Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-06-08, 23:00   #901
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Men va fan. http://www.autismforum.se/gn/opencms...%C3%A5ga&tnr=0

60 frågor svarade man på helt förgäves då hela systemet gick ner på tilt av mina svar. Ganska normala frågor men det var en som stack ut...

Tyckte du om att dela daggmaskar som barn?
Spontant utan att ens ha varit inne på sidan så ser felmeddelandet ut som att du har missat att fylla i något svar/kön/blabla och när systemet försöker gå igenom dina grejer träffar den "null" dvs icke-existerande objekt
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-08, 23:32   #902
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Testa länken. Tror alla får samma besked efter ett klick.

edit: den här verkar funka. http://www.autismforum.se/gn/opencms...est/index.html
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Wagner den 2015-06-08 klockan 23:34.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-09, 12:24   #903
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Resultat - Empatiseringsförmåga


Du fick 17 poäng av 80 möjliga.
Enligt detta test har du en lägre förmåga än genomsnittet att förstå hur andra människor känner och tänker.

Kvinnor får i genomsnitt 47 poäng och män 42 poäng. Många personer med Aspergers syndrom eller autism och normal begåvning får runt 20 poäng.

Till Baron-Cohens tester hör även testet för Systematiseringsförmåga.
Om du gör båda testen direkt efter varandra får du veta vilken typ av hjärna du har enligt Baron-Cohens teori.

> Testet för Systematiseringsförmåga

Tre typer av hjärna

Enligt Baron-Cohens teori, så har varje människa en speciell "typ av hjärna". Det finns tre vanliga hjärntyper.

Typ E har starkare empatiseringsförmåga. Den här typen är vanligare bland kvinnor. I grafen nedan återfinns typ E i övre vänstra, blåa delen. Den extrema formen av typ E är enligt Baron-Cohen fortfarande helt outforskad.

Typ S har starkare systematiseringsförmåga. Den här typen är vanligare bland män. I grafen nedan återfinns typ S i nedre, högra, gröna delen. Enligt Baron-Cohen kan autism vara en yttring av extrem typ S-hjärna.

Typ B är en balanserade hjärnan. Den balanserade hjärnan ligger i det grå diagonala fältet i grafen nedan där empatiseringsförmågan och systematiseringsförmågan är ungefär lika starka.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-09, 12:48   #904
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Resultat - Systematiseringsförmåga


Du fick 7 poäng av 80 möjliga.
Enligt detta test har du en lägre förmåga än genomsnittet att analysera och undersöka system.

Kvinnor får i genomsnitt 24 poäng och män 30 poäng. Tre gånger så många personer med Aspergers syndrom får 51-80 poäng jämfört med män utan Aspergers syndrom.

Vilken slags hjärna har du?

Du har enligt testen en hjärna av typ S
(17 i empatiseringsförmåga och 7 i systematiseringsförmåga).

Enligt Baron-Cohens teori, så har varje människa en speciell "typ av hjärna". Det finns tre vanliga hjärntyper.

Typ E har starkare empatiseringsförmåga. Den här typen är vanligare bland kvinnor. I grafen nedan återfinns typ E i övre vänstra, blåa delen. Den extrema formen av typ E är enligt Baron-Cohen fortfarande helt outforskad.

Typ S har starkare systematiseringsförmåga. Den här typen är vanligare bland män. I grafen nedan återfinns typ S i nedre, högra, gröna delen. Enligt Baron-Cohen kan autism vara en yttring av extrem typ S-hjärna.

Typ B är en balanserade hjärnan. Den balanserade hjärnan ligger i det grå diagonala fältet i grafen nedan där empatiseringsförmågan och systematiseringsförmågan är ungefär lika starka.
Asperger verkar gå bort.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-09, 12:50   #905
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Nu verkar diagnosen vara klar. Kom ju inte som en chock direkt...

