|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75-Dannero
V75 tillbaka i Norrland efter en veckas gästspel i Dalarna. Tre av kommande fyra lördagar körs V75 på Norrlandsbanor. På lördag är det inte bara V75 på Dannero utan även på kvällen stortrav från USA. Det ser man fram emot även om ev spel får ske till Dannero, för något samarbete med Meadowlands i det avseendet att vi har möjlighet att gå in i de amerikanska spelpoolerna finns inte ännu vad jag vet, och då blir det som vanligt spel i egna atg pooler med skämtodds på allt som har svenska tränare eller ägare och mycket små pooler.
Som vanligt ingen högre sportslig klass på loppen när det körs norr om Bergsåker. Två kallblodslopp på V75an. Det återstår väl att se om det är så klokt att ha med kallblodskriteriet på veckans största spel ffg för på förhand är det ett lika ojämnt lopp som derbyt. V75-1 Kul med voltstart för annars hade Montdore nog varit klar mot ett sånt här norrlandsgäng. Det är en medioker silverdivision tyvärr med flera skräphästar som inte borde fått vara med på V75. Pihlström lämnar nog klart igen på OPs Flirt. Osäker på vad den kan från springspåret i nuläget. Aristokat Boko kommer från RL formstall och räcker normalt långt mot sådant här motstånd men har för mig att bakspår är ett minus. V75-2 Kollade inte försöken så noga men kunde konstatera att det skiljer minst 100 meter mellan de bästa och sämsta i detta lopp. Det är väl Tangen Piril som vinner. Den var överlägsen i kvalet och har gått tider som de flesta inte är i närheten av. 1an enda utmanaren och det inte finns någon som kan rekordsänka typ 5 sekunder i fältet. En sportsligt intressant lopp såklart men tyvärr Dannero så är det en superflopp att ha med det på V75 spelet. V75-3 Några bra hästar men tyvärr också ett mycket ojämnt lopp. De som har chans att vinna fick dessutom rätt bra spår. Knows Nothing får bli söndagsvinnare med reservation för att kanske Bergh ställer i ordning Nahar till max nu får att få en inbjudan till Sundsvall Open Trot. Annars kan man nog spika RL häst här. V75-4 Lägsta klassen och då har man som vanligt inte stenkoll direkt när man ser listorna. I synnerhet i Norrland får man lägga 2-3 timmar i atgs lopparkiv om man vill få grepp om alla. Ett rätt ok lopp annars för att vara på en bana som Dannero. Kan vara så att Hultmans häst är klar. Den vann senast ett rätt bra lopp på Solvalla och nu är det i stort sett bara norrlandshästar emot. Hultman sa dessutom efter den imponerande insatsen i fredags att man nu skulle upp och vinna V75 på Dannero med den. Fick kanonspår så det kan som sagt vara en dunderpik även om man får kolla lite mer i veckan. V75-5 Handicaplopp för kallbloden dvs ett lopp där banans sportchef ska ha placerat hästarna på ett sådant sätt att dom ska vara samtidigt i mål. Då har han gjort ett superjobb. Jag kan inte i nuläget ifrågasätta om dom fått rätt tillägg osv. Men det är i alla fall hästar man känner igen i de flesta fall så det man ska kolla är t ex om det aviseras barfota och kanske jänkarvagn på någon, för sådan info hade inte Danneros sportchef när han skulle placera ut dom på de olika volterna. V75-6 Detta är ett sportsligt ok lopp för att vara V75 norr om Bergsåker men inte mycket mer. Är osäker på några hästar i nuläget vilket gör det knepigt att ranka direkt. Magic Number var storfavorit dagen innan midsommarafton men fick storstryk av en ffg barfotadansande Maya Gold (var enorm den kvällen så inget att skämmas för). Inte startat sedan dess. Varför ? Lucky Luke Zenz stöks på Hagmyren. Nu med igen. Varför ströks den ? Part Nan Angelen galopperade igår i Rättvik, men det är enormt mycket sämre motstånd i detta lopp. Caddie Hit har glänst på slutet i lite enklare lopp. Men det är kanske inte så mycket värre emot nu. V75-7 Omgångens bästa lopp och det enda riktigt bra loppet på lördag. Men trots tufft motstånd kan man väl inte annat än säga att Nadal Broline bara vinner. Vilket ruggigt intryck vid V75 segern senast och det lät ju i eftersnacket som att detta kan vara en elithäst inom kort. Lycka till nu med Danneroliren. |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Citat:
Järvsörappen med Jomar Blekkan i jollen var omgångens näst största favorit till 51 %. Galopperade dock men kördes sedan fram i 3-utvändigt. Vann loppet gjorde andrahandaren Smedheim Solan och Kai Johansen från dödens. Streckad på 27 %. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+2) |
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Lopp 4 vinner nån av Hannas hästar. Borde bli nån form av stallkörning.
Samma med Lopp 1 ser väldigt upplagt ut för en Berghseger här. Intressant med 3 Redénhästar i Guld, dock samtliga utan ordentliga kuskar. Känns som det loppet kan bli kört lite hursom... Lopp 6 ser ut som det mest svårlösta förutom kallblodsloppet med tillägg. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
Guldläge ju. Du behöver inte kunna ett skit för att spela smart den kvällen. Kolla främst helamerikanska ekipage, in och kolla oddset i USA och jämför med här. Förra året var vissa av favoriterna där nere typ femtehandare i vår spelpool. |
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tycker V75 på Dannero känns högintressant,
tycker man samlat ett fint gäng till omgången. Det 200m långa upploppet höjer temperaturen. Som 08 ser jag mycket fram emot lördagens tävlingar på trevliga Dannero. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Fruktansvärt roliga lopp Dannero bjuder på.Ser fram emot en lika bra helg som sist på Rättvik där det gick fruktansvärt bra medV75 spelet plus en härlig travtrippel.
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MatsE (+1) |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Jepp, vilka race dom har fått ihop. Ruggigt intressanta lopp. Visserligen någon gigantisk favorit men det behövs alltid. Omgången är perfekt för system med utgångshästar tycker jag
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
Diskussionen om det var så klokt med 2 ggr kallis-lopp på V75 gick het redan förra året. Utfallet blev i alla fall inte katastrof.
|
|
|
|
#10 |
|
Tror att vi får svårt att se 70 mille på helgen p.g.a vissa saker.Nu startar PL i helgen då flyttar en del folk över tippandet där omsättnings ökning väntas
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Hemkommen från Småland och det är bråda dagar då det är Getaway Rock Festival i helgen och Lenny Kravitz på Grönan i kväll, men jag ska hinna med såväl V86 som V75, så man får ligga på lite.
Montdore blir nog spik. Voltstart ser jag inte som något problem, det har han ju fixat många gånger förr. Bör vinna om Robbans stallform inte håller på att vika sig. Tangen Piril var väldigt fin i kvalet, men kan vara värd att gardera. Galileo var spelad till 19 för tian den 28/6, när han mötte Tangen Piril. Gick 25,8a med gunga och Tangen Piril vann på 25,7a felfri. Tangen Loke var också en fin häst, som är obesegrad i tre starter. Omöjligt att säga vilka tider den kan gå (man kan inte annat än vinna). I gulddivisionen behövs några streck: Nahar och Knows Nothing känns givna, men Västerbo Fantast och kanske Narold Vox. Luckycharm Hanover? Svensk Travsport Guldtäcke är helöppet på förhand. Kan man gå ner i streck här så vore det väldigt bra. Även sjätte ser öppet ut, och en spik här skulle lösa mycket. Får klura på det. Nadal Broline är stor favorit i sista. Motbud kan Sorbet och Zenit Brick vara. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Var är elitkuskarna Björn, Erik och Örjan. Åby, Färjestad eller Meadowlands? Har inte sett startlistorna dit till lördag ännu. Eller har dom tagit semester.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Örjan kör ju magic tonight och D'one i USA
mackpeter (+2) |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
Örjan är i USA, Björn kör väl hemma på Färjestad under lördagskvällen och Erik verkar ta lite semester för han hoppar över Solvalla på fredag också.
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
Erik ska nog till USA han med. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2) |
||
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Mel Odin ska gå med skor på lördag. Det är ett klart minus.
Mest intressant utrustningsmässigt i den tidiga infon som kom ut under kvällen på Båths hemsida: "Conlight Ås: (Lopp 12) Fick ett snällt lopp senast och kändes klart bra då han skar mållinjen med krafter sparade. Loppet ska ha gjort honom gott och jag räknar med en bra insats här. Han kommer att gå barfota runt om för första gången och det är alltid intressant att se vad det får för effekt." Mest negativt: Vädret på lördag. Inte då att det ska bli dåligt, utan det ska bli högsommarvärme igen. I Skåne upp mot 30 grader. Atg kör med den gamla starttiden en vecka till och det kommer sannolikt vara negativt för omsättningen för med sådant väder väljer många utomhusaktiviteter lördag eftermiddag framför att sitta framför datorn eller tvn och kolla trav. Men nästa lördag är det äntligen tid för V75 start först kl 16.20. |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
Premier League fotbollen och i princip all annan fotboll går igång på riktigt nu också. Dessa matcher börjar 16.00. Ska bli kul att se hur många halvintresserade som prioriterar tidernas sämsta upplägg med travet istället för att se högklassig fotboll. Riktig flopp skulle jag säga men förhoppningsvis ändrar de tillbaka ganska snabbt igen. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5) |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Jag har inget problem alls med att tiden flyttas fram på V75. Det värsta är att dom lägger V4-4 i V75-1 och sedan kör ett Pauslopp innan dagens dubbel. Katastrof!
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Man plockar inte 80m på en sommarbana hur som helst, samtidigt som man ska runda 14 hästar som är i vägen. Mel Odin måste troligen göra sitt bästa lopp i karriären för att lyckas med det
|
|
|
|
#22 |
|
Olle, hur säker är din info om skor på Mel Odin?
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Läste rondens intervju i går kväll. Man kan läsa tisdagsronden via Ipad redan månd kväll.
Den brukar leverera som bäst barfota, men som sagt så är det räknestickan som gäller i ett sånt här lopp. Handicaplopp är oerhört sällsynta på V75. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MatsE (+2) |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Det är kanske såna det borde vara flera av för att öka svårighetsgraden för oss spelare?
