Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-06-16, 18:23   #451
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1430
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Bra försök. Men jag har försökt tidigare.
https://www.sharps.se/forums/429999-post223.html
Suck du har rätt. Jag ger upp och går och räknar mina pengar istället för att förändra världen
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-16, 18:51   #452
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Suck du har rätt. Jag ger upp och går och räknar mina pengar istället för att förändra världen
Det räknandet bör gå väldigt fort...
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-17, 09:13   #453
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Så klaga inte på SJ för det finns ju buss, bil och tåg?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-17, 10:11   #454
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Så klaga inte på SJ för det finns ju buss, bil och tåg?
Visst kan man klaga, men Bettingamatören och Lumiere är ju uppenbarligen inte i balans.

Finns ju inte tillräckligt med badwill i hela världen, för att det skulle vara en bättre affär för spelbolagen att låta vinnande spelare få härja fritt jämfört med att limma dom och sen får dom ha så mycket psykbryt dom vill på forum och runt fikaborden på sina arbeten.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-17, 10:49   #455
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Visst kan man klaga, men Bettingamatören och Lumiere är ju uppenbarligen inte i balans.

Finns ju inte tillräckligt med badwill i hela världen, för att det skulle vara en bättre affär för spelbolagen att låta vinnande spelare få härja fritt jämfört med att limma dom och sen får dom ha så mycket psykbryt dom vill på forum och runt fikaborden på sina arbeten.
Inte i balans?
Hoppas du är bättre på att analysera matcher annars kommer det gå riktigt illa...

Det du inte verkar fatta är att det är tack vare människor som ifrågasätter och protesterar som förbättringar har skett i samhället. Det handlar dessutom inte bara om att klaga utan även upplysa folk om vad spelbolagen sysslar med, för om du inbillar dig att alla känner till det så är du verkligen korkad.
Visst, på detta forum där alla är proffs och limmade till höger och vänster är det ingen nyhet men utanför denna självgoda bubbla är det inte många som känner till det.

Sen finns det olika människor, de som inte bryr sig ett skit vad som händer andra så länge de inte själva drabbas och de som faktiskt bryr sig fast de själva (ännu) inte har blivit drabbade. Det är den senare kategorin jag främst vänder mig till...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)

Senast redigerad av Lumiere den 2015-06-17 klockan 11:04.
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-17, 11:11   #456
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lumiere Visa inlägg
Inte i balans?
Hoppas du är bättre på att analysera matcher annars kommer det gå riktigt illa...

Det du inte verkar fatta är att det är tack vare människor som ifrågasätter och protesterar som förbättringar har skett i samhället. Det handlar dessutom inte bara om att klaga utan även upplysa folk om vad spelbolagen sysslar med, för om du inbillar dig att alla känner till det så är du verkligen korkad.
Visst, på detta forum där alla är proffs och limmade till höger och vänster är det ingen nyhet men utanför denna självgoda bubbla är det inte många som känner till det.

Sen finns det olika människor, de som inte bryr sig ett skit vad som händer andra så länge de inte själva drabbas och de som faktiskt bryr sig fast de själva (ännu) inte har blivit drabbade. Det är den senare kategorin jag främst vänder mig till...

Får be om ursäkt, vete fan hur jag fick det till att du inte var i balans

My bad
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-17, 11:16   #457
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Får be om ursäkt, vete fan hur jag fick det till att du inte var i balans

My bad
Undrar vilken verklighet du lever i när du tycker att detta tyder på att man är i obalans? Å andra sidan så är ju detta Sverige, där minsta känsloyttring betraktas som suspekt...
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-17, 12:19   #458
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lumiere Visa inlägg
Undrar vilken verklighet du lever i när du tycker att detta tyder på att man är i obalans? Å andra sidan så är ju detta Sverige, där minsta känsloyttring betraktas som suspekt...
Så jag är både korkad, fattar inget, kommer gå illa för mitt spelande samt att jag är verklighetsfrånvänd.

Lungt jag har blivit kallad värre

Men vi kan ta ett räkneexempel, ifrån den verkligheten jag lever.

