Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-09-05, 18:49   #1
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

V75 Jägers 6/9 - Derbyt!


Jag kunde inte hitta nån tråd som var öppnad till morgondagens lopp ännu?

Jag hoppas mest på Aetos Kronos, gillar Riordan verkar vara en skön snubbe la in en liten slant på Aetos innan uttagningsloppet till 7,50 hos SvS.

Taskigt spår för 8 Victory Road i avd2 men ska nog inte nonchaleras helt! Anmäld med bike, inte läst nån intervju om det är bestämt att det blir så ännu.

Tyskt gäst med staket och med det fina namnet Larsson kanske kan vara nåt Favoriten i det loppet var bara rent av svag senast och med det i bagaget är den för stor favorit....Gambit Brodde kan utmana också och framför allt tycker jag L Amour Bonanza är löjligt bortglömd på 2%...

Får Bucks to Burn vinna denna gången då...?!?

Ska bli spännade o se vad SvS har för odds på Strangerinthenight i avd1 som har bra spetschans och borde kunna orka till topp 3 iaf, några tuffa ston på 20m men det är bara 1½ varv som ska travas!

Senast redigerad av viking90 den 2020-09-05 klockan 21:39.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 09:07   #2
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 759
Sharp$: 2633
Standard

ser ut vara starka favoriter, tror inte på hög utdelning idag.. chanslappen blir såhär
V75
Inlämnat: 2020-09-06, 10:07
Jägersro
Söndag 2020-09-06
Start: 15:00
Kostnad: 240,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Elmo Ice (4, 10)
2: 2, 4, 7, 10 (5, 6)
3: 3 Diana Zet (4, 1)
4: 1, 2, 3, 4, 7, 11 (9, 8)
5: 2, 6, 7, 11, 12 (3, 4)
6: 8 Don Fanucci Zet (1, 5)
7: 2, 5, 6, 12 (9, 10)

1x4x1x6x5x1x4 = 480 rader.
480 x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr.
Totalt: 240,00 kr.
Rättningskod: WHC TDF TRM
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 09:10   #3
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av heddari Visa inlägg
ser ut vara starka favoriter, tror inte på hög utdelning idag.. chanslappen blir såhär
V75
Inlämnat: 2020-09-06, 10:07
Jägersro
Söndag 2020-09-06
Start: 15:00
Kostnad: 240,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Elmo Ice (4, 10)
2: 2, 4, 7, 10 (5, 6)
3: 3 Diana Zet (4, 1)
4: 1, 2, 3, 4, 7, 11 (9, 8)
5: 2, 6, 7, 11, 12 (3, 4)
6: 8 Don Fanucci Zet (1, 5)
7: 2, 5, 6, 12 (9, 10)

1x4x1x6x5x1x4 = 480 rader.
480 x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr.
Totalt: 240,00 kr.
Rättningskod: WHC TDF TRM

Vågad chansspik där, står ju ruskigt illa till i loppet, 12k mindre inkört och man skulle stått i startvolten istället. Men du hade ju koll på dina fina spikar i går så det är väl bara att rygga

Lycka till!
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 09:12   #4
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 759
Sharp$: 2633
Standard

rygga absolut inte om du vill vinna goops häst vinner säkert med 100m
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 10:41   #5
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

När man läst på lite är väl slutsatsen att det är mer som talar för femrättsjackpot idag än för stora pengar. Sporten mer än spelet som är intressant.

Tänkbar skräll: Grande Diva Sisu i stoderbyt. Om det blir körning så klart vilket det kan bli om Bergh håller upp ledningen. Nordströms häst ska växlas upp i utrustningen och gå dom när hon vann stosprintern. Bäst baktfrån. 18,50 var det bästa fasta oddset jag såg när jag kollade precis hos några bolag.

Jättestänkare i derbyt: Ultion Face på första barfota runt om och första jänkarvagn. Hemmaplan. Inga andra som ska växla upp dramatiskt i utrustningen . Ett riktigt långskott så klart men går att få 46 ggr t ex hos svenska spel. Är kanske där den ska ligga trots allt oddsmässigt i detta sällskap från spår 7.


Spara inte på strecken i avd 5. Finalen av Bertmarks ett riktigt skräll lopp historiskt och brukar inte bli kört som man tror.

Såg att Goop växlade upp till bike och barfota på Zuchero Roc i avd 2 för en halvtimme sedan. Vet inte vad det betyder. Inget som nämndes i björnkollen och inget som aviserats i förhandsintervjuer.

Blir nog inget spelande idag för mig som det ser ut. Räcker väl med den fina sporten som erbjuds för en trevlig eftermiddag med trav.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 10:58   #6
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

OMGÅNGENS BÄSTA SPIK:

STRANGERINTHENIGHT

HÖGST SEGERCHANS I ÖVRIGA LOPP:

ARDEN WISE AS

KNOWLEDGE’EM

DIANA ZET

UNOICSDUE GNAFA

AETOS KRONOS

BUCKS TO BURN

OMGÅNGENS MEST ÖVERSPELADE:

ZUCCHERO ROC

LARSSON

PASTOR POWER

OMGÅNGENS BÄSTA SKRÄLLBUD:

GRANDE DIVA SISU

BEARTIME

PARTIZAN FACE


OMGÅNGSANALYS:

Arden Wise As utmanade Viscount senast när Goop hittade ut i andraspår med 700 kvar. Då över 2640 meter. Nu har han tre varv på sig och det är inga problem för en häst som gått bra på Vincennes. Beskedligare motstånd och ett bra läge för en spårsnål inledning stärker hans aktier i loppet. Klar förstahäst, vilket också spelarna är med på.

Panamera är rejäl och svarar ofta för jämna och bra prestationer. Hästen var dock en liten besvikelse på Lunden senast, men det är också en knepig bana och hästen blev het när ena skygglappen ramlade ned. Nu förstärker Kihlström i sulkyn och han vet hur man bjuder upp till kamp mot Goop.

Junior Band är lite entaktad och får normalt sett det tufft att hålla undan, men han har läget och Bergh lär försöka dra på i ett hårt, jämnt tempo på spetsbanan Jägersro. Ska inte nonchaleras.
__________________________________________________ _____________________________________

Christoffer har aviserat att han kommer att ladda vad som går med favoriten Knowledge’Em och når ekipaget tät ska det givetvis vara en mycket bra segerchans. Hästen går sina 13-tider över distansen och kan säkert sänka sitt rekord om det krävs.

Där bakom tycker jag att Quite A Quality är intressant. Det vankas barfota och amerikansk sulky från ett bra läge för en startsnabb häst. Tveksamt om han tar längden på Ingemar Palema som kommer att utrustas med ett helstängt huvudlag, men det kan bli en position i 2-3-par utvändigt. Han är vass på speed och är inte borta trots att det är svårt att ta något från kön på en snabb Jägersro-oval.

__________________________________________________ _____________________________________
Diana Zet har tjänat över 7 miljoner på 17 starter, vilket är ruskigt bra. Det är givetvis en högkapabel märr, men jag tror inte att hon är särskilt mycket bättre än några av konkurrenterna här och många större segrar är tagna på att hon har tagit sig till spets och väl där bestämma tempot. Hon är knapp spetsfavorit även här och med stallkamraten som värsta motbud är det klart att det ser bra ut på förhand.

Milady Grace har höjt sig i Redéns regi och hon är ruskigt rejäl. Hon ger ett kraftfullare intryck än Diana på banan och jag tror att hon är snäppet bättre som häst. Hon leker 12-tider med vanlig vagn från dödens och får nu Goop upp. Är det någon som ska utmana Kihlström över ett upplopp är det han och när han har en kraftfull häst med sig är han livsfarlig. Att vinna från dödens är inte lika otänkbart när det gäller två varv, men det kan även bli andra utvändigt bakom stallkamraten om Bergh lyckas svara invändigt. För även om Milady kan öppna så blir det svårt att ta en hel längd på Diana.

Mellby Harissa är kanske inte riktigt på samma nivå som ovan nämnda, men bara strax under. Styrkan och inställningen är iallafall på nivån för att utmana och Bergh ger inte bort något gratis till konkurrenterna när han har en startsnabb märr från innerspåret. Han är med för att vinna och lyckas han svara ledningen kan det bära hela vägen.

Går det utanför dessa tre kan det ge bra betalt och Grande Diva Sisu är tänkbar bakom. Hon går allra bäst bakifrån och plockade ned en så bra häst som Golden Tricks när hon fick lifta med i spåren i Drottningens Pokal. Nordström är ingen bra kusk, men han har blivit lite bättre och här behöver han bara lifta med i rygg på den startsnabba favoriten så sitter han tidigt i slagläge.
__________________________________________________ _____________________________________

Strangerinthenight har utvecklats helt i rätt riktning. Från att inte ha varit någon märkvärdig sort springer hon nu 13-tider över medeldistans bakom kulltoppar, med skor och vanlig vagn. Nu blir det barfota runt om och jänkarvagn för första gången. Detta på en startsnabb märr från toppspår, vilken aldrig har galopperat, är givetvis högintressant. Jag tror att konkurrenterna får väldigt svårt att slå klorna i henne från ledningen. Hon är säkert mogen en låg 12-tid om allt faller väl ut och då ska konkurrenterna ner på låga 11-tider. Det är få som klarar det och det är inget jag vill gissa på. Att vi dessutom har Magnus A Djuse stärker min tro på ekipaget, då han alltid är påläst och vet vad som krävs för att vinna.

__________________________________________________ _____________________________________

Unoicsdue Gnafa går från att ha varit storfavorit mot Pleasure For Cash, Strong Pepper och gänget, till att bli lite mindre favorit mot dessa. Det är dock rimligt då han inte är helt att lita på. Håkan B tillhör dock de bättre kuskarna i fältet och får han iväg honom vettigt kan det ju bära av till tidig ledning, varifrån det är toppchans. En sund etta, men det finns motbud och det är alltid lite vanskligt att jobba med en häst som har haft toppform tidigare under året och kommer från en lite sämre insats.

Larsson blir ganska hårt betrodd och seglar upp som ett allvarligt motbud på strecken, men jag är tveksam. Han är ingen raket ut och besegrar knappast favoriten från dödens. Blir han släppt till ledningen av någon av övriga kan han givetvis vinna då han är stark och rejäl, men då måste han vara tidigt framme. Det är som sagt en rejäl häst med rätt inställning, vilket raden antyder, men han är bara en av flera i det här loppet.

Caligula är en av fältets bästa hästar och från innerspåret kommer han laddas iväg rejält av Ingvar Nyberg. Det kan bli svårt att hålla ut samtliga utvändigt, men det är en hyfsat god chans till rygg ledaren och det är en perfekt position att sitta i med de här förutsättningarna. Han är på väg mot toppformen och då är han redo för att gå en 12-tid från det här läget, vilket räcker långt med lite klaff.

Beartime laddas från spår fem och lyckas Claesson pressa sig till tät utan att det kostar för mycket är det inte otroligt att han testar i den positionen. Oavsett blir det som sämst rygg ledaren och han ska räknas till sanslöst låg procent.

__________________________________________________ _____________________________________

Dagens huvudnummer är givetvis derbyt och det är ruggig jämnt mellan favoritkvartetten. Jag tror mest på Aetos Kronos som är otroligt rejäl och tuff. Det kan nog bli lite tempo på tillställningen och körning initialt, varför jag tror att han blir tung att stå emot. Det har vi sett tidigare och han hanterar de längre distanserna mycket väl.

