|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 Romme jackpotomgång
5 Navigator Sib fast med krafter senast
2.9 Dags för Hultmans nu? 2 Occhione Jet Inga Hugo Åbergs-motståndare nu alla tolv olösligt 5 Paparazzi starkast över lång distans 2.3 Stig H: s häst utmanar 2.4.5.7.8.12 Westholm får gärna skrälla 144kr Senast redigerad av spalato den 2014-08-19 klockan 03:15. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Känns som det är värt att vänta tills SMHI bestämt sig för om det blir regn eller inte...oddsen för att man ska ha ett klart besked innan lördag klockan 14 är rätt högt
|
|
|
|
#3 |
|
avd1 narold vox
avd2 dimaond river avd3 bon frecia avd4 Exeed em avd5 buba boko avd6 emmet brown avd7 mellby vargtass lite hästar som snurrar i mina tankar vad tror ni om vinstchanserna för dessa?? |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Stannar Julio De Lux under 10 blir det spik!
|
|
|
|
#5 |
|
Någon som vet om 1:an i första kan öppna? Isåfall är det ju en solklar vinnare.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8442Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Av det jag sett kan den öppna hyfsat, men jag tror ändå den får svårt att svara 3,4,8 om någon av dem laddar.
Mitt tips är alltså att den inte håller spets, men det är alltid lite svårt att säga hur den öppnar med ny kusk.
|
|
|
#8 |
|
Sharp$: 8442Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Helt magisk omgång.
Massor med kanoner under 10% och jackpot. Med lite flyt tar jag potten
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
Vad tror du om Julio De Luxe?
|
|
|
|
#10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Här är min första tanke på att spika (om man nu vill hoppa över Occhione Jet och Al Dente, det är ju jackpot!). Tyvärr har Expressen också valt att spika honom, men det tror jag inte spelar så stor roll med två så stora spikar att välja på, dessutom finns ju Goop i V75:2 och Takter i V75:1 som alternativ!
V75:5 Häst nr 4 "Lucky Luke Zens trivs även han över distansen och han utmanade Poker Kronos för tre starter sedan. Här lär det bli ett offensivt upplägg och det kan bli ledningen efter en bit av loppet. Det bir dessutom barfota runt om och jänkarvagn den här gången."
Även en blind höna...går in i väggen! Senast redigerad av hugotheboss den 2014-08-21 klockan 17:06. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Om Al Dente inte blir 95%are så spikar jag! Bara galopp emot.
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Den funderar jag också på att spika, och faktiskt av samma skäl.
![]() Citat:
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#15 |
|
Känns som det är läge för ett system med krav på många A-hästar typ 3 av 5. Inte så kul om man siktar på att ro hem jackpoten, men det finns många bra spikalternativ tycker jag!
|
|
|
|
#16 |
|
Finns det ngn som har bra koll på vilka kuskar/kusar som gillar ogillar regniga banor? Blir Romme tung eller hård vid regn? Stänkrädda hästar? Känns som det kan bli viktig info i jakten mot jackpoten, SMHI har lovat regn på lördag varannan dag den här veckan så risken är nog stor att det blir blött under V75:an!
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
http://www.voltstart.se/startlista/s...Id=23&chid=d87 Senast redigerad av Migge den 2014-08-21 klockan 19:22. |
||
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#19 |
|
Mellby Vargtass spik i sista avdelningen. Nu är det dax! Såg helt okörd ut sist i rygg på täthästarna på Dannero.Spik även på Spring Kronos i andra. Stall i form, däremot går det jävligt trögt för Goop just nu!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2) |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Avd1. 1big sky hurricane och 3 global offshore står bäst inne på pengar tjänade. Spetstriden verkar stå mellan dessa!? Om 3an kommer förbi och körs barfota som senast så är den intressant. Kapacitetsmässigt känns det som 1an sticker ut i loppet. 6 overtaker by sib har bra segerprocent på distans och från läget. Om han kommer till o det blir körning mellan 1 o 3 så står han nog som segrare. Ska nog mkt till för att favorithästen 12 Narold Vox ska segerstrida.
Avd2. 3 åriga ston med få starter. Ska mkt till för att spika. 1-6 o 9,10 ser ut att kunna vinna. Tidsmässigt är det 4 sheava vik och 2 spring kronos som varit snabbast. Tar någon av dem ledningen? 6 diamond river har tagit spets 3/5 och vunnit 3/5 från läget. Har tjänat näst mest efter 10 fashion duo! Och jag gillar fashion duos rad, har gått 13,3 auto medel! Avd3. 2 Occhione jet har visat bäst kapacitet. Kanske inte tar spets direkt men släpps antagligen annars. Går den barfota som sist är det en självklar spik, kanske annars också. Det negativa jag kan se är att han endast har 1/6 på distansen. 7 Francais du gull har gått fortast på distansen!? Är ganska snabb ut, men har inte visat mkt på slutet, så svårt att tro på honom. Sedan kommer 3 Oracle, en grym häst som kan mäta sig med occhione jet. Oracle har gått några starter i finland, någon som kan säga något om dessa? Raden imponerar ju inte. En som vi vet har bra form är 9 bon frecia, det negativa är 0/6 från läget. Till sist 11 mr picolit som har vunnit mest på distansen, har även 1/3 från läget. Så främst emot occhione jet är nog mr picolit och sedan oracle, bon frecia. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
I avd7 har hästarna 9-12 tillsammans vunnit 0/34 från bakspår!
Sköter sig 7 julio de luxe vinner han oftast. Gillar att han gått längre distanser på slutet och är lite streckad. twigs voici kan köras i ledningen om de vill? Hur tror ni formen är? Släpper till 4 mind your face möjligen så blir det hästen att slå. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ranking Sydsvenska Dagbladet / Sören Englund
6.1.3.9.12.7.5.11.8.10.2 (nr 4 rankas ej!) 2.9.1.10.5.3.4.6.8.12.7.11 2.4.9.3.7.11.6.5.12.1.10.8 7.1.3.9.10.4.8.2.5.12.6.11 4.9.6.5.3.8.2.10.1.7.12.11 2.1.3.6.10.5.9.8.12.4.7.11 4.3.7.11.5.9.12.2.1.6.10.8 |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Avd 3 Occhione Jet 0 vinster på 5 försök på V75
Avd 5 Bara nr 6 som vunnit på V75 1 av 5 Avd 7 Mellby Vargtass 0 vinster på 13 försök
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
Champinj0nen (+1) |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ja, vi får hoppas att skaran håller på Mellby Vargtass. För den vinner väl inte???
Senast redigerad av spalato den 2014-08-22 klockan 01:22. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#30 |
|
Såhär kan det gå om Örjan sätter sig fast och man hade alla pengar på honom.
http://youtu.be/XebF2cgmFmU Tänk på det! Spik lucky Luke vaa?
|
|
|
|
|
#31 |
|
Mind Your Face tycker jag är rätt favorit.
Kanske en spik ? Får se hur kuskarna resonerar.
|
|
|
#32 |
|
Veckans streckvärda enligt Unibet:
- Global Offshore, Aristocat Boko, Overtaker By Sib - Sheava Vik, Souchong, Littlemissunshine, Diamon River - Bon Frecia, Francais Du Gull - Ina Zenz, Imset, Twigs Atkin - Nearly Nine Feet, Dixie Exclusive, Buba Boko - Emmet Brown, Buddha - Julio De Luxe, Ghetto Blaster, Harvey Tornado
|
|
|
#33 |
|
Jag är böjd att hålla med dej, det känns ganska seriöst att köra en rak dubbel, 2-4. Ska man hitta mot så har Mind your face lite pengar jämfört med övriga, och det finns en risk att Twigs Voici håller ledningen och inte släpper. Regn mellan 12:30-15:30 (enligt SMHI) kan ställa till det. Det är i alla fall bara fyra hästar i loppet som vunnit V75, 1,4,7,9. Julio de Luxe har vunnit båda de 2 lopp han kört på V75..så kanske dubbla med den?
|
|
|
|
|
#34 |
|
Eftersom det är jackpot så måste man ju ha med ett system med lite rensare också, här är jag nu:
V75:1-6 V75:2-2,4,5,9 V75:3-2,3,11 V75:4-2,7,9 V75:5-5,6 V75:6-2,3,4,10 V75:7-4,7
|
|
|
|
#35 |
|
Rätt låg omsättning ännu, men för tillfället ser det ut som man kan göra pengar på små system.
Exempelvis är prognosen för 4 favoriter och 3 3e streckade 9738 i utdelning. Får kolla hur det ser ut 1420 på Lör, kan bli flerbong om man får några laxar på 15 spänns kuponger. Sedan måste man ju alltid gå får stora pengar också ![]() EDIT: Nu ser jag varför prognosen är sjukt bra, alla jackpotpengar är redan inräknade i 7 rättspotten. Det betyder att man kan minska nuvarande prognos för 7 rättsutdelning med ca. 15 ggr
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått! Senast redigerad av putte64 den 2014-08-22 klockan 09:32. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Buddha måste du bara ha med om du garderar Al Dente.
|
|
|
#37 |
|
Ja, det är möjligt är inte helt klar än, men börjar hitta rätt! Känns det som, men spår 1 ska vara rätt kasst på Romme, så jag vet inte riktigt. Dessutom funderar jag på att byta Oracle i guld mot Democrat, större spelvärde???
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
Verkar inte bli någon gratisledning: 1 Twigs Voici (Pekka Korpi) var inte särskilt bra senast men ska vara bättre nu. Har ett bra startnummer nu. Jag vet inte om vi kan vinna det här loppet, men trea eller fyra ska vi kunna vara härifrån, säger Pekka. 3 Mellby Vargtass (Örjan Kihlström) fortsätter att göra bra lopp hela tiden. Det gick lite fort senast på långsidan och han hann inte ta sig ut. Annars hade han inte blivit fast heller. Han gjorde det bra igen och jag tror att han gör ett bra lopp igen här. Nu fick han ett bra läge också. Jag tycker att han måste räknas tidigt här, säger Karin Nilsson. Mellby Vargtass(3) är allt bara bra med. Den härgånge n ska vi vara med och köra om det. Jag kommer öpp- na honom så mycket det går genom att plocka ur tussarna redan före start så han ska bli startsnabbare. Det blir första gången i livet han tävlar så. Som jag ser det spetsar Twigs Voici och sedan hoppas jag att Mellby Vargtass får överta, det är inte aktuellt att släppa till Mind Your Face i alla fall. Kommer min häst till spets ska det vara bra segerchans och det blir barfota runt om, säger Markus Pihlström 4 Mind Your Face (Erik Adielsson) har varit bra hela året men har varit jättebra i de två senaste loppen. Senast gjorde han ett femstjärnigt lopp där det inte blev någon lugn och ro för honom. Det blev drygt men hur som helst gjorde han ett jättebra lopp. Rätt skaplig från start när man trycker av honom och det är inte omöjligt att han kan få överta. Han borde räknas naturligtvis. Med en bra chans till och med, säger Lars Friberg.
|
|
|
|
#39 |
|
Undrar om inte Bon Frecia kan sitta som en fläskläpp, gör Occhione bort sig eller har en sämre dag så kan det vara dags. Verkar som att Nurmos stallform är på väg uppåt igen, dessutom BG upp nu.
