|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 Skellefteå 3/10
Lannem Silje gästar Västerbotten och då blir det V65 istället? Skellefteå har open stretch vilket gör det lite klurigare. Ser ändå ut som en favoritbetonad omgång med dålig utdelningspotential. Vid första anblick känns det som spets och slut på Unique Julia i avd 7, förhoppningsvis blir det samma spridning på strecken även på lördag. Usain Swing har gjort täta starter och tagit två raka, dags igen på hemmaplan nu? Cool Keeper ser ut att ha en bra uppgift i guld.
Med undantag för Usain Swing har jag svårt att se hur våra lokala förmågor ska orka rå på motståndet. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tar inte Mr Vox spets i sista? Min vinnare iallafall.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Cool Keeper spetsar släpper till Amaru Boko och vinner via O.S.
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Erik Lindgren tror på spets med FdG
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Någon som har koll på själva banan förutom att det är OS?
Oftast på banor med kort upplopp så brukar bilen släppa fältet snabbt efter kurvan och det innebär ju i regel att innerspåret missgynnas (tex Örebro innan man anpassade längden på loppen). I den här specifika omgången är det framförallt intressant hur det skulle kunna påverka chanserna för Mr Vox, Sir Ratzeputz och Cool Keeper.
|
|
|
|
#10 |
|
Med Witasp kan man aldrig vara riktigt säker.
|
|
|
|
|
#11 |
|
Självklart vore det för det bästa att köra i ledningen, men Witasp har släppt förr och kommer med största sannolikhet göra det igen... Är upploppet så kort att OS inte ger häst i rygg ledaren chansen, eller hur ska man tänka?
|
|
|
|
#12 |
|
Kan Sir Ratzeputz hålla ut Åge Hornline och behålla spetsen ?
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Skellefteås upplopp är 12 meter kortare än Åbys som också har os.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Han släpper absolut inte på lördag, det kan ni vara hundra på. Helstängt och skoryck. Skall dessutom vässa upp honom ordentligt innan loppet.
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Knappt några inlägg här ännu. Några gnällisar har hoppat in och stört lusten att skriva.
Kul dock att Varulv lever. Undrar om han vill ge oss någon kul vinnare på lördag. Eller om han bara kör omkring i sin nya fräsiga Audi. Vem vinner fjärde? Bergh har fyra till start. Vinner han med Speed Delicious? Tror vinnaren heter 14 Aristocrat Boko eftersom han är härdad i stenhårda V75-gäng. Nu streckad på 12 %. Senast redigerad av mackpeter den 2015-10-01 klockan 00:51. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Citat:
Cool Keeper Lannem Mr Vox Titan Lavec Äh, släng med en femte spik också, Sir Ratzeputz, så kan ni spela ännu större flerbongar.
|
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Då är CK en spik! Försökte liksom intala mig själv att det kunde gå även med släpp.
|
|
|
|
#18 |
|
Intressant omgång även om Lannem Silje ska vara klar. V75 är alltid svårt och det kan nog hända lite den här gången, inte minst pga. årstiden då en del hästar underpresterar, har infektioner i kroppen etc.
1) Här finns en handfull hästar som gör upp. Först får man nästan ranka Malgomaj B. på form, men jag vet inte var hon hamnar från sitt springspår. 2) Bara att bläddra vidare. 3) Cool Keeper kanske körs barfota, kanske inte. Det beror på banan. Den och Amaru Boko gör upp om spets. Francais du Gull är jag ingen fan av, men kan få open strech-hålet. Kash's Cantab och Francais hamnar i B-gruppen och tas med om jag garderar de två favoriterna. 4) Stayerloppet verkar folk tycka är svårt. Jag är inne på att spika Narold Vox. Perfekta förutsättningar för honom. 5) Titan Lavec är "allas" spik. Den kommer jag troligast att gardera. En Nurmos-häst som reser och det är många av dem som har svårt för det. Stallet säger att den inte är osäker, men det har man hört förut. 6) Sir Ratzeputz är det också mycket skrik om. Ser väl inte så många motbud, men några vill jag ha då det var länge sedan den vann och då det har varit snack om den tidigare utan att resultaten har infunnit sig. 7) Mr Vox i sista har bra spetschans. Med Erik dessutom. Jag gillar dock att ha lite hästar i sista loppet och någon klaring är det inte. Just nu har jag lite för många hästar på ramen, så det kan tänkas att jag måste spika i Guld, alternativt gå på de två favoriterna och ta bort några andra i garderingsloppen. Får avvakta strykningar etc. och se vad som kommer fram de sista dagarna innan jag bestämmer mig. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
monimaker1 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Guest
|
Jag ska i alla fall gardera Titan Lavec, som jag ser det blir det galopp direkt i starten när alla laddar. En osäkrare häst finns inte.
|
|
|
|
#20 |
|
Det är återigen Jackpot eftersom det inte var någon utdelning på 5 femmorna på söndagens extra V75 omgång. Tyvärr ser det ut som det blir låg utdelning eftersom Lannem Silje är med i startlistan och är den givna spiken. Jag tycker att man från Atg borde lagt loppet i V4 istället. Spiken är alltså given den här lördagen och vi får försöka fälla några av de andra favoriterna istället. Klassen är ju blandat som det brukar vara i norr och en del lokala ekipage är så gott som chanslösa.
V75-1 2140 Volt Klass 1 Inledningsloppet tror jag man sitter säkert med 4 hästar. Min förstahäst är 6 Pastor Dee (33%) som jag tror vinner om Örjan hittar till spets eller får ett förmånligt lopp. Han har suttit fast flera ggr de senaste starterna och sett relativt obrukad ut. 7 Malgomaj B. (15%) satt fast senast invändigt och är given om hon klarar de täta starterna. Är snabb ut i volt och kan lura Pastor Dee på spetsen. 2 Viktor Ruda (12%) avslutade med 12,2/1000 och var jättebra vid vinsten. 2:a spåret är dock inget plus och kan tappa från start, given ändå. 4 Officer C.D. (16%) åker med som sista häst. Jag tycker dock det är en vek typ som åker mest med på Robert Bergh och är snabb ut. Övriga tror jag inte räcker till. Rank A 6 B 7-2-4 C 9-1-12-11-5-10-3-8 V75-2 1640 Auto Kallblod Här kommer givna spiken i 5 Lannem Silje (87%) som vinner om hon inte är sjuk eller galopperar. Det viktigaste är att man inte slarvar med reserverna om storfavoriten blir struken.3 B.W.Modde är först i turordningen och kommer bli jättefavorit om Lannem Silje inte startar.Min klara andrahäst är 4 Hulte Magnus (3%). Rank A 5 B 4 C 3-9-2-1-7-12-11-8-6-10 V75-3 1640 Auto Guld Veckans Guldlopp är en ganska blek historia där endast 4 hästar kan vinna. Den som tar spets av 1-2-3 har bäst vinstchans. Om 1 Cool Keeper (37%) går barfota är det min förstahäst. Går denne med skor är 3 Amaru Boko (33%) den givna förstahästen. 2 Francais de Gull (16%) räknas också trots avsaknad av absolut toppform- Den fjärde som kan vinna är 8 Kash`s Cantab (11%) som är given med Erik A. trots spåret. Övriga göre sig icke besvär. Rank A 1-3 B 8-2 C 7 V75-4 3140 Volt Här kommer dagens svåraste lopp som är ett voltlopp över 3140 m och 3 volter. Min förstahäst är 13 Narold Vox (17%) som är härdad i tuffa gäng och står bra till och ska dessutom eventuellt gå barfota runt om. 1 Lohman (12%) räknas på läget. 10 Speed Delicious (19%) såg bra ut sist men är svår i voltstart och har ett besvärligt 5:e spår att tampas med. 8 Pantarei Ans (15%) är jämn och säker. 12 Max de Lux (3%) är skrällen i loppet eftersom Erik A. kör. Han är en mästare att köra långlopp, ingen annan kusk är bättre på att disponera krafterna under långlopp. 9 Caesar de Veluwe (4%) var bra sist och kan skrälla.14 Aristocat Boko (13%) har toppform och segersugne Ulf Ohlsson i sulkyn. Narold Vox kan vara en chansspik. Rådet är att ta 1 eller så många som möjligt. Rank A 13 B 1-14-10-12-8-9-5-11-2 C 3-4-15-7-6 V75-5 2640 Auto Klass 2 Ytterligare ett distanslopp, denna gång för lägsta klassen och har en klar favorit i 2 Titan Lavec (50%). Han har en bra vinstchans och är ett spikbud i omgången. Han såg klart bättre ut i travet senast då han vann plättlätt från ledningen 1300 kvar. Det som talar emot är att han tidigare ofta har galopperat.10 Thaiger Exclusive (5%) satt fast sist och kan skrälla, står dock lite hårt inne i loppet. 6 Magnificent (13%) har gjort det bra de senaste starterna och är given vid gardering. 9 Salong (7%) kan tänkas med Örjan i sulkyn. 4 Roxy L.N. (8%) ska eventuellt gå barfota runt om. 11 Le Chapeau (3%) har toppform och står bra inne i loppet, uselt läge dock. Kommer troligen gå med någon form av helstängt denna gång.1 Titan Arrow (6%) kan tänkas på läget. Rank A 2 B 10-6-9-4-11-1 C 3-5-8-7 V75-6 2140 Auto Silver Veckans Silverlopp ser 1 Sir Ratzeputs (41%) som klar favorit. Ytterligare en bra favorit där dock läget kan spöka. Han är snabb ut men jag vet inte om han kan svara 4 Åge Hornline. Från spets är det en toppchans och en eventuell spik. Andrahäst är 6 Mellby Apollo (22%) som är härdad i klassen och har Ulf Ohlsson upp. 7 Usain Swing (14%) har skrällt 2 ggr nu i V75 och har toppform, går dock upp en klass från brons till silver nu, vilket brukar vara besvärligt. Nu är det dock ett blekt silverlopp och han räknas. 4:e häst som kan vinna är 9 Special Promise (5%) som är en spurtare av rang och ska gå barfota runt om. Kan han hålla ryggen på Sir Ratzeputs och komma ut blir han livsfarlig. Övriga tror jag får svårt. Rank A 1 B 6-9-7 C 3-10-4-2-8-5-11-12 V75-7 1640 Auto Brons Vi avslutar denna lördag med ett sprinterlopp med bil för Bronshästarna. Den som tar speta här har en klar fördel. Jag tror 1 Mr.Vox (20%) kan hälla spets men jag är inte säker på detta. 4 Unique Julia (21%) och 7 Mr Lindy (20%) är också ute efter spetsen och en hård kubbning är att vänta. 5 Re Doc (11%) har formen men håller inte lika hög klass som de 3 andra.Formkortet är 2 Rutger Gigant (8%) som har varit jättebra de senaste starterna från bakspår, så se upp! Övriga tror jag får svårt. 10 Klöver All Over (6%) hade räknats från framspår men är mycket sämre bakifrån. Rank A 1-2-7-4 B 5-10-6 C 12-11-8-9-3 Lycka Till ! (från vår hemsida ofvermans.se) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+2), Trinity (+2), CuloPip (+5), lokatten (+5), asgaya3141 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Lucky Luke Zen hade vart lite intressant med en annan kusk nu. Icke
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Att spika Leif Witasp som favorit känns inte som ett alternativ.
