Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-14, 00:07   #1
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Lite allmänna tankar


När jag surfar runt på sharps.se kan jag ibland bli lite smått irriterad. Vad är det då som gör att den här irritationen infinner sig? Är det att sidan är dålig rent generellt eller är personerna här allmänt tråkiga? Nej! Det är av den enkla anledningen att det känns som vi alla här enbart vill framstå som stora spelexperter och synas och få beröm av andra. Jag ska ge lite exempel på vad jag menar samt hur jag tycker att vi istället borde agera.

Flertalet speldagböcker skrivs i första hand för att vi som skriver dessa verkar tro att just vi är den centrala punkten här på sharps.se. Samma sak gäller alla oss som har egna bloggar eller liknande sajter. Har vi inga läsare eller inte får den respons vi så gärna vill ha så är risken stor att vi lägger ner arbetet bara. Jag har sett det ett flertal gånger och kommer antagligen få se det i framtiden också.

Vi älskar också att skriva ett flertal rekar, gärna flera samma dag i olika ligor och med relativt fattig information. Vidare är vi överallt och berättar om vad vi har spelat och vad vi inte har spelat men hade tänkt spela. Vi kan även visa avundsjuka och älskar ibland att kritisera varandras spel.

Allting härleder till ett enda behov och det är att få synas, få vara den som alla ser upp till. Jag säger inte att det behovet är felaktigt men jag tror vi alla behöver tänka till både en och två gånger på hur vi bör agera och vara som "spelexperter". Enligt mig finns det tillräckligt med spelexperter i traditionell media som är fruktansvärt dåliga - av just samma anledning - det viktigaste är att få synas och kasta ur sig tips till höger och vänster.

Jag vill ge ett tips till oss alla här som jag själv försöker jobba med. Det är att jag ska vara min egen spelexpert och det är till mig själv som jag ska analysera och reka. Jag har min speldagbok i syftet att utveckla mig själv - även om jag är överlycklig ifall andra tycker det jag skriver är bra. Det är ju ett sidomål, det kan jag inte sticka under stol med.

Men jag tycker vi ska bygga från grunden och sen får resan visa vad slutresultatet blir. Vi är på tok för många som börjar i fel ände, nämligen att vi är de fullfjädrade spelexperterna som ska leverera bäst tips hela tiden, och ofta blir det bara pannkaka och ett avslutat användarkonto, en nerlagd blogg eller en dagbok som inte är rolig att skriva längre. Detta, enbart för att vi börjar i fel ände. Bygger vi grunden från början kommer också resan bli bättre och vi kommer inte ha samma behov av att synas, och det kommer med stor sannolikhet generera fler intressanta speldagböcker, bloggar eller vad det nu är.

De rekar som finns på sharps.se känns som jag skrev ovan väldigt fattiga många gånger och en del har säkert väldigt dålig statistik på sina rekar där. Jag har inte orkat gå igenom alla ännu men funderar på att göra det en dag, åtminstone ett par månader bakåt. Visst kan rekarna vara bra även om spelen inte alltid sitter, så fungerar det ju dessvärre. Men vad är syftet när vi skriver en rek? Jag tycker vi samtliga ska ställa oss den frågan. Mitt svar är att när jag väl har något extra bra att komma med, då skriver jag en rek som samtliga kan se utan att leta upp den specifika tråden först. Jag får även enorm prestationsångest kan jag säga när jag skriver en sådan rek, just för att jag inte vill delge något som inte är bra. Efteråt kan jag andas ut och känner mig nöjd, visst jag har fyra av fyra och jag vet att mitt fall kan komma där också. Jag är inte fullfjädrad på min resa men jag försöker att nå dit.

Min tanke är att när vi skriver rekar ska de också vara något extra bra, inte bara något som jag tror har ett litet värde, t ex min miss i dag på Juventus - Inter som jag analyserade fram till över 2.5 mål. Men aldrig att jag skulle skriva ner den som rek till 1.97, men hade den gett 3.20 så hade vi hamnat i ett annat läge.

Jag skriver inte ner detta för att jag ryggat spel som inte suttit eller är sur av annan anledning, men jag har märkt att det kastas ut saker till höger och vänster. Så på samma sätt som vi försöker öka kvalitén i vanliga trådar med lite synpunkter och information varför vi har gjort våra spel, så tycker jag vi kan öka kvalitén på andra områden här på sajten också.

Jag började skriva detta när jag såg att en helt ny medlem skriver en rek det första han gör, inget fel med det men det tar tid att bygga upp ett förtroende eller status. Jag är själv den som kastade in en rek relativt tidigt och det är ett av få sätt att bygga upp sin användarkaraktär på sajten, för vi måste synas för att få vara med i gemenskapen. Jag har mitt sätt att synas på, både på gott och ont antar jag men sådan är jag.

Sen vill jag även att topplistan av flest gjorda rekar ska tas bort då det är en lista som är helt irrelevant. Låt oss istället ha en lista med högst ROI i rekarna som gjorts eller liknande, det ger mycket mer att kolla in.

Tillsammans kan vi göra den här sidan till något väldigt bra, förvisso är den väldigt bra redan och jag trivs här. Men jag tycker vi medlemmar kan öka kraven på oss själva, speciellt när vi enbart skriver i syftet att någon annan ska läsa det.

Kanske vi borde ha två olika "rektrådar", en där vi skriver ner våra normala rekar och en där vi lägger in rekar när vi verkligen har något extra bra att flagga med.

Ordet är fritt ifall någon nu orkat läsa igen det här. Vad har ni för synpunkter på ovan och finns det andra saker som vi tillsammans kan jobba med för att utvecklas både som spelare, spelexperter och gruppmedlemmar? För jag tror att vi alla vill ha en trivsam plats att hänga på och samtidigt dela med oss av det vi har att bjuda på.

Kanske var jag bara uttråkad för att mitt internet inte fungerar som det ska - och av den anledningen började skriva ner det här. Men ingen blev världsmästare utan ett hårt arbete bakom.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chrille123 (+2)
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 01:13   #2
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
***** har ett ego som måste matas, jag med, bara därför jag rekar!
Tycker detta summerar problemet bra. Det handlar inte om att hjälpa andra att vinna pengar genom att belysa bra spel utan det viktigaste är att "mata egon". Detta uttalande va något av det första jag fick höra på forumet här när jag undrade varför folk bara slängde ut spel till höger och vänster och på den tiden fördes det inte ens statistik i form av spreadsheets som numera gör att man kan göra en bedömning av om personen som skriver kan vara något att lita på. Fast om man startar tillräckligt många nya spradsheets så blir väl tillslut någon bra, men det är väl ett problem i sig... ändå fick jag äta upp mina ord när jag ifrågasatte problemet. Diskussionen verkar vara uppe på tapeten igen men det verkar dock vara mer acceptabelt nu, vi får väl se vart det leder!

Senast redigerad av Lazlo den 2011-02-14 klockan 01:20.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 05:33   #3
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Nu har jag bara skummat igenom här lite och är jävligt trött, så svarar på lite mer imorgon antagligen

Citat:
Min tanke är att när vi skriver rekar ska de också vara något extra bra, inte bara något som jag tror har ett litet värde, t ex min miss i dag på Juventus - Inter som jag analyserade fram till över 2.5 mål. Men aldrig att jag skulle skriva ner den som rek till 1.97, men hade den gett 3.20 så hade vi hamnat i ett annat läge.
Här tycker jag du tänker lite galet. Hittar du värde i en match kan det aldrig i vara fel att dela med sig av den som REK på forumet, det som är problemet och som du också nämner är när REKarna postas halvfattigt utan något vidare jobb bakom och som verkar vara mest en jakt på $harps eller något.

Om du tänker att någon tycker de har hittat lite värde i en match och postar en komplett REK på forumet, så kan du lika gärna hitta ett annat spel som du anser att det är mer värde i på en annan marknad, utav den info du fick i REKen.

Nä, mer REKar av kvalité till folket
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 06:26   #4
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Hur är det är möjligt att bli den_som_alla_ser_upp_till genom att slänga ur sig avföring?
I min normalbegåvade hjärna är det en motsägelse.

Anledningen till att kvaliteten på forumet blir sämre har nog snarare att göra med att forumet har börjat locka till sig allt fler rekreationella bettare, som tycker att en ROI på 104% är uselt.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 10:56   #5
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Gotland
Inlägg: 271
Sharp$: 654

Fotboll Side plays "t
Stats: 39 - 24 - 0
ROI: 136.71%
Vinstprocent: 61.90%

Standard

som sagt finns det värde i spelet så är det bra rek även om oddset är 1.75

Är det en kvalitetsrek med bra info och fakta så är inte oddset det viktigaste,bara det finns värde i spelet! och att andra läsare kan få upp ögonen för matchen och kanske hitta något/några egna spel på den!
robbson11 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 14:10   #6
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4294
Standard

Hittar folk värde i en match och har bra information så måste väl så klart får lägga upp reken på forumet.

Det är väl upp till var och en bedöma om det är en värd rek eller inte?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är uppkopplad nu   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 14:30   #7
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En rek kan aldrig vara dålig, stämmer bara all fakta och siffrorna så ser jag inget fel med en rek. Det gör en lite rikare på information, roligt att se saker från andras perspektiv.

Rovfisken666, att alla ska framstå som spelexperter. Kasta inte sten i ett glashus, titta dig själv i spegeln (Inget personligt)

Du har hängt på forumet i 1 månad, och det är naturligtvis bra. Har inte heller hängt här så mycket, men att döma ut hela sidan och communityn för att massa r&k-folk har kommit är lite väl. Ge det tid så kommer de att försvinna med tiden.
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 15:19   #8
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robbson11 Visa inlägg
som sagt finns det värde i spelet så är det bra rek även om oddset är 1.75

Är det en kvalitetsrek med bra info och fakta så är inte oddset det viktigaste,bara det finns värde i spelet! och att andra läsare kan få upp ögonen för matchen och kanske hitta något/några egna spel på den!
Ni har missuppfattat mig, det är inte oddset jag stör mig på utan marginalen för värdet. Ifall någon tycker att det är 50% chans att det blir en etta och de hittar ett odds på 2.01 så skit i att lägga ut en rek då värdet och marginalen är för liten. Men anser du att det är 80% chans för en etta och du hittar ett odds på 1.45 så finns det värde och även en del marginal att gå på! Då finns det anledning att lägga ut en rek. I dag tror jag hälften av alla rekar inte ens värderas.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 15:20   #9
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fondell Visa inlägg
En rek kan aldrig vara dålig, stämmer bara all fakta och siffrorna så ser jag inget fel med en rek. Det gör en lite rikare på information, roligt att se saker från andras perspektiv.

