|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
V75 29/12 Solvalla
Tyvärr är det en ny favoritomgång på Lördag.
När 1 och 1 vunnit de 2 första finns det ett par till starka favoriter, och flera lopp där max fyra kan vinna
|
|
|
#2 |
|
Jorma Kontio har plötsligt kommit inom slaghåll för Örjan Kihlström vad gäller den prestigefyllda championtiteln på Solvalla. Sedan Örjan ”gjort 4-0” på Jorma under annandag jul-travet blir V75-finaldagen på lördag avgörande.
Om inte V75an är något att se fram emot har vi i alla fall den här duellen.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Vet inte om det är värt det men jag och 9 vänner tänkte lägga 500kr var
1 Dont Wear PJs 1 Claes Boko 1,2 1,3,4,5,6,7,10,11,12 1,3,4,5,7,8,11,12,13,14 1,2,3,5,7,9,10,11 1,4,5,6,7,10,11,12 V7 Inget är skrivet i sten... men om jag var tvungen att lämna in nu skulle det se ut så här. gl Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-12-26 klockan 18:55. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Dem 4 första avd har ju bara med Örjan och Erik att göra ser det ut som.
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Guld, som brukar vara bra sparlopp, ser lite lurigt ut den här gången
Citat:
|
|
|
|
#6 |
|
Spik på Spring Erom i tredje och spik på Overtaken by sid i sista. I första är risken stor att Melander kör sitt inövade tricks med en häst som är oreglerbar (Citrin) och en som plötsligt får allt kört i halsen... 1 3 4 är heltäckt! I andra kör Uhrberg till spets och sen är det ett öppet lopp...1 2 3 5 6 i fjärde. 1 11 12 14 kommer man långt med i femte. Helgardera eller många i sjätte avdelningen och spik på Örjan i sista...!
Detta är grunden och nu gäller det att stå emot...Att jag satt sjuan den 8:e berodde på att jag inte vek ner mig när jag bestämde mig för att spika Oppertunity...så det svåra börjar när experternas tips väller in och Nybrink skriker ut två klara... |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Sharpest
|
Citat:
Står mellan 1,2,5. Dessutom har de plockat de bästa spåren. Lås och bläddra vidare Ska Saston vinna får det inte krångla för mycket, han riskerar nämligen att fastna på innern.Time2say är bortlottad med tyvärr, däremot kan de kanske köra hårt mot Spring erom och trötta ut denne för att gynna Saston senare i loppet. Piraten spurtade riktigt fint senaste men nu är det spår 7 på valla och det går bara inte. Inte när vi snackar om gulddivisionen. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Ja, så är det.
Min första tanke när jag kollade startlistorna var; 1:1 2:1 3:1,2,5 4:1,4,5,6 5:4,11 6:1,10 7:4,6,7,10 Nu börjar jobbet med raden.... Citat:
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Finns inte många som kan mer om trav än Nybrink, men spel förstår han sig inte på.
Han verkar inte förstå att allt spel handlar om att "grinda" med bra money management. Vill man bli miljonär varje gång man spelar går det åt h-e
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
Lycka till ändå
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5) |
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ser väl inte jättespännande ut den här gången heller. Tur att det ligger en del extra i potten.Lika dåligt som i går lär det inte bli men tror inte man behöver gifta sig alltför mycket med rena skrällrader.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har lite svårt för favoriterna från spår 1.
Saston hade varit en spik med spår 2. Men blir han instängd där och måste på nåt sätt börja vandra i 3dje spår så vet jag inte Kanske han klarar de också men tror många vill göra det svårt för honom. så som on track piratan var senast är väl han ett givet sträck. Pitch command är väl loppets smygare. Photo princess kan nog vara tänkbar spik om man vill spara på sträcken. So here i am lopp 6, Bra spurt som 2a senast hoppas han blir bortglömd. Örjan i sulkyn också !!
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Melander har 4 hästar i första. Vad sägs om att offra 1 för att sätta press på ledaren (dont wear pj) ? Upplagt för true advantage isåfall.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Finns ett par strykningar
Avd 1 nr 11 Devdas T.J Avd 6 nr 12 New Line |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
tror att det blir riktigt bra pengar eftersom många är trötta och slut efter säsongen... kan bli en ensam vinnare och det är JAG
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Sharpest
|
Gratisprogrammen kommer även ut på lördag morgon till ombuden = inte lika studerade rader som matas in från alla dessa pensionärer osv.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Lite tidiga tankar, tycker det finns ett par hästar som ser ut att bli rejält överspelade.
1) Stoeliten, som regel ett sparlopp och lär vara det på lördag igen. 1 håller ut dem och bör ses med bra chans från ledningen. Givna motbudet är 9 som har en hel armé med sig som kan försöka förstöra för ledaren. 9 Missgynnas dock av kortdistans medan detta talar för 1. Spik 1 alternativt A:1 B: 9 . 2) Claes bäst men kan få svårt att hålla ut 4 samtidigt som 2 bör hålla honom instängd om så blir fallet. Dock kan erik eventuellt få extra fart på claes och det finns en chans han håller ut. Mr big räknas tidigt om det blir spets, men känns "chanslös" om det blir dödens. 8 gillar jag inte och känns klart överspelad med åke från uselt läge med trög häst. Tidig är ist 12 Nougat Ås som dock varit struken. Tycker det finns ett par chanslösa hästar här också, ett möjligt lås på 1,4,12 3) Saston bör bli över och känns ointressant som favorit, inte favorit distansen heller. 2,5 givna men vill eventuellt också betala för 7,8. 4) Tycker 4,6 höjer sig här, känns korrekt streckat. En skräll kan 12 Kalle vara om de kör mot varandra. Möjligt sparlopp även detta. 5) Gillar Photo Princess mycket. Det kan dock strula med läget och känns inte helt givet, öppet bakom och en utgång kan vara korrekt? 6) Här kommer mitt drag i omgången. 1 Sune Palema tror jag håller upp ledningen och blir sedan svårslagen. Beckman blir såklart favorit men måste göra jobbet mot min spik från jobbigt läge. 7) Jämn avslutning med många potentiella klassklättrare. 12 Känns bortlottad och 6 Blir överspelad då det knappast blir någon ledningen. Funderar på 5 burning line gral som varit bra i varje start, får Åke i sulkyn nu och nyckeln ligger i att ta sig förbi 4 från start, intressant isf och möjlig utgång(dock aningen frågetecken på distansen?). 10 hade gynnats av längre distans men kan inte räknas bort ändå. Tidigt system: 1) 1 Dont Wear PJS 2) 1,4,12 3) 1,2,5 C: 7,8 4) 4,6,12 5) A: 11 B: 1,3,4,5,8,12,13,14,15 6) 1 Sune Palema 7) 4,5,10 C: 1,2,11,12 1575 kr som kan bantas ner lite genom någon typ av utgång med photoprincess och A-häst/C-häst krav Senast redigerad av donkyklonk den 2012-12-27 klockan 14:58. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
ni måste ha med lågprocentare
tips KLM P 9% OU Glide 6% Dynamaster 2% Gabuck 1% Lady Lee 1% Paisley 10% Nimbus H 1% So here i am 2% Harry H 12% Gangster A 11% Vägen till miljonerna
Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-12-27 klockan 15:11. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
gör en helomvändning i systemet och går bananas
![]() 1,2,4,9 1,3,4,6,9,12 2 Spring Erom 6 Digital Ink 1,4,5,7,8,11,12,14 1,3,5,9,10,11 1,2,4,5,6,7,10,11,12 eller vad säger ni? 1 Spik 1 Spik 2 Spik 12 st hästar 10 st hästar 9 st hästar 9 st hästar Vad hade ni valt? Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-12-27 klockan 15:41. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Spring Erom årets sista helt klara! Spets och lekstuga..... nu är det slut för Saston! Jag spikar på exakt ALLT!
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Stefan Melander skriver i sin Expressen krönika:
AVD1 Citrin. Bra form, får nog svårt att vinna. Cruise Speed. Mycket bättre än raden, har inte haft någon röta på slutet - rysare O.U.Glide. Gillar henne, men känns långsökt att vinna mot True Advantage. True Advantage. vår bästa chans i det här loppet, men risken är ju att Örjan spårar hela vägen med ettan (Don't Wear PJS). AVD2 Victory On Line. har absolut toppform, spåret passar bra, men föredrar egentligen kortare distans. AVD3 Pitch Command. Han är riktigt på topp, risigt spår, men skulle det bli tempo är han inte helt borta. Saston. Jag hadei nte tagit spår 1, men kanon i jobben och bra chans om det löser sig. Timetosaygoodbye. Kanonform, går nästan alltid bra, plats igen? AVD4 Digital Ink. Har ju varit ruggig på slutet. Vassast av mina två i det här loppet.Gynnad av 2100 meter. Manstone's Classic. Också jätte bra form, missginnad av medeldistans , kan platsa med överpace. AVD6 So Here I Am. Bra form, men tror sprinterdistans är hennes bästa gren. AVD7 Digital darling. Kan vara bortlottad, men tränar strålande. Kan det verkligen gå från spår 12? |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Spring Erom är bästa spiken på lördag. Oj såg inte att alla precis skrev samma sak.
Senast redigerad av NicklasJ den 2012-12-27 klockan 15:46. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Sharpest
|
Mitt första utkast. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Sharpest
|
Glenn, försteman hos Åke och som gör systemet i fem tippar har spikat Beckman.
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Börjat tvivla lite på min ursprungsidé med Sune Palema. Gått i spets två gånger i Sverige, båda på 1640 meter och det har varit liknande lopp. Öppnat 500 på 08-09, varvet på 11 och sen tröttnat sista biten(höll dock betydligt bättre senast på jägers och var ju nära att hålla undan). Detta känns som ett stort frågetecken speciellt då det är full distans nu, kan han lugna ner sig istället då tror jag fortsatt på honom men blir såklart svårt om han ska dra iväg i det tempot...
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
![]() 1 spik 1,3,4,6,9,12 2 spik 6 spik 10 hästar 9 höstar 9 hästar |
||
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Citat:
I lopp 6 är 2 hästar sträckade, resten är nästan osträckat. väldigt öppet bakom favoriterna. Men harry har nog bra läge. Får ett bra startspår också. ! |
||
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
![]() Så här kan det kanske se ut: 1,9 1,4,9,12 1,2,5 6 Digital Ink 1,3,4,5,8,11,12 1,3,5,7,9,10,11 1,2,4,5,6,7,10,11,12 5292kr/10pers Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-12-27 klockan 17:30. |
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Örjans kommentarer till sina styrningar
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
#34 |
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
Kör det systemet med 1av2 med de du tror på i första och andra om du vill banta !
|
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Tycker Overtaker känns stenklar i sista. On track tror jag blir livsfarlig den här gången.
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
en 4åring har väl aldrig vunnit i gulddiv?? bara skippa on track piraten och spika springer om!
