Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-05-27, 15:27   #106
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Nu är jag på streckfördelning. http://classic.atg.se/StartlistServl...k&lopp=4&sort=

Men någon ruta att bocka i kan jag inte finna. Man kanske måste vara inloggad?
Finns inte på classic. Du behöver inte vara inloggad men den finns bara med på "nya sajten".
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 19:03   #107
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Lite nyfiken på den här tråden utan att vara travspelare, men kollade "nya" atg.se.. Seriöst, en "ny" site byggd helt i Flash? Är dom från vettet eller bara från 2005?
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 19:17   #108
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
Lite nyfiken på den här tråden utan att vara travspelare, men kollade "nya" atg.se.. Seriöst, en "ny" site byggd helt i Flash? Är dom från vettet eller bara från 2005?
Är nog enda sajten också som jag känner till som behöver en startsida som det står: "Värmer upp" innan sajten börjar laddas (en stund senare)...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+1)

Senast redigerad av Migge den 2013-05-27 klockan 19:18.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 21:39   #109
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
Lite nyfiken på den här tråden utan att vara travspelare, men kollade "nya" atg.se.. Seriöst, en "ny" site byggd helt i Flash? Är dom från vettet eller bara från 2005?
Nu minns jag inte exakt vilket år de startade flash-siten....men det sinnessjuka problem i uppstarten.

Det teknikvalet lär ha kostat många sköna miljoner i sjön.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 21:54   #110
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 670
Sharp$: 2637
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nja....avundsjuka handlar det inte om. Felet är ju jackpot-konstruktionen som inte lämpar sig alls för skicklighetsspel. I de vanliga omgångarna lägger de inte ut de här mattorna.


Grejen är ju att de som nöjesspelar redan vet att de är chanslösa mot "resten". Vad de INTE vill är att bli rövknullade av miljonsystem som mjölkar sönder dem.

Tar man inte bort jackpotarna så kommer omsättningen att gå endast en väg. NER.

Självklart är det så att ett borttagande av jackpottarna skulle leda till att värdet minskade för alla skickliga spelare. Men inte så mycket som man skulle kunna tro. En stor del av övervärdet mjölkades bort av ROI20%-spelare. Men visst. övervärdet i jackpotomgångarna försvinner. Men det finns andra positiva effekter. Om man delar ut pengarna varje omgång så låser man inte upp lika mycket "spelpengar" i jackpotar. Det blir alltså mer pengar i omlopp på daglig basis.
Du har helt rätt Strappa, det är jackpotarna som är roten till det onda. Denna sjuka fixering som Atg har haft vid ständiga jackpotomgångar tror jag i längden är förödande för travet och spelet. Givetvis ska vinstpengarna fördelas mellan dom som har gjort insatserna i just den spelomgången. Det är ju helt befängt att spelare som inte har bidragit med insats veckan före ska kunna va med och roffa åt sig av dessa jackpotpengar. Fundera lite över hur många procent som delas ut i vinster dom gånger 5:orna blir utan på V75, eller ännu värre, när det blir jackpot på både 5 o 6 rätt. Det som då går tillbaka till spelarna i den omgången är ju rent skrattretande, kan ju isf inte bli mer än runt 25 procent av insatserna som delas ut. Någon borde testa att polisanmäla ATG för stöld vid en sån omgång, vore spännande att se vad det skulle leda till.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5)
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 22:03   #111
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Någon borde testa att polisanmäla ATG för stöld vid en sån omgång, vore spännande att se vad det skulle leda till.
Finns inte en chans att det skulle leda någonstans!
Detta pga. att det är ett giltigt regelverk dom har & att du som spelare godkänner detta när du ingår ett vad med ATG!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 23:09   #112
 
Asprillas avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 155
Sharp$: 775
Standard

Jag brukar strecka alla hästar och filtrera. Det behöver inte kosta så mycket att täcka upp hela ramen, om de osannolika vinnarna bara finns på ett fåtal rader. De kanske får för sig att limitera mig också, då jag bara lirar filsystem. Insatsen är dock sällan över 500 kr så jag frågar mig om de kan tänkas bry sig om en sådan minispelare?


Edit: Ja ska man tro följande är det ju klippt för alla som rör ett jokersystem. Eller?

