Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-09-29, 00:36   #1

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

V75 Skellefteå 3/10

Lannem Silje gästar Västerbotten och då blir det V65 istället? Skellefteå har open stretch vilket gör det lite klurigare. Ser ändå ut som en favoritbetonad omgång med dålig utdelningspotential. Vid första anblick känns det som spets och slut på Unique Julia i avd 7, förhoppningsvis blir det samma spridning på strecken även på lördag. Usain Swing har gjort täta starter och tagit två raka, dags igen på hemmaplan nu? Cool Keeper ser ut att ha en bra uppgift i guld.
Med undantag för Usain Swing har jag svårt att se hur våra lokala förmågor ska orka rå på motståndet.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 20:04   #2

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 1381
Standard

Tar inte Mr Vox spets i sista? Min vinnare iallafall.
rrylander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 20:15   #3

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 6359
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rrylander Visa inlägg
Tar inte Mr Vox spets i sista? Min vinnare iallafall.
Såklart den gör. Att Unique Julia tar en längd på den finns inte.
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 21:05   #4

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Ja såklart ! Men, vem kattsingen tar spets i Guld då ?
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 21:22   #5

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4510
Standard

Cool Keeper spetsar släpper till Amaru Boko och vinner via O.S.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 21:59   #6

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 1381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Har väldigt svårt att se Cool Keeper släppa ifrån sig ledningen.
rrylander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 22:52   #7

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2539
Standard

Erik Lindgren tror på spets med FdG
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-30, 00:01   #8

Standard

Citat:
Finns inte en chans att han tar in längden som krävs på OS. Cool Keeper håller upp ledningen och körs där.
Gammal 2015-09-30, 00:09   #9

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Någon som har koll på själva banan förutom att det är OS?
Oftast på banor med kort upplopp så brukar bilen släppa fältet snabbt efter kurvan och det innebär ju i regel att innerspåret missgynnas (tex Örebro innan man anpassade längden på loppen).

I den här specifika omgången är det framförallt intressant hur det skulle kunna påverka chanserna för Mr Vox, Sir Ratzeputz och Cool Keeper.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-30, 05:47   #10

evetons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rrylander Visa inlägg
Har väldigt svårt att se Cool Keeper släppa ifrån sig ledningen.
Med Witasp kan man aldrig vara riktigt säker.
Gammal 2015-09-30, 05:54   #11

evetons avatar

Standard

Citat:
Finns inte en chans att han tar in längden som krävs på OS. Cool Keeper håller upp ledningen och körs där.
Självklart vore det för det bästa att köra i ledningen, men Witasp har släppt förr och kommer med största sannolikhet göra det igen... Är upploppet så kort att OS inte ger häst i rygg ledaren chansen, eller hur ska man tänka?
Gammal 2015-09-30, 17:04   #12

Standard

Kan Sir Ratzeputz hålla ut Åge Hornline och behålla spetsen ?
Gammal 2015-09-30, 17:06   #13

Standard

Citat:
Självklart vore det för det bästa att köra i ledningen, men Witasp har släppt förr och kommer med största sannolikhet göra det igen... Är upploppet så kort att OS inte ger häst i rygg ledaren chansen, eller hur ska man tänka?
Skellefteås upplopp är 12 meter kortare än Åbys som också har os.
Gammal 2015-10-01, 00:30   #14

Standard

Citat:
Han släpper absolut inte på lördag, det kan ni vara hundra på. Helstängt och skoryck. Skall dessutom vässa upp honom ordentligt innan loppet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+4), dado (+2)
Gammal 2015-10-01, 00:48   #15

Sharp$: 21445
Standard

Knappt några inlägg här ännu. Några gnällisar har hoppat in och stört lusten att skriva.
Kul dock att Varulv lever. Undrar om han vill ge oss någon kul vinnare på lördag. Eller om han bara kör omkring i sin nya fräsiga Audi.

Vem vinner fjärde? Bergh har fyra till start. Vinner han med Speed Delicious?
Tror vinnaren heter 14 Aristocrat Boko eftersom han är härdad i stenhårda V75-gäng. Nu streckad på 12 %.

Senast redigerad av mackpeter den 2015-10-01 klockan 00:51.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-01, 00:54   #16

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Knappt några inlägg här ännu. Några gnällisar har hoppat in och stört lusten att skriva.
Kul dock att Varulv lever. Undrar om han vill ge oss någon kul vinnare på lördag. Eller om han bara kör omkring i sin nya fräsiga Audi.

Vem vinner fjärde? Bergh har fyra till start. Vinner han med Speed Delicious?
Tror vinnaren heter 14 Aristocrat Boko efterdsom han är härdad i stenhårda V75-gäng. Nu streckad på 12 %.
Finns ju inga roliga vinnare på lördag. Så ojämna lopp att man blir mörkrädd. När det roligaste man hittat i dagsläget är en på 15% och en på 18% (Malgomaj B, Mr Vox) ja då är det jävligt illa!! Spika 4st och spela gigantiska flerbongar är mitt goda råd.

Cool Keeper
Lannem
Mr Vox
Titan Lavec

Äh, släng med en femte spik också, Sir Ratzeputz, så kan ni spela ännu större flerbongar.
mackpeter (+5), dado (+5)
Gammal 2015-10-01, 06:54   #17

evetons avatar

Standard

Citat:
Han släpper absolut inte på lördag, det kan ni vara hundra på. Helstängt och skoryck. Skall dessutom vässa upp honom ordentligt innan loppet.
Då är CK en spik! Försökte liksom intala mig själv att det kunde gå även med släpp.
Gammal 2015-10-01, 11:04   #18

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39611
Standard

Intressant omgång även om Lannem Silje ska vara klar. V75 är alltid svårt och det kan nog hända lite den här gången, inte minst pga. årstiden då en del hästar underpresterar, har infektioner i kroppen etc.

1) Här finns en handfull hästar som gör upp. Först får man nästan ranka Malgomaj B. på form, men jag vet inte var hon hamnar från sitt springspår.
2) Bara att bläddra vidare.
3) Cool Keeper kanske körs barfota, kanske inte. Det beror på banan. Den och Amaru Boko gör upp om spets. Francais du Gull är jag ingen fan av, men kan få open strech-hålet. Kash's Cantab och Francais hamnar i B-gruppen och tas med om jag garderar de två favoriterna.
4) Stayerloppet verkar folk tycka är svårt. Jag är inne på att spika Narold Vox. Perfekta förutsättningar för honom.
5) Titan Lavec är "allas" spik. Den kommer jag troligast att gardera. En Nurmos-häst som reser och det är många av dem som har svårt för det. Stallet säger att den inte är osäker, men det har man hört förut.
6) Sir Ratzeputz är det också mycket skrik om. Ser väl inte så många motbud, men några vill jag ha då det var länge sedan den vann och då det har varit snack om den tidigare utan att resultaten har infunnit sig.
7) Mr Vox i sista har bra spetschans. Med Erik dessutom. Jag gillar dock att ha lite hästar i sista loppet och någon klaring är det inte.

Just nu har jag lite för många hästar på ramen, så det kan tänkas att jag måste spika i Guld, alternativt gå på de två favoriterna och ta bort några andra i garderingsloppen. Får avvakta strykningar etc. och se vad som kommer fram de sista dagarna innan jag bestämmer mig.
monimaker1 (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-01, 12:02   #19
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Jag ska i alla fall gardera Titan Lavec, som jag ser det blir det galopp direkt i starten när alla laddar. En osäkrare häst finns inte.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-01, 13:17   #20

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 14
Standard

Det är återigen Jackpot eftersom det inte var någon utdelning på 5 femmorna på söndagens extra V75 omgång. Tyvärr ser det ut som det blir låg utdelning eftersom Lannem Silje är med i startlistan och är den givna spiken. Jag tycker att man från Atg borde lagt loppet i V4 istället. Spiken är alltså given den här lördagen och vi får försöka fälla några av de andra favoriterna istället. Klassen är ju blandat som det brukar vara i norr och en del lokala ekipage är så gott som chanslösa.

V75-1 2140 Volt Klass 1
Inledningsloppet tror jag man sitter säkert med 4 hästar. Min förstahäst är 6 Pastor Dee (33%) som jag tror vinner om Örjan hittar till spets eller får ett förmånligt lopp. Han har suttit fast flera ggr de senaste starterna och sett relativt obrukad ut. 7 Malgomaj B. (15%) satt fast senast invändigt och är given om hon klarar de täta starterna. Är snabb ut i volt och kan lura Pastor Dee på spetsen. 2 Viktor Ruda (12%) avslutade med 12,2/1000 och var jättebra vid vinsten. 2:a spåret är dock inget plus och kan tappa från start, given ändå. 4 Officer C.D. (16%) åker med som sista häst. Jag tycker dock det är en vek typ som åker mest med på Robert Bergh och är snabb ut. Övriga tror jag inte räcker till.
Rank A 6
B 7-2-4
C 9-1-12-11-5-10-3-8

V75-2 1640 Auto Kallblod
Här kommer givna spiken i 5 Lannem Silje (87%) som vinner om hon inte är sjuk eller galopperar. Det viktigaste är att man inte slarvar med reserverna om storfavoriten blir struken.3 B.W.Modde är först i turordningen och kommer bli jättefavorit om Lannem Silje inte startar.Min klara andrahäst är 4 Hulte Magnus (3%).
Rank A 5
B 4
C 3-9-2-1-7-12-11-8-6-10

V75-3 1640 Auto Guld
Veckans Guldlopp är en ganska blek historia där endast 4 hästar kan vinna. Den som tar spets av 1-2-3 har bäst vinstchans. Om 1 Cool Keeper (37%) går barfota är det min förstahäst. Går denne med skor är 3 Amaru Boko (33%) den givna förstahästen. 2 Francais de Gull (16%) räknas också trots avsaknad av absolut toppform- Den fjärde som kan vinna är 8 Kash`s Cantab (11%) som är given med Erik A. trots spåret. Övriga göre sig icke besvär.
Rank A 1-3
B 8-2
C 7

V75-4 3140 Volt
Här kommer dagens svåraste lopp som är ett voltlopp över 3140 m och 3 volter. Min förstahäst är 13 Narold Vox (17%) som är härdad i tuffa gäng och står bra till och ska dessutom eventuellt gå barfota runt om. 1 Lohman (12%) räknas på läget. 10 Speed Delicious (19%) såg bra ut sist men är svår i voltstart och har ett besvärligt 5:e spår att tampas med. 8 Pantarei Ans (15%) är jämn och säker. 12 Max de Lux (3%) är skrällen i loppet eftersom Erik A. kör. Han är en mästare att köra långlopp, ingen annan kusk är bättre på att disponera krafterna under långlopp. 9 Caesar de Veluwe (4%) var bra sist och kan skrälla.14 Aristocat Boko (13%) har toppform och segersugne Ulf Ohlsson i sulkyn. Narold Vox kan vara en chansspik. Rådet är att ta 1 eller så många som möjligt.
Rank A 13
B 1-14-10-12-8-9-5-11-2
C 3-4-15-7-6

V75-5 2640 Auto Klass 2
Ytterligare ett distanslopp, denna gång för lägsta klassen och har en klar favorit i 2 Titan Lavec (50%). Han har en bra vinstchans och är ett spikbud i omgången. Han såg klart bättre ut i travet senast då han vann plättlätt från ledningen 1300 kvar. Det som talar emot är att han tidigare ofta har galopperat.10 Thaiger Exclusive (5%) satt fast sist och kan skrälla, står dock lite hårt inne i loppet. 6 Magnificent (13%) har gjort det bra de senaste starterna och är given vid gardering. 9 Salong (7%) kan tänkas med Örjan i sulkyn. 4 Roxy L.N. (8%) ska eventuellt gå barfota runt om. 11 Le Chapeau (3%) har toppform och står bra inne i loppet, uselt läge dock. Kommer troligen gå med någon form av helstängt denna gång.1 Titan Arrow (6%) kan tänkas på läget.
Rank A 2
B 10-6-9-4-11-1
C 3-5-8-7

V75-6 2140 Auto Silver
Veckans Silverlopp ser 1 Sir Ratzeputs (41%) som klar favorit. Ytterligare en bra favorit där dock läget kan spöka. Han är snabb ut men jag vet inte om han kan svara 4 Åge Hornline. Från spets är det en toppchans och en eventuell spik. Andrahäst är 6 Mellby Apollo (22%) som är härdad i klassen och har Ulf Ohlsson upp. 7 Usain Swing (14%) har skrällt 2 ggr nu i V75 och har toppform, går dock upp en klass från brons till silver nu, vilket brukar vara besvärligt. Nu är det dock ett blekt silverlopp och han räknas. 4:e häst som kan vinna är 9 Special Promise (5%) som är en spurtare av rang och ska gå barfota runt om. Kan han hålla ryggen på Sir Ratzeputs och komma ut blir han livsfarlig. Övriga tror jag får svårt.
Rank A 1
B 6-9-7
C 3-10-4-2-8-5-11-12

V75-7 1640 Auto Brons
Vi avslutar denna lördag med ett sprinterlopp med bil för Bronshästarna. Den som tar speta här har en klar fördel. Jag tror 1 Mr.Vox (20%) kan hälla spets men jag är inte säker på detta. 4 Unique Julia (21%) och 7 Mr Lindy (20%) är också ute efter spetsen och en hård kubbning är att vänta. 5 Re Doc (11%) har formen men håller inte lika hög klass som de 3 andra.Formkortet är 2 Rutger Gigant (8%) som har varit jättebra de senaste starterna från bakspår, så se upp! Övriga tror jag får svårt. 10 Klöver All Over (6%) hade räknats från framspår men är mycket sämre bakifrån.
Rank A 1-2-7-4
B 5-10-6
C 12-11-8-9-3

Lycka Till !

(från vår hemsida ofvermans.se)
dado (+2), Trinity (+2), CuloPip (+5), lokatten (+5), asgaya3141 (+5)
Ludwig29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-01, 18:06   #21

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 1610
Standard

Lucky Luke Zen hade vart lite intressant med en annan kusk nu. Icke
MatsE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-01, 18:25   #22

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1354
Standard

Att spika Leif Witasp som favorit känns inte som ett alternativ.

Kan den verkligen hålla emot 2an om den laddas??

Faan va jobbigt, känslan säger ändå att Witasp håller upp ledning.....

Bergh eller Witasp???
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-01, 20:52   #23

Standard

Jag kommer att spika Witasp iaf.
Gammal 2015-10-01, 21:46   #24

Manprinsens avatar

Standard

Rutger Gigant från rygg ledaren i sista?
Gammal 2015-10-01, 22:00   #25

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Så tänkte jag också, om jag inte spikar.

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Rutger Gigant från rygg ledaren i sista?
Gammal 2015-10-02, 00:09   #26

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 4306
Standard

Citat:
Var inte så säker, Unique följer bilen och har det klart bästa spåret på 1640 a på Skellefteå. Innerspåret har svårt att få upp farten känns det som efter de lopp jag kollat i arkivet. Sida vid sida tar inte Julia en längd men från spår 4 känns det som 50/50 enligt mig.

Spännande i vilket fall som helst!!
bergomiotmail är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-02, 00:17   #27

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 1333
Standard

Citat:
Finns ju inga roliga vinnare på lördag. Så ojämna lopp att man blir mörkrädd. När det roligaste man hittat i dagsläget är en på 15% och en på 18% (Malgomaj B, Mr Vox) ja då är det jävligt illa!! Spika 4st och spela gigantiska flerbongar är mitt goda råd.

Cool Keeper
Lannem
Mr Vox
Titan Lavec

Äh, släng med en femte spik också, Sir Ratzeputz, så kan ni spela ännu större flerbongar.
Narold Vox står 20 meter bättre till än han brukar. Normalt krossar han dom här. Då har du fem spikar.
TravFans är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-02, 00:31   #28

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Lägger fram mina tankar om de mest underskattade respektive överskattade i omgången:

V75-4: 13 Narold Vox (underskattad)
Raden är inte jättesnygg men han har en längre tid varit ute i gäng de andra i loppet inte kan stava till. 11 lopp över 3km eller längre har han varit ute i. Facit: 6-1-1 3. Vilka lopp hamnade han utanför pallen i? Örebro intl och Harper*2, inga skitlopp direkt. 4,7,8 är facit där, inga dåliga placeringar det heller. Det här är hans distans, motståndet suger rejält i jämförelse mot vad han brukar stå sig bra emot och formen ska det inte vara några fel på. Näst bästa vinstchansen i omgången i min bok! Spikas!

V75-6: 4 Åge Hornline (underskattad)
Nu är det visserligen inte sprint och han står hårt inne. Men att en så startsnabb häst från bricka 4 i ett för klassen mediokert lopp bara är streckad till 3% är väldigt konstigt. Hästen har 5 starter med liknande förutsättningar bakom sig (lopp med ca 100k i första pris+medeldistans+framspår). Facit: 1-2-1. Väldigt starka papper det.

