Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-13, 17:46   #1
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Champions League 14-15/2


Citat:
Champions League (Europa)

2012-02-14 20:45: Leverkusen vs Barcelona
2012-02-14 20:45: Lyon vs APOEL
2012-02-15 19:00: Zenit St Petersburg vs Benfica
2012-02-15 20:45: AC Milan vs Arsenal
Gillar skarpt underspelet i Lyon - Apoel, tänker mig snarare en lina på 2.25. Generellt är det väldigt tråkiga och taktiska Champions League-matcher som utspelar sig på fransk mark. Lyon är lite ur slag för tillfället och vill nog inte lira hawaii-fotboll på tisdag. En helt mållös match skulle inte förvåna mig.

Jag lirar
Under 2.5 mål 1.870 Expekt - medelhög insats
Resultat 0-0 11.000 188bet/Expekt/Unibet/Paf - liten insats

Citat:
Påminnelse om forumets riktlinjer för "dagens"-trådar.
  • Det är tillåtet att efterfråga andras synpunkter på en match.
  • Kommentera eller motivera varför ni tror eller inte tror på ett lag.
  • Inga inlägg med endast spel eller oneliners. Tex "Jag kommer att spela på Barcelona idag." är inget inlägg som någon annan kan dra nytta utav. Utan den gör sig bäst i ditt spreadsheet.
  • Vill ni tacka, visa att ni rygga eller visa uppskattning för någon annans inlägg, ge Sharp$.
  • Har ni ett spelförslag/REK att ge, tryck då på "Svara med REK"-knappen som finns i toppen eller starta en ny tråd.
  • Efterhandssnack samt att diskutera resultat/matchbild/andras kommentarer efter matchens slut är tillåtet. Vill ni göra det under matchens gång så har vi en livechat för det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+3), Akabodil (+1)
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 21:08   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 251
Sharp$: 811


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Barcelona bör väl slå ett Leverkusen med skadeproblem? Nu senast var det Ballack som gick sönder.
__________________
Västerås IK, Västerås SK, IFK Norrköping, Arsenal FC.
Wanghao är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 21:57   #3
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 186
Sharp$: 1817


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag plockade Barcelona -1,5 till 2.17 på pinnen tidigare idag. Visst att Barca tappat ligan och spelat lite halvdåligt vissa matcher de senaste, tex 3-2 förlusten mot Osasuna i lördags. Men då ska man komma ihåg att Iniesta, Xavi, Fabregas satt på bänken hela matchen för att ge tid till juniorerna (tello, thiago, cuenca bla.). Enligt mig har inte direkt Barcelona blivit sämre än tidigare år... man är nog bara helt enkelt inte lika hungriga längre efter några riktiga guldår. Det tycker jag man ser ganska tydligt då man spelar halvdant mot sämre lag i La Liga men sedan höjt sig direkt då det nalkats El Classico eller annan viktig match.

Jag tror Barca kommer köra över Leverkusen som enligt mig är alldeles för dåliga defensivt. 2 insläppta mot Stuttgart samt 2 insläppta mot Mainz och 3 insläppta mot Nurnberg på de 3 senaste hemmamatcherna. 10-15 i målskillnad på hemmplan i år på 10 matcher. Inget som imponerar på mig...

Imorgon är det bara en fråga om motivationen finns där för Barca. Gör den det så tror jag man vinner med 3-4 mål.
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 09:43   #4
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 485
Standard

Ha i tanke att Barcelonas borta statistik inom CL senaste åren inte är någon höjdare. Förra CL om jag minns rätt så vann de endast 1 bortamatch på vägen till finalen.

Iår har det dock gått bättre för barca på bortplan med vinstrar mot Plzen och Bate, Inget vidare motstånd.. Man vann även över Milan på bortaplan men i den matchen förtjänade Milan minst 1 poäng, Självmål av van bommel, En filmning fram till straff, samt att milan förtjänade en straff. Matchen slutade 2-3.

