Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-14, 19:44   #31
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Då uppenbarligen så många inte kan greppa det som du har skrivit, kan du inte försöka att förklara det på ett lättare sätt? Vad är det som är dåligt, vad skall göras osv!?
Kortfattat: Ha högre krav på sig själv vad det än gäller. Sluta ge rekar för egokickar. När du chattar så ha självdistans även om du skryter. Men framför allt det jag skrev först, ha högre krav på oss själva.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:47   #32
 
Korsikanens avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Falun/Stockholm
Inlägg: 363
Sharp$: 1

Tävlingsallsvenskan
Stats: 30 - 31 - 5
ROI: 95.88%
Vinstprocent: 49.00%

Standard

Jag svarar på delar av det du skriver i din text, så hur du får det till att jag inte gör det är oförståeligt för mig. Jag frågar sedan om du har lust att utveckla resten, varpå du dumförklarar mig. Var det inte du som tidigare också klagat på att människor är helt oresonliga och att det är låg nivå på internet? Att du ens svarar på mitt inlägg fast du anser att det inte kräver ett svar är också märkligt. Du placerade just dig själv i samma fack som du dömer ut.

Då ingen annan i tråden heller verkar ha full koll på vad du menar och du inte vill utveckla så blir diskussionen meningslös.
Edit: Såg precis svaret ovan, var det så svårt verkligen?
Korsikanen är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:48   #33
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av R9B1N Visa inlägg
[...]
Ja, det märks att du aldrig ställt krav på varken dig själv eller din omgivning. Men faktum är, har du otroligt bra betalt så bör man också kunna ställa än högre krav. Och om någon gör något dåligt i SB så är det berättigat att framföra kritik. Du däremot sitter och tycker att dessa gjorde en helt klockren insats och inget kunde göras bättre, samt att ingen ens var i närheten av dålig. Självkritik har du aldrig hört talas om heller va? Hade det varit glada amatörer så hade jag nog inte sågat en viss person där längs fotknöälarna, men med den lönen ska han prestera bättre. Men det kanske du lär dig en dag.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:49   #34
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

"Det tydligaste är att vid en dålig start så försvinner skrivandet i speldagboken".


Anledningen till att folk inte fortsätter med sina dagböcker har väl du inte en blekaste aning om? Du SPEKULERAR i att dagböcker avlslutas så fort det går dåligt, kan säkert stämma i ett och annat fall. Men det har aldrig slagit dig att folk i det stora hela har andra saker att göra än att skriva rekar långa som romaner? Som för övrigt antagligen INGEN orkar läsa iaf. Kan det helt enkelt kanske vara så att man kanske börjar på en dagbok, och sen inser efter ett tag att man faktiskt inte har tiden till att skriva i den? Men du som har gått 4/4 har en väldigt massa åsikter om hur det ska vara, helt ok, vi lever i ett demokratiskt land. Men kan du inte ta till dig att andra tycker helt annorlunda så kommer få att lyssna på dig. Kom igen när du åtminstone har rekat en 200 spel, så får vi se hur det låter.
__________________
Twitter: @gbmoy

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Majo (+10), Jonken (+1)

Senast redigerad av Gb den 2011-02-14 klockan 19:54.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:50   #35
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 47
Sharp$: 1600
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Ja, det är ju trevligt att den stora gruppen kan ha kul åt andra personer. Jag bjuder på det, men har tanken slagit dig någongpng att det finns självironi och att en del kanske kastar ut sig saker utan att det är seriöst? Om inte kan du ju ta en koll på mina två inlägg i avreageringstråden! Men hellre smart och ensam än dum med många!
Det låter ju vettigt detta, du har "självironi" och därför startar du trådar, spammar chatten för att folk ska skratta åt dig och tycka du är rolig? Skillnad på rolig och tragisk dock. Tror inte någon tycker du är speciellt rolig tbh.

