|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75-Gävle 22 maj (jackpot)
Helgen innan årets travhelg körs det som vanligt på spetsbanan Gävle och atgs V75 kryddat med en jackpot på över 30 miljoner kr extra.
Ser ut som att man vill ha en ny jackpot till elitloppshelgen när silver inte lyftes ut. V75-1 Här fick megafavoriten Van Gogh Z.S springspår i volten med Per L i vagnen. Svårt att tro den lägger ett sådan här medioker silverdivision om den är frisk. Spik. V75-2 Trodde atg lärt sig . Ungdomslopp, voltstart och flera volter och oddset på att det blir flera omstarter och därmed mer slumpartat mycket lågt. Bästa hästarna helt klart på tillägg. Men Gävle är som sagt en spetsbana så man kanske inte ska glömma dom 20 meter före helt. Sen är det ju risk för massor av omstarter och då måste många streck kännas bra. På start är det väl Maggiore som kan vara intressant . Två lopp i kroppen och överlägsen senast på Jägersro. Teton Sweet Lindy tjänade 330 tkr på två starter i mars när man ryckte skorna. Kan den bära dessa pengar och hur är statusen nu efter uppehållet på två månader? Toppkusk men svårbedömd utan info. Men strecka på är känslan. V75-3 Lägsta klassen måste alltid läsas på mer men när det står barfota runt om för första gången på Magnus J Global Black Money blir det den givna söndagsvinnaren . V75-4 Lågklassigt kallblodslopp där jag har väldigt dålig koll just nu. Men det snackas alltid om Ulvsåsen som en kanon och när den står på start är det troligen en trolig vinnare . Men blir säkert en massa galopper i detta lopp så bör nog garderas rejält. V75-5 Vilket intryck på Jari Åkerfeldts megastjärna Zeolit senast första barfota och första jänkarvagn . Samma nu och samma kusk gör väl den till ett givet spikalternativ. Redens häst som den utklassade då ingen dålig pålle. V75-6 Trist för Jocke Lövgren . Förlorade loppet redan i spårlottningen med sin världsstjärna Racing Mange. Disco Volante borde spetsa och leda runt om i detta 1609 m lopp och därmed få en plats i elitloppet där den är chanslös. Vet inte varför Reden tar ut Diana Zet här. Knappast med sikte på en elitloppsplats. V75-7 Här är det ju ruggigt intressant med barfota runt om för första gången i 36e starten på Morotai Degato. Och den har ju helt matchats mot detta lopp länge. Räkna med att det ställts i ordning. Spik ! Sammanfattningsvis en ok omgång men kanske helheten känns sådär och att man väntat lite mer. Varför är silver så dåligt vecka efter vecka? |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Harran Boko från spår 4, anmäld med bike svårt att säga om det verkligen blir det i loppet men va fan så som den gick över upploppet senaste kan den vara lite små rolig.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Gareth Boko var ju inte så dum senast heller i debuten för Riordan i Kalmar . Skulle det bli så att Lugauer på allvar försöker fälla Disco Volante i spets kan möjligtvis den och Racing Mange komma in i matchen men känns rätt hopplöst över 1609 m auto i Gävle om det inte skulle bli väder som ställer till det med banan. Disco Volante är säkert kapabel att gå runt 1,10 i spets och hur ska då bakspårshästarna kunna vinna ? Men Harran Boko gick 9,9 på Åbergskvällen i fjor på en maxpreparerad bana så den kan gå fort och som du säger kan jänkarvagn för första gången kanske ge ytterligare en växel. Då kan det bli ett riktigt kul lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4016Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Känner ni till nån av hästarna i kallblodsloppet? För mig skulle det lika
gärna kunna vara påhittade kallblodsklingande namn. Har ej hört talas om någon. Inte ens nån vanligtvis Norge-tävlande att luta sig mot. Hoppas verkligen att SO reder ut röran åt oss! Tack på förhand. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+5) |
||
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
bosseguldheden (+5) |
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Det låter vettigt! SO kanske inte intresserar sig den här gången. Gävle ligger nog för nära skånska gränsen för honom.
SO (+10) |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kul omgång och inte helt enkel. Inga självklara spikar alls. De jag lutar åt så här tidigt i veckan är Van Gogh Z.S. och Oxidizer. Kallblodsloppet är jag inne på att gardera upp och ta med några skrällar. Är inte alls säker på att tre streck räcker. Zeolit har det snackats länge om och sist så var det dags för seger när man drog av skorna. Om det räcker till seger igen återstår att se. Jag känner mig inte så sugen på att spika. Disco är som snabbast ut när han har spår något längre ut bakom vingen. Distansen är såklart bra för den som kommer till ledningen, men det kan bli körning här och jag vill inte sitta med ett streck i sista avdelningen. Jag behöver dock hitta en tredje spik, men har ju veckan på mig och innan dess så ska V86 lösas.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Van Gogh Z.S. är en spik-idé. Men jag har ju vissa tvångstankar. I voltstart vill jag ALLTID ha med nr 1. Dessutom ogillar jag att utelämna hästar som vanligtvis tävlar i Norge. Därför åker jag på att gardera en mycket tänkbar spik med 1 och 10.
I avd 3 spikar jag nog 5 Mr Brilliant. Två raka vinster på kort auto. Lennartsson funkar ju bra på Berghtränat. 5 auto kort är ju dessutom en Jensare. Sen tror jag 5 Zeolit kan upprepa vinstloppet med samma förutsättningar. 9 Oxidizer borde väl kunna vinna sista. Tre spikar på 18%, 39% och 33% känns helt okej. Övriga lopp garderas hårt. Guldloppet kan ju bli ett Vilda Västern-lopp med tanke på hästarna på framspår och med tanke på vad som står på spel. Jag streckar nog t o m On Track Piraten. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nja nu vinner ju inte firma Bergh/Lennartsson alla lopp men något förmodligen, och kanske det. Spik Oxidizer. Kort med Disco, Harran och Gareth är heltäckt resten är chanslösa.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Värsta bortglömda hästarna jag hittar är nog dessa i avslutningen (nästan alltid fel med så ojämn streckning i jämna bronsklassen):
Minnestads Ecuador 2% Twinkle Face 1% Axel Ruda 2% +Reven Dejavu i femte 2% som är snabb nog och har bra rygg för att kunna komma igenom rätt bra där.
|
|
|
|
#13 |
|
Inbillar mig att Marc tidigt trycker sig till spets med Maggiore och därifrån blir svårslagen, kan säkert en 13 tid och då får dom på tillägg vara riktigt bra.
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
), drömmen är ju att tvåan tar sig förbi och ME solfjädrar ut resten och tar över, kusen är väl i-princip obesegrad från spets...
|
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nu heter det Hultman-analysen igen. Ja ja...
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Diana Zet har 47690 startpoäng. Hur är det möjligt? Det är ju skrämmande! Näst mest har Disco med ynka 5880. Diana har även med marginal högst intjänade kr/start och har en i loppet suverän segerstatistik på 55%. Det som sticker ut åt andra hållet är ju den i särklass sämsta rekordtiden! Och enda stoet! Hur behandlar man henne? Spika eller inte ens ta med?
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
Tror personligen inte så mycket på den men varför inte ta med den om du har en bra känsla! |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Jag har inte nån speciell känsla men stirrar på siffrorna. Får nog ta med ett antal hästar i det loppet.
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
Dock drar man lätt en paralell till Conrads Rödluva i samma lopp förra året, där hon överraskande var ytterst nära segern från rygg ledaren. |
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Som Kgrh skrev i inlägget innan, bara de två segrar gav runt 35000 poäng, så inget konstigt i det
|
|
|
|
#21 |
|
Blev lite nyfiken på vilket spår Nahar hade när han kvalade in till Elitloppet 2013.
https://www.mynewsdesk.com/se/atg/pr...ls-lopp-864560 |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
2012 - 8 Brioni, 13% - 3 2013 - 2 Nahar, 6% - 5 2014 - 4 Truculent, 24% - 2 2015 - 1 Mosaique Face, 11% - 4 2016 - 4 Volstead, 11% - 4 2017 - 8 Workout Wonder, 1,57% - 8 2018 - 9 Heavy Sound, 16% - 3 2019 - 1 Sorbet, 30% - 2 2020 - 4 Racing Mange, 18% - 2 Igen favorit har hittills vunnit "vägen till elitloppet". Fin % på dessa vinnare. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tipsb (+5) |
||
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
![]() ![]()
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
V75 - 5
om det blir lite tempo kan Tintertränade 10 Kate Baldwin kliva in i matchen. Gick ju riktigt bra efter startgalopp i volt senast. Auto nu och bike på. 2% |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Micke Nybrinks V75-system
V75-1: 6-7-2-10-3 (res 8-4) V75-2: 10 Ies Elisabet (res 7-14) V75-3: 3-6-7-5-2 (res 10-4) V75-4: 2-15 (res 8-4) V75-5: 5-6-8-9-2-12-7 (res 1-10) V75-6: 4-9-1-3-5-10 (res 2-8) V75-7: 7 Admiral As (res 9-1) 2 100 rader/1 050 kronor Ser ju helt vettigt ut för en gångs skull
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Åh vad bra. Då kan jag lugnt spika Oxidizer som jag hade tänkt!
