Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-06, 06:30   #1366
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Jippodagarna behövs för att banorna ska kunna visa upp sig, frågan är om det är så många banor som vill visa upp sig i det skick dom är idag?

Det är nog bara att inse att det måste hittas en lösning på hur man ska kunna få live spelaren att kliva ur soffan och besöka banan annars kommer travsporten dö.

Ett första steg tycker jag att minska inträdet till max 50kr. Dagar med 150+ kr inträde är svårmotiverad för många att besöka om man inte får något extra ut av besöket och i dagsläget får man inte det.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-06, 06:30   #1367
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nej, nej. Jag bara konstaterar att V64-omsättningen är högst omärkvärdig i förhållande till besökarantalet.

Visst kan man hoppas att på effekter åt det håll som Viroid beskriver. Men jag är skeptisk. Om man t ex betraktar dem som besöker Hattparaden på Bergsåker så är det nog väldigt få av "extra-folket" som går på Bergsåker resten av året, iaf att döma av publiksiffrorna resten av året.
Åh ja, det brukar väl vara en och annan på Sundsvall Open, och så är det tjejkvällar och lite annat. Jag tror ju kanske inte att de kommer en vanlig dyster V86Xpress-kväll i November, men när det är något extra så är man mottaglig för budskapet och kommer som betalande publik.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-06, 06:40   #1368
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MoniMakerApp Visa inlägg
Hoppas den appen blir bättre än nya hemsidan...Någon som har hunnit testa betan? betyg?

http://www.expressen.se/sport/trav/a...ras-inom-kort/
Hmm, vad jag förstår så är det en app endast för IOS produkter?

Isf blir det tummen ner (igen) för ATGs IT satsningar.

En drömscenario vore ju om dom kunde släppa app för AppleTV samt Nvidia shield och liknande produkter som baseras på Android. Hade varit grymt smidigt att kunna köra sändningarna på shielden...
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-06, 07:31   #1369
 
MoniMakerApps avatar
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 1252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Hmm, vad jag förstår så är det en app endast för IOS produkter?

Isf blir det tummen ner (igen) för ATGs IT satsningar.

En drömscenario vore ju om dom kunde släppa app för AppleTV samt Nvidia shield och liknande produkter som baseras på Android. Hade varit grymt smidigt att kunna köra sändningarna på shielden...
Enligt artikeln så verkar den finnas för Android också...

"Just nu är det en så kallad beta, alltså att den testas, men inom kort ska den finnas tillgänglig i App Store och även för Android."
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-06, 07:38   #1370
 
MoniMakerApps avatar
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 1252
Standard

Saxat från Di...

Rune Anderssons kamp fortsätter
Uppdaterad 2016-05-03 10:39. Publicerad 2016-05-03 10:33

För ett år sedan meddelade finansmannen Rune Andersson att han skulle ta upp kampen med spelbolaget ATG. Men startsträckan har varit längre än väntat. Det skriver Idrottens Affärer. Det nya spelbolaget ska vara baserat på Malta och förutom Rune Andersson är bland annat riskkapitalisten Bosse Lundqvist involverad i projektet. Spelbolaget kommer vara inriktat på travspel och blir därmed en direkt konkurrent till ATG.

"Jag föder upp hästar och har tävlingshästar och hästbranschen i Sverige har i dag 30.000 anställda, att jämföra med stålbranschen som är hälften så stor. Hästnäringen blöder varje år, och mitt i all denna katastrof plockar staten ut 1,3 miljarder kronor per år – alltså i en förlustbransch! Det är helt barockt. Jag har bråkat med de här frågorna i tio år, men eftersom ingenting händer ser jag ingen annan utväg än att starta ett konkurrerande bolag", säger Rune Andersson till Idrottens Affärer.

Enligt Rune Andersson är målsättningen med det nya bolaget inte personlig vinst utan att förändra statens inställning. Bolaget kommer ha samma återbetalning till spelarna som ATG har men eftersom bolaget är baserat på Malta betalar de betydligt lägre skatt och kan därmed ge tillbaka mer till svensk hästsport.

Rune Andersson säger att han länge kämpat för att Svensk Travsport själva ska etablera ett bolag på Malta och på så vis slippa betala hundratals miljoner i skatt.

"Jag räknar inte med att vi kommer att kunna ta mer än säg 10-12 procent av marknadsandelarna, i alla fall inte till en början. Målsättningen är att få till stånd vettiga villkor i Sverige, och i så fall minskar betydelsen av vårt bolag. Travsporten ska ha en anständig skattesats så att hästnäringen kan må bra. Det är inte minst viktigt för landsbygden", säger Rune Andersson till Idrottens Affärer.

Enligt Rune Andersson har startsträckan varit längre än vad han trott och en lansering lär inte ske förrän sista kvartalet 2016.

http://www.di.se/artiklar/2016/5/3/r...mp-fortsatter/
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-06, 08:47   #1371
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Jippodagarna behövs för att banorna ska kunna visa upp sig, frågan är om det är så många banor som vill visa upp sig i det skick dom är idag?

Det är nog bara att inse att det måste hittas en lösning på hur man ska kunna få live spelaren att kliva ur soffan och besöka banan annars kommer travsporten dö.

