Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-06-09, 21:22   #61
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
SO.

Svaret är enkelt.

Jag har mig veterligen inte mottagit
någon E-post från dig.

Jajjan
Din epost har varit [email protected] och eftersom
jag inte fått tillbaka det så tar jag för givet att det är rätt adress
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 11:18   #62
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 92
Standard

Trodde faktiskt att Legolas var ett seriöst bolag men hittills har man misslyckats kapitalt med allt. Spelade under elitloppshelgen när potterna var hyfsade och lyckades femdubbla den lax jag satte in. Har kikat in då och då sedan dess, men inte hittat mycket att lira på. Eftersom stålarna bara sitter på kontot tänkte jag ta ut en del av dessa men det verkar vara betydligt svårare än den ursprungliga insättningen. Gjorde mitt uttag för en vecka sedan, men såg i början på denna vecka att pengarna satts tillbaka och inget uttag skett, inga meddelanden från Legolas.

Efter att ha klickat runt ett tag insåg jag själv att jag var tvungen att verifiera mitt konto, och ordnade med detta. Tror kontot blev validerad i tisdags-onsdags och nu skulle det väl funka att ta ut? Inte det, får bara upp error meddelanden. Enda sättet att kontakta deras support är ju deras livechat, ingen inne, men fick skriva ett meddelande så skulle de kontakta mig. Dagarna går, ingen kontakt, kan fortfarande inte ta ut och kommer vägra spela en enda krona till i någon pott innan jag hört något från de. Helt värdelös erfarenhet av Legolas än så länge...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joppe59 (+1), Solvalla (+10), Gus (+5)
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 11:34   #63
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 358
Sharp$: 1297
Standard

Pinsamt "spelbolag"... Otroligt tråkiga spelformer med dom omsättningar som finns. Hur kan man inte ha fasta odds!?

Senast redigerad av Yoast den 2017-06-10 klockan 11:45.
Yoast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 13:48   #64
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Yoast Visa inlägg
Pinsamt "spelbolag"...
Jag läste att Viroid är anställd där.

Och Strappa har varit anställd.

Men sen då... Varför? Och varför inte?

Besvärliga frågor, jag vet, men ibland kan jag inte hålla mig.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-11, 19:30   #65
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2385
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Yoast Visa inlägg
Pinsamt "spelbolag"... Otroligt tråkiga spelformer med dom omsättningar som finns. Hur kan man inte ha fasta odds!?
Fasta odds på trav ( även på annat såklart ) kräver en helt annan hantering. Dels krävs odds-compilers. Men även en hel apparat med riskhantering och setup för insatsbegränsningar.

Att tro på spel på trav med fasta odds och valfria insatser är inte så lite naivt.

Det enda inom "fasta odds" som är rimligt att hoppas på är spelbörsvarianter som t ex Betfair.


Jag håller dock självklart med att det ser tråkigt ut med de minimala potter som funnits att spela om än så länge. Att uppnå "critical mass" på nystartad totalisator är inte det lättaste.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-12, 06:36   #66
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Yoast Visa inlägg
Pinsamt "spelbolag"... Otroligt tråkiga spelformer med dom omsättningar som finns. Hur kan man inte ha fasta odds!?
Det finns något tiotal bolag redan som erbjuder fasta odds på trav, att komma in som helt nya och vara nummer 11 vet jag inte riktigt hur det skulle gå till.

Fasta odds är något som kräver väldigt vassa odds-sättare. Skall man ha de bästa blir det dyrt, nöjer man sig med något annat får man ha en organisation för att limitera hårt istället, då de bästa sitter på andra sidan.

Trav är spel som handlar om informationsövertag. Sent lämnad och/eller unik information betyder ofta väldigt mycket. Det gör det svårt att sätta rätt odds. Som spelbolag är enda försvaret att höja marginalen och limitera hårt. Det blir inte så roligt.

Hanteringen av fasta odds på trav är dyr. Jag har sett compilers som satt travodds mot provision, och deras löner har inte gått att leva på. Det blir verkligen inte mycket över på den verksamhet som finns idag med fasta odds hos något bolag. Legolas.bet är ju ett bolag som startats för att kunna lämna mer pengar till sporten.

Vi har en del aktiviteter för att potterna skall börja växa, och inom kort kommer ni att se mer av dem.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-12, 09:21   #67
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4944
Question

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det finns något tiotal bolag redan som erbjuder fasta odds på trav, att komma in som helt nya och vara nummer 11 vet jag inte riktigt hur det skulle gå till.
Vad jag vet är det bara fem olika? Det borde finnas marknad på travet. Dessvärre vet inte marketingpersonalen på de olika bolagen hur man går till väga för att fånga fisken.

Unibet (Leo Vegas m.fl.)
Bet365
Betsson koncernen
Racebets
Betfair (både odds och spelbörs, enbart vinnarodds)
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-12, 09:43   #68
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 31
Sharp$: 654
Standard

Ni borde ha något incitament för att lägga det allra första förtidsvadet så att potten kommer igång, exempelvis första tusenlappen omsatt per lopp lagd minst tre timmar före start får 10% bonus vid förlorat spel.

