Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-08-01, 21:46   #1

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18638
Standard

V75 Rättvik 7/8 Jackpot

Var tvungen att öppna en tråd....Milliondollarrhyme ska köras av Erik Adielsson på lördag!! Spännande i en ganska sval gulddivision där dock Nadal Broline gjorde ett fint lopp i helgen. Makethemark var lite svag i sitt lopp och orkade inte förbi Mindyourvalue W.F i onsdags, rent spontant är nog Milliondollar förste rankad för mig. Ska bli spännande och se vad procenten kan sluta på.

Missle Hill och Cyber Lane ska starta på 40m tillägg i Sommarfinalen, inga utgångslägen som de normalt hanterar direkt...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+7)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-01, 21:58   #2

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61920
Standard

V75 Rättvik-7 aug (jackpot)

Stor jackpot denna lördag, men i ärlighetens namn ingen bra omgång rent sportsligt. Den sportsliga höjdaren är på fredag kväll med uttagningar till korta E3. Sedan är det ytterligare en extra V75a på Dannero söndag med fokus på kallbloden.

V75-1

Har i ärlighetens namn väldigt dålig koll på hästarna i detta klass 2 försök. Finns i alla fall ingen Erv Zet att finna i startlistan utan det ser vidöppet ut vid en första titt. Söndagsvinnarna får därmed bli dom det lyser rött på i barfotalistan. Squrire Frö som nu får Erik A i vagnen och som i maj som jätteskräll var tvåa (då också barfota) och slog bl a en för klassen sådan kanon som Berghs Mustang Racer och som ser ut att ha gått rätt bra även därefter. Men sen sticker det ut att Emilia Leo anmält Mighty One barfota ffg. Har hänt mer en en gång att det fått ruggig effekt när hon ryckt skorna ffg på egentränad häst.
Men ser vidöppet ut som sagt.

V75-2

Silverdivisionen ser ut som ett mycket ojämnt lopp. Eddy West har nu ett lopp i kroppen efter bronsfinalen elitloppshelgen när den var grym som tvåa. Förlorade med en hals mot Kolgjinis nya världsstjärna Upstate Face då. Nu rycks skorna igen. Lite lurigt spår men får bli söndagsvinnaren. Ännu sämre spår för Summit In Sight. Den var trea i måndags i loppet där Admiral As svarade för en av årets mest imponerande lopp på en svensk travbana.

V75-3

Också gulddivisionen är oerhört ojämn. Flera av hästarna som behövts i detta lopp startar i ett annat V75 lopp denna lördag. Känns som tre hästar kan vinna. Nadal Broline som fått kanonläge över sin distans och som var bra i red mile i torsdags bakom Zarenne Fas. Milliondollarrhyme som ständigt sägs vara en kanon men som aldrig visar det. Kanske dags att prova ny tränare? Skulle det bli tokkörning skulle även Makethemark kunna slå till.

V75-4

Dåligt kallblodslopp. Har noll koll så avstår från ytterligare kommentarer. Sundbo Nova som får Goop i vagnen från spår 2 den jag spontant spikat kanske om inlämning skett nu. Eller kanske Bol Brage som alltid är betrodd, men fyra senast i Lycksele är väl inget som är något att hurra över.

V75-5

Ser ut som ett öppet klass 1 försök. Spontant helgardering. Hittar ingen tidig vinnare.

V75-6

Sommartravets final ser ut som ett ojämnt lopp. Känslan är att voltstart och dubbla tillägg inte är perfekt för Missle Hill men att det är ok för Cyber Lane. Dom måste väl ändå få svårt att plocka 40 m på Goops JJ Stitch . Känns som att han enkelt spetsar och sen stor risk att han lurar skjortan av tilläggshästarna.

V75-7

Spelvänlig bronsdivision är känslan . Erik flyger väl till spets med Cash Cowboy men full distans . Han borde inte få fuska bort loppet och känns inte som bästa hästen . Axel Ruda fick lopp i kroppen i loppet som Fifty Cent Piece utklassningsvann i Boden i onsdags. Ingen sådan häst här och nu anmäld barfota runt om från kanonläge och intressant med Ulf O nu som kusk. Frodo S fick också kanonspår. Känns som sagt som ett ganska öppet lopp med skrällpotential.

Sammanfattningsvis en greppbar omgång utan högre sportslig klass. Betydligt mer spelvärd än Hagmyrens V75a igår. Och den kraftigt saltade sjurättspoolen gör det såklart extra intressant .
viking90 (+7), Ardberg (+10), MikaF (+8)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-02, 09:49   #3

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39872
Standard

Inti Boko har lopp i kroppen och blir intressant i Guld. Cyber Lane borde ta hem stayerloppet. Har Kan köras framåt direkt. Bara en häst på mellanvolten och fyra längst fram. Ska ju vara betydligt hårdare än Goopens häst. Spik!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-02, 16:32   #4

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Borde egentligen inte skriva ut denna men det blir min tidiga spik, eller i alla fall gardering mot Perpetuate, som jag tror det är klar galopprisk på från framspår. Mitt grundsystem var klart när jag snubblade över denna - hade något i bakhuvudet att denna gått bra och kollade då i lopparkivet och visst var det så. Idel topprestationer om än liiite klenare senast. Kan ha varit banan (hoppas jag)...

Jag spikar eller garderar helt klart med nummer 9, Gerris Trix och Mika Forss! Mika är iofs en av mina favoriter, men kusen är riktigt bra den med... Lopp på rulle och rygg in på upploppet då kan det smälla till. Krävs troligtvis att Perpetuate galopperar bort sig som denne såg ut senast vid överlägsen seger - jag vågar inte chansa bort Gerris Trix, i alla fall... Gick bra efter vila efter Solvallastarten och tror på klart bättre insats nu än senast på Mikkeli! Blir intressant att läsa intervjuerna kring kusen...

3% i nuläget och bara måste (tyvärr) trenda, men allt under 10% är bra... Nu är väl inte G. Melander någon startkusk och MAD ej heller en startkatapult så denna rygg är kanske inte mycket att sträva efter, samt ett kort upplopp drar ner chanserna, men allt sammantaget så är det ett ekipage att se upp med ändå - alltså Gerris Trix.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-02, 18:08   #5

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Borde egentligen inte skriva ut denna men det blir min tidiga spik, eller i alla fall gardering mot Perpetuate, som jag tror det är klar galopprisk på från framspår. Mitt grundsystem var klart när jag snubblade över denna - hade något i bakhuvudet att denna gått bra och kollade då i lopparkivet och visst var det så. Idel topprestationer om än liiite klenare senast. Kan ha varit banan (hoppas jag)...

Jag spikar eller garderar helt klart med nummer 9, Gerris Trix och Mika Forss! Mika är iofs en av mina favoriter, men kusen är riktigt bra den med... Lopp på rulle och rygg in på upploppet då kan det smälla till. Krävs troligtvis att Perpetuate galopperar bort sig som denne såg ut senast vid överlägsen seger - jag vågar inte chansa bort Gerris Trix, i alla fall... Gick bra efter vila efter Solvallastarten och tror på klart bättre insats nu än senast på Mikkeli! Blir intressant att läsa intervjuerna kring kusen...

3% i nuläget och bara måste (tyvärr) trenda, men allt under 10% är bra... Nu är väl inte G. Melander någon startkusk och MAD ej heller en startkatapult så denna rygg är kanske inte mycket att sträva efter, samt ett kort upplopp drar ner chanserna, men allt sammantaget så är det ett ekipage att se upp med ändå - alltså Gerris Trix.
Expressen är också inne på den m.fl.

4 Perpetuate har varit riktigt bra vid ett par segerlopp och från ett bra läge är det min tidiga förstahäst. 3 Axel Wind har varit klart positiv på slutet och med tanke på form och läge ska han passas. 8 Giordano Soa och 9 Gerris Trix ska passas trots sämre lägen.
Gammal 2021-08-02, 18:34   #6

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 659
Standard

Gerris Trix tidig på min lapp också vid större gardering.

Nu är det förvisso riktigt tidiga streckprocent och det kommer förändras kraftigt ju närmare start vi kommer, men är det inte lite väl otroligt att Perpetuate är streckad omkring 67% just nu? Finns ett par 3-4 hästar som håller minst samma kvalité i min bok som jag kommer att gardera med. Otroligt spelvärde på flertalet hästar här.
Slark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-02, 19:02   #7

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Expressen är också inne på den m.fl.

4 Perpetuate har varit riktigt bra vid ett par segerlopp och från ett bra läge är det min tidiga förstahäst. 3 Axel Wind har varit klart positiv på slutet och med tanke på form och läge ska han passas. 8 Giordano Soa och 9 Gerris Trix ska passas trots sämre lägen.
Nej, så surt - har inte kollat andra källor och ja, då lär väl värdet vara borta vid start... Perpetuate är klar första häst efter senaste insatsen men mången galopper är det och helt plötsligt skall han ha ett stressigt framspår bakom bilen. Inte säkert alls att det blir felfritt där och kanske är Gerris trix före i starten?

Citat:
Ursprungligen postat av Slark Visa inlägg
Gerris Trix tidig på min lapp också vid större gardering.

Nu är det förvisso riktigt tidiga streckprocent och det kommer förändras kraftigt ju närmare start vi kommer, men är det inte lite väl otroligt att Perpetuate är streckad omkring 67% just nu? Finns ett par 3-4 hästar som håller minst samma kvalité i min bok som jag kommer att gardera med. Otroligt spelvärde på flertalet hästar här.
Jo, med tanke på alla galopper och nu stressigt framspår så är det ganska otroligt, men går man bara på sista insatsen så förstår jag det, men så enkelt är ju inte travet, som tur är...

Gammal 2021-08-03, 19:15   #8

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Inti Boko har lopp i kroppen och blir intressant i Guld. Cyber Lane borde ta hem stayerloppet. Har Kan köras framåt direkt. Bara en häst på mellanvolten och fyra längst fram. Ska ju vara betydligt hårdare än Goopens häst. Spik!
Räkna inte bort Pinto Bob
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-03, 20:31   #9

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4628

Standard

Rävörat lurar alla i femte. Jag tror inte 1 Condior missar detta. Men för säkerhets skull garderar jag med 5 Ribot. Magiska spåret på auto kort tänker jag icke åka dit på.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-03, 20:36   #10

Standard

Björn Goop vänder bort dom i sjätte. En bra spikidé. Men jag har svårt för att släppa OTP fastän han anses chanslös. Hemmabana nu, rätt distans och Tobbe upp. Heja ON TRACK PENSIONÄREN!!!
Gammal 2021-08-03, 22:27   #11

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 19188
Standard

Ihåliga lopp på Rättvik
Fredags tankar

V75 1) 1 New Pressure. Borde duga bra i som vanligt luriga Klass 2. Gått bra i enkla gäng och Lövdal blir bättre och bättre som driver. Chansspik?
11 The World Is Mine blir väl lite stallskrik och bör nog bevakas trots läget

V75 2) Lurig Silver. 2-3-4-7-8-9 är väl dugliga Men f-n vet vem som är vinnaren. 8 Summit In Sight är chansspiken

V75 3) 3 Nadalen är klar första häst. 7 Inti Boko taggad ut i årsdebuten och 9 Snowstorm i ny träning är stänkardragen.

V75 4) Nordisar. Noll koll. 7 Järvinn S.K. Är värd en vinst efter flera år i bakvattnet

V75 5) 4 Perpetuate måste väl bevakas. Toppfin senast. Men på tok för stor favorit i nuläget.
9 Gerris Trix blir väl omgångens stallskrik trots läget.
3 Axel Wind får en stänkarvarning. Trots allt Varennare

V75 6) 3 J.J. Stitch och 10 Cyber Lane känns som ett bra tvåhästarslås.

V75 7) 2-5-7-11. Helgarderat i ganska svag Bronsdivision ?
Cowboy struken och 12 Kick The Dust Ås får en fribiljett. Surt läge men hästen har haft ett jäkla oflyt i årgångsloppen och står bra inne kapacitetsmässigt.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-08-06 klockan 19:03.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-04, 22:07   #12

Reg.datum: jul 2019
Sharp$: 440
Standard

Skall börja läsa på nu. Semester ju :-)

Har två bevakningar till Rättvik men bara en på V75.

Järvinn S.K
Satt fast med krafter i ryggen på Järvsöodin. Satan sparade krafter och slog bra hästar.
Flyer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-04, 22:52   #13

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 289
Standard

Har också en nästagångare, dock en mycket gammal sådan (använder inte sidan längre, men aldrig tagit bort kontot)

Rutbo Roffe -

Noterades 2014-11-29 (2420 dagar sedan)

Första barfota runt om nu i 72 starten och Jorma har inte kört sedan 2019 (vann då). Spricker jag på den kan jag inte leva med mig själv så jag måste helt enkelt ha med den även om han förmodligen är chanslös.

Axel Wind i femte får kuskplus, barfota bak och bike denna gång.

Kate Baldwin hade vinnarkrafter i en V75-final senast, Örjan upp och nedstruken till spår 10.

Digital Eye var otroligt bra förra gången han kom ut efter vila.

On the dot slog Eddy west med ett par längder näst senast, gör han det igen vinner han väl? Men jag skulle inte ens strecka till 0,01%...

Det som stack ut när jag ögnade igenom listorna. Rättvik är min favoritbana så räknar med att lira hårt till helgen när det är jackpott.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-05, 07:30   #14

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flyer Visa inlägg
Skall börja läsa på nu. Semester ju :-)

Har två bevakningar till Rättvik men bara en på V75.