Hail Mary är knapp spetsfavorit, men det kommer att laddas utifrån och jag är säker på att både Erik, Adrian och kanske Örjan vill testa. De kommer att komma i en väldig fart utifrån och det gäller att ”Bergharn” får en ordentlig fart på sin häst för att hålla upp ledningen. Lyckas han med får övriga vara bra för att besegra honom, för hästen är högkapabel och vi har sett hela året att det här är ett riktigt ämne.

Don Fanucci Zet blir lite av en joker från spåret, även om han tillhör favoriterna. Men det jag menar är att han kan bli en rejäl faktor i öppningen om Örjan sänder vad som går. Redén hintar ju lite om det i intervjuerna och säger att han är kusligt snabb iväg om man sänder för fullt, vilket vi också sett. Kommer han med full skjuts in i kurvan är det inte säkert att Hail Mary kan svara och sitter Kihlström i ledningen med ett Redén-tränat monster vet vi hur det brukar sluta. Han lär dock inte få bestämma allt för mycket loppet igenom vid det scenariot då det är offensiva kuskar med bakom hästar som tål jobb.

Power har hittat tillbaka till toppformen och såg kanonfin ut senast när Lennartsson bara satt och finåkte. Nu får han chansen bakom hästen igen och spåret blev bra. Hästen tål tuffa upplägg och är tuff mentalt. Distansen står han dessutom på ett mycket bra sätt.

__________________________________________________ _____________________________________

Bucks To Burn höll starkt senast, men fick ge vika mot stenkrossen Mindyourvalue W.F. Han börjar närma sig toppformen och står på tur för en seger. Mot det här moståndet är det inte otänkbart att den kommer nu. Ska blanda sig i striden även med en resa den tunga vägen och känslan är att han bara vinner det här loppet. En mycket god chans är det iallafall.

Pastor Power har absolut toppform och läget går inte att klaga på med en startsnabb häst. Han var riktigt fin senast, men vinsten var ganska billig då han tilläts bestämma mycket. Nu är det dock inte ens säkert att han kommer till spets i det här loppet, för att ta en längd på Västerbo Exact är inte lätt och utvändigt återfinns Flash Håleryd samt Bucks To Burn. Han måste ner till sargen för att ha chans att vinna och det får inte kosta för mycket, varför han känns ganska kall till aktuell procent.

Helt bortglömd är Partizan Face där visserligen spåret drar ner chanserna, men det behöver inte vara helt iskallt heller då det kan bli en rivig inledning. Hästen är härdad i guld och möter beskedligare motstånd än tidigare. Att han ska kunna sänka dessa över två varv är inte jättetroligt från spår åtta, men chanserna är betydligt högre än under en procent, vilket han är streckad till i skrivande stund.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+50), znipstern (+5), Basse (+10), NAFETS (+10), Fulsprit (+25)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 11:12   #7
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 683
Sharp$: 12834
Standard

Dagens 2% are.

1 Ingemar Palema. Ingen vinnartyp men Östre gör nog långresan i angeläget ärende. Psst bättre än raden och Skrällduglig i mycket lågklassigt lopp.

6 Mahma Lane. Föll med flaggan i topp senast. Med i striden trots tuffa miljonärer emot.

Och en 5% are.

12 Farlander Am. 1X2 känns inte helt bombsäker. Lite fart på loppet så kommer Johan med en vass slutrökare. Se upp.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 11:55   #8
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Dagens spiktankar:
Arden Wise As - ser inte många som borde kunna matcha den.
Knowledge'em - På stora bluffloppsrisken.
Unoicsdue - Helt överlägset starkaste ekipaget i loppet. Fick 2,73 på svs kändes väldigt bra!
Don Fanucci - Har alla glömt hur jävla bra han är på två uteblivna ettor? 3,50 på bet365, fick till och med 4 på betfair.

Det blir nog 1X2 och Don F, och utgångar på de andra två så blir det en reducerad idag.

Sjukaste favoriterna:
Valetta - bra form men behöver klaff också, tillägg på kort och hårt motstånd nu. Bokade den till 4,40 precis på betfair.
Pastor Power - Tyckte den var överspelad sist, behövde spetsa utan strid och få fuska bort loppet för vinst och gjorde just det. Nu favorit, kan jag inte köpa. Västerbo Exact tokintressant!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 12:07   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
När man läst på lite är väl slutsatsen att det är mer som talar för femrättsjackpot idag än för stora pengar. Sporten mer än spelet som är intressant.

Tänkbar skräll: Grande Diva Sisu i stoderbyt. Om det blir körning så klart vilket det kan bli om Bergh håller upp ledningen. Nordströms häst ska växlas upp i utrustningen och gå dom när hon vann stosprintern. Bäst baktfrån. 18,50 var det bästa fasta oddset jag såg när jag kollade precis hos några bolag.

Jättestänkare i derbyt: Ultion Face på första barfota runt om och första jänkarvagn. Hemmaplan. Inga andra som ska växla upp dramatiskt i utrustningen . Ett riktigt långskott så klart men går att få 46 ggr t ex hos svenska spel. Är kanske där den ska ligga trots allt oddsmässigt i detta sällskap från spår 7.


Spara inte på strecken i avd 5. Finalen av Bertmarks ett riktigt skräll lopp historiskt och brukar inte bli kört som man tror.

Såg att Goop växlade upp till bike och barfota på Zuchero Roc i avd 2 för en halvtimme sedan. Vet inte vad det betyder. Inget som nämndes i björnkollen och inget som aviserats i förhandsintervjuer.

Blir nog inget spelande idag för mig som det ser ut. Räcker väl med den fina sporten som erbjuds för en trevlig eftermiddag med trav.
Zuchero Roc ger 12,50 på Unibet, testar en liten slant på det(han skulle ju kunna fungera)...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 12:08   #10
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Börjar väl med en liten V4:a för att komma i form inför dagen.

V4
Inlämnat: 2020-09-06, 13:08
Jägersro
Söndag 2020-09-06
Start: 13:24
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 10 Kali Smart (1, 7)
2: 1, 2, 3, 5, 6 (4, 7)
3: 2 Opulent Tile (1, 9)
4: 1, 2, 3, 4, 7, 11 (9, 5)

1x5x1x6 = 30 rader.
30 x 1 x 2,00 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: ZBH QHD WTF
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 12:14   #11
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Strangerinthenight verkar bli kommunare idag på läget. Hon har placerat sig bakom bra hästar några gånger, men hur står hon sig mot tilläggshästarna när de kommer farande? Jag är inte övertygad.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 12:37   #12
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Strangerinthenight verkar bli kommunare idag på läget. Hon har placerat sig bakom bra hästar några gånger, men hur står hon sig mot tilläggshästarna när de kommer farande? Jag är inte övertygad.
1 Strangerinthenight har nog bra chans idag. De på startvolten brukar vinna lopp som dessa.

Garderar man tycker jag man ska lägga till två bortglömda på samma volt

3 Use Face

Är ruskigt kapabel när hon travar. Har galopperat en del på slutet när Adrian kört hästen. Christoffer Eriksson kanske kan få hästen att trava ett helt lopp.

4 Floalts Cesna

Är kapabel i grunden och brukar vara bäst barfota. Gick en bra tid med skor sist och kanske är formen på uppåtgående. Bfro idag och Uhrbergh i sulkyn är klara plus. Hästen är absolut kapabel att skrälla med rätt resa. 1,43% just nu!

Sedan kanske Björn Goop lyckas ”skrämma” till sig ledningen med 11 Valletta om han kommer upp tidigt med en allvarlig fråga. Många kuskar har ju en tendens att släppa till BG när han kommer med en favorit...

Jag hoppas dock Magnus A Djuse svarar i ledningen. Det blir så mycket roligare lopp när det tävlas.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 12:40   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
1 Strangerinthenight har nog bra chans idag. De på startvolten brukar vinna lopp som dessa.

Garderar man tycker jag man ska lägga till två bortglömda på samma volt

3 Use Face

Är ruskigt kapabel när hon travar. Har galopperat en del på slutet när Adrian kört hästen. Christoffer Eriksson kanske kan få hästen att trava ett helt lopp.

4 Floalts Cesna

Är kapabel i grunden och brukar vara bäst barfota. Gick en bra tid med skor sist och kanske är formen på uppåtgående. Bfro idag och Uhrbergh i sulkyn är klara plus. Hästen är absolut kapabel att skrälla med rätt resa. 1,43% just nu!

Sedan kanske Björn Goop lyckas ”skrämma” till sig ledningen med 11 Valletta om han kommer upp tidigt med en allvarlig fråga. Många kuskar har ju en tendens att släppa till BG när han kommer med en favorit...

Jag hoppas dock Magnus A Djuse svarar i ledningen. Det blir så mycket roligare lopp när det tävlas.
User Face är given vid gardering, men jag är inne på att Valetta tar hem loppet. Goop får inte hamna på vingel bara.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 12:47   #14
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

V75 avstår jag med har lite rysare lir på SvS!

MT Nordic Spirit vs. Global Action 1,94
Vinnare Strangerinthenight 3,75
Topp 3 L´amour Bonanza 6,80
Vinnare Bucks to Burn 3,15
Total odds 155,83 rundade av konton med 88 kr insats vilket skulle ge 13713 om jag skulle ha en jävla flyt och allt faller på plats!

Även lirat dessa som dubblar,20kr per dubbel alltså 120kr satsat.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 12:48   #15
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Min form på Jägerso är lika usel som alltid, så kör ett litet idag, kul att ha ngt då man kollar =)

V75
Inlämnat: 2020-09-06, 13:09
Jägersro
Söndag 2020-09-06
Start: 15:00
Kostnad: 168,00 kr
Vadet gäller startnummer

Goop borde få köra sig till spets i avd 1 med favoriten, vinner därifrån.
nr 1 avd 4 är jag mer osäker på, ogillar kommunare men man såg ju igår hur det gick för spetshästarna på Jägerso... hoppas den svarar allt och vinner. Tvilling mot nr 4 liras med.

Derbyloppen hoppas jag på skräll i båda, varför inte Orlando och Usain Töll? (Hoppas är gratis).

Sista tror jag Unter håller spets och vinner, skulle 1 3 5 köra för hårt emot den så bör 9an spurta hem det. Bra lås till ok procent.

Lycka till alla, nu njuter vi av fin travsport!

Avd
1: 4 Arden Wise As (10, 3)
2: 4, 5 (2, 6)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10 (7, 9)
4: 1 Strangerinthenight (11, 9)
5: 3 Unoicsdue Gnafa' (6, 4)
6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (1, 8)
7: 2, 9 (5, 3)

1x2x7x1x1x12x2 = 336 rader.
336 x 1 x 0,50 kr = 168,00 kr.
Totalt: 168,00 kr.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 12:49   #16
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
V75 avstår jag med har lite rysare lir på SvS!

MT Nordic Spirit vs. Global Action 1,94
Vinnare Strangerinthenight 3,75
Topp 3 L´amour Bonanza 6,80
Vinnare Bucks to Burn 3,15
Total odds 155,83 rundade av konton med 88 kr insats vilket skulle ge 13713 om jag skulle ha en jävla flyt och allt faller på plats!