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
En Mel Odin med skor på tror jag går 24, och då blir det svårt att ta sina tillägg.
Ni kan räkna 0.8s/20m, samt att det kan bli en del spår på vägen också. Bör alltså bli svårt om de andra presterar på topp.
|
|
|
|
#27 |
|
Micke har själv sagt att han kör med skor den hör gången och obs att det inte är nån större skillnad. Jag har sett Mel Odin göra kanonlopp MED skor så tror inte det är kört på långa vägar
MatsE (+5) |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
Jag kan nada om kallblod. Handikappern verkar ha lyckats med sin uppgift denna gång. Alla på första volten (utom sist i turordningen 3) kan väl felfritt skutta runt på en hög 25-tid. Tredjevolten runt 24. Hela fjärde kan 23-tider och sista 22. Inte ens kallblodskuskkungen Ulf har fått en körning - man kan inte hitta en utgångare på honom. Få se om norrlandsexperterna SO, Manprinsen eller någon annan sharpsare har några bra insiders. Eller logiker som Sjödén, Putte eller Olle hittar ett guldkorn. En bra regel brukar vara att strecka alla med NO inom parentes. Men de tre tränas ju i Sverige. Kanske skall man strecka alla udda nummer. Eller alla utom 3 - man måste ju ge Skarplöth en chans. Men då stryker han väl en så att 3 kommer med i alla fall. Men eftersom det i V75-1 finns en spik, andra heltäckt på 1,2 och 3, tredje låses på 4 och 5, fjärde spikas 4, så kan det vara bra med en svårlöst labyrint. För sista vinner ju 1. Sjätte får vi klura på. Som någon vis apostel sa: - Det är lätt på tisdag, när startlistorna kommer. Sedan blir det allt svårare ju mer man läser på! |
||
|
|
|
|
|
#29 |
|
Jag brukar räkna med 06 sek/20 m tillägg. Men man kan inte enbart räkna på gamla tider. Det är så många faktorer som spelar in i trav, och det är inte alls säkert att det kommer att gå så fort på lördag. Form, vem som går felfritt, störningar, positioner etc. Allt spelar in. Det här är för mig ett garderingslopp. Sedan så får jag se hur många streck jag tror att jag klarar mig på.
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
Tidigare (gamla goda tiden) hette det ofta betr kallblod. KÖR NI IDAG? Dvs hästen kunde bättre än rekordet. Viktigast var att läsa propparna t ex och inte dra på sig onödigt tillägg i nästa start. Ofta händer det att ett kallblod sänker sitt rekord med kanske 3 sekunder, Man har hittat rätt utrustning (bfro) och vågar höja tempot Många minns väl hästen som skrällde i detta lopp för 7-8 år sedan (?) Jag har glömt namnet men hästen hade fått för bra handicap, ägaren satte upp rutinerade Sören Eriksson och skrällen var ett faktum. Sänkte säkert en massa sekunder den gången och flesta av spelarna flög. Minns Kenneth Karlsson med Nordgubben och ett hopplöst handicap, kunde bara inte hinna dit. Men Kenneth körde invändigt i sista kurvan. Passerade en stor del av fältet och fick perfekt lucka och vann. ISKALLT! Det gäller för starthästarna att hålla RÄTT TEMPO, inte köra för sakta och absolut inte köra för fort Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+1) |
||
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
SO (+2) |
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Jag har ju redan sagt att ni ska räkna med 0.8s.
Räkna med det eller räkna fel. ![]() 0.785........... är mer exakt, men vafan, 0.8s är enklare. Sedan blir det kanske några extra spår också ...
mackpeter (+3) Senast redigerad av putte64 den 2015-08-04 klockan 21:55. |
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
Springer man 1640 så behöver man ju springa bra mycket snabbare per kilometer än på 3140 för att ta in 20 meter.
|
|
|
|
|
#36 |
|
Jag pratar om V75-5 på Dannero, inget annat.
|
|
|
|
#37 |
|
Kan inte Nahar vara en spik/chansspik denna gång? Lättas i balansen, fick en genomkörare senast och Bergh siktar på inbjudan till Sundsvall Open Trot? Både Shaq Is Back och Knows Nothing är dessutom missgynnade av distansen.
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
![]() Är det verkligen distansminus på Knows Nothing, kanske inte lika bra som på sprint men duger väl? Är ju i toppform... |
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
Börjar inte Hultmans på att bli lite väl storis? Redan 40%
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Fel post!
Senast redigerad av Chiron den 2015-08-05 klockan 14:18. Anledning: Skrev fel. Trodde att det var V86-tråden |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Är inte Vison Fromentro lite väl bortglömd om man vill gardera Nadal Broline? Kuskplus nu när O-J Andersson ska köra...
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Kanske spets t.o.m.
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
[QUOTE=MatsE;449112]Olle, hur säker är din info om skor på Mel Odin?[/QUO
I Vi Tippa säger Melander att det blir barfota runt om ifall banan tillåter. Men han varnar för nedåt form. |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Titta på fan! Nu har jag hittat en spik emot omgångens största favorit igen - Sorbet !! Vinnaren av Derbyt sen
Champinj0nen (+1) |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
ajajaj, yr.no säger att det bli mycket regn på Dannero mellan 1200-1400 på lördag, men 22 grader och sol INNAN regnet
ojdå, måste ha tittat på fel Nyland. Verkar finnas hur många som helst. sorry Senast redigerad av SO den 2015-08-06 klockan 17:19. Anledning: fel uppgift |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Tittade på yr nu, inget regn vad jag kan se.
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Citat:
Nog för att du är ett stort fan av allt Redén rör vid, men Sorbet lär få harva i dödens och dessutom fel distans och tränarkörd. Den ska inte ens vara andrahandsfavorit här... |
||
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Citat:
Han tål dödens i detta gäng och vunnit 3 ggr på distansen, men självklart matchats på längre distanser. Snart ska formen vara toppad på han. |
||
|
|
|
|
|
#53 |
|
Cali Maks lär väl bli tredjehandare. Tror det är ett riktigt bra spel till helgen. Drog fram Titan för två starter sedan, förlorade med nos efter att ha gått i dödens. Senast två bakom tekno odin, inte mycket att säga där. Slog dock hulte Magnus den starten.
|
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Citat:
Lycka till! |
||
|
|
|
|
|
#58 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Tycker det är svårt att hitta spikar...eller om det är lätt att hitta negativt på alla de som är streckfavoriter i respektive lopp än så länge.
|
|
|
|
#60 |
|
Björn vet jag inte vill åka så lång. Örjan är i USA. Det är många bra stall som avstår att skicka hästar så långt norr ut. Därav blir loppen väldigt ojämna då då vi har 1-4 "klara" hästar. Oftast vinner någon av dessa. Dvs låg utdelning på 7 rätt är ingen hög oddsare. Detta är sett över en längre tid, det är ju inget som säger att det skräller, men sannolikheten är lägre jämfört om loppen hade varit jämnare mellan 1:a och sista rankade.
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Inte konstigt alls. Reden har ju aldrig haft en stark häst i träning. I alla fall inte vad jag kan komma på..... eller ?
|
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
bokis29 (+5) |
||
|
|
|
|
|
#63 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Citat:
Man kan ha en finger regel varmblod 0,7 per 20m kallblod 0,8 per tillägg. Vid 2140. Ju längre distans desto mindre krävs det och givetvis vice versa. 0,6 som du säger har man typ vid 2640v och temp 1,17/1,18 |
||
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Citat:
Call Me Keeper, där har du en stark mördarkross som även visar det i lopp.En rackare som tränar som en demon men aldrig får ut det i lopp, till stallets stora frustration är dagens Issaquah Sund. En av dom han haft störst förhoppningar på i kullen, men bara pannkaka av allt i loppen. Han har aldrig fattat vad det går ut på, få se om polletten trillar ned nån gång.. |
||
|
|
|
|
|
#66 |
|
Formen bör snart finnas där om han skall ha med stortravet att göra. Tror att de kommer köras som ett snabbintervall för att få upp lite fart. Styrkan finns men kanske inte snabbheten. Skall han krossa den här behöver han både vara stark och snabb. Heja. Jag spikar också . Montdore vinner utan gunga det vet alla. Möter inte mycket. Inte Nahar heller. En dålig Nahar skall sänka de här lössen med vänstern. Blir nog 3 spikar för mig på Lördag.
Men lite kul att Västerbo fantast som hade lekstuga med nahar senast inte ens är hälften så mycket spelad Senast redigerad av draken den 2015-08-06 klockan 21:06. |
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#68 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Inte kollat nånting på spetsstrid och liknande men håller det som väldigt långsökt att Sorbet ska plocka ner Nadal Broline om det är det ni dividerar om.
Dessutom med Reden själv, njä. |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Börjar djupplugga imorgon. Spelvärdet får man ju inte förrän fredagstjänsterna har sagt sitt. Dessa kan ju förstör många spelvärda hästar samtidigt som det ger fördel för hästar som de har missbedömt.
Skrällar under 10% just nu som jag tror kan vara något är 7 OP.s Flirt (8,7%) kommer att gå barfota och är snabb ut. 2 Solbackens Pilen (3,6%) i avd 5 som får en special sko bak som enligt Robert S skall göra den 30 meter bättre. Roligt på en låg procentare, men man ser ju gärna att den håller sig i trav lite oftare ![]() Som sagt, ingen djupare analys ännu. |
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#73 | |
TveksamCitat:
Mvh Uffe Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
LeBanner (+2) |
||
|
|
|
|
|
#74 |
|
Ni fattar väl att 1 Nadal Broline är stenklar i sista. Reijo konfident. Dagens största streckfavorit - men va f-n - vinner den så var det onödigt att gardera.