Järvinn S.K
Satt fast med krafter i ryggen på Järvsöodin. Satan sparade krafter och slog bra hästar.
En annan som har massor med fart i sin kropp, men dummar bort sig ofta pga sin knackiga trav är Bellfaks. Oftast ute mot de värsta, men denna gång är det enklare än på länge. 20m tillägg bör plockas lätt "bara" den klarar sig ifrån sina dumheter, men jag hoppas Uffe (en av världens bästa kallblodskuskar) löser det.
Min tidiga chansspik.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Dahle den 2021-08-05 klockan 08:12.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-05, 09:28   #15

Misärs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5689

Winter - VS
Stats: 74 - 53 - 7
ROI: 117.69%
Vinstprocent: 58.27%

Standard

V75-1
Lefty Gun. Låter positivt hemifrån. Ska gå bra i spets. Lite kuskminus.

V75-2
Ingo spets? Adielsson upp. 10% Tackar! Här finns många som kan vinna, Van Gogh Z.S. Summit in Sight, Viking Brodde, Fort Knox, tror det är täckt så.

V75-3
Milliondollarrhyme, Adielsson upp första gången och Nadal Broline med Goop är väl givna. Därbakom är ju Inti Boko och Snowstorm Hanover intressanta till procenten.

V75-4
Järvinn S.K - Norsk häst + Kihlström = spets o slut.

V75-5
Perpetuate "Per Lennartsson har vunnit med 65% av sina favoriter på V75 (15/23) men varit spelad till i snitt 43%. +22%. Oöverträffade siffror!"

V75-6
Här ska jag försöka fälla favoriten och bakspåren. J.J. Stitch med Goop tidigt i ledningen. Pinto Bob till 11%. Upper Face och Exodus Brick är skrällar.

V75-7
I avslutningen målas det på som vanligt.

Kupongen just nu:

LEFTY GUN
2-3-4-8-9
3-5-7-9
JÄRVINN S.K.
PERPETUATE
3-5-6-7
2-4-5-7-11-12
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-05, 09:48   #16

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 108
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Ihåliga lopp på Rättvik

V75 1) 1 New Pressure. Borde duga bra i som vanligt luriga Klass 2. Gått bra i enkla gäng och Lövdal blir bättre och bättre som driver. Chansspik?

V75 2) Lurig Silver. 2-3-4-7-8-9 är väl dugliga Men f-n vet vem som är vinnaren.

V75 3) 3 Nadalen är klar första häst. 7 Inti Boko taggad ut i årsdebuten och 9 Snowstorm i ny träning är stänkardragen.

V75 4) Nordisar. Noll koll.

V75 5) 4 Perpetuate måste väl bevakas. Toppfin senast. Men på tok för stor favorit i nuläget.
9 Gerris Trix blir väl omgångens stallskrik trots läget.
3 Axel Wind får en stänkarvarning. Trots allt Varennare

V75 6) 3 J.J. Stitch och 10 Cyber Lane känns som ett bra tvåhästarslås.

V75 7) 2-5-7-11. Helgarderat i ganska svag Bronsdivision ?

Måste skriva Nadal är knappast 1a häst det är favoriten spik
Haryboy2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-05, 11:14   #17

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Haryboy2 Visa inlägg
Måste skriva Nadal är knappast 1a häst det är favoriten spik
Favoriten spik ? Hm du får förklara för en som int begrip ?

I min värld är Nadalen första häst på läge, form och motstånd. Spik eller inte beror väl på hur man spelar. Visst finns det skrälldugliga hästar som jag nämnde.
Slark (+10), MikaF (+10)
Gammal 2021-08-05, 12:28   #18

Standard

Citat:

I min värld är Nadalen första häst på läge, form och motstånd. Spik eller inte beror väl på hur man spelar. Visst finns det skrälldugliga hästar som jag nämnde.
Helt rätt. Håller också Nadal som förstahäst här. Tror att det är dags för vinst.
Gammal 2021-08-05, 12:40   #19

Shooters avatar

Standard

Jag har hittat två spikar som bör vinna sina lopp och det är Milliondollarrhyme och Cyber Lane. Ska försöka hitta en chansspik också som inte är favorit.
Gammal 2021-08-05, 18:29   #20

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Fel tråd

Senast redigerad av mackpeter den 2021-08-05 klockan 18:31.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-05, 18:36   #21

Standard

Analyserar spetsstriden i V75-7. Jag sticker nog ut hakan här, men jag ser det inte som HELT osannolikt att 1 Tale of Jacks lyckas sitta i ledningen efter 300 meter, detta trots att den knappast är någon startraket ut. Jag ser det nämligen som en helt ruggig chans till solfjäderseffekt i V75-avslutningen.

- 2 Frodo S är lite snabbare än invändiga 1 Tale of Jacks.
- 4 Axel Ruda är något snabbare än 2 Frodo S.
- 5 Cash Cowboy är snabbast i fältet, men är inte helt hundra på ifall den kan ta en hel längd på 4 Axel Ruda. Och även om man lyckas ta en hel längd så ska man också lyckas komma ned framför 2 Frodo S. som lär köra till ordentligt i andraskedet.
- De utvändigt om 5 Cash Cowboy är ganska långsamma bakom bilen och har inte en chans att komma förbi.

1 Tale of Jacks lär antagligen nöja sig med rygg ledaren, men därifrån ska den definitivt räknas på sina 3%.

2 Frodo S. lär som sagt köra till ordentligt i andraskedet för att försöka överta ledningen; detta oavsett vem som sitter i spets initialt.

5 Cash Cowboy måste starta riktigt snabbt för att lyckas ta en hel längd på både 4 Axel Ruda och 2 Frodo S. Lyckas den med det? Tvivlar faktiskt på det.
Gammal 2021-08-05, 22:55   #22
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 9049
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
En annan som har massor med fart i sin kropp, men dummar bort sig ofta pga sin knackiga trav är Bellfaks. Oftast ute mot de värsta, men denna gång är det enklare än på länge. 20m tillägg bör plockas lätt "bara" den klarar sig ifrån sina dumheter, men jag hoppas Uffe (en av världens bästa kallblodskuskar) löser det.
Min tidiga chansspik.
Bellfaks är lite överspelad den här veckan.
Stumne Fyr är min tidiga vinnare. Alltid underskattad.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
SO (+10)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-05, 22:56   #23
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 9049
Standard

Citat:
Jag har hittat två spikar som bör vinna sina lopp och det är Milliondollarrhyme och Cyber Lane. Ska försöka hitta en chansspik också som inte är favorit.
Kul att MDR kommer att få vinna, igen!
Kommer inte ens med på min kupong. Tyvärr...

Slark (+7)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 07:35   #24

Standard

Citat:

Är du dum heller Million spetsar här och har form enligt tränaren ska Nadal vinna från dödens ?
Gammal 2021-08-06, 07:37   #25

Standard

Citat:
Är du dum heller Million spetsar här och har form enligt tränaren ska Nadal vinna från dödens ?
Och varför står den som favorit ?
Gammal 2021-08-06, 07:53   #26

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1935
Standard

Nadal B är en hedershäst som med ålderns rätt har svårt att sticka nosen ( mulen) först. Hänger med i alla tempo och spurtar ofta in som 2-4 oavsett om det går 1.14 eller 1.10! Jag har inga problem att släppa den sortens ickevinnare...
Ett lås som känns absolut säkert är spetshästen 5 Milliondollarrhyme med Erik. 9 Snowstorm Hanover , en häst som Melander alltid skrutit om men som i princip aldrig levererat. Nu i regi Daniel Reden och har han hittat rätt så kanske det bara smäller till imorgon
Lås 5+9
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 08:29   #27

Standard

Bara att hoppas att 9 Snowstorm Hanover skriks ut och trendar uppåt härifrån. Jag tror nämligen att den är direkt chanslös i det här loppet.

Har pluggat samtliga omgångar förutom kallblodsloppet och jag har hittat en hel del jävligt intressanta streck i den här omgången. Det svåra är dock att bestämma sig för en spik.

Rent sportsligt så ska det bli otroligt kul att se 9 Missle Hill över 2640 meter.
SistaStallskriket (+50)
Gammal 2021-08-06, 08:57   #28

Standard

Citat:
Ja jag är nog lite dum. Läste ditt inlägg slarvigt och mitt svar och fråga var helt onödigt. Ber om ursäkt.
Visst ser det upplagt ut för hästen med vass kusk, bra läge, rätt distans och ihålig gulddivision.
Men Milliondollarryme är inte min favorittravare och jag har stått över spel på hästen senaste åren och det har nog lönat sig. Som sagt jag står över igen och imorgon em vet vi vem som har rätt analys.
God tur med spelet Haryboy2.
Gammal 2021-08-06, 09:57   #29

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 505
Standard

Citat:
Analyserar spetsstriden i V75-7. Jag sticker nog ut hakan här, men jag ser det inte som HELT osannolikt att 1 Tale of Jacks lyckas sitta i ledningen efter 300 meter, detta trots att den knappast är någon startraket ut. Jag ser det nämligen som en helt ruggig chans till solfjäderseffekt i V75-avslutningen.

- 2 Frodo S är lite snabbare än invändiga 1 Tale of Jacks.
- 4 Axel Ruda är något snabbare än 2 Frodo S.
- 5 Cash Cowboy är snabbast i fältet, men är inte helt hundra på ifall den kan ta en hel längd på 4 Axel Ruda. Och även om man lyckas ta en hel längd så ska man också lyckas komma ned framför 2 Frodo S. som lär köra till ordentligt i andraskedet.
- De utvändigt om 5 Cash Cowboy är ganska långsamma bakom bilen och har inte en chans att komma förbi.

1 Tale of Jacks lär antagligen nöja sig med rygg ledaren, men därifrån ska den definitivt räknas på sina 3%.

2 Frodo S. lär som sagt köra till ordentligt i andraskedet för att försöka överta ledningen; detta oavsett vem som sitter i spets initialt.

5 Cash Cowboy måste starta riktigt snabbt för att lyckas ta en hel längd på både 4 Axel Ruda och 2 Frodo S. Lyckas den med det? Tvivlar faktiskt på det.
Erik är vassaste kusken från bricka 5 så jag tror på minst 50% att Cash Cowboy spetsar.
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 10:09   #30

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikaF Visa inlägg
Erik är vassaste kusken från bricka 5 så jag tror på minst 50% att Cash Cowboy spetsar.
Håller med om att omkring 50% känns sannolikt. Jag skulle säga såhär:

5 Cash Cowboy - 50%
2 Frodo S - 35%
1 Tale of Jacks - 15%

1 Tale of Jacks och 2 Frodo S behöver enbart köra rakt framåt, medan 5 Cash Cowboy behöver laddas rejält och sedan styra inåt ifall man lyckas ta en längd. Allt handlar förstås om dagsformen.

Hade dessa tre tävlat på en rak bana över 500 meter så hade jag gått all in på 5 Cash Cowboy, men som tur är fungerar trav lite annorlunda.
Gammal 2021-08-06, 10:18   #31

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skaegget Visa inlägg
Kul att MDR kommer att få vinna, igen!
Kommer inte ens med på min kupong. Tyvärr...
Det är ju utdelning på sex rätt också. Perfekt spår, spets på kort distans i Guld, inget vidare motstånd och kraftigt kuskförstärkt! Senaste gången den hade en svensk bra kusk i Sverige var när Uffe vann med hästen. Det blir bra det här.
Gammal 2021-08-06, 10:19   #32

Standard

5 Cash Cowboy struken.

Detsamma gäller 5 Ribot. Synd. Det var ett riktigt stort speldrag för mig den här omgången.
Gammal 2021-08-06, 10:20   #33

Shooters avatar

Standard

Cash Cowboy är struken och det lutar åt att Frodo leder runt om. Vill dock inte ha tre favoritspikar och motbud är 7,11 och 12.

Senast redigerad av Shooter den 2021-08-06 klockan 11:57.
Gammal 2021-08-06, 10:43   #34

Standard

Snart måste Wilson Knight (avd1) sätta nosen först eller så blir det en icke-vinnare i min bok... I samma lopp startar 10 Born Winner, hästen närmade sig ledaren(som blev tvåa) senast hela upploppet.

3 Axel Wind (avd5) med Uffe nu istället för avstängda FBL, hästen gick under 1.11 sista varvet senast på Axevalla. Enligt de som skriver texten på atg.se så är det lite hårdare emot nu jag skulle vilja påstå att det ser enkelt ut nu...
Gammal 2021-08-06, 10:47   #35

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Snart måste Wilson Knight (avd1) sätta nosen först eller så blir det en icke-vinnare i min bok... I samma lopp startar 10 Born Winner, hästen närmade sig ledaren(som blev tvåa) senast hela upploppet.

3 Axel Wind (avd5) med Uffe nu istället för avstängda FBL, hästen gick under 1.11 sista varvet senast på Axevalla. Enligt de som skriver texten på atg.se så är det lite hårdare emot nu jag skulle vilja påstå att det ser enkelt ut nu...
Axel Wind, Condior och Perpetuate har jag som lås.
Gammal 2021-08-06, 13:34   #36

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5819
Standard

Giardano Soa anmäld barfota runt om. ”Måste gå med skor” säger BG i intervju. Stall Goop i ett nötskal.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 13:55   #37

Sharp$: 3145
Standard

Risk för att det blir skrik på Axel Wind och att den stiger, mitt stora drag och trolig spik i omgången. Brutal kuskförstärkning, bra spår, bike på, har vunnit på Rättvik. Spets och slut?!
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 15:33   #38

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 53185
Standard

Daniel Berglund V75 Rättvik på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 16:24   #39

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svepet Visa inlägg
Risk för att det blir skrik på Axel Wind och att den stiger, mitt stora drag och trolig spik i omgången. Brutal kuskförstärkning, bra spår, bike på, har vunnit på Rättvik. Spets och slut?!
Jo, det har ju skrikit om den hela veckan. Det blir omgångens kommunare.
Gammal 2021-08-06, 17:14   #40

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1368
Standard

Svårlöst gåta på Lördag mina tankar.