Dessutom har barcelonas borta statistik i La Liga inte heller varit imponerande iår (4,5,2) till skillnad från tidigare. Senaste förlust mot Osasuna 3-2, Ja, okej det var ett "B-betonat" Barca. Men dem startade ändå med Full backlinje, alves, Pique, Puyol, Abidal o Valdes. Även Messi och pedro startade på topp, Unge Thiago som har varit riktigt imponerande de matcher jag sett honom i tidigare. Stommen i mittfältet var det som saknades hos barca i den matchen, Resten anses ju vara deras A-lag.

Jag tänker antingen plocka 1X eller Leverkusen DnB och gå efter skrällen idag med en liten insats än o plocka lågoddsande Barca som inte har någon bra form just nu samt att de på senare år inte haft en bra statistik på bortplan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+3), zorba (+3)
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 11:53   #5
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 186
Sharp$: 1817


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kanske glömde nämna Leverkusens skadebekymmer. Leverkusens bästa målskytt för säsongen är borta i Derdyiok (16/8), samt den viktiga ledargestalten Ballack (14/3) som defenitivt hade behövts idag med sin rutin. Dessutom saknas Sam (18/5) och ordinarie målvakt Rene Adler.

Leverkusen har mäktat med 36 mål (CL + Bundesliga) på 27 matcher. Utav dessa 36 mål har trion Ballack, Sam och Derdyiok alltså gjort 44% av målen. I CL sammanhang (8 mål) har trion gjort 4 av dessa.

Barcelona kommer däremot med fullt manskap om man bortser från David Villa och Afellay. Av 83 mål gjorda från Barca (CL + La liga) saknas endast David Villas 5 mål, vilket utgör 6 %. Lite rolig fakta kanske

Jag räknar med att Barcelona gör minst 2 mål. Så om Leverkusen nu ska ta poäng så är den stora frågan vem som skall göra målen för dom?
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 12:32   #6
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 485
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vessl123 Visa inlägg
Kanske glömde nämna Leverkusens skadebekymmer. Leverkusens bästa målskytt för säsongen är borta i Derdyiok (16/8), samt den viktiga ledargestalten Ballack (14/3) som defenitivt hade behövts idag med sin rutin. Dessutom saknas Sam (18/5) och ordinarie målvakt Rene Adler.

Leverkusen har mäktat med 36 mål (CL + Bundesliga) på 27 matcher. Utav dessa 36 mål har trion Ballack, Sam och Derdyiok alltså gjort 44% av målen. I CL sammanhang (8 mål) har trion gjort 4 av dessa.

Barcelona kommer däremot med fullt manskap om man bortser från David Villa och Afellay. Av 83 mål gjorda från Barca (CL + La liga) saknas endast David Villas 5 mål, vilket utgör 6 %. Lite rolig fakta kanske

Jag räknar med att Barcelona gör minst 2 mål. Så om Leverkusen nu ska ta poäng så är den stora frågan vem som skall göra målen för dom?
Lär bli Stefan Kie$ling som nätar.
Självklart är det rolig fakta men som så många gånger förr så kan faktan inför CL ibland spela ett spratt och bli smulpaj av hela skitet.

Barcelona är ju självklart favoriter i denna match och det hjälper inte att leverkusen står inför stora skadeproblem men DnB på 7+ och 1x för 3+ i odds lockar alltid för ett hemmalag i stora turneringar. Detta lär ju även stiga fram till matchstart.
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 15:31   #7
 
Mr.DEEs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 143
Sharp$: 1033
Standard

Ingen som hugger Arsenal till nästan 4ggr samt Ö2.5 till 2.17? Kan inte se Milan vinna denna matchen. Arsenal ful fart framåt kan man alltid räkna med iaf oavsett vem dem möter och vart dem spelarb.
Mr.DEE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 15:34   #8
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Borlänge/Sthlm/Marbella
Inlägg: 366
Sharp$: 703


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag knep arsenal till 3.9.. Är oddset inte lite högt? Ja menar, deras något bättre grannar i norra-london slog ju dom där i fjolas med 1-0 så borde väl dom också klara det?

11 halv-ordinarie spelare borta i Milans trupp räcker för att jag ska plocka dom till det där oddset. Bara inte den där 50-åriga mittfältare i milan höjer sig till Maradona-nivå så ska det nog gå vägen
Iamthelegion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 15:56   #9
 
Mr.DEEs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 143
Sharp$: 1033
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Iamthelegion Visa inlägg
Jag knep arsenal till 3.9.. Är oddset inte lite högt? Ja menar, deras något bättre grannar i norra-london slog ju dom där i fjolas med 1-0 så borde väl dom också klara det?

