Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-04-04, 07:46   #1321
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

Olle
tvärtom för mig - Sommarkvällarna är viktiga för att umgås med familj - vänner, inte sitta inne glo på datortrav eller vara på travbana

Ja om man har familjen med sig på travet funkar sen startid. men det är INTE populärt att komma hem 19,30 på Lördagen när man varit på trav, och då är 19,30 en väldigt optimistisk tid, funkar tex inte åka kommunalt fr Solvalla .

Skittråkigt åka på trav, bor man i Malmö och åker till Halmstad på V75 är man väl hemma kl 21, hur glada är övriga familjen då, man stack ju vid 12 tiden så man var borta hela dagen lunch middag mmmm.

feltänk från början till slut - ser inget gott med den sena startiden, har man inte V75 systemet klar vid 14 har man problem få den klar t 16 också, tips pröva gå upp vid 06, 2 timmar travläsning innan familjen visar sig
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-04, 08:01   #1322
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57052
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Olle
tvärtom för mig - Sommarkvällarna är viktiga för att umgås med familj - vänner, inte sitta inne glo på datortrav eller vara på travbana

Ja om man har familjen med sig på travet funkar sen startid. men det är INTE populärt att komma hem 19,30 på Lördagen när man varit på trav, och då är 19,30 en väldigt optimistisk tid, funkar tex inte åka kommunalt fr Solvalla .

Skittråkigt åka på trav, bor man i Malmö och åker till Halmstad på V75 är man väl hemma kl 21, hur glada är övriga familjen då, man stack ju vid 12 tiden så man var borta hela dagen lunch middag mmmm.

feltänk från början till slut - ser inget gott med den sena startiden, har man inte V75 systemet klar vid 14 har man problem få den klar t 16 också, tips pröva gå upp vid 06, 2 timmar travläsning innan familjen visar sig
Jag tänkte på omsättningen. Inte på banpubliken. Det är i alla fall ljust länge på sommaren så det finns nog delade meningar där med om vad som är bäst. Omsättningsmässigt bör i alla fall senare starttid under sommaren enbart kunna vara positivt. En fin sommarlördag är det nog mer än jag som hellre är utomhus på lördagseftermiddagen än sitter framför datorn eller tvn.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-04, 08:25   #1323
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

Senare starttid antagligen plus för V75 omsättningen men minus på så gott som alla andra spelformer. tomma spelbutiker senare arbetstider ökade lönekostnader

svårt räkna hem totalen tror jag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10)
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-04, 09:13   #1324
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57052
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Olle
tvärtom för mig - Sommarkvällarna är viktiga för att umgås med familj - vänner, inte sitta inne glo på datortrav eller vara på travbana

Ja om man har familjen med sig på travet funkar sen startid. men det är INTE populärt att komma hem 19,30 på Lördagen när man varit på trav, och då är 19,30 en väldigt optimistisk tid, funkar tex inte åka kommunalt fr Solvalla .

Skittråkigt åka på trav, bor man i Malmö och åker till Halmstad på V75 är man väl hemma kl 21, hur glada är övriga familjen då, man stack ju vid 12 tiden så man var borta hela dagen lunch middag mmmm.

feltänk från början till slut - ser inget gott med den sena startiden, har man inte V75 systemet klar vid 14 har man problem få den klar t 16 också, tips pröva gå upp vid 06, 2 timmar travläsning innan familjen visar sig
När det gäller banpubliken betyder nog vad banan gör av sitt V75 arrangemang enormt mycket mer än om första start är 12.45, 14.45 eller 19.00.

Bodens kvälls V75a är väl sett till befolkningsstorleken där en av de publikt absolut mest framgångsrika travtävlingarna på hela året. Den tävlingskvällen visar verkligen att om man jobbar hårt med sin V75 dag så kan man också bli rikligt belönad.

