Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-02-24, 11:05   #1216
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
From nästa vecka är det inget skotvång

Men av anmälningslistorna ,Axevalla, att döma borde man kanske förlängt det.

Maken till tunna fält har jag inte sett, det är V64 och flera av loppen har 6-7-8 hästar

tilläggslopp har kanske 10, det borde ju vara 15.

3 lopp OK, 1 nästan fullt tack vara 0poängar , 1 lopp med reserver och så uppsamlingen

Varför Axevalla mitt i smeten . barfotaförbudet hävt, så tunt brukar det bara vara på galoppstartlistorna,
På vilket sätt menar du att barfotaförbudet möjliggör att fler hästar kan starta? Syftar du på att tränare kan utnyttja den försämring av loppkvalité som uppstår när barfotagynnade hästar avstår från att tävla? Det vore ju smått galet att prioritera kvantiten av hästar i loppen före kvaliteten, men det kanske bara är mitt sätt att se på saken.

Senast redigerad av Emeffeff den 2016-02-24 klockan 11:06.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-24, 13:00   #1217
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5160
Standard

Det har ju sagts från vissa håll att loppen blir sämre med skotvånget

Nu är skotvånget borta och banan "mitt i smeten" visar på sällsynt tunna lopp
det sas att det står massor av hästar i stallgången som bara väntar på att få starta när de ges möjlighet att tävla utan skor vilket man får på Axevalla.

Kvantitet kontra kvalite vet jag inte, men lopp med 7 eller färre hästar är tråkiga, visst det finns undantag med generellt är 5-6-7 hästarslopp ointressanta, flera sådana lopp på kupongen gör omgången ointressant som spelo

med få startande i loppet är det ju risk att några är utfyllnad och loppen blir skiktade.

Senast redigerad av incitatus den 2016-02-24 klockan 13:02.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-24, 13:11   #1218
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Det har ju sagts från vissa håll att loppen blir sämre med skotvånget

Nu är skotvånget borta och banan "mitt i smeten" visar på sällsynt tunna lopp
det sas att det står massor av hästar i stallgången som bara väntar på att få starta när de ges möjlighet att tävla utan skor vilket man får på Axevalla.

Kvantitet kontra kvalite vet jag inte, men lopp med 7 eller färre hästar är tråkiga, visst det finns undantag med generellt är 5-6-7 hästarslopp ointressanta, flera sådana lopp på kupongen gör omgången ointressant som spelo

med få startande i loppet är det ju risk att några är utfyllnad och loppen blir skiktade.
Men varför vill du förlänga barfotaförbudet? Jag förstår inte ditt resonemang överhuvudtaget. Hur kan ett förbud leda till fler startande? Förbud borde väl leda till att man avstår från att tävla och inte tvärtom?
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-24, 13:31   #1219
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5160
Standard

Förlänga skotvånget var ironi

För det var en av de sämre V64 omgångarna och det 1a dagen man fick köra skolöst

det är lite ologiskt med tanke på hur hämmande skotvånget skulle vara enl vissa

Men sedan är Åk Sva uppsatt på några hästar, ger ju ett visst intresse ändå
( eftersom det bla sonen Anders som satt upp Pappa Åke kan man väl utgå fr att han också kör=
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-24, 14:15   #1220
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
"Krakelerade" kan betyda lite av varje, man kan inte utgå från att alla använder ordet korrekt. Det betyder dock inte att den utveckling som pågår av sulkys är helt problemfri. Materialen som används testas inte alltid i stark kyla, med påverkan av salt, med extrema tyngder eller belastningar från flera håll samtidigt. Ekrar används inte längre, utan numera är det en plastskiva i ett kompositmaterial mellan navet och fälgen. Allt är så tunt och lätt som möjligt.

Jag vill ha en regeländring, där materialfel inte är en giltig orsak att avbryta en start som påbörjats. Det betyder att när bilen satts i rörelse, eller när ordet "klart" i voltstart getts, så kan man inte längre påpeka materialfel. Då får man göra som om det hänt i loppet, ta upp och utgå. Och jag vet att man kan "störa" någon och få omstart p.g.a. det, men då blir det i alla fall böter och eventuell avstängning.