Kan den verkligen hålla emot 2an om den laddas?? Faan va jobbigt, känslan säger ändå att Witasp håller upp ledning..... Bergh eller Witasp???
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Rutger Gigant från rygg ledaren i sista?
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Så tänkte jag också, om jag inte spikar.
|
|
|
#26 | |
|
Citat:
Spännande i vilket fall som helst!!
|
||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Lägger fram mina tankar om de mest underskattade respektive överskattade i omgången:
V75-4: 13 Narold Vox (underskattad) Raden är inte jättesnygg men han har en längre tid varit ute i gäng de andra i loppet inte kan stava till. 11 lopp över 3km eller längre har han varit ute i. Facit: 6-1-1 3. Vilka lopp hamnade han utanför pallen i? Örebro intl och Harper*2, inga skitlopp direkt. 4,7,8 är facit där, inga dåliga placeringar det heller. Det här är hans distans, motståndet suger rejält i jämförelse mot vad han brukar stå sig bra emot och formen ska det inte vara några fel på. Näst bästa vinstchansen i omgången i min bok! Spikas! V75-6: 4 Åge Hornline (underskattad) Nu är det visserligen inte sprint och han står hårt inne. Men att en så startsnabb häst från bricka 4 i ett för klassen mediokert lopp bara är streckad till 3% är väldigt konstigt. Hästen har 5 starter med liknande förutsättningar bakom sig (lopp med ca 100k i första pris+medeldistans+framspår). Facit: 1-2-1. Väldigt starka papper det. V75-5: 11 Le Chapeau (underskattad) Hästen har vunnit 8/16 starter. Bara där. Och så kör Norberg mot med V75-mått mätt beskedligt motstånd. De flesta av hästarna skrämmer inte heller direkt. Läget kunde däremot vara bättre. Men 3%? Nej det kan inte stämma... V75-7: 7 Mr Lindy (överskattad) Förra gången kunde den inte vinna TROTS att den kom till ledningen. Den här gången KOMMER den inte till ledningen. Håller dennes chanser i nivå med flertalet singelprocentare i det här loppet och kommer nog inte lägga med den på ramen ens. Kollektivet brukar ofta rata en favorit som inte infriar, men de tyckte väl inte den var dålig nog senast för att inte vara ursäktad. Tempot var hyfsat, men Färjestads bana är snabb och en bra häst ska vinna från ledningen där. Finns inga ursäkter och om den ska vinna nu är det för att den har flyt med positionerna SAMTIDIGT som flertalet konkurrenter underpresterar. Sannolikheten för det kan jag räkna på ena handen...
|
|
|
|
|
#29 |
|
Krävs en överlägsen häst för att Petter Lundberg ska vinna på V7. Förmodligen Sveriges sämsta kusk när det gäller att köra taktiskt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1) |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Nej, 2 Titan Lavec i V75-5 måste försöka fällas.
Nurmos hästar presterar överlag sämre på bortaplan. TL har galopperat i 6 av 9 starter. Och med starka favoriter i ett par andra avdelningar så måste smällen komma här. ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Det där är en skröna som det är svårt att ta kål på.
Senast jag kollade var resultaten hemma/borta närmast identiska.
|
|
|
#33 |
|
Å andra sidan har han varit 2a - 3a 6-7 gånger på V7 senaste 12 mån.
Både Malgomaj B och Åge Hornline har gjort det bra mot tufft motstånd. Taktisk är han inte, men han kör åtminstone och blir det rätt resa kan han vinna, till skillnad mot de som aldrig gör något.
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
Har dock inte sett många travlopp senaste månaden så bedömningen grundar sig bara på det. Ingen koll på varken den hästen eller de flesta andra i loppet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+5) |
||
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Officer C.D. första barfota runt om. Berghs hästar kanske är på gång igen.
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Scandal Play är död, han dog under förmiddagen. En sann kämpe!
Sorry för off topic. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Ni som fortfarande går på "Nurmos hästar tävlar sämre på bortaplan" ni kan somna om. För det där är bara skitsnack, har kollat upp statistik på det där och det stämmer inte överhuvudtaget. Och till den personen som säger att Titan Lavec är osäker, så har man ju tagit bort det helstängda huvudlaget och kör numer med öppet huvudlag vilket gör att det blivit en helt ny och lugn häst.
Den vinner förmodligen hur enkelt som helst, hade haft lekstuga med Occhongo Face på gävle när den stod i 1.50 som städade av Space Photo från dödens i finalen på Valla i lördags. Och med beskedligare motstånd imorgon så förstår inte jag hur den ska förlora. Mitt råd är att spika följande: Lannem Silje Cool Keeper Titan Lavec |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Har inte den på den här datorn, men den är baserad på 2014 års starter. Jag lägger ut en blänkare på twitter, jag kommer inte ihåg vem det var som hade den. Kollar och återkommer.
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Perfekt, vore riktigt bra att ha. Det kändes för ett tag sedan som om hans hästar inte sprang någonting alls utanför Valla, men på sistone är det nästan tvärtom. Vore helgött att ha tillgång till statistiken!
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Citat:
Angående dåliga prestationer på bortaplan så tror jag utan att ha statistik att visa på att det är rätt, en överskattad faktor eller gammal sanning möjligen. Men samma här, en långresa är alltid en risk förutom för mycket jämna hästar. Den här individen har aldrig gjort en i närheten så lång resa som detta. Sammantaget tycker jag att det, när den är så fruktansvärt stor favorit (lär landa på runt 60%) och det är en så lätt omgång i övrigt, är givet att gardera.
|
|
|
|
#46 |
|
Kupongkod "ATG" så får man spelvärdes tips gratis den här veckan.
oggeb (+50) |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Tycker veckans omgång ser klart rolig ut, i princip enbart guldloppet som känns bull.
Inte läst på någonting eftersom jag inte ska spela, bara kolla, men vissa som är mycket spelade känns helt enkelt FÖR mycket spelade; Pastor Dee Kash's Cantab Mr Lindy |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#51 |
|
och senaste nytt från Nurmos i ATG's nyhetsbrev
"Nurmos bjuder på två nya vinnare" http://files.atg.se/dynamic_files/readly.pdf |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Jag ändrar inte uppfattning om Titan Lavec, utan den ska garderas.
