Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-30, 22:14   #1471
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Jag tror du fattar. Det här om att man alltid ska tävla för bästa möjliga placering.
Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
För att spelare i längden kräver att man försöker om det är spel inblandat. Det är en av de mer väsentliga sakerna som skiljer vadslagning på hästar från Lotto-bollar. Om behållningen av spelet inte hamnade hos sporten ifråga skulle man kanske kunna förstå om de inte brydde sig, men här är det ju sportens eget spelbolag som säger att det skall arrangeras spel på vem som kommer sjua.
Örjan kommer lägga sig tredje inner med en storfavorit om han så känner för det och amatörerna kommer göra vad de kan för att få med sig en matlapp eller fega och släppa spets till en namnkunnigare och mer bestämd kusk med sina favoriter. Precis som det varit i all evig tid. Och de där sanningarna handlar ändå mest om de allra första placeringarna. Att spelare ska ha något reellt inflytande över hur de kommer köra för att knipa sjättepriset bara för att det finns en obskyr spelform som har med den att göra är bara långsökta fantasier.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-30, 22:51   #1472
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Örjan kommer lägga sig tredje inner med en storfavorit om han så känner för det och amatörerna kommer göra vad de kan för att få med sig en matlapp eller fega och släppa spets till en namnkunnigare och mer bestämd kusk med sina favoriter. Precis som det varit i all evig tid. Och de där sanningarna handlar ändå mest om de allra första placeringarna. Att spelare ska ha något reellt inflytande över hur de kommer köra för att knipa sjättepriset bara för att det finns en obskyr spelform som har med den att göra är bara långsökta fantasier.
Kan bara hålla med. Bland alla ogenomtänkta spelformer som ATG hittat på genom åren så måste det här vara det i särklass mest korkade.

Säg inte det. Kriminellt skräp har tvättat pengar inom travet i alla tider och med sådana här bisarra spelformer så blir det ännu lättare känns det som.

ATG behöver säkerligen styra upp saker och ting och straffa de som vägrar kämpa för bästa placering annars kan de räkna med klagomål från småspelarna och media. Och de som driver för hårt lär säkerligen också straffas. Man sätter kuskar, tränare och måldomare i en jäkla rävsax. Djurskydd och spelsäkerhet har man nedprioriterat rejält den här gången. Fräscht!
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 10:55   #1473
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 72
Sharp$: 1273
Standard

Vet inte vilket omsättningsmål har satt upp men för topp sju men relativt sett gissar jag på en flopp. Ett puttrande spel som accelererar rejält efter 3-4 veckors jack.

35% spelavdrag på ett enloppsspel tycker jag är rent chockerande. Hur tänkte dom där? Vem bestämmer ett spelavdrag på ett nytt spel? Staten?

Självklart ett teoretiskt oerhört svårt spel. Men är det nån som har koll på den faktiska svårighetsgraden på tolv hästar?

Borde hursom vara ett fantastiskt spel att reducera på. Ja, om det nu inte är FÖR svårt.
addictedtoraw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 11:07   #1474
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av addictedtoraw Visa inlägg
Vet inte vilket omsättningsmål har satt upp men för topp sju men relativt sett gissar jag på en flopp. Ett puttrande spel som accelererar rejält efter 3-4 veckors jack.

35% spelavdrag på ett enloppsspel tycker jag är rent chockerande. Hur tänkte dom där? Vem bestämmer ett spelavdrag på ett nytt spel? Staten?

Självklart ett teoretiskt oerhört svårt spel. Men är det nån som har koll på den faktiska svårighetsgraden på tolv hästar?

Borde hursom vara ett fantastiskt spel att reducera på. Ja, om det nu inte är FÖR svårt.
Har inte sett vad radpriset ska vara. Har atg gått ut med det. Stor skillnad om det är 1 eller 5 kr per komb.

Alla vet ju hur svårt det är att sätta en rak trio, dvs räkna ut vem som ska bli etta, tvåa och trea i rätt ordningsföljd.