V75-5: 11 Le Chapeau (underskattad)
Hästen har vunnit 8/16 starter. Bara där. Och så kör Norberg mot med V75-mått mätt beskedligt motstånd. De flesta av hästarna skrämmer inte heller direkt. Läget kunde däremot vara bättre. Men 3%? Nej det kan inte stämma...

V75-7: 7 Mr Lindy (överskattad)
Förra gången kunde den inte vinna TROTS att den kom till ledningen. Den här gången KOMMER den inte till ledningen. Håller dennes chanser i nivå med flertalet singelprocentare i det här loppet och kommer nog inte lägga med den på ramen ens. Kollektivet brukar ofta rata en favorit som inte infriar, men de tyckte väl inte den var dålig nog senast för att inte vara ursäktad. Tempot var hyfsat, men Färjestads bana är snabb och en bra häst ska vinna från ledningen där. Finns inga ursäkter och om den ska vinna nu är det för att den har flyt med positionerna SAMTIDIGT som flertalet konkurrenter underpresterar. Sannolikheten för det kan jag räkna på ena handen...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
asgaya3141 (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-02, 00:41   #29

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Krävs en överlägsen häst för att Petter Lundberg ska vinna på V7. Förmodligen Sveriges sämsta kusk när det gäller att köra taktiskt.
SO (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-02, 00:55   #30

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bergomiotmail Visa inlägg
Var inte så säker, Unique följer bilen och har det klart bästa spåret på 1640 a på Skellefteå. Innerspåret har svårt att få upp farten känns det som efter de lopp jag kollat i arkivet. Sida vid sida tar inte Julia en längd men från spår 4 känns det som 50/50 enligt mig.

Spännande i vilket fall som helst!!
Mr Vox får sparring av Rutger G i starten, Unique J tar sig inte förbi dessa båda. Sandra måste köra från start för att hålla ut Julia in mot kurvan sen kan hon krypa ner i ryggen på Erik och vips så sitter Uffe i dödens, helt enligt planen. Rutger från ryggen är det enda hotet mot Erik. Har dock svårt att se Sandra vinna en upploppsstrid mot Erik. Han lär göra en "Björn" i ingången av upploppet, slå stopp så hon måste dra i hästen, Erik får längden direkt sen lutar han sig bara bakåt.
Gammal 2015-10-02, 09:52   #31

Sharp$: 1333
Standard

Nej, 2 Titan Lavec i V75-5 måste försöka fällas.
Nurmos hästar presterar överlag sämre på bortaplan.
TL har galopperat i 6 av 9 starter.

Och med starka favoriter i ett par andra avdelningar så måste smällen komma här.
TravFans är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-02, 10:26   #32

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Det där är en skröna som det är svårt att ta kål på.
Senast jag kollade var resultaten hemma/borta närmast identiska.

Citat:
Ursprungligen postat av TravFans Visa inlägg

Och med starka favoriter i ett par andra avdelningar så måste smällen komma här.
Gammal 2015-10-02, 10:35   #33

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Å andra sidan har han varit 2a - 3a 6-7 gånger på V7 senaste 12 mån.
Både Malgomaj B och Åge Hornline har gjort det bra mot tufft motstånd.
Taktisk är han inte, men han kör åtminstone och blir det rätt resa kan han vinna, till skillnad mot de som aldrig gör något.

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Krävs en överlägsen häst för att Petter Lundberg ska vinna på V7. Förmodligen Sveriges sämsta kusk när det gäller att köra taktiskt.
Gammal 2015-10-02, 10:51   #34

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61673
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravFans Visa inlägg

Med tanke på Per Linderoths träffprocent när det gäller skoryck måste spelvärdet just nu (7 procent) vara oerhört högt på Roxy L.N. Barfota runt om ffg och rycktussar ffg aviserat på den. Det brukar ofta ge väldigt bra effekt när Linderoth gör sådana förändringar ffg på sina hästar.

Har dock inte sett många travlopp senaste månaden så bedömningen grundar sig bara på det. Ingen koll på varken den hästen eller de flesta andra i loppet.
eveton (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-02, 11:11   #35

evetons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Med tanke på Per Linderoths träffprocent när det gäller skoryck måste spelvärdet just nu (7 procent) vara oerhört högt på Roxy L.N. Barfota runt om ffg och rycktussar ffg aviserat på den. Det brukar ofta ge väldigt bra effekt när Linderoth gör sådana förändringar ffg på sina hästar.

Har dock inte sett många travlopp senaste månaden så bedömningen grundar sig bara på det. Ingen koll på varken den hästen eller de flesta andra i loppet.
Noterade detta jag också... spelar utgång!
Gammal 2015-10-02, 11:33   #36

Standard

Åge struken
Gammal 2015-10-02, 11:38   #37

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3848
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MatsE Visa inlägg
Åge struken
Sir Ratzeputz sos nu eller????
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-02, 11:54   #38

Shooters avatar

Standard

Officer C.D. första barfota runt om. Berghs hästar kanske är på gång igen.
Gammal 2015-10-02, 11:55   #39

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 2404
Standard

Scandal Play är död, han dog under förmiddagen. En sann kämpe!

Sorry för off topic.
MattiasB75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-02, 12:09   #40

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MattiasB75 Visa inlägg
Scandal Play är död, han dog under förmiddagen. En sann kämpe!

Sorry för off topic.
Ja, en riktig profil. Det är sådana hästar travet behöver och extra kul blir det när mindre tränare får fram dem. Som Callit, vilken var en av mina favorithästar.
Gammal 2015-10-02, 14:23   #41

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 1622
Standard

Ni som fortfarande går på "Nurmos hästar tävlar sämre på bortaplan" ni kan somna om. För det där är bara skitsnack, har kollat upp statistik på det där och det stämmer inte överhuvudtaget. Och till den personen som säger att Titan Lavec är osäker, så har man ju tagit bort det helstängda huvudlaget och kör numer med öppet huvudlag vilket gör att det blivit en helt ny och lugn häst.
Den vinner förmodligen hur enkelt som helst, hade haft lekstuga med Occhongo Face på gävle när den stod i 1.50 som städade av Space Photo från dödens i finalen på Valla i lördags. Och med beskedligare motstånd imorgon så förstår inte jag hur den ska förlora.

Mitt råd är att spika följande:
Lannem Silje
Cool Keeper
Titan Lavec
robinavellan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-02, 14:27   #42

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robinavellan Visa inlägg
Ni som fortfarande går på "Nurmos hästar tävlar sämre på bortaplan" ni kan somna om. För det där är bara skitsnack, har kollat upp statistik på det där och det stämmer inte överhuvudtaget. Och till den personen som säger att Titan Lavec är osäker, så har man ju tagit bort det helstängda huvudlaget och kör numer med öppet huvudlag vilket gör att det blivit en helt ny och lugn häst.
Den vinner förmodligen hur enkelt som helst, hade haft lekstuga med Occhongo Face på gävle när den stod i 1.50 som städade av Space Photo från dödens i finalen på Valla i lördags. Och med beskedligare motstånd imorgon så förstår inte jag hur den ska förlora.

Lannem Silje
Cool Keeper
Titan Lavec
Du vill inte delge din statistik?
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-02, 14:36   #43

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 1622
Standard

Har inte den på den här datorn, men den är baserad på 2014 års starter. Jag lägger ut en blänkare på twitter, jag kommer inte ihåg vem det var som hade den. Kollar och återkommer.
robinavellan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-02, 14:47   #44

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Har inte den på den här datorn, men den är baserad på 2014 års starter. Jag lägger ut en blänkare på twitter, jag kommer inte ihåg vem det var som hade den. Kollar och återkommer.
Perfekt, vore riktigt bra att ha. Det kändes för ett tag sedan som om hans hästar inte sprang någonting alls utanför Valla, men på sistone är det nästan tvärtom. Vore helgött att ha tillgång till statistiken!
Gammal 2015-10-02, 14:49   #45

Stekels avatar

Standard

Citat:

Lannem Silje
Cool Keeper
Titan Lavec
Det finns alltid galopprisk med hästar! Speciellt med såna som brukar hoppa då. Visst de kanske hittat nyckeln, eller så var det tillfälligt att han var så bra i balans senast.

Angående dåliga prestationer på bortaplan så tror jag utan att ha statistik att visa på att det är rätt, en överskattad faktor eller gammal sanning möjligen. Men samma här, en långresa är alltid en risk förutom för mycket jämna hästar. Den här individen har aldrig gjort en i närheten så lång resa som detta.

Sammantaget tycker jag att det, när den är så fruktansvärt stor favorit (lär landa på runt 60%) och det är en så lätt omgång i övrigt, är givet att gardera.

Gammal 2015-10-02, 14:53   #46

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2539
Standard

Kupongkod "ATG" så får man spelvärdes tips gratis den här veckan.
oggeb (+50)
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-02, 14:58   #47

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 4082
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Groknak Visa inlägg
Done!
PhilipBIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-02, 15:03   #48

AndyMarts avatar

Standard

Tycker veckans omgång ser klart rolig ut, i princip enbart guldloppet som känns bull.

Inte läst på någonting eftersom jag inte ska spela, bara kolla, men vissa som är mycket spelade känns helt enkelt FÖR mycket spelade;

Pastor Dee
Kash's Cantab
Mr Lindy
Gammal 2015-10-02, 15:36   #49

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Groknak Visa inlägg
Vilka A hästar har dom?
Gammal 2015-10-02, 15:55   #50

Helges avatar

Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Spelvärde.se har och till V75 så får alla en gratis omgång denna helg, om man har ATG's nyhetsbrev inklickat dvs och fått erbjudandet.

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-02, 15:57   #51

Helges avatar

Standard

och senaste nytt från Nurmos i ATG's nyhetsbrev

"Nurmos bjuder på två nya vinnare"

http://files.atg.se/dynamic_files/readly.pdf
Gammal 2015-10-02, 16:05   #52

Shooters avatar

Standard

Jag ändrar inte uppfattning om Titan Lavec, utan den ska garderas.
Gammal 2015-10-02, 16:13   #53

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag ändrar inte uppfattning om Titan Lavec, utan den ska garderas.
Var lika tuff som Spelvärde då och spika emot, inte gardera

Gammal 2015-10-02, 16:23   #54

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg

Läste deras analys. Tycker det känns lite konstigt att spika emot när man i princip tror den bara vinner felfri. Galopprisken är ju knappast 40 % med Uffe Ohlsson och lugn start.
Gammal 2015-10-02, 16:25   #55

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Läste deras analys. Tycker det känns lite konstigt att spika emot när man i princip tror den bara vinner felfri. Galopprisken är ju knappast 40 % med Uffe Ohlsson och lugn start.
Inte hunnit läst, såg bara rubrikhästarna. Ska inte lägga tid på denna omgång.

Gammal 2015-10-02, 16:29   #56

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Inte hunnit läst, såg bara rubrikhästarna. Ska inte lägga tid på denna omgång.

Nej, inte jag heller.

Alltså jag förstår de på ett sätt. De måste göra skäl för sitt namn. Och de kan inte avstå omgången eller spela flerbong som stor betaltjänst vilket egentligen borde vara det mest vettiga, då skulle kunderna rasa.

Men ändå, känns fel.
Gammal 2015-10-02, 16:51   #57

Shooters avatar

Standard

Citat:

Nej, jag ska gardera, har redan bra spikar. När jag garderar storfavoriter så försöker jag få med de motbud som har vinstchans, så att jag inte torskar om de faller.
Gammal 2015-10-02, 17:14   #58

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Inte mkt att bry sig över kanske men U Ohlsson har inte haft ngt vidare flyt på Skellefteå i år i alla fall 19-0-3-1 (19 starter 0 vinster)
Gammal 2015-10-02, 19:10   #59

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Janne Norberg vinner med 1.Lohman.
Janne drar till spets sen är det klockan i handen som gäller och det bör räcka med 15.5 i tid.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-02, 19:48   #60

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1645
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Att spika Leif Witasp som favorit känns inte som ett alternativ.

Kan den verkligen hålla emot 2an om den laddas??

Faan va jobbigt, känslan säger ändå att Witasp håller upp ledning.....

Bergh eller Witasp???
Har läst inlägg förut om att Witasp inte vinner om han är längre är 10mil hemifrån.Vet inte hur långt han har till Skellefteå
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-02, 20:51   #61
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drakdead Visa inlägg
Har läst inlägg förut om att Witasp inte vinner om han är längre är 10mil hemifrån.Vet inte hur långt han har till Skellefteå
Det största problemet är väl att förstå eller hitta precis de lopp där han inte backar ner invändigt, tar det lugnt från start och låter proffskuskarna köra över honom....nu är Cool Keeper precis en sån häst som kan få Leif att satsa lite från start men det skulle inte förvåna mig ett dugg om han viker ner sig och ser ryggen på Amaru Boko som ett vinstgivande drag...

Det borde vara 65-70 mil upp till Skellefteå.....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-02, 21:06   #62

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Det största problemet är väl att förstå eller hitta precis de lopp där han inte backar ner invändigt, tar det lugnt från start och låter proffskuskarna köra över honom....nu är Cool Keeper precis en sån häst som kan få Leif att satsa lite från start men det skulle inte förvåna mig ett dugg om han viker ner sig och ser ryggen på Amaru Boko som ett vinstgivande drag...

Det borde vara 65-70 mil upp till Skellefteå.....
Noll påläst men detta lopp är väl skrivet för att INTE släppa med Coolen.
Gammal 2015-10-02, 21:09   #63

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Noll påläst men detta lopp är väl skrivet för att INTE släppa med Coolen.
Kan aldrig tänka mig att han åker upp till Skellefteå med perfekt startspår och släpper ledningen!!!

Känns helt givet att han gör allt för att hålla upp!!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-02, 21:15   #64

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Kan aldrig tänka mig att han åker upp till Skellefteå med perfekt startspår och släpper ledningen!!!

Känns helt givet att han gör allt för att hålla upp!!
Som sagt noll påläst, har jobbat för mycket, gick av vid lunch och lyssnat på Björn Rosenström och druckit bers nu. Ska sova läääänge imorgon.
Nej, tror som du, spets, så körs det där nu, svårt tänka mig släpp.
Gammal 2015-10-02, 21:35   #65

Standard

Vet att jag lämnade in en V-75:a men kan inte hitta det på mitt konto.Vad gör jag för fel?tips På ATG säjer dom bara att jag inte spelat,det håller jag med om,men h-e man måste väl kunna spela dagen innan?
Gammal 2015-10-02, 21:36   #66
Banned

Standard

Citat:
Som sagt noll påläst, har jobbat för mycket, gick av vid lunch och lyssnat på Björn Rosenström och druckit bers nu. Ska sova läääänge imorgon.
Nej, tror som du, spets, så körs det där nu, svårt tänka mig släpp.
Det här är nog en av V75-omgångarna som det är totalt värdelöst att lägga ner någon större arbetsinsats på...och vem som helst skulle väl ladda med CK från det här läget. Men jag har bränt alldeles för mycket pengar på Vispen för att ta det som en sanning. Så fort han är utanför Rättvik eller Romme - och vi inte pratar V4 med enbart lokal konkurrens - så kommer duschdraperiet fram. Skulle inte alls förvåna mig om Erik A står i vinnarcirkeln efter V75:3. Sån skillnad är det i kuskhänseende.
Helge (+3)
Gammal 2015-10-02, 21:41   #67

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Vet att jag lämnade in en V-75:a men kan inte hitta det på mitt konto.Vad gör jag för fel?tips På ATG säjer dom bara att jag inte spelat,det håller jag med om,men h-e man måste väl kunna spela dagen innan?
Kolla först saldot och se om du är full eller om du verkligen har spelat.
bokis29 (+5)
Gammal 2015-10-02, 21:56   #68

Standard

Citat:
Gå in på dina spel ändra datum till dagen/veckan du lämnade in på.
Har upptäckt att det ofta är typ förra veckan som är förvalt konstigt nog
Gammal 2015-10-02, 22:12   #69

Helges avatar

Standard

Citat:
Det här är nog en av V75-omgångarna som det är totalt värdelöst att lägga ner någon större arbetsinsats på...och vem som helst skulle väl ladda med CK från det här läget. Men jag har bränt alldeles för mycket pengar på Vispen för att ta det som en sanning. Så fort han är utanför Rättvik eller Romme - och vi inte pratar V4 med enbart lokal konkurrens - så kommer duschdraperiet fram. Skulle inte alls förvåna mig om Erik A står i vinnarcirkeln efter V75:3. Sån skillnad är det i kuskhänseende.
haha, det berömda duschdraperiet jag (lånat av någon) brukar dra med tvååringar. "Som att luta sig mot ett duschdraperi"

Nja, tror inte det i detta fall men du kan ha rätt.

