Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-04, 21:24   #286
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Om dom senarelägger V7 så kommer det nog resultera i betydligt färre banbesök från min sida iaf. Jag kanske är gammalmodig men tycker det är skönt att man hinner hitta på nåt skoj efter travet på lördagarna. Dessutom vintertid så skulle travet krocka med SHL kvällsmatcherna vilket jag tror skulle döda tittarsiffrorna en del med. Lördagarnas kvällsmatcher lockar dels rätt mycket besökare till hockey arenorna samt att många ser det på tv.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+1)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 07:20   #287
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 145
Sharp$: 1374
Standard

Finns det någon pålitlig källa med värmningsrapporter? Betaltjänst,blogg eller djungeltelegrafen spelar ingen roll. Kravet är att de mindre populära loppen skall vara med. Till ex lunch/ V64 osv. Problemet är att jag vill kunna få in lite mer volym på mina V/P spel men jag jobbar som vanliga människor och har egentligen bara tid att kika lopparkiv kvällen före och kan inte följa hela sändning när det är skarpt läge.
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 08:58   #288
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2212
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Milsson Visa inlägg
Finns det någon pålitlig källa med värmningsrapporter? Betaltjänst,blogg eller djungeltelegrafen spelar ingen roll. Kravet är att de mindre populära loppen skall vara med. Till ex lunch/ V64 osv. Problemet är att jag vill kunna få in lite mer volym på mina V/P spel men jag jobbar som vanliga människor och har egentligen bara tid att kika lopparkiv kvällen före och kan inte följa hela sändning när det är skarpt läge.
Det är ett problem för alla som tänkt sig gå vinnande ur striden.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 09:33   #289
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 145
Sharp$: 1374
Standard

Ja precis! Om det inte var ekonomiskt ohållbart skulle jag hoppa på det direkt och erbjuda löpande rapporter. Nu är jag ingen travguru och skulle ha väldigt liten trovärdighet men OM jag hade haft det skulle man behöva flera hundra kunder som betalar minst 100 spänn i månaden för att göra en bruttointäkt som täcker en normal lön.

Om jag kommer på något så delar jag med mig!
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 09:58   #290
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Eller så tränar man upp ett djur exempelvis en bläckfisk som väljer hästar åt en. Skämt o sido vikten av värmningar är bara en myt.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 10:39   #291
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 145
Sharp$: 1374
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Eller så tränar man upp ett djur exempelvis en bläckfisk som väljer hästar åt en. Skämt o sido vikten av värmningar är bara en myt.
Det kan så vara. Ofta så finns det hästar som är stirriga men har fördelaktiga odds. Kan man då välja när man skall spela och när man INTE skall spela tycker jag är nog så viktigt.
Som indexfonder, klarar man av att ligga likvid vid ner gång så behöver man inte pressa ur den sista droppen % avkastning genom konstiga fonder.
Men att pricka toppar och dalar där lär vara svårare än att heja in en krake i mål!
Jag skulle aldrig spela i blindo på en häst bara för att den gjorde en bra värmning. Däremot skulle jag avstå spel på en häst som jag tycker gör en skitvärmning.* Får man in en stor volym V/P spel så tror, iaf jag, att en av nycklarna ligger däri.

Har jag fel?

*Uttrycket dålig värmning är för mig ett dåligt begrepp men vedertaget. Alla tränare har sin egen idé om hur deras hästar skall värmas och det gör det hela väldigt komplicerat att få information ifrån. Speciellt om man skall försöka klura ut vilken form hästen är i.
Det känns som man måste vara väldigt insatt i individen för att det skall vara enkelt.
Men att se när en häst är uppenbart stressad eller inte får till travet är enklare.