11 halv-ordinarie spelare borta i Milans trupp räcker för att jag ska plocka dom till det där oddset. Bara inte den där 50-åriga mittfältare i milan höjer sig till Maradona-nivå så ska det nog gå vägen
Låt honom. Arsenal vinner ikväll. Dem är för snabba och bra för Milan. Milan har också åkt ut mot engelska lag senast gångerna och har haft det svårt mot dem. Kan vara för att dem spelar gå fotboll i Serie A. Arsenals snabba spel kommer köra över Milan. Jag tycker att oddset är någorlunda för högt för Arsenal och får jag nästan 4ggr så är det autobet. 2 ggr på Milan är ett skämt. Ska bli kul och se hur dinosaurierna Seedorf 35 bast, Nesta 35 bast och van bommel 34 bast kommer klara sig Eftersom att båda lagen kan göra mål och Arsenal alltid spelar offensivt lirar jag också Ö2.5 till 2.14. Anser att 2.14 också är något högt och jämna pengar känns väl mer som det rätta oddset. 2-1 eller 3-1 Gunners

Senast redigerad av Mr.DEE den 2012-02-15 klockan 16:10. Anledning: tillägg
Mr.DEE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 16:44   #10
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.DEE Visa inlägg
Ingen som hugger Arsenal till nästan 4ggr samt Ö2.5 till 2.17? Kan inte se Milan vinna denna matchen. Arsenal ful fart framåt kan man alltid räkna med iaf oavsett vem dem möter och vart dem spelarb.
Kan du verkligen inte se Milan vinna matchen? Sätt alla dina slantar på X2 och skratta dig hela vägen till banken!

Milan som skakade Barcelona på hemmaplan rejält, dock så förlorade man med 2-3. Naturligtvis är Milan i sämre form idag, men man möter också ett betydligt sämre lag.

Förra året så vann Tottenham borta mot just Milan, men matchbilden var galen till Milans favör. Dock så har Milan svårt att göra mål, men va fan. Man ska ju egentligen inte spela på sådana här matcher, men man får ändå lägga en tv-peng!


Citat:
Ursprungligen postat av Mr.DEE Visa inlägg
Låt honom. Arsenal vinner ikväll. Dem är för snabba och bra för Milan. Milan har också åkt ut mot engelska lag senast gångerna och har haft det svårt mot dem. Kan vara för att dem spelar gå fotboll i Serie A. Arsenals snabba spel kommer köra över Milan. Jag tycker att oddset är någorlunda för högt för Arsenal och får jag nästan 4ggr så är det autobet. 2 ggr på Milan är ett skämt. Ska bli kul och se hur dinosaurierna Seedorf 35 bast, Nesta 35 bast och van bommel 34 bast kommer klara sig Eftersom att båda lagen kan göra mål och Arsenal alltid spelar offensivt lirar jag också Ö2.5 till 2.14. Anser att 2.14 också är något högt och jämna pengar känns väl mer som det rätta oddset. 2-1 eller 3-1 Gunners

Jisses, detta börjar lika rok..
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+3), Overcome (+1)

Senast redigerad av fondell den 2012-02-15 klockan 16:50.
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 16:59   #11
 
Mr.DEEs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 143
Sharp$: 1033
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fondell Visa inlägg
Kan du verkligen inte se Milan vinna matchen? Sätt alla dina slantar på X2 och skratta dig hela vägen till banken!

Milan som skakade Barcelona på hemmaplan rejält, dock så förlorade man med 2-3. Naturligtvis är Milan i sämre form idag, men man möter också ett betydligt sämre lag.

