Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-03-21, 20:24   #1

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18420
Standard

V75 Solvalla STL Finaler 27/3

Olle brukar ju ha öppnat V75 tråden på Söndagar runt 20-snåret, jag hade förberett en liten text med mina vääääldigt tidigare tankar att lägga till hans trådstart. Men då det inte var öppnat ännu öppnar jag men det får inte hindra dig från att posta dina ideér Olle!

Avd1 Klass 1 2140m Auto
5 Pere Abu var en liten besvikelse igår men med tätkänning nu och biken på så kanske det kan vara något, lyste ju form i de två starterna innan helgen. 7 Timo Lane har också visat fin form.

Avd2 Margaretas Unghästserie 4åriga Hingst/valack
Årsdebut för Manny Muscles som var två i Breeders i höstas, toppläge och chans här.

Avd3 Klass 2 2140m Auto
Mandela Zon står dåligt inne på pengarna men men var verkligen inte tom i mål senast är nu anmäld med bike får se om det blir så. 7 Cassius Ima galopperade bort vinsten näst senast men tog snabbt revansch och vann fin senast. D.Day Zet bakspår annars bästa hästen va.

Avd4 Diamantstoet 2140m Volt
Ultra Bright vann ett liknande lopp på Åby senast dock lite tuffare proposition denna gången och många att runda.

Avd5 Silver 2140m Auto
Ubiquarian Face får väl rent spontant svårt att hålla ledningen här med Clayton J.F-Malken och Remarkable Feet utvändigt. Här krävs det nog lite mer timmar för att lösa loppet Globan Undiceded gillar jag men lite ojämn i prestationerna, ser jag Global Undicided i listan tänker jag ofta på loppet på Åby i Augusti 19, det börjar visserligen bli ett tag sedan.

Avd6 Brons 2140m Auto

1 Sweetman imponerade otroligt på mig senast när man vann från spets över 2640m trots några tryckare jag trodde man skulle få tufft att vinna även om man fick bestämma tempot. Phenoix Photo är väl minst lika bra men återigen ett svårt läge och nu finns det hela 4 Kolgjini hästar att runda ?! 3 stk körs av familjen och den fjärde av Claes Sjöström.

Avd7 Guld 2140m Auto
2 Handsome Brad såg fin ut i årsdebuten senast och jag tror man har en fin chans att vinna här. Disco Volante har ett perfekt läge men får det svårare och svårare nu när "sommarhästarna" börjar komma igång o tävla.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+7), NicklasA (+5), Tipsb (+5), kaamelott (+10)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-21, 20:36   #2

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 6289
Standard

Tidiga tankar.

Leon Zon har ju inte varit bortskämd med bra spår, men står nu rätt bra till här. Kan kanske få en fin resa i andra spår och spurten är ju vass.

Pappajonnys Ilse galopperade senast (och kan mycket väl göra det igen), men gick ju riktigt bra sedan. Per Lenartsson var ju en intressant kusk upp också. Notera att när Björn och Örjan kört har det blivit seger. Förvisso från ledning. Tyvärr är risken stor att det inte funkar från bakspår igen, men lär nog bli helt bortglömd. Just intrycket den gav rent formmässigt är det en rolig skräll. Men den ska sköta sig också.

Lucky Truc spår 6 denna gång... har man tur blir procenten rimlig.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-22, 14:33   #3

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 659
Standard

Jag tror det blir rätt hög utdelning. Visserligen väldigt tidiga streck nu, men på sina håll känns det helt felspelat.

Condior favorit från bricka 10 mot detta motstånd? Ska fällas.

Rally Hans från bricka 4 och Beartime från bricka 9 de två mest betrodda? Syn. Syn. Syn.

Oxidizer storfavorit trots bricka 8. Visst, kanske en av de bästa hästarna i fältet på ren grundkapacitet, men det finns en hel del motbud som skulle kunna fälla favoriten. 50% är way too much.
Slark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-22, 14:51   #4

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Kollade snabbt på startlistorna, ögat fastnade på Zeolit, bra spår, biké, bfro ffg, Adielsson. Hoppas den inte har hög % på lördag

Global Undiceded kan det va dags för. Gjort flera fina lopp utan o sätta nosen först.
Kanske denna gång

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
NicklasA (+5)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-22, 15:19   #5

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39581
Standard

Väldigt fina och jämna lopp. Svårt att hitta några spikar så här på rak arm. Det tål att funderas på.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-22, 16:46   #6

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3138
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Kollade snabbt på startlistorna, ögat fastnade på Zeolit, bra spår, biké, bfro ffg, Adielsson. Hoppas den inte har hög % på lördag

Global Undiceded kan det va dags för. Gjort flera fina lopp utan o sätta nosen först.
Kanske denna gång
Där har vi samma tidiga tankar! Vore framförallt kul om Zeolit kunde få vinna nu, efter all skit Jari fått och det nu verkar maxas helt på utrustningen! Om jag förstått det rätt är det sista loppet innan siktet är inställt på Derbyt, eller har jag missuppfattat det? Så då är det nog påställt värre efter lite svagare insatser
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-22, 17:01   #7

Standard

Jag utnämner redan nu 5 Disco Volante i avd 7 till mest överspelad på lördag. Nu är det slut med lössen från vintern och 2 Handsome Brad o 7 Sorbet är alldeles tuffa, framförallt nu på medeldistans!! Får säkert äta upp detta, men den kommer inte med på min lapp. 7,2,6 är min rank, men räcker nog med 7 och 2. Vi får se
Gammal 2021-03-22, 18:23   #8

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5995
Standard

Skulle kolla lopp där Sorbet / Disco / Handsome mött varandra

Finns knappt några vettiga, ja inga alls egentligen

Disco + Sorbets - Sorbets årsdebut 2021 på Bollnäs där Örjan var ointresserad

Sedan några där Disco startgalopperar,

Paralympics förra våren Sorbet 6a Disco 7a

Det är princip allt, man kan ju tycka att dessa 3 rutinerade elithästar borde mött varandra ett antal gånger men icke trots att de tillhört eliten sedan i vart fall 2019.

Enligt Melander är det alltid ont om lopp för hästarna i Högsta klassen, tillåt mig tvivla.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-22, 19:43   #9

Sharp$: 659
Standard

Har inte kollat lopparkivet, men hur snabb ut är Handsome Brad? Kommer Disco till ledningen så tror jag han har en chans att vinna loppet. Utan ledningen är han däremot chanslös. Sorbet lär gå upp i dödens oavsett vem som kommer till ledningen, om inte han själv lyckas ta sig till spets.
Slark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-22, 21:41   #10

Sharp$: 5995
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slark Visa inlägg
Har inte kollat lopparkivet, men hur snabb ut är Handsome Brad? Kommer Disco till ledningen så tror jag han har en chans att vinna loppet. Utan ledningen är han däremot chanslös. Sorbet lär gå upp i dödens oavsett vem som kommer till ledningen, om inte han själv lyckas ta sig till spets.
disco 11 senaste med spår 1 - 4

4 spets
4 startgalopp
3 annat

Handsome felar aldrig 26 felfria svenska starter i rad

spår 1 + 2 bil spetsat 3 av 4 försök EJ i Jubileumspokalen aug 2018 fr 1a

fr spår 3
spetsat e 350
spets
spets e 200 släpp
rygg ledaren
utv ledaren

men som du vet
formen påverkar startsnabbheten , och vald taktik

men har man bra spår måste man väl ladda, nästa gång har man kanske spår 8 o sedan 11

Inte given spetsstrid, V Grosbois också en faktor räkna på, laddas f spets el nöjd rygg

få höra lite på tugget innan jag sätter loppsenariot
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-23, 11:46   #11

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5212
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
disco 11 senaste med spår 1 - 4

4 spets
4 startgalopp
3 annat

Handsome felar aldrig 26 felfria svenska starter i rad

spår 1 + 2 bil spetsat 3 av 4 försök EJ i Jubileumspokalen aug 2018 fr 1a

fr spår 3
spetsat e 350
spets
spets e 200 släpp
rygg ledaren
utv ledaren

men som du vet
formen påverkar startsnabbheten , och vald taktik

men har man bra spår måste man väl ladda, nästa gång har man kanske spår 8 o sedan 11

Inte given spetsstrid, V Grosbois också en faktor räkna på, laddas f spets el nöjd rygg

få höra lite på tugget innan jag sätter loppsenariot

Vilken tur Disco har spår 5 då....

Nej men det blir intressant spetsstrid, jag tror 2 rygg ledaren, 5 i spets, 7 Sorbet utvändigt och 6 tredje utvändigt typ.. Som vanligt vinner väl Örjan från ödens med ett huvud till slut.. :P
Gammal 2021-03-24, 09:55   #12

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Vilken tur Disco har spår 5 då....

Nej men det blir intressant spetsstrid, jag tror 2 rygg ledaren, 5 i spets, 7 Sorbet utvändigt och 6 tredje utvändigt typ.. Som vanligt vinner väl Örjan från ödens med ett huvud till slut.. :P
Vetetusan om jag tror CJJ kryper ner i rygg på Disco, denne är ju ganska blöt sista biten över medel. Fick en ”lugn” årsdebut med full fart över mål, så jag tror de är mer offensiva än så. Tror han räknar med att (som du är inne på) att Sorbet kliver fram i dödens och avlöser ifall han inte lyckas hålla ut Disco, Västerbo Grosbois har vi ju emellan så kanske kan lyckas med solfjädern?? eller så reglerar han själv loppet utvändigt. Tror absolut att han äter upp Disco över aktuell distans från dödens, men står nog inte emot Sorbet från den positionen. Det är vad jag tror
Gammal 2021-03-25, 19:24   #13

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4119

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Varför säger ingen till tjejen på ATGs TV-studio att det heter Hultmanalysen, inte Hultman-analysen? Hon sabbar ju hela ordvitsen.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-26, 16:00   #14
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 9034
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Varför säger ingen till tjejen på ATGs TV-studio att det heter Hultmanalysen, inte Hultman-analysen? Hon sabbar ju hela ordvitsen.
Sånt är viktigt när man kommer från Göteborg!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
znipstern (+5)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-26, 16:21   #15

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skaegget Visa inlägg
Sånt är viktigt när man kommer från Göteborg!
Från Guldhedens högsta topp har Bosse utsikt över Åby. Liseberg, Poseidon, Göteborgs hamnar och Botaniska Trädgården. Då har man rätt att begära, att en stockholmare kan uttala Hultmanalysen rätt.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-26, 16:33   #16

Standard

Erik Adielsson rider i sex avdelningar på V75. Jag kommer att strecka hans uppsittningar i avd 2,3,4 och 6, varvid i V75-2 Manny Muscle och V75-6 Sweetman spikas.

Kör????? Många kommentatorer säger, att ryttarna "kör" i montéloppen. Då måste väl kuskarna "rida" i travloppen.
Gammal 2021-03-26, 17:17   #17

Sharp$: 4119

Standard

Hultmanalysen

Ja, speciellt som programnamnet är en Stockholmsprodukt.
För övrigt, all heder åt Hultman som alltid har intressanta vinklingar. Hultman, Untersteiners, Travsnack och Jens Sjödén vill jag alltid kolla upp innan jag lägger mitt spel. Förutom alla goa gubbar/gummor på Sharps! Övriga lyssnar jag inte på. Björnkollen är väl ett skämt och den där Nybrink ska vi inte tala om.
Gotland (+5), Skaegget (+7)
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-26, 18:20   #18
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Erik Adielsson rider i sex avdelningar på V75. Jag kommer att strecka hans uppsittningar i avd 2,3,4 och 6, varvid i V75-2 Manny Muscle och V75-6 Sweetman spikas.

Kör????? Många kommentatorer säger, att ryttarna "kör" i montéloppen. Då måste väl kuskarna "rida" i travloppen.
Som ”streckryttare” brukar jag ”köra” på V75 ibland.

Men det kanske inte räknas?

Hittar ut själv...
mackpeter (+5), Nollkollolisten (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-26, 19:22   #19

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18035
Standard

Hej på er

Efter en Time Out gör jag återigen ett gästspel på sidan och redovisar lite funderingar inför morgondagen.
Omgången ser väl inte helt omöjlig ut att lösa

V75 1) Trehästars lås ?
3 Joseph Boko med Mika är ju min första häst men det känns lite för tufft att spika. Men jag får se om jag ändrar mig efter värmningsintrycken i morgon.
2 Leon Zon gillar jag skarpt. Stefan P har stallform XL.
5 Pere Ubo är stallskrik XL. Inofficiellt har Unter sagt i stallet att detta lopp vinner vi bara

V75 2) 5 Manny Muscle är ju en grym travare och allt talar för att Reijo skött vinterträningen. Men årsdebut är årsdebut.
2 Hector Sisu är oxå en årsdebutant men inte mycket sämre och Salmela kan oxå träna häst.
1 Hulken Sisu är en superstänkare. Välstammad rackare och Riordan / Rosleff är oxå Välstammade. Kul kioskvältare.

V75 3) 6 Lucky Truc. Chansspik so far.

