Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-08-30, 22:21   #241
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57034
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Att göra ett Xpress-spel på två banor skar så hårt i hjärtat, att det ville jag inte göra.

Däremot ligger det 1000kr i döda pengar som startbonus i alla vinnarpooler på både Åby och Solvalla i morgon som kanske kan ge dig och andra spelare lite vettiga spellägen. Nu finns det ju spelvärde från första kronan man satsar.
Det var nog inte så lyckat omsättningsmässigt att starta P54 spelet i loppet innan V86. Rejält tapp jämfört med onsdagarna före.

Men en tusenlapp i vinstpoolerna till V spelet var nog det som behövdes för att få igång lite spel där. Oddsen blev ju rejält högre än hos svenska atg i alla lopp dessutom.

Men det verkar ändå som att det fortfarande är omöjligt att få alla atgs trogna kunder att byta spelbolag i någon större omfattning.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-31, 13:48   #242
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 776
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det var nog inte så lyckat omsättningsmässigt att starta P54 spelet i loppet innan V86. Rejält tapp jämfört med onsdagarna före.

Men en tusenlapp i vinstpoolerna till V spelet var nog det som behövdes för att få igång lite spel där. Oddsen blev ju rejält högre än hos svenska atg i alla lopp dessutom.

Men det verkar ändå som att det fortfarande är omöjligt att få alla atgs trogna kunder att byta spelbolag i någon större omfattning.
Vi kan väl ta och titta lite mer på onsdagens trav på Solvalla och Åby.

Varför inte ta upp P3:an på Åby som hade en fantastisk pool på 15 kronor ?
ATG omsatte 68´000 kr på sin V3, så där är en viss skillnad.

Tar man win spelet och Solvallas samtliga 10 lopp som då även fått 10´000 kr extra från Legolas.Bet, så kan man inte ens matcha ATG´s lopp 1 i omsättningen på vinnarspelet. Lopp 1 omsatte 103´923 kr hos ATG. Jämför det med Legolas.Bet som totalt omsatte ( alla 10 loppen ) 25´265 kr plus 10´000 kr som bolaget själv gick in med

Vi kan hålla oss kvar i Solvallas lopp 1 och utöver omsättningen på vinnarspel, så omsatte platsspel 34´047 kr, Tvilling 82´065 kr och Trio 32´562 kr.

Alltså spel som den utmanande konkurrenten inte ens erbjuder. Det talas om spelmonopol hit och dit men nog tusan finns det fler spelmöjligheter där. När Legolas.Bet enbart erbjuder 5 olika spelformer, så uppfattar åtminstone jag det som väldigt begränsat. Vilket i sig påminner väldigt mycket om ett monopol likt forna kommunistiska stater i öst.

Legolas.Bet har ett lägre spelavdrag och det borde vara tillräckligt för att få spelare att byta och maximera sina vinster men då spelpoolerna är små, så byter man inte. Sedan erbjuder man inte sina kunder samma utbud som de man vill konkurrera med. Åtminstone inte i dagsläget.

Att öppna en mataffär som enbart säljer billig mjölk och tro man ska locka till sig kunder från Ica och Coop bör nog gå igenom sin affärsplan en gång till.

Ett faktum är att Tvillingspel omsätter nästan lika mycket som spel på Vinnare. Men i mataffären Legolas kan man inte köpa ost eller smör för de säljer bara mjölk.
__________________
Sharp dressed man
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Enkelrad den 2017-08-31 klockan 14:14.
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-31, 14:36   #243
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2744
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
Alltså spel som den utmanande konkurrenten inte ens erbjuder. Det talas om spelmonopol hit och dit men nog tusan finns det fler spelmöjligheter där. När Legolas.Bet enbart erbjuder 5 olika spelformer, så uppfattar åtminstone jag det som väldigt begränsat. Vilket i sig påminner väldigt mycket om ett monopol likt forna kommunistiska stater i öst.

Legolas.Bet har ett lägre spelavdrag och det borde vara tillräckligt för att få spelare att byta och maximera sina vinster men då spelpoolerna är små, så byter man inte. Sedan erbjuder man inte sina kunder samma utbud som de man vill konkurrera med. Åtminstone inte i dagsläget.

Att öppna en mataffär som enbart säljer billig mjölk och tro man ska locka till sig kunder från Ica och Coop bör nog gå igenom sin affärsplan en gång till.