Nja, nu lät du lite väl kategorisk i frågan om materialfel... Det beror helt på vilket sorts fel det blivit på materialet. Är det en simpel punktering och eller skotapp, så håller jag helt med - men, har någon detalj gått sönder som gör att hästen helt plötsligt kan börja ex. stegra och/eller skentrava, i rätt eller fel, körriktning - ja, då måste man självklart få ropa på materialfel och omstart...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-24, 15:03   #1221
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 188
Sharp$: 57190
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Det har ju sagts från vissa håll att loppen blir sämre med skotvånget

Nu är skotvånget borta och banan "mitt i smeten" visar på sällsynt tunna lopp
det sas att det står massor av hästar i stallgången som bara väntar på att få starta när de ges möjlighet att tävla utan skor vilket man får på Axevalla.

Kvantitet kontra kvalite vet jag inte, men lopp med 7 eller färre hästar är tråkiga, visst det finns undantag med generellt är 5-6-7 hästarslopp ointressanta, flera sådana lopp på kupongen gör omgången ointressant som spelo

med få startande i loppet är det ju risk att några är utfyllnad och loppen blir skiktade.
Kan de tunna startfälten inte ha att göra med att det körs V75 dag i Halmstad på lördag och Mantorp på söndag ? Det är ju nästan grannbanor till Axevalla. Har dock inte kollat och jämfört om det är likartade propositioner.

Har i alla fall väldigt svårt att tro att startfälten helt plötsligt skulle bli tunnare pga att tränarna äntligen får bestämma balans själv på sina hästar igen.

Har följt travet dåligt senaste månaderna man vad jag sett har det inte varit några jämna startfält precis i de flesta loppen med många startande hästar. Kvalitet för mig är inte det samma som att 15 hästarsloppen blir fulla. Det ska ju i så fall även vara med hästar som har potentiell chans att vinna.

När vintern övergår till vår är annars den roligaste perioden spelmässigt på hela året, för det är då kvaliten på hästarna blir bättre men framförallt rent spelmässigt är det då man får se väldigt förbättrade prestationer av fler hästar än annars på året. Dock är det inte så att det helt plöstsligt infaller på tisdag för att det är den första mars och första dagen hästarna får tävla med valfri balans. Men spännande i alla fall och det kommer göra mig motiverad att börja läsa på igen efter ett rekordlångt vinteruppehåll från travspelandet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-24, 19:09   #1222
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Nja, nu lät du lite väl kategorisk i frågan om materialfel... Det beror helt på vilket sorts fel det blivit på materialet. Är det en simpel punktering och eller skotapp, så håller jag helt med - men, har någon detalj gått sönder som gör att hästen helt plötsligt kan börja ex. stegra och/eller skentrava, i rätt eller fel, körriktning - ja, då måste man självklart få ropa på materialfel och omstart...
Om materialfelet händer två meter efter start, så är det ju ingen som bryr som om du skriker materialfel idag. Det jag vill göra är att flytta den där tidpunkten 15-20 sekunder bakåt. Ser inget stort med det egentligen, mer än att man får lite färre omstarter, och lite färre beskyllningar om att de som skriker sent har fuskat för att de gjort en dålig start.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-28, 22:09   #1223
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 121
Sharp$: 2533
Standard

En liten spelfråga. Det är ju allmänt känt att favorit mot andrahandare på Dagens Dubbel ger plus år efter år vid blindspel (om man väljer favoriten i rätt lopp såklart)

Numera ligger nästan alltid två av de tre v3 loppen inom Dagens Dubbel.

Vad tror ni går bäst på ett år/i längden
Att spela favorit mot andrahandare på DD. Eller 1x1xalla på V3 på Dagens Dubbelbanan varje dag.