Ett första steg tycker jag att minska inträdet till max 50kr. Dagar med 150+ kr inträde är svårmotiverad för många att besöka om man inte får något extra ut av besöket och i dagsläget får man inte det.
Nej, höj priset, men se till så att det är värt det. Det skall vara häftigt att gå på trav, man skall skryta om det på alla sociala medier, som man gör med så mycket annat.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-06, 09:25   #1372
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Jag var också på Jägersro igår och visst var det oerhört mkt folk där. Det stora flertalet verkade dock hålla sig till gratismat, gratis toapapper från Edet och glass och karuseller. Tvivlar starkt på att det föddes en massa nya spelare där. Trots den stora mängden människor var det inga problem med kö till spelluckorna, det var helt fritt utomhus i höjd med mållinjen. En kul jippodag förvisso men utan mervärde.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-06, 09:36   #1373
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Mölndal
Inlägg: 507
Sharp$: 789
Standard

Kan ni sätta in pengar på atg? Får bara tekniskt fel
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-06, 09:39   #1374
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 133
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av whalz Visa inlägg
Kan ni sätta in pengar på atg? Får bara tekniskt fel
Thats how they roll! Har samma fel.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-06, 10:05   #1375
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2408
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MoniMakerApp Visa inlägg
Saxat från Di...

Rune Anderssons kamp fortsätter
Uppdaterad 2016-05-03 10:39. Publicerad 2016-05-03 10:33

För ett år sedan meddelade finansmannen Rune Andersson att han skulle ta upp kampen med spelbolaget ATG. Men startsträckan har varit längre än väntat. Det skriver Idrottens Affärer. Det nya spelbolaget ska vara baserat på Malta och förutom Rune Andersson är bland annat riskkapitalisten Bosse Lundqvist involverad i projektet. Spelbolaget kommer vara inriktat på travspel och blir därmed en direkt konkurrent till ATG.

"Jag föder upp hästar och har tävlingshästar och hästbranschen i Sverige har i dag 30.000 anställda, att jämföra med stålbranschen som är hälften så stor. Hästnäringen blöder varje år, och mitt i all denna katastrof plockar staten ut 1,3 miljarder kronor per år – alltså i en förlustbransch! Det är helt barockt. Jag har bråkat med de här frågorna i tio år, men eftersom ingenting händer ser jag ingen annan utväg än att starta ett konkurrerande bolag", säger Rune Andersson till Idrottens Affärer.

Enligt Rune Andersson är målsättningen med det nya bolaget inte personlig vinst utan att förändra statens inställning. Bolaget kommer ha samma återbetalning till spelarna som ATG har men eftersom bolaget är baserat på Malta betalar de betydligt lägre skatt och kan därmed ge tillbaka mer till svensk hästsport.

Rune Andersson säger att han länge kämpat för att Svensk Travsport själva ska etablera ett bolag på Malta och på så vis slippa betala hundratals miljoner i skatt.

"Jag räknar inte med att vi kommer att kunna ta mer än säg 10-12 procent av marknadsandelarna, i alla fall inte till en början. Målsättningen är att få till stånd vettiga villkor i Sverige, och i så fall minskar betydelsen av vårt bolag. Travsporten ska ha en anständig skattesats så att hästnäringen kan må bra. Det är inte minst viktigt för landsbygden", säger Rune Andersson till Idrottens Affärer.

Enligt Rune Andersson har startsträckan varit längre än vad han trott och en lansering lär inte ske förrän sista kvartalet 2016.

http://www.di.se/artiklar/2016/5/3/r...mp-fortsatter/

Som förväntat var det svårt att komma igång. Det är nämligen inte "barra".

Prognosen att ta 10-12 av marknadsandelarna tror jag är oerhört högt räknat. Det ökade "värde" man får av ett lägre spelavdrag äts snabbt upp om majoriteten av motståndarna är "medvetna spelare".

Jag har mycket svårt att se hur det här ska bli en succé för vare sig spelare, travsporten eller, för all del, för Rune själv.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-06, 10:06   #1376
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2408
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MoniMakerApp Visa inlägg
Enligt artikeln så verkar den finnas för Android också...

"Just nu är det en så kallad beta, alltså att den testas, men inom kort ska den finnas tillgänglig i App Store och även för Android."
"inom kort" = inte riktigt där än för Andriod.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-06, 10:10   #1377
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2408
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Nej, höj priset, men se till så att det är värt det. Det skall vara häftigt att gå på trav, man skall skryta om det på alla sociala medier, som man gör med så mycket annat.
T ex så skulle man kunna lotta ut en "fri bordsnota" bland de restaurangbesökare som stannar kvar till sista loppet!

Ju mer man har spenderat....desto mer vinner man!
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-06, 15:37   #1378
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Nej, höj priset, men se till så att det är värt det. Det skall vara häftigt att gå på trav, man skall skryta om det på alla sociala medier, som man gör med så mycket annat.

Det ja säger, bygg om kör rakt fram bygg så man kan sitta ovanför och åka med på sidan om, gör det amazing
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-07, 16:03   #1379
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 133
Standard

ALLT OM TRAV! (här kan man snacka allmänt om allt)


Varför blev Mercedes Balogh petad på* Food M?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Senast redigerad av sigh den 2016-05-07 klockan 16:14.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-10, 06:47   #1380
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Nej, höj priset, men se till så att det är värt det. Det skall vara häftigt att gå på trav, man skall skryta om det på alla sociala medier, som man gör med så mycket annat.
Ja det vore ett drömscenario men eftersom jag inte kan komma på vad det är man ska göra för att motivera högre inträde och vad dessa mervärden ska vara som man sen ska skryta om så får jag kasta in handduken och säga sänk inträdet. Hoppas du har bättre ideer än mig =)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td