Och sen att du skulle "kasta ur dig saker utan att det är seriöst" är det ytterliggare något av dina obegripliga skämt? Med tanke på att du i stort sett alltid skriver en novell när du är i farten så känns det ju konstigt.....Nä, jag fattar fan ingenting Klipp dig och skaffa dig ett jobb är mitt råd till dig.
R9B1N är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:59   #36
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 47
Sharp$: 1600
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Ja, det märks att du aldrig ställt krav på varken dig själv eller din omgivning. Men faktum är, har du otroligt bra betalt så bör man också kunna ställa än högre krav. Och om någon gör något dåligt i SB så är det berättigat att framföra kritik. Du däremot sitter och tycker att dessa gjorde en helt klockren insats och inget kunde göras bättre, samt att ingen ens var i närheten av dålig. Självkritik har du aldrig hört talas om heller va? Hade det varit glada amatörer så hade jag nog inte sågat en viss person där längs fotknöälarna, men med den lönen ska han prestera bättre. Men det kanske du lär dig en dag.
Antar att du menar Superbowl här? Intressant att DU av alla människor har en åsikt om detta, du vet inte ens vad det är för sport. För övrigt va jag inte inne i chatten under mitt nick, då jag var hos en polare och kollade matchen, och skrev såldedes inget i chatten. Så du måste drömt/hittat på att jag tyckte "dessa gjorde en klockren insats", för jag sa inte ett ord i chatten under natten, jag kollade matchen och skrattade åt dig emellanåt.

Känns rätt lönlöst att diskutera med dig samt att vi är ganska offtopic, så jag ska sluta skriva i din fantastiska tråd nu, och låta dom som vill diskutera göra detta.
R9B1N är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:00   #37
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Den har sina ljusa sidor, absolut. Men det känns som någon skrev ovan att det är ett kukmäteri utan dess like och till sist kommer det att bli RoK 2 av det hela ifall det inte styrs upp någorlunda. Eventuellt borde man rangordnas och liknande och sen finns det olika rek-avdelningar där ens rekar hamnar beroende på var i hierarkin man befinner sig.

Det stora problemet som infinner sig här som på alla öppna forum är just hur "brighta" alla ser sig. När man ser inlägg från nya medlemmar med kanske en mer eller mindre korkad fråga så är det rent ut saght pinsamt när folk hoppar på denne person. Sen sprider det sig och det blir mer en form av vuxingmobbing istället för ett öppet forum där det kan diskuteras.

Möjliogen har folk en tendens till att inte sträva uppåt, eller framåt utan de tycker att det är perfekt som det är. Jag förstår inte den tanken för jag är själv en person som strävar framåt ifall jag ger mig in i något. Oftast när jag skriver här i forumet så är det för att på ett eller annat sätt delge mig av information eller tankar. Ifall folk inte håller med sen, fine. Men det känns även om forumet ibalnd mer blir en chatt och då tappar det hela sin mening antar jag. Jag vet inte exakt vilken tanke skaparna bakom sharps har men min förhopppning är att de vill ha Sveriges bästa spelforum.

Men varje medlem borde ställa lite krav på sig själv tycker jag. Jag klagar inte på Kalle 15 som hittat hit och gör misstag, för det stör inte mig. Men när Bengt 24 ska reka åtta matcher samma dag i olika ligor så undrar jag vad som gick fel. För faktum är att jag skulel kunna reka samtliga mina spel och det skulle vara vinnande men vem fan vill se 15 rekar av mig varje dag, det finns ingen poäng med det. Jag ger mig mig utav det bästa - och min grundtanke är att delge information till övriga. Det kan ses i min rek i skidskyttet som jag inte ens själv kunde spela. Men som någon skrev tidigare, det är inte av den anledningen folk skriver rekar i allmänhet. Sen finns det ett fåtal som jag fått en bra uppfattning om här vilket ju är tur.

Men jag tror det hela kan handla om att folk inte kan ta kritik, utan då slås försvarsställning på med auto. Det märks bl a på hur vissa har svarat på mitt inlägg, de verkar åtminstone ha missat väldigt mycket av det som skrevs. Är folk rädda att någon ska vara bättre än de själva eller vad är problemet? Det är min slutsats åtminstone.

