Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-21, 07:48   #76
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Det här är den sista konversationen och den var mycket hotfullet heter som man bäddar får man ligga tror ni är ganska körd nu på Sharps VARFÖR BETALADE NI INTE UT DESSA SMÅ PENGAR???? Fattar inte
Thommy Kändes kanon oss emellan (enl mig)fan så tråkigt att du klanta till det.
Thommy Skyll nu inte på mig,du/ni har fixat detta

Hero Krossa oss? Jag somnade. Skulle swish a nu. SÅ du hotar mig/oss? Fel person att hota förstår du det? Jag kan utplåna allt du känner din råtta. Usch vilken människa du är. Fyfan!

Fyfan. Hoppas vi ses en vacker dag.

Ja sharps ska få se vem du är.

ThommySätt in pengar OK
NU

HeroLäser du ens va du skrivit ?? Du hotar mig. Ska ta det med polisen.

ThommyKrossa mig? Vi går igenom polisen istället känner mig inte trygg me dig
Thommy Du skulle ju swisha 2000 till mig ikväll vad hände?

HeroMen vill du krossa mig bara komma. Ja skulle utplåna dig på en sekund

HeroJa somnade jävla fullgubbe. Som hotas ! Nä detta är ett ärende ja lämnar vidare till polisen . Lycka till me dina vänner på sharps
Thommy Så du menar att jag kommer inte att få mina pengar?

hero LYSSNA NOGA U

Thommy En gång till kommer jag få mina pengar eller inte? och var inte sådär otrevlig

Du säger att ja e körd på sharps. Hotar o krossa mig o en TJEJ om vi ses. Ja skulle swisha nu. JAG otrevlig?? Läs va du skrivit! Polisen får lösa detta
Thommy Du lovade för 2 veckor sedan att du skulle sätta in pengar på mitt konto Okey Är vi överens där eller
Sätt in mina pengar så är vi överens.så enkelt är det

Du hota min tjej. Vi är inte överens förs ja brutit varje ben i din kropp. Tror du ja bryr mig om pengarna fortfarande din råtta?

Tror du jag bryr mig om sharps? Ett forum på nätet??????
Thommy Du hotar fel person min vän

Det här är verkliga livet du ska få stå ditt kast. Tro mig det är inget hot ett löfte din jävla pajas


Jag har gjort över 4 år på kåken. Har ditt nr o din adress. Vi ses så får vi se om du är fel person. Ja lägg ut de på sharps. Vet du vad? Det skiter jag i. Du började med att hota. Du ska nu få stå ditt kast. Lycka till på sharps. Ja Grattis. Jag har din hem adress.. jävla nolla
Thommy Så fel jag hade om dig,jag trodde jag hittat en vän att diskutera trav med,men så fel jag hade.Med hot kommer du ingenstans.Lev väl och ha ett gott liv//Thommy

Meddelandet kunde inte skickas. Kli
Här finns rätt allvarliga anklagelser, däremot är kanske inlägget vinklat. Vad vet jag.
Men om detta skulle skett i verkliga livet så skulle det kunna bli allvarliga konsekvenser!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-21, 07:52   #77
 
softpojks avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 489
Sharp$: 1934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Här finns rätt allvarliga anklagelser, däremot är kanske inlägget vinklat. Vad vet jag.
Men om detta skulle skett i verkliga livet så skulle det kunna bli allvarliga konsekvenser!
Har ju ändrat det jag skrivit & tagit bort det han själv skrivit. Som sagt over & and out. Pengarna han inte gjort ett skit för o vinna ligger på byrån och väntar.

Det här är verkliga livet, är internet en låtsas värld?
__________________
Trav är kul.
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-21, 07:53   #78
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

Rätta mig gärna om jag har fel, men tyckte att tonen i konversationen var vänskaplig. Det var först efter det att Melander upprepade ggr önskat få sina pengar som det skruvades upp, eller? Tomma löften kan få vem som helst att tappa tålamodet. Känner ni Softpojk att ni hållit ert löfte om att betala fast ni inte alls har betalat? Märkligt... Nåja, jag menar inte alls att anklaga någon utan delade mest min uppfattning om hur ni alla skulle kunna gå vidare. Melanders hot mot er som familj (som jag inte uppfattat) och era löften om pengar känns lika tomma.
__________________
- "nästa gång, ska jag f-n spela plats också" -

Senast redigerad av eveton den 2015-02-21 klockan 07:58.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-21, 07:54   #79
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av softpojk Visa inlägg
Har ju ändrat det jag skrivit & tagit bort det han själv skrivit. Som sagt over & and out. Pengarna han inte gjort ett skit för o vinna ligger på byrån och väntar.