Avd1 rank 11-6-1-5-4-3-10 bort med 2 treåringar vinner inte förrän ev. senhösten. 9 går inte bakifrån.

Avd2 rank 8-2-4-9-7-5-3 Spikförslag 8 motbud 4 från spets mindre troligt 9 värst emot övriga ej perfekta förberedelser utrustning 7 ny i klassen

Avd3 rank 7-9-5-3-2 Lite av PRO i guld mest kvar av vinnargnistan 7 möjligt bankbud 9 förvandlingsnummer ?

Avd4 rank 14-6-1-7-12 Brukar bli norsk seger i dessa lopp eller JOP häst 2 bort sto brukar inte slå hingstar och valacker.

Avd5 rank 3-4-9-1-11 Spetsstriden intressant och går favoriten felfritt känns heltäckt med dessa 5.

Avd6 rank 9-10-3-7-8-11 Goop håller tempot vem gör jobbet i dödens? 9-10 kommer till slut.

Avd7 rank 7-2-4-9-11-12-1 Per kan få överta av 4 om den kommer förbi 2 klar då annars kommer 7-11-12 och 9 till slut.

Systemförslag

1-3-4-5-6-10-11
8
7-9
1-6-7-12-14
1-3-4-9-11
3-9-10
7

525 kr Lycka till !!
NORTHLAD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 17:24   #41

Sharp$: 3145
Standard

Citat:
Jo, det har ju skrikit om den hela veckan. Det blir omgångens kommunare.
Det håller jag inte med om. De tips i veckan jag läst har åtminstone inte alls varit något som helst skrik på Axel. Insatsprocenten har ju dessutom legat helt still de senaste dagarna.

Däremot är jag rädd att när de sk experterna i betaltjänsterna lägger ut sina tips kan bli raketfart på strecken(de har ju en absurd påverkan på kollektivet, deras spelvärda hästar blir ju nästan alltid minst spelvärda i omgången).
Förhoppningsvis går de på Condior istället där Bergh aviserar ändringar i huvudlag. Mkt kommer avgöras i starten men att Axel är snabbare från start är jag ganska säker på, om det sen räcker för att komma förbi återstår att se....

En följetong som jag vunnit på tidigare är ett annat drag, men där vågar jag inte spika. The World Is Mine, första barfota aviserat dessutom. Vet att Tomas P snackat gott om denne.

Senast redigerad av svepet den 2021-08-06 klockan 17:34.
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 18:16   #42

Standard

Jens Sjödén V75 Rättvik på Service Plays
bosseguldheden (+10)
Gammal 2021-08-06, 19:09   #43

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NORTHLAD Visa inlägg
Svårlöst gåta på Lördag mina tankar.

Avd1 rank 11-6-1-5-4-3-10 bort med 2 treåringar vinner inte förrän ev. senhösten. 9 går inte bakifrån.

Avd2 rank 8-2-4-9-7-5-3 Spikförslag 8 motbud 4 från spets mindre troligt 9 värst emot övriga ej perfekta förberedelser utrustning 7 ny i klassen

Avd3 rank 7-9-5-3-2 Lite av PRO i guld mest kvar av vinnargnistan 7 möjligt bankbud 9 förvandlingsnummer ?

Avd4 rank 14-6-1-7-12 Brukar bli norsk seger i dessa lopp eller JOP häst 2 bort sto brukar inte slå hingstar och valacker.

Avd5 rank 3-4-9-1-11 Spetsstriden intressant och går favoriten felfritt känns heltäckt med dessa 5.

Avd6 rank 9-10-3-7-8-11 Goop håller tempot vem gör jobbet i dödens? 9-10 kommer till slut.

Avd7 rank 7-2-4-9-11-12-1 Per kan få överta av 4 om den kommer förbi 2 klar då annars kommer 7-11-12 och 9 till slut.

Systemförslag

1-3-4-5-6-10-11
8
7-9
1-6-7-12-14
1-3-4-9-11
3-9-10
7

525 kr Lycka till !!
Intressant rad. Lycka till.
Gammal 2021-08-06, 20:25   #44

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

Illfindmywayhome ska ni inte missa.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 21:32   #45

Standard

Citat:
Bara att hoppas att 9 Snowstorm Hanover skriks ut och trendar uppåt härifrån. Jag tror nämligen att den är direkt chanslös i det här loppet.

Har pluggat samtliga omgångar förutom kallblodsloppet och jag har hittat en hel del jävligt intressanta streck i den här omgången. Det svåra är dock att bestämma sig för en spik.

Rent sportsligt så ska det bli otroligt kul att se 9 Missle Hill över 2640 meter.
Jag håller helt med här om Snowstorm. Det är väl 42 raka utan seger och aldrig vunnit bakifrån. Jag schasar honom också.
Gammal 2021-08-06, 21:48   #46

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Illfindmywayhome ska ni inte missa.
Tja bakspår på 1640 känns väl sådär men visst lite pace på loppet är det väl en garderings stänkare. Men 9 Gerris är mer intressant i min värld. 1-3-4-9-11 känns helgarderat.
Gammal 2021-08-06, 21:52   #47

Standard

Har vår kallblodsexpert S.O. semester?
Än så länge tar jag 1 Bol Brage (tar alltid ettan i voltstart)
och 7 Järvinn S.K. (norgetävlande med svensk toppkusk, Lex Jens)
Gammal 2021-08-06, 21:52   #48
SO

SOs avatar

Sharp$: 3719
Standard

Jaha, så satt man i klistret när jag öppnade Rättvik istf Dannero för bolaget mitt, Winner Takes All...Gick ju inte att ändra på så det blev båda två. Det har emellertid funnits tid att analysera båda eftersom det varit skitväder här!!

Min egenranking

avd 1 = 1-6-11
avd 2 = 8-4-2
avd 3 = 5-3-7
avd 4 = 1-2-11
avd 5 = 3-9-1
avd 6 = 10-7-3
avd 7 = 4-7-2
Mitt bästa drag är 7 Pinto Bob, men hur han ska slå favoriten fattar jag inte. Men hästen är bättre än vad folk tror. 11 The world is mine, 11 Nordby Fröy, 11 Kate Baldwin har jag satt varning för i programmet, alla tre

Men på Dannero har jag hittat ett monsterdrag, fattar inte streckprocenten? stod i 18 ggr i förmiddags
bosseguldheden (+5)

Senast redigerad av SO den 2021-08-06 klockan 21:56.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 22:52   #49

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7388
Standard

Klurig men rolig omgång tycker jag och lämnat mitt bidrag till omgången enligt nedan. Inväntar intervjuer innan systemet spikas.

1: Vass eller Kass är överens om att 1 är rätt favorit. Den blir svår att lämna utanför. Men tycker nog 11 The World is Mine är första strecket. 8 och 12 får kanske svårt att vinna men annars känns det helt öppet. Mighty One på första bfro är ett skrällbud liksom helt bortglömde Matter Håleryd som gick bra senast. Helgardering ligger nära till hands.
Rank: 11,1-5,6,7,10,2,4,9,3-8,12

2: Är mkt inne på att Summit in Sight bara vinner men gillar inte statistiken som Sjödén lyfter fram. Med streck för Ingo och Van Gogh känns det hyfsat heltäckt när Eddy West är ny klassen. Noterar att Viking Brodde inte verkar trivs från spår 1/9, har galopperat i typ varenda start därifrån. Känns därmed klart överstreckad.
Rank: 8-4,2-7,9,3,5-1,6,11,10

3: Hopplöst svårt och ett sånt lopp där det känns som "ingen kan vinna". Jag landar till slut på Inti Boko som iaf känns på väg uppåt i form och kanske har sitt bästa framför sig. BG lät inne på på att köra i spets med Nadal, då är den tidig. Finns ju ingen Milligans eller någon annan som kan mosa från dödens nu om de lyckas hålla spets. MDR vinner ju typ aldrig men blir alltid betrodd. Men nu är det verkligen upplagt. Inte helt uteslutet med en ordentlig smäll här och vid gardering vill jag ha med både Ajlexes Cubano och Eldorado B.
Rank: 7,3-9,5,1,10,8-6,2,4,11

4: Också ett jättesvårt lopp men frågetecken på de flesta betrodda. Jag är mest inne på Järvsö Eling som väl borde kunna få ledningen. Har ingen känsla för de två mest streckade trots BG och Örjan så förmodligen kan ni låsa på dessa två. Noterar att SO också lyfte Nordby Fröy och lyfter själv fram Lukas Rauen som en skräll när den är tillbaka i Sverige och med Emilia. Bellfaks vinner nog om den mot förmodan går felfritt.
Rank: 7,11,13-14,12,1,7,10,4,2-3,8,9,15

5: Mycket snack om Axel Wind och det ska vara spets och slut där. Lär stiga mycket fram till spelstopp och tror den landar över 20 %. Är dock inte övertygad om att den kommer förbi Condior. Dessa två kan vara ett lås. Har dock gärna med I'llfindmywayhome från skräll-läge med Örjan. Ratar nog favoriten helt så den kan nu lugnt spika Vad kan Madame af Djupmyra från bra läge och första bfro, det är skrällen i loppet.
Rank: 1,3-11,2,4,6,9,10,8-7,12

6: Det måste vara toppchans för Cyber Lane som borde kunna vinna hur det än blir kört. Med bara en häst på mellanvolten blir det ju lätt väg fram. Kommer med största sannolikhet att spika Cyber. Gör jag inte det så måste jag ha med tokskrällen Västerbo Grosbois som ju också lyftes i Björnkollen. Den har ju faktiskt varit nära att vinna Guld i år ett par gånger. Men behöver såklart en smygare. JJ Stictch är såklart tidig om Cyber kommer bort och Missle Hill är ju i grunden en kanon som sett rätt trött ut i år tycker jag.
Rank: 10-3,8,9,7,11,5-1,2,6,4

7: Trist med alla strykningarna. Tycker att favoriten känns överstreckad och tror den får svårt att hålla spets. Tror att Axel Ruda är bästa hästen men är nog risk att de släpper spets om den kommer dit. Då borde det vara god chans för Cyrano de B. Vill dock inte spricka på Kate Baldwin och tycker även att Kick the Dust är bra spelvärde. För den som letar tokskrällar så har ju Cesar FC gjort det bra från svåra lägen på slutet.
Rank: 4,7-2,11,12,8,1-9,6

Senast redigerad av tvablaa den 2021-08-07 klockan 11:12.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 23:31   #50

Standard

Funderar på om jag ska spika Snowstorm Hanover imorgon. Med tanke på Redéns historik med hästar som kommit in i hans träning.

Heavy Sound hade en misslyckad femåringssäsong hos Walmann, sprang direkt in 2,8 miljoner första året hos Redén.

Lipstick Tooma - 300k på 23 starter hos Ivanov, 7 raka och en snabb mille hos Redén.

Born Unicorn fick varken Melander eller Guarato fart på men hos Redén krossar han allt och uppe i guld nu.

Honey Mearas sprang in en knapp halvmiljon hos Untersteiner på 11 starter, dryga 3 miljoner på 6 starter hos sin nya tränare och bästa fyraåriga stoet i år.

Snowstorm Hanover kommer inte direkt med några meriter från Melander men det säger inte egentligen så mycket. Nu har Redén trollat och motståndet känns rätt mediokert med två föredettingar som dessutom lär köra en bit mot varandra. Det måste väl helt enkelt vara toppchans? Kika på hur Nadal och Milliondollar kämpar till slut nuförtiden. Mot en nybliven Redénspringare lär de vara chanslösa.
Nollkollolisten (+10)
Gammal 2021-08-07, 00:04   #51

Sharp$: 2801
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Funderar på om jag ska spika Snowstorm Hanover imorgon. Med tanke på Redéns historik med hästar som kommit in i hans träning.

Heavy Sound hade en misslyckad femåringssäsong hos Walmann, sprang direkt in 2,8 miljoner första året hos Redén.

Lipstick Tooma - 300k på 23 starter hos Ivanov, 7 raka och en snabb mille hos Redén.

Born Unicorn fick varken Melander eller Guarato fart på men hos Redén krossar han allt och uppe i guld nu.

Honey Mearas sprang in en knapp halvmiljon hos Untersteiner på 11 starter, dryga 3 miljoner på 6 starter hos sin nya tränare och bästa fyraåriga stoet i år.

Snowstorm Hanover kommer inte direkt med några meriter från Melander men det säger inte egentligen så mycket. Nu har Redén trollat och motståndet känns rätt mediokert med två föredettingar som dessutom lär köra en bit mot varandra. Det måste väl helt enkelt vara toppchans? Kika på hur Nadal och Milliondollar kämpar till slut nuförtiden. Mot en nybliven Redénspringare lär de vara chanslösa.
Right up my alley!
Enl Tarzan har Snowstorm Hanover matchat stallets absolut bästa hästar
i jobb, men inte visat det i lopp.
Rede’n är riktigt uppåt efter hur bra kusen känns i sandträningen.
Lagt ett större vinnarspel och ev växer kusen till en chansspik under
morgondagen. Är kusen hälften så bra i löp som i jobb, då borde
chansen kraftigt överskrida de 10% som insatsfördelningen visar.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 00:18   #52

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
Tja bakspår på 1640 känns väl sådär men visst lite pace på loppet är det väl en garderings stänkare. Men 9 Gerris är mer intressant i min värld. 1-3-4-9-11 känns helgarderat.
1,3,4 vill alla till spets.
Men som du säger, en stänkare, men har feeling
Gammal 2021-08-07, 05:46   #53

Standard

Jag är så fruktansvärt sugen på att spika 3 Nadal Broline i V75-3. Hästen är i grym form och det har aviserats körning mot spets eftersom det är kort distans. Jag läser mellan raderna att Björn kommer att köra med allt man har för att hålla upp spets.

Det enda som talar emot är ifall 5 Milliondollarrhyme laddas utifrån och att Erik lyckas lyckas ta en längd av egen kraft, men det är jag inte helt säker på att man lyckas med.

