Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-07-28, 19:17   #2536
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Såg i Travrondens liveuppdatering inför V75 att Daniel Redén bojkottar Travronden. Vad beror detta på? Har man skrivit något "olämpligt" om Propulsion?
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-30, 23:03   #2537
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1249
Standard

Tvåhundra miljoner på inköp av hästar och bolaget i skatteparadis Cypern, blir det så dom blir tvungen att att betala tillbaka i Propulsion ärendet så verkar det ju finnas pengar i alla fall.

https://www.expressen.se/dinapengar/...v-kronofogden/
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-30, 23:18   #2538
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ja det drabbar ju ingen fattig om man resonerar på det viset såklart. Och det gäller väl de flesta hästägare, ganska få som står och faller på ruinens brant på hur bra hästarna går. En lyxhobby.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Frasse77 (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 14:49   #2539
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Tvåhundra miljoner på inköp av hästar och bolaget i skatteparadis Cypern, blir det så dom blir tvungen att att betala tillbaka i Propulsion ärendet så verkar det ju finnas pengar i alla fall.

https://www.expressen.se/dinapengar/...v-kronofogden/
Det är ju inte bara hästar som köpts, bolaget redovisar ett eget kapital på 109Mkr eftersom man köpt fastigheter och liknande också. Men visst finns det pengar, och visst skulle travsporten vara några snäpp roligare om det inte var så väldigt mycket dirty money i den.

Flera av de stora hästägarna i Sverige har en massa pengar offshore som får finansiera deras travverksamhet.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 15:27   #2540
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Ja det är ingen en slump att många stor företag och mångmiljonärer sysslar med hästsport verksamhet som ägs av utländska bolag. Ett ganska vanligt sätt att göra mörka pengar vita. Och undvika den där tråkiga skatten som i synnerhet rika människor avskyr.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 16:42   #2541
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1249
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det är ju inte bara hästar som köpts, bolaget redovisar ett eget kapital på 109Mkr eftersom man köpt fastigheter och liknande också. Men visst finns det pengar, och visst skulle travsporten vara några snäpp roligare om det inte var så väldigt mycket dirty money i den.

Flera av de stora hästägarna i Sverige har en massa pengar offshore som får finansiera deras travverksamhet.
Sant så är det ju att det var mer än hästar som köptes, och som du säger dom har ett stort eget kapital. På ngt sätt var ju Berner och dom på sin tid ngt liknande, men dom visste ju tillslut åker dom dit. Men dagens upplägg är ju chansen minimal med dessa upplägg att dom åker fast.

Så är det ju att om man kollar på Sverige så är det ju som du säger att dom "stora" har sina huvudbolag offshore, och jag förstår dom att hålla på med detta är inte billigt. Köper du då dom bästa stammarna och flera stycken är det svårt och finansiera det med ett litet bolag skrivet i Sverige.

Många som i alla fall jag pratar med förstår inte att idag är det flera gånger svårare och få en häst och gå ihop, än vad det var förr när allt blir dyrare och prispengarna inte räcker till. (gnäll från min sida och lite nostalgi när en matlapp täckte månaden)

Så i min mening som hästägare var det bättre förr, men samtidigt får man fram en topphäst idag, så blir det ju jackpott. Men svårt att slås på auktioner när du möter personer med obegränsad plånbok.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 16:46   #2542
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4111
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Sant så är det ju att det var mer än hästar som köptes, och som du säger dom har ett stort eget kapital. På ngt sätt var ju Berner och dom på sin tid ngt liknande, men dom visste ju tillslut åker dom dit. Men dagens upplägg är ju chansen minimal med dessa upplägg att dom åker fast.

Så är det ju att om man kollar på Sverige så är det ju som du säger att dom "stora" har sina huvudbolag offshore, och jag förstår dom att hålla på med detta är inte billigt. Köper du då dom bästa stammarna och flera stycken är det svårt och finansiera det med ett litet bolag skrivet i Sverige.

Många som i alla fall jag pratar med förstår inte att idag är det flera gånger svårare och få en häst och gå ihop, än vad det var förr när allt blir dyrare och prispengarna inte räcker till. (gnäll från min sida och lite nostalgi när en matlapp täckte månaden)

Så i min mening som hästägare var det bättre förr, men samtidigt får man fram en topphäst idag, så blir det ju jackpott. Men svårt att slås på auktioner när du möter personer med obegränsad plånbok.
Som köpa en triss lott. Väldigt få höga vinster. Det är övriga som betalar kalaset. Nöjd att få gå tillbaka o få en ny lott
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 19:16   #2543
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4764
Standard

Kan någon hjälpa en helt talanglös gubbe - jag försöker hitta hur jag kan ”gå ur” ett lag på ATG- tillsammans? Jag hittar fan inte hur jag ska göra, men som sagt - jag ör talanglös när det gäller tekniska saker.
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 19:18   #2544
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bullo Visa inlägg
Kan någon hjälpa en helt talanglös gubbe - jag försöker hitta hur jag kan ”gå ur” ett lag på ATG- tillsammans? Jag hittar fan inte hur jag ska göra, men som sagt - jag ör talanglös när det gäller tekniska saker.
När du har klickat in på laget så finns det en pil precis till höger om lagnamnet, klicka på pilen så kommer det upp info när lagets skapades och när du gick med i laget under där kan du klicka på "Gå ur laget"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bullo (+30)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 19:18   #2545
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 138
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bullo Visa inlägg
Kan någon hjälpa en helt talanglös gubbe - jag försöker hitta hur jag kan ”gå ur” ett lag på ATG- tillsammans? Jag hittar fan inte hur jag ska göra, men som sagt - jag ör talanglös när det gäller tekniska saker.
Klicka på pilen bredvid lagnamnet så har du alternativet där
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 19:24   #2546
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4764
Standard

Tackar, nu har jag lyckats gå ur de lag som inte är ”butiker” och ligger kvar på tillsammans, hur gör jag för att gå ur ex Hedlunds? Där hittar jag inte ”pilen”
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 19:27   #2547
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bullo Visa inlägg
Tackar, nu har jag lyckats gå ur de lag som inte är ”butiker” och ligger kvar på tillsammans, hur gör jag för att gå ur ex Hedlunds? Där hittar jag inte ”pilen”
Den är dock lite klurigare, jag själv är inte med i nåt butikslag...
Men om du via atg.se/butiker så är kanske hjärtat rött på de lagen du är medlem i prova att trycka på hjärtat så borde de försvinna från "dina lag"...

Högst oklart om detta är rätt dock...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bullo (+30)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 19:36   #2548
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4764
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Den är dock lite klurigare, jag själv är inte med i nåt butikslag...
Men om du via atg.se/butiker så är kanske hjärtat rött på de lagen du är medlem i prova att trycka på hjärtat så borde de försvinna från "dina lag"...

Högst oklart om detta är rätt dock...
Så gjorde man, tackar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+30)
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-01, 15:22   #2549
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Edit: Postade i fel tråd.

Senast redigerad av Kgrh den 2020-08-01 klockan 23:14.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 18:54   #2550
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Är det inte ganska magstarkt av SVS att låta folk spela på Propulsion som vinnare av elitloppet 2021

75 ggr som vinnare och 20 ggr om Propulsion tar plats.

Mår lite illa när jag ser detta.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+25)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td