Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-09, 22:03   #46
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Sen tror jag inte Mattias vinner första heller... Sir QC kommer döda honom för att ge loppet till sin Nurmos och Hawk Cliff så det så
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 22:13   #47
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Lås på Berghs 3 hästar i stoloppet... man vet ju vad som händer när samma tränare har 2 hästar i loppen nu för tiden så 3 st gör det hela lite enklare. Och är man fräck spikar man den minst betrodda av dom för det är ofta den som brukar vinna.. vet inte hur många ggr jag sett det.

Det är bara att lira tvilling runt om och trio x 100 så har man inlett året bra

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-09 klockan 23:15.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 22:35   #48
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Då har vi ännu en liten "tvist" inför lördagen. Ängsborken ser iskall ut tycker jag. Inte mycket galopper i raden men 7/18 i karriären. Bara där är det ljummet. Och sen är alla konkurrenter superrutinerade. Sist mötte han ett skitgäng i jämförelse och fick gå i ledning som jättefavorit. Kunde köpa att han var favorit om han stått på start, men spår 7 på tillägg kan ju bli precis hur dåligt som helst. Det är sällan de kan skicka iväg på riktigt med kallbloden, väldigt ofta hamnar de på vingel ordentligt istället. OM han laddar alltså! låter på första intervjuerna som att de inte bestämt sig helt för upplägget. Backar man ner som siste man är man riktigt utlämnad också.

Sen gjorde jag en annan observation när jag gick igenom favoritens historik, jag slogs av hur små fält den gått i. Mycket galopper trots ganska lite trafik. Det visade sig rätt, på hans 10 segrar har det aldrig varit ett större fält än 10 hästar. Ofta riktigt små fält. 15 kusar i loppet nu i kombination med distansen. Det är problem i kubik med det där läget.

10
7
6
6
9
6
9
4
5
10
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), SO (+5), jomtien (+10), Flyer (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 23:12   #49
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Då har vi ännu en liten "tvist" inför lördagen. Ängsborken ser iskall ut tycker jag. Inte mycket galopper i raden men 7/18 i karriären. Bara där är det ljummet. Och sen är alla konkurrenter superrutinerade. Sist mötte han ett skitgäng i jämförelse och fick gå i ledning som jättefavorit. Kunde köpa att han var favorit om han stått på start, men spår 7 på tillägg kan ju bli precis hur dåligt som helst. Det är sällan de kan skicka iväg på riktigt med kallbloden, väldigt ofta hamnar de på vingel ordentligt istället. OM han laddar alltså! låter på första intervjuerna som att de inte bestämt sig helt för upplägget. Backar man ner som siste man är man riktigt utlämnad också.

Sen gjorde jag en annan observation när jag gick igenom favoritens historik, jag slogs av hur små fält den gått i. Mycket galopper trots ganska lite trafik. Det visade sig rätt, på hans 10 segrar har det aldrig varit ett större fält än 10 hästar. Ofta riktigt små fält. 15 kusar i loppet nu i kombination med distansen. Det är problem i kubik med det där läget.

10
7
6
6
9
6
9
4
5
10


Bra att du tog fram detta. Men jag tror inte jag sett många kallblodslopp vinnas från startfållan oavsett kort distans eller medel (mest i lägre klasser i så fall). Alltid (nästan) nån vinner från tillägg. 11an är intressant med Djuse. Nån sa Minessa och den har ju springspår oxå och kan hamna snett på det. Jag skojar lite när jag skriver att den vinner ifrån tredje spår hela vägen men jag gillar hästen och att det är hemmaplan. Men jag vet att det är öppnare än så.

Tack för denna info Stekel! Bra att veta.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 02:49   #50
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 152
Sharp$: 9337
Standard

Det ser ut som att några starka favoriter kommer vinna. Min plan är att lira ett andelsspel för 99:- med 20 andelar. (1980:- skulle systemet kosta) Tanken är 3 spikar, 2 helgarderade och ett lopp med 10 hästar. I avd 6 ska det vara 3 hästar varav 15 Fame Boko är mitt första val. Där behöver jag input på vilka 2 till ni vill ha med. Upplägget ser ut såhär:

Avd 1. 4 DDZ
Avd 2. 1,2,3,7,8,9,11,12,13,15 (när vann ett sto i kallblod senast??)
Avd 3. 10 Propulsion
Avd 4. Alla
Avd 5. Alla
Avd 6. 15 Fame Boko (och 2 förslag till)
Avd 7. 1 Arch Lane

Får vi 3 rejäla skrällar så blir det ändå bra pengar!
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 07:18   #51
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Bra att du tog fram detta. Men jag tror inte jag sett många kallblodslopp vinnas från startfållan oavsett kort distans eller medel (mest i lägre klasser i så fall). Alltid (nästan) nån vinner från tillägg. 11an är intressant med Djuse. Nån sa Minessa och den har ju springspår oxå och kan hamna snett på det. Jag skojar lite när jag skriver att den vinner ifrån tredje spår hela vägen men jag gillar hästen och att det är hemmaplan. Men jag vet att det är öppnare än så.