1
2
3
4,5,6,7,8,9,10,11,12
4,5,6,7,8,9,10,11,12
4,5,6,7,8,9,10,11,12
4,5,6,7,8,9,10,11,12

Ska man sen heltäcka de andra fyra platserna så blir det ju ändå inte billigt precis. Blir väl över 3000 tänkbara komber även om man chansar på vilka som kommer bland de tre i rätt ordningsföljd. Med 5 kr insats blir det i så fall över 15 000 kr i insats och sådana spelkassor har väl vara betaltjänsterna.

Börjar man chansa ännu mer för att få ner kostnaden, t ex vilka som ska bli 1-5 i rätt ordningsföljd är ju sannolikheten att lyckas närmast obefintlig.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 11:21   #1475
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Atg måste ha tänkt på kostnaden för top7.
Börjar man lansera spel som kostar mer än 200 kr får man svårt att attrahera folk, så de bör ha låg radavgift.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 12:41   #1476
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Utifrån några hypotetiska antaganden kring Top 7 kan man ju räkna på vinstmöjligheterna:

- Radpris 1:- eftersom antalet kombinationer ligger närmast V64/V65.
- 25% av utdelningen i lägsta (och högsta) vinstgruppen, 12,5% i övriga fyra, utifrån hur V64, V75 och V86 fungerar.
- Alla hästar har lika stor chans att hamna på vilken plats som helst.

1 rad av 132 kommer då att vinna i den lägsta vinstgruppen och kan med ovanstående antaganden kvittera ut 21:-.
Samma spel på Tvilling skulle ge 52:-, trots att sannolikheten att vinna i teorin är den dubbla.

1 rad av 1320 kommer då att vinna i den näst lägsta vinstgruppen och kan med ovanstående antaganden kvittera ut 107:-.
Samma spel på Trio skulle ge 924:-.

Tvilling och Trio saknar ju möjlighet att vinna de riktigt stora pengarna, men även om man har 7 rätt med ovanstående antaganden skulle vinsten "bara" bli 648 648:-

Jag räknar med snabba påpekanden om jag gjort några misstag i beräkningarna... ;-)
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 13:47   #1477
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Lite skvaller säger att man diskuterat ett radpris på 7 kronor. Jag tror 1kr är alldeles för lågt om man vill få till miljonvinster. 5kr eller 10kr är också tänkbara insatser.

Som jämförelse så kostar Quinté €2 per rad i Frankrike. Norge spelar Quinté i samma pool, och norrmännen betalar 20kr per rad, med möjlighet att spela en halv och en kvarts rad också.

1
2, 3
2, 3
4, 5, 6, 7, 8
4, 5, 6, 7, 8
4, 5, 6, 7, 8
4, 5, 6, 7, 8
= 240 rader

1
2, 3
2, 3
4, 5, 6
4, 5, 6
7, 8
7, 8
= 24 rader
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 14:24   #1478
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Lite skvaller säger att man diskuterat ett radpris på 7 kronor. Jag tror 1kr är alldeles för lågt om man vill få till miljonvinster. 5kr eller 10kr är också tänkbara insatser.

Som jämförelse så kostar Quinté €2 per rad i Frankrike. Norge spelar Quinté i samma pool, och norrmännen betalar 20kr per rad, med möjlighet att spela en halv och en kvarts rad också.

1
2, 3
2, 3
4, 5, 6, 7, 8
4, 5, 6, 7, 8
4, 5, 6, 7, 8
4, 5, 6, 7, 8
= 240 rader

1
2, 3
2, 3
4, 5, 6
4, 5, 6
7, 8
7, 8
= 24 rader
Alltså....om man kan spela "kvarts-rad" så är grundradpriset inte 20kr utan 5kr. De som spelar med 20kr/rad spelar x4.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 14:50   #1479
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Alltså....om man kan spela "kvarts-rad" så är grundradpriset inte 20kr utan 5kr. De som spelar med 20kr/rad spelar x4.
Ja, men så uttrycker sig inte norska Rikstoto. Jag har försökt ta reda på om fransmännen kan spela kvarts/halvrad, men det inte ut som det. Dock är min franska helt genomusel, så jag kan ha missförstått något.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 14:59   #1480
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ja, men så uttrycker sig inte norska Rikstoto. Jag har försökt ta reda på om fransmännen
kan spela kvarts/halvrad, men det inte ut som det. Dock är min franska helt
genomusel, så jag kan ha missförstått något.
Flex-Sjunne?