Med första start 12.45 på lördagen måste många bege sig till travbanan efter frukost eller förmiddagskaffet för att vara på plats i tid. Med start 14.45 som nu kan man bege sig dit efter lunch. Det finns nog en hel del som tycker 14.45 är bättre.

Tycker det är storm i ett vattenglas jämfört med onsdagarna. Det är ju där det verkliga publiktappet kommit. Sen körs det ju 11 lopp på de båda storbanorna innan V86 drar igång. Det måste vara veckans mest bortglömda lopp sett till vilken kvalitet det är på dom. Där borde man verkligen gå tillbaka till en bana och köra en mer normal tävlingsdag. Självklart då Solvalla. Det är ju mer eller mindre en skam att landets största bana bara har en egen tävlingsdag permanent på luncherna på fredagarna.

Slutligen undrar man vad som kommer hända i juni när fotbolls EM drar igång. Man kan redan se en del som kommer få konsekvenser för travet

Lördag 11 juni: 4an sänder fotboll kl 18. Östersunds V75a med Jämtlands stora pris kommer sändas i annan kanal.

Måndag 13 juni: Sveriges EM premiär kl 18. Samtidigt trav från Färjestad som den kvällen firar 80 års jubileum.

Lördag 18 juni: När Boden kör sin kvälls V75a i år kommer TV4 visa EM fotboll. Inget trav i huvudkanalen.

Onsdag 22 juni: Sverige-Italien i fotbolls EM samtidigt som Åmål kör sin stordag för året (V86 onsdag).

Lördag 25 juni: Samtidigt som Rättvik drar igång sitt traditionella midsommardagen trav med breeders Crown spelas första åttondelsfinalen i fotbolls EM (kl 15).

Söndagen 26 juni: Åttondelsfinaler i fotbolls EM kl 15 och 18. Samtidigt kör Kalmar sin V75a. Tv4 visar matchen som startar kl 18 så inget trav i TV4 denna lördag heller.

Måndagen 27 juni: Uttagning till stosprintern på kvällen i Halmstad. Åttondelsfinaler i EM kl 18 och 21.

Samtliga kvartsfinaler, semifinaler och final spelas kl 21 i Frankrike. Enda riktiga krocken då blir semifinalerna. Onsd 6 juli semifinal 1 som kommer spelas när V86 tävlingarna körs på Lindesberg. Men den riktiga megakrocken torsdagen 7 juli. Semifinal i fotbolls EM med matchstart 21.00 samma kväll som Halmstad kör sprintermästaren. Det är en krock som heter duga.

Fotbolls EM pågår nästan en månad och då kommer många att prioritera bort travet tyvärr.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knutman (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-04, 09:14   #1325
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Om dom ska ha senare starttid (vilket jag inte tycker) nån gång på året så är det väl möjligen på sommaren, men vintern är det totalt döfött. Hoppas 15:15 blir nya tiden så man slipper komma hem mitt i natten om man åker på trav en bit bort...

Och som incitatus nyss skrev, spelbutikerna lider kraftigt av de senare starttiderna (dubbel personalkostnad efter kl 12 på lördagar).
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-04, 18:20   #1326
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Jag kan bara konstatera att med starttid 16:20 så inkräktar travet alldeles för mycket på min kvalitetstid med familj, släkt och vänner under lördagskvällarna. Jag kan dock leva med det om det är fler som vill ha senare starttid än tidig. Att komma och tro att travet skall anpassa sig efter enbart mig är naivt.

Däremot undrar jag verkligen över den senare starttiden på söndagarna också. För den som har yngre barn blir det ingen tid alls att introducera travet för dem. Vardagskvällar är för sent, lördagarna är allt annat än barnvänliga, och med det senare upplägget på söndagarna är det i senaste laget om det är skola dagen efter.