Tack för denna info Stekel! Bra att veta.
Troll Solen hade ju inte en sportmössa mot Valle Mattis som nyligen vann från första volten?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+1)
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 07:33   #52
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Troll Solen hade ju inte en sportmössa mot Valle Mattis som nyligen vann från första volten?
Jag kan hitta fler lopp där nån från start har vunnit
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 07:55   #53
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Inget snack om Berharns Springbank i 5.e avd??
Den är väl stenklar??
14% i nuläget känns som en bjudning.
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 07:59   #54
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Jag tror inte alla kan vinna i kallblodsloppet dock. 2,3,6,9,11,15 tror jag räcker gott och väl. Kanske Guli Rubin oxå. Zitor har ingen form och körs inte direkt av en proffskusk och Minessa har ingen form.
6 har ju springspår och form och en bra tid i Norge över distansen där banorna nog är långsammare.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 08:01   #55
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Så viktigt att kolla formen ... vann dom sist eller gjorde ett bra lopp. Totalt avgörande.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 08:41   #56
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22762
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Samma gäller 6 Huddlestone ... vinner från dödens.
Bra spik till 6%
Nu har du glömt det igen hubba, hela ekipage som räknas.
Henrik S, hur ofta vinner han när det är vanliga lopp, för att inte snacka om V75?
Plocka med han som skräll, visst, men spika den är jag väldigt tveksam.
Får säkert äta upp det efteråt, men....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)

Senast redigerad av Dahle den 2020-01-10 klockan 08:45.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 10:35   #57
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Nu har du glömt det igen hubba, hela ekipage som räknas.
Henrik S, hur ofta vinner han när det är vanliga lopp, för att inte snacka om V75?
Plocka med han som skräll, visst, men spika den är jag väldigt tveksam.
Får säkert äta upp det efteråt, men....
Enda anledningen i så fall är att det är hemmaplan och 6 % samt slog en bra häst sist från dödens. Vet inte hur han hinner med i kortlopp men det står att den öppnar fort och lär få en bra position. Om man nu tror att det skräller här så kan man lika gärna spika sin skräll idé.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 11:04   #58
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Bra att du tog fram detta. Men jag tror inte jag sett många kallblodslopp vinnas från startfållan oavsett kort distans eller medel (mest i lägre klasser i så fall). Alltid (nästan) nån vinner från tillägg. 11an är intressant med Djuse. Nån sa Minessa och den har ju springspår oxå och kan hamna snett på det. Jag skojar lite när jag skriver att den vinner ifrån tredje spår hela vägen men jag gillar hästen och att det är hemmaplan. Men jag vet att det är öppnare än så.

Tack för denna info Stekel! Bra att veta.
Nej men statistiken säger ändå att det är ganska jämnt mellan volterna i den här typen av lopp, det är nära 50/50. Statistikjens la ut info om twitter om detta igår. 18 hästar av 261 startande på startvolten har vunnit (6,9%). Och 15/185 (8,1%) på tillägg. Och de siffrorna ska nog ses i ljuset av att:

1. Propositionen överlag brukar vara med fördelaktig för tilläggen än denna gång. Det brukar finnas någon eller några riktigt bra på tillägg också, den här gången sticker ingen ut direkt.

2. Det är svårare för tilläggsvolten när det är fullt fält med 15 hästar.


Han la en blänkare med statistik om stoloppet också förresten som var intressant. Hela 11/80 (13,8%) startande på dubbla tillägg har vunnit såna lopp! Motsvarande siffra för första tilläggsvolten är 12/289 (4,2%) och 24/325 (7,4%) för starthästarna.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 11:38   #59
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 019
Sharp$: 14782
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Enda anledningen i så fall är att det är hemmaplan och 6 % samt slog en bra häst sist från dödens. Vet inte hur han hinner med i kortlopp men det står att den öppnar fort och lär få en bra position. Om man nu tror att det skräller här så kan man lika gärna spika sin skräll idé.
Expressen spikar den lr rättare Jonas Noreen
zimonzzon85 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 12:53   #60
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Fel forum.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td