Vet heller inte hur sugen Erik är på att köra slut på sin egen häst mot Björns dito. Den spontana känslan är att Erik hellre lägger sig i en hyfsat lugn dödens och låter Björn justera hastigheten på loppet, för att sedan försöka ta ned 3 Nadal Broline på speed in på upploppet.

För mig är 3 Nadal Broline en klar förstahäst och ett ruggigt fint spikförslag när spelprocenten är så pass låga, men vill man ha hängslen och livrem så ska man givetvis låsa med 5 Milliondollarrhyme.
Gammal 2021-08-07, 09:42   #54
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Har vår kallblodsexpert S.O. semester?
Än så länge tar jag 1 Bol Brage (tar alltid ettan i voltstart)
och 7 Järvinn S.K. (norgetävlande med svensk toppkusk, Lex Jens)
nejdå, men då jag hittat 2 andra spikar i mitt bolag (Winner Takes All) så anser jag att det är lika bra att gardera kallisloppet. Jag var för övrigt helt inne på 1 från början, men blev betänksam när hästen var stum senast på 25.6 (visserligen full distans) Gav sig från ledningen. Lär träna bättre nu men jag tycker att loppet innehåller många kapabla lågprocentare så bättre för mig att ha 7 hästar i loppet eftersom jag inte vet var ska lägga strecken om jag t ex skulle spika Bol Brage..... 1-2-6-7-11-12-14 har jag råd med. . Tycker 11 och 12 är heta och svalast är väl 14 som en gång på tusen går felfritt (!!) . Sedan är det alltid fara när JOP har flera hästar med i loppen. Man vet aldrig vem som är trimmad mest. AMEN
Gammal 2021-08-07, 09:57   #55

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4080
Standard

Underbar jackpott omgång och kommer man rätt på spikarna idag så kommer man få bra betalt. Nu gäller det bara att sätta den. Häng på för nu kör vi.

V75-1 Många blivande klassklättrare men frågan är vem som kan göra jobbet?

1 No Pressure 19% tycker jag är klar första häst med tanke på spetschans mm. Hästen har alldeles för lite pengar på sig till kapaciteten. Men missar den spets så är den sårbar i ett öppet lopp

11 The World is Mine 11% såg ut att ha mycket sparat senast. Tror det loppet gjorde hästen bra och nu rycker man skorna. Måste med tidigt på bongen

5 Digital Eye 15%
har jag varnat för förut. Det här är en häst som kommer bli miljonär i framtiden och kommer växa succesivt. Går bra efter vila så här lär det vara påställt.

6 Lefty Gun 15% kommer man ladda för vad allt tyget håller för att komma till spets. Man låter uppåt från stallet och visst ska den räknas. Men jag rankar ner den då jag tror 1an är i spets och Lefty kommer sitta i rygg på 1an.

9 El Maco Khalifa 12% har ett gått ryckte men även här rankar jag ner hästen då den varit struken senast samt att komb kusk/tränare inte är V75 vana. Tror man är nöjd med pengar även om kusken vill vinna och visa upp sig. Men måste säkert med på större gardering.

2 Sourire Frö 13%
är hårt streckad men är 3år. Generellt brukar man kunna ta bort 3årngar på V75 i augusti men hästen är under utveckling även om jag tycker det är ett lyxstreck.

4 Might One 3% körs barfota runt om för första gången. Det är alltid spännande när hästar testas så och framför allt på V75. Se upp för er som garderar.

Rank V75-1
A 1
B 11-5-6-9-2-4-10
C 3-8
D 7-12

V75-2 Underbar Silverdivision som vanligt. Den som vågar chansspikar men gardera är rådet

4 Ingo 10% har nu rätt distans, rätt läge och rätt kusk upp. Jag tror den har bra chans fast att loppet är jämt och många kan vinna. Men om man ska chansspika någon så är det här hästen jag rekommenderar då jag tror många glömmer den idag.

9 Viking Brodde 16% är väl hästen jag spikat flest gånger utan att den vunnit känns det som. Kapacitet att springa runt detta gäng finns alla dagar i veckan men det kan bli galopp när som

8 Summer In Sight 23% har fin kapacitet men ett riktigt dåligt spår. Risken för vingel är stor och Örjan på vingel brukar bli backa sig sist och vara rädd om hästen mm. Eller blir det tvärtom denna gång?

7 Eddy West 12% är svår att inte gilla. Kanske har tappat lite form men jag tror det blir full laddning här och jag tror hästen är i ordning. Den måste med på lappen om man garderar

2 Van Gogh Z.S 28% blir favorit här och visst är hästen riktigt bra. Men aktionen på slutet har jag inte varit nöjd med och dessutom tror jag man kommer bli överrumplad om spets. Därför tror jag det är en favorit i fara.

3 Fort Knox 6% köptes ju som unghäst för dyra pengar och spåddes en lysande framtid. Men galopper och skador har försatt hästen kvar i denna division. Kan blixtra till när som men man vet aldrig när den går felfri.

Rank V75-2
A 4
B 9-8-7-2-3
C 5-1
D 6-11-10

V75-3 Äntligen får jag stå mitt kast som jag har tjatat!

5 Milliondollarrytme 45% får äntligen en riktig kusk i sulkyn. Jag har sedan länge sagt att Fredrik B Larsson är en av de sämsta vi skådat i en sulky. Nu är det som att man byter ut Leif Loket Olsson emot Kimi Räkkinen bakom spakarna i ett F1 lopp. Hästen har startat 55 gånger och 5 gånger har den haft en annan i sulkyn vilket resulterat 2 segrar.
Tror ju hästen kommer må bra att ha någon som inte rycker och drar i tömmarna och nu kan hästen få springa. Jag har ju länge sagt att den dagen man sätter upp en riktigt kusk så är det bara att spika. Nu har jag fått som jag vill och nu står jag fast vid detta. Bara att spika och ta chansen för snart hoppar Fredde upp igen och då är det bara att ta bort igen.
Spets och slut tror jag även att det blir!

Letar man garderingar så är det 3 Nadal Broline 26% som är första motbud men jag tror faktiskt att den inte kan svara ut Erik när han kommer. Där av så tror jag den får det tufft.

9 Snowstorm Hanover 11% är ju en häst som jag alltid försökt lyfta upp som en skräll och att den har en potential som den inte fått visa. Nu till Daniel och nu rycker man skorna. Se upp om man garderar

7 Inti Boko 9% har kapacitet men spår 7 är inte lätt då det är startsnabba innanför.

8 Makethemark 4% känns bortlottad här tyvärr även om formen är uppåt.

Rank V75-3
A 5
B 3-9-7-8
C 10
D 2-11-6-1-4

V75-4 Ett otroligt öppet kallblodslopp där många kan vinna!

7 Järvinn S.K 22% får första ranken här då man laddar för spets och siktat hit. Men den har inte vunnit på 2 år ska man ha med i beräkningen. Men de senaste starterna har hästen sett fin ut så nu är det bara en tidsfråga innan den vinner.

6 Järvsö Elling 8% har en fin kapacitet men är en strulputte som ibland bara släpper grejorna. Bra spår och laddning här så kommer en få ett kanonlopp

1 Bol Brage 17% ser även den fin för dagen. Bra spår och snabb ut och det ser ut som man vill köra där. Ägarna Stall Alla känner Malla vill nog till vinnarcirkeln på V75

11 Nordby Fröy 5% är otroligt bortglömd här. Härdad i hårda gäng och kusligt snabb i bena då det stämmer. Läget är dåligt men fart finns.

14 Bellfaks 11% har mött eliten nu hela året utan att få lyckas. Går ner ett par klasser kan man säga och nu kanske modet finns om den går felfri. Måste med om man tar flera hästar.

2 Sundbo Nova 20%
är spännande med Goop i sulkyn. Min känsla att hästen är jämn och säker men inte har den där gnistan att sätta huvudet första alla gånger. Men bra läge denna gång

12 Stumne Fyr 9% är en norsk häst som även den fått gått i tuffa omgivningar som Norsk mästerskap mm. Ska också passas nu när det är lite lättare emot.

Rank V75-4
A 7
B 6-1-11-14-2-12
C 4-15-13
D 3-10-9-8

V75-5 Omgången mest överspelade favorit. Tror inte favoriten vinner detta

3 Axel Vind 14% är min klara första häst. Behöver inte förklara hur
kuskförstärkt den är med tanke på vad jag skrivit i Avd-3. Hästen är snabb ut och det är nog bara ettan som kan ställa till det för spets. Skulle hästen komma till spets så är det bra chans. Dödens så är den sårbar

1 Condior 10% ska laddas och vill köras i spets. Skulle den komma ditt så skulle jag nog ranka den först men något säger mig att det blir rygg ledaren denna gång

9 Gerris Trix 4% tycker jag är spännande på läget då den kan smyga med och när krutröken lagt sig så kan Mika vrida på. Den här kan bli mycket farlig på upploppet.

4 Perpetuate 58% är ofattbar stor favorit. 3 segrar på 23 starter och bara tävlat i enklare gäng förutom en galopp i kvalet på sprintermästaren. Visst har den visat fart mm men jag tycker det är löjligt att spela denna till 58%. Hästen ska ju inte ens vara favorit

11 Illfindmywayhome 6%
tycker jag har ett bra läge för att var den här hästen. Hästen besitter kapacitet och skulle den vinna så lär ju ägare Per skoglund grina i Tv idag. Men bli inte förvånad om häst och ägare gör det.

2 Madame Af Djupmyra 3%
rycker man skorna idag och har ett riktigt bra läge. Bara inte kusken sover i loppet så kan det bli bra

Rank V75-5
A 3
B 1-9-4-11-2
C 8-6
D 10-7-12

V75-6 Ett passande gäng nu men frågan är hur blir loppet kört?

10 Cyber Lane 46% har ett passande uppgift på pappret. Men hur tidigt kör Johan fram tro? Går han tidigt så tror jag han blir svårslagen. Men väljer Johan köra sista 1000 så blir det annorlunda. Bra chans vid sunda vätskor men lite orolig för taktiken är jag

9 Missle Hill 17% är värst emot. Spikade den sist och då var den inte bra. Nu tror jag på bättre insats och skulle den smyga med i rygg på 10an sista varvet så blir den nog svår att stå emot men det vet också Johan vilket gör att det kanske inte blir så. Men den ska räknas

3 J.J Stich 23%
visar en enorm utveckling hela tiden. Även om det är 40m försprång så har hästarna en annan hårdhet där bakom. Men om Björn Ställer in klockan som brukligt och kör en låg 12 tid så blir det tufft för dom där bakom. För spets lär den köras hårt hela vägen.

8 Västerbo Grosbois 0% är en häst som helt plötsligt kan blixtra till. Idag är det kanske en sådan dag där den bara kan smyga med och komma med spurten sista 250m.

7 Pinto Bob 7% har hittat tillbaka till form igen. Men är knepig från start och lär tappa och då blir det svårt.

Rank V75-6
A 10
B 9-3-8-7
C 11-6-5
D 4-1-2

V75-7 Även här tycker jag favoriten är överspelad och det finns mycket bättre drag

12 Kick The Dust Ås 4% är mitt lilla drag i loppet. Jag har en känsla att det kommer gå fort och hela vägen och när upploppet nalkas så kommer Johan längst ut och blåser om dom. Rolig på %

4 Axel Ruda 8% hade jag nog kunnat spika om jag visste att den skulle få spets och alla lägga sig lugna. Men nu tror jag inte det blir så men hästen är kusligt bra och den laddas för Derbyt.

11 Kate Baldwin 21% har ju visat bra form i de fyra senaste starterna. Grym fart och går från alla lägen. Får inte glömmas om man garderar

2 Frodo S 43% är ju löjligt stor favorit. Visst den är startsnabb men samtidigt väldigt ojämn gällande speed och startsnabbhet enligt mig. Jag tycker inte den är spelvärd till 43%

7 Cyrano DE B 12% behöver också den tempo och en smygare. Visst kan det bli så denna gång men det krävs tur på vägen om den ska vinna

6 Vine Vision 1%
hänger på de flesta gäng då den får smyga med. Kan få smörlopp denna gång och då kan den skrälla i ett öppet lopp

Rank V75-7
A 12
B 4-11-2-7-6
C 1
D 9-8

Lycka till idag!
SO (+10), Magnus (+11), asgaya3141 (+5), znipstern (+7)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 10:03   #56

Sharp$: 4318
Standard

Chanslappen, finns två lite större red.system oxå.
V75
Inlämnat: 2021-08-07, 10:02
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Start: 16:20
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 11 (6, 2)
2: 2, 7, 8 (9, 4)
3: 9 Snowstorm Hanover (5, 3)
4: 11, 12, 13 (7, 2)
5: 8 Giordano Soa (4, 3)
6: 7, 10 (3, 9)
7: 2, 4, 7, 11 (1, 12)

3x3x1x3x1x2x4 = 216 rader.
216 x 1 x 0,50 kr = 108,00 kr.
Totalt: 108,00 kr.
Rättningskod: ZDM HDM PRS
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 10:11   #57

Shooters avatar

Standard

Citat:
Tredje spik blir förmodligen Summit in Sight trots det usla spåret. Om Örjan hittar en vettig position i loppet så ska chansen till vinst vara god. Jag måste dock ändå halvera systemkostnaden genom att dra ner i andra lopp. Bäst hade varit om jag hittat en spik i första loppet eller bland kallbloden, men det ser för svårt ut. Det finns dock tid kvar ifall jag hittar lösningen där.

Tillägg: Axel Ruda i sista loppet skulle kunna vara ett bud till singelstreck, men jag gillar inte att vara alltför tunn i avslutningen.

