|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 Romme 10 Januari
Startlistorna ute, SOS Highspeed Call i första från det läget.
Såg att Super Otto fick smaskigt läge i sista också, dags att casha in på formen? Bra att Montdore är med och drar på sig lite streck, för kort distans för denne? |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Väder prognosen just nu för lördag +6C 7 m/s Borlänge
Barfota körning eller inte? Spännande som vanligt vilket väder det blir. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kicki the Dancer i avd 4 Sos given spik i mina papper!
Utmärkt utgångsläge. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Äntligen en gulddivision med lite klass, Nahar, Digital Ink och OTP, ser jag fram emot.
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
Food Money & Narold Vox är intressanta om bortglömda, dock nya i guld... |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Food Money lika chanslös som senast, då mot guldlöss nu mot klasshästar, allt över 8% skulle förvåna mig.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Vad tror ni om kallbloden då? Känns otroligt svårt på förhand men sen har jag ingen koll heller.. Mino kanske? Eller står det mellan tilläggen
![]() Rocket zet kanske blir farlig ne med lopp i kroppen, får se vad Redén säger! Senast redigerad av whalz den 2015-01-04 klockan 22:25. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Snabb-analys
4 Highspeed Call har jag "feeling" för. Många som kan vinna. 2 Art On Line Kan få ett passande rygglopp på min ide. 11 Aristocat Boko avslutade vasst senast. 6 Aloe Vera är mkt speedig. Skrällbud. Plugga på ! 1 Diable d' Inverne kördes med skor senast. Andra bullar nu. Spikförslag. Plugga på ! 7 Digital Ink svårslagen på nytt. Öppet bakom. 2 Nahar kan allt ibland , men ojämn. Räknas. 8 Canaka B.F är ett tufft sto som Reijo håller högt. 12 Ariel Boko har varit på gång en tid nu. Bedövaren i loppet är 1 Goldomaster! 3 Rub it Out blir mitt drag i detta lopp. Ny kusk i Takter! 12 Stepping for Money gillar jag, men otur med spåret. 1 Digigirl I.H gjorde dt bra senast. Tuffare emot nu, men kan ej sågas. 2 Kicki the Dancer finfin vid segern. Räknas på nytt. Plugga på! 1 Monster Monsun kan vara lösningen i detta kallblodslopp. Spara på strecken behöver inte vara fel. Chansspik-förslag. Fredrik Pedersen har stallform. 1 Certification ska räknas trots sitt innerspår. Bör hitta ut över aktuell distans. 11 Rufus S.F kommer från seger. Tror inte den kommer att bli favorit. Dt tackar vi för. 3 Obi Degato gör gedigna lopp. Med därframme 8 Rocky Reach har länge varit en "snack-häst". Upp till bevis nu. 10 Duffman trivs med Björn Goop.Plugga på ! Jämnt lopp. Tipsettan till 1 Staro Advisor J. Effektiv frontrunner, som ogärna släpper någon förbi sig. Hela vägen?11 Pave the Way visar toppform. Får ej glömmas vid gardering. 12 Screen Height är stark och kan runda allt. Pedro Bi laddas mot spets. Barfota nu?6 Montdore lär sätta upp tempot. Krossar allt den tunga vägen? 10 On Track Piraya avslutade bra senast efter ett struligt lopp. Plugga på ! Senast redigerad av spalato den 2015-01-05 klockan 00:18. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Systemförslag
4 Highspeed Call 1 Diable d ' Inverne 1.7 3.8.12 1 Monster Monsun Alla tolv Alla tolv 864rader / 8 pers 58kr / andel "Stora bolaget" 2.4 (1.5) 1.2.3.5.9.12 (8.4) 7 Digital Ink (2.3) 3 Rub it Out (12.8) Alla femton (10.2) 1.3.5.6.8.10.11.12 (9.4) 1.6 (7.4) 2880rader /10 pers 149:- per andel Senast redigerad av spalato den 2015-01-08 klockan 22:42. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
Jag läser Mattias Ludvigssons analys om V64 Örebro på Travnet idag söndag, lägger märke till att han är redaktör på Spelarservice och en av grundpelarna i Spelvärde.se. Dessutom går att finna i Pokermagazine att han iallafall tidigare stått för tipsen hos TT.Är det ett skämt eller tycker de likadant allihop de där säljsajterna? De tar och dribblar lite med tipsen mellan avdelningarna och skryter sedan upp sina tips när ett av alla tusenkronorssystem råkat slå? Nån som vet om det är samma gäng på alla de där ställena, som sedan tar betalt för tipsen flera ggr om? Jag har aldrig nånsin köpt ett tips och kommer heller aldrig att göra det. Dock roligt att belysa ovanstående. Det ter sig inte särskilt märkligt att det blir skrik ifrån "hela travmaffian" runt vissa hästar i omgången, när det är samma delad röst som gör sig gällande... Samtliga måste väl tycka lika tillräckligt ofta kan jag tänka. Skrämmande tanke om man hamnar på efterkälke gentemot för många kollegor i för stor utsträckning nån längre period, runt tips och gillande utav vissa individer(hästar, gärna Solvallabaserade.)... Häromveckan läste jag en av Berglunds krönikor på Travnet, där han hyllade sina kollegors och Travnets "vinstregn" på sistone. Han poängterade också det ärliga i att tipsen på Travnet var gratis för alla att läsa. Konstigt att nån person ifrån de "illa omnämnda säljsajterna" tillåts husera på Travnet med sådan inställning som grund till resonemang? Tacka vet jag $harps-kompetens!
