Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal igår, 23:53   #451

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Det visar sig att de inte håller så hårt på det datat. Från ATG :"Jämfört med V75 har Harry Boy stått för en något större andel av toppvinsterna hittills på V85, medan butiksandelar stått för en något mindre andel. I övrigt är fördelningen i stort sett oförändrad."

Vilket styrker mitt påstående angående lottospel/skicklighetsspel.
Kommer aldrig förstå mig på såna som tycker att Lotto med lägre vinst är kul, särskilt inte när det drabbar hästsporten och spelarna
Det finns grader i helvetet.

Visst kan man se den infon som "data". Men det finns ingen rådata att analysera för utomstående. T ex vet vi inget om andel av omsättningen per "källa" osv. De håller hårt i allt sånt numera.

Men visst stämmer den infon bra med hur det känns när man ögnar igenom vinstlistorna. Men att kalla det där för "data" om HarryBoy....då är kraven låga.
Gammal idag, 00:22   #452

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 229
Standard

Citat:
Som jag sa så förstod jag vad du menade. Enligt ATG innebär det att medianvinsten bli lägre för 8 rätt med 30% än 7 rätt med 100%. Men du kanske vill vinna mindre pengar när du väl sätter alla rätt, vad vet jag.

Ja det är mindre lotto med 7 avdelningar. Skicklighetsfaktorn har större betydelse vilket avspeglar sig i att det inträffar mer sällan. Strappa har säkert koll på hur många ensamharry det blev på V75, eller om det är ett bättre mått att titta på andelen Harry med alla rätt på V85 kontra V75. Förmodligen är det fler på V85 än V75 vilket förklaras av just Lottospel/skicklighetsspel.
Lite tidigt att dra statistiska slutsatser efter typ 30 omgångar.

Skicklighetsfaktorn ökar ju fler lopp det är (om radpriset korrigeras rimligt).

Senast redigerad av johpet27 den idag klockan 00:33.
johpet27 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 00:32   #453

Standard

Citat:
Det visar sig att de inte håller så hårt på det datat. Från ATG :"Jämfört med V75 har Harry Boy stått för en något större andel av toppvinsterna hittills på V85, medan butiksandelar stått för en något mindre andel. I övrigt är fördelningen i stort sett oförändrad."

Vilket styrker mitt påstående angående lottospel/skicklighetsspel.
Kommer aldrig förstå mig på såna som tycker att Lotto med lägre vinst är kul, särskilt inte när det drabbar hästsporten och spelarna
Är ingen expert på området men gissar att butiksandelar är mer favoritbetonade än harrys. Och återigen, det har varit runt 30 spelomgångar hittills och ungefär 5ggr med miljonutdelningar.
Gammal idag, 00:56   #454

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av johpet27 Visa inlägg
Är ingen expert på området men gissar att butiksandelar är mer favoritbetonade än harrys. Och återigen, det har varit runt 30 spelomgångar hittills och ungefär 5ggr med miljonutdelningar.

44 omgångar inkl extraomgångarna.

31 ordinarie.

7 av 31 har det blivit >1M på 8r. 5 av 31 har det saknats 8r-vinnare.

Median 167354.

Stora skillnaden för Butiksandelarna är att de inte har lika lätt att "strössla spikarna" och sätta tillräckligt många för att våldsgardera in alla rätt på V85 som de hade på V75.

De vinner nu också. Men de dominerar inte alls vinstlistorna som de gjorde på V75.

För egen del är det en lättnad att risken att möta idiotflervarvade butiksandelar har minskat. Top3-anledning till att jag är så V85-positiv.
Gammal idag, 07:30   #455

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 220
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det finns grader i helvetet.

Visst kan man se den infon som "data". Men det finns ingen rådata att analysera för utomstående. T ex vet vi inget om andel av omsättningen per "källa" osv. De håller hårt i allt sånt numera.

Men visst stämmer den infon bra med hur det känns när man ögnar igenom vinstlistorna. Men att kalla det där för "data" om HarryBoy....då är kraven låga.
Det går inte att djupare analysera hur många Harrys som tagit del av fullrättspotten i förhållande till hur många som lämnats exempelvis, det är sant. ATG anger att det är "något fler" Harry med alla rätt än på V75 tiden vilket styrker det jag säger och du "upplever" eller visuellt bedömer.

Citat:
Ursprungligen postat av johpet27 Visa inlägg
Lite tidigt att dra statistiska slutsatser efter typ 30 omgångar.

Skicklighetsfaktorn ökar ju fler lopp det är (om radpriset korrigeras rimligt).
Du behöver inte använda statistiska metoder för matematiska sanningar. Fakta är att slumpens betydelse ÖKAR och skicklighetsfaktorn MINSKAR när det svårt. Att med kunskap tippa rätt i 1 lopp är "lätt" (nåja) att göra det i 8 är betydligt svårare, eller omöjligt, som i går när Lottospelaren blev ensam. Undrar förövrigt hur stor andel av raderna som var Harry, men med slumpen kan det vara promille och ändå inträffar det ibland.