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
Alltså jag förstår de på ett sätt. De måste göra skäl för sitt namn. Och de kan inte avstå omgången eller spela flerbong som stor betaltjänst vilket egentligen borde vara det mest vettiga, då skulle kunderna rasa. Men ändå, känns fel. |
||
|
|
|
|
|
#57 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Inte mkt att bry sig över kanske men U Ohlsson har inte haft ngt vidare flyt på Skellefteå i år i alla fall 19-0-3-1 (19 starter 0 vinster)
|
|
|
|
#59 |
|
Janne Norberg vinner med 1.Lohman.
Janne drar till spets sen är det klockan i handen som gäller och det bör räcka med 15.5 i tid. |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Har läst inlägg förut om att Witasp inte vinner om han är längre är 10mil hemifrån.Vet inte hur långt han har till Skellefteå
|
|
|
|
|
|
|
#61 | |
|
Banned
|
Citat:
Det borde vara 65-70 mil upp till Skellefteå..... |
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#63 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Citat:
Nej, tror som du, spets, så körs det där nu, svårt tänka mig släpp. |
||
|
|
|
|
|
#65 |
|
Vet att jag lämnade in en V-75:a men kan inte hitta det på mitt konto.Vad gör jag för fel?tips På ATG säjer dom bara att jag inte spelat,det håller jag med om,men h-e man måste väl kunna spela dagen innan?
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Banned
|
Det här är nog en av V75-omgångarna som det är totalt värdelöst att lägga ner någon större arbetsinsats på...och vem som helst skulle väl ladda med CK från det här läget. Men jag har bränt alldeles för mycket pengar på Vispen för att ta det som en sanning. Så fort han är utanför Rättvik eller Romme - och vi inte pratar V4 med enbart lokal konkurrens - så kommer duschdraperiet fram. Skulle inte alls förvåna mig om Erik A står i vinnarcirkeln efter V75:3. Sån skillnad är det i kuskhänseende.
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Kolla först saldot och se om du är full eller om du verkligen har spelat.
bokis29 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Citat:
Har upptäckt att det ofta är typ förra veckan som är förvalt konstigt nog |
||
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Citat:
Nja, tror inte det i detta fall men du kan ha rätt.
|
||
|
|
|
|
|
#70 |
|
Går med på att jag gjort något fel,men vad?Enl.min uppfattning lämnade jag in en V-75 till imorron,men den har inte registrerats och inga pengar är dragna men detta har hänt flera ggr med nya ATG.Så mycket dricker jag inte ,så frågan är :vad gör jag för fel?
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Du kanske inte bekräftar ditt spel efter att du tryckt på lägg spel?
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Banned
|
Blir bara två spel imorgon.
6 Mellby Apollo nerstruken ett hack. Kommer ihåg när han vann från dödens på valla för ett halvår sedan. Jävlar vad snabbt det gick sista halvvarvet. Är tydligen i form och Reijos segerprocent är väl hyfsad för närvarande? 17% och 7ggr pengarna? Får jag 5ggr är jag mer än böjd. 4 Roxy L.N. Form, startsnabb, barfota runt om. Sopgäng emot. 7% och 7 ggr pengarna? Klart spelbart. V75:4 Tunn soppa. Är det nån mer än Bergharn - bland två första fållorna - som väljer andraspår här? Skulle inte förvåna mig om Aristokaten och Narold kan glida fram i andra, tredje utvändigt utan att lägga några krafter. Och då är Lohman rundningsmärke 700 kvar. V75:5 Adielsson spetsar enkelt. Uffe nöjer sig väl? Gillar Klöver All Over men kommer väl aldrig till härifrån? 8%. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Ser ut som en riktigt tråkig V75:a..hur de kan välja att ta med Lannem Silje på V7:an är en gåta!!!
Nej det blir nog bara ett lite flerbångs och sen lägger jag insatsen på norska V7:an med dubbel jackpott i stället!
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Många som gnäller på att Lannem Silje är med på V75. Jag tycker det är precis så det ska vara, det är ett storlopp och man kan väl för tusan inte frysa ut världens bästa kallblod gång efter gång? Någon gång måste hon få visa upp sig och sitt enorma kunnande på V75 också.
Typ som att gulddivisionen skulle flyttas ut när Nuncio går ut på V75. |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Månprinsen hade varit med i detta lopp om inte Anna-Maria fått kortslutning. Då hade det åtminstone varit ett tvåhästarslopp.
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Citat:
Man skapade ju möjligheten att lyfta ut ett lopp där det fanns en för överlägsen favorit och detta lopp är verkligen ett exempel på det. Inte ens om det först blir punktering, sedan tappar de vänstra sulkyhjulet för att på sista långsidan tappa det högra hjulet, så torskar hon detta. Det är en fröjd att se henne springa och hon är verkligen ett unikum! Men som spelare är det värdelöst då det endast är jättesjukdom emot för galopperar gör hon inte och gör hon det och ställer sig så vinner hon ändå. |
||
|
|
|
|
|
#78 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#81 |
|
V75-6
1 Sir Ratzeputz är storfavorit med 50 %. Han har inte vunnit i år och endast ett lopp förra året. 29/8 fick han stryk av 7 Usain Swing, som under samma period vunnit 10 lopp. 6 Mellby Apollo har vunnit 8 och 9 Special Promise 9 ggr. Dessutom skall Sir Ratzeputz gå med skor bak efter vad jag förstått. Strecka 1,6,7, 9 och kanske 10. |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
TT, SS, SV, SPV, Snoken: A-E = 1-5, resten 6-15.
https://gyazo.com/2da0c7d56ebe14f0f497f91fe9e20fb0
|
|
|
#83 | |
|
Citat:
Men banpersonalen fixar väl till banan kanske om det han hört stämmer. |
||
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Citat:
Nuncio matchas just nu INTE mot guld-loppen på V75 eftersom Melander inte vill riskera skallen på guldklimpen. Om han hade ansett att det var "Super-Silje"-nivå på hans överlägsenhet så hade han aldrig tvekat att starta på i "guld". Det går heller inte att jämföra en världsstjärna som är stjärna i hela världen med en världsstjärna som är en stjärna i Norden.
|
|
|
|
#85 | |
|
Citat:
Jag gissar på att den landar på 12-13% lagom till 16:20.
|
|
|
|
#86 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#87 |
|
Varför funkar inte V75 tillsammans? Man trycker på lägg spel och får fram det och sedan bekräfta och då händer INGET...... help
Fel, det står "fortsätt" och det DÅ det inte händer nåt. Prövade eget spel på atg och det satt klockrent haha, ange lösenord var så svagt att det inte ens gick att läsa. fixat nu Senast redigerad av SO den 2015-10-03 klockan 09:56. |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Citat:
Man kan ( och bör! ) starta tidigt i veckan med analyser av loppen. Annars hinner man inte! Men att låsa fast sig vad man tycker är "spelvärt" alltför tidigt är ingen bra idé alls.
|
|
|
|
#90 |
V75
konstigt att ens jämföra hur många segrar dom tagit när motståndet skiljer sjukt mycket för nån som bara mött Solvallamotstånd och hästar som mest gått lopp i Norrland...
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
HEJ SO ! Har du något lag på ATG tillsammas ?? ev. har du någon ledig andel?
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Stretchen på Skellefteå är en smal remsa som en del hästar tvekar att gå ned på. Att den är smal gör också att man verkligen får hålla hästen i rakt spår för att kunna komma förbi.
|
|
|
|
#93 |
|
Hej!
Är på besök på Skellefteå travet idag för kolla på två start hästar. Men en fråga till er som kan nya ATG sidan. Finns det ngn genväg så man kan lätt lämna in spel i sista minuten utan behöva trycka för mkt? Har ej med mig plattan utan bara mobilen på stallbacken. Tacksam för svar! |
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Citat:
Jag menar, att en storfavorit som bara vunnit ett lopp de senaste 19 månaderna kan har tveksam stridsmoral. Därför skall han på min kupong garderas med bl a Usain Swing, som under samma period vunnit nio lopp varav två på V75 - dessutom var bra som fyra i finalen på Solvalla senast. |
||
|
|
|
|
|
#95 |
|
Så här ser jag på loppet. Sir Ratzeputz är en bra häst men ingen kanon. Vinner troligen om spets men det tror jag inte att den tar. Fantasic Ås flyger över den direkt om de vill och släpper till Mellby Apollo.. Chansspik ,eller om man tror att det går för fort så bör 7 eller 9 få loppet.
|
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Bokmärk och använd: https://www.atg.se/spel/2015-10-03/V75/skelleftea
Citat:
|
|
|
|
|
#97 | |
|
???