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
4 Debra Boko i avdelning fyra måste ju ha kanonchans. Blev nedstruken till innerspår senast och kunde inte hålla upp ledningen och hamnade i maskineri, sen avslutande rappt när lucka kom. Torbjörn (som körde sist) nämnde i intervju senare under tävlingsdagen att den vunnit med annat startspår än innerspår. Tror den har toppchans på lördag.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Om bara Raske Rutger kan gå felfritt någon gång så kan den nog skrälla till. Kanske lite för tufft på lördag, men C-häst får den nog vara i alla fall.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Raske rutger blir nog en chansspik...... kolla senast då mel odin vann. satt ju bara å leta fritt sista varvet och avslutade riktigt vasst! (på kallblodsvis....)
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
Jag känner ändå att hästar som 8 Raffinos och 12 Stepping For Money är av annan kaliber än motståndet senast. 3 Rub It Out går riktigt bra för dagen. Själv funderar jag på att sätta 12 Stepping For Money överst i rank. Travsäker och klarar av att bli framkörd i dödens utan större problem. Sedan släpper hästen ogärna nån förbi sig. Nadal Broline, som sträcker nos hela vägen in i kaklet, blev för svår senast. En blötare variant i front så känner jag att segergrepp kan kopplas på hela fältet denna gång... Kan detta vara den korrekta strategin tro, för att koppla greppet runt omgången med min alltjämt seriösa lilla jokerreducerade chansrad? __________ Kan man få se 7 Max Not Sand utan skor denna ggn?(Avd II) I så fall hoppas jag på överpace. Allt för att ta reda på hur väl spurten biter inom riksspelet. |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Jag kanske tog till lite för stora ord angående Debra
![]() Håller med om att SFM höll riktigt fint senast, men bricka 12 på V75 är ju aldrig särskilt kul. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Citat:
Sedan gäller det att göra rätt ställningstagande på det. Spika rentutav, eller kanske ranka överst i ett reducerat system. Lika svårt som att ranka, är att spika och sätta rätt villkor vid reducering. Till det måste skrällarna komma nånstans också vid just rätt tillfälle... blir lätt känslan av att slå huvudet i väggen. Periodvis nästan omöjligt att få alla "delar" att gå ihop! ![]() __________ Jag lirar så små systemvarianter på V75 att jag behöver ta flera beslut i omgången som kan betecknas såsom "inte så kul".
|
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8443Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Hon är inte startsnabb.
|
|
|
#18 |
|
Sharp$: 8443Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Tobbe har dragit ett kanonspår.
Prickar han starten kanske han leder hela vägen med Moe Blixten.
|
|
|
#19 |
|
Montdore blir antagligen favorit i sista, men jag tycker det luktar dödens lång väg.
Därifrån tror jag den torskar, och bakom känns loppet vidöppet. Här ligger pengarna, bara att måla.
|
|
|
#20 |
|
Putte64:
Form slår ofta klass: Kan 9 Panic Button överhuvudtaget hävda sig i avdelning VI? 1,3,5,6 tänker jag väl i övrigt, kanske 12 på Örjan. RED: Tilläggas skall nog att P.B. lyser det klass om faktiskt! Senast redigerad av Voltstart den 2015-01-05 klockan 09:15. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Nej, kan inte tänka mig den duger på V75.
Jag vill varna lite för Obi Degato.
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
Råder dig dock gå in i arkivet och kolla på P.B:s senaste vinst i sulky. Smidigare än på länge med mer spänst i kroppen över upploppet, avgjorde i ett nafs. Tempo och lucka till slut? Vid stor gardering ramlar den med hos mig som du hör. Henkes nr 2 blev uppäten iallafall. _________________ Det är inte likt mig, men det blir nog "Inken" spik på Lördag. Jag tror faktiskt Food Money tar spets och tillåts stanna där. Örjan sätter sig nöjd i dödens och reglerar fältet därifrån...(Sedan får vi se om sagan om F.M. kan växa sig ännu större?) |
||
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Det har jag redan gjort
![]() Att slå Athos impar inte på mig. Tycker hästen har gjort alltför många dåliga lopp över långt, och aldrig mött så här bra motstånd. Jag kan ha fel, men jag betalar inte för den. Citat:
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Per är iskall, men den var bra bakom Montdore.
Citat:
|
|
|
|
#25 |
|
Gott så, men jag rankar 1 Certification och 6 Liberty Face först. Trevligast "kliv" i dessa och klarar bäst tider.
Obi slog mest dåliga djur i det där loppet. Senast gick den sämst till slut av de hästar som fick loppet kört till sin fördel. Ett svaghetstecken, kan jag tycka. Bara att analysera vidare! ![]() RED: 8 Rocky Reach gillar jag mer nu efter "uppfräschning av minnet" i arkivet. Den går bra till slut alltså, härligt intryck! Spår och kusk är iskallt, men %:en blir nog i min smak i ett garderingslopp. Senast redigerad av Voltstart den 2015-01-05 klockan 10:11. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Bägge kommer med på mitt system.
Certification hade jag antagligen spikat från ett bättre spår, men nu måste han ha tur. Citat:
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Rub it out var lite vass sist på solvalla innan start. Lugnade väl ner sig hyfsat till loppet. KAn Johhny hålla den lugn tror jag den vinner det loppet. möjlig chansspik då flera konkurrenter har lite sämre läge
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Åh, Romme! Där har en annan sett Jos Verbeeck styra Happy Rivner i Charlie Mills? Alla från trakterna kring Eskilstuna vet den hästen.
En kul utflykt, men man måste åka sträckan Västerås-Avesta först ... Usch. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Citat:
![]() Spika ska jag iallafall. |
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Är Candor Hall verkligen så allround att han kan vinna sprint på V75? Känns klart distansminus där.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Ska nog först och främst försöka komma ut
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
Ruggigt snabb ut i första loppet efter frånvaro och tryckte sig förbi Peo Palema precis innan kurvan och den hästen är riktigt snabb ut oxå. Spets och släpp Maestria till Rub it Out? |
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Banned
|
Nu vet jag inte hur loppet blir kört i avd 4, men det var ju skrik på Stepping for money senast, gjorde ju ett bra lopp då.