Sedan har det ju varit sånt jäkla surr om Paparazzi M varje gång på slutet, då från dåliga bakspår, nu med framspår och lättare emot, kan bli en spik där. Al dente är väl för bra, har onödigt garderat den flera gånger på slutet, slutar jag med det nu så torskar den säkert. Ruggig pålle det där!!! |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Inte för den som är mycket startsnabb.
Nu har jag inte kollat noga ännu om någon kan ta sig förbi, men det har jag svårt att tro. Blir en senare uppgift att studera det.
|
|
|
#41 | |
|
Citat:
Romme spårstatsistik 2013 1640A 8-6-5-7-11-4-7-3-5-4-2-2 2140A 11-12-16-15-19-11-7-5-11-11-10-4 2012 1640A 6-5-8-8-2-6-5-3-1-9-2-2 2140A 7-12-4-9-10-14-12-6-3-6-3-2
Även en blind höna...går in i väggen! Senast redigerad av hugotheboss den 2014-08-22 klockan 10:11. Anledning: Missade spår 10, 11, 12 på 2140A |
||
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#43 |
|
Jag tror det mest handlar om att ta reda på vad Goopen vill göra.
Han kanske vill ha ryggen på Al Dente, det skulle nog de flesta vilja. Men Goop är en tävlingsmänniska, så man vet aldrig.
|
|
|
|
#44 |
|
Hur snabb är Janssons, nr 4 Origo Tilly? Han tog väl ledningen på Färjestad och blev sedan två, lååångt efter, men snabb ut väl?
|
|
|
|
#45 |
|
[QUOTE=putte64;365845]Verkar inte bli någon gratisledning:
Ingen gratis ledning öppnar upp det lite mer för 7 Julio de Luxe tycker jag och var hamnar Gopp med nr 9? I rygg på ledaren om Twigs Voici håller spets?
|
|
|
|
#46 |
|
Den kan aldrig ta sig förbi Al Dente som är mycket startsnabb.
Kommer inte heller förbi Emmet Brown som också öppnar bra. Det var Orion Tilly som var snabb ut på F, Origo är inte snabb ut. Arctic Mucles kan öppna också, men jag tror det bara handlar om ifall Goop laddar eller inte, ingen tar sig förbi Örjan utifrån om han inte vill det.
|
|
|
#47 |
|
Örjan i Expressen.
2 Al Dente som jag kör väljer jag att spika. Han har varit fin hela tiden och kändes nästan ännu bättre senast. Ett givet tips. 1 Buddha om man garderar upp loppet.
|
|
|
#48 |
|
[QUOTE=putte64;365859]Örjan i Expressen.
2 Al Dente som jag kör väljer jag att spika. Lutar åt att det är korkat att gardera Al Dente, tyvärr...men det kan ju ge bra trots att en stor favorit vinner!
|
|
|
|
#49 |
|
Det krävs nog att en av de två jättefavoriterna bränner, annars har halva Sverige 7 rätt (alla som spikat).
Får fundera hur man ska spela, om det ens är värt det. [QUOTE=hugotheboss;365860]
|
|
|
|
#50 |
|
ATG's nyhetsbrev som kom precis.
Timo Nurmos hästar börjar komma i ordentlig form igen efter sjukdomarna i sommar. I onsdags hade han fina framgångar på Solvalla och i V75 på Romme har han två heta bud som han vurmar för. - Bon Frecia är i mycket bättre form nu än när han gick 1.10 blankt i våras. Han har gått mycket framåt efter senast och ska räknas, säger Nurmos som även byter sulky på hästen. Timo Nurmos har haft hela sitt stall utslaget av virus i sommar. Dåliga blodvärden på i stort sett samtliga hästar har gjort att stallet har gått på sparlåga. Men de senaste veckorna har det börjat hända saker och nu är hästarna rejält på gång igen. I onsdags blev det en dubbelseger på Solvalla och nu gäller det att verkligen se upp med Nurmos hästar framöver. - Alla hästar är friska nu och har kunnat tränat som vanligt senaste månaderna. Nästan alla har vilat i sommar när de har varit sjuka men nu är de på gång. De känns starka och fina i jobben och om två, tre veckor kommer de att vara i riktigt form överlag, säger Timo Nurmos. ”Hade bara styrketränat inför senast” Bon Frecia återkom senast efter ett nästan tre månader långt uppehåll. Han slog till direkt med en seger på Solvalla då han spurtade förbi Chapeau i sista steget. - Han hade bara styrketränat hela sommaren och endast gått ett 1.25-jobb som snabbast inför den starten. Han gick som fortast över och efter mål och jag var mycket nöjd. Det känns i jobben att hästen har gått mycket framåt med det loppet i kroppen, säger Timo Nurmos. - Bon Frecia (V75-3) är i mycket bättre form nu än när han gick 1.10 blankt i våras i Gävle. Då var han inte ens i form, nu är han mycket fint i ordning. Nu är det helt annorlunda. Hoppas att det löser sig från bakspåret. Synd att han inte fick framspår när han är så snabb ut, men han går från alla positioner, ledningen, dödens och bakifrån. Hästen är allround. - Självklart tror jag på chans. Han går barfota runt om och med helstängt huvudlag som vanligt. Vi byter även ut Custom-sulkyn och lägger på en UFO-Vagn nu när Björn kör. Det har han gått i en gång tidigare och då vann han. ”Kan vinna om det stämmer” Timo Nurmos har även Buba Boko till start i V75. Hästen vann senast efter en fin resa i rygg på ledaren och har nu fått några lopp i kroppen. - Buba Boko (V75-5) borde ha gått framåt med förra loppet och har han gjort det så kan han vinna här om det stämmer lite. Hästen känns fin i jobben och det känns som att han är i bra form nu. Den långa distansen passar perfekt eftersom han är stark. Han går barfota runt om igen och med Custom-sulky, säger Timo Nurmos. Samt denna. Senast var han helt överlägsen på barfotabalans för första gången. Nu är Exceed’EM favorit i V75 och ska vara ännu bättre. - Han vann med tussarna kvar senast och känns väldigt fin. Han kan öppna riktigt fort och det ser bra ut, säger tränaren Henrik Larsson. Exceed’EM tog sin första seger senast i 14:e starten. Hästen har varit på gång en längre tid och efter andraplatsen näst senast så var det läge att prova barfota-balans och jänkarvagn för första gången. - Det är en fin häst som har varit sen av sig. Han fick en hovbensfraktur förra hösten men det finns väldigt mycket i honom. Han har varit valpig och sprungit och småbromsat och jag har väntat på att det ska lossna. Men de senaste månaderna har det känts som att polletten har ramlat ner. Nu börjar han leva upp till mina förväntningar, säger Henrik Larsson. - Han vann senast med mycket krafter kvar och Jennifer ryckte aldrig tussarna på honom. Han öppnade snabbt trots att hon inte körde för fullt och jag tror nog att han kan öppna riktigt fort om det behövs. Det blev en jäkla skillnad barfota fram också. ”Ändringarna föll väg ut – barfota igen” Exceed’EM är favorit i V75-4 och har spår fyra bakom startbilen. Taktiken känns därför given över den korta distansen. - Jennifer får prova en bit för ledningen men skulle de inte komma dit så är det ingen panik ändå. Hästen är stark och rejäl och går även från andra positioner. - Hästen har gått lugna jobb i sandbanan under veckan och verkar pigg och glad. Det ser bra ut och det här är som sagt en häst som jag har förväntningar på framöver. Jag har väntat på att det ska släppa för honom och det gjorde det senast. De ändringar som vi hade gjort föll väl ut och det blir barfota runt om igen, samma helstängda huvudlag och jänkarvagn. Så bra som han var senast så måste jag tro på bra chans, säger Henrik Larsson. Senast redigerad av Helge den 2014-08-22 klockan 11:31. |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
[QUOTE=hugotheboss;365857]
Ja precis, då blir julio mer intressant. Twigs voici släpper till mellby vargtass o får mind your face på utsidan hela vägen..? Eftersom julio galloperar ganska ofta letar jag efter någon mer på framspår.. det blir 5 high stage och 6 nabab di poggio, två starka som kan avgöra.
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
[QUOTE=Champinj0nen;365872]
Citat:
|
|
|
|
#53 |
|
Alla verkar tro på HS, i femtippar tror nästan alla på den.
Jag tycker inte hästen är tillräckligt bra, tror först och främst den blir hängande. Sedan tycker jag den ger ett segt intryck varje gång. [QUOTE=hugotheboss;365883]
|
|
|
#54 |
|
[QUOTE=hugotheboss;365883]
Okej! Vad tror ni om nabab di poggio? Bara gått långa distanser på slutet vilket brukar vara gynnsamt när de sedan startar på kortare. Bara 2%, o nu tänker jag mig att det blir hård körning mellan 3,4 och att 7 galloperar.
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Avd4. 9 Imset har gått väldigt bra på slutet och ska nu gå med rycktussar för första gången. Tror jag har bra vinstchans! Tar rygg på rätt startsnabba twigs atkin. Värsta motbudet 7 Diego m.boko kan få en dryg inledning.
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Finns väl ingenting som talar för någon jätteutdelning denna jackpot omgång. Al Dente springer bara över dessa och att blanda sig i 6- och 5-rättspotten känns oseriöst då det antagligen blir jackpot på femmorna igen.