Även lirat dessa som dubblar,20kr per dubbel alltså 120kr satsat.

Har du bet365 med, så står Stranger där i 4,75 som vinnare, det är riktigt bra, lär ändras snart. Om du vill lägga ngt rakt spel på den
Lycka till!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 12:51   #17
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50089
Standard

Gick ej på Service Plays

Jens Sjödén: "Statistikanalys V75 söndag"
Söndagens V75:a brukar bli avsevärt mer lättlöst än lördagens, och så blir det nog i år också!
Spelvärde hittar jag ändå. Av tre spikar är alla underspelade och bara en favorit!

Jens Sjödén
idag kl. 12:01

Som vanligt inleder jag med några siffror om den senaste omgången!

1 455 652 kronor
Årets 50:e V75-omgång bjöd på den nionde miljonutdelningen.
Därtill har en omgång varit så svår att ingen hittade alla rätt.

5 - 1
Den som hittade spetshästarna fick fem rätt på enkelraden till 562 gånger pengarna.
Den enda favorit som segrade gjorde det naturligtvis från ledningen.
Spetshästen har alltid fördel gentemot favoriten/”bästa hästen”, men den här tävlingsdagen var proportionerna större än vanligt.

131 940 751 kronor
Omsättningen blev den högsta sedan lördagen under elitloppshelgen.

35 757 kronor
Årets medianutdelning är än så länge låg. Ifjol landade den vid 56 609 kronor.

Derbysöndagen har haft V75-status sedan 2011. Så här har det gått:
2011 3 favoriter 3 skrällar 28 000 kr (2)
2012 2 favoriter 1 skräll 49 000 kr (2)
2013 2 favoriter 2 skrällar 19 000 kr (5)
2014 4 favoriter 1 skräll 3 000 kr (3)
2015 2 favoriter 1 skräll 145 000 kr (2)
2016 4 favoriter 0 skrällar 1 000 kr (5)
2017 4 favoriter 1 skräll 3 000 kr (2)
2018 3 favoriter 1 skräll 10 000 kr (3)
2019 1 favorit 2 skrällar 751 000 kr (1)

• Favoritsegrar: 40 procent (25/63)
• Skrällar: 19 procent (12/63)
• Spetsvinnare: 40 procent (25/63)
• Medianutdelning: 18 625 kronor

Jämfört med gårdagen, så är dagens omgång märkbart lättare. Andelen favoritsegrar under lördagen ligger på 33 procent och medianutdelningen på 295 000 kronor.



V75-1: Tre tillägg, stayerdistans
Loppet blev fantastiskt ojämnt. Det ser inte alls ut som sådana här lopp brukar göra inom V75. Alla som anmäldes kom med och bara enstaka har chans att vinna.

4 Arden Wise As (64 procent) blir omgångens största favorit, den enda som spelarna ser med chans på rätt sida 50/50.
Efter bara två starter i Sverige är han fortfarande svårbedömd.
Jag noterar i alla fall att han är fyraåring mot äldre samt att det bara var tre starter sedan han galopperade. Kanske är han själv en tuff motståndare?

Andrahandsfavoriten 10 Panamera (11 procent) har sprungit in dubbelt så mycket pengar som favoriten och är van mycket, mycket tuffare lopp än detta. Det extra tillägget betyder föga över distansen. Statistiken visar till och med att han står på den gynnade volten och favoriten på den mest missgynnsamma.

Av övriga ser jag bara 7 Borups Racing (2,0 procent) med rimlig segerchans. Han blir intressant av den låga spelprocenten. Han var bra den här tiden ifjol och svarade då för prestationer som lätt räcker till seger här.

Spelfaktorn är det tal man kan multiplicera spelprocenten med för att få fram chansprocenten, som ett slags ROI baserad på spelprocent i stället för odds. För en BG-favorit lyder detta tal 1,12.



V75-2: Mellanklass, autostart, medeldistans
Som Klass I fast med 40’ i förstapris istället för 110’. Inte något riktigt V75-lopp alltså.
I en omgång med i övrigt lättbedömda och/eller ojämna lopp sticker det här ut.
Loppet är både lågklassigt och jämnt. Det spetsas med att några av de bästa dragit usla lägen, extra illa på Jägersro.
Detta är omgångens skrällopp nummer ett och jag tar ALLA.

Spelfaktorn för Christoffer Eriksson lyder 0,52 – anmärkningsvärt lågt.



V75-3: Fyraåringsfinal, autostart, medeldistans
1, 5, 2, 1, 4, 3, 1, 2, 3. Så har vinnarna i Derbystoet rankats de nio år loppet ingått på V75. Segrande spår i kronologisk ordning: 2-4-4-1-9-1-3-1-9.
Loppet har dock funnits sedan 1991. Det har alltid gått på Jägersro och avgjorts över 2140a. Under morgonen publicerade jag en sammanställning över resultaten på Twitter (@StatistikJens).

Så många som fem spår har aldrig någon lyckats segra från: 7, 8, 10, 11 och 12.
Spåren 1-2 har favoritspelats 22 gånger av 29 och man finner också flest segrare från dessa spår.
Det är dock bara två spår som uppvisar positiv ROI: Föga förvånande 4 och 5.

I år har favoriten spår 3. Det har den haft fem gånger tidigare och infriat fyra av dessa (80 procent).
Genom historien har det blivit favoritseger 14 gånger av 29, 48 procent.

3 Diana Zet (48 procent) är kullens drottning. Hon är bästa hästen och med stor sannolikhet spetshästen. Hon behöver vara sämre än tidigare för att förlora. Omgångens största segerchans.

Spelfaktorn för Örjan lyder 0,94.



V75-4: Stolopp, ett tillägg, kort distans
Även dessa lopp publicerade jag statistik över på Twitter.
Man ser väldigt stora fördelar för hästarna på startvolten, ur båda de viktiga aspekterna.
Dels vinner de mycket oftare. Favoriter på start vinner dubbelt så ofta som favoriter från tilläggsvolten (36-18 i procent).
Ickefavoriter har tre gånger så stor segerchans om de står på startvolten!
Dels det kanske viktigaste ur spelarperspektiv: Spelarna hamnar offside hela tiden. Man tror hårt på tilläggshästarna och lägger pengarna därefter.
På start visar både favoriter och ickefavoriter positiv ROI.
För tilläggshästarna är motsvarande siffror katastrofala…

Den här gången är det bara fjärdehandsfavoriten 1 Strangerinthenight (14 procent) av de sex (!) mest spelade som INTE står på tillägg.
Statistiken visar också överlägsna resultat från just spår 1.
Hon är inte fältets bästa häst, alla de bästa står på tillägg, men hon är statistikvinnaren av loppet.

Bara tre gånger tidigare har sådana här lopp avgjorts på Jägersro. Alla dessa lopp har vunnits från startvolten.



V75-5: Amatörlopp, autostart, medeldistans
5, 2, 1, 3, 6, 4, 5, 6, 10. Så har vinnarna i amatörloppet KG Bertmarks Minne rankats de nio år loppet ingått på V75. Segrande spår har varit 5-5-9-1-9-5-4-5-8. Spår 5 har alltså genererat 4/9 vinnare!
Nio lopp säger inte så mycket, men från andra amatörlopp minns man ”omöjliga” vinnare och märkliga löpningsförlopp. Från lärlingsloppen vet man att tolftespåret är bäst och det vore inte förvånande om man såg ett liknande mönster i amatörloppen. I båda fallen är det orutinerade kuskar som gör upp. Men hittills är det alltså 5 och 9 som gällt till 67 procent.

2009-2010 låg loppet utanför V75. Skrällar vann båda åren. Vi har alltså fått se sju skrällvinnare på elva år och bara en enda favoritseger.

Här finns en tydlig tipsetta och ett av omgångens bättre speldrag i 6 Larsson (19 procent). Det brukar gå ganska bra för de tyska gästerna i Sverige, och det brukar gå ganska bra för spetshästarna på Jägersro…
Två välkända spelarmisstag är att underskatta just utländska hästar och spetshästar. Här sammanfaller fenomenen till ett dunder-under-spel!

Stall Goop har många fina chanser under dagen och i Björnkollen sa chefen att 3 Unoicsdue Gnafa’ (48 procent) har den allra bästa chansen. Det är rentav en spik, sade han. Det bidrar förstås till den i sammanhanget absurda spelprocenten!
Sedan ska man förstås väga in kuskfaktorn lite extra och Håkan B är nästan överkvalificerad för de här sammanhangen. Inte alls någon chanslös favorit, men överspelad.
En-eller-många!



V75-6: Fyraåringsfinal, autostart, lång distans
Derbystatistiken gick jag igenom i veckans Travronden Spel, sidan 24! Man finner den också på sidan 36 i Travronden Helg.
Det som sticker ut är de svaga resultaten från spår 2. Sedan 1983, då man ändrade distansen till de 2640 meter som gäller idag, har bara en enda häst lyckats vinna därifrån. Anmärkningsvärt i ljuset av att det alltid varit en försöksvinnare som startat därifrån och ofta favoriten. De flesta ”tvåor” har varit topp-3-rankade av spelarna, men så är det inte i år.

Några rader från analysen inför uttagningarna 25 augusti är aktuella igen:
Efter segern i Sprintermästaren är förstås Don Fanucci Zet överlägset bäst meriterad i det här gänget.
Därför blir han också stor, stor favorit här. Kanske årets största [stannade vid 72 procent].
Jag tror de historielösa spelarna har dålig koll på hur sällan det är som den som är kulletta över kort distans också är det över lång.
Under de senaste 30 åren, 1990-2019, har det hänt EN gång att samma häst vunnit sprintermästaren och Derbyt.
Jolly Rocket lyckades med bedriften 1998.
Facit för 2000-talets sprintermästarvinnare lyder 20: 0-0-0. Ingen vinnare av Sprintermästaren har ens lyckats ta en plats i Derbyt under innevarande millenium.

ATG erbjuder fasta odds på slutvinnaren av Derbyt. Där är Don Fanucci Zet stor favorit till 3,25 gånger pengarna.
Andrahandsfavoriten (Hail Mary) står i 7,75. Den jag tror har bäst chans till slutsegern, Aetos Kronos, ger 9,50 (och 3,50 på plats).

Jag tycker fortfarande 9,50/3,50 på 3 Aetos Kronos var ett bra odds, men en annan reflektion:
Då det erbjuds fasta odds i storlopp på det här sättet, i det här fallet med ett 70-tal tänkbara segerkandidater, ska man i princip aldrig spela på favoriten. I regel får man bättre odds på toton då finalen går. Jag tror 8 Don Fanucci Zet (24 procent) kommer betala mer än 3,25 idag.
Hästen är extremt startsnabb. Han kan spetsa av egen kraft, eller få överta av invändiga raketen 6 Usain Töll (0,73 procent). Man ska aldrig dissa en spetshäst…
Jag rankar honom ändå bara trea. 5 Power (17 procent) drog Spåret och kommer på ett eller annat sätt att få en gynnsam resa. Bergh verkar ha ställt honom i ordning till precis rätt ögonblick, precis som i Kriteriet ifjol.

Spelfaktorn för Robert Bergh lyder 0,95.