Senast redigerad av trance_error den 2015-01-05 klockan 17:34. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Jo jag såg att den hade vunnit på distansen tidigare, men frågan är om den verkligen har en chans på V75 över distansen? Vann ju sist men på stayerdistans.
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
Säger inte att han vinner men hästen har form. |
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
bara att sjöa på onsd man vill ju inte bli BLACK
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Exakt. Jag älskar allt med statistik, men det kostar att vinna.
|
|
|
|
#41 |
|
Chanslapp
2.4.6.11 1 Diable d ' Inverne 1.7 3.8.12 1 Monster Monsun 1.5.8.10.11.12 1 Staro Advisor J |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Ser att latoxen Hockey masar sig hela vägen från Eskilstuna till Borlänge med Jetspirit i andra. Kommer från två sprintsegrar. Blir med på min kupong.
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Monster Monsun streckad på endast 4% i nuläget..
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Han jobbar inte på Spelvärde. Gjorde det under en väldigt kort period i starten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+1) |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
V75-5
Finns här någon sakkunnig på kallblod, som kan göra en analys av alla starthästarna. Tacksam också för en rank, där det framgår vilka som inte behöver streckas. |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Citat:
(Varmblod ser jag så ofta "live" att det på något vis säger sig själv...) 10 Eldvin som häst betraktat är ju riktigt bra oftast. Emellanåt även väl osäker. Jag går sällan på ordinarie kusken där. Jörgen misslyckas ofta fatalt när jag tar rygg. 15 Krusen vill jag alltid strecka, då han är en urskön individ! 13 Raske Rutger nämner ju SO för jämnan. Vore nästan ofint att åka på den. ![]() RED: Efter lite tid i arkivet har jag beslutat mig redan nu för att spika 10 Eldvin. Kör nu i ryggar fram till upploppet Jörgen, så blåser du ner dessa. Det där med att köra i spets har inte funkat nu några ggr. Långspurt å ingen tidig spets. ___________ Ska du spika Star A. J. i sista? Jag ska det inte. Just nu spik på Inken å Eldvin Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2) Senast redigerad av Voltstart den 2015-01-06 klockan 21:25. |
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
Tycker att det är riktigt lurigt att hitta bra spikar denna omgång. Ingen självklar spikkänsla för någon.
Någon som har något förslag? Eldvin har nämnts, och den har nog mycket bra chans - men finns några väldigt intressanta drag emot där tycker jag. Dessutom tar det emot att spika kallblod. Digital Ink? Eller kommer läget och distansen vara ett stort minus för Inken samtidigt som det gynnar Nahar? Montdore i avd 7 vinner ifrån dödens? Spik? Highspeed Call i avd 1? Jetspirit i avd 2? Stepping For Money eller Rub It Out i avd 4? Senast redigerad av AMHC den 2015-01-06 klockan 22:07. |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
Min förstahäst är 6 Montdore. Tar även med 9 Willmore Trot. Streckar även - motvilligt - storfavoriten 2 Twitter. Tar nog även med 1 Star A eftersom den leder länge, har hemmabana och tränas av AltMeister Holger. ![]() Men kallbloden kan jag inte ranka.
Voltstart (+2) |
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
V75-2
2 Amor Winner var ju grym senast på Valla, när han vann från dödens. Måste streckas - nu med Takter. Streckar nog 1,2,5 och 12. Vem vinner av kallbloden? |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
V75-5
Jag kan absolut ingenting om kallblod. Men den just nu mest streckade favoriten till 53 % 2 Mino har vid sina senaste starter resultatraden 6-5-6-4 och har tjänat 23' kronor. Spelas till storfavorit och skall vinna 100'. Jag fattar ingenting. ![]() Hjälp mig snälla!
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Jag kan inte se hur det ska bli mer än fyrsiffrig utdelning på lördag. Väldigt favoritbetonade fält. Är väl om det skräller till ordentligt i kallblodsloppet med en 1% eller nått? Förövrigt är Willmore Trot ruskigt streckvärd just nu, dock lär procenten gå upp en del innan lördag.
Bästa spikarna måste vara Rub it out och Inken? |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Citat:
![]() Högst i startfältet! Med hjälpen tycker jag att Mjölner Komet känns intressant både på spåret och att han piskat storfavoriten tidigare. I övrigt streckar jag 1 och 10 |
||
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Citat:
![]() Minos 4 senaste: 2110kr 8562kr 5000kr 6750kr =22422kr totalt |
||
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Citat:
Icewinner (+22) |
||
|
|
|
|
|
#55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
mackpeter (+3) |
||
|
|
|
|
|
#57 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Citat:
![]() Jag är lite av ett mattesnille faktiskt, ett pedantiskt sådan. 23000 stämmer enbart in på kr per start och INTE på summan av de 4 senaste starterna. Den är 22422 som du själv skriver. Vi kan prata språket Svenska med för jag är nämligen en riktig svensklärare. Den meningen jag "misstolkade" är skriven på ett sätt som gör att gemene man kan man tolka den på ditt sätt eller mitt sätt (Som är det korrekta). Korrekt mening för att inte bli missförståd torde vara: "Mino har vid sina 4 senaste starter tjänat 22000 (22422!) med resultatraden x-x-x-x" Såååå
|
||
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#60 |
|
Vart hittade du den prognosen? Där jag tittade stod det -2 -0 med nederbörd(snö). typ 30-40mm under natten och ytterligare 10-15mm under dagen
mackpeter (+2) |
|
|
|
|
|
|
#61 | |
|
Citat:
![]() När jag talar om Minos fyra senaste starter, räknar upp resultatraden och i all hast estimerar summan av det han tjänat i dessa starter, börjar du yra om hästens genomsnittliga intjäning per start. Om du nu inte fattar texten - vilket de flesta här på forumet verkar göra - så kan du väl lugnt och städat hålla truten och inte tjafsa vidare om din storhet. Det kan vara så, att andra här har långt högre utbildning och skrivit texter på en nivå, som du bara kan drömma om att uppnå. Jag kommer inte att fortsätta detta trams. Men om du och andra har några bra idéer om vem som vinner kallblodsloppet mottages detta med stor tacksamhet. Jag har nämligen för dåliga kunskaper om Mino och övriga kallisar. Och det är därför jag är inne på detta forum. (Ojdå - nu kommer väl svenskläraren att underkänna mig för att ha börjat en mening med "och". Det är inte korrekt svenska.) |
||
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
Det blir sannolikt bra bana med nästan försumbar nederbörd. Har banveterinären sagt något om barfotakörning eller -förbud? |
||
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Citat:
Nej, har inget intresse av att såga någon, gav enbart svar på tal när Sir Larsson började håna mig. Angående kallblodsloppet ska jag börja kika på det imorgon och hoppas jag kan komma med något vettigt tips!