Gammal 2015-10-02, 22:20   #70

Standard

Citat:
Kolla först saldot och se om du är full eller om du verkligen har spelat.
Går med på att jag gjort något fel,men vad?Enl.min uppfattning lämnade jag in en V-75 till imorron,men den har inte registrerats och inga pengar är dragna men detta har hänt flera ggr med nya ATG.Så mycket dricker jag inte ,så frågan är :vad gör jag för fel?
Gammal 2015-10-02, 22:23   #71

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Går med på att jag gjort något fel,men vad?Enl.min uppfattning lämnade jag in en V-75 till imorron,men den har inte registrerats och inga pengar är dragna men detta har hänt flera ggr med nya ATG.Så mycket dricker jag inte ,så frågan är :vad gör jag för fel?
Du kanske inte bekräftar ditt spel efter att du tryckt på lägg spel?
Gammal 2015-10-02, 22:32   #72
Banned

Standard

Blir bara två spel imorgon.

6 Mellby Apollo nerstruken ett hack. Kommer ihåg när han vann från dödens på valla för ett halvår sedan. Jävlar vad snabbt det gick sista halvvarvet. Är tydligen i form och Reijos segerprocent är väl hyfsad för närvarande? 17% och 7ggr pengarna? Får jag 5ggr är jag mer än böjd.

4 Roxy L.N. Form, startsnabb, barfota runt om. Sopgäng emot. 7% och 7 ggr pengarna? Klart spelbart.

V75:4
Tunn soppa. Är det nån mer än Bergharn - bland två första fållorna - som väljer andraspår här? Skulle inte förvåna mig om Aristokaten och Narold kan glida fram i andra, tredje utvändigt utan att lägga några krafter. Och då är Lohman rundningsmärke 700 kvar.

V75:5
Adielsson spetsar enkelt. Uffe nöjer sig väl? Gillar Klöver All Over men kommer väl aldrig till härifrån? 8%.
Gammal 2015-10-02, 22:42   #73

Standard

Ser ut som en riktigt tråkig V75:a..hur de kan välja att ta med Lannem Silje på V7:an är en gåta!!!

Nej det blir nog bara ett lite flerbångs och sen lägger jag insatsen på norska V7:an med dubbel jackpott i stället!
Gammal 2015-10-02, 22:49   #74

AndyMarts avatar

Standard

Många som gnäller på att Lannem Silje är med på V75. Jag tycker det är precis så det ska vara, det är ett storlopp och man kan väl för tusan inte frysa ut världens bästa kallblod gång efter gång? Någon gång måste hon få visa upp sig och sitt enorma kunnande på V75 också.

Typ som att gulddivisionen skulle flyttas ut när Nuncio går ut på V75.
Gammal 2015-10-02, 22:52   #75

Manprinsens avatar

Standard

Månprinsen hade varit med i detta lopp om inte Anna-Maria fått kortslutning. Då hade det åtminstone varit ett tvåhästarslopp.
Gammal 2015-10-02, 22:55   #76

Standard

Citat:
Du kanske inte bekräftar ditt spel efter att du tryckt på lägg spel?
Förmodligen,man ska inte lära gamla hundar sitta (kanske mannen som talar med hundar)
Gammal 2015-10-02, 23:02   #77

Standard

Citat:
Många som gnäller på att Lannem Silje är med på V75. Jag tycker det är precis så det ska vara, det är ett storlopp och man kan väl för tusan inte frysa ut världens bästa kallblod gång efter gång? Någon gång måste hon få visa upp sig och sitt enorma kunnande på V75 också.

Som spelare är det totalt ointressant med ett sånt här lopp som bara kan vinnas av en häst.

Man skapade ju möjligheten att lyfta ut ett lopp där det fanns en för överlägsen favorit och detta lopp är verkligen ett exempel på det. Inte ens om det först blir punktering, sedan tappar de vänstra sulkyhjulet för att på sista långsidan tappa det högra hjulet, så torskar hon detta.

Det är en fröjd att se henne springa och hon är verkligen ett unikum! Men som spelare är det värdelöst då det endast är jättesjukdom emot för galopperar gör hon inte och gör hon det och ställer sig så vinner hon ändå.
Gammal 2015-10-02, 23:33   #78
Banned

Standard

Citat:
Som spelare är det totalt ointressant med ett sånt här lopp som bara kan vinnas av en häst.
Nåja. Står de i 10-20 ggr pengarna är det väl liite intressant....
Gammal 2015-10-02, 23:49   #79

Klankes avatar

Sharp$: 936
Standard

http://miljondragen.bloggo.nu/
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-02, 23:51   #80

Emeffeffs avatar

Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:

Kallblod är iskallt för mig i alla sammanhang så har ingen riktig koll, men känns lite magstarkt att kalla det loppet för ett storlopp.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 01:37   #81

Standard

V75-6

1 Sir Ratzeputz är storfavorit med 50 %. Han har inte vunnit i år och endast ett lopp förra året. 29/8 fick han stryk av 7 Usain Swing, som under samma period vunnit 10 lopp. 6 Mellby Apollo har vunnit 8 och 9 Special Promise 9 ggr. Dessutom skall Sir Ratzeputz gå med skor bak efter vad jag förstått.

Strecka 1,6,7, 9 och kanske 10.
Gammal 2015-10-03, 01:47   #82

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

TT, SS, SV, SPV, Snoken: A-E = 1-5, resten 6-15.
https://gyazo.com/2da0c7d56ebe14f0f497f91fe9e20fb0
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 07:51   #83

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 23
Standard

Citat:

Ett sto mot grabbar över 2640 dessutom men från open strechen kanske. Witasp hade hört att banan inte ska vara gynnsam & köra barfota på också.

Men banpersonalen fixar väl till banan kanske om det han hört stämmer.
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 09:14   #84

Sharp$: 1400
Standard

Citat:

Nej. Inget varmblod på V75 har lika stor vinstchans som de mest överlägsna kallbloden. "Kall" jämförelse helt enkelt.

Nuncio matchas just nu INTE mot guld-loppen på V75 eftersom Melander inte vill riskera skallen på guldklimpen. Om han hade ansett att det var "Super-Silje"-nivå på hans överlägsenhet så hade han aldrig tvekat att starta på i "guld".

Det går heller inte att jämföra en världsstjärna som är stjärna i hela världen med en världsstjärna som är en stjärna i Norden.
Gammal 2015-10-03, 09:18   #85

Standard

Citat:

Ett icke försumbart problem med spelvärdet på Roxy LN är att den är utsedd till "mest spelvärda spiken" av den bästa spelservicetjänsten. Det brukar sluta med skrik på dessa med bortblåst spelvärde som följd.

Jag gissar på att den landar på 12-13% lagom till 16:20.
Gammal 2015-10-03, 09:25   #86

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Ett icke försumbart problem med spelvärdet på Roxy LN är att den är utsedd till "mest spelvärda spiken" av den bästa spelservicetjänsten. Det brukar sluta med skrik på dessa med bortblåst spelvärde som följd.

Jag gissar på att den landar på 12-13% lagom till 16:20.
Ja, men mitt inlägg var baserat på hur det såg ut när jag skrev det. Då hade inga betaltjänster släppt sina tips. 12-13 procent och spelvärdet inte alls lika högt. En god vän bad mig lägga något bra spel till honom igår hos B365, och det blev den jag valde till 10 ggr.
Gammal 2015-10-03, 09:42   #87
SO

SOs avatar

Sharp$: 3719
Standard

Varför funkar inte V75 tillsammans? Man trycker på lägg spel och får fram det och sedan bekräfta och då händer INGET...... help

Fel, det står "fortsätt" och det DÅ det inte händer nåt. Prövade eget spel på atg och det satt klockrent

haha, ange lösenord var så svagt att det inte ens gick att läsa. fixat nu

Senast redigerad av SO den 2015-10-03 klockan 09:56.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 09:43   #88

Migges avatar

Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Varför funkar inte V75 tillsammans? Man trycker på lägg spel och får fram det och sedan bekräfta och då händer INGET...... help
Jag fick precis ett spelkvitto ifrån ett lag så det verkar inte vara något problem med spelinlämning?!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 09:43   #89

Standard

Citat:
Ja, men mitt inlägg var baserat på hur det såg ut när jag skrev det. Då hade inga betaltjänster släppt sina tips. 12-13 procent och spelvärdet inte alls lika högt. En god vän bad mig lägga något bra spel till honom igår hos B365, och det blev den jag valde till 10 ggr.
Så är det såklart. Därför bör varje seriös rek av "häst med bra spelvärde" även innehålla en övre gräns där man tycker att "rätt chans" ligger. Dvs över vilken inget spelvärde finns kvar.

Man kan ( och bör! ) starta tidigt i veckan med analyser av loppen. Annars hinner man inte! Men att låsa fast sig vad man tycker är "spelvärt" alltför tidigt är ingen bra idé alls.
Gammal 2015-10-03, 09:52   #90

Lellvoltas avatar

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 930
Standard

V75

konstigt att ens jämföra hur många segrar dom tagit när motståndet skiljer sjukt mycket för nån som bara mött Solvallamotstånd och hästar som mest gått lopp i Norrland...
Lellvolta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 09:57   #91

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 2747
Standard

Citat:

Fel, det står "fortsätt" och det DÅ det inte händer nåt. Prövade eget spel på atg och det satt klockrent
HEJ SO ! Har du något lag på ATG tillsammas ?? ev. har du någon ledig andel?
zarre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 09:59   #92

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Stretchen på Skellefteå är en smal remsa som en del hästar tvekar att gå ned på. Att den är smal gör också att man verkligen får hålla hästen i rakt spår för att kunna komma förbi.
Gammal 2015-10-03, 10:13   #93

Frasse77s avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1291
Standard

Hej!
Är på besök på Skellefteå travet idag för kolla på två start hästar. Men en fråga till er som kan nya ATG sidan. Finns det ngn genväg så man kan lätt lämna in spel i sista minuten utan behöva trycka för mkt?
Har ej med mig plattan utan bara mobilen på stallbacken.
Tacksam för svar!
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 10:20   #94

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lellvolta Visa inlägg
konstigt att ens jämföra hur många segrar dom tagit när motståndet skiljer sjukt mycket för nån som bara mött Solvallamotstånd och hästar som mest gått lopp i Norrland...
Menar du storfavoriten och solvallahästen Sir Ratzeputz, som fick stryk av norrlandshästen Usain Swing på V75 den 29 augusti i Boden? Sir R reser 70-80 mil och Usain tävlar på hemmabana.
Jag menar, att en storfavorit som bara vunnit ett lopp de senaste 19 månaderna kan har tveksam stridsmoral. Därför skall han på min kupong garderas med bl a Usain Swing, som under samma period vunnit nio lopp varav två på V75 - dessutom var bra som fyra i finalen på Solvalla senast.
Gammal 2015-10-03, 10:26   #95

drakens avatar

Sharp$: 8028
Standard

Så här ser jag på loppet. Sir Ratzeputz är en bra häst men ingen kanon. Vinner troligen om spets men det tror jag inte att den tar. Fantasic Ås flyger över den direkt om de vill och släpper till Mellby Apollo.. Chansspik ,eller om man tror att det går för fort så bör 7 eller 9 få loppet.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 10:36   #96

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Bokmärk och använd: https://www.atg.se/spel/2015-10-03/V75/skelleftea

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Hej!
Är på besök på Skellefteå travet idag för kolla på två start hästar. Men en fråga till er som kan nya ATG sidan. Finns det ngn genväg så man kan lätt lämna in spel i sista minuten utan behöva trycka för mkt?
Tacksam för svar!
Gammal 2015-10-03, 10:41   #97

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

???

Citat:
Menar du storfavoriten och solvallahästen Sir Ratzeputz, som fick stryk av norrlandshästen Usain Swing på V75 den 29 augusti i Boden? Sir R reser 70-80 mil och Usain tävlar på hemmabana.
Jag menar, att en storfavorit som bara vunnit ett lopp de senaste 19 månaderna kan har tveksam stridsmoral. Därför skall han på min kupong garderas med bl a Usain Swing, som under samma period vunnit nio lopp varav två på V75 - dessutom var bra som fyra i finalen på Solvalla senast.
Gammal 2015-10-03, 10:45   #98

Sharp$: 5114
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Hej!
Tacksam för svar!
Jag har i lugn och ro fyllt i en kupong vid datorn. Vill avvakta ytterligare info innan jag lägger spelet. När det är dags klickar jag bara på "mitt konto", "påbörjade kuponger" och där ligger mitt spel. Kan öppna från mobil eller annan enhet. Bara att klicka iväg spelet eller om man vill ändra nåt gör man det och sen skickar.
Frasse77 (+5)
Bonbon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 10:49   #99

spiifiis avatar

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 803
Standard

Mina måstehästar är:
Caligula i avd.1
Narold Vox, Aristocat Boko och Digital Archive i avd.4
Usain Swing i avd.6

Sen i övrigt tror jag det blir ganska favoritbetonat!
Men spelvärda spikar är ändå Usain Swing och Aristocat Boko om man tror på favoritfall i övriga lopp
spiifii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 11:00   #100

Sharp$: 3583
Standard

Är sugen på att gradera lannem silje hehe är nog jävligt dumt men det blir bra med pengar ifall den skulle galoppera
Oblix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 11:02   #101

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7301
Standard

Konstig omgång detta där väl favoriterna känns riktigt starka. Lutar åt ett reducerat med ihopparning av lämpliga lopp. Kanske kompletterat med en mångbong som mer eller mindre är en enkelrad. Lite tankar:
1: Risk att 7 rinner undan trots att det inte är någon stjärna. 9 känns bortglömd och spelvärd.
2: Bläddra vidare
3: 1 vinner om han kör i spets och inte gör som Ringostarr Treb förra veckan, dvs. ger bort loppen. Kompletterar ev. med 2 men lite rädd för 3 som TT verkar spika.
4: Bör vara öppet mål för Narold Vox om inte ev- barfotabalans ställer till det.
5: 2 vinner väl om felfri. Men vill gardera med övriga som har lite streck samt 1 och 7 som tokskrällar.
6: 1 bör vinna om den håller spets. 6 och 7 måste nog med liksom 3 om den går barfota - tänker iaf. inte missa på den som jag jagat.
7: 2 och 4 borde räcka långt men åker med på läge och kusk.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 11:03   #102

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Konstig omgång detta där väl favoriterna känns riktigt starka. Lutar åt ett reducerat med ihopparning av lämpliga lopp. Kanske kompletterat med en mångbong som mer eller mindre är en enkelrad. Lite tankar:
1: Risk att 7 rinner undan trots att det inte är någon stjärna. 9 känns bortglömd och spelvärd.
2: Bläddra vidare
3: 1 vinner om han kör i spets och inte gör som Ringostarr Treb förra veckan, dvs. ger bort loppen. Kompletterar ev. med 2 men lite rädd för 3 som TT verkar spika.
4: Bör vara öppet mål för Narold Vox om inte ev- barfotabalans ställer till det.
5: 2 vinner väl om felfri. Men vill gardera med övriga som har lite streck samt 1 och 7 som tokskrällar.
6: 1 bör vinna om den håller spets. 6 och 7 måste nog med liksom 3 om den går barfota - tänker iaf. inte missa på den som jag jagat.
7: 2 och 4 borde räcka långt men åker med på läge och kusk.
Menade ju 6 i första avdelningen...
Gammal 2015-10-03, 11:25   #103

AndyMarts avatar

Standard

Tre jag tror hårt på idag;

- Amaru Boko
- Titan Lavec
- Usain Swing
Gammal 2015-10-03, 11:28   #104

Standard

Det kanske blir som det blir ibland när alla tror att det blir favoritparad och ingen utdelning; Skräll i var och varannat lopp och jätteutdelning/jackpott!

Det ser dock fantastiskt mörkt ut...
Gammal 2015-10-03, 11:40   #105

Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oblix Visa inlägg
Är sugen på att gradera lannem silje hehe är nog jävligt dumt men det blir bra med pengar ifall den skulle galoppera
Du menar bra med pengar om den skulle torska. Galopp är inte lika med förlust för silje i det här gänget, om det inte sker på upploppet då förstås
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 11:49   #106

Frasse77s avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1291
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Tusen tack för tipset, la in bokmärken nu!!
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 11:56   #107

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Wink

V75-omgången

V75-omgången ser som vanligt svår ut med möjligtvis en (1) stark
streckfavorit. Det blir som vanligt bra betalt för den som lyckas
få alla sju (7) rätt.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 11:58   #108

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
V75-omgången ser som vanligt svår ut med möjligtvis en (1) stark
streckfavorit. Det blir som vanligt bra betalt för den som lyckas
få alla sju (7) rätt.