V75 4) Här gaddar jag på, ganska ihåligt stolopp.
1-2-4-5-7-8-13. Lorelei Marie och Amazon Font är stänkarna. Call Me Brodda har tuffat på i rikstoton hela vintern och Persons Pack och Madsen är ett dreamteam. 9% är grymt spelvärde. Frågan är om man vågar stå över favoriten Ultra Bright ? Hästen har ju fått sin vinst och vinner ju bara en gång i halvåret nuförtiden

V75 5) 5 Global Undecided är en stenhård travare som manglar ner dom om han får lite hjälp med tempot.

V75 6) The Kolgjini Cup. Tja det kan bli stafettkörning med 09 tempo från start till sista kurvan men jag tror stenhårt på favoriten 1 Sweetman trots mangelrisk. Ok Örjan kan få loppet i halsen med hårt tempo ? Hm får sova på saken. Tvåhästarslås ?

V75 7) Trehästarslås. 2-5-7 ? Örjan sitter nog på leken här oxå med lite pace på loppet. Sorbet känns som första hästen med patenterad Örjan styrning och kan vara ett spikförslag.
viking90 (+7), MikaF (+5)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-26, 20:59   #20

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 960
Standard

#4.Lorelei Marie i 4:e sitter väl 20m bättre till inför det här loppet. Kanske får ett vettigt lopp trots läget. Smygfisen Kontio till 3%!
makro123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-26, 21:06   #21

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av makro123 Visa inlägg
#4.Lorelei Marie i 4:e sitter väl 20m bättre till inför det här loppet. Kanske får ett vettigt lopp trots läget. Smygfisen Kontio till 3%!
Glöm Jorma helt ointressant.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-26, 21:36   #22

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52684
Standard

Tillfälligt inhopp!

Daniel Berglund V75 Solvalla på Service Plays
mazet (+10), Levan (+5), thenisses (+10), mr_stylez (+20), Gotland (+10)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-26, 21:39   #23

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52684
Standard

Håll till godo!

Jens Sjödén V75 Solvalla på Service Plays
bosseguldheden (+20), mazet (+10), thenisses (+10), mr_stylez (+10), Executive (+5)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-26, 22:17   #24
Banned

Sharp$: 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Ja, speciellt som programnamnet är en Stockholmsprodukt.
För övrigt, all heder åt Hultman som alltid har intressanta vinklingar. Hultman, Untersteiners, Travsnack och Jens Sjödén vill jag alltid kolla upp innan jag lägger mitt spel. Förutom alla goa gubbar/gummor på Sharps! Övriga lyssnar jag inte på. Björnkollen är väl ett skämt och den där Nybrink ska vi inte tala om.
Björnkollen e sämst. Gillar Travcash podden de lyfter skrällarna
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 00:03   #25
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Tillfälligt inhopp!

Daniel Berglund V75 Solvalla på Service Plays
Du. Stabilt.

Uppskattas.
Gammal 2021-03-27, 01:27   #26

mr_stylezs avatar

Standard

Vem tror ni sitter i spets i de 7 loppen efter 500 meter? Tycker det är lite svåranalyserat i en del av dem iaf..

Mitt tips:

Avd 1 Nr 7 Timo Lane (trycker 5an tills Peter släpper)
Avd 2 Nr 6 No Doubt (lättaste loppet att gissa efter avd 6)
Avd 3 Nr 6 Lucky Truc ( 5 tar spets men släpper och ger bort segern)
Avd 4 Nr 13 Call med Brodda (efter att 1 och 6 bråkat klart efter 300 m så kör Stefan till och tar över)
Avd 5 Nr 9 Beartime (tar en rå här, 2 öppnar bra med barfota o Lennartsson, vill inte släppa till 6 tror jag, 7 ska inte ladda verkar de som, då gör kanske CJJ en fräckis o tar sig igenom med 9an från ryggen på 2 och kör rakt fram o tar över spets? Vinner nog isf)
Avd 6 Nr 1 Sweetman (Kommentar behövs ej)
Avd 7 Nr 5 Disco Volante (tror den kommer dit från det spåret, men ytterst svårtippat här ska sägas)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 01:30   #27

mr_stylezs avatar

Standard

För övrigt kollade jag genom alla Handsome Brads Solvallastarter nu inatt, han verkar inte vilja vinna där, viker sig från spets, kämpar inte med rygglopp osv.. (min uppfattning iaf)
Han har såklart mött eliten nästan hela tiden, men på andra banor kämpar han helt annorlunda och besegrar samma hästar i slutstriderna....

Jag tror inte han vinner imorgon, håller han spets tror jag han viker sig sista 100 m där mot Sorbet lr Antonio Trot. Han får gärna bevisa mig fel dock , jag gillar hästen!
Men tills jag ser att han kan vinna där och kämpar till sista blodsdroppen så avstår jag honom, särskilt som favorit.
Gammal 2021-03-27, 01:55   #28

mr_stylezs avatar

Standard

För er som gillar att spela favoriter så ger för övrigt Joseph Boko 7,5 i vinnarodds på svenska spel just nu... nog det högsta vinnarodds jag sett på en favorit någon gång på den sidan iaf ?

Lär inte vara favorit imorgon iofs, men ändå.

Ett annat odds som kan vara värt en iten peng är Luna Nera Doc i avd 4.

Rankar den bland de sista här såklart, men den är bättre barfota och med ngn omstart som det ofta blir i de här loppen kanske den kan spruta in som 3a med lite flyt.
Visst det händer inte ofta, men 24(!) ggr på plats.. det känns lite för högt i min bok iaf.
Gammal 2021-03-27, 02:06   #29

Standard

[QUOTE=mr_stylez;741171]För övrigt kollade jag genom alla Handsome Brads Solvallastarter nu inatt, han verkar inte vilja vinna där, viker sig från spets, kämpar inte med rygglopp osv.. (min uppfattning iaf)
Han har såklart mött eliten nästan hela tiden, men på andra banor kämpar han helt annorlunda och besegrar samma hästar i slutstriderna....

Jepp. Men nu möter han inte eliten. Dock spets emot.
Gammal 2021-03-27, 02:10   #30

Standard

Joseph Boko. Högt vinnarodds. Chans därefter. Inte vinner den.
Gammal 2021-03-27, 06:10   #31

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

När Kolgjinis luftar 4 hästar i samma lopp så tror jag den sämste vinner.Spelarna han fullständigt tappat bort 10.Racing Ribb här till den låga procenten.
Gammal 2021-03-27, 06:22   #32

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Väldigt fina och jämna lopp. Svårt att hitta några spikar så här på rak arm. Det tål att funderas på.
Första spiken hittad i söndags 5.GLOBAL UNDECIDED
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 09:28   #33

Sharp$: 641
Standard

Jag har ju ägarintresse i Cassius IMA nr 7 i V75-3. Det var ju en dröm som gick i uppfyllelse när vi äntligen kunde vinna på V75 senast! Skumpan ligger på kylning idag oxå men det blir givetvis svårare att vinna idag.

Han var i 90%ig form senast och vann med krafter kvar. Nu har han fått 3v mellan starterna och blivit behandlad i knäna så nu ska det vara toppform och Oskar är ruskigt nöjd med hur han känns.

Spår 7 är ju inte perfekt men hellre det än bakspår som några av "spetshästarna" fick. Hoppas att vi får en strykning invändigt!

Nr 6 ska givetvis vara favorit i loppet. Det är nog bästa hästen på distansen och skulle den bli framvinkad till spets så går den nog inte att slå? Men den kan ju galoppera från start eller så kanske man väljer att svara spets med 4 eller 5 och då kan ju Cassius komma in i matchen.

Jag tror och hoppas att Cassius inte blir hängande i spåren utan att vi smärtfritt kan nå dödens och sedan levererar en "hållkäftenprestation" då kan vi vinna. Jag trodde att Cassius skulle bli andrahandsfavorit när jag analyserade loppet så 3% idag tycker jag är ett fynd!

I en svår omgång kanske 6&7 är ett roligt lås men jag förstår de som spikar nr 6.
viking90 (+5), valo (+10), mackpeter (+5), Liisa (+7), Fulsprit (+7), Gotland (+5), mr_stylez (+10), SakanAA (+5)
The_Helgon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 09:31   #34

Sharp$: 4209
Standard

Lite lagom mycket mot strömmen: Awesome Kronos - Axel Ruda - D.Day Zet - Amazon Font . Taget ur en ganska stor hög sådana här. Gäller bara att hitta dom...Roligare att leta här är bland favoriterna. Vad ska man lägga tiden på frågas...

PS Call Me Brodda måste med också. Givet streck till 8%. Tack lopparkivet!
viking90 (+4), Nollkollolisten (+5), mr_stylez (+4)

Senast redigerad av valo den 2021-03-27 klockan 09:52.
valo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 09:40   #35

Standard

Senast

Citat:
Ursprungligen postat av The_Helgon Visa inlägg
Jag har ju ägarintresse i Cassius IMA nr 7 i V75-3. Det var ju en dröm som gick i uppfyllelse när vi äntligen kunde vinna på V75 senast! Skumpan ligger på kylning idag oxå men det blir givetvis svårare att vinna idag.

Han var i 90%ig form senast och vann med krafter kvar. Nu har han fått 3v mellan starterna och blivit behandlad i knäna så nu ska det vara toppform och Oskar är ruskigt nöjd med hur han känns.

Spår 7 är ju inte perfekt men hellre det än bakspår som några av "spetshästarna" fick. Hoppas att vi får en strykning invändigt!

Nr 6 ska givetvis vara favorit i loppet. Det är nog bästa hästen på distansen och skulle den bli framvinkad till spets så går den nog inte att slå? Men den kan ju galoppera från start eller så kanske man väljer att svara spets med 4 eller 5 och då kan ju Cassius komma in i matchen.

Jag tror och hoppas att Cassius inte blir hängande i spåren utan att vi smärtfritt kan nå dödens och sedan levererar en "hållkäftenprestation" då kan vi vinna. Jag trodde att Cassius skulle bli andrahandsfavorit när jag analyserade loppet så 3% idag tycker jag är ett fynd!

I en svår omgång kanske 6&7 är ett roligt lås men jag förstår de som spikar nr 6.
Cassius Ima vann ju med två längder över "favoriten" senast?! Jag tycker D.Day Zet är värre emot. Eller Zeolit kanske. Lycka till!!
Gammal 2021-03-27, 09:46   #36

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Cassius Ima vann ju med två längder över "favoriten" senast?! Jag tycker D.Day Zet är värre emot. Eller Zeolit kanske. Lycka till!!
Det ska dock sägas att Lucky Truc satt 4 utv då när man attackerade och Cassius Ima satt i spets nu finns ju risken att Lucky Truc sitter kanske i ledningen till och med då blir det nog jämnare över mål.
Gammal 2021-03-27, 09:52   #37

Standard

Tack Valo! Det du får tänka på är att Cassius IMA är obesegrad på 2640 auto men aldrig har vunnit på 2140 auto. Därför var det stor fördel för Cassius i förra starten medan det idag är fördel för Lucky Truc. Zeolit KANSKE är helt överlägsen med den nya balansen, men det vet man inte.
valo (+5)
Gammal 2021-03-27, 10:22   #38

Standard

Citat:
Tack Valo! Det du får tänka på är att Cassius IMA är obesegrad på 2640 auto men aldrig har vunnit på 2140 auto. Därför var det stor fördel för Cassius i förra starten medan det idag är fördel för Lucky Truc. Zeolit KANSKE är helt överlägsen med den nya balansen, men det vet man inte.
En häst i högform klarar alla distanser. Se bara på Antonio Trot.
Cassius IMA behöver ha tur och trilla ner i andraspår från början. Spår 7 är riktigt dåligt. Jag kommer att strecka honom på 6-7 streck. Lycka till The_Helgon
Gammal 2021-03-27, 10:24   #39

Standard

Trippel med Cassius Ima 116 ggr,
T3 11 Awesome Kronos @ 3.60
Solvalla Lördag - Lopp 5 - Topp 3 - 2140m Auto -
Placering
T3 11 Philosopher @ 7.80
Solvalla Lördag - Lopp 6 - Topp 3 - 2140m Auto -
Placering
T3 7 Cassius Ima @ 4.15
Solvalla Lördag - Lopp 7 - Topp 3 - 2140m Auto -
Placering
Fulsprit (+3), Gotland (+5)
Gammal 2021-03-27, 10:41   #40

Sharp$: 1145

Standard

Ingen mer än mig som tror på att Sorbet sitter i spets efter 350 meter körda?
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 10:48   #41

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4308
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Lite lagom mycket mot strömmen: Awesome Kronos - Axel Ruda - D.Day Zet - Amazon Font . Taget ur en ganska stor hög sådana här. Gäller bara att hitta dom...Roligare att leta här är bland favoriterna. Vad ska man lägga tiden på frågas...

PS Call Me Brodda måste med också. Givet streck till 8%. Tack lopparkivet!
Precis: Nr-13 Call Me Brodde avd 4 8% samt Nr.7 REMARKABLE FEET Avd.5 10% lägger vi till.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 10:54   #42

Shooters avatar

Standard

Jag har fastnat för tre spikar i lopp som de flesta verkar gardera: Pere Ubu, Manny Muscle och Ultra Bright.
Gammal 2021-03-27, 11:01   #43

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Nu har du nog gått på såsen lite väl tidigt va?