|
||
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Citat:
Idag lite smältvatten, imorgon fryser det till och förblir under nollan. Snö på det och ett löst gruslager ovanpå? Hoppas på krävande bana som passar Candor Hall och hjälper till att fälla en spetssoppatorskfavorit i V75-2! |
||
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Citat:
Icewinner (+33) |
||
|
|
|
|
|
#66 |
|
Nahar har inte gjort ett riktigt bra lopp sen han fick allt i halsen på Valla i höstas. Skor tokminus på honom också. Inken kräver bra fäste och Romme får nästan alltid kritik för en dålig bana vilket ger minus på honom. Plusset på Inken är väl att han blir släppt till spets och får bestämma men spiken i detta lopp blir Sveriges bästa häst OTP. Han har inte toppform men det behöver han inte heller för att blåsa ner dem till slut. Piraten är en klass bättre än Nahar och en halv klass bättre än Inken så trots tränaren i vagnen och utan toppform så vinner Piraten. Ni kan ju titta i historiken hur Piraten brukar prestera efter lite vila också om ni tvekar.
|
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Citat:
Är inte Indigious intressant? Senast redigerad av Chiron den 2015-01-08 klockan 21:46. |
||
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Jag tror ingen fattade dubbelironin i ditt första inlägg - att skriva att man är svensklärare och samtidigt tjonga in tre språkliga fel i inlägget.
För det var väl ironi?Annars är första tankarna denna vecka att avsluta med två spikar, 1-6. Cerification får försöka hitta ut i god tid och Montdore låter det klart på. Diable d'Inverne har jag inte studerat speciellt mycket än, vi får se hur det blir där. Och vad gäller Romme och Strömberg var det i alla fall förr i tiden så att det "alltid" brukade smyga sig in någon hemmaseger (ofta skräll). Strömberg har varit med och ställt till det där också. Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#69 | ||
|
Citat:
Citat:
Här kommer lite små korrigeringar av din text: Eftersom mattesnille är ett "ett-ord" så är det korrekta pronomet sådant och inte sådan. Kommatecknet efter "faktiskt" ska ersättas av talstreck. "Den meningen..." Ska vara "den mening" eftersom ordet "den" i sig är en bestämning och då skriver man såklart inte ordet meningen i bestämd form. Dubbel bestämning kallas det - men det visste du såklart efter dina språkstudier. Senast redigerad av mijo14 den 2015-01-08 klockan 21:58. |
|||
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Sharp$: 1624Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
Asså Micke
|
|
|
#72 |
|
Så många svensklärare i tråden och ännu ingen som påpekat att "Svenska" skrivs med gement "s" i vårt kära språk...
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Kommer inte Highspeed Call att ta ledningen i avd 1? Tycker att han verkar betydligt mycket mer startsnabb än vad Art On Line är, eller är det något som jag har missat?
Lutar åt spik på Highspeed Call (och Digital Ink) för min del. Tror att Aristocat Boko är värst emot Highspeed Call, speciellt med tanke på det långa upploppet. Men Highspeed Call ifrån ledningen (dit han kommer ganska enkelt utifrån vad jag sett) borde kunna hålla emot även Aristocat Boko, eller vad tror ni? |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#77 |
|
Sydsvenskan rankar
2.4.1.5.9.11.3.7.12.6.10 1.5.2.12.9.3.8.4.7.10.11.6 7.2.3.9.8.6.5.11.12.10.4.1 3.12.8.2.4.9.5.1.7.10.11.6 10.2.5.1.9.7.15.12.14.13.11.6.3.4.8 10.1.3.6.8.5.11.12.9.4.2.7 6.1.7.4.9.5.2.12.10.3.11.8 |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Indigous kommer nog köras snällt och behöver fler lopp i kroppen. Svårt att se digital Ink torska här. Han sitter nämligen i spets efter en bit. Då ska det inte gå att slå honom.
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Jag är tyvärr inte Svenskalärare, men hoppas det är OK att jag skriver i tråden iaf.
Sitter iaf och funderar lite på Air Gunners chans i första. Inte gjort några monsterlopp sista tiden, men gillar ändå att hästen är stabil och alltid går jämnt. 1-2-4-5-12 kanske? Vad tror ni? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icewinner (+5) Senast redigerad av Icor den 2015-01-08 klockan 22:59. |
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#81 |
|
Visst är det kuskminus men hästen är så jäkla bra att det nog går ändå. Han blir bara bättre med åren och kommer säkert få en ännu bättre säsong i år. Förra året när han årsdebuterade efter 2-3 månaders vila vann han guld och spöade Maharajah. I höstas spöade han hela eliten 5 ggr på raken. Men som alltid underskattad. Jag förstår att Strömberg ligger lågt inför loppet, han vet ju att är nån klass sämre än toppkuskarna och det är bara klokt att ligga lågt men när det väl är lopp på lördag så tror jag att han inte kommer att köra sista hundra bara. Han vill garanterat visa upp Dalarnas bästa genom tiderna på hemmaplan.