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Citat:
Med specialskon bak som han kommer gå säger han "som jag tror kommer passa honom perfekr och att han kan bli 30 meter bättre med dom". Min understrykning i citatet. Många om och men. Men som sagt kul på en låg oddsare. Guldtäcket vinner dock historisk från bakre volter så det talar emot. Men hästar fattar väl inte statistik
|
||
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#78 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Ska bli intressant att se duellen mellan filmstjärnan Månprinsen och den norska åsnehybriden Lannem Silje. Tyvärr tror jag det är kört, men jag är så nöjd med att vi har den snyggaste hästen på svenska sidan.
|
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
SO (+1) |
||
|
|
|
|
|
#81 |
|
Jag behöver inte låna. men kommer att spika. Tråkigt odds - men han vinner.
zabatsu (+5) |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Bosse Eklöf sa att hästarna på start behöver rekordsänka med ca 2 sekunder för att hålla undan för Mel Odin & Co. Inte helt enkelt.
|
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Citat:
Men 2140 har vunnit 3/37 gånger, nä kan ju inte rapa upp allt, kollar själva http://www.qhurth.com/trav/lopp/guldtacke.htm |
||
|
|
|
|
|
#84 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#86 |
|
Hur fort kan Mel Odin? Om han går 22 - betänk att han ska runda 14 hästar i spåren - räcker det med att någon i startvolten går 25,5 för att vinna. Jag tror inte Bosse Eklöf var klassens ljus i matte.
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Ingen matematiker, men han är rätt vass på kallblod. Säg att 3-4 galopperar bort sig ganska snabbt vilket brukar vara kutym i dessa lopp. Då är det 10 kvar att runda på 2 varv och det skiljer mellan 5-7 sekunder mellan Mel Odin och dom på start. Sen tror jag endast det är Kontio och Jansson av kuskarna på start som är nog vassa på tempobedömning för att kunna vinna med så mycket sämre häst, men det lär inte gå ändå med dom kusarna. Jansson upp bakom Solbacka så hade det kanske kunnat gå med maxklaff.
SO (+2) |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Jag tycker 5 Sagi Järven är minst lika intressant som 2 Solbacka Pilen i avd 5. De 26,9 han gjorde på 2180m på Bollnäs, som 2:a, är helt ok, nu med 40 m kortare. Stor galopprisk så klart. Fast de som vunnit från främre volten är få och då på riktigt usla tider, tror mest på 10,12,15 egentligen, som de flesta andra typ.
|
|
|
|
|
#89 |
|
Nadal Broline har aldrig hoppat eller blivit diskad i hela sitt liv. Han har vunnit 9 av sina 13 starter. Han är lika stenklar som Nuncio var på V86 i onsdags. Men jag tycker det är bra, om många försöker sänka favoriten och streckar några andra. På min lapp blir han spik.
|
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#91 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#92 |
|
Men i sista, kan uffe svara ledningen. Jag är inne på att han inte kan det och kommer därför gardera. Både bison fromento och zenit aviserat laddning.
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Går startvolten 1,26 så räcker det att Mel Odin tangerar sitt rekord över medel volt på 22,9. Det gick han på en snabb sommarbana i Gävle (Gävle är alltid snabb sommartid) maj 2013.
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Oj vad illa skrivet det där var. Ska givetvis vara lite frågetecken och grejer där. Men ni förstår säkert.
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Klarar han av att tamgera rekordet med skor på är ju frågan. Jag kommer låsa det loppet med åskjappen och cali maks.
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Vilken av de tre första norska 3-åriga kallbloden kan man spika i V75-2? Eller måste man ta med alla tre?
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Ni behöver inte oroa er, det är bara galopp emot Nadal Broline, spelar i en helt annan liga än övriga i detta loppet.
mackpeter (+3) |
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Nej exakt, därför är den klart motiverad enligt mig på 65%. Motbuden om man nu ska gardera är 2,3,7 främst. Speed Delicious och Sorbet är enligt mig främst stayerhästar och kommer inte hinna med här. Men mycket talar för att jag spikar, problemet blir bara att man måste fälla Montdore för spikar man båda dessa så har man ju gett upp utdelningen på förhand.
Inte lätt att fälla Montdore dock men håller NB som säkrare spik. |
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Citat:
Bästa tiden från 2140 har skrällen BW Gulliver 2010. 1.28.0 !!!! En annan intressant sak är att tidigare startade man ofta från 2240 2260 2280 Idag är Mel Odin ensam från 2220 och upploppet är lite längre. Jag blir mer och mer tveksam att startfållan ska hinna undan. Hur ska Robert Skoglund kunna pricka 26.0?? Utan draghjälp. Robert är duktig kallblodskusk men det är så mycket som ska stämma, samt att det måste misstämma för alla tilläggshästarna. Kör Robert lite för fort blir det långt upplopp och dom käkar upp honom. Kör han för sakta talar tilläggshästarnas hårdhet och bättre speed sitt tydliga språk. Vem är speedigast kan man fråga sig?, Undrar om det ändå inte är TITAN TABAC som dessutom har riktigt vass kuskförstärkning i Uffe Eriksson 14-15-12 gör upp om det är mitt stalltips JUST NU Dessutom hade jag nog rätt om vädret, Har tittat på alla närliggande platser och visst ska det bli regn, mycket regn, mitt på lördagen. Detta kanske är ett plus för hårdingarna där bak? Nyland,Bollstabruk,Kramfors, alla närliggande platser samma usla prognos Nog svamlat |
||
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#104 |
|
SO skall bli skurar enligt klart.se. Så det behöver inte bli så mkt regn om något alls. Jag litar inte på Yr.no längre. Enligt statistik så har klart.se haft % mässigt mest rätt vad gäller väderprognoser i år. Vi hoppas på regnfritt.
|
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Citat:
2015 72 1-6-2 segerprocent 1 % 2014 98 1-2-4 segerprocent 1 % 2013 78 0-4-6 segerprocent 0 % Nu dessutom V75-debut mot mer rutinerade kuskar än på hemmabanan Romme och Rättvik. Schas för mig. |
||
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Citat:
Vi hoppas på det bästa för tävlingarnas skull. |
||
|
|
|
|
|
#107 |
|
Instämmer i stort. Tycker fortfarande att 10,12,15 är mest intressanta och tror egentligen lika lite på 2 och 5 som alla andra i främre volten.
|
|
|
|
#108 | |
|
Citat:
När ska folk lära sig att man spelar på ekipage i trav. Väljer alltid en dålig häst med en toppkusk, jämfört med en bra häst och en lallare! detta gäller i synnerhet på v75. Det är ingen slump att de bästa kuskarna vinner mest. |
||
|
|
|
|
|
#109 |
|
Vilket i just det här loppet skulle kunna göra 10 till ett bra spikförslag. Bra häst och en kusk med dubbelt så hög segerprocent som t ex Ulf Eriksson. Speciellt nu när 14 tycks bli streckfavorit. Annars är väl problemet att även toppkuskar t ex Kihlström kör som en lallare mellan varven.
|
|
|
|
#110 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Citat:
Att örjan sover bort lopp och ofta kör på lucköppning/chans i mindre lopp vet man om. I större lopp och stora pengar brukar han vara mer vaken. men att strecka kuskar som har 0-7 i seger% är ju nästan lönlöst. Då ska man även beakta att de flesta av deras vinster tagit på småbanor i lågklassiga lopp utanför de större streckspelen. Att just dessa kuskar med 2% vinster på orten ska komma ut och vinna på V75 är ju långsökt i sig. då möter dom dessutom de bästa andra kuskarna, bättre djur, far inget gratis i loppen och således iskalla som streck. Ändå lyckas ju en och annan vinna emellanåt, det är det som gör det så kul med v75. Att när dom lyckas faller många. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2) |
||
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Citat:
2014 18% 2015 21% Låter inte riktigt som först i år. Just i det här loppet är det ju ett bra kallblod som behövs eller har jag missat ngt??? Sedan har ju U Eriksson mer pengar på sina lopp, men det är väl just för att han placerar sig i lopp med varmblod som ger mer prispengar. Tittar jag sedan på hästarna så har 10 Tangen Harp 40% på V75 och 14 Titan Tabac 11%, dessutom 2-1 i inbördes möte till Tangen Harp. Däremot så är jag orolig för att formen är vikande på Tangen Harp. Och det största abret av alla är att Raffe Vadsmo spikar 14 :-) Så innan jag vänt, stött och blött det här färdigt och vi vet om det blir duggregn eller inte regnar ett dugg så har jag förmodligen spikat nr 8 som i alla fall aldrig galopperar...
|
|
|
|
|
#113 |
|
Håller Nadal spets i sista? Gör han de så är väl loppet över!
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
De med högst vinstchans är väl de största favoriterna i första och sista. Alla Harry Boy har nog de som spikar imorgon.. Även MT Jeopardy kommer att få många streck av Harry.
Skulle kunna tänka mig att betaltjänsterna kommer att trycka lite på Anti Sisu till i morgon. Bandit Hornline satt fast med rubbet kvar senast. Känns som ett måste streck om man räknar med att Montdore hoppar bort sig. Magic Number i 6e var med i sto championatet förra året. Kanske Jänkarvagn nu. Kan vara ett roligt streck. Sorbet tror jag kommer att göra ett jättelopp i morgon. Om det räcker mot Nadal kanske är tveksamt men det skiter jag i. Jag spikar iaf. Mitt tidiga chanssystem ser ut så här. Chansar på en galopp på Montdore men tror att den vinner med hur mycket som helst om felfri så jag tar med den iaf. Tar med stallkamraten som satt fast senast och den troliga spetshästen OP. 4,2,7 Andra är nästan helt okända för mig Tar 4 som ser ganska bra ut. 2,1,3,9 3dje tycker jag att Nahar borde vinna men var kanske i segaste laget senast efter vila. Lite för långt för Knows Nothing och spetsläge för Shaq. Plötsligt ganska öppet. 4,3,5,1,11 4e tror jag på ganska stor chans till spets och slut på anti Sisu. Lagom streckad för en spik tycker jag. 5e blir ju inte kul när Raffe spikar Titan Tabac men hästen trivs med Eriksson och jag spikar också. 6e Tycker jag ser lite lurigt ut. Ingen riktigt superklar spetshäst tycker jag. Tror att det kan bli lite solfjäderkörning här och lite utdragen spetskörning. Jag chansar på att de 7 första +12an som är matchad mot detta räcker. 7e avslutar jag med en spik på andra handaren Sorbet. 2,4,7 1,2,3,9 1,3,4,5,11 1 14(2,15) 1,2,3,4,5,6,7,12 4 480 rader. Kanske kan funka men lägger troligen till 2 och 15 i 5e. Ger en kostnad på 720kronor. Jag kör på det. Lycka till i morgon Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+2) Senast redigerad av draken den 2015-08-07 klockan 21:10. |
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Missade att det var Guldtäcket, sorry!