V75-7: Hög klass, autostart, medeldistans
För hästar som precis gått ur silverdivisionen. Loppet är ojämnt. Halva fältet kan vinna och halva kan det inte. Jag delar spelarnas bedömning avseende vilka de är.

5 Bucks to Burn (33 procent) har nu 15 raka utan seger men blir hårt betrodd varenda gång. Senast svarade han för sitt livs bästa prestation, vilket räckte till en andraplats från ledningen. Enklare nu, men å andra sidan når han inte spets. Överspelad som vanligt.
Högst spelvärde finner jag i BG’s underskattade 10 Only One Winner (6,3 procent).



Mitt spel
Igår stannade jag vid en spik: Generaal Bianco. Som då naturligtvis galopperade direkt…
Han vinner nästa gång istället.
För tre veckor sedan låg Guld också som V75-5 och då spikade jag Milligan’s School – som galopperade direkt, efter att ha gått felfritt 24 gånger i rad. Han vann som 16-procentare förra veckan istället i ett mycket tuffare lopp.
Generaal Bianco är förvisso en något mer osäker häst, han hade en galopp på 28 starter innan gårdagens start och det var bara sex lopp sedan. Ändå otur tycker jag. Guld innehåller överlag de mest pålitliga spelobjekten. Fyra procent galopper och nu har jag prickat in två sådana i rad.
Det var inte otur då jag valde att gå kort i stoloppet, omgångens skrällopp nummer ett. Och missa på en skrällrankad spetshäst… Ett misstag som tack och lov inte kostade sju rätt.
Jackpotsystemet gav tre femmor, 843 tröstkronor.

Dagens uppgift är enklare!
2, 4, 10
Alla
3 Diana Zet (49%)
1 Strangerinthenight (14%)
6 Larsson (19%)
1, 3, 5, 8
1, 2, 3, 5, 9, 10
432 kronor

Det där lilla systemet är bra. Tre spikar som samtliga har högre chans- än spelprocent gör spelvärdet fint i varje ingående rad.
På andelsspelen spelar jag naturligtvis mycket större! Där gäller det att behålla de spikar som inte galopperar… Hur dessa system utvecklar sig kan man som vanligt följa på sajten.

Lycka till med spelbesluten!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grovport (+5), sigh (+5), robbanolo (+10)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 12:51   #18
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Ett annat lir som kan rekommenderas är väl H2H på bet365 på Västerbo Lexinton (spår 2) mot Guzz Mearas (spår 12) avd 6... 1,75 på lexington där är ju rena gratispengarna... Hur ska han komma sämre från det spåret mot Guzzan från spår 12?
Bjudodds i min bok iaf.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 12:54   #19
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Har du bet365 med, så står Stranger där i 4,75 som vinnare, det är riktigt bra, lär ändras snart. Om du vill lägga ngt rakt spel på den
Lycka till!
Tack för tipset! Brukar hålla mig till SvS dock, inte det smartaste rent personlig då det kan finnas bättre odds på andra siter ibland men varje lagt krona på spel på SvS gynnar min lokala idrottsförening via Gräsroten så jag går miste om lite bättre odds på andra siter ibland med "min" förening får några extra kronor istället
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 13:07   #20
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 364
Sharp$: 2065
Standard

Liten lapp med tillhörande tankar också i litet format.

1. BG inleder säkert men gaddar. Panamerikanska gör ju aldrig ett dåligt lopp känns det som, ÖK istället för JS kan vara nåt? Bergh åker med också hans kanske pallar stå emot hela vägen?
2. 5 Laddar, spetsar och stannar där i mål.
3. 3 bara bäst hoppas jag. DR/ÖK gör det igen.
4. Chansar på ev spetshästen 1 och superrensaren 4 Floalts Cesna. Uhrberg upp.
5. Sjukt svårt lopp. Känns som vem som kan vinna.
6. Har säker slösat bort många streck här? Tror egentligen mest på 3,5,8 men loppet kan lika gärna köras i halsen för nån skräll?
7. 2 Pastorn spetsar och håller hela vägen.


V75
Inlämnat: 2020-09-06, 11:09
Jägersro
Söndag 2020-09-06
Start: 15:00
Kostnad: 54,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 10 (6, 7)
2: 5 Knowledge'em (2, 6)
3: 3 Diana Zet (4, 1)
4: 1, 4 (11, 9)
5: 3, 6 (4, 1)
6: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11 (12, 7)
7: 2 Pastor Power (5, 9)
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 13:18   #21
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 312
Sharp$: 706
Standard

Spoiler:
Jägersro - Lopp 8, 2140m Auto
Placering - Topp 3:
T3 6 Mahma Lane (4,55)
Betalt:6/9, kl. 14:07 Total insats:75 kr
Möjlig vinst:341 kr
Spelat via: internet

Jägersro - Lopp 8, 2140m Auto
Vinnare:
6 Mahma Lane (24,00)
Betalt:6/9, kl. 14:07 Total insats:30 kr
Möjlig vinst:720 kr
Spelat via: internet

Jägersro - Lopp 8, 2140m Auto
Placering - Topp 4:
T4 6 Mahma Lane (3,00)
Jägersro - Lopp 10, 2140m Auto
Placering - Topp 5:
T5 12 Farlander Am (1,82)
Jägersro - Lopp 11, 2640m Auto
Placering - Topp 2:
T2 8 Don Fanucci Zet (2,04)
Totalodds: 11,14
Betalt:6/9, kl. 14:12 Total insats:25 kr
Möjlig vinst:279 kr
Spelat via: internet


Testar några småspel på SvS idag, blir nog en V5 också.
levin1891 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 13:35   #22
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Bergh låter ju väldigt uppåt på Junior Band och spetsen är väl gjuten. Inte alls omöjligt att det blir ett konstant 15-tempo hela vägen och dom i andraspår får det jobbigt...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 13:35   #23
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Jag har spelat men oavsett spelet så kommer jag att försöka jobba in nån av Robert Berghs hästar i derbyt...även om jag spricker
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 13:42   #24
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Zuchero Roc ger 12,50 på Unibet, testar en liten slant på det(han skulle ju kunna fungera)...
Lät ju dock som ett passivt upplägg nu och bara försöka få honom att fungera, men fart finns ju vilket kvalet på 15,3 och det ständigt hårda spelet på kusen indikerar...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 13:45   #25
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3181
Standard

V75
Inlämnat: 2020-09-06, 14:19
Jägersro
Söndag 2020-09-06
Start: 15:00
Kostnad: 168,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 6, 7, 10, 11 (5, 9)
2: 5 Knowledge'em (2, 6)
3: 1, 3, 4, 10 (2, 7)
4: 1, 3, 9, 11 (7, 8)
5: 1 Caligula (3, 6)
6: 1, 3, 5 (8, 9)
7: 1 Västerbo Exact (2, 5)

7x1x4x4x1x3x1 = 336 rader.
336 x 1 x 0,50 kr = 168,00 kr.
Totalt: 168,00 kr.
Rättningskod: QBB SHB RWH
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 13:50   #26
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Mitt försök idag

V75
Inlämnat: 2020-09-06, 14:42
Basses andelsspel
Jägersro
Söndag 2020-09-06
Start: 15:00
Kostnad: 756,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 6, 7, 10 (11, 9)
2: 1, 2, 4, 5, 8, 10, 12 (6, 7)
3: 1 Mellby Harissa (4, 3)
4: 1, 3, 4, 11 (8, 9)
5: 1 Caligula (3, 6)
6: 1 Hail Mary (5, 8)
7: 1, 2, 3, 5, 8, 9, 10, 11, 12 (7, 4)

6x7x1x4x1x1x9 = 1512 rader.
1512 x 1 x 0,50 kr = 756,00 kr.
Totalt: 756,00 kr.

lycka till allihopa
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 13:50   #27
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

avd1. Arden wise as har egentligen en bra uppgift framför sig men hästen är ojämn och kanske lite väl för stor i min bok. Prisvärd är Thunder Peak som närmar sig formen och tål distansen. Bör inte hamna helt tokigt på det då fältet är utspritt och många lär köra och spara krutet på innerspår. 2 procent på Thunder P. Elmo Ice är svår att räkna på vinner typ varannan gång men möter tuffare djur nu. Panamera är bra men får inte till det riktigt. Örjan upp är klart en fördel. Junior Band är entaktad och kan få svårt att hålla undan även om Bergh lät uppåt. Borups Racing är inte så tokig och med klaff är den säkert med och hugger här. 2 procent.

avd2. Knoledge em är ny i regi Christoffer E och skall bli intressant att följa framöver. Au Gratin har lopp i kroppen och här maxar man balansen "all in" Mt Nordic skall provas i bike idag och är snabb ut men räcker kanske ändå inte? Victory Road hade blivit högre rankad från bättre läge. Björns Italienare har fart kanske bästa farten men han galopperar för ofta och rankas ner. Skrällen Cayucos som inte är så tokig och har varit lite bättre på slutet utan att räcka till.

avd3. Mycket talar för att Diana Zet leder från start till mål. Jag tror hon bara är bäst och spikar. Öppet bakom. Roligast emot kan vara nr 5 som ser väldigt löpglad ut en tvilling till 20 ggr?

avd4. Var länge inne på att spika Aleppo Pine som har sätt väldigt fin ut på slutet och kommer göra ett fint lopp. Valetta har ett bra läge springspår på tillägg och kan komma igenom bra. Toppform! Magnus leder länge med nr 1 men kanske för grön? Aura Sl har fin kapacitet och är given. Use Face rankas upp en kapabel kille som kan mycket. Tar några skrällar bakom.

avd5. Caligula har bra chans att försvara sitt innerspår och skulle han bli överflygad så tar han över spets i andra skede och är hästen att slå. Favoriten var tungt spelad mot pleasure for cash senast men var sämre men möter ett enklare gäng och mindre spelad idag. Gambit brodde är nog i ordningställd när Kari skickar hit hästar. Larsson är stark men vart hamnar han? Vieni Ici är riktigt fin häst men galopperar för ofta synd för kapacitet som räcker och blir över här. Bordeaux är en speedig kuse som har bra form kan ställa till med en överraskning om det blir klaff och tempo.

avd6. Inte ens favorit och det tar jag betalt för Örjan vinner oavsett spår hästen kommer från en annan planet ett monster som tuggar ner vem som helst från dödens. Tror på toppchans och spikar alla dagar i veckan.

avd7. Öppet! men Pastor blir intressant om spets. Flash Hålleryd är också snabb ut och har sätt riktigt taggad ut på slutet. Night brodde kan få loppet och favoriten blir ständigt överspelad. Rankas ner. Ludde har ställt i ordning och med ett bättre spår hade han fått tipset. Riktigt bra häst som kommer göra ett bra lopp om det sedan räcker får vi se..
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 13:50   #28
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Lät ju dock som ett passivt upplägg nu och bara försöka få honom att fungera, men fart finns ju vilket kvalet på 15,3 och det ständigt hårda spelet på kusen indikerar...
Konstigt att man pratar om passivt upplägg samtidigt som man under tävlingsdagen växlar upp till första barfota och första jänkarvagn (åtminstone i Sverige i Goops regi).
Normalt hänger man väl inte på en amerikansk jänkarvagn från spår 12 på en häst man bara vill ska fungera.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 13:51   #29
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 173
Sharp$: 2317
Standard

V75
Inlämnat: 2020-09-06, 14:50
Jägersro
Söndag 2020-09-06
Start: 15:00
Kostnad: 784,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 6, 7, 10, 11 (5, 9)
2: 5 Knowledge'em (2, 6)
3: 3 Diana Zet (4, 1)
4: 1, 3, 6, 7, 8, 9, 11 (4, 13)
5: 1, 3, 4, 6 (12, 2)
6: 1, 3, 5, 8 (9, 4)
7: 2, 10 (5, 9)

7x1x1x7x4x4x2 = 1568 rader.
1568 x 1 x 0,50 kr = 784,00 kr.
Totalt: 784,00 kr.
Biznice är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 13:52   #30
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

V75
Inlämnat: 2020-09-06, 14:50
Jägersro
Söndag 2020-09-06
Start: 15:00
Kostnad: 240,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 6, 10 (7, 11)
2: 2, 5, 6, 8 (4, 12)
3: 3 Diana Zet (4, 1)
4: 11 Valetta (9, 6)
5: 1, 2, 3, 4, 6, 12 (11, 7)
6: 8 Don Fanucci Zet (1, 5)
7: 2, 5, 7, 9, 10 (3, 12)

4x4x1x1x6x1x5 = 480 rader.
480 x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr.
Totalt: 240,00 kr.
Rättningskod: XCF XHC SPF
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 13:52   #31
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Caligula 8%, blir nog tvungen att göra en V75:a med den infon...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 13:56   #32
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Caligula 8%, blir nog tvungen att göra en V75:a med den infon...
Jag spikade.