Jag är absolut inte "travkunnig" men jag har ställt frågor här och gjort en revidering i mitt tänkande om värmningar som jag tycker verkar sund. För någon som inte är inne i "travcirkusen".
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 11:12   #292
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Eftersom du bemödade mitt tramsiga inlägg så pass trevligt så ska jag försöka ge ett någorlunda seriöst svar tillbaka även om det är svårt att skriva längre texter från mobilen. Värmningar är helt klar något som folk har delade åsikter om och beroende på vem du frågar så kommer du få olika svar om hur viktigt det är. Min åsikt är att det generellt läggs alldeles för mycket vikt vid hästars värmningar bland spelare. Övertygad om att för åtminstone 95% av spelarkåren har det en klart negativ inverkan på deras RoI. För dessa hade det helt enkelt varit mer profitabelt att helt bortse från värmningar. Det är alldeles för många variabler som ska vägas mot varandra och sedan ska bedömas mot de arbete man redan gjort att de flesta tappar bort sig på vägen. Dessutom som du säger är hästarna egna individer som värmer olika bra/dåligt och där en bra/dålig värmning kan betyda helt olika saker. De flesta hästarna vet också när det är på allvar och inte, vilket också kan ändra beteendet helt från värmning till lopp. Ett exempel på problemet är: hur värderar man en "dålig" värmning på en häst där man sedan plockar skor, drar på helstängt huvudlag och en bike till loppet? Det kanske finns någon där ute som lyckas bemästra det där helt perfekt men även då är jag tveksam till om det är värt tiden. Tid som man annars kunnat lagt på att förbereda sig bättre istället.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+5), SO (+5)

Senast redigerad av NicklasJ den 2015-02-05 klockan 11:29.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 12:19   #293
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2212
Standard

Hellre en dålig värmning och en bra provstart än tvärtom.

För att utveckla lite kort innan lunch. En "dålig" värmning har du gott om tid att rätta till medans en risig provstart ligger mer i paritet med vad hästen kan förväntas prestera i loppet.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 12:42   #294
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 145
Sharp$: 1374
Standard

Jo nu närmare start man ser hästen torde det ju vara bättre. Jag reviderar mina tankar löpande och tycker allt du säger låter vettigt nicklas.
Idag på bollnäs såg min vinnare i lopp två helt OK ut men det var uppenbart att det var något fel.
Hästen backade bak till sista plats med ca 1/2varvet kvar. Det lär ju aldrig gå att värja sig mot.

Tillägsfråga: Kusken kollade lite oroväckande både på höger och vänster sida om hästen när den väl låg sist. Precis som att det var något fel på selningen. Jag har sett kuskar göra det tidigare men jag kan inte riktigt räkna ut varför?
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-06, 00:42   #295
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Milsson Visa inlägg
Jo nu närmare start man ser hästen torde det ju vara bättre. Jag reviderar mina tankar löpande och tycker allt du säger låter vettigt nicklas.
Idag på bollnäs såg min vinnare i lopp två helt OK ut men det var uppenbart att det var något fel.
Hästen backade bak till sista plats med ca 1/2varvet kvar. Det lär ju aldrig gå att värja sig mot.

Tillägsfråga: Kusken kollade lite oroväckande både på höger och vänster sida om hästen när den väl låg sist. Precis som att det var något fel på selningen. Jag har sett kuskar göra det tidigare men jag kan inte riktigt räkna ut varför?
De kollar helt enkelt efter vad som kan vara fel. Utrustning, ev tappsko eller rörelsemönstret. T ex om de "drar ett ben" eller liknande.

När det gäller att spela på värmningsrapporter- du skriver själv att du inte uppfattar dig som "travkunnig". Dessvärre finns det många värmningsrapportörer som inte heller är det, eller som i varje fall inte har topptränade "hästögon". Måste vara farligt att förlita sig på dessas omdöme. Dessutom är det ju så att bra värmningar och provstarter ofta påverkar oddset mer än vad som är motiverat, och då åt fel håll. Spelarna har en tendens att springa i flock åt samma håll.

Dåliga värmningar och provstarter kan vara en varningssignal men ger också oftast ett bättre odds. Se t ex Ready For More på Solvalla 7/1.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-06, 16:19   #296
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Rickard Hansson har fått sparken av Kanal 75 efter att i sin blogg på Expressen avslöjat att man var på väg att senarelägga V75 på lördagarna med några timmar.