|
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Citat:
jocklon (+1) |
||
|
|
|
|
|
#83 |
|
Sitter och plitar lite på ett inlägg till min tipsblog och här är vad jag kommit fram till i avd 1:
Spetsanalysen 2 Art on Line öppnade skapligt senast vid vinsten, men kunde inte ta en längd på Bear Dancer. Från samma läge kunde han heller inte ta en längd på Zinedine Bob på Jägersro i augusti, men öppnade riktigt snabbt. 3 Fredrik Laday spetsade enkelt från innerspåret på Bergsåker senast och är ganska snabb ut, men han tar inte en längd på invändige Art on Line. Snabbast från start är nog 4 Highspeed Call som i augusti var ytterst nära att ta en längd på Royal Fighter och öppnar han lika bra denna gång tror jag han sitter i ledningen in i första sväng. 5 Air Gunner är inte långsam ut, men striden står mellan Art on Line och Highspeed Call och min favorit är den senare. Loppanalysen Det här loppet kommer jag göra något så ovanligt som att låta banveterinären avgöra hur jag ska spela. Jag har nämligen bestämt mig för att singelstrecka en häst i loppet, men vilken det blir beror helt på om det blir barfotaförbud eller inte. Tills annat är meddelat så utgår jag från att man kan köra med valfri balans och då tycker jag förutsättningarna är optimala för 4 Highspeed Call. Jag räknar med att Highspeed Call har möjlighet att ta ledningen och att sedan stanna där in i mål. Highspeed Call vann senast trots att han då gick med skor, men det var ett mycket billigt lopp där endast två andra hästar i det här loppet hade fått starta. Om det nu istället blir så att man måste köra med skor så spikar jag istället 2 Art on Line som jag tycker vore gynnad av det. Art on Line är inte chanslös även om valfri balans råder, men han skulle helt klart vara gynnad om alla andra också får gå med skor som är hans normala balans. Senast fick han vinnarhålet på Bear Dancer och när luckan kom in på upploppet avgjorde han snyggt och enkelt. Till Art on Lines fördel ska också sägas att Highspeed Call inte direkt imponerade vid senaste vinsten där han knappt höll undan efter att till synes tidigt ha avgjort på upploppet. Vill man gardera mer så tror jag att man kan stå över 1 Candor Hall då han blir över från innerspåret och distansen troligtvis är för kort för honom. Vid barfotaförbud så är 11 Aristocat Boko tidig och han hann nästan fram till seger senast i loppet där Art on Line vann. Jag tror även här att distansen är ett minus dock. 7 Ja El Tomcat gjorde ett mycket bra lopp på V75 på Åby just innan jul där han var 2:a bakom comebackande October Kronos. Gick då med skor och visade att den balansen funkar. 5 Air Gunner var fin trea på V75 på Mantorp innan jul och han kan helt klart skrälla här. Jag trodde mycket på hästen inför loppet på Bjerke där jag rankat honom etta, men då svek han. Miljonhästen i loppet är 3 Fredrik Laday som kan öppna och troligen får en bra position här. Ska nog endast räknas om det blir valfri balans. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TravFans (+5) |
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#85 |
|
Det lär väl bli ett jävla barfotaförbud på lördag!
Och med Art on Lines prestation på Örebro färskt i minnet är det fan inget snack, han vinner! Omgångens spik vid barfotaförbud. |
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Finns ju risk att Art On Line aldrig ens hittar ut när Highspeed Call tar spets så tycker inte Art On Line är någon bra spik. Tror stenhårt på Highspeed Call i detta lopp!
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Citat:
Highspeed springer jämna 11-12 tider med skor på distansen, Art on line har sprungit 12,5-14 tider med skor på distansen. Hishspeed call har vunnit 50% av starterna på distansen 8/16 Art On Line 36,84% 7/19 Men det är klart, nu sitter takter i sulkyn. Själv tar jag ställning och spikar Highspeed Call utan att tveka nu när båda står på 31%
Senast redigerad av Indeed den 2015-01-09 klockan 16:55. |
||
|
|
|
|
|
#89 |
|
Ser ut att bli broddbana i morgon med 10-15cm nysnö gynnar inte Motdore!
|
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Citat:
Du har helt rätt, vetefan var jag fick ifrån att Highspeed Call skulle gå barfota. Barfota fram är nog en fördel om han kan köra med och blir det brodd-bana så gynnas nog Art on Line ändå. En fördel mot kollektivet har man nog om man spikar rätt här då många kommer dubbla systemet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1) |
||
|
|
|
|
|
#91 |
|
Pave the way visar vägen till miljonerna?
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Citat:
![]() mvh Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1) |
||
|
|
|
|
|
#96 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
[QUOTE=Bridgeman;397319]på vass eller kass[/QUO
har du länk? |
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
vem är kusen i avd 6 för kör med urryckare för första gången tro?
spelvärdes spik. mvh |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Citat:
Webbkameror http://webbkameror.se/skidkameror/rommealpin/index.php Senast redigerad av bokis29 den 2015-01-09 klockan 20:19. Anledning: Tillägg |
||
|
|
|
|
|
#103 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Sydsvenskan, Travronden, Spelvärde, SS, Snoken, TT, Ögat
1.2.4 1.2.5 7 3.5.8.12 2.10.12.13 1.3.5.10 1.6.7 |
|
|
|
|
|
|
#105 |
![]() avd1. 2 Art on line avd2. 1-2-4-7 avd3. 7 Digital ink avd4. 1-2-3-4-5-8-12 avd5. 2-3-7-10-12-15 avd6. 1-3-5-10-11 avd7. 1-4-5-6-10 har en plats kvar i miljondragen 50 kr andel... Sök på miljondragen...
Senast redigerad av Klanke den 2015-01-09 klockan 23:28. |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Mina högst personliga avslag inför Rommeomgången.