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 11:04   #44

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:
Tror hårt på din häst idag, till 3% är den ett av omgångens fynd helt klart!
6 ska vara favorit med förutsättningarna idag men Cassisus har jag med på 3 hästar (6,7,10) och den får mer än gärna vinna för mig!
Stort lycka till =)
Gammal 2021-03-27, 11:05   #45

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:
Nej men dödens efter 600 och det räcker för att vinna det med =)

Handsome Brad är vek på Solvalla , den plockar ner både den och Disco från dödens lätt nu med formen Reden har på sina hästar. Tycker faktiskt 6 och 8 med bra resor är värre emot 7an här än 2 och 5, men det är jag det.. =)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 11:14   #46
Banned

Standard

Tycker att det ser förvånansvärt lätt ut, känns egentligen helt onödigt att skriva några kommentarer när man skriver av strecklistan rakt upp och ner. Men det kanske kan komma några strykningar som ritar om spelplanen?

Läge för en flerbong och för kombspel (trippel/fyrling, 3 av 4 respektive 4 av 5).

V75:1 - 5 Pere Ube (18%)
Barfota runt om, amerikansk sulky, spets efter 200 körda. Vad travar han, 12,5?

Favoriten måste vara kraftigt förbättrad från de senaste starterna i Finland om han ska vara med och köra om det här. Timo Lane var duktig senast men hamnar väl punschigt på det från det här läget? Om man ska flagga för en liten skräll så är det väl 2 Leon Zon, nu med jänkarbike. Har mest haft risiga lägen på slutet, betydligt bättre nu, och om Ulf "kuppar" från start, som han gjort i några starter på slutet, så kanske. Eller, njaä. Slog iaf Awesome Kronos, regelrätt vid vinsten på Axevalla.

V75:2 - 2 Hector Sisu (11%)
Ulf igen. Men nu är det garanti-spets. Och borde då vinna det här. Eller är det att göra det för enkelt för sig? 11% lockar. Och han har ju slagit favoriten regelrätt vid tidigare tillfälle, från ungefär samma förutsättningar. Det påstås att Emilia Leo ska blåsa till spets. Syn på den, säger jag. Det påstås att favoriten ska få överta. Syn även på den. 1 Hulken Sisu får bli stänkaren. 3% och över 20 ggr degen från rygg ledaren.

V75:3 - 4 Zeolit (115%)
Spikade Condior senast. Var precis så svinbra som kan kunde gissa på förhand. Men nu är det bara att böja sig, här är det påställt. Bfro, jänkarvagn. Erik Adielsson med ett fjärdespår bakom bilen. Kan det bli bättre? Dessutom revanschsugen Jari Åkerfeldt som är sugen på att täppa till truten på alla belackare.

Stänkaren får bli 3 Pacific Kingdom, 7%. Som kanske kan profitera på ett hårt tempo, om Untersteiner Jr får för sig att blåköra första 1000. Njaä.

V75:4 - 13 Call Me Brodda (8%)
Om Stefan P får till styrningen. Och inte hamnar för vidrigt på det. Nå, bfro (kan inte se att det har slagit så väl ut tidigare, men det var relativt länge sen, bättre nu?), hårdhet och tilltalande odds (15 ggr degen). Annars får man strecka på lite.

Stänkaren? 3 Västerbo Jolene som var på väg mot (?) seger senast, när hon tappade travet 75 meter kvar (som tur var, för mig som spikade vinnaren, Pappajonnys Ilse). Tyvärr får inte kusken till det, särskilt ofta. Men intrycket när hon körde till i sista kurvan, näst senast....2% och 10 ggr på vinnarspelet.

V75:5 - enligt strecklistan
Vilket rövargäng. Många som kan vinna.

Dock svårt att gå förbi 5 Global Undecided och 7 Remarkable Feet. Låga 12-tider på båda över 2640 meter på Romme.

Ska bli intressant att se vad Örjan kan göra med 4 Rally Hans, skönt intryck på den när den vann senast. Bedövaren är Hanna Forslin och 6 Malkin, bfro och amerikansk sulky. 3%! Också ett skönt intryck på den, när den vann. Åtminstone genom kurvan, sista 100 stapplar den väl närmast i mål? Nån som kan förklara varför han "paddlar" med höger bak?

V75:6 - 1 Sweetman (43%)
Trots Kolgjinis armada. Och en Upper Face till 6%.

Stänkaren är 2 Love Face, nu med vettigt utgångsläge. 3%.

V75:7 - 2 Handsome Brad (46%)
Är det inte så enkelt att det är spets-och-slut? Kanske ska göra nåt system med "alla". Eller åtminstone de 5-6 första enligt strecklistan.

Bedövaren är 4 Island Life. Rygg ledaren och lucka 150 kvar. 1%!
viking90 (+7), Bullo (+5)
Gammal 2021-03-27, 11:14   #47

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nu har du nog gått på såsen lite väl tidigt va?
Hehe, nja inte riktigt ännu... Har jobbat natt, så blir lite sömn snart och på det runt tre-tiden... Nej, men jag tror att Disco tar spets och släpper till Sorbet, då denna distans inte är den bästa och Sorbet är en grym rygg att ha. Handsome Brad tror jag inte riktigt har snabbheten från start i bara andra starten för året och de är nöjda med att redan ligga i andraspåret och kan där välja upplägg efter ett varv, eller så. Med Sorbet så vet man att det antingen blir dödens och då slår man Disco men får stryk av HB eller AT, eller FB - vågar man satsa lite från start och istället köra sig till ledningen så är det mesta vunnet... Tror helt enkelt att det är påställt och man laddar järnet från början, idag!

Gammal 2021-03-27, 11:19   #48
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Nej men dödens efter 600 och det räcker för att vinna det med =)

Handsome Brad är vek på Solvalla , den plockar ner både den och Disco från dödens lätt nu med formen Reden har på sina hästar. Tycker faktiskt 6 och 8 med bra resor är värre emot 7an här än 2 och 5, men det är jag det.. =)
Jag tycker inte att det lyser form om Sorbet. Än. 13 sista 800 näst senast. Sure, 08 sista 600 senast, från ledningen, men hade då fått öppna första 1500 efter 1.14. Om inte favoriten vinner från spets så tror jag mer på 6 Antonio Trot, som är i full form och som har bättre läge nu än i de två senaste starterna.
Gammal 2021-03-27, 11:25   #49

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 3664
Standard

Enge Eros gör första bfro ef Love you.
Gotland (+5)
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 12:10   #50

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2176
Standard

Dagens bidrag till potten!

V75
Inlämnat: 2021-03-27, 11:52
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Start: 16:20
Kostnad: 90,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 Joseph Boko (5, 7)
2: 1, 5, 10 (9, 2)
3: 4, 6, 11 (10, 9)
4: 1, 4, 8, 15 (2, 7)
5: 12 Betting Rebel (1, 5)
6: 8 Oxidizer (1, 12)
7: 2, 3, 5, 6, 7 (8, 10)

1x3x3x4x1x1x5 = 180 rader.
180 x 1 x 0,50 kr = 90,00 kr.
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 12:27   #51

Standard

OBS!

4 Zeolit (avd3) har nu ändrats till vanlig vagn istället för amerikansk.
Gotland (+5)
Gammal 2021-03-27, 12:32   #52

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2649
Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-27, 12:32
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Kostnad: 168,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Enge Eros (3, 5)
2: 1, 10 (5, 9)
3: 4 Zeolit (6, 10)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15 (15, 1)
5: 5 Global Undecided (1, 9)
6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (1, 8)
7: 5 Disco Volante (2, 7)

1x2x1x14x1x12x1 = 336 rader.
336 x 1 x 0,50 kr = 168,00 kr.
Totalt: 168,00 kr.
Rättningskod: MKV ZTT BTN
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 12:44   #53

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5983
Standard

14% på Disco Volante på hemmaplan, maxad balans (bfro + amerikansk) plus garantispets från femte (snabbast med spår i mitten på vingen) är ju för otroligt! Vilket värde!
viking90 (+20), The_Helgon (+25)
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 13:05   #54

Standard

Som tidigare sagt - idag tror jag mycket på Erik Adielsson, som kör mina två spikar. Bolagssystemet inlämnades kl 10.30 i morse:

1) 2,3,5,7,9,10,11 r1-6 (tror det börjar med en småskräll direkt. 5 tar ledningen men kan bli het där. Nu bfro leder länge. 11 går också bfro och visade stigande form vid skrällvinsten senast. 2 har varit bortlottad de tre senaste starterna och får ett fint lopp idag. 7 är hårt betrodd från dåligt spår. 9 satt fast senast med allt kvar. Gillar Li Hanné och tar med 10)

2) 5 r9-10 (5 matchas mot derbyt och årsdebuterar med en lämplig uppgift. Spik)

3) 3,4,5,6,7,9,10 r8-2 (6 är en berättigad knapp favorit. 10 såg inte rolig ut på upploppet senast och kan inte spikas. 9 från bakspår med Örjan går bfb. 4 kuskförstärkt med Erik kan pila till ledningen. Finske 5 är betrodd och 7 sympatistreckas på visad form trots spår ute på vingen)

4) 1,2,7,15 r13-8 (15 är favorit men kan få svårare resa och ett annat tempo än senast. 1 med Ulf O i jollen är formstark. Markus är mycket optimistisk med 2, som är ett fynd till 13 %. 7 streckas med Erik)

5) 1,5,6,7,9 r4-3 (1 är favorit i stor fara. Han var fin i årsdebuten men är inte så snabb ut och kan fastna på innern. Tror ni, att Örjan släpper ut honom med 4, som idag möter tuffare motstånd och inte kommer med på mitt system. 7 har i år vunnit två V75 och går idag bfro liksom startsnabbe 6. 9 missgynnas av bakspår, men streckas på visad form. 5 är starttrög och tveksam stridsvilja)

6)1 r8-12 (1 var grymt säker i ledningen senast och "skyddades" liksom idag av en här av skyddsvakter från tränarens kompisar i luddestallet. Spikas)

7) 2,5,7 r6-8 (lås på de tre elitloppskandidaterna. Inte alls säkert att 2 tar ledningen. 5 laddas utifrån. 7 blir tung att stå emot på upploppet)

Kostar 1470:-. Lycka till!
Gammal 2021-03-27, 13:06   #55

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
14% på Disco Volante på hemmaplan, maxad balans (bfro + amerikansk) plus garantispets från femte (snabbast med spår i mitten på vingen) är ju för otroligt! Vilket värde!
Garantispets ? Nja spetschans är nog mer sannolikt. Det är inte så enkelt att ta en längd på Handsome nu med lopp i kroppen och Jepson svarar definitivt en bit annars ger han ju upp loppet. Och en stekhet Disco kroknar nog på upploppet trots hemmaplan. Det här loppet känns väl klippt och skuret för smyg Örjan med en smaklig Sorbet.
Gammal 2021-03-27, 13:07   #56

Standard

Citat:
Men 27% på Sorbet är lika bra! Dagens bästa lås!

2 Handsome Brad är dagens mest överspelade och avslag direkt!
Ska den ta spets från Disco???
Gammal 2021-03-27, 13:09   #57

Standard

Sista Stallskriket prel klar! Omtag på Lucky Truc!! Nu bara måste den vinna! Som jag har jagat den!
DIF (+5)
Gammal 2021-03-27, 13:11   #58

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Garantispets ? Nja spetschans är nog mer sannolikt. Det är inte så enkelt att ta en längd på Handsome nu med lopp i kroppen och Jepson svarar definitivt en bit annars ger han ju upp loppet. Och en stekhet Disco kroknar nog på upploppet trots hemmaplan. Det här loppet känns väl klippt och skuret för smyg Örjan med en smaklig Sorbet.
Sorbet ska streckas men att Handsome Brad ska kunna ta emot en felfri Disco finns inte! Det visslar bara till! Jag förstår inte att folk ens spekulerar i den spetsstriden. Kan få äta upp det men som jag läser hästarna är det inte ens på kartan faktiskt...
Gammal 2021-03-27, 13:17   #59

Standard

Citat:
Sorbet ska streckas men att Handsome Brad ska kunna ta emot en felfri Disco finns inte! Det visslar bara till! Jag förstår inte att folk ens spekulerar i den spetsstriden. Kan få äta upp det men som jag läser hästarna är det inte ens på kartan faktiskt...
Finns det inte en risk att Västerbo Grosbois ställer till det lite för Disco. Rauno lär ju ladda för att få position men nöjer sig med rygg ledaren så tar sig ner i rygg på Handsome Brad när lucka finns då kanske det blir lite drygt för Disco att ta sig förbi båda. Handsome Brad har ju faktiskt tidigare svarat Cyber Lane t.ex. i spetskörning, Vi får se senare ikväll helt enkelt.
Jag spekulerade dock i att Heavy Sound skulle få svårt att hålla spets förra veckan där hade jag ju riktigt fel
Gammal 2021-03-27, 13:22   #60

Stekels avatar

Standard

När jag gluttar på statistiken jag har här från finaler (klassloppen förutom guld) så får jag ut detta:

Klass 2 och brons är mest skrällvänliga, 3ggr så många vinnare under 5% jämfört med silver.