Mvh Uffe
Okej! Vad har du för tips då? Hur ser systemet ut?
Gammal 2015-10-03, 12:06   #109

Grants avatar

Smile

Citat:
Okej! Vad har du för tips då? Hur ser systemet ut?
Bäst chans tror jag att 5 LANNEM SILJE har. Sen målar jag på rejält.

64 rader sammanlagt.

Mvh Uffe
Gammal 2015-10-03, 12:07   #110

Shooters avatar

Standard

Citat:
Bäst chans tror jag att 5 LANNEM SILJE har. Sen målar jag på rejält.

64 rader sammanlagt.

Mvh Uffe
Wow! Tror jag snor den spiken.
mackpeter (+3), hugotheboss (+3)
Gammal 2015-10-03, 12:15   #111

Manprinsens avatar

Standard

Jag tycker omgången ser lite lömsk ut. Lockande att köra favoritbetonad flerbong, men i ärlighetens namn är det inga tigrar som reser upp från södra Sverige. Titan Lavec är stenklar utan galopp, och Lannem Silje vinner nog även med galopp.

Elit Håleryd måste med på lappen till 3%. Aristocat Boko vinner alltid här uppe, har stått mig dyrt att utelämna den tidigare gånger. Avd 7 är en helöppen historia, Mr Vox håller inte hela vägen om han blir synad. Rutger Gigant via stretchen om Sandra får till styrningen.
Gammal 2015-10-03, 12:23   #112

Standard

Citat:
Jag tycker omgången ser lite lömsk ut. Lockande att köra favoritbetonad flerbong, men i ärlighetens namn är det inga tigrar som reser upp från södra Sverige. Titan Lavec är stenklar utan galopp, och Lannem Silje vinner nog även med galopp.

Elit Håleryd måste med på lappen till 3%. Aristocat Boko vinner alltid här uppe, har stått mig dyrt att utelämna den tidigare gånger. Avd 7 är en helöppen historia, Mr Vox håller inte hela vägen om han blir synad. Rutger Gigant via stretchen om Sandra får till styrningen.
Håller med om det mesta. Hörde dock att U Ohlsson sagt ngnstans att Aristocat Boko inte spelar i samma division som Narold Vox.
Gammal 2015-10-03, 12:25   #113

Grants avatar

Smile

Favoritgenomkörare

Favoritgenomkörare;

1- 6 PASTOR DEE = kuskminus - distansminus - åldersminus - spårplus.
2- 5 LANNEM SILJE = kuskminus - stominus
3- 1 COOL KEEPER = kuskminus - distansminus - spårminus
4- 13 NAROLD VOX = kuskminus - lägesminus
5- 2 TITAN LAVEC = distansminus
6- 1 SIR RATZEPUTZ = spårminus - segerminus
7- 1 MR VOX = spårminus - distansminus

Mvh Uffe
Gammal 2015-10-03, 12:27   #114

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Håller med om det mesta. Hörde dock att U Ohlsson sagt ngnstans att Aristocat Boko inte spelar i samma division som Narold Vox.
Inte i normala fall, men Aristocat Boko är en helt annan häst när han tävlar i Norrland av nån anledning. Kanske är den friska luften?

Tror man kommer rätt långt med ett tvåhästarslås på 13,14 såvida man inte tror att Norberg ska klocka hem detta.
Gammal 2015-10-03, 12:40   #115

Standard

Jag tror Narold är stenklar om den går felfritt och hoppas nästan de behåller skorna på
Gammal 2015-10-03, 12:46   #116

Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Inte i normala fall, men Aristocat Boko är en helt annan häst när han tävlar i Norrland av nån anledning. Kanske är den friska luften?

Tror man kommer rätt långt med ett tvåhästarslås på 13,14 såvida man inte tror att Norberg ska klocka hem detta.
Det kan inte va motståndet som är lite skralare i norrland? Inget kanonlopp här heller o han är given på kupongen vid gadd givetvis
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 12:49   #117

Shooters avatar

Standard

Jag blir nog tvungen att sätta ett tredje singelstreck; på Cool Keeper.
Gammal 2015-10-03, 12:50   #118

AndyMarts avatar

Standard

Tycker också Aristocat ska med även om Narold Vox är min förstahäst. Den gör bra prestationer gång efter gång och anledningen att han vinner en del uppe i norr är att motståndet är sämre där så de prestationerna som räcker till andra-tredje-fjärdeplatser på Solvalla och i syd blir vinster däruppe.

Dock tycker jag att det finns fler om budet. Alltid svårt att plocka in 40 meter när det är 15-hästarslopp och flera bra hästar både på första och andra volten.

Tycker Berghs hästar ska passas, varenda en. Har de en bra dag kan absolut en av de vinna. Mick Jägers t.ex, två procent bara på den och med rygglopp och lucka 500 kvar så finns definitivt chansen till segern. Stark häst.
Gammal 2015-10-03, 12:58   #119

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Det kan inte va motståndet som är lite skralare i norrland? Inget kanonlopp här heller o han är given på kupongen vid gadd givetvis
Kanske är en del av förklaringen men jag tycker hästen tävlar bättre här uppe. På Boden t.ex slog han hästar som Montdore och Venkatesh som normalt är ett par nummer för bra.
Gammal 2015-10-03, 13:12   #120

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Stretchen på Skellefteå är en smal remsa som en del hästar tvekar att gå ned på. Att den är smal gör också att man verkligen får hålla hästen i rakt spår för att kunna komma förbi.
Bra tillägg, det är en jävla skillnad mot Åby där man kan driva på ordentligt på den feta stretchen.

Gammal 2015-10-03, 13:15   #121

Helges avatar

Standard

Mycket synpunkter på banan i flera intervjuer.

"Liten nackdel kan Skellefteås bana vara för barfotahästar
som alla Reijos, då jag flera gånger fått feelingen att hästar som
alltid går barfota kan bli lite tassiga och ömma i fötterna - speciellt
bak uppe i Skellefteå då de kan känna sig för. Som om vi går barfota på
en sandstrand med lite vassare grus på ungefär, säger Ulf Ohlsson." Ulf om
Aristocat Boko.

"Vi får se hur det blir med balansen, det ryktas om att Skellefteå har ett ganska hårt
och vasst grus som sliter hårt och det är också något jag minns från ett
tidigare besök förra året eller året innan. Vi måste helt enkelt se
banan på plats innan vi fattar några beslut, man ska komma ihåg att det
är tre varv fötterna ska hålla för också och vi tar inga risker eftersom
det inte är någon enorm skillnad på honom barfota eller med skor. Men om
banan ser bra ut så är utgångspunkten i alla fall att köra utan skor
fram åtminstone."
Krister Jakobsson om Narold Vox.

"Dom säger att den där banan inte är som bäst att köra barfota på, att det är för vass. Skulle den vara fin blir det nog barfota, men jag räknar med att kör med skor den här gången också." Leif om Cool Keeper.

Kan bli sena ändringar.
Gammal 2015-10-03, 13:25   #122

Shooters avatar

Standard

Dessutom har Skelleftetravet ett kort upplopp.
Gammal 2015-10-03, 13:29   #123
Banned

Standard

Citat:
Mycket synpunkter på banan i flera intervjuer.

"Liten nackdel kan Skellefteås bana vara för barfotahästar
som alla Reijos, då jag flera gånger fått feelingen att hästar som
alltid går barfota kan bli lite tassiga och ömma i fötterna - speciellt
bak uppe i Skellefteå då de kan känna sig för. Som om vi går barfota på
en sandstrand med lite vassare grus på ungefär, säger Ulf Ohlsson." Ulf om
Aristocat Boko.

"Vi får se hur det blir med balansen, det ryktas om att Skellefteå har ett ganska hårt
och vasst grus som sliter hårt och det är också något jag minns från ett
tidigare besök förra året eller året innan. Vi måste helt enkelt se
banan på plats innan vi fattar några beslut, man ska komma ihåg att det
är tre varv fötterna ska hålla för också och vi tar inga risker eftersom
det inte är någon enorm skillnad på honom barfota eller med skor. Men om
banan ser bra ut så är utgångspunkten i alla fall att köra utan skor
fram åtminstone."
Krister Jakobsson om Narold Vox.

"Dom säger att den där banan inte är som bäst att köra barfota på, att det är för vass. Skulle den vara fin blir det nog barfota, men jag räknar med att kör med skor den här gången också." Leif om Cool Keeper.

Kan bli sena ändringar.
Det låter ju helt vrickat.

Att man medvetet har lagt på vasst grus för att hindra "Ståckholmshästa" att springa barfota. Eller är det av ekonomiska skäl?

"-f-n, nu spara vi inn tjuge tusn på gruse, tur vi kunne stjäla från vägvärke....ehh, fick e billigt av n linnberg..."

Senast redigerad av Stankarn den 2015-10-03 klockan 13:30.
Gammal 2015-10-03, 13:31   #124

Standard

Så här blev mitt bolagssystem

1) 1,2,4,5,6,7,9,11 r3-12 (vidöppet lopp garderas)
2) 5 r4-8 (njut av detta fenomen)
3) 1,3 r2-8 (bra lås - den fege tar även med 2)
4) 1,8,9,10,13,14 r5-11 (har streckat de bästa på varje volt men fick inte plats med 5 som det skriks om - 40-volten har bäst kapacitet för den som vill gå kort)
5) 2 r4-6 (gardera 2 om du tror att han felar)
6) 1,6,7,9,10 r3-2 (har tidigare i två inlägg motiverat varför storfavoriten skall garderas)
7) 1.2.4.5.6.7 r10-12 (vill inte ryka i sista)

Kostar 1440:-. Lycka till!
Gammal 2015-10-03, 13:31   #125

Helges avatar

Standard

Citat:
Det låter ju helt vrickat.

Att man medvetet har lagt på vasst grus för att hindra "Ståckholmshästa" att springa barfota. Eller är det av ekonomiska skäl?

"-f-n, nu spara vi inn tjuge tusn på gruse, tur vi kunne stjäla från vägvärke....ehh, fick e billigt av n linnberg..."
hahaha nej det är nog bara så det är och har varit, utan baktankar

Kanske provar en V5 då slipper man Lannem Silje iaf.
Gammal 2015-10-03, 13:31   #126

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Tycker Berghs hästar ska passas, varenda en. Har de en bra dag kan absolut en av de vinna. Mick Jägers t.ex, två procent bara på den och med rygglopp och lucka 500 kvar så finns definitivt chansen till segern. Stark häst.
Hörde att Bergharn sa i vinnarcirkeln igår att han inte var nöjd med hur hans hästar presterade för dagen och att han skulle ändra upplägg (inga övernattningar) till morgondagen på grund av det. Kan vara värt att betänka, även om det är möjligt att han slaktar motståndet där uppe som vanligt också idag.
Gammal 2015-10-03, 13:46   #127

Helges avatar

Standard

Gammal 2015-10-03, 13:54   #128

Standard

Citat:
hahaha nej det är nog bara så det är och har varit, utan baktankar

Kanske provar en V5 då slipper man Lannem Silje iaf.
Framförallt så slipper du riskera att stora delar av dina vinster fryser inne och delas ut på Åby nästa veckan.

Vilken iskall omgång på förhand. Väldigt märkligt att inte fler som tror på låg utdelning väljer V5 spel istället för V75.
Helge (+5)
Gammal 2015-10-03, 13:59   #129

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Favoritgenomkörare;

1- 6 PASTOR DEE = kuskminus - distansminus - åldersminus - spårplus.
2- 5 LANNEM SILJE = kuskminus - stominus
3- 1 COOL KEEPER = kuskminus - distansminus - spårminus
4- 13 NAROLD VOX = kuskminus - lägesminus
5- 2 TITAN LAVEC = distansminus
6- 1 SIR RATZEPUTZ = spårminus - segerminus
7- 1 MR VOX = spårminus - distansminus

Mvh Uffe
Säger ingenting om hur det går, alla kan förlora osv, men...

Pastor Dee har "spårplus" men Lannem Silje har inga plus?

"stominus" hmmm ja tur för övriga superkallblod (som inte syns i dagens lista) att hon i alla fall har det
Skulle själv kunna tänka mig skriva "varmblodsminus", för kanske hon kan vara sjuk något oftare än kallblod i gemen ...

Sir Ratzeputz, ja sant de minus du nämner, fast finns väl en del plus osså!?

Tycker du kunde skrivit "kuskminus" med VERSALER på Cool Keeper, men vilken distans menar du vore bättre, 400 meter?

God Tur!

Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-10-03 klockan 14:07.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 14:01   #130

Sharp$: 2412
Standard

Citat:
Framförallt så slipper du riskera att stora delar av dina vinster fryser inne och delas ut på Åby nästa veckan.

Vilken iskall omgång på förhand. Väldigt märkligt att inte fler som tror på låg utdelning väljer V5 spel istället för V75.
Jo kan det vara för att det är jackpot? Sedan kan man ju alltid lira flerbong.
Djingis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 14:04   #131

Helges avatar

Standard

Gammal 2015-10-03, 14:05   #132

Shooters avatar

Standard

Lannem Silje vinner säkert. Om sedan Nurmos hästar torskar så kan det bli fina pengar. Om man inte är helt ny på trav så vet man att väldigt mycket kan hända.
Gammal 2015-10-03, 14:06   #133

Helges avatar

Standard

Citat:

Ja, inte sugen alls på att försöka välta favoriter idag på V7.
Men tror många spelar efter att få alla rätt och skiter helt i utdelning.
Sen säger dom "vad synd det inte gav mer när man äntligen satte sjuan".
tomtom2 (+5)
Gammal 2015-10-03, 14:09   #134

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Djingis Visa inlägg
Jo kan det vara för att det är jackpot? Sedan kan man ju alltid lira flerbong.
Det är ju en så liten jackpot att det knappast kompenserar risken för att betydligt mer pengar fryser inne. Att spela favoritflerbongar på V75 gör väl bara dom som har svårt med matematik. Det är väl givet att välja V5 för en sådan taktik idag då återbetalningsprocenten där är 70 procent med 4 eller 5 favoriter medan den blir 26 procent (+ den lilla jackpoten) på V75 med favoritparad. Ska man spela V75 så är det väl för att man tror det kan ge hyfsat betalt. Om banan är så usel där uppe som många skriver så finns ju goda förutsättningar att det händer lite oväntade saker.

Har själv för dålig koll på travet just nu för att lira annat än något enstaka v spel eller tvillingspel. Tror jag avstår helt idag.
Gammal 2015-10-03, 14:16   #135

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Lannem Silje vinner säkert. Om sedan Nurmos hästar torskar så kan det bli fina pengar. Om man inte är helt ny på trav så vet man att väldigt mycket kan hända.
Absolut.

Jag tycker inte omgången är helt kall.
Silje bär sig själv med sina 88% då jag gissar på 90% chans.

Gillar även Sir Ratzeputz trots favorittrycket.

Visst kan det bli infrusna potter och dubbeljackpot men jag har iaf lyckats hitta tillräckligt många vad jag tycker undervärderade skrällbud för att lämna in valda rader.

Är sällan iskalla omgångar bara iskalla upplägg.

Har man inga idéer kan man självklart stå över, särskilt om man inte har systemverktyg och/eller "vågar" chansa.
Shooter (+3)
Gammal 2015-10-03, 14:31   #136

Grants avatar

Smile

Favoritplus

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Säger ingenting om hur det går, alla kan förlora osv, men...
Det går givetvis att skriva favoritplus på samtliga favoriter också.

Jag är på många sätt en travromantiker som hoppas på att sätta sjuan
och att vinna en liten peng när den sitter. Men att strecka samtliga favoriter
och få fyra rätt och sen ondgöra sig över att sjuan gav väldigt liten
utdelning, det är inte riktigt jag.

Det kan bli som vanligt att jag kör en Joker med utdelningsram på
0-70000:- och sen ler jag lite när utdelningen blir 423 917:- på 7 rätt.

Mvh Uffe
Gammal 2015-10-03, 14:35   #137

Helges avatar

Standard

En 5 % som dom tror hårt på om spets.

Gratis intervju från SS så vågar posta den.
Gammal 2015-10-03, 14:36   #138

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Så här blev mitt bolagssystem

1) 1,2,4,5,6,7,9,11 r3-12 (vidöppet lopp garderas)
2) 5 r4-8 (njut av detta fenomen)
3) 1,3 r2-8 (bra lås - den fege tar även med 2)
4) 1,8,9,10,13,14 r5-11 (har streckat de bästa på varje volt men fick inte plats med 5 som det skriks om - 40-volten har bäst kapacitet för den som vill gå kort)
5) 2 r4-6 (gardera 2 om du tror att han felar)
6) 1,6,7,9,10 r3-2 (har tidigare i två inlägg motiverat varför storfavoriten skall garderas)
7) 1.2.4.5.6.7 r10-12 (vill inte ryka i sista)

Kostar 1440:-. Lycka till!
1) du missar 3 goda karameller i 3 8 10 men förstår att du har en insatsgräns.