Senast redigerad av Shooter den 2021-08-07 klockan 10:28.
Gammal 2021-08-07, 10:40   #58

SistaStallskrikets avatar

Sharp$: 6122
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jiwa Visa inlägg
Underbar jackpott omgång och kommer man rätt på spikarna idag så kommer man få bra betalt. Nu gäller det bara att sätta den. Häng på för nu kör vi.

V75-1 Många blivande klassklättrare men frågan är vem som kan göra jobbet?

1 No Pressure 19% tycker jag är klar första häst med tanke på spetschans mm. Hästen har alldeles för lite pengar på sig till kapaciteten. Men missar den spets så är den sårbar i ett öppet lopp

11 The World is Mine 11% såg ut att ha mycket sparat senast. Tror det loppet gjorde hästen bra och nu rycker man skorna. Måste med tidigt på bongen

5 Digital Eye 15%
har jag varnat för förut. Det här är en häst som kommer bli miljonär i framtiden och kommer växa succesivt. Går bra efter vila så här lär det vara påställt.

6 Lefty Gun 15% kommer man ladda för vad allt tyget håller för att komma till spets. Man låter uppåt från stallet och visst ska den räknas. Men jag rankar ner den då jag tror 1an är i spets och Lefty kommer sitta i rygg på 1an.

9 El Maco Khalifa 12% har ett gått ryckte men även här rankar jag ner hästen då den varit struken senast samt att komb kusk/tränare inte är V75 vana. Tror man är nöjd med pengar även om kusken vill vinna och visa upp sig. Men måste säkert med på större gardering.

2 Sourire Frö 13%
är hårt streckad men är 3år. Generellt brukar man kunna ta bort 3årngar på V75 i augusti men hästen är under utveckling även om jag tycker det är ett lyxstreck.

4 Might One 3% körs barfota runt om för första gången. Det är alltid spännande när hästar testas så och framför allt på V75. Se upp för er som garderar.
Man har sagt i flera intervjuer att man gärna släpper spets med 1 till 6.... Självmant! Visst kan luckan komma... Då 6 inte är något lejon tycker jag att loppet öppnas upp totalt om den skrynklar och 1 fastnar... Tänk på det.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 10:43   #59

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Man har sagt i flera intervjuer att man gärna släpper spets med 1 till 6.... Självmant! Visst kan luckan komma... Då 6 inte är något lejon tycker jag att loppet öppnas upp totalt om den skrynklar och 1 fastnar... Tänk på det.
Då har man nog gått ut med dubbla budskap..."Han har ett bra utgångsläge och vi kommer försöka ladda från start. Jag tror att han kan öppna ganska bra och håller han ledning så kör vi nog där. Jag har tidigare tänkt att han kanske är bäst bakifrån, men senast gick han bra i ledning och jag tycker att vi kan testa i ledning igen här. Han är stark och rejäl, så distansen tror jag inte ska vara något problem. Inga ändringar - norskt huvudlag, rycktussar, vanlig vagn och barfota bak, säger Philip di Luca."
Kusken Lövdal har ju börjat synas mer och mer i startlistorna senaste tiden och han brukar väl vara ganska offensiv i sina styrningar.
Gammal 2021-08-07, 10:45   #60
fri

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1392
Standard

Kallblodsloppet vinner väl Moddson till smaskiga 3%.
Gammal 2021-08-07, 11:09   #61

Standard

Känns högst osannolikt att de släpper utan strid tycker jag

Citat:
Gammal 2021-08-07, 11:27   #62

Standard

Cyber Lane

Startar i volt för första gången i modern tid. Ok spår 5 på bakvolten borde väl gå vägen men det känns lite tappstartvarning. Får Lillgoopen bestämma en bit kan det bli långt fram för Cybern. Men Tvåhästarslås 3 och 10 känns trots allt ganska stabilt.
Missle Hill har ju ännu sämre spår i volten och övriga är nog mer eller mindre chanslösa.
Gammal 2021-08-07, 11:51   #63

Standard

Spännande omgång. Inte klar men ser ut såhär just nu.
Mycket troligt att det är 0 rätt efter tre avdelningar
Men skulle det sitta så blir det en spännande jackpotomgång
Lycka till alla

Avd 1) 9,11. Försöker komma ur billigt med ett 2-lås i kanske svåraste loppet. Tycker också det kanske är de bästa hästarna. El Maco har kalasform med 5/6 senaste loppen felfri och 2/2 på 2640. The World satt fast och inte tom på fin tid 12,6 full väg sist och nu första barfota.

Avd 2) Spik Van Gogh. Bergarns bästa chans och jag tror den sitter i spets. Det finns en 3-4 stycken till i detta lopp med samma kapacitet men det skall göras ute i spåren isåfall.

Avd 3) Spik Nadal. Man hör på Goop att han kommer göra allt för att vinna detta lopp och spetschansen är god men inte given. Även om det var länge sedan den vann så kommer han från två mycket bra prestationer. Tror det är dags nu.

Avd 4) 7,11,12,14. Jag går på norskt. Bäst på framvolten och bra chans på spets samt 3 på tillägg. Nu kanske det regnar på duktigt i Rättvik och då tror jag bakspåren kan komma in i matchen.

Avd 5) 1,2,3,4,8,9,11. Är sugen på att plocka bort Perpetuate då det inte verkar bli ledning men Lennartsson sätter ju allt som lånekusk och jag hade råd med lite streck här. Djupmyra första barfota får ett streck på det. Jag har fått feeling för Gerris Trix som har bästa tiderna och Giordana Soa som är nedstruken två spår nu.

Avd 6) 3,7,9,10. På papperet så vinner väl Cyber Lane 6 ggr av 10 så den ser rättstreckad ut. Men ta in 40 meter på ett vinnardjur samt att eventuellt dra fram Missle Hill där Reden lyft stallformen rejält och Örjan storlopp, ja ni vet. Pinto åker också med. Bergh brukar toppa hästarna fint när det är större pengar.

Avd 7) 2,4,7,11,12. Tror nog att det står mellan Axel och Cyrano mest. Ettan Tale of Jacks tar jag inte med. Dels tveksamt i spetskampen och dels Kaj Widells kuskform 4% i år.
Gammal 2021-08-07, 11:56   #64

Standard

En spelvärd omgång med 25 miljoner i jackpot från förra omgången. Så här blev bolagssystemet.

1) 1,2,5,6,9,11 r10-3 (1 är favorit på strecken och tar möjligen ledningen. Halva fältet är streckat 10 - 20 %. Kanske man kan hitta en spik efter värmningar och provstarter. 1,6 och 11 måste med på kupongen)

2) 2 r8-7 (favoriten 2 är ojämn. Bergh låter uppåt och kör själv idag. SoS. Spik)

3) 3,5,7 r9-8 (5 är stor favorit och pilar till spetsen med norskt och Erik. Har tidigare blivit het i ledningen och ramlat ihop på upploppet. Björn låter mycket uppåt på 3, som kan få en vilsam resa och har bra spurt. Unghäststjärnan 7 är tillbaka och kan slå de gamla kämparna till 9 %. Många streckar 9 på Örjan och ny regi hos Redén. Men jag vill först se honom i lopp innan han kommer med trots träningsrapporterna)

4) 1,2,6,7,12,14 r11-4 (är rudis på kallbloden. Antingen spikas favoriten 7 eller många streck)

5) 1,3,4 r11-9 (dagens största favorit 4 vann övertygande ett vanligt lopp senast med Örjan. Dessförinnan har han hoppat i två kortlopp. Schas! Ledningen tar 1 med helstängt eller 3)

6) 3,9,10 r7-8 (det här loppet skall ha 15 startande men endast 10 är med. Det gynnar storfavoriten 10. Björn tar ledningen med 3 och frågan är hur länge han leder. För att känna mig på säkra sidan streckas även 9)

7) 2,4,11 r7-1 (2 tar ledningen. 4 matchas mot Derbyt. 11 är ett grymt tufft sto nu med Örjan. Kanske skulle 7 streckas efter strykningarna. 1 har man skrikit om - men han har inte levererat)

Kostar 1458:-. Lycka till!
SO (+5)
Gammal 2021-08-07, 12:22   #65

Standard

SICKET LAPPKAST!
Efter att hela veckan ha haft markerat alla i avd 7 fick strykningarna mig att idag istället spika 7 CYRANO DE B. Då blev mitt system så litet att jag hade råd att ta med SOs varningar i kallblodsloppet och min gamla käpphäst, chanslöse 11 ON TRACK PIRATEN i 6:e. Bara man har roligt...
Gammal 2021-08-07, 12:45   #66

Shooters avatar

Standard

V4:an ser rätt kul ut idag så jag gör ett försök.

V4
Inlämnat: 2021-08-07, 12:18
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Start: 14:45
Kostnad: 72,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6, 7, 8 (4, 1)
2: 5, 6 (3, 1)
3: 1, 7, 9, 11, 13, 14 (6, 5)
4: 5 Prosperous S. (10, 4)

3x2x6x1 = 36 rader.
36 x 1 x 2,00 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.
Rättningskod: XDF HHK XTN
mackpeter (+10)
Gammal 2021-08-07, 13:09   #67
SO

SOs avatar

Standard

Äntligen kan jag lasta in bolagsspelet! Treorna i avd 1 och 2 rök på slutet. Annars är jag rätt nöjd, men det ska man ju vara! Nu är det Dannero som är gäller.....

V75
Inlämnat: 2021-08-07, 13:03
Winner takes alls andelsspel
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Kostnad: 2 940,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 4, 5, 6, 9, 11 (3, 7)
2: 2, 4, 7, 8, 9 (3, 5)
3: 5 Milliondollarrhyme (3, 9)
4: 1, 2, 6, 7, 11, 12, 14 (4, 13)
5: 3 Axel Wind (4, 1)
6: 3, 7, 9, 10 (11, 1)
7: 1, 2, 4, 7, 11, 12 (9, 6)

7x5x1x7x1x4x6 = 5880 rader.
5880 x 1 x 0,50 kr = 2 940,00 kr.
Totalt: 2 940,00 kr.
Rättningskod: QLB JHH ZTS
Gammal 2021-08-07, 13:23   #68

Standard

Hur är/blir vädret i Rättvik?
Gammal 2021-08-07, 13:24   #69

Reg.datum: jul 2016
Sharp$: 243
Standard

Avd1 - 11 The World Is Mine

Någon som vet vad för pågående veterinärbehandling den blev struken för senast?
Varit borta en månad och ska nu ut på 2640, kan ju inte vara på top.
ostkaka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 13:28   #70

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ostkaka Visa inlägg
Avd1 - 11 The World Is Mine

Någon som vet vad för pågående veterinärbehandling den blev struken för senast?
Varit borta en månad och ska nu ut på 2640, kan ju inte vara på top.
Felanmäld, därav struken. Ingen skada eller liknande.
ostkaka (+10)
Gammal 2021-08-07, 13:40   #71

Standard

Jag provar en V4 också.

V4
Inlämnat: 2021-08-07, 13:37
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Kostnad: 90,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 6, 7, 8 (3, 5)
2: 3, 5, 6 (1, 4)
3: 14 Restless Heart (1, 11)
4: 4, 5, 10 (1, 2)

5x3x1x3 = 45 rader.
45 x 1 x 2,00 kr = 90,00 kr.
Totalt: 90,00 kr.
Rättningskod: XKM GHL VWS
Gammal 2021-08-07, 14:01   #72

Standard

Citat:
V4:an ser rätt kul ut idag så jag gör ett försök.
Gillar din positiva attityd
Shooter (+10)
Gammal 2021-08-07, 14:05   #73

Shooters avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2021-08-07, 14:03
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Kostnad: 350,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 5, 6, 9, 11 (2, 10)
2: 8 Summit in Sight (2, 9)
3: 5 Milliondollarrhyme (3, 7)
4: 1, 2, 6, 7, 11, 12, 14 (15, 13)
5: 1, 3, 4, 11 (9, 8)
6: 10 Cyber Lane (9, 3)
7: 2, 4, 7, 11, 12 (1, 6)

5x1x1x7x4x1x5 = 700 rader.
700 x 1 x 0,50 kr = 350,00 kr.
Totalt: 350,00 kr.
Rättningskod: PJL KHK SWP
Gammal 2021-08-07, 14:22   #74

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Hur är/blir vädret i Rättvik?
Kraftigt regn på gång men med lite flyt kommer det först vid 19 tiden. Du kan följa det här

https://regnradar.se/
mackpeter (+5)
Gammal 2021-08-07, 14:31   #75

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 6289
Standard

V75
Inlämnat: 2021-08-07, 13:54
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 5, 6, 10, 11 (2, 9)
2: 2, 8 (9, 7)
3: 3, 5, 9 (7, 8)
4: 7 Järvinn S.K. (2, 1)
5: 1, 2, 3, 4, 9, 11 (8, 6)
6: 3, 7, 9, 10 (11, 5)
7: 11 Kate Baldwin (2, 7)

5x2x3x1x6x4x1 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: PGK MHM TWQ

Spikarna fick tillsist bli Järvinn S.K. samt Kate Baldwin.

Den förstnämnde har fått ett bra spår och kan Örjan hitta till ledningen eller till en bra position, så borde det kunna vara en vettig chans.

Kate Baldwin har ett tuffare utgångsläge i avslutningen, men strykningarna öppnar ju upp loppet lite mer. Litar på att Örjan kan hitta en vettig position här och kör tillslut, för har hästen en bra dag så kan den avsluta vasst i spurten.

Första och femte avdelningen kändes klart svårast att lösa och där fick det bli några streck.

Första känns väldigt öppet och Perpetuate, som klar favorit i femte, blandar och ger i sina insatser. Den hoppas jag att det går att fälla idag. Gerris Trix hade varit en rolig skräll.

Van Gogh Z.S., den troliga ledaren, och Summit In Sight borde kunna vara ett starkt lås i andra.

Sjätte känns heltäckt med 3, 7, 9 och 10.