Svaga favoritskap i finalerna är inte kanon. 20/90 favoriter (22%) streckade på 30% eller lägre har vunnit. Men det gäller nog oftast på V75 att inte knappa favoriter vinner ihäl sig. Just finaler i klass 2 sticker dock ut lite som extra illa med bara 2 vinnare av 22 (9%). Även om man tar med större favoriter i underlaget ser det riktigt dåligt ut. På allt under 50% så har bara 7/41 (17%) lyckats vinna. Från spår 6 som Lucky Truc sitter på idag har 5/7 favoriter bränt enligt nedan. De fetstilade är de som vunnit:
51
51
50
45
37
27
25

Många vinnare från bricka 1 i silver, faktiskt bäst av alla med 11/54 (20%)! 3/8 favoriter har vunnit därifrån. Med 10 segrar är spår 4 med marginal näst bäst. Kanske man inte ska glömma Rally Hans efter regibytet trots att den står enormt hårt inne?

I brons däremot är spår 1 bara ok, 4/5 favoriter har bränt och den är bara topp 5 totalt bland spåren med 11% segrar. Även här är spår 4 med marginal bäst med 20% segrar. Jag tror verkligen inte Wind Knight fixar det här, det ska vara för tufft för både häst och kusk även med maxresa. Men man spelar gärna plats på en sån här, 14,30 står det fortfarande hos svs!

Statistik åt sidan så är brons det loppet jag hoppas koppla någon form av kalsonggrepp på kollektivet idag (utöver spiken på Disco då som också borde svida lite om den sitter). Att familjen Kolgjini har 3 kusar på framspår med familjemedlemmar som kuskar på alla ska man inte underskatta. Taktiska fördelen är jättestor om den används rätt och jag är hundra på att de kommer att snacka ihop sig och försöka utnyttja läget. 11% på dem ihop är löjligt lite, borde vara väl norr om 30% i min bok. Sweetman gillades senast, nu talar både statistik och mycket annat emot att den ska följa upp spetssegern med en likadan i finalen!

Gammal 2021-03-27, 13:24   #61

Standard

Ja verkar det inte bli körning i sista, Örjan hittar nog en bra position i andra ytter eller så. Sen kan han attackera när han vill
Gammal 2021-03-27, 13:24   #62

Sharp$: 3615
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Tycker att det ser förvånansvärt lätt ut, känns egentligen helt onödigt att skriva några kommentarer när man skriver av strecklistan rakt upp och ner. Men det kanske kan komma några strykningar som ritar om spelplanen?

Läge för en flerbong och för kombspel (trippel/fyrling, 3 av 4 respektive 4 av 5).

V75:1 - 5 Pere Ube (18%)
Barfota runt om, amerikansk sulky, spets efter 200 körda. Vad travar han, 12,5?

Favoriten måste vara kraftigt förbättrad från de senaste starterna i Finland om han ska vara med och köra om det här.
Eftersom jag vet att du brukar läsa Jens så vet du säkert om att hästen som har minst startpoäng i fältet vinner endast 3.8% av V75 loppen, skiljer ju rätt mycket i detta lopp på poängen också. Men här finns ju annan statistik som tala för hästen.
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 13:32   #63

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Finns det inte en risk att Västerbo Grosbois ställer till det lite för Disco. Rauno lär ju ladda för att få position men nöjer sig med rygg ledaren så tar sig ner i rygg på Handsome Brad när lucka finns då kanske det blir lite drygt för Disco att ta sig förbi båda. Handsome Brad har ju faktiskt tidigare svarat Cyber Lane t.ex. i spetskörning, Vi får se senare ikväll helt enkelt.
Jag spekulerade dock i att Heavy Sound skulle få svårt att hålla spets förra veckan där hade jag ju riktigt fel
3 Västerbo Grobois är nog snabbare från start än 2 Handsome Brad, 3 släpper vid ingången till kurvan till 5. 7 tar dödens.
Jepson säger, att han hellre önskat ha 5 i spåret närmast utanför för att kunna hålla ledningen med 2.
Jag menar, att 2 är en favorit i fara och måste garderas med de andra två elitloppskandidaterna. Lås på 2,5 och 7.
viking90 (+1)
Gammal 2021-03-27, 13:45   #64

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 491
Standard

Jag spikar Sorbet idag. Tror det blir körning om spets av Brad, Disco och Västerbo Grosbois. När röken lagt sig glider Örjan in och sätter dit Sorbet. Örjan brukar ju orka hålla sig vaken när prissumman överstiger 200k.
Fulsprit (+7)
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 13:49   #65

Standard

OBS!
Tullibardone Boe är anmäld med amerikansk nu! Första gången, åtminstone så länge ATG har statistik på det.
Sistastallskriket kanske har nån inside info där?
Gammal 2021-03-27, 13:52   #66
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bullo Visa inlägg
Eftersom jag vet att du brukar läsa Jens så vet du säkert om att hästen som har minst startpoäng i fältet vinner endast 3.8% av V75 loppen, skiljer ju rätt mycket i detta lopp på poängen också. Men här finns ju annan statistik som tala för hästen.
Ja, finns annan statistik. Nån på statistikavdelningen kanske kan hjälpa oss? Är "40% vinstsannolikhet om man sitter i spets i första sväng" bättre eller sämre än "minst startpoäng i fältet vinner endast 3.8% av V75-loppen"?
Gammal 2021-03-27, 14:18   #67

Standard

Citat:
OBS!
Tullibardone Boe är anmäld med amerikansk nu! Första gången, åtminstone så länge ATG har statistik på det.
Sistastallskriket kanske har nån inside info där?
Japp! Det är påställt och hästen tränar bra! Kusken rejält förbannad då han anser att vissa journalister inte håller sig till fakta (läs hans Twitter om det).
Man meddelar "vinst om felfri" och maxar!

Det är final med tufft motstånd emot och så ett knöligt läge men det är också dom enda minusen idag!

Som sagt! Felfri ska det bli åka av och den seriösa streckar!
viking90 (+10)
Gammal 2021-03-27, 14:19   #68

Standard

V4
Inlämnat: 2021-03-27, 14:14
SistaStallskriket andelsspel
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Start: 14:45
Kostnad: 576,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Cintra (6, 5)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (3, 2)
3: 2, 3, 7 (6, 4)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 11, 12 (10, 6)

1x12x3x8 = 288 rader.
288 x 1 x 2,00 kr = 576,00 kr.
Totalt: 576,00 kr.
Rättningskod: CBZ ZTV HWZ
Gammal 2021-03-27, 14:22   #69

Shooters avatar

Standard

V4
Inlämnat: 2021-03-27, 13:16
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 6 (12, 1)
2: 3 Marion Fouty Bon (6, 4)
3: 2, 7 (6, 4)
4: 4 Aramis Face (5, 11)

3x1x2x1 = 6 rader.
6 x 5 x 2,00 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: GFV QTX MTT
Gammal 2021-03-27, 14:26   #70

Standard

V4
Inlämnat: 2021-03-27, 14:26
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Vadet gäller startnummer

Avd
3: 2, 7 (6, 3)
4: 2, 4, 5, 6, 7 (11, 1)
Gammal 2021-03-27, 14:37   #71

Shooters avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-27, 14:37
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Kostnad: 216,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Pere Ubu (7, 3)
2: 5 Manny Muscle (2, 8)
3: 3, 4, 5, 6, 9, 10 (7, 8)
4: 15 Ultra Bright (1, 4)
5: 1, 5, 7, 9 (6, 12)
6: 1, 2, 3, 6, 8, 12 (10, 7)
7: 2, 5, 7 (6, 8)

1x1x6x1x4x6x3 = 432 rader.
432 x 1 x 0,50 kr = 216,00 kr.
Totalt: 216,00 kr.
Rättningskod: DHV VTV GPP
Gammal 2021-03-27, 14:37   #72

Standard

Hm Stenströmer är oförskämt kaxig när det gäller spetsstriden i guld ! Inte helt vanligt att han sticker ut hakan. Spännande att se hur Discon och Uffe hanterar detta.
Gammal 2021-03-27, 14:39   #73

Sharp$: 2419
Standard

AVD HÄSTAR

1
10LYCKANS LOES

2
3MARION FOUTY BON

3
2DEAR FRIEND

4
45
thenisses är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 14:41   #74
Banned

Standard

V4

1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (2, 5)
2: 6 Barbro Kronos (3, 4)
3: 2, 3, 6, 7 (4, 1)
4: 4 Aramis Face (5, 11)

Rättningskod: DKW VTW DPV
Gammal 2021-03-27, 14:48   #75

Standard

Citat:
V4
Inlämnat: 2021-03-27, 14:14
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Kostnad: 576,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Cintra (6, 5)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (3, 2)
3: 2, 3, 7 (6, 4)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 11, 12 (10, 6)

1x12x3x8 = 288 rader.
288 x 1 x 2,00 kr = 576,00 kr.
Totalt: 576,00 kr.
Rättningskod: CBZ ZTV HWZ
BRA BERGH!!

Alltid lite oroligt när skorna dras runt om för första gången! Felfri så var det ju klart på förhand och så blev det också! En blivande kanon! Smällfin!!
28% var ju grymt värde!!
Gammal 2021-03-27, 14:52   #76

Sharp$: 3238
Standard

V75

2,3,5,6
5
3,5,10
1,15
1
1,12
2,7
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 14:52   #77

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61666
Standard

Citat:
BRA BERGH!!

Alltid lite oroligt när skorna dras runt om för första gången! Felfri så var det ju klart på förhand och så blev det också! En blivande kanon! Smällfin!!
28% var ju grymt värde!!
Ja riktigt fin. Bra start på V4an men tveksam till om din massgardering i nästa kommer lyckas. Borde bli hyfsad effekt på första barfota runt om på Nurmos jättefavorit och den har hittills aldrig tagit ett galoppsteg. Med ett utgångsvärde på bara 33 kr lär det vara mycket V4 flerbongar idag.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 14:55   #78

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 1788
Standard

Hultmanna-lysen spikar Manny muscle (avd2) och sweetman (avd 6)
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 14:56   #79

Sharp$: 3759
Standard

hej en fråga blir första fem går dem till finalen eller?
jeanpier007 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 15:16   #80

Standard

Fina lopp på Vincennes! Bra saxbana idag...

V4
Inlämnat: 2021-03-27, 15:15
Vincennes
Lördag 2021-03-27
Start: 15:25
Kostnad: 660,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 14, 15, 16 (13, 5)
2: 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 15 (3, 14)
3: 4, 8, 10 (9, 2)
4: 2 Wild Love (5, 7)

11x10x3x1 = 330 rader.
330 x 1 x 2,00 kr = 660,00 kr.
Totalt: 660,00 kr.
Rättningskod: GLV VTR KPX
Gammal 2021-03-27, 15:17   #81
Banned

Standard

V&P

3 Gobi Princess

Rättningskod: BLR XTT MPT
Gammal 2021-03-27, 15:18   #82

Standard

Chanslappen
V75
Inlämnat: 2021-03-27, 15:17
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Kostnad: 72,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9 Tullibardine Boe (3, 5) Tackar för den redan nu!!
2: 6, 8, 9, 10 (5, 2)
3: 7, 10 (6, 4)
4: 2, 4, 13 (15, 1)
5: 7, 8, 9 (1, 5)
6: 1, 12 (8, 3)
7: 2 Handsome Brad (7, 5)

1x4x2x3x3x2x1 = 144 rader.
144 x 1 x 0,50 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.
Rättningskod: CLN STW GPW
Gammal 2021-03-27, 15:18   #83
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeanpier007 Visa inlägg
hej en fråga blir första fem går dem till finalen eller?
Den frågan får du nog försöka omformulera....
Gammal 2021-03-27, 15:19   #84

Standard

Citat:
V&P

3 Gobi Princess

Ja tack. Vore fint om den vann.

V4
Inlämnat: 2021-03-27, 14:40
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Cintra (5, 12)
3: 1, 2, 3, 6, 7 (4, 5)
4: 2, 4, 5, 7, 10, 11 (1, 12)

1x1x5x6 = 30 rader.
30 x 1 x 2,00 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: KKR ZTT DPQ
Gammal 2021-03-27, 15:19   #85
SO

SOs avatar

Sharp$: 3719
Standard

Finalerna brukar sällan vara svårspelade så det borde räcka med följande streck
(hoppas jag).