Jag studerade lite dagböcker i dag och jag ser att det finns så sjukt många dagböcker som bara är skapade som om det vore ett chattinlägg en kväll när någon var uttråkad. Kan man då inte ens få efterfråga lite mer seriositet av samtliga användare? Det tydligaste är att vid en dålig start så försvinner skrivandet i speldagboken.
Du har rätt i att många slutar så fort det går dåligt, och det eftersom de inte längre får någon respons av resten av användarna som tappar intresset. Samtidigt som en kille som började med hot streak är väldigt intressant, och det är, som jag ser det, det största problemet i hela Betting-Sverige idag, dvs den enorma bristen på långsiktighet och kravet på kortsiktiga resultat. Att många slutar då de får lite respons ser jag tyvärr som självklart, det är knappast deras fel att de inte får någon respons och därmed inte får något av det längre. Jag menar, Rom byggdes inte på en dag, spel är långsiktigt och det tar tid innan man blir bra, kanske blir man aldrig fulländad. Oavsett om du vill bli en bra marathonlöpare, pokerspelare, doktor eller bettare så får du ha en form av långsiktig planering av hur du ska göra för att lyckas med din målsättning. Många verkar bara ha hamnat i bettingen och är bara ute efter snabba cash, utan att ens ha förstått sig på vad man håller på med, vilket är hyfsat skrämmande.

Men hela den här diskussionen du tar upp är egentligen inte så intressant. Eller, visst kan jag tycka den är intressant, men den kommer nog knappast leda någon vart. Folk som är oseriösa kommer fortsätta vara oseriösa, och inte lyssna på detta tex. Vad som istället är intressant är att föra en diskussion om vad som kan bli bättre istället för att klaga på massa användare. Jag menar, alla måste få finnas och alla kan inte vara spelexperter och låt en del okunniga få verka kunniga, det är inte hela världen. Sen när en stor mängd av användarna på den här sidan faktiskt härjat på Rekatochklart tidigare så är det ju pretty obvious att inte heller detta forum blir det mest seriösa. Jag tror heller inte det behövs, det går o finna en bra mix. Det är bara att nonchalera det idiotiska om man är hyfsat clever. Vad jag menade i mitt inlägg är istället att det ska finnas några experter "över" dessa personer förutom då Admins. Det blir för många självutnämnda experter annars, kan jag tycka i alla fall.

Du citerade mitt inlägg men kom egentligen bara med massa egna åsikter på saker jag inte ens tagit upp. Inte hela världen dock.

Mvh

Senast redigerad av Luckystrike den 2011-02-14 klockan 20:03.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:01   #38
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 1443

2-6 BETTING 2012-2013 (AVS
Stats: 239 - 267 - 36
ROI: 102.44%
Vinstprocent: 47.23%

Standard

Men rovfisken666 du skriver om att det är värde på en match där laget du värderar har 42% vinstchans men bolaget bara 40% i sina odds. Så långt inget konstigt. Men du tycker inte marginalen är tillräckligt bra gör en rek. Där tappar du mig. Finns något som heter varians och om du spelar värdespel så vinner du i längden oavsett hur stor eller liten marginalen är. Det borde du som är så seriös veta.
__________________
zleeper
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zleeper är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:03   #39
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Korsikanen Visa inlägg
Alltså, vad är det du vill egentligen? Hjälp mig förstå för jag greppar det inte. Först säger du att folk bara borde reka när de har något speciellt att komma med, och sedan att i princip bara grova överodds borde rekas? Det kan absolut finnas värde i 1.97 på ett under/över, faktum är som fondell säger, att det är där såna odds ligger om det inte är t.ex under på ett barca spel. Faktum är att de odds du verkar vilja ha är extremt sällsynta, och det är såna du vill ha rekar på? Då kommer det inte bli mycket aktivitet på rek-delen av forumet iallafall.