Candor Hall. Överstreckad p g a förra prestationen. Gör det säkert bra nu också, men skulle bli häpen om den hittar ut från innern i tid på 1640 och vinner trots Goop. Raymond Palema. Bricka 12 på 1640 är nästintill omöjligt. Inte ens Örjan kan fixa det. Absolut inte spelvärd. On Track Piraten. 95 % är tränaren säger man. Men Hans R kan trots djävulusisk tränarinsats inte kompensera kuskerfarenheterna från Johnny och Erik här. Dessutom glunkas det om preparé inför Frankrike. Liberty Face . Inte en antydan till att ha distansen i sig. Dessutom väldigt mycket barfotavinster. Twitter. Med någon annan kusk i sulkyn hade ekipaget varit streckad runt 5 %, Stallet säger att den andra hästen On Track Piraya har bättre chans. |
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#108 |
|
Laxdasens gamla tävling skulle sitta fint till denna omgång. Finns många betrodda chanslösa denna omgång tycker jag.
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
1) 1 2 4 11
2) 1 5 7 12 3) 7 4) 3 5 8 5) 1 2 3 7 10 12 13 15 6) 3 5 8 9 10 7) 1 Dagens klara: Digital Ink Bästa skrällar under 10%: Aristocat Boko, Jetspirit, Raymond Boko, Maestria, Raske Rutger, Västerbo Carrera och Panic Button Dagens avslag: Amor Winner (Över 1640? Folk är fulla...), Montdore
|
|
|
|
#110 |
|
Art On Line är ruskigt gynnad om det blir broddbana imorgon då AOL funkar strålande med brodd och enligt tränare Aho gör hästen nästan sina bästa lopp med den balansen, sen står AOL väldigt mycket bättre inne i loppet en Highspeed Call 1,490,000 kontra 990,000. Loppet är stängt för 1,500,000.
Känns som AOL är en hårdare häst och lite mer gynnad av en proffskusk en HC som oftast körs med proffskusk. AOL är vättig från start och varit inblandad i snabba öppningar, nr 3 Fredrik Laday är också en startsnabb häst och tror det gynnar AOL både från att bli överflugen men samt även av solfjädern in i kurvan om inte Jansson gett upp tidigare. Blir det sko och broddbana måste ni ge AOL singelsträcket annars begår man tjänstefel..... och med tanke på HC är lite grönare i klassen trots en start i guld tidigare tror jag att en öppning för att komma förbi AOL i så fall kommer kosta honom för mycket på en tungsprungen bana. |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Citat:
![]() Intressant rad, liknar mina egna ideer. Skål
doob (+10) |
||
|
|
|
|
|
#112 |
|
Jag kommer nog spika Olle Goop av alla i morgon. On track Piraya i avd 7 tror jag har jättechans baserat på att det blir skotvång.
Var inne på att spika Inken i guld men kan inte lämna Narold Vox utanför. Jätterensare och inte helt osannolik om Inken får en jobbig resa. |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
en upploppsduell mellan Westholm och Jensen, där ingen driver och båda vill bli tvåa..
en smygkörningstävling med Örjan och Kenneth som båda vill åt 4:e invändigt och sedan vinna en gång var 20 lopp bara för att få höra mästerlig styrning... eller en gasning mellan far och son Kolgjini som kommer upp till 500 meter på en halvminut och sedan går i marken efter 800 m.... eller en halvspårstävling mellan Takter och BG som gör att ingen annan kan vinna.... Eller lite balansändringar och formmörkning mellan fuxtarsan och bergh vem som kan göra flest sena ändringar utan att få böter... För övrigt vinner Digital Inc med valfritt antal längder. Tror Hockey sätter dit Jetspirit i morgon, kanske lite form i hans stall, det är inte vanligt numera så det gäller att passa på. Nu blir det en sista stänkare on top of it |
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Citat:
Vilket lopp pratar du om? Vilken jensen? Mvh |
||
|
|
|
|
|
#115 |
|
inget lopp bara dricker sprit å raljerar lite
![]() skrev ju 2 seriösa också, dom får duga, skål Kan ju nämna Sonja Bengtsson också, hon kör ej heller i morgon...hon brukade hamna i tredje spår och hängande trots spår 1 i starten...Stackars Glory Då |
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Citat:
Highspeed call trivs även han i skor och broddar uppenbarligen, takter är givetvis ett monsterplus men på distansen ser jag nog highspeed call som bästa kusen och blir en av mina spikar i omgången!
|
||
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Citat:
En elitkusk kan inte bära en oduglig kamel på ryggen över ett cirka 200-meters upplopp. Tror du det lever du i en drömvärld. Sedan kan Goop och andra kunniga kuskar få vältränade och dugliga hästar att höja sig ett snäpp till. Men mitt påstående ställdes i exakt diamentral riktning. Jag påstår att trots Hans R sitter bakom en av de bästa (den bästa?) hästen i fältet. Men kuskminus samt startspår och dessutom preparéspek gör att för mig är hästen inte är spelvärd. Senast redigerad av Gus den 2015-01-09 klockan 23:37. |
||
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Citat:
Haha, ja tänkte väl att du svävade ut lite pga etanolen. 🍻 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DIF (+5) |
||
|
|
|
|
|
#119 |
|
Eller så blir det körning mellan 2 och 4 och Björn hittar ut i tid så är det godnatt sen.
|
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Citat:
haha.....Raske Rutger!!
|
|
|
|
#121 |
|
Gör er rad på SJU CHANLÖSA!!! alla har väntat......lääänge!
|
|
|
|
#122 | |
|
Citat:
Det jag undrade var vilka det var som sa att det är 95% tränarens förtjänst att en häst vinner - visst kan det vara så att många tränare och kuskar anser detta. Har svårt att tro att spelarna håller med i lika stor utsträckning. Sen har jag aldrig påstått att en usel kamel kan göras till en gulddivisionare bara för att någon bättre kusk sitter upp. Bästa exemplet på en bra häst som faktiskt har chans denna omgången på grund av ett kuskplus är Art On Line. Likväl har du redan dragit exemplet om OTP och dess kuskminus. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+5) |
||
|
|
|
|
|
#123 |
|
Gus...
