Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-03-15, 17:58   #1276
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Fortsätter att se katastrofalt tunt ut i startlistorna i söder.


Så här kan det inte fortsätta.

Lite komiskt är att samma dag har Hagmyren årspremiär. Man kör där breddtrav på söndag förmiddag och de flesta loppen sprängfulla med fler reserver än hästar som kom med.

Satsningarna på bredden verkar ha gett resultat redan. Men man kan ju inte ha sådana lopp på de stora spelen så verkligen ett dilemma.
Tränarna anpassar sig, precis som det var tänkt med det ljusa anmälningssystemet. Finns det inga vettiga chanser att tjäna pengar så låter man bli att resa iväg. Med 35 i förstapris, och 17,5 i andra så är det de två främsta som kan se fram emot någon utdelning. Resten är lite resebidrag, och så finns ju alltid risken för galopp, bli fast invändigt eller fastna bakom en trött.

Det är dock inte bara anmälningssystemet som är med och stjälper. V86 Xpress kommer ju på besök var och varannan vecka med förhöjda prispengar, och då är väl V64 med högst ordinära prispengar inte så intressant längre. När det sedan betalas ut transportbidrag till V75 så åker man hellre dit och tävlar om OK pengar och mindre risk, i alla fall om man har en häst som duger. Hästägarna ställer krav på att det måste bli lite bättre balans mellan utgifter och intäkter.

Ytterligare en faktor är att ST har ett belöningssystem för banor som fyller sina lopp med många hästar. Det gör att man lockar med breda proppar och prisskalor. Det är ju ingen hejd på hur många 15-hästarslopp det körs. Om man nöjde sig med 12 hästar skulle det bli fler hästar över till de andra loppen.

En sak till. Breddlopp skall köras för hästar som inte kommer med. Att Halmstad kör breddlopp på lördag är rätt galet med tanke på hur det ser ut i loppen i söder. Lägg in breddloppen i kalendern med en veckas varsel när det behövs, dvs när det börjar bli många tvångsstrukna. Nu planerar man ju för breddloppen upp till ett år i förväg, och så kör man vare sig man behöver eller ej.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 18:04   #1277
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5152
Standard

Olle du glömde beskriva dagens, tisdag 15, Jägersrofält ?

För många tävlingar Hd Kr J , riksspel varannan dag funkar inte, möjligen sommarmånaderna.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-16, 09:15   #1278
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Olle du glömde beskriva dagens, tisdag 15, Jägersrofält ?

För många tävlingar Hd Kr J , riksspel varannan dag funkar inte, möjligen sommarmånaderna.
Jag har skrivit om Jägersro också.

Nästa tisdag V64 tävlingar på Axevalla med Jägersro som saxbana.

4 av 6 lopp som är tänkta som V64 lopp på Axevalla halvfulla och i det femte krävdes 20 poäng för att komma med. Ett av loppen fylldes precis.

På Jägersro inget lopp fullt om jag såg rätt.

Lunchtrav i Östersund samma dag. Där fylldes loppen men tyvärr i stort sett bara med skräphästar med max några hundra startpoäng.

Jag vill inte minnas att det var så illa förra året i mars.......
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-17, 09:04   #1279
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Nästa onsdag xpresstrav på Åby/Solvalla. Man lyckades i princip fylla loppen, men det var inte mycket mer, och inte direkt att man hoppade i taket när man såg anmälningslistorna. Det är dock hård konkurrens om hästarna i Mellansverige nästa vecka med dubbla V75 omgångar på fredagen i Karlstad och på söndagen i Borlänge. Onsdag xpress och V75 har ju propositioner som innebär konkurrens om hästarna i samma klasser. I morgon är det sista anmälningsdag till långfredagens V75a i Karlstad och på söndag till Borlänge. Hoppas det blir fina lopp för påskhelgen har i alla fall jag äntligen tid att kolla på trav så mycket jag önskar.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-17, 10:35   #1280
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Nästa onsdag xpresstrav på Åby/Solvalla. Man lyckades i princip fylla loppen, men det var inte mycket mer, och inte direkt att man hoppade i taket när man såg anmälningslistorna. Det är dock hård konkurrens om hästarna i Mellansverige nästa vecka med dubbla V75 omgångar på fredagen i Karlstad och på söndagen i Borlänge. Onsdag xpress och V75 har ju propositioner som innebär konkurrens om hästarna i samma klasser. I morgon är det sista anmälningsdag till långfredagens V75a i Karlstad och på söndag till Borlänge. Hoppas det blir fina lopp för påskhelgen har i alla fall jag äntligen tid att kolla på trav så mycket jag önskar.
De bästa hästarna återfinns i kvallistorna, apropå nästa onsdag. Digital Ink och Solvato!
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-18, 22:02   #1281
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Finns gott om dåliga hästar i södra Sverige också. Halmstads breddtrav i morgon måste vara bland det sämsta som körts i södra Sverige på mycket länge rent sportsligt. Hade ju annars varit ett trevligt alternativ för oss som inte har koll på travet i Norge.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-18, 23:25   #1282
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Finns gott om dåliga hästar i södra Sverige också. Halmstads breddtrav i morgon måste vara bland det sämsta som körts i södra Sverige på mycket länge rent sportsligt. Hade ju annars varit ett trevligt alternativ för oss som inte har koll på travet i Norge.
Ja, det var sannerligen inga färgglada startlistor. V5:an är ändå av nästan acceptabel kvalité men de sex loppen som leder upp till den spelformen är sanslöst dåliga. Skulle verkligen vilja höra motiveringen till att man kör elva lopp på lunchen när det är breddtrav. Räknade ut att man delar ut över 320 000 kr i de elva loppen. Startande är drygt 120 hästar varav 2 st (!) har vunnit lopp hittills i år. Hur i allsin dar kan detta vara motiverat? Jag är ingen expert på travpolitiken, men fattar ingenting här.