Kvar är breddtravet. Det är väl iofs bra dagar att göra familjedag av det, men det blir ju svårt för barnen att skaffa sig idoler som de följer i livet, för det är sällan de som tävlar i breddloppen sedan förekommer i resultatlistor och i media.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-04, 18:34   #1327
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Boom boom


LunchV4: 12:15
VardagsV65: 19:00
V75: 14:30
SöndagsV65: 14:30

Punkt och inte så svårt.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-04, 18:43   #1328
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57052
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag kan bara konstatera att med starttid 16:20 så inkräktar travet alldeles för mycket på min kvalitetstid med familj, släkt och vänner under lördagskvällarna. Jag kan dock leva med det om det är fler som vill ha senare starttid än tidig. Att komma och tro att travet skall anpassa sig efter enbart mig är naivt.

Däremot undrar jag verkligen över den senare starttiden på söndagarna också. För den som har yngre barn blir det ingen tid alls att introducera travet för dem. Vardagskvällar är för sent, lördagarna är allt annat än barnvänliga, och med det senare upplägget på söndagarna är det i senaste laget om det är skola dagen efter.

Kvar är breddtravet. Det är väl iofs bra dagar att göra familjedag av det, men det blir ju svårt för barnen att skaffa sig idoler som de följer i livet, för det är sällan de som tävlar i breddloppen sedan förekommer i resultatlistor och i media.
Ja. Väldigt lite reaktioner på sena starttider andra dagar. Söndagarna gick från 14 till 15 och nu till 16.10 för första start på huvudspelet. Onsdagarna sedan express kom från 19-19.30 till 20.30 och övriga dagar har flyttats fram knappt en halvtimme. Moderna tidens människor har senare vanor. Ur den synvinkeln logiskt. Se på livsmedelshandeln. Alla nästan öppet till 21 och 7 dagar i veckan. Det vore otänkbart för inte så många år sedan. Personligen tycker jag det är klockrent med V75 på sommarhalvåret. Ok på vinterhalvåret . Däremot alldeles för sena starttider på söndagar och onsdagar.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-04, 23:28   #1329
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Intressanta är ur sportens synpunkt , är lönsamheten så god med senarelagda starttider att det motiverar sportens kostnader?
Jag lägger mig inte i vad som passar mig personligen, enär jag är är professionell och lever på spel, således anpassar mig oavsett tidpunkt och står helt utanför diskussionen oavsett sida.
Men är det verkligen omsättningshöjande?
Gynnar det banpublik
Ökar det hästägandet och intresset för hästarna?

Grundläggande för diskussionen bör till syvende och sist vara om det ökar prismedel?
Eller är jag helt ute och cyklar?
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-05, 05:17   #1330
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Intressanta är ur sportens synpunkt , är lönsamheten så god med senarelagda starttider att det motiverar sportens kostnader?
Jag lägger mig inte i vad som passar mig personligen, enär jag är är professionell och lever på spel, således anpassar mig oavsett tidpunkt och står helt utanför diskussionen oavsett sida.
Men är det verkligen omsättningshöjande?
Gynnar det banpublik
Ökar det hästägandet och intresset för hästarna?

Grundläggande för diskussionen bör till syvende och sist vara om det ökar prismedel?
Eller är jag helt ute och cyklar?
Du är inte ute och cyklar alls. För alla aktiva finns idag en beräkning där man måste ställa intäktsmöjligheter mot kostnader.

Jag vill dessutom tala lite om arbetstidslagen.
Den talar om att man bör ha 11 timmars sammanhängande vila varje dygn, och att arbete mellan midnatt och 05:00 skall undvikas i möjligaste mån. Man skall ha 36 timmars sammanhängande veckovila som i möjligaste mån förläggs till veckoslut.

Det är ganska många inom travet vars arbetssituation är sådan att man inte alls kommer i närheten av det här. Det borde också dras fram i ljuset. Jag är övertygad om att vi snabbt närmar oss en punkt där trav är ett skällsord på arbetsmarknaden. Där ingen som har en chans att få något annat vill jobba, för att det är för dåliga villkor.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-05, 10:57   #1331
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

Varför har Sverige så slappa kvalregler

Lopp 10 på Mantorp igår vanns av Wordie Hanover /Örjan / Walmann

den sista starten var ett kvallopp i Maj förra året på Meadowlands.