Citat:
|
|
|
|
#98 | |
|
Citat:
Frasse77 (+5) |
||
|
|
|
|
|
#99 |
|
Mina måstehästar är:
Caligula i avd.1 Narold Vox, Aristocat Boko och Digital Archive i avd.4 Usain Swing i avd.6 Sen i övrigt tror jag det blir ganska favoritbetonat! Men spelvärda spikar är ändå Usain Swing och Aristocat Boko om man tror på favoritfall i övriga lopp
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Är sugen på att gradera lannem silje hehe är nog jävligt dumt men det blir bra med pengar ifall den skulle galoppera
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
Konstig omgång detta där väl favoriterna känns riktigt starka. Lutar åt ett reducerat med ihopparning av lämpliga lopp. Kanske kompletterat med en mångbong som mer eller mindre är en enkelrad. Lite tankar:
1: Risk att 7 rinner undan trots att det inte är någon stjärna. 9 känns bortglömd och spelvärd. 2: Bläddra vidare 3: 1 vinner om han kör i spets och inte gör som Ringostarr Treb förra veckan, dvs. ger bort loppen. Kompletterar ev. med 2 men lite rädd för 3 som TT verkar spika. 4: Bör vara öppet mål för Narold Vox om inte ev- barfotabalans ställer till det. 5: 2 vinner väl om felfri. Men vill gardera med övriga som har lite streck samt 1 och 7 som tokskrällar. 6: 1 bör vinna om den håller spets. 6 och 7 måste nog med liksom 3 om den går barfota - tänker iaf. inte missa på den som jag jagat. 7: 2 och 4 borde räcka långt men åker med på läge och kusk. |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#103 |
|
Tre jag tror hårt på idag;
- Amaru Boko - Titan Lavec - Usain Swing |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Det kanske blir som det blir ibland när alla tror att det blir favoritparad och ingen utdelning; Skräll i var och varannat lopp och jätteutdelning/jackpott!
![]() Det ser dock fantastiskt mörkt ut... |
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#107 |
V75-omgången
V75-omgången ser som vanligt svår ut med möjligtvis en (1) stark
streckfavorit. Det blir som vanligt bra betalt för den som lyckas få alla sju (7) rätt. Mvh Uffe |
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#111 |
|
Jag tycker omgången ser lite lömsk ut. Lockande att köra favoritbetonad flerbong, men i ärlighetens namn är det inga tigrar som reser upp från södra Sverige. Titan Lavec är stenklar utan galopp, och Lannem Silje vinner nog även med galopp.
Elit Håleryd måste med på lappen till 3%. Aristocat Boko vinner alltid här uppe, har stått mig dyrt att utelämna den tidigare gånger. Avd 7 är en helöppen historia, Mr Vox håller inte hela vägen om han blir synad. Rutger Gigant via stretchen om Sandra får till styrningen. |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#113 |
Favoritgenomkörare
Favoritgenomkörare;
1- 6 PASTOR DEE = kuskminus - distansminus - åldersminus - spårplus. 2- 5 LANNEM SILJE = kuskminus - stominus 3- 1 COOL KEEPER = kuskminus - distansminus - spårminus 4- 13 NAROLD VOX = kuskminus - lägesminus 5- 2 TITAN LAVEC = distansminus 6- 1 SIR RATZEPUTZ = spårminus - segerminus 7- 1 MR VOX = spårminus - distansminus Mvh Uffe |
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Citat:
![]() Tror man kommer rätt långt med ett tvåhästarslås på 13,14 såvida man inte tror att Norberg ska klocka hem detta. |
||
|
|
|
|
|
#115 |
|
Jag tror Narold är stenklar om den går felfritt och hoppas nästan de behåller skorna på
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Det kan inte va motståndet som är lite skralare i norrland? Inget kanonlopp här heller o han är given på kupongen vid gadd givetvis
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Jag blir nog tvungen att sätta ett tredje singelstreck; på Cool Keeper.
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Tycker också Aristocat ska med även om Narold Vox är min förstahäst. Den gör bra prestationer gång efter gång och anledningen att han vinner en del uppe i norr är att motståndet är sämre där så de prestationerna som räcker till andra-tredje-fjärdeplatser på Solvalla och i syd blir vinster däruppe.
Dock tycker jag att det finns fler om budet. Alltid svårt att plocka in 40 meter när det är 15-hästarslopp och flera bra hästar både på första och andra volten. Tycker Berghs hästar ska passas, varenda en. Har de en bra dag kan absolut en av de vinna. Mick Jägers t.ex, två procent bara på den och med rygglopp och lucka 500 kvar så finns definitivt chansen till segern. Stark häst. |
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Kanske är en del av förklaringen men jag tycker hästen tävlar bättre här uppe. På Boden t.ex slog han hästar som Montdore och Venkatesh som normalt är ett par nummer för bra.
|
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Bra tillägg, det är en jävla skillnad mot Åby där man kan driva på ordentligt på den feta stretchen.
|
|
|
|
#121 |
|
Mycket synpunkter på banan i flera intervjuer.
"Liten nackdel kan Skellefteås bana vara för barfotahästar som alla Reijos, då jag flera gånger fått feelingen att hästar som alltid går barfota kan bli lite tassiga och ömma i fötterna - speciellt bak uppe i Skellefteå då de kan känna sig för. Som om vi går barfota på en sandstrand med lite vassare grus på ungefär, säger Ulf Ohlsson." Ulf om Aristocat Boko. "Vi får se hur det blir med balansen, det ryktas om att Skellefteå har ett ganska hårt och vasst grus som sliter hårt och det är också något jag minns från ett tidigare besök förra året eller året innan. Vi måste helt enkelt se banan på plats innan vi fattar några beslut, man ska komma ihåg att det är tre varv fötterna ska hålla för också och vi tar inga risker eftersom det inte är någon enorm skillnad på honom barfota eller med skor. Men om banan ser bra ut så är utgångspunkten i alla fall att köra utan skor fram åtminstone." Krister Jakobsson om Narold Vox. "Dom säger att den där banan inte är som bäst att köra barfota på, att det är för vass. Skulle den vara fin blir det nog barfota, men jag räknar med att kör med skor den här gången också." Leif om Cool Keeper. Kan bli sena ändringar. |
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Dessutom har Skelleftetravet ett kort upplopp.
|
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Banned
|
Citat:
Att man medvetet har lagt på vasst grus för att hindra "Ståckholmshästa" att springa barfota. Eller är det av ekonomiska skäl? "-f-n, nu spara vi inn tjuge tusn på gruse, tur vi kunne stjäla från vägvärke....ehh, fick e billigt av n linnberg..."
Senast redigerad av Stankarn den 2015-10-03 klockan 13:30. |
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Så här blev mitt bolagssystem
1) 1,2,4,5,6,7,9,11 r3-12 (vidöppet lopp garderas) 2) 5 r4-8 (njut av detta fenomen) 3) 1,3 r2-8 (bra lås - den fege tar även med 2) 4) 1,8,9,10,13,14 r5-11 (har streckat de bästa på varje volt men fick inte plats med 5 som det skriks om - 40-volten har bäst kapacitet för den som vill gå kort) 5) 2 r4-6 (gardera 2 om du tror att han felar) 6) 1,6,7,9,10 r3-2 (har tidigare i två inlägg motiverat varför storfavoriten skall garderas) 7) 1.2.4.5.6.7 r10-12 (vill inte ryka i sista) Kostar 1440:-. Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Citat:
![]() Kanske provar en V5 då slipper man Lannem Silje iaf. |
||
|
|
|
|
|
#126 |
|
Hörde att Bergharn sa i vinnarcirkeln igår att han inte var nöjd med hur hans hästar presterade för dagen och att han skulle ändra upplägg (inga övernattningar) till morgondagen på grund av det. Kan vara värt att betänka, även om det är möjligt att han slaktar motståndet där uppe som vanligt också idag.
|
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Citat:
Vilken iskall omgång på förhand. Väldigt märkligt att inte fler som tror på låg utdelning väljer V5 spel istället för V75. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5) |
||
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Citat:
Pastor Dee har "spårplus" men Lannem Silje har inga plus? "stominus" hmmm ja tur för övriga superkallblod (som inte syns i dagens lista) att hon i alla fall har det ![]() Skulle själv kunna tänka mig skriva "varmblodsminus", för kanske hon kan vara sjuk något oftare än kallblod i gemen ... Sir Ratzeputz, ja sant de minus du nämner, fast finns väl en del plus osså!? Tycker du kunde skrivit "kuskminus" med VERSALER på Cool Keeper, men vilken distans menar du vore bättre, 400 meter? ![]() God Tur! Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-10-03 klockan 14:07. |
||
|
|
|
|
|
#130 |
|
Jo kan det vara för att det är jackpot? Sedan kan man ju alltid lira flerbong.