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Daniel Berglund och Jens Sjödén V75 Gävle på Service Plays
bosseguldheden (+10), Tipsb (+5), lagerapan (+10), asgaya3141 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Fredagssurr
V75 1) Ganska ihålig Silver med låga startpoäng. 3-4 streck kännas ganska tryggt. 2 Sandsjöns Enzo. Lugauer plockar med ett par dugliga luringar på transporten till Gävle. Inte bara som resesällskap till Harran Boko. Sandsjöns är kanske bortlottad på spår 2 i volt och står dessutom hårt inne. Men går han iväg så finns det mycket spring i benen på F.d. Lillunter hästen. 3 Majestic Man är lite svårbedömd i min värld men bra läge och spets Jorma upp. Bör nog bevakas på en trygg kupong. Skoryck aviserat ! 6 Van Gogh Z.S. Svårbedömd efter tveksamma prestationer men visst finns det grundkapacitet. Men på tok för stor favorit. V75 2) Vidöppet lopp. 7 Maggiore. Marc sitter nog i spets och där kan det räcka långt. 11 Zante Grif. Lurigt läge och lurig märr som blandar och ger. Men Moberg är en tuff kusk i denna omgivning och hästen är ju trots allt en Varennare ![]() V75 3) Klass 2 är klass 2. Skrällen lurar nog i vassen. 5 Brilliant borde ha bra chans. Dock lite minus surr från stallet. 6 Call To The Bar. Formen är bra på både häst och stall. Och Uffe är väl oftast form stabil. Klar förstahäst. 7 Global Black Money. Står perfekt inne och jag gillar Jakobsson som tränare och Värmlands pöjk. Kanske ensam om det här på Sharps ? Dessutom barfota anmält. V75 4) 2 Ulvåsen. Fredagens Spikförslag. Kan nog hålla undan hela vägen trots hårdingar på 60 och 80 volten som kommer tuffande till slut. V75 5) 5 Zeolit är min förstahäst och 36% i nuläget är mycket spelvärt efter uppvisningen senast. Fredagens Spikförslag. V75 6) 1 Disco Volante brukar jag alltid gå emot av någon anledning men imorgon känns läge och distans helt perfekt. Men det lutar åt regnväder imorgon och då missgynnas racern. Fungerar sämre på kladdig bana. 9 Gareth Boko. Är en grym travare som Riordan har vässat upp. Lite pace på loppet så sveper han fältet. Regntung bana är nog bara positivt men barfotabalansen är viktig. Så banunderlaget avgör sträckandet. Diana Zet har radat upp miljonsegrar i årgångsloppen men mot stenhårda snabbloppare krävs det nog en mer rutinerad surmärr. Hårt betrodd i vissa kretsar men jag står nog över. V75 7) 7 Admiral As är kanske hästen att slå MEN årsdebut och 2640 känns väl som varningssignaler. Eller ? Visst känns det kittlande att sänka storfavoriten? 1 Morotai Degato och Kylin Blom gillar jag skarpt och hästen har gått som tåget på lång distans. Dessutom skoryck aviserat? Se upp mina vänner. Men vi har ännu en stänkare kvar. Nämligen : 9 Oxidizer. Står perfekt inne på pengar och har bra form. Dessutom levererat från liknande lägen förut. Hästen har en grym vinnarskalle och ödmjuke Axevalla David plockar fram rikstoto hästar på löpande band. Chansspik som rensar gott. Det är långt till inlämning och det känns som banunderlaget är lite svårbedömt p.g.a väderleken och kanske kan ha stor inverkan i morgon. Vi har ju April väder i slutet av Maj. Go tur med liret och jackpott jakten. Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-05-21 klockan 21:41. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Helt enig med Efterhandaren om spikarna. Båda favoriter, inget upphetsande så. Men i båda fallen understreckade tror jag.
Ulvsåsen, en sån vinnarindivid till 38% som dessutom är jämn och travsäker bråkar man inte med i onödan. Det var tanken när jag öppnade programmet och ett par dagar senare har jag inga andra funderingar. Andra spiktanken var Van Gogh, men volt och väldigt hårt spel gör att jag nog tänker om där. Och tar Zeolit istället. Urryckare och barfota på fint sätt senast och samma nu igen. Såg absolut ut som att det ska kunna rekordsänkas vidare om det kniper och det borde räcka gott från ledningen när de andra får kämpa i spåren. Ser inte annat än att den tar sig dig och det är väl inga kamikazepiloter i loppet.
|
|
|
|
#30 |
|
Om tränaren inte är ute och cyklar blir det nästan fysiskt omöjligt för övriga att nypa Ulvsåsen imorrn. Ska både till klaff och en prestation lite utöver det vanliga för det.
"– Är det fina banförhållanden ska han kunna mellan 1.24,5 och 1.25,0. Det tror jag. Det vore intressant om han nådde ledningen. Sedan ska man ha med sig att han inte mött så här bra hästar tidigare. Det är en nivå till mot de hästar han tidigare tävlat mot. Den enda ändringar blir att han kommer tävla i vanlig vagn för första gången. Tidigare har han alltid gått i säkerhetsvagn."
|
|
|
|
#31 |
|
Ser att ingen nämner 10.Kate Baldwin vilket jag är märkligt.Tror att dom får loppet kört i halsen och är med på fotot när det avgörs.
|
|
|
|
#32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Zeolit har fått feber och kommee strykas. Osäker på vem som varit mest streckad bakom under veckan men tror Art legat knappt före Hombre mest hela vägen. Jag lutar hursomhelst åt att singla Hombre om det nu ska singlas något. Bör inte finnas några tvivel kvar om taktiken med invändig strykning. Gäller både 6 och 8 givetvis.
|
|
|
|
#34 |
Bakspår
I stort sett ingen idé att tippa på hästar med startspår över 8 på auto. Bara att titta bakåt - ett försvinnande litet antal hästar vinner från bakspår på nuvarande sommarbanor. Finns flera omgångar på sistone vad gäller t.ex. V75 då ingen segerhäst haft högre startnummer än 8. 8 är väl inget önskespår i och för sig men man kan ta ledningen även därifrån. Spets och slut idag också i flera lopp? Men för din skull hoppas jag att Kate Baldwin vinner.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Där ströks Zeolit. Feber
Edit: liksom Spiken64 bör jag också lära mig att läsa tråden före inlägg.
Senast redigerad av NAFETS den 2021-05-22 klockan 09:19. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
Men, men, det försämrar inte chansen för One Kind of Art, tyvärr en hel del onödiga streck som ramlar över.