Däremot blir det felslag i statistiken när en dominant som Järvsöfax härjat och vunnit allt år ut och år in. Svårt att extrapolera procentsatsen favoritvinst, då en enda individ påverkat utfallet, så till den milda grad som Järvsöfax gjorde. Skall vara mer noggrann med att läsa inläggen innan jag trycker på "sänd" i fortsättningen. Klantigt som vanligt från min sida. |
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Citat:
Det är lugnt! Ännu lugnare om du stavar hans namn rätt i fortsättningen - Järvsöfaks!
|
||
|
|
|
|
|
#117 |
|
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2521Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
[QUOTE=draken;449743]De med högst vinstchans är väl de största favoriterna i första och sista. Alla Harry Boy har nog de som spikar imorgon.. Även MT Jeopardy kommer att få många streck av Harry.QUOTE]
Har en kompis som köper Harry titt som tätt. På dom bongarna Harry har gjort så har dom inte spikat favoriter över 60% Utan oftast fått spik på favoriter som ligger runt 40% typ Knows Nothing i (procent 37% just nu) |
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Citat:
Stavning har aldrig varit min starka sida, fråga Rut Bruce, läskliniksfröken. Har bara lyckats stava Kolgjini rätt en gång i mitt liv, det här var den andra. Gissar att du får stå ut, då felet sitter i huvudet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hanscrispi (+1) |
||
|
|
|
|
|
#119 |
|
Montdore - spik eller inte? Är väl klar för finaler nästa vecka?
|
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Jo men ska väl försöka kvala in till någon mer final tyckte ja att ja läste, mkt gap om Antti sisu, ev. Bfrom, stora tjänsterna spikar
|
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
Han har "råd" att vinna imorgon, vara 2:a-3:a efter Nimbus CD/Oliver Kronos i finalen för att få göra en start till i Silver samt vara klar för nästa Silverfinal. Finns en liten galopprisk plus risk för tappstart, han får inte ha en lite sämre dag för att vinna. Jag garderar nog med 2,7,8 till att börja med.
|
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Citat:
0,8 sek på första volten till andra (pga startögonblicket), sen räknar man 0,6 per övriga volter då de har farten uppe. Start volt bästa tid 1,25,9 Sagi Järven med galopp volt 2 måste gå 1,25,1 el. bättre volt 3 måste gå 1,24,5 el. bättre volt 4 måste gå 1,23,9 el. bättre (Mel Odin har gått 1,22,9 tidigare i livet,går mest auto på bra banor). |
||
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#125 |
|
Litar inte helt på Bergh men han sa minst skor bak har jag för mig.
Chiron (+2) |
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Bergh tror mest på 2 Part Nan Angelen i avd 6 av sina starter på V75, sedan 4 Nahar avd 3 som han säger att man rycker skorna på samt evt skygglappar första gången i år.
I avd 1 blir det öppet huvudlag på 2 Bandit Hornline, halvstängt senast. 4 Montdore i samma avdelning får evt skor bak med tanke på finalerna. Sedan ska man lita på vad Bergh säger men det är ju upp till var och en.
|
|
|
|
#127 |
|
Finns det några norska tips gällande kallblodsloppet avd 2? Skulle vara fint att kunna spika sig ur det och jag tror dom har bättre koll på sina.
|
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#129 |
|
2:an sägs ju vara bäst, men svårt att bortse från kuskpluset på 3:an. Uffe vinner ju i regel så fort han sätter sig bakom ett kallblod, och denna gång en norsk maskin istället för en svensk lus dessutom.
|
|
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Citat:
Har räknat på 24 för Mel Odin.
|
|
|
|
#131 | |
|
Citat:
Geir Flåten har specialtränat 1 Galileo för att få upp startsnabbheten. Flåten är övertygad om att detta lopp avgörs i starten. Han hoppas hålla värste konkurrenten 2 utanför sig i dödens. Tjomsland tränar både 2 och 3. Få personer har uppfattat att de har samma ägare. Självfallet blir det fråga om stallkörning. Tjomsland öppnar i dagarna ett stall i Sverige - Njurunda. Hans bästa PR blir att vinna kriteriet. Han kör naturligtvis bästa hästen själv. Jag spikar sannolikt 2 Tangen Piril imorgon. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+10) |
||
|
|
|
|
|
#132 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#133 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#134 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Om det är som du säger. Blir det inte bättre om Ohlsson i sådana fall kör i spets och får Öysteins häst utvändigt? Då "låser" dom loppet? Annars kommer väl 1:an utvändigt?
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Nog hade jag räknat med att betaltjänsterna skulle trycka på ettan i fjärde men mindre kul att alla har den som etta.
|
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Michael sa att mel odin går en 22 tid, siktat på loppet, van längre tillägg osv.
Senast redigerad av shjuve9le den 2015-08-07 klockan 23:25. Anledning: Telefonstavning |
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Om Ulf leder med 3 släpper han självfallet till stallkamraten 2. 1 får harva i dödens. Därifrån slår han ALDRIG 2. Sannolikt bäddar ett sådant löpningsförlopp för att 2 vinner före orutinerade stallkamraten 3 och 1 trea.
|
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Konstigt med tanke på att 2:an kommer ta spets och släpper sedan till stallkamraten nr 6 som inte är helt oäven. Inte säkert att den duger till seger här men luktar strul för 1:an.
|
|
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#141 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Citat:
Kanske ändå bäst att vänta till värmningsintryck. Undrar om Öystein planerar några "sista-minuten" ändringar på sina hästar likt den på Patsi...
|
||
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Citat:
Jag tror inte han vill riskera nåt. Hästen har ju gått klockrent nu, och varför chansa? Däremot är det nog en del andra mindre betrodda ekipage som rycker skorna, kör med en naken kusk för att få ner vikten osv
|
||
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Citat:
Tror att 9 Sigmunn ska tävla barfota runt om och med jänkarvagn. Vet inte om den är tillräckligt bra (tänker främst på kusken) för att vinna, men kan iaf vara intressant som tvillingobjekt... |
||
|
|
|
|
|
#145 |
|
Nu kom jag på lösningen. Genialisk? eller? Efter senaste info jag fått!
avd 1 vågar inte spika Montdore, men dubblar systemen med 2 Bandit Hornline. Janne är bland de startsnabbaste kuskarna och får troligen bra läge direkt, kanske till och med spets? Känns tryggt. Sedan har jag en av två 2 part nan Angelen och 1 Nadal Broline 4592 rader (har 4600 i mitt bolag) |
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Kom du på lösningen i sömnen din pensionär +.max 6 rätt säger jag
barkman (+25) |
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Det var ett genomtänkt svar....Du uppfyller nog inte åldersgränsen här själv
jag trodde vi pratade trav utan förutfattade meningar |
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Ta ert tjafs privat istället. Så jävla trist när det ska bli personlig byktvätt i varenda tråd.
abstruse (+5), hugotheboss (+5), Torstens (+5), Frasse77 (+5), Isaksson (+5) |
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Blanda inte in mig är du snäll! Så fort jag flyttar hem från sommarstugan ska jag sätta mina planer i verket. Bedrövligt att admin inte besvarar mina mejl. Finns det över huvud taget nån som har ansvar här på sidan?
bokis29 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Citat:
rena Norrlandsmästerskapet som det brukar vara när det är V75 norr om Dalälven. Förvisso har Reijo skickat upp några pållar, likaså Redén och sen har Hultman nån med, men för övrigt är det väl tämligen avslaget tycker jag. Förutom Bergharn och Ulf Ohlsson är det ju även B-laget vad det gäller kuskar. Därmed inte sagt att det inte kan vara intressant spelmässigt, sportsligt håller dock kvalitén samma mediokra klass som vanligt när det vankas V75 på norrlandsbanorna. |
||
|
|
|
|
|
#151 |
|
DÄR kom nyckelresonemanget som gör att jag låser på Tjomslands två kusar. Maxladdning från innerspåret är något av det mest galoppframkallande man kan syssla med i trav. Och även om man lyckas gå felfritt OCH hålla spets (mer osannolikt än sannolikt om man tänker på saken) har man kvar att stävja två kapabla stallkamraters försök att framgångsrikt styra sig till framgång tillsammans!
|
|
|
|
|
#152 |
|
Hur ska man göra med Nadal Broline?
Har varit inne på att spika men börjar tveka mer och mer... Knappast lika klar som t.ex. Nimbus C.D. förra veckan, men ändå i stort sett lika stor favorit. Bästa hästen även om jag inte tycker att Sorbet är så mycket sämre egentligen. Inte optimal balans och ska ut igen nästa helg. Tuffare motstånd än på Årjäng. Men det största frågetecknet jag har är såklart spåret. Priamo Caf borde ju spetsa här (varför skulle Nadal öppna så mycket bättre denna gång, dessutom med skor, än vad han har gjort tidigare?). Gissar att Priamo Caf kanske släpper sedan (även om väl Priamo Caf dock kan bli lite väl het i ledningen ibland (kanske gör att det inte går att släppa helt enkelt))? Alternativt om Priamo Caf spetsar, det dröjer för länge innan Nadal Broline hittar ut så att Priamo Caf släpper till t.ex. Sorbet istället? Tycker att det känns tveksamt att Nadal Broline skulle plocka ned Sorbet ifrån dödens? Betydligt tuffare att plocka ned än Mon Petit Cheval som det var i ledningen senast på Årjäng... |
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Citat:
Var och såg loppet på Årjäng live och han är grym Nadal, inget tvivel. Men det där loppet var en tunn soppa också. Det här loppet är inte speciellt blodigt heller, men han är utan tvekan för stor favorit med tanke på förutsättningarna.
|
|
|
|
#155 |
|
Ja, sedan får vi se hur fort det går.
Melander själv tror han måste gå 22 för att vinna, och att Mel Odin klarar det. Men senast med skor gick han en 24 tid, och jag tror kanske inte det är Melander som kommer styra över hur fort det går. Det är kanske inte heller på start hans värsta motståndare står.
|
|
|
|
#156 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#157 |
|
Tittade på klart.se. Klar sol, 20 grader under tävlingarna. Har jag fattat vädret korrekt?