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Lannem Silje vinner säkert. Om sedan Nurmos hästar torskar så kan det bli fina pengar. Om man inte är helt ny på trav så vet man att väldigt mycket kan hända.
|
|
|
|
|
|
|
#133 | |
|
Citat:
Men tror många spelar efter att få alla rätt och skiter helt i utdelning. Sen säger dom "vad synd det inte gav mer när man äntligen satte sjuan". Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+5) |
||
|
|
|
|
|
#134 | |
|
Citat:
Har själv för dålig koll på travet just nu för att lira annat än något enstaka v spel eller tvillingspel. Tror jag avstår helt idag. |
||
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Citat:
Jag tycker inte omgången är helt kall. Silje bär sig själv med sina 88% då jag gissar på 90% chans. Gillar även Sir Ratzeputz trots favorittrycket. Visst kan det bli infrusna potter och dubbeljackpot men jag har iaf lyckats hitta tillräckligt många vad jag tycker undervärderade skrällbud för att lämna in valda rader. Är sällan iskalla omgångar bara iskalla upplägg. Har man inga idéer kan man självklart stå över, särskilt om man inte har systemverktyg och/eller "vågar" chansa. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shooter (+3) |
||
|
|
|
|
|
#136 | |
FavoritplusCitat:
Jag är på många sätt en travromantiker som hoppas på att sätta sjuan och att vinna en liten peng när den sitter. Men att strecka samtliga favoriter och få fyra rätt och sen ondgöra sig över att sjuan gav väldigt liten utdelning, det är inte riktigt jag. Det kan bli som vanligt att jag kör en Joker med utdelningsram på 0-70000:- och sen ler jag lite när utdelningen blir 423 917:- på 7 rätt. Mvh Uffe |
||
|
|
|
|
|
#137 |
|
En 5 % som dom tror hårt på om spets.
![]() Gratis intervju från SS så vågar posta den. |
|
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Citat:
2) vi hoppas på en normal dag på jobbet för Silje. 3) den fege tog även med nr 8 men lämnade nr 2 därhän. 4) 2 o 9 saknar jag, fast trolige vinnaren är nr 13. 5) jag gaddar, måste prova någonstans. 6) Spik nr 1. Ignorerar spår o segerprocent, den senare förbättras nu. 7) 1, 4 outs 11 9 Lycka Till Verner! http://liverattning.se/trav/2015-10-03/v75/lillen101 Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-10-03 klockan 14:40. |
||
|
|
|
|
|
#139 |
|
Kan ni, som inte tänker spela omgången, sluta att gnälla ner tråden?
Jag tror att det kan bli hyfsad utdelning idag: Vek favorit i första, chanslös om den missar ledning. Witasp vinner sällan och spelas aldrig som favorit. Titan L kan galoppera bort sig. Sir R kan missa ledning och är överstreckad. Tuff inledning i sista avd för 1 och 4 talar för en skräll. |
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Cool Keeper anmäld barfota runt om nu. Vill Erik Lindgren tokköra så går det kanske åt helvete för Witasp, annars bör han vinna från spets. Erik borde vilja ha rygg då Francais du Gull inte brukar imponera i de här gängen. Vid tokkörning vinner nog Stig H:s häst. Berghs form är jag fortsatt lite tveksam till. Han behöver nog komma igång ordentligt på nya gården.
|
|
|
|
|
|
|
#141 | |
|
Citat:
ExtremtRik (+1) |
||
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Citat:
http://https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23416-systemkuponger-foer-v75-omgangar-utan-krav-pa-motivering-samlingstrad/ Mvh Uffe Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1) |
||
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Citat:
Ta för all del inte mitt svar som kritik. Att jag själv har svårt att se att den gången Silje förlorar så är det för att hon har "stominus", då hon hittills presterat hyggligt som sto Särskilt nu i oktober, när brunst är ett mindre problem, tror jag inte att det kommer vara orsaken om hon torskar.Tyckte bara det var kul att Lusen i första hade spårplus men Silje inget plus, men förstår att du kanske anser det vara överflödig info med plus för något på Silje. Stort lycka till Grant o alla andra ! |
||
|
|
|
|
|
#145 |
|
Tycker deras system är lite skrattretande tbh. Hade varit roligare om ATG hade gjort lite spelarvänliga system också. Är ju inte direkt svårt att betta på trav när ens kassapung är på 20000
ännu roligare är der när dr hoppar över att fem fått i en skräll
|
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Mina spikar är nu klara. Jag behåller självklart dem jag sagt från början: Narold Vox och Lannem Silje, och kompletterar med Cool Keeper istället för att göra sparlopp. Nu kör vi!
|
|
|
|
|
|
|
#147 | |
KritikkrisisktCitat:
alla minus. 6 PASTOR DEE har ett statistiskt bra startspår men plusset är kopplat till spåret och inte ekipaget. Mvh Uffe Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1) |
||
|
|
|
|
|
#148 |
|
Då var systemet inlämnat och klart. Provar en Joker idag med spikar på Silje och Narold. I övrigt kreativt poängsystem ungefär enligt följande:
Pastor Dee (2,3,4,7,9,11 gard) och/eller Titan Lavec (1,4,6,7,9,10 gard) Cool Keeper (2,3,8 gard) och/eller Sir Ratzeputz (3,6,7 gard) och/eller Unique Julia (1,4 gard) Med tuffa poängkrav. |
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Tveksamt spelvärde tycker jag men då detta är ett andelslir så vill övriga ha ett system.. Så jag satsar väl som vanligt på 7r hehe
![]() Avd1. Alla (här måste det hända ngt, samt svårt att ranka) Avd2. 5 Lannem Silje (tar emot att spika ett sto i kallblod men det är ingen målvakt idag) Avd3. 1,2 (hoppas på "vettig" körning, då ska spets vinna detta. Annars kommer KC in) Avd4. 13 Narold Vox (tror han rundar detta. Aristocat och Lucky L annars) Avd5. 2,4,10 (lite rädd för galopp därav spetsbudet på 4an samt skrällfeeling på 10) Avd6. 1,3,6,7,9,10 (svårt att se någon annan vinna detta) Avd7. 1,2,4,5,7,10 (vill ha alla men kortas pga kostnadsskäl) Kan man hoppas på 5k in? Lycka till gott folk! |
|
|
|
|
|
|
#150 | |
100%Citat:
Lannem S & Titan L & & Sir R, där ser man. GodTur Mvh Uffe Senast redigerad av Grant den 2015-10-03 klockan 15:13. |
||
|
|
|
|
|
#151 |
|
Fan vilket spån man är!!!!
Provence Gel är en häst jag av nån anledning fattat tycke för och allt som oftast har med på kupongen..tror jag fastnade när han la av en långspurt för länge sen. Nu stod jag över den på V4:an trots hemmaplan och allt...
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Gäller verkligen att det storskräller i dina garderingslopp när du väljer att spika ytterligare två favoriter förutom L Silje om du hoppas på mer än 1000 kr på 7 rätt.
|
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Så är det ju alltid. Spelar ingen roll hur systemen är komponerade om man inte får in rätt hästar.
|
|
|
|
|
|
|
#155 |
Glöm inte att redovisa era spel.
Glöm inte att redovisa era spel.
https://www.sharps.se/forums/trav-gal...-samlingstrad/ 1 timme till start Mvh Uffe |
|
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Citat:
Att det blir lättare att få 7 rätt är såklart en självklarhet. Men det är inte så lätt som att om man ökar insatsen så blir man automatiskt en vinnare.
|
|
|
|
#157 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#158 | |
GarantiCitat:
Mvh Uffe Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zabatsu (+5) Senast redigerad av Grant den 2015-10-03 klockan 15:38. |
||
|
|
|
|
|
#159 |
|
Stämmer det med skor på Narold Vox?
|
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#161 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Banned
|
Har inte bestämt mig än om jag ska lämna in eller ej. Man bör nog ha två spikar emot förhandsfavoriter för att det ska vara värt insatsen. Det mesta av surret här på Sharps handlar om favoriter och det för ju inte komponerandet framåt, direkt.
Funderar så här: V75:1 Favoriten 6 Pastor Dee är klart vältbar. Behöver inte orda om svag statistik, obevisad startsnabbhet etc. Samtidigt är det så kasst motstånd att Örjan kan vinna det här från sin "normalposiotion" andrapar utvändigt i alla fall. Men jag tror att jag chansar på att spika 4 Oficer C.D. här. Åkte upp i morse, skorna av, startsnabb och lättplacerad. Och offensiv kusk som aldrig sitter fast. 19%, utgångsvärde kring en hundralapp? V75:2 V75:3 1 Cool Keeper körs barfota idag. Antar att det är en hygglig chans men väljer ändå att dubbla med Erik A och 8 Kash's Cantab. Behöver inte alls ledningen för att vinna. Om Bergh trycker upp tempot här med 3 Amaru Boko så kan det lösa sig bra. 12% och värdet upp till en 500-ing? V75:4 13 Narold Vox är det rimliga utgångsbudet men jag är inte helt nöjd med att det är Torbjörn Jansson som kör. Visst, har väl vunnit ett par lopp från tillägg men har väl bättre procent från ledningen? Nä, tror inte på snacket om att Janne Norberg ska "köra efter klockan", det har väl inte han gjort sig känd för? Snarare att det är soppatorsk 100 kvar...jag helgarderar och hoppas nån får chansen efter invändig löpning. Mick Jägers. Premier Kronos. Och plötsligt är vi uppe i 5000kr. V75:5 Inget att snacka om. Huselius råämne måste torska. Med fördel till 4 Roxy L.N. Eller 9 Salong. 8% på båda och värdet upp till 20 000kr? Funderar på om jag ska ta med någon fler. 3 Diego Band, bfro - helt ostreckad. 10 Thaiger Exclusive med revanschsugen Jansson? V75:6 Ren idioti att gå emot Adielsson...? Mannen som kan vända bort motståndarna även i autostart...men lirar utgång på Apollo. V75:7 Samma här. Risk för blufflopp med mållinjen direkt efter att man svängt in på upploppet. Kort distans dessutom och ingen Kolgjini eller Petter som råpressar. Blir ordentlig gardering på nån kupong om jag lämnar in men stor risk för att Erik packar packet i sista sväng här. DD 6 - 2,10 Lycka till! |
|
|
|
|
|
#163 |
|
Det största felet de flesta spelare gör är att spela alldeles för statiskt. På lördagen ska en V75a lämnas in varje vecka för ungefär samma summa och med samma upplägg oavsett hur startlistan ser ut. Det är kul och spännande men knappast rätt taktik för att bli en vinnare långsiktigt.