Rovfisken666, att alla ska framstå som spelexperter. Kasta inte sten i ett glashus, titta dig själv i spegeln (Inget personligt)

Du har hängt på forumet i 1 månad, och det är naturligtvis bra. Har inte heller hängt här så mycket, men att döma ut hela sidan och communityn för att massa r&k-folk har kommit är lite väl. Ge det tid så kommer de att försvinna med tiden.
Läste du ens min text eller endast svaren som jag fick på det jag skrivit?
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 16:08   #10
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Flertalet speldagböcker skrivs i första hand för att vi som skriver dessa verkar tro att just vi är den centrala punkten här på sharps.se. Samma sak gäller alla oss som har egna bloggar eller liknande sajter. Har vi inga läsare eller inte får den respons vi så gärna vill ha så är risken stor att vi lägger ner arbetet bara. Jag har sett det ett flertal gånger och kommer antagligen få se det i framtiden också.
Jag ser inget negativt med speldagböcker, även ifall de läggs ner. Att se allt från olika perspektiv är bra, det behöver man ibland.

Citat:
Men jag tycker vi ska bygga från grunden och sen får resan visa vad slutresultatet blir. Vi är på tok för många som börjar i fel ände, nämligen att vi är de fullfjädrade spelexperterna som ska leverera bäst tips hela tiden, och ofta blir det bara pannkaka och ett avslutat användarkonto, en nerlagd blogg eller en dagbok som inte är rolig att skriva längre. Detta, enbart för att vi börjar i fel ände. Bygger vi grunden från början kommer också resan bli bättre och vi kommer inte ha samma behov av att synas, och det kommer med stor sannolikhet generera fler intressanta speldagböcker, bloggar eller vad det nu är
Ser fortfarande inte vad som är felet, ger folk bra rekar så är det bara positivt. Synd ifall det inte håller i längden och att de inte fortsätter. Utbudet på rekar med fakta är alltid bra, kalle-anka rekar kan vi skippa har dock inte sett många sådana här på sharps.

Citat:
Min tanke är att när vi skriver rekar ska de också vara något extra bra, inte bara något som jag tror har ett litet värde, t ex min miss i dag på Juventus - Inter som jag analyserade fram till över 2.5 mål. Men aldrig att jag skulle skriva ner den som rek till 1.97, men hade den gett 3.20 så hade vi hamnat i ett annat läge.
3.20 i ett ö/u 2.5, möjligtvis kan man se det när Barcelona spelar och isåfall är det under. Ifall du har en bra tail på u2.5 så ser jag inte en omöjlighet att trycka av på 1.8, man kan inte alltid få runt 2 ggr för ett spel som är bra.

Det kvittar ifall man skriver rekar för att tillfreställa sig själv, hjälpa folk eller försöka skapa sig ett namn. Kommer säga det igen, att presentera fakta, siffror och sina tankar är bra, förstår inte varför du har hängt upp dig på det här med dåliga rekar.

Citat:
Sen vill jag även att topplistan av flest gjorda rekar ska tas bort då det är en lista som är helt irrelevant. Låt oss istället ha en lista med högst ROI i rekarna som gjorts eller liknande, det ger mycket mer att kolla in.
Varför är det irrelevant att ha en lista med flest rek-trådar. Visar att personen har ett intresse för att skriva och leta upp fakta. Att senare ha en roi på sina rekar är ju naturligtvis inte heller så vettigt, att få upp en stabil roi på rekar kommer ta år.

Ser hellre att rekaren har skrivit x-antal trådar än att han har 170 % roi på två rekar.

Och ja, jag har läst din tråd
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Korsikanen (+5)
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 16:08   #11
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 47
Sharp$: 1600
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
När jag surfar runt på sharps.se kan jag ibland bli lite smått irriterad. Vad är det då som gör att den här irritationen infinner sig?
Touché! Denna tråden irriterar mig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fondell (+10), Korsikanen (+5), saman (+5), Gb (+5)
R9B1N är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 16:31   #12
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Rent allmänt ger jag snart upp att tro att en majoritet av alla jag springer på när jag hoppar runt på nätet ska vara någorlunda vettiga. Det gäller att dra i nödbromsen nu och filtrera hårdare än normalt. Enbart jobba för att skapa sitt eget lilla nätverk känns det som och inte försöka ha en stor och öppen kommunikation, för det kommer alltid att misslyckas känns det som. Människan verkar vara sådan av naturen.

Hela mitt inlägg ovan var i grunden för att vi samtliga borde utvecklas och försöka skapa något som är lite bättre än det vi i dag gör. Men det misstolkas och det ska svaras på saker som inte är skrivit ens. Hur kan det bli så snett? Var jag så dålig på att formulera mig mitt i natten eller hade vi alla bara otur när vi tänkte?

fondell:

Jag stör mig på speldagböcker där utgångspunkten är att mata mig med information, lika mycket som jag stör mig på att Micke Nybrink inom travet ska komma med sina tips och funderingar hela tiden. Håll käften till ni har något att komma med säger jag. Det känns som att alla har ett sjukt stort behov av att ge tips fastän de inte har några. Lite samma syndrom som att jag måste spela fastän jag inte ens ser värde i vissa matcher. Det finns nämligen en del speldagböcker eller bloggar för den delen som jag börjat läsa men det första som står är hur fantastiska tips som ska delges och redan samma dag kommer minst ett par stycken. Senast i dag läste jag om en kille som snackar stort med sin nya rating eller ranking i europeiska ligor. Det första han gör som medlem här är detta, kunde han inte presentera det först innan han snackar stort om det? Den tråden gav mig ingenting men likväl hyllas han som kung redan. Idioti är mitt ord.

Jag har aldrig sagt att det är fel med bra rekar. Men är rekar bra när samma person lyckas kasta ut åtta st under samma dag? Då kan jag lika gärna bara kolla in sheet eller liknande, det ger mig lika mycket som att se vad någon skriver i "dagens-trådarna". Visst, det står lite text också men det kan vem som helst skriva ihop. Jaktenpåmiljonen har ju fått kritik av många för hans sätt att skriva rekar t ex. Nä, skriv som sagt när ni har något att komma med och inte när vi bara vill synas.

Jag har hängt upp mig på detta då jag tror att ett flertal rekar inte ens är värderade innan de skrivs. Jag kan ge exempel på det ifall du inte tror mig

Ja, men grattis, kalle anka skrev 800 rekar förra året och hans intresse är stort, hans namn syns på förstasidan men killen är lika usel på att tippa som Nybrink. Grattis, till vilken nytta ska vi ha den listan då? Otroligt att du ens kan tycka att den listan är vettig.

Citat:
Du har hängt på forumet i 1 månad, och det är naturligtvis bra. Har inte heller hängt här så mycket, men att döma ut hela sidan och communityn för att massa r&k-folk har kommit är lite väl. Ge det tid så kommer de att försvinna med tiden.
Om du nu läst det jag skrivit. Kan du då vara snäll att förklara ovanstående citat från dig? För var dömer jag ut hela sidan? Om jag minns rätt så står det faktiskt följande i min tråd.
Citat:
Tillsammans kan vi göra den här sidan till något väldigt bra, förvisso är den väldigt bra redan och jag trivs här. Men jag tycker vi medlemmar kan öka kraven på oss själva, speciellt när vi enbart skriver i syftet att någon annan ska läsa det.
Att du sen snackar om stenar i glashus är konstigt. Funderade du ens på varför jag använde mig av uttryck som "vi" och inte "ni"? Är det då konstigt ifall jag ifrågasätter om du faktiskt läst vad jag skrivit.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 16:32   #13
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av R9B1N Visa inlägg
Touché! Denna tråden irriterar mig
Sex inlägg på tio månader, varav detta var ett.....
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 16:45   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 1443

2-6 BETTING 2012-2013 (AVS
Stats: 239 - 267 - 36
ROI: 102.44%
Vinstprocent: 47.23%

Standard

Ett spel med värde ska självklart rekas oavsett hur stort eller litet värdet är. Det är vinnande i längden och spela värdespel punkt slut. Man anpassar insatsen efter värdet bara. Sen om du rovfisken666 irriterar dig på spel med 1 punkts värde får det stå för dig. Alltid upp till var och en och lägga sina spel efter egna värderingar. En bra rek är alltid bra i informationssyfte. Det kommer alltid finnas rekar som man är oense om eller spelat på olika sidor. Om någon pajas lägger en kass rek helt utan viktig info blir man såklart irriterad men jag har inte sätt särskilt mycket av den sorten hittils iaf. Bara ignorera undantagen.
__________________
zleeper
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zleeper är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 16:55   #15
 
RedXs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 165
Sharp$: 201

Kryssa lugnt
Stats: 10 - 10 - 0
ROI: 208.55%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Det går inte att tro att ett publikt forum som är öppet för alla enbart ska innehålla kvalitetsinlägg. Man får ta det goda med det onda helt enkelt och antingen se till att göra egna kompletterande analyser/efterforskningar till de rekar som finns eller skapa ett slutet nätverk av cappare som har de egenskaper man eftersträvar. Samtliga bettingforum jag känner till lider av samma "problem", dvs att det finns många mindre duktiga cappare som slänger ur sig rekar till höger och vänster. Det ligger i sakens natur och jag tror inte att det går att göra något åt det.

Jag kan hålla med om att det finns en stor förbättringspotential beträffande vissa aspekter av forumet, men vad är alternativet? Alla måste vi börja någonstans och om man inte gillar de rekar som en viss användare slänger ur sig kan man alltid trösta sig med att det inte finns något krav på att läsa dem.

