Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-07-06, 10:34   #181
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Fördelas på båda poolerna sålänge det finns någon som har alla rätt.
Bra. Då är det inte kört om man åker i ett lopp att få bra extra pengar om inte omsättningen blir så stor.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 13:11   #182
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 776
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Enkelrad: Du har helt tappat det!
Fortsätt du och skriv bäst det gitter, du saknar all form av logisk insikt i problematiken !
Återigen för du som ett skogstroll in en frågeställning som aldrig jag tagit upp-
Legolas har jag inte uttryckt mig om öht inom denna frågeställning, således återigen trollmove.

Stänger butiken i diskussionen med dig, för den är absurd, ointressant och felaktig från start till mål!
Fakta 1
Personliga angrepp mot mig är lönlöst. Det är som att försöka vrida vatten ur en sten. Jag kommer aldrig sänka mig så lågt utan det jag angriper är matematiken bakom uträkningar, inte matematikern bakom dessa. Jag försöker även belysa helheten. Vilket jag kommer göra i detta inlägget.

Fakta 2
Konfirmeringsbias hänvisar till en typ av selektivt tänkande varvid man tenderar att lägga märke till det som bekräftar de egna övertygelserna och att ignorera, inte leta efter, eller undervärdera relevansen hos det som säger emot dessa övertygelser. Tyvärr så förekommer det rätt ofta och är ytterst relevant och när man diskuterar Legolas.Bet. Läs inlägg #133 av Solo. Jag håller fullständigt med.

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
Stora problemet är att många redan känner sig svikna och ignorerade. Har pratat med så många som säger samma sak. De anställda tillhör en tydlig falang, kanske lite fast i övertygelsen att de är med och förändrar travvärlden till det bättre för alla travets intressenter.
Fakta 3
I inlägg #143 är hatten1 kritisk mot Legolas.Bet och t.o.m uppmanar att om man har klagomål angående Legolas.Bet ska man kontakta hatten1. Två inlägg senare postar du ett nytt inlägg. Du har fått tillfälle att förklara hur 15 % av ett 30 % spelnetto blir 50 % av spelnettot.

Du tar upp ATG´s provisioner på tidigare 4,25 % och nuvarande för norden på 6,5 %. Det är säkert rätt och jag har inget att invända mot det. ATG hänvisar till att det är marknadsmässiga avtal. Då är det säkert så.

Eller ska vi lita på två " experter " på ett forum som påstår att det normalt är 50 % utan att ange källa ? Att en anställd på Legolas.Bet påstår detta och sedan postar ett inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Räknar man med utlandsspelets spelnetto och att man låter sporten betala för Kanal 75 blir de verkliga medlen till svensk travsport under 30% av spelavdraget.
Inlägget av Solo känns rätt träffande !

hatten1 tar i ett senare inlägg upp att det franska avtalet skiljer sig. Man har olika provisionsavgifter för spel in och spel ut. Jag tycker det talar för att det då verkligen rör sig om marknadsmässiga avtal som ATG gjort.

Fakta 4
Rune Andersson på Mellbygård och jag har en sak gemensamt. Vi båda äger en guldring där det står Avancez. Skillnaden är att i min är det ingraverat 1967 medan i Runes ring står det 1968. Nu är jag visserligen pensionär sedan 10 år tillbaka. Givet min utbildning tror du jag jobbat på :
A ) ATG
B ) ST
C ) Volvo

Jag bara försöker förklara att om prissummorna år 2012 uppgick till 815 miljoner så kan man inte jämföra det rakt av med prissummorna år 2016 som uppgick till 747 miljoner. Man måste se till helheten. Antal lopp och antal startande hästar är viktiga faktorer att ta med i beräkningarna.

Fakta blir då att prispengar/start år 2012 var 7874 kr medan det år 2016 var 7595 kr. Vad säger detta oss då ? Jo, det blev 279 kr mindre år 2016 i prispengar/start.

Sedan att kostnaderna ökat som du skriver är det ingen som ifrågasätter. Men återigen bör man beakta helheten. Kostnaderna har väl även ökat för de övriga inblandade som ATG och ST ? Ändå har de gett sporten 1,6 - 1,7 miljarder årligen de senaste fem åren.

