Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-11-10, 15:54   #481
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Bra att det lyft upp mer och mer för "vanligt folk" hur spelbolagen limmar spelare, återstår bara för politikerna att se över detta ofog och få det reglerat/förbjudet om man som spelbolag framöver vill ha en spellicens?!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ent-djavulskap
Läste artikeln tidigare idag och noterade också stycket om limiteringar. Jag tycker däremot att det fick en väldigt liten del i artikeln, som i huvudsak handlar om förlorande spelmissbrukare som mjölkas.

Fenomenet med limiteringar förtjänar egentligen en helt egen artikel, eftersom det näst intill kan klassas som bedrägeri som genomsyrar en hel bransch, vars reklamfilmer syns dygnet runt i svensk tv.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 17:42   #482
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har nog aldrig förstått det här med att vissa är så arga över att bolagen limiterar. Personligen är jag väldigt starkt emot att bolagen måste låta alla spela där, det går emot ideen om en fri marknad.

Men ni som ändå vill tvinga privata aktörer att agera på ett visst sätt hur tänker ni kring att de då skulle ha sänkt oddsen? Se det som att ICA i Danderyd erbjuder fläskfile för 29kr/kg max 2 kg. Skulle ni gått in där och gormat om de ska låta en köpa hur mycket man vill?

Kan förstå den personliga känslan, alla gillra vi pengar, men logiken är verkligen frånvarande. Ja bolagen drar in pengar på torskar, men nej det är inte er rättighet att liksom "jämna ut" det. Sätter sig pokertorsk och spelar bort alla sina pengar till en annan spelare kan inte de andra spelarna som inte har fått ett öre av honom börja klaga om att de OCKSÅ vill ha en del av torsken.

Edit: Om de inte framgick så tycker jag att det är vansinnigt att bestämma över bolagen med en lag, fria marknaden är urstark. Tänket kommer från en känsla av irritation, vilket jag skulle förstått om jag själv blev limmad. Men om de nu blir tvingade att låta er spela där så kommer de sänka sina odds och så har ni inte längre en edge. Då har iofs alla det lika jävligt och ingen vinner.
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2018-11-10 klockan 17:46.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 18:00   #483
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Har nog aldrig förstått det här med att vissa är så arga över att bolagen limiterar. Personligen är jag väldigt starkt emot att bolagen måste låta alla spela där, det går emot ideen om en fri marknad.

Men ni som ändå vill tvinga privata aktörer att agera på ett visst sätt hur tänker ni kring att de då skulle ha sänkt oddsen? Se det som att ICA i Danderyd erbjuder fläskfile för 29kr/kg max 2 kg. Skulle ni gått in där och gormat om de ska låta en köpa hur mycket man vill?

Kan förstå den personliga känslan, alla gillra vi pengar, men logiken är verkligen frånvarande. Ja bolagen drar in pengar på torskar, men nej det är inte er rättighet att liksom "jämna ut" det. Sätter sig pokertorsk och spelar bort alla sina pengar till en annan spelare kan inte de andra spelarna som inte har fått ett öre av honom börja klaga om att de OCKSÅ vill ha en del av torsken.

Edit: Om de inte framgick så tycker jag att det är vansinnigt att bestämma över bolagen med en lag, fria marknaden är urstark. Tänket kommer från en känsla av irritation, vilket jag skulle förstått om jag själv blev limmad. Men om de nu blir tvingade att låta er spela där så kommer de sänka sina odds och så har ni inte längre en edge. Då har iofs alla det lika jävligt och ingen vinner.
Men det fria marknaden att bolagen ska få skriva vilka villkor de vill då? Det är ju upp till var och en att acceptera när man registrerar sig någonstans. Jag håller med i mycket vad gäller den fria marknaden men vi kan inte ha en fri marknad som sen likväl ska begränsas för då brukar det bli rätt kasst i långa loppet

Det är inte så enkelt som att säga att det ena eller andra är självklart
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 18:58   #484
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3614
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Läste artikeln tidigare idag och noterade också stycket om limiteringar. Jag tycker däremot att det fick en väldigt liten del i artikeln, som i huvudsak handlar om förlorande spelmissbrukare som mjölkas.

