|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#571 | |
|
Citat:
Edit: Det skiljer sig för att vinnaroddsen för V85-2 t o m V85-8 fortsätter att förändras även efter spelstopp för V85 ( V85-1 ). "Kopplingen" mellan vinnaroddsets indikation av sannolikhet jämfört med V85%en är starkast i V85-1. Sedan ökar felmarginalen lopp för lopp. "Wisdom of crowd"-effekten i att läsa av vinnaroddset kräver att det görs så sent som möjligt. Och det är bara möjligt/jämförbart för V85-1.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den idag klockan 10:54. |
||
|
|
|
|
|
#572 | ||
|
Citat:
![]() Jag ser fram emot att se hur det ser ut med Unibets "mer rättvisa" odds. Släng upp resultatet när du får tid – gärna lite mer precist än att det händer "ibland". ![]() Citat:
Det finns ingenting i mina data som tyder på att en annan avläsningstidpunkt skulle lyfta 4 högst rankade Value-vinnare av 504 till något särskilt användbart resultat. Jag har därför svårt att se att några minuters skillnad i avläsningstid skulle kunna förändra slutsatsen särskilt dramatiskt. Men du verkar ha data för oddsen vid V85-spelstopp? Eller tolkar jag dig fel? Handlar ditt inlägg om att Value faktiskt blir bättre om oddsen läses av då, eller är det bara ett påpekande om det vi alla redan känner till – att oddsen förändras efter spelstopp? Vänligen, -Bosse Senast redigerad av BosseEk den idag klockan 16:59. |
|||
|
|
|
|
|
#573 | |
|
Citat:
Försök läs vad som skrivs istället för att inta försvarsställning. Vad ska du med vinnaroddsen till vid stängning när du måste lämna in systemet flera timmar innan. Hinner hända väldigt mkt med dom när volym på insatserna och värmningar+annan info+duktiga spelare sagt sitt. Skillnaden mot spelbolags fasta odds är att dom just är fasta och måste försöka sättas så korrekt som möjligt när dom läggs ut+att vissa sneodds kan ha hunnit justerats redan till inlämningen av streckspelet. Sedan är det tveksamt om dom oddsen är tillräckligt kompetent satta för att använda som facit att lämna in efter, men det lär vara ett bättre val än atg's odds. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+222) Senast redigerad av johpet27 den idag klockan 17:25. |
||
|
|
|
|
|
#574 | |
|
Citat:
Självklart blir det ingen skillnad med några minuter hit eller dit. ATG-vinnaroddsen går inte att använda vid någon tidpunkt. Jag har byggt ett litet maskineri för att hämta in oddsen från Bet365+Unibet+SvenskaSpel+Expekt. Och finns omgångar där hälften eller fler av vinnarna återfinns i Top2Value för respektive lopp. Men ska sägas att de allra mest överspelade vinner "ofta". Vilket inte heller är så konstigt eftersom de är sannolika vinnare. Kör dock inte rakt av kvoten mellan V85% och chans från oddsen. Det viktar för hårt mot de allra minst spelade. ( Blir långväntat att vänta in det spelvärdet ). För övrigt ska jag inte störa mer. Sry Sir.
|
|
|
|
|