Härligt inlägg om avslag! Jag väljer att kommentera runt 2 av dessa. 12 Raymond Palema såg vass ut senast i V75. Dagens gäng består knappast av några V75-stjärnor, så till runt 5-6% är väl hästen streckvärd? Liberty Face ligger Per lågt på å det siktas mot nästa V75-start redan nu. Ett fint kliv har den kan jag tycka, så spårsnålt, överpace och med lucka? Vi får svaret efteråt. ___________ Jag tycker att 8 Raffinos känns hetast av samtliga hästar sett till hur snacket utvecklats under veckan. Haugstads omdöme kring hästen i vass eller kass gör att det blir A-hästen i loppet för min del. Snacka om att vara påställd runt en individ! På banan har ju hästen redan visat prov på hur man blåser till ett fält över en upploppsraka. Ett gäng tränare riskerar stå med förkylda hästar i stallet i slutet på nästa vecka, följt av det förmodade tvärdrag deras inneboende lär få känna av i vinterkylan... (12:an ska köras snällt enligt ronden-kommentar.) ________________ Jag gillar Travnet-krönikören Berglund mycket, men för dagen känns han inte riktigt lika het som vanligt. I onsdags var det spik på en formlös Jarl Af Solnäs, som visat allt annat än de rätta takterna på sistone. Han måste ha vetat om att hästen skulle bli topp3 i %:en, så det var inget spelvärdegrundat drag heller för att koppla grepp på kollektivet. Nu till Romme ger han sig på en Mino, som är fjärran ifrån form och runt vem det ges ljumma tränarkommentarer. Ändå ska han lansera denna som förstarankad och en häst att ta ställning för. Kan ge mig attan på att Berglund tillhört gruppen "tipsnissar" som spikat "Marre" i samtliga sammanhang, oavsett Hultmans uttalanden genom åren. Vissa föredrar endast öppet huvudlag, andra gillar att komma till start med både dövörat påkopplat(bomullstussar) och med skygglapparna väl indragna samtidigt. Nåväl, jag får väl önska honom lycka till med Mino... ____________ Det fanns fler "tipsnissar" som rankade Jarl högst upp i onsdags. Folk betalade för tips också, Travnet är ju gratis... Att få reda på att Conrads "Berghsäkra" vinnare bör rankas först låååångt ner på garderingslistan var dyrköpt info på många vis... ____________ Denna vecka är det skrik om 3 Obi Degato. Jag "körde lopparkivet" tidigare i denna tråd och kom fram till att jag inte riktigt gillade vad jag såg. Det är mest snack att det var oförmånlig löpning senast. Han dras fram i tredjespår. Samtliga hästar i tåget rundar tröttkörda hästar invändigt om sig till slut. Av de med krafter kvar avslutar Pers kuse sämst. Det låter inte som nån bra vinnartyp. Nä, schas! Den är ju favorit och det tycker jag är tveksamt. Loppet är det väl ingen större klass på, men med 1 Certification sida vid sida över upploppet så tror jag mig veta om vilken pålle som stumnar sist... 8 Rocky Reach, kan det vara dax för Samuel nu?
Senast redigerad av Voltstart den 2015-01-10 klockan 03:11. Anledning: ...eller kanske Västerbo Carrera? |
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
EDIT - till annan tråd.
Senast redigerad av Gus den 2015-01-10 klockan 00:10. |
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
gör den på rätt tråd
|
|
|
|
#126 |
|
Off topic men...
Kjell Wallin är nominerad i kategorin Årets tränare på Sundbyholm!!? Det säger ganska mycket om hur det är ställt på den banan...
|
|
|
|
|
#127 |
|
Frugan sover! Blir en liten liten runk innan sovdags....
![]() God natt och lycka till imorgon!
|
|
|
|
|
#128 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#131 |
|
V75-4
Det blir väl Takters dag idag? 3 Rub It Out tar ledningen och loppet är över? Det är ett himla skrik på 8 Raffinos. Om man inte spikar 3 blir det att strecka 2,3,4,5,8 och 12. |
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Att hon inte startat på 1.5 år gjorde nog sitt.. Inte många som går ut och vinner på det sättet som hon gjorde efter sånt långt uppehåll. Hon lär ha gått fram en hel del sen Örebro, detta sto är riktigt bra i grunden.
|
|
|
|
|
|
|
#133 | |
|
Citat:
När prestationerna övertygat mindre kräver jag att %:en är förhållandevis låga. Travtjänsten lanserar Raske Rutger som förstaval. Har de anställt SO?
|
||
|
|
|
|
|
#134 | |
|
Citat:
Jag brukar driva med doob, mest för att han är en skön typ att snacka trav med. Nå, hur ska du överglänsa Baroness Boko ifrån senast? Vilken är veckans klara "roliga"? Jag sitter själv och smuttar gott, så trots spår 12 på kort finner jag Raymond Palema intressant efter intrycket senast. 8 Rocky Reach och 5 Västerbo Carrera i avdelning VI! Förmodat skobehov gör att många idéer faller bort. |
||
|
|
|
|
|
#135 |
|
Såg nån som skrev om Maesteria som en tänkbar skräll imorn. Den var fan riktigt fin på Örebro senast och med Tobbe i vagnen då också, fan inte alls så långsökt som man kan tro..
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Spelar man reducerat och har kusk som reduceringsvillkor bör man
observera att Örjan K har tre av sina sex uppsittningar från startspår tolv. De tre övriga är Digital Ink (7a), Raffinos (8a) samt Diego M Boko (7a). |
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Jag tror, att det blir Johnny Takters dag. Han kan vinna första, andra och fjärde.