Tänker mig då v3 med ramen 1x1xalla med spik i de loppen där man annars kör en rak DD. Är det 12 hästar i V3 loppet utanför DD kostar v3 systemet det 120kr. 120kr som annars hade spelats på en Rak DD. Är det 15 hästar kostar V3 150 kr. 150 kr som annars spelats på en ak DD o.s.v.

Har fått för mig att DD Statistiken kan användas på V3 spelet! och är lite glömd där. En fördel med V3 är att det ofta blir fuskrens i sista vem som än vinner, inte minst favoriten, då folk sprider sina andelar där. Aja, Hjälp mig att klura!
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-29, 09:11   #1224
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grobben Visa inlägg
En liten spelfråga. Det är ju allmänt känt att favorit mot andrahandare på Dagens Dubbel ger plus år efter år vid blindspel (om man väljer favoriten i rätt lopp såklart)

Numera ligger nästan alltid två av de tre v3 loppen inom Dagens Dubbel.

Vad tror ni går bäst på ett år/i längden
Att spela favorit mot andrahandare på DD. Eller 1x1xalla på V3 på Dagens Dubbelbanan varje dag.

Tänker mig då v3 med ramen 1x1xalla med spik i de loppen där man annars kör en rak DD. Är det 12 hästar i V3 loppet utanför DD kostar v3 systemet det 120kr. 120kr som annars hade spelats på en Rak DD. Är det 15 hästar kostar V3 150 kr. 150 kr som annars spelats på en ak DD o.s.v.

Har fått för mig att DD Statistiken kan användas på V3 spelet! och är lite glömd där. En fördel med V3 är att det ofta blir fuskrens i sista vem som än vinner, inte minst favoriten, då folk sprider sina andelar där. Aja, Hjälp mig att klura!
Jag vill först se det underlag som visar att blindspel på Dagens Dubbel ger positivt utfall år efter år. "Om man väljer favoriten i rätt lopp" är det förstås möjligt men då är det inget blindspel längre. Som att säga att man går plus om man spelar på hästen som vinner.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-29, 09:20   #1225
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

HeHe, så tänkte jag också

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Jag vill först se det underlag som visar att blindspel på Dagens Dubbel ger positivt utfall år efter år. "Om man väljer favoriten i rätt lopp" är det förstås möjligt men då är det inget blindspel längre. Som att säga att man går plus om man spelar på hästen som vinner.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-29, 09:46   #1226
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5160
Standard

52 veckors V86 statistik DD vinnarna

båda ger under 2,5 i odds 2st
båda vinnarna ger över 2,5 23 omgpngar
1 av vinnarna ger över 2,5 27 omgångar

73 av 104 vinnare ger över 2,50 i odds.

Njae jag tror det är lika enkelt att spela Kusk eller startspår, 4 - 5 bakom bilen tex
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-29, 12:56   #1227
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 89
Sharp$: 1428
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grobben Visa inlägg
En liten spelfråga. Det är ju allmänt känt att favorit mot andrahandare på Dagens Dubbel ger plus år efter år vid blindspel (om man väljer favoriten i rätt lopp såklart)

Numera ligger nästan alltid två av de tre v3 loppen inom Dagens Dubbel.

Vad tror ni går bäst på ett år/i längden
Att spela favorit mot andrahandare på DD. Eller 1x1xalla på V3 på Dagens Dubbelbanan varje dag.

Tänker mig då v3 med ramen 1x1xalla med spik i de loppen där man annars kör en rak DD. Är det 12 hästar i V3 loppet utanför DD kostar v3 systemet det 120kr. 120kr som annars hade spelats på en Rak DD. Är det 15 hästar kostar V3 150 kr. 150 kr som annars spelats på en ak DD o.s.v.

