Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-18, 22:22   #1411
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Kör de med kroppsvisitering, eller kollar de genom väskorna bara? Man kanske kan smyga in en plunta i brallan?
Ställ en 7:a Explorer precis vid inpassagen och släng snällt tomflaskan i närmsta papperskorg. Dom kan ju knappast tvinga dig att spy upp innan du ska gå in.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+3)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-18, 22:46   #1412
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 301
Sharp$: 405
Standard

Sovjet


Usch jag hatar det här landet!!!

Inte för att jag dricker. Men OM jag skulle vilja dricka! Så motarbetar folk anställda av travet min önskan.

Det är outhärdligt denna förmyndarmentalitet. Hoppas få ... ur vagnen och emigrera snart. Har tänkt på det i 20 års tid. Vad jag ångrar att inte gjorde allvar av planerna då. Har släkt i Kanada.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-18, 23:24   #1413
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 138
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Usch jag hatar det här landet!!!



Inte för att jag dricker. Men OM jag skulle vilja dricka! Så motarbetar folk anställda av travet min önskan.



Det är outhärdligt denna förmyndarmentalitet. Hoppas få ... ur vagnen och emigrera snart. Har tänkt på det i 20 års tid. Vad jag ångrar att inte gjorde allvar av planerna då. Har släkt i Kanada.


Ingen motarbetar väl? De säljer ju på insidan. De brukar väl inte tillåta egen alkohol på evenemang i något land om de själv säljer?
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 03:20   #1414
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Asså......om man har en fråga kring Elitloppet, som inte rör själva sporten. Var ställer jag den? (ska dit för första gången nämligen...)
Du frågar mig här och nu
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 03:31   #1415
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Asså, jag tänkte det fanns en egen tråd, men here goes. Hur är det med mat och dryck på Valla? Har hört att det är tämligen mediokert och svindyrt? Går det att ta med sig nåt in (läs:sprit)?
Ja, det är ohyggligt dyrt.
Nej, det går inte.
Sedan är det alltid en fight mellan vakterna och de översmarta.
En del har spriten i kylklamparna osv.
Själv har jag lämnat bärsen hos personalen tidigare, och hämtat ut den på tävlingsdagen.
När jag kände ALLA..... förr i tiden.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 03:35   #1416
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Kör de med kroppsvisitering, eller kollar de genom väskorna bara? Man kanske kan smyga in en plunta i brallan?
Visitering, JA.
Du kan försöka med att du har världen största kuk, men spriten snor dem.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 06:16   #1417
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Usch jag hatar det här landet!!!

Inte för att jag dricker. Men OM jag skulle vilja dricka! Så motarbetar folk anställda av travet min önskan.

Det är outhärdligt denna förmyndarmentalitet. Hoppas få ... ur vagnen och emigrera snart. Har tänkt på det i 20 års tid. Vad jag ångrar att inte gjorde allvar av planerna då. Har släkt i Kanada.
Så ja, ärligt talat tror jag att ohämmat supande på Elitloppet skulle skrämma bort fler än vad som skulle lockas av det. Det är alldeles för många människor som inte kan sköta sig när de blir berusade, och de är en pest för omgivningen när de sätter igång. Sedan kunde ju Solvalla i sig ha en lite annan prissättning på mer kontrollerat drickande, men det är väl att hoppas på för mycket att de skall inse det.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 11:55   #1418
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Jag tänkte det fanns en egen tråd, men här gås. Hur är det med mat och dryck på Valla? Har hört att det är tämligen mediokert och svindyrt? Går det att ta med sig nåt in (läs:sprit)?
Egentligen skulle du skapat en egen tråd -
- "Mat och Alkohol på travet, ett problem".

Det finns mat och dryck på Solvalla.

I förhållande till vad du spelar bort så är det billigt.

Det går att ta med sig in men gör inte det, köp
din (1) Stor Stark på insidan.

Har du fler komplicerade frågor som du behöver ha hjälp med?

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 12:40   #1419
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Egentligen skulle du skapat en egen tråd -
- "Mat och Alkohol på travet, ett problem".

Det finns mat och dryck på Solvalla.

I förhållande till vad du spelar bort så är det billigt.

Det går att ta med sig in men gör inte det, köp
din (1) Stor Stark på insidan.

Har du fler komplicerade frågor som du behöver ha hjälp med?

Mvh Uffe
Finns inte en chans att jag betalar för blaskig fatöl i plastmugg. Den är så oprisvärd att inget dåligt spel under en Elitloppshelg ens kommer i närheten. Om jag inte får mina 2-3 flask-Heineken till de medhavda baguetterna så får det bli läskeblask istället.

När det gäller maten så är den inte heller särskilt prisvärd. Om man har möjlighet så är kylväska med egeninhandlad förtäring ett givet alternativ.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2016-05-19 klockan 12:43.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 12:56   #1420
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Har själv aldrig förstått vitsen med att "supa" på en travbana. Visst var det gott med en öl eller kanske tom två på sommaren på den tiden när man gick fysiskt på trav, men om jag vill festa loss på allvar så finns det nog trevligare ställen för det än på en travbana.

Dessutom är det nog ingen optimal kombination (spel om pengar och alkoholförtäring) även om olika personer påverkas olika av alkohol,
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+11), Migge (+1), Viroid (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 15:52   #1421
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Finns inte en chans att jag betalar för blaskig fatöl i plastmugg. Den är så oprisvärd att inget dåligt spel under en Elitloppshelg ens kommer i närheten. Om jag inte får mina 2-3 flask-Heineken till de medhavda baguetterna så får det bli läskeblask istället.

När det gäller maten så är den inte heller särskilt prisvärd. Om man har möjlighet så är kylväska med egeninhandlad förtäring ett givet alternativ.

Oavsett så tycker jag det är en ickefråga, skitsamma tycker jag.
Hemma äter jag hemmaproducerad mat. Borta äter jag det som bjuds.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 16:24   #1422
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Köp ingen mat på ströget bara, total katastrof och noll kärlek till maten. Pershing är ok inte mer men går iaf äta där.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 17:02   #1423
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Åkäj! Lite blandat med svar här ja Men men. Maten = kass. Ölen = kass. Då blir det nog en trojansk häst då..... Tror mig ha ett och annat knep att köra. Vakterna på Valla är väl bara människor de också..... ?
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 17:08   #1424
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Åkäj! Lite blandat med svar här ja Men men. Maten = kass. Ölen = kass. Då blir det nog en trojansk häst då..... Tror mig ha ett och annat knep att köra. Vakterna på Valla är väl bara människor de också..... ?
Jo tack. De är bara människor. Men det är inte deras första rodeo.

Förra året så sniffade de t o m rätt på en bärbar stereo vars innanmäte var utbytt mot vätskebehållare ( kranen i batteri-luckan ).

Om bara mängden är tillräckligt liten så går det förmodligen att få in valfri vätska. Men t ex 1-2 Heineken till matsäcken är nära nog omöjligt.

När du misslyckas händer det visserligen inte något annat än att drycken förverkas. Så det är bara att chansa!
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 17:23   #1425
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Man ska inte vara kaxig. För det brukar gå på röven. Dessutom så kanske nån av dom läser i just den här tråden... Men 20 års erfarenhet av evenemangssäkerhet måste ju ge nån sorts fördel?
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td