V75
Inlämnat: 2021-03-27, 15:12
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Kostnad: 105,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Leon Zon (3, 5)
2: 5 Manny Muscle (9, 2)
3: 4, 5, 6, 9, 10 (3, 7)
4: 1, 2, 7, 8, 11, 13, 15 (4, 5)
6: 1, 8, 12 (3, 6)
7: 2, 7 (5, 6)

1x1x5x7x1x3x2 = 210 rader.
210 x 1 x 0,50 kr = 105,00 kr.
Totalt: 105,00 kr.
Rättningskod: BJR TTZ BPT
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 15:21   #86

Standard

Citat:
V&P

3 Gobi Princess

Kontrar med Dixie Brick, men för min del blir den spik på LD mot 4,5

Gotland (+5)
Gammal 2021-03-27, 15:25   #87

Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-27, 15:23
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Kostnad: 240,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 5, 7, 9 (11, 2)
3: 3, 4, 6, 10 (9, 5)
4: 2, 6, 15 (1, 7)
5: 5, 7 (1, 9)
6: 1, 3, 6, 12 (8, 2)
7: 7 Sorbet (2, 5)

5x1x4x3x2x4x1 = 480 rader.
480 x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr.
Totalt: 240,00 kr.
Rättningskod: LBS ZTZ GPZ
Gammal 2021-03-27, 15:27   #88

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18287
Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-27, 15:25
Kluts andelsspel
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Kostnad: 1 512,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 5, 7, 8, 9, 10 (1, 11)
2: 5, 8, 10 (6, 9)
3: 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (1, 2)
4: 15 Ultra Bright (2, 6)
5: 1, 3, 5, 6, 7, 9 (4, 12)
6: 1 Sweetman (12, 8)
7: 2, 5, 7 (6, 4)

7x3x8x1x6x1x3 = 3024 rader.
3024 x 1 x 0,50 kr = 1 512,00 kr.
Totalt: 1 512,00 kr.
Min kostnad: 1 512,00 kr x 1/8 = 189,00 kr
Rättningskod: BBQ STX LPS
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 15:34   #89

Standard

De är banne mig inte lätt att ta Dear Friend över 1640m. 2140m här hade nog Dixie kunnat ta det.
Gammal 2021-03-27, 15:35   #90

Standard

Inte årets roligaste lopp att titta på hittills. Spets och slut på tre jättefavoriter. Untersteiner fick köra i 18 tempo mitt i loppet precis i stoeliten med sin megafavorit.
Gammal 2021-03-27, 15:37   #91

Standard

Citat:
De är banne mig inte lätt att ta Dear Friend över 1640m. 2140m här hade nog Dixie kunnat ta det.
Kontio masserade försent. Skulle tryckt på redan varvet kvar, då hade den vunnit.
Nåja, nya tag på V75

viking90 (+5)
Gammal 2021-03-27, 15:40   #92

Standard

rr

Citat:
Den frågan får du nog försöka omformulera....
kan du svara eller om du kan inte babbla inte mycket
Gammal 2021-03-27, 15:41   #93

Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-27, 07:24
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Kostnad: 54,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Awesome Kronos (3, 5)
2: 5, 7, 10 (9, 2)
3: 4, 9 (6, 10)
4: 8, 13, 15 (1, 2)
5: 1, 5 (9, 4)
6: 1 Sweetman (8, 12)
7: 2, 5, 7 (6, 8)

1x3x2x3x2x1x3 = 108 rader.
108 x 1 x 0,50 kr = 54,00 kr.
Totalt: 54,00 kr.
Rättningskod: JJR PQV JVX
Gammal 2021-03-27, 15:42   #94

Standard

Så djäkla typiskt; D. Day SZet var en av de favoriterna jag stekte - nu får man inget för detta...
Gammal 2021-03-27, 15:42   #95
Banned

Standard

Citat:
kan du svara eller om du kan inte babbla inte mycket

Svara på vad? Frågan är tämligen oklar. Känns som om du och Spiken64 suttit och supit ihop ett tag och därefter försökt formulera en fråga om nåt. Oklart vad.
Gammal 2021-03-27, 15:43   #96

Stekels avatar

Standard

"Ett stycke värsting" man vet verkligen aldrig vad som ska komma upp för referenser när Oskar och Stefan är igång!

Gammal 2021-03-27, 15:44   #97

Standard

Just det

Citat:
Kontio masserade försent. Skulle tryckt på redan varvet kvar, då hade den vunnit.
Nåja, nya tag på V75
Hade spikat på LD och man var väl till hälften rätt ute. Körde en rak med Kontio i andra LD men kör tvilling med den som utgång i stället. Kontio kan nog allmänt få en bra dag.
Gammal 2021-03-27, 15:45   #98

Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-27, 15:44
Solvalla
Snackisen
Lördag 2021-03-27
Kostnad: 1 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 7, 9, 11 (1, 3)
2: 5, 9 (2, 6)
3: 4, 5, 6, 11 (7, 3)
4: 2, 3, 4, 7, 8, 13, 15 (1, 6)
5: 5 Global Undecided (7, 6)
6: 1, 12 (6, 8)
7: 2, 4, 5, 7 (6, 3)

5x2x4x7x1x2x4 = 2240 rader.
2240 x 1 x 0,50 kr = 1 120,00 kr.
Insamlat till Cancerfonden: 67,20 kr
Totalt: 1 187,20 kr

AVDI 2 Leon Zon (Nobleflash,stankarn,efterhandaren) 5 Pere Ubu (shooter) 9 Tullibardine Boe (sistastallskriket) 11 Awesome Kronos (valo)
AVDII 9 Mr Mah Can (Skaegget)
AVDIII 6 Lucky Truc (sistastallskriket) 5 Mandela Zon (viking90)
AVDIV 2 Teton Sweet Lindy (mackpeter) 3 Västerbo Jolene (stankarn) 4 Lorelei Marie (makro123) 8 Amazon Font (efterhandaren,valo)
AVDV 5 Global Undecided (dahle,spiken64.Efterhandaren)
AVDVI 1 Sweetman (stankarn)
AVDVII 4 Island Life (stankarn,Skaegget) 5 Disco Volante (sistastallskriket) 7 Sorbet (Efterhandaren)
The_Helgon (+25)
Gammal 2021-03-27, 15:45   #99

Standard

Citat:
"Ett stycke värsting" man vet verkligen aldrig vad som ska komma upp för referenser när Oskar och Stefan är igång!
Han såg nog Stockholmsnatt igår
Gammal 2021-03-27, 15:48   #100

Standard

f

Citat:

Svara på vad? Frågan är tämligen oklar. Känns som om du och Spiken64 suttit och supit ihop ett tag och därefter försökt formulera en fråga om nåt. Oklart vad.
nolla
Gammal 2021-03-27, 15:49   #101
Banned

Standard

Citat:
nolla
etta.
Gammal 2021-03-27, 15:50   #102

Standard

Va tusan Jari...
Först växlade man ner från bike till vanlig vagn nu har man även slagit på skorna runt om i stället för barfota runt om...
Gammal 2021-03-27, 15:52   #103

Standard

har nån sagt till dig du e rolig kalle?
Gammal 2021-03-27, 15:52   #104
Banned

Standard

Citat:
Va tusan Jari...
Först växlade man ner från bike till vanlig vagn nu har man även slagit på skorna runt om i stället för barfota runt om...
Läste om det, på atg.se, men lite för sent. Synd. Annars hade det här varit dagens bank.
Gammal 2021-03-27, 15:53   #105

mr_stylezs avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-27, 15:51
Mrstylezgoesforthewins andelsspel
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Kostnad: 900,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 5, 7, 9 (10, 3)
2: 6, 9, 10 (3, 5)
3: 4, 5, 6, 7, 8, 10 (3, 6)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 13, 15 (2, 13)
5: 2 Mr Clayton J.F. (9, 1)
6: 1, 12 (3, 8)
7: 7 Sorbet (6, 5)

5x3x6x10x1x2x1 = 1800 rader.
1800 x 1 x 0,50 kr = 900,00 kr.
Totalt: 900,00 kr.

Såhär blev det idag =)
Gammal 2021-03-27, 15:56   #106
Banned

Standard

Ja jävlar. Sorgligt dåliga favoriter i sista V4-avdelningen.
Gammal 2021-03-27, 15:58   #107

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av virre82 Visa inlägg
V4
Inlämnat: 2021-03-27, 14:26
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Vadet gäller startnummer

Avd
3: 2, 7 (6, 3)
4: 2, 4, 5, 6, 7 (11, 1)
Ld satt med

LUNCH DUBBEL
Inlämnat: 2021-03-27, 14:49
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Start: 15:31
Kostnad: 150,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Dear Friend
2: 2, 5, 7

3 x 50,00 kr = 150,00 kr.
Totalt: 150,00 kr.
Rättningskod: DCW RTT MPQ
Gammal 2021-03-27, 15:58   #108
Banned

Standard

Citat:
har nån sagt till dig du e rolig kalle?
Har nån sagt till dig att du är en orolig ball-kalle?
Gammal 2021-03-27, 15:58   #109

Standard

Äntligen ett lopp som det tävlades i . Grymt fina treåringar. Synd att favoriten vann avd 3. Annars hade det kunnat bli hyfsad utdelning på V4 med en småskräll som det blev i sista.
Gammal 2021-03-27, 16:05   #110

kaamelotts avatar

Reg.datum: dec 2020
Sharp$: 902
Standard

my v75

V75 SOLVALLA : 27/03/2021
Enregistrement : 27/03/2021 - 15:57
Mise totale : 12,96 €
Nombre de combinaisons : 216
Statut : Validé
Course
Combinaison
V75-1
2, 5, 7, 9
V75-2
5
V75-3
5, 7
V75-4
2
V75-5
1, 5, 7
V75-6
1, 2, 9
V75-7
2, 5, 9
kaamelott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 16:07   #111

Standard

Jari Åkerfeldt satt i atg live i 100 år som spelexpert. Verkar som han nu när han fick sparken vill ställa till det för spelarna . Bojkottar all media och Zeolit anmäld barfota runt om och med bike för första gången som nu väldigt sent ändrats till skor och vanlig vagn. Som spelexpert i atg live tyckte han att tränarna ska vara öppna med information och utrustningsinfo.
Gammal 2021-03-27, 16:09   #112

Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-27, 14:15
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Kostnad: 720,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 7, 9 (3, 11)
2: 2, 5, 6, 8, 9, 10 (1, 7)
3: 6 Lucky Truc (10, 4)
4: 1 Georgia Am (15, 2)
5: 1, 5, 7 (9, 4)
6: 1, 3, 6, 8, 12 (2, 10)
7: 2, 5, 6, 7 (8, 10)

4x6x1x1x3x5x4 = 1440 rader.
1440 x 1 x 0,50 kr = 720,00 kr.
Totalt: 720,00 kr.

Mina spikar idag blev V75-3 6 Lucky Truc 26% samt V75-4 1 Georgia Am 23%.

Lucky Truc var en tidig tanke hos mig och den står jag fast vid när procenten inte stack iväg. Bättre spår nu än senast, då den avslutade bra, och den kan ta ledningen härifrån.

Georgia Am står fortfarande bra inne och kan leda länge.

Valde att gardera Manny Muscle. Det kan vara bästa hästen, men lite lurigt med årsdebut. Med 300 000 kr i förstapris borde de andra vilja tävla. Synar den, när procenten stuckit iväg.

Även Sweetman blir en favorit jag vill syna. Även där har procenten stuckit iväg. Mest spelvärda blev Kolgjinis duo Upper Face och Eclipse Am tycker jag. 6% respektive 4%. Bra kapacitet i båda dessa.

Om man skulle vara med länge, så fick det bli fyra streck i sista. Får se om det kan bli så roligt. Det är långt dit.

Lycka till med spelen idag allihopa!
Gammal 2021-03-27, 16:10   #113
ms

Sharp$: 2963
Standard

Avd
1: 1, 2, 3, 5, 7, 9, 10, 11 (6, 8)
3: 2, 3, 4, 5, 6, 10 (7, 8)
4: 1, 2, 4, 5, 13, 15 (7, 8)

8x1x6x6x1x1x1 = 288 rader.
288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Rättningskod: LMW STW JZR
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 16:11   #114
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6368
Standard

Idag steker vi favoriter till höger och vänster och siktar extra högt med BCB

Men känslan är god och nu åker vi!

V75
Inlämnat: 2021-03-27, 16:09
Pressbyrån Karlstad, Big City Boys V75s andelsspel
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 5, 7, 9 (10, 11)
2: 2, 5, 6, 9, 10 (8, 7)
3: 3, 4, 5, 6 (8, 10)
4: 2, 7, 8 (1, 6)
5: 1, 5, 6 (7, 9)
6: 1, 3, 8, 12 (6, 10)
7: 5 Disco Volante (2, 6)

The_Helgon (+25)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 16:11   #115

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

Mitt bidrag denna gång.