Ett faktum är att Tvillingspel omsätter nästan lika mycket som spel på Vinnare. Men i mataffären Legolas kan man inte köpa ost eller smör för de säljer bara mjölk.
Om alla resonerade som du, hur skulle någonting någonsin uppnå den kritiska massa som krävs för att bli bärkraftigt?

Mjölkjämförelsen haltar då värdet på produkten för konsumenten inte ökar för att fler är intresserade av att investera i den. Hört talas om delikatessbutiker?
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-31, 15:39   #244
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57034
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
Vi kan väl ta och titta lite mer på onsdagens trav på Solvalla och Åby.

Varför inte ta upp P3:an på Åby som hade en fantastisk pool på 15 kronor ?
ATG omsatte 68´000 kr på sin V3, så där är en viss skillnad.

Tar man win spelet och Solvallas samtliga 10 lopp som då även fått 10´000 kr extra från Legolas.Bet, så kan man inte ens matcha ATG´s lopp 1 i omsättningen på vinnarspelet. Lopp 1 omsatte 103´923 kr hos ATG. Jämför det med Legolas.Bet som totalt omsatte ( alla 10 loppen ) 25´265 kr plus 10´000 kr som bolaget själv gick in med

Vi kan hålla oss kvar i Solvallas lopp 1 och utöver omsättningen på vinnarspel, så omsatte platsspel 34´047 kr, Tvilling 82´065 kr och Trio 32´562 kr.

Alltså spel som den utmanande konkurrenten inte ens erbjuder. Det talas om spelmonopol hit och dit men nog tusan finns det fler spelmöjligheter där. När Legolas.Bet enbart erbjuder 5 olika spelformer, så uppfattar åtminstone jag det som väldigt begränsat. Vilket i sig påminner väldigt mycket om ett monopol likt forna kommunistiska stater i öst.

Legolas.Bet har ett lägre spelavdrag och det borde vara tillräckligt för att få spelare att byta och maximera sina vinster men då spelpoolerna är små, så byter man inte. Sedan erbjuder man inte sina kunder samma utbud som de man vill konkurrera med. Åtminstone inte i dagsläget.

Att öppna en mataffär som enbart säljer billig mjölk och tro man ska locka till sig kunder från Ica och Coop bör nog gå igenom sin affärsplan en gång till.

Ett faktum är att Tvillingspel omsätter nästan lika mycket som spel på Vinnare. Men i mataffären Legolas kan man inte köpa ost eller smör för de säljer bara mjölk.
Nä, det är helt rätt att omsättningen är för liten. På tok för liten. Att då utöka antalet lopp och spelformer är kanske inte så klokt. Men det har i alla fall jämfört med när dom startade blivit bättre tack vare dopade pooler. Nu är deras huvudspel intressant för oss som inte jagar miljonvinster. Och det räckte att dopa V poolerna igår för att åtminstone kunna göra 50-100 kr spel utan raserade och med bättre odds än hos atg. Dock gissar jag att man internt inom spelbolaget har högt upp på dagordningen just hur man ska få fler spelare och högre omsättning för det går ju inte att dopa poolerna och gå back på det hur länge som helst .
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-31, 17:24   #245
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3338
Standard

Min åsikt är att Legolas borde bara satsa på ett eller två spel i veckan, expvis p76 på lördag och p54 på onsdag, och sedan salta potterna så mycket dom bara orkar med, det är nog enda sättet att locka över spelare.

Jag själv kunde inte stå i mot efter att läst och förstått hur lätt det är att vinna under dessa förutsättningar. Sedan får dom utöka speltillfällena efter hand när kundbasen ökar!
Såg att det ska gå att spela filspel till P76 nu på lördag, ska bli kul och testa. Det känns som att Legolas gäller i vanliga V75 omgångar och ATG när det är jackpot i fortsättningen!
GGS är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-31, 17:40   #246
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57034
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Min åsikt är att Legolas borde bara satsa på ett eller två spel i veckan, expvis p76 på lördag och p54 på onsdag, och sedan salta potterna så mycket dom bara orkar med, det är nog enda sättet att locka över spelare.