|
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Kan man spela spik HARRY på nya ATG. I så fall hur?
|
|
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Citat:
Med barfotaförbud och baserat på de löjligt låga utdelningarna under vintern blir det nog ett längre vinterupphåll i år än vanligt. |
||
|
|
|
|
|
#167 |
|
V4-3
Alkotest har tagits på samtliga deltagande körsvenner och funktionärer varvid samtliga utföll negativt. Under dagen har det genomförts kontroller på 9 st slumpmässigt utvalda ekipage inom ramen för Travarhälsan. Samtliga utan anmärkning. Nr 5 Katla Kiro's segertid 1.25,6 tillika nytt Svenskt rekord för 5åriga kallblodiga ston voltstart. |
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
Ungefär som förut.
De har ändrat ordningen på valen bara. Du väljer Harry, sedan insats, sedan kan du välja egna hästar. Sedan lämnar du in. Då fyller Harry på åt dig.
|
|
|
|
#169 |
|
Det är han som driver med er förstås
|
|
|
|
#170 |
|
En till enormt uppåt intervju på Diego Band om favoriten kommer bort. 0.59%
|
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
V4-4
Bestraffningar: Osterling Susanne H, 500 kr, för att ha kört/ridit utanför bangränsen. Ett antal slumpmässigt utvalda körsvenner har drogtestats utan anmärkning. |
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Nej då, det klarar han inte. Killen hängde på TP tidigare och hans humor har inte utvecklats sedan dess.
asgaya3141 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Mister Burman nu, kom igen Hanna
|
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Hahaha...det börjar bra! Det enda loppet man trodde på lite skrällchans vinns av favoriten!
|
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Petter Lundberg "Norrlandsludde" leker pajas igen, men Robban höll undan.
|
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Hade hoppats på Hannas häst. Hon kom ju fint på det, men andrahandsfavoriten barfota första gången var grejen.
|
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Bra med pålästa reportrar på stallbacken.
-Grattis Robert till segern. Och äntligen en V75-seger! -Tack för det! Det var ju en vecka sedan jag vann senast på V75. |
|
|
|
|
|
|
#181 |
|
V75-1
Bestraffningar: Walmann Roger, 500 kr, för sen ankomst till defilering. Walmann Roger, 1000 kr, för att ha försenat starten. Nr 4 Officer C.D.'s segertid 1.14,2 tillika nytt banrekord för 4 åriga hingstar & valacker voltstart. |
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
Pastor Dee prcis så usel och chanslös som jag trodde från början. Men varför körde Skoglund så passivt med Victor Ruda? Måste ju ha haft jättechans om han går framåt tidigare. Hände nåt i starten kanske? Jag såg inte första delen av loppet....
|
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
Supersilje
|
|
|
|
#184 |
|
Hahahaha, en bekant som köpte en Harry Boy för hundra spänn, han fick 8 hästar i avd 2 och tre andra spikar lol
|
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
Stig H Johanssons storfavorit vann lördagsloppet så effekten av att ha lagt det loppet på V75 hade blivit begränsad. Nu talar väldigt mycket för att alla som skrev om en iskall omgång spelmässigt hade rätt.
|
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
undra om inte platsoddset på silje blev högre än vinnare.
missade platsspelet med nån sekund :(
|
|
|
|
#188 |
|
Sänkt banrekord från 1.30.4 till 1.21.3. #supersilje
|
|
|
|
|
|
|
#189 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
V75 an öka med 2 kr. Trodde att den inte skulle öka något.
|
|
|
|
|
|
|
#191 |
|
1,09 plats
1,06 vinnare ofta så på järvsöfax också har jag för mig även om det var flyt med tvåan och trean nu
|
|
|
|
#192 |
|
Månprinsen hade krossat åsnan, men när man har en ägarinna med hål i huvudet så...
|
|
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Citat:
Nu är det om och men. Och nu vann Månprinsen den sletna duellen.. Hade däremot kört lugnare med Silje och inte försökt knäcka Månprinsen på styrka... Månprinsen är ett skämt!!!! |
||
|
|
|
|
|
#194 |
|
V75-2
Det mesta är väl redan sagt men postar ändå. Nr 5 Lannem Silje (NO)'s segertid 1.21,3 tillika nytt banrekord för 5 åriga utländska kallblodiga ston autostart. |
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Ja fast det hade ju spridits bra mycket mer streck i det loppet än kallis loppet = färre hästar i andra lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#196 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#197 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#198 |
|
Leffe levererar, tackar!!!
![]() Nu har spikarna levererat, kan vi få lite kantbollar nu tack. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kasse (+1) |
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
jackpott på 5 femmorna nu kanske även 6 rätt
|
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
Kungen
|
|
|
|
#203 |
|
Nu hoppas jag Santtu Raitala gör sitt livs styrning här. Hoppas det är en finsk toppkusk unheard of.
|
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
2,60 på Narold Vox med skor? Nu får folk lugna sig. Det är Torbjörn som kör, 15 hästar i loppet och hästen har 1 seger på de senaste 7 starterna
|
|
|
|
#205 |
|
På norska V75:an blev det utdelning iaf!! 20 miljoner!!!!!!
Hade chans på 6 rätt inför sista men torskade med en hals! Hade blivit en del pengar på 6 rätt med!!
|
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Fy fan vilken lallarkörning av Uffe och Torbjörn, jag spyr...
|
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Haha...vilket jävla konstigt lopp!
Vart ju bra med favorittapp men fruktansvärt konstigt kört. |
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
Vad fan startar de Narold Vox för när den inte känns bra före loppet? Så korkat.
|
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
V75-3
Nr 1 Cool Keeper (US)'s segertid 1.11,4 tillika nytt banrekord för 5 åriga utländska hingstar & valacker autostart. |
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
Och dom här finnpajsarna ska jag sluta strecka då dom kommer på besök. Säger ju en del om nivån på finskt trav om inte hästjäveln som tävlar i guld där borta klarar av att vinna efter denna smörresa.
|
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
Andra Bergh segern. 9 %.
Tackar!
|
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
Speed Delicious borde heller inte ha startat.
|
|
|
|
|
|
|
#217 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
Nu vill jag inte se några fler favoriter idag.
|
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
ofta man kan klandra Ove A?? Hästen går bäst i spets, äckel linderoth kör galnaste stallkörningen modell Melander ju ... Nu var lohman rätt så bra ändå. Men fick ju loppet, inte med i någon direkt körning, masar fram tills sista 800m... DÅ de blir sesam öppna dig.. När en av berghs 100 andra hästar hoppar i ledningen. Äcklig stallkörning och stall vinst.. Likt Melander på Valla..
|
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Riktigt svagt presterat av dom på 20 och 40, dom ska bara vinna när loppet blir kört så här.
|
|
|
|
|
|
|
#221 | |
|
Banned
|
Citat:
V75 Inlämnat: 2015-10-03, 16:04 Skellefteå Lördag 2015-10-03 Start: 16:20 Kostnad: 480,00 kr Vadet gäller startnummer Avd Hästar 1 4 Officer C.D. 2 5 Lannem Silje 3 1, 8 4 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 5 1, 2, 3, 4, 6, 9, 10, 11 6 1 Sir Ratzeputz 7 2, 4, 7, 10 1x1x2x15x8x1x4 = 960 rader. 960 x 1 x 0,50 kr = 480,00 kr. Totalt: 480,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Det är inte lätt att vinna bakifrån idag, men jag tror annars att Special Promise kan ta hem DD-1.
kasse (+1) |
|
|
|
|
|
|
#223 | |
|
Citat:
![]() Är lite tveksam till Sir Ratzeputz men ska den vinna nån gång så är det väl nu? Du får hoppas på jätteskräll i 5:e så kan det bli fina pengar. |
||
|
|
|
|
|
#224 |
|
Bestraffningar: Eriksson Sandra, 500 kr, för att ha kört/ridit utanför bangränsen.