Lycka till idag allihopa med spelen!
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 14:45   #76

Standard

V4
Inlämnat: 2021-08-07, 14:45
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Kostnad: 54,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 6, 8 (4, 1)
2: 1, 3, 5 (6, 4)
3: 1 Imakemyjokes (11, 14)
4: 4, 5, 10 (1, 2)

3x3x1x3 = 27 rader.
27 x 1 x 2,00 kr = 54,00 kr.
Totalt: 54,00 kr.
Rättningskod: WKM LHH XPT
Gammal 2021-08-07, 14:47   #77

Standard

En liten v4:a

V4
Inlämnat: 2021-08-07, 14:43
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Kostnad: 192,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 6, 8 (1, 7)
2: 1, 3, 5 (6, 4)
3: 1, 3, 4, 6, 7, 8, 11, 14 (9, 13)

4x3x8x1 = 96 rader.
96 x 1 x 2,00 kr = 192,00 kr.
Totalt: 192,00 kr.
Rättningskod: ZKH GHB SPP
Gammal 2021-08-07, 14:50   #78
ms

Sharp$: 3136
Standard

Nyfiken på betaltjänsterna, i första hand Spelvärdets singelstreck. Nån vänlig som har koll på det?
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 14:55   #79

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ms Visa inlägg
Nyfiken på betaltjänsterna, i första hand Spelvärdets singelstreck. Nån vänlig som har koll på det?
Sv säger att omgångens bästa spik kommer redan i avd 1 i No Pressure. Dom spikar även Cyber Lane.
ms (+30)
Gammal 2021-08-07, 15:00   #80

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 859
Standard

Mitt öga observerar att lillgoopen är nyklippt,tyder på att han kommer att besöka vinnarcirkeln minst 2gg idag,hihi avd 3 avd7
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 15:10   #81

Standard

Är på landet hos svärfar, snodde grunden av Shooter, tack
V4
Inlämnat: 2021-08-07, 14:07
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6, 7, 8 (4, 3)
3: 1, 3, 6, 11, 14 (9, 7)

4x3x5x1 = 60 rader.
60 x 1 x 2,00 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Rättningskod: ZLH HHJ TWP
Gammal 2021-08-07, 15:18   #82

Standard

Milliondollarrhyme och Kate Baldwin mina spikar i dag! Rysarna och miljondragen är Pinto Bob och Gerris Trix...

Lycka till, alla!

Gammal 2021-08-07, 15:22   #83

Standard

Det är spännande att se hur de tidiga tankarna skiljer sig mot de man har när man pluggat omgången lite grann. Här nedan går jag igenom omgången utifrån mitt perspektiv:

V75-1:
Hyfsat svårtolkat fält där det är väldigt jämnstreckat för tillfället. I början av veckan så fick jag feeling för 5 Digital Eye och Björn Goop då jag verkligen gillar intrycket på denna. Tillbaka på barfota fram-balansen återigen. Något osäker då den startar från bricka 5, men känslan är att det kanske är den absolut bästa hästen i fältet. Fortsatt mitt förstastreck.

Bakom Goops häst så var tidiga tanken 10 Born Winner och 11 The World Is Mine. Den sistnämnda har klättrat en hel del på strecken det senaste dygnet, men båda är intressanta till nuvarande procent.

2 Sourire Frö får Erik Adielsson i sulkyn. Bra spår i volten och tillbaka på barfotabalansen. Dessutom hyfsat distansgynnad. Tror att den har betydligt högre chans än de 13% den är streckad på just nu, trots att det är den enda treåringen i fältet.

6 Lefty Gun var de tidiga spelarnas favorit. Jag tror den har hygglig chans på ledningen och till de nuvarande procenten är den intressant.

Jag har egentligen noll känsla för 9 El Maco Khalifa, men fortsätter den att sjunka på streckprocenten så kan den också vara intressant. Startar direkt i andraspår, bra form och distansgynnad.

3 Wilson Knight och 4 Mighty One tas med som sista streck då vi jagar stor utdelning.

1 No Pressure känns kraftigt överspelad på sina 20%. Dessutom 0-0-0 på 5 starter med skor. Den tas inte ens med på kupongen med den statistiken. Iskall.

V75-2:
Första tanken i början av veckan sade 7 Eddy West. Den tanken har stärkts ju mer jag har pluggat. Den gynnas av att gå i ledningen, men på slutet har den fått köras en hel del bakspår och den har en helt vansinnigt bra spurt att tillgå. Tveklöst mitt första streck i loppet.

Andrastrecket i loppet går till 4 Ingo. Jag tror att den är mer än en längd snabbare än 2 Van Gogh Z.S och att den sitter i ledning efter 500 meter. Därifrån är det hästen att slå.

8 Summit In Sight har gått ruskigt bra på slutet, framförallt från bakspår.

2 Van Gogh Z.S känns givetvis ruskigt överspelad på det faktum att jag tror att 4 Ingo tar ledningen. Denna kan dock vinna även från dödens eller bakspår, så jag tar med den ändå.

Sista strecket går till 5 Giant Shadow som snackas ned från stallet, men som ändå skulle kunna få loppet då den lär sitta andra/tredje utvändigt.

V75-3:
Känslan hela veckan har sagt 3 Nadal Broline spets och slut. Jag har dock vacklat nu sista timman då jag har gått igenom och jämfört de bådas startsnabbhet. 5 Milliondollarrhyme har en högre grundkapacitet bakom bilen, men den är inte helt att lita på. Jag tror dock att det är 75% sannolikhet att 5 Milliondollarrhyme sitter i spets efter 500 meter – och därifrån är det hästen att slå.

I en omgång där det riktigt svårt att hitta bra och spelvärda spikar, så kommer jag nog att spika denna som det ser ut just nu.

3 Nadal Broline står verkligen på tur för en vinst. Intrycket har varit helt ruggigt bra på slutet och hade jag varit mer säker på att den fick ledningen så hade jag gått ut och spikat rakt av. Nu tror jag att det är Björn som får göra jobbigt utvändigt om ledaren. Det kan gå, men det känns betydligt kallare förstås.

7 Inti Boko vinner inte från bakspår. Detsamma gäller 9 Snowstorm Hanover. Helt iskalla härifrån.

Garderar jag loppet bakom 5 och 3 så tar jag med 10 Eldorado B alla dagar i veckan. Ruskigt superstreck. 0.3%! Det är helt otroligt.

V75-4:
Svåraste loppet i omgången. Hatar fan i mig kallblod då dem är helt omöjliga att räkna på. Det blir megapenseln för att träffa rätt här.

Förstastrecket är 1 Bol Brage. Skrällen är 4 Moddson som lättas i balansen och kan komma rätt på det från sitt spår i volten. 6 Järvsö Elling är också mycket tidig.

V75-5:
Första tanken tidigare i veckan var 5 Ribot. Den blev dessvärre struken. Efter att ha kollat igenom det italienska lopparkivet så är 3 Axel Wind förstastrecket. Den är kusligt snabb ut och jag tror att den har en chans att ta en längd på 1 Condior som också är snabb ut, men som missgynnas av Rättviks innerspår. Faktiskt ett jävligt kul spikförslag till låg procent.

Just 1 Condior är mitt andrastreck. Lyckas den hålla upp spets så är det hästen att slå från ledningen. Bergh försöker nog köra så gott det går, sedan får vi se hur långt detta räcker.

Tredjestrecket är 9 Gerris Trix. Ruggig hög högstanivå. Med lite flax kommer man kunna komma igenom väldigt fint från spår 9 och därifrån kan allt hända.

Jag streckar också 11 Illfindmywayhome som har ruskigt fin kapacitet och som nu får Örjan upp.

4 Perpetuate är helt vansinnigt stor favorit. Den kommer inte ens med på lappen och måste fällas.

V75-6:
Den stora frågan är ifall 3 J.J Stitch orkar hålla högt tempo hela vägen runt på 2640. Jag tror inte att den klarar det. Visst, den klarade av att hålla undan från Ivory Di Quattro över 3140 för någon månad sedan, men då hade den 60 meters försprång. Nu är Goops häst tydligt missgynnad av att mellanvolten bara består av en häst och jag är inte förvånad ifall de på bakvolten är framme relativt tidigt och ställer frågan.

Jag kommer troligtvis spika 10 Cyber Lane. Den har visat högst kapacitet av samtliga i fältet och går dessutom väldigt bra på långdistans. Första motbudet är 9 Missle Hill som gör första voltstarten och första över långdistans. Många snackar om att denna huuvdsakligen är gynnad av kortare distanser, men jag tror att den kan gå bra även över lång. Jag spikar dock 10 Cyber Lane på att den visat mer historiskt utifrån loppets förutsättningar.

V75-7:
Förstastrecket hela veckan har varit 2 Frodo S. Det var mitt första spikförslag och jag har velat fram och tillbaka det senaste dygnet ifall jag ska spika eller om jag ska försöka fälla. Nu har jag landat i det sistnämnda.

Jag är tämligen övertygad om att 2 Frodo S kommer till spets och därifrån är det hästen att slå. Däremot kände jag att jag bara måste gardera denna då det finns sådant extremt värde där bakom.

12 Kick The Dust Ås är häst nummer två. Superhäst. Har dessutom bevisat sig kunna gå rejält bra bakifrån. Den är supertidig.

Tredjestrecket är 6 Vine Vision som gynnas av att vara nedstruken. Den kommer sitta rätt på det från 2/3 utvändigt och det kommer att gå ruskigt snabbt sista 800. Den kan fälla allt.

Rent kapacitetsmässigt är 11 Kate Baldwin mycket tidig då den också har en vansinnig spurt till slut.

Förhoppningsvis så kommer 4 Axel Ruda att köras offensivt och således finns det en överhängande risk att det blir lite körning mot 2 Frodo S. Det öppnar upp för de hästar som jag nämnde ovan precis.

Som det ser ut nu så kommer jag troligtvis att helgardera loppet.
Henkezan (+5)
Gammal 2021-08-07, 15:27   #84

Standard

Som ett tillägg till inlägget ovan så är det här min enkelrad:

5 Digital Eye
7 Eddy West
5 Milliondollarrhyme
1 Bol Brage/6 Järvsö Elling
3 Axel Wind
10 Cyber Lane
2 Frodo S
Gammal 2021-08-07, 15:29   #85

Sharp$: 3441
Standard

V75

1,2,3,4,5,6,9,10,11
2
3,5
2
1,3,11
3,10
2
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 15:35   #86

Standard

Tre spikar idag varav en är favorit.
Jag gör ett litet värmningssystem i sista stund oxå.
Det här är mitt STORA system för bara 40 spänn!!!
Lycka till gott folk!

V75
Inlämnat: 2021-08-07, 14:48
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6 (2, 11)
2: 4, 7 (2, 8)
4: 1, 2, 6, 7, 11 (14, 12)
5: 1 Condior (4, 3)
6: 3, 9, 10, 11 (7, 5)
7: 7 Cyrano de B. (2, 11)

2x2x1x5x1x4x1 = 80 rader.
80 x 1 x 0,50 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: VCM KHJ PPP
Gammal 2021-08-07, 15:53   #87

Standard

V75
Inlämnat: 2021-08-07, 15:52
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Kostnad: 560,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9, 11 (1, 6)
2: 2 Van Gogh Z.S. (8, 9)
3: 3 Nadal Broline (5, 9)
4: 7, 11, 12, 14 (2, 1)
5: 1, 2, 3, 4, 8, 9, 11 (6, 10)
6: 3, 7, 9, 10 (11, 5)
7: 2, 4, 7, 11, 12 (1, 9)

2x1x1x4x7x4x5 = 1120 rader.
1120 x 1 x 0,50 kr = 560,00 kr.
Totalt: 560,00 kr.
Rättningskod: PKH HHJ RZT
Gammal 2021-08-07, 15:54   #88

Standard

V75
Inlämnat: 2021-08-07, 15:53
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Kostnad: 1 152,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 5, 6, 7, 9, 11 (2, 10)
2: 2, 4, 7, 8 (3, 5)
3: 3, 5, 7, 9 (8, 2)
4: 7 Järvinn S.K. (1, 6)
5: 1, 3, 9, 11 (2, 4)
6: 10 Cyber Lane (7, 3)
7: 1, 4, 7, 8, 11, 12 (2, 6)

6x4x4x1x4x1x6 = 2304 rader.
2304 x 1 x 0,50 kr = 1 152,00 kr.
Insamlat till Cancerfonden: 69,12 kr
Totalt: 1 221,12 kr

AVD1 1 No Pressire (jiwa) 5 Digital Eye (travanalys) 6 Lefty Gun (Misär, NORTHLAD) 7 Matter Håleryd (tvablaa) 9 El Maco Khalifa (Flyer) 11 The World is Mine (Efterhandaren)
AVD2 2 Van Gogh Z.S (mackpeter) 4 Ingo (tvablaa) 7 Eddy West (olle)
AVD3 3 Nadal Broline (Slark) 5 Milliondollarrhyme (Jiwa) 7 Inti Boko (tvablaa) 9 Snowstorm Hanover (travanalys)
AVD4 7 Järvinn S.K (Efterhandaren, Flyer, Misär, Jiwa)
AVD5 1 Condior (bosseguldheden) 3 Axel Wind (Efterhandaren) 9 Gerris Trix (Fulsprit) 11 Illfindmywayhome (Fagerdahlen)
AVD6 10 Cyber Lane (Shooter, tvablaa)
AVD7 4 Axel Ruda (olle) 7 Cyrano de B (NORTHLAD) 8 Cesar F.C (tvablaa) 11 Kate Baldwin (travanalys,Fulsprit) 12 Kick the Dust Ås (Efterhandaren, Jiwa)
Gammal 2021-08-07, 15:56   #89

Standard

Missade lite... vad har hänt med Carre?
Gammal 2021-08-07, 16:07   #90

Standard

Här kommer dagens rader

V75
Inlämnat: 2021-08-07, 16:03
Svensk allians s andelsspel
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Kostnad: 2 940,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 5, 6, 9, 10, 11 (4, 3)
2: 2, 3, 4, 7, 8, 9 (5, 1)
4: 1, 2, 6, 7, 11, 12, 14 (15, 4)
5: 1, 3, 4, 9, 11 (2, 8)
7: 2, 4, 11, 12 (6, 7)

7x6x1x7x5x1x4 = 5880 rader.
5880 x 1 x 0,50 kr = 2 940,00 kr.
Totalt: 2 940,00 kr.