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Don´t Wear PJ´s håller jag helt med om! ![]() Claes Boko, tre år, innerspår bakom bilen (stressigt för en treåring med galopptendenser), galopperade senast (grymt lopp, kan sitta i benen), möter äldre och mer rutinerade hästar, byte av banunderlag (kan vara jobbigt för alla hästar, men särskilt orutinerade), 2 av 6 starter galopp (33%), startsnabba utvändigt (kan bli jobbigt med aktionen när de kommer snabbt utifrån och blir han av med ledningen kan ju allt hända - fastlåst). Jag skulle hellre göra allt för att mota bort denne otroligt store favorit - schas! Antingen har jag rätt, eller så vinner han med 25 meter, med galopp... Hehe... Men rent speltekniskt så är det mer rätt att försöka fälla honom, helt klart! Lycka, till!
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
Och har med de flesta av dina skrällar, Så hade valt det systemet. ![]() Har själv även med Timetosaygoodbye. |
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Mitt fösta V75 inlämning vi är 5 st
1. 1,3,9 2. 12 3. 1,2,7 4. 6,8,12 5. 1,4,11,12,13 6. 10 7. 2,4,10 Lycka till mitt lilla kommer på fre kväll när
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
◦Jänkarvagnar & experter.
Det är skor hit och jänkarvagn dit, det är reprisbilder till förbannelse över något som någon bland de som pladdrar tycker att det inte gick rätt till. Jag har i alla tider hört att travet i tv också skall vara underhållande, ett program för de som inte är nördar. Ett program som skall locka nya proselyter till att bli intresserade av travsporten, och framför allt av spelet. När försvann den goda tanken? Jag är naturligtvis införstådd med att informationen om hovbeslag och annat är viktigt för många travspelare. Ändå tycker jag att det används allt för mycket av tv-tiden åt sådana upplysningar som de flesta tittare inte bryr sig ett skvatt om. Istället blir denna aldrig sinande ström av information en bumerang. Många undrar förvånat varför det är så invecklat med trav och spel på hästar. Det är uppenbart att redaktörer och producenter har missuppfattat sina uppdrag. Istället för att ge den breda massan en insyn i travsporten så tillfredsställer man en liten grupp av spelare som oftast hämtar samma information från annat håll. Skall man locka nya människor till sina sändningar – och i förlängningen till travet – krävs mer än det enformiga innehåll som vi tvingas titta på idag. En annan sak är ältandet av de tveksamma situationer som ofta uppstår i travlopp. Det verkar som om tv-folket alltid måste få rätt. Repriserna rullas om och igen, tills dom tror att vi blivit övertygade om att tv-experterna har rätt. Igår blev det nästan parodiskt när det antyddes att Björn Goop avsiktligt störde en konkurrent för att åstadkomma en omstart – och i så fall få en ny chans. Lennart Forsgren mumlade, i det skägg som han hade rakat bort sedan vi såg honom i lördags, något om att Björn kunde ha gjort det avsiktigt, men ändå inte. För att belysa att möjligheten fanns så hänvisade Forsgren till att han själv avsiktligt hade stört medtävlare för att orsaka omstart vid flera tillfällen under sin karriär. Vad skall de som inte är så insatta i trav tro när de hör sådant här? |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Registrerat spel
Datum: 2012-12-29 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 62 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1 Dont Wear PJS (9, 2) 2 1 Claes Boko (4, 9) 3 2 Spring Erom (1, 5) 4 4, 6, 8 5 1, 3, 4, 5, 8, 11, 12 6 9 Harry Haythrow (10, 1) 7 1, 4, 6 (10, 5) Vadet gäller startnummer 63 rader x 10 x 0,50 kr = 315,00 kr Kvittonummer: C348 1183 9F49 xxxx Mitt privata
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Spoiler:
Hellre då mer av "sistaminuten"-ändringar, från stallbacken - detta kan jag tycka vara intressant! Iofs, tycker jag om när jag får reda på om man skall köra med "jänkarvagn", men verkar inte dessa vara effektivast när man har dessa på en häst i ledningen - och då är det svårt att veta om det är löpningsförloppet eller vagnen som varit den största fördelen... Jag gillar ju "jänkarvagnen" och tror den lyfter (fun intended ) vissa hästar till stordåd - men det är klart och som du säger - utan en bra häst som är i ordning så kvittar det vad de har för "skalmar" och eller på fossingarna...Reprisbilderna kan jag också tycka har sin plats, men man behöver inte använda dessa för att enbart visa på "experternas" duglighet... Fasiken, det var ju inte mycket jag höll med dig i, men ändå en del... Får skylla på ![]() Angående Goopen så velade Forsgren otroligt mycket och hade troligtvis helt fel - svårt att tro att Björte skulle chansa och därmed kunna skada både sin egen styrning och någon annan kusk, enbart för att få till en omstart! Hästens prestation, för övrigt, måste varit en av de svettigaste i år...
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
Claes Boko icke att föredra som spik - jag skall till och med plocka bort honom - allt för mycket som talar för favoritfall här... resten är STENKLARA! Hehe! Men, lycka till - formen har du ju...!
|
|
|
|
#45 |
|
Helmålar nog avd 2 och 5. Alla kan vinna!
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
1 Sune Palema i 10. løb – V75-6 kørte Johnny Takter ikke
det mest inspirerede løb med sidst. Han tog spidsen, og lod bare hesten løbe af sted med 1.08,5/500 meter og 1.11/1000 meter, og så blev han til slut besejret af 8 Harry Haythrow, som sad i fjerde par indvendigt undervejs. Nu er det normaldistancen i modsætning til sprint sidst, og det er næppe nogen fordel, men Sune Palema har på dens gode dage kapacitet til at besejre alle i dens klasse Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5) |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
V75-1 er Hoppeeliten over autosprint,
og der er lagt op til føring hele vejen for 1 Dont Wear Pjs, singlekryds. Den 6-årige Canada-hoppe har hos Roger Walmann haft indersporet bag startbilen fire gange, og hun har hver gang været meget hurtig fra start. Sprint er hendes bedste distance, og da hun sidst førte hele vejen på 1.11,6 så hun ikke helt tom ud i mål. V75-2 er Klasse II over 2140 meter autostart. Jeg tager fem heste Solvalla slutter året med et brag på bonerne. Mest kapabel er sikkert 1 Claes Boko, men han har endnu ikke vist den store starthurtighed, og det er usandsynligt, at han kan holde føringen fra indersporet. Bo Westergård starter fire heste i V75 Finalerne med Johnny Takter i sulkyen – en ’farlig’ cocktail. Her er de repræsenteret af 12 Nougat Ås, som let vandt sin indledende afdeling fra føringen, men den har siden været slettet til en tiltænkt start grundet dårlige blodværdier. V75-3 er Gulddivisionen over 2140 meter autostart, hvor jeg tror på føring hele vejen for 2 Spring Erom, singlekryds. Det kan virke hårdt, at gå imod 1 Saston, som har været så fantastisk i præstationerne, men den har ikke travet 100% i de sidste starter og indersporet er ikke så vellykket – den har dog faktisk åbnet ret godt bag startbilen i de sidste starter, men den kan vel næppe svare min favorit hen til første sving? Spring Erom besejrede sidst let Yarrah Boko. V75-4 er Klasse I over 2140 meter autostart. Jeg tager henholdsvis fem og alle 12 heste på bonerne. Et flot løb med masser af gode heste, og bedst er sikkert kun 3-årige 4 El Mago Pellini, men den er noget uens i sine præstationer. Bo Westergårds 8 King Creole E. P. kan bestemt heller ikke udelukkes. Den var topfin i forrige start ved sejr i en indledende afdeling, men ikke nær så skarp sidst. V75-5 er DiamantStoets Finale over 2140 meter voltestart. To heste afgør dette: 1 Famous Dream og 11 Photo Princess – den ene har spidsen med en omgang igen, mens den anden da skal starte angrebet fra sidste hest i feltet! Famous Dream kan næppe tage spidsen lige fra start, men mon ikke den får lov til at overtage spidsen på første langside? Photo Princess var fantastisk sidst – bedre end tidligere – da den var overlegen fra 9. par udvendigt efter et kraftfuldt angreb over de sidste 700 meter. V75-6 er Sølvdivisionen over 2140 meter autostart, og jeg tager tre heste på bonerne. 10 Beckman er ubesejret i seks starter efter den kom til Åke Svanstedt og selvfølgelig den naturlige favorit – men den er kommet op i klasserne, og starter nu fra anden række bag startbilen. Har gået helt uden sko i alle seks starter, men kan det lade sig gøre nu? Bo Westergård starter 1 Sune Palema, som jeg tror meget på, og hvis Johnny Takter vælger at køre i spidsen, så fører parret i hvert tilfælde til langt inde i opløbet – hele vejen? 9 Harry Haythrow er min tredjehest i løbet, og den er jo stabiliteten selv. V75-7 er Bronzedivisionen over 2140 meter autostart med bl.a. 2 Pif til start, men hun får det nok svært denne gang efter en ellers meget flot sæson. Jeg tager to og otte heste på bonerne. Løbet er spækket med topheste, bl.a. 4 Overtaker By Sib og 10 Udo’s Oiler, som er de to, jeg tror allermest på, men man kan heller ikke udelukke Bo Westergårds 11 Gangster Advice, som i forrige start gik et kanonløb efter startgalop for Johnny Takter Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5) |
|
|
|
|
|
|
#48 |
system
Stort forslag til V75:
1. afdeling: 1 Dont Wear Pjs 2. afdeling: 1-4-8-10-12 3. afdeling: 2 Spring Erom 4. afdeling: alle 12 heste 5. afdeling: 1-11 6. afdeling: 1-9-10 7. afdeling: 1-4-5-6-7-10-11-12 Pris 1.440 kr. Lille forslag til V75: 1. afdeling: 1 Dont Wear Pjs 2. afdeling: 1-4-8-10-12 3. afdeling: 2 Spring Erom 4. afdeling: 3-4-5-6-8 5. afdeling: 1-11 6. afdeling: 1-9-10 7. afdeling: 4-10 Pris 150 kr. |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Citat:
Men på det stora kompissystemet kommer jag naurligtvis gardera med dem som kan vinna... tror mest på 1,4,9,12 kanske nån till men måste plugga lite.
|
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
Håller nog detta system högst...
Avd 1. 1 Dont Wear PJs Avd 2. 1,3,4,8,9,12 Avd 3. 2 Spring Erom Avd 4. 4,6,8,12 (kanske är puckad som inte tar med nr 1... men risk att bli fast?) Avd 5. 1,3,4,5,7,8,11,12 Avd 6. 1,3,5,7,9,10,11 Avd 7. 1,4,5,6,7,10,11,12 10752r/5376kr/10pers/538kr Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-12-28 klockan 10:40. |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Hur är strong Boy kontra spring erom från start?