2) vi hoppas på en normal dag på jobbet för Silje.

3) den fege tog även med nr 8 men lämnade nr 2 därhän.

4) 2 o 9 saknar jag, fast trolige vinnaren är nr 13.

5) jag gaddar, måste prova någonstans.

6) Spik nr 1. Ignorerar spår o segerprocent, den senare förbättras nu.

7) 1, 4 outs 11 9

Lycka Till Verner!

http://liverattning.se/trav/2015-10-03/v75/lillen101

Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-10-03 klockan 14:40.
Gammal 2015-10-03, 14:37   #139

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1354
Standard

Kan ni, som inte tänker spela omgången, sluta att gnälla ner tråden?

Jag tror att det kan bli hyfsad utdelning idag:
Vek favorit i första, chanslös om den missar ledning.
Witasp vinner sällan och spelas aldrig som favorit.
Titan L kan galoppera bort sig.
Sir R kan missa ledning och är överstreckad.
Tuff inledning i sista avd för 1 och 4 talar för en skräll.
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 14:38   #140

Shooters avatar

Standard

Cool Keeper anmäld barfota runt om nu. Vill Erik Lindgren tokköra så går det kanske åt helvete för Witasp, annars bör han vinna från spets. Erik borde vilja ha rygg då Francais du Gull inte brukar imponera i de här gängen. Vid tokkörning vinner nog Stig H:s häst. Berghs form är jag fortsatt lite tveksam till. Han behöver nog komma igång ordentligt på nya gården.
Gammal 2015-10-03, 14:39   #141

Shooters avatar

Standard

Citat:

Jag tror att det kan bli hyfsad utdelning idag:
Vek favorit i första, chanslös om den missar ledning.
Witasp vinner sällan och spelas aldrig som favorit.
Titan L kan galoppera bort sig.
Sir R kan missa ledning och är överstreckad.
Tuff inledning i sista avd för 1 och 4 talar för en skräll.
Det är alltid samma gnällvisa. Inget att bry sig om.
ExtremtRik (+1)
Gammal 2015-10-03, 14:44   #142

Grants avatar

Wink

Citat:
Det är som vanligt. Ingen gnäller och ingen spelar.

http://https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23416-systemkuponger-foer-v75-omgangar-utan-krav-pa-motivering-samlingstrad/

Mvh Uffe
ExtremtRik (+1)
Gammal 2015-10-03, 14:57   #143

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Det går givetvis att skriva favoritplus på samtliga favoriter också.

Jag är på många sätt en travromantiker som hoppas på att sätta sjuan
och att vinna en liten peng när den sitter. Men att strecka samtliga favoriter
och få fyra rätt och sen ondgöra sig över att sjuan gav väldigt liten
utdelning, det är inte riktigt jag.

Det kan bli som vanligt att jag kör en Joker med utdelningsram på
0-70000:- och sen ler jag lite när utdelningen blir 423 917:- på 7 rätt.

Mvh Uffe
+1

Ta för all del inte mitt svar som kritik.

Att jag själv har svårt att se att den gången Silje förlorar så är det för att hon har "stominus", då hon hittills presterat hyggligt som sto Särskilt nu i oktober, när brunst är ett mindre problem, tror jag inte att det kommer vara orsaken om hon torskar.

Tyckte bara det var kul att Lusen i första hade spårplus men Silje inget plus, men förstår att du kanske anser det vara överflödig info med plus för något på Silje.

Stort lycka till Grant o alla andra !
Gammal 2015-10-03, 15:01   #144

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

narold vox spik
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 15:02   #145

Sharp$: 635
Standard

Tycker deras system är lite skrattretande tbh. Hade varit roligare om ATG hade gjort lite spelarvänliga system också. Är ju inte direkt svårt att betta på trav när ens kassapung är på 20000 ännu roligare är der när dr hoppar över att fem fått i en skräll
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 15:05   #146

Shooters avatar

Standard

Mina spikar är nu klara. Jag behåller självklart dem jag sagt från början: Narold Vox och Lannem Silje, och kompletterar med Cool Keeper istället för att göra sparlopp. Nu kör vi!
Gammal 2015-10-03, 15:06   #147

Grants avatar

Smile

Kritikkrisiskt

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Ta för all del inte mitt svar som kritik. Tyckte bara det var kul att Lusen i första hade
spårplus men Silje inget plus, men förstår att du kanske anser det vara överflödig
info med plus för något på Silje.
Det är bra med kritik och exakt, jag skrev inte alla plus men heller inte
alla minus.

6 PASTOR DEE har ett statistiskt bra startspår men plusset är kopplat
till spåret och inte ekipaget.

Mvh Uffe
ExtremtRik (+1)
Gammal 2015-10-03, 15:07   #148

Standard

Då var systemet inlämnat och klart. Provar en Joker idag med spikar på Silje och Narold. I övrigt kreativt poängsystem ungefär enligt följande:
Pastor Dee (2,3,4,7,9,11 gard) och/eller Titan Lavec (1,4,6,7,9,10 gard)
Cool Keeper (2,3,8 gard) och/eller Sir Ratzeputz (3,6,7 gard) och/eller Unique Julia (1,4 gard)
Med tuffa poängkrav.
Gammal 2015-10-03, 15:11   #149

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18340
Standard

Tveksamt spelvärde tycker jag men då detta är ett andelslir så vill övriga ha ett system.. Så jag satsar väl som vanligt på 7r hehe

Avd1. Alla (här måste det hända ngt, samt svårt att ranka)

Avd2. 5 Lannem Silje (tar emot att spika ett sto i kallblod men det är ingen målvakt idag)

Avd3. 1,2 (hoppas på "vettig" körning, då ska spets vinna detta. Annars kommer KC in)

Avd4. 13 Narold Vox (tror han rundar detta. Aristocat och Lucky L annars)

Avd5. 2,4,10 (lite rädd för galopp därav spetsbudet på 4an samt skrällfeeling på 10)

Avd6. 1,3,6,7,9,10 (svårt att se någon annan vinna detta)

Avd7. 1,2,4,5,7,10 (vill ha alla men kortas pga kostnadsskäl)

Kan man hoppas på 5k in?

Lycka till gott folk!
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 15:11   #150

Grants avatar

Wink

100%

Citat:
Mina spikar är nu klara. Jag behåller självklart de jag sagt
från början: Narold Vox och Lannem Silje, och kompletterar
med Cool Keeper istället för att göra sparlopp. Nu kör vi!
Jag var mer än 100% säker på att du skulle skriva
Lannem S & Titan L & & Sir R, där ser man.

GodTur

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2015-10-03 klockan 15:13.
Gammal 2015-10-03, 15:12   #151

Standard

Fan vilket spån man är!!!!

Provence Gel är en häst jag av nån anledning fattat tycke för och allt som oftast har med på kupongen..tror jag fastnade när han la av en långspurt för länge sen. Nu stod jag över den på V4:an trots hemmaplan och allt...
Gammal 2015-10-03, 15:15   #152

Standard

Citat:
Mina spikar är nu klara. Jag behåller självklart dem jag sagt från början: Narold Vox och Lannem Silje, och kompletterar med Cool Keeper istället för att göra sparlopp. Nu kör vi!
Gäller verkligen att det storskräller i dina garderingslopp när du väljer att spika ytterligare två favoriter förutom L Silje om du hoppas på mer än 1000 kr på 7 rätt.
Gammal 2015-10-03, 15:17   #153

Shooters avatar

Standard

Citat:
Jag var mer än 100% säker på att du skulle skriva
Lannem S & Titan L & & Sir R, där ser man.

GodTur

Mvh Uffe
Nej, inte ska jag ta dina spikar.

Tack!
Gammal 2015-10-03, 15:18   #154

Shooters avatar

Standard

Citat:
Gäller verkligen att det storskräller i dina garderingslopp när du väljer att spika ytterligare två favoriter förutom L Silje om du hoppas på mer än 1000 kr på 7 rätt.
Så är det ju alltid. Spelar ingen roll hur systemen är komponerade om man inte får in rätt hästar.
Gammal 2015-10-03, 15:20   #155

Grants avatar

Smile

Glöm inte att redovisa era spel.

Glöm inte att redovisa era spel.

https://www.sharps.se/forums/trav-gal...-samlingstrad/

1 timme till start

Mvh Uffe
Gammal 2015-10-03, 15:20   #156

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zabatsu Visa inlägg
Tycker deras system är lite skrattretande tbh. Hade varit roligare om ATG hade gjort lite spelarvänliga system också. Är ju inte direkt svårt att betta på trav när ens kassapung är på 20000 ännu roligare är der när dr hoppar över att fem fått i en skräll
Jo det är svårt att vinna på trav t o m om man har 20000 kr att spela för. Det ska nämligen gå ihop också.

Att det blir lättare att få 7 rätt är såklart en självklarhet. Men det är inte så lätt som att om man ökar insatsen så blir man automatiskt en vinnare.
Gammal 2015-10-03, 15:28   #157

Standard

Citat:
Jo det är svårt att vinna på trav t o m om man har 20000 kr att spela för. Det ska nämligen gå ihop också.

Att det blir lättare att få 7 rätt är såklart en självklarhet. Men det är inte så lätt som att om man ökar insatsen så blir man automatiskt en vinnare.
Har svårt att hålla med dig. Jag spelar för en knapp tjugondel av den summan varje vecka och det är sällan jag inte har minst 6 rätt. Är man ordentligt påläst, så ska man inte torska ett 20000:- system. Dessa "travexperter" väljer enbart kollektivare som favoriter och helgarderar resten av loppet så mycket som dem kan
Gammal 2015-10-03, 15:36   #158

Grants avatar

Smile

Garanti

Citat:
Ursprungligen postat av zabatsu Visa inlägg
Har svårt att hålla med dig. Jag spelar för en knapp tjugondel av den summan varje vecka
och det är sällan jag inte har minst 6 rätt. Är man ordentligt påläst, så ska man inte torska
ett 20000:- system. Dessa "travexperter" väljer enbart kollektivare som favoriter och
helgarderar resten av loppet så mycket som de kan
Alla som har 20000:- och är pålästa blir miljonärer.

Mvh Uffe
zabatsu (+5)

Senast redigerad av Grant den 2015-10-03 klockan 15:38.
Gammal 2015-10-03, 15:36   #159

Manprinsens avatar

Standard

Stämmer det med skor på Narold Vox?
Gammal 2015-10-03, 15:38   #160

Standard

Citat:
Stämmer det med skor på Narold Vox?
Det måste det väl göra?!
Gammal 2015-10-03, 15:39   #161

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Det måste det väl göra?!
Var snack om barfotabalans tidigare?
Gammal 2015-10-03, 15:39   #162
Banned

Standard

Har inte bestämt mig än om jag ska lämna in eller ej. Man bör nog ha två spikar emot förhandsfavoriter för att det ska vara värt insatsen. Det mesta av surret här på Sharps handlar om favoriter och det för ju inte komponerandet framåt, direkt.

Funderar så här:

V75:1
Favoriten 6 Pastor Dee är klart vältbar. Behöver inte orda om svag statistik, obevisad startsnabbhet etc. Samtidigt är det så kasst motstånd att Örjan kan vinna det här från sin "normalposiotion" andrapar utvändigt i alla fall. Men jag tror att jag chansar på att spika 4 Oficer C.D. här. Åkte upp i morse, skorna av, startsnabb och lättplacerad. Och offensiv kusk som aldrig sitter fast.

19%, utgångsvärde kring en hundralapp?

V75:2

V75:3
1 Cool Keeper körs barfota idag. Antar att det är en hygglig chans men väljer ändå att dubbla med Erik A och 8 Kash's Cantab. Behöver inte alls ledningen för att vinna. Om Bergh trycker upp tempot här med 3 Amaru Boko så kan det lösa sig bra. 12% och värdet upp till en 500-ing?

V75:4
13 Narold Vox är det rimliga utgångsbudet men jag är inte helt nöjd med att det är Torbjörn Jansson som kör. Visst, har väl vunnit ett par lopp från tillägg men har väl bättre procent från ledningen? Nä, tror inte på snacket om att Janne Norberg ska "köra efter klockan", det har väl inte han gjort sig känd för? Snarare att det är soppatorsk 100 kvar...jag helgarderar och hoppas nån får chansen efter invändig löpning. Mick Jägers. Premier Kronos.

Och plötsligt är vi uppe i 5000kr.

V75:5
Inget att snacka om. Huselius råämne måste torska. Med fördel till 4 Roxy L.N. Eller 9 Salong. 8% på båda och värdet upp till 20 000kr?
Funderar på om jag ska ta med någon fler. 3 Diego Band, bfro - helt ostreckad. 10 Thaiger Exclusive med revanschsugen Jansson?

V75:6
Ren idioti att gå emot Adielsson...? Mannen som kan vända bort motståndarna även i autostart...men lirar utgång på Apollo.

V75:7
Samma här. Risk för blufflopp med mållinjen direkt efter att man svängt in på upploppet. Kort distans dessutom och ingen Kolgjini eller Petter som råpressar.

Blir ordentlig gardering på nån kupong om jag lämnar in men stor risk för att Erik packar packet i sista sväng här.

DD
6 - 2,10

Lycka till!
Gammal 2015-10-03, 15:41   #163

Standard

Citat:

Det största felet de flesta spelare gör är att spela alldeles för statiskt. På lördagen ska en V75a lämnas in varje vecka för ungefär samma summa och med samma upplägg oavsett hur startlistan ser ut. Det är kul och spännande men knappast rätt taktik för att bli en vinnare långsiktigt.
Gammal 2015-10-03, 15:43   #164

Timotimos avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2802
Standard

Kan man spela spik HARRY på nya ATG. I så fall hur?
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 15:44   #165

Migges avatar

Sharp$: 1
Standard

Citat:
Det största felet de flesta spelare gör är att spela alldeles för statiskt. På lördagen ska en V75a lämnas in varje vecka för ungefär samma summa och med samma upplägg oavsett hur startlistan ser ut. Det är kul och spännande men knappast rätt taktik för att bli en vinnare långsiktigt.
Och då är vi tillbaks på ruta ett igen då INGEN ännu har lyckats förklara hur lång tidsperiod "långsiktigt" egentligen innebär? 1 år, 5 år, 10 år, 25 år eller kanske 50 år för att man ska kunna titulera sig som vinnare?
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 15:50   #166

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Och då är vi tillbaks på ruta ett igen då INGEN ännu har lyckats förklara hur lång tidsperiod "långsiktigt" egentligen innebär? 1 år, 5 år, 10 år, 25 år eller kanske 50 år för att man ska kunna titulera sig som vinnare?
Långsiktigt för mig är ett kalenderår. Jag brukar i alla fall då summera hur mycket jag spelat för och nettot på mitt spelande.

Med barfotaförbud och baserat på de löjligt låga utdelningarna under vintern blir det nog ett längre vinterupphåll i år än vanligt.
Gammal 2015-10-03, 15:53   #167

newbranchs avatar

Sharp$: 1891
Standard

V4-3
Alkotest har tagits på samtliga deltagande körsvenner och funktionärer varvid samtliga utföll negativt.
Under dagen har det genomförts kontroller på 9 st slumpmässigt utvalda ekipage inom ramen för Travarhälsan. Samtliga utan anmärkning.
Nr 5 Katla Kiro's segertid 1.25,6 tillika nytt Svenskt rekord för 5åriga kallblodiga ston voltstart.
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 15:54   #168

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Timotimo Visa inlägg
Kan man spela spik HARRY på nya ATG. I så fall hur?
Ungefär som förut.