Puolakka Henna-Riika, 1500 kr, för illa ledd volt. |
|
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
De sa på tv att Narold Vox inte bara känts risig i värmningen, utan även i sista jobbet. Ofattbart att starta hästen då och jag förstår att Jansson kände att det inte fanns något att köra med när han inte försökte mer.
|
|
|
|
|
|
|
#228 |
|
Blev ju bjuden på loppet, annars vete fan.
|
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Banned
|
Där försvann den möjligheten....bara att vända blad och ta nya tag! Ny omgång om en vecka...
|
|
|
|
|
|
#230 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#231 |
|
Nej, men det räckte för att skrämma livet ur motståndarna.
|
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
Slängde in en rak DD: 6-4. Få se om Uffe kan ta ytterligare ett par.
|
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
Rak DD 7-1 till 24 ggr fläsket.
|
|
|
|
|
|
|
#234 |
|
V75-5
Bestraffningar: Lundberg Petter, 1500 kr, för snäv körning/ridning. |
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
DD: 1 7 9 - 2 x 200 kr
|
|
|
|
#236 |
|
DD: 3 6 9 - 7
Örjan vinner tamefan alltid V75:7 av någon anledning. Tror inte ett dugg på Sir Ratzeputz i första. Han får börja vinna först.
|
|
|
|
#237 |
|
Plus ytterligare....
DD: 1 6 - 2 x 200 kr Totalt 400 på 1-2
|
|
|
|
#238 |
|
Helv..... hade spikat Sultans of Swing/Usain Bolt
|
|
|
|
|
|
|
#239 |
|
Otroligt konstigt att man inte ser till att kunna köra bfro på hemmaplan med Usain Swing... Gör dom det vinner dom!
|
|
|
|
#240 |
|
Synd att inte Usain hann dit i tid... bajsomgång.
|
|
|
|
|
|
|
#242 |
|
Blev tyvärr sådan omgång som alla trodde
|
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
JOBBA ÖRJAN!!!
Känt att jag skriver på sharps innan andra dubbeln... Alltid samma besvikna resultat också. Blir torsk för mina bångar hahahaha
|
|
|
|
|
|
|
#244 |
|
V75-6
Bestraffningar: Östman John, 2000 kr, övrig felaktig drivning. |
|
|
|
|
|
|
#245 |
|
För min skull är det bäst om Unique Julia/Re Doc gör upp.
|
|
|
|
|
|
|
#246 |
|
Det finns bra förutsättningar med de spåren. Spelar tvilling med de två som utgång.
|
|
|
|
#247 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#248 |
|
För en gångs skull kan jag inte utse vinnaren...
|
|
|
|
#251 |
|
Ja det var nog ganska klart ändå när man ser slow mo. Målstolpen är inte lika lätt att se som på de flesta banor.
|
|
|
|
#252 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#255 |
|
Inte om han förlorar, då är det för kyligt drivet på upploppet. Målfotogranskning ändå tydligen.
|
|
|
|
#256 | |
|
Citat:
Han kan ju inte göra så mkt annat än att vänta på stretchen?! Visst är det bra gjort att få sån fart på kusen! |
||
|
|
|
|
|
#257 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
Kom igen gubbar, Erik vinner det med hals och lite till. Hur kan ni inte se det?
|
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
Bra erik, snäs av den där vidriga Kajsa Gustavsson när hon ställer korkade frågor
lokatten (+10) |
|
|
|
|
|
|
#260 |
|
Såg glasklart ut men man blir lurad av vinkeln då antar jag!
|
|
|
|
|
|
|
#261 |
|
HAHAHA...såg ju glasklart ut! Ja prisa gudarna!
|
|
|
|
|
|
|
#262 | |
|
Citat:
Min första känsla var rätt, det var omöjligt att utse vinnaren. Synd man inte var lika bra på att tippa då hade man varit multimiljonär nu.Bortkörning av Erik som knappt driver sista 50...
|
|
|
|
#263 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#264 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#265 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#266 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#267 |
|
Dött lopp, eller hur. 5ans fot va längre fram enligt målfotot. Köper inte det där alls
|
|
|
|
|
|
|
#269 |
|
Jag är pensionär ,men klarade gamla ATG,men hur i H-e får jag fram V-75 rad och utdelning nu?Jag vet ju vad det blev.
|
|
|
|
|
|
|
#270 |
|
Det blev enbart dött lopp för att ATG skulle kunna skylta om dubbeljackpot
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#271 |
![]() Från Spelvärde. Hoppas vi slipper allt skitsnack om Nurmos hästar på resa här på Sharps framöver. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1) |
|
|
|
|
|
|
#272 |
|
V75-7
Bestraffningar: Bergh Robert, 300 kr, för bristfällig utrustning. Kihlström Örjan, 500 kr, för att ha kört/ridit utanför bangränsen. |
|
|
|
|
|
|
#273 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#274 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#275 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#276 |
|
Men din lilla mupp, jag gjorde just det. Var bara logga in och läsa.
draken (+5) |
|
|
|
|
|
|
#277 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#278 |
|
2014 - Timo Nurmos i V75-lopp:
På Solvalla - 60 starter varav 11 vinster vilket ger en segerprocent på 18,3. Utanför Solvalla - 93 starter varav 12 vinster vilket ger en segerprocent på 12,9. Drar inga slutsatser, presenterar bara fakta. |
|
|
|
|
|
|
#279 | |
|
Citat:
Kika tillbaka i tråden så ser du att det var just Nurmos statistik som avhandlades, allt finns svart på vitt så sluta gör bort dig och be om ursäkt ist. |
||
|
|
|
|
|
#281 |
|
Helvete vilken jackpot till nästa helg, hoppas det blir spelvänliga lopp då.
|
|
|
|
|
|
|
#282 | |
|
Citat:
*host host host* |
||
|
|
|
|
|
#283 |
|
Lohman vann som jag sa en del bör ta varvet eller silvertejp på.
SO (+1) |
|
|
|
|
|
|
#284 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#285 |
|
Varför kommer du jämt in efter omgångarnas slut och bitchar? Måste du avreagera dig efter att socialbidraget är bortspelat?
|
|
|
|
|
|
|
#286 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#287 |
|
Lärlings-SM ska väl kunna ge ngn skräll nästa lördag i alla fall och så ett obligatoriskt voltstart lopp i början
|
|
|
|
#288 |
|
Är ingen travkännare,men campat på Stochampionatet i 15 år.Åker nog till ÅBY på lördag
|
|
|
|
|
|
|
#289 | |
|
Citat:
Och idag lilla mupp. Vem faen skall be vem om ursäkt då? |
||
|
|
|
|
|
#290 |
|
Socialbidraget är ingenting som jag aldrig varit i närheten av till skillnad från dig som uppenbarligen har den i din dagliga vokabulär och lever på.
|
|
|
|
|
|
|
#291 | |
|
Citat:
Med vänlig hälsning gamla haggan. |
||
|
|
|
|
|
#292 |
|
Tyst gamla hagga
. Mata inte trollen
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#293 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#294 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#295 |
|
Precis när resultatet skulle kungöras i högtalarna så var hon där med ullstrumpan under näsan på Erik och började tjattra om vem han trodde hade vunnit loppet och Erik sa till henne :- "Är det inte bättre att vi lyssnar på vad de säger från banan än att jag ska spekulera om det"
Ante30 (+20) |
|
|
|
|
|
|
#296 |
|
Man noterar att denna sajt snart också är död.suck
|
|
|
|
|
|
|
#297 | |
|
Citat:
Jag återgäldar med att kalla dig modig som ändå hankar sig fram trots det du ser i spegeln varenda dag!
draken (+1) |
||
|
|
|
|
|
#298 |
|
Herregud vad lågt Sharps sjunker ibland.
|
|
|
|
|
|
|
#299 |
|
dum fråga kanske men kollade antal kvarvarande system på v75 idag…hur kan andelen öka mellan 6:e och 7:e avd?
trots dött lopp måste väl andelen system sjunka eller stanna på samma antal? |
|
|
|
|
|
|
#300 |
|
Nu ska ni inte bråka pojkar, vi travspelare måste hålla ihop. Finns redan gott om hot från omvärlden.
|
|
|
|
|
|
|
#301 | |
|
Citat:
Före redovisas antalet kvarvarande system. Äpplen och Päron. Mvh Uffe Senast redigerad av Grant den 2015-10-03 klockan 20:55. |
||
|
|
|
|
|
#302 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#303 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#304 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#306 |
|
Jag spelade 4 rader x måååååånga rader med dessa spikar... då fanns det ett värde. Att spela ett "vanligt system" med ett urval av dessa spikar var dock kallare än Sibirien... Sprack på Lohman.
|
|
|
|
|
|
|
#307 |
|
Aj tråkigt. Svider. Men Njaaa Varulv. Passa dig. Strappa och Putte kommer och tar dig. Värdet på en 7a som ger 349 kr kan aldrig bli bra men utfallet kan bli ganska bra om man spelar för att få 7 rätt och spelar det många gånger.