Spikar man Al Dente kan man lika gärna spela endast V7 medan chansen fortfarande finns.. |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Storskrällen Pirro Bi bf runt om...kul dubbeldrag kanske?
|
|
|
|
#58 | |
|
Citat:
Men denna info har jag väntat på och 12 ggr på förtid liras ganska hårt. "2 Twigs Atkin är under utveckling och körs för första gången helt skolös. Varning!" Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2) |
||
|
|
|
|
|
#59 |
|
Twigs Atkin är given tycker jag!
|
|
|
|
#60 |
|
1 3 5 6 7 9 11 12
2 4 6 9 (Litar inte på att Björn börjar vinna...) 2 7 9 (En "ickevinnare som storfavorit...nja... Nurmos till slut eller Johan i spets) 2 4 9 10 4 (kommunvinnare-men vinner) 2 (supertalang som vinner 96 gånger av 100) 3 ( 13 utan vinst...och? Nu är det dax! Hästen kommer att gå optimalt och släpps till spets...) ADA8 30B9 815B 9405 Ett klassiskt TV-system som garanterat ger minst 5 rätt! Senast redigerad av mijo14 den 2014-08-22 klockan 18:29. |
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Chansar med att spika streckvärda nr 12 i V75 1. Lycka till!
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
Allaballakaitoz
Allaballakaitoz är väldigt srartsnabb. Kan den ta ledningen från favoriten?
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Läs tråden så får du svaret
![]()
|
|
|
#64 |
|
Bara de som går för långt vet hur långt man kan gå
Även en blind höna...går in i väggen! |
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
SS, TT, Ögat, Sydsvenskan, Travronden, Snoken, Spelvärde
1.6.9 2.3.9 2.5.7.9 2.4.7.9 3.4.9 2.3 3.4.11 |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
10 My Ovi har 5 segrar tagna på just Romme-banan en andraplats.
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Den som inte spikar Spring Kronos ska passa Diamond River. Var heroisk senast efter en blytung resa i dödens, 7.77% just nu :-)
|
|
|
#69 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Tränarna, undantaget utländska, med flest vinster på de 30 senaste loppen:
1. Johan Untersteiner (12/30) 2. Stig H Johansson (9/30) 3. Robert Bergh, Krister Jakobsson, Timo Nurmos, Pasi Aikio (7/30) I botten av de tränarna med fler än en häst imorgon har vi: 1. Fredrik Persson, Raoul Engblom (1/30) 2. Roger Walmann, Pekka Korpi, Leif Witasp (2/30) 3. Jörgen Westholm, Magnus Jakobsson, Ola Samuelsson, Per Lennartsson (3/30) 4. Stefan Melander (4/30) Resterande tränare startar färre än 2 hästar eller ligger i spannet 5-6 av 30 Har inte tagit hänsyn till om det var 4 år sedan de 30 senaste starterna var eller om det var två timmar sedan. Listan är uppdaterad 2014-08-22 klockan 22:10 Noterbart är att Timo Nurmos ligger på starkt uppåtgående form då han i tisdags hade 3/30 och idag, fredag, har han 7/30. Noterbart är även att stall Bergh har nedåtgående form då han satt på det mest formstarka stallet för bara någon vecka sedan med 11/30 segrar. Senast redigerad av oggeb den 2014-08-22 klockan 22:30. |
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
absolut. känns lite missgynnad av distansen dock. risk att den blir nerspeedad till slut. Jag kommer nog spika spring då jag tyckte den såg helfin ut sist. Reijo kan verkligen ställa iordning också. Ska man gardera så kan man nog chansa bort souchong då walmann menade på att hästen inte har tillräcklig form efter sjukdom
|
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Reijo på Twitter "svårt att veta hur loppet blir kört, men såklart testar vi för spets. Det är kortaste vägen till mål. Hon är nog snabbare ut imorn"
Citat:
|
|
|
|
#75 |
|
Tittar man i ATG´s arkivet så har Mellby Vargtass fått snälla styrningar (halvpreparé) i flertalet av de senaste loppen. Man behöver inte vara rymdforskare, för att inse att nu jävlar körs det för vinst...bära eller brista! 4 Mind Your Face tar aldrig en längd på min spik! Frågan är om den plockar ner Vargtass från dödens...Icke säger jag och spikar utan minsta tvekan.
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
är väl ingen som tar en längd på occhione jet utifrån va? Sitter den i spets så vinner den ju lätt. sett stabil ut på slutet också. reglerbar
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Är hon snabbare ut imorrn tar sig ingen förbi. såg bra ut redan sist. BG är dessutom fruktansvärd på att skicka iväg dom bakom vingen
|
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Vi behöver inte ens spekulera, de har sagt att de försöker hålla ut MYF och aldrig släpper till den om de kan svara.
Citat:
|
|
|
|
#79 |
|
Det tror jag att 4 och 5 har chans att göra.
Sedan kommer han inte heller förbi 1, men den släpper nog.
|
|
|
#80 |
|
hur snabb är ghettoblaster? minns inte den kusen riktigt. Känns som det kommer övergarderas rejält i sista imorrn. vem ska göra nåt öm Örjan sitter i spets o Erik i dödens? tror inte nån vill ta intiiativ då.
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Lennartson o Haugstad. Med bättre kuskar så kanske. tycker folk överskattar democratens startsnabbhet också. räckte bra i lägre divisioner men nu i guld tar han inga längder från start. tycker francais du gull kan lägga iväg snabbast av alla men det kan ju bli ett par längder att plocka därutifrån.
|
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Det är möjligt att ingen av dem laddar, men om de gör det är de mycket snabba ut.
Citat:
|
|
|
|
#84 |
|
trögstark,osäker och jättetalang....inte startsnabb!
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Det som talar emot både Örjan och Erik är väl att de samlar på sig en massa streck. Senaste gången Mellby Vargtass vann ett autolopp från de tre främsta spåren var i juni 2012, och som jag tidigare sa ingen V75-vinst på 13 försök, det känns inte spikvärt. Frågan för mej är vem som är bäst från de bakre regionerna om det dels blir tempo dels kanske är lite smetigt..
|
|
|
|
#87 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Citat:
Senast redigerad av spalato den 2014-08-22 klockan 23:57. |
||
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Det är heller ingenting jag påstått, utan jag skrev bara att jag vet hur de tänker göra.
Vem som vinner är en helt annan fråga. Citat:
|
|
|
|
#90 |
|
Fast Harvey verkar trivas bäst när han är med därframme.
Tror han tjänar på att köra fram så fort det går.
|
|
|
|
#91 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Det känns som att man borde avstå spel, men nu är det ju en jackpot...så det får nog bli ett par system med 4 av 6 a-hästar typ, med lite flyt är jackpoten kvar till nästa vecka! :-)
|
|
|
|
#93 |
|
Såg att en snok spikade Harvey, tufft men kul drag. Fattar fortfarande inte att Melander är så hårt spelad i sista...så han vinner väl då..det vettiga är väl 3,4 och spik på Al Dente men en dubbel som ger 1,75 hur kul är det?
|
|
|
|
#94 |
|
Melanders häst i sista är överskattad
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Det kan man inte spela, då måste man sätta den 6 gånger av 10 för att plussa.
Så ofta kommer den aldrig gå in.
|
|
|
#96 |
|
Satan vad det tar emot att spika Occhione Jet. Motbuden långt bak. För långt bak?
Minus: *Inte vunnit på över ett år. *Senaste 1640 vinsten var två år sedan. *Spelprocenten är inte lockande. *Tar inte ledningen på egen hand Plus: *Bra stallform *Snittar mest pengar per start *Bäst spår av utmanarna Senast redigerad av oggeb den 2014-08-23 klockan 02:03. |
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Nån har lust lägga upp snokens spel?
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Sharp$: 1624Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
Doob din kung vad tror du om omgången?!
|
|
|
#100 |
|
Tackar skuumberg!
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
Ok, ösregn mellan 12 och 23 i Romme, det kommer att ställa till det för en del...det kanske inte blir så gynnsamt att gå i tät? Ngn som har koll på hur banan i Romme blir när det regnar mkt?
|
|
|
|
#102 |
|
Avd Ordinarie hästar
1 9 Aristocat Boko 2 9 Souchong 3 9 Bon Frecia 4 9 Imset 5 9 Dixie Exclusive 6 1, 2, 3, 6, 9, 10 7 2, 3, 4, 5, 9, 12 36 fulrader |
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
De flesta betalspeltips finns samlade i tråden "service-plays" som Ögat, Snoken, TT, SS osv.
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Vem är spelvärdes mest spelvärda spik idag
|
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Citat:
![]() Lär bli till att se hur det verkar under V4-loppen. Spontant kommer jag med denna info försöka fälla Occhione Jet (men det hade jag nog försökt ändå). Om den ej stannar i ledning lär den få göra jobbet ute i spåren och då kan någon från bakspår slå av den. Ni som inte spenderar de närmste timmarna att coacha kids i ösregn på fotbollsplanen så jag inte hinner gräva i loparkivet, har ni någon info att bjuda på om Occhione på kladdig alt något tung bana? |
||
|
|
|
|
|
#107 |
|
Nurmos angående Bon Frecia: "men han går från alla positioner, ledningen, dödens och bakifrån" - Hur vet han det? Hästen har aldrig vunnit bakifrån, på 9 försök!
|
|
|
|
#108 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Citat:
Men idag har han bakspår och det tror inte jag på, trots Nurmos form!
|
|
|
|
#110 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
regnet som de lovat kan ställa till det för barfota hästar de kan behöva fäste och kan trampa på sig lite mjölksyra till det långa upploppet värt att tänka på tex al dante har gått med skor hela tiden sånt kan vara avgörande detalj men va vet jag
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Ganska många som i den tidiga anmälan har anmält med skor runt om jämfört med tidigare snack om bf runt om, förmodar att det betyder att Romme blir hård av regn? Däremot så är 9 Souchong i V75:2 anmäld bf runt om!
Även en blind höna...går in i väggen! Senast redigerad av hugotheboss den 2014-08-23 klockan 10:43. |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Det var många som tyckte banan var hård igår kväll
hugotheboss (+2) |
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Någon som har spelvärdes tankar till V75 ?
|
|
|
|
#115 |
|
Hoppas Julio Deluxe kommer iväg felfritt idag
Senast redigerad av astockel den 2014-08-23 klockan 11:12. |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Någon som vet när en Stig H häst senast vann en gulddivision? Kan inte hitta någonting längre bak än april i travsports resultat för Stig H.