Senast redigerad av mackpeter den 2015-08-08 klockan 09:42. |
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Japp, lite molningare framåt 16:30-17:00 men uppehåll.
|
|
|
|
#159 |
|
Angående avd 2 så verkar många tro att det står mellan Galileo och Tangen Piril. Galileo verkar många tidningar tro ska ta ledningen, men han galoppera när han laddade med honom med spår längre ut, så tror han kan slå i galopp från spår 1. Men tycker det finns ett bra värde i nummer 3 Tangen Loke som känns som en större talang än dom andra två, samt snabbare i benen och tror den bara visar sig bäst.
|
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#161 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#162 |
|
Reijo vill inte ha lös bana för Nadal. Hur är ytskiktet och underlaget på Dannero? Är hela banan i samma skick runtom eller finns det "svackor". Kan någon rapportera från de första värmningarna - tack!
|
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Så här blev mitt bolagssystem idag. Vi fick 18045:- förra veckan, vilket är bra för självförtroendet.
Valet stod mellan att spika två av alternativen Tangen Piril, Titan Tabac och Nadal Broline. 1) 2,4,7,9,10 r8-6 (det är 30 % galopprisk på favoriten 4 och lika stor risk, att han regelrätt besegras av någon, 10 är bättre på volt och går bfro, 7 är min förstahäst) 2) 2 r1-3 (1 har tränat startsnabbhet men forcerades till galopp i näst senaste starten, 2 och 3 har samma tränare och samma ägare, Tjomsland skall öppna filial i Sverige och vill ha PR för nya hästägare, han vinner loppet själv med 2) 3) 1,4,5 r6-7 (Bergh har nu "lavat" för 4 med bfro osv, 5 värst emot, 1 leder länge) 4) 1,2,3,4,6 r7-5 (är 4 ett förvandlingsnummer hos Hultman - vi får se, jätteskriket 1 kommer med två ägg i protokollet och körs idag bfro, se upp med 2 och 6 från Hanna Olofssons stall, tar även med 3 på Söderkvists kuskform) 5) 2,7,8,10,11,12,14,15 r5-6 (14 vinner nog på bäst kapacitet men hoppas på en skräll) 6) 1,2,3,5,6 r4-12 (svårlöst men vinnaren brukar ha lågt nummer) 7) 1 r4-2 (har sällan sett Reijo så lyrisk - bara att spika) Kostar 1500:-. Lycka till! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+2) Senast redigerad av mackpeter den 2015-08-08 klockan 11:51. |
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Zenit Brick i sista avdelningen barfota runt om för första gången precis som travtjänsten hade fått in på radarn i sina betaltips och tror det var rycktussar ffg som dom också fått insideinfo om från Stall Timo Nurmos. Detta är info som stallet inte gått ut med i veckan och tydligen ska man testa detta inför derbyt och räknar med stor effekt precis som allt när Nurmos hästar tävlar barfota ffg. Mycket intressant med tanke på hur lite spelad den är.
|
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
stall reijo twittrade precis att nadal broline kan gå med skor trots infon, ska bestämmas efter sista värmningen!!
|
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Zenit Brick nu rasat från 16 till 7 ggr hos Unibet sedan det kom info från stallet om första barfota runt om. Med tanke på att renset i sista brukar bli noll när en storfavorit vinner skulle jag på detta tagit med den på V75 alla dagar i veckan.
|
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
hade spik på nadal innan infon från de båda stallen kom, enda riktigt bra spiken jag hade hittat hittils, dags att omvärdera men det verkar ju vara nästan klartecken på nahar från bergharn istället!
|
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Så uppfattade inte jag det, det var ju meningen att han skulle gå barfota fram men att det kan bli barfota runt om men att det bestäms efter sista värmningen.
|
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Nurmos hästar brukar inte gå med långresor, jag skippar den.
|
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Sharp$: 2521Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Avd 1!
Jag tror INTE att man behöver oroa sig om galopprisk på Montdore. Robban har aldrig galopperat med hästen. Senast hästen galopperade i voltstart var för ett halvår sedan med Jansson i sulkyn. Tror Bergh fixar spår fyra i volten galant. Får ett lugnt första varv i tredje par utvändigt innan han kör fram och tar över dödens. Sen är frågan om hästen klarar av att nöta ner ops flirt från ledning. Jag tror Montdore fixar det. Men oklart om jag spa spika eller inte. Avd 2! 9an sigmund vad 6 längder senast efter vinnaren Galileo. Intressanta ändringar på 9an idag, men räcker det till för att ta in 6 längder? Tvekasmt. 9an just nu känns som ett dyrt lyxstreck från annars trehästars lopp till att ta med en fjärde.. Avd 3! Tror jag att Nahar vinner. Bergh kör själv. Skoryck och skygglappar. Tror att dom ingredienserna är tillräckliga för att han ska vinna detta lopp. Tror till och med att han kan nå spets om shack is back vill släppa. 5 Knows Nothing vann från dödens senast. Tror han hamnar i dödens detta lopp också. Men denna gång tror jag inte att han fixar det när det är 2140. Avd 4! Har jag hästarna 1,4,6,9. Tycker att dom täcker in loppet ganska bra och med olika loppsenarion . Om två Broadway spetsar så finns det risk att Hanna släpper till 6an Vally stream. Om 1an Antti sisu klarar av att hålla spetts så släpper den antagligen till 4an MT jeopary och då är det loppet över med antingen vinst för favoriten eller att 1an får sen lucka. 9an har vi med som luring ifall det blir tokkörning, lär hamna bra till och stark häst. Avd 5! Kallblodsloppet har jag inte laggt ner någon tid på att studera fram olika loppsenarion. Tar med 7,10,12,14,15 och helt enkelt hoppas att det räcker. Avd 6! Danne Edel är mitt första val. Hästen trivdes inte på banan senast och den starten skall det vara vara att glömma enligt dom filurerna som står nära hästen. Loppet före gör han en bra prestation och vinner och loppet före det så blev han tvåa, hade då Part nan angel ett par längder efter sig. Danne Edel skulle få min spik tills jag såg att dom sätter på skor bak. Jag tar med på systemet 2,3,5,6. 5an Caddie hit blir farlig om han når spetts, lika så Lucky look Zet. Avd 7! Tror Nadal broline vinner. Men har sagt till mig själv att jag aldrig ska spika sista då det hamnar så många extra streck där på favoriterna. Så blir gardering. Bakom Nadal tycker jag att det är väldigt öppet. Streckar 1,2,3,4,6,7,10 Bästa chansen förutom favoriten tycker jag att Sorbet har. Fin travare som är under utveckling. Men finns några snabba kusar i det här loppet. Det bästa som finns måste väl ändå vara att ha gardering i sista när man väl är kvar så långt. Har hänt allt för många gånger att man spricker i sista på en andrahandare eller liknande. Spikarna just nu är Nahar och sen en utav dessa tre Montdore, mt Jepory eller Danne edel. Lycka till idag! |
|
|
|
|
|
#173 |
|
Hej Sharps!
Ska försöka under dagen ge lite info från Dannero, V4/V75, vad som har hänt gällande startförbud/böter osv. En fråga till er. Är det relevant info att även ta med omsättning vinnare/plats/tvilling i respektive lopp? Lindbergs veckobrev, vecka 32 https://www.travsport.se/article/2.292/1.477810 Det låter så bra att ”vi måste dra åt samma håll”. Men vad är det egentligen som åstadkoms i de dagliga frågor som kommer upp när det gäller spelsäkerhet, måldomarnämndernas bedömningar, uppfödarnas situation/överlevnad, fördelning av prispengar? Någon frågade tidigare vad ”Norge” hade för uppfattning/tips inför Dannero. Bifogar Simtotos förslag. Speciella uttagningsmetoder för att platsa på kupongen. Simtoto Spelförslag V75 14:30 Avd. Markeringar Strykningar V75-1 4-7-10 V75-2 2 Tangen Piril (no) V75-3 5-6-3 V75-4 4-6-11 V75-5 14-12-15 V75-6 5-2-6-10 V75-7 1-3-4-2 11 Pris: 648 Spikförslag V75 Avd. Nr Häst V75-2 2 Tangen Piril (NO) Outsiderförslag V75 Avd. Nr Häst V75-4 11 French Me V75-7 3 Vison Fromentro (FR) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
sundsvik i 5:e känns som ett intressant drag, bfro om och torbjörn jansson som skulle kunna spöa vem som helst med en åsna till 1 % kan det vara värt att slänga med ett streck på den
|
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Dagens största rensar inte mycket om den vinner oavsett vilket lopp den startar i och självklart lär den vara streckad på de flesta kuponger som överlevt 6 avdelningar men att man ska gardera den enbart för att renset skulle vara dåligt är lika bra anledning som ingen. Garderar man är det för att man tror att den kan hamna i maskin från innerspåret inte för att den kommer rensa dåligt
|
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Det där är helt enkelt inte sant, även om många säger det.
Siffrorna var tidigare nästan identiska för hemma och borta starter.
|
|
|
#177 |
|
Tror Bergh tar noll segrar idag
På v75 Senast redigerad av MatsE den 2015-08-08 klockan 12:42. |
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
kollade precis v75 mixen från igår och där säger han att det blir skor runt om eller barfota fram, dock ska det inte vara nåt avgörande för prestationen!
|
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Äntligen kommer solen och då får man dra till stranden. Lämnade in en liten V75a.