Tror rätt hårt på Caligula idag.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 13:57   #33
 
Timotimos avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 440
Sharp$: 2779
Standard

V75
Inlämnat: 2020-09-06, 14:54
Jägersro
Söndag 2020-09-06
Start: 15:00
Kostnad: 840,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 6, 10 (7, 1)
2: 2, 5 (6, 12)
3: 3 Diana Zet (4, 1)
4: 1, 3, 6, 7, 8, 9, 11 (4, 13)
5: 1, 2, 3, 4, 6 (12, 11)
6: 5, 8, 9 (1, 3)
7: 2, 5 (9, 3)

4x2x1x7x5x3x2 = 1680 rader.
1680 x 1 x 0,50 kr = 840,00 kr.
Totalt: 840,00 kr.
Rättningskod: PMF WHH WPF
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:02   #34
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Aslan D.K grymt platssodds på nätet - bra på ATG också - SPEL


__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:04   #35
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Lycka till ni som spelar idag!
Själv ska jag bara titta på loppen och passa på att lyssna och lära nya saker från Stefan Hultman via liven
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+10)
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:08   #36
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 169
Sharp$: 741
Standard

Dagens rad. Max två av B-hästarna får gå in.

Avd
1: 4, 6, B: 3, 10
2: 2, 5, 6, B: 1, 4, 8
3: 3 Diana Zet
4: 1, 9, B: 7
5: 1, 2, 6, B: 4, 12
6: 5, 8, B: 1
7: 5 Bucks to Burn
drn85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:08   #37
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Fan, Den varnade Björn för!

Senast redigerad av Shooter den 2020-09-06 klockan 14:10.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:10   #38
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Det blir ju så där när de norska kuskarna bara kör utan någon tanke, annars vinner Örjan lätt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ace (+5)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:13   #39
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Diana Zet och Don Fanucci Zet - Kihlströms primära uppgifter i dag.Kanhända att han t.o.m. sitter i sulkyn i de andra loppen och tänker på taktiken i miljonloppen.Allt annat skiter han m.e.m. i.
Jag hävdar: Går han tidigare i väg så vinner han med Panamera.
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:13   #40
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Fan, Den varnade Björn för!
Travtjänsten hade den rankad 3a.

Var väl annars ett mediokert Stayerlopp som Jägersro fått ihop derbysöndagen.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:13   #41
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Det blir ju så där när de norska kuskarna bara kör utan någon tanke, annars vinner Örjan lätt.
Hur tänkte du då?...Han körde väl som han skulle norrmannen, det var ju bara det att det inte räckte, var ju inte Isco Boko som var huvudmotståndare...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:14   #42
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Tur att man inte spelade, den där hade jag aldrig hittat!
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:14   #43
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

bra start med en 2 procentare direkt

Fanns med på sex streck på mitt system. Såg att Asgaya och Biznice också hade med Isco Boko

Lycka till i sista 6 avdelningarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3), shasha (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:16   #44
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Travtjänsten : Vi väljer också att stormvarna för1 ISCO BOKO (1%) på startfållan. En häst vi i grunden gillar och var på honom flera gånger i regi MattiasDjuse men utan att få något betalt. Galopperat bort mycket pengar och inte fungerat. Men blivit allt mer säker isin nya regi Monica Sahlg.-Fromell och avslutningen senast som femma på Halmstad var plusbetonad.

Snyggt av dom !
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:18   #45
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

På sätt o vis skönt att den var andra reserv, hade känts surt med första reserrv, när Goops kanske borde strukits...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:20   #46
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Travtjänsten hade den rankad 3a.

Var väl annars ett mediokert Stayerlopp som Jägersro fått ihop derbysöndagen.
Nu fick den ju ett perfekt lopp också, men jag tycker norrbaggen borde ha hållit undan när den fått bestämma i spets. Dåligt helt enkelt!
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:20   #47
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Au Gratain - Vinnarspel på Örjan!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:23   #48
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vad äcklig han är Goop! Sur som fasiekn för att han får raka frågor - bra jobbat Matteus!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
satori (+77)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:24   #49
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 312
Sharp$: 706
Standard

V5-1 1, 3, 4, 5, 6, 9, 10
V5-2 A:1 B:7, 9
V5-3 A:3 B:1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 12
V5-4 8 Don Fanucci Zet
V5-5 A:2, 3 B:9, 10

Minst 2 av 3 A
168 kr
levin1891 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:25   #50
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Där fick jag en påminnelse på varför jag riktigt hatar Goopen...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:25   #51
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Konstigt med Goops häst och svaren efteråt. Redan på värmningsvideon såg det konstigt ut, hade spik innan jag såg det och körde sen "bara" utgång. Jämförde med tidigare värmningsvideos också och det var sig inte likt. Erik hade väl åkt hem på en gång efter provstart, men många kuskar/tränare tar sällan det beslutet utan stryker bara när det tvingas på dem.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:27   #52
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Banveterinären hade inte kallat in Björn där, om han inte själv tyckte att den var på gränsen(eller snarare lite över) till strykningsmässig...en amatörlallare hade nog plockats av...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:28   #53
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50089
Standard

TACK Stefan!
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:28   #54
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Bra -Stefan höll undan säkert!
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:29   #55
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

Ännu en A-häst eller högt rankad hos tjänsterna... Blir mycket skryt ikväll och kanske någon som sätter 7:an....
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:30   #56
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50089
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Travtjänsten : Vi väljer också att stormvarna för1 ISCO BOKO (1%) på startfållan. En häst vi i grunden gillar och var på honom flera gånger i regi MattiasDjuse men utan att få något betalt. Galopperat bort mycket pengar och inte fungerat. Men blivit allt mer säker isin nya regi Monica Sahlg.-Fromell och avslutningen senast som femma på Halmstad var plusbetonad.

Snyggt av dom !
Och vad hjälpte det när de spikade Knowledge`em?
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:31   #57
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Ännu en A-häst eller högt rankad hos tjänsterna... Blir mycket skryt ikväll och kanske någon som sätter 7:an....
Fast den här trodde väl de flesta var det första motbudet till favoriten? Det speglade sig ju ganska väl på oddsen sen också.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:31   #58
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Spelade enligt nedan idag och är lite bitter för att jag kl 1430 hade garderingen i avd 1 i stället för i avd 4.. Sen kom snacket om att favoriten i första såg risig ut men då var det redan inlämnat..
3,4
2 Quite a Quality
3,4
1-3,4,6,7,8,9
3-resten
8 Don Fanucci Zet
1,2,5

en av två A i avd 4/5
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:32   #59
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Nu växlas sporten upp av sällan skådat slag . Efter två rätt mediokra V75 lopp stoderbyt med 2 miljoner till vinnaren om den avstått premieloppsbidraget.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:34   #60
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Och vad hjälpte det när de spikade Knowledge`em?
? Vad har det med saken att göra? Var väl en snygg analys oavsett. Är väl ingen som skriver av deras system oavsett.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:38   #61
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Vad äcklig han är Goop! Sur som fasiekn för att han får raka frågor - bra jobbat Matteus!

Problemet är att tränarna skarpt ogillar att bli kritiserade. Många är dom som bojkottat diverse media för någon kritisk artikel. Väldigt trist . Ingen vill bli bojkottad av stortränarna men en journalists uppdrag är inte bara att hylla utan även att ställa kritiska frågor. I det avseendet är nog travtränarna oerhört priviligierade för jämfört med andra sporter är den kritiska granskningen av travsporten närmast obefintlig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:40   #62
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Fast det var ju inte ens en särskilt kritiskt ställd fråga utan det är BG som väljer att ta den så.
Sen får en väl ha lite förståelse för att ingen vinnarskalle gillar att få såna frågor direkt efteråt.

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Problemet är att tränarna skarpt ogillar att bli kritiserade. Många är dom som bojkottat diverse media för någon kritisk artikel. Väldigt trist . Ingen vill bli bojkottad av stortränarna men en journalists uppdrag är inte bara att hylla utan även att ställa kritiska frågor. I det avseendet är nog travtränarna oerhört priviligierade för jämfört med andra sporter är den kritiska granskningen av travsporten närmast obefintlig.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:42   #63
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50089
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
? Vad har det med saken att göra? Var väl en snygg analys oavsett. Är väl ingen som skriver av deras system oavsett.
Berömmer du bara en analys som bar frukt?
Vad sägs om avd.2? Deras analys var att 1 eller 2 skulle släppa till 5.
De hade FEL!
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:45   #64
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Problemet är att tränarna skarpt ogillar att bli kritiserade. Många är dom som bojkottat diverse media för någon kritisk artikel. Väldigt trist . Ingen vill bli bojkottad av stortränarna men en journalists uppdrag är inte bara att hylla utan även att ställa kritiska frågor. I det avseendet är nog travtränarna oerhört priviligierade för jämfört med andra sporter är den kritiska granskningen av travsporten närmast obefintlig.

Så är det i stort, i Sverige, bland "journalisterna" - de har gått från att vara granskande till att vara maktens megafoner. Likadant med nyhetsjournalisterna på de stora mediehusen - ingen vågar ställa de obekväma frågorna i intervjuer med chefer av alla dess slag och/eller politiker. Rädslan för att, som du säger, bli utesluten och satt i kylan är abnormt stor i landet! Det är det så blir så tydligt och sjukt; att när någon "journalist" äntligen gör sitt jobb - ja, då hyllas dem. Det skall vi verkligen inte behöva göra, men man är så svältfödd efter god journalism, så att det sker automatiskt!