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Av någon anledning är de fredade från att läggas upp av flera medlemmar här på sharps. Enda anledningen jag har hört dock är att de som ligger bakom spelvärde.se ska vara bättre personer och mer värda sitt arbete än de som ligger bakom Snoken, TT, Ögat, SS, Tipsaren osv...
|
|
|
|
#118 |
|
Man kan ju tänka sig att den förhållandevis nyanlände italienaren spring kronors kan få problem om det blir svåra förhållanden o den ska gå med skor. Viktigt att höra vad reijo tror om det. Både Al dente o Ochione bör inte va särskilt missgynnade då de går bra med skor o vana vid svåra förhållanden ibland. dock väldigt svårt att spekulera i. ofta lägger man för stor vikt vid detta o irrar bort sig. men det är klart ser innerspåret ut som en bäck så kan ledaren få problem.
|
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#120 |
|
Oggeb
kanske denna ? UMÅKER LÖRDAG 27 APRIL 2013 Up date Hoss men det kan nog varit ngn senare, mín lista är inte heltäckande och visar kusk så man måste veta tränaren bakom, guld vet man väl nästan alla |
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Jag menade bara att den första anmälan var skor runt om och att de redan har ändrat sig!
|
|
|
|
#123 |
|
Tack! Hade för mig att det var otroligt lång tid sedan Stig H vann något i guld. Ska han göra det igen idag? Luktar Nahar-varning om Occhione Jet. Skillnaden denna gången är att Nahar faktiskt vinner ibland, det gör inte OJ.
|
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Enligt ATG.se:
Kan komma regn efter lunch men inga mängder som påverkar banan, tror banpersonalen. |
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Vet inte hur du kan påstå något sådant när hästen har 43% segrar.... Han gjorde 2 starter under hela 2013, 1 och 2 var han då. Hästen har varit borta för skada. Detta är en KANON i grunden! Ska normalt bara pissa på dessa han möter idag.
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Citat:
Släpper inte spetshästen så kan det blir svår för honom att vinna igen. Oracle och Mr Picolit kan mycket i deras ljusa stunder också. |
||
|
|
|
|
|
#130 |
|
Blir en lite tråkig rad idag.
V7 1, 5, 6, 9 2 Spring Kronos* 2 Occhione Jet* 2, 3, 4, 9 3, 4, 5, 6, 9 2 Al Dente 3, 4 80 kr |
|
|
|
|
|
|
#131 | |
|
Citat:
Lillis (+12) |
||
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Citat:
Här är ett exempel på att det är personen bakom som spelar roll om tipsen ska läggas upp här eller inte: https://www.sharps.se/forums/359703-post31.html
|
|
|
|
|
#133 |
|
Har ej kryssat för v7 än men måste nog göra så, Då jag spikar de tre storfavoriterna.
1: 1,3,5,6,9,12 2: 2 3: 2 4: 1,2,3,4,5,7,8,9 5: 2,3,4,5,6,9,12 6: 2 7: 3,4,11 1008 rader = 504 kr |
|
|
|
|
|
|
#134 | |
|
Citat:
Kanske inte du som påstått det dock... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sprite (+2) |
||
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Citat:
Dock tycker jag att en sida som spelvärde tillför så mycket som inte är praktiskt möjligt att lägga ut att det är värt att köpa tipsen även om man har tillgång till ranken gratis. Brukar ta mig rätt lång tid att plöja igenom allt deras material. |
||
|
|
|
|
|
#136 |
|
Värt att notera att Lennartsson inte vunnit V75 med egentränat på hela året. En enda sexsiffrig peng för stallets hästar i år, andraplats i klass 2-final under elitloppshelgen.
Lalle Young och Harvey Tornado således iskalla som halvbetrodda. Speciellt Harvey som jag gillar men som aldrig i världen vinner ett V75-lopp från bakspår i den klass han kommit upp i (inte ens idag när motståndet väl kan betecknas som ljummet...)!
|
|
|
|
|
#137 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Jag går på knock idag. Mina spikar blir troligen:
Aristocat Boko. Har inte gått på den i hans starter hos Reijo. Men efter en koll i arkiven måste jag erkänna att hästen står på tur för seger. Souchong. Bfrom alltid intressant och speciellt på hästar med den typ av flack gång som Walmanns stolöfte har. Tror på kraftigt förbättrad prestation och spelvärde då inte favorit. Pirro Bi som gått bra i liknande gäng och med framspår hade jag trott på toppchans. Men lite betrodd och tror detta är bästa hästen i gänget när bfrom. Låser fjärde på Twigs Atkin (bfrom ffg) och Niagara Broline som tränaren låter väldigt nöjd med. Garderar friskt i övriga lopp och om favoriterna sviktar har systemet potential att inbringa stora slantar. |
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Dagens system: 1,6,9,10-2,4-2,3,4,7,11-2,3,7,8-2,4,5,9-2-7,11
Sedan kör jag en Harry 1-2-3-4-5-6-7 och öppnar alla så får vi se vad det blir!
|
|
|
|
#140 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#141 |
|
tillmann har fruktansvärd form. högst trloigt att hon lyckas med stryningen på exceed em också
|
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Dagens Jackpottrad:
ALLA (9-1) 2 SPRING KRONOS (9-6) ALLA (2-9) ALLA (9-10) 3,4,9 (5-6) 2 AL DENTE (1-3) 3 MELLBY VARGTASS (4-11) |
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Känns som man ska passa på att spela v7 idag!
|
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Härlig start på dagen
Registrerat spel Datum: Lördag 2014-08-23 Bana: Romme, omg. 26 Lopp: 3 Spelform: Tvilling Hästar: 2, 5, 7, 9, 10, 11 U-hästar: Vadet gäller startnummer 15 x 10,00 kr Totalt: 150,00 kr Kvittonummer: Utbetalt: 5 535,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
4e avdelningen känns verkligen vidöppen, jag kommer troligen chansspika pasi aikio med nr 9 imset, tycker hästen utvecklas hela tiden och trots att den står lite hårt inne så hoppas jag den får ett bra lopp och då blir den inte lätt att stå emot!
|
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-08-23 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 43 Avd Ordinarie hästar 1 9 Aristocat Boko 2 2, 3, 9 3 2 Occhione Jet* 4 2, 4, 8, 9, 11 5 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 6 2 Al Dente 7 3, 4, 7, 11, 12 |
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-08-23 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 43 Avd Ordinarie hästar 1 9 Aristocat Boko 2 1, 2, 3, 4, 5, 6 3 2 Occhione Jet* 4 1, 3, 4, 9, 10 5 9 Dixie Exclusive 6 1, 2, 3, 10 7 4, 7, 11 Vadet gäller startnummer 360 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 180,00 kr Kvittonummer: |
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
1) 1,3,6,8,9,11,12
2) Spik 2 - Spring Kronos 3) 2,9,11 4) 3,4,7,9 5) Spik 4 - Lucky Luke Zenz 6) Spik 2 - Al Dente 7) 2,3,4,5,7,9,11,12 |
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Enda chansen att få pengar idag är att minst 2 av Al Dente, Occhione Jet och Spring Kronos har en sämre dag och inte vinner.
Om jag inte minns fel så har det poängterats att spår 2 i guld visar otroligt dåliga siffror vilket Jens Sjöden glömde nämna i sin statistik-krönika idag. Kan vara bra att tänka på när hästen inte ska laddas enligt Stig H. edit: menade såklart Spring Kronos och inte Poker Kronos. Visste inte att det fanns vissa som inte förstod det när jag pratade om tre stora favoriter idag på V75...
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2014-08-23 klockan 14:21. |
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Sharp$: 1624Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
Haha då har redan en torskat för pokerkronos finns inte i listorna
|
|
|
#151 |
|
Utveckla gärna. Menar du att den är struken?
|
|
|
|
#152 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#154 |
|
Du menar spring kronos va?
|
|
|
|
|
#155 |
|
Ser så jävla svårlöst ut om man inte vill spika Al Dente och Occhione Jet.
|
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Jepp, menade såklart Spring Kronos och inte Poker Kronos. Förstod inte först att det fanns vissa här som inte förstod det (skrivfelet) när jag pratade om tre stora favoriter idag på V75... #retardforum
|
|
|
|
#157 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-08-23 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 43 Avd Ordinarie hästar 1 1, 3, 5, 6, 9, 12 2 2 Spring Kronos* 3 2 Occhione Jet* 4 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 5 4 Lucky Luke Zenz 6 1, 2, 3 7 4 Mind Your Face Vadet gäller startnummer 216 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 108,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Lycka till!
![]() Registrerat spel Datum: Lördag 2014-08-23 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 43 Avd Ordinarie hästar 1 1, 3, 6, 9, 12 2 2, 6, 9 3 2, 5, 7, 9 4 2, 7, 8 5 4 Lucky Luke Zenz 6 1, 2, 9 7 3, 11 Vadet gäller startnummer 1 080 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 540,00 kr Kvittonummer: 8B0E xxxx |
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Inte haft tid att analysera för mycket denna vecka pga mycket arbete =/
men här är mina bidrag till denna vecka: Och sen är jag sur för att butiken jag gör andelstravet till lyckades fylla i fel på systemet och råkade ta bort favoriten i första, hann inte förbi där så skickade bara raden på ett sms till dem =/ Det systemet är inte utskriven här Mitt egna system 1 1) 1 2) 2 3) 2-4-6-9 4) 1-4-5-7-8-9-11 5) 3-4-5-7-8-9 6) 2 7) 3-4-5-9 Mitt lilla system 2 Registrerat spel Datum: Lördag 2014-08-23 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 43 Avd Ordinarie hästar 1 1, 9, 12 2 2 Spring Kronos* 3 2 Occhione Jet* 4 4, 5, 8, 9 5 4, 5, 6, 8, 9 6 2 Al Dente 7 3, 4, 9 Vadet gäller startnummer 180 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 90,00 kr Kvittonummer:
Provar på Twitter @Tamuli79 Senast redigerad av Tamuli den 2014-08-23 klockan 14:30. |
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
retardheten börjar vid var mans tangentbord...
|
|
|
|
|
#161 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-08-23 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 43 Avd Ordinarie hästar 1 1, 9 2 2, 4 3 2 Occhione Jet* 4 2, 3, 4, 7, 8, 9 5 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9 6 2 Al Dente 7 2, 9 Vadet gäller startnummer 336 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 168,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Avd Ordinarie Reserver
1 1 2 2 3 9 10 3 9 4 2 8 5 1 5 9 6 2 7 3 4 5 7 11 120 rader * 1 * 0,50 kr = 60,00 kr Avd Ordinarie Reserver 1 9 2 2 3 9 10 3 2 4 2 8 5 5 6 1 2 7 3 4 5 7 11 80 rader * 1 * 0,50 kr = 40,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
En sund spik att börja med idag, nr 1. BIG SKY HURRICANE
KUSKFÖRSTÄRKT Johnny Takter upp, spik ! |
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
1
2 2 2,4,7,9 4,5,6,9 1,2,3,6,10 2,3,4,7,11 ------------------------------ 1,6,9,12 2,4,6,9 2 4,7,9 4,9 2 3,4
Seriöst andelsspel (V75 Tillsammans!) To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-08-23 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 43 Avd Ordinarie hästar 1 1 Big Sky Hurricane* 2 2 Spring Kronos* 3 2 Occhione Jet* 4 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 5 3, 4, 5, 6, 9 6 1, 2, 3 7 3, 4 Vadet gäller startnummer 210 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 105,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Banned
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-08-23 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 43 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 9 Aristocat Boko (1) 2 2 Spring Kronos* (3) 3 2 Occhione Jet* (9) 4 7 Diego M.Boko (4) 5 3, 6, 9, 11 (5) 6 1, 2, 3, 4 (6) 7 2, 3, 4, 7 (9) Vadet gäller startnummer 64 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 32,00 kr Kvittonummer: 470C 75D1 83D1 1241 |
|
|
|
|
|
#168 |
|
Hoppas att Narold Vox hann fram, tror det! Jo då, han hann dit
|
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
Nolla till kommentator - Narold Vox vann ju lätt!!!