Förra året så vann Tottenham borta mot just Milan, men matchbilden var galen till Milans favör. Dock så har Milan svårt att göra mål, men va fan. Man ska ju egentligen inte spela på sådana här matcher, men man får ändå lägga en tv-peng!
Är du en sådan människa som tar allt bokstavligen eller måste man skriva självklart kan milan vinna, men min subjektiva åsikt blev att jag inte kan se milan vinna. Precis som du skriver att matchbilden var galen till milans favör så var det samma matchbild på camp nou fast till barcas fördel och den slutade x. Och dem torskade sedan hemma och dem torskade mot spurs och blev utslagna för 3 året i rad. Självklart kan matchen sluta med Milan vinst eller X men jag är inte alls imponerad av milans spel. Min matchbild är att Arsenal kör på och över och att Milan antigen försöker hålla tempot och tillslut inte orkar eller att dem försöker dra ned på tempot. Som sagt bara min syn på matchen. Kan vara helt fel men man måste ju grunda sitt bet nånstans ifrån Hur som anser jag att det är fint värde i Arsenal. BOL med dina spel
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fondell (+1)

Senast redigerad av Mr.DEE den 2012-02-15 klockan 17:00. Anledning: stavning argghh
Mr.DEE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 17:06   #12
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.DEE Visa inlägg
Är du en sådan människa som tar allt bokstavligen eller måste man skriva självklart kan milan vinna, men min subjektiva åsikt blev att jag inte kan se milan vinna. Precis som du skriver att matchbilden var galen till milans favör så var det samma matchbild på camp nou fast till barcas fördel och den slutade x. Och dem torskade sedan hemma och dem torskade mot spurs och blev utslagna för 3 året i rad. Självklart kan matchen sluta med Milan vinst eller X men jag är inte alls imponerad av milans spel. Min matchbild är att Arsenal kör på och över och att Milan antigen försöker hålla tempot och tillslut inte orkar eller att dem försöker dra ned på tempot. Som sagt bara min syn på matchen. Kan vara helt fel men man måste ju grunda sitt bet nånstans ifrån Hur som anser jag att det är fint värde i Arsenal. BOL med dina spel
Nu skriver du bättre, att matchen i sig är vidöppen. Kan hålla med om att det kan finnas värde.

Men innan skrev du precis som att det bara existerade Arsenal-vinst. Tråden är tillför att ge råd, om du då överdriver så kan vissa personer följa.

Nu när du tycker att värdet är på Arsenal så kan du lika bra skriva det ordentligt från början! Som du gjorde nu
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 17:17   #13
 
Arre08s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: gbg
Inlägg: 206
Sharp$: 1648


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Arsenal är ett lag som inte kan spela defensivt vare sig det är hemmaplan eller borta.
Över 2.5mål @ 2.14 på pinnacle

Dessutom fick Arsenal ytterligare ett avbräck i form av Mertesacker
Arre08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 17:55   #14
 
Mr.DEEs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 143
Sharp$: 1033
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fondell Visa inlägg
Nu skriver du bättre, att matchen i sig är vidöppen. Kan hålla med om att det kan finnas värde.

Men innan skrev du precis som att det bara existerade Arsenal-vinst. Tråden är tillför att ge råd, om du då överdriver så kan vissa personer följa.

Nu när du tycker att värdet är på Arsenal så kan du lika bra skriva det ordentligt från början! Som du gjorde nu
Jaha okej. Trodde detta var till för att diskutera, var inte tänkt som en rek eller så utan mer att skapa lite diskussion och lite pre-talk innan matcherna. Men håller med, man ska nog hålla starka ord till det minimala.

Ja att Mertersacker missar är stod klart tror jag redan efter Sunderland matchen och han lär även missa returen så det är definitivt också något som gynnar Ö2.5.
Mr.DEE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 18:46   #15
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 186
Sharp$: 1817


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tycker det är fint värde på Arsenal idag... Bra fart i Arsenal mot ett segt gammalt Milan och man har en drös med matchvinnare, medans det känns lite som det är det Milan saknar? Har Zlatan en dålig dag så.... vem gör målen? Kontringarna kan bli riktigt farliga om Milan flyttar upp för långt i banan. Tänker t.ex på Crouch avgörande vs Milan förra året...

Jag tror på Arsenal då jag tycker man spelat riktigt bra senaste åren i CL och gått in kaxigt mot Barca t.ex.... och Mertesacker stort avbräck? Tvek på den va

-0,25 Arsenal till 3.30 lirat. (halva insatsen tillbaka vid oavgjort)
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td