Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-01-17, 05:38   #571
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Varför skulle det finnas ett samband mellan limiteringar och licenssystem?

Minskade marginaler för bolagen och därför än mindre tolerans mot vinnande spelare.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-22, 14:03   #572
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 4
Sharp$: 13
Standard

ni som blir maxbet limmade, arbar ni eller vad? Och efter hur många bets blir ni limmade?
teowomannequin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-22, 14:10   #573
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

I mitt fall är det mest live-spel på basket
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-23, 11:40   #574
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Visby
Inlägg: 171
Sharp$: 3268
Standard

Igår skickade Spelinspektionen en första varning till alla bolag om att licensen kan ryka om man inte följer regelverket. Luddig marknadsföring, marknadsföring mot spelare som stängt av sig och och icke-existerande spelpausfilter är exemplen som tas upp.

En rimlig prioritering sett till samhällsnyttan, men ganska tråkiga frågor ur perspektivet limiteringar och oschysst hantering av plusspelare.

https://www.spelinspektionen.se/pres...olja-spellagen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lobo (+1)
faremisch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 10:00   #575
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1435
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av teowomannequin Visa inlägg
ni som blir maxbet limmade, arbar ni eller vad? Och efter hur många bets blir ni limmade?
Själv huserar jag mest på ö/u marknaden och hedgar mot Betfair.
Tillhör de mest likvida marknaderna så toleransen är hög, dessutom är jag fullständigt urusel på 1X2 marknaden som jag tydligen ändå inte kan låta bli..så jag får vara kvar.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 10:02   #576
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1435
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
I mitt fall är det mest live-spel på basket
Försöker skicka pm till dig men de går inte fram. Inkorgen full eller?
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 10:09   #577
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1435
Standard

Har nu kört det 2-6 under ett år och för mig har det blivit remarkabelt bättre resultat. Kör på odds mellan 1.5-1.6 (dvs två spel per nivå så att jag erhåller
dubbla penggarna. 11 22 44 osv
Innebär att jag spelar 110 kronor för 1.55 vilket ger 170 kr, vid vinst
kör jag återigen 110 kronor. vid förlust går jag vidare som vanligt.
Varför dessa odds? Minskar variansen men innebär samtidigt att jag måste ha 4 vinster för att avsluta en serie. Förmodligen kommer nu ngn att köra en miljard omgångar i en simuleringen och motbevisa mig rent matematiskt
men pengarna har vuxit på kontot och jag är nöjd.

Det här skrev jag i december 2017 och den ljusnande framtiden var min
Sedan kom 2018 och visst varians är ju alltid en faktor att räkna med men om den varar i ett år!!! då det ju inte varians längre utan ett statiskt läge.
Helvete vad pengar jag har förlorat 2018 på 1X2 marknaden.
Har tjänat bra på ö/u marknaden men ska hålla mig borta från övriga marknader, mitt nyårslöfte
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-30, 14:10   #578
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

....

Senast redigerad av Nicksson den 2019-01-30 klockan 14:26.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-30, 15:34   #579
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

kisumu:

Det här är inte en tråd för spelstrategier. Skapa en egen i rätt underforum.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-30, 16:00   #580
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Ganska övertygad efter en månads spelande att vi blir ännu värre limmade än förrut. Livnärt mig på spel i mer än ett decennium. Fått konton jag haft levande i 12 år limiterade till låga nivåer, detta trots att jag på samma konto haft mycket bättre runs än den som jag haft i januari. Jag spelar bara live i stort set och tar aldrig utstick pre game.

Som det är nu kan jag bara använda Betfairs exchange, tom gamla trotjänaren 365 har dragit i bromsen
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-30, 18:10   #581
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 36
Sharp$: 138
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Ganska övertygad efter en månads spelande att vi blir ännu värre limmade än förrut. Livnärt mig på spel i mer än ett decennium. Fått konton jag haft levande i 12 år limiterade till låga nivåer, detta trots att jag på samma konto haft mycket bättre runs än den som jag haft i januari. Jag spelar bara live i stort set och tar aldrig utstick pre game.

Som det är nu kan jag bara använda Betfairs exchange, tom gamla trotjänaren 365 har dragit i bromsen
Tråkig utveckling. Jag delar tyvärr din erfarenhet. Det har rykt ett antal konton för mig under Januari. Då spelar jag inga utstick pre-game, mestadels livespel och inte med särskilt höga stakes. Bland annat plockade SB Tech två av mina konton under samma kväll..
JeppeKP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-30, 18:32   #582
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

[/QUOTE]Jag spelar bara live i stort "set" [/QUOTE]



Jag får skylla det där stavfelet på tennisen. Nej, det är ganska så tydligt att vinnande spelare tolereras än mindre när marginalerna krymper för bolagen. När dem inte ens litar på att deras återbetalning på stora event (91-94% live) ska räcka så känns det ganska hopplöst.

Senast redigerad av Nicksson den 2019-01-30 klockan 18:35.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-04, 17:13   #583
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

"Hej,

Det är många som hör av sig till Spelinspektionen och vi har därför längre svarstider än vanligt.

När det kommer till limitering så regleras inte den frågan i spellagen (2018:1138), spelförordningen (2018:1475) eller de föreskrifter som vi utfärdat med stöd av våra bemyndiganden i spelförordningen.

Spelinspektionen prövar inte några tvister mellan spelare och licenshavare. Att frågan inte regleras av spellagstiftningen utesluter dock inte att spelinspektionen skulle kunna pröva en licenshavares villkor eller att en spelare skulle kunna driva en civilrättslig domstolsprocess mot en licenshavare, gällande tolkningen eller tillämpningen av användarvillkoren, om licenshavaren stänger av en spelare eller begränsar insatsnivåer för att spelaren vinner för mycket.

Med vänlig hälsning"

Står det något om limiteringar i spelbolagens villkor? Isåfall kanske man kan pröva detta.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-04, 19:35   #584
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 161
Sharp$: 435
Standard

"Spelinspektionen prövar inte några tvister mellan spelare och licenshavare"


Vem fan ska man vända sig till om man blivit "blåst" då? Trodde SI just provade tvister och var lite av ett "ARN" och gick in och guidade bolagen om de hade rätt eller fel. Fortfarande MGA som gäller eller?
DonYolo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-04, 19:38   #585
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DonYolo Visa inlägg
"Spelinspektionen prövar inte några tvister mellan spelare och licenshavare"


Vem fan ska man vända sig till om man blivit "blåst" då? Trodde SI just provade tvister och var lite av ett "ARN" och gick in och guidade bolagen om de hade rätt eller fel. Fortfarande MGA som gäller eller?
Svensk domstol!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td