Men, så blir det när man under lång tid krupit för makten och till slut satt sig i knät på dem!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tipsb (+10)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:45   #65
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Nu bör dagens bästa spik på förhand vinna med Örjan!
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:46   #66
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Nordströms nere i under 8 ggr i fast odds. Ångrar att jag inte la ett lir när den stod i nästan 20.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:46   #67
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En av mina stora idéer idag - ORLANDO V/P!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:50   #68
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50089
Standard

Hubba skulle säkert jublat: 1-2-3!
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:50   #69
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Nu bör dagens bästa spik på förhand vinna med Örjan!
Lätt!
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:51   #70
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

SJUUUUK jackpot för Redén.... GRYMT!

1a, 2a, 3a och 5a va?

Senast redigerad av SistaStallskriket den 2020-09-06 klockan 14:53.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:51   #71
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Blev ju ett Tråklopp när stallkamraten istället för Bergh spetsade.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:52   #72
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 190
Sharp$: 368
Standard

Eller?
hubbabubba347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:53   #73
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 638
Sharp$: 22760
Standard

ÖRJAN KIHLSTRÖM

Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:54   #74
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 331
Sharp$: 3019
Standard

Som vanligt när dem stora pengarna delas ut vinner Reden brukar jag skriva om, visst nu vann han igen....men inte så där övertygande och jag sticker ut hakan och ger avslag på Don Fanucci Zet i Derbyt!
karpafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:58   #75
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Angående de så kallade travjournalisterna måste vi komma ihåg att de vi ser i tv nu är spelbolaget ATG:s megafoner. Hörde inte Matteus intervju med Goop, men stämmer det att frågorna var kritiska så blir det nog en ”paus” för Matteus snart. Per Skoglund och de andra styrande vill inte ha konflikter eller kritisera, pengarna måste ju in till ATG. Därför alla hästar ser bra ut före loppen, enligt till exempel Tillman som ju aldrig pratar negativt om någon aktiv.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+100), shasha (+15)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 14:59   #76
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Angående de så kallade travjournalisterna måste vi komma ihåg att de vi ser i tv nu är spelbolaget ATG:s megafoner. Hörde inte Matteus intervju med Goop, men stämmer det att frågorna var kritiska så blir det nog en ”paus” för Matteus snart. Per Skoglund och de andra styrande vill inte ha konflikter eller kritisera, pengarna måste ju in till ATG. Därför alla hästar ser bra ut före loppen, enligt till exempel Tillman som ju aldrig pratar negativt om någon aktiv.
Tillman kritiserade aktionen på Goops favorit i första loppet med rätta och hon fick rätt.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:01   #77
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Så är det i stort, i Sverige, bland "journalisterna" - de har gått från att vara granskande till att vara maktens megafoner. Likadant med nyhetsjournalisterna på de stora mediehusen - ingen vågar ställa de obekväma frågorna i intervjuer med chefer av alla dess slag och/eller politiker. Rädslan för att, som du säger, bli utesluten och satt i kylan är abnormt stor i landet! Det är det så blir så tydligt och sjukt; att när någon "journalist" äntligen gör sitt jobb - ja, då hyllas dem. Det skall vi verkligen inte behöva göra, men man är så svältfödd efter god journalism, så att det sker automatiskt!

Men, så blir det när man under lång tid krupit för makten och till slut satt sig i knät på dem!

Per Skoglund och hans bisittare i tv12 har väl aldrig sagt något kritiskt utan bara hyllat . Tittar man på fotboll och studiosnacket så är det i alla fall inte sällan dom är kritiska till ett och annat. I tv12s travsändningar alltid underbart spelvärda omgångar, fantastiska hästar, tränare och kuskar såväl innan som efter. Ger V75 200 kr så är det fantastiskt med dubbel jackpott kommande omgång. Ger 7 rätt miljoner så är V75 ett fantastiskt spel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Staketkusken (+1)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:05   #78
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Angående de så kallade travjournalisterna måste vi komma ihåg att de vi ser i tv nu är spelbolaget ATG:s megafoner. Hörde inte Matteus intervju med Goop, men stämmer det att frågorna var kritiska så blir det nog en ”paus” för Matteus snart. Per Skoglund och de andra styrande vill inte ha konflikter eller kritisera, pengarna måste ju in till ATG. Därför alla hästar ser bra ut före loppen, enligt till exempel Tillman som ju aldrig pratar negativt om någon aktiv.
Matteus skötte det där bra, lagom ifrågasättande, men klart att BG var irriterad efter misslyckandet...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:06   #79
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Tillman kritiserade aktionen på Goops favorit i första loppet med rätta och hon fick rätt.
Hon tyckte inte det såg jättebra ut, men man skulle inte vara jätteorolig om man spikat. Något i den stilen sa hon. Tar det som att hon ville ”rädda” spelet.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:07   #80
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Per Skoglund och hans bisittare i tv12 har väl aldrig sagt något kritiskt utan bara hyllat . Tittar man på fotboll och studiosnacket så är det i alla fall inte sällan dom är kritiska till ett och annat. I tv12s travsändningar alltid underbart spelvärda omgångar, fantastiska hästar, tränare och kuskar såväl innan som efter. Ger V75 200 kr så är det fantastiskt med dubbel jackpott kommande omgång. Ger 7 rätt miljoner så är V75 ett fantastiskt spel.
Exakt olle! Sedan alltid direkt vidare till nästa lopp eller någon V64 från Åmål som är extremt sevärd i veckan, eller V86 med jackpot och mååånga fina hästar.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:09   #81
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Per Skoglund och hans bisittare i tv12 har väl aldrig sagt något kritiskt utan bara hyllat . Tittar man på fotboll och studiosnacket så är det i alla fall inte sällan dom är kritiska till ett och annat. I tv12s travsändningar alltid underbart spelvärda omgångar, fantastiska hästar, tränare och kuskar såväl innan som efter. Ger V75 200 kr så är det fantastiskt med dubbel jackpott kommande omgång. Ger 7 rätt miljoner så är V75 ett fantastiskt spel.
Och 8 omstarter orsakade av lallare både i sulky och tränare som inte köper ordentlig utrustning kallas hela tiden "otur".....
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:12   #82
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1249
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Per Skoglund och hans bisittare i tv12 har väl aldrig sagt något kritiskt utan bara hyllat . Tittar man på fotboll och studiosnacket så är det i alla fall inte sällan dom är kritiska till ett och annat. I tv12s travsändningar alltid underbart spelvärda omgångar, fantastiska hästar, tränare och kuskar såväl innan som efter. Ger V75 200 kr så är det fantastiskt med dubbel jackpott kommande omgång. Ger 7 rätt miljoner så är V75 ett fantastiskt spel.
Finns väl ingen trav journalist kvar, skulle vara Engman på Sydsvenskan och vi har Persson i mitt område som kör lite podd och twitter.

Annars är det ju ett skämt, på Travronden blev det panik när Redén bojkotta dom på grund av deras granskning av Propulsion. Detta säger ju lite hur sjukt det är, när den största mediabevakaren måste hålla sig väl med dom som dom ska granska.

Men vi får lära oss att leva med detta att dagens trav journalister är anställda till största delen av ATG direkt eller indirekt och då ska inget negativt fram.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:12   #83
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Kommunaren vann och omgången kom av sig totalt för min del.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:14   #84
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Exakt olle! Sedan alltid direkt vidare till nästa lopp eller någon V64 från Åmål som är extremt sevärd i veckan, eller V86 med jackpot och mååånga fina hästar.
Inte för inte att dom ofta kallas spelförsäljare istället för spelexperter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abborre (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:17   #85
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Nu behöver det skrälla i nästa och vinner favoriten så är jag bitter för ändringen i sista minuten, iaf om Don Fanucci sen vinner också
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:18   #86
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4111
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Matteus skötte det där bra, lagom ifrågasättande, men klart att BG var irriterad efter misslyckandet...
Om han kört ut så hade han inte blivit ifrågasatt. Tror det bara är Erik A som tar egna beslut. Dystert för alla som spelat på AWA.
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:19   #87
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Goop var ju så uppåt på sin favorit i nästa så nu vinner väl den istället då stallet inte fått till det riktigt.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:20   #88
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Finns väl ingen trav journalist kvar, skulle vara Engman på Sydsvenskan och vi har Persson i mitt område som kör lite podd och twitter.

Annars är det ju ett skämt, på Travronden blev det panik när Redén bojkotta dom på grund av deras granskning av Propulsion. Detta säger ju lite hur sjukt det är, när den största mediabevakaren måste hålla sig väl med dom som dom ska granska.

Men vi får lära oss att leva med detta att dagens trav journalister är anställda till största delen av ATG direkt eller indirekt och då ska inget negativt fram.
Berglund var ju rätt kritisk till mycket när han skrev för travnet. Men sedan han värvades till travronden har hans travpolitiska skrivande i princip upphört.

Lennart Persson var också en krönikör som kunde skriva en hel del men han syns inte mycket längre.

Sulkysport med travrondens gamla trotjänare finns inte ens längre som tidning. Travrondens nuvarande chefredaktör skriver mest krönikor om vilken fantastisk tidning han ger ut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1), Frasse77 (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:21   #89
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8042
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Angående de så kallade travjournalisterna måste vi komma ihåg att de vi ser i tv nu är spelbolaget ATG:s megafoner. Hörde inte Matteus intervju med Goop, men stämmer det att frågorna var kritiska så blir det nog en ”paus” för Matteus snart. Per Skoglund och de andra styrande vill inte ha konflikter eller kritisera, pengarna måste ju in till ATG. Därför alla hästar ser bra ut före loppen, enligt till exempel Tillman som ju aldrig pratar negativt om någon aktiv.
Citat:
Ursprungligen postat av karpafan Visa inlägg
Som vanligt när dem stora pengarna delas ut vinner Reden brukar jag skriva om, visst nu vann han igen....men inte så där övertygande och jag sticker ut hakan och ger avslag på Don Fanucci Zet i Derbyt!
”Inte sådär övertygande”
Han tog en trippel...
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:21   #90
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Per Skoglund och hans bisittare i tv12 har väl aldrig sagt något kritiskt utan bara hyllat . Tittar man på fotboll och studiosnacket så är det i alla fall inte sällan dom är kritiska till ett och annat. I tv12s travsändningar alltid underbart spelvärda omgångar, fantastiska hästar, tränare och kuskar såväl innan som efter. Ger V75 200 kr så är det fantastiskt med dubbel jackpott kommande omgång. Ger 7 rätt miljoner så är V75 ett fantastiskt spel.

Nej, det är ju det jag skriver - finns inte många hederliga journalister kvar, inom något område, som med äran i behåll kan kalla sig just journalist. De är megafoner åt makten - inget annat!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tipsb (+10)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:26   #91
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Nej, det är ju det jag skriver - finns inte många hederliga journalister kvar, inom något område, som med äran i behåll kan kalla sig just journalist. De är megafoner åt makten - inget annat!

Tyvärr har du nog mycket rätt där...samtidigt så använder dessa journalister, "Det fria ordet" som argument för subventionering av deras yrke...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:27   #92
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Ett problem är också att de vi ser i ATG-tv/TV4 också är hästägare, festar med aktiva, en del kör väl lopp själva? Så slåss de på krogen med varandra och sådär håller det på ...

Ronden ägs väl dessutom på något sätt av förbundet som även äger ATG. Jag minns inte hur det är uppbyggt, men allt sitter ihop.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:27   #93
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Nej, det är ju det jag skriver - finns inte många hederliga journalister kvar, inom något område, som med äran i behåll kan kalla sig just journalist. De är megafoner åt makten - inget annat!