Har fått för mig att DD Statistiken kan användas på V3 spelet! och är lite glömd där. En fördel med V3 är att det ofta blir fuskrens i sista vem som än vinner, inte minst favoriten, då folk sprider sina andelar där. Aja, Hjälp mig att klura!
Fast är du ute efter att tjäna på att folk sprider andelarna så är de ju rätt knasigt att vara den som sprider dem mest !
Menvafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-29, 19:04   #1228
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grobben Visa inlägg
En liten spelfråga. Det är ju allmänt känt att favorit mot andrahandare på Dagens Dubbel ger plus år efter år vid blindspel (om man väljer favoriten i rätt lopp såklart)

Numera ligger nästan alltid två av de tre v3 loppen inom Dagens Dubbel.

Vad tror ni går bäst på ett år/i längden
Att spela favorit mot andrahandare på DD. Eller 1x1xalla på V3 på Dagens Dubbelbanan varje dag.

Tänker mig då v3 med ramen 1x1xalla med spik i de loppen där man annars kör en rak DD. Är det 12 hästar i V3 loppet utanför DD kostar v3 systemet det 120kr. 120kr som annars hade spelats på en Rak DD. Är det 15 hästar kostar V3 150 kr. 150 kr som annars spelats på en ak DD o.s.v.

Har fått för mig att DD Statistiken kan användas på V3 spelet! och är lite glömd där. En fördel med V3 är att det ofta blir fuskrens i sista vem som än vinner, inte minst favoriten, då folk sprider sina andelar där. Aja, Hjälp mig att klura!
Nej, det är inte så att favorit - andrahandare ger plus år efter år på DD. Inte ens om man väljer att spela en rak dubbel eftersom man då väljer fel ibland. Ranksumma 2, 3, 4, 5 & 6 är ungefär lika frekvent förekommande på DD, och den som ger minst förlust i längden är att spela de fem rader som tillsammans ger ranksumma sex (baserat på det stora streckspelets insatsfördelning).

Att ha spelat två favoriter (favorit/andrahandare) i de inledande loppen på V3 och sedan lägger samma insats på favoriten som den minst spelade kommer inte heller att lyckas så bra med sitt spel.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-29, 19:46   #1229
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 121
Sharp$: 2533
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Nej, det är inte så att favorit - andrahandare ger plus år efter år på DD. Inte ens om man väljer att spela en rak dubbel eftersom man då väljer fel ibland. Ranksumma 2, 3, 4, 5 & 6 är ungefär lika frekvent förekommande på DD, och den som ger minst förlust i längden är att spela de fem rader som tillsammans ger ranksumma sex (baserat på det stora streckspelets insatsfördelning).

Att ha spelat två favoriter (favorit/andrahandare) i de inledande loppen på V3 och sedan lägger samma insats på favoriten som den minst spelade kommer inte heller att lyckas så bra med sitt spel.
Ok! Tack för svar från statistikoraklet själv=) Måste ha läst fel på olika forum att favorit/andrahandare ger plusresultat. Tycker också det har visat sig lönande senaste veckorna när jag tänkt på det mer.

Men om vi struntar i just det utgår från den statistik som faktiskt finns och är rätt på DD. Går den att applicera på V3 med fördel? Något förslag?
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-01, 04:52   #1230
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grobben Visa inlägg
Ok! Tack för svar från statistikoraklet själv=) Måste ha läst fel på olika forum att favorit/andrahandare ger plusresultat. Tycker också det har visat sig lönande senaste veckorna när jag tänkt på det mer.

Men om vi struntar i just det utgår från den statistik som faktiskt finns och är rätt på DD. Går den att applicera på V3 med fördel? Något förslag?
Som vanligt gäller att i lopp som ingår på stora streckspel så är de som regel ganska välanalyserade av media och betaltjänster, samt av intresserade spelare. I sådana lopp kan man nog utgå ifrån att det är svårt att hitta riktigt bra spelvärden på egen hand. Chansen är mycket större att den som lägger tid på att analysera loppen som inte ingår på det stora streckspelet hittar spelvärde där.

Om det är lika vanligt att det blir total ranksumma 6 i de två DD-loppen som att det blir ranksumma 2, 3, 4 eller 5 så kan du säkert också se spelvärdet på V3 med den informationen.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td