diskutera om, jag lever ju i tron att de spelare som lägger travlirandet på hyllan pga inbillade eller faktiska oegentligheter i bristande spelsäkerhet eller fusk är väldigt få. Försumbart om man jämför med speltappet man kommer få när man inte får med alla sista minuten-spel på banan och sista sekunden-spel på nätet.

Ser jag på min egen omsättning kommer jag säkert gå ner med minst 10% då jag är en tidsoptimist och även vill lämna in så sent som möjligt. Kommer missa inlämning på streckspelen många gånger innan jag justerat mig. Sista sekunden-spelen efter intrycken när de sluter upp bakom bilen, eller efter att ha hittat något annat intressant i oddslistorna i sista sekunden kommer nästan helt försvinna försvinna. Där droppar nog 5% av min omsättning permanent.
När det gäller att hitta nya spelare så är nog förtroende en ganska avgörande faktor.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-22, 10:19   #128
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Jag uppfattade det som att man vill testa en dag och se vad som händer. Man kommer inte att acceptera några större speltapp, och med facit i hand av vad spelarkåren gör så går det ju att ställa krav på ATG om snabbare och tätare uppdateringar.

Rent personligt tycker jag att starten är en del av loppet, och att spelstopp borde vara när startbilen sätter sig i rörelse eller när kommandot Klart kommer i voltstart. Sedan tycker jag också, utan att det känns som att jag har folie runt skallen, att det är besvärande med stora oddssänkningar en bit in i loppet på den som tagit ledningen.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-22, 10:31   #129
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 30
Sharp$: 610
Standard

Vart är de man hittar vilka hästar som har kvalet in till kommande finaler. Letade lite snabbt på svenska travsport sida men hittade inget. Letade säkert inte så noga, men gissar att nån här inne har bättre koll på de.
David_one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-22, 10:34   #130
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Rent personligt tycker jag att starten är en del av loppet, och att spelstopp borde vara när startbilen sätter sig i rörelse eller när kommandot Klart kommer i voltstart.
Det här håller jag helt med om, och att lägga spelstoppet här vore en mycket bättre idé än att ha den 30 sekunder innan. På bilstart speciellt, då man har nedräknare på bilen och nedräkning av speakern. På volt kanske det är vettigt att lägga spelstoppet när de deklarerar "klart för start", så håller man det någorlunda konsekvent. För det finns ju ingen nedräkning som slutar på kommandot klart.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-22, 10:35   #131
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av David_one Visa inlägg
Vart är de man hittar vilka hästar som har kvalet in till kommande finaler. Letade lite snabbt på svenska travsport sida men hittade inget. Letade säkert inte så noga, men gissar att nån här inne har bättre koll på de.
Vinnare från försöken är väl de enda som blir klara tidigt, sen hänger det på poäng för övriga. Poängsystemet är jag dock inte helt påläst på ska erkännas.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-22, 12:48   #132
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 132
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av David_one Visa inlägg
Vart är de man hittar vilka hästar som har kvalet in till kommande finaler. Letade lite snabbt på svenska travsport sida men hittade inget. Letade säkert inte så noga, men gissar att nån här inne har bättre koll på de.
https://www.travsport.se/polopoly_fs...l%20140816.pdf
sigh är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 00:14   #133
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

En fråga, jag brukar ta ut eventuell vinst dagen innan så att man får den in på kontot dagen efter, men nu har jag lagt märke till att det tar två dagar innan de kommer över, är det något nytt och är det någon mer som har märkt att det tar mer än en dag?
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 00:24   #134
 
LudvigBs avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 299
Sharp$: 307
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
En fråga, jag brukar ta ut eventuell vinst dagen innan så att man får den in på kontot dagen efter, men nu har jag lagt märke till att det tar två dagar innan de kommer över, är det något nytt och är det någon mer som har märkt att det tar mer än en dag?
Beror nog på bank?
LudvigB är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 07:53   #135
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LudvigB Visa inlägg
Beror nog på bank?
Nu kom dem. Så allt är som det ska
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td