Att du sedan stör dig på folk som syns fast de enligt dig slänger upp "dåliga" rekar, det är ditt val, men såna tenderar till att sålla ut sig själva tids nog. Att du själv har satt 4/4 säger ingenting i långa loppet. Att du sen pratar om att folk bara vill göra sig ett namn och synas, jag får intrycket att du är en av dem. Att vilja utvecklas till en bättre rekare/spelare är all good, men hur har du tänkt dig att det ska ske om du anser att alla borde ligga på den nivån redan? Vad sägs om att konstruktivt ge respons istället till rekar som du anser är dåliga? Att skriva en wall of text där du gnäller kommer inte hjälpa någon.

Mvh
Ok, du ska få ett svar då, även om du redan fått en del i ett annat inlägg.

Citat:
Det kan absolut finnas värde i 1.97 på ett under/över
Jag har väl aldrig påstått något annat heller? Det jag skrev var att min egen värdering inte hade tillräckligt stor marginal varpå jag aldrig skulel skriva den som rek, fastän jag såg värde i oddset.


Citat:
Faktum är att de odds du verkar vilja ha är extremt sällsynta, och det är såna du vill ha rekar på?
Jag tycker bara vi alla borde höja kraven på oss själva så att det även finns marginal i våra värderingar för det finns inte värde i ett odds bara för att vi kommit fram till det, ha med din felmarginal också. Sen behöver vi inte enbart reka smultronen men vi behöver kanske inte ta med gamla tomater? Jag har fyra rekar på två veckor och samtliga har haft väldigt bra värde och haft mycket kvar efter en felmarginal. Så svårt kan det inte vara att hitat värde för att göra en rek. Bara för att det spelas en innebandymatch MÅSTE jag inte ha en rek, vilket många verkar tro att vi måste.

Ja, de kanske sållar ut sig själva tids nog men likväl tycker jag vi kan ställa högre krav. Jag vet att 4/4 inte säger något alls för dig men jag vet vilket värde det varit i samtliga av mina rekar.

Jag sticker inte under stolen av att jag gillar att synas och stå i centrum. Sådan är jag men jag försöker att göra det i chatten mer än på forumet då det lämpar sig bättre där. Sen har jag även en "stor" gnutta självdistans och tar inte mig själv på blodigt allvar i alla situationer. Men jag anser tt ett forum bör vara mer seriöst än en chat - kanske har jag fel men det är min åsikt och den kommer jag också att uttrycka och jag har även argument för den åsikten.

Jag har däremot inget behpv av att göra mig ett namn, men jag strävar likväl åt att bli bäst men det kan jag vara helt anonym utan att ens synas på nätet. Dock är jag här för att utveckla mig själv och hjälpa till att utveckla andra. Alla är ju inte här av den anledningen och vissa sågar bara rekar och idéer utan att komma med konstruktiv kritik. Då kan man lika gärna hålla tyst anser jag.

Jag förstår inte att alla såg min text som en massa gnäll, var jag verkligen så otydlig, eller var det som så att ni alla inte ville förstå och se? För jag fick kritik för att jag gnällde på sidan fastän att jag skrivit att jag tyciker sidan är bra. Kan jag då ta sådana inlägg på allvar?

Jag ber om ursäkt om jag snäste till dig direkt men jag var irriterad på att så många inte ens begrep det jag ville ha sagt! Jag har mycket att bättre på hos mig själv här men ibland känns det hopplöst
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:05   #40
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Och där fick LS återigen in lite reklam för snacket om en touts-tjänst på sharps....tid att släppa det nu kanske?
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:09   #41
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gb Visa inlägg
"Det tydligaste är att vid en dålig start så försvinner skrivandet i speldagboken".