Är Strong boy lite snabbare ut så kör den nog ett tag. simb Ruby kan köra till spets för att komma ner t plankan. Strong Boy kan få överta och sitta i spets efter en stenhård öppning och Saston kommer snabbt ut i andra spår. Tänker jag helt galet? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1) Senast redigerad av draken den 2012-12-28 klockan 12:09. |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Tomas Uhrberg:
Spoiler:
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Svanstedt om sina chanser
Vintern är inte min bästa årstid och stallformen har varit sämre en tid. Det finns ändå en liten chans att vi kan nå 48 miljoner kronor inkört innan året är slut. Klart störst förhoppningar har jag på Beckman i V75 som jag tror kan ta sjunde raka segern för mig. Vi har haft sämre träningsförhållanden de senaste månaderna och stallformen har inte varit den bästa på slutet. Hästarna har presterat klart sämre den senaste månaden. I går var det första gången på över en månad som vi återigen kunde träna i sandbanan. Tidigare har den legat under en massa snö och då går det inte ens att ploga den för då kör man bort allt grus. Innan dess regnade det i flera månader och då flöt allt omkring bara i en massa vatten så då kunde vi bara träna sporadiskt i den. Annars har vi fått träna hästarna på den lätta rakbanan. Mina hästar blir kraftigt missgynnade om de inte får träna i sandbanan som de är vana vid. Det märks framförallt i V75. Till tävlingarna på Solvalla vi får avvakta väder och banunderlag innan vi bestämmer balansen på hästarna. Blir det fin bana kommer alla att gå med optimal balans, barfota runt om, de som brukar göra det. Men de hästar som brukar gå med skor gör också så och det är inte planerat några ändringar. ++++ Beckman (V75-6) kändes riktigt fin senast och stack bara undan till slut när jag påminde honom lite. Han var överraskande snabb från start och vann med krafter kvar. Man kan inte säga annat än att det är en riktig vinnarhäst som har vunnit alla sina sex starter för mig. Han har tränat på som vanligt efteråt och inte stått över för något. Hästen känns fortsatt fräsch och fin och det här är min bästa chans i omgången. Samtidigt måste man nog säga att det här är det tuffaste loppet han har gått i hos mig med bakspår i en silverdivisions-final. Men jag tycker ändå att det är mycket bra chans. +++ Jonathan Palema (V75-2) tycker jag känns bättre än någonsin. Han har haft fräschörproblem tidigare och varit kantig mellan loppen men det är han inte nu längre. Hästen har istället bara blivit finare och finare efter de här loppen han har gått. Han hade gått framåt rejält med första loppet i kroppen efter vilan och kändes klart förbättrad senast. Han vann på ett bra sätt och verkar tåla loppen bättre nu och blir inte ofräsch längre. Hade han haft ett bättre läge hade betyget varit högre. Men det är svårt att vinna en final från spår åtta och dessutom är han snabbare ut i volt än bakom startbilen. Det finns risk för att han hamnar på vingel härifrån. Men samtidigt är det en vinnarhäst och skulle han ha maximal tur är det inte helt omöjligt. Är väl en av flera. Hyacint (V75-5) har varit förkyld efter senaste starten och stått över lite jobb. Men nu har hon tränat för fullt den senaste tiden och känts fin igen. Det är en häst med bra kapacitet men som har varit lite trög tidigare och fick en downperiod i slutet av sommaren. Hon var bra vid segern senast och hade hittat formen igen. Synd på bakspåret då hon är jättesnabb ut och med ett framspår hade jag varit mer optimistisk. Nu känns det mer svårbedömt då hon även möter bra hästar och det finns lite frågetecken för formen. Skulle hon vara på topp och ha lite tur kanske det är lite chans. Roxa Sisu (V75-5) fick gå ensam i spåren senast och gjorde ett bra lopp med tanke på det. Hon har annars haft en liten downperiod men känns klart uppåt nu igen. Hästen har förvisso varit ute mot tufft motstånd tidigare men har ändå inte varit bra innan hon senast svarade för en klar uppryckning. Hon känns också himla pigg och fin i träningen efteråt så formen är bra nu och hon kommer att göra ett bra lopp här. Fast jag har ändå svårt att tro på någon riktig het vinstchans då hon står på tillägg och det är många att runda. Framförallt är det många hästar som står start och det gör det hela svårare. Hade varit enklare om flera av dem hade stått med tillägg. Hon behöver hjälp med bra ryggar att gå i om hon ska räcka fram. ++ K.L.M.Prelong (V75-1) hade ett dåligt startspår senast och hamnade illa till men spurtade ändå rätt så bra i skymundan. Hästen har tränat för fullt efteråt och känns som hon ska göra. Jag tycker att hon är i bra form även om det är ett tag sedan hon startade. Hon kan öppna bra och önskescenariot måste vara att försöka komma ner i rygg på ledaren vilket säkert är Dont Wear Pjs. I så fall kan hon ha lite platschans för jag tror inte att hon kan vinna. Det gör normalt Dont Wear Pjs om hon är som hon ska vara. Popcorn Lavec (V75-1) blev illa sparkad i hagen i slutet av förra året och fick opereras. Det tog lång tid för henne att komma tillbaka. Hästen behövde loppet i kroppen senast men det blev också fel lopp för henne. Hon sköt till bra till slut men då var de andra redan i mål. Hon känns förbättrad med genomköraren i kroppen men behöver fler lopp för att hitta toppformen. Hon räcker inte här. Det är för tufft emot och hon är inte mogen att redan nu springa några 1.11-tider. Jag är nöjd om hon kan tjäna pengar. Nettan Palema (V75-1) har fått två lopp i kroppen efter uppehållet för en hals-operation. Hon känns klart förbättrad och har rätt så bra form nu. Men inte heller hon har någon chans i det här gänget och framförallt inte från spår åtta. Hon får backas ner direkt och försöka tjäna lite pengar. Åke Svanstedt Källa: Trav365/Sportbladet |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Sharpest
|
Vart finns Travkungens blogg då, någon som vet?
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Vem blir kuskchampion på Solvalla 2012 - Jorma Kontio eller Örjan Kihlström?
Kör elva lopp vardera Både Jorma Kontio och Örjan Kihlström är flitigt i elden på lördagen med elva uppsittningar vardera. Duellen kryddas dessutom med hög klass på sporten i form av V75-finaler och extra spelvärde i form av en dubbeljackpot på 44 miljoner kronor på V75. Vi bad de båda stjärnkuskarna att lista sina chanser enligt A-B-C där A-chanser är toppchans. Först ut är Jorma Kontio som bedömer sina chanser så här: A-chanser: B.W.T.Hardas Arock (lopp 1), Drew Brees (lopp 3), Nora Savage (lopp 4) och Pitch Command (V75-3). B-chanser: Feast Your Eyes (lopp 2), Canaka B.F. (V75-1), Dynamaster (V75-2), Photoshop (V75-4), Hyacint (V75-5), Rose's la Nera (lopp 12) och Mountain Bambi (lopp 13). Örjan Kihlström bedömer sina chanser enligt följande: A-chanser: Oolong (lopp 2), Dont Wear Pjs (V75-1) och Digital Ink (V75-4). B-chanser: Red Light District (lopp 1), Rebellion (lopp 3), Saston (V75-3), Kiss Me Kemp (V75-5), So Here I Am (V75-6), Digital Darling (V75-7), Beijing Silas (lopp 12) och Mercury Broline (lopp 13). Kuskligan på Solvalla inför årets sista tävlingsdag: 1) Jorma Kontio 89-60-46 2) Örjan Kihlström 88-64-62 3) Erik Adielsson 79-72-58 4) Björn Goop 79-46-61 5) Åke Svanstedt 40-27-21 6) Stefan Melander 40-24-20 7) Per Lennartsson 35-50-32 8) Ulf Ohlsson 35-31-32 9) Johnny Takter 25-8-23 10) Daniel Olsson 15-16-13 Solvallas kuskchampions under 2000-talet: 2011: Erik Adielsson 115 segrar 2010: Örjan Kihlström 106 segrar 2009: Björn Goop 98 segrar 2008: Björn Goop 109 segrar 2007: Björn Goop 109 segrar 2006: Erik Adielsson 113 segrar 2005: Stig H Johansson 106 segrar 2004: Stig H Johansson 100 segrar 2003: Stig H Johansson 103 segrar 2002: Stig H Johansson 129 segrar 2001: Stig H Johansson 135 segrar 2000: Stig H Johansson 136 segrar |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
http://www.travkungen.com/660c6815-d...d1dc59-29.html men brukar komma med tips senare där
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
andels system i butik med låg träffprocent på spikarna?
V75-Storsystem Solvalla 298:- per andel, 20 andelar per system 11 520 rader Lördag 29 december Solvalla Systemkonstruktör: Dajja V75 - 11 520 rader Res Avd. 1 1,2,4,9 res 5,8 Avd. 2 1 Claes Boko res 8,12 Avd. 3 1,2,5,7,8 res 6,3 Avd. 4 1,3,4,5,6,7,8,11,12 res 10,2 Avd. 5 1,2,4,5,9,11,12,14 res 8,10 Avd. 6 10 Beckman res1,9 Avd. 7 1,2,4,6,9,10,11,12 res 7,5 spik nr 1 föll. Senast redigerad av dumle den 2012-12-29 klockan 15:03. |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Nybrink vill så väl, men det blir så fel...ibland e det nära skämskudden när han går loss!
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Nu skiter jag i allt och strävar mot miljonerna....
1,5,9 4 Mr Big 1,2,7 4,6 1,4,5,7,10,11,12 1,3,5,7,9,10,11 Alla 5300kr Ensam Vinnare 50millar tack
Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-12-28 klockan 16:25. |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Glöm ej att första tanken ofta är bäst. Men kul att du satsar stort. Eloge för det.
|
|
|
|
|
|
|
#61 | |
|
Citat:
Helt klart, Örjan - solklart bättre chanser - vinner med minst tre...
|
|
|
|
#62 |
Joakim Lövgren-Strong Boy D.E.--info
Ja, han går mot sitt kanske bästa år och har inte varit så här bra och framgångsrik sedan han var typ fem år. Men alla bitar verkar ha fallit på plats och han ser jättefin ut i alla avseenden. Hästen kom hem direkt efter senaste frankrikestarten och vid det här laget är det en van reshäst som inte har några problem med de där turerna. Han är kontinuerligt jobbad och gick ett snabbare jobb i lördags där vi körde 1.17,5 sista varvet med honom, han kändes fin och kommer att göra ett bra lopp här. Det blev dessutom ett intressant läge den här gången eftersom han är så startsnabb och jag måste i alla fall prova ordentligt från start, men hur vi sedan gör får ge sig efter hur loppet utvecklar sig. Jag brukar ofta släppa med honom då han går så bra i rygg numera, men i så fall ska det vara till en riktigt bra rygg för han går fint i ledningen också. Han är väldigt allround så vi kan improvisera lite efter hur det utvecklar sig. Vi kör barfota runt om och med norskt som oftast och troligen blir det jänkarvagnen på som han trivs med, men som inte är tillåten i Frankrike – men han har gått med den här hemma varje gång på slutet. Det är dock inte hundra bestämt, för en sak man ska komma ihåg är att den egentligen är optimal för att bomba runt i ledningen med, medan den är mer svårmanövrerad då man smyger i ryggar eftersom den är så lång. Den är mellan 20-30 cm längre än en vanlig vagn och jag tror att vi till exempel hade haft chansen att komma loss näst senast om vi hade kört i en vanlig vagn – så lite skiljde det. Vi får fundera lite på den, men hur som helst ska hästen ha chans i ett öppet lopp", säger Jocke.
|
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Citat:
Jag LOVAR att CB tar spets! Ingen är ens nära att snuva honom! Så enkelt! |
||
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Citat:
Men, lycka till...!
|
|
|
|
#65 | |
|
Citat:
![]() Saknar några hästar t.e.x Timetosaygoodbye, Hyacint men annars ser det bra ut.. Fast vart tog Hyacint vägen? Minns jag rätt, Hade du den som en av lågprocentarna. |
||
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Citat:
om man ska va logisk så borde systemet se ut så här: 1 1,4,12 2 1,3,4,6,7,8,12 1,3,4,5,7,8,10,11,12,13,14 1,3,5,9,10,11 1,2,4,5,6,10,11,12 detta kanske det blir istället.... nu har jag ändrat mig 100ggr men det skräller inte så mycket dem 3 första avd och då är det skönt att sitta med i princip resten som kan vinna. |
||
|
|
|
|
|
#67 |
|
Spelar en DD i morgon 11-9,11 Borde väl ge bra betalt! Lycka till med era spel!
