Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-05-24, 22:54   #91
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Ni fattar ju inte???!!! De här lirarna har spelat på alla spelen som ATG erbjuder...V4, V5, V65, V64, V86 och V75... Vi vanliga spelare har ju blivit totalt blåsta av dem här pesonerna. Facit har vi ju i utdelningen på hela veckans spel. Utdelningen har ju varit över 100.000 kr på V65 fast att raden har innehållit 2 favoriter, en halvskräll och resten fjärde, femtehandare... som typ i dagens V65 24/5... 6 rätt 71.487 och 5 rätt 1.058. I ett helt jävla år har vi andelsspelare samt smålirare blivit så jävla blåsta av de här systemen som har tillåtits spela via enorma filsystem som har sugit upp varenda krona. De här personerna har inte tjänat några 20%... summan måste ha varit betydligt större. Minns att allt började förra året när Elitloppets Jackpot försvann till Sydafrika. Vi i Sverige har inte fått några knappt några pengar eftersom alla pengar har ju försvunnit ut ur landet. Utdelningarna som är nu, är precis som det var för cirka 2 år sen. Jämför bara om ni vill som exempel den 9/5 mot 23/5 på atg.se. Där ser ni skillnaden i utdelningen med ungefär lika rader när man sperar stora joker system med och utan.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-25, 03:18   #92
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Har inte reflekterat på det än faktiskt robust men du är något på spåret. Kollar vi onsdagens V86a så gav den raden 345k http://classic.atg.se/ResultatServle...ad&betType=V86

En tidigare omgång så skulle ovanstående rad ge runt 20-50k. Tom 6 rätt gav 143kr, detta trots att det troligtvis var där som de flesta skulle ha fallit bort.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-25, 06:24   #93
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Nu ska vi nog inte dra för stora växlar av några enstaka utdelningar. Det räcker väl att travtjänsten, Spelarservice och snoken är snett ute för att utdelningen ska bli bra på v6x? Hade fått bilden av att dessa sk robotspelare bara lirade v7 jackpot omgångar?

Sen tycker jag inte riktigt att man kan säga att man blivit lurade, dom har helt enkelt slagit oss. Om det nu är så lätt att vara robotspelare så skulle väl alla vara det?

Kan bara säga hatten av till de som långsiktigt går plus på trav (och alla andra spel med för den delen) oavsett hur det går till förutsatt att det sker legalt.
Vill bara avsluta med att jag hoppas du har rätt för utdelningarna har varit mycket suspekta sista 3-4 åren men jag befarar att det bara är tillfälligheter.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-25, 06:45   #94
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Nu ska vi nog inte dra för stora växlar av några enstaka utdelningar. Det räcker väl att travtjänsten, Spelarservice och snoken är snett ute för att utdelningen ska bli bra på v6x? Hade fått bilden av att dessa sk robotspelare bara lirade v7 jackpot omgångar?

Sen tycker jag inte riktigt att man kan säga att man blivit lurade, dom har helt enkelt slagit oss. Om det nu är så lätt att vara robotspelare så skulle väl alla vara det?

Kan bara säga hatten av till de som långsiktigt går plus på trav (och alla andra spel med för den delen) oavsett hur det går till förutsatt att det sker legalt.
Vill bara avsluta med att jag hoppas du har rätt för utdelningarna har varit mycket suspekta sista 3-4 åren men jag befarar att det bara är tillfälligheter.

De spelar/spelade där det finns jackpot. Vanliga omgångar undviker dom som pesten med få undantag ( de fåtal ggr när deras chansvärdering att det går att hitta övervärde ).

Spel som V4/V5 där hela potten alltid delas ut är till stor sannolikhet förskonade från detta. V86 är ett spel som bör skrotas så snabbt det bara går. Där hittar de alltid spelvärda rader.

Istället för att lägga till fler och fler lopp för att öka svårighetsgraden borde de minska antalet lopp och öka radpriset istället. På spelformer med färre lopp minskar fördelen av datorstödda spel till förmån för "ren travskicklighet".
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-25, 19:19   #95
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Jag tyckte också det rensa som fan när jag slötitta i onsdags. Men skärskådar man siffrorna så blir det inte så anmärkningsvärt och en omgång är ingen omgång som sagt.