V75
Bills Tobak, Superdragets andelsspel
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Kostnad: 1 908,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11 (8, 12)
6: 3, 9, 10 (8, 7)
7: 2, 4, 11, 12 (6, 8)

10x6x1x1x5x3x4 = 3600 rader.
3600 x 1 x 0,50 kr = 1 800,00 kr

V75
Bills Tobak, 50-LAPPENs andelsspel
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Kostnad: 712,32 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 5, 6, 11 (9, 10)
3: 3, 5 (9, 8)
4: 1, 2, 6, 7, 11, 12, 14 (15, 4)
5: 3 Axel Wind (1, 9)
7: 2, 4, 11, 12 (6, 7)

4x6x2x7x1x1x4 = 1344 rader.
1344 x 1 x 0,50 kr = 672,00 kr

V75
Inlämnat: 2021-08-07, 16:04
Svensk allians s andelsspel
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 No Pressure (11, 6)
2: 2, 4, 8, 9 (7, 3)
4: 1, 6, 7, 11, 14 (2, 12)
5: 1, 3, 9 (4, 11)
6: 3, 9, 10 (7, 11)
7: 2, 4, 11, 12 (7, 1)

1x4x1x5x3x3x4 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.

Mvh Jiwa
Gammal 2021-08-07, 16:09   #91

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3517
Standard

Vänder på kupongen från V 5an från Harstad

V75
Inlämnat: 2021-08-07, 16:07
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Kostnad: 2 160,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 11 (6, 9)
2: 2, 4, 7, 8, 9, 10 (3, 5)
3: 3, 5, 7, 9 (8, 2)
4: 1, 6, 7, 10, 11 (2, 14)
5: 3, 11 (4, 1)
6: 10 Cyber Lane (3, 9)
7: 7, 11, 12 (2, 4)

6x6x4x5x2x1x3 = 4320 rader.
4320 x 1 x 0,50 kr = 2 160,00 kr.
Totalt: 2 160,00 kr.
Rättningskod: SGF DHM TZP
Gammal 2021-08-07, 16:13   #92

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Är på landet hos svärfar, snodde grunden av Shooter, tack
V4
Inlämnat: 2021-08-07, 14:07
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6, 7, 8 (4, 3)
3: 1, 3, 6, 11, 14 (9, 7)

4x3x5x1 = 60 rader.
60 x 1 x 2,00 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Rättningskod: ZLH HHJ TWP
Tyvärr så gott som favoriter i alla lopp.
Gammal 2021-08-07, 16:17   #93

Standard

Idag blev det matematiskt
1,11
2,4,8
3,5,7,9
1,6,11,12,13
1,3,6,11
Cyber Lane
Axel Ruda

Lycka till allihop
Gammal 2021-08-07, 16:20   #94

Standard

V75
Inlämnat: 2021-08-07, 16:19
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Start: 16:26
Kostnad: 540,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6, 11 (2, 9)
3: 3, 5 (7, 9)
4: 1, 2, 6, 7, 12, 14 (11, 13)
5: 1, 3, 4 (9, 11)

3x2x2x6x3x1x5 = 1080 rader.
1080 x 1 x 0,50 kr = 540,00 kr.
Totalt: 540,00 kr.
Rättningskod: PJJ JHK NZW
Gammal 2021-08-07, 16:20   #95

Standard

Jobbar och kan inte logga in för riktigt kvitto. Kan posta kvitto m rättningskod efter 19.00...
Nu kör vi!

Rättvik, 7 aug kl 16:20
BUTIKSANDEL

Sista Stallskriket

INLÄMNAD SYSTEMKOSTNAD

2021-08-07, 16:10 2250,00 kr

AVD HÄSTAR RESERVER

1) 1 4 6 10 11 (2 5)
2) 2 VAN GOGH Z.S. (8 9)
3) 3 5 7 9 (1 8)
4) 1 2 4 6 7 11 12 14 15 (13 8)
5) 1 2 3 4 9 (11 8)
6) 10 CYBER LANE (9 3)
7) 1 2 4 7 11 (12 9)

Senast redigerad av SistaStallskriket den 2021-08-07 klockan 16:22. Anledning: Jobbar, kvitto efter 19.00 om önskas. Kopierad rad från mail
Gammal 2021-08-07, 16:22   #96

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 20278
Standard

V75
Inlämnat: 2021-08-07, 15:31
Andelsliret
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Kostnad: 972,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 10, 11 (5, 6)
2: 2, 4, 8 (9, 7)
4: 1, 6, 7, 11, 12, 13 (14, 4)
5: 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 11 (1, 12)
7: 2, 6, 7, 12 (4, 11)

3x3x1x6x9x1x4 = 1944 rader.
1944 x 1 x 0,50 kr = 972,00 kr.
Totalt: 972,00 kr.
Rättningskod: PFC KHM XPV
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 16:23   #97
ms

Sharp$: 3136
Standard

Tycker avd 1 är en bra möjlighet att koppla grepp. Är barnsligt förtjust i Love You-avkommor, särskilt över stayer. Den fuxröda sorten är bäst, som No Pressure. Skor runt om dock minus. Lås i andra: kända hästar, stam: Love You och Muscle Hill. Sedan spik Ready Cashare, äntligen bra kusk på Million.

1: 1 No Pressure (11, 6)
4: 1, 2, 4, 6, 7, 12, 14 (11, 13)

1x2x1x7x5x1x5 = 350 rader.
350 x 1 x 0,50 kr = 175,00 kr.
Totalt: 175,00 kr.
Rättningskod: NGH FHJ TZX
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 16:24   #98

Fagerdahlens avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2021-08-07, 15:57
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 10, 11 (5, 6)
2: 8 Summit in Sight (2, 5)
3: 3, 5, 7, 9 (8, 6)
4: 2, 7, 12 (1, 4)
5: 1, 3, 11 (4, 8)
7: 2, 4, 7, 11, 12 (1, 6)

4x1x4x3x3x1x5 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: XCL BHM VZX

Då kör vi gubbar
Gammal 2021-08-07, 16:24   #99

Standard

Som jag skrev tidigare så har jag varit inne på 3 Nadal Broline hela veckan, men bytte precis spik till 5 Milliondollarrhyme. Nu när jag såg 3 Nadal Brolines värmning så känns det bytet väldigt bra på förhand.
Gammal 2021-08-07, 16:30   #100

Standard

Godnatt för 99%
Gammal 2021-08-07, 16:31   #101

Standard

Vilken skräll. En sådan överlägsen 0 procentare ser man sällan på atgs V75 spel.
Gammal 2021-08-07, 16:31   #102
Banned

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 2735
Standard

Vad härligt. Känns som förr i tiden, då 100 oddsare kunde vinna. Jättekul
Indianen20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 16:33   #103

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Säger som Dynamit-Harry:

- Vilken jävla Smäll!!

Den hittade inte jag iaf.

Någon som överlevde första?
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 16:34   #104

Shooters avatar

Standard

Omgångens öppnaste lopp. Helgarderades nog på en del större system.
Gammal 2021-08-07, 16:35   #105

Standard

Otroligt...hästen har inte vunnit på två år
Tränaren har inte vunnit på två år
Och kusken har 2% i segerprocent samt bricka 8

Bara o gratulera
Gammal 2021-08-07, 16:35   #106
DIF

Sharp$: 1607
Standard

Var väl eddes bästa spik som vann
DIF är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 16:36   #107

Standard

Det enda jag kan glädjas åt efter första avdelningen är, att jag kan få sex sexor på ena systemet och tre på det andra
Gammal 2021-08-07, 16:37   #108
DIF

Standard

Undrar vad som hänt om Djuse lyft ut 10:an istället för att sitta fast
Gammal 2021-08-07, 16:37   #109

Standard

Citat:
Omgångens öppnaste lopp. Helgarderades nog på en del större system.
Jag köpte in mig på två sharps andelsspel. Båda tog 9 streck i första . Inget hade med vinnaren. Det minst dåliga alternativet hade väl varit spik och hoppats på många skrällar . Att offra 9 streck och ändå inte överleva är ju nästan det samma som att vara helt borta.
Gammal 2021-08-07, 16:39   #110

Standard

Citat:
Otroligt...hästen har inte vunnit på två år
Tränaren har inte vunnit på två år
Och kusken har 2% i segerprocent samt bricka 8

Bara o gratulera
Dessutom Sto mot H/V på lång distans. Typisk 0% are.
Gammal 2021-08-07, 16:39   #111

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 859
Standard

30 pix i sjön
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 16:40   #112

Standard

Får sätta på mig dagens Dumstrut. 8 som 10 rank och C häst. Tar 10 hästar på bolaget men byter 7an emot 8an efter värmningen och åker på 10 hästar. Den gör ont
Gammal 2021-08-07, 16:44   #113

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Indianen20 Visa inlägg
Vad härligt. Känns som förr i tiden, då 100 oddsare kunde vinna. Jättekul
Vill inte vara ofin men din optimala rad måste väl vara 7 100 oddsare.
Då sover du gott
Gammal 2021-08-07, 16:48   #114
Banned

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 2735
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Vill inte vara ofin men din optimala rad måste väl vara 7 100 oddsare.
Då sover du gott
Haha, nä men jag saknar travet från förr med jämnare lopp och inte ständiga favoritrader. Spelar sällan på trav nuförtiden, och då endast vid Jp. Trött på kompissryrningar och favoriter. Varför skulle jag vilja ha 100 oddsare varje lopp?
Indianen20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 16:50   #115

Standard

Helt off idag.
Gammal 2021-08-07, 16:50   #116

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 1322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag köpte in mig på två sharps andelsspel. Båda tog 9 streck i första . Inget hade med vinnaren. Det minst dåliga alternativet hade väl varit spik och hoppats på många skrällar . Att offra 9 streck och ändå inte överleva är ju nästan det samma som att vara helt borta.
9 sexor/femmor är alltid mera en 1 sexa.

Om jag vill missa någon lopp,så önskar jag garderings lopp,isåfall!
salama är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 16:51   #117

Standard

Eddy West var stenklar förstahäst i min rank. Utgång på V7. Satte även vinnarspel och platsspel.

Citat:
V75-2:
Första tanken i början av veckan sade 7 Eddy West. Den tanken har stärkts ju mer jag har pluggat. Den gynnas av att gå i ledningen, men på slutet har den fått köras en hel del bakspår och den har en helt vansinnigt bra spurt att tillgå. Tveklöst mitt första streck i loppet.
hoola (+7)
Gammal 2021-08-07, 16:51   #118

Standard

Eddy West bjöd jag er på redan i söndags. Jäklar vad överlägsen den var

Blev en fin slant in på kontot hos svenska spel.
Gammal 2021-08-07, 16:53   #119

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag köper aldrig in mig på andra system. Kör mina små och delar dem på två varannan vecka och på tre varannan.
Gammal 2021-08-07, 16:56   #120

Standard

Eddy West var väldigt bra
Summit hade gått ur klassen vid vinst så tvåa var perfekt för Reden. Spik nästa gång vid ok läge.
Gammal 2021-08-07, 16:57   #121

Standard

Citat:
Jag köper aldrig in mig på andra system. Kör mina små och delar dem på två varannan vecka och på tre varannan.
Inte läst på så mycket men kom rätt snabbt fram till att det såg lite för knepigt ut för ett litet eget system, så la 200 kri stället på att köpa in mig på två större andelssystem. Men ska se fotboll om en halvtimme. Hade fått följa travet med ett öga om systemen levt, men nu kan man med gott samvete kolla avd 4-7 i efterhand efter stormatchen mellan Halmstad BK och MFF.
Gammal 2021-08-07, 17:06   #122

Standard

V5
Inlämnat: 2021-08-07, 17:04
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Start: 17:05
Kostnad: 432,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Milliondollarrhyme (3, 7)
2: 1, 2, 6, 7, 11, 12, 13, 14 (4, 15)
3: 1, 3, 4 (11, 9)
4: 3, 9, 10 (7, 11)
5: 1, 2, 4, 7, 11, 12 (9, 6)

1x8x3x3x6 = 432 rader.
432 x 1 x 1,00 kr = 432,00 kr.
Totalt: 432,00 kr.
Rättningskod: PCH LHJ VSX
Fulsprit (+5)
Gammal 2021-08-07, 17:07   #123

Standard

Min tredjerank i V75-3 var 10 Eldorado B. En skräll kommer sällan ensam, så jag fortsätter på den inslagna vägen nu när den står i 100 gånger.
Gammal 2021-08-07, 17:07   #124

Standard

Citat:
Eddy West var väldigt bra
Summit hade gått ur klassen vid vinst så tvåa var perfekt för Reden. Spik nästa gång vid ok läge.
Det där med att gå ur klassen...Om du (till skillnad från mig) visste det innan V75 startade hade jag önskat att du delat den vetskapen med dig...
Gammal 2021-08-07, 17:10   #125

Standard

Första spiken inne. Det kanske kan bli lite deg på 6 rätt ändå.
Gammal 2021-08-07, 17:10   #126

Shooters avatar

Standard

Väldigt fin prestation trots onödigt tryck.
Gammal 2021-08-07, 17:10   #127

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 20278
Standard

Det är skillnad på kusk och kusk..
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 17:11   #128