1) Antingen spikar man min förstahäst 2 Art On Line. Eller streckar 1,2,4,11. 2) 1,2,5,7,12. 1 och 2 rankas högst. Sprintern 5 masar sig Hockey hit med chans. 12 såg fin ut på Åby senast. 9 får bli min skräll. 3) 7 kör sig till ledningen och vinner. 4) 3 tar nog spets - Stig H optimist - tänkbar spik. Walmanns stall tror benhårt på 8. För den räddhågsne streckas 2,3,4,5,8 och 12. 5) Obegripligt att göra 2 Mino till favorit. Alla hästar står fel inne på pengar och tillägg - 20 m tillägg fållan har inte mycket mer insprunget än startfållan. Bästa hästen 10 körs av en sopa. Kallblodsloppen brukar ofta vinnas av en norsking. Eftersom 4 är fältets sämsta häst så streckar jag 7. Usch för kallblod på V75. 6) Förstastreck är 3 och 5. Vi fegisar tar 1,3,5,6,8 och 10. 7) 1 är stort skrik på och han leder länge - kanske in i mål. Tränas av hedersmannen Holger. 6 är berättigad favorit trots att den är sämre med skor. Haugstad tror mycket på skrällen 5. Här streckas 1,2, 4, 5,6 och 7. Eller även 8, 10 och 11 om man vill känna sig säker. |
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Ojjjdå - nu har Varulv vaknat. Varje fredagnatt letar han upp något att sätta sina blodiga tänder i. Förra veckan var det Calvin Borel, Rattigan (som kördes bort av Knud Mönster) och Baroness Boko.
Vilka är dina offer nu - Varulv? Vi bävar inför svaret. |
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#140 |
|
Det här förbannade kallblodsloppet blir en dyrköpt historia...
|
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
98% kliver av i kallisloppet, men inte jag
|
|
|
#142 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Räknar med spets och 27, sedan får vi se hur långt det räcker.
Egentligen ska myrsloken längst bak bara runda dessa, har bäst fart, men det kan bli många i vägen.
|
|
|
#144 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#145 |
|
6 Liberty Face i avdelning 6 STRUKEN
|
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Björn sjuk
http://www.stallgoop.se/news/?p=12903 |
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Angående Maestria så är det Torbjörn Janssons bästa chans i omgången säger han i fredagens travrond, detta är lite häpnadsväckande då han kör Highspeed call í avdelning 1 som är streckad på över 30%!
Amor Winner låter det inte som 1640 är negativt, Amor Winner (V75-2) har varit överraskande bra i de tre senaste starterna. Hästen har gått bra. Det är nya förutsättningar nu med 1 600 meter men det känns inte som att han är någon utpräglad långdistansare. Tror att han kan passa lika bra på kort distans. Det är naturligtvis tuffare motstånd nu men han var också väldigt övertygande senast. Stig hs krönika på aftonbladet Amor winner var oerhört övertygande senast och jag tror han vinner detta skit enkelt från dödens. Hästen har utvecklats enormt hos stig! Star adviser Joli spikar jag i sista, montdore och twitter räknar jag bort. Det som oroa är att Örjan kör i dödens och Diego m boko blir lika het som senast. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+5) |
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Max not Sand avd2 struken samt Västerbo Carrera avd 6 !!
Senast redigerad av Major den 2015-01-10 klockan 09:41. |
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
2 nya strykningar.
Avd 2 7 Max Not Sand Avd 6 5 Västerbo Carrera Nu har ju 8 Rocky Reach fått ett riktigt bra läge. "Duffman" skriker vissa (tex Oskar J), men tänk på att Rocky Stod i 3,8 mot Duffmans 41,9 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+2) |
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Citat:
Förövrigt så är väl Certification bästa hästen, vinner om han kommer ut i vettig position? Senast redigerad av alle den 2015-01-10 klockan 09:49. |
||
|
|
|
|
|
#151 |
|
Äntligen är jag klar med vårt bolagssystem. Satt uppe till midnatt och klev upp 06 i morse och plötsligt föll alla bitar på plats (?). Så här har jag tänkt mig. Systemet är TVÅ AV TRE och flera A hästar i dom loppen. Detta möjliggörs av att jag denna gång friskar i med TVÅ spikar. Nog ska väl det fixa sig med att få in 2 A hästar tycker man. Svaga länken är väl avd 2 där "allt kan hända". Om nån nu tycker att jag har en B häst som borde vara i A gruppen så vill jag svara att det är bra om jag får in en B häst i nåt av dom tre loppen.Som vanligt är man full av tillförsikt när systemet är klart. Efter¨åt brukar det oftast vara andra tongångar, hehe. Tycker om när man får kritik, så vad har jag missat ??? /SO
Systemen blir på 658 360 och 720 rader = 1728 (Har 1800 till mitt förfogande) Avd 1 A hästar 2 Art on Line samt 4 Highspeed Call B hästar 1 Candor Hall 3 Fredrik Laday 5 Air Gunner och 11 Aristocat Boko Avd 2 Matematiskt 1 Diable dÍnverne och 2 Amor Winner reserv 5 Jetsprint Avd 3 Spik 7 Digital ink Avd 4 A hästar 2 Kicki the Dancer, 3 Rub it out och 8 Raffinos B hästar 5 Maestria 12 Stepping for Money och 10 Greby Anna avd 5 A hästar 13 Raske Rutger, 10 Eldvin, 7 Mjölner komet, 3 Moddbrun och 2 Mino B hästar 1 Monster Monsun 6 Moe Blixten 12 Närby Kalabalik, 15 Krusen avd 6 Matematiskt 1 Certifikation, 3 Obi degato 5 Västerbo carrera 8 Rocky Reach 10 Duffman och 11 Rufus SF avd 7 Spik 1 Star Advