Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-12-16, 23:26   #1006
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

1998-12-26 Katrineholm-Vetlanda 7-5 (4-4), kanske?
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-17, 00:19   #1007
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
1998-12-26 Katrineholm-Vetlanda 7-5 (4-4), kanske?
Du får väl ge mig odds också.

Men knappast den. Vill minnas att det mesta var "avgjort" i paus. 3,60 låg sämst till, vill minnas att det var Kalix borta. Kan det stämma?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-17, 10:42   #1008
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Den här godbiten kanske? 1998-12-26 Kalix Nyborg-Karlsborg 6-0 (3-0).
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-17, 15:04   #1009
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Nää, absolut inte. Börjar misstänka att det inte var annandagen utan omgången före...
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-17, 17:06   #1010
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Sa ju Kalix borta. 1998-12-18 Edsbyn-Kalix Nyborg 2-6 (2-3)

Sen kanske dessa
1998-12-18 Karlsborg-Bollnäs 1-4 (1-3)
1998-12-18 Sirius-Sandviken 2-11 (1-5)

Nämligen bara dom som ledde "betryggande" i HT och om jag minns rätt så var det bara Kalix kvar att jobba på i andra halvlek.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Allsve...andy_1998/1999

edit: Förstår inte vad jag fick annandagen från? Skrev ju själv att det räddade julen för många. Men efter 18 år kan man inte minnas allt klockrent, men det där med Kalix verkar åtminstone stämma.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)

Senast redigerad av Wagner den 2016-12-17 klockan 18:39.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-17, 20:01   #1011
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

18:e! Jubileum i morgon söndag alltså. Måste finnas en klar trippel då med väl? :-)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-05, 12:20   #1012
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 161
Sharp$: 435
Standard

Nej ju jävlar!
DonYolo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-05, 13:50   #1013
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DonYolo Visa inlägg
Nej ju jävlar!
Dags för Wagner att öppna anekdotboken?
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 00:03   #1014
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Dags för Wagner att öppna anekdotboken?
Ska va för din skull då, så många andra läser inte tråden.

Det var kring 1990 typ. Fick ett brev att jag torskat för gångfylla (LOB). På den tiden blev man kallad till socialen för kvartssamtal, så kanske det är fortfarande?

Hur mycket dricker du?
- en kvarting var fjortonde dag.
Hur kunde det gå så här?
- Magsjuk. Bråkat med kärringen, så det blev en extra grogg. Ja lite bullshit helt enkelt.

Var bara ett problem. Jag hade inte torskat dit den aktuella helgen. Visst kan man ha lucka men 6 timmar på gröna bädden glömmer man inte bort. Säkert brorsan som uppgett mitt namn tänkte jag och cyklade ner till station för att reda ut saken.

Klev fram till receptionen, förklarade mitt ärende och att jag bestred aktuell inkvartering. En djup suck så gick han och hämtade pärmen, eller om det fanns data redan då? Jo jag hade blivit upplockad på Drottninggatan då jag gick och vinglade på vägen och sen hemskjutsad.

Vadå hemskjutsad, så jag var aldrig inlagd? Hade jag inte varit då men det räknades ändå som LOB och man fick sin sedvanliga prick i registret. Att jag åkte hem i baksätet på en polisbil och inte i en taxi (5 minuters resa) kan man däremot inte förväntas hålla reda på.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Oliiiveer13 (+1), moltas (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 02:14   #1015
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Ska va för din skull då, så många andra läser inte tråden.

Det var kring 1990 typ. Fick ett brev att jag torskat för gångfylla (LOB). På den tiden blev man kallad till socialen för kvartssamtal, så kanske det är fortfarande?

Hur mycket dricker du?
- en kvarting var fjortonde dag.
Hur kunde det gå så här?
- Magsjuk. Bråkat med kärringen, så det blev en extra grogg. Ja lite bullshit helt enkelt.

Var bara ett problem. Jag hade inte torskat dit den aktuella helgen. Visst kan man ha lucka men 6 timmar på gröna bädden glömmer man inte bort. Säkert brorsan som uppgett mitt namn tänkte jag och cyklade ner till station för att reda ut saken.

Klev fram till receptionen, förklarade mitt ärende och att jag bestred aktuell inkvartering. En djup suck så gick han och hämtade pärmen, eller om det fanns data redan då? Jo jag hade blivit upplockad på Drottninggatan då jag gick och vinglade på vägen och sen hemskjutsad.

Vadå hemskjutsad, så jag var aldrig inlagd? Hade jag inte varit då men det räknades ändå som LOB och man fick sin sedvanliga prick i registret. Att jag åkte hem i baksätet på en polisbil och inte i en taxi (5 minuters resa) kan man däremot inte förväntas hålla reda på.
Lite komiskt det där med att bli kallad till socialen, har rätt många i min omgivning som har fått åka dit och göra "avbön"

Själv har jag varit sjukt otursförföljd och åkt på att, sova över ett par timmar på station

Blivit avlägsnad in till station och fått lämna redogörelse (då hotade polisen med drogtest då dom inte tyckte min berusningsgrad stämde överens med 4öl på 10timmar som jag hävdade)

Vid två olika tillfällen haft oturen att var på fel plats vid fel tidpunkt och blivit kvarhållen, fått ansikte och händer fotograferade, dock sluppit åka in till station dom gångerna.