|
|
|
|
#173 |
|
Hahah sjukt att han var så bortglömd. Tackar!!!
|
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Gubbarna börjar bli gamla! Syntes ju ända härifrån Stockholm att det var 12an som var först över mållinjen!
|
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
behöver man inte vara sur längre, hade med Narold Vox på butikens andel på 3 hästar tack vare att de lyckades ta bort favoriten, skönt annars hade man ju "hängt" den som kryssade i raden.
|
|
|
|
|
#176 |
|
Starkt att hålla spetsen !! Men vilket dåligt trav på upploppet !!
|
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
finske tränaren bör dubbla takters lön i det loppet. Först skickar han den till spets i starten o sen bär han in hästen till andraplats. Vilka händer han har!
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Vilket jävla värde efter första. Vart garderar folk egentligen? Spikar man inte i loppet MÅSTE ju Narold Vox med..?
|
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Håller med, 7% är ju väldigt lite på Narold Vox ändå, borde haft mera % tycker man ju
|
|
|
|
#180 |
|
Dunk, dunk, dunk!!! På vem? Självklart:
Littlemissunshine Förlorar INTE detta - överlägsen, vinner från dödens, i värsta fall - väldigt påställt! Dunk, dunk, dunk!!! ![]() ![]()
|
|
|
|
#181 |
ja det var tydligt och klart! Dessutom solklart eftersom jag hade utelämnat 12 på 8 hästar...duktigt
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-08-23 Bana: Romme, omg. 26 Lopp: 6 Spelform: Tvilling Hästar: 2, 3, 4, 6, 9, 10 U-hästar: 2 Spring Kronos* Vadet gäller startnummer 5 x 20,00 kr Totalt: 100,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
Johan vinnner
|
|
|
|
|
#185 |
|
samuelsson är en riktigt profil "hoppas hon slipper va högerytter"
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
1 eller 6 vinner enligt min ranking. Känns dumt att gå på Kronos som utgångshäst då
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
massa strul innan.kan gå hur som helst nu. synd att man sitter med spik på favoriten
|
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
NÄR ska de börja bötfälla på riktigt för såna här jävla onödiga omstarter?! Det är totalt drygt 1,5 miljoner i prispengar i loppet och det här påverkar såklart hästarna väldigt olika....
|
|
|
|
|
#189 |
|
Doob...
|
|
|
|
#190 |
|
Undra om inte Erik skräller nr 5.
|
|
|
|
|
|
|
#191 |
|
Spring Kronos var inte alls lika bra som senast.
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
oggeb. hur kan masn spikaa spring kronos . ha ha
|
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Den var riktigt bra - det var min idé också men galopp förstörde denna dag, men ingen skugga över bästa hästen, Sheava Vik!!!
|
|
|
|
#196 |
|
Jädrar va nära med Gabriella Sisu :(
2% hade smakat... |
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
synd att man sprack där men helt klart bästa hästen i loppet som vann och Favoriten såg ju inget vidare ut över upploppet =/ a ja får hoppas på V5 istället då
|
|
|
|
#200 |
|
Sjukt, man lägger ett system på 576:00 och spricker i första men tippar ett litet 72 raders där är är jag kvar!
|
|
|
|
#201 |
|
vilken prestation. rätt häst vann. var med i början o körde också ju!
|
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
Fan nära plats på fashion duo. Bara vinnarspel av intresse nu.
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
jerry är en kul snubbe också , det var han värd
|
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-08-23 Bana: Romme, omg. 26 Spelform: V5 Avd Ordinarie hästar 1 2, 9 2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 3 2, 4, 5, 6, 9, 11 4 2 Al Dente 5 1, 3, 4, 7, 9 Vadet gäller startnummer 720 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 720,00 kr Kvittonummer: Får prova V5 eftersom man inte kan tippa V75 |
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
occhione lite halvvass. vill det sig illa blir det galopp
|
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Låter bra på Bon Frecia - spel!
|
|
|
|
#208 |
|
Ser ut som passgång sista 30 och sedan galopp 1 meter efter linjen, tveksamt
|
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
såg verkligen ut som gränsfall om de klarade sig eller inte... nervös väntan
|
|
|
|
#210 |
|
Alla tre favoriterna som suttit i ledningen har gått riktigt dåligt på upploppet. Känns inte som det blir många spetssegrar idag även om Occhione Jet klarade sig precis
|
|
|
|
#211 |
|
lika rätt som det blev för johan i förra loppet, lika fel blev det nu. francais stapplar imål efter att han laddad från spår sju med en jäkla massa startsnabba innanför. inte så smart
|
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
På vem
Jag har tyvärr ej tillgång till varken tv eller play Så ursäkta frågorna |
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
hehe, solklar pass, undrar hur måldomarna resonerade
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
Har kollat om det flera gånger, solklar passgång i god tid innan mål, galoppen kom efter linjen. En storfavorit ska ogärna diskas när alla har den spik.
|
|
|
|
|
|
|
#215 | |
|
Citat:
Sitter du i fängelse, eller, hehe?! Iofs - där har de ju allt...
|
|
|
|
#216 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#218 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#219 |
|
Tror absolut att det var psssgång, men efter att fått 3 hästar diskade den senaste månaden är jag nöjd med beslutet...
|
|
|
|
|
#220 |
|
har jobbat som bandomare i över 20 år o det är sällan man ser så solklar passgång, ofta är det svårt att upptäcka detta, speciellt om det ligger häst invändigt, men i detta fall var det ju väldigt lätt att se
alle (+1) |
|
|
|
|
|
|
#221 |
|
Vi har sett det många gånger, domare ger alltid fördel till de stora teamen.
Alla såg att det var passgång. Samma fenomen som att Barcelona alltid får straff. Lös problemet nu, inför central oberoende domarnämnd som i NHL.
|
|
|
#222 | |
|
Citat:
Uselt dåligt, och äckligt när dom skojar med 75 millar |
||
|
|
|
|
|
#223 | |
|
Citat:
Ja, och måldomarna sitter ju på innerplan, i måldomartornet och inget i vägen där, förutom feghet och dåliga regeltolkningar...
|
|
|
|
#224 |
|
Nu kommer (bort)förklaringen snart...
|
|
|
|
#225 |
|
Han fick order att trycka av och prova från start. Ingen skugga över duktiga Johan.
|
|
|
|
#226 |
|
I det här fallet så kan man med SÄKERHET veta att domarna såg detta MEN ÄNDÅ väljer att skita i förseelsen, eftersom det syns redan på vanliga TV-bilderna så kan ingen undvika att se det. Faktiskt på gränsen vad som borde vara tillåtet. Kräv en intervju med domaren samtidigt som bilder slowvisas så kan ha förklara hur dom missade detta. I min bild är det iaf pasgång.
|
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
Bra svettig i sändning Stig H svamla en del på frågan om passgång !!
Hahaha... |
|
|
|
|
|
|
#228 |
|
Haha - vilket djävla svar - han står och erkänner, underförstått, att de valt att fria, på fel grunder...! Har aldrig sett en så skyldig domare förr...
AVGÅ!!!
|
|
|
|
#229 |
|
OJOJOJ! Det ska bli riktigt intressant att följa detta. Vill nog se några repriser till, men..., ingen bra känsla för travet just nu.
Om, säger om, en storfavorit släpps igenom med passgång i mål... |
|
|
|
|
|
|
#230 |
|
dags för världens mest defensive pettersson att vinna v7 nu?
|
|
|
|
|
|
|
#231 |
|
1000 på imset nu
|
|
|
|
|
#233 |
|
Härligt Jennifer! Den hade jag tänkt spika på V5, men missade att lämna in då jag städade badrummet - dumt!
|
|
|
|
|
|
|
#234 |
|
tillmann har dunderform. kör som en gud för tillfället!
|
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Tillman kör alltid som en Gud när jag har med henne på kupongen...
|
|
|
|
#236 |
|
Black Jack B. är värd en skrällpeng, igen...
|
|
|
|
#237 | |
|
Citat:
Får jag 7 RÄTT vill jag ha utbetalt som att 9 vann. På TV har dom ej snackat mer om detta, man vill väl släta över allt, blir väl för mycket snack då. Stöld |
||
|
|
|
|
|
#238 |
|
"Även utan att vara part i målet så tycker jag att det inte är passgång"
Hahaha, måste vara roligaste uttalandet i år. Han ÄR ju PART I MÅLET!
|
|
|
|
|
#239 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-08-23 Bana: Romme, omg. 26 Lopp: 9 Spelform: Trio 1:a 4 Lucky Luke Zenz 2:a 3, 5, 6, 9 3:a 3, 5, 6, 9 Vadet gäller startnummer 12 kombinationer x 20,00 kr Totalt: 240,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#240 |
|
Vinnarspel på Lucky Luke Zenz
|
|
|
|
|
|
|
#242 |
|
passgången innan mål är ju solklar o det ser väl alla o därmed ska kusen diskas även om den når mål i trav igen(felaktig gångart sista 100), tomtarna i måldomarnämnden går på ett målfoto som visar trav, men det beror ju på att kusen rullar ur passgången för att sedan galoppera metern efter mål...riktigt riktigt illa
DIF (+10) |
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
johnny kör snyggt igen. förivrar sig inte. han är ju minst sagt segstark lucku luke
|
|
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Citat:
De visade en intervju med måldomaren på Liven - ack, så skyldig han var - tyvärr var det en av gröngölingarna som ställde frågor till denne så det blev bara en snabb kommentar och inga uppföljningsfrågor, tyvärr... Men, oj så skyldig han såg ut, måldomarn!