|
|
|
|
#38 |
|
V75-1 Över 50% på favoriten är lite väl överspelad tycker jag
7 Exodus Brick 7% tycker jag är lite spännande här. Visserligen inte gått i volt på snart 2 år men jag tror hästen kommer kunna öppna och går förbi favoriten. 4 Jaques Noir 2% gör andra starten i ny regi. Jag har ju alltid hållit denna häst högt pga sin enorma kapacitet. Har den här tänt till då kan den skrälla idag. Spåret lurigt men fart finns. 6 Van Gogh Z.S 50% har visserligen en riktig god chans här men över 50% och formen inte i zenit så är jag lite frågande. Jag tycker den ska garderas även om det är bra chans. Kolla värmningarna 3 Majestic Man 10% såg fin ut senast. Nu rycker man skorna och den här kan bli en otrevlig överraskning för många här. 2 Sandsjö Enzo 12% var bra ny regi senast. Jag tror den här hästen kan utvecklas och gå framåt hos Conrad. Jag tycker den ska med på en större gardering, 8 Royal Navy Neo 7% har skrällt förut. Den här hästen kan få det optimala loppet om den kommer ut och de andra går ner på innerspåret förutom någon så kan det bli andra utv.. 10 Red Bar 5% var det lite skrik senast på men var ändå bra. Hästen är jämn och gör sina lopp så visst finns det kapacitet för skräll Rank V75-1 A 7 B 4-6-3-2-8-10 C 1-5 D 9 V75-2 Oj vilket svårlöst lopp. Här kan många vinna men kan man spika sig ur detta? 14 Teton Sweet Lindy 16% har fått snabba pengar på sig och haft ett uppehåll. Men jag tror ändå hon är fältets bästa häst men en enorm utveckling. Springspår och bra kusk Chansspik i mina ögon 7 Maggiore 27% är man lyriska från stallet och tycker det här är en kanon. Visst har ett bra läge och bra kapacitet men bara 12 starter i livet. Men visst kan det bli spets och då blir den svår att stå emot 9 Xantes Delicious 7% tycker jag är lite spännande här. Hon har hårdheten och kan ta ner många på slutet och kan även få hjälp av stallkamrateten. 10 IES Elisabeth 17% är en fin märr som är hård som stål. Men risken är att hon för göra grovjobbet denna gång men ska givetvis med på gardering. 6 Violette Face 4% har varit från ett tag men är taggad för detta. Kommer få ett fint lopp från bricka sex och körs av en bra kusk. Se upp 3 Nina Ginto 10% låter det också påställt ifrån stallet. Man siktar emot spets men jag är frågande om det kan bli det men oavsett så är hästen med där framme. 11 Zante Grif 6% gillar jag. Hårt spelad i flera starter utan att få vara så där riktigt bra. Kapacitet finns och det kan vara i sådant här lopp den skräller. 5 You To Racer 3% har gjort två fina lopp efter vila. Går den här felfri och får smyga med så kan den ta många till slut Rank V75-2 A 14 B 7-9-10-6-3-11-5 C 1-12-4 D 2-8-15-13 V75-3 Även detta är ett svårlöst lopp och många som vill till spets 3 Ilfindmywayhome 17% är min spetsfavorit här och därifrån kan hon vinna. Men visst finns det risk för körning men Örjan är Örjan. Jag håller i alla fall hästen som klar först häst här 4 Aurora Borealis 10% kommer även hon laddas för spets men det kan även blir rygg ledaren. Hon är klar andra häst här och ska med på alla garderingar. 6 Call To The bar 27% har fått snabba pengar på sig men är bra för klassen. Men stor risk för vingel om den inte kommer ner tidigt. 5 Mr Brilliant 19% är även den snabb ut och kommer laddas. Men Per L kör Bergs hästar så bra att den kan vinna från alla positioner. 2 Zenato 6% fick ett mardrömsläge nu när man strök 1an. Men hästen har fart att skrälla men nu krävs det mycket tur 7 Global Black Money 9% provar man första barfota runt om för första gången vilket gör den värd att kolla upp. 11 Staro Onyoumarks 2% skulle gynnas av hårt tempo. Bir det hård körning så kommer hästen dyka upp där framme. Rank V75-3 A 3 B 4-6-5-2-7-11 C 9-12-8 V75-4 Två hästars lopp men jag tror det gäller att ta ställning här 2 Ulvsåsen 37% har 10 segrar på 13 starter. Ända sedan början har man hört att det här kan vara Sveriges nästa stjärna mm. Men den har matchats väldigt sparsamt och försiktigt. NU står den löjligt bra inne och den kommer säkert rekordsänka sin tid. I mina Ögon en bra spik 15 Ard 29% är ju hästen emot som gått riktigt bra. Men ska den vinna måste den gör allt i spåren och 2an måste ha en sämre dag. Glöm inte den har bara vunnit 8 av 69 starter vilket gör att det är inte den bästa statistiken. Jag tycker man kan spika 2an och gå vidare här A 2 B 15 C 8-12-4-11 D 14-9-3-7-5-13-6-1 V75-5 Och en av mina favorithästar är ute igen hehe 5 Zeolit 34% fick äntligen vinna senast och som jag har tjatat. Jag har ju hyllat hästen och höjt den till skyarna men det har liksom inte slagit igenom förrän senast. Bra chans idag men det saknas inte motstånd 8 Hombre D. 15% har ett dåligt spår men vilken utveckling hästen har. Om hästen laddas så kan det faktiskt bli spets. Och då blir den inte lätt att tas med. 2 PowerBank 7% är ju lite spännande på läget och barfota bak mm. Hästen kommer få ett kanonfint lopp härifrån i alla fall 1 Mellby Ironman 13% är också snabb ut men jag tro man släpper. Men rygg ledaren så kan den bli farlig och fart har den ju 12 Bara Du Chene 2% har ju det sämsta läget men fart för att skrälla. Skulle de köra där framme och hästen skulle komma till så se upp 6 One kind of Art 16% ser ut att vara en riktigt fin häst. Låter som man gör många ändringar och det kan bli spännande till slut 10 Kate Baldwin 2% gick ca 12,3 sista 2000 m efter gunga senast. Och nu många ändringar. Den får inte glömmas vid större gardering Rank V75-5 A 5 B 8-2-1-12-6-10 C 4-9-11 D 3-7 V75-6 Och välkommen till Elitloppet häst nr ………… Jag kommer inte släppa min första häst. Jag kommer inte ändra på mig. Jag tror hästen kan vara en av de som vinner Elitloppet och visst är jag Enkelspårig 5 Floris Baldwin 2% har tappat sin form säger man och nu två raka galopper. Men tränaren säger fortfarande att formen är där. Jag tror den här spurtar ner gänget idag på en låg 1.09 tid och tar sig till Elitloppet. 1 Disco Valante 43% hade jag nog spikat om inte Floris varit med i detta lopp. Men även finns det risk att många kör då det står en Elitloppsplats på spel. Inte säker på att den får sitta i fred. 9 Gareth Boko 18% tror jag får ett smörlopp här men det krävs att någon vågar utmana 1an. Men det kan gå fort sista biten och dyker hästen upp. 10 Racing Mange 5% vill man ju till Elitloppet med men det krävs tur härifrån men visst har hästen farten för att kunna vinna detta. 4 Harran Boko 14% lär man ladda allt vad tyget håller. Man kan falla på det men skulle man snuva ettan så ligger vägen öppen. Avgörande läge från start 3 Diana Zet 10% låter Daniel kusligt nöjd med och jag får sådana här vibbar att man tror hon kan vinna det och man kommer ställa upp i Elitloppet om man vinner. Det måste man ta med PS Spelar man med hjärtat så måste 8 On track Piraten 1% med på bongen. 13 år och Sveriges hedershäst. Ingen skulle bli gladare än jag om den fick en plats. Rank V75-6 A 5 B 1-9-10-4-3 C 8-2-6-7 V75-7 Helt sjukt bra kapacitet för klassen men går ut och krossar efter 7 månaders frånvaro? 7 Admiral As 51% är löjigt mycket streckad. Absolut ska den vara favorit men jag trodde man skulle ta med i beräkning att det var årsdebut mm och spela den till 20% 9 Oxidizer 20% är ju en häst som är svår att inte gilla. Går alltid bra och gör aldrig ett dåligt lopp. Klar första utmanare till favoriten. 6 Axel ruda 1% kan ta spets här och sedan kan den överraska många. Bli inte förvånad om Polare Per sätter ditt den här och kusken Magnus får en ny V75 seger. Se upp allesammans. 1 Morotai Degato 13% kommer göra allt för hålla spets men tveksamt om man kan svara 6an. Man är uppåt från stallet och visst ska den med på gardering. 10 Oracle Tilly 4% har fart för att kunna skrälla men läget är dåligt Rank V75-7 A 7 B 9-6-1-10 C 12-11-5-3 D 2-4 Lycka till idag emot miljonerna /JIwa |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Från Jiwa:
"10 Racing Mange 5% vill man ju till Elitloppet med men det krävs tur härifrån men visst har hästen farten för att kunna vinna detta." Om jag förstått saken rätt vinner man gärna loppet men kommer tacka nej till Elitloppet. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Jag fattar det som att man kommer ta chansen om man vinner. Men jag kan ha fattat det fel
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Nu strök de dessutom Pacific Kingdom. Jag får nog göra en rokad och ta med Hombre mot min tänkta spik One Kind of Art.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Bara konstatera att man var helt snett ute i söndags när det såg ut som att Van Gogh Z.S och Disco Volante skulle ha toppchanser . Har kollat igenom betaltjänsterna en timme nu och ingen av dom har någon av dessa hästar överst i ranken utan anses som enormt överspelade. Däremot är samtliga helt eniga om att Admiral Ås bara vinner sista avdelningen.
Ska man tro på spelvärde är Milligan School i avdelning 6 dock omgångens bästa spik. Den är bara 4 procentare så dom som ryggar lär ha potential att bli enormt rika idag. En annan 4 procentare, Violette Face i avd 2 tror dom också stenhårt på. Efter strykningen av Jari Åkerfeldts megastjärna Zeolit verkar det som att alla betaltjänster utom just spelvärde ser One Kind of Art som ett spikalternativ. Hyllade spelvärde däremot ratar den helt och har den långt ner i ranken. Har haft alldeles för lite tid att läsa på så avstår V75. Köper kanske in mig i något bolag. De egna spelen blev på två barfotahästar. 6 ggr på Global Black Money första barfota runt om och nerstruken ett spår testades för 50 kr. Rankar kanske ändå Call To The Bar etta men inget bra odds dör. Sen vore det nästan kriminellt att inte testa Morotai Degato första barfota runt om hos Oskar till 8,50 så den fick också 50 kr vinnare. Nöjer mig så vad gäller egna spel idag men spelbudgeten tillåter att delta i något eller några bolag för en hundralapp eller två. Är ju ruskigt fin sjurättsjackpot idag. Sen blir det full laddning mot nästa helg. |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Bara Snygg i kallblodsloppet är en häst jag följt mycket det senaste och det har lönat sig att lägga något spel eller ha med den som ett streck. Gjort många bra lopp på slutet och slutat långt framme. Står fint inne här. 1%
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
Gillar också Ard men tveksamt om han hinner på Ulvsåsen om den får dra på i ledningen? Senast redigerad av BroderH den 2021-05-22 klockan 11:18. |
||
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Citat:
Jag tar med den på min lapp åtminstone och kanske testar något spel vid sidan om på plats och vinnare
|
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
31 miljoner från förra veckan dopar dagens sjurättspott. Även en favoritrad får bättre betalt. Jag spikar bara dagens stora favorit Admiral i sista eftersom jag alltid gillat den hästen och Reijo låter riktigt uppåt och siktar mot Elitloppet nästa år. Bolagssystemet:
1) 3,6,10 r2-7 (om dagens näst största favorit 6 tar ledningen från springspår är väl loppet kört. Men flera innanför är startsnabba. 6 verkar inte ha full form och garderas med 3, som såg stark ut bakom favoriten näst senast och satt fast senast. Nu kraftigt kuskförstärkt. Norske 10 är mycket bättre än spelarna tror och ett fynd till 5 %) 2) 3,7,10,14 r9-11 (7 är favorit i stor fara. Inte så snabb ut och får kämpa från springspår för att komma fram tidigt. Kan bli dödens. Det bäddar för någon annan. Jag provar med 3, 10 och 14) 3) 3,4,5,6,7 r2-11 (innerspårets 2 är inte snabb ut, blir över och vill ha längre distans. Streckar därför övriga med framspår utom 8, som inte finns plats för inom budgetramen. 4) 2,8,12,15 r14-4 (orutinerade femårige 2 har 600 kr till tillägg. Tar ledningen. Därifrån hoppade han näst senast. Garderar med 15 och 8. 12 står nu med tillägg på 8, men slinker ändå med på systemet) 5) 1,2,6,8 r12-10 (favoriterna 6 och framför allt 8 gynnas av strykningen av 5. 1 är medelsnabb från start och 2 bfb kan pila till spets) 6) 1,4,9 r3-10 (favoriten 1 tar ledningen och gynnas av distansen. Om han inte får tryck bär det raka vägen till Elitloppet.Han måste få fäste och vädret känns nu på morgonen osäkert. Lugauer har en allvarlig kandidat till Elitloppet och provar framåt med 4. Det kan gynna 9 i superform till 19 %. Även om Daniel låter uppåt på 3 skall hon väl ändå få svårt mot dessa hårdingar) 7) 7 r1-9 (så är det dags för Örjan att vinna ett V75 lopp. Min favorithäst 7 Admiral siktar mot stjärnorna och spikas) Kostar 1440:-. Håller tummarna för att några här på sharps tar hem dagens sjurättspott. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7) |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Citat:
Går ur klassen om han blir 6a eller bättre. Vet inte hur många gånger det varnats för hästar som är "klar för finalen" och som sedan vinner loppet. / TT |
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
Banned
|
Kul omgång med nån strykning som ställer tidigare analyser på ända.
V75:2 Om det finns någon rättvisa så borde väl 10 Ies Elisabet få vinna idag. Jag håller inte med dem som påstår att hon måste ha "sitt" lopp för att vinna eller att hon bara har en kortspeed på 400 meter. Vad jag har sett i lopparkivet är att hon tyvärr alltid hamnar längst bak och trots 10-avslutningar sista 700-800 helt enkelt inte hinner fram. Eller blir störd, som senast, nästan påkörd 300 kvar. Dessutom blir Mats E bättre och bättre som kusk. Men det stora abret är ju just var hon hamnar från start. Och var hon sitter 700 kvar. Så jag förordar en annan märr. 3 Nina Ginto. Kördes bort fullständigt av piassava-kusk senast men jag har ett par imponerande avslutningar i färskt minne. Favoriten är inte i närheten av hennes 500-metersrökare. Från spets eller en position där hon får fritt till slut så blir hon hyperfarlig. Bedövaren: 8 Luna Nera Doc. Har, till skillnad från nästan alla andra märrar i loppet, sprungit på hingstar och valacker i princip varje start, har inte riktigt räckt till men har förmodligen betydligt mer hårdhet än de hon möter idag. Förmodligen bäst bfro men jag håller inte alls för otroligt att hon åtminstone kommer in på en plats idag. 11ggr på SvS. V75:3 Ser ut som att det kommer att köras lite från start. 4 Aurora Borealis ska laddas och köra i spets om hon kommer dit. "JW: Perfekt läge denna gång, kan öppna snabbt. Körs i spets om hon kommer dit. Kan vara med i striden därifrån." Örjan provar väl, likaså Lennartsson (eller fegar han ur?). Så man kanske borde gå rakt ut på Ulf O? Eller är Westholms sto tillräckligt bra att matcha grabbarna? V75:4 Jag tar ställning och spikar Östres förvandlingsnummer. Han lär köra tills han sitter i tät och sen avslutar han sista 500 efter 20. V75:5 Är inte 4 Stepping Moneyboy fullständigt bortglömd idag? Bra utgångsläge, har varit ute och tampats i V75 tidigare, 3 vinster på de 4 senaste, har slagit favoriten tidigare. 3% på strecken, 5 ggr på plats på SvS. 12 Bara du Chene har värsta läget men tror också att den kan vara en kandidat, iaf till ett hyggligt platsodds. Annars ska det bli spännande att se hur långt det räcker för Söderholms megasuperduperstjärna 2 Powerbank. V75:7 "alla" spikar tydligen 7 Admiral As och det ser också ut som att alla professionella tippare försöker överträffa varandra i argumentationen varför Reijo Liljendahls stjärna ska vara fullständigt stenklar. Syn säger jag, är den inte i full form och om 1 Morotai Degato hittar ut från vinnarhålet, säg 300 kvar, då är det pott! Spik till 12% och ett vinnarspel till dryga 7 ggr degen på SvS blir det nog till att unna sig. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nollkollolisten (+10) |
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
Nog för att jag tänkte spika Zeolit innan strykningen men megastjärna, nu har det allt slagit slint hela vägen runt va?
Ska bli intressant att se utvecklingen sista timmarna, man blir ju lite sugen på att spika Van Gogh om den dyker eftersom speltjänsterna osv dissar den. Admiral As nästan uppe i 60% obegripligt mycket, enbart på tävlingsuppehållet nästan. Räcker ju att han bara kommer på såpass mycket vingel att den inte får någon ledning för att vara riktigt sårbar. Lång distans i bronsdivisionen med spår hela vägen är inget man skojar bort. Du kan slänga in Van Gogh eller nästan valfri annan häst som är hårt betrodd i silverklassloppen med de förutsättningarna och de får det svettigt.
|
|
|
|
#51 | |
|
Banned
|
Citat:
Stjärna = Alla hästar som kommer till start Megastjärna = Alla hästar som vunnit lopp med 10 000kr eller mer i förstapris Världsstjärna = Alla hästar som nån gång vunnit ett svenskt rikstotolopp Megavärldsstjärna = Alla hästar som nån gång vunnit ett svenskt rikstotolopp och som nån gång startat på Vincennes Megasuperdupervärldsstjärnakanon elit de luxe = Alla hästar som nån gång startat i ett Europeiskt eller Franskt Grupp 1-lopp |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Citat:
![]() Dock tror (HOPPAS) jag att allt är sarkasm i hans ”värderingar” |
||
|
|
|
|
|
#53 |
|
Spiken idag blir 4 Harran Boko. Gick helt galet senast och bör få bättre position idag. Drömscenariot vore att 9 Gareth Boko tar dödens med hopp om samma resultat som sist. Då kan Connie vrida på lagom till upploppet och lämna packet
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Luktar väldigt mycket ny jackpot så jag står över ifall jag inte hittar något väldigt intressant under de närmaste timmarna, alternativt kör V5 om det finns några intressanta hästar att bygga runt.
Alla de tre mest streckade i Gulddivisionen känns överspelade i nuläget. I ett "normalt" lopp hade kanske Disco Volante varit bra till 42% från spår 1 över 1609, även om han ofta brukar tappa formen vid den här tiden. Men här är det stor risk att det körs rejält, det är större incitament att gå för förstapriset än under normala förhållanden. Gareth Boko från bakspår tycker jag inte heller är så intressant till 20%. En mycket stark insats senast, ja, men mot det här motståndet tycker jag inte att det räcker för att tro på så stor chans från spår 9. Harran Boko tävlar 70 mil från Jägersro och var ju länge känd som en utpräglad hemmahäst. Dock har han visat form och utgångsläget är bra, men återigen är 15% mot motståndet kanske lite väl högt. Det bör nämnas att han faktiskt vunnit på Gävle tidigare, 2017. Poängteras då Matteus Liljeborg i Expressens podcast felaktigt hävdade att Conrad Lugauer aldrig vunnit lopp på Gävle ("i alla fall inte vad jag kan minnas"). Mer spelvärde då på Milligan's School, Floris Baldwin, On Track Piraten och Racing Mange. För ovanlighetens skull känns Gulddivsionen som en av omgångens skrällopp. |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Det värsta för Disco är väl att det spås lite regn här under eftermiddagen. Ser inte ut att bli några jättestora mängder, men med tanke på hur hans facit sett ut vid regn jämfört med torr bana så är det klart oroande.
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
Mats Djuse vinner som ett bösskott med 10 Ies Elisabet!! Den har jag följt länge och är ”nästan” säker på vinst. Kanonspik!! |
||
|
|
|
|
|
#57 |
|
Det har inte kommit en droppe regn sen igår här i Gävle. Blå himmel med höga moln så långt ögat ser.. Blåser lite nordöst ca 7-10sek m.