Jag tror att en bättre approach vore att välkomna nya skribenter/rekare och komma med konstruktiv kritik kring deras rekar. Vad är bra och vad är mindre bra? Uppmuntra en diskussion kring rekarna i stället för att irritera dig på dem.
__________________
Kryssa lugnt:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
RedX är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 17:00   #16
 
Korsikanens avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Falun/Stockholm
Inlägg: 363
Sharp$: 1

Tävlingsallsvenskan
Stats: 30 - 31 - 5
ROI: 95.88%
Vinstprocent: 49.00%

Standard

Alltså, vad är det du vill egentligen? Hjälp mig förstå för jag greppar det inte. Först säger du att folk bara borde reka när de har något speciellt att komma med, och sedan att i princip bara grova överodds borde rekas? Det kan absolut finnas värde i 1.97 på ett under/över, faktum är som fondell säger, att det är där såna odds ligger om det inte är t.ex under på ett barca spel. Faktum är att de odds du verkar vilja ha är extremt sällsynta, och det är såna du vill ha rekar på? Då kommer det inte bli mycket aktivitet på rek-delen av forumet iallafall.


Att du sedan stör dig på folk som syns fast de enligt dig slänger upp "dåliga" rekar, det är ditt val, men såna tenderar till att sålla ut sig själva tids nog. Att du själv har satt 4/4 säger ingenting i långa loppet. Att du sen pratar om att folk bara vill göra sig ett namn och synas, jag får intrycket att du är en av dem. Att vilja utvecklas till en bättre rekare/spelare är all good, men hur har du tänkt dig att det ska ske om du anser att alla borde ligga på den nivån redan? Vad sägs om att konstruktivt ge respons istället till rekar som du anser är dåliga? Att skriva en wall of text där du gnäller kommer inte hjälpa någon.

Mvh
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
saman (+5), Gb (+5), Vlad (+5)
Korsikanen är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 18:10   #17
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Jag gillar det, det är bra med kukmäteri, besserwissers och några one hit wonders som kommer och går bland speldagböckerna. Är ju precis det som är den stora charmen med spelforum.

Senast redigerad av Slurf den 2011-02-14 klockan 18:14.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 18:16   #18
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 47
Sharp$: 1600
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Sex inlägg på tio månader, varav detta var ett.....
Ja, tänka sig! Tur att du skriver för 80 personer så du fyller ut för sånna som mig som inte orkar skriva

Och jag läser på denna sida varje dag även om jag inte "syns", jag har dock sett såpass mycket från din sida för att dra slutsatsen att du inte är den skarpaste kniven i lådan. Du har ändå lyckats att bli den personen som syns mest och gapar mest på bara en månad, en bedrift i sig, grattis till dig din uppmärksamhetssökande nolifer. Lycka till med dina livereferat i chatten, säkert många som älskar se chatten bli sönderspammad av onödigt dravvel.
Du ska dock ha cred för att du kommentera en sport du aldrig någonsin har sett och hoppade på spelarna för att dom sög när du inte har en aning om vad du ens tittar på, det är humor på hög nivå, det förgyllde iaf Superbowl för mig detta året (ni som var inne i chatten vet vad jag pratar om)

Akta så inte Qirren bannar dig 10 minuter denna gång så du får skapa en till tråd vettja, dina trådar uppfyller så stor funktion!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fondell (+100), saman (+5)
R9B1N är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 18:36   #19
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sharps är en bra sida för alla nybörjare, det finns bra information om hur man ska hantera sin spelkassa och bli en seriös spelare. Det finns också bra med tillgängliga spel för alla som vill rygga någonting och en bra aktivitet i forumen. Men alltså, det är ju någonting som saknas, det håller tror jag de flesta med om. Ett problem är att personer som inte alls är några erfarna spelare tar över och dominerar, leker besserwissers med tveksamma åsikter, och ett annat att en helt ny person på forumet som plötsligt går 15-3 blir en hyllad "expert" direkt för att sen direkt försvinna om det börjar gå lite dåligt tex.

Hur ska man då lösa det här? Jag tror man får skapa lite ordning genom att anställa några experter, ge dom en egen hörna eller fond att sköta, om sidan drar in någonting kan man väl diskutera en ev. avkastning för personen också. Tex som vi hade på bettingforce en gång i tiden med ett antal "experter" som startade med en kassa på 10 000 kr var. Det hade varit intressant med något liknande här på Sharps. Jag hade också gärna sett lite nya krönikörer, artiklar från användare här på sidan, och då av folk som verkligen kan någonting.

Givetvis är kvalitén på rekar under på sidan väldigt ojämn, och vem vet om användaren är en självutnämnd expert eller om han verkligen kan någonting, när han rabblar upp en massa stats o avslutar med "kanonvärde". Finns inte särskillt många seriösa bettare som ryggar dessa spel, även med uttalad kanoninfo, då personen som skriver har typ 20 spel noterade i hans spread. Kolla bara på Boored som har över 12 000 spel antecknade i hans spread, hur många av dessa är från användare på Sharps? Det är inte så värst många i alla fall, och det är ett teckan på att någonting inte är bra.

Mitt tips är alltså att skapa lite ordning och en viss hierarki, skapa lite verkliga experter istället för självutnämnda experter som startar nya spreadsheet så fort det går dåligt. Behövs det hjälp med rekrytering av vettiga personer som kan bidra, är jag vill att hjälpa till att försöka ge er några lämpliga.

Har knappast varit aktiv här på sidan de senaste månaderna, och jag vet att en del här har en negativ åsikt om mig pga att jag är i betalspels-branschen numera. Men kan tänka mig att diskutera lite mer här framöver, om det sker i en trevlig ton och inte massa pajkastning osv.

Mvh
Luckystrike

Senast redigerad av Luckystrike den 2011-02-14 klockan 18:38.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 18:50   #20
 
Talyss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boston, Massachusetts
Inlägg: 495
Sharp$: 554
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luckystrike Visa inlägg
Kolla bara på Boored som har över 12 000 spel antecknade i hans spread, hur många av dessa är från användare på Sharps? Det är inte så värst många i alla fall, och det är ett teckan på att någonting inte är bra.
Även om jag förstår vad du menar så spelar just Boored efter system och odds-rörelser, därför är en rek relativt ointressant för just honom om han nu väljer att strikt spela efter sina system.

Rätta mig om jag har fel.
Talys är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 18:53   #21
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av talysbajare Visa inlägg
Även om jag förstår vad du menar så spelar just Boored efter system och odds-rörelser, därför är en rek relativt ointressant för just honom om han nu väljer att strikt spela efter sina system.

Rätta mig om jag har fel.
Det är väl någonting som han får svara på själv, om det är så. Men han har ju en mängd ryggade spel från personer på tex Blogabet och några här på sharps, så det verkar inte så.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:04   #22
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Var ju någon REK på en polle som gav 1.20 eller liknande.

Om jag förstod det rätt var det ganska grovt överodds där, så man får ju ta chans vs risk antar jag. Sedan är det ju rätt få med REK och då kan man knappast vara knusslig va, känns ju sisådär att sparka ut en kille som inte hade råd med rätt matchdräkt i korpen så får man lira med en man mindre.


: >
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:05   #23
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Korsikanen Visa inlägg
Alltså, vad är det du vill egentligen? Hjälp mig förstå för jag greppar det inte. Först säger du att folk bara borde reka när de har något speciellt att komma med, och sedan att i princip bara grova överodds borde rekas? Det kan absolut finnas värde i 1.97 på ett under/över, faktum är som fondell säger, att det är där såna odds ligger om det inte är t.ex under på ett barca spel. Faktum är att de odds du verkar vilja ha är extremt sällsynta, och det är såna du vill ha rekar på? Då kommer det inte bli mycket aktivitet på rek-delen av forumet iallafall.


Att du sedan stör dig på folk som syns fast de enligt dig slänger upp "dåliga" rekar, det är ditt val, men såna tenderar till att sålla ut sig själva tids nog. Att du själv har satt 4/4 säger ingenting i långa loppet. Att du sen pratar om att folk bara vill göra sig ett namn och synas, jag får intrycket att du är en av dem. Att vilja utvecklas till en bättre rekare/spelare är all good, men hur har du tänkt dig att det ska ske om du anser att alla borde ligga på den nivån redan? Vad sägs om att konstruktivt ge respons istället till rekar som du anser är dåliga? Att skriva en wall of text där du gnäller kommer inte hjälpa någon.

Mvh
Det är dessvärre inte lönt att bemöta ditt svar då du inte har greppat inneböärden av det jag skrev.

rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:13   #24
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av R9B1N Visa inlägg
Ja, tänka sig! Tur att du skriver för 80 personer så du fyller ut för sånna som mig som inte orkar skriva

Och jag läser på denna sida varje dag även om jag inte "syns", jag har dock sett såpass mycket från din sida för att dra slutsatsen att du inte är den skarpaste kniven i lådan. Du har ändå lyckats att bli den personen som syns mest och gapar mest på bara en månad, en bedrift i sig, grattis till dig din uppmärksamhetssökande nolifer. Lycka till med dina livereferat i chatten, säkert många som älskar se chatten bli sönderspammad av onödigt dravvel.
Du ska dock ha cred för att du kommentera en sport du aldrig någonsin har sett och hoppade på spelarna för att dom sög när du inte har en aning om vad du ens tittar på, det är humor på hög nivå, det förgyllde iaf Superbowl för mig detta året (ni som var inne i chatten vet vad jag pratar om)

Akta så inte Qirren bannar dig 10 minuter denna gång så du får skapa en till tråd vettja, dina trådar uppfyller så stor funktion!
Ja, det är ju trevligt att den stora gruppen kan ha kul åt andra personer. Jag bjuder på det, men har tanken slagit dig någongpng att det finns självironi och att en del kanske kastar ut sig saker utan att det är seriöst? Om inte kan du ju ta en koll på mina två inlägg i avreageringstråden! Men hellre smart och ensam än dum med många!
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:19   #25
 
Korsikanens avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Falun/Stockholm
Inlägg: 363
Sharp$: 1

Tävlingsallsvenskan
Stats: 30 - 31 - 5
ROI: 95.88%
Vinstprocent: 49.00%

Standard

Kul att du har så höga tankar om dig själv och inte ens orkar bemöda dig med att utveckla något som många här (enligt dig) verkar missuppfatta, det förstör liksom hela poängen med att diskutera. Men du verkar ju å andra sidan inte vilja lyssna heller så att din ovilja mot att utveckla är helt legitim.