Jag förstår att man inte kan vara undersökande journalist ena dagen, och den andra dagen jobba för dem man skall granska. Att man ens satte sig i den sitsen är märkligt. Det är hög tid för Kanal 75 att börja titta på övriga medarbetares sidoknäck, och så samla en kärna som enbart gör produktioner för ATG utan att extraknäcka som referenter, segerintervjuare, bloggare, tipsexperter, kolumnister och vad det nu är de pysslar med. Det är helt enkelt inte trovärdigt med samma personer som dyker upp i snart sagt alla sammanhang. Betala dem så att de klarar sig på ett jobb, och koncentrera sig på att göra det så bra som möjligt.

Det finns också anledning att börja titta på avtal med aktiva. Är det rimligt att aktiva skriver spalter mot betalning i olika sammanhang, jobbar med TV-produktionen, lämnar tips och vad det nu är? Vems sympatier har man till sist? Vem är ens uppdragsgivare?
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5), Migge (+1), almen (+5), TOBYTYKE (+2), shasha (+5), tomtom2 (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-06, 17:30   #297
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 340
Sharp$: 2010
Standard

Loket ”Loket” Olsson:
1) Vilken är helgens bästa spik?
– Det är en häst jag själv äger, 14 Jaguar Broline (V75-7), en solklar spik körd av Flemming Jensen.
2) Vad är det största du vunnit på trav?
– Oj, det har jag ingen koll på alls. Nä du, jag har verkligen ingen koll. Jag har 15 hästar som jag äger, men tänker inte så mycket på pengarna.
3) Om du tar hem jackpotten på lördag, vad gör du för pengarna?
– Ingen aning faktiskt, jag har så mycket pengar så jag behöver inget mer.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+2), Heuer (+1)
valla94 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-06, 21:43   #298
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2219
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valla94 Visa inlägg
Loket ”Loket” Olsson:
1) Vilken är helgens bästa spik?
– Det är en häst jag själv äger, 14 Jaguar Broline (V75-7), en solklar spik körd av Flemming Jensen.
2) Vad är det största du vunnit på trav?
– Oj, det har jag ingen koll på alls. Nä du, jag har verkligen ingen koll. Jag har 15 hästar som jag äger, men tänker inte så mycket på pengarna.
3) Om du tar hem jackpotten på lördag, vad gör du för pengarna?
– Ingen aning faktiskt, jag har så mycket pengar så jag behöver inget mer.

Var på väg att posta det där lite tidigare. Fan så skön snubbe alltså.
Har man pengar så vad fan spelar en v7:a hit eller dit för roll
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-06, 22:28   #299
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Rickard Hansson har fått sparken av Kanal 75 efter att i sin blogg på Expressen avslöjat att man var på väg att senarelägga V75 på lördagarna med några timmar.

...
Herregud, gör de sig av med den ende vettige i Liven !!??

Sicka jubelidioter

Edit: men jag är inte förvånad, helt i linje med all galenskap de sysslar med, tex Saxning av lopp.
Hansson är överlägsen han förstår sitt uppdrag o ger sig inte in på personligt tyckande hela tiden när han agerar kommentator.

Edit igen: Daniel Olsson som kommentator av Franskt trav är faktiskt bra.
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av clarund den 2015-02-06 klockan 22:38.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 00:52   #300
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 4
Sharp$: 82
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valla94 Visa inlägg
Loket ”Loket” Olsson:
1) Vilken är helgens bästa spik?
– Det är en häst jag själv äger, 14 Jaguar Broline (V75-7), en solklar spik körd av Flemming Jensen.
2) Vad är det största du vunnit på trav?
– Oj, det har jag ingen koll på alls. Nä du, jag har verkligen ingen koll. Jag har 15 hästar som jag äger, men tänker inte så mycket på pengarna.
3) Om du tar hem jackpotten på lördag, vad gör du för pengarna?
– Ingen aning faktiskt, jag har så mycket pengar så jag behöver inget mer.


Ja, mycket har han, men kunde haft mångt mycket mer... Læs faktarutan nere till høger. Læs också om några andra "losers".

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article12320675.ab

Senast redigerad av Svorsken den 2015-02-07 klockan 00:53.
Svorsken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td