Men ALDRIG hört ett pip ifrån soc
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 18:09   #1016
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Då har det gått en vecka igen...

ATG.se säger ni. Nummerskiva och upptagetton till förbannelse säger jag.

Slutet på 70-talet och en bra bit efter det. Ville man få resultaten så var det telefon till banornas telefonsvarare som gällde. Och det ville man för om möjligt få sova utan Sobril.

Säg att man lirat i lopp 8 på Romme, 0243 förövrigt ett tag kunde man alla Sveriges trav-riktnummer som ett rinnande vatten, då var det bara att veva på med nummerskivan tills pekfingret började flagna.

Efter en halvtimme eller så DOM SVARADE!!! Det var betydligt lättare att komma fram till Hasse Tellemar på den här tiden.

Rommes lopp ett vanns av den före si och så. Vinnarodds bla och platsodds likaså.

Rommes lopp två vanns av...och så vidare.

Rommes lopp sju vanns av...

ÄNTLIGEN! nu skulle man äntligen få veta hur det gått för lusen i lopp åtta.

...Knäpptyst.

Man hade på grund av vissa yttre omständigheter inte kommit längre än till lopp sju. Ingen man ville upplysa om när bandet startade utan det var ett påfund som kom långt senare på 80-talet nån gång.

Så det var bara att kliva upp från fåtöljen, dunka huvudet i väggen ett par gånger och börja om från början igen.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lobo (+5), Semicolon (+10), moltas (+10), Slurf (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-26, 16:28   #1017
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Då har det gått en vecka igen...

ATG.se säger ni. Nummerskiva och upptagetton till förbannelse säger jag.

Slutet på 70-talet och en bra bit efter det. Ville man få resultaten så var det telefon till banornas telefonsvarare som gällde. Och det ville man för om möjligt få sova utan Sobril.

Säg att man lirat i lopp 8 på Romme, 0243 förövrigt ett tag kunde man alla Sveriges trav-riktnummer som ett rinnande vatten, då var det bara att veva på med nummerskivan tills pekfingret började flagna.

Efter en halvtimme eller så DOM SVARADE!!! Det var betydligt lättare att komma fram till Hasse Tellemar på den här tiden.

Rommes lopp ett vanns av den före si och så. Vinnarodds bla och platsodds likaså.

Rommes lopp två vanns av...och så vidare.

Rommes lopp sju vanns av...

ÄNTLIGEN! nu skulle man äntligen få veta hur det gått för lusen i lopp åtta.

...Knäpptyst.

Man hade på grund av vissa yttre omständigheter inte kommit längre än till lopp sju. Ingen man ville upplysa om när bandet startade utan det var ett påfund som kom långt senare på 80-talet nån gång.

Så det var bara att kliva upp från fåtöljen, dunka huvudet i väggen ett par gånger och börja om från början igen.
Men visst var det ändå bättre förr
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-26, 19:01   #1018
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Svenska spels fasta odds på lången. Inte så mycket mer.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 14:37   #1019
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Då har det gått en vecka igen...

ATG.se säger ni. Nummerskiva och upptagetton till förbannelse säger jag.

Slutet på 70-talet och en bra bit efter det. Ville man få resultaten så var det telefon till banornas telefonsvarare som gällde. Och det ville man för om möjligt få sova utan Sobril.

Säg att man lirat i lopp 8 på Romme, 0243 förövrigt ett tag kunde man alla Sveriges trav-riktnummer som ett rinnande vatten, då var det bara att veva på med nummerskivan tills pekfingret började flagna.

Efter en halvtimme eller så DOM SVARADE!!! Det var betydligt lättare att komma fram till Hasse Tellemar på den här tiden.

Rommes lopp ett vanns av den före si och så. Vinnarodds bla och platsodds likaså.

Rommes lopp två vanns av...och så vidare.

Rommes lopp sju vanns av...

ÄNTLIGEN! nu skulle man äntligen få veta hur det gått för lusen i lopp åtta.

...Knäpptyst.

Man hade på grund av vissa yttre omständigheter inte kommit längre än till lopp sju. Ingen man ville upplysa om när bandet startade utan det var ett påfund som kom långt senare på 80-talet nån gång.

Så det var bara att kliva upp från fåtöljen, dunka huvudet i väggen ett par gånger och börja om från början igen.
Minns det väl liksom hur man blev ruinerad på V75 Guidens direktreferat till 5.90 kr/minut (eller vad det var).... Det tog nästan en (betald) minut innan samma tystnad....

Text-tv-blink också en klassiker! Man frös sidan och satte det där lilla paus-märket uppe i hörnet och när sidan uppdaterades kom text-tv-sidans nummer upp och då var det "smyg"! Ännu roligare när man hade lirat Europatips eller så....

Det var tider....
__________________
Twitter: @sharpsdoob
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 22:31   #1020
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Man börja med att smyga allt dåligt och fanns inget där så visste man det var närmre till

Så var det en blindgångare

Minns en gång, en tung vecka, men så räddade man lite på någon obskyr hockeymatch. Folk ringde från utlandet och jag bekräftade att det var blått.

Lät sidan ligga kvar och pausade teven då jag åkte ut och käkade. Kom hem och ruskade igång systemet. Då såg jag det hoppade till mitt på rutan...

Då hade dom lagt till OT på den där matchen. Ridå ner.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td