Spelbolag A

Citat:
Shit, Lumiere skriver skit om oss på Sharps och verkar få med mig sig folk på tåget, nu vill det till att göra damage control
Så spelbolag A häver sin princip med att limma folk.

Vi leker med tanken att 1000 vinnande personer nu kan betta ostört hos spelbolag A och kan på så sätt snitta 50k/mån

1000x50000x12..........

Men å andra sidan, Spelbolag A får fina betyg på forum och sajter, alla talar gott om bolaget.

Nu är jag varken matematiker eller ekonom, men jag är beredd att satsa en rätt så bra slant på vilket jag tror är mest lönsamt för spelbolaget.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-17, 12:33   #459
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Så jag är både korkad, fattar inget, kommer gå illa för mitt spelande samt att jag är verklighetsfrånvänd.

Lungt jag har blivit kallad värre

Men vi kan ta ett räkneexempel, ifrån den verkligheten jag lever.

Spelbolag A



Så spelbolag A häver sin princip med att limma folk.

Vi leker med tanken att 1000 vinnande personer nu kan betta ostört hos spelbolag A och kan på så sätt snitta 50k/mån

1000x50000x12..........

Men å andra sidan, Spelbolag A får fina betyg på forum och sajter, alla talar gott om bolaget.

Nu är jag varken matematiker eller ekonom, men jag är beredd att satsa en rätt så bra slant på vilket jag tror är mest lönsamt för spelbolaget.
Sharps är piss i havet, det finns ju andra betydligt större forum och andra ställen man kan skriva på ifall du inte känner till det.

Dessutom det här med "vinnande spelare" är ju också ett väldigt luddigt begrepp. William Hill limiterade mig efter att jag hade två framgångsrika veckor hos de under fotbolls-VM på en väldigt specifik marknad.
Finns ju ingen som helst garanti att jag skulle fortsätta vara framgångsrik efter att VM var över.
Vad jag försöker säga är olönsam kund idag kan mycket väl vara lönsam kund imorgon. Visst, om någon har spelat i säg fem år och vunnit mycket varje år då kanske man skulle ha en liten gnutta förståelse men två veckor???

Sen är det en princip sak också, förväntar man sig att varje kund ska vara lönsam så kanske man ska syssla med andra saker än att driva ett spelbolag...
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-17, 12:43   #460
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lumiere Visa inlägg
Sharps är piss i havet, det finns ju andra betydligt större forum och andra ställen man kan skriva på ifall du inte känner till det.

Dessutom det här med "vinnande spelare" är ju också ett väldigt luddigt begrepp. William Hill limiterade mig efter att jag hade två framgångsrika veckor hos de under fotbolls-VM på en väldigt specifik marknad.
Finns ju ingen som helst garanti att jag skulle fortsätta vara framgångsrik efter att VM var över.
Vad jag försöker säga är olönsam kund idag kan mycket väl vara lönsam kund imorgon. Visst, om någon har spelat i säg fem år och vunnit mycket varje år då kanske man skulle ha en liten gnutta förståelse men två veckor???

Sen är det en princip sak också, förväntar man sig att varje kund ska vara lönsam så kanske man ska syssla med andra saker än att driva ett spelbolag...
Finns det fler spelforum än Sharps

Det hade jag inte en aning om, tack för tipset

Luddiga limningar har jag själv råkat ut för, har ju bla bölat om Unibet här, Ladbrokes var ännu värre, tog nog 3v ungefär, hade precis torskat bort över 20k på 1dygn då kom limiteringen från att få satsa 9600kr till 128kr.
Visst är det irriterande och det blir ett hack i skivan, men det är ju bara att gilla läget, att bete sig som en snorunge på ett forum lär knappast höja min limit.

Jag tror inte det är något spelbolag som förväntar sig att alla kunder kommer vara lönsamma, men det är ju självklart att dom kommer försöka få det dit, annars har jag ju redan gett ett räkneexempel på vad som kommer att hända.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-17, 14:44   #461
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Finns det fler spelforum än Sharps

Det hade jag inte en aning om, tack för tipset

Luddiga limningar har jag själv råkat ut för, har ju bla bölat om Unibet här, Ladbrokes var ännu värre, tog nog 3v ungefär, hade precis torskat bort över 20k på 1dygn då kom limiteringen från att få satsa 9600kr till 128kr.
Visst är det irriterande och det blir ett hack i skivan, men det är ju bara att gilla läget, att bete sig som en snorunge på ett forum lär knappast höja min limit.