Spik på Nahar på första helstängt i år och barfota runt om samt Anti Sisu som betaltjänsterna skriker om på intrycket med jänkarvagn ffg och barfota sist (fastlåst). Sparlopp i första och sista vilket inte känns helt tryggt, men budgeten tillät inte fler streck. Hoppas vara tillbaka och hinna se de sista avdelningarna i alla fall. Registrerat spel Datum: Lördag 2015-08-08 Bana: Dannero Spelform: V75, omg. 42 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4, 7 (2) 2 1, 2, 3, 9 (4) 3 4 Nahar (5) 4 1 Antti Sisu (4) 5 2, 4, 10, 11, 12, 14, 15 (5) 6 1, 2, 3, 5, 9, 10, 12 (6) 7 1, 2 (4) Vadet gäller startnummer 784 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 392,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Bet365 har 8ggr på Mel Odin, finns inte en chans att det ens kommer i närheten på atg...finns ett antal scenarior där MO står som vinnare...
|
|
|
|
|
|
|
#181 |
|
V4-1, Monté
Omsättning vinnare: 96 405 kr Omsättning plats: 37 562 kr Tvilling res/odds: 6-9 28,47 Omsättning tvilling: 109 545 kr Info: Tjänstgörande funktionärer Måldomare: Johan Axberg Riksdomare: Pär-Olof Grannas Måldomarnämnd: Lars Viklund, Magnus Hamberg, Göran Eriksson Bandomare: Per-Åke Göransson Bandomarnämnd: Lillemor Nyberg, Lars-Olof Öhlén, Peter Svensson Huvudstarter: Jan Öhgren Ekipagekontrollant: Jennifer Nyberg, Marie Genlund Banveterinär: Annika Larsson-Eldeklint, Antti Rautalinko Dopingprovtagare: Malin Björk, Malin Sundqvist, Lotta Moberg |
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#183 | |
|
Citat:
ricBLo636 (+10) |
||
|
|
|
|
|
#184 |
|
Vad säger Nurmos själv om hästens chanser? Känns ändå långsökt att den ska plocka ner Nadal Broline.
|
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Mycket långsökt... Segerchansen för övriga ligger ju i att Nadal hoppar eller blir fast. Annars är det nog kört...
denfete (+2) |
|
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Citat:
Nadal Broline gjorde det riktigt starkt från dödens (under 10 sista varvet). Men det var ändå en riktigt usel bronsdivisionen. Tycker motståndet är bättre nu. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+3) Senast redigerad av Stall 4 den 2015-08-08 klockan 13:21. |
||
|
|
|
|
|
#187 |
|
V4-2
Omsättning vinnare: 132 022 kr Omsättning plats: 58 569 kr Tvilling res/odds: 5-11 4,18 Omsättning tvilling: 144 275 kr |
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
ingen barfota på ops flirt ? vet nån varför ?
|
|
|
|
|
|
|
#189 |
|
Såg att Vic Du Noyer stod i över 20 ggr. Norberg får revanch. Den möter ju löss denna gång o vinner felfri.
|
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
Tackarrrr Berg
Vinnarlir inne och som vanligt e alla andra livrädda för han i skogen. Dagens spel blir betalda
|
|
|
|
|
|
|
#191 |
|
Bergh har börjat dagen bra, känns som man kommer sitta med dumstruten på för att man inte spikade Montdore.
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Banned
|
Har kikat lite men är inte riktigt påläst.
Det lär väl bli mycket Robert Bergh idag, med tanke på att så många av kuskeliten som saknas. Skulle inte förvåna mig om han har tre vinster efter att omgången är avklarad. Jag har inte hittat några bedövare, men kanske ett par som kan ha hygglig chans att vara med på tvilling iaf. 9 Kick Madrik Klart bra som tvåa i försöket. Maya Gold är ingen dålig märr. Borde kunna nedåt 12 idag. Hanna O sitter lite på leken här men om jag har förstått rätt så har KM bra rygg i startsnabb 2 Broadway Laday (som inte alls är ofarlig?). 8 Cab Hornline Har gjort det bra. Verkar vara en ärlig häst som klarar en resa 700 kvar. Gynnas av distans? |
|
|
|
|
|
#193 |
|
V4-3
Bestraffningar: Jonsson Fredrik, 1500 kr, för felaktig nedtagning av galopperande häst. Lundberg Petter, 300 kr, för att ha försenat starten. Omsättning vinnare: 239 756 kr Omsättning plats: 81 656 kr Tvilling res/odds: 1-2 39,18 Omsättning tvilling: 247 853 kr Info: Tre slumpmässiga drogtester har tagits under dagen, alla utan anmärkning. |
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
Strax duellen mellan Prinsen och Silje, ska bli grymt kul
|
|
|
|
|
|
|
#196 |
|
Häftigast i år
|
|
|
|
#199 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#201 |
|
Satan vad trångt det är här på dannero!
|
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Bara jag som inte kan spela?
|
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
V4-4
Omsättning vinnare: 205 663 kr Omsättning plats: 59 603 kr Tvilling res/odds: 1-6 93,60 Omsättning tvilling: 186 478 kr Trio res/odds: 1-6-9 507,04 Omsättning trio: 432 658 kr Återkommer efter V75-1 med statistik, som jag kunnat överblicka, med en tävling mellan betalsajter mot de skarpa hjärnorna på Sharps. |
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Någon som vet var man kan se loppet i efterhand?!
|
|
|
|
|
|
|
#207 | |
|
Citat:
Tekniskt fel här också..... L |
||
|
|
|
|
|
#208 |
|
Kul, kan inte heller lämna in mitt system. Dra åt helvete alltihop...
|
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
Mäktig syn på månprinsen i loppet....kom nästan en tår.
Jag kunde lämna in för 5 minuter sen |
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
Känns ju skönt att vi har världens bästa kallblodsindivid även om norrmännen spöar oss i övrigt.
|
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
märkligt kört av Tor precis som widman sa. den självklara taktiken att köra så långsamt som möjligt o sen speeda ifrån på upploppet användes inte. Hade han möjligtvis underskattat Prinsen helt o hållet?
|
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
TEKNISKT FEL, va i helvete..... 5 min kvar nu
|
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
Banned
|
10 Aristocat Boko är ingen stänkare men nog borde väl den vara på plats, utan galopp? Nästan 10ggr på favorittvilling och över 30 ggr mot 9 Raz.
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
Har fått feeling för valley streamline o spikar rakt ut. Det kan strula för favoriterna känns det som
|
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
Månprinsen är en bättre häst helt enkelt vilket jag hävdat länge. Problemet är att han inte har en värdig kusk bakom. Nu var det bara 2 ekipage på banan och då funkar det även med Gunnar. Hade det suttit en toppkusk bakom Månprinsen så hade han vunnit Elitkampen och rubbet vid det här laget.
|
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
kom igen jorma. sätt dit pedro nu
!
|
|
|
|
|
|
|
#219 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#220 |
|
Rätt Berghhäst vann sannerligen. Nu kommer det gå heta diskussioner om att detta var uppgjort
|
|
|
|
|
|
|
#221 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Jan Norberg, fan vilken torr öppning på V75an. Hur ofta vinner den gubben V75 som inte är kallblod...
|
|
|
|
#223 |
|
VAD I HELVETE??????????????????
V75 - varför skall travets bästa spel ha den sämsta referenten?Bort med Hedström!!! |
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
Ja att stallet ville ha Bandit som vinnare helt enkelt. Såg dock inte ut som Montdore var helt 100 för dagen, bet inte alls. Men det finns ju lite historik hos stall Bergh som kan få igång diskussioner.
TOBYTYKE (+1) |
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#228 | ||
|
Citat:
Hade jag varit Ägare: Per Berg, PEBE Invest AB, Norge hade jag varit riktigt förbannad att Bergh tyckte det vore roligare att ge Jan Norberg och stall Åskbollen en seger och massa provision istället för att vinna loppet själv ![]() Citat:
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2015-08-08 klockan 14:46. |
|||
|
|
|
|
|
#229 |
|
jävla berg han alltid lurar spelarna
|
|
|
|
|
|
|
#230 |
|
V75-1
Bestraffningar: Andersen Troels, 1500 kr, för körning/ridning i halvspår. Omsättning vinnare: 374 250 kr Omsättning plats: 206 718 kr Tvilling res/odds: 2-6 43,75 Omsättning tvilling: 379 078 kr Info: Under dagen har det genomförts kontroller på 14 slumpmässigt utvalda ekipage inom ramen för Travarhälsan. Alkotest har tagits på samtliga körsvenner och ryttare i alla lopp utan anmärkning. Alkotest har tagits på samtliga funktionärer i alla lopp utan anmärkning. Tävling/statistik mellan betaltjänster-gratis-och Sharps V75-system Antal rätt efter resp. avd. Betaltjänster Spelarservice: 1 Travtjänsten: 1 Snoken: 1 Gratis Travnet: 1 Simtoto: 0 Sharps Mackpeter: 1 Olle: 0 |
|
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Banned
|
Citat:
Dannero 42 20150808 V75 Avd-1: 1,2,4,6,7,8,9,10,11 Avd-2: 1,2,3 Avd-3: 1 Avd-4: 1,2,4,6,9,12 Avd-5: 10 Avd-6: 2 Avd-7: 1,4,6,12 System: 1 648 rader * 1 * 0,50 = 324 kr |
|
|
|
|
|
|
#232 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#233 |
|
Nästan 70 miljoner i omsättning
|
|
|
|
#234 |
|
Hade norberg släppt till bergh hade det varit uppenbar stallkörning nu känns det som bägge gick för vinst. inte samma ägare på hästarna va?
|
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Men sluta nu!!!