V75
Inlämnat: 2021-03-27, 16:10
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 5, 7, 9 (11, 10)
2: 2, 5, 8, 10 (9, 6)
3: 6, 7, 10 (4, 5)
4: 2, 6, 8, 13, 15 (1, 7)
6: 1, 3 (10, 8)
7: 2 Handsome Brad (7, 5)

6x4x3x5x1x2x1 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: MGW VTQ GZQ
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 16:14   #116
Super Moderator

Skaeggets avatar

Sharp$: 9034
Standard

Värmlänningarnas V75:

V75
Inlämnat: 2021-03-27, 16:11
Pressbyrån Karlstad, Värmlänningarnas V75s andelsspel
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Kostnad: 1 869,84 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 5, 7, 9, 11 (8, 6)
2: 5, 9, 10 (6, 2)
3: 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11 (12, 2)
4: 7 Havana Boko (8, 15)
5: 1, 5, 6, 7, 8, 9, 12 (2, 4)
6: 12 Phoenix Photo (8, 1)
7: 2, 5, 7 (9, 6)

7x3x8x1x7x1x3 = 3528 rader.
3528 x 1 x 0,50 kr = 1 764,00 kr.
Totalt: 1 869,84 kr.
Rättningskod: MGX NTW JZN

Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 16:16   #117
Banned

Standard

Ah, det vette fan. Men så här blev det:

V75
SOLVALLA
Lördag 27/3, 16:20
1: 1,2,3,5,7,9,10
2: 1,2,5,6,7,9,10
3: 2,3,4,5,6,7,10
4: 1,2,3,4,5,6,7,8,13,15
5: 5,7
6: 1 SWEETMAN
7: 2,4,5,6,7

2 av 3.

Lycka till!
Gammal 2021-03-27, 16:18   #118

Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-27, 16:15
Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Kostnad: 2 374,40 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 5, 9 (11, 7)
2: 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (1, 3)
3: 6 Lucky Truc (7, 4)
4: 1, 2, 8, 15 (6, 5)
5: 1, 7 (6, 5)
6: 1, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 12 (2, 11)
7: 5, 7 (2, 6)

5x7x1x4x2x8x2 = 4480 rader.
4480 x 1 x 0,50 kr = 2 240,00 kr.
Gammal 2021-03-27, 16:20   #119

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3431
Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-27, 16:18
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 5, 7, 9 (3, 11)
3: 4 Zeolit (6, 10)
4: 1 Georgia Am (15, 2)
5: 1, 2, 5, 6, 7, 12 (9, 4)
6: 1, 2, 8, 12 (3, 6)
7: 3, 6, 7 (2, 5)

5x1x1x1x6x4x3 = 360 rader.
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: LJP WTP BZP
Gammal 2021-03-27, 16:23   #120

Reg.datum: dec 2018
Sharp$: 4828
Standard

TT spikade Ohlsson.I alla fall igår...
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 16:24   #121

Shooters avatar

Standard

Såja, en spik hemma.
Gammal 2021-03-27, 16:24   #122
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bullo Visa inlägg
Tur att hästen inte visste om att den hade minst startpoäng i fältet.

Över 4 ggr degen är att betrakta som godkänt.

BJW PTQ LZP
Dahle (+5), Bullo (+25)
Gammal 2021-03-27, 16:25   #123

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
TT spikade Ohlsson.I alla fall igår...
Hade lite otur med galoppen på Timo Lane där.

Såg ut som Leon Zon hade farten uppe och såg fin ut. Fick nog stanna upp lite och då blev det för svårt sen. Tog inte lika bra över upploppet, som det hade kunnat göra kanske. Men det får vi aldrig svaret.
Gammal 2021-03-27, 16:26   #124

Staketkuskens avatar

Sharp$: 3047
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jari Åkerfeldt satt i atg live i 100 år som spelexpert. Verkar som han nu när han fick sparken vill ställa till det för spelarna . Bojkottar all media och Zeolit anmäld barfota runt om och med bike för första gången som nu väldigt sent ändrats till skor och vanlig vagn. Som spelexpert i atg live tyckte han att tränarna ska vara öppna med information och utrustningsinfo.
Varför kickades han?
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 16:26   #125

Standard

Hästarna som gick barfota runt om ffg 2a och 3a streckade på 7 resp 2 procent.
Gammal 2021-03-27, 16:31   #126
Banned

Standard

Kan över 5 ggr pengarna på plats på 7 Furies Rain vara intressant?
Gammal 2021-03-27, 16:31   #127

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Varför kickades han?
Han skrev om det på twitter . Dom är ju frilansare och kanal 75 chefen hade meddelat att han inte skulle få uppdrag 2021 eller endast något sporadiskt sådant för att han inte gjort ett bra intryck på honom. När han sen gick ut med det på sociala medier har han väl bränt alla kort för framtida uppdrag precis som Malmö FFs bästa mittback gjorde när han gick ut med i aftonbladet att han tyckte tränare och ledning i klubben behandlat honom som en råtta. Nu är han utköpt och klubblös.
Staketkusken (+1)
Gammal 2021-03-27, 16:40   #128

Standard

Citat:
Kan över 5 ggr pengarna på plats på 7 Furies Rain vara intressant?
Intressant, men tveksamt att den är bland fem (med mina ögon sett )
Däremot No Doubt på tvilling

Gammal 2021-03-27, 16:41   #129

Standard

VARFÖR måste den förbenade nollan svära så mycket i TV???!!! Varenda gång är det samma sak, med detta åbäke! Tror ATG att han genererar mer spel från unga spelare som då ATG tror tycker detta språkbruk är häftigt???!!!
Gammal 2021-03-27, 16:41   #130

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
Hade lite otur med galoppen på Timo Lane där.

Såg ut som Leon Zon hade farten uppe och såg fin ut. Fick nog stanna upp lite och då blev det för svårt sen. Tog inte lika bra över upploppet, som det hade kunnat göra kanske. Men det får vi aldrig svaret.
Gammal 2021-03-27, 16:46   #131

Shooters avatar

Standard

Spik 2 klar.
mackpeter (+2)
Gammal 2021-03-27, 16:47   #132

Standard

Typiskt.. favoriten vinner.

Förstår inte riktigt Djuses körning med Axel Ruda. Gick annars bra och hade han kört fram var det nog den som hade kunnat utmana.
Gammal 2021-03-27, 16:47   #133
Banned

Standard

Och där dog omgången.

Uppgjort, om du frågar mig.
Staketkusken (+1)
Gammal 2021-03-27, 16:47   #134

Standard

Tackarrrrr Errrrik - första spiken inne,
Gammal 2021-03-27, 16:49   #135
Banned

Standard

Citat:
Intressant, men tveksamt att den är bland fem (med mina ögon sett )
Däremot No Doubt på tvilling
Nej, det var inte mycket att hänga i julgranen. Trots alla utrustningsändringar så hade duschdraperiet bestämt sig att söka sig till sämsta möjliga position - sist utvändigt.

Varför överhuvudtaget starta?
Gammal 2021-03-27, 16:49   #136

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Han skrev om det på twitter . Dom är ju frilansare och kanal 75 chefen hade meddelat att han inte skulle få uppdrag 2021 eller endast något sporadiskt sådant för att han inte gjort ett bra intryck på honom. När han sen gick ut med det på sociala medier har han väl bränt alla kort för framtida uppdrag precis som Malmö FFs bästa mittback gjorde när han gick ut med i aftonbladet att han tyckte tränare och ledning i klubben behandlat honom som en råtta. Nu är han utköpt och klubblös.
Jari kanske hade kritiserat en favorit, eller inte snackat upp alla hästar i alla lopp?
Gammal 2021-03-27, 16:50   #137

Standard

V5
Inlämnat: 2021-03-27, 16:49
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Start: 17:05
Kostnad: 864,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11 (8, 12)
2: 1, 2, 6, 7, 8, 15 (13, 4)
3: 1 Ubiquarian Face (7, 5)
4: 1, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 12 (2, 4)
5: 5, 7 (2, 6)

9x6x1x8x2 = 864 rader.
864 x 1 x 1,00 kr = 864,00 kr.
Totalt: 864,00 kr.
Rättningskod: KHW PTX MST
Gammal 2021-03-27, 16:51   #138

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
Typiskt.. favoriten vinner.

Förstår inte riktigt Djuses körning med Axel Ruda. Gick annars bra och hade han kört fram var det nog den som hade kunnat utmana.
Djuse-hypen slut nu kanske. Bara en i mängden som andra tidigare stjärnskott.
Gammal 2021-03-27, 16:51   #139

Standard

Hultmana-lysen levererar spik nr1
Gammal 2021-03-27, 16:53   #140

Standard

Citat:
Nej, det var inte mycket att hänga i julgranen. Trots alla utrustningsändringar så hade duschdraperiet bestämt sig att söka sig till sämsta möjliga position - sist utvändigt.

Varför överhuvudtaget starta?
Ja, ibland undrar man verkligen, varför en del anmäls till start.
Men min tvillinghäst var ännu sämre. Galopp o såg tråkig ut
V5 snart

Gammal 2021-03-27, 16:56   #141
Banned

Standard

Börjar med 2 spikar tackar
Gammal 2021-03-27, 16:59   #142
Ace

Sharp$: 5745
Standard

Citat:
Och där dog omgången.

Uppgjort, om du frågar mig.

Hoppas det roliga börjar nu med V5..

Kan inte tänka mig att du började V75 så färglöst och spikade vinnarna i avd 1 och 2.
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 17:01   #143

Sharp$: 3615
Standard

Citat:
Tur att hästen inte visste om att den hade minst startpoäng i fältet.

Över 4 ggr degen är att betrakta som godkänt.

BJW PTQ LZP
Den visste bara att den hade bricka 5 och var spetshäst, grattis till dig om du vann pengar
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 17:10   #144

Shooters avatar

Standard

Synd att trean inte höll sista biten, men jag får vara nöjd med femman.
Gammal 2021-03-27, 17:10   #145

Standard

Nu släpper jag Lucky Truc för gott.....
Gammal 2021-03-27, 17:15   #146
Banned

Standard

Citat:
Ja jag hade alla i tredje synd att 3:an inte höll eller att 12:an kunde hängt i men 5:an funkar
Gammal 2021-03-27, 17:15   #147

Standard

Citat:
Håller med. Nu är det "bara" fyra avdelningar kvar.
Gammal 2021-03-27, 17:18   #148

Standard

Får jobba in Vincennes istället..... 2 Wild Love ger bolaget lite över 10.000 i utdelning.... Rimlig chans!
Gammal 2021-03-27, 17:20   #149

Standard

Citat:
Ja borde stått emot bättre på upploppet trots lite halvtung resa. Såg seg ut från början till slut. Första långresan kanske satt i kroppen.
Gammal 2021-03-27, 17:23   #150

Stekels avatar

Standard

Spår 5 men minst rutinerad, sämst segerprocent och fattigast i loppet gjorde att Mandela fick stå åt sidan för roligare bud. Man får gnugga vidare med sidospelen idag!

Gammal 2021-03-27, 17:24   #151

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 491
Standard

Spelvärde dissade verkligen Pere Ubu. Tog med den på nåder p.g.a utrustningsförändringar. Varför betala för den skiten? Lägg extra pengar på ditt system istället! Jag spikade Pere Ubu.
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 17:26   #152
Banned

Standard

Citat:
Spår 5 men minst rutinerad, sämst segerprocent och fattigast i loppet gjorde att Mandela fick stå åt sidan för roligare bud. Man får gnugga vidare med sidospelen idag!
Ytterligare en häst som inte var medveten om att han hade lägst poäng i loppet.

Kanonomgång för de som är intresserad av statistik.....
Gammal 2021-03-27, 17:30   #153
Ace

Standard

Underbart.. favorittorsk
Gammal 2021-03-27, 17:31   #154

Shooters avatar

Standard

Örjan försökte inte ens stöta ut någon i tid. Dåligt.
Gammal 2021-03-27, 17:32   #155

Standard

Tackarrrrr Marrrrkus - blev precis som du sagt
Gammal 2021-03-27, 17:33   #156
Banned

Standard

Fan. Och jag som redan hade räknat in stordegen.

Nåja. Nästan 50 ggr på tvillingen får man väl vara nöjd med....

GGV NTP HSW
Gammal 2021-03-27, 17:33   #157
Banned

Standard

4/4 jobba in sista spiken nu sen är det första 7:an in
Gammal 2021-03-27, 17:35   #158

Sharp$: 741
Standard

Vad jag kan se är det ett gäng i tråden som är kvar så här långt. Stort lycka till!
drn85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 17:36   #159
Administrator

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Idag steker vi favoriter till höger och vänster och siktar extra högt med BCB

Men känslan är god och nu åker vi!

V75
Inlämnat: 2021-03-27, 16:09
Pressbyrån Karlstad, Big City Boys V75s andelsspel
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 5, 7, 9 (10, 11)
2: 2, 5, 6, 9, 10 (8, 7)
3: 3, 4, 5, 6 (8, 10)
4: 2, 7, 8 (1, 6)
5: 1, 5, 6 (7, 9)
6: 1, 3, 8, 12 (6, 10)
7: 5 Disco Volante (2, 6)

Låset höll! Nu jobbar vi in resten!

Gammal 2021-03-27, 17:36   #160

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ytterligare en häst som inte var medveten om att han hade lägst poäng i loppet.

Kanonomgång för de som är intresserad av statistik.....
Jag är intresserad av statistik, men inte all statistik för den delen. Just startpoängen som mått har jag aldrig någonsin lagt någon vikt vid. Så jag vet aldrig exakt vem som har vilken poäng, även om man ser det där mellan raderna.

Helt naturligt att hästen med lägst startpoäng vinner sällan, men förutsättningar väger tyngre än sånt. Sånt som med Pere (bra spår, spetsläge och utrustningsmaxning i komb) trumfar ju givetvis. Om jag sett Mandela som en spetskandidat hade den också varit supertidig, men det fanns ju inte på kartan och då rankar jag ner.