Det här är verkliga livet, är internet en låtsas värld?
Ja, faktiskt! Ibland skulle jag faktiskt hävda de med tanke på vad folk uttrycker sig på internet. Man kan tro att de lever i en helt annan värld!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-21, 07:55   #80
 
softpojks avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 489
Sharp$: 1934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Rätta mig gärna om jag har, men tyckte att tonen i konventionen var vänskaplig. Det var först efter det att Melander upprepade ggr önskat få sina pengar som det skruvades upp, eller? Tomma löften kan få vem som helst att tappa tålamodet. Känner ni Softpojk att ni hållit ert löfte om att betala fast ni inte alls har betalat? Märkligt... Nåja, jag menar inte alls att anklaga någon utan delade mest min uppfattning om hur ni alla skulle kunna gå vidare. Melanders hot mot er som familj (som jag inte uppfattat) och era löften om pengar känns lika tomma.
Han har ju tagit bort det han själv skrivit, och redigerat det jag har skrivit.

Han skrev tydligt att "Tur att jag inte kände er IRL. Då hade jag krossat er". antar att "er är jag, min sambo och mina två döttrar. Jag bryr mig inte vad som händer eller har skrivits. Jag tänker inte swisha något förs han har bett om ursäkt till mig framför mig. DÅ kan även han få en ursäkt.
__________________
Trav är kul.
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-21, 07:59   #81
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 870
Sharp$: 101
Standard

Satt o plöjde igenom tråden och oj så förvånad man blev när man insåg att det var Softpojk som var "boven".

Hoppas på att du gör rätt för dig Softpojk , att låta nån vänta 2 veckor på sina pengar rimmar illa i mina öron.
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-21, 08:07   #82
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av softpojk Visa inlägg
Han har ju tagit bort det han själv skrivit, och redigerat det jag har skrivit.

Han skrev tydligt att "Tur att jag inte kände er IRL. Då hade jag krossat er". antar att "er är jag, min sambo och mina två döttrar. Jag bryr mig inte vad som händer eller har skrivits. Jag tänker inte swisha något förs han har bett om ursäkt till mig framför mig. DÅ kan även han få en ursäkt.
Ja, en hel del ursäkter och förlåtande är nog nödvändigt om det här ska lösas fullt ut... Samtidigt är jag av den uppfattningen att en penningtransaktion besparat alla inblandade väldigt mycket.
Lös problemen ett i taget. Visa er goda vilja genom att vara först med att ta det första steget. Se det inte som ett nederlag eller förlorad respekt, det är det motsatta.

Mina sista ord i ämnet...
__________________
- "nästa gång, ska jag f-n spela plats också" -
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-21, 08:10   #83
 
softpojks avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 489
Sharp$: 1934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg
Satt o plöjde igenom tråden och oj så förvånad man blev när man insåg att det var Softpojk som var "boven".

Hoppas på att du gör rätt för dig Softpojk , att låta nån vänta 2 veckor på sina pengar rimmar illa i mina öron.
Nu vet ju du inte vad som hänt, utan läser bara mellan rader. Så då kan du lika gärna vara tyst.
__________________
Trav är kul.
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-21, 08:11   #84
 
softpojks avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 489
Sharp$: 1934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Ja, en hel del ursäkter och förlåtande är nog nödvändigt om det här ska lösas fullt ut... Samtidigt är jag av den uppfattningen att en penningtransaktion besparat alla inblandade väldigt mycket.
Lös problemen ett i taget. Visa er goda vilja genom att vara först med att ta det första steget. Se det inte som ett nederlag eller förlorad respekt, det är det motsatta.

Mina sista ord i ämnet...
Ja det har du rätt i, har en bra ide. Ska föra över allt han lagt ut, vinsterna som jag spelat in kan han glömma efter det han skrev. Med tanke på att han inte bidragit med tips eller dylikt heller. Sen om han inte känner sig nöjd med det, då kan han börja med att ursäkta min familj. Så får vi se sen. Det är så långt jag kan gå. Tack för bra tips.
__________________
Trav är kul.
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-21, 08:16   #85
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av softpojk Visa inlägg
Ja det har du rätt i, har en bra ide. Ska föra över allt han lagt ut, vinsterna som jag spelat in kan han glömma efter det han skrev. Med tanke på att han inte bidragit med tips eller dylikt heller. Sen om han inte känner sig nöjd med det, då kan han börja med att ursäkta min familj. Så får vi se sen. Det är så långt jag kan gå. Tack för bra tips.
Om man spelar ihop, och sen vinner så kan du ju inte föra över hans insatser och tro att de är rättmätigt?

Det är som att spela med ett gäng på 10st, samtliga satsar 100 kr var. När ni väl vinner 10 miljoner så för du över 100kr till varje person och säger att du lirade själv denna gången? Fullkomligt ologiskt!

Vem som hotat vem går inte att få klarhet i, men oavsett är du skyldig Melander pengar.
Min bestämda uppfattning är att det bästa vore om ni betalade och sen aldrig mer pratar med varandra. Är ju trots allt inte stora summor (som tur är).
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-21, 08:18   #86
 
muumiins avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 713
Sharp$: 1612

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Spelare får hybris efter lite vinster. Lurar med lite folk, lurat dem på pengar. Spyr goja över dem och sen skyller på dem. Vanligt i Sverige nu för tiden. Synd om den som blir lurade ennu mer synd om dom som lurar.
__________________
Once you go bergo you never go back!
muumiin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-21, 08:26   #87
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Jag kan bara ge ut ett litet tips till alla som läser detta eller ja förklara ett par scenario man bör se upp med. (Jobbade tidigare på bedrägeriavdelningen hos Handelsbanken i Malmö.)

