Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-05-09, 06:45   #541
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Var tog du vägen?
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 07:02   #542
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbannat Visa inlägg
Var tog du vägen?
- Spreadsheetet upphör vid följande scenario (listade efter sannolikhet): (1) jag avlider; (2) ekonomiskt oberoende; (3) Blue Jays vinner World Series.


Vila i fred

Skämt åsido, han tar nog bara ett break. Kanske någon vecka eller månad. Han har kämpat på länge så jag är inte förvånad att motivationen tryter ibland.
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-19, 19:11   #543
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Snabb hälsning till alla Sharpare. Har tagit en paus från fulltidsbettandet efter första juni då mitt kontrakt gick ut. Spelar fortfarande en del på cricketen men har glömt att lägga ut spelen här. Jag ska försöka bättra mig på det (lade upp ett spel i sheetet idag, flera timmar innan matchstart och oddset fanns kvar hela tiden) men det kommer nog vara relativt låg fortsatt aktivitet här de närmaste månaderna.

En stor del av min privata kassa har tagits ut i förmån för en tillbakaflytt till USA men jag har planer på att köra NBA 1Q till hösten. Tittar in här och i chatten då och då.
Lycka till speltorskar!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jockel (+5), the_mirage (+1), NiLu (+10), forbannat (+1)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-10, 23:10   #544
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ännu en snabb hälsning till forumet. Cricket-säsongen har precis dragit igång på riktigt (eller ja, Champions League är redan över men i år lades den off season) och vintern kommer bjuda på mycket intressanta matcher. För min del handlar det främst om:

* Big Bash (Australiens T20-liga), börjar i December
* Världsmästerskapen i ODI, börjar i Februari och det kommer spelas 50~ matcher
* IPL (Indiens T20-liga), börjar i April

Just nu pågår två turnéer, Västindien i Indien och Australien i Dubai (möter just nu Pakistan), och flera andra står på tur. Bland annat Nya Zeeland-Sydafrika som börjar om ett par veckor. Jag har redan hunnit lägga 10 spel sedan slutet av September (7-3, +3.41) och kommer fortsätta att göra så oavsett om jag postar i tråden.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
grymmer (+10), Rejs (+2), HPs (+1), wize (+5), faremisch (+5)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-14, 13:03   #545
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Liten ryggdunk till Glenn Maxwell som sken i sista overn mot Pakistan. Eller till Pakistan som kraschade helt. Kan vara det värsta jag sett i cricket.

http://www.youtube.com/watch?v=KWjn5...NS2XWZ5l8x3jLQ
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-16, 21:16   #546
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Just det, denna kan vi ju också visa.



Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
82.54 US Dollar equals 60.37 Euro




Hoppas den smakade!

God Jul på dig maddmax
http://www.youtube.com/watch?v=78CLC0QyY_s

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-29, 16:48   #547
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

KP! Snart är det dags för SF igen (samma vecka, varje år) men det får väl bli att betala själv denna gången.

Förhoppningsvis kan vi ha spelat in lite pengar tills dess. NBA drog ju igång igår och jag har fått en del frågor om jag kommer spela 1Q. Spelen kommer garanterat läggas upp i sheetet de kommande 2-3 veckorna, efter det får vi se. Men det finns mycket annat intressant, särskilt cricketen och golfen som båda är i inledningen av respektive säsong. Det finns mycket värde att hämta där och eftersom ingen elefant krossar oddsen så bör det gå att följa för den som är sugen. Bör kunna bli ~10 spel i veckan bara där om allt kommer igång ordentligt.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NiLu (+5)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-01, 00:05   #548
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 159
Sharp$: 1352

xp3rt
Stats: 184 - 185 - 2
ROI: 103.19%
Vinstprocent: 49.86%

Standard

Förlåt för att jag är dålig insatt i cricket men jag undrar över en grej. Visserligen tar en cricketmatch rätt lång tid men vad är syftet med Pakistan-Australien matchen? Det känns som de spelar av matchen lite grann en dag, sen stoppar spelet och fortsätter dagen efter och så rullar det vidare.. Är det någon 3-setare de kör, för det verkar ju inte vara någon "vanlig" match?
Oddsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-01, 02:02   #549
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oddsarn Visa inlägg
Förlåt för att jag är dålig insatt i cricket men jag undrar över en grej. Visserligen tar en cricketmatch rätt lång tid men vad är syftet med Pakistan-Australien matchen? Det känns som de spelar av matchen lite grann en dag, sen stoppar spelet och fortsätter dagen efter och så rullar det vidare.. Är det någon 3-setare de kör, för det verkar ju inte vara någon "vanlig" match?
Bra fråga, cricket kan vara en ganska komplicerad idrott utifrån. Det finns tre slags matchformat i cricket: Twenty20 (T20); One Day Internationals (ODI); och Test series. I samtliga versioner har båda lag 11 spelare men det som skiljer sig är antalet overs som spelas (1 over = 6 balls/kast). Två slagmän måste vara inne på planen och om 10 spelare från det laget som slår har blivit brända så är det nästa lags tur, oavsett om man nått upp till det maximala antalet overs. Att båda lagen slår varsin gång (antingen genom att fått 10 spelare brända eller att spelat de maximala antalet overs) kallas en inning.

