Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-11, 11:47   #136
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Arne har väl kört den alla ggr
Ja, men jag ville bara förtydliga att det inte var tränaren som har kört den utan en medioker catch-driver med en vinstprocent på runt 8. Närmast jämförbara svenska kusk kan vara Magnus O Jonsson, dom kör ungefär lika många lopp, vinner ungefär lika ofta och kör in ungefär lika mycket pengar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 11:54   #137
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 115
Sharp$: 1241
Standard

1: 2, 4, 6, 8
2: 3
3: 5, 10
4: 10
5, 1, 2, 3, 5, 6, 8
6: 3, 5, 6, 8, 15
7: 1, 6, 7
Utgångar avd 1 häst nr 2
avd 5 häst nr 5
avd 6 häst nr 8
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 11:54   #138
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 736
Sharp$: 37612
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
För er som inte testat Challenge trav på Svenskaspel så är det ett ypperligt tillfälle idag. 87k extra i potten och därmed nästan säkert över 100% återbetalning (om någon sätter alla rätt det vill säga)!

Men jag varnar, det är ingen jätteenkel spelform även om det ser väldigt lätt ut. Medelvärdet för alla rätt ligger runt 10k. Rekommenderar att man spelar allra minst 24 rader om man ger sig in på en lördagsomgång. Annars är det lite pengarna i sjön.
Har de fler vinstpooler eller är det allt eller inget som gäller?
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 11:56   #139
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6129
Standard

Provade en liten en
1 x
x
2
2
x
1
2

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
För er som inte testat Challenge trav på Svenskaspel så är det ett ypperligt tillfälle idag. 87k extra i potten och därmed nästan säkert över 100% återbetalning (om någon sätter alla rätt det vill säga)!

Men jag varnar, det är ingen jätteenkel spelform även om det ser väldigt lätt ut. Medelvärdet för alla rätt ligger runt 10k. Rekommenderar att man spelar allra minst 24 rader om man ger sig in på en lördagsomgång. Annars är det lite pengarna i sjön.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 12:04   #140
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Har de fler vinstpooler eller är det allt eller inget som gäller?
All or nothing! Är det ingen som klarar det så delas inget ut och de använder potten som brinner inne till jackpott en annan gång. Som idag t ex.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shooter (+20)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 12:06   #141
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Provade en liten en
1 x
x
2
2
x
1
2
Den kan nog nästan ha ensam-potential faktiskt, trots sin lilla storlek!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 12:08   #142
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6129
Standard

Var så jag tänkte. Och följer ändå egna ranken.

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Den kan nog nästan ha ensam-potential faktiskt, trots sin lilla storlek!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 12:08   #143
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är en jätterelevant frågeställning och väl värt att diskutera!

Ja men det är ju just det. Ett streck på Indras Secret och Fluke kostar troligtvis strecken på både Karlängs Lill och Okalanai Grazia. Spelar man reducerat kan man i viss mån både ha kakan och äta den så att säga. Med maxkrav på betrodda man tror väldigt lite på t ex. När man spelar matematiskt så är det desto viktigare att ta ställning för att göra bra bruk av insatserna. Att rutinmässigt aldrig sila bort en favorit vid garderingarna gör systemen väldigt trubbiga och man får med mycket rader med dåligt värde på bekostnad av rader med bra värde. Variansen blir högre och risken finns alltid att mardrömsscenariot slår in. Det kommer två stjärnsmällar som man sätter. Och den där favoriten man hoppade vinner. Men den stora frågan är även i det scenariot om man fått med båda stjärnsmällarna om man tagit med alla favoriter? Kanske (förmodligen) inte.

Om mina spikar varit oddsare eller åtminstone icke-favoriter hela högen, då hade jag nog inte lämnat alla de här favoriterna utanför. Det man ska ha klart för sig vad de där raderna (varav de allra flesta är nära rena favoritparader) kostar. Kladdar jag in streck på favoriterna i de lopp jag lämnat dem utanför kostar systemet hux flux hela 35% mer. Att lägga till en favorit kostar visserligen "bara" 8% mer. 12kr mer per andel omräknat i pengar som du säger, och då låter det ju lite. Men det är viktigt att fråga sig om det i längden är vettigt bruk av de där pengarna. Och över ett år är det många tusenlappar det rör sig om.

När jag garderar lopp brukar jag faktiskt sällan ta ställning mot flera favoriter så kraftigt som idag ska jag tillägga. Men i den här omgången så skriker det dåliga favoriter om alla de här tre. Och då i kombination med att jag tror på tre andra favoriter som jag spikar så var det ett ovanligt lätt val att göra på det viset. Det kan hända att någon av de här tre favoriterna kommer med till slut beroende på snacket sista timmarna, men troligtvis inte.
Håller inte med dig om alla slutsatser - men respekterar att du vet vad du gör och varför. Du har en odefinierad målsättning, där hög utdelning ingår, och där konsekvent alla streck är ett led att nå målet. Dessutom är du både ordentligt påläst, mattesnille, erfaren och kunnig om spel på hästar.. .

Vi som konstruerar system att säljas till ett 30-tal "svensson" har en annan målsättning. Mina kunder klarar inte, att systemet missar Propulsion eller Indra's Secret. Och de klarar heller inte något annat än ett enkelt matematiskt system. Dessutom måste det låsas lördag kl 10.30.