De har ändrat ordningen på valen bara. Du väljer Harry, sedan insats, sedan kan du välja egna hästar. Sedan lämnar du in. Då fyller Harry på åt dig.
Gammal 2015-10-03, 16:00   #169

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3431
Standard

Citat:
Wow! Tror jag snor den spiken.
Det är han som driver med er förstås
Gammal 2015-10-03, 16:08   #170

Helges avatar

Standard

En till enormt uppåt intervju på Diego Band om favoriten kommer bort. 0.59%
Gammal 2015-10-03, 16:17   #171

newbranchs avatar

Standard

V4-4
Bestraffningar: Osterling Susanne H, 500 kr, för att ha kört/ridit utanför bangränsen.
Ett antal slumpmässigt utvalda körsvenner har drogtestats utan anmärkning.
Gammal 2015-10-03, 16:18   #172

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Det är han som driver med er förstås
Nej då, det klarar han inte. Killen hängde på TP tidigare och hans humor har inte utvecklats sedan dess.
asgaya3141 (+5)
Gammal 2015-10-03, 16:20   #173

Manprinsens avatar

Standard

Mister Burman nu, kom igen Hanna
Gammal 2015-10-03, 16:20   #174

Standard

Citat:
Ja eller Claes!
Gammal 2015-10-03, 16:25   #175

Standard

Hahaha...det börjar bra! Det enda loppet man trodde på lite skrällchans vinns av favoriten!
Gammal 2015-10-03, 16:25   #176

Manprinsens avatar

Standard

Petter Lundberg "Norrlandsludde" leker pajas igen, men Robban höll undan.
Gammal 2015-10-03, 16:26   #177

newbranchs avatar

Standard

Citat:
Vad hände?
Gammal 2015-10-03, 16:27   #178

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av newbranch Visa inlägg
Vad hände?
Såg ut som en påse skit trots smörlopp, kan inte varit helt 100...
Gammal 2015-10-03, 16:28   #179

Shooters avatar

Standard

Hade hoppats på Hannas häst. Hon kom ju fint på det, men andrahandsfavoriten barfota första gången var grejen.
Gammal 2015-10-03, 16:41   #180

newbranchs avatar

Standard

Bra med pålästa reportrar på stallbacken.
-Grattis Robert till segern. Och äntligen en V75-seger!
-Tack för det! Det var ju en vecka sedan jag vann senast på V75.
Gammal 2015-10-03, 16:43   #181

newbranchs avatar

Standard

V75-1
Bestraffningar: Walmann Roger, 500 kr, för sen ankomst till defilering.
Walmann Roger, 1000 kr, för att ha försenat starten.
Nr 4 Officer C.D.'s segertid 1.14,2 tillika nytt banrekord för 4 åriga hingstar & valacker voltstart.
Gammal 2015-10-03, 16:48   #182

Sharp$: 2341
Standard

Pastor Dee prcis så usel och chanslös som jag trodde från början. Men varför körde Skoglund så passivt med Victor Ruda? Måste ju ha haft jättechans om han går framåt tidigare. Hände nåt i starten kanske? Jag såg inte första delen av loppet....
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 16:49   #183

Standard

Supersilje
Gammal 2015-10-03, 16:50   #184

Standard

Hahahaha, en bekant som köpte en Harry Boy för hundra spänn, han fick 8 hästar i avd 2 och tre andra spikar lol
Gammal 2015-10-03, 16:51   #185

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 409
Standard

cool keeper vinner nu !
kasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 16:51   #186

Standard

Stig H Johanssons storfavorit vann lördagsloppet så effekten av att ha lagt det loppet på V75 hade blivit begränsad. Nu talar väldigt mycket för att alla som skrev om en iskall omgång spelmässigt hade rätt.
Gammal 2015-10-03, 16:51   #187

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 161
Standard

undra om inte platsoddset på silje blev högre än vinnare.
missade platsspelet med nån sekund :(

Travbloggpappanz-PapaTrav är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 16:51   #188

Helges avatar

Standard

Sänkt banrekord från 1.30.4 till 1.21.3. #supersilje

Gammal 2015-10-03, 16:53   #189

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Hahahaha, en bekant som köpte en Harry Boy för hundra spänn, han fick 8 hästar i avd 2 och tre andra spikar lol
vad ska man säga om harry han hade fått bra med pengar om lanem hade varit sjuk
Gammal 2015-10-03, 16:54   #190

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 6932
Standard

V75 an öka med 2 kr. Trodde att den inte skulle öka något.
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 16:55   #191

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 161
Standard

1,09 plats
1,06 vinnare
ofta så på järvsöfax också har jag för mig även om det var flyt med tvåan och trean nu

Travbloggpappanz-PapaTrav är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 16:55   #192

Manprinsens avatar

Standard

Månprinsen hade krossat åsnan, men när man har en ägarinna med hål i huvudet så...
Gammal 2015-10-03, 17:01   #193

Sharp$: 1097
Standard

Citat:
Månprinsen hade krossat åsnan, men när man har en ägarinna med hål i huvudet så...
Månprinsen, du vet att jag gillar dig.. Men tagga ner nu... Du såg vad som hände på valla, och vad gäller den äckliga duellen dem två emellan, GAV Tor bort segern. Hade han kört rätt, vilket alla kunde se. Så hade Silje vunnit även den duellen..

Nu är det om och men. Och nu vann Månprinsen den sletna duellen.. Hade däremot kört lugnare med Silje och inte försökt knäcka Månprinsen på styrka...

Månprinsen är ett skämt!!!!
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 17:03   #194

newbranchs avatar

Standard

V75-2
Det mesta är väl redan sagt men postar ändå.
Nr 5 Lannem Silje (NO)'s segertid 1.21,3 tillika nytt banrekord för 5 åriga utländska kallblodiga ston autostart.
Gammal 2015-10-03, 17:06   #195

Standard

Citat:
Stig H Johanssons storfavorit vann lördagsloppet så effekten av att ha lagt det loppet på V75 hade blivit begränsad. Nu talar väldigt mycket för att alla som skrev om en iskall omgång spelmässigt hade rätt.
Ja fast det hade ju spridits bra mycket mer streck i det loppet än kallis loppet = färre hästar i andra lopp.
Gammal 2015-10-03, 17:06   #196

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
Månprinsen, du vet att jag gillar dig.. Men tagga ner nu... Du såg vad som hände på valla, och vad gäller den äckliga duellen dem två emellan, GAV Tor bort segern. Hade han kört rätt, vilket alla kunde se. Så hade Silje vunnit även den duellen..

Nu är det om och men. Och nu vann Månprinsen den sletna duellen.. Hade däremot kört lugnare med Silje och inte försökt knäcka Månprinsen på styrka...

Månprinsen är ett skämt!!!!
Om Tor gav bort den segern så ska vi nog inte prata om hur många segrar Gunnar har kört bort genom åren.
Gammal 2015-10-03, 17:08   #197

Standard

Citat:
Om Tor gav bort den segern så ska vi nog inte prata om hur många segrar Gunnar har kört bort genom åren.
Touché my friend... Touché .... Well played
Gammal 2015-10-03, 17:10   #198

Manprinsens avatar

Standard

Leffe levererar, tackar!!!

Nu har spikarna levererat, kan vi få lite kantbollar nu tack.
kasse (+1)
Gammal 2015-10-03, 17:10   #199

Standard

jackpott på 5 femmorna nu kanske även 6 rätt
Gammal 2015-10-03, 17:11   #200

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Touché my friend... Touché .... Well played
Tycker också Lannem Silje är en fantastisk häst, men mitt patriotiska hjärta gör det omöjligt att heja på annat än hemmalaget.
Gammal 2015-10-03, 17:14   #201

Helges avatar

Standard

Slås banrekord i varje lopp
Gammal 2015-10-03, 17:14   #202

Standard

Citat:
Kungen
Gammal 2015-10-03, 17:17   #203

Manprinsens avatar

Standard

Nu hoppas jag Santtu Raitala gör sitt livs styrning här. Hoppas det är en finsk toppkusk unheard of.
Gammal 2015-10-03, 17:21   #204

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8427
Standard

2,60 på Narold Vox med skor? Nu får folk lugna sig. Det är Torbjörn som kör, 15 hästar i loppet och hästen har 1 seger på de senaste 7 starterna
Gammal 2015-10-03, 17:27   #205

Standard

På norska V75:an blev det utdelning iaf!! 20 miljoner!!!!!!

Hade chans på 6 rätt inför sista men torskade med en hals! Hade blivit en del pengar på 6 rätt med!!
Gammal 2015-10-03, 17:33   #206

Standard

Vad sägs om Ove A?
Gammal 2015-10-03, 17:36   #207

Manprinsens avatar

Standard

Fy fan vilken lallarkörning av Uffe och Torbjörn, jag spyr...
Gammal 2015-10-03, 17:36   #208

Standard

Haha...vilket jävla konstigt lopp!

Vart ju bra med favorittapp men fruktansvärt konstigt kört.
Gammal 2015-10-03, 17:36   #209

Shooters avatar

Standard

Vad fan startar de Narold Vox för när den inte känns bra före loppet? Så korkat.
Gammal 2015-10-03, 17:38   #210

newbranchs avatar

Standard

V75-3
Nr 1 Cool Keeper (US)'s segertid 1.11,4 tillika nytt banrekord för 5 åriga utländska hingstar & valacker autostart.
Gammal 2015-10-03, 17:38   #211

Manprinsens avatar

Standard

Och dom här finnpajsarna ska jag sluta strecka då dom kommer på besök. Säger ju en del om nivån på finskt trav om inte hästjäveln som tävlar i guld där borta klarar av att vinna efter denna smörresa.
Gammal 2015-10-03, 17:38   #212

Standard

Andra Bergh segern. 9 %. Tackar!
Gammal 2015-10-03, 17:39   #213
Banned

Standard

Citat:
Fy fan vilken lallarkörning av Uffe och Torbjörn, jag spyr...
Väntat. Ingen av dem är speciellt bra på att köra bakifrån. Man får vara nöjd med 9% - är det värt 500?
Gammal 2015-10-03, 17:40   #214
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
Vad sägs om Ove A?
Helt underbar! Underskattad som kusk! Rena rama fantomstyrningen....
Gammal 2015-10-03, 17:42   #215

newbranchs avatar

Standard

Citat:
Väntat. Ingen av dem är speciellt bra på att köra bakifrån. Man får vara nöjd med 9% - är det värt 500?
Värde= 360:-
Gammal 2015-10-03, 17:43   #216

Shooters avatar

Standard

Speed Delicious borde heller inte ha startat.
Gammal 2015-10-03, 17:43   #217

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Inte riktigt, men vad sitter du kvar med i resterande lopp nu?
Gammal 2015-10-03, 17:44   #218

Shooters avatar

Standard

Nu vill jag inte se några fler favoriter idag.
Gammal 2015-10-03, 17:45   #219

Standard

Citat:
Helt underbar! Underskattad som kusk! Rena rama fantomstyrningen....
ofta man kan klandra Ove A?? Hästen går bäst i spets, äckel linderoth kör galnaste stallkörningen modell Melander ju ... Nu var lohman rätt så bra ändå. Men fick ju loppet, inte med i någon direkt körning, masar fram tills sista 800m... DÅ de blir sesam öppna dig.. När en av berghs 100 andra hästar hoppar i ledningen. Äcklig stallkörning och stall vinst.. Likt Melander på Valla..
Gammal 2015-10-03, 17:46   #220

Manprinsens avatar

Standard

Riktigt svagt presterat av dom på 20 och 40, dom ska bara vinna när loppet blir kört så här.
Gammal 2015-10-03, 17:46   #221
Banned

Standard

Citat:
Inte riktigt, men vad sitter du kvar med i resterande lopp nu?
Den här är väl "troligast"....men det måste väl smälla ordentligt i nästa för att det ska bli några pengar?

V75
Inlämnat: 2015-10-03, 16:04
Skellefteå
Lördag 2015-10-03
Start: 16:20
Kostnad: 480,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd Hästar
1 4 Officer C.D.
2 5 Lannem Silje
3 1, 8
4 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
5 1, 2, 3, 4, 6, 9, 10, 11
6 1 Sir Ratzeputz
7 2, 4, 7, 10

1x1x2x15x8x1x4 = 960 rader.
960 x 1 x 0,50 kr = 480,00 kr.
Totalt: 480,00 kr.
Gammal 2015-10-03, 17:47   #222

Shooters avatar

Standard

Det är inte lätt att vinna bakifrån idag, men jag tror annars att Special Promise kan ta hem DD-1.
kasse (+1)
Gammal 2015-10-03, 17:48   #223

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Den här är väl "troligast"....men det måste väl smälla ordentligt i nästa för att det ska bli några pengar?

V75
Inlämnat: 2015-10-03, 16:04
Skellefteå
Lördag 2015-10-03
Start: 16:20
Kostnad: 480,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd Hästar
1 4 Officer C.D.
2 5 Lannem Silje
3 1, 8
4 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
5 1, 2, 3, 4, 6, 9, 10, 11
6 1 Sir Ratzeputz
7 2, 4, 7, 10

1x1x2x15x8x1x4 = 960 rader.
960 x 1 x 0,50 kr = 480,00 kr.
Totalt: 480,00 kr.
Snyggt med spiken i första.

Är lite tveksam till Sir Ratzeputz men ska den vinna nån gång så är det väl nu? Du får hoppas på jätteskräll i 5:e så kan det bli fina pengar.
Gammal 2015-10-03, 17:49   #224

newbranchs avatar

Standard

Bestraffningar: Eriksson Sandra, 500 kr, för att ha kört/ridit utanför bangränsen.
Puolakka Henna-Riika, 1500 kr, för illa ledd volt.
Gammal 2015-10-03, 17:49   #225
Banned

Standard

Citat:
ofta man kan klandra Ove A?? Hästen går bäst i spets, äckel linderoth kör galnaste stallkörningen modell Melander ju ... Nu var lohman rätt så bra ändå. Men fick ju loppet, inte med i någon direkt körning, masar fram tills sista 800m... DÅ de blir sesam öppna dig.. När en av berghs 100 andra hästar hoppar i ledningen. Äcklig stallkörning och stall vinst.. Likt Melander på Valla..
När förstod du att Linderoth skulle köra som han gjorde? Före eller efter OAL fattade?
Gammal 2015-10-03, 17:53   #226

Shooters avatar

Standard

De sa på tv att Narold Vox inte bara känts risig i värmningen, utan även i sista jobbet. Ofattbart att starta hästen då och jag förstår att Jansson kände att det inte fanns något att köra med när han inte försökte mer.
Gammal 2015-10-03, 17:58   #227

Manprinsens avatar

Standard

Husse lämnade klartecken
Gammal 2015-10-03, 17:58   #228

Shooters avatar

Standard

Blev ju bjuden på loppet, annars vete fan.
Gammal 2015-10-03, 18:00   #229
Banned

Standard

Citat:
Snyggt med spiken i första.

Är lite tveksam till Sir Ratzeputz men ska den vinna nån gång så är det väl nu? Du får hoppas på jätteskräll i 5:e så kan det bli fina pengar.
Där försvann den möjligheten....bara att vända blad och ta nya tag! Ny omgång om en vecka...
Gammal 2015-10-03, 18:01   #230

Standard

Citat:
Husse lämnade klartecken
Det var knappast nåt insats som motiverade ett klartecken och vem bryr sig förresten vad Huselius tycker? Inte många vettiga tips han leverar i Vass eller Kass precis.
Gammal 2015-10-03, 18:02   #231

Shooters avatar

Standard

Citat:
Det var knappast nåt insats som motiverade ett klartecken och vem bryr sig förresten vad Huselius tycker? Inte många vettiga tips han leverar i Vass eller Kass precis.
Nej, men det räckte för att skrämma livet ur motståndarna.
tomtom2 (+5), Sprite (+2), ExtremtRik (+1)
Gammal 2015-10-03, 18:05   #232

Shooters avatar

Standard

Slängde in en rak DD: 6-4. Få se om Uffe kan ta ytterligare ett par.
Gammal 2015-10-03, 18:06   #233

Standard

Rak DD 7-1 till 24 ggr fläsket.
Gammal 2015-10-03, 18:15   #234

newbranchs avatar

Standard

V75-5
Bestraffningar: Lundberg Petter, 1500 kr, för snäv körning/ridning.
Gammal 2015-10-03, 18:18   #235

doobs avatar

Sharp$: 838
Standard

DD: 1 7 9 - 2 x 200 kr
Gammal 2015-10-03, 18:20   #236

Sprites avatar

Sharp$: 8427
Standard

DD: 3 6 9 - 7

Örjan vinner tamefan alltid V75:7 av någon anledning. Tror inte ett dugg på Sir Ratzeputz i första. Han får börja vinna först.
Gammal 2015-10-03, 18:20   #237

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
DD: 1 7 9 - 2 x 200 kr
Plus ytterligare....

DD: 1 6 - 2 x 200 kr

Totalt 400 på 1-2
Gammal 2015-10-03, 18:24   #238

newbranchs avatar

Standard

Helv..... hade spikat Sultans of Swing/Usain Bolt
Gammal 2015-10-03, 18:25   #239

doobs avatar

Standard

Otroligt konstigt att man inte ser till att kunna köra bfro på hemmaplan med Usain Swing... Gör dom det vinner dom!
Gammal 2015-10-03, 18:25   #240

Manprinsens avatar

Standard

Synd att inte Usain hann dit i tid... bajsomgång.
Gammal 2015-10-03, 18:31   #241

Helges avatar

Standard

Gammal 2015-10-03, 18:35   #242

Sharp$: 3583
Standard

Blev tyvärr sådan omgång som alla trodde
Oblix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 18:37   #243

Standard

JOBBA ÖRJAN!!!