Twenty20
T20 är det nya "sexiga" formatet i cricket. En inning har 20 overs så varje lag har 20 overs (120 balls/kast) på sig att få en så hög score som möjligt. Matcherna är ofta över på tre timmar och T20 har lockat till sig en helt ny publik. T20 är det format där klubblagen har haft störst genomslagskraft och man spelar Champions League (precis avgjord) med lag från samtliga stora cricketnationer. Annars är Indian Premier League (IPL) den stora ligan, som spelas i april och maj. En bra score beror lite på om laget fokuserar på bowling (defensivt) eller batting (offensivt) men allt under 150 runs brukar räknas som dåligt.

One Day Internationals
Föregångare till T20 men är fortfarande ett viktigt format, särskilt för internationella matcher. ODIs fungerar på samma sätt som T20 men istället för 20 overs så har man 50 (300 balls/kast). Ur en strategisk synpunkt har det förstås påverkan eftersom man behöver vara mer konservativ med sina slagmän. Kommer man upp i 280-300 runs så räknas det som en bra score.

Test series
Test series är originalet av alla cricketformer. I Tests finns det ingen maximal gräns för antal overs utan man spelar tills tiden tar slut eller ett lag har bränts ut. Tests spelas till skillnad från T20 och ODIs över två innings, d v s varje lag kastar (bowl) och slår (bat) två gånger var. Det totala antalet runs när man lägger ihop de två inningsen räknas. Tid spelar dock stor roll, Tests spelas idag över fem dagar (man spelar oftast 8 timmar per dag (~90 overs), solen avgör när det är dags att avsluta). Om det jagande laget (de som har minst runs) fortfarande har minst 3 slagmän kvar när solen går ner på den femte dagen deklarerar domarna att matchen är oavgjord.

Därför är alla T20 och ODI matcher ML, en vinnare kommer utses. Det är däremot inte en självklarhet för Test series.

Hoppas det hjälpte, svarar gärna på frågor. Och när det gäller Australien-Pakistan så bör X2 på Paki vara näst intill bombsäkert just nu, har mycket svårt att se Aussie kunna samla ihop 700+ runs de närmaste tre dagarna. Det blir X minst.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+8), the_mirage (+10), Oddsarn (+15)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-05, 05:43   #550
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dags att jinxa mig själv lite.
De senaste 20 avgjorda spelen i sheetet är 16-2-2. Alltid skönt när man är inne i sådan period, och för en gångs skull är det inte särskilt många stolpe in utan ganska bekväma marginaler.

Framöver ser jag främst fram emot Sydafrikas turné i Australien som börjar om ett par timmar. Jag har valt att spela Sydafrika i första T20 matchen. Visserligen skickar bortalaget fram några yngre otestade kort och kommer sakna ODI-kaptenen AB de Villiers (i mitt tycket, världens bästa slagman). Dock är 2.62 för högt i ett format där allt kan hända och enligt mina källor kommer inte Glenn Maxwell spela för Aussies.
BOL om ni följer!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
faremisch (+10)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-05, 09:01   #551
 
lonerangers avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 2567

2014
Stats: 846 - 1375 - 25
ROI: 105.85%
Vinstprocent: 38.09%

Standard

Får gratulera till en fin suit och tacka för dom gånger jag hunnit med att rygga. Mkt bra jobbat, bara hoppas det håller i sig ett tag till.
loneranger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-05, 09:22   #552
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6023
Standard

HEJA MADDMAX DU ÄR BÄST, DU ÄR DEN SOM VINNER MEST!!!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-05, 09:35   #553
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Tycker vi ska fixa en matinsamling till Maddmax så han kan äta en lyxburgare med tryffel och öl till för att kunna fortsätta prestera på en hög nivå.

https://www.indiegogo.com/

Upp till bevis alla följare, öppna era hjärtan (och plånböcker)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-05, 10:25   #554
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sthlm
Inlägg: 195
Sharp$: 1169


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

I <3 U
highwon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-05, 11:34   #555
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Tycker vi ska fixa en matinsamling till Maddmax så han kan äta en lyxburgare med tryffel och öl till för att kunna fortsätta prestera på en hög nivå.

https://www.indiegogo.com/

Upp till bevis alla följare, öppna era hjärtan (och plånböcker)
Hade det inte varit för en viss elefant (läs KP) som mosar linorna för oss andra, hade man nog haft råd att bidra. Men på de smulorna som blir över från elefanten (läs KP) blir man inte direkt mätt på
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Seebbo (+10)
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td