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Mina spikar idag blir Ard, Hombre D. och Admiral AS. Lycka till!
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
V4
Inlämnat: 2021-05-22, 14:43 Gävle Lördag 2021-05-22 Start: 14:45 Kostnad: 180,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 7 (3, 9) 2: 1, 4, 8, 9, 10 (14, 12) 3: 6, 8, 10 (11, 2) 4: 1, 2, 8 (12, 6) 2x5x3x3 = 90 rader. 90 x 1 x 2,00 kr = 180,00 kr. Totalt: 180,00 kr. Rättningskod: KWJ NTF SPM |
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Oj oj
V4 Inlämnat: 2021-05-22, 14:33 Gävle Lördag 2021-05-22 Start: 14:45 Kostnad: 360,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7 Champion Chip (4, 3) 2: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 11, 14 (10, 12) 3: 1, 3, 6, 7, 10 (11, 2) 4: 1, 2, 4, 6 (8, 12) 1x9x5x4 = 180 rader. 180 x 1 x 2,00 kr = 360,00 kr. Totalt: 360,00 kr. Rättningskod: FTF QTK QPK
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
![]() Nu får vi hoppas på skrällar för vettig utdelning |
||
|
|
|
|
|
#63 |
|
jag lirar såhär, ha det gott
![]() V75 Inlämnat: 2021-05-22, 15:00 Gävle Lördag 2021-05-22 Start: 16:20 Kostnad: 630,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 5, 6, 8 (2, 7) 2: 3, 5, 7, 8, 10, 11, 14 (9, 6) 3: 5, 6, 7 (3, 4) 4: 2, 7, 8, 11, 15 (12, 14) 5: 8 Hombre D. (6, 1) 6: 1 Disco Volante (9, 4) 7: 6, 7, 9 (1, 12) 4x7x3x5x1x1x3 = 1260 rader. 1260 x 1 x 0,50 kr = 630,00 kr. Totalt: 630,00 kr. Rättningskod: BSH XTC QPD |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Banned
|
Yes, Ulf Ohlsson är förjävlig att köra kallblod...!
Drygt tvåhundra spänn är väl inget att skriva hem om men bara för att.... Rättningskod: MVB XTC TPJ Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+10) Senast redigerad av Stankarn den 2021-05-22 klockan 15:49. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Ulf olsson,kallblods kungen,bara spika
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Banned
|
Det blir en tidig:
V75 Avd 1: 6 Van Gogh Z.S. (3, 2) 2: 3, 4, 7, 8, 10, 11, 14 (9, 6) 3: 3, 4, 5, 6, 7 (2, 11) 4: 15 Ard (2, 8) 5: 1, 2, 4, 6, 8, 12 (9, 3) 6: 1, 4, 9 (3, 10) 7: 1 Morotai Degato (7, 9) Rättningskod: GXH RTF XPM |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Börjar bli väldigt molnigt nu..
V75 Inlämnat: 2021-05-22, 14:36 Gävle Lördag 2021-05-22 Start: 16:20 Kostnad: 588,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6, 8 (3, 2) 2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 (10, 14) 3: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 (7, 11) 4: 15 Ard (2, 8) 5: 6 One Kind of Art (8, 2) 6: 1, 2, 4, 5 (9, 3) 7: 1, 7, 9 (6, 12) 2x7x7x1x1x4x3 = 1176 rader. 1176 x 1 x 0,50 kr = 588,00 kr. Totalt: 588,00 kr. Rättningskod: FTB WTJ ZPK |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Det blir nog ungefär följande spel på V5:
V5-1: 3,5,6 V5-2: 2,8,15 V5-3: 2.6 V5-4: 2,3,5,8,10 V5-5: 7, Admiral As Kommentar: Diana Zet inte alls lika spelad som på V75 (än) och kommer därmed med. |
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
V75
Inlämnat: 2021-05-22, 13:53 Gävle Lördag 2021-05-22 Start: 16:20 Kostnad: 720,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 3, 6 (7, 8) 2: 2, 5, 7, 9, 10, 14 (3, 11) 3: 6 Call to the Bar (5, 3) 4: 2, 4, 8, 15 (12, 7) 5: 8 Hombre D. (6, 1) 6: 1, 3, 4, 9 (10, 2) 7: 1, 3, 5, 7, 9 (12, 11) 3x6x1x4x1x4x5 = 1440 rader. 1440 x 1 x 0,50 kr = 720,00 kr. Totalt: 720,00 kr. Lycka till alla därute med spelen idag!
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Banned
|
De här hästarna utgör grunden för min raket idag:
Lopp 6: Plats - 3 Nina Ginto 8: Vinnare - 15 Ard 9: Plats - 4 Stepping Moneyboy |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Värmningar
Majestic Man. Jäklar vilken läcker travare. Kanonfin i lugna farter. Som en tavla. Van Gogh ser lite kantig ut men är väl ingen värmningsvinnare. Ies Elizabeth fick sträcka ut rejält på rakan. Kanske lite vass. Global Black Money kanonvärmning. Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-05-22 klockan 16:11. |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Banned
|
Håller med Hultman, det var f-n vad Oskar J är positiv angående 6 One Kind of Art. Är den verkligen stenklar?
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
V75
3 10 3,5,6,7 2,8,15 2,6,8 1,4,9 7 |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
V75
Inlämnat: 2021-05-22, 16:05 Pressbyrån Karlstad, Sharps Snackisen s andelsspel Gävle Lördag 2021-05-22 Start: 16:20 Kostnad: 1 187,20 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Van Gogh Z.S. (2, 8) 2: 3, 7, 8, 9, 10, 11, 14 (6, 12) 3: 3, 5, 6, 7 (4, 2) 4: 2 Ulvsåsen (8, 15) 5: 4, 6, 8, 10 (2, 1) 6: 1, 2, 4, 5, 9 (3, 10) 7: 1, 5, 7, 9 (12, 6) 1x7x4x1x4x5x4 = 2240 rader. 2240 x 1 x 0,50 kr = 1 120,00 kr. Insamlat till Cancerfonden 67,20 kr. Totalt: 1 187,20 kr. Rättningskod: GZG XTM NZC Avd1 Avd2 3 Nina Ginto (mackpeter) 7 Maggiore (kazire) 8 Luna Nera Doc (Stankarn) 11 Zante Grif (Efterhandaren) Avd3 3 Illfindmywayhome (Jiwa) 5 Mr Brilliant (bosseguldheden) 7 Global Black Money (olle) Avd4 2 Ulvåsen (Efterhandaren, Stekel, Jiwa) Avd5 4 Stepping Moneyboy (Stankarn) 6 One kind of Art (Dahle) 10 Kate Baldwin (NAFETS, Spiken64) Avd6 4 Harran Boko (NicklasA) 5 Floris Baldwin (Jiwa) Avd7 1 Morotai Degato (olle) 5 Twinkle Face (Stekel) |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Blandat o Gott (dvs favoriter o skrällar)
V75 Inlämnat: 2021-05-22, 16:05 Gävle Lördag 2021-05-22 Start: 16:20 Kostnad: 45,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 10 (6, 2) 2: 3, 5, 8, 10, 11 (7, 14) 3: 4 Aurora Borealis (6, 5) 4: 15 Ard (2, 8) 5: 8 Hombre D. (6, 1) 6: 2, 5, 10 (1, 9) 7: 1, 6, 7 (9, 12) 2x5x1x1x1x3x3 = 90 rader. 90 x 1 x 0,50 kr = 45,00 kr. Totalt: 45,00 kr. Rättningskod: MZL NTM NZG Min V4 idag gick in. Kryss i taket brukar aldrig fungera på V75 dagar V4 Inlämnat: 2021-05-22, 14:42 Gävle Lördag 2021-05-22 Start: 14:45 Kostnad: 36,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 7 (3, 9) 2: 1, 4, 10 (8, 9) 3: 10 M.T.On Target (6, 11) 4: 1, 2, 8 (12, 6) 2x3x1x3 = 18 rader. 18 x 1 x 2,00 kr = 36,00 kr. Totalt: 36,00 kr. Rättningskod: GWH WTL ZPG |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Dagens försök. Minst två A-hästar måste in.