Känt att jag skriver på sharps innan andra dubbeln... Alltid samma besvikna resultat också. Blir torsk för mina bångar hahahaha
Gammal 2015-10-03, 18:39   #244

newbranchs avatar

Standard

V75-6
Bestraffningar: Östman John, 2000 kr, övrig felaktig drivning.
Gammal 2015-10-03, 18:39   #245

AndyMarts avatar

Standard

För min skull är det bäst om Unique Julia/Re Doc gör upp.
Gammal 2015-10-03, 18:43   #246

Stekels avatar

Standard

Citat:
För min skull är det bäst om Unique Julia/Re Doc gör upp.
Det finns bra förutsättningar med de spåren. Spelar tvilling med de två som utgång.

Gammal 2015-10-03, 18:44   #247

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Plus ytterligare....

DD: 1 6 - 2 x 200 kr

Totalt 400 på 1-2
Jag bara undrar, vad vet DU om Rutger Gigant som inte jag vet?Du verkar säker på den?
Gammal 2015-10-03, 18:45   #248

Stekels avatar

Standard

För en gångs skull kan jag inte utse vinnaren...

Gammal 2015-10-03, 18:45   #249

Manprinsens avatar

Standard

Kuskseger
Gammal 2015-10-03, 18:46   #250

Standard

Det där vann väl 1:an klart?!
Gammal 2015-10-03, 18:47   #251

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ja det var nog ganska klart ändå när man ser slow mo. Målstolpen är inte lika lätt att se som på de flesta banor.

Gammal 2015-10-03, 18:47   #252

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Solklart, kuskseger av Erik... förbannat snyggt kört efter att ha torskat ledningen oväntat.
Gammal 2015-10-03, 18:48   #253

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja det var nog ganska klart ändå när man ser slow mo. Målstolpen är inte lika lätt att se som på de flesta banor.
1:an måste ha vunnit eftersom jag hade 5:an med på dubbeln!
Gammal 2015-10-03, 18:48   #254

Helges avatar

Standard

Dubbeljacke, strålande!
Gammal 2015-10-03, 18:48   #255

Stekels avatar

Standard

Citat:
Solklart, kuskseger av Erik... förbannat snyggt kört efter att ha torskat ledningen oväntat.
Inte om han förlorar, då är det för kyligt drivet på upploppet. Målfotogranskning ändå tydligen.

Gammal 2015-10-03, 18:49   #256

Standard

Citat:
Vet inte riktigt vad det var för speciellt med den kuskinsatsen?

Han kan ju inte göra så mkt annat än att vänta på stretchen?! Visst är det bra gjort att få sån fart på kusen!
Gammal 2015-10-03, 18:49   #257

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Inte om han förlorar, då är det för kyligt drivet på upploppet. Målfotogranskning ändå tydligen.
Jasså? Det var lite oväntat, tyckte det såg solklart ut men ibland luras ögat...
Gammal 2015-10-03, 18:50   #258

AndyMarts avatar

Standard

Kom igen gubbar, Erik vinner det med hals och lite till. Hur kan ni inte se det?
Gammal 2015-10-03, 18:50   #259

Standard

Bra erik, snäs av den där vidriga Kajsa Gustavsson när hon ställer korkade frågor
lokatten (+10)
Gammal 2015-10-03, 18:50   #260

Standard

Såg glasklart ut men man blir lurad av vinkeln då antar jag!
Gammal 2015-10-03, 18:51   #261

Standard

HAHAHA...såg ju glasklart ut! Ja prisa gudarna!
Gammal 2015-10-03, 18:51   #262

Stekels avatar

Standard

Citat:
Kom igen gubbar, Erik vinner det med hals och lite till. Hur kan ni inte se det?
Haha bra där, svårt att få dött lopp med hals och lite till som vinstmarginal Min första känsla var rätt, det var omöjligt att utse vinnaren. Synd man inte var lika bra på att tippa då hade man varit multimiljonär nu.

Bortkörning av Erik som knappt driver sista 50...

Gammal 2015-10-03, 18:51   #263

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 108
Standard

Citat:
Bra erik, snäs av den där vidriga Kajsa Gustavsson när hon ställer korkade frågor
vad ställde hon för fråga ?
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 18:51   #264

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Vet inte riktigt vad det var för speciellt med den kuskinsatsen?

Han kan ju inte göra så mkt annat än att vänta på stretchen?! Visst är det bra gjort att få sån fart på kusen!
Tycker det är en smärre bedrift att lyckas vinna via den P-ruta till OS som dom har i Skellefteå.
Gammal 2015-10-03, 18:52   #265

Standard

Citat:
Tycker det är en smärre bedrift att lyckas vinna via den P-ruta till OS som dom har i Skellefteå.
Haha..jo förvisso!

Känns nästan fel att kalla det OS!
Gammal 2015-10-03, 18:53   #266

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Haha bra där, svårt att få dött lopp med hals och lite till som vinstmarginal Min första känsla var rätt, det var omöjligt att utse vinnaren. Synd man inte var lika bra på att tippa då hade man varit multimiljonär nu.

Bortkörning av Erik som knappt driver sista 50...
Förstår ingenting. Helt ärligt fattar jag ingenting.
Gammal 2015-10-03, 18:56   #267

Standard

Dött lopp, eller hur. 5ans fot va längre fram enligt målfotot. Köper inte det där alls
Gammal 2015-10-03, 18:57   #268

Helges avatar

Standard

Citat:
Dubbeljacke, strålande!
zabatsu (+5)
Gammal 2015-10-03, 18:58   #269

Standard

Jag är pensionär ,men klarade gamla ATG,men hur i H-e får jag fram V-75 rad och utdelning nu?Jag vet ju vad det blev.
Gammal 2015-10-03, 18:59   #270

Standard

Citat:
Det blev enbart dött lopp för att ATG skulle kunna skylta om dubbeljackpot
Helge (+3)
Gammal 2015-10-03, 19:04   #271

Helges avatar

Standard

Från Spelvärde. Hoppas vi slipper allt skitsnack om Nurmos hästar på resa här på Sharps framöver.
SO (+1)
Gammal 2015-10-03, 19:05   #272

newbranchs avatar

Standard

V75-7
Bestraffningar: Bergh Robert, 300 kr, för bristfällig utrustning.
Kihlström Örjan, 500 kr, för att ha kört/ridit utanför bangränsen.
Gammal 2015-10-03, 19:08   #273

Sharp$: 52686
Standard

Citat:

Från Spelvärde. Hoppas vi slipper allt skitsnack om Nurmos hästar på resa här på Sharps framöver.
En solklar efterhandare - vidrigt!
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 19:09   #274

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Undra vad det är för fel på dig som får det där till en efterhandare?
Gammal 2015-10-03, 19:11   #275

Standard

Citat:
Undra vad det är för fel på dig som får det där till en efterhandare?
Varför publicerade du inte detta FÖRE loppen?
Gammal 2015-10-03, 19:13   #276

Helges avatar

Standard

Citat:
Varför publicerade du inte detta FÖRE loppen?
Men din lilla mupp, jag gjorde just det. Var bara logga in och läsa.

draken (+5)
Gammal 2015-10-03, 19:19   #277

Standard

Citat:
Men din lilla mupp, jag gjorde just det. Var bara logga in och läsa.

Nej du din gamla hagga! Du publicerade en länk där du i vanlig ordning agerar ombud för denna usla betaltjänst.Det var syftet, inte att dela med dig omdömet om Nurmos´ hästar.
Gammal 2015-10-03, 19:20   #278

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
2014 - Timo Nurmos i V75-lopp:

På Solvalla - 60 starter varav 11 vinster vilket ger en segerprocent på 18,3.

Utanför Solvalla - 93 starter varav 12 vinster vilket ger en segerprocent på 12,9.

Drar inga slutsatser, presenterar bara fakta.
Gammal 2015-10-03, 19:24   #279

Helges avatar

Standard

Citat:
Nej du din gamla hagga! Du publicerade en länk där du i vanlig ordning agerar ombud för denna usla betaltjänst.Det var syftet, inte att dela med dig omdömet om Nurmos´ hästar.
HAHAHAHA

Kika tillbaka i tråden så ser du att det var just Nurmos statistik som avhandlades, allt finns svart på vitt så sluta gör bort dig och be om ursäkt ist.
Gammal 2015-10-03, 19:26   #280

drakens avatar

Standard

Hahahaha Catfight
Gammal 2015-10-03, 19:27   #281

Manprinsens avatar

Standard

Helvete vilken jackpot till nästa helg, hoppas det blir spelvänliga lopp då.
Gammal 2015-10-03, 19:28   #282

Standard

Citat:

Cool Keeper
Lannem
Mr Vox
Titan Lavec

*host host host*
Gammal 2015-10-03, 19:29   #283

Standard

Lohman vann som jag sa en del bör ta varvet eller silvertejp på.
SO (+1)
Gammal 2015-10-03, 19:30   #284

drakens avatar

Standard

Citat:
*host host host*
Sa han som gnällde om spelvärde och att inte spela för att få 7 så sent som för någon vecka sedan. Inte så svårt men ganska snyggt. Man vinner mer på att satsa på 7 ibland än att satsa på värde som inte finns.
Gammal 2015-10-03, 19:31   #285

hammmmmars avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1756
Standard

Citat:
Varför kommer du jämt in efter omgångarnas slut och bitchar? Måste du avreagera dig efter att socialbidraget är bortspelat?
Helge (+5), drakdead (+5)
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 19:32   #286

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Helvete vilken jackpot till nästa helg, hoppas det blir spelvänliga lopp då.
Ska nog kunna bli spelvänliga lopp. SM-dagen på Åby brukar iaf leverera halvöppna avdelningar.
Gammal 2015-10-03, 19:39   #287

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Lärlings-SM ska väl kunna ge ngn skräll nästa lördag i alla fall och så ett obligatoriskt voltstart lopp i början
Gammal 2015-10-03, 19:42   #288

Standard

Är ingen travkännare,men campat på Stochampionatet i 15 år.Åker nog till ÅBY på lördag
Gammal 2015-10-03, 19:50   #289

Standard

Citat:
HAHAHAHA

Kika tillbaka i tråden så ser du att det var just Nurmos statistik som avhandlades, allt finns svart på vitt så sluta gör bort dig och be om ursäkt ist.
Det fanns en tid då jag som en av få publicerade mina system - Grant kan intyga! Och även Dado som dock efterlyste att de dök upp tidigare än strax innan första avdelningen.Under loppens gång spelade jag tvillingar som jag visade upp.Ändå blev JAG kallad efterhandarkungen trots att varenda dag dyker det upp bongar före 3.avd,4,5,6 och häromeckan inför den sjunde avdelningen och t.o.m. efteråt!!! Utan att du reagerar! Regelrätt mobbing m.a.o. krönt med epitetet "äcklig" då jag kritiserar Spelvärde.
Och idag lilla mupp. Vem faen skall be vem om ursäkt då?
Gammal 2015-10-03, 19:54   #290

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammmmmar Visa inlägg
Varför kommer du jämt in efter omgångarnas slut och bitchar? Måste du avreagera dig efter att socialbidraget är bortspelat?
Socialbidraget är ingenting som jag aldrig varit i närheten av till skillnad från dig som uppenbarligen har den i din dagliga vokabulär och lever på.
Gammal 2015-10-03, 19:56   #291

Helges avatar

Standard

Citat:
Det fanns en tid då jag som en av få publicerade mina system - Grant kan intyga! Och även Dado som dock efterlyste att de dök upp tidigare än strax innan första avdelningen.Under loppens gång spelade jag tvillingar som jag visade upp.Ändå blev JAG kallad efterhandarkungen trots att varenda dag dyker det upp bongar före 3.avd,4,5,6 och häromeckan inför den sjunde avdelningen och t.o.m. efteråt!!! Utan att du reagerar! Regelrätt mobbing m.a.o. krönt med epitetet "äcklig" då jag kritiserar Spelvärde.
Och idag lilla mupp. Vem faen skall be vem om ursäkt då?
Vad har något av det där att göra med ditt inlägg ikväll? Ingenting är svaret.

Med vänlig hälsning gamla haggan.
Gammal 2015-10-03, 19:58   #292

drakens avatar

Standard

Tyst gamla hagga. Mata inte trollen
Helge (+5)
Gammal 2015-10-03, 20:00   #293

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Tyst gamla hagga. Mata inte trollen
hahaha

Japp ska sluta, fattar ändå nada av den nya svängen som kom men ser ut att vara en lagd rökridå för att dölja bommen i starten

Gammal 2015-10-03, 20:02   #294

hammmmmars avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1756
Standard

Citat:
Socialbidraget är ingenting som jag aldrig varit i närheten av till skillnad från dig som uppenbarligen har den i din dagliga vokabulär och lever på.
Du mår inte så bra va? Finns här om du behöver prata, sötnos<3
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 20:06   #295

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg
vad ställde hon för fråga ?
Precis när resultatet skulle kungöras i högtalarna så var hon där med ullstrumpan under näsan på Erik och började tjattra om vem han trodde hade vunnit loppet och Erik sa till henne :- "Är det inte bättre att vi lyssnar på vad de säger från banan än att jag ska spekulera om det"
Ante30 (+20)
Gammal 2015-10-03, 20:28   #296

Sharp$: 4308
Standard

Man noterar att denna sajt snart också är död.suck
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 20:39   #297

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammmmmar Visa inlägg
Du mår inte så bra va? Finns här om du behöver prata, sötnos<3
Sötnos...Många tycker det, faktiskt!
Jag återgäldar med att kalla dig modig som ändå hankar sig fram trots det du ser i spegeln varenda dag!
draken (+1)
Gammal 2015-10-03, 20:43   #298

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Herregud vad lågt Sharps sjunker ibland.
Gammal 2015-10-03, 20:47   #299

Sharp$: 422
Standard

dum fråga kanske men kollade antal kvarvarande system på v75 idag…hur kan andelen öka mellan 6:e och 7:e avd?
trots dött lopp måste väl andelen system sjunka eller stanna på samma antal?
bjarnet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 20:52   #300

Manprinsens avatar

Standard

Nu ska ni inte bråka pojkar, vi travspelare måste hålla ihop. Finns redan gott om hot från omvärlden.
Gammal 2015-10-03, 20:53   #301

Grants avatar

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnet Visa inlägg
dum fråga kanske men kollade antal kvarvarande system på
v75 idag…hur kan andelen öka mellan 6:e och 7:e avd? trots dött
lopp måste väl andelen system sjunka eller stanna på samma antal?
Det som redovisas efter sista avdelningen är antalet rätta rader.
Före redovisas antalet kvarvarande system. Äpplen och Päron.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2015-10-03 klockan 20:55.
Gammal 2015-10-03, 20:56   #302

Sharp$: 422
Standard

tackar, då fick jag ihop det igen med siffrorna

Citat:
Det som redovisas efter sista avdelningen är antalet rätta rader.
Före redovisas antalet kvarvarande system. Äpplen och Päron.

Mvh Uffe
bjarnet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 20:57   #303

Grants avatar

Smile

Citat:
Nu ska ni inte bråka pojkar, vi travspelare måste hålla ihop. Finns redan gott om hojt i omvärlden.
Det kan vara det som är problemet.

Mvh Uffe
Gammal 2015-10-03, 21:05   #304

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnet Visa inlägg
dum fråga kanske men kollade antal kvarvarande system på v75 idag…hur kan andelen öka mellan 6:e och 7:e avd?
trots dött lopp måste väl andelen system sjunka eller stanna på samma antal?
Ja det där begriper inte jag heller.
Gammal 2015-10-03, 21:06   #305

Standard

Aha
Gammal 2015-10-03, 21:07   #306

Standard

Citat:
Sa han som gnällde om spelvärde och att inte spela för att få 7 så sent som för någon vecka sedan. Inte så svårt men ganska snyggt. Man vinner mer på att satsa på 7 ibland än att satsa på värde som inte finns.
Jag spelade 4 rader x måååååånga rader med dessa spikar... då fanns det ett värde. Att spela ett "vanligt system" med ett urval av dessa spikar var dock kallare än Sibirien... Sprack på Lohman.
Gammal 2015-10-03, 21:18   #307

drakens avatar

Standard

Aj tråkigt. Svider. Men Njaaa Varulv. Passa dig. Strappa och Putte kommer och tar dig. Värdet på en 7a som ger 349 kr kan aldrig bli bra men utfallet kan bli ganska bra om man spelar för att få 7 rätt och spelar det många gånger.

Senast redigerad av draken den 2015-10-03 klockan 21:21.
Gammal 2015-10-03, 21:38   #308

Standard

Varför lägger man överhuvudtaget V75 omgångar där uppe ?

1. Redovisad publiksiffra drygt 3000 trots perfekt höstväder. Årets lägsta V75 publik en lördag ?

2. Den (de) av vinnarna som hade kortast resa upp dit hade 80 mil tur och retur i en hästbuss som väl de hårt ansträngda hästägarna fick betala.