Mvh
Korsikanen är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:29   #26
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luckystrike Visa inlägg
Sharps är en bra sida för alla nybörjare, det finns bra information om hur man ska hantera sin spelkassa och bli en seriös spelare. Det finns också bra med tillgängliga spel för alla som vill rygga någonting och en bra aktivitet i forumen. Men alltså, det är ju någonting som saknas, det håller tror jag de flesta med om. Ett problem är att personer som inte alls är några erfarna spelare tar över och dominerar, leker besserwissers med tveksamma åsikter, och ett annat att en helt ny person på forumet som plötsligt går 15-3 blir en hyllad "expert" direkt för att sen direkt försvinna om det börjar gå lite dåligt tex.

Hur ska man då lösa det här? Jag tror man får skapa lite ordning genom att anställa några experter, ge dom en egen hörna eller fond att sköta, om sidan drar in någonting kan man väl diskutera en ev. avkastning för personen också. Tex som vi hade på bettingforce en gång i tiden med ett antal "experter" som startade med en kassa på 10 000 kr var. Det hade varit intressant med något liknande här på Sharps. Jag hade också gärna sett lite nya krönikörer, artiklar från användare här på sidan, och då av folk som verkligen kan någonting.

Givetvis är kvalitén på rekar under på sidan väldigt ojämn, och vem vet om användaren är en självutnämnd expert eller om han verkligen kan någonting, när han rabblar upp en massa stats o avslutar med "kanonvärde". Finns inte särskillt många seriösa bettare som ryggar dessa spel, även med uttalad kanoninfo, då personen som skriver har typ 20 spel noterade i hans spread. Kolla bara på Boored som har över 12 000 spel antecknade i hans spread, hur många av dessa är från användare på Sharps? Det är inte så värst många i alla fall, och det är ett teckan på att någonting inte är bra.

Mitt tips är alltså att skapa lite ordning och en viss hierarki, skapa lite verkliga experter istället för självutnämnda experter som startar nya spreadsheet så fort det går dåligt. Behövs det hjälp med rekrytering av vettiga personer som kan bidra, är jag vill att hjälpa till att försöka ge er några lämpliga.

Har knappast varit aktiv här på sidan de senaste månaderna, och jag vet att en del här har en negativ åsikt om mig pga att jag är i betalspels-branschen numera. Men kan tänka mig att diskutera lite mer här framöver, om det sker i en trevlig ton och inte massa pajkastning osv.

Mvh
Luckystrike
Den har sina ljusa sidor, absolut. Men det känns som någon skrev ovan att det är ett kukmäteri utan dess like och till sist kommer det att bli RoK 2 av det hela ifall det inte styrs upp någorlunda. Eventuellt borde man rangordnas och liknande och sen finns det olika rek-avdelningar där ens rekar hamnar beroende på var i hierarkin man befinner sig.

Det stora problemet som infinner sig här som på alla öppna forum är just hur "brighta" alla ser sig. När man ser inlägg från nya medlemmar med kanske en mer eller mindre korkad fråga så är det rent ut saght pinsamt när folk hoppar på denne person. Sen sprider det sig och det blir mer en form av vuxingmobbing istället för ett öppet forum där det kan diskuteras.

Möjliogen har folk en tendens till att inte sträva uppåt, eller framåt utan de tycker att det är perfekt som det är. Jag förstår inte den tanken för jag är själv en person som strävar framåt ifall jag ger mig in i något. Oftast när jag skriver här i forumet så är det för att på ett eller annat sätt delge mig av information eller tankar. Ifall folk inte håller med sen, fine. Men det känns även om forumet ibalnd mer blir en chatt och då tappar det hela sin mening antar jag. Jag vet inte exakt vilken tanke skaparna bakom sharps har men min förhopppning är att de vill ha Sveriges bästa spelforum.

Men varje medlem borde ställa lite krav på sig själv tycker jag. Jag klagar inte på Kalle 15 som hittat hit och gör misstag, för det stör inte mig. Men när Bengt 24 ska reka åtta matcher samma dag i olika ligor så undrar jag vad som gick fel. För faktum är att jag skulel kunna reka samtliga mina spel och det skulle vara vinnande men vem fan vill se 15 rekar av mig varje dag, det finns ingen poäng med det. Jag ger mig mig utav det bästa - och min grundtanke är att delge information till övriga. Det kan ses i min rek i skidskyttet som jag inte ens själv kunde spela. Men som någon skrev tidigare, det är inte av den anledningen folk skriver rekar i allmänhet. Sen finns det ett fåtal som jag fått en bra uppfattning om här vilket ju är tur.

Men jag tror det hela kan handla om att folk inte kan ta kritik, utan då slås försvarsställning på med auto. Det märks bl a på hur vissa har svarat på mitt inlägg, de verkar åtminstone ha missat väldigt mycket av det som skrevs. Är folk rädda att någon ska vara bättre än de själva eller vad är problemet? Det är min slutsats åtminstone.

Jag studerade lite dagböcker i dag och jag ser att det finns så sjukt många dagböcker som bara är skapade som om det vore ett chattinlägg en kväll när någon var uttråkad. Kan man då inte ens få efterfråga lite mer seriositet av samtliga användare? Det tydligaste är att vid en dålig start så försvinner skrivandet i speldagboken.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:31   #27
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Det är dessvärre inte lönt att bemöta ditt svar då du inte har greppat inneböärden av det jag skrev.

Då uppenbarligen så många inte kan greppa det som du har skrivit, kan du inte försöka att förklara det på ett lättare sätt? Vad är det som är dåligt, vad skall göras osv!?
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:32   #28
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Med risk för att totalt missförstå det hela så tror jag att det mr rovfisken666 är ute efter mer "matematiska" korrekt rekar.

Ta t.ex Mallorca vs Bilbao idag, om bästa oddset är satt till 2.50 - 3.44 - 3.23 idag så motsvarar det ju på ett ungefär 40-29-31 (om vi räknar 100% payout). Om man då själv kommit fram till att chansen borde vara mer 43-27-30 (2.33 - 3.45 - 3.33) så finns det ju bara värde i raka ettan här. Sedan om ens egen värdering beror på att Bilbao saknar sig ordinare målvakt samt två mittbackar spelar ju mindre roll. Det han lackar ur på är väl spel "tagna ur luften" och rekar som folk har en gutfeeling för. Jag personligen har ingen direkt åsikt gällande detta utan det är väl som med allt annat att man får välja och vraka bland det som postas.

Så vad är det som skiljer folks rekar kontra diverse serviceplays, där är det ju bara ett belopp och ett resultat som postas och sedan ska man antingen lita på att det är ett korrekt spel eller låta bli att köra på det...upp till var och en helt enkelt.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:33   #29
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Korsikanen Visa inlägg
Kul att du har så höga tankar om dig själv och inte ens orkar bemöda dig med att utveckla något som många här (enligt dig) verkar missuppfatta, det förstör liksom hela poängen med att diskutera. Men du verkar ju å andra sidan inte vilja lyssna heller så att din ovilja mot att utveckla är helt legitim.

Mvh
Jag har höga tankar om mig själv, samtidgt har jag höga krav på mig också, det är kanske något som går hand i hand, vad vet jag. Men om jag skriver ett inlägg om äpplen och någon sen svarar om päron så är det svårt att bemöta. Därav hade jag inget att säga dig.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:42   #30
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Med risk för att totalt missförstå det hela så tror jag att det mr rovfisken666 är ute efter mer "matematiska" korrekt rekar.

Ta t.ex Mallorca vs Bilbao idag, om bästa oddset är satt till 2.50 - 3.44 - 3.23 idag så motsvarar det ju på ett ungefär 40-29-31 (om vi räknar 100% payout). Om man då själv kommit fram till att chansen borde vara mer 43-27-30 (2.33 - 3.45 - 3.33) så finns det ju bara värde i raka ettan här. Sedan om ens egen värdering beror på att Bilbao saknar sig ordinare målvakt samt två mittbackar spelar ju mindre roll. Det han lackar ur på är väl spel "tagna ur luften" och rekar som folk har en gutfeeling för. Jag personligen har ingen direkt åsikt gällande detta utan det är väl som med allt annat att man får välja och vraka bland det som postas.

Så vad är det som skiljer folks rekar kontra diverse serviceplays, där är det ju bara ett belopp och ett resultat som postas och sedan ska man antingen lita på att det är ett korrekt spel eller låta bli att köra på det...upp till var och en helt enkelt.
Lite åt det hållet kan jag väl säga. Det viktiga och grundlägagnde är att varje medlem borde öka kraven på sig själv. Vad är syftet med min rek och är den tillräckligt bra eller rekar jag den för att jag inte har något bättre för mig. Sen behöver vi inte alla bli identiska i våra rekar men vi borde ha krav på oss själva, för skulel inte jag haft det så hade det funnits tio rekar om dagen från mig - hade folk reagerat då? Antagligen ja.

Jag tycker dock det är super med ett öppet forum där alla kan säga sitt, men bara för att det är så och alla har möjligheten att komma till tals så behäver ju inte det innebära att vi måste ha dålig kvalité på det vi säger - det finns nämligen inget motsatsförförhållande i detta, så det går att ha ett öppet forum med hög kvalité.

Jag tycker dock att när folk lämnar sina rekar så ska det förutom värdet även finnas en viss felmarginal för vi är aldrig helt rätt på en uppskattning av ett lags chanser så länge det rör sig om idrott. Hade det varit roulette så hade det varit en annan sak. Som Pacman skriver, är min värdering 42% på hemmlaget och oddset är satt till 40% så finns där värde men antagligen ingen felmarginal vilket borde få användaren att fråga sig själv en extra gång ifall det är något att lägga ut.

Låt dessa rekar med smalt värde och ingen marginal behandlas i vanliga trådar utan att det ska läggas som en rek som ska synas på förstasidan är min idé här. För diskussioner behöver vi alltid ha om alla matcher.