Avd 1: A: 6, B: 1, 2, 7, 8 2: 7 Maggiore 3: 5, 6, 7 4: 15 Ard 5: A: 6, 8, B: 2, 4, 10, 3, 12 6: A: 1, 4, 9 B: 2, 10 7: A: 7, B: 9 |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
V75
Inlämnat: 2021-05-22, 16:00 Bills Tobak, BILLS STORAs andelsspel Gävle Lördag 2021-05-22 Start: 16:20 Kostnad: 2 493,12 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10 (1, 5) 2: 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 14 (2, 1) 3: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 11 (8, 12) 4: 2 Ulvsåsen (15, 8) 5: 8 Hombre D. (12, 10) 6: 1, 5, 9 (4, 10) 7: 1, 6, 7, 9 (12, 11) 7x8x7x1x1x3x4 = 4704 rader. 4704 x 1 x 0,50 kr = 2 352,00 kr V75 Inlämnat: 2021-05-22, 16:08 Svensk allians s andelsspel Gävle Lördag 2021-05-22 Start: 16:20 Kostnad: 2 205,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 3, 4, 6, 7 (8, 10) 2: 3, 7, 9, 10, 11, 14 (5, 6) 3: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 11 (8, 12) 4: 2 Ulvsåsen (15, 8) 5: 1, 2, 3, 6, 8, 10, 12 (4, 9) 6: 1, 5, 9 (10, 4) 7: 7 Admiral As (9, 6) 5x6x7x1x7x3x1 = 4410 rader. 4410 x 1 x 0,50 kr = 2 205,00 kr. V75 Inlämnat: 2021-05-22, 16:01 Bills Tobak, DICK OCH JIMMYS MILJONDRAGs andelsspel Gävle Lördag 2021-05-22 Start: 16:20 Kostnad: 763,20 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 4, 6, 7 (2, 10) 2: 7, 9, 10, 11, 14 (6, 5) 3: 3 Illfindmywayhome (5, 4) 4: 2, 8, 15 (12, 9) 5: 8 Hombre D. (12, 10) 6: 1, 3, 4, 5, 9, 10 (2, 6) 7: 1, 6, 7, 9 (12, 11) 4x5x1x3x1x6x4 = 1440 rader. 1440 x 1 x 0,50 kr = 720,00 kr. Lycka till JIwa |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
V75
Inlämnat: 2021-05-22, 14:38 Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel Gävle Lördag 2021-05-22 Start: 16:20 Kostnad: 2 289,60 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 3, 4, 6, 7, 8 (10, 1) 2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (7, 3) 3: 3, 5, 6, 7 (8, 2) 4: 15 Ard (8, 12) 5: 6, 8 (2, 12) 6: 1, 2, 3, 4, 5, 9 (10, 7) 7: 7 Admiral As (1, 9) 6x15x4x1x2x6x1 = 4320 rader. 4320 x 1 x 0,50 kr = 2 160,00 kr. Rättningskod: GTB PTD NPM ------------------------------------------------------ V75 Inlämnat: 2021-05-22, 16:10 Sundbyholms Travbana, Stallskriket skrälls andelsspel Gävle Lördag 2021-05-22 Start: 16:20 Kostnad: 949,76 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10 (1, 5) 2: 7 Maggiore (3, 10) 3: 3, 5, 6, 7 (8, 4) 4: 2, 4, 5, 7, 8, 12, 14, 15 (11, 9) 5: 6 One Kind of Art (8, 1) 6: 4, 9 (1, 3) 7: 1, 7, 9, 12 (11, 5) 7x1x4x8x1x2x4 = 1792 rader. 1792 x 1 x 0,50 kr = 896,00 kr. Rättningskod: CSB VTJ SZJ ------------------------------------------- V5 privat: V5 Inlämnat: 2021-05-22, 16:04 Gävle Lördag 2021-05-22 Start: 17:05 Kostnad: 196,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6, 7 (5, 3) 2: 2, 4, 7, 8, 12, 14, 15 (11, 5) 3: 6 One Kind of Art (8, 7) 4: 1, 2, 3, 4, 5, 9, 10 (7, 8) 5: 7, 9 (1, 12) 2x7x1x7x2 = 196 rader. 196 x 1 x 1,00 kr = 196,00 kr. Totalt: 196,00 kr. Rättningskod: HZM PTD VZK |
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
V75
Inlämnat: 2021-05-22, 16:16 Gävle Lördag 2021-05-22 Start: 16:20 Kostnad: 1 440,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 6, 10 (2, 7) 2: 3, 7, 10, 14 (9, 11) 3: 3, 4, 5, 6, 7 (2, 11) 4: 2, 15 (14, 12) 5: 6, 8 (12, 10) 6: 1, 4, 9 (3, 2) 7: 1, 7, 9, 12 (5, 11) 3x4x5x2x2x3x4 = 2880 rader. 2880 x 1 x 0,50 kr = 1 440,00 kr. Totalt: 1 440,00 kr. Rättningskod: GVB TTL SZF |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Jag tycker det ser ut som om man kommer långt med 3 streck i de flesta avdelningarna och spelar så på mitt andelsspel.
V75 Inlämnat: 2021-05-22, 16:13 Basses andelsspel Gävle Lördag 2021-05-22 Start: 16:20 Kostnad: 1 620,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 6, 7 (2, 1) 2: 3, 7, 10 (14, 11) 3: 3, 6, 7 (5, 2) 4: 2, 8, 15 (12, 5) 5: 8 Hombre D. (6, 2) 6: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10 (8, 6) 7: 1, 7, 9, 11, 12 (6, 5) 3x3x3x3x1x8x5 = 3240 rader. 3240 x 1 x 0,50 kr = 1 620,00 kr. Totalt: 1 620,00 kr. Spikar man även 7 Maggiore i avdelning 2 kommer hamnar man på rimliga 540kr Lycka till i eftermiddag allihopa |
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Ja, jag kommer krydda lite i följande påstående med Lennartsson på Bergh tränat börjat kännas lika stabilt och givet som Örjan på Redén hästar.
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Sjönk som en sten man skulle väl ha hamrat in spiken. Ödslade bara ett streck till iallafall.
|
|
|
|
#83 |
|
Peace of cake
skönt med en spik
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Noterade under första loppet att det är lika spännande att sitta och hoppas på låg utdelning utan att ha spelat V75, som att sitta med en V75-kupong i handen.
Senast redigerad av Kgrh den 2021-05-22 klockan 16:27. |
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Jaha, man skulle ha hållit sig till första tanken.
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Jag behövde 2 min för att hitta den spiken i söndags. Men sen kändes den iskall när alla betaltjänster som har landets skickligaste travanalytiker sågade den på löpande band.
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Det som är iskallt är att resonera så. Hur ska man hitta värde om man springer efter samma boll som skocken? Man diskar sin egen förmåga också, varför ens läsa på själv.
|
|
|
|
#88 |
|
Väntat hela dagen på min skrällvinnare som ska starta Nu,she's names is ,you to racer med lövdal
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Administrator
|
Någon här frågade efter alla reducerade spel här så jag ska försöka lägga upp ett idag. Nu gick det ju dessutom vägen i första...
![]() Spoiler:
Kraven idag är minst 3A max 2C, minst 1 spelad under 13%, utdelning på minst 11K. JOBBA!
|
|
|
#90 |
|
Nja spikförslag var Van Gogh aldrig i min värld men visst kunde man nöjt sig med 2-3 streck. Jag brände på med 5 st. 2-3-6-7-10 känns i efterhand lite onödigt men det är betydligt lättare att analysera loppen och strecken i efterhand.
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Undra vad oddset var för omstart
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Banned
|
Jag fick 1,52 på Svenska spel. Satte 10 000kr.
viking90 (+152), Basse (+152), SistaStallskriket (+100), Gotland (+152), Tipsb (+5) |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Marc Elias är en riktigt överskattad lallare.... Noll kontakt med hästen!
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Snyggt Kim moberg
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Den var skön att få med på tre streck!
V75 Inlämnat: 2021-05-22, 16:03 Gävle Lördag 2021-05-22 Start: 16:20 Kostnad: 360,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 4, 6, 7, 10 (8, 5) 2: 7, 10, 11 (10, 6) 3: 2, 5, 6, 7 (4, 3) 4: 2, 11, 12, 15 (8, 1) 5: 8 Hombre D. (10, 4) 6: 4 Harran Boko (1, 3) 7: 1, 7, 9 (9, 12) 5x3x4x4x1x1x3 = 720 rader. 720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr. Totalt: 360,00 kr. Rättningskod: DZH RTB ZZD |
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
V5
Inlämnat: 2021-05-22, 16:55 Gävle Lördag 2021-05-22 Start: 17:05 Kostnad: 240,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 4, 5, 6, 7 (2, 11) 2: 2, 15 (8, 12) 3: 6, 8 (2, 1) 4: 1, 4, 9 (2, 10) 5: 1, 7, 9, 12 (11, 5) 5x2x2x3x4 = 240 rader. 240 x 1 x 1,00 kr = 240,00 kr. Totalt: 240,00 kr. Rättningskod: FWB PTJ PSL |
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Här hade man också rätt i söndags
” Trodde atg lärt sig . Ungdomslopp, voltstart och flera volter och oddset på att det blir flera omstarter och därmed mer slumpartat mycket lågt.” Flera betrodda borta på kör när dom äntligen kom iväg. Lotto. |
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
27:an lever
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Ta mig fan otroligt!!! Domarjävlar!!!
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
Helt jävla sjukt
|
|
|
|
#102 |
|
Administrator
|
Skandal! Hur kan de diska där???
|
|
|
|
#103 |
|
Förbannade domarjävlar, inget fel alls med den styrningen, fan vad ledsamt
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Blir äcklad!! Förbannade lantortsdomare ska in och visa upp sig en jackpotomgång! Så jävla sjukt! Att den där lusen vinner gör inte saken bättre! Ovärdigt!
|
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Banned
|
Citat:
Men synd för utdelningen.... |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
vafan hände? blev hon diskad?