Fenomenet med limiteringar förtjänar egentligen en helt egen artikel, eftersom det näst intill kan klassas som bedrägeri som genomsyrar en hel bransch, vars reklamfilmer syns dygnet runt i svensk tv.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...oss-inte-vinna
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 20:51   #485
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Men ni som ändå vill tvinga privata aktörer att agera på ett visst sätt hur tänker ni kring att de då skulle ha sänkt oddsen? Se det som att ICA i Danderyd erbjuder fläskfile för 29kr/kg max 2 kg. Skulle ni gått in där och gormat om de ska låta en köpa hur mycket man vill?
.
Fast skillnaden här är att det är max 2 gram för vissa och max 2 ton för andra, beroende på hur mycket pengar butiken tjänar på kunden. Att förbjuda vissa att handla fläskfilé eller säga att 3 för 2 på tandkräm inte gäller dem förekommer vad jag vet inte i någon annan bransch.
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 20:54   #486
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 124
Sharp$: 1672
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Bra att det lyft upp mer och mer för "vanligt folk" hur spelbolagen limmar spelare, återstår bara för politikerna att se över detta ofog och få det reglerat/förbjudet om man som spelbolag framöver vill ha en spellicens?!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ent-djavulskap
Naivt att tro att politiker bryr sig om limiteringar. Tvärtom så tror jag att politiker blir glada, limiterade spelare är vinnande spelare - som inte betalar skatt. Om spelbolagen slipper vinnande spelare så tjänar bolagen mer - och betalar mer skatt.
thebandit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 21:11   #487
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3614
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av thebandit Visa inlägg
Naivt att tro att politiker bryr sig om limiteringar. Tvärtom så tror jag att politiker blir glada, limiterade spelare är vinnande spelare - som inte betalar skatt. Om spelbolagen slipper vinnande spelare så tjänar bolagen mer - och betalar mer skatt.
Och du tror inte att vinnande spelare konsumerar mer i samhället och på det viset betalar skatter och momser?

Den som vinner mer lär ju köpa t.ex. bättre mat, snyggare kläder, resa mer, byta boende, skaffa en bättre bil osv...

Skatter kommer in ändå till staten utan att en hel kundgrupp ska behövas rånas av spelbolagen, den biten sköter staten så bra på egen hand
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 21:20   #488
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Har nog aldrig förstått det här med att vissa är så arga över att bolagen limiterar. Personligen är jag väldigt starkt emot att bolagen måste låta alla spela där, det går emot ideen om en fri marknad.

Men ni som ändå vill tvinga privata aktörer att agera på ett visst sätt hur tänker ni kring att de då skulle ha sänkt oddsen? Se det som att ICA i Danderyd erbjuder fläskfile för 29kr/kg max 2 kg. Skulle ni gått in där och gormat om de ska låta en köpa hur mycket man vill?

Kan förstå den personliga känslan, alla gillra vi pengar, men logiken är verkligen frånvarande. Ja bolagen drar in pengar på torskar, men nej det är inte er rättighet att liksom "jämna ut" det. Sätter sig pokertorsk och spelar bort alla sina pengar till en annan spelare kan inte de andra spelarna som inte har fått ett öre av honom börja klaga om att de OCKSÅ vill ha en del av torsken.

Edit: Om de inte framgick så tycker jag att det är vansinnigt att bestämma över bolagen med en lag, fria marknaden är urstark. Tänket kommer från en känsla av irritation, vilket jag skulle förstått om jag själv blev limmad. Men om de nu blir tvingade att låta er spela där så kommer de sänka sina odds och så har ni inte längre en edge. Då har iofs alla det lika jävligt och ingen vinner.
Det handlar om marknadsföringen. Att alla får spela, för spelare av spelare bla bla. Den är missvisande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 22:01   #489
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Och du tror inte att vinnande spelare konsumerar mer i samhället och på det viset betalar skatter och momser?

Den som vinner mer lär ju köpa t.ex. bättre mat, snyggare kläder, resa mer, byta boende, skaffa en bättre bil osv...

Skatter kommer in ändå till staten utan att en hel kundgrupp ska behövas rånas av spelbolagen, den biten sköter staten så bra på egen hand
Även fast jag inte tror att det är en kalkylerad strategi så har thebandit absolut rätt. Ditt resonemang skulle lika gärna kunna appliceras på skatter på vanligt förvärvsarbete. "Sänk skatten till 3%, folk kommer ju att betala mer moms när de konsumerar annat."

Det extra steget som blir i samband med initial beskattning gör ju givetvis skillnad sett till statens totala skatteintäkter. Inte nog med att de får 18% av det som de vinnande spelarna annat hade tagit hem skattefritt så får de dessutom in skatt på spelbolagens utbetalda bonusar till anställda och momsintäkter på den konsumtion som dessa används till, i den mån saker konsumeras i Sverige.