Däremot är det riktigt att med 30 stickprov skulle det kunna slå så snett att det ser ut som att skicklighetsfaktorn ökar med fler lopp, nu gör det inte det. Harryvinsterna ökar mycket riktigt. Förhållandet mellan slumpen (Harry) och skicklighetsfaktorn (butiksandelar) ökar precis som ATG konstaterar.

Strappa säger t om att skillnaden ser ut att vara stor mellan V85 och V75, "Den största "visuellt bedömda" förändringen i vinstlistorna med V85 vs V75 är att Butikernas andelsspel har minskat mycket och Harry Boy har ökat en del." "Storleksskillnaden" skulle eventuellt kunna flukturera över tid, där kan 30 omgångar slå snett.

Kommer aldrig förstå mig på såna som tycker att Lotto med lägre vinst är kul, särskilt inte när det dödar hästsporten och spelet.

Senast redigerad av Skog den idag klockan 09:54.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 08:55   #456

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 6350
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
44 omgångar inkl extraomgångarna.

31 ordinarie.

7 av 31 har det blivit >1M på 8r. 5 av 31 har det saknats 8r-vinnare.

Median 167354.

Stora skillnaden för Butiksandelarna är att de inte har lika lätt att "strössla spikarna" och sätta tillräckligt många för att våldsgardera in alla rätt på V85 som de hade på V75.

De vinner nu också. Men de dominerar inte alls vinstlistorna som de gjorde på V75.

För egen del är det en lättnad att risken att möta idiotflervarvade butiksandelar har minskat. Top3-anledning till att jag är så V85-positiv.
Nu har jag inte uppdaterat mina exel för sista veckorna

Men har också 7 miljonutdelningar på V85

Men 2 av dom är når miljonen tack vare att det är JP

Så egentligen 5 gånger

Motsvarande omgångar på V75 förra året

5 omgångar med miljonutdelning

Det är 2 JP omgångar i dessa men eftersom 7 rätt gav 3,2 resp 2,7 miljoner antar jag att de nått miljonen utan jackpotförstärkning

Så jackpotfria omgångar är det lika 5 - 5 mellan V85 och V75, ja har inte med igår i filen så 6 gånger på V85 nu

För övrigt gav V75 under perioden förra året
Högsta 1a 23 721 690
Högsta 2e 10 863 328

V85 hade sin 1a +10 millar igår, ja en harry,

Någon som märkt att de där storvinsterna på Harry de använder inte ATG i sin marknadsföring, knappt alls

Men storvinsterna på v75, tex Axevalla, de snurrade i ATG kanelerna många många år efter de skett, medan 102 miloners vinsten på Axevalla 2024 skäms man nästan för på AtG
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 13:34   #457

Standard

Citat:
Det går inte att djupare analysera hur många Harrys som tagit del av fullrättspotten i förhållande till hur många som lämnats exempelvis, det är sant. ATG anger att det är "något fler" Harry med alla rätt än på V75 tiden vilket styrker det jag säger och du "upplever" eller visuellt bedömer.

Du behöver inte använda statistiska metoder för matematiska sanningar. Fakta är att slumpens betydelse ÖKAR och skicklighetsfaktorn MINSKAR när det svårt. Att med kunskap tippa rätt i 1 lopp är "lätt" (nåja) att göra det i 8 är betydligt svårare, eller omöjligt, som i går när Lottospelaren blev ensam. Undrar förövrigt hur stor andel av raderna som var Harry, men med slumpen kan det vara promille och ändå inträffar det ibland.

Däremot är det riktigt att med 30 stickprov skulle det kunna slå så snett att det ser ut som att skicklighetsfaktorn ökar med fler lopp, nu gör det inte det. Harryvinsterna ökar mycket riktigt. Förhållandet mellan slumpen (Harry) och skicklighetsfaktorn (butiksandelar) ökar precis som ATG konstaterar.

Strappa säger t om att skillnaden ser ut att vara stor mellan V85 och V75, "Den största "visuellt bedömda" förändringen i vinstlistorna med V85 vs V75 är att Butikernas andelsspel har minskat mycket och Harry Boy har ökat en del." "Storleksskillnaden" skulle eventuellt kunna flukturera över tid, där kan 30 omgångar slå snett.

Kommer aldrig förstå mig på såna som tycker att Lotto med lägre vinst är kul, särskilt inte när det dödar hästsporten och spelet.
Nu pratar jag självklart om edgen på lång sikt. Den skicklige spelaren kommer ha större edge mot den sämre spelaren ju fler lopp det är att analysera. Utmärkt verktyg att spela för 30% av insatsen om man tycker det är så svårt. V75 med 100% av insatsen är inte enklare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
GGS (+85)
Svara

Ämnesverktyg

td