Kan någon dessutom förklara för mig varför vissa lopp har prisskalor som inkluderar alla startande? Jag antar att breda prisskalor är en av grundvalarna i breddtrav men känns poänglöst när ett lopp till exempel har åtta startande där den sämst placerade hästen får en femtedel så mycket i prissumma som vinnaren. Det är ju i princip gratis pengar (2000 kr - startavgift) för den som har en travhäst som gjort ett godkänt kval och kan ta sig runt banan.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-19, 11:37   #1283
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Ja, det var sannerligen inga färgglada startlistor. V5:an är ändå av nästan acceptabel kvalité men de sex loppen som leder upp till den spelformen är sanslöst dåliga. Skulle verkligen vilja höra motiveringen till att man kör elva lopp på lunchen när det är breddtrav. Räknade ut att man delar ut över 320 000 kr i de elva loppen. Startande är drygt 120 hästar varav 2 st (!) har vunnit lopp hittills i år. Hur i allsin dar kan detta vara motiverat? Jag är ingen expert på travpolitiken, men fattar ingenting här.

Kan någon dessutom förklara för mig varför vissa lopp har prisskalor som inkluderar alla startande? Jag antar att breda prisskalor är en av grundvalarna i breddtrav men känns poänglöst när ett lopp till exempel har åtta startande där den sämst placerade hästen får en femtedel så mycket i prissumma som vinnaren. Det är ju i princip gratis pengar (2000 kr - startavgift) för den som har en travhäst som gjort ett godkänt kval och kan ta sig runt banan.
Om det vore gratis att hålla sig med en travhäst som gjort ett godkänt kval och kan ta sig runt. Och ha all utrustning och ta med allt detta till banan och tillbaka och betala någon som kör. Ja då skulle din enkla uträkning stämma ganska bra.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-19, 11:58   #1284
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Om det vore gratis att hålla sig med en travhäst som gjort ett godkänt kval och kan ta sig runt. Och ha all utrustning och ta med allt detta till banan och tillbaka och betala någon som kör. Ja då skulle din enkla uträkning stämma ganska bra.
Haha, jag vet men ändå. Man ska inte få pengar för att komma sist. Det är min åsikt iallafall, oavsett om det gäller breddtrav eller inte.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-19, 13:49   #1285
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Haha, jag vet men ändå. Man ska inte få pengar för att komma sist. Det är min åsikt iallafall, oavsett om det gäller breddtrav eller inte.
Det tycker inte jag heller. Men det händer även i många lopp som inte blir fyllda med betydligt högre prispengar. Ibland räcker det med att undvika att galoppera så får man en rätt så fin slant. På Solvalla i onsdags i Lopp 2 var alla som undvek att diskas garanterade minst 5.500kr. I lopp 4 var det 9 hästar som tampades om 8 priser. 50 papp i förstapris, 5.500kr till åttan.

Det är inget unikt problem för breddtravet, utan ett faktum när loppen inte blir fyllda.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-19, 14:48   #1286
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det tycker inte jag heller. Men det händer även i många lopp som inte blir fyllda med betydligt högre prispengar. Ibland räcker det med att undvika att galoppera så får man en rätt så fin slant. På Solvalla i onsdags i Lopp 2 var alla som undvek att diskas garanterade minst 5.500kr. I lopp 4 var det 9 hästar som tampades om 8 priser. 50 papp i förstapris, 5.500kr till åttan.

Det är inget unikt problem för breddtravet, utan ett faktum när loppen inte blir fyllda.
Precis, och det borde inte vara så. Helt för mycket prispengar som delas ut på fel ställen och som hade behövts på andra ställen.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-20, 08:58   #1287
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Hittade denna sida för gratis reducering av travsystem mm.
Måste vara ett jättelyft för de som intr redan har ett betalprogram.
http://www.speltjanst.se/
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+20)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-20, 09:28   #1288
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37639
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Hittade denna sida för gratis reducering av travsystem mm.
Måste vara ett jättelyft för de som intr redan har ett betalprogram.
http://www.speltjanst.se/
OBS! Endast gratis de tre första månaderna vid travreducering.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-20, 10:06   #1289
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5152
Standard

vadå
Copema kostar 100 kr per år - det är mindre än vad inlämningsavgiften är i totomat !! har man inte råd med det programmet kanske man skall spela DD tvilling trio , inte de stora riksspelen med reducerade system

Visst det finns mer avancerade program för reducering men det stora flertalet tippar inte för så stora belopp att de har nytta av de mer avancerade varianterna alternativt har inte kunskap att sätta upp vettiga reduceringsregler, det är lätt att reducera bort sig

men A och O är att ranka rätt, gardera o spika rätt lopp,

Själv kör jag poäng, sedan med "effekthästar" där tex 2 av 5 eller 1 av 3 skall vinna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+5)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-23, 10:29   #1290
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

V86 nästa onsdag. Då kommer alla prata om Nuncios årsdebut. Dock blev det inte mycket att hurra över i övrigt. Total katastrof får man väl kalla anmälningarna till V86 loppen på Bergsåker som nu kommer lyfta in flera ramlopp på V86 och därmed försämra den sporsliga klassen radikalt.

Anmälningar till Bergsåkers fyra V86 lopp nästa onsdag

Norrlands Grand Prix: 5 hästar
Norrlands elitserie: 7 hästar, varav en med 144 poäng
Stayerloppet med 15 platser: 9 anmälda, varav 4 chanslösa med 0-17 poäng
Kallblodsloppet: Blev precis fullt. Därmed också väldigt ojämnt. 10 av 15 ser chanslösa ut.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td