Det blir förvisso lite knepigt att räkna om allt utöver de där 18% hamnar i utländska fickor, då kan man argumentera för att det ur svenska statens perspektiv vore bättre att bolagen gör så liten vinst som möjligt och att man får momsintäkterna när pengarna används för konsumtion istället för 18% när de spelas bort och försvinner ur landet.

Senast redigerad av Slurf den 2018-11-10 klockan 22:08.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-11, 21:28   #490
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Läste era argument men ser tyvärr inga hållbara argument. Det blir lite av en "alla ska ha lika dåligt - mission" att försöka plocka ner bolagen på detta.

Jag gillar inte heller att bolagen tjänar pengar på speltorskar, men tänker inte tvinga dem att sluta. Det värsta argumentet är nog dock att vinnande spelare jämnar ut det onda. Njaa jag vet inte, jag tror ni missar att detta är privata aktörer, vi lever helt enkelt i ett land där vi är vana vid att bli lite bortskämda och när de bolagen beter sig blir det en liten chock.

Personligen som matchande-hora ser jag helst att det inte blir som så att alla bolag tvingar ner sina odds till Pinnacle-nivåer bara för att kunna ta alla smällar från torskslaktare och hajar.

Ni får göra som pokerspelare i dagens läge är tvingade att göra, då pokern har dött ut på nätet så söker de sig till någon öde stad i Asien.
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-11, 21:31   #491
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Och du tror inte att vinnande spelare konsumerar mer i samhället och på det viset betalar skatter och momser?

Den som vinner mer lär ju köpa t.ex. bättre mat, snyggare kläder, resa mer, byta boende, skaffa en bättre bil osv...

Skatter kommer in ändå till staten utan att en hel kundgrupp ska behövas rånas av spelbolagen, den biten sköter staten så bra på egen hand
Du behöver väl inte ens bo i Sverige för att spela på dessa bolag?

Gällande staten och om de bryr sig, tror jag att kunskapen om denna fråga är i stort sett obefintlig och i ärlighetens namn tror jag att nästan samtliga politiker tycker att det där med spel är ändå skitsamma. Det är bara Jimpan som har lite insikt och han var väl inte direkt någon fena.
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-12, 18:31   #492
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 124
Sharp$: 1672
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Och du tror inte att vinnande spelare konsumerar mer i samhället och på det viset betalar skatter och momser?

Den som vinner mer lär ju köpa t.ex. bättre mat, snyggare kläder, resa mer, byta boende, skaffa en bättre bil osv...

Skatter kommer in ändå till staten utan att en hel kundgrupp ska behövas rånas av spelbolagen, den biten sköter staten så bra på egen hand
Poängen är att staten inte bryr sig ett dugg om oss limiterade spelare. Staten tror heller inte att det finns några vinnare bland spelarna, bara spelmissbrukare och potentiella spelmissbrukare.

Naivt, som sagt.

Senast redigerad av thebandit den 2018-11-12 klockan 18:33.
thebandit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-14, 18:27   #493
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 142
Sharp$: 69
Standard

Om man blir limiterad, och får "låna" en kompis konto, hur länge hinner man spela. Och är det en förutsättning att man byter dator/ip? Jag vet att det är tuffa med bonusar, men vet ej om samma sak gäller vid limitering.

Stort tacksam för svar,
nomasporfavor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-14, 18:30   #494
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nomasporfavor Visa inlägg
Om man blir limiterad, och får "låna" en kompis konto, hur länge hinner man spela. Och är det en förutsättning att man byter dator/ip? Jag vet att det är tuffa med bonusar, men vet ej om samma sak gäller vid limitering.

Stort tacksam för svar,
Regel nummer ett är ju att aldrig använda samma ip, kontokort eller annat som går att spåra till dig!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
nomasporfavor (+10)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-14, 21:45   #495
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 56
Sharp$: 428
Standard

Får nog hålla med matchingbet i denna frågan. Det är ingen mänsklig rättighet att få spela hur mycket man vill på varje objekt. Hade inte bolagen fått limitera hade det nog slutat med att de tagit bort alla mindre likvida spelobjekt och endast haft kvar 1X2 på stora matcher etc och ytterst få spelare hade över huvud taget plussat. Jämför med Asien idag. Sen har jag lite svårt att ta folk som klagar i tid och otid på limiteringar och sedan öppnar konton i familjemedlemmars och kompisars namn, på allvar.
char är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td