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Svenska domarkåren påminner lite om regeringen. Inte ett rätt, ingen koll men besluten kommer utan att någon fattar något. Suck
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Lägg ner hela jävla domarkåren!! Helt jävla sanslöst, vilket förbannat lalleri!! Vore så jävla nice om ALLA verkligen bojkottade skiten, men kommer ju tyvärr aldrig hända....
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
"- Min tappade travet och Kim hade gott om plats att gå ut, säger Magnus A Djuse"
Citat från Aftonbladets livechat! |
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Helvete oxå. Trodde mycket på Maggiore men plockade med Zanta Grif oxå. Tveksam diskning när den som blir störd säger tvärs emot.
Men visst var det trångt. Undrar om Björn Goop blivit diskad |
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Lär ju bli snack om det där... men nu har de dömt och ropat ut det, så då är det väl oåterkalleligt.
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Svårt att se att den skulle diskas på den film som visades, men domarna har väl bättre filmer och bättre kännedom om regelverket än oss spelare får man hoppas.
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Synd på värde,6% blev helt plötsligt 15%,jaja bara gå vidare då till nästa lopp
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Banned
|
Nu ryker jag. Har spik på 7:an
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
Hade det varit Örjan eller nån annan känd kusk hade dom fan inte diskat, jävla skandal är vad det är
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Tröttnat totalt på det här nu. Visst, jag har även vinnaren, men efter nästa helg är det färdigspelat på svenskt trav för en lång tid framöver.
|
|
|
|
#123 |
|
Känns som det är det som är problemet! Finns inget konsekvent dömande utan godtyckliga åsikter av en massa jävla hjon!! Tycker att det någonstans måste få ett slut, men idioter har ju sällan den självinsikten..... Så jävla less på detta och tror t.o.m att mitt förtroende för Stefan Lövén är högre
|
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Samma här,lång paus sen till dom fixar fram riktiga domare,kanske domartornet hade vinnaren som spik
criba (+10) |
|
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Citat:
Till slut blev det 102 rader: V5-1: 5,6,7 V5-2: 2,15 V5-3: 2,6 V5-4: 2,3,5,8,10 V5-5: 7, Admiral As Dubbla insatser på rader med Ard, Milligan's School och Floris Baldwin. |
||
|
|
|
|
|
#127 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Härligt . Barfota runt om ffg och även den hade jag som vinnare i söndags. Hade dessutom ett av mina två spel idag på den
Liisa (+5) |
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Banned
|
Bra för utdelningen men varför i all världen sitter Westholm kvar invändigt med Aurora, när han har möjlighet att gå ut i utvändigt läge under så lång tid....? Rätt åt dig, att fastna i rygg och bli dragen bakåt, pajas.
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Prova sätt dig i tornet då och ta ett klokt beslut med 1,5 milj system inlämnande eller döm en CL kvart inför 85000 varav 45 skriker att du är kass .Låt domarkåren sköta sitt jobb ingen är prickfri, både du och jag har dagar med missar eller mindre bra beslut i vårt arbete/vardag.
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Jörgen Westholms häst ville flyga in i mål, inte konstigt när JW lägger sig kvar i trött
rygg trots att lucka fanns att gå ut ett spår. Ledaren hade ju gått 08 i startrusningen. |
|
|
|
|
|
|
#134 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#135 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#136 | |
|
Citat:
”-Gör det bättre själv då....” Med den logiken får ingen någonsin ifrågasätta någon överhuvudtaget! Bra där, helt rätt!! Jag är inte domare, därför skall jag icke fördöma!! Jag är inte heller politiker, så jag tycker att alla i riksdagen gör ett så bra jobb som det bara går utifrån givna förutsättningar......
travbonus (+5) |
||
|
|
|
|
|
#137 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Herregud, det är väl samma sak i alla sporter och spel? Hur många gånger ryker man på Stryktipset för att nått lag får en skitstraff, eller nått annat konstigt domslut? Det är en del av sporten.
Ibland är det solklart, ibland tveksamt. Synd för alla som förlorade på detta, bra för dem som vann på det. En annan gång är det ni som gynnas. Gissar att det skulle vara betydligt beskedligare tongångar här om majoriteten spikat 10. |
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Citat:
Härligt inlägg , mer sånt på sharps då kanske sidan kan gå tillbaka till hur den var från början.
Senast redigerad av eklonov den 2021-05-22 klockan 17:30. |
||
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Citat:
eklonov (+10) |
||
|
|
|
|
|
#142 |
|
Vilken prestation , grymt kört av Uffe med Mo Sjur
|
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Banned
|
Citat:
heddari (+10) |
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Trång situation mot 12 med 8 mo sjur, diska så jag får rätt
|
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Tja det är väl inte så svårt när man har bästa hästen ? Eller har jag missat något ”finlir” av Uffe tidigt i loppet ? He,he.
Kompis med domarna kanske ! Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-05-22 klockan 17:50. |
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Banned
|
Vi provar en liten tvilling:
TVILLING Hästar 6, 8 Utgångshästar 4 Stepping Moneyboy Rättningskod: LRG VTF NSJ |
|
|
|
|
|
#147 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Banned
|
Men Ulf Eriksson har ju fel. Då får du ju bli kvar i ryggen. Blir lätt olyckor. Så skönt att man slutat med spelet. Har inget förtroende kvar för travsporten. Inte för domslut utan för allt icketävlande ekipage, särskilt på vardagstravet. Riktigt fusk
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Du får vi nog begära ut domarnas egna bongar på V75. Om man diskar kim men friar Uffe så borde man nog förstå att man dömer efter egna spel
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Banned
|
Otroooligt! Spiken64 fick in en vinnare!
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Spiken är nog den bästa spelaren på sharps. I morgon berättar han hur många lax han satsade på Kate Baldwin
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
7 BG Pastor Jonte vinner ju lätt om han sitter kvar i rygg ledaren....
|
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Mer diskning av Mo Sjur, än flickans?....dock ska vi ha klart för oss att det är en väldig stress i måldomartornet, speciellt när det varit omstart och tidsplanen för reklam etc. är i farozonen...det som alltid trycks på i huvudfunktionärsgenomgångar innan V75, är att det är viktigt att tiderna hålls...själv tycker jag att det ska "få ta den tid det tar", men det är jag det...
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2021-05-22, 18:10 Gävle Lördag 2021-05-22 Start: 18:20 Kostnad: 400,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 9 Gareth Boko 2: 7 Admiral As 1 x 400,00 kr = 400,00 kr. Totalt: 400,00 kr. Rättningskod: HPF NTG SVG |
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Disco Volante fick 100 v precis hos svenska spel till 3,05. Nog blir det spets och slut mer än en gång av tre barfota runt om och 1609 auto på spetsbanan Gävle.
|
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Barfota fram bara på Disco Volante . Stefan Melander ändrade nyss. Men inget avgörande. Tror ändå på 40-45 procents chans till spets och slut.
|
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#161 |
|
Conrad Ladgård? :=)
Difsteve (+5) |
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Mycket bra att Gareth fick den biljetten, den är ett inslag man ville ha med!
|
|
|
|
#165 |
|
Banned
|
Bra där Micke. Per Skoglund försökte med sitt vanliga försök att han inte kan ha hört segertiden rätt. Alltid ska han omfråga 3-4 ggr om han hört rätt för att låta chockerad. Denna gång sa Micke direkt 9.6 när han började fjanta sig. 9.6 är förstås en snabb tid, men det är sommar ute och Gävle är en snabb bana
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Disco Volante borde kunnat lite bättre men 9,6 har den aldrig gått. Riordans nya världsstjärna Gareth Boko roligare i elitloppet och känns som den kan vinna . Har ju på bara en månad hos Riordan utvecklats till en av världens bästa travhästar . Han är en ruggig tränare vilket förtjänar att upprepas .
TOBYTYKE (+2) |
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Vad hände med omgångens bästa spik (Milligan School) enligt spelvärde?
|
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Tackarrrr Gareth Boko och den fina körningen av Magnus A. Djuse - spelade dubbel 9 mot 1,7,9 och 12. Kan bli en riktigt bra dag.
|
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Värden i teorin
1 __ 440556-- 1453-- 123 2 __ 2.210789E+07-- 10469-- 346 3 __ 5590480-- 7627-- 312 4 __ 1.389639E+07-- 9743-- 339 5 __ 3550175-- 6309-- 290 6 __ 3829713-- 6535-- 294 7 __ 77055-- 282-- 30 8 9 __ 325987-- 1110-- 99 10 11 __ 1953307-- 4549-- 250 12 __ 1529476-- 3881-- 231 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tipsb (+10) |
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
Banned
|
Herregud hade 3 och 4 i guld. Visst Harran var fin senast men Conrad.. sen Diana vet jag inte vad som hände. Får köra de 3 mest spelade i guld istället om inte guld är öppen då blir det fler streck
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Citat:
Blir all in på megastjärnorna från Yorkshire kl 1930
mackpeter (+5) |
||
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#174 |
|
Jäklar vilket märkligt Klass 1 lopp. Placeringarna 1 t.o.m 4 är samtliga spelade under 5%.