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2016-05-31 klockan 15:01.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 18:26   #1481
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ja, men så uttrycker sig inte norska Rikstoto. Jag har försökt ta reda på om fransmännen kan spela kvarts/halvrad, men det inte ut som det. Dock är min franska helt genomusel, så jag kan ha missförstått något.
Hehe. Det är väl lite skitsamma hur de uttrycker sig? Det lägsta priset man kan spela per rad är grundradpriset.

Alltid.

Om det bara gäller norrmännen så har de fått en julklapp enligt mig. Är ju en ENORM fördel att kunna spela med lägre radpris på de svårare raderna. T o m spelproffsen gillar ju spela tillsammans med andra ( vilket är ett sätt att sänka radpriset ).
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 18:47   #1482
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

tog bort mitt svammel.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!

Senast redigerad av putte64 den 2016-06-01 klockan 07:54.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-01, 09:26   #1483
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Lite skvaller säger att man diskuterat ett radpris på 7 kronor. Jag tror 1kr är alldeles för lågt om man vill få till miljonvinster. 5kr eller 10kr är också tänkbara insatser.

Som jämförelse så kostar Quinté €2 per rad i Frankrike. Norge spelar Quinté i samma pool, och norrmännen betalar 20kr per rad, med möjlighet att spela en halv och en kvarts rad också.
Från ATGs perspektiv låter 7:- som ett lämpligt radpris. Med en omsättning på drygt tio miljoner skulle då rent statistiskt någon sätta 7 rätt var fjärde gång. I praktiken lär det ju bli oftare, men det finns fortfarande goda möjligheter att bygga upp dubbel- och t o m trippeljackpottar och skapa spelhysteri.
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-01, 09:40   #1484
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Från ATGs perspektiv låter 7:- som ett lämpligt radpris. Med en omsättning på drygt tio miljoner skulle då rent statistiskt någon sätta 7 rätt var fjärde gång. I praktiken lär det ju bli oftare, men det finns fortfarande goda möjligheter att bygga upp dubbel- och t o m trippeljackpottar och skapa spelhysteri.
Frågan är bara var gränsen går för antal spelformer på lördagen för att spelarnas kassor ska räcka till ? Först är det V4, sedan, lunchdubbel, V75 och nu även ett boostnummer som ska köpas, V5 och därefter det nya spelet då där 1-7 i mål i avd 5 ska hittas innan dd spelet tar över i loppet efter.

Skulle detta nya spel verkligen generera omsättningar på 10 mkr så är det kanske rimligt att anta att en hel del av dom insatserna kommer tas från andra spelformer.

Det omsattes väl 360 mkr under elitloppshelgen lörd-sönd. Spelavdrag och jackpot på söndagen innebar att spelarkollektivet förlorade långt över 100 mkr. Ju högre omsättning, ju mer pengar förlorar spelarkollektivet. Skulle detta spel få en omsättning på 10 mkr i genomsnitt varje lördag utan att det drabbar andra spelformer så innebär det ju samtidigt att spelarkollektivet varje lördag förlorar ytterligare 3,5 mkr med 35 procents spelavdrag. Var går gränsen för hur mycket svenska folket är beredda att spela bort på trav ?
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-01, 09:52   #1485
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag blir chockad om omsättningen på Top7 konstant kommer ligga över 1 mille.
Kanske i början med mycket reklam, men knappast länge till.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td