"Ifråga om spelformerna V4, V5, V65, V64, V75 och V86 är det inte
tillåtet att – helt eller delvis – spela egna statistiskt genererade system,
som baseras på rent sannolikhetsutfall för någon av nyssnämnda
spelformer.
"

De lär väl iofs se skillnad på vanliga reducerade system och statistiskt vägda diton. Men ja, alla som försöker finna rader "inom ett visst utdelningsintervall" med hjälp av någon av funktionerna i Joker borde alltså åka dit, eftersom det syns om raderna ligger inom ett visst utdelningsintervall.

Men det är så jävla korkat. Var går gränsen liksom? ALLA använder sig av statistik för att lira. Vilken statistik är tillåten? Man har rätt att välja bort hästar på sitt system eftersom de vunnit 0/12 lopp från bakspår? De måste tydligt definiera skillnaden på ett statistiskt system och ett vanligt reducerat system. Vilka funktioner är tillåtna/otillåtna? Var går gränsen för kupongantal? Är det tillåtet att fördela sina 1000 rader på 20 system, men inte på 100 system? Specificera mera, ATG.
__________________
Where's the cue ball going?

Senast redigerad av Asprilla den 2013-05-27 klockan 23:31.
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 07:02   #113
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Asprilla Visa inlägg
Jag brukar strecka alla hästar och filtrera. Det behöver inte kosta så mycket att täcka upp hela ramen, om de osannolika vinnarna bara finns på ett fåtal rader. De kanske får för sig att limitera mig också, då jag bara lirar filsystem. Insatsen är dock sällan över 500 kr så jag frågar mig om de kan tänkas bry sig om en sådan minispelare?


Edit: Ja ska man tro följande är det ju klippt för alla som rör ett jokersystem. Eller?

"Ifråga om spelformerna V4, V5, V65, V64, V75 och V86 är det inte
tillåtet att – helt eller delvis – spela egna statistiskt genererade system,
som baseras på rent sannolikhetsutfall för någon av nyssnämnda
spelformer.
"

De lär väl iofs se skillnad på vanliga reducerade system och statistiskt vägda diton. Men ja, alla som försöker finna rader "inom ett visst utdelningsintervall" med hjälp av någon av funktionerna i Joker borde alltså åka dit, eftersom det syns om raderna ligger inom ett visst utdelningsintervall.

Men det är så jävla korkat. Var går gränsen liksom? ALLA använder sig av statistik för att lira. Vilken statistik är tillåten? Man har rätt att välja bort hästar på sitt system eftersom de vunnit 0/12 lopp från bakspår? De måste tydligt definiera skillnaden på ett statistiskt system och ett vanligt reducerat system. Vilka funktioner är tillåtna/otillåtna? Var går gränsen för kupongantal? Är det tillåtet att fördela sina 1000 rader på 20 system, men inte på 100 system? Specificera mera, ATG.
Nej det är inte spelare som dig som de försöker stoppa även om ordalydelsen i reglerna passar in på dig ( och 1000-tals andra ).
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 07:06   #114
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Finns inte en chans att det skulle leda någonstans!
Detta pga. att det är ett giltigt regelverk dom har & att du som spelare godkänner detta när du ingår ett vad med ATG!


Helt rätt. Däremot borde det inte vara omöjligt att få ett gäng tjänstemän på Lotteriinspektionen fällda för grovt tjänstefel för att de har godkänt detta pekoral till regelverk.

Det lär ju inte gå, men det skulle vara fantastiskt intressant, att få del av beslutsunderlag och mötesprotokoll för att se hur fan de har resonerat.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 07:29   #115
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Asprilla Visa inlägg
Jag brukar strecka alla hästar och filtrera. Det behöver inte kosta så mycket att täcka upp hela ramen, om de osannolika vinnarna bara finns på ett fåtal rader. De kanske får för sig att limitera mig också, då jag bara lirar filsystem. Insatsen är dock sällan över 500 kr så jag frågar mig om de kan tänkas bry sig om en sådan minispelare?


Edit: Ja ska man tro följande är det ju klippt för alla som rör ett jokersystem. Eller?