Standard

Milliondollarrhyme verkade trivas med att slippa tränaren i vagnen.
Gammal 2021-08-07, 17:11   #129

Shooters avatar

Standard

V5
Inlämnat: 2021-08-07, 16:43
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Start: 17:05
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Milliondollarrhyme (3, 9)
2: 2, 6, 7, 11, 12, 14 (1, 4)
3: 1, 3, 4, 11 (9, 2)
4: 10 Cyber Lane (3, 9)
5: 2, 4, 7, 11, 12 (1, 6)

1x6x4x1x5 = 120 rader.
120 x 1 x 1,00 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Rättningskod: NDK CHG SSX
Gammal 2021-08-07, 17:13   #130

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 3619
Standard

Bara önska lycka till åt Jens på det system som jag följer(inte köper), han är bra med där.
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 17:13   #131

Standard

Otroligt! Denne världsstjärna hade haft minst tre gånger så mycket pengar på kontot med bättre kuskar i jollen...
Migge (+1)
Gammal 2021-08-07, 17:16   #132

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Det där med att gå ur klassen...Om du (till skillnad från mig) visste det innan V75 startade hade jag önskat att du delat den vetskapen med dig...
Summit hade 1.590.000 på kontot och silverdivisionen är mellan hästar som tjänat 500.000 - 1.700.000
Hade Summit vunnit och 125.000 så hade han gått upp till 1.715.000 och få upp i gulddivisionen nästa gång.
Det står i programmen.
Gammal 2021-08-07, 17:17   #133

Standard

Om Fredrik B Larsson sätter upp sig själv som kusk framåt så hoppas jag ägarna hotar med att byta tränare (även Om Fredde själv har en % i hästen)

Borde vara en väckarklocka att förstå hur Dålig Fredrik B Larsson är i sukyn. Som tränare gillar jag han men jag hoppas att han inte kör mer.
Gammal 2021-08-07, 17:18   #134

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5707
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Bara att kika på hur mycket de har tjänat, vad prispengarna är i loppen och vad de olika klasserna har för penningmått
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 17:20   #135

Reg.datum: jul 2016
Sharp$: 243
Standard

Om det blir jackpot idag, flyttas det över till imorgon då?
ostkaka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 17:21   #136

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bullo Visa inlägg
Bara önska lycka till åt Jens på det system som jag följer(inte köper), han är bra med där.
Hur ser den avslutningen ut?
Gammal 2021-08-07, 17:22   #137

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ostkaka Visa inlägg
Om det blir jackpot idag, flyttas det över till imorgon då?
Nej nästa ordinarie omgång, Lördag på Åby.
ostkaka (+10)
Gammal 2021-08-07, 17:22   #138

Standard

Citat:
Summit hade 1.590.000 på kontot och silverdivisionen är mellan hästar som tjänat 500.000 - 1.700.000
Hade Summit vunnit och 125.000 så hade han gått upp till 1.715.000 och få upp i gulddivisionen nästa gång.
Det står i programmen.
Har inte sett programmen.
Det enda jag menar är att du kunde nämnt det på förhand.I efterhand är det ju ingen nytta med det...
Daniel Berglund är ju som bekant en påläst kille som förmodligen läst "programmen".
Ändå spikade han hästen!
Gammal 2021-08-07, 17:23   #139

Standard

Hejochhopp - där satt vår V5-spik Shooter. Nu blir vi rika - bara fyra avdelningar kvar
Gammal 2021-08-07, 17:25   #140

Standard

Citat:
Hur ser den avslutningen ut?
4 12346789101112131415
5 13411
6 910
7 2FRODO S.
SistaStallskriket (+10)
Gammal 2021-08-07, 17:27   #141

Shooters avatar

Standard

Citat:
Hejochhopp - där satt vår V5-spik Shooter. Nu blir vi rika - bara fyra avdelningar kvar
Japp. MDR var min säkraste spik idag, men även min andra spik ska ju ha toppchans. Så V5 ser bra ut på förhand.
mackpeter (+5)
Gammal 2021-08-07, 17:28   #142

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
4 12346789101112131415
5 13411
6 910
7 2FRODO S.

Eller

4 alla (1,6)
5 1,3,4,11 (9,8)
6 10CYBER LANE (9,3)
7 2,4,11 (12,7)
SistaStallskriket (+10)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 17:30   #143

Standard

Den var stenklar åtminstone
Gammal 2021-08-07, 17:32   #144

Standard

Citat:
Om Fredrik B Larsson sätter upp sig själv som kusk framåt så hoppas jag ägarna hotar med att byta tränare (även Om Fredde själv har en % i hästen)

Borde vara en väckarklocka att förstå hur Dålig Fredrik B Larsson är i sukyn. Som tränare gillar jag han men jag hoppas att han inte kör mer.

Tyvärr äger han väl största delen (hela) själv?
Gammal 2021-08-07, 17:44   #145

Standard

Citat:
Nej han har ingen majoritet om han inte köpt över från någon. Han är inte majoritetsägare vad jag vet.
Gammal 2021-08-07, 17:47   #146

Standard

Länge sedan jag mådde så här dåligt och kolla på trav

Jag gjorde ju denna rad.. Obs att jag gör en ändring efter värmningen i avd 1
Jag hade ju kört loppet i badkaret och där av rankade jag 8an i rygg ledaren som C häst. men ändrade efter provstarten. Den kan kosta

Rank V75-1
A 1
B 11-5-6-9-2-4-10
C 3-8
D 7-12

Rättvik
Lördag 2021-08-07
Vadet gäller startnummer

Avd

Gammal 2021-08-07, 17:49   #147

Standard

Gerris Trix ser laddad ut i värmningen. Luring trots läget i öppet lopp.
Gammal 2021-08-07, 17:53   #148

Standard

Det är så förbannat dåligt av Gunnar Melander att INTE sno åt sig ryggen på Bergh...
Otroligt!
Gammal 2021-08-07, 17:58   #149
DIF

Standard

Citat:

Jag hade ju kört loppet i badkaret och där av rankade jag 8an i rygg ledaren som C häst. men ändrade efter provstarten. Den kan kosta

Rank V75-1
A 1
B 11-5-6-9-2-4-10
C 3-8
D 7-12

Rättvik
Lördag 2021-08-07
Vadet gäller startnummer

Avd

Lider med dig, dock kan 7 i sista bli en vinnare.
Min förstahäst.
Vore löjligt med 10 sexor på den lappen
Gammal 2021-08-07, 18:00   #150

Standard

Citat:

Rank V75-1
A 1
B 11-5-6-9-2-4-10
C 3-8
D 7-12

Rättvik
Lördag 2021-08-07
Vadet gäller startnummer

Avd

Inte för att det är värt ett skit men att du tar nummer 7 före 8, i första gör du helt "rätt" i, normalt sett. Inga fel alls där - kusk, läge, form, klass - ingenting talar för megaskrällen där...

156 000kr - jag lider enormt med dig då detta kan bli en miljonsmäll...
Usch! Men, du åker i en avdelning till, såklart - skall i alla fall hålla tummarna för detta!

Gammal 2021-08-07, 18:07   #151

Standard

Citat:
Övrig(a) delägare är väl någon lika rik kompis som han själv är. De vill ha kul. En bunt miljoner motsvarar en strandtomt på Eriksund.
Fulsprit (+10)
Gammal 2021-08-07, 18:14   #152

Standard

Citat:
Övrig(a) delägare är väl någon lika rik kompis som han själv är. De vill ha kul. En bunt miljoner motsvarar en strandtomt på Eriksund.

Jo, lika väl som man kan spy galla över att han kör själv så kan man förstå det om pengarna inte är lika mycket värt för ex. honom som för en dumdristig och stönig gubbe/amatör som inte vet sitt eget bästa, ekonomiskt sett...

Vill man vara med bland de bästa och leka, ja då behöver man kapital bakom sig och har han det och även backning så är det såklart upp till dem själva, men ändå lite rart då det för alla är roligt att vara med i vinnande sammanhang och i vinnarcirkeln...

mackpeter (+10)
Gammal 2021-08-07, 18:24   #153

Standard

Cyber Lane måste varit sjuk eller pallade inte den offensiva inledningen
Gammal 2021-08-07, 18:25   #154

Shooters avatar

Standard

Cyber var inte alls bra idag. Så är det med djur
Gammal 2021-08-07, 18:28   #155

Standard

Inget konstigt alls med Cyber Lane - jämt tempo av Goop för att sedan öka hela vägen in - hur många hästar klarar av 2.5 varv i dödens med detta upplägg? Var normalbra för ingen kan väl kräva mycket mer än detta? Jag trodde ingenting på denne idag, men lite "marginal" måste man kunna ha. Cyber Lane absolut ingen dödenshäst.
Gammal 2021-08-07, 18:29   #156

Standard

Nu är det 100% smärta.. Att man ska behöva gå igenom detta igen
Gammal 2021-08-07, 18:37   #157

Standard

Har Svanstedt några passgångare?
Gammal 2021-08-07, 18:38   #158

Standard

Citat:
Jo, lika väl som man kan spy galla över att han kör själv så kan man förstå det om pengarna inte är lika mycket värt för ex. honom som för en dumdristig och stönig gubbe/amatör som inte vet sitt eget bästa, ekonomiskt sett...

Vill man vara med bland de bästa och leka, ja då behöver man kapital bakom sig och har han det och även backning så är det såklart upp till dem själva, men ändå lite rart då det för alla är roligt att vara med i vinnande sammanhang och i vinnarcirkeln...

Gubben Larsson hade konstgalleri på Östermalm på 50-talet. Han köpte slottet Eriksund och hela tomtområdet bortemot Sigtuna vid Mälaren. Dessutom drev han åkeri och ägde grustag runtom Stockholm. (Ett i Huddinge såldes för ca 2,7 miljarder för två år sedan och var ett välbehövligt tillskott i de sinande finanserna). Gubben betalade inte mycket skatt. Hans två söner lirade hockey i - jag tror Djurgården. Deras syrra ärvde också en tredjedel - hon gifte sig med travtränaren Norman. Deras arvtagare är således de tre travtränarna Fredrik B Larsson, Henrik Larsson och PG Norman. Alla håller till på Eriksund. Ett par av dem är, som du säkert vet - gifta/sambo med några av atg:s kommentatorer.

Hajar du nu Fulsprit, att pengar inte är allt för vissa.
Gammal 2021-08-07, 18:40   #159

Standard

Kick The Dust Ås. Lurig bronsdivision. Johan får ta revansch efter bortkörningen av Cybern.
Gammal 2021-08-07, 18:42   #160

Standard

Nu håller jag tummarna för V5 om 1,2,4,7,11 eller 12 vinner sista. Och sex femmor på V75 om 2,4 eller 11 vinner.
asgaya3141 (+3)
Gammal 2021-08-07, 18:44   #161

Standard

Citat:
Gubben Larsson hade konstgalleri på Östermalm på 50-talet. Han köpte slottet Eriksund och hela tomtområdet bortemot Sigtuna vid Mälaren. Dessutom drev han åkeri och ägde grustag runtom Stockholm. (Ett i Huddinge såldes för ca 2,7 miljarder för två år sedan och var ett välbehövligt tillskott i de sinande finanserna). Gubben betalade inte mycket skatt. Hans två söner lirade hockey i - jag tror Djurgården. Deras syrra ärvde också en tredjedel - hon gifte sig med travtränaren Norman. Deras arvtagare är således de tre travtränarna Fredrik B Larsson, Henrik Larsson och PG Norman. Alla håller till på Eriksund. Ett par av dem är, som du säkert vet - gifta/sambo med några av atg:s kommentatorer.

Hehe, jepp - lätt att förstå med rätt information. Tack, för lite insiderinfo!

Gammal 2021-08-07, 18:45   #162

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3517
Standard

Citat:
Nu håller jag tummarna för V5 om 1,2,4,7,11 eller 12 vinner sista. Och sex femmor på V75 om 2,4 eller 11 vinner.
1 TALE OF JACKS 4 219 KR
2 FRODO S. 921 KR
3 PARK VIEW STRUKEN
4 AXEL RUDA 2 755 KR
5 CASH COWBOY STRUKEN
6 VINE VISION 13 619 KR
7 CYRANO DE B. 1 767 KR
8 CESAR F.C. 29 248 KR
9 MATADOREN EME 12 977 KR
10 VITRO DIABLO STRUKEN
11 KATE BALDWIN 1 187 KR
12 KICK THE DUST ÅS 2 858 K
Gammal 2021-08-07, 18:48   #163

Reg.datum: dec 2018
Sharp$: 4828
Standard

Citat:

Den som inte är gift/sambo med en ATG-kommentator är väl Fredrik B. då han bor ihop med Julien Jean Victor Audebert...
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 19:21   #164

Standard

Ibland undrar man om man ska jubla när favoriten vinner i sista så att det inte blir mer än 900k än flera miljoner..

Usch vilken jobb kväll.

Kommer lägga ut ett andelspel till V5 i kväll på Medowlands. Den här kvällen ska jag försöka njuta av travsporten fast dagens misstag gör att man gråter för man vill inte göra en ändring i sista sekund som kostar så mkt
Gammal 2021-08-07, 19:27   #165

Standard

Tyskarna är grymma när det är jackpot.

Toppvinster #V75 Rä:
931513kr,ANDEL,GOTTHÖRNAN, HÖRNEFORS
923040kr,TYSKLAND
897097kr,TYSKLAND
896211kr,TYSKLAND
895271kr,TYSKLAND
895271kr,TYSKLAND
895216kr,TYSKLAND
895216kr,TYSKLAND
894220kr,TYSKLAND
760052kr,FINLAND
Migge (+1)
Gammal 2021-08-07, 21:50   #166

Standard

Lider med dig Jiwa, verkligen!
Snyggt satta spikar, för egen del trodde jag inte alls på dem även om MDR ramlade med till slut.
Svara

Ämnesverktyg

td