Du nämner fastighetspriser förändrats men se det då ur hela samhällsperspektivet. Bostadstillägget har legat still rätt länge. Man gjorde en liten justering från 93 % till 95 %. Det blev en ökning från 4650 kr till dagens 4750 kr. Man fick 100 kr mer. Även de aktiva inom sporten kommer även de att gå i pension nån gång.

Fakta 5

https://www.travronden.se/insant/dar...des-legolasbet

Efter att jag läst den artikeln skrev jag inlägg #94 i denna tråd. Jag har även kopierat en del av den och påtalat de stora bristerna i det.

" Vårt löfte är att 40 procent av spelnettot, dvs det som är kvar när spelarna fått sitt, ska gå direkt och oavkortat till travsporten. Det som blir kvar ska bolaget försöka leva på. Därmed garanterar vi att travsporten inte ska förlora några pengar pga Legolas.bet, utan tvärtom, kunna få ut mer än de cirka fem kr på varje spelad hundralapp som går till prispengar idag från ATG och mer än de cirka tio kronorna på varje hundralapp som går till travsporten. "

Jag måste säga att jag blir heligt förbannad när jag läser sådan smörja. Det verkar nästan vara lite som en sekt ute på korståg mot ATG och man har intalat för sig själva att man är räddaren av svensk travsport. Precis som andra även påpekat.

Titta nu på den där hundralappen som man talar om. Ca 70 kr går tillbaka till spelaren. Kvar blir då 30 kr. Hälften behåller ATG den andra halva går till prispengar och travsporten. Här talar vi om 50 % av spelnettot !

Sen garanterar man att travsporten inte ska förlora några pengar pga Legolas.Bet utan tvärtom kunna få ut mer.

Man har ett lägre spelavdrag jämfört med ATG och tar man då in MINDRE med pengar så kan man inte ge MER.

Fakta 6
Tänk om man kunde mäta inläggen på nåt sätt.
Jo, det kan man ju.
Enkelrad 174 Sharp$ vs hatten1 som bara fått 2 Sharp$.

Nog om detta...

Läste att Legolas.Bet nu adderar potterna och det är väl inte en dag för sent men det blir dyrt för dom. Nu tror jag säkert att Legolas.Bet kommer ha reduceringsverktyg för reducerade system och liknade som ATG Tillsammans inom en snar framtid.
__________________
Sharp dressed man
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+50), SH (+10), greenj (+20), Helge (+10)

Senast redigerad av Enkelrad den 2017-07-06 klockan 14:04.
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 13:37   #183
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Just nu spelat för ca 3000 kr på deras P54. Vinstpool på över 52 000 kr..

Ungefär som att det skulle omsättas 30 mkr på V75 i kväll hos svenska spelbolaget atg men finnas en vinstpool på 520 miljoner kr ��
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 15:29   #184
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Enkelrad - Som det troll du är kan man inte förvänta sig att du orkar läsa det som är skrivet, annars hade du uppmärksammat att jag skrivit vilka förutsättningar som overseasbetting har , således FAKTA och inget annat.

Men fåna dig vidare, jag har ruttnat på dina illa underbyggda teorier utan verifikationer förutom från ATG som bevisligen helt saknar relevans enär de talar i egen sak.
Du får gärna tro på dom, tror du på politiker också?

Att du använder antalet sharpspoäng som kvalitetsbevis säger exakt ALLT om vem du är, hur du tänker och dina värderingar.
LoL

ps- personangrepp har jag inte idkat, endast beskrivit din argumentationsteknik, som du vänligt nog också bevisade hur osaklig den är , retoriken är i klass med Magdalena Andersson.

Senast redigerad av hatten1 den 2017-07-06 klockan 15:37.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 16:09   #185
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Enkelrad - Som det troll du är kan man inte förvänta sig att du orkar läsa
ps- personangrepp har jag inte idkat
1. Att kalla någon troll är ett personangrepp.
2. När argumenten tryter - skrik.
3. Hatten är arg, är hatten för trång?
4. Vad handlar tråden om?

Mvh Uffe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Enkelrad (+25), Helge (+5), Torstens (+10)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 17:52   #186
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 72
Sharp$: 1273
Standard

Otroligt lång tråd med massor av fakta från både enkelrad och hatten. Vem som har rätt passar jag på men vad jag däremot har noterat, både här och på trottosport, är att när hatten blir trängd så höjer han bara tonläget och ordet troll kommer upp. De gånger han blivit påkommen med rena faktafel på trottosport kommenterar han det aldrig, bara tiger. Jag tycker verkligen att det är bra att någon agerar blåslampa mot Skarpen och det oerhört självgoda atg men om man själv framstår som minst lika självgod faller kritiken tyvärr mer platt än den skulle behöva göra.