Du känner inte många journalister du.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:27   #94
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

40 plats på L Amour Bonanza till 8,10 hos Svs. Varj ju toppfin första barfota senast när den bl a slog Ike Schermer. Lite flyt från spår 7 kan det bli topp 3.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:27   #95
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Unoicsdue Gnafa - bästa hästen, bästa läget, bästa kusken - varför krångla till det?!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:28   #96
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9130
Standard

Vi behöver en travets Erik Niva!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Frasse77 (+5), NicklasA (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:29   #97
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Du känner inte många journalister du.
Ge mig då ett par exempel så skall vi se vad du kommer upp med - jag tror inte jag lär bli imponerad... Behöver inte "känna någon" för att se vilken skit de skriver och vems ärenden de går!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:35   #98
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Bertmarks blev inte lättanalyserat i år heller. Är väl det loppet som kan vinnas från spår 12 på Jägers.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:36   #99
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
40 plats på L Amour Bonanza till 8,10 hos Svs. Varj ju toppfin första barfota senast när den bl a slog Ike Schermer. Lite flyt från spår 7 kan det bli topp 3.
2,80 - 4,33 hos atg så det var i alla fall på förhand ett intressant platsodds dom erbjöd några minuter innan start.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:36   #100
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Ge mig då ett par exempel så skall vi se vad du kommer upp med - jag tror inte jag lär bli imponerad... Behöver inte "känna någon" för att se vilken skit de skriver och vems ärenden de går!

Jag har själv jobbat som journalist och det finns hur många seriösa som helst. Pratar vi trav så måste man skilja mellan vilka som är journalister, krönikörer, programledare, förstå att skilja på journalistik, propaganda etc., och jag förstår att det inte alltid är så lätt för "vanliga Svenssons" med tanke på flödet på sociala medier etc. Jag har dock själv inte jobbat med trav, men jag vet hur det fungerar. Det är som att påstå att det inte finns en enda hantverkare som inte fuskar etc.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:38   #101
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 331
Sharp$: 3019
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
”Inte sådär övertygande”
Han tog en trippel...
Det var en "billig" seger och som jag skrev "sticker" jag ut hakan och ger avslag innan Derbyt körs! Tror du tvärtom gå "all in" på Don! Har jag fel, så kommer jag erkänna det!
karpafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:38   #102
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Det har inte gått så bra för Goop och Bergh hittills. Örjan igen i nästa skulle jag tro.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:39   #103
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8042
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av karpafan Visa inlägg
Det var en "billig" seger och som jag skrev "sticker" jag ut hakan och ger avslag innan Derbyt körs! Tror du tvärtom gå "all in" på Don! Har jag fel, så kommer jag erkänna det!
Avslag på en 4 oddsare, hade den stått i 1.70 kan j köpa sticka ut hakan
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:41   #104
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Det har varit många framspår de här dagarna, inte helt oväntat, men jag testar ändå en rak DD: 8-9.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:43   #105
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 173
Sharp$: 2317
Standard

Örjan kan detta med stora lopp, tror han löser detta och Redén har form till 1000!

VINNARE
Inlämnat: 2020-09-06, 16:42
Jägersro Lopp 11
Söndag 2020-09-06
Start: 16:59
Kostnad: 500,00 kr
Vadet gäller startnummer

8 Don Fanucci Zet

1 x 500,00 kr = 500,00 kr.
Totalt: 500,00 kr.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+8)
Biznice är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:44   #106
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det har inte gått så bra för Goop och Bergh hittills. Örjan igen i nästa skulle jag tro.
Bergh brukar också kunna ställa i ordning och har tre hästar som taktiskt kan ställa till det för Örjan. Lyckas Reden/Örjan även ta detta stora lopp med dessa förutsättningar är det ruggigt imponerande, dom är i alla fall klara favoriter på de fasta oddsen. Nere i nästan 3 ggr. Släpptes till nästan 5 ggr i början av veckan.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:46   #107
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag har själv jobbat som journalist och det finns hur många seriösa som helst. Pratar vi trav så måste man skilja mellan vilka som är journalister, krönikörer, programledare, förstå att skilja på journalistik, propaganda etc., och jag förstår att det inte alltid är så lätt för "vanliga Svenssons" med tanke på flödet på sociala medier etc. Jag har dock själv inte jobbat med trav, men jag vet hur det fungerar. Det är som att påstå att det inte finns en enda hantverkare som inte fuskar etc.

Utan att gå in för djupt i ämnet - vi kan ta det efter tävlingarnas slut om intresse finnes. Klart det finns seriösa journalister, men var - ser inte att du gav några exempel. Jag menar dessutom att ju mer seriösa ämnena blir, likt politik, desto färre riktigt bra journalister finns det och som innehar en objektiv syn på yrket och ämnena denne bevakar...

MSM i stort är värst - när hörde du äkta och adekvata uppföljningsfrågor när ex. politiker skall ställas till svars för något idiotiskt de begått? "Probing" är numera inte journalisternas ledord nummer ett!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:46   #108
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Fick ett väldigt bra platsodds på Don Fanucci.

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Bergh brukar också kunna ställa i ordning och har tre hästar som taktiskt kan ställa till det för Örjan. Lyckas Reden/Örjan även ta detta stora lopp med dessa förutsättningar är det ruggigt imponerande, dom är i alla fall klara favoriter på de fasta oddsen. Nere i nästan 3 ggr. Släpptes till nästan 5 ggr i början av veckan.
ägersro - Lopp 8, 2140m Auto
Placering - Topp 3:
T3 3 Diana Zet (1,53)
Resultat: T3 3 Diana Zet, T3 4 Milady Grace, T3 5 Alaska Kronos
Jägersro - Lopp 11, 2640m Auto
Placering - Topp 3:
T3 8 Don Fanucci Zet (2,05)

Totalodds: 3,14
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:48   #109
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 349
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Per Skoglund och hans bisittare i tv12 har väl aldrig sagt något kritiskt utan bara hyllat . Tittar man på fotboll och studiosnacket så är det i alla fall inte sällan dom är kritiska till ett och annat. I tv12s travsändningar alltid underbart spelvärda omgångar, fantastiska hästar, tränare och kuskar såväl innan som efter. Ger V75 200 kr så är det fantastiskt med dubbel jackpott kommande omgång. Ger 7 rätt miljoner så är V75 ett fantastiskt spel.
Vad är det folk brukar skriva här, ”man biter inte den hand som föder en”.
Ta till exempel riksspelet på onsdagar och lördagar där Nybrink ibland tillåts ondgöra sig över att kuskarna väljer fel taktik i ca 5 sekunder innan Skoglund täpper till truten på honom. Man verkar oerhört rädd för att det ska bli dålig stämning i studion. Att Tillman verkligen ska kritisera en kollega tror jag inte vi ska hoppas på. Experterna vill ha arbete. Arbetsgivaren heter ATG. Därav alla superlativer om precis allt.
znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:50   #110
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 331
Sharp$: 3019
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Avslag på en 4 oddsare, hade den stått i 1.70 kan j köpa sticka ut hakan
Då måste de finnas spelvärde enligt dig! nåväl lycka till!
karpafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:51   #111
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

La en 20a till 46 ggr på Kolgjinis i derbyt. Tror inte den vinner men dom som bör göra upp ligger på sådana odds att spel känns ointressant .
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 15:59   #112
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9130
Standard

2,12 på platsen för Aetos känns väl ändå som spelbart.

Får sig en slant!



__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ace (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:00   #113
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Tror mest på Don Fanucci Zet men fick en underlig känsla för Champ Lane och kör en rak DD 9-2
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:01   #114
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Har inte sett Power så här fin i år...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:01   #115
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

När man hör vilket jobb det ligger bakom att ta fram en häst derbyn vill man ju att ALLA ska vinna! :-), men det kanske är ett slags vinst redan att vara med.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:05   #116
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Kanske den största derbyinsatsen i historien...Hilda Zonett kanske, men inte lika tufft det året...

Senast redigerad av mikaels den 2020-09-06 klockan 16:08.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:06   #117
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Det blev ju ett riktigt kul lopp.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:06   #118
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Ojoj! Äntligen riktig tävling jämfört med Stoderbyt!

Vilket lopp! Vilka hästar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+20)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:06   #119
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Härligt lopp. Berghs häst gjorde sitt livs lopp. Vilket ruggigt intryck . Så här ett derby ska se ut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
karpafan (+2), karpafan (+2)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:07   #120
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 331
Sharp$: 3019
Standard

Inget släpp till stallkamraten här......
karpafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:10   #121
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50089
Standard

Om det blir utdelning på femmor så får jag 2 st.
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:12   #122
Ace
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 2 339
Sharp$: 5215
Standard

Hamnar man inte sist utvändigt från spår 3...
Kan man få en gul kavaj med sig hem...
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:13   #123
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Ojoj! Äntligen riktig tävling jämfört med Stoderbyt!

Vilket lopp! Vilka hästar.
Var väl inte jättemycket tävling ändå egentligen, förutom Paals körning för att hitta innerspår. Tre hästar ger sig på under loppet när det går lustempo bara för att byta till sig en bättre position, inte för att rejsa. Sen blev det ju lite duell, men den matchen blev ojämn. Trodde det skulle bli hårdare när det ändå var en halvtuff öppning som kunde sitta i benen.

Menmen bara lyfta på hatten åt Mary, den hade nog vunnit med många löpningsförlopp idag!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:14   #124
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3054
Standard

Grym häst!!

Synd bara att Bergh ska grina ut sina synpunkter ang körningen som han tyckte osade katt?!! Hur många gånger slår det inte slint i skallen på honom själv och kör ihjäl både sin och andras hästar för han blir ledsen i ögat som hamnar i dödens??

Men kul för kretsen kring hästen, riktigt riktigt grym
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:14   #125
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9130
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Var väl inte jättemycket tävling ändå egentligen, förutom Paals körning för att hitta innerspår. Tre hästar ger sig på under loppet när det går lustempo bara för att byta till sig en bättre position, inte för att rejsa. Sen blev det ju lite duell, men den matchen blev ojämn. Trodde det skulle bli hårdare när det ändå var en halvtuff öppning som kunde sitta i benen.

Menmen bara lyfta på hatten åt Mary, den hade nog vunnit med många löpningsförlopp idag!
Och Aetos avslutning var inte dum!

Satt sist med 300 kvar!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:18   #126
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 683
Sharp$: 12834
Standard

Riordan kan knappast vara nöjd med kuskvalet. Mycket märklig styrning med en av favoriterna i loppet.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:20   #127
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Var väl inte jättemycket tävling ändå egentligen, förutom Paals körning för att hitta innerspår. Tre hästar ger sig på under loppet när det går lustempo bara för att byta till sig en bättre position, inte för att rejsa. Sen blev det ju lite duell, men den matchen blev ojämn. Trodde det skulle bli hårdare när det ändå var en halvtuff öppning som kunde sitta i benen.