Citat:
Troligen social fobi
Detta snabbtest delar in svaren i tre grova kategorier:

0–16 poäng - Troligen inte social fobi
17–21 poäng - Riskzon för social fobi
22–56 poäng - Troligen social fobi
Du fick totalt 37 poäng.
https://www.iterapi.se/sites/challen...ar-social-fobi

Edit: Nu tagga jag ner lite och tog inget högre än (Mycket obehaglig). Trots det kom jag upp i 32. Så för att komma under 22 måste jag ljuga friskt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Wagner den 2015-06-09 klockan 18:32.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-20, 19:14   #906
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Ok, nu är det fan i mig panik.

Jag kan tänka mig folköl, men då vill jag ha en hel platta.

Fixar du fram det nu ikväll så tar jag tillbaka anmälan, men då skall det vara 24st.

http://unvis.it/www.expressen.se/kva...olisanmals-nu/
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-20, 20:06   #907
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Ok, nu är det fan i mig panik.

Jag kan tänka mig folköl, men då vill jag ha en hel platta.

Fixar du fram det nu ikväll så tar jag tillbaka anmälan, men då skall det vara 24st.

http://unvis.it/www.expressen.se/kva...olisanmals-nu/
Möt upp mig bakom Hassans om en halvtimme.


__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-20, 22:04   #908
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

bara sexhton burk kar nu. Shynda dej.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-21, 00:00   #909
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Too late. Sålde biran till några snorungar på en stulen moppe. Sitter på lagret nu med Hassan och en Moroccan. Har inte sett den där Marockan för det är så dimmigt här inne. Men säger Hassan "jäfla feting til marokan" så är det så.

Ska ta en låda Igloo till. Vi hörs
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-21, 02:30   #910
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Möt upp mig bakom Hassans om en halvtimme.


Förortens förort á uppsala?
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-21, 13:50   #911
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

https://objektvision.se/Beskriv/158005133
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Filmtokig (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-29, 18:26   #912
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 46
Sharp$: 80
Standard

Wagners favorit SPORTTJÄNSTEN bjuder på anekdoter!

http://www.sporttjansten.se/bloggen/sporttjansten-20-ar
bananbilen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-29, 18:34   #913
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 46
Sharp$: 80
Standard

Den här tiden var det trippeltvång och skatteavdraget var 50 % på tripplar. Ändå var det så många gladodds att det nästan var omöjligt att inte vinna. Framförallt var bandyn rent löjligt lönsam. Vi kunde få nys om att målmaskinen Jonas Claesson saknades, utan att Svenska Spel hade koll. Då var det bara att i lugn och ro "lasta in". Det var några riktigt glada år och det sträckte sig till en bit in på 2000-talet.

ni som var med då, och tillhörde dom lyckliga som vann, stämmer detta?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+3)
bananbilen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-29, 20:07   #914
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bananbilen Visa inlägg
Den här tiden var det trippeltvång och skatteavdraget var 50 % på tripplar. Ändå var det så många gladodds att det nästan var omöjligt att inte vinna. Framförallt var bandyn rent löjligt lönsam. Vi kunde få nys om att målmaskinen Jonas Claesson saknades, utan att Svenska Spel hade koll. Då var det bara att i lugn och ro "lasta in". Det var några riktigt glada år och det sträckte sig till en bit in på 2000-talet.

ni som var med då, och tillhörde dom lyckliga som vann, stämmer detta?
Ja trippeltvång och 20% avdrag per objekt var guldgrävartider.

Oddsen var fasta också. FASTA! Tog närmare 20 år innan dom klarade av att stänga vissa komber som blivit överbelastade. Sen fick vi semifasta odds och resten är historia som man brukar säga. Till deras försvar var motståndet från spelarna rätt skralt också. Till en början, mig själv inkluderad.

Oddsjämförelser var inte att tänka på då allt som fanns i princip var SSP och sen Kesak. Man fick gå mycket på känsla och det vet man ju hur den kan slå. Inget Betfair och inget asien, det närmaste man kom var Bet-ex (hette det så?) som var något slags BF i miniatyr dit SSP hänvisade obekväma att strida inbördes.


Bättre anekdoter här. http://oddssattarna.blogspot.se/

Edit: Googla Bet-ex och det verkar stämma. http://www.bettorsworld.com/web/foru...7-About-Bet-Ex...
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 21:03   #915
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Hur är livet i sommarsolstolen Wagner?
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td