Sen förstår jag inte varför en person som förmodligen befinner sig runt de 50 så ofta svänger sig med gammelsvenska uttryck. Vad är poängen? Ge nån sorts pondus eller?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SH (+10), Altoc (+5), Enkelrad (+25), Fulsprit (+5), Helge (+10), greenj (+10)
addictedtoraw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 18:14   #187
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 398
Sharp$: 14204
Standard

https://www.travronden.se/nyheter/sp...med-atg-107219
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 18:31   #188
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Just nu spelat för ca 3000 kr på deras P54. Vinstpool på över 52 000 kr..

Ungefär som att det skulle omsättas 30 mkr på V75 i kväll hos svenska spelbolaget atg men finnas en vinstpool på 520 miljoner kr ��
tyst, tyst, tyst......
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 18:34   #189
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
tyst, tyst, tyst......
Dom får rekordomsättning i kväll. Över 30 tkr spelat nu men med en vinstpool på 75 tkr lär det bli sanslöst bra utdelning för dom som lyckas hitta alla fem vinnarna .
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 18:49   #190
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

84 040 kr blev vinstpoolen på P54. Då är det 34 040 kr från riktiga spel och 50 000 kr som spelbolaget bjuder på. Inte ens spelat för 50 000 kr så snacka om ett spel med rekordhög återbetalning. Nästan 1,50 tillbaka på varje satsad krona. På V75 hos svenska atg i bästa fall 65 öre.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+100)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 18:55   #191
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av addictedtoraw Visa inlägg
Otroligt lång tråd med massor av fakta från både enkelrad och hatten. Vem som har rätt passar jag på men vad jag däremot har noterat, både här och på trottosport, är att när hatten blir trängd så höjer han bara tonläget och ordet troll kommer upp. De gånger han blivit påkommen med rena faktafel på trottosport kommenterar han det aldrig, bara tiger. Jag tycker verkligen att det är bra att någon agerar blåslampa mot Skarpen och det oerhört självgoda atg men om man själv framstår som minst lika självgod faller kritiken tyvärr mer platt än den skulle behöva göra.

Sen förstår jag inte varför en person som förmodligen befinner sig runt de 50 så ofta svänger sig med gammelsvenska uttryck. Vad är poängen? Ge nån sorts pondus eller?

Hatten är gammelkommunist, så därför! Inget skämt - fakta...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 19:20   #192
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Fulsprit: Det där är förtal.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 19:32   #193
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Till alla som är nyfikna på fakta, dvs en utredning gjord av någon utomstående, sportsintegrityservices för LI räkning 2014 bör läsa Paul Scotneys : Swedish-GC-Final-Report-Fi

Den är på 19 sidor, men det bör ju inte vara något problem för de som söker fakta och inte propaganda. Där tas ATGs märkligt låga priser för att sälja spel till sina arrangerande spel och att det är grundorsaken till en mängd problem med utlandsbaserade sajter.

http://www.gamblersvardag.se/atg-har...spraxis-i-10ar

http://www.gamblersvardag.se/paul-sc...ng-av-atg-del1

Likväl så kan ni andra faktaresistenta lyssna på Skarplöth, Ljugkvist och Lindbergs visor.
För det ser vi alla på samhällets utveckling att de styrande alltid talar sanning och aldrig har egna agendor!
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 19:37   #194
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 177
Sharp$: 319
Standard

Hur mycket skall Jensen ljuga om antalet besökande i dag?
Han är den som fått travbanor att ljuga om antalet besökare, det är han allmänt känd för det.....en lögnhals! biträds av Molle och Eskil, vilka puckos!
Kan ingenting om trav!
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 20:41   #195
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Vanligaste argumenten man får från Legolassekten är:

- Du är naiv, gått på allt ATG redovisar.

Detta både här och på andra forum. Ifrågasätt och du får samma svar
"Du är lurad av ATG's propaganda"

Så ni som tycker annat här, ta inte åt er. Tugget är så.

Till sist så kallas man troll om man ifrågasätter sekten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Enkelrad (+10)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td