Jag hoppas några förstår och för er som inte kan, eller ens vill förstå så finns det inte så mcyket att diskutera överhuvudtaget.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:44   #31
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Då uppenbarligen så många inte kan greppa det som du har skrivit, kan du inte försöka att förklara det på ett lättare sätt? Vad är det som är dåligt, vad skall göras osv!?
Kortfattat: Ha högre krav på sig själv vad det än gäller. Sluta ge rekar för egokickar. När du chattar så ha självdistans även om du skryter. Men framför allt det jag skrev först, ha högre krav på oss själva.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:47   #32
 
Korsikanens avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Falun/Stockholm
Inlägg: 363
Sharp$: 1

Tävlingsallsvenskan
Stats: 30 - 31 - 5
ROI: 95.88%
Vinstprocent: 49.00%

Standard

Jag svarar på delar av det du skriver i din text, så hur du får det till att jag inte gör det är oförståeligt för mig. Jag frågar sedan om du har lust att utveckla resten, varpå du dumförklarar mig. Var det inte du som tidigare också klagat på att människor är helt oresonliga och att det är låg nivå på internet? Att du ens svarar på mitt inlägg fast du anser att det inte kräver ett svar är också märkligt. Du placerade just dig själv i samma fack som du dömer ut.

Då ingen annan i tråden heller verkar ha full koll på vad du menar och du inte vill utveckla så blir diskussionen meningslös.
Edit: Såg precis svaret ovan, var det så svårt verkligen?
Korsikanen är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:48   #33
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av R9B1N Visa inlägg
[...]
Ja, det märks att du aldrig ställt krav på varken dig själv eller din omgivning. Men faktum är, har du otroligt bra betalt så bör man också kunna ställa än högre krav. Och om någon gör något dåligt i SB så är det berättigat att framföra kritik. Du däremot sitter och tycker att dessa gjorde en helt klockren insats och inget kunde göras bättre, samt att ingen ens var i närheten av dålig. Självkritik har du aldrig hört talas om heller va? Hade det varit glada amatörer så hade jag nog inte sågat en viss person där längs fotknöälarna, men med den lönen ska han prestera bättre. Men det kanske du lär dig en dag.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:49   #34
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

"Det tydligaste är att vid en dålig start så försvinner skrivandet i speldagboken".


Anledningen till att folk inte fortsätter med sina dagböcker har väl du inte en blekaste aning om? Du SPEKULERAR i att dagböcker avlslutas så fort det går dåligt, kan säkert stämma i ett och annat fall. Men det har aldrig slagit dig att folk i det stora hela har andra saker att göra än att skriva rekar långa som romaner? Som för övrigt antagligen INGEN orkar läsa iaf. Kan det helt enkelt kanske vara så att man kanske börjar på en dagbok, och sen inser efter ett tag att man faktiskt inte har tiden till att skriva i den? Men du som har gått 4/4 har en väldigt massa åsikter om hur det ska vara, helt ok, vi lever i ett demokratiskt land. Men kan du inte ta till dig att andra tycker helt annorlunda så kommer få att lyssna på dig. Kom igen när du åtminstone har rekat en 200 spel, så får vi se hur det låter.
__________________
Twitter: @gbmoy

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Majo (+10), Jonken (+1)

Senast redigerad av Gb den 2011-02-14 klockan 19:54.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:50   #35
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 47
Sharp$: 1600
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Ja, det är ju trevligt att den stora gruppen kan ha kul åt andra personer. Jag bjuder på det, men har tanken slagit dig någongpng att det finns självironi och att en del kanske kastar ut sig saker utan att det är seriöst? Om inte kan du ju ta en koll på mina två inlägg i avreageringstråden! Men hellre smart och ensam än dum med många!
Det låter ju vettigt detta, du har "självironi" och därför startar du trådar, spammar chatten för att folk ska skratta åt dig och tycka du är rolig? Skillnad på rolig och tragisk dock. Tror inte någon tycker du är speciellt rolig tbh.

Och sen att du skulle "kasta ur dig saker utan att det är seriöst" är det ytterliggare något av dina obegripliga skämt? Med tanke på att du i stort sett alltid skriver en novell när du är i farten så känns det ju konstigt.....Nä, jag fattar fan ingenting Klipp dig och skaffa dig ett jobb är mitt råd till dig.
R9B1N är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:59   #36
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 47
Sharp$: 1600
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Ja, det märks att du aldrig ställt krav på varken dig själv eller din omgivning. Men faktum är, har du otroligt bra betalt så bör man också kunna ställa än högre krav. Och om någon gör något dåligt i SB så är det berättigat att framföra kritik. Du däremot sitter och tycker att dessa gjorde en helt klockren insats och inget kunde göras bättre, samt att ingen ens var i närheten av dålig. Självkritik har du aldrig hört talas om heller va? Hade det varit glada amatörer så hade jag nog inte sågat en viss person där längs fotknöälarna, men med den lönen ska han prestera bättre. Men det kanske du lär dig en dag.
Antar att du menar Superbowl här? Intressant att DU av alla människor har en åsikt om detta, du vet inte ens vad det är för sport. För övrigt va jag inte inne i chatten under mitt nick, då jag var hos en polare och kollade matchen, och skrev såldedes inget i chatten. Så du måste drömt/hittat på att jag tyckte "dessa gjorde en klockren insats", för jag sa inte ett ord i chatten under natten, jag kollade matchen och skrattade åt dig emellanåt.

Känns rätt lönlöst att diskutera med dig samt att vi är ganska offtopic, så jag ska sluta skriva i din fantastiska tråd nu, och låta dom som vill diskutera göra detta.
R9B1N är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:00   #37
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Den har sina ljusa sidor, absolut. Men det känns som någon skrev ovan att det är ett kukmäteri utan dess like och till sist kommer det att bli RoK 2 av det hela ifall det inte styrs upp någorlunda. Eventuellt borde man rangordnas och liknande och sen finns det olika rek-avdelningar där ens rekar hamnar beroende på var i hierarkin man befinner sig.

Det stora problemet som infinner sig här som på alla öppna forum är just hur "brighta" alla ser sig. När man ser inlägg från nya medlemmar med kanske en mer eller mindre korkad fråga så är det rent ut saght pinsamt när folk hoppar på denne person. Sen sprider det sig och det blir mer en form av vuxingmobbing istället för ett öppet forum där det kan diskuteras.

Möjliogen har folk en tendens till att inte sträva uppåt, eller framåt utan de tycker att det är perfekt som det är. Jag förstår inte den tanken för jag är själv en person som strävar framåt ifall jag ger mig in i något. Oftast när jag skriver här i forumet så är det för att på ett eller annat sätt delge mig av information eller tankar. Ifall folk inte håller med sen, fine. Men det känns även om forumet ibalnd mer blir en chatt och då tappar det hela sin mening antar jag. Jag vet inte exakt vilken tanke skaparna bakom sharps har men min förhopppning är att de vill ha Sveriges bästa spelforum.

Men varje medlem borde ställa lite krav på sig själv tycker jag. Jag klagar inte på Kalle 15 som hittat hit och gör misstag, för det stör inte mig. Men när Bengt 24 ska reka åtta matcher samma dag i olika ligor så undrar jag vad som gick fel. För faktum är att jag skulel kunna reka samtliga mina spel och det skulle vara vinnande men vem fan vill se 15 rekar av mig varje dag, det finns ingen poäng med det. Jag ger mig mig utav det bästa - och min grundtanke är att delge information till övriga. Det kan ses i min rek i skidskyttet som jag inte ens själv kunde spela. Men som någon skrev tidigare, det är inte av den anledningen folk skriver rekar i allmänhet. Sen finns det ett fåtal som jag fått en bra uppfattning om här vilket ju är tur.

Men jag tror det hela kan handla om att folk inte kan ta kritik, utan då slås försvarsställning på med auto. Det märks bl a på hur vissa har svarat på mitt inlägg, de verkar åtminstone ha missat väldigt mycket av det som skrevs. Är folk rädda att någon ska vara bättre än de själva eller vad är problemet? Det är min slutsats åtminstone.

Jag studerade lite dagböcker i dag och jag ser att det finns så sjukt många dagböcker som bara är skapade som om det vore ett chattinlägg en kväll när någon var uttråkad. Kan man då inte ens få efterfråga lite mer seriositet av samtliga användare? Det tydligaste är att vid en dålig start så försvinner skrivandet i speldagboken.
Du har rätt i att många slutar så fort det går dåligt, och det eftersom de inte längre får någon respons av resten av användarna som tappar intresset. Samtidigt som en kille som började med hot streak är väldigt intressant, och det är, som jag ser det, det största problemet i hela Betting-Sverige idag, dvs den enorma bristen på långsiktighet och kravet på kortsiktiga resultat. Att många slutar då de får lite respons ser jag tyvärr som självklart, det är knappast deras fel att de inte får någon respons och därmed inte får något av det längre. Jag menar, Rom byggdes inte på en dag, spel är långsiktigt och det tar tid innan man blir bra, kanske blir man aldrig fulländad. Oavsett om du vill bli en bra marathonlöpare, pokerspelare, doktor eller bettare så får du ha en form av långsiktig planering av hur du ska göra för att lyckas med din målsättning. Många verkar bara ha hamnat i bettingen och är bara ute efter snabba cash, utan att ens ha förstått sig på vad man håller på med, vilket är hyfsat skrämmande.

Men hela den här diskussionen du tar upp är egentligen inte så intressant. Eller, visst kan jag tycka den är intressant, men den kommer nog knappast leda någon vart. Folk som är oseriösa kommer fortsätta vara oseriösa, och inte lyssna på detta tex. Vad som istället är intressant är att föra en diskussion om vad som kan bli bättre istället för att klaga på massa användare. Jag menar, alla måste få finnas och alla kan inte vara spelexperter och låt en del okunniga få verka kunniga, det är inte hela världen. Sen när en stor mängd av användarna på den här sidan faktiskt härjat på Rekatochklart tidigare så är det ju pretty obvious att inte heller detta forum blir det mest seriösa. Jag tror heller inte det behövs, det går o finna en bra mix. Det är bara att nonchalera det idiotiska om man är hyfsat clever. Vad jag menade i mitt inlägg är istället att det ska finnas några experter "över" dessa personer förutom då Admins. Det blir för många självutnämnda experter annars, kan jag tycka i alla fall.

Du citerade mitt inlägg men kom egentligen bara med massa egna åsikter på saker jag inte ens tagit upp. Inte hela världen dock.