Menmen bara lyfta på hatten åt Mary, den hade nog vunnit med många löpningsförlopp idag!
Jämför du med Derbystoet var ju det betydligt mer tävling här...Kanske inte på så vis att nån går upp i dödens och lägger onödigt med tempo där men mycket platsbytet o så vidare som gör det hela lite mer krävande för kuskarna vad det gäller taktiken osv... T.ex var Örjan på väg ut i tredje med Erik stack precis innan då såg det ut som Örjan ville ner i andra spår igen men då hade hästen som var på innerspåret redan tagit sig ut i den luckan så Örjan fick gladligen hänga lite i tredje innan han tog dödens...

Jag tyckte det var ett underhållande lopp med tävlingsmoment du tycker annorlunda vi får helt enkelt agree to disagree.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:21   #128
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Noterar att Spelvärde på sitt stora system (över 6000 rader) hade som spikar Knowledge´em,Unoicsdue och Power.
Sprack på alla.Undrar hur skrytet kommer att låta i morgon.
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:22   #129
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Riordan kan knappast vara nöjd med kuskvalet. Mycket märklig styrning med en av favoriterna i loppet.
Det där kunde ändå ha hänt vem som helst, det var upptaget i andraspår hela vägen och det blev att baka ner. Sen resten av loppet kan han inte göra mycket mer än han gör. Möjligen att han kan dra på sig lite mer drivningsböter och faktiskt hinna fram till andrapriset.

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Jämför du med Derbystoet var ju det betydligt mer tävling här...Kanske inte på så vis att nån går upp i dödens och lägger onödigt med tempo där men mycket platsbytet o så vidare som gör det hela lite mer krävande för kuskarna vad det gäller taktiken osv... T.ex var Örjan på väg ut i tredje med Erik stack precis innan då såg det ut som Örjan ville ner i andra spår igen men då hade hästen som var på innerspåret redan tagit sig ut i den luckan så Örjan fick gladligen hänga lite i tredje innan han tog dödens...

Jag tyckte det var ett underhållande lopp med tävlingsmoment du tycker annorlunda vi får helt enkelt agree to disagree.
Ja jämför du med det så absolut!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:27   #130
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Noterar att Spelvärde på sitt stora system (över 6000 rader) hade som spikar Knowledge´em,Unoicsdue och Power.
Sprack på alla.Undrar hur skrytet kommer att låta i morgon.
Bedrövligt att ta betalt för sådant.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:27   #131
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Nu får det vara färdigt med travet för denna gång. I morgon kommer startlistorna till fredagskvällens kriteriekval och snart startlistorna till Hagmyrens V75a nästa lördag. Blir dessa omgångar jag kommer kolla härnäst. Lycka till ni som ska spela i veckan. Hinner inte med det själv tyvärr.

Är visst dubbla V75or även nästa helg. Norge på söndagen. Men fredag och lördag får räcka .
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:29   #132
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Riordan kan knappast vara nöjd med kuskvalet. Mycket märklig styrning med en av favoriterna i loppet.
Det blir ju lätt så där i sådana här lopp när man har en startrygg häst från spår tre. Då blir man lätt kvar i tredjespår och tvingas backa sist. Magnus gör sedan helt rätt och lyckas knipa tredjeplatsen. Hästens framgångar kommer, framförallt nere på Vincennes.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:31   #133
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50089
Standard

Lutfi förnekar sig inte...
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:37   #134
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Fan vilken maxdag för Redén. 1,2,3,5 i stoderbyt sen tvåa från bricka 8 i derbyt och sen var Bucksen riktigt i ordning!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:39   #135
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50089
Standard

Så ja!!!

Två femmor var ju i hamn innan sista loppet men det blev bättre.Två sexor och lite till...
6 rätt: 2 x 914 kr Vinst!
5 rätt: 16 x 68 kr Vinst!
Summa: 2 916,00 kr

V75
Inlämnat: 2020-09-06, 14:58
Jägersro
Söndag 2020-09-06
Start: 15:00
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 10 (3, 6)
2: 2, 5, 12 (6, 8)
3: 3 Diana Zet (4, 1)
4: 1, 9, 11 (7, 8)
5: 1, 3, 12 (6, 4)
6: 1, 8 (5, 3)
7: 1, 5 (2, 9)

2x3x1x3x3x2x2 = 216 rader.
216 x 1 x 0,50 kr = 108,00 kr.
Totalt: 108,00 kr.
Rättningskod: ZMF PHB XPM
----------------------
Dessutom V5 (2046:-)

V5
Inlämnat: 2020-09-06, 15:37
Jägersro
Söndag 2020-09-06
Start: 15:45
Kostnad: 36,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 Diana Zet (4, 1)
2: 1, 9, 11 (7, 6)
3: 1, 3, 12 (6, 4)
4: 1, 8 (3, 5)
5: 1, 5 (2, 9)

1x3x3x2x2 = 36 rader.
36 x 1 x 1,00 kr = 36,00 kr.
Totalt: 36,00 kr.
Rättningskod: XDG QHL VZC
-----------------------
Raket (1966:-)

RAKET
Inlämnat: 2020-09-06, 14:59
Jägersro
Söndag 2020-09-06
Start: 15:00
Kostnad: 30,00 kr
Vadet gäller startnummer

Lopp
6: Plats 10 Panamera
7: Plats 5 Knowledge'em
8: Plats 4 Milady Grace
9: Plats 1 Strangerinthenight
10: Plats 12 Farlander Am
11: Plats 8 Don Fanucci Zet
12: Plats 5 Bucks to Burn

1 x 30,00 kr = 30,00 kr.
Totalt: 30,00 kr.
Rättningskod: WMH VHK RPG
-------------------------
Liten DD (262:-)

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-09-06, 16:39
Jägersro
Söndag 2020-09-06
Start: 16:59
Kostnad: 30,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Hail Mary
2: 1, 5

2 x 15,00 kr = 30,00 kr.
Totalt: 30,00 kr.
Rättningskod: SFK XHD RZL
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:41   #136
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 169
Sharp$: 741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drn85 Visa inlägg
Dagens rad. Max två av B-hästarna får gå in.

Avd
1: 4, 6, B: 3, 10
2: 2, 5, 6, B: 1, 4, 8
3: 3 Diana Zet
4: 1, 9, B: 7
5: 1, 2, 6, B: 4, 12
6: 5, 8, B: 1
7: 5 Bucks to Burn
Surt med första loppet, då den fanns i tankarna och skisserna efter att Goop nämnde den i Björnkollen. Men någonstans måste man ju spara streck.

Hoppas det ger en liten slant i alla fall.
drn85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:47   #137
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Inte ens Klanke fick rätt...

avd6. Inte ens favorit och det tar jag betalt för Örjan vinner oavsett spår hästen kommer från en annan planet ett monster som tuggar ner vem som helst från dödens. Tror på toppchans och spikar alla dagar i veckan.
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 17:27   #138
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Vi behöver en travets Erik Niva!

Möjligt, men framför allt behövs en Olof Lundh – en kritiskt granskande journalist som inte är rädd för att göra sig ovän med sportens makthavare.

Problemet är dock strukturellt snarare än personellt. All travmedia är på olika sätt i första hand beroende av intäkter genom leverans av tipsinformation. Då blir intresset för att vara obekväm gentemot Redén och Goop med flera begränsat.

Lennart Persson hade förresten en intressant anekdot i ett av de senaste avsnitten av Trottosport. Han berättade om när han för länge sedan skrivit något kritiskt om Stig H Johansson och denne nästa gång de träffades helt enkelt lät meddela att "Persson, du är avstängd en månad".
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 18:14   #139
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Gick ej på Service Plays

Jens Sjödén: "Statistikanalys V75 söndag"
Jag har skrivit det några gånger förut, men gör det igen (och jag vet inte var jag ska skriva det):
Om det inte fungerar att posta i Service Plays beror det troligen på att texten du vill lägga in innehåller ordet "tack". Ta bort det så tror jag att det ska fungera. Jag gissar att den som designat och satt reglerna för forumet en gång i tiden inte direkt är något skarpsinne i systemarkitektsvängen...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+20)
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 18:18   #140
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Möjligt, men framför allt behövs en Olof Lundh – en kritiskt granskande journalist som inte är rädd för att göra sig ovän med sportens makthavare.
Hjälp. Olof Lundh, tidigare mest känd för att vara lätt mutbar med svarta pengar om du ville ha något vinklat i media. Han är inte direkt kritiskt granskande, om han inte får betalt för det då... Kanske inte vad som behövs här!
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 18:57   #141
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1249
Standard

Blev verkligen en värdig vinnare av Derbyt. Robert har inte bara gjort ett fantastiskt tränarjobb, utan det som kanske inte många vet är att tidigt var han inne på detta med Googoo skulle bli succé.

Jag och många med mig ångrar sig nog nu, när chansen fanns där 2016 och kommer ihåg så väl videon han visa när han som 2-3år vann ett lopp med typ 40 längder, och Robert sa detta är framtiden.

Jag kan bara svara för mig själv och dom som var med mig, att vi tänkte att i Usa har dom knappt användt honom i aveln, så vi tog bevisligen nu fel beslut som ej lyssna på Robert och köpte in oss då i ngn av Googoo avkommorna som Robert köpte.


Vet många av er ser Robert som en kusk som kör som det är vilda västen, och visst gör han det. Men alltid ringer han då och ber om ursäkt och fixar ngt med månadsräknigen. Men i första hand är Robert en fantastisk hästkarl som är intresserade av vad är "framtiden" och som hästägare som inte har plånbok för att köpa Muscle Hill osv är just Robert stora kunnande fantastiskt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
karpafan (+5), Gotland (+5), Efterhandaren (+5), Viroid (+10)
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 19:53   #142
Ace
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 2 339
Sharp$: 5215
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Det blir ju lätt så där i sådana här lopp när man har en startrygg häst från spår tre. Då blir man lätt kvar i tredjespår och tvingas backa sist. Magnus gör sedan helt rätt och lyckas knipa tredjeplatsen. Hästens framgångar kommer, framförallt nere på Vincennes.
Nope, Galantis hoppar direkt, Champ Lane följer Lexington och Djuse söker sig inte ner i banan utan hamnar utanför ByTheBook och där är han rökt!

Ev segrar på Vincennes är såklart positivt men det var idag som han hade
den enda chansen. Dessutom från ett närmast perfekt startspår.

Så Efterhandaren, om du menar att en mer storloppsrutinerad kusk hade
gjort det bättre så är vi helt överrens.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 23:15   #143
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Visa inlägg
Nope, Galantis hoppar direkt, Champ Lane följer Lexington och Djuse söker sig inte ner i banan utan hamnar utanför ByTheBook och där är han rökt!

Ev segrar på Vincennes är såklart positivt men det var idag som han hade
den enda chansen. Dessutom från ett närmast perfekt startspår.

Så Efterhandaren, om du menar att en mer storloppsrutinerad kusk hade
gjort det bättre så är vi helt överrens.
Jag har sett om loppet nu och visst har ni lite rätt. Tar han upp ordentligt direkt kan han ju kanske ta rygg på Champ Lane och då är mycket vunnet. Men kanske svårt för Magnus att hålla koll på galoppen där bakom? Tror det är många kuskar som överskattar spår tre när de har starttröga hästar och tror att de trillar ned i andraspår tidigt. Det är så små marginaler idag och då gäller det att ha klart för sig och inte vela. Goop bjuder inte på en centimeter och går knappast ned på innerspåret för att släppa ned en av huvudkonkurrenterna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5), Ace (+5)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td