Man kan inte alltid leta konspirationsteorier. Norberg på en Berghhäst är väl inte första gången. Var väl dessutom ganska stor risk/chans på ledning för BH och tappstart på Montdore. Gick inte Bergh ut och sa i veckan att BH va alldeles för lite spelad? Bandit va helt enkelt den bättre för dagen |
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
Självklart vinner spetshästen här, hur jävla många hästar Tjomsland än har med i loppet.
|
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
Vettefan om man kan anklaga Norberg för stallkörning om han skulle välja att inte ta emot Montdore, skiljer ju trots allt en del mellan hästarna när Montdore är i ordning.
|
|
|
|
|
|
|
#238 |
|
han drev lite väl hårt invändigt kändes det som
denfete (+2) |
|
|
|
|
|
|
#239 |
|
Surt att man spikade fel bagge med den bra starten i avd 1
|
|
|
|
|
|
|
#240 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#241 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#242 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
V75-2
Omsättning vinnare: 369 225 kr Omsättning plats: 168 150 kr Tvilling res/odds: 1-2 2,11 Omsättning tvilling: 411 990 kr Tävling/statistik mellan betaltjänster-gratis-och Sharps V75-system Antal rätt efter resp. avd. Betaltjänster Spelarservice: 1-2 Travtjänsten: 1-1 Snoken: 1-2 Gratis Travnet: 1-2 Simtoto: 0-0 Sharps Mackpeter: 1-1 Olle: 0-1 Stankarn: 1-2 |
|
|
|
|
|
|
#245 |
|
Skillnad på körning när inte stall kamraten sitter i spets av Berg. Litar inte ett skit på honom. Funderar på bojkotta när Berg är i huvudrollen då han lurar spelarna!!
|
|
|
|
|
|
|
#246 | |
|
Citat:
Jävla klagande på Bergh. Klart han kör som han körde. Hade gjort precis likadant själv i hans sits.
|
|
|
|
#247 |
|
Jag vet att det är inte så omtyckt att skriva om V75 i efter hand , 3 vinare efter 3
Jag bjuder på några vinnare v75:5 nr 12 Cali marks Kantbollen V75:6 Nr 11 Princess Sally Nadal Broline i 7avd= rak dubbel just nu 80ggr. Jag är på plats |
|
|
|
|
|
|
#248 | |
|
Citat:
Den som spikade Montdore var helt enkelt dåligt påläst då han aldrig vunnit V75 över dagens distans! |
||
|
|
|
|
|
#249 |
|
28% på Nahar mot det här motståndet var jävligt bra.
|
|
|
|
|
|
|
#250 |
|
Tre vinare redan det kan bli vingligt i dd tipsen :-)
Senast redigerad av MikaF den 2015-08-08 klockan 15:37. |
|
|
|
|
|
|
#251 |
|
Så tråkigt att man sprack i andra så nära.
Va så nära att spika Dane edel eller nadal. Men efter som att Tange piril såg så bra ut i värmning så fick det bli den.Så denna lördag förstörde värmningen systemet kan man säga.. så här långt, hinner bli fler fel! ![]() Mitt bolagssystem 2,4,7 2 Tangen Piril 4 Nahar 1,4,6,7,9 12,14,15 2,5,6,10 1,2,3,4,6,7 540:- |
|
|
|
|
|
#252 |
|
3 vinare efter 3
|
|
|
|
#253 |
|
V75-3
Omsättning vinnare: 598 849 kr Omsättning plats: 216 722 kr Tvilling res/odds: 4-5 4,63 Omsättning tvilling: 484 919 kr Tävling/statistik mellan betaltjänster-gratis-och Sharps V75-system Antal rätt efter avd. 3 Betaltjänster Spelarservice: 1-2-3 Travtjänsten: 1-1-2 Snoken: 1-2-3 Gratis Travnet: 1-2-3 Simtoto: 0-0-0 Sharps Mackpeter: 1-1-2 Olle: 0-1-2 Stankarn: 1-2-2 |
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
Hoppas Hanna och Claes kör detta med skallen nu.
|
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
För en gångs skull levererade skriket, den var helt överlägsen.
|
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
...och ingen försökte ens att tävla efter att Djuse vann spetsstriden.
Nr 2 skulle vara blixtsnabb från start... Bra häst tog täten och vann.Punkt. |
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
Jag pratade Robban ang. Nahar ,och han for inte med huvudet som han kan göra när det inte stämmer, nu var Nahar klockren ,titta på det i forsättningen
|
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
Banned
|
Och Hanna Olofsson fegade ur fullständigt från start? Ja, varför ställer man överhuvudtaget upp på V75, med startsnabb häst, över 1640m, om man redan bestämt sig att backa sist invändigt? Det är nästan att man är lite imponerad att hur man hamnar sist utvändigt från sjättespår, med hyfsat startsnabb häst.
Nä, nu blir det jackpot...! Senast redigerad av Stankarn den 2015-08-08 klockan 15:46. |
|
|
|
|
|
#260 |
|
Såg ut som Hanna inte ens provade från start, vettefan vad taktiken där var egentligen. Valley Streamline spurtade fint till 3:e plats. Trodde hon skulle försöka ta spets och att gubben skulle få överta.
hoola (+5) |
|
|
|
|
|
|
#261 |
|
Det där har man sett med Hanna förut också! Sveriges långsammaste kusk från start?
|
|
|
|
|
|
|
#262 | |
|
Citat:
hoola (+5) |
||
|
|
|
|
|
#263 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#264 |
|
V75-3
Omsättning vinnare: 598 849 kr Omsättning plats: 216 722 kr Tvilling res/odds: 4-5 4,63 Omsättning tvilling: 484 919 kr Tävling/statistik mellan betaltjänster-gratis-och Sharps V75-system Antal rätt efter avd. 4 Betaltjänster Spelarservice: 1-2-3-4 Travtjänsten: 1-1-2-3 Snoken: 1-2-3-4 Gratis Travnet: 1-2-3-4 Simtoto: 0-0-0-0 Sharps Mackpeter: 1-1-2-3 Olle: 0-1-2-3 Stankarn: 1-2-2-3 ricBL0636: 1-1-2-3 |
|
|
|
|
|
|
#265 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#266 |
|
Rubus får en liten vinnarpeng i nästa och den åker så klart med på tvillingen. Borta på V75 men med på v5 skepp o hoj hahah
|
|
|
|
|
|
|
#267 |
|
V75-4
Omsättning vinnare: 576 012 kr Omsättning plats: 188 424 kr Tvilling res/odds: 1-11 18,02 Omsättning tvilling: 542 065 kr |
|
|
|
|
|
|
#268 |
|
Muhammed har koll som vanligt!
"Det blir svårt att ta in några metrar här..." Var väl endast 3 vinnare någonsin som lyckats hålla undan från startvolten i detta lopp? |
|
|
|
|
|
|
#269 |
|
Vill minnas att Nordgubben hade 120 meters tillägg i det här loppet när han vann för sådär 10 år sen eller nåt ( Björn Karlssons pappa, Kenneth Karlsson tränade och körde), då borde väl Mel Odin kunna klara av att ta 80 meter?
|
|
|
|
|
|
|
#270 |
|
7-10 rak tvilling!
|
|
|
|
#271 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#272 |
|
Enda frågetecknet på Mel Odin är balansen idag, kanske inte räcker hela vägen då. Annars hade det varit en kanonspik.
|
|
|
|
|
|
|
#273 |
|
Tror inte ens 40m ytterligare hjälpt för hästarna på start, det skiljer för mycket i klass.
|
|
|
|
|
|
|
#274 |
|
Chansade med att spika Cali Maks då Persson trodde att Wollebaek skulle vara ett kuskplus.Galopp direkt trots innerspår...
|
|
|
|
|
|
|
#275 |
|
En barfota Mel Odin hade vunnit detta det är jag rätt övertygad om.
|
|
|
|
|
|
|
#276 |
|
Banned
|
F-n...!
Lite för lite hästar i vägen. 20 och 40 meters tillägg längst bak var i princip ingen belastning. Här skulle man nog gått på en rak tvilling, Melanders överspelad och Cali Maks inte lika bra som favoriten. |
|
|
|
|
|
#277 |
|
Haha ser man inte skillnad på Danne edel och Nadal Broline så bör man byta jobb. Kämpa Robin...
|
|
|
|
|
|
|
#278 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#279 |
|
Tävling/statistik mellan betaltjänster-gratis-och Sharps V75-system
Antal rätt efter avd. 5 Betaltjänster Spelarservice: 1-2-3-4-5 Travtjänsten: 1-1-2-3-4 Snoken: 1-2-3-4-5 Gratis Travnet: 1-2-3-4-5 Simtoto: 0-0-0-0-1 Sharps Mackpeter: 1-1-2-3-4 Olle: 0-1-2-3-4 Stankarn: 1-2-2-3-3 ricBL0636: 1-1-2-3-4 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3) |
|
|
|
|
|
|
#280 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#281 |
|
Testar en rak DD på 3-2
Sedan gjorde frugan en dagens dubbel baserat på namnet på hästarna ![]() Registrerat spel Avd Ordinarie hästar 1 2, 4 2 4, 9 Lär man väl få sig en rejäl näsknäppa när hon sätter den.
|
|
|
|
#283 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#284 |
|
Oj. Man är med och jämförs med de stora betaltjänstgiganterna. Men blir inte riktigt rättvist att jämföra med dom med tanke på att deras system är väldigt stora. Jag blev torsk redan i avd 1 tyvärr, men kan ändå gå mindre back än travtjänsten även om dom får 7 rätt.
Surt att man inte hade råd med Bandit Hornline. Spetsfavoriten galopperade ser jag och då var det väl den som kördes i spets om jag får gissa. Ska kolla loppen senare. |
|
|
|
|
|
|
#286 |
|
Så här visar man att man är med på V75 för att tävla.Bra Ohlsson
|
|
|
|
|
|
|
#287 |
|
Sen kan man ju fråga varför jag tar med Kalanchoe PR istället för Danne Edel...
|
|
|
|
|
|
|
#288 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#289 |
|
Hoppas på Ohlsson igen i sista,förstås...
|
|
|
|
|
|
|
#290 |
|
V75-5
Startförbud: 6 SCHAMPIS (startförbud 150808-150818 (dålig prestation)) Bestraffningar: Melander Micael, 3000 kr, avstängning 150822-150826, för att ha kört/ridit för tidigt över startlinjen. Omsättning vinnare: 702 259 kr Omsättning plats: 258 581 kr Tvilling res/odds: 10-14 7,57 Omsättning tvilling: 500 963 kr Trio res/odds: 14-10-13 224,18 Omsättning trio: 567 900 kr Info: Lopp 7: Flåten Geir (Galileo) 6000 kr + körförbud (B-förseelse) som fastställes av ST under Måndagen (pga utländsk licens) för att ha kört/ridit för långt från bangränsen i ledande position. Flåten Geir (Galileo) 12000 kr + körförbud (dubbla antalet dagar, dubbel C-förseelse) som fastställes av ST under Måndagen (pga utländsk licens) felaktigt bruk av körspö. |
|
|
|
|
|
|
#291 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#292 |
|
Hmm, Nadal Broline med ny balans då han aldrig startat barfota fram och skor bak. Letar halmstrån för att fälla favoriten
|
|
|
|
#293 |
|
Ja som spikat caddie , både på systemet å dd
|
|
|
|
|
|
|
#294 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#295 |
|
Hade testat Nurmoshästen om vettiga odds, men går ju inte att spela dom det lyser rött på hos statliga spelmonopolet annat än till saftiga underodds. 16 ggr hos Unibet hade varit värt 100 kr.