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
spik
står och väljer mellan 12 nougat ås i andra och 2 spring erom i tredje. jagar man riktigt stora pengar spikar jag i andra och har a-häst i tredje. det är ju dock säkrare att spika SE men som sagt stora pengar, det blir ju bra pengar ändå med tanke på jackpotten och jag "pissar" ju inte på 50 lock
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Gillar dina funderingar hubba, vilda svängningar hela tiden du ska nog se att du är tillbaka på ruta 1 imorgon vid 14:30
![]() blir en flerbong som är fruktansvärt färglös. 1 1,4,8,9,12 2 6 1,4,11 10 4,5 blir även ett reducerat då lurar jag på om de blir utgång på mr big och overtaker by sib. god tur
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Citat:
Varit på trav kanske en, två, tre eller hundratals gånger och vet att 3-åringar, med galopptendenser, är sårbara från innerspår - ingen svår matematik för mig när denne är så stor favorit - när skall du annars försöka fälla dem? Att den kan öppna gör ju ingen skillnad, än mer sårbar då pga. att kusken då troligtvis kommer överforcera från början för att hålla spets - när då hästarna kommer utifrån så kan det bli många ben på CB (för er som inte vet vad jag menar med många ben, så betyder det att den är i stor risk för att rulla över i galopp). Kan mycket väl ha överlägsen kapacitet i loppet men med stor galopprisk, mot klart mer rutinerade hästar, och senaste loppet i kroppen, samt byte av underlag så finner jag det dumt att INTE gardera en orutinerad kuse som denne! Men detta är mina tankar - kul att vi kan tänka och tycka olika - skulle vara ganska slätstruket annars, eller hur?! Lycka till, i alla fall!
|
|
|
|
#72 |
|
Nu är man inget facit direkt i år hubba så kanske borde du ändra,men ditt senaste känns kassaskåpsäkert. Jag har mina tvivel i guld men har aldrig rätt så bry dig inte om det. Borde få lax utan att ens lämna in. Klart
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
So Here I Am avslutade vasst på Romme. Minns inte exakt hur och har inte abonnemang hos ATG nu, men skrev upp en notering i boken.
30 gånger finns hos 365 - den enda jag kollat än.
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Kör såhär...
1) 1 4 5 9 2) 4 12 3) 5 Stongboy D.E. 4) 1 3 4 5 6 8 5) 11 Photo Princess 6) 1 2 3 4 7 9 10 11 7) 4 5 6 7 11 Kommentarer om systemet: Om inte Örjan hade halva stall Melander och Svanstedt mot sig så skulle jag ha spikat men nu kanske Melander skickar fram Citrin som hjälpryttare åt sig själv eller Ulf Ohlsson och då kan det bli gummiben på PJSs sista biten och som så stor favorit garderar jag. Tror även att Canaka är vässad och Nurmos låter nöjd! Att Claes Boko ska vara så stor favorit köper jag inte. Här kan det bli både fem och sex ben från start och även om man bara häpnade efter vinsten i norr så ska väl i sanningens namn inte den upphämtningen övervärderas! Det såg bättre ut än det var! Uhrberg kan ta spets men missar man spets så har jag kollat lopparkivet och hästen är SUPERSPEEDIG! Nougat Ås kan svepa allt om den kommer någorlunda till! Hela systemet är uppbyggt på lite sviktande Svanstedt-form och här har Palemahästen sunkläge! Tapper trea? I guld tar Strongboy D.E. revansch! Hade knäppt Saston sist men blev kvar i säcken! KÖR NU HELA VÄGEN I SPETS LÖVGREN!!! Tyvärr verkar Lövgren tycka att hästen är bäst på rulle men va fan!? När ska han inse? Saston fast och får trycka sig ut i tredje-fjärde ut och Spring Erom slog ett halvljummet gäng sist. Nääää. Lövgren har bästa hästen! Dags! Photo Princess lunkar fram i dödens och mosar! Inget snack! Veckans spik! Resten håller för lite smäll!
Trinity (+2) |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Tycker Gigant Slugger i 6e avd är bortglömd, garderar man Åke ska den definitivt med. Startsnabb, härdad i tuffa gäng, har skrällt tidigare. Kan bli rygg på Sune Palema i det fall man väljer att köre Sune i spets, kommer luckan, ja då har Gigant alltid en bra spurt
Stekel (+1) |
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Citat:
Vi pratade om spik på Harry Haythrow, Du hade även det spiket.. Och då vart loppsenariet, Att Sune Palema tar ledningen och efter ett tag, Kommer Beckman fram och lägger på tryck. Har fått för mig att Åke och Johnny inte direkt gillar varandra.. Och trycket blir högre.. Där bakom får Harry luckan och spurtar till vinst.. Eftersom Harry är startsnabb och lär följa Sune i rygg, Så hamnar han där i....Vinnarhålet. Och en spik på 10 % är ej fel.. Helt spontant på ditt nya system, Jättestorchans att det sitter. |
||
|
|
|
|
|
#77 |
|
Att Harry H vann på Jägers den 24/11 berodde på att Takter körde som en biltjuv och bjöd in Harry H. Med en normal kuskprestation då så hade Harry H rankats 5-6 i morgon.Ska man gardera upp Sune och Beckman, så ska man strecka "So here i am" (5). Bra spår,Örjan och grymt bra sist från trist läge.
Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Citat:
Men säger ej att du har fel, Vi har bara olika ideèr.. http://atgplay.se/ och Harry!
|
||
|
|
|
|
|
#79 |
|
V75 lördag.
Väldigt svår omgång efter att ha kollat av information och letat drag i lopparkiven. Jämna lopp i nästan alla lopp, har man kvalat in till finaler är man klart bra. Många spikar Beckman och blir väl "allas" jackpot spik skulle jag tro. Dock tycker jag hästen är bättre över längre distanser desutom lär han få trava utvändigt om en taggad Sune Palema i spets, skulle åke välja annat upplägg kan risken finnas att man blir temo torsk. Var dessutom ett tag sedan han startade bakom bilen. I detta lopp har jag en uträknad vinnare som har en vass speed och toppform, häng med i analysen så förstår ni vem jag snackar om. avd1. Mycket talar för att Dont wear pjs sitter i spets efter 150 körda, inte många i fältet som kan eller har ork att ofta sig för att komma förbi. Mycket talar också för att Örjan får bestämma spets som han vill. True Advantage ser jag som värst emot men hästen kräver tempo, kan givetvis krossa Dont wear pjs från dödens men då måste min spik vara sjuk, för är hon så fin som senast så går det nog inte att vinna utvändigt om henne. Hon ska gå med skor som vanligt och man har siktat på detta loppet. Wallman andas optimism. Jag spikar! avd2. Cleas boko blir favorit men frågan är om Erik kan svara ut toksnabba Mr Big i starten? Risk för att Thomas tänker taktiskt och släpper i sin tur till nr 8 Jonatan Palema, plötsligt har man favoriten i säcken. Mr big har jag imponerats av på slutet och i spets eller rygg ledaren är han bra nog att plocka ner allt sista biten. En bra chans i mina ögon. Skrällarna som kan sätta färg på loppet är framförallt. Peccadillo som flög fram senast och såg ruskigt fin ut över mål, hade sparat i det skedet och kan få en vilsam resa i ryggar för att sedan speeda vasst. Varning! Gabuck behövde loppet senast men han var ändå väldigt fin då, hade allt sparat med tussarna kvar och i träningen att dömma har han varit väldigt fräch och fin. Danne har varit väldigt nöjd med honom han tycker själv att hästne blir allt bättre och om några av de bättre kommer bort kan han vinna loppet. Nougat Ås är vässad i jobb inför detta och danskarna har alltid fina hästar när de kommer ut till finaler. Inte borta trots spåret. avd3. Många låser eller spikar i detta loppet, själv tycker jag det är ett getingbo. Saston kan inte öppna så pass snabbt att han kan ta ledningen och det kan bli som så att han aldrig få se dagens ljus. Spring erom var fin senast och kan vara ledaren oavsett ska det bli en bra resa i andra spår. En häst som jag gillar är Timetosaygodbye som var ruskgit bra den 17 november där han flög till ledningen via 07,5 första 500 och vann på lätta fötter via 08/1100 meter, senaste loppet vann han utvändigt om ledaren och var smidig som en katt, jag fick känslan att han var lika taggad som i november månad om inte bättre. Tar ledningen här och leder loppet runt om till 7-10% (man tackar) Pich Command gick i närkamp med Saston varvet kvar senast och nog inte många hästar som klarar det. Hade dessutom ingen rygg utan gjorde allt jobb själv. Barfota fram är ett plus och med klaff är även han med i matchen. 9%. avd4. Väldigt jämnt lopp, jag tycker inte någon är chanslös här, dock lyfter jag fram en spännande "ide" nämligen Cantab Sisu som har varit väldigt bra en tid, startsnabb och eventuellt ska man rycka alla skorna för första gången i karriären. Janne har kört hästen ganska mycket för att hålla koll på honom, man har siktat på detta loppet och björn vann sist med honom och därför ska han få köra honom igen. Taktiken är att komma till spets och köra där hela vägen. Janne säger dessutom att han håller Cantab sisu ruskigt högt och det är ord som man ska ta till vara på, han sticker sällan ut hakan om han inte vet att det är en eventuellt topphäst med skyhögkapacitet för klassen. 8%. (björn har kört 2 gånger tidigare det har båda resulterat med två vinster) El Mago pellini kördes enkelt till lednigen senast och vann lätt, kommer man förbi min tipsetta det är frågan? oavset har man fart nog och form för att strida om segern. Många med chans därav jag kör utgång på Cantab Sisu och i B ranken kör jag alla. (dvs resten) avd5. Här tror jag ganska mycket på Famous Dream det blir eventuellt barfota fram vilket är plus. Spåret är bra och Pelle laddar säkert för position kan bli ledningen efter en bit. Toppchans isåfall.. Photo princess är utmanaren och klarar hon övernattningen är hon med på fotot. Lås! avd6. Som ni kunde läsa ovan så har jag respekt för beckman men någon spik tycker jag ändå inte att det är, mitt drag heter Harry Haythrow som troligen sitter i rygg på Sune Palema, senast blev det fel för Harry H som gjorde sin första gulddebut mot bl.a Spring erom och company. Loppet gick för långsamt för att han ska komma till sin rätt men avslutningen var godkänd. Sune brukar ofta köra i jämnt och hårt tempo vilket skulle vara gynnsamt för Harry h, kommer luckan in mott upploppet då bör det vara en skratt match för Peter U. 10%. Bakom dessa kryddar det med formstarka hästar bl.a varnar jag för Omellete som har höjt sig flera snäpp på slutet, bör hamna fint till direkt och med klaff kan man vara långt framme.