En mer grundläggande ide är att ha dynamiska spelavdrag mellan 5 och 15 % på vinnarspelet beroende på hur många hästar som startar i loppet.
1 % spelavdrag för varje startande häst, så ett lopp med 8 hästar får 8 % spelavdrag.
hemlighet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-12, 12:10   #69
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 92
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det finns något tiotal bolag redan som erbjuder fasta odds på trav, att komma in som helt nya och vara nummer 11 vet jag inte riktigt hur det skulle gå till.

Fasta odds är något som kräver väldigt vassa odds-sättare. Skall man ha de bästa blir det dyrt, nöjer man sig med något annat får man ha en organisation för att limitera hårt istället, då de bästa sitter på andra sidan.

Trav är spel som handlar om informationsövertag. Sent lämnad och/eller unik information betyder ofta väldigt mycket. Det gör det svårt att sätta rätt odds. Som spelbolag är enda försvaret att höja marginalen och limitera hårt. Det blir inte så roligt.

Hanteringen av fasta odds på trav är dyr. Jag har sett compilers som satt travodds mot provision, och deras löner har inte gått att leva på. Det blir verkligen inte mycket över på den verksamhet som finns idag med fasta odds hos något bolag. Legolas.bet är ju ett bolag som startats för att kunna lämna mer pengar till sporten.

Vi har en del aktiviteter för att potterna skall börja växa, och inom kort kommer ni att se mer av dem.
Ni kan ha hur mycket aktiviteter ni vill, men utan en fungerande kundtjänst kommer inga pengar att omsättas från min sida i alla fall. Tyvärr är jag numera kraftigt limiterad på racebets, så får hålla mig till betfair och atg fortsättningsvis...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Solvalla (+10)
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-18, 11:01   #70
 
MoniMakerApps avatar
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 1252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Hej Olle! Jag förstår dina invändningar, och håller med om dem.

Vi hoppas ha fått ordning på tidsproblemen där spel försvunnit från vår hemsida i förtid.

Förhoppningsvis kommer det också upp en mer rättvisande oddsmatris på D2 innan kvällens tävlingar, annars i morgon.

Spelavdraget på D2 är för övrigt 20%.
Hur ser spelavdraget ut på övriga spelformer? P76? P54? P3? Vinnare? Går inte att finna i FAQ:n eller så är jag dålig på att leta...
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-18, 12:05   #71
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2385
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MoniMakerApp Visa inlägg
Hur ser spelavdraget ut på övriga spelformer? P76? P54? P3? Vinnare? Går inte att finna i FAQ:n eller så är jag dålig på att leta...
-5 procentenheter jämfört med ATGs spelform med motsvarande antal lopp.


P76 - 30%
P54 - 30%
P3 -25% EDIT: Tydligen har man satt 25% på P3. Borde vara 20% enligt 5%-prrincipen dock.
D2 - 20%
Winner -15%
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MoniMakerApp (+10)

Senast redigerad av Strappa71 den 2017-06-18 klockan 17:24.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-18, 13:14   #72
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Finns endast fyra bookiebolag med fasta odds, Betssonkoncernen (inkl racebets men de har egna odds och därmed annorlunda samt har högsta oddsgaranti där ATGs toto betalas om oddset är högre än fasta oddset) Kindredgroup (Unibet med skins - odds satta av Kambi) Bet365 samt Betfair där fasta oddsen limiteras snabbare än något annat bolag och börsen har usel omsättning.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-18, 13:47   #73
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 358
Sharp$: 1297
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det finns något tiotal bolag redan som erbjuder fasta odds på trav, att komma in som helt nya och vara nummer 11 vet jag inte riktigt hur det skulle gå till.
Det finns ett fåtal och alla suger hårt.

Har ingen aning om hur ni skall kunna locka över spelare från ATG till eran mycket sämre modell...
Yoast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-18, 17:06   #74
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MoniMakerApp Visa inlägg
Hur ser spelavdraget ut på övriga spelformer? P76? P54? P3? Vinnare? Går inte att finna i FAQ:n eller så är jag dålig på att leta...
P76 och P54 30%, Pick3 25% och Winner 15%.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-18, 17:12   #75
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Finns endast fyra bookiebolag med fasta odds, Betssonkoncernen (inkl racebets men de har egna odds och därmed annorlunda samt har högsta oddsgaranti där ATGs toto betalas om oddset är högre än fasta oddset) Kindredgroup (Unibet med skins - odds satta av Kambi) Bet365 samt Betfair där fasta oddsen limiteras snabbare än något annat bolag och börsen har usel omsättning.
Det finns ett antal bolag som köper odds från Kambi, och som inte tillhör Kindred-sfären. LeoVegas är ett sådant exempel. De har egna regler för limits etc, men börjar alla med samma odds från sagda Kambi (som inte heller ägs av Kindred, även om det är Anders Ström som startat det).
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td