Anledningen till att folk inte fortsätter med sina dagböcker har väl du inte en blekaste aning om? Du SPEKULERAR i att dagböcker avlslutas så fort det går dåligt, kan säkert stämma i ett och annat fall. Men det har aldrig slagit dig att folk i det stora hela har andra saker att göra än att skriva rekar långa som romaner? Som för övrigt antagligen INGEN orkar läsa iaf. Kan det helt enkelt kanske vara så att man kanske börjar på en dagbok, och sen inser efter ett tag att man faktiskt inte har tiden till att skriva i den? Men du som har gått 4/4 har en väldigt massa åsikter om hur det ska vara, helt ok, vi lever i ett demokratiskt land. Men kan du inte ta till dig att andra tycker helt annorlunda så kommer få att lyssna på dig. Kom igen när du åtminstone har rekat en 200 spel, så får vi se hur det låter.
Jag skrev också att alla dagböcker inte läggs ner av den anledningen att de går dåligt emn tar du dig en titt där så ser du ett mösnter. Jag skiter i om det finns 10 000 nya dagböcker i morgon som sen avslutas ifall det går dåligt, men kan vi inte utveckla forumet tillsammans, för det är ju trots allt vi medlemmar som sätter ribban här.

Det har även diskuterats i om att höja nivån i de vanliga "dagens-trådarna" och inte ens där är folk ense. Mitt syfte är inte att vi alla ska tycka likadant men däremot att vi ska ställa mer krav på oss själva, det borde inte vara så svårt, eller?

Jag har som sagt gjort långt över 200 rekar i mitt liv men som jag sa så delar jag med mig utav det bästa bara, jag vill inte att folk ska rygga mig med ett knappt värde. Jag kommer med rekar när jag har något bra att säga. Som jag skrev om Micke Nybrink inom travet, han har idéer i varje lopp. Tro fan man blir en förlorande spelare om man hela tiden måste ha bra idéer. Acceptera istället att det ibalnd inte finns något spelvärde. Sen kan man spela ändå emn kom inte med rekar då. Jag är kanske en perfektionist men låt mig vara det då!
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:11   #42
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Och där fick LS återigen in lite reklam för snacket om en touts-tjänst på sharps....tid att släppa det nu kanske?
En tout tjänst har jag inte ens snackat om. Det är ointrssant, vad jag menar är bara att få fram en del experter på sidan, som tex bedriver en fond som det var på bettingforce. En simpel ide bara. Att det skulle bli som en betaltjänst då folk skulle betala för spelen, har jag aldrig ens skrivit, så du måste dessvärre ha missförstått min poäng. Och någon reklam är det knappast tal om heller, har inte direkt sagt att jag själv skulle ingå i någonting.

Mvh
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:13   #43
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av R9B1N Visa inlägg
Det låter ju vettigt detta, du har "självironi" och därför startar du trådar, spammar chatten för att folk ska skratta åt dig och tycka du är rolig? Skillnad på rolig och tragisk dock. Tror inte någon tycker du är speciellt rolig tbh.

Och sen att du skulle "kasta ur dig saker utan att det är seriöst" är det ytterliggare något av dina obegripliga skämt? Med tanke på att du i stort sett alltid skriver en novell när du är i farten så känns det ju konstigt.....Nä, jag fattar fan ingenting Klipp dig och skaffa dig ett jobb är mitt råd till dig.
Ja, där fick vi ytterligare ett inlägg av personkaraktär istället för innehåll och ändå besvarar jag dig, är jag då korkad? kanske!

Klippa mig och skaffa ett jobb? Vad skulel bli bättre av det? Jag har fullt upp med att satsa på mitt spelande så det finns inte tid eller lust till något annat jobb. This is my buissness.

Kalla det spamma, men jag vet att det finns folk som vill ha lite uppdateringar om matcher som de själva inte följer. Jag blir även glad när någon drar lite kortfattad info om hur det går i chatten vad gäller matcher som jag inte ser själv.

Tror du jag är intresserad av allt spam med videor på japanska tjejer eller annat snack? Nä, men det stör mig inte heller då det är en chatt och där kommer det 95% ointressant. Om du inte skrattar åt att jag är rolig - so what? Jag föddes inte för att underhålla dig heller!
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:20   #44
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

rovfisken jag måste säga att jag inte känner igen mig i din beskrivning av hur det fungerar här. Var är alla dagböcker som läggs ner så snabbt? Ta en titt i forumet för speldagböcker så är det väldigt sällsynt med dagböcker som lagts ner snabbt - nästan alla har en oerhörd mängd av sidor.