|
|
|
|
#245 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#246 |
|
Otroligt att så många "staketdomare" här inne är övertygade om att de har bättre kunskap att bedöma om en häst ska diskas än en hel måldomarnämnd plus riksfunktionären. Det finns väl knappast någon anledning för dem att fria om de upptäckt att det var en felaktig gångart innan mållinjen nåddes. Känns som det alltid är så när någon har hästen som kom tvåa i mål på sin kupong, lite patetiskt faktiskt.....
|
|
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#248 |
|
men faktum är att även mina kollegor i bandomarnämnden har skuld i detta, då dom ju kan diska för passgången...men vanligt är ju att detta lämnas över till måldomarnämnden i ett sånt här fall som sker så nära mållinjen...
hugotheboss (+2) |
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-08-23 Bana: Romme, omg. 26 Lopp: 9 Spelform: Trio 1:a 4 Lucky Luke Zenz 2:a 3, 5, 6, 9 3:a 3, 5, 6, 9 Vadet gäller startnummer 12 kombinationer x 20,00 kr Totalt: 240,00 kr Kvittonummer: E762 79DD 29F5 9201 Utbetalt: 1 300,00 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tamuli (+2) |
|
|
|
|
|
|
#251 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#252 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-08-23 Bana: Romme Spelform: Dagens Dubbel, omg. 468 Avd Ordinarie hästar 1 1, 2, 3, 6 2 3, 4 Vadet gäller startnummer 8 x 40,00 kr Totalt: 320,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
Men snälla, det är ingen passgång innan man passerat målgången...
|
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
7
3 Kvar för 7 rätt Halvkilo kombination till mer än 450ggr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-08-23 Bana: Romme Spelform: Dagens Dubbel, omg. 468 Avd Ordinarie hästar 1 2 Al Dente 2 9 You Talking to Me Vadet gäller startnummer 1 x 54,00 kr Totalt: 54,00 kr Kvittonummer:
|
|
|
|
#258 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
Hehe, går inte att spela Al Dente när jag tror så hårt på Mellby Vargtass i andra så det får bli "skräll" i första... 1, 3 3 x200
|
|
|
|
#260 |
|
DD: 2-3. Al Dente är så grym att jag tror den vinner idag igen. Den kommer allt närmare en förlust, men det blir nog inte här. Sedan måste man välja i andra och även om vi garderat hårt så tror jag kanske inte det blir någon direkt skräll som loppen har sett ut idag.
|
|
|
|
|
|
|
#261 |
|
Jag säger det igen: vilken jäkla fin häst!
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
|
#262 |
|
Så bra, och fortfarande med skor... Vad månde bliva...?
|
|
|
|
#263 |
|
Kollade fel
Senast redigerad av Josve88 den 2014-08-23 klockan 16:33. |
|
|
|
|
|
|
#264 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#265 | |
|
Citat:
![]() Registrerat spel Datum: Lördag 2014-08-23 Bana: Romme, omg. 26 Lopp: 10 Spelform: Tvilling Hästar: 1, 2, 4, 6, 10 U-hästar: 2 Al Dente Vadet gäller startnummer 4 x 10,00 kr Totalt: 40,00 kr Kvittonummer: 654C 3951 AFF3 1241 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1) |
||
|
|
|
|
|
#266 | |
|
Citat:
2-4 gav 19.2 ggr pengarna... Med Buddha hade det gett 114 ggr pengarna...
|
|
|
|
#267 |
|
Jag var helt på er sida, tills dom visade målfotot! Där ser man tydligt att hästen INTE är i passgång, alltså var det solklart att det inte var någon diskning!
|
|
|
|
|
|
|
#268 |
|
nu ser det ut som det star mellan 3,4,6,11:
|
|
|
|
|
|
|
#269 | |
|
Citat:
Var har du sett detta målfoto...?
|
|
|
|
#270 |
|
Ni har helt rätt! 19 gr lät rimligare grattis flickepojken
Flickepojken (+10) |
|
|
|
|
|
|
#271 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#272 |
|
4:an kvar för sju rätt på mitt lilla 72 raders...
|
|
|
|
#273 |
|
Goop nu då så dubbeln och V5 sitter.. så man går lite plus idag iaf
|
|
|
|
#274 |
|
visades i tv 12 men bilden är precis med nos på linjen och det är i det skedet han rullar över TILL Galopp från passgång. Alla vet att det inte gick korrekt till, jag släpper detta nu. Har 3,4,5,7,11 för 7 rätt på vår andel, men hade även haft Bon Frecia, bara att skölja och gå vidare. Travet är korrupt vilket vi alla vet sedan innan, herren ger och herren tar.
Fulsprit (+3) |
|
|
|
|
|
|
#275 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-08-23 Bana: Romme, omg. 26 Lopp: 11 Spelform: Tvilling Hästar: 1, 3, 4 U-hästar: 1, 3, 4 Vadet gäller startnummer 3 x 30,00 kr Totalt: 90,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#276 |
|
Vem som helst kan vinna så blir det plus ändå. Mer plus om inte Witasp vinner. Tål inte karln. Kommer aldrig ta med honom eller Haugstad någonsin igen på ett V7 system.
|
|
|
|
|
|
|
#277 |
|
Kom igen nu Witasp, kör fram till plats.
|
|
|
|
|
|
|
#278 | |
|
Citat:
En målkamera fungerar som så att den visar TIDEN då alla hästars alla delar passerar mållinjen. Dvs det är inte ett "ögonblicksfoto" i vanlig mening. Och därför är det helt befängt att använda målfotot för något annat än att bedöma tiden för varje häst när den passarar mållinjen. Skandalen är inte vad som syns på vilken bild. Utan att man har använt ett verktyg som helt enkelt inte visar det som de tror att det visar. Helt j-a sjukt är vad det är.
|
|
|
|
#279 |
|
Sex rätt lär inte ge mycket idag, och femmorna kanske ger jackpot igen.
|
|
|
|
|
|
|
#280 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#282 |
|
Ett målfoto visar bara vad som händer exakt på mållinjen allteftersom tiden går. Det är alltså inte en ögonblicksbild och går bara att använda till att avgöra ordningen i mål.
Det är så klurigt att tidpunkten för främre benet på bilden inte är samma som för bakbenet. Man ser båda benen som de ser ut när de passerar mållinjen.
|
|
|
|
|
#284 |
|
förvånar att annars saklige stig h dillar om passgången i tv nu igen, men är väl så att när något ligger en nära så är man inte lika klarsynt
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
|
#285 |
|
Så jäkla gott att få igen pengarna på mitt lilla 72 raders:
1,6,12 2,4 2,4 4,7,10 4,6 2 4 4FCA 6BD1 XXXX XXXX
|
|
|
|
#286 |
|
Nu hoppas och tror vi på 1,6,11,15:
![]() men det kan inte fungera varje gång ? Senast redigerad av MickeBadkarstrav den 2014-08-23 klockan 17:08. |
|
|
|
|
|
|
#287 | |
|
Citat:
![]() ![]()
hugotheboss (+5) |
||
|
|
|
|
|
#288 |
|
6 rätt då min spik 3 Global Offshore i lopp 1 inte fick till det... Tråkigt.
Någon som vet om jackpoten kommer läggas på tisdagens extra V75 eller på V75 nästa lördag? |
|
|
|
|
|
|
#289 |
|
Är tämligen säker på att den går till nä'sta lördag, när det blev jackpot förra lördagen så hamnade ju inte den på extra V7 i onsdags, utan gick till dagens omgång.
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
|
#290 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-08-23 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 43 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 6, 12 (3, 9) 2 1, 3, 4, 9, 10 (5, 8) 3 2 Occhione Jet* (9, 4) 4 4 Exceed'em (7, 8) 5 4, 5, 6 (3, 9) 6 2 Al Dente (1, 3) 7 3, 4, 5, 7, 9, 11 (2, 1) Vadet gäller startnummer 270 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 135,00 kr Kvittonummer: 0580 1851 A111 xxx Utbetalt: 4 595,00 kr Detta var en del i mitt jokerystem satt med 3 4 5 7 9 11 i sista Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+2), Fulsprit (+3), Flickepojken (+10), hugotheboss (+5), Tamuli (+5) |
|
|
|
|
|
|
#291 |
|
Jackpoten går nu mera alltid nästkommande lördag!
|
|
|
|
|
#292 |
|
Jag såg målfotot på tv12, där är den inte i passgång iaf!
Visst, om den nu går över i galopp och därav ser det inte ut som passgång.. Men är trots allt inte helt säker på att det var passgång i mål.. |
|
|
|
|
|
|
#293 |
|
du kan vara säker på att det är pass, alle...helt säker...
|
|
|
|
|
|
|
#294 |
|
Passgång när som helst under loppets sista 100 m är väl automatisk diskning?
|
|
|
|
|
|
|
#295 |
|
jag garderade både occione jet och al dente.. så kunde blivit härlig utdelning med lite flyt!! men jag är nöjd med att jag endast spelade för 7 rätt!
Registrerat spel Datum: Lördag 2014-08-23 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 43 V7 - endast vinst vid 7 rätt Avd Ordinarie hästar 1 3, 12 2 2, 4 3 2, 7, 9, 11 4 2, 4, 7 5 4 Lucky Luke Zenz 6 1, 2, 3 7 4, 12 Vadet gäller startnummer 288 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 144,00 kr Kvittonummer: E74C 961F C331 9005 Utbetalt: 10 415,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#296 |
|
Bättre koll på 13 loppet ser ut som 7,4,5,8:
![]() Lycka Till ! |
|
|
|
|
|
|
#297 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#298 |
|
Det är en skillnad på exakt 150000 kr/sek för hans del och inget annat samt att alla spelare hade getts andra förutsättningar och utdelningar, vissa som skulle fått mycket kanske blev helt utan, medan andra fick som inget skulle haft. Men vafan, vi har ju bara omsatt 75 millar så då kan man väl göra lite hur som helst.
|
|
|
|
|
|
|
#299 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#300 |
|
nu är det ju varken första eller sista gången som domare begår misstag...en som jag aldrig glömmer, är när vi har första matchen i div3 o får straff i 90:e, när bollen är i luften så blåser förbundsdomaren Holmfrid Johansson av matchen???...som tur var så vann vi med 3-2 ändå
|
|
|
|
|
|
|
#301 |
|
Sedan finnarna hoppade in i Jackpoten i Extraomgången på Bjerke gäller att Jackpots bara går vidare till "ordinarie" V75-omgångar.
|
|
|
|
#302 |
|
Det är nånting dom borde tänka på gällande v64 också, är ju helt sjukt att jackpotpengarna från i fredags går vidare till NORSK GALOPP imorgon!