1. Överföring till annans konto (Det samma gäller även vid Swish).

Om du överför en summa pengar till en annan persons bankkonto är det mer eller mindre omöjligt att juridiskt (polisanmälan/rättegång mm) få tillbaka den summan. Motstående part kan helt enkelt hävda att det var pengar han skulle ha. Den andra parten kommer säga att han överförde fel. Ord kommer stå mot ord och pengarna kommer stanna på det kontot det hamnade på.

Det finns rätt mycket problematik i detta och det är/var således väldigt vanliga bedrägerier på Blocket och andra säljsajter som använde sig av detta.

Problemet är att banken inte hjälper dig vid en överföring. De kan/får inte lämna ut information om vem kontot tillhör, än mindre har banken inget intresse av att hjälpa till vid sådana här bedrägerier. Undantagsfallet är om polisen kontaktar banken, dvs man får vända sig till polisen först. När du vänt dig till polisen händer det jag skrev i stycket ovanför. I de mest extrema fall tillhör kontot en målvakt vars ID-handling man kommit över. Kontot har ett kort kopplat till sig, vem har kortet?...Lycka till hitta den personen. Ja, ni kan förstå att utredning läggs ner och pengarna är "gone"!

2. Direktbetalning

Lite off-topic, men varför inte ge tips om hur man går säker på nätet!

Direktbetalning är inget att rekommendera. En direktbetalning är kort och gott en överföring från ditt bankkonto till ett företags bankkonto. Vad resulterar det i?
Jo, det resulterar i att Banken återigen avsagt sig allt ansvar. Du har ingen reklamationsrätt på köp av vara eller tjänst och banken kommer enbart hänvisa dig till företaget. (Så är inte fallet vid kortköp, då hjälper banken till med reklamation/utebliven vara och VISA, Mastercard (eller annan kortdistributör) står för kalaset.

Detta användes av en del företag som var registrerade på hemlösa/spelberoende/knarkande/skuldsatta målvakter. Pengarna flyttades från Sverige och företaget försvann. Du satt där och skulle vända dig till ett företag som inte fanns längre, en kundsupport vars nummer resulterade i en entonig signal i örat. Nej, den reklamationen gick inte.

Samma problem uppstår om ett företag går i konkurs. Visst du kanske får dina pengar, om det är ett "seriöst" företag, men ack ack.. Det kan ta sin tid.. Och återigen, du måste kontakta företaget. Inte banken, inte polisen. De hjälper dig inte.

----------------------------------------

Kort och gott.

- Swisha/överför aldrig pengar till folk du inte känner

- Använd aldrig Direktbetalning över internet


- ATG Tillsammans, hallejuha, och öppna upp det för alla sorters omgångar. Då kan vi alla på bla Sharps öppna upp fina lag, göra trevliga system, man kan joina omgången man vill. Och något sådant här kommer ADLRIG uppstå.
__________________
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


Twitter: @Batmantyp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), alle (+5), TOBYTYKE (+5)

Senast redigerad av Icewinner den 2015-02-21 klockan 08:31.
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-21, 08:46   #88
 
softpojks avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 489
Sharp$: 1934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Om man spelar ihop, och sen vinner så kan du ju inte föra över hans insatser och tro att de är rättmätigt?

Det är som att spela med ett gäng på 10st, samtliga satsar 100 kr var. När ni väl vinner 10 miljoner så för du över 100kr till varje person och säger att du lirade själv denna gången? Fullkomligt ologiskt!

Vem som hotat vem går inte att få klarhet i, men oavsett är du skyldig Melander pengar.
Min bestämda uppfattning är att det bästa vore om ni betalade och sen aldrig mer pratar med varandra. Är ju trots allt inte stora summor (som tur är).
Givetvis inte, vad alla verkar missat är att ALLA fått sina pengar plus vinstpengarna. Men det som är grejen här är att han hotade min FAMILJ. Jag sitter inte inne med andras pengar, utan endast personen som hotade min familj.

Men du har rätt i allt du skriver, men verkar missa topic totalt.
__________________
Trav är kul.
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-21, 09:00   #89
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 94
Sharp$: 875
Standard

Vi har svaret på denna soppa i konversationen mellan softpojk och Melander! jag har en enkel autism o adhd. Det säger väl allt!
uLFStR491 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-21, 09:22   #90
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 870
Sharp$: 101
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av softpojk Visa inlägg
Nu vet ju du inte vad som hänt, utan läser bara mellan rader. Så då kan du lika gärna vara tyst.
Ta och gör rätt för dig så kan tråden tystna.
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td