Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-10-15, 16:09   #961
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Jag har alltid gillat Calle. En riktigt duktig driver som alldeles för sällan fick köra bra hästar.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle21589608.ab
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-15, 21:41   #962
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag har alltid gillat Calle. En riktigt duktig driver som alldeles för sällan fick köra bra hästar.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle21589608.ab
Inte så lite skön han

Hur går det ekonomiskt nu, när du inte jobbar?
– Det är tufft. Jag är sjukskriven och har inte haft några större löner, men det funkar, det rullar på. Jag kan överleva. Och om grabben blir bra på golf, då är det inga problem.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-15, 22:59   #963
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Alltså "Nya sidan" är ju en ren JÄVLA SKANDAL !

Regel 1A, som de hade full koll på classicsidan på för hundra år sedan, är att inte blanda Ljus text på mörk bakgrund och mörk text på ljus (det senare är att föredra på moderna skärmar) har de inte förstått eller bryr sig om.

Kontrastbländning uppstår och sidan blir jobbig i längden.

Ska man göra något nytt kan man väl för helvete gå grundkursen i UI-design eller kika på det som redan finns (läs classic).

Sen allt annat från sökningar eller oklickbara stamtavlor etc, hur i helvete kan man vara så dåliga på design och själva hantverket?


illustration, så här går det, bilden på Nuncio o tomma läktaren:

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle21589949.ab


Jag har halvt gett upp, ser oftare på loppen i Nordamerika än svenska dito trots fri ATG-stream,
"Nya sidan" får mig att kräkas!

Helt allvarligt, Classic ATG med skoinfo hade varit himmelriket nu 2015 jämfört med det som bjuds.
Ska man behöva bli dansk? de köpte väl classicsystemet häromåret?

Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-10-15 klockan 23:05.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-16, 07:19   #964
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag har alltid gillat Calle. En riktigt duktig driver som alldeles för sällan fick köra bra hästar.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle21589608.ab
Lite märkligt att inget mediabolag lyckats plocka upp Calle än. Tänk vilka episkt sågande värmningskommentarer man skulle kunna få från honom. Inget lite tillrättalagt att hästen kanske värmt bättre tidigare, men att det är svårt att bedöma i låga farter, utan verkligen en totalsågning som det doftar rökt hamburgerkött om.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-16, 09:05   #965
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Lite märkligt att inget mediabolag lyckats plocka upp Calle än. Tänk vilka episkt sågande värmningskommentarer man skulle kunna få från honom. Inget lite tillrättalagt att hästen kanske värmt bättre tidigare, men att det är svårt att bedöma i låga farter, utan verkligen en totalsågning som det doftar rökt hamburgerkött om.
Ja, det vore guld att ha honom i tv-sändningarna. Det skulle nog dra tittare.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-22, 03:22   #966
 
AMHCs avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 276
Sharp$: 2056
Standard

Hur kan man översätta klocktiderna i lopparkivet så att de blir mer "begripliga"?

T.ex. detta:
Mätsträcka: 200 m
00:27.153
2:15,7 km-tid

Hittade detta: http://shop.travsport.se/dokument/bi...tidtagning.pdf
Men vet ändå inte riktigt hur jag ska tolka det. Kan man säga att 2:15,7 km-tid innebär ca 08,25?

Senast redigerad av AMHC den 2015-10-22 klockan 03:28.
AMHC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-22, 05:39   #967
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AMHC Visa inlägg
Hur kan man översätta klocktiderna i lopparkivet så att de blir mer "begripliga"?

T.ex. detta:
Mätsträcka: 200 m
00:27.153
2:15,7 km-tid

Hittade detta: http://shop.travsport.se/dokument/bi...tidtagning.pdf
Men vet ändå inte riktigt hur jag ska tolka det. Kan man säga att 2:15,7 km-tid innebär ca 08,25?
Näe, siffrorna ovan betyder att en häst tillryggalagt 200m på 27,153 sekunder. Det betyder en kilometertid på 135,765 sekunder, eller kilometertiden 2.15,7 Mycket lugn fart med andra ord.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-30, 21:40   #968
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 436
Sharp$: 4956
Standard

jag har spelat lite flerbong på sistone på V64 (x100) och på 10 omgångar så var det ren torka första sex men nu har jag fått resultat på tre av de sista fyra:

färjestad måndags 49 kronor på fyra rätt = 4 900 (satsat 100 kronor = enkelrad)
eskilstuna tisdags två fyror á 8 kronor = 1 600 (satsat 600 kronor)
örebro idag tre fyror á 9 kronor = 2 700 kronor ) (satsat 600 kronor)

Totalt på 10 omgångar satsat 4 000 kronor och vinst 9 200

jag är ju inte ens bra på trav så tänkte mer att det kunde vara en idé för många av er som är riktigt kunniga.
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-31, 10:49   #969
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AMHC Visa inlägg
Hur kan man översätta klocktiderna i lopparkivet så att de blir mer "begripliga"?