Jag själv kunde inte stå i mot efter att läst och förstått hur lätt det är att vinna under dessa förutsättningar. Sedan får dom utöka speltillfällena efter hand när kundbasen ökar!
Såg att det ska gå att spela filspel till P76 nu på lördag, ska bli kul och testa. Det känns som att Legolas gäller i vanliga V75 omgångar och ATG när det är jackpot i fortsättningen!
Dom har väl öppnat ett stort fint nybyggt huvudkontor på Malta nyligen . Svårt att med deras ambitioner att bli riktigt stora bara bedriva två enskilda spel per vecka. Vad ska alla nyanställda på deras kundsupport tex då göra resten av veckan? Men å andra sidan lär dom inte finnas kvar om några år om omsättningen inte skulle öka dramatiskt framöver. Åtminstone inte om dom ska bli självbärande och dessutom skicka massor av pengar till travet.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-31, 19:38   #247
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2395
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Min åsikt är att Legolas borde bara satsa på ett eller två spel i veckan, expvis p76 på lördag och p54 på onsdag, och sedan salta potterna så mycket dom bara orkar med, det är nog enda sättet att locka över spelare.

Jag själv kunde inte stå i mot efter att läst och förstått hur lätt det är att vinna under dessa förutsättningar. Sedan får dom utöka speltillfällena efter hand när kundbasen ökar!
Såg att det ska gå att spela filspel till P76 nu på lördag, ska bli kul och testa. Det känns som att Legolas gäller i vanliga V75 omgångar och ATG när det är jackpot i fortsättningen!


Snarare att vikta m.a.p. svårighetsgrad på dina inlämnade rader.

P76 = Sikta på högst 100.000 kr ( Jag vet att potten är större än så. Men det blir snabbt så att man dödar sitt eget odds om det är 2-3 vinnare på rader som man egentligen borde bli ensam på. Därför är det bra att sikta lite lägre. )

V75 = Sikta över 100.000 kr. Om du tror på rader som riskerar att ge för hög utdelning för Legolas-potten.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-31, 22:57   #248
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3183
Standard

Vad händer när Legolas slutar salta/dopa. Springa tillbaka till ATG?
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 08:07   #249
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2395
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Vad händer när Legolas slutar salta/dopa. Springa tillbaka till ATG?
Tomma potter är det ingen som vill spela till.

När Legolas slutar med direktdopning har de förhoppningsvis något annat att erbjuda istället. Det finns inte jättemånga andra varianter att laborera med heller. I princip handlar det om någon slags ensam vinnare-garanti eller garanterad pottstorlek
( då sjunker extrema övervärdet ju närmare garantinivån man kommer, över
garantinivån får man nöja sig med att spelavdraget är lägre ).

Exakt vad Legolas kommer att testa får vi se framöver. Att det lilla spelarunderlag man nu skrapat ihop lär svika om man tar bort pottbyggarpromos helt och hållet är nog alla införstådda med.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 10:00   #250
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det var nog inte så lyckat omsättningsmässigt att starta P54 spelet i loppet innan V86. Rejält tapp jämfört med onsdagarna före.

Men en tusenlapp i vinstpoolerna till V spelet var nog det som behövdes för att få igång lite spel där. Oddsen blev ju rejält högre än hos svenska atg i alla lopp dessutom.

Men det verkar ändå som att det fortfarande är omöjligt att få alla atgs trogna kunder att byta spelbolag i någon större omfattning.
Vi får se var det sätter sig framöver. Jag anar att vårt vinnarspel kanske tog en del spelares fulla uppmärksamhet istället, och så var det jackpott.

Att starta P54 i Solvallas åttonde lopp klockan 21:03 ser jag inte heller som optimalt, så vi får se lite hur vi gör med onsdagarna när vi fått lite mer data.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 22:30   #251
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Min åsikt är att Legolas borde bara satsa på ett eller två spel i veckan, expvis p76 på lördag och p54 på onsdag, och sedan salta potterna så mycket dom bara orkar med, det är nog enda sättet att locka över spelare.

Jag själv kunde inte stå i mot efter att läst och förstått hur lätt det är att vinna under dessa förutsättningar. Sedan får dom utöka speltillfällena efter hand när kundbasen ökar!
Såg att det ska gå att spela filspel till P76 nu på lördag, ska bli kul och testa. Det känns som att Legolas gäller i vanliga V75 omgångar och ATG när det är jackpot i fortsättningen!
Stinker Astroturf lång väg! Finns det några mods på detta forum?

