Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-10, 09:11   #1381
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Ja det vore ett drömscenario men eftersom jag inte kan komma på vad det är man ska göra för att motivera högre inträde och vad dessa mervärden ska vara som man sen ska skryta om så får jag kasta in handduken och säga sänk inträdet. Hoppas du har bättre ideer än mig =)
Sköna fåtöljer att sitta i. Buffémat bekvämt nära. Snacks och tilltugg att köpa till. Öl och drinkar till rimligt pris. Före tävlingarna är en handfull kuskar/tränare utvalda att komma upp till publikutrymmena och svara på frågor från publiken under en kvart.

Bra ljud, fräscha toaletter, multimediasystem av flygplanstyp där man kan få spelinfo, spela, se i lopparkivet, välja att se domarnas översiktsfilmer från loppen och målfoton.

Sedan får man addera mervärde till publiken. Lotta ut merchandise, ha en "enkelradstävling" med ett bra pris, happy hour i baren om du kommer tidigt eller stannar till sista loppet.

295kr/skalle för inträde och program. Lägg till 100-150kr för maten, och ha normala restaurangpriser på tilltugg och dryck.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knutman (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-10, 21:20   #1382
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Ska framföra det till en vän som är travbanechef på en bana och se vad han anser om det. Kanske hade varit vettigt att göra en undersökning om detta från banornas sida. Jag tycker personligen att det i första hand är informtionsbristen man lider av på banan.

Var bra förslag du kom med iaf!
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-11, 07:23   #1383
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Åh ja, det brukar väl vara en och annan på Sundsvall Open, och så är det tjejkvällar och lite annat. Jag tror ju kanske inte att de kommer en vanlig dyster V86Xpress-kväll i November, men när det är något extra så är man mottaglig för budskapet och kommer som betalande publik.
Rätt Viroid. När det var "tjejkväll" i höstas på Bergsåker fanns inte ett bord ledigt i resturangen. Det var massor med olika tjejgrupper som var på besök och givetvis fanns det bord med intressanta varor att begrunda och ev prova/köpa. Det var full rulle i lokalen. Hur mycket dom spelade på hästarna har jag ingen aning om, men dom tycktes ha trevligt i varje fall. Jag ska prata med B-O om ev fortsättning eller kanske liknande jippon. Borde finnas multum att ta tag i och få ihop något som liknar dessa "tjejkvällar"...
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-11, 13:33   #1384
 
Moonfalas avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 265
Sharp$: 5142
Standard

Läste precis om Stefan Hultman.. hade tänkt att han borde väl vara tillbaka snart men det var tydligen inte bara hjärtinfarkt...

http://www.travronden.se/nyheter/ovr...malt-liv-90133

Moonfala är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 18:21   #1385
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hej, finns det dom som bara spelar vinnare eller plats, alltså inte system?
Undrar också om det finns en bra sida med statistik över olika hästar, t.ex. löptider för olika banor/sträckor med mera?

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 18:51   #1386
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Hej, finns det dom som bara spelar vinnare eller plats, alltså inte system?
Undrar också om det finns en bra sida med statistik över olika hästar, t.ex. löptider för olika banor/sträckor med mera?

MVH
Ja, det finns de som spelar V och P osv.
Du får nog vara lite mer specifik i vilken statistik du söker.

http://www.qhurth.com/trav/ är en bra gratissida med viss statistik.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-15, 11:26   #1387
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 17
Sharp$: 696
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Hej, finns det dom som bara spelar vinnare eller plats, alltså inte system?
Undrar också om det finns en bra sida med statistik över olika hästar, t.ex. löptider för olika banor/sträckor med mera?

MVH
voltstart.se (fick inte posta den som länk då jag inte skrivit mer här)

Är väl en skaplig sida med en del nyttig info på.
Attac är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-15, 12:02   #1388
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack för svaren :-)

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-16, 12:39   #1389
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Call Me Keeper och Propulsion klara för Elitloppet

Delicious föll ifrån, Daley med, men nya Redén hästar in ♥
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-16, 13:53   #1390
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Call Me Keeper och Propulsion klara för Elitloppet

Delicious föll ifrån, Daley med, men nya Redén hästar in ♥
Nu skall inte jag vara elak, men det där äventyret har kostat Ågerup en hel del pengar. 2012-2014 gjorde man samlade förluster på 45 miljoner. De sju åren dessförinnan är samtliga år med rätt stora förluster det också.