Gammal 2021-03-27, 17:39   #161

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Visa inlägg
Underbart.. favorittorsk
Men ser väl rätt hopplöst ut ändå för bra utdelning. De två sista avdelningarna ser väldigt skiktade ut på förhand och det behövs väl åtminstone en riktig skräll idag för hyfsad utdelning då alla hittills haft mer än 10 procent av insatserna.
Gammal 2021-03-27, 17:39   #162

Stekels avatar

Standard

Smart kört av Persson för övrigt, men det räckte inte.

Gammal 2021-03-27, 17:43   #163

Standard

Jag är ledsen för er som spelade på Cassius IMA. Kim var mkt optimistisk kring chanserna idag och tanken var ett offensivt upplägg. Tyvärr, kändes Cassius inte alls som han gjort tidigare och därför valde han det passiva upplägget. Tråkigt givetvis för oss som spelat. Men jag som ägare tycker att han gjorde helt rätt. Han kändes seg på något sätt, vi får se om det är sjukdom...nu vinner man på 13.6 en kurant Cassius hade tagit det lätt från dödens.
Gammal 2021-03-27, 17:45   #164

Standard

Nu startar snart hela omgångens bästa spik i Malkin och den kommer ge rätt bra rens.

Källa: spelvärde
Gammal 2021-03-27, 17:46   #165
Banned

Standard

Citat:
Han har verkligen utvecklats. Och han körde nog för max. Vinnaren var för bra och fick för bra lopp, helt enkelt. Bra betalt, ändå, för oss som körde tvilling.
Gammal 2021-03-27, 17:46   #166
Ace

Standard

Citat:
Men ser väl rätt hopplöst ut ändå för bra utdelning. De två sista avdelningarna ser väldigt skiktade ut på förhand och det behövs väl åtminstone en riktig skräll idag för hyfsad utdelning då alla hittills haft mer än 10 procent av insatserna.
Absolut, men vinst för 1 eller 15 i avd 4 hade släckt alla möjligheter..

Avd 3 och 4 skakade bort de värsta favoritspelarna iaf.

Malkin skulle funka nu..
Gammal 2021-03-27, 17:47   #167

Shooters avatar

Standard

Synd att en av de mest streckade vann fjärde när Örjan inte. kör i tid.
Gammal 2021-03-27, 17:48   #168

Standard

Citat:
Ja vinnaren fick en turlig lucka. Synd att inte Persson höll undan. Trodde mycket på ekipaget.
Gammal 2021-03-27, 17:49   #169

Standard

Hur kan man som ägare fortsätta Rickard L Jansson fortsätta slänga pengarna i sjön för dem? Sätt upp proffskuskar så är det lätta pengar, i alla fall i början. Nu slängs det bort och hästen snart gammal...
Gammal 2021-03-27, 17:53   #170
Banned

Standard

Helvete vad illa han kör, Sjöström.

Men, man ska väl inte klaga. Över 5 ggr degen får man vara nöjd med.

JFX STX CSV

Och över 70 ggr på tvillingen. Tjohooo!

MFX ZTQ JSP

12 papp på ett bräde. Och fortfarande kvar på nåt system.

Bra lördag!
Fulsprit (+12)

Senast redigerad av Stankarn den 2021-03-27 klockan 18:02.
Gammal 2021-03-27, 17:55   #171

Standard

Där hade Nurmos ställt i ordning. Trist galopp för Kolgjinis när han nu maxat utrustning försatt den skulle spetsa och det lyckades han med.
Gammal 2021-03-27, 17:56   #172

Standard

Men vad i helvete Adrian......
Gammal 2021-03-27, 17:56   #173
Banned

Standard

Citat:
Helt enig segern var ju klar...
Gammal 2021-03-27, 17:56   #174

Shooters avatar

Standard

3/4 hoppar bort sig, den fjärde vann.
Gammal 2021-03-27, 17:58   #175

Standard

Perfekt lopp i rygg på Adrian och lucka på upploppet för ett andra pris - ändå lyckas Jepson få hästen i galopp...
Gammal 2021-03-27, 18:02   #176

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8145
Standard

Plats på 4 Island Life till 9,50 hos UB testas
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 18:04   #177

Standard

Citat:
Tja Kolgjini i efternamn
Gammal 2021-03-27, 18:11   #178
SO

SOs avatar

Sharp$: 3719
Standard

Det här systemet trodde jag MINST på, och publicerade det som jag var ganska säker på. Hade ju fått Uffe klar i avd 1, men av någon anledning rådde han inte på spetshästen (!) trots andra par utvändigt.

Nu blir det ju inga vinstpengar att tala om utifall det skulle gå in men ibland är det märkligt när TUREN är med en. Vem kunde tro att Adrian galopperar som "klar!" och att Janne Korpi skulle hinna dit när dom två i front stred på upploppet. " I trav kan allt hända".... hehe

V75
Inlämnat: 2021-03-27, 15:10
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Kostnad: 147,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 5, 7, 9, 10 (11, 6)
3: 5 Mandela Zon (6, 10)
4: 1, 2, 7, 8, 11, 13, 15 (4, 5)
6: 1, 8, 12 (3, 6)
7: 2, 7 (5, 6)

7x1x1x7x1x3x2 = 294 rader.
294 x 1 x 0,50 kr = 147,00 kr.
Totalt: 147,00 kr.
Rättningskod: MJP QTW GPW
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 18:12   #179

Standard

Adrian körde bort en femoddsare i loppet före V75 så misslyckandet för Ubiquarian är en dålig nyhet för Sweetman.
DD-1 med 4 hästar är sista chansen idag för Kolgjinis att få med sig lite bensin(diesel)-pengar som räcker till Vomb.
Gammal 2021-03-27, 18:18   #180
DIF

Sharp$: 1835
Standard

Citat:
Jag fortsätter spika.... tills den vinner
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 18:20   #181

Standard

V3
Inlämnat: 2021-03-27, 17:45
Solvalla
Lördag 2021-03-27
Start: 18:20
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 12 Phoenix Photo
2: 2, 5, 6, 7
3: 2, 4, 10

1x4x3 = 12 rader.
12 x 1 x 10,00 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Rättningskod: GFS WTW BSP
Gammal 2021-03-27, 18:23   #182
Banned

Standard

Erik A är en helt fantastisk spetskusk.
Gammal 2021-03-27, 18:23   #183

Standard

Citat:
Adrian körde bort en femoddsare i loppet före V75 så misslyckandet för Ubiquarian är en dålig nyhet för Sweetman.
DD-1 med 4 hästar är sista chansen idag för Kolgjinis att få med sig lite bensin(diesel)-pengar som räcker till Vomb.
De lät honom hållas...
Gammal 2021-03-27, 18:23   #184

Standard

Citat:
V75
Inlämnat: 2021-03-27, 15:44
Solvalla
Snackisen
Lördag 2021-03-27
Kostnad: 1 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 7, 9, 11 (1, 3)
2: 5, 9 (2, 6)
3: 4, 5, 6, 11 (7, 3)
4: 2, 3, 4, 7, 8, 13, 15 (1, 6)
5: 5 Global Undecided (7, 6)
6: 1, 12 (6, 8)
7: 2, 4, 5, 7 (6, 3)

5x2x4x7x1x2x4 = 2240 rader.
2240 x 1 x 0,50 kr = 1 120,00 kr.
Insamlat till Cancerfonden: 67,20 kr
Totalt: 1 187,20 kr

AVDI 2 Leon Zon (Nobleflash,stankarn,efterhandaren) 5 Pere Ubu (shooter) 9 Tullibardine Boe (sistastallskriket) 11 Awesome Kronos (valo)
AVDII 9 Mr Mah Can (Skaegget)
AVDIII 6 Lucky Truc (sistastallskriket) 5 Mandela Zon (viking90)
AVDIV 2 Teton Sweet Lindy (mackpeter) 3 Västerbo Jolene (stankarn) 4 Lorelei Marie (makro123) 8 Amazon Font (efterhandaren,valo)
AVDV 5 Global Undecided (dahle,spiken64.Efterhandaren)
AVDVI 1 Sweetman (stankarn)
AVDVII 4 Island Life (stankarn,Skaegget) 5 Disco Volante (sistastallskriket) 7 Sorbet (Efterhandaren)

Okej, Stankarn & Skaegget eran kioskvältare får gärna vinna sista!
Gammal 2021-03-27, 18:24   #185
DIF

Sharp$: 1835
Standard

Kul att Uhrrrjann är med och tävlar också..... så feg han är
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 18:24   #186

Standard

Hultmana-lysens spik nr2
Gammal 2021-03-27, 18:25   #187

Standard

SPELVÄRDE om Malkin:

Vilken SUPERSPIK – den här är spelarna inte med på, tackar!
V75-finaler på Solvalla är något som vi gillar skarpt! Det brukar bli full körning i loppen och det kryllar oftast av bra hästar som blir väldigt lite spelade. Vi har en helt otroligt spelvärd spik som det vankas spännande ändringar på. Snacka om att spelarna inte är med på denna!
Gammal 2021-03-27, 18:25   #188

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6491
Standard

Örjan är så jävla förbannat brydd om djuren ibland så man spyr.

Styr på sista 700 så vinner du men neeeeeeeej ska köra invändigt när dom går på är det ju bara å skicka på skiten i 4.e å tröcka på.

När 3 går ut, ut å runda direkt och ryck tussar piska på å kööööör
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 18:25   #189

Standard

ÖK helt under isen med sina körningar, idag även om flera haft dåliga lägen. Kör när de andra är i mål - ett tredjepris som bäst... Ridå, ÖK!
Gammal 2021-03-27, 18:25   #190

Shooters avatar

Standard

Inte oväntat att storspiken vann, men trist. Sista loppet lär det inte heller skrälla i.
Gammal 2021-03-27, 18:25   #191

Standard

Jäklar vad bra Oxidizer var. Trist när inte hästar får vinna med sådana prestationer men Lars I Nilssons nya megastjärna Sweetman behöver absolut inte skämmas för segern.

Frågan är om det smäller i sista eller om det blir bingo för atg med nästan 26 miljoner till spring Burst finalen nästa söndag från dagens femrättspengar.
Gammal 2021-03-27, 18:26   #192

Standard

Tackarrrrr Errrik - andra spiken inne. Solklar vinnare. Ingen större utdelning på V75 om någon av favoriterna 2,5 eller 7 vinner.

Men man kan ju hoppas på DD 1-5 till 18 gånger.
Gammal 2021-03-27, 18:26   #193

Standard

Jamen, hur bra var inte Wind Knight!!
Gammal 2021-03-27, 18:27   #194

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Kul att Uhrrrjann är med och tävlar också..... så feg han är
Jag tror att 300.000 till Sorbet är det enda han har laddat för.
Gammal 2021-03-27, 18:27   #195

Standard

Och Uffe kör även bort Oxidizer - hade den inte släpat så långt bak så hade denne hunnit fram...
Gammal 2021-03-27, 18:27   #196
ms

Sharp$: 2963
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ms Visa inlägg
Avd
1: 1, 2, 3, 5, 7, 9, 10, 11 (6, 8)
3: 2, 3, 4, 5, 6, 10 (7, 8)
4: 1, 2, 4, 5, 13, 15 (7, 8)

8x1x6x6x1x1x1 = 288 rader.
288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Rättningskod: LMW STW JZR
Sorbet nu för 7 rätt igen och pizza extra allt med pampös gest till familjen.
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 18:28   #197

Standard

Hur kan nr.1 Ube querianface bli placerad på plats 7 i top 7 den blev ju diskad ?
Taskigt stavat vet !
Gammal 2021-03-27, 18:30   #198

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Hur kan nr.1 Ube querianface bli placerad på plats 7 i top 7 den blev ju diskad ?
Taskigt stavat vet !
Det var bara 6 hästar som kom i mål utan att diskas va?
Vet inte riktigt vad reglerna säger men blir den som är först i mål rankad först av alla diskade då kanske?
Edit nej han var ju inte ens först i mål av de diskade.
Nu såg jag resultatlistan på Top7 alla som diskades står ju som 7a!

Senast redigerad av viking90 den 2021-03-27 klockan 18:31.
Gammal 2021-03-27, 18:30   #199

Standard

Spelvärde har Västerbo Grosbois som vinnare nu. Är dom rätt ute kanske alla vinstpooler delas ut.
Gammal 2021-03-27, 18:31   #200

Stekels avatar

Standard

Citat:
Vet inte riktigt vad reglerna säger men blir den som är först i mål rankad först av alla diskade då kanske?
Tyckte de sa att "alla" blir sjua när det blir så här.

Gammal 2021-03-27, 18:31   #201

Standard

Citat:
ÖK helt under isen med sina körningar, idag även om flera haft dåliga lägen. Kör när de andra är i mål - ett tredjepris som bäst... Ridå, ÖK!
Hur ofta ser man t.ex. Goop ge fan i att köra in lite pengar till hästägarna även från dåliga spår?
Hur ofta lägger sig Goop sist och hoppas på ett mirakel?
Det gäller att agera och att agera i tid.
Sa de nåt i studion om det?
Gammal 2021-03-27, 18:34   #202

Stekels avatar

Standard

Citat:
Hur ofta ser man t.ex. Goop ge fan i att köra in lite pengar till hästägarna även från dåliga spår?
Vad ska de säga, repetera att Örjan är Örjan? Hur är ni förvånade över att Örjan inte kör i spåren på vinst och förlust?