|
|
|
|
|
|
|
#296 |
|
Antal rätt efter avd. 6 Betaltjänster Spelarservice: 1-2-3-4-5-6 Travtjänsten: 1-1-2-3-4-5 Snoken: 1-2-3-4-5-6 Gratis Travnet: 1-2-3-4-5-6 Simtoto: 0-0-0-0-1-2 Sharps Mackpeter: 1-1-2-3-4-5 Olle: 0-1-2-3-4-4 Stankarn: 1-2-2-3-3-3 ricBL0636: 1-1-2-3-4-5 |
|
|
|
|
|
|
#297 |
|
Men danne edel var kraftigt förbättrad
|
|
|
|
|
|
|
#298 |
|
V75-6
Omsättning vinnare: 511 080 kr Omsättning plats: 204 411 kr Tvilling res/odds: 4-6 101,19 Omsättning tvilling: 436 120 kr |
|
|
|
|
|
|
#300 |
|
Nadal överlägsen som väntat! Har Sorbet kommit i mål ännu?
|
|
|
|
|
|
|
#301 |
|
Hahaha var nog den sämsta spik jag någonsin haft. Minst ett varv för kort. Nadal var ju totalt överlägsen. Kunde ha gjort precis som han ville. Sprang i cirklar runt det här gänget
|
|
|
|
|
|
|
#302 |
|
Återigen en urtrist V75 omgång med skitutdelning att lägga till handlingarna.....
|
|
|
|
|
|
|
#303 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#304 |
|
Det visste ju alla på förhand hur bra han var, men samtidigt så spelade du för en vettig utdelning och det behöver inte vara fel. Nu gav väl 7:an bara 3000 spänn drygt.
|
|
|
|
|
|
|
#305 |
|
"Det såg inte riktigt korrekt ut" säger Daniel Ohlsson om Ohlssons dåliga anslutning till bilen.Det är som att höra Glenn Strömberg klaga på dem som filmar till sig straffar.Han är pinsam, den "stänkrädde"
Manprinsen (+5) |
|
|
|
|
|
|
#306 |
|
Nu måste det bli jackpot ffg i sommar. Det blir perfekt till Finalomgången nästa helg på Åby med helt annan sport, senare starttid och en hel del annat nytt.
|
|
|
|
|
|
|
#307 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#308 |
|
Antal rätt efter avd. 7 Betaltjänster Spelarservice: 1-2-3-4-5-6-7 Travtjänsten: 1-1-2-3-4-5-6 Snoken: 1-2-3-4-5-6-7 Gratis Travnet: 1-2-3-4-5-6-7 Simtoto: 0-0-0-0-1-2-3 Sharps Mackpeter: 1-1-2-3-4-5-6 Olle: 0-1-2-3-4-4-5 Stankarn: 1-2-2-3-3-3-4 ricBL0636: 1-1-2-3-4-5-6 |
|
|
|
|
|
|
#309 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#310 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#311 |
|
Om 1,5 timme får man svaret om Goop gjorde rätt som valde Färjestad.
|
|
|
|
|
|
|
#312 |
|
V75-7
Bestraffningar: Månsson Christian, 2000 kr, övrig felaktig drivning. Ohlsson Ulf, 1500 kr, för att ha tagit fel spår i starten. |
|
|
|
|
|
|
#313 |
|
De fem varmblodsvinnarna i dagens V75 lopp ute på orten i Norrland
3 från Solvalla 2 från Bergsåker Inte oväntat direkt. Men det är snart nya Norrlandsomgångar på löpande band och då får hästarna på alla banorna där uppe återigen chansen att försöka visa att det finns hästar som duger i Norrland även utanför Bergsåker. |
|
|
|
|
|
|
#314 |
|
Bra dag för Bergh.
Stall Courants häst i sista kom tillbaka efter senaste starten i maj. Det var rejält påställt. Till 4,83 i odds. Några hade nog spelat högt. |
|
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#316 | |
|
Citat:
33 hästar i Klass2, krävdes 1200p 32 hästar i klass1, krävdes 1300p 23 hgästar i brons, krävdes 1400p Men vi lägger ner allt trav norr om gävle, gör om allt till 2- och 3-åringslopp på Åby och Jägersro. Har vi tur kanske de lyckas fylla loppen
SO (+5) |
||
|
|
|
|
|
#317 | |
|
Citat:
Som jag skrev igår hade det varit mer lämpligt att bara köra breddtrav sportsligt sett norr om Bergsåker. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5) |
||
|
|
|
|
|
#318 |
|
Hästarna är väl ofta ganska hyfsade. Inte så mycket sämre men en hel del kuskar skall väl hålla sig uppe i Norrland.Tjuvjaga, plocka hjortron,dricka hemkört och knulla grisen eller vad man nu har för hobby. Inte jättemånga duger till att vinna v75. Sedan är det nog så att väldigt många lopp redan är klara innan start. Lallarna får inte ens chansen. Du får några tusen i fickan och håller bara truten och kör för en mindre peng. Så funkade det iaf förut. Säkert en hel del fortfarande men det är inget du som spelare varken vet eller kan ha någon åsikt om.
Senast redigerad av draken den 2015-08-08 klockan 17:52. |
|
|
|
|
|
|
#319 | |
|
Citat:
Hur skall man räkna ikoner som Stig H Johansson, Sören Nordin....... Detta får nog bli mitt första och sista inlägg i "norrlandsdebatten".
Senast redigerad av mackpeter den 2015-08-08 klockan 17:55. |
||
|
|
|
|
|
#320 |
|
Ni hade helt rätt.
Omsättningen nådde inte upp till 70 MSEK. Men det var inte långt borta! För att vara en spelmässigt "kall omgång" var det ett helt ok utfall enligt mig.
|
|
|
|
#321 | |
|
Citat:
Senast redigerad av mikaels den 2015-08-08 klockan 18:35. |
||
|
|
|
|
|
#322 | |
|
Citat:
![]() Men du nämner ju kuskar från ex. Bergsåker. Olle har ju redan nämnt att hästar vinner från Bergsåker. Jag trodde det nämndes att ex. Umeå, Skellefteå, Boden, Dannero, Östersund etc. var "problemet"? Därav min fråga gällande kuskarna...
|
||
|
|
|
|
|
#323 |
|
Nää. Trav är fest och en trevlig tillställning. Picknick korg och sommartrav är för jävla underbart oavsett vilken bana omgången går på.Undrar hur mycket Hanna fick i dag för att lägga sig på rygg i fjärde?
|
|
|
|
|
|
|
#324 | |
|
Citat:
, o tur är väl det!
|
||
|
|
|
|
|
#325 |
|
Nja. Lite mindre är det. Råkade sitta bredvid när bergarn och Ove A gjorde upp för ett par år sedan men såklart inte lika utbrett nu som då.
|
|
|
|
|
|
|
#326 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#327 |
|
Ingen omgång för mig. Nu ser vi fram emot Åby nästa vecka!
|
|
|
|
|
|
|
#328 |
|
Ja det tror och hoppas jag. Mycket möjligt men de slutade etta och 2a
. Jokso och en väldig massa trevligt folk har och hade hästägarintressen hos framför allt Svanstedt och det var inte 40 år sedan. Ledsen att göra dig besviken men självklart är inte trav renare än någon annan sport. Money talks. Det vet alla
|
|
|
|
|
|
|
#329 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#330 |
|
Kul att arslena på ATG inte har lagt ut kallblodsduellen på atgplay, var ju dagens enda behållning.
|
|
|
|
|
|
|
#331 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#332 |
|
Du kan se den i ordinarie resultatlista.
|
|
|
#333 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#334 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#335 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#336 |
|
Utgick från att du har det
![]() Har inte alla det ? ![]()
|
|
|
#337 | |
|
Citat:
![]() Liveversionen. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+30) |
||
|
|
|
|
|
#338 |
|
TACK! Fy fan rysningar alltså, måste vara det bästa jag sett i år.
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
|
#339 |
|
Jag förstår att ni inte gillar trav norr om Dalälven , men det är här jag gör mina pengar , det krävs lite mer "koll" , tack för det
|
|
|
|
|
|
|
#340 |
|
6150 på Dannero idag, helt ok...hoppas att Åby kan slå det nästa helg...
|
|
|
|
|
|
|
#341 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#342 |
|
http://vader.svt.se/vader/g%C3%B6teborg vore själve f-n om dom inte fixar det!
|
|
|
|
|
|
|
#343 | |
|
Citat:
Spiken64 (+15) |
||
|
|
|
|
|
#344 | |
14:21Citat:
Mvh Uffe |
||
|
|
|
|
|
#345 |
so
Tack för din kunskap om trav i norr , jag gillar det du skriver och din insikt om trav , du har stor erfarenhet om trav , många skulle behöva lyssna............eller hur "olle"
|
|
|
|
|
|
|
#346 |
|
Undrar vad alla Solvalla kuskar gjorde igår på Dannero?
|
|
|
|
|
|
|
#347 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#348 | |
|
Citat:
Tur att du lyssnade på betaltjänsterna enligt den tidiga så skulle ju Hultman bara vinna loppet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1) |
||
|
|
|
|
|
#349 |
|
Tack för uppmärksamheten!
Utan detta proffsiga forum hade det varit svårare att hålla hela vägen! Fick upp pulsen lite i sista när Nadal B. fick jobba i tredjespår. Det är det man betalar för, adrenalinet och hoppet att gå hem som en vinnare. Ibland lyckas det...
|
|
|
|
|
|
|
#350 | |
|
Citat:
Men det gälller ju att vara rätt ute i alla 7 loppen en sådan omgång som igår för att kunna vinna något. Var som tur var inte en sådan omgång man drömmer om att ha 7 rätt i. |
||
|
|
|
|
|
#351 |
|
Tack, det värmde! Härligt att vara rätt ute på Janne Norberg i avd 1, det löste ju allt till belåtenhet. Bra att kunna utnyttja sina kunskaper och dessutom att göra nåt av ideérna. Snart är det bergsåker.......
|
|
|
|
|
|
|
|