Jag tror inte det är något spelbolag som förväntar sig att alla kunder kommer vara lönsamma, men det är ju självklart att dom kommer försöka få det dit, annars har jag ju redan gett ett räkneexempel på vad som kommer att hända.
Unibet limiterar ingen, det säger de själva i varje fall.
Ok då vet vi att det gäller för alla som har råkat ut för någon oförrätt att gilla läget...
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-17, 15:58   #462
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lumiere Visa inlägg
Unibet limiterar ingen, det säger de själva i varje fall.
Ok då vet vi att det gäller för alla som har råkat ut för någon oförrätt att gilla läget...

Jag tror jag måste stoppa där.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 14:58   #463
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

http://www.theguardian.com/global/20...ampaign=buffer

Nu har limiteringsfenomenet även hamnat i ljuset hos ansedda The Guardian. Problemet är alltså lika stort i Bookmakerns moderland England! Jag har utbytt en del ord via mail med en kille som jobbar på Engelska Gaming myndigheten och fått bekräftat att de funderar på att förändra lagstiftningen för speltillståndsgivning så att Bookiens oinskränkta makt över våra spelkonton begränsas. De är inne på liknande idéer som jag har surrat om tidigare, dvs att bookien på förhand måste publicera limits för kundbasen. Att alla skall få spela till publicerat odds och till den publika insatsnivån. Det är tom möjligt att det är emot EU's regelverk om produkters och tjänsters rörlighet. Att exkludera enkildaa kunder (utan brottsligt uppsåt) från att placera spel kan alltså hypotetiskt vara illegalt. Min kontakt hos Gaming Board på Malta var däremot (som väntat) både oförstående och kallsinnig.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 15:05   #464
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3615
Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
http://www.theguardian.com/global/20...ampaign=buffer

Nu har limiteringsfenomenet även hamnat i ljuset hos ansedda The Guardian. Problemet är alltså lika stort i Bookmakerns moderland England! Jag har utbytt en del ord via mail med en kille som jobbar på Engelska Gaming myndigheten och fått bekräftat att de funderar på att förändra lagstiftningen för speltillståndsgivning så att Bookiens oinskränkta makt över våra spelkonton begränsas. De är inne på liknande idéer som jag har surrat om tidigare, dvs att bookien på förhand måste publicera limits för kundbasen. Att alla skall få spela till publicerat odds och till den publika insatsnivån. Det är tom möjligt att det är emot EU's regelverk om produkters och tjänsters rörlighet. Att exkludera enkildaa kunder (utan brottsligt uppsåt) från att placera spel kan alltså hypotetiskt vara illegalt. Min kontakt hos Gaming Board på Malta var däremot (som väntat) både oförstående och kallsinnig.


Äntligen något som verkligen behöver ses över & att bli limmad är verkligen inte något man ska behöva acceptera att bli som kund!
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 16:10   #465
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Om nagan endaste person tror att det gar att fa nagra fordelar som tidigare limierad kund mha lagstiftning sa ar ni helt fel ute.

En lagstiftning som innebar att alla kunder far samma limiter lar innebara att limiten satts valdigt lagt pa manga marknader, samtidigt som alla torskar kan fortsatta sitt slaskande pa de stora ligorna pa framst 1x2-marknaderna. Om du ar besviken for att du inte far in fyrsiffriga belopp pa division ett-hockey pa de flesta bolagen sa lar du fortfarande vara lika besviken efter detta beslut.

Att spela pa ett bolag ar ingen rattighet och ett bolag bor givetvis ha ratten att begransa eller utesluta oekonomiska kunder, pa samma satt som en bensinmack i en sund varld borde ha ratten att neka olonsamma kunder likt zigenare, utan juridiska konsekvenser.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td