2015 års siffror är inte klara, men travet har verkligen blivit en sport reserverad för dem med riktigt stora plånböcker.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-16, 14:12   #1391
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Nu skall inte jag vara elak, men det där äventyret har kostat Ågerup en hel del pengar. 2012-2014 gjorde man samlade förluster på 45 miljoner. De sju åren dessförinnan är samtliga år med rätt stora förluster det också.

2015 års siffror är inte klara, men travet har verkligen blivit en sport reserverad för dem med riktigt stora plånböcker.
Två sidor även på det myntet!

Hur skulle det se ut UTAN dessa stora plånböcker?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-16, 14:22   #1392
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Två sidor även på det myntet!

Hur skulle det se ut UTAN dessa stora plånböcker?
Då hade det i stort sett bara blivit breddtrav. Utan de kapitalstarka hästägarna som satsar stora pengar hade travet hamnat på en helt annan nivå. Och det hade ju också lett till att intresset för spelet minskat.

Det är därför det är så viktigt att det inte bara satsas på travet och bredden ute på orten utan även i storstadsregionerna där trots allt finns betydligt större potential att hitta kapitalstarka hästägare även i framtiden.

Läs Lutfi Kolgjinis utmärkta krönika i AB i lördags.

"
På Sveriges näst största bana Jägersro, som är min hemmabana, kör vi som lägst om 12 000 kronor i förstapris.

I flera andra lopp är det 20 000 till vinnaren, på V5 med usel omsättning

Vi snackar om Sveriges näst största område, Skåne, där man borde satsa.

Här borde man naturligtvis satsa för att få folk intresserade. I stället blir det låga prispengar och dåligt spel. Senaste ”satsningen” från Svensk Travsport och ATG för oss aktiva var ynka 1 200 kronor i premie för varje uppfödd häst.

Den summan går till hemmabanan.

Så om jag föder upp hästar i Skåne går det 1 200 kronor till mitt sällskap. I det här fallet Jägersro. Ingen av oss aktiva förstår vitsen med den här satsningen.

Varför kastar man ut de här pengarna och hur ska de komma tillbaka till oss aktiva? Vad är tanken med upplägget?

Det här var inte bara att missa en straffspark. Det var till 0ch med att missa bollen. Men jag är inte ett dugg förvånad, för det verkar inte som att någon där uppe på ST begriper hur sporten är uppbyggd.

Säger det igen. Den viktigaste satsningen som finns är den på hästägarna.

De som håller sporten med hästar

och som håller ATG med spelobjekt.

Tyvärr verkar ingen i bestämmande position begripa någonting. Definitivt ­inte Predikanten ...
"
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-16, 14:31   #1393
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Det är oerhört viktigt att de styrande förstår att en genomsnittlig Svenska familj inte kan spara 200000 om året, ens om man prioriterar bort allt annat.

Alltså kan de flesta inte äga en häst på egen hand.

Då finns bara olika typer av samägande kvar, men dessa ägare tar man inte om hand på ett bra sätt.

Ta bara ideen med att ex. inte alla 10 får ett hästägarkort.
De betalar, se till att de känner sig speciella !
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-16, 14:39   #1394
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Jag håller med om att travet inte hade hållit samma kvalitet utan de stora plånböckerna. Men är det då så konstigt om 6-700 amatörer varje år slutar?
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-16, 14:50   #1395
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag håller med om att travet inte hade hållit samma kvalitet utan de stora plånböckerna. Men är det då så konstigt om 6-700 amatörer varje år slutar?
Jag tror inte att särskilt många av dessa 6-700 amatörer som slutar väljer att sluta just för att krösusarna köper sig till framgång i de allra största loppen.

Om det ens är en faktor så är det en väldigt liten faktor.

Värre är det med alla kostnader som stuckit iväg.

Och inte minst, även om det är fult att nämna det, så tror jag att den minskade mängden svarta pengar i omlopp i Sverige nästan helt säkert även påverkat amatörerna.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hatten1 (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td