"Ifråga om spelformerna V4, V5, V65, V64, V75 och V86 är det inte
tillåtet att – helt eller delvis – spela egna statistiskt genererade system,
som baseras på rent sannolikhetsutfall för någon av nyssnämnda
spelformer.
"

De lär väl iofs se skillnad på vanliga reducerade system och statistiskt vägda diton. Men ja, alla som försöker finna rader "inom ett visst utdelningsintervall" med hjälp av någon av funktionerna i Joker borde alltså åka dit, eftersom det syns om raderna ligger inom ett visst utdelningsintervall.

Men det är så jävla korkat. Var går gränsen liksom? ALLA använder sig av statistik för att lira. Vilken statistik är tillåten? Man har rätt att välja bort hästar på sitt system eftersom de vunnit 0/12 lopp från bakspår? De måste tydligt definiera skillnaden på ett statistiskt system och ett vanligt reducerat system. Vilka funktioner är tillåtna/otillåtna? Var går gränsen för kupongantal? Är det tillåtet att fördela sina 1000 rader på 20 system, men inte på 100 system? Specificera mera, ATG.
Med största säkerhet sker ingen analys av dina filer, om inte annat för att ATGs datorer inte skulle orka med det en vanlig V75-omgång.

Skulle jag varit inblandad hade jag lagt notifieringar på system som innehåller mer än ett visst antal kuponger och/eller insats över ett visst belopp, för att sedan kunna granska dessa manuellt. Det skulle förvåna mig om system med mindre än 10000 kuponger och insats under 100000 ens riskerar att bli nekade. Men ja, ATG borde verkligen vara mycket ydligare.

Sen är det som vanligt mycket snack om Jokersystemet, men idag är det bara HPT som har den centrala funktionen för "robotspel", nämligen att kunna sätta flerbong på enkelradsnivå utifrån beräknad utdelning. Så länge du håller dig till Joker och blygsamma insatser tror jag inte du behöver oroa dig... ;-)
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 07:52   #116
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Det är inte nog med att jackpot ens finns. När vi nu har skiten så är det bara att konstatera att reglerna är uppåt väggarna.

I söndags var det ca 13.5 mille i 5rättspotten. Vidare till nästa lördag gick ca 11 mille. VI har alltså 2.5 miljoner kr som de utländska spelbolagen "behåller" till sina egna spelare. Det hade väl varit okej om även de svenska jackpot-pengarna hade varit reserverade till svenska spelare.

Totalt vansinne är vad det är.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 09:04   #117
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Strappa71
Förklara mer - varför behåller utländska spelbolagen den summan?
Låt mig blir tvivelaktig till detta också..
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 09:50   #118
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Strappa71
Förklara mer - varför behåller utländska spelbolagen den summan?
Låt mig blir tvivelaktig till detta också..
Pengarna som spelades från utlandet till den omgången gick tillbaka dit. Medan när vi tex hade Jackpot på Bjerke så gick alla svenska pengar till norska potten och stannade inte kvar i Sverige för nästa lördags omgång eller för att endast delas ut till svenska spelare.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 09:50   #119
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Strappa71
Förklara mer - varför behåller utländska spelbolagen den summan?
Låt mig blir tvivelaktig till detta också..
Jag har ingen koll på vilket land som håller på sina pengar men det diffar ca 2.5 mille mellan 5rättspotten och det som förts vidare till nästa lördag och det tycker jag är förjävligt.

En förklaring skulle kunna vara Norge som har egna jackpot-regler. Deras jackpot-pengar läggs på hög och tillfaller "ensamma vinnare", och då endast i helnorska V75-omgångar.

Med den typen av tänk så skulle "svenska" jackpot-pengar endast kunna tillfalla spelare som spelat direkt via ATG.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 10:39   #120
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Så om jag förstår det rätt:
Utländska pengar går tillbaka till spelarna i det landet, trots att det inte blir utdelning på låt säga 5 rätt?
Vi i Sverige får inte tillbaka dom utan de går vidare till en pott nästa omgång där utländska spelarna får ännu en möjlighet att ta dessa?

Så utländska spelare både får kakan vid jackpot och möjlighet att äta den omgången efter?
Det stämmer väl inte? ....eller?

Fan blir ju nojjig nu...haha
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td