Senast redigerad av draken den 2015-10-03 klockan 21:21. |
|
|
|
|
|
|
#308 |
|
Varför lägger man överhuvudtaget V75 omgångar där uppe ?
1. Redovisad publiksiffra drygt 3000 trots perfekt höstväder. Årets lägsta V75 publik en lördag ? 2. Den (de) av vinnarna som hade kortast resa upp dit hade 80 mil tur och retur i en hästbuss som väl de hårt ansträngda hästägarna fick betala. 3. Hästarna från regionen som var med, och det var en hel del, var med något undantag rena statister i loppen. Kör V75 tävlingar där människorna, hästarna och kapitalet finns för travets elitserie. Det är definitivt inte i Norra Norrland man ska förlägga den här typen av tävlingsdagar. Då blir det som idag dåliga, ihåliga och spelmässigt totalt ointressanta lopp. Inte vad travet behöver precis. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+10) |
|
|
|
|
|
|
#309 |
|
För en gångs skull håller jag med dig olle. Skellefteå är ingen v75 stad. Räcker att vi kör på Boden i juni.
|
|
|
|
|
|
|
#310 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#311 |
|
Nu vann han pga att ledaren felade, annars har han 3e in och är rökt.
Tur var det, inte kompetens ![]()
|
|
|
|
#312 |
|
En del system ( ganska många ) fick 2 rätta rader med 7 rätt. Dessa system räknas dubbelt när man räknar ihop systemen.
Precis som Grant redan svarat så är det rätta rader man EGENTLIGEN visar. I vanliga fall när det inte blivit dött lopp eller att någon fått in extra vinstrader tack vare strykningar så SAMMANFALLER antalet rätta system och antalet rätta rader. ATG redovisar därför det lite slarvigt som "antal vinnande system".
|
|
|
|
#313 | |
|
Citat:
Allt beror ju på vilka sannolikheter som just Varulv satte på hästarna. Spelvärde är inget objektivt begrepp som går att mäta. Det är ett högst subjektivt värde. Om han satte tillräckligt höga sannolikheter på de vinnande hästarna så fanns det spelvärde ( för honom ). Sedan är det såklart mycket sällsynt att omgångar där 52% av vinstpotten skickas vidare till nästa spelomgång ger någon möjlighet att ha hittat spelvärde. Men det är inte omöjligt.
|
|
|
|
#314 | |
|
Drogade Draken kommer aldrig förstå det där.
Citat:
|
|
|
|
#315 | |
|
Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
|
|
|
|
|
#316 | |
|
Citat:
Ja nu var vi där igen. |
||
|
|
|
|
|
#317 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#318 | |
|
Citat:
2: Så här "sent" på året var det länge sedan man körde norr om Bergsåker. Det har ju tidigare bara varit 4 månader om året som de bästa hästarna haft något att tävla om i Norrland. Det har i sin tur gjort att de bättre hästarna helt enkelt inte tränats där. Nu försöker man lägga in ett par omgångar lite senare på året för att det skall vara möjligt att ha bra hästar även i Norrland. De flesta banorna i Norrland noterade att tränare vid deras banor köpte mer häst än tidigare vid Kriterieauktionen, ehuru man är långt ifrån Walmanns omfång. 3: Ja, det var en omgång där Bergsåker och Solvalla hämtade det mesta av priskakan. Så brukar det ju dock kunna se ut även i Derbyt på Jägersro, dit de har lika långt att resa, så det är inget nytt under solen. Om man bara nöter på med V75 på samma ställe kommer travet rätt snabbt förvandlas till vad andra länder med få travbanor presterar.
|
|
|
|
|
#319 | |
|
Citat:
2015 Fredagen årets derbyhelg; 5 till Jägersro, 0 till Solvalla. Lördagen årets derbyhelg; 5 till Jägersro, 0 till Solvalla. Söndagen årets derbyhelg; 5 till Jägersro, 3 till Solvalla. Åbergskvällen i år; 5 till Jägersro, 1 till Solvalla. Totalt; 20 - 4. Om vi kollar på resten av V75-omgångarna på Jägersro i år; 3 Januari; 8 till Jägersro, 0 till Solvalla. 11 April; 6 till Jägersro, 0 till Solvalla. Derbyuttagningar 25 Augusti; 7 till Jägersro, 1 till Solvalla. Totalt; 21 - 1. 2014 Söndagen derbyhelgen; 4 till Jägersro, 0 till Solvalla. Lördagen derbyhelgen; 3 till Jägersro, 1 till Solvalla. Fredagen derbyhelgen; 7 till Jägersro, 0 till Solvalla. Åbergskvällen; 5 till Jägersro, 1 till Solvalla. Totalt; 19 - 2. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+10) |
||
|
|
|
|
|
#320 |
|
Jag tänkte mest på Derbyt ärligt talat. De övriga omgångarna brukar inte Solvallas tränare bemöda sig med att ens åka ned. Det är för långt att åka. Jägersro har duktiga tränare och oerhört klassigt hästmaterial, kanske skrämmer den långa resan mera då?
|
|
|
|
#321 | |
|
Citat:
Problemet där uppe i norra Norrland är att när dom kör sina V75 omgångar är dom helt beroende av att tränarna från Bergsåker och söderut (minst 40 mil) anmäler hästar för hästmaterialet norr om Bergsåker är så mediokert att det egentligen max borde köras lunchtrav där uppe. Det är bara att titta på statistiken över V75 vinnare och vinnare av större unghästlopp för att konstatera det. Att man inte lägger ner ett antal banor där uppe i dessa ekonomiskt bistra tider är för mig obegripligt. Jämför motsvaranda statistik bara med Halmstad och Jägersro och du ser snabbt var det är hästarna för travets elitserie finns om du jämför söder och norr. Det är väldigt trist att Norrland när det gäller kvalitetshästar bara stavas Bergsåker och ännu värre att man inte agerar och anpassar tävlingsverksamheten därefter. |
||
|
|
|
|
|
#322 |
|
Okej, då förstår jag. Ja, det har gått bra i just derbyloppen för Bergsåker och Solvalla på sistone.
|
|
|
|
|
|
|
#323 | |
|
Citat:
Dessutom är det lite pinsamt att uttrycka sig som du gör när massor av hästägare och mindre tränare går på knäna. Jag tror Erikssons t.ex. är hyfsat nöjda med vinst med Provence Gel och andraplats för Usain Swing en V75-dag på hemmaplan. Det är sånt som gör att de älskar travet och aldrig kommer lägga ner även under kämpiga dagar. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+1), Torstens (+2), Viroid (+10), Frasse77 (+5) Senast redigerad av AndyMart den 2015-10-04 klockan 11:55. |
||
|
|
|
|
|
#324 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#325 |
|
Snart kanske travbanorna är fulla med folk. #flyktingar
|
|
|
|
|
|
|
#326 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#327 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#328 | |
|
Citat:
Man kan väl locka de att spela V75 eller något, så blir det ju en helskottas omsättning? |
||
|
|
|
|
|
#329 | |
|
Citat:
Jag tänkte mer på tak över huvudet när alla gympasalar är fulla, byggnaderna står ju tomma och gapar över hela landet. Japp, bäst hoppa detta
|
||
|
|
|
|
|
#330 | |
|
Citat:
Banorna i norr håller inte med mig, men jag tror att man måste sprida ut V75 över hela året i Norrland för att få bättre kvalitet på hästarna där. Det tappar man publik på, men bra hästar kommer kunna tjäna bra pengar året om. Det innebär också att det under vintern blir lite färre omgångar i söder, men att det blir några fler på sommaren.
|
|
|
|
#331 |
|
Banned
|
Om vi börjar med att lägga ner alla travbanor norr om Gävle - förutom Bergsåker - så lär det väl bli några stallplatser lediga, som vi med lite bräder kan göra om till flyktinganläggningar. Sen, efter ytterligare nåt år, kan vi förmodligen lägga ner både Bergsåker, Gävle och Sundbyholm. Gotland är också historia. Så får Solvallatränarna börja bege sig söderut. Och om ytterligare ett par år så är både Valla och Mölndalsbanan nerlagd. Bättre att satsa på Vincennes! Nu jädrar lär vi få plats med flyktingar! Och lär förmodligen bära sig betydligt bättre, från 30 papp i månaden till 30 papp om dan!
|
|
|
|
|
|
#332 |
|
Du drar alltså på fullaste allvar slutsatser om kvaliteten på hästunderlaget i olika delar av landet utifrån ett urval på ett lopp? Jag trodde att du som brukar komma med relevant statistik och fakta skulle vara mer seriös än så. Men visst, lev du i tron att Solvalla och Bergsåker skördar en likvärdig andel vinster på Skellefteå och Jägersro mot bakgrund av Poochai och Conlight Ås derbyvinster.
AndyMart (+5) |
|
|
|
|
|
|
|