Mvh

Senast redigerad av Luckystrike den 2011-02-14 klockan 20:03.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:01   #38
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 1443

2-6 BETTING 2012-2013 (AVS
Stats: 239 - 267 - 36
ROI: 102.44%
Vinstprocent: 47.23%

Standard

Men rovfisken666 du skriver om att det är värde på en match där laget du värderar har 42% vinstchans men bolaget bara 40% i sina odds. Så långt inget konstigt. Men du tycker inte marginalen är tillräckligt bra gör en rek. Där tappar du mig. Finns något som heter varians och om du spelar värdespel så vinner du i längden oavsett hur stor eller liten marginalen är. Det borde du som är så seriös veta.
__________________
zleeper
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zleeper är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:03   #39
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Korsikanen Visa inlägg
Alltså, vad är det du vill egentligen? Hjälp mig förstå för jag greppar det inte. Först säger du att folk bara borde reka när de har något speciellt att komma med, och sedan att i princip bara grova överodds borde rekas? Det kan absolut finnas värde i 1.97 på ett under/över, faktum är som fondell säger, att det är där såna odds ligger om det inte är t.ex under på ett barca spel. Faktum är att de odds du verkar vilja ha är extremt sällsynta, och det är såna du vill ha rekar på? Då kommer det inte bli mycket aktivitet på rek-delen av forumet iallafall.


Att du sedan stör dig på folk som syns fast de enligt dig slänger upp "dåliga" rekar, det är ditt val, men såna tenderar till att sålla ut sig själva tids nog. Att du själv har satt 4/4 säger ingenting i långa loppet. Att du sen pratar om att folk bara vill göra sig ett namn och synas, jag får intrycket att du är en av dem. Att vilja utvecklas till en bättre rekare/spelare är all good, men hur har du tänkt dig att det ska ske om du anser att alla borde ligga på den nivån redan? Vad sägs om att konstruktivt ge respons istället till rekar som du anser är dåliga? Att skriva en wall of text där du gnäller kommer inte hjälpa någon.

Mvh
Ok, du ska få ett svar då, även om du redan fått en del i ett annat inlägg.

Citat:
Det kan absolut finnas värde i 1.97 på ett under/över
Jag har väl aldrig påstått något annat heller? Det jag skrev var att min egen värdering inte hade tillräckligt stor marginal varpå jag aldrig skulel skriva den som rek, fastän jag såg värde i oddset.


Citat:
Faktum är att de odds du verkar vilja ha är extremt sällsynta, och det är såna du vill ha rekar på?
Jag tycker bara vi alla borde höja kraven på oss själva så att det även finns marginal i våra värderingar för det finns inte värde i ett odds bara för att vi kommit fram till det, ha med din felmarginal också. Sen behöver vi inte enbart reka smultronen men vi behöver kanske inte ta med gamla tomater? Jag har fyra rekar på två veckor och samtliga har haft väldigt bra värde och haft mycket kvar efter en felmarginal. Så svårt kan det inte vara att hitat värde för att göra en rek. Bara för att det spelas en innebandymatch MÅSTE jag inte ha en rek, vilket många verkar tro att vi måste.

Ja, de kanske sållar ut sig själva tids nog men likväl tycker jag vi kan ställa högre krav. Jag vet att 4/4 inte säger något alls för dig men jag vet vilket värde det varit i samtliga av mina rekar.

Jag sticker inte under stolen av att jag gillar att synas och stå i centrum. Sådan är jag men jag försöker att göra det i chatten mer än på forumet då det lämpar sig bättre där. Sen har jag även en "stor" gnutta självdistans och tar inte mig själv på blodigt allvar i alla situationer. Men jag anser tt ett forum bör vara mer seriöst än en chat - kanske har jag fel men det är min åsikt och den kommer jag också att uttrycka och jag har även argument för den åsikten.

Jag har däremot inget behpv av att göra mig ett namn, men jag strävar likväl åt att bli bäst men det kan jag vara helt anonym utan att ens synas på nätet. Dock är jag här för att utveckla mig själv och hjälpa till att utveckla andra. Alla är ju inte här av den anledningen och vissa sågar bara rekar och idéer utan att komma med konstruktiv kritik. Då kan man lika gärna hålla tyst anser jag.

Jag förstår inte att alla såg min text som en massa gnäll, var jag verkligen så otydlig, eller var det som så att ni alla inte ville förstå och se? För jag fick kritik för att jag gnällde på sidan fastän att jag skrivit att jag tyciker sidan är bra. Kan jag då ta sådana inlägg på allvar?

Jag ber om ursäkt om jag snäste till dig direkt men jag var irriterad på att så många inte ens begrep det jag ville ha sagt! Jag har mycket att bättre på hos mig själv här men ibland känns det hopplöst
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:05   #40
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Och där fick LS återigen in lite reklam för snacket om en touts-tjänst på sharps....tid att släppa det nu kanske?
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:09   #41
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gb Visa inlägg
"Det tydligaste är att vid en dålig start så försvinner skrivandet i speldagboken".


Anledningen till att folk inte fortsätter med sina dagböcker har väl du inte en blekaste aning om? Du SPEKULERAR i att dagböcker avlslutas så fort det går dåligt, kan säkert stämma i ett och annat fall. Men det har aldrig slagit dig att folk i det stora hela har andra saker att göra än att skriva rekar långa som romaner? Som för övrigt antagligen INGEN orkar läsa iaf. Kan det helt enkelt kanske vara så att man kanske börjar på en dagbok, och sen inser efter ett tag att man faktiskt inte har tiden till att skriva i den? Men du som har gått 4/4 har en väldigt massa åsikter om hur det ska vara, helt ok, vi lever i ett demokratiskt land. Men kan du inte ta till dig att andra tycker helt annorlunda så kommer få att lyssna på dig. Kom igen när du åtminstone har rekat en 200 spel, så får vi se hur det låter.
Jag skrev också att alla dagböcker inte läggs ner av den anledningen att de går dåligt emn tar du dig en titt där så ser du ett mösnter. Jag skiter i om det finns 10 000 nya dagböcker i morgon som sen avslutas ifall det går dåligt, men kan vi inte utveckla forumet tillsammans, för det är ju trots allt vi medlemmar som sätter ribban här.

Det har även diskuterats i om att höja nivån i de vanliga "dagens-trådarna" och inte ens där är folk ense. Mitt syfte är inte att vi alla ska tycka likadant men däremot att vi ska ställa mer krav på oss själva, det borde inte vara så svårt, eller?

Jag har som sagt gjort långt över 200 rekar i mitt liv men som jag sa så delar jag med mig utav det bästa bara, jag vill inte att folk ska rygga mig med ett knappt värde. Jag kommer med rekar när jag har något bra att säga. Som jag skrev om Micke Nybrink inom travet, han har idéer i varje lopp. Tro fan man blir en förlorande spelare om man hela tiden måste ha bra idéer. Acceptera istället att det ibalnd inte finns något spelvärde. Sen kan man spela ändå emn kom inte med rekar då. Jag är kanske en perfektionist men låt mig vara det då!
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:11   #42
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Och där fick LS återigen in lite reklam för snacket om en touts-tjänst på sharps....tid att släppa det nu kanske?
En tout tjänst har jag inte ens snackat om. Det är ointrssant, vad jag menar är bara att få fram en del experter på sidan, som tex bedriver en fond som det var på bettingforce. En simpel ide bara. Att det skulle bli som en betaltjänst då folk skulle betala för spelen, har jag aldrig ens skrivit, så du måste dessvärre ha missförstått min poäng. Och någon reklam är det knappast tal om heller, har inte direkt sagt att jag själv skulle ingå i någonting.

Mvh
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:13   #43
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av R9B1N Visa inlägg
Det låter ju vettigt detta, du har "självironi" och därför startar du trådar, spammar chatten för att folk ska skratta åt dig och tycka du är rolig? Skillnad på rolig och tragisk dock. Tror inte någon tycker du är speciellt rolig tbh.

Och sen att du skulle "kasta ur dig saker utan att det är seriöst" är det ytterliggare något av dina obegripliga skämt? Med tanke på att du i stort sett alltid skriver en novell när du är i farten så känns det ju konstigt.....Nä, jag fattar fan ingenting Klipp dig och skaffa dig ett jobb är mitt råd till dig.
Ja, där fick vi ytterligare ett inlägg av personkaraktär istället för innehåll och ändå besvarar jag dig, är jag då korkad? kanske!

Klippa mig och skaffa ett jobb? Vad skulel bli bättre av det? Jag har fullt upp med att satsa på mitt spelande så det finns inte tid eller lust till något annat jobb. This is my buissness.

Kalla det spamma, men jag vet att det finns folk som vill ha lite uppdateringar om matcher som de själva inte följer. Jag blir även glad när någon drar lite kortfattad info om hur det går i chatten vad gäller matcher som jag inte ser själv.

Tror du jag är intresserad av allt spam med videor på japanska tjejer eller annat snack? Nä, men det stör mig inte heller då det är en chatt och där kommer det 95% ointressant. Om du inte skrattar åt att jag är rolig - so what? Jag föddes inte för att underhålla dig heller!
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:20   #44
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

rovfisken jag måste säga att jag inte känner igen mig i din beskrivning av hur det fungerar här. Var är alla dagböcker som läggs ner så snabbt? Ta en titt i forumet för speldagböcker så är det väldigt sällsynt med dagböcker som lagts ner snabbt - nästan alla har en oerhörd mängd av sidor.

Stundtals har det varit låg nivå i vissa trådar och det togs ju upp i tråden https://www.sharps.se/forums/feedback...hockey-tradar/ sen dess har kvalitén höjts utan att vi ens behövt göra så mycket men som jag skrev i den tråden är åtgärder på g. Detta oerhörda kukmäteri känner jag inte igen heller, vilket egentligen är förvånande eftersom det lätt skulle kunna bli så men snarare tycker jag folk är väldigt ödmjuka och skryter inte. Resultaten talar för sig själva så det finns ingen anledning. De som är duktiga får beröm utan att behöva be om det.