Jag har lite billiga horor till försäljning är någon intresserad? De kan sin sak och är väldigt professionella. All reklam är väl gratis på Sharps oavsett vad det handlar om!?
Bisarr tråd detta!
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 22:46   #252
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag är bara kund hos legolas. Det är väl inte en i mängden av bettingsajter om vi pratar trav, utan den enda förutom atg som redan nu erbjuder poolspel till svenska travlopp. Att det är något nytt efter alla år med atgs monopol innebär väl inte att dom ska tystas ner på ett forum och trav och spel. Med deras pågående kampanjer med dopade pooler är det väl snarare tvärtom.

Gissar att diskussionerna om spel hos andra bettingbolag än atg kommer intensifieras nästa år när det sannolikt klarnar mer och mer hur travspelmarknaden kommer se ut 1 jan 2019 när atgs spelmonopol på trav upphör "på riktigt". 2019 kommer troligen diskussionerna på travforum inte bara handla om vilka hästar som ska streckas utan även om vilken spelform och spelbolag som är bäst för aktuella spel.
Lol, ja just det. Viroid är ju bara medlem här på forumet och inte "hora" för Legolasbet, right!

Legolasbet är en parasit i raden av spelbolag som försöker tjäna pengar på
svensk travsport och oss traventusiaster och som hittills inte har gett tillbaka en enda krona till själva sporten.

Sedan att försöka lura spelare att det är en bra affär att spela via Legolasbet är bara för ruttet när det finns i princip inget att vinna.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-02, 09:42   #253
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 776
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Mjölkjämförelsen haltar då värdet på produkten för konsumenten inte ökar för att fler är intresserade av att investera i den. Hört talas om delikatessbutiker?
Jämförelsen haltar inte det minsta. Symboliken var att visa att det ena bolaget tillhandahåller mindre spelformer per lopp. Läser du Olles svar, så begrep han det.

Jo, jag har hört talas om delikatessbutiker men jag har svårt att finna sådan som enbart säljer mjölk från svensk låglandsboskap. Det finns bara 25 - 30 st renrasiga kor kvar. Tyvärr har rasen blivit utblandad med Holstein. Jag kanske får söka mig till gårdsbutiker ?
__________________
Sharp dressed man
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-02, 11:21   #254
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2744
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
Jämförelsen haltar inte det minsta. Symboliken var att visa att det ena bolaget tillhandahåller mindre spelformer per lopp. Läser du Olles svar, så begrep han det.

Jo, jag har hört talas om delikatessbutiker men jag har svårt att finna sådan som enbart säljer mjölk från svensk låglandsboskap. Det finns bara 25 - 30 st renrasiga kor kvar. Tyvärr har rasen blivit utblandad med Holstein. Jag kanske får söka mig till gårdsbutiker ?
En gorilla begriper nog liknelsen utan problem. Men felet är att den är märkligt konstruerad. Jämför du P76 (och motsvarande V75) med mjölk? Vad skulle då t.ex. platsspel motsvara? En gammal gul lök?

Som sagt, vem som helst begriper att det såklart vore mer attraktivt att erbjuda marknadens alla spelformer snarare än några få. Men så länge folk resonerar som du och hellre skulle sett att den där mjölkbutiken ekade tom så kommer ju aldrig något annat att hända.

Jo, förresten. ATG och Hasse Skarplöth kommer i lugn och ro kunna hitta på nya härliga spelformer som Boost och Virtuell racing. Och Top7 har ju verkligen lyft sig omsättningsmässigt! Likaså triopotterna. Vilken tur att det inte bara finns mjölk att spela på!
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-02, 12:08   #255
 
sedons avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 72
Sharp$: 2283
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
Jag kanske får söka mig till gårdsbutiker ?
Förr fanns det "gårdsbutiker" lite här och var t.ex sattes det upp tillfälliga på Solvalla varje tävlingsdag annars fanns det att få tag i via telefon, vet faktiskt inte hur det är nu för tiden!

Nu tror jag inte Rune Andersson trodde att detta inte skulle ta tid så nog har dom räknat med att det ska rinna ut lite pengar till att börja med, kan ju vara bra att ha nåt att skylla på om man inte kan/får "sponsra" svensk travsport!

För att få folk att börja spela så måste man nog börja med reklam typ leovegas och bet365 där riktigt kända personer säger sej använda legolasbet , vilket för övrigt är ett riktigt uselt namnval!
sedon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td