Avd 6 var en 7-procentare på strecken så där lurade man sig på oddset 8.62

Avd 7 en 8-procentare så den rensade lite drygt det.

Den i sista rensade ju bra som andrahandare och 31 %. Men bara 50 kuponger kvar och då kan det slå lite hur som helst som bekant.

Sen blev man lite lurad på den där som gav 3.97 i tredje men den var bara streckad på 22 % så den rensade dåligt i själva verket.


Sen rensar det alltid mer ju fler lopp som är med på streckspelet. En kuse på V-86 tar bort betydligt mer procent än samma häst på V-4 det gånger spelformerna korsar varandra.

edit: Vi tar resten också

1-avd. favorit med 35 %. 18 kr

2-avd. andra-streckad med 31 %. 48 kr

3-avd. tredje-streckad med 22 %. 161 kr

4-avd. favorit med 54 %. 227 kr

5-avd. tredje-streckad med 31 %. 490 kr

6-avd. 7 procentare. 5 675 kr

7-avd. 8-procentare. 79 261 kr

8-avd. tredje-streckad och 31 %. 345 600 kr

Summa summarum. Är det verkligen överbetalt?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Wagner den 2013-05-25 klockan 20:10.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 08:48   #96
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Jag tyckte också det rensa som fan när jag slötitta i onsdags. Men skärskådar man siffrorna så blir det inte så anmärkningsvärt och en omgång är ingen omgång som sagt.

Avd 6 var en 7-procentare på strecken så där lurade man sig på oddset 8.62

Avd 7 en 8-procentare så den rensade lite drygt det.

Den i sista rensade ju bra som andrahandare och 31 %. Men bara 50 kuponger kvar och då kan det slå lite hur som helst som bekant.

Sen blev man lite lurad på den där som gav 3.97 i tredje men den var bara streckad på 22 % så den rensade dåligt i själva verket.


Sen rensar det alltid mer ju fler lopp som är med på streckspelet. En kuse på V-86 tar bort betydligt mer procent än samma häst på V-4 det gånger spelformerna korsar varandra.

edit: Vi tar resten också

1-avd. favorit med 35 %. 18 kr

2-avd. andra-streckad med 31 %. 48 kr

3-avd. tredje-streckad med 22 %. 161 kr

4-avd. favorit med 54 %. 227 kr

5-avd. tredje-streckad med 31 %. 490 kr

6-avd. 7 procentare. 5 675 kr

7-avd. 8-procentare. 79 261 kr

8-avd. tredje-streckad och 31 %. 345 600 kr

Summa summarum. Är det verkligen överbetalt?


Du tittar på streckfördelningen som kan visa lite vad som helst beroende på hur spelarna har valt att lämna in sina rader.

Om man istället tittar på insatsfördelningen så ser man följande procentsiffror för vinnarna:
24%
26%
17%
41%
21%
4%
5%
15%

Raden "borde" ha gett runt 170000 kr. Då är 345 lax rejält överbetalt skulle jag säga iaf. Den här typen av uppskattning av värdet fungerar som sämst vid låga och extremhöga utdelningar. I mitten brukar det dock stämma bättre än så här.

Grymt bra betalt.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 09:00   #97
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Insatsfördelningen är det en tjänst som atg.se tillhandahåller?

Jag har då aldrig lyckats hitta något annat än streckfördelningen.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 09:06   #98
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Insatsfördelningen är det en tjänst som atg.se tillhandahåller?

Jag har då aldrig lyckats hitta något annat än streckfördelningen.
Välj spel & startlistor, välj spelform t.ex. V75, därefter streckfördelning, bocka i rutan "visa insatsfördelning och skoinfo".
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5)

Senast redigerad av Migge den 2013-05-27 klockan 09:12.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 09:58   #99
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Insatsfördelningen är det en tjänst som atg.se tillhandahåller?