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#303 |
|
Det är inget sjukt alls med det. Det är bara den norska delen av Jackpotpengarna som går vidare till norskt spel de ggr som Norge INTE deltar i direkt efterföljande V64-omgång.
|
|
|
|
#304 |
|
Tur att skarplöth jobbar hårt med förtoendefrågorna, annars skulle man ju helt sakna förtroende för ATG.
|
|
|
|
|
|
|
#305 |
|
Det här med riksdomare va en bra idé, nu vet alla vad som gäller: http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle15885789.ab
|
|
|
|
|
|
|
#306 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#307 |
|
efter att ha tittat på atg igen, så vill jag försvara måldomarna lite, det är inte lika lätt att se på bilderna från loppet, som det är från tv12:s kameror, kanske därför som passgången friades
|
|
|
|
|
|
|
#308 |
|
Kul att sätta bolagssystemet, men väldigt surt att Nabab Di Poggio inte hann fram!
Romme omg. 43 ATG Team lördag 2014-08-23 2014-08-23 12:17 Hästar Res 1 1, 3, 5, 6, 9, 10, 12 8, 11 2 1, 2, 4, 6 9, 10 3 2 Occhione Jet* (IT) 7, 11 4 2, 3, 4, 7, 8, 9, 10 1, 5 5 4 Lucky Luke Zenz 9, 3 6 2, 3 1, 10 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 11 9, 10 3136 RADER x 1 x 0,50 KR Totalt: 1 568,00 kr Men ännu snyggare, det lilla på "pengaresterna". Romme omg. 43 ATG Team lördag 2014-08-23 2014-08-23 12:22 Hästar Res 1 1, 3, 9, 12 2 2, 4 3 2 Occhione Jet* (IT) 4 2, 3, 4, 7, 8, 9, 10 5 4 Lucky Luke Zenz 6 2, 3 7 4, 7 224 RADER x 1 x 0,50 KR Totalt: 112,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#309 |
|
http://travservice.dk/kan-man-vinde-i-pasgang/
Den bilden talar sitt tydliga språk! Helt enkelt ett felaktigt beslut! |
|
|
|
|
|
|
#310 |
|
kom dock ett beslut för ett antal år sedan, att vi skulle ha tillgång till tv-bilderna o inte enbart banfilmen...har för mig att det var olle goop som fick en kort galopp som skulle lett till diskvalifikation, som syntes väl på tv, men som missades av bandomarna, som gjorde att man bestämde detta...problemet idag är nog att måldomarna suttit med en massa olika filmer, men missat att se just den som tv12 visar om o om igen efter målgång...
|
|
|
|
|
|
|
#311 | |
|
Citat:
alle (+1) |
||
|
|
|
|
|
#312 |
|
Vad hade det blivit för utdelning om han hade diskats för passgång?
|
|
|
|
|
|
|
#313 | |
|
Citat:
Även jag fick sätta 7:an idag var ett tag sen nu så kanske är påväg tillbaka mot formen igen ![]()
Seriöst andelsspel (V75 Tillsammans!) To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
|
|
|
|
|
#314 |
|
Något under 30k enligt jokersystemet.
heddari (+5) |
|
|
|
|
|
|
#315 |
|
Angående ngt annat.
Tycker inslaget om Gigge Lep och Göran Kristiansson är väldigt fint, Hästar för verkligen med sig mycket känslor! |
|
|
|
|
|
|
#316 |
![]() Såg denna och blev lite road, INTE min rad (tyvärr), synd att personen inte kryssade i V7 på denna! |
|
|
|
|
|
|
#317 |
|
Synd är fel ord. EN synd vore däremot en mer träffande beskrivning.
|
|
|
|
|
#318 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#319 |
|
Finns ju ett gäng hästar att spricka på som hade gett 500kr+ i utdelning på 6r. Klart att det är långsiktigt bättre med V7. Men det är inte säkert att alla orkar lägga bort 10k+ på ett "allin-val".
|
|
|
|
#320 |
|
hade aldrig tryckt i endast v7 på den raden.. rätt osannolikt att den går in..
och hade varit rätt nöjd med 20 6or á 33 kr, men nu blev det full utd! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#321 |
|
Det finns t o m hästar som hade gjort att 6r hade gett 500-1000kr. Dvs 10-20 lax i sjön i ett sådant katastrofscenario.
|
|
|
|
#322 |
|
Okej, skriver ut förutsättningarna lite mer pedagogiskt då...
Det är endast i scenariot som kräver följande som man kan få några pengar på sexor och femmor: 1. man sätter sex av vinnarna på enkelraden 2. man missar på just någon av de två stora favoriterna Occhione Jet eller Al Dente Tycker ni fortfarande att det är intelligent att inte kryssa V7 på en sån där lapp? Edit: Kan göra ett konstaterande som relaterar till den större bilden istället: Man är ingen vinnande spelare om man resonerar på det sättet ni gör. Då lägger man alldeles för mycket insatser på rader med undervärde efter att jag gjort tankevurporna "tänk om jag åker på favoriten/tänk om jag bara missar i ett lopp och det blir bra utdelning på sex rätt" osv.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Stekel den 2014-08-23 klockan 19:44. |
|
|
|
|
|
|
#323 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#324 | |
|
Citat:
Men om man spelar 50 öre gånger 20 så tror jag inte att man är ute efter att få max värde på den spelade raden... Det är så extremt osannolikt att raden ens får 6 rätt! OCH jag tror han är rätt nöjd med de 80000 han drog in... |
||
|
|
|
|
|
#325 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#326 | |
|
Du sätter huvudet på spiken!
Citat:
För övrigt blir man såklart glad att man får 80k tillbaka på 10kr insats, men det betyder ju inte att man behöver vara nöjd med vad man gjort. Det ska man inte bli (förutom i några fall då man både rankat och lirat helt klockrent). Då är man ingen vinnarskalle och kommer inte lägga ner hårt jobb för att fortsätta lägga vinnande spel.
|
|
|
|
#327 |
|
Romme 43 20140823 V75
Avd-1: 1,3,6,7,12, Res: 4 10 Avd-2: 4, Res: 3 1 Avd-3: 2,4,5,7,9, Res: 3 11 Avd-4: 2,3,4,5,8, Res: 1 7 Avd-5: 2,4,5, Res: 3 7 Avd-6: 2, Res: 4 10 Avd-7: 4,5,6,9,11, Res: 3 7 System: 1 1875 rader * 1 * 0,50 = 937,50 kr Satte ialf 7an men dels så kryssade jag inte i v7 idag vilket jag brukar.. klantigt. Men framförallt vilken jävla skitomgång satt med lite mer förväntningar efter två avdelningar kan jag säga.. när man fått in en 7%are samt satt spiken till 11% men så vinner 5 RAKA favoriter! Bon frecia hade gärna fått vinna eller ännu hellre 6an i sista! Är ialf tredje sjuan jag sätter i år men alltid en skräll lr två för lite och alltid bra förutsättningar till mer betalt då en av spikarna varit sträckad runt 10% varje gång. Fått 35k+38k+5k på de sjuor som suttit i år. Förväntar mig mer betalt nästa gång den sitter! ☺ Senast redigerad av Magicspace den 2014-08-23 klockan 20:10. |
|
|
|
|
|
|
#328 | |
|
Citat:
Det exemplet står för mig, bara mig. Varför INGEN annan lägger ut det, får dom svara själva på. Jag undrar med. Snåla, vill behålla det själva eller vad? Samma stackare som levererar betaltips hela tiden. Finns väl fler som kan göra det ist för att klaga på dom som gör det? *suck* Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+10) |
||
|
|
|
|
|
#329 | |
|
Citat:
Kan bara instämma. |
||
|
|
|
|
|
#330 |
|
Nej
Några vet och andra vdt inte. kommunism gäller inte i spel, heller
|
|
|
#331 | |
|
Citat:
Väntevärdesmässigt är V7 bäst men det kan alltid finnas bankroll-hänsyn som gör att man gör andra val ibland.
|
|
|
|
#332 | |
|
Citat:
Säg att jag har 10 kr kvar på kontot, jag lägger in en enkelrad med alla mina A-hästar bara för de är skoj. då trycker jag inte in endast v7 även fast det spelvärdesmässigt vore korrekt, för jag vet att jag sätter aldrig en enkelrad! Säg nu att al dente hade bränt och en 1%are hade vunnit, då hade man blivit skitförbannad över att jag missat 10000.. Jag tjänar inte dom pengarna att jag kan tänka "i längden gör jag rätt, kommer få tillbaka det inom en 20års period". Jag spelar ofta endast v7 och v8, och givetvis kan samma sak hända i de tillfällena! men det är mer troligt att man sätter än v7 för 500kr än 50 öre |
||
|
|
|
|
|
#333 | |
|
Citat:
De flesta här nuförtiden lägger ju ändå bara upp sina egna kuponger utan kvittonumret med ungefär 10 sek kvar till spelstopp utan att kommentera en endaste sak med hästarna som skulle kunna klassas som ett tips. Undrar vad som skulle hända med travtrådarna om stekel, doob, helge, Strappa71, putte64 och några fler som jag inte minns på rak arm slutar skriva bra inlägg som NiklasJ, Klanke, varulv mfl redan har gjort (dem snittar väl 1 inlägg/veckan tillsammans i dagsläget). Tror tyvärr även att det räcker om ett par av dem slutar för att de andra ska känna att de inte har något i utbyte längre och slutar även dem. Kanske skulle göra om rek-tävlingen till en serivceplay-tävling eller att man får rösta och ge + till de fem medlemmar man tycker tillfört mest den månaden. Mest + totalt vinner osv Här hade det varit kanon med en funktion där man kan se vilka man har gett sharps till den senaste månaden och hur många sharps respektive medlem har fått så får man ne liten hint vilka man fått bra hjälp av.5+ till xxxxxx 4+ till xxxxxx 3+ till xxxxxx 2+ till xxxxxx 1+ till xxxxxx Samma prisstege som i senaste rek-tävlingen.