Stundtals har det varit låg nivå i vissa trådar och det togs ju upp i tråden https://www.sharps.se/forums/feedback...hockey-tradar/ sen dess har kvalitén höjts utan att vi ens behövt göra så mycket men som jag skrev i den tråden är åtgärder på g. Detta oerhörda kukmäteri känner jag inte igen heller, vilket egentligen är förvånande eftersom det lätt skulle kunna bli så men snarare tycker jag folk är väldigt ödmjuka och skryter inte. Resultaten talar för sig själva så det finns ingen anledning. De som är duktiga får beröm utan att behöva be om det.

Det har även varit uppe i någon diskussion tidigare angående vad rekar är eller inte är. Jag tycker rekar är bra som information, rekar är inget man ryggar rakt av - det är just det som är poängen med rekar, att man kan läsa hur rekaren resonerat och sen lägga sina egna värderingar av det. Kan verkligen inte se det negativa i att folk skriver rekar så länge dem är väl underbyggda. Sharps gör det lättare att hitta nyttig information så att inte samtliga behöver gå igenom hela matchprogrammet varje dag utan de som är insatta i sina ligor kan komma med sina idéer och sedan kan dessa diskuteras av andra.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:26   #45
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luckystrike Visa inlägg
[...]
Men hela den här diskussionen du tar upp är egentligen inte så intressant. Eller, visst kan jag tycka den är intressant, men den kommer nog knappast leda någon vart. Folk som är oseriösa kommer fortsätta vara oseriösa, och inte lyssna på detta tex. Vad som istället är intressant är att föra en diskussion om vad som kan bli bättre istället för att klaga på massa användare. Jag menar, alla måste få finnas och alla kan inte vara spelexperter och låt en del okunniga få verka kunniga, det är inte hela världen. Sen när en stor mängd av användarna på den här sidan faktiskt härjat på Rekatochklart tidigare så är det ju pretty obvious att inte heller detta forum blir det mest seriösa. Jag tror heller inte det behövs, det går o finna en bra mix. Det är bara att nonchalera det idiotiska om man är hyfsat clever. Vad jag menade i mitt inlägg är istället att det ska finnas några experter "över" dessa personer förutom då Admins. Det blir för många självutnämnda experter annars, kan jag tycka i alla fall.

Du citerade mitt inlägg men kom egentligen bara med massa egna åsikter på saker jag inte ens tagit upp. Inte hela världen dock.

Mvh
Jag ska bättre mig och svara på det jag citerar Men det jag gör är inte att jag klagar på allting som vissa verkar tro. Det jag säger är att vi måste vara kritiska mot oss själva och att vi är de som utvecklar forumet. Ställer vi krav på oss själva skapar vi det bästa forumet, men ställer vi inte dessa krav så kommer inte den bästa informationen fram på lång sikt. En del clever kommer att sluta skriva helt, och det kommer starta nya forum etc. Bättre att då göra det som finns till något bättre. Men du har så klart rätt i det mesta du skriver, men jag vet inte om jag håller med när det gäller dessa "utnämnda experter". Men jag tycker att ett system åt det hållet helt klart kommer höja sidan.

Jag ville väcka tankar hos medlemmar här och hos några har jag åtminstone väckt något - om det sen inte blev som jag hoppades så har det förhoppningsvis gett något annat. Men antagligen kommer det inte bli bättre bara för att jag skriver lite här men som sagt, Rom byggdes inte på en dag och jag förväntar mig inte en fulländad sida i morgon. Men kan jag på något sätt höja den lite så är det alltid något.
Men självklart så är det mycket jag inte läser här och jag läser klart mer ev det vissa användare skriver. Självklart kommer oseriösa att finnas kvar men jag hoppas de kan ta åt sig något och kanske utvecklas lite, så har vi alla nått en bit på vägen.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td