Trots bra förutsättningar och endast 10 hästar. |
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Håller alla tummar och stortår för AXEL RUDA FÖR DEN AVSUTAR DJUSE-PLATSRAKETEN
|
|
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Citat:
Det var lite grymt, fick ju andra ut ,rygg på Admiralen och hade förmodligen klarat platsen eftersom dom som platsade nu var bland dom sist rankade. Så 1221 på Axel hade blivit över 4600... men livet går vidare |
||
|
|
|
|
|
#178 |
|
Grym häst Admiral As. Där var alla de stora experterna hos betaltjänsterna helt rätt ute. Morotai Degato borde ha varit tvåa. Ingen effekt på skorycket där.
Blev ingen vidare speldag. 300 inspelat hos svenska spel på 200 satsade. Inget av de fyra bolagssystem jag köpte in mig på här på sharps lyckades sätta sjuan tyvärr. Nu blir det laddning mot nästa helg. Skräplopp i morgon på GS75 från landsorten och inte mycket att ödsla tid på resten av veckan heller. |
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
7 rätt andra veckan
500k inspelat under 2021 på 6st.
nh5 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Blev 4 femmor på satsad 275 kr så nästan pengarna tillbaka...
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#181 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
Hade 6 själv, Markus påverka mig såpass att jag byte spik 15:40 till CTB från Gareth ..
Farsan sa håll fast i första tanken , att man aldrig lär sig ... 1: 3, 6, 7, 8, 10 (2, 4) 2: 1, 2, 5, 6, 7, 9, 10, 12, 14 (4, 11) 3: 6 Call to the Bar (7, 5) 4: 1, 2, 8, 11, 13, 14, 15 (12, 4) 5: 2, 4, 6, 8, 9, 10 (12, 1) 6: 2, 4, 5, 9 (1, 3) 7: 7 Admiral As (1, 11) 5x9x1x7x6x4x1 = 7560 rader. 7560 x 1 x 0,50 kr = 3 780,00 kr. Totalt: 3 780,00 kr. Min kostnad: 3 780,00 kr x 3/19 = 596,84 kr Rättningskod: HSF WTB TZK |
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
Ja, beror ju helt på hur man ser det, tycker inte att hon tränger sig, Djuse tyckte ju heller inte att det var nåt foul play. Och om du på fullaste allvar tycker att det inte trängs eller körs på marginaler av Örjan eller andra mer namnstarka kuskar så ska du nog ta dig en funderare. Skulle vara diskningar i mer eller mindre vartannat lopp isåfall. |
|
|
|
|
|
|
#185 | |
|
Citat:
Det mest otroliga va att du missa utrustningsändringarna totalt på hästen den här gången men man kan ju inte se allt.
|
|
|
|
#186 | |
|
Citat:
V75 Inlämnat: 2021-05-22, 16:03 Kungens andelsspel Gävle Lördag 2021-05-22 Start: 16:20 Kostnad: 4 200,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 6, 7, 10 (2, 8) 2: 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14 (2, 1) 3: 3, 4, 5, 6, 7 (2, 11) 4: 2, 3, 4, 8, 12, 15 (11, 14) 5: 1, 2, 6, 8, 9, 10, 12 (4, 3) 6: 9 Gareth Boko (1, 4) 7: 7 Admiral As (9, 1) 4x10x5x6x7x1x1 = 8400 rader. 8400 x 1 x 0,50 kr = 4 200,00 kr. Totalt: 4 200,00 kr. Min kostnad: 4 200,00 kr x 8/84 = 400,00 kr Rättningskod: JZL PTB SZK |
||
|
|
|
|
|
#187 | |
|
Citat:
Jag trodde själv inte att barfota fram ffg skulle räcka till vinst från det läget men borde såklart ryggat din klaring. Jänkarvagnen som den gick med idag gav inga direkt positiva resultat i fjor. |
||
|
|
|
|
|
#188 |
|
Ett andelsspel som kostar så mycket (och 8400 rader). Jag är småspelare och satsar ofta max 120 kr på V75. Ska jag bli imponerad av ovanstående? Nej! och åter nej. Det är löjeväckande komiskt med dessa andelsspel som man köper in sig på och presenterar här. De är så stora att det knappt behövs någon travkunskap för att trycka dit två favoriter och sedan kladda på i resten av loppen. Jag tycker dessutom att andelskostnaden på 400 kr är helt utanför min ekonomiska ram. Särskilt vecka efter vecka.
kire1111 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#189 |
|
* Imponerande avslutning av Gareth Boko! I övrigt var väl Prins Daniels lopp lite av en besvikelse. Att Disco Volante inte höll efter den öppningen var kanske inte så konstigt, men har var väl stort slagen.
* Ulvsåsen såg också riktigt fin ut, även om han inte vann. * Kul att myten om spetsbanan Gävle fick sig en törn. Det var endast Van Gogh Z.S. som vann från ledningen idag. * Ingen jackpot på lördag :( |
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
Är väl bara gratulera att man får in Kate som får smyga med i ryggar. Men spela fyraåriga ston mot äldre h+v med skitspår o kusk som vinner ofta i v75? Lär bli väldigt dyrt i längden och något som bara stora system kan lyxa till det med i regel. Ska man lämna in dessa system själv som krävs, ja då är man snart speltorsk förmodar jag. Men ibland står stjärnorna rätt
Senast redigerad av kire1111 den 2021-05-23 klockan 09:35. |
|
|
|
|
|
|
#191 |
|
BAHIA QUESNOT klar för elitloppet
|
|
|
|
|
|
|
#192 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Citat:
Då hade ju snackisen suttit
|
||
|
|
|
|
|
#194 | |
|
Citat:
Det blir lättare att få fler rätt med ett större system. Men det är absolut inte automatiskt lättare att generera mer vinst per satsad krona eller ens vinst överhuvudtaget över en längre period bara för att insatsen per spelomgång är mycket större. När insatsen ökar uppstår andra problem som man måste lösa. Annat man måste vara skicklig på. Och att det skulle krävas mindre travkunskap håller jag inte heller med om. Spel på trav handlar inte enbart om att pricka vinnande ekipage. Det ska göras till rätt odds också. Annars blir det inte ett dugg lättare att gå mer plus bara för att man spelar ett "stort" system. ( 4200 kr är absolut ingen jätteinsats år 2021. ) En ofta bortglömd fördel för småspelaren är att i stort sett alla omgångar är möjliga vinstomgångar. Med ett större system blir en del lågutdelningsomgångar något man kanske inte en bör pricka alla rätt i. Då är det något fel på systemet. För det ska ju helst gå med vinst om man prickar rätt. Annars hade det ju varit smartare att spela med lägre insats ( eller helst inte alls. ) Edit: Att du, och förhoppningsvis alla andra, håller er inom en för er rimlig spelbudget, anser jag såklart att det är en bra sak.
tototorsten (+1) Senast redigerad av Strappa71 den 2021-05-23 klockan 12:22. |
||
|
|
|
|
|
#195 |
|
Och min sjua....
viking90 (+7) |
|
|
|
|
|
|
#196 |
|
"Och att det skulle krävas mindre travkunskap håller jag inte heller med om. Spel på trav handlar inte enbart om att pricka vinnande ekipage. Det ska göras till rätt odds också. Annars blir det inte ett dugg lättare att gå mer plus bara för att man spelar ett "stort" system. ( 4200 kr är absolut ingen jätteinsats år 2021. )" skrivet av Strappa.
Det här håller jag med om. Som småspelare måste man nog tänka annorlunda än de stora elefantsystemen; jag satte en V75:för några år sedan som gav ca 275'. 4 spikar: Othala 7.16, Önas Ida 23.15, Nuncio 1.07, Balfour 9.20. Insats 120 kr med två heltäckta lopp och ett lås på två. Önas Ida var idén den gången; hade svept ett fält tidigare och gjorde det igen. Likadant med Othala. Balfour var rätt ny men något tung bana visade sig vara perfekt för fransosen. Nuncio vann knappt och var efteråt den "sämsta" spiken. Lade väl sedan av rätt snart. Fortsätter i samma stil men har inte lyckats lika bra som då.. Står över sommar- säsongen just nu och återkommer till hösten. Lycka till Strappa. Ibland är siffertänkande säkert väldigt bra men jag går oftast på synintryck från tidigare lopp, gärna via lopparkivet...Trevlig sommar!! |
|
|
|
|
|
|
#197 | |
|
Citat:
Det är odds vs chans. Grunden i allt spel som är tänkt att gå plus. För att gå plus och få rätt är verkligen inte exakt samma sak hela tiden. Utan kunskap, intryck och egna bedömningar går det inte att göra något av ovanstående. Min poäng är att det är lättare att få fler rätt med ett större system. Men det krävs inte mindre travkunskap för att gå plus bara för det. Däremot krävs det annan typ av bedömningar än för ett mindre system. Om det hade varit "lättare" så hade alla med möjlighet till att göra större insatser bara vunnit och vunnit hela tiden. Och det gör de ju inte så den tanken är helt fel.
|
|
|
|
|