T.ex. detta:
Mätsträcka: 200 m
00:27.153
2:15,7 km-tid

Hittade detta: http://shop.travsport.se/dokument/bi...tidtagning.pdf
Men vet ändå inte riktigt hur jag ska tolka det. Kan man säga att 2:15,7 km-tid innebär ca 08,25?
Lite sent svar men du får ju justera så att mätstreckan blir korrekt. Finns inget travlopp där 200 meter travas på 27 sekunder. Kilometertiden 2:15,7 innebär att en kilometer, alltså ett varv på en tusenmetersbana, skulle travas på 2 minuter och 16 sekunder i samma tempo (27*5 = 235, det vill säga 2 min och 16 sek). De flesta travlopp körs i kilometertider runt 1,10-1,20 (alltså varvet på 70-80 sek), då travas 200-meterssträckorna i genomsnitt på 14-16 sekunder. När du hör någon säga tidsnoteringar i stil med "08,5" eller "13 blankt" så menar de km-tider på 1:08,5 (alltså en minut, åtta sekunder och fem tiondelar) och 1:13,0. Det är underförstått att den första siffran i km-tiden är en minut då alla travlopp går i det tempot.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-12, 14:32   #970
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

http://fraga.atg.se/org/ab-trav-och-...tgs-lotterier/

Enligt ATG ser det ut som att ATG sannolikt kommer att kunna förverkliga förväntningarna på Virtuell Racing.

Enligt mig är det i såna fall en lose-lose-situation.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-12, 23:54   #971
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Mjaaaaaaaaa... Här va det ju lite allmänt om allt.
Jessica Almenäs har random sex i TV.
http://stoppapressarna.se/svenskt/je...de-samlagsscen

Allt för lite TV, obviously.
Riktigt tråkigt att hon viker ut sig så, gillade faktiskt henne som programledare.
Tappade ganska mycket respekt i mina ögon, vad tycker ni själv, sharpsare?
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 00:11   #972
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Hon var bättre med ljud. Men håll till godo.

__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 09:23   #973
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zabatsu Visa inlägg
Mjaaaaaaaaa... Här va det ju lite allmänt om allt.
Jessica Almenäs har random sex i TV.
http://stoppapressarna.se/svenskt/je...de-samlagsscen

Allt för lite TV, obviously.
Riktigt tråkigt att hon viker ut sig så, gillade faktiskt henne som programledare.
Tappade ganska mycket respekt i mina ögon, vad tycker ni själv, sharpsare?
Äsch, det är ju skådespeleri? Hon viker ju inte direkt ut sig? Kul för henne att prova nya saker, jag hade gärna också provat skådespelaryrket!

Så du har ingen respekt för någon skådespelare som gjort en sexscen? Om hon gjort porr hade jag givetvis hållit med dig!

Senast redigerad av alle den 2015-11-13 klockan 09:40.
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 09:46   #974
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Äsch, det är ju skådespeleri? Hon viker ju inte direkt ut sig? Kul för henne att prova nya saker, jag hade gärna också provat skådespelaryrket!

Så du har ingen respekt för någon skådespelare som gjort en sexscen? Om hon gjort porr hade jag givetvis hållit med dig!
Skådespeleri, mja, jag vet inte det jag. Absolut första "skådespeleri" rollen man antar är en riktig sexscen. Är ju lagom oprofessionellt och ett enkelt sätt att komma ut på marknaden. Sex säljer, så enkelt är det. Men ja, min respekt för henne är betydligt mindre än tidigare.

Hade hon nu velat köra skådespeleri, så finns det bra mycket bättre vägar in, än i en sexscen. Riktigt billigt enligt mig.

Hade köpt det om det enbart hade varit "skådespeleri" och ingen riktig sexscen, men som det är. Alltså inte skådespeleri.
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 10:51   #975
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zabatsu Visa inlägg
Skådespeleri, mja, jag vet inte det jag. Absolut första "skådespeleri" rollen man antar är en riktig sexscen. Är ju lagom oprofessionellt och ett enkelt sätt att komma ut på marknaden. Sex säljer, så enkelt är det. Men ja, min respekt för henne är betydligt mindre än tidigare.

Hade hon nu velat köra skådespeleri, så finns det bra mycket bättre vägar in, än i en sexscen. Riktigt billigt enligt mig.

Hade köpt det om det enbart hade varit "skådespeleri" och ingen riktig sexscen, men som det är. Alltså inte skådespeleri.
Jag håller inte med dig!
Serien handlar ju om olika kändisar som spelar sig själva! Låt Jessica ha lite skoj utan att lynchas. Det är en väldigt oskyldig scen!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td