Hur i helskotta kan man få starta på de prestationerna i ett vanligt lopp.

Finns väl ingen möjlighet att som spelare bedöma den hästen!!

Är det för mycket begärt att kräva kvallopp innan start i Sverige.

Färske Eliloppsvinnaren krävdes det kval på i USA innan Magic Tonight fick starta i USA
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-05, 14:33   #1332
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Varför har Sverige så slappa kvalregler

Lopp 10 på Mantorp igår vanns av Wordie Hanover /Örjan / Walmann

den sista starten var ett kvallopp i Maj förra året på Meadowlands.

Hur i helskotta kan man få starta på de prestationerna i ett vanligt lopp.

Finns väl ingen möjlighet att som spelare bedöma den hästen!!

Är det för mycket begärt att kräva kvallopp innan start i Sverige.

Färske Eliloppsvinnaren krävdes det kval på i USA innan Magic Tonight fick starta i USA
Kvallopp är inte till för spelarnas skull. De flesta kan du dessutom inte se såvida du inte är på plats, så har svårt att förstå ditt resonemang.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-05, 16:44   #1333
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Varför har Sverige så slappa kvalregler

Lopp 10 på Mantorp igår vanns av Wordie Hanover /Örjan / Walmann

den sista starten var ett kvallopp i Maj förra året på Meadowlands.

Hur i helskotta kan man få starta på de prestationerna i ett vanligt lopp.

Finns väl ingen möjlighet att som spelare bedöma den hästen!!

Är det för mycket begärt att kräva kvallopp innan start i Sverige.

Färske Eliloppsvinnaren krävdes det kval på i USA innan Magic Tonight fick starta i USA
Jag tycker att ett kvallopp är ganska intetsägande, även om jag sett det. Det är också rätt så fördyrande.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-05, 18:37   #1334
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tycker att ett kvallopp är ganska intetsägande, även om jag sett det. Det är också rätt så fördyrande.
Håller med. Självklart ska ostartade hästar gå kvallopp, men efter det ser jag ingen större mening. Man vet ju att de kan springa och bete sig då.

Tiden säger inget och även om hästen skulle se jättefin ut i kvalet är det ingen garanti för att den gör det i första starten därefter.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-05, 22:01   #1335
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Du är inte ute och cyklar alls. För alla aktiva finns idag en beräkning där man måste ställa intäktsmöjligheter mot kostnader.

Jag vill dessutom tala lite om arbetstidslagen.
Den talar om att man bör ha 11 timmars sammanhängande vila varje dygn, och att arbete mellan midnatt och 05:00 skall undvikas i möjligaste mån. Man skall ha 36 timmars sammanhängande veckovila som i möjligaste mån förläggs till veckoslut.

Det är ganska många inom travet vars arbetssituation är sådan att man inte alls kommer i närheten av det här. Det borde också dras fram i ljuset. Jag är övertygad om att vi snabbt närmar oss en punkt där trav är ett skällsord på arbetsmarknaden. Där ingen som har en chans att få något annat vill jobba, för att det är för dåliga villkor.
Ja jag har en närstående som jobbar som hästskötare, normalt arbete för henne ser ut ungefär så här:
mån-fre 04:30-17:00 med 30-45m lunch och med tur hinns 15m rast med.
var 4e vecka jobbas även helgen dvs 5-6h lör och sön vilket då gör att hon jobbar 7+5 dagar utan ledighet. Sen tillkommer ju alltid en del resor till travbanor när det är startdags för passhästarna.

Man måste nog älska hästar och hästsport rätt mycket för att stå ut med det. Frågan är när det kommer ta slut på dessa "tokstollar".
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td