Gammal 2021-03-27, 18:35   #203

Standard

Citat:
Nu såg jag resultatlistan på Top7 alla som diskades står ju som 7a!
Ok förklarar saken inte fullt fokus, lagar mat till familjen samtidigt
viking90 (+5)
Gammal 2021-03-27, 18:36   #204

Stekels avatar

Standard

Oooh Snackisen har faktiskt Island Life med för sju rätt! Lite puls här ändå bland alla mer ljumna och troligare 4-siffriga utdelningar som väl de som är kvar sitter med. 200k med den! Även 2,5,7 med. Gotland/Dahles system får hoppas att spiken sitter rätt på Disco.

Senast redigerad av Stekel den 2021-03-27 klockan 18:40.
Gammal 2021-03-27, 18:38   #205
Banned

Standard

Det får bli ett sista torskspel för ikväll. Lycka till nu, alla som är kvar.

TVILLING

Hästar
2, 6

Rättningskod: BLZ ZTR GVV
Gammal 2021-03-27, 18:41   #206

Standard

Citat:
Vad ska de säga, repetera att Örjan är Örjan? Hur är ni förvånade över att Örjan inte kör i spåren på vinst och förlust?
Inte för inte var hästen ganska betrodd trots ett tolfte spår.
ÖK väntade alltför länge med att stöta nån ut framför sig.När han väl gjorde det gick flera ut och då var det över och inte en spänn in när han överforcerade på slutet.
znipstern (+5)
Gammal 2021-03-27, 18:42   #207

Sharp$: 6306
Standard

Citat:
ÖK väntade alltför länge med att stöta nån ut framför sig.När han väl gjorde det gick flera ut och då var det över och inte en spänn in när han överforcerade på slutet.
Var ju tre kuskar i loppet, läs Kolgjinis, som hade som enda mål att jävlas med Örjan. Svårt göra något då.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 18:42   #208

Standard

Citat:
Inte ett skit!
Gammal 2021-03-27, 18:42   #209

Stekels avatar

Standard

Citat:
Kogjinis ivägen precis hela tiden, håll dig till rättstavningen.

Gammal 2021-03-27, 18:46   #210

Stekels avatar

Standard

14% hejåhå!

Gammal 2021-03-27, 18:46   #211

Standard

Citat:
Kogjinis ivägen precis hela tiden, håll dig till rättstavningen.
"håll dig till rättstavningen".?????????????????????
Vad var det för nåt?
Gammal 2021-03-27, 18:46   #212

Standard

Vilken härlig barfotaeffekt på Stefan Melander världsstjärna Disco Volante Blir nog elitloppsinbjudan idag eller när som helst.
Gammal 2021-03-27, 18:47   #213

Standard

Citat:
En bra minut....

TRIO
Inlämnat: 2021-03-27, 18:35
Solvalla Lopp 11
Lördag 2021-03-27
Start: 18:42
Kostnad: 72,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 5 Disco Volante
2:a: 2, 3, 6, 7, 9, 11
3:a: 2, 3, 6, 7, 8, 9, 11

36 x 2,00 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.
Rättningskod: CLT XTN KVX

TRIO
Inlämnat: 2021-03-27, 18:34
Vincennes Lopp 9
Lördag 2021-03-27
Start: 18:35
Kostnad: 112,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 10 FINE PERLE OF LOVE
2:a: 1, 2, 3, 4, 5, 11, 12, 13
3:a: 1, 2, 3, 4, 5, 11, 12, 13

56 x 2,00 kr = 112,00 kr.
Totalt: 112,00 kr.
Rättningskod: BLS VTX HVS
Gammal 2021-03-27, 18:47   #214

Sharp$: 2009
Standard

Oerhört synd att Antonio Trot öppnar som en traktor. Hade den fått en litet bättre resa så vete tusan om den inte hunnit dit.
jAnman (+10)
znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 18:47   #215

Standard

Ohlsson - perfekt kört. Man tackar

7 rätt till 5 lakan och en rejäl bunt sexor....
18 gånger på DD. En bra dag.

Grattis jAnman - Antonio är riktigt bra.
Liisa (+10), znipstern (+7), jAnman (+10)
Gammal 2021-03-27, 18:50   #216
Ace

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av znipstern Visa inlägg
Oerhört synd att Antonio Trot öppnar som en traktor. Hade den fått en litet bättre resa så vete tusan om den inte hunnit dit.
Men ändå, GRATTIS JANMAN!! Antonio Trot övertygar mer och mer..
jAnman (+10)

Senast redigerad av Ace den 2021-04-02 klockan 16:15.
Gammal 2021-03-27, 18:50   #217

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Helt off topic men jag snubblade på en gammal intervju med Daniel Rede’n på Youtube.
Har hänt en del sen den intervjun gjordes.

Episk frisyr han körde med på den tiden

https://m.youtube.com/watch?v=htOk9wyKP3c
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 18:50   #218

Standard

Citat:
Kanske för att det är finaler och att spelarna kräver detta? Att sedan ÖKet är skitnödig och livrädd att bli av med sina Redénstyrningar är en annan sak. ÖK kör mer och mer på chans - vågar ingenting, längre när han har dåliga lägen. Iofs tävlas det inte i Sverige - det är trygghetsmaffian som styr - kommer nog lägga ner skiten framöver då ingen vågar tävla utan man sitter och suger av varandra före och efter tävlingarna i bilarna som de så välvilligt pendlar tillsammans i!

Förbenade, BAJSPACKARE!!!
ScandalPlay (+25)
Gammal 2021-03-27, 18:51   #219

Standard

Var övertygad om jackpott på femmorna men icke. Därmed finns det fortfarande bara 5 milj extra i potten till spring burst finalen.
Gammal 2021-03-27, 18:52   #220

Stekels avatar

Standard

Citat:
Kanske för att det är finaler och att spelarna kräver detta? Att sedan ÖKet är skitnödig och livrädd att bli av med sina Redénstyrningar är en annan sak. ÖK kör mer och mer på chans - vågar ingenting, längre när han har dåliga lägen. Iofs tävlas det inte i Sverige - det är trygghetsmaffian som styr - kommer nog lägga ner skiten framöver då ingen vågar tävla utan man sitter och suger av varandra före och efter tävlingarna i bilarna som de så välvilligt pendlar tillsammans i!

Förbenade, BAJSPACKARE!!!
Se om det där loppet så kan du alltid editera sen.

Gammal 2021-03-27, 18:52   #221
Administrator

Standard

Viking presenterar sig direkt med sju rätt på Snackisen och BCB sitter som en käftsmäll!

Vilken dag!

Basse (+7), Ace (+7), Fulsprit (+7), Efterhandaren (+5)
Gammal 2021-03-27, 18:55   #222
Ace

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Viking presenterar sig direkt med sju rätt på Snackisen och BCB sitter som en käftsmäll!

Vilken dag!

Big city boysen visar vart skåpet ska stå..
Gotland (+5), Dahle (+5)
Gammal 2021-03-27, 18:56   #223
Banned

Standard

Citat:
På läktaren. Fullständigt.

Tills det var 30 sekunder kvar till start.

Bra spaning!

DBX STW DVW
viking90 (+5), SistaStallskriket (+50)
Gammal 2021-03-27, 18:58   #224

Standard

Citat:
Se om det där loppet så kan du alltid editera sen.
Menar hur ÖKet kör överlag, nu för tiden - förr mixade han upp det mera, nu skiter han på sig när han har ett dåligt läge och söker sig hellre till femte inner än femte ytter...

Jag editerar ALDRIG - står för vartenda ord, är inte som de flesta andra dum- och messvenskar som aldrig vågar sticka ut och säga vad man tycker...

Gammal 2021-03-27, 19:01   #225

Shooters avatar

Standard

Snyggt av Disco.
Gammal 2021-03-27, 19:01   #226

kaamelotts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kaamelott Visa inlägg
my v75

V75 SOLVALLA : 27/03/2021
Enregistrement : 27/03/2021 - 15:57
Mise totale : 12,96 €
Nombre de combinaisons : 216
Statut : Validé
Course
Combinaison
V75-1
2, 5, 7, 9
V75-2
5
V75-3
5, 7
V75-4
2
V75-5
1, 5, 7
V75-6
1, 2, 9
V75-7
2, 5, 9
bra min första 7/7 på v75
Gotland (+7), viking90 (+10), DIF (+10), Fulsprit (+7), Basse (+7), Nollkollolisten (+5), znipstern (+7)
Gammal 2021-03-27, 19:02   #227
Administrator

Standard

Citat:
Vackert!

Gammal 2021-03-27, 19:04   #228

Standard

Citat:
Snyggt! Grattis

Mandela Zon på 2hästar är vasst! Dessutom spik på Teton Sweet Lindy!
kaamelott (+50)
Gammal 2021-03-27, 19:05   #229

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5627
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av znipstern Visa inlägg
Ja, väldigt synd att han är så långsam ut, men jag klagar inte på prestationen även om det alltid är kul att vinna!
Gotland (+5), viking90 (+5), mackpeter (+5), The_Helgon (+25), znipstern (+5)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-27, 19:07   #230

kaamelotts avatar

Standard

Citat:
Snyggt! Grattis

Mandela Zon på 2hästar är vasst! Dessutom spik på Teton Sweet Lindy!

Teton Sweet Lindy den här hästen är tack vare dig eftersom det verkar som om du tidigare hade gett den

och jag kom ihåg det
Gotland (+5), viking90 (+10)
Gammal 2021-03-27, 19:16   #231

Shooters avatar

Standard

Grattis till er som satte den. Jag fick nöja mig med sex rätt och litet plus.
Gammal 2021-03-27, 19:16   #232

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Som tidigare sagt - idag tror jag mycket på Erik Adielsson, som kör mina två spikar. Bolagssystemet inlämnades kl 10.30 i morse:

1) 2,3,5,7,9,10,11 r1-6 (tror det börjar med en småskräll direkt. 5 tar ledningen men kan bli het där. Nu bfro leder länge. 11 går också bfro och visade stigande form vid skrällvinsten senast. 2 har varit bortlottad de tre senaste starterna och får ett fint lopp idag. 7 är hårt betrodd från dåligt spår. 9 satt fast senast med allt kvar. Gillar Li Hanné och tar med 10)

2) 5 r9-10 (5 matchas mot derbyt och årsdebuterar med en lämplig uppgift. Spik)

3) 3,4,5,6,7,9,10 r8-2 (6 är en berättigad knapp favorit. 10 såg inte rolig ut på upploppet senast och kan inte spikas. 9 från bakspår med Örjan går bfb. 4 kuskförstärkt med Erik kan pila till ledningen. Finske 5 är betrodd och 7 sympatistreckas på visad form trots spår ute på vingen)

4) 1,2,7,15 r13-8 (15 är favorit men kan få svårare resa och ett annat tempo än senast. 1 med Ulf O i jollen är formstark. Markus är mycket optimistisk med 2, som är ett fynd till 13 %. 7 streckas med Erik)

5) 1,5,6,7,9 r4-3 (1 är favorit i stor fara. Han var fin i årsdebuten men är inte så snabb ut och kan fastna på innern. Tror ni, att Örjan släpper ut honom med 4, som idag möter tuffare motstånd och inte kommer med på mitt system. 7 har i år vunnit två V75 och går idag bfro liksom startsnabbe 6. 9 missgynnas av bakspår, men streckas på visad form. 5 är starttrög och tveksam stridsvilja)

6)1 r8-12 (1 var grymt säker i ledningen senast och "skyddades" liksom idag av en här av skyddsvakter från tränarens kompisar i luddestallet. Spikas)

7) 2,5,7 r6-8 (lås på de tre elitloppskandidaterna. Inte alls säkert att 2 tar ledningen. 5 laddas utifrån. 7 blir tung att stå emot på upploppet)

Kostar 1470:-. Lycka till!
Delade ut över 10 000. Det är jag nöjd med.
Hade kunnat bli mera med lite tur.
viking90 (+10), Fulsprit (+7), PinkiePie (+10), Nollkollolisten (+5), Gotland (+10)
Gammal 2021-03-28, 07:42   #233

Sharp$: 1368
Standard

Lite eftersnack till guldloppet klipp ur expressen.

Ulf Ohlsson, Disco Volantes kusk:

– Hade lite förhoppningar att komma till ledningen i dag, och det gick ju. Han kändes jättefin i dag, han gick barfota runtom och det var inga konstigheter, säger Disco Volante.

Det är alltid roligt att veta vad hästen tyckte....lol
SakanAA (+3)
NORTHLAD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-29, 07:44   #234

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Första spiken hittad i söndags 5.GLOBAL UNDECIDED
Som vi sjöade på veckans bästa spik i omgången.Vinner även om Kolgjinis går felfritt.

td