Jag har då aldrig lyckats hitta något annat än streckfördelningen.
Att inte trav-media och framförallt ATG går över till att visa insatsfördelningen som "huvudmått" på hur hästarna är spelade på streckspelen är inget annat än en stor skandal.

Om man ska dra parallellen till t ex Vinnarspel så skulle en streckfördelning för Vinnarspel visa hur MÅNGA som spelat på en viss häst utan att ta hänsyn till insatsen.

Streckfördelningen tar alltså inte hänsyn till hur stort ett system är. Om en häst är streckad på en enkelrad eller ett på ett system som har 10000 rader på de andra loppen är ju HÖGST väsentligt.

Insatsfördelnigen visar istället på hur stor del av alla RADER som en häst är streckad. Det är att jämföra med oddset på Vinnarspelet.

Jag har såklart varit i kontakt med ATG om detta och de vet mycket väl om detta men har inte vågat ta steget att skrota streckfördelningen eftersom den är vad "alla känner till".

Problemet med streckfördelningen som alla tror sig förstå är som sagt att den kan visa lite hur som helst. Allt beroende på i hur stor grad folk "skriver ut" sina system. Med extremfallen "ett rakt matematiskt" och "enkelradssystem".
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 10:01   #100
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Att inte trav-media och framförallt ATG går över till att visa insatsfördelningen som "huvudmått" på hur hästarna är spelade på streckspelen är inget annat än en stor skandal.

Om man ska dra parallellen till t ex Vinnarspel så skulle en streckfördelning för Vinnarspel visa hur MÅNGA som spelat på en viss häst utan att ta hänsyn till insatsen.

Streckfördelningen tar alltså inte hänsyn till hur stort ett system är. Om en häst är streckad på en enkelrad eller ett på ett system som har 10000 rader på de andra loppen är ju HÖGST väsentligt.

Insatsfördelnigen visar istället på hur stor del av alla RADER som en häst är streckad. Det är att jämföra med oddset på Vinnarspelet.

Jag har såklart varit i kontakt med ATG om detta och de vet mycket väl om detta men har inte vågat ta steget att skrota streckfördelningen eftersom den är vad "alla känner till".

Problemet med streckfördelningen som alla tror sig förstå är som sagt att den kan visa lite hur som helst. Allt beroende på i hur stor grad folk "skriver ut" sina system. Med extremfallen "ett rakt matematiskt" och "enkelradssystem".
Informationen är ju tillgänglig, även om den inte visas först
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 10:35   #101
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Informationen är ju tillgänglig, även om den inte visas först
Jo tack. Hur skulle jag annars veta att den fanns och är "bättre"?

Det jag menar är skandalöst är att man väljer att hålla fast vid streckfördelningen som "förstahandsmått" både i trav-TV och på atg.se trots att man själva mycket väl vet vilka svagheter som streckfördelningen har.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 14:57   #102
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Välj spel & startlistor, välj spelform t.ex. V75, därefter streckfördelning, bocka i rutan "visa insatsfördelning och skoinfo".
Nu är jag på streckfördelning. http://classic.atg.se/StartlistServl...k&lopp=4&sort=

Men någon ruta att bocka i kan jag inte finna. Man kanske måste vara inloggad?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 15:03   #103
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Nu är jag på streckfördelning. http://classic.atg.se/StartlistServl...k&lopp=4&sort=

Men någon ruta att bocka i kan jag inte finna. Man kanske måste vara inloggad?
Rakt mitt under spelkupongen finns en liten ruta, välj fliken Streckfördelning!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 15:05   #104
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Nu är jag på streckfördelning. http://classic.atg.se/StartlistServl...k&lopp=4&sort=

Men någon ruta att bocka i kan jag inte finna. Man kanske måste vara inloggad?
Ser att du använder dig av Classic ATG, prova i nya sajten istället!!!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 15:12   #105
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Ser att du använder dig av Classic ATG, prova i nya sajten istället!!!
Vi med android kan inte det
Atg har inte fattat att android har nästan 60% av marknaden
Alla verkar tro ipad är störst, men det var förra året
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td