Det har även varit uppe i någon diskussion tidigare angående vad rekar är eller inte är. Jag tycker rekar är bra som information, rekar är inget man ryggar rakt av - det är just det som är poängen med rekar, att man kan läsa hur rekaren resonerat och sen lägga sina egna värderingar av det. Kan verkligen inte se det negativa i att folk skriver rekar så länge dem är väl underbyggda. Sharps gör det lättare att hitta nyttig information så att inte samtliga behöver gå igenom hela matchprogrammet varje dag utan de som är insatta i sina ligor kan komma med sina idéer och sedan kan dessa diskuteras av andra.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:26   #45
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luckystrike Visa inlägg
[...]
Men hela den här diskussionen du tar upp är egentligen inte så intressant. Eller, visst kan jag tycka den är intressant, men den kommer nog knappast leda någon vart. Folk som är oseriösa kommer fortsätta vara oseriösa, och inte lyssna på detta tex. Vad som istället är intressant är att föra en diskussion om vad som kan bli bättre istället för att klaga på massa användare. Jag menar, alla måste få finnas och alla kan inte vara spelexperter och låt en del okunniga få verka kunniga, det är inte hela världen. Sen när en stor mängd av användarna på den här sidan faktiskt härjat på Rekatochklart tidigare så är det ju pretty obvious att inte heller detta forum blir det mest seriösa. Jag tror heller inte det behövs, det går o finna en bra mix. Det är bara att nonchalera det idiotiska om man är hyfsat clever. Vad jag menade i mitt inlägg är istället att det ska finnas några experter "över" dessa personer förutom då Admins. Det blir för många självutnämnda experter annars, kan jag tycka i alla fall.

Du citerade mitt inlägg men kom egentligen bara med massa egna åsikter på saker jag inte ens tagit upp. Inte hela världen dock.

Mvh
Jag ska bättre mig och svara på det jag citerar Men det jag gör är inte att jag klagar på allting som vissa verkar tro. Det jag säger är att vi måste vara kritiska mot oss själva och att vi är de som utvecklar forumet. Ställer vi krav på oss själva skapar vi det bästa forumet, men ställer vi inte dessa krav så kommer inte den bästa informationen fram på lång sikt. En del clever kommer att sluta skriva helt, och det kommer starta nya forum etc. Bättre att då göra det som finns till något bättre. Men du har så klart rätt i det mesta du skriver, men jag vet inte om jag håller med när det gäller dessa "utnämnda experter". Men jag tycker att ett system åt det hållet helt klart kommer höja sidan.

Jag ville väcka tankar hos medlemmar här och hos några har jag åtminstone väckt något - om det sen inte blev som jag hoppades så har det förhoppningsvis gett något annat. Men antagligen kommer det inte bli bättre bara för att jag skriver lite här men som sagt, Rom byggdes inte på en dag och jag förväntar mig inte en fulländad sida i morgon. Men kan jag på något sätt höja den lite så är det alltid något.
Men självklart så är det mycket jag inte läser här och jag läser klart mer ev det vissa användare skriver. Självklart kommer oseriösa att finnas kvar men jag hoppas de kan ta åt sig något och kanske utvecklas lite, så har vi alla nått en bit på vägen.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:32   #46
 
gustns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 139
Sharp$: 513


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jadu Rövfisken, jag undrar varför man sitter på ett forum där man tycker att majoriteten av användarna är dumma i huvudet, modsen är dumma i huvudet för att dom bannade dig en kvart på grund av spam och att upplägget på sidan är dåligt. Ändå spenderar du hela dagarna åt att skriva 3 böckers långa inlägg 50 ggr om dagen. Du klagar på att en rek är dålig när den innehåller för lite text men då kan ju jag kontra med att dina inlägg som innehåller lite info och 7000 ord ren utfyllningstext inte är nå bättre. Sen tycker jag även att du sa emot dig själv flertalet gånger i det första inägget!
__________________
Cash is king, that makes me to the king of the kings!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
saman (+1), Jonken (+1), R9B1N (+5)
gustn är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:34   #47
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zleeper Visa inlägg
Men rovfisken666 du skriver om att det är värde på en match där laget du värderar har 42% vinstchans men bolaget bara 40% i sina odds. Så långt inget konstigt. Men du tycker inte marginalen är tillräckligt bra gör en rek. Där tappar du mig. Finns något som heter varians och om du spelar värdespel så vinner du i längden oavsett hur stor eller liten marginalen är. Det borde du som är så seriös veta.
Nu tappade du mig eller pratar vi om olika saker. Om jag värderar till 42% men det i själva verket bara är 38% så är ju spelet rent ut sagt dåligt på lång sikt. Därför kanske jag som exempel har en marginal på 15%, så att mina 42% istället blir 36-48%. En väldigt stopr marginal i detta exempel men det är detta jag menar. Jag tror inte folk ens vet att vi bör - enligt mig åtminstone - använda oss av marginaler. Bara för att jag ser ett värde behöver det ju inte finnas ett värde.


Lek med tanken att vi alla alltid utgår från matchen som vi ska reka innan vi sett några odds på matchen. Då tror jag att 95% kommer hitta helt felaktiga värden. Jag har fortfarande stora problem att hamna rätt i mina procentsatser vad gäller vanlig fotboll där jag äbndå är och petar väldigt mycket och anser mig behärska hyfsat. Så jag uppmanar alla att sätta egna odds på ett objekt innan vi överhuvudtaget tittar på oddsen. Oftast ser vi matchen coh oddset coh vi hejar till när vi tycker vi ser något intressant. Sen går vi igenom det noga och därefter hittar vi det eventuella värdet.

Hoppas det klarnade lite så vi kan diskutera samma sak, speciellt det med felmarginalen.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:45   #48
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
rovfisken jag måste säga att jag inte känner igen mig i din beskrivning av hur det fungerar här. Var är alla dagböcker som läggs ner så snabbt? Ta en titt i forumet för speldagböcker så är det väldigt sällsynt med dagböcker som lagts ner snabbt - nästan alla har en oerhörd mängd av sidor.

Stundtals har det varit låg nivå i vissa trådar och det togs ju upp i tråden https://www.sharps.se/forums/feedback...hockey-tradar/ sen dess har kvalitén höjts utan att vi ens behövt göra så mycket men som jag skrev i den tråden är åtgärder på g. Detta oerhörda kukmäteri känner jag inte igen heller, vilket egentligen är förvånande eftersom det lätt skulle kunna bli så men snarare tycker jag folk är väldigt ödmjuka och skryter inte. Resultaten talar för sig själva så det finns ingen anledning. De som är duktiga får beröm utan att behöva be om det.

Det har även varit uppe i någon diskussion tidigare angående vad rekar är eller inte är. Jag tycker rekar är bra som information, rekar är inget man ryggar rakt av - det är just det som är poängen med rekar, att man kan läsa hur rekaren resonerat och sen lägga sina egna värderingar av det. Kan verkligen inte se det negativa i att folk skriver rekar så länge dem är väl underbyggda. Sharps gör det lättare att hitta nyttig information så att inte samtliga behöver gå igenom hela matchprogrammet varje dag utan de som är insatta i sina ligor kan komma med sina idéer och sedan kan dessa diskuteras av andra.
Först och främst är det ingen kritik riktad till sharps och det tycker jag att jag varit tydlig med. Det är heller ingen direkt kritik till en massa användare, men däremot är det en åsikt om att vi kan bli ännu bättre och då diskuterar jag det hela från min synpunkt.

Jag ser gärna rekarna som hamnar på förstasidan att de håller riktigt hög klass. Men samtidigt tycker jag det är upp till användarna att se till att de håller hög klass, och alltså inget som behöver sorteras ut eller liknande. Möjligen att det finns olika sidor med dessa rekar beroende på vem som skrivit dessa som jag nämnde tidigare.

Jag är kanske lite selektiv när jag ser ett antal dagböcker som läggs ner eller där intresset dör ut från användaren relativt tidigt. Jag ser inget konstigt med att så är fallet men då bör den som startade dagboken ställa sig frpågan, varför skapade jag den här dagboken? Skapar man den enbart i syfte att få beröm och ha flest läsare och ryggdunkningar så tror jag att man skapar den i fel syfte och på det sättet blir antagligen foruimet lite sämre än det kunde vara. Bara min åsikt.

Jag har väl inte skrivit att det är oerhörda mängder kukmäteri? Så där missuppfattade du nog något.

Jag håller dock med om att rekar med mycket information är viktiga även om värderingen är fel, men kan inte dessa hamna på en egen sida isf kanske? Jag vet inte vad som är bäst på lång sikt men jag har lite idéer och synpunkter och jag tror framför allt att diskussionen är viktig för att något ska bli bättre. Dock verkar ju vissa mindre mogna personer som svarat mig inte tro detta utan de vill vara allan ballan istället. Men det får stå för dem, tråkigt bara att de inte verkar ha några idéer själva.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:52   #49
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gustn Visa inlägg
Jadu Rövfisken, jag undrar varför man sitter på ett forum där man tycker att majoriteten av användarna är dumma i huvudet, modsen är dumma i huvudet för att dom bannade dig en kvart på grund av spam och att upplägget på sidan är dåligt. Ändå spenderar du hela dagarna åt att skriva 3 böckers långa inlägg 50 ggr om dagen. Du klagar på att en rek är dålig när den innehåller för lite text men då kan ju jag kontra med att dina inlägg som innehåller lite info och 7000 ord ren utfyllningstext inte är nå bättre. Sen tycker jag även att du sa emot dig själv flertalet gånger i det första inägget!
Ta och vakna yxskaft!

Var har jag skrivit att majoriteten av användarna är dumma i huvudet?

Var har jag skrivit att modsen är dumma i huvudet?

Och var har jag klagat på att en rek innehåller för lite text? Är du ordblind eller bara svårt att förstå ord?

Jag blev bannad felaktigt och det har även Qirren sagt. Jag har dessutom inte spammat någon chat så ta och kom in i matchen.

Det är dig och ett par till användare som får mig att tappa hoppet om mänskligheten då ni inte tillför någonting mer än försöker vara coola. Men ni kan vara hur coola ni vill för jhos mig är ni inte mer än en söndertrampad gammal illaluktande fimp på marken.

Skit i att läsa mina tre böcker långa inlägg då de dessutom är 50 st varje dag. Jag är inte den som skriver oneliners i överflöd på ett forum då det inte gagnar någon.

Du klagar konkret på mina inlägg, var god att komma med vad som inte passar den nedtrampade fimpen då så kan jag se ifall jag kan förbättra mina rekar isf. Men är det inte komiskt tycjker du att en del - ja du! - kommer med denna kritik efter att jag tagit upp ett mindre problem som jag upplever det? Tänk om du kunde kommit med den kritiken redan efter min första rek istället - eller hade du ingen kritik utan du vill bara ha den nu för att liksom? Ut med språket istället för att sitta och vänta till att jkasta upp två veckor gammal info i tråden. Meningslöst!

Bra att du tycker jag säger emot mig själv men inte ens bemödar dig att ta upp vad! Ska jag ens ta dig seriöst? Nej!


Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-14 klockan 21:14.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 21:19   #50
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 1443

2-6 BETTING 2012-2013 (AVS
Stats: 239 - 267 - 36
ROI: 102.44%
Vinstprocent: 47.23%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Nu tappade du mig eller pratar vi om olika saker. Om jag värderar till 42% men det i själva verket bara är 38% så är ju spelet rent ut sagt dåligt på lång sikt. Därför kanske jag som exempel har en marginal på 15%, så att mina 42% istället blir 36-48%. En väldigt stopr marginal i detta exempel men det är detta jag menar. Jag tror inte folk ens vet att vi bör - enligt mig åtminstone - använda oss av marginaler. Bara för att jag ser ett värde behöver det ju inte finnas ett värde.


Lek med tanken att vi alla alltid utgår från matchen som vi ska reka innan vi sett några odds på matchen. Då tror jag att 95% kommer hitta helt felaktiga värden. Jag har fortfarande stora problem att hamna rätt i mina procentsatser vad gäller vanlig fotboll där jag äbndå är och petar väldigt mycket och anser mig behärska hyfsat. Så jag uppmanar alla att sätta egna odds på ett objekt innan vi överhuvudtaget tittar på oddsen. Oftast ser vi matchen coh oddset coh vi hejar till när vi tycker vi ser något intressant. Sen går vi igenom det noga och därefter hittar vi det eventuella värdet.

Hoppas det klarnade lite så vi kan diskutera samma sak, speciellt det med felmarginalen.
Men just det som är poängen.
Om du värderar matcher fel är du en förlorande spelare! (Vilket säkerligen 90-95 % av alla spelare är, inklusive +- 0 lirarna)


Sätter du rätt värden och spelar därefter vinner du i det långa loppet. Svårare än så är det inte. Sen förstår jag inte när du resonerar om att din värdering helt plötsligt kan ändras
"Därför kanske jag som exempel har en marginal på 15%, så att mina 42% istället blir 36-48%." Förklara gärna hur din värdering av en match helt plötsligt kan ändra sig? Det kan enbart vara rätt eller en fel värdering.

Det du snackar om med marginal osv är handlar i själva verket om att minska variansen. Dvs bara spela/reka spel med stora överodds. Kanske ser bra ut på sikt men i det långa loppet lönar det sig att spela alla spel med överodds för att öka omsättningen och därmed intäkterna om du har en positiv ROI.
__________________
zleeper
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zleeper är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 21:25   #51
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Väldigt gnällande på dig rovfisk.

Det går alldeles utmärkt för mig att filtrera bort vilka användares inlägg jag inte har intresse av att läsa och blir inte ledsen heller om någon skippar att att läsa mina då de tycker jag larvar mig och skämtar för mycket,det är ett internetforum FFS!

Forumet håller redan en tillräckligt hög nivå med kunniga och trevliga personer för att jag ska vilja hänga här. Kan det bli bättre? Visst men det kan man säga om det mesta och det enda man kan göra är att föregå med gott exempel och hoppas att andra följer efter,går inte att försöka uppfostra hela världen.

Den enda person jag stört mig en del på under 1år här är du när du kom in och fittade dig i min dagbok så vet inte om du är riktigt rätt person att klaga på nivån här heller
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+10)
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 21:31   #52
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zleeper Visa inlägg
Men just det som är poängen.
Om du värderar matcher fel är du en förlorande spelare! (Vilket säkerligen 90-95 % av alla spelare är, inklusive +- 0 lirarna)


Sätter du rätt värden och spelar därefter vinner du i det långa loppet. Svårare än så är det inte. Sen förstår jag inte när du resonerar om att din värdering helt plötsligt kan ändras
"Därför kanske jag som exempel har en marginal på 15%, så att mina 42% istället blir 36-48%." Förklara gärna hur din värdering av en match helt plötsligt kan ändra sig? Det kan enbart vara rätt eller en fel värdering.

Det du snackar om med marginal osv är handlar i själva verket om att minska variansen. Dvs bara spela/reka spel med stora överodds. Kanske ser bra ut på sikt men i det långa loppet lönar det sig att spela alla spel med överodds för att öka omsättningen och därmed intäkterna om du har en positiv ROI.
Jag anser att som spelare kan vi omöjligt vara 100% rätt på en match, alltså måste vi ha en felmarginal som täcker upp ifall vi nu inte hamnar 100% rätt nämligen. Är procenten fortfarande bättre än "oddset" så är det ett bra spel, medan om det kan gå ner under "oddset" så är det kanske inte ett bra spel beroende på hur bra din värdering är. Det är enkelt att värdera ett roulettespel men en fotbollsmatch är klart mycket svårare i grunden. Utan felmarginaler tror jag inte någon blir lyckosam faktiskt. Inte det att vi måste ligga bra till även efter felmarginalen utan att vi ska vara medvetna om att vi inte kan värdera en match helt rätt.

Jag är helt med på att alla överodds är bra men jag tycker inte vi behöver skriva rekar så fort vi tror oss ha ett överodds. Väg framför allt in marginalen innan det postas en rek är min tanke.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 21:51   #53
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Där har vi det igen:

" Då försöker man glömma det hela, ungefär so0m personer som skapar dagböcker som går dåligt. Lägg ner, glöm bort!"

Hur ska du ha det nu? Anser du att folk lägger ner sina dagböcker för att det går dåligt? Eller kan det möjligen finnas ngn/ngr andra anledningar?

Är benägen att hålla med Vlad, det är ytterst få som har irriterat mig på den här sidan, men du har lyckats ta första platsen. Grattis!
__________________
Twitter: @gbmoy

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
gustn (+3), papak (+5), Andy90 (+4)

Senast redigerad av Gb den 2011-02-14 klockan 21:54.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 22:36   #54
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En person som anklagar andra för personangrepp, och därefter utför sådana själv, tyder på en personlighet med ytterst lite självinsikt. Vidare, lässvårigheter har jag icke, har iaf lyckats skaffa mig en fil kand på Stockholms universitet. Angående speldagböckerna, har du överhuvudtaget, tänkt på att folk inte alltid har tid att fortsätta med sina böcker? Uppenbarligen inte, utan istället är du dessutom fördomsfull och drar slutsatsen att då det går dåligt så lägger folk ner. Kan säkert stämma i vissa fall, men knappast så mng som du vill få det till. Diskutera med hjärndöda? Den som synes verkar ha en liten begåvningsreserv är nog snarare du, du startar en tråd men tål inte att bli motsagd, vilket vidare tyder på att din mognad inte heller har kommit speciellt långt.

Nu har jag ödslat tillräckligt med energi och tid på dig. Hade och lycka till med träffprocenten!

'
Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Ja, den som håller tyst är det ingen som irriterar sig på. grattis att jag såg dig första gången i den här tråden.

Har du också lässvårigheter? Hur jag ska ha det? Har du funderat på varför det finns fem sidor med speldagböcker men endast ca 10% av dessa är aktiva? Jag tror dessutom att ca 50% av alla innehåller färre än 30 inlägg vilket är just en dagsbok och inte en dagbok, men många kanske läste fel där också? Orka med er mer alltså.. diskutera med hjärndöda leder ingen vart. Ska fan fokusera till 100% på mina spel nu och 0% på er andra och inte som tidigare försöka ha det lite som det kommer.
__________________
Twitter: @gbmoy

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Gb den 2011-02-14 klockan 22:37.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 22:53   #55
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gb Visa inlägg
En person som anklagar andra för personangrepp, och därefter utför sådana själv, tyder på en personlighet med ytterst lite självinsikt. Vidare, lässvårigheter har jag icke, har iaf lyckats skaffa mig en fil kand på Stockholms universitet. Angående speldagböckerna, har du överhuvudtaget, tänkt på att folk inte alltid har tid att fortsätta med sina böcker? Uppenbarligen inte, utan istället är du dessutom fördomsfull och drar slutsatsen att då det går dåligt så lägger folk ner. Kan säkert stämma i vissa fall, men knappast så mng som du vill få det till. Diskutera med hjärndöda? Den som synes verkar ha en liten begåvningsreserv är nog snarare du, du startar en tråd men tål inte att bli motsagd, vilket vidare tyder på att din mognad inte heller har kommit speciellt långt.

Nu har jag ödslat tillräckligt med energi och tid på dig. Hade och lycka till med träffprocenten!

'
Bli emotsagd? Jag skriver att jag tycker att samtliga borde höja kraven på sig själva och sen börjar ni diskutera att alla dagböcker inte lagts ner för att det gått dåligt. Hade jag skrivit detta och påstått detta så hade jag kunnat förstå vad det är ni vill säga. Vidare börjar någon diskutera som att vi alltid värderar matcher rätt och inte behöver ha någon felmarginal. Jag skrev fortfarande bara att vi borde höja standarden. Men silverfiskar är väl inte så kräsna utan de trivs bra på de flesta ställen som inte håller någon högre kvalité så varför skulle de vilja förbättra saker?

Men det är så med majoriteten av människor, de svarar inte på det de har läst eller hört för det är inte lika kul som att svara på det man ville läsa eller ville höra. För svarar man på det sistnämnda så kan man ju diskutera idioti i all oändlighet...

Nä, lev ni som ni vill, där allt är perfekt och inget behöver förbättras - men hur fan lyckas man då skaffa sig en utbildning, eller är det något du kom på innan du tyckte att allt var perfekt?
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 22:54   #56
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Stänger denna tråden nu eftersom den spårat ur helt OT.

OT rensat.

TS dina synpunkter är hörda, likaså restens men det ser inte ut som vi kommer någon vart längre i denna tråd och behåller den därför stängd.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td