(nu barfota runt om, kan bli tuff att stå emot med björn goop i jollen) Elles p whedo trivs med årstiden och trots en bit ut på vingen tycker jag ändå inte att man ska glömma bort henne. Hon har form för dagen och form slår som bekant klass? (1%) Nimbuls Hackstable är vass på speed när han får gå på rulle och det kan bli fina ryggar härifrån, väl i ordning och barfota runt om om det går. 1%. Conrads Fredrik bör få en fin resa och är inte helt borta med klaff, bortglömd precis som 4-8-9 och 11. avd7. här låser jag på tre streck, Miljondraget heter Dragon Tooma som har visat toppform på slutet, väldigt bra i ordning (vässad inför detta) 13%. Digital Darling är minst lika bra bakifrån, såg mäktig ut senast och är man lika taggad som då som nu bör man vara med i striden. Udo´s Oiler har visat kvalite på fin styrka, tål att göra en del själv och kan krossa samtliga igen, kapacitet och form samt skalle för att avgöra den tunga vägen. Låset bör räcka långt. Öppet bakom... avd1. 1 Dont wear pjs (9-5) avd2. 1-4-6-7-8-12 (2-3) avd3. 1-2-6-8 (7-9) avd4. A 3 cantab sisu B resten avd5. 1-11 (14-8) avd6. A 9 Harry Haytrhow B 1-2-4-8-10-11 avd7. 7-10-12 (4-5) krav 1-2 A DD1. 9 Harry Haytrhow DD2. 7-10-12 * 80 DD1. 4 Omellete DD2, 7-10-12 * 30 God tur! /Mario ps har få andelar kvar i bolaget till nästa vecka om ni är intresserade? Mejla mig på [email protected] allt sker via tillsammans.atg.se |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Såg just att Björn Goop (http://blogg.stallgoop.se/) tror att man kan spika Photo Princess men jag tror ändå på Miss Shape - bra om den får sitt lopp och Goop "trollar" bättre än Lönborg. Tillsammans med Pitch Command (där Goop spikar Spring Erom som han känner väl) och Burning Line Gral ska de ge mig lite av jackpothögen är det tänkt
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Att Solvalla arrangerar rikstotofinaler strax efter jul är en tradition äldre än V75-spelet. Så här har det gått
tidigare: 1993* 2 favoriter 1 skräll 16 000 kr 1994 2 favoriter 1 skräll 167 000 kr 1995 2 favoriter 3 skrällar 1.5 milj kr 1996 4 favoriter 0 skrällar 1 000 kr 1997 1 favorit 4 skrällar 5.5 milj kr (3) 1998 2 favoriter 1 skräll 166 000 kr (1) 1999 1 favorit 1 skräll 411 000 kr (3) 2000 3 favoriter 0 skrällar 13 000 kr (1) 2001* 3 favoriter 3 skrällar 94 000 kr (3) 2002 1 favorit 1 skräll 153 000 kr (2) 2003 1 favorit 0 skrällar 18 000 kr (1) 2004 1 favorit 1 skräll 55 000 kr (3) 2005 2 favoriter 1 skräll 655 000 kr (3) 2006 4 favoriter 2 skrällar 40 000 kr (4) 2007 1 favorit 2 skrällar 2.4 milj kr (2) 2008 3 favoriter 1 skräll 3 000 kr (3) 2009 3 favoriter 1 skräll 31 000 kr (2) 2010* 3 favoriter 2 skrällar 49 000 kr (3) 2011 4 favoriter 2 skrällar 7 000 kr (4) *) Omgången var jackpotförstärkt och hade annars betalt ca hälften Favoritvinster: 32% (43/133) Skrällar: 20% (27/133) B-vinnare (rank 2-4): 47% (63/133) Spetsvinster: 36% (38/105) Medianutdelning: 55 000 kr Vi ser det för finalomgångar typiska mönstret att B-hästarna vinner oftare än annars – nära 5 av 10 mot normala 4 av 10. Andelen spetsvinnare är klart under snittet, kanske beror på årstiden? Men man kan se en förändring i tiden. Förr höll innerspåret på Solvalla ofta undermålig kvalitet, men det var många år sen nu. Sedan man gjorde om banan ser siffrorna annorlunda ut: De senaste åtta åren normala 43% spetsvinnare – tidigare onormalt låga 29%. Den här omgången är en av de som täcks i det kapitlet ”Omgångsspecifik statistik”. På sidan 277 kan man se mer detaljer kring just den här omgången. Bland annat finner man att skrällar är ovanligt sällsynta i de ordinarie klasserna, de segrar bara i 1/6 av loppen, drygt hälften mot ”normalt”. Intressant är också att en klar majoritet (75%!) av de skrällar som ändå dyker upp, gör det i Silver. V75-1: Stoeliten, autostart, kort distans Omgångens allra största favorit och visst är loppet lättlöst om hästarna presterar som vanligt. Och det brukar de göra i de högre klasserna. 1 Don’t Wear Pjs tar spets varje gång hon har framspår, hon har aldrig missat den från innerspår trots att det är ett svårt spår att spetsa från. Motbudet 9 True Advantage (36%) har hon slagit två gånger i rad och är givetvis jättefavorit att göra det igen. Dels står 9 i praktiken med 20 m tillägg, hur ska det gå till att ta det, och dels hade hon varit mycket gynnad av längre distans. Statistiken på sidan 141 talar om 54% grundchans för favoriten. Den loppspecifika statisiken finns sedan på sidan 143. Underlaget är i minsta laget men visar förstås på en liten skrällrisk, minimal/försumba r för de lägst rankade. 5 Canaka BF (4%) är den i loppet som har bättre chans än streckprocenten, men samtidigt är som så ofta omgångens största favorit också den säkraste spiken. Andrahandaren är på 36% egentligen våldsamt överstreckad och ett dåligt spel. V75-2: Klass II, autostart, medeldistans. Struken: 11. 1 Claes Boko svarade för en promilleprestation senast då han vann V75 efter galopp. Förvisso i lägsta klassen men ändå. På sidan 96 finns lite siffror om hur ofta det sker. Hästen är på tok för bra för Klass II och därmed jättefavorit också. Kruxet är bara att han ska komma loss från spår 1, det är inte säkert att han kan spetsa. Statistiken på sidan 102 visar att spår 1 är klart bäst (!) i de här loppen men också att streckfavoriter haft lite svårt. Det blir ofta galopp i spetskörning (och går det att vinna även finalen efter galopp?). 4 Mr Big är andrahandare pga spetschansen. Rätt tänkt. 8 Jonathan Palema är den tredje som är streckad. Spåret är ett minus, men bara ett svagt sådant, inte så dåligt som Spelarna tror (sidan 102). Statistiken (sidan 102 igen) visar på väldigt bra siffror för rank 1 -3, speciellt i finalerna. Vi tror inte på skräll här; tvärtom är favoritseger det mest sannolika utfallet. V75-3: Guld, autostart, medeldistans ”En av Sveriges bästa hästar, kanske den allra bäste – det vet vi efter V75-3”. ”Spring Erom har visat startsnabbhet några gånger på slutet. Om allt går som beräknat, och det gör det ofta i Guld, sitter han i rygg ledaren. Det är långt ifrån någon skräll o m han sedan vinner, för luckan kommer ju. Det här kan nog vara skandinaviens bästa häst just för dagen. På lördag eftermiddag vet vi.” Ovanstående är citat från analysen inför 2 Spring Eroms senaste start. Hur det gick vet vi nu; hästen vann överlägset och visade just att han är bäst i Skandinavien för dagen. Formen lär inte vara sämre nu, snarare tvärtom. Motståndet är snäppet enklare och hästen är förstås en bra spik. Haken är spåret. Statistiken är tydlig på den punkten, och underlaget på närmare 400 lopp är mer än nödvändigt för att siffrorna ska vara pålitliga. Sidorna 20-21 gäller. Favoritskap är tydligt svårare att infria från spår 2 och ingen ickefavorit har vunnit från det läget sedan 2008 (resultattabell sidan 19). Indextalet 0.59 (sidan 20) innebär att spåret nästan halverar chansen, jämfört med ett neutralt spår. Ett bra spår, som 4, ligger på index 1.64. Tvärtemot vad spelare och tidningsexperter tror, så blir det helt enkelt ofta tunga, utvändiga löpningar för de hästar som lottas till andraspåret. På sidan 21 finns den solvallaspecifika statistiken. Där visar spår 2 än sämre siffror. ”5-4-0-6-3-0-5-2-0-4-3-0. Så ser resultaten ut för de 12 starter som tredjehandaren Strong Boy DE gjort i gulddivisionen. Han har en smickrande rad nu med många segrar, men brukar inte räcka till riktigt när motståndet hårdnar… i nuvarande topplag kan det räcka till en plats. Men det är knappast realistiskt att han ska rå på favoriterna.” Det där är hämtat ur analysen inför förra V75-starten för 5 Strong Boy DE. Det stämde rätt bra; efter att en av två favoriter (Yarrah Boko) galopperat låg vägen öppen för honom att ta en andraplats från rygg ledaren, hans bästa merit hittills. Hästen är verkligen i sitt livs form. Att han ska räcka här är, trots toppläge och sp etschans, inte u-tipset. 1 Saston har tagit steget in i Guld på ett bra sätt. Galopp i debuten visserligen, men därefter två spetssegrar. Närmast slagna har 5 Strong Boy DE och fyraårige 7 On Track Piraten varit. Nu blir det inte ledningen och motståndet är tuffare. Ingen riktig toppchans den här gången. V75-4: Klass I, autostart, medeldistans 6 Digital Ink var kolossalt förbättrad i förrförra starten, då han vann Klass II-finalen efter en tung löpning i dödens, och samtidigt raderade en fem starter lång segersvit för Overtaker by Sib, som nu är favorit i Brons (V75-7). Digital Ink hade blivit favorit i Brons också, nu är det bara Klass I och då ska han vara ”klar” naturligtvis. Det har Spelarna insett också, och han är jättefavorit. Han har underhållit formen med en enkel seger i Klass I också, med skor på till och med. Han blir bara bättre för varje start, vilket gäller många av stallets hästar för övrigt. Bara galopp emot. Hittills har hästen aldrig galopperat, men spår 6 är ganska dåligt och ökar den risken. Statistik för lopptypen finns på sidan 102. De starkaste favoriterna vinner ”bara” 57% och spår 6 är ett minus, det kan tala mot favoriten. Vinner inte bästa hästen så vinner spetshästen. Haken är, att det väl är en och samma? 5 Manstone’s Classic är snabb ut och har optimalt spår att spetsa från, men inte svarar han stallkamraten/storfavoriten. V75-5: Stolopp, tillägg, medeldistans Det här är en final, och då ser resultaprofilen annorlunda ut än man är van. Fyra finaler har avgjorts tidigare i år, alla har slutat i favoritseger. En specialjämförelse kring det här fenomenet finns på sidan 137. Tilläggshästarna har en tuff uppgift egentligen, normalt ska man inte kunna ta tillägg på hästar kring 600’ intjänat, de flesta i god form dessutom. 