Sedan gör jag ett eget annorlunda system, som inlämnas strax före start. Det här tycker jag är en jätterelevant diskussion, som kan föras i en separat tråd.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 12:14   #144
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 736
Sharp$: 37612
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
All or nothing! Är det ingen som klarar det så delas inget ut och de använder potten som brinner inne till jackpott en annan gång. Som idag t ex.
Skaffade ett konto och gjorde en liten på skoj.

X2
1
2
1
X
X
1X2
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 12:15   #145
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6129
Standard

Dagens försök fick bli så här:
4 - 6,8,5,2,3,1,7
3 Hvalstad Odin
10 Propulsion
9 - 4,7,8,10,1,6,2
7 Whitsun Madonna
3,14 - 8,10,6,4,13,9,5,7,2,12,11,1
7 - 1,6,8

Valde mellan HO eller Guldtopp. Örjan och att ha tävlat i Norge fick bli avgörande. Att SO tror på 2 är värst emot.

Reducering: Minst en A i avd 1/6 resp. 4/7.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 12:20   #146
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Tack för en välskriven analys! Men angående reserver,... inte är det väl smart o sätta Elian som förstareserv på två streck? Stryker de proppen när han är streckad till 80% så kommer väl Elian vara en av tidernas största favoriter? Känns ju mycket rimligare o sätta Zenit Brick som första reserv. För har Elian Web 80% och Zenit Brick 5% i ett lopp utan proppen hade jag ju spikat Zenit Brick utan att blinka.

Hejoch tack!

Vanligtvis håller jag med dig här, men just i detta fallet vill jag hellre få in 5an trots den får alla proppens streck då jag anser den har överlägsen vinstchans från spets, särskilt om Proppen är borta.
Jag tycker inte Zenith är där formmässigt än för att ta ner 5an från dödens lr spurta ner den sista 700.. då är det slöseri att få in en häst jag inte tror på, även om den såklart streckmässigt är "rätt" att få in.

Men jag tror 5an har kanske 70-75% chans om proppen stryks, och då tar jag hellre den ggr 2,iaf just detta tillfället!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 12:23   #147
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 2133
Standard

Granfield Aiden, läser jag mig till som dagens mest spelvärd spik. Visserligen gör det lite ont att singla mot Ready Cash-avkomman Rocky Tilly, men Korpi har a l l t i d vältränat, härdad på Vermo och mycket pengar för klassen. 16%.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+3)
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 12:28   #148
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Håller inte med dig om alla slutsatser - men respekterar att du vet vad du gör och varför. Du har en odefinierad målsättning, där hög utdelning ingår, och där konsekvent alla streck är ett led att nå målet. Dessutom är du både ordentligt påläst, mattesnille, erfaren och kunnig om spel på hästar.. .

Vi som konstruerar system att säljas till ett 30-tal "svensson" har en annan målsättning. Mina kunder klarar inte, att systemet missar Propulsion eller Indra's Secret. Och de klarar heller inte något annat än ett enkelt matematiskt system. Dessutom måste det låsas lördag kl 10.30.

Sedan gör jag ett eget annorlunda system, som inlämnas strax före start. Det här tycker jag är en jätterelevant diskussion, som kan föras i en separat tråd.
Ja det bygger ju lite på den typen av spelare som hänger här och som är kunder på vår tillsammans-butik Västertorps. På vanliga butiker går det inte hem att spela på det här viset.

Vi testade lite att köra renodlade favorit-system under förra året för vi trodde att en del ändå ville ha det. Men det fanns inte intresse, så köparna vill uppenbarligen att vi går åtminstone en liten bit utanför boxen. Och det passar hur vi vill spela så det är en perfekt match!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 12:30   #149
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

För övrigt håller jag med om att det varit bra och givande inlägg till denna omgången!

Fascinerande att vi alla ser precis samma lopp varje vecka, men ändå kan tippa så pass "olika" lr tänka så olika som vi gör i vissa lopp.

Det man får ta med sig är att hur mycket man än diskuterar och vänder och vrider på det så är det djur som tävlar, det kan alltid komma en galopp, en kusk som tar felbeslut, omstart som stressar upp en favorit osv... Har iaf själv blivit förbannad för att man åkt på ngt man inte kunnat påverka själv så många ggr... men aldrig lönt att bli arg, bara att tänka ""Ny omgång nästa vecka" tar det då istället. Ger mer sinnesro då spiken hoppar bort sig på upploppet med segern klar... =)

Nu ser jag iaf fram emot värmningarna och att "experterna" snackar upp en häst i varje lopp så man slipper spela vinnare på den och får bättre odds på några andra hästar i loppet
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 12:37   #150
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
För övrigt håller jag med om att det varit bra och givande inlägg till denna omgången!

Fascinerande att vi alla ser precis samma lopp varje vecka, men ändå kan tippa så pass "olika" lr tänka så olika som vi gör i vissa lopp.

Det man får ta med sig är att hur mycket man än diskuterar och vänder och vrider på det så är det djur som tävlar, det kan alltid komma en galopp, en kusk som tar felbeslut, omstart som stressar upp en favorit osv... Har iaf själv blivit förbannad för att man åkt på ngt man inte kunnat påverka själv så många ggr... men aldrig lönt att bli arg, bara att tänka ""Ny omgång nästa vecka" tar det då istället. Ger mer sinnesro då spiken hoppar bort sig på upploppet med segern klar... =)

Nu ser jag iaf fram emot värmningarna och att "experterna" snackar upp en häst i varje lopp så man slipper spela vinnare på den och får bättre odds på några andra hästar i loppet
Ja. Hoppas det är ”Kusken” Forsgren i stora tv-sändningen. Då kan du lira vinnare på alla i alla lopp
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td