Major (+2) Senast redigerad av Sprite den 2014-08-23 klockan 21:27. |
||
|
|
|
|
|
#334 |
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg Okej, skriver ut förutsättningarna lite mer pedagogiskt då... Det är endast i scenariot som kräver följande som man kan få några pengar på sexor och femmor: 1. man sätter sex av vinnarna på enkelraden 2. man missar på just någon av de två stora favoriterna Occhione Jet eller Al Dente Tycker ni fortfarande att det är intelligent att inte kryssa V7 på en sån där lapp? Edit: Kan göra ett konstaterande som relaterar till den större bilden istället: Man är ingen vinnande spelare om man resonerar på det sättet ni gör. Då lägger man alldeles för mycket insatser på rader med undervärde efter att jag gjort tankevurporna "tänk om jag åker på favoriten/tänk om jag bara missar i ett lopp och det blir bra utdelning på sex rätt" osv. Absolut så är det mest lönsamt i långa loppet att välja V7. Men alla pallar inte att gå miste om summor på 10k+ på 6 rätt. Väntevärdesmässigt är V7 bäst men det kan alltid finnas bankroll-hänsyn som gör att man gör andra val ibland. __________________ Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Att ni bara orkar.... menar det är ju sommar än - eller åtminstone börj-höst. Med svampplock och allt. Minns besök i storstan och nåt salutorg - De sålde trattkantareller på torg. Tyckte priset var hyfsat med tanke på att de fanns runt knuten ju... 42 riksdaler - tänkte kilo då - men det visade sig vara per hekto... Hur kan nån bo där? När barnen växer upp med att fisk = fiskblock , svamp = torgköp - sommar = "landet" Ja herre min je...
|
|
|
|
#335 | |
|
Citat:
Menar du en tävling i att posta flest betaltjänster och betygsättas för det/få Sharps? Intresserar inte mig iaf. |
||
|
|
|
|
|
#336 |
|
|
|
|
|
#337 |
|
Precis som jag skrev ett gäng gånger, kollade direkt och spolade fram och tillbaka. Hur tydligt som helst. Jag är upprörd så in i helvete. Vill ha betalt för bon frecia på v7 och sedan avsätta berörda domare, stämma ATG och lugga stig h som borde varit ärlig och tydlig direkt, usch och fy, tänk om det gällt en mille? Det här måste följas upp, uppenbart mygel
Fulsprit (+3) |
|
|
|
|
|
|
#338 |
|
Snacka om att vara rätt ute
|
|
|
|
|
|
|
#339 | |
|
Citat:
Måste börja med att säga att jag högaktar dig Strappa71, trots att jag inte känner dig. Du är alltid saklig och använder dig inte utav känsloargument och/eller nedvärderande ordalag - trots ibland korkade inlägg (inte minst från mig själv). Jaja, nog med "flörtandet" nu... Vill nu ha ett snällt, hehe, svar på hur norrbaggarna (och jag med norskt Visa) kan spela in i den svenska potten för att sedan dra tillbaks en del av dessa insatser för att lägga dessa i en egen pott, på hemmaplan? Och som svenskar inte ens kan spela till... Jag menar att de har varit med och bidragit till en större totalomsättning, men bara för att det blir jackpott så tar man tillbaks en del av insatsen - varför? Vad hade hänt om det inte blivit Jackpott? Hade vi i Sverige då fått ta del av den norska andelen? För mig som inte hänger med i många bakomliggande faktorer slikt denna så får du gärna elaborera hur det ligger till, för jag fattar nada...Vad och hur stor del utav den totala norska andelen är Jackpottpengar och hur kan man veta/mäta detta? Jag måste missa något verkligt fundamentalt här... Hmmm, medan jag skriver KANSKE polletten ramlat ner... Är det alltså de pengar norrbaggarna lagt in i en Jackpottomgång som går tillbaks enbart för att dessa INTE är med i nästa Jackpott, i Sverige? Men är detta ändå "rättvist"? De spelar ju in i en pott som är mångdubbelt större än om de spelat i en egen. Får de då inte ett enormt EV+? Jag vet att jag är ute på det djupaste vatten som finns här, typ Marianergraven, eller något, men kan det verkligen vara så skevt? Jag får ursäkta för ett möjligtvis idiotiskt inlägg då detta borde vara något jag skall kunna, typ poolspelets 101, men för mig är det inte detta. Kan du, snälla, förklara (gärna med ett enkelt räkneexempel) hur detta ligger till? Är dig mycket tacksam, på förhand - din ödmjuke följare, Fulsprit...
|
|
|
|
#340 | |
|
Citat:
Snyggt. Bra jobbat Andy |
||
|
|
|
|
|
#341 |
|
Jaha. God dagens alla tappra. Då var man tillbaka efter en kortare sejour i utvisningsbåset. Var väl tur att man var bannad i går annars hade man väl blivit bannad på livstid. Bommade på Bon Frecia i går och Erik sade klart och tydligt i intervjun direkt efter loppet att det var passgång innan galopp så jag satt och började räkna lax men såklart inte. Man kan väl se det som mitt fel för hade jag spikat Occhione så hade den ju givetvis blivit diskad. Jag får inte vinna längre. Någon där uppe verkar tycka att jag har vunnit klart.
Nåväl. Ingen ide`att gråta över spilld mjölk. Jag har för vana att välta ett par tankbilar med mjölk så det gör inte så mycket. Ytterligare en Extra V75 att se fram emot på Tisdag. Eller fram och fram. Tycker att det är allt för många. Huruvida det är rätt eller fel att ta bort V7 och V8 låter jag vara osagt tills man får se utfallet av alla Jackpotar och hur omsättningen berörs av detta tilltag. Får väl säga grattis också till alla som fick en 7a till skänks av Domarstaben i går. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+3) |
|
|
|
|
|
|
#342 |
|
Riktigt bra spelat!
Fast sedan vet man inte om han har flera olika enkelrader. Minns när en kompis sa att efter varje lopp visade hans fars kompis upp en vinstbong och sa, Där satt den. Kompisen tänkte hur fasiken gör han, Då han prickade in alla vinnare, Oavsett om det var en högoddsare eller lågoddsare. Han kom på det eller fick redan på det, Har för mig att han råkat stått lite bakom honom i kön vid luckan för spel. Och då hade hans fars kompis spelat på alla hästarna men en bong för varje häst.
|
|
|
|
|
|
|
#343 |
|
Tack!
![]() Trinity, spelar ingen roll om han så slängt in 100 liknande, att sätta en enkelrad på det sättet är så sjukt snyggt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Citat:
Så inte helt otänkbart scenario att han/hon lämnat in flera enkelrader och haft turen/slumpen/kunskapen att välja rätt lopp att ändra spik i.. Oavsett, Så är det riktigt snyggt!
|
||
|
|
|
|
|
#345 |
|
...bra att nybrink var tydlig i tv-sändningen nu(angående passgången), hade inte förvånat om man använt strategin "locket på"...
Trinity (+1) |
|
|
|
|
|
|
#346 | |
|
Citat:
Norsk V64-omsättning : 100000 Övrig V64-omsättning : 900000 Total 4r-pott = 260000 Norska delen av 4r-pott = 26000 Resten av 4r-potten = 234000 Om utdelningen på 4r inte når upp till 7 kr så blir det Jackpot. Om Norge deltar i efterföljande V64-omgång så går 260000 vidare till JP i nästa V64. Om Norge INTE deltar i efterföljande V64-omgång så går 234000 vidare till JP i nästa V64-omgång. Norges 26000 går till JP i en helnorsk spelomgång som de i förväg har valt ut ( oftast V65 ). Jag mailade Svennehed för att få detta bekräftat och här är hans svar: "Norge spelar väldigt ofta till oss och inför varje månad så kommer vi överens om vilka tävlingsdagar de ska spela till samt vad som händer vid en ev. Jackpot. Regeln man jobbar efter är att man inte flyttar ut/hem några pengar vid Jackpot om man deltar med spel till den tävlingsdagen då pengarna delas ut. Vid några enstaka tillfällen per månad (som det exemplet du hittade) så gör man inte det och då är det upp till dem själva att lägga ut pengarna på en norsk omgång. " Att någon deltar i en jackpot-omgång som man själv inte har varit med och byggt upp är +EV så det bara stänker om det. Jackpot är alltid orättvist. Det här med norrmännens pengar vid ev. jackpot är en konstruktion som åtminstone är rättvisare än att deras del av jackpot-pengarna går vidare till en omgång som de inte kan delta i själva.
Fulsprit (+5) Senast redigerad av Strappa71 den 2014-08-24 klockan 23:27. |
||
|
|
|
|
|
#347 | |
|
Citat:
Sharps måste börja värna om sina guldklimpar här som gör att man kommer tillbaka och läser trådarna. Jag tror ingen vill att utvecklingen ska fortskrida som den gjort de senaste 2-3 åren, speciellt inte i travtrådarna.
|
|
|
|
#348 | |
|
Citat:
Du gnäller hela tiden på hur dålig kvalitén är på inläggen här på Sharps, och att vi måste bidra med mer djupgående motiveringar och liknande. Men ändå så gör du tvärt emot det själv eftersom du inte bidrar med ett skit mer än ditt ständiga klagande. Visa oss istället! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
LudvigB (+50) |
||
|
|
|
|
|
#349 | |
|
Citat:
https://www.sharps.se/forums/359659-post118.html https://www.sharps.se/forums/361421-post54.html https://www.sharps.se/forums/361820-post68.html https://www.sharps.se/forums/361839-post86.html
|
|
|
|
#350 | |
|
Citat:
Är det bättre om det är helt tyst? |
||
|
|
|
|
|
#351 |
|
Är det helt tyst för att ingen har något vettigt att skriva kan man väl gå in och läsa på flashback eller annan skitsida om man nu är så uttråkad och känner ett krav av att läsa nonsens på ett forum?
Jag har dessutom inte menat att jag vill ha bort allt snack om det är så du har tolkat mina åsikter kring detta. Jag vill att de som bidrar ska belönas så att de inte försvinner som nu är fallet med flera väldigt duktiga medlemmar. Även om jag inte skulle lida om sådana här inlägg försvann: "spring kronos fram och baklänges". edit: För övrigt är det att greppa halmdockor du håller på med här och inte en riktig argumentation. För att förklara vad jag menar med ett lättförståeligt exempel: JAG: Jag tycker inte att barn ska leka på trafikerade gator. DU: Jag tycker att det vore vansinne att hålla barnen inomhus hela dagarna! Du antar en massa och drar motsatsen som slutsats, vilket blir helt galet då det inte är mina åsikter.
Migge (+1) Senast redigerad av Sprite den 2014-08-25 klockan 14:16. |
|
|
|
|
|
|
#352 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#353 |
|
Nog tur att "40-åringen" inte hänger här på Sharp$ med tanke på hur många "spelvärdes-experter" som har dissat honom så hårt i helgen...och några få Sharp$'are har faktiskt med all rätta hyllat honom för sin grymma enkelrad!
![]() http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19426137.ab |
|
|
|
|
|
|
|