3. Hästarna från regionen som var med, och det var en hel del, var med något undantag rena statister i loppen.

Kör V75 tävlingar där människorna, hästarna och kapitalet finns för travets elitserie. Det är definitivt inte i Norra Norrland man ska förlägga den här typen av tävlingsdagar. Då blir det som idag dåliga, ihåliga och spelmässigt totalt ointressanta lopp. Inte vad travet behöver precis.
Emeffeff (+10)
Gammal 2015-10-03, 21:40   #309

Manprinsens avatar

Standard

För en gångs skull håller jag med dig olle. Skellefteå är ingen v75 stad. Räcker att vi kör på Boden i juni.
Gammal 2015-10-03, 22:04   #310
SO

SOs avatar

Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Lohman vann som jag sa en del bör ta varvet eller silvertejp på.
Jag gjorde Lohman till A häst bl.a. eftersom jag anser att Janne Norbergs kuskkompetens är överlägsen de flesta andras
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 22:10   #311

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Nu vann han pga att ledaren felade, annars har han 3e in och är rökt.
Tur var det, inte kompetens

Citat:
Jag gjorde Lohman till A häst bl.a. eftersom jag anser att Janne Norbergs kuskkompetens är överlägsen de flesta andras
Gammal 2015-10-03, 22:25   #312

Standard

Citat:
Ja det där begriper inte jag heller.
En del system ( ganska många ) fick 2 rätta rader med 7 rätt. Dessa system räknas dubbelt när man räknar ihop systemen.

Precis som Grant redan svarat så är det rätta rader man EGENTLIGEN visar.

I vanliga fall när det inte blivit dött lopp eller att någon fått in extra vinstrader tack vare strykningar så SAMMANFALLER antalet rätta system och antalet rätta rader.

ATG redovisar därför det lite slarvigt som "antal vinnande system".
Gammal 2015-10-03, 22:32   #313

Standard

Citat:
Aj tråkigt. Svider. Men Njaaa Varulv. Passa dig. Strappa och Putte kommer och tar dig. Värdet på en 7a som ger 349 kr kan aldrig bli bra men utfallet kan bli ganska bra om man spelar för att få 7 rätt och spelar det många gånger.
Varför skulle inte spelvärdet kunna vara "bra" vid en utdelning på 349 kr?

Allt beror ju på vilka sannolikheter som just Varulv satte på hästarna.

Spelvärde är inget objektivt begrepp som går att mäta. Det är ett högst subjektivt värde. Om han satte tillräckligt höga sannolikheter på de vinnande hästarna så fanns det spelvärde ( för honom ).

Sedan är det såklart mycket sällsynt att omgångar där 52% av vinstpotten skickas vidare till nästa spelomgång ger någon möjlighet att ha hittat spelvärde. Men det är inte omöjligt.
Gammal 2015-10-04, 00:29   #314

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Drogade Draken kommer aldrig förstå det där.

Citat:
Varför skulle inte spelvärdet kunna vara "bra" vid en utdelning på 349 kr?

Allt beror ju på vilka sannolikheter som just Varulv satte på hästarna.

Spelvärde är inget objektivt begrepp som går att mäta. Det är ett högst subjektivt värde. Om han satte tillräckligt höga sannolikheter på de vinnande hästarna så fanns det spelvärde ( för honom ).

Sedan är det såklart mycket sällsynt att omgångar där 52% av vinstpotten skickas vidare till nästa spelomgång ger någon möjlighet att ha hittat spelvärde. Men det är inte omöjligt.
Gammal 2015-10-04, 00:47   #315

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Citat:
Nu ska ni inte bråka pojkar, vi travspelare måste hålla ihop. Finns redan gott om hot från omvärlden.
Det vet jag väl inte om det är en sån bra idé.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-04, 06:54   #316

Standard

Citat:

1. Redovisad publiksiffra drygt 3000 trots perfekt höstväder. Årets lägsta V75 publik en lördag ?

2. Den (de) av vinnarna som hade kortast resa upp dit hade 80 mil tur och retur i en hästbuss som väl de hårt ansträngda hästägarna fick betala.

3. Hästarna från regionen som var med, och det var en hel del, var med något undantag rena statister i loppen.

Kör V75 tävlingar där människorna, hästarna och kapitalet finns för travets elitserie. Det är definitivt inte i Norra Norrland man ska förlägga den här typen av tävlingsdagar. Då blir det som idag dåliga, ihåliga och spelmässigt totalt ointressanta lopp. Inte vad travet behöver precis.

Ja nu var vi där igen.
Gammal 2015-10-04, 07:03   #317
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Lohman vann som jag sa. Ända möjligheten att Lohman skulle vinna var från vinnarhålet och om alla hästarna runt omkring gallopera så sesam öppna sig. Men tacka Stänkarn för att det blev ett par tusen i första, satte en 500-ing på OCD.
Bra där, Färmarn!
Gammal 2015-10-04, 08:51   #318

Viroids avatar

Standard

Citat:

1: Inte alls. Bergsåker 7/3 2323 personer, Eskilstuna 14/3 3152 pesoner, Solvalla 7/2 3113 personer, Jägersro 3/1 2311 personer, Romme 10/1 1656 personer, Åby 17/1 2671 personer. Det finns rätt många fler exempel med liknande publiksiffror.

2: Så här "sent" på året var det länge sedan man körde norr om Bergsåker. Det har ju tidigare bara varit 4 månader om året som de bästa hästarna haft något att tävla om i Norrland. Det har i sin tur gjort att de bättre hästarna helt enkelt inte tränats där. Nu försöker man lägga in ett par omgångar lite senare på året för att det skall vara möjligt att ha bra hästar även i Norrland. De flesta banorna i Norrland noterade att tränare vid deras banor köpte mer häst än tidigare vid Kriterieauktionen, ehuru man är långt ifrån Walmanns omfång.

3: Ja, det var en omgång där Bergsåker och Solvalla hämtade det mesta av priskakan. Så brukar det ju dock kunna se ut även i Derbyt på Jägersro, dit de har lika långt att resa, så det är inget nytt under solen.

Om man bara nöter på med V75 på samma ställe kommer travet rätt snabbt förvandlas till vad andra länder med få travbanor presterar.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-04, 11:08   #319

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
1: Inte alls. Bergsåker 7/3 2323 personer, Eskilstuna 14/3 3152 pesoner, Solvalla 7/2 3113 personer, Jägersro 3/1 2311 personer, Romme 10/1 1656 personer, Åby 17/1 2671 personer. Det finns rätt många fler exempel med liknande publiksiffror.

2: Så här "sent" på året var det länge sedan man körde norr om Bergsåker. Det har ju tidigare bara varit 4 månader om året som de bästa hästarna haft något att tävla om i Norrland. Det har i sin tur gjort att de bättre hästarna helt enkelt inte tränats där. Nu försöker man lägga in ett par omgångar lite senare på året för att det skall vara möjligt att ha bra hästar även i Norrland. De flesta banorna i Norrland noterade att tränare vid deras banor köpte mer häst än tidigare vid Kriterieauktionen, ehuru man är långt ifrån Walmanns omfång.

3: Ja, det var en omgång där Bergsåker och Solvalla hämtade det mesta av priskakan. Så brukar det ju dock kunna se ut även i Derbyt på Jägersro, dit de har lika långt att resa, så det är inget nytt under solen.

Om man bara nöter på med V75 på samma ställe kommer travet rätt snabbt förvandlas till vad andra länder med få travbanor presterar.
Du skämtar väl när du påstår att Solvalla vinner mycket på Jägersro? Hemmalaget slaktar ju allt och alla varje gång.

2015

Fredagen årets derbyhelg; 5 till Jägersro, 0 till Solvalla.

Lördagen årets derbyhelg; 5 till Jägersro, 0 till Solvalla.

Söndagen årets derbyhelg; 5 till Jägersro, 3 till Solvalla.

Åbergskvällen i år; 5 till Jägersro, 1 till Solvalla.

Totalt; 20 - 4.

Om vi kollar på resten av V75-omgångarna på Jägersro i år;

3 Januari; 8 till Jägersro, 0 till Solvalla.

11 April; 6 till Jägersro, 0 till Solvalla.

Derbyuttagningar 25 Augusti; 7 till Jägersro, 1 till Solvalla.

Totalt; 21 - 1.

2014

Söndagen derbyhelgen; 4 till Jägersro, 0 till Solvalla.

Lördagen derbyhelgen; 3 till Jägersro, 1 till Solvalla.

Fredagen derbyhelgen; 7 till Jägersro, 0 till Solvalla.

Åbergskvällen; 5 till Jägersro, 1 till Solvalla.

Totalt; 19 - 2.
Emeffeff (+10)
Gammal 2015-10-04, 11:34   #320

Viroids avatar

Standard

Citat:
Du skämtar väl när du påstår att Solvalla vinner mycket på Jägersro? Hemmalaget slaktar ju allt och alla varje gång.
Jag tänkte mest på Derbyt ärligt talat. De övriga omgångarna brukar inte Solvallas tränare bemöda sig med att ens åka ned. Det är för långt att åka. Jägersro har duktiga tränare och oerhört klassigt hästmaterial, kanske skrämmer den långa resan mera då?
Gammal 2015-10-04, 11:36   #321

Standard

Citat:

Hur många hästar av V75 kaliber tränas på Skellefteå och grannbanan Boden jämfört med på Jägersro och grannbanan Halmstad ?

Problemet där uppe i norra Norrland är att när dom kör sina V75 omgångar är dom helt beroende av att tränarna från Bergsåker och söderut (minst 40 mil) anmäler hästar för hästmaterialet norr om Bergsåker är så mediokert att det egentligen max borde köras lunchtrav där uppe. Det är bara att titta på statistiken över V75 vinnare och vinnare av större unghästlopp för att konstatera det. Att man inte lägger ner ett antal banor där uppe i dessa ekonomiskt bistra tider är för mig obegripligt.

Jämför motsvaranda statistik bara med Halmstad och Jägersro och du ser snabbt var det är hästarna för travets elitserie finns om du jämför söder och norr.

Det är väldigt trist att Norrland när det gäller kvalitetshästar bara stavas Bergsåker och ännu värre att man inte agerar och anpassar tävlingsverksamheten därefter.
Gammal 2015-10-04, 11:47   #322

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Jag tänkte mest på Derbyt ärligt talat. De övriga omgångarna brukar inte Solvallas tränare bemöda sig med att ens åka ned. Det är för långt att åka. Jägersro har duktiga tränare och oerhört klassigt hästmaterial, kanske skrämmer den långa resan mera då?
Okej, då förstår jag. Ja, det har gått bra i just derbyloppen för Bergsåker och Solvalla på sistone.
Gammal 2015-10-04, 11:50   #323

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Hur många hästar av V75 kaliber tränas på Skellefteå och grannbanan Boden jämfört med på Jägersro och grannbanan Halmstad ?

Problemet där uppe i norra Norrland är att när dom kör sina V75 omgångar är dom helt beroende av att tränarna från Bergsåker och söderut (minst 40 mil) anmäler hästar för hästmaterialet norr om Bergsåker är så mediokert att det egentligen max borde köras lunchtrav där uppe. Det är bara att titta på statistiken över V75 vinnare och vinnare av större unghästlopp för att konstatera det. Att man inte lägger ner ett antal banor där uppe i dessa ekonomiskt bistra tider är för mig obegripligt.

Jämför motsvaranda statistik bara med Halmstad och Jägersro och du ser snabbt var det är hästarna för travets elitserie finns om du jämför söder och norr.

Det är väldigt trist att Norrland när det gäller kvalitetshästar bara stavas Bergsåker och ännu värre att man inte agerar och anpassar tävlingsverksamheten därefter.
Håller inte med dig. Visst är hästmaterialet sämre där uppe men gårdagens omgång uppe i Norrland passade perfekt. De får sitt trav samtidigt som vi får andas ut lite efter en fantastisk kriteriehelg. Därefter väntar SM på Åby nästa vecka och Mullers två veckor senare på Jägersro. V75-schemat är mycket bra uppbyggt enligt mig, vad vore travet om man bara körde på samma banor varje vecka?

Dessutom är det lite pinsamt att uttrycka sig som du gör när massor av hästägare och mindre tränare går på knäna. Jag tror Erikssons t.ex. är hyfsat nöjda med vinst med Provence Gel och andraplats för Usain Swing en V75-dag på hemmaplan. Det är sånt som gör att de älskar travet och aldrig kommer lägga ner även under kämpiga dagar.
coolmanriver (+1), Torstens (+2), Viroid (+10), Frasse77 (+5)

Senast redigerad av AndyMart den 2015-10-04 klockan 11:55.
Gammal 2015-10-04, 12:06   #324

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Herregud vad lågt Sharps sjunker ibland.
Det blir som på andra sajter som avbefolkas efter ett tag. Nu ser vi fram emot V86 på onsdag (väl tunna lopp dock) och så nästa V75:a.
Gammal 2015-10-04, 12:07   #325

Helges avatar

Standard

Snart kanske travbanorna är fulla med folk. #flyktingar
Gammal 2015-10-04, 12:10   #326

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
För nån vecka sedan var det flera flyktingbussar utanför Jägersro inför tävlingskvällen. Tur de inte fick nys om att det var fri entré och tårta till alla besökare.
Gammal 2015-10-04, 12:12   #327

Helges avatar

Standard

Citat:
För nån vecka sedan var det flera flyktingbussar utanför Jägersro inför tävlingskvällen. Tur de inte fick nys om att det var fri entré och tårta till alla besökare.
Ja, dit körs dom och sen drar många vidare vind för våg, noll koll, totalt tappat kontrollen.
Gammal 2015-10-04, 12:16   #328

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ja, dit körs dom och sen drar många vidare vind för våg, noll koll, totalt tappat kontrollen.
Ja, men så har det varit länge. Skippar dock politiken här, det kommer bara spåra till slut.

Man kan väl locka de att spela V75 eller något, så blir det ju en helskottas omsättning?
Gammal 2015-10-04, 12:19   #329

Helges avatar

Standard

Citat:
Ja, men så har det varit länge. Skippar dock politiken här, det kommer bara spåra till slut.

Man kan väl locka de att spela V75 eller något, så blir det ju en helskottas omsättning?
hehehe

Jag tänkte mer på tak över huvudet när alla gympasalar är fulla, byggnaderna står ju tomma och gapar över hela landet.

Japp, bäst hoppa detta
Gammal 2015-10-04, 12:24   #330

Viroids avatar

Standard

Citat:

Jag påstår med en papegojas envishet att hävda att man skördar som man sår. Under en rad år har man nu placerat alla Norrlands V75-omgångar under en period av 4 månader om året. Det har gjort att man dels haft svårt att få hästarna att räcka till när det körs veckan/vecka i samma region, dels inte har så mycket att tävla om under resterande period på året. Konsekvensen blir att V75-hästar inte finns i Norrland. Nu har man långsamt börjat sträcka ut perioden, och nästa år får till och med Umåker en av de extra V75:orna runt jul.

Banorna i norr håller inte med mig, men jag tror att man måste sprida ut V75 över hela året i Norrland för att få bättre kvalitet på hästarna där. Det tappar man publik på, men bra hästar kommer kunna tjäna bra pengar året om. Det innebär också att det under vintern blir lite färre omgångar i söder, men att det blir några fler på sommaren.
Gammal 2015-10-04, 12:43   #331
Banned

Standard

Citat:
Om vi börjar med att lägga ner alla travbanor norr om Gävle - förutom Bergsåker - så lär det väl bli några stallplatser lediga, som vi med lite bräder kan göra om till flyktinganläggningar. Sen, efter ytterligare nåt år, kan vi förmodligen lägga ner både Bergsåker, Gävle och Sundbyholm. Gotland är också historia. Så får Solvallatränarna börja bege sig söderut. Och om ytterligare ett par år så är både Valla och Mölndalsbanan nerlagd. Bättre att satsa på Vincennes! Nu jädrar lär vi få plats med flyktingar! Och lär förmodligen bära sig betydligt bättre, från 30 papp i månaden till 30 papp om dan!
Gammal 2015-10-04, 13:36   #332

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Du drar alltså på fullaste allvar slutsatser om kvaliteten på hästunderlaget i olika delar av landet utifrån ett urval på ett lopp? Jag trodde att du som brukar komma med relevant statistik och fakta skulle vara mer seriös än så. Men visst, lev du i tron att Solvalla och Bergsåker skördar en likvärdig andel vinster på Skellefteå och Jägersro mot bakgrund av Poochai och Conlight Ås derbyvinster.
AndyMart (+5)
Gammal 2015-10-04, 18:11   #333

Standard

Citat:
Bra där, Färmarn!
Tacka inte mig det är inte jag som springer och gör sesam öppna dig.

Grattis till vinsten jag är lika glad som dig igår.
Svara

td