11 Photo Princess blir favorit ändå, på grund av en osannolik prestation senast. En upprepning av den räcker givetvis. Är det verkligen möjligt att vara så bra igen? U -tipset får bli ja, det här är en befogat stark favorit med jättechans att vinna. Vinner inte favoriten så vinner spetshästen. Senast var det 4 Örbäckens Cruella. Hon räckte inte mot favoriten, men om den kommer bort blir det lätt. Det var ”mil” till trean i mål! Befogad andrahandare. V75-6: Silver, autostart, medeldistans. Struken: 12. Om det blir någon skräll alls så kommer den i Silver, så har det i alla fall sett ut tidigare år (se ingressen och sidan 277). 10 Beckman blir stor favorit efter sex raka segrar för Svanstedt. Statistiken på sidan 41 visar en grundchans om ”bara” 48%, trots att han är så stark, och dessutom ett klart minus för spår 10 – tidigare har bara 19% av favoriterna klarat att infria därifrån, ungefär hälften mot snittet. Däremot är det ett plus att det är en final, favoritfrekvensen är några procentenheter högre då (sidan 42). Motståndet är klent för att vara en silverfinal. Det stora favoritskapet får ändå ses som befogat, det här är ännu ett av omgångens starka spikförslag. Kanske kan man gardera ändå då det finns några spikbud som nog har ännu bättre chanser (avd 1, 2, 3, 4, 5). ATG har som vanligt lagt de öppnaste loppen inom DD -spelet, det är bara en sällsynt lättlöst omgång. 1 Sune Palema (33%) är solklar andrahandare trots att han i tre starter i rad visat att han inte räcker i Silver. Sist bestämde han i spets i ett kortlopp men räckte inte ändå, utan 9 Harry Haythrow (10%) vann i stället sitt första lopp på evigheter. Normalt räcker ingen av dessa nu, då måste favoriten prestera nivåer sämre än tidigare i så fall. Resterande är streckade på ensiffriga procenttal. Favorit-eller-skräll! Bakom favoriten förordar vi 4 Omelette (9%) och 11 Nimbus Hackstable (1%). V75-7: Brons, autostart, medeldistans 4 Overtaker by Sib (57%) och 10 Udo’s Oiler (53%) slåss om favoritskapet. Den senare har de bättre meriterna, men då de möttes senast svarade 4 för den bättre prestationen. Med tanke på skillnaderna i spår nu borde 4 ha den klart bättre chansen av dessa och med stor sannolikhet vara före i mål nu. Hemmaplan nu bör vara ett litet plus också. Men den knappa favoriten är inte så snabb ut, det kan fälla honom. 6 är inte ett idealiskt spår att spetsa från, men tredjehandaren 6 Good Speed (45%) är detta just på grund av att spetschansen trots allt är rimlig. Individen är så pass snabb. Mest sannolikt är vinnaren nu redan nämnd. Det här loppet är ändå det i särklass mest öppna i omgången; det har Spelarna upptäckt och garderar särklassigt hårdast, och ATG också som lagt loppet sist. Eftersom övriga lopp är så lättlösta blir det här loppet övergarderat, alla har ”för mycket pengar kvar” när sista loppet ska lösas, så man målar på och hoppas på skräll. Statistiken finns på uppslaget 64-65. Favoritskapet blir visserligen svagt här, och grundchansen för favoriten är låga 20%, men skrällrisken är ändå liten. 80% vinns av rank 1-4, och att det nu är final är ett extra plus för de högst rankade. Annars vinner någon rankad 5-7, resterande har försumbara chanser. Sammanfattningsvis en sällsynt favoritbetonad omgång. Det kan bli som senast, 5A, men utdelningen bör förstås överstiga 200 kr i alla fall, det är ju jackpot. De sex första avdelningarna innehåller alla starka spikförslag. De allra bästa spikarna bör finnas i Stoeliten (V75-1) och Guld (V75-3) – där finns de bästa spikarna (se tabell sidan 68!). Vi inleder med att tippa 1-1-2-6-11-10 och får i alla fall fyra rätt på den enkelraden? Ungefär på den nivån ligger chanserna. Om analysen är rätt ute, bör man givetvis spela V7 den här gången. Hursomhelst önskar vi som vanligt alla läsare lycka till med spelbesluten, och ett gott nytt spelår 2013! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mijo14 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Länge sedan man skrev något, så det är kanske dags att dela med sig av raderna (som dom ser ut nu).
1,4,9 1,2,4,12 2 - Spring Erom 6 - Digital Ink 1,4,11 10 - Beckman Alla 12 216 kr. 1 - Dont Wear PJs 1,2,4,7,8,12 2 - Spring Erom 4,6 11 - Photo Princess 1,2,4,7,9,10 4,5,6,10 144 kr. |
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Citat:
Måste bara säga att Spring Erom slog en Elitförsöksvinnare regelrätt. Strog boy om han nu skulle mot förmodan komma till spets så släpper han garanterat till Spring Erom och vem ska döda spring erom från dödens? Du säger att gänget va halvljummet som Spring erom vann över? Saston fick aldrig bevisa att han kunde slå Yarrah men Spring har slagit honom och dem båda va 100m före resten av det gänget...
Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-12-29 klockan 09:26. |
||
|
|
|
|
|
#84 |
|
Registrerat spel
Datum: 2012-12-29 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 62 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1 Dont Wear PJS (9) 2 4 Mr Big (12) 3 2 Spring Erom (1) 4 6 Digital Ink (4) 5 5 Paisley* (11) 6 9 Harry Haythrow (10) 7 4 Overtaker by Sib* (6) Vadet gäller startnummer 1 rad x 100 x 0,50 kr = 50,00 kr Kvittonummer: ABCA C15C 358D xxxx |
|
|
|
|
|
|
#85 | ||
|
Citat:
Citat:
|
|||
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Citat:
Senast redigerad av bokis29 den 2012-12-29 klockan 09:55. |
||
|
|
|
|
|
#87 |
|
Registrerat spel
Datum: 2012-12-29 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 62 Du har valt V7 - endast vinst vid 7 rätt Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 2, 4, 5, 9 2 8, 12 3 2 Spring Erom 4 3, 4, 6, 9 5 1, 3, 4, 5, 8, 11, 12, 14 6 1, 4, 9, 10 7 4 Overtaker by Sib* Vadet gäller startnummer 1 280 rader x 1 x 0,50 kr = 640,00 kr Kvittonummer: AB68 0792 1B49 0005 |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Registrerat spel
Datum: 2012-12-29 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 62 Du har valt V7 - endast vinst vid 7 rätt Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1 Dont Wear PJS 2 8, 12 3 2 Spring Erom 4 4, 6 5 4, 11 6 10 Beckman 7 4 Overtaker by Sib* Vadet gäller startnummer 8 rader x 50 x 0,50 kr = 200,00 kr Kvittonummer: 0D0A 0354 1941 8845 |
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Sharpest
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Mina tidiga tankar denna tidiga lördagsmorgon.
Lopp1: Spik på DWP Lopp2: Cleas Boko bästa hästen, blir A-häst men 4,8,12 ska definitivt med. Kanske lyfter upp 12 som A. I skrällgruppen lägger vi med 6 Gabuck Lopp3: Va ett tag inne på att eventuellt spika 2 Spring Erom, men vill ha med 3 Simb Ruby som jag är svag för. Då åker 1,5,7,8 med. Vid närmare eftertanke kanske Pitchen kan vara ett roligt bud. Jorma lär ju tömma han i alla fall........ Lopp4: Kan vara en chansspik (som 70% ) på 6 Digital Ink. Är säkert bästa hästen, men har sprungit på sig snabba pengar. Nä, här garderas det! 4,5 i första hand. Men 2,7,8 ska definitivt med på lappen också. Svårt!!Lopp5: Jag låser på 3 hästar 1,4,11. Ska jag plocka med några fler blir det 5,9, och de på bakspår- Lopp6 Köper inte riktigt haussen på HH. Han kommer sitta 3-4 in och luckan kommer inte varje gång. Han ska med på lappen men inte som 2-3 streck. Bästa hästen är 10 Beckman. 1 Sune palema lika solklar 2:a. Andra som ska med är 3, 5, 6 Lopp7: Kul lopp och jag ska försöka ha råd med alla. 4 OBS är bästa hästen, tycker jag. Men det är ju roligare med 5 Burning line gral som det låter uppåt på, 2 Pif med framspår kan få en smörresa. 9 Wariner snackas det om inför varje start som fidus, 6% nu!! Med toktempo i början kan ju Gubben i lådan avsluta med 12 DD. Snabbram till joker 1 2,4,6,8,12 1,2,3,5,6,7,8 Alla 1,4,11 1,2,3,5,6,9,10 Alla 97000 rader, hoppas kunna få ner det till runt 10000 rader i reducerad form. Lycka till alla!! |
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Mer och mer inne på att det blir allt för lätt idag. Helt ångrat mig i avd6 då Sune inte klara att gå i ledningen, kommer släppa alternativt bli het vilket gör hårt tempo som gynnar Beckman. Harry hamnar som bästa ryggledare på en het häst som stannar = ointressant. Efter det finns du ju verkligen inget emot Beckman. Tar emot att spika men vad ska man göra när man läser loppet på det viset.
Kan det bli såhär enkelt? Blir även ett jokersystem där spikarna i avd 1 och avd6 är desamma. Registrerat spel Datum: 2012-12-29 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 62 Du har valt V7 - endast vinst vid 7 rätt Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1 Dont Wear PJS 2 1, 4, 12 3 2 Spring Erom 4 4, 6 5 4, 11 6 10 Beckman 7 4, 5, 10, 11, 12 Vadet gäller startnummer 60 rader x 5 x 0,50 kr = 150,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Citat:
Tråkigt bara... |
||
|
|
|
|
|
#93 |
|
1. 1,3,4,9
2. 1 3. 1,2,5,7 4. 3,6,8,12 5. 11 6. 1,9,10 7. 4,5,10 |
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Bästa spelvärdet idag: Trots hög streckprocent är DWP bästa spelvärdet! Varför?? Jo för att de stora spelsajterna garderar friskt där! När de skriker efter skrällar utan någon som helst täckning så är det bara att spika! Känns som det vunnit en skräll när örjan leker till 1,60 i odds! haha så roligt att se deras gröna ansikten ..
|
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#96 |
|
Good Speed i sista är totalt bortglömd! Varit ute i tuffa gäng på sistone och ytterst bra facit med Punkari. 33%...
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Förstår inte hur en häst som är klar tredjehandare på 33% skulle vara totalt bortglömd? Tycker den vann en billigt lopp senast från ledningen och kommer få en tung resa idag och känns för mig totalt ointressant och chansas bort.
|
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#100 |
|
Borde inte Digital ink bara vinna som slog Overtaker från dödens????
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Photo Princess bara 47%!? Omgångens bästa spik alla kategorier!
|
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#104 |
|
Efter Walmans komentarer angående hurvida Svanstedt inte håller ord, så tror jag nog att svanen offrar någon häst i första bara för att knäppa Walman på näsan..
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Så här får det bli...
1 4 7 9 1 4 12 2 3 4 6 12 4 11 12 5 10 4 lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Hahahaha! Det där vore så klock va?!
Nej men fan va tråkigt om Örjan vinner första, vet inte varför egentligen? ca 65% borde ju vara ett rent kap egentligen.. Det är ju det också. Med tanke på hur stor chans det är att Örjan defilerar hem loppet, men de finns ju lite faktorer som gör det hela osäkert! Startsnabba hästar utv! (även om DWPJ är snabb som satan), 4 st Melander hästar (!?!) hur kommer detta påverka loppet? OCH så har vi Åke då som oxå har några rävar med i spelet ... Nej förfan 65% är som sagt ett bra värde i ... Men vinner fanskapet? Och dessutom Nybrink har ju spikat, då kan jag inte spika im sorry... Brukar normalt plocka bort hans spikar totalt från systemet. Har fastnat för OU Glide vet inte varför .. hi hi hi ... |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Tror ni man kan sätta systemet med 500kr på 17pers? 8500kr
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
1 Dont Wear PJs
1,4,8,9,12 1,2 1,3,4,6,8 1,4,5,7,8,11 1,3,5,9,10,11 1,2,4,5,6,7,10,11,12 8100kr |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Sharpest
|
Denna kommer ju att sitta alla dagar i veckan
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Bör ju ha lite chans men är ju en tråkig dubbling i tredje tycker jag och som sagt så tror jag inte på superpengar idag... Glöm inte spela V7 iaf. Även jag är ju såklart med på ett stortbolagspel idag(30-40k rader), men tror dock att värdet är större på mindre rader denna omgången.
|
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Testar att gå kort i början (1,1,1
) och tjockare i slutet idag. Misstänker dock en favoritbetonad avslutning på detta travår. Lycka till och gott nytt år! ![]() Registrerat spel 1 Dont Wear PJS (9) 1 Claes Boko (4) 1 Saston (2) 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12 4, 5, 8, 11, 14 (1) 1, 4, 9, 10 (3) 4, 5, 7, 10 (6)
|
|
|
|
|
#112 |
|
Man tänker tusen gånger sen ändrar man väl allt till slut! Just nu kan jag ej se beckman torska....möter ju inget. krossar allt!
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Klart och betalt, Canaka och Paisley nominerar jag till bästa skrällbuden i omgången! Lycka till allihop!
1,5 1,4,8,9,10,12 2 1,4,5,6 1,3,4,5,8,11,12,14 10 4,5,6
|
|
|
|
#114 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Sharpest
|
Citat:
------------ Min vinnare i sista som jag bjuder er på är Gangsters Advice: https://www.travsport.se/hast/visa/610579/resultat Kolla sista starten på Jägersro som den gjorde och Takter som körde då. https://www.travsport.se/sresultat?k...&loppId=779513 Den felade, tappade ordentligt och slutade ändå tvåa, en längd bakom Udos oiler som dessutom hade springspår. Takter upp igen, häst i bra form och utan galopp samt kortare distans så har vi vinnaren här Kan man få 25x pengarna?
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Citat:
Fick ta en extra titt på Gangstern eftersom ni är flera som skriker om den, men jag tycker loppet är för hårt för att det ska vara motiverat att plocka med någon av bakspåren den här gången. Var kanonbra näst senast som du säger, men han kommer ju hamna i samma position nu och mot finalhästar vinner han inte en gång på 10 ens.
|
|
|
|
#119 | |
|
Citat:
Du har rätt! troligen för svårt läge men den är BRA! men den är också för mkt streckad 18 % är ju helt kasst ser jag nu... borde vara 5 |
||
|
|
|
|
|
#120 |
|
fan vad det är svårt att bestämma spikarna. Det fick bli två system:
Registrerat spel Datum: 2012-12-29 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 62 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 4, 9 2 1, 4, 8, 12 3 2 Spring Erom 4 1, 3, 4, 5, 6, 8, 12 5 11 Photo Princess* 6 10 Beckman 7 1, 4, 5, 6, 10, 11, 12 Vadet gäller startnummer 588 rader x 1 x 0,50 kr = 294,00 kr och Registrerat spel Datum: 2012-12-29 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 62 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1 Dont Wear PJS 2 1, 2, 3, 4, 8, 9, 10, 12 3 2 Spring Erom 4 6 Digital Ink 5 11 Photo Princess* 6 10 Beckman 7 1, 2, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12 Vadet gäller startnummer 72 rader x 1 x 0,50 kr = 36,00 kr Nu är det bara att vänta och se.... //Tobbe |
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
och ett till
Registrerat spel Datum: 2012-12-29 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 62 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1 Dont Wear PJS 2 8 Jonathan Palema 3 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 4 6 Digital Ink 5 11 Photo Princess* 6 10 Beckman 7 4, 10 Vadet gäller startnummer 18 rader x 1 x 0,50 kr = 9,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Sharpest
|
https://www.travsport.se/hast/visa/644221/resultat
Kan inte släppa OU Glide i första fortfarande. Har tagit med den 2x på V86an, då Melander satte upp sig själv på den båda gångerna. Vi vet ju hur det har gått. Den har nu fått 2 preparé och dessutom gått med skor på. Som bekant brukar han ju sätta upp sig själv på hästar han tror mycket på. Kan det vara dags för skoryck+amerikavagn och bomba till spets nu? Den har dock inte visat några tendenser på startsnabbhet i tidigare regi iaf. Jag är osäker, vad har Stefaner i görningen? Hästen har iaf mött topp tidigare, bl.a. Braås palema, viola silas mfl. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
1) 1 Dont Wear PJS
2) 1,4,12 3) A: 2 B: 1,7,5,8 4) 4,6 5) A: 11 B: 4,1,8,3,12,14,5,15 6) 10 Beckman 7) A: 5 B: 4,10,11,12,2 Minst 1 A och V7, 330 kr! |
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Sharpest
|
1,4,9 res 2
1,4,8,10,12 res 7 1,2 res 5 6 res 5 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 res 11 1,9,10 res 4 4,6,10,11 res 1 5400 raders andelssystem. Så blev det ![]() Fetstilt är min flerbong, x50. V7 endast. |
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Citat:
Jag säger hejdå alla.
|
||
|
|
|
|
|
#126 |
|
HuBBaBuBBa och Harry
![]() 1, 1 2, 4 3, 2 4, 6 5, 3 4 5 7 8 11 12 14 6, 1 4 9 10 7, 2 4 6 7 9 10 En kall pilsner kallar, let the show begin ![]() Glömde, KP får ha en del i det åckså |
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
9 Wariner (V75-7) är för lite streckad.
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Sharpest
|
Värmningsinfo från storavinster
Spoiler:
fusbar (+1) |
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Citat:
korpo (+1) |
||
|
|
|
|
|
#131 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Registrerat spel
Datum: 2012-12-29 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 62 Du har valt V7 - endast vinst vid 7 rätt Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 4, 5, 9 2 1, 4, 12 3 2 Spring Erom 4 1, 2, 4, 5, 6, 8, 12 5 1, 4, 11 6 10 Beckman 7 4, 5, 10, 12 Vadet gäller startnummer 1 008 rader x 1 x 0,50 kr = 504,00 kr Kvittonummer: 2306 C3BC 1321 **** |
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Kunde inte bestämma hur jag skulle spika
Dont wear pj Clas boko 1, 2, 7, 8 3, 5, 6 1, 3, 4, 11 5, 9, 10 4, 12 En mini också 1, 9 1, 4, 8, 12 Saston Digital ink Kiss me kemp Harry Haythrow Digital darling |
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Registrerat spel
Datum: 2012-12-29 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 62 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 4, 5, 9 2 1, 4, 6, 8, 12 3 1, 2, 8 4 6 Digital Ink 5 1, 3, 6, 11, 14 6 10 Beckman 7 10, 11 Vadet gäller startnummer 600 rader x 1 x 0,50 kr = 300,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
1,4
1,4,8 1,2,3,5,6,7,8 4,6,12 Alla 10 Alla |
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Banned
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
1
A:1 B:2,3,8,12 2,5,6 A:6 B:1,2,4,8,12 11 3,9,10 1,2,4,5 Minst 1 A ska in A:1 B:2,4,9 1,4,12 2 6 A:11 B:3,5 1,4,10 4,5,11 Minst 1 A ska in Nu tar vi dem !! |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Så här blev det...
1) 1-9 2) 1-4-8-12 3) 2 Sprin Erom 4) 4-6-12 5) 1-3-4-8-10-(11)-14 utg Photo Princess 6) 1-9-10 7) 1-(4)-5-6-10-11-12 utg O B S DD 9,10- 10,11 |
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Registrerat spel
Datum: 2012-12-29 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 62 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 4, 5, 7, 9, 10 2 1, 4, 5, 12 3 2 Spring Erom 4 3, 6 5 4, 11 6 8, 10 7 4, 6, 7, 10, 11 Vadet gäller startnummer 960 rader x 1 x 0,50 kr = 480,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
1; 1,8,9,5,2,4
2; 8,12,1,2,4,6 3; 2 Spring Erom 4; 6 Digital Ink 5; 5,11,4 6, 10,9,4 7, 4 Overtaker by Sib |
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Sharpest
|
Grattis Stekeln till bra start.
Jag som alltid brukar ha med spår 5 på kort distans, tog endast bort den då den inte startat på 3 månader.
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
AH, så skönt. för en gångs skull gör man rätt. Ändrade vårt jokersystem från spik DWP till utgång mot Spring Erom och fick med Canaka som andrahäst.
Jaja, nu måste ju iofs SE vinna.......... |
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Skön start men långt kvar!
Kaxigt system av TT som fick mig att byta bort DWPJS som spik. Registrerat spel Datum: 2012-12-29 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 62 Du har valt V7 - endast vinst vid 7 rätt Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 4, 5 2 1, 10, 12 3 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9 4 6 Digital Ink 5 11 Photo Princess* 6 10 Beckman 7 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12 Vadet gäller startnummer 630 rader x 1 x 0,50 kr = 315,00 kr Kvittonummer: ED48 Senast redigerad av Haltmathe den 2012-12-29 klockan 14:42. |
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Spelar ingen roll vilka man streckar, det är alltid någon annan som vinner.
|
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Gjorde ett litet chanssystem själv :-) bra start, konstigt nog hade jag Canaka som C-häst på "bolaget" :-(
Datum: 2012-12-29 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 62 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 5 Canaka B.F. 2 1, 8 3 1, 2, 5 4 12 Kalle 5 1, 4, 5, 11 6 1, 10 7 4, 5, 10 Vadet gäller startnummer 144 rader x 1 x 0,50 kr = 72,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Dagens efter spelstopp system. 3 personer.
Registrerat spel Datum: 2012-12-29 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 62 Du har valt V7 - endast vinst vid 7 rätt Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 2, 4, 5, 9 2 1, 4, 8, 9, 12 3 1, 2, 5, 6, 7 4 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 12 5 11 Photo Princess* (4) 6 10 Beckman (1) 7 1, 5, 6, 10 Vadet gäller startnummer 4 500 rader x 1 x 0,50 kr = 2 250,00 kr Kvittonummer: 0584 4D3C BD8B |
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Citat:
Nåväl. Jag är i alla fall "upplärd" att spel ska redovisas FÖRE inlämningstid passerat. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1) |
||
|
|
|
|
|
#147 |
|
Hahaha, system man ser här efter 1430 skrattar man bara åt och tänker......jovisst
Staketkusken (+1) |
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
skitsamma! alla åker snart ändå! vi är lika chanslösa allihopa!
|
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Citat:
Hann inte posta i tid, men givetvis förstår jag tänket. |
||
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Citat:
Innan start är man upptagen av att lämna in spel! :-) :: |
||
|
|
|
|
|
#152 |
|
Kul att dela system efter första start, men idag jobbas det och således inlämnat i.butik...
1,5,9-----1,4,8-----1,2-----6-----4,11-----1,9,10-----5 108 rader/54 kr Kul att vara med efter första, kan ju bli lite pengar idag ändå!
|
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Citat:
Bra drivet Uhrberg!!!! |
||
|
|
|
|
|
#154 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#155 |
![]() som vanligt börjar det bra men skiter sig alltid till slut... får se hur det går |
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
V5
lopp1: 2-3,1,5,7-6,8 Lopp2: 6,4,12 - 1,5,3 - 8,2,7,10,9 Lopp3: 11 - 4,1 Lopp4: Spik 10 Lopp5: 4,5 - 10,12,11,2,9 - 6,1,7,3,8 Minst 3 A, Max 2B, Max 1C |
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Vilken j-la kung han är Erik. Så snyggt kört.
Travporr!!!!! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1) |
|
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#160 |
|
När ska Lövgren fatta......
|
|
|
|
|
|
|
#161 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Citat:
Börjar få lite puls nu , denna ovan är jag själv på. Vi har en joker som lever där vi har:4,11 spik 10 2,4,5,9,10,11,12 eller 1 10 4,5 På den är vi 2 st och den är INTE V7 |
||
|
|
|
|
|
#164 |
|
Lugnt
![]() Nu börjar din rad se riktigt kul ut! Jobba!! |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Klass 1 finalen; körde inte Örjan lite väl hårt med Digital Ink där, är hästen helt utan speed?! Att sätta press på ledaren när man har att åka med är en sak men det här...?
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
KOM IGEN Lillis,,Jobba in den!!!!
Håller en tumme för dig.... |
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Hoppas du vinner en halv mille
![]()
|
|
|
#170 |
|
Liten dd
Registrerat spel Datum: 2012-12-29 Bana: Solvalla Spelform: Dagens Dubbel, omg. 726 Avd Hästar 1 9 Harry Haythrow 2 6, 11, 12 Vadet gäller startnummer 3 x 10,00 kr = 30,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
fy fan lillis, nervöst att inte ha med good speed nu efter värmningen :// hoppas någon av dom andra vinner som du har med!
|
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Banned
Lycka till nu Lillis !
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Hoppas att du får en fin avslutning på 2012 Lillis
|
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Kung Adrian! Hört angående Raja Mirchi:
"- Sen är det tänkt vi ska slå Ready Kass i PdA" |
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Ser bra ut Lillis! Unter kan inte förlora
|
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Banned
Grattis Lillis !
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Bättre upp! Grattis!!!
![]() ![]() ![]() 287.000 |
|
|
|
|
|
|
#181 |
|
chanslös som vi alla!
|
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
Snyggt Lillis! Stort grattis till vinsten, den är du väl värd efter den lappen
|
|
|
|
#183 |
|
Grattis Lillis!!!
|
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
Synd att Örjan kör bort 173.000 till för dig.....
|
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
Grattis
|
|
|
#187 |
|
Grattis mkt snyggt
|
|
|
|
|
|
|
#189 |
|
Grattis Lillis, grym timpenning oavsett "studietid"!
|
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
Äckligt snyggt! Det är du värd Lillis.
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Grattis Lillis
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#193 |
|
sällar mig till skaran av grattissar. grattis lillis
|
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Instämmer i hyllningskörerna till Lillis...SKÅL!!!
|
|
|
|
|
|
|
#196 |
|
Grattis Lillis och själv blev det 6 rätt, föll i fjärde avdelningen.
|
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
Grattis Lillis, till 2.5 x degen
|
|
|
|
|
|
|
#198 |
|
fan vad het du är... satte väl V4 häromdagen oxå, typ 73 lax va?
|
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
Instämmer i kön mycket snyggt.Toppform.
|
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
Sharpest
|
Jag får väl inte vara sämre jag heller. Grattis Lillis!
Alltid kul när medlemmar vinner ![]()
|
|
|
|
|
|
#201 |
|
Stort grattis till vinsten!
|
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
Bra Gjort Lillis!!! GRATTIS.....
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
Stort grattis så ska en slipstens dras
|
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
lillis är het.... det har han alltid varit... Grattis!
Tvinga mig och rygga ditt system lillis nästa gång... hehe. Eller låna ut en hundra lax om du har möjlighet
|
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Måste ju bara säga att TT är nåt helt annat en en tipstjänst.. sorliga är dem för dan och spelarservice dödar dem på alla punkter. TT är till för att lura den stora massan 5hästar i guld streckade på lika mycekt i princip??? vart är spelvärdet?? Man tar ställning och spikar i guld det vet ju tillochmed en 5åring. Sen låsa med snorungen koljini lol tror dem på fullaste allvar att en 18åring från Jägersro ska ro hem 200000kr på valla... lite logik är ju inte fel när man tippar. jaja det är lätt efterhand men dem måste ju skämta.
![]() Det är som det är och det är inte det lättaste att tippa och att såga TT är lite taskigt kanske men det finns saker som står sig... skräll i låga klasser inte i guld (händer 1gång per år som högst) skräll stolopp och kanske i första eller andra dubbeln.. Regelboksspel. Sånt borde man ju ha koll på tycker man som spelare. Orkar inte klaga eller låta som en kärring men man måste få yttra sig här på forumet. Och att såga en annan sharpsmedlem är uteslutet för mig men TT som tar betalt för sina tips borde kunna få lite kritik. Samtidigt kollar jag själv på TT tips och SS men bildar min egen uppfattning, och jag är tacksam till er som lägger upp SS och TT speltips.
crossbow (+5) Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-12-29 klockan 18:20. |
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Jag tror lillis har blivit attack bombad på skumpa
grattis ännu en gång.
|
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
Grattis, lillis - snyggt jobbat, bra upplägg på systemet...
|
|
|
#210 |
|
Gratulationer till dig, Lillis.
![]() Jag vet att det kanske inte uppskattas att jag postar i efterhand. Men det har bara gått åt skogen de gånger jag postat mitt system innan start. Jag är väl lite nojig kanske, men i dag gick det ju bra till slut... Idag var min far med på hälften, Delad glädje är dubbel glädje! Registrerat spel Datum: 2012-12-29 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 62 Du har valt V7 - endast vinst vid 7 rätt Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 5 2 1, 4, 7, 8, 10, 12 3 2 Spring Erom 4 1, 4, 5, 6, 8 5 1, 3, 4, 10, 11, 12, 14 6 10 Beckman 7 4, 10 Vadet gäller startnummer 840 rader x 1 x 0,50 kr = 420,00 kr Kvittonummer: 434A 873A B7C3 **** Utbetalt: 288 217,00 kr Ett synnerligen gott nytt spelår tillönskar jag er alla! |
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
Lever du Lillis? Ge oss ett tecken...
|
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
Hur tänkte ni som tog med Canaka BF ? för en amatör som mig såg den hästen helt sämst ut..
|
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#214 | |
|
Sharpest
|
Citat:
5 CANAKA B.F.-15-farter till slut, bra tryck, smidig, MYCKET bra! Nurmos är uppåt. Hästen tränar mkt bra och är väl förberedd inför detta. Ska till Frankrike och tävla i vinter, mest troligt "amerikavagn". Nurmos tycker INTE att hon är borta |
|
|
|
|
|
|
#217 |
|
Tjena grabbar,
Jodå gör fan jag lever. Frugan hade dock bokat glögfmingel klockan fyra idag. Jag lyckades förhala avgång till efter lopp 6 och såg lopp 7 i gästernas sovrum. Frugan jätteglad till 115k (resten i svarta boken).. Sitter lite tight till, men vi hörs i morgon. Jackpot va!!!!! Återigen stort tack, utan era idéer och härliga instick får man aldrig ihop det. //Lillis |
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
" Frugan jätteglad till 115 k, Resten i svarta boken"
Mycket roligt ![]() ![]() Grattis återigen. |
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
Svarta boken!!! Underbart! Grattis!
|
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#221 | |
|
Citat:
Snyggt!
|
||
|
|
|
|
|
#222 |
|
Dagens ord!
"dukanfåettloppihandkappförjagärjutrotsalltexpe rt" Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+3) |
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Inte ofta jag skriver men fy fan att åka på 6 häst i 4e loppet! Full nu! Heltidstrader annars på betfair. Men jag kan inte ha sån otur i trav. Kommer höja insatserna nu på v7! Jag ääääääääää ju bra. Skål. Grattis lillis
|
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
Stort GRATTIS Lillis
![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
Udos Oiler ... Jag tackar dig något enormt!! Denne häst asså... Känner något extra för denna... Efter att man såg uppvisningen i ett pisslopp (5 tkr) ...
Så blev man helt kär, kan hästen verkligen galoppera bort 50 meter för att sedan vinna loppet med typ 80 meter?? Helt sinnes.. Visste att denna häst var något utöver det vanliga redan då! Har nu spikat denne på 75an näst intill hela tiden .. Kan inte gå emot den, och medans alla skrattade åt mig igår drog jag storvinsten återigen medans alla slösade streck!! Haha gissa om jag skrattade hela vägen till banken istället!! Så återigen TACK UDOS OILER! ![]() Borde tacka Björn oxå förresten ... Hästen såg inte som finast ut igår men rattades in av Björn hur enkelt som helst, inte många andra kuskar som kan ruska som björn!! |
|
|
|
|
|
|
#226 | |
|
Citat:
hanscrispi (+1) |
||
|
|
|
|
|
#227 |
|
Ombudet jag lirar på! Ber om ursäkt för denna efterhandare också.. Hade gärna delat med mig om inte dagen blev som den blev igår, skrev ett inlägg tidigt igår på sida 8 angående hur man inte skulle spika DWPJ ...
Nu var denna visserligen ändå rätt så bra, bara tomten melander som förstörde som jag även skrev hehe... Mitt system innehöll två spikar: Beckman och Udos Oiler... Spelade även rak dubbel föga förvånande 10-10 ... Men skitsamma detta är bara efterhandare, har dock bildbevis Men som sagt det är inte meningen att skryta, kändes bara så gött när alla skrattade åt hur Udos Oiler skulle vinna i butiken, jag bara den vinner? Kan inte se något scenario den kan FÖRLORA PÅ?Jag ba den kan sitta i fjärde ytter och ändå blåsa förbi fältet .. De sa till mig "Neeeej hästen är vrålstark bara, måste upp i dödens" Hästen är så enormt all-round ... Alltså sett denna hästen TVÅ gånger på plats ... Första gången var det i det p-21 loppet i november för ett år sedan.. MAKALÖS prestation även om motstånd och lopp inte sa något då.... Förstår inte hur denna kan stå i så höga odds oftast .. Detta är en blivande "stjärna", hur stor stjärna återstår att se... En sak är säker, den kommer vinna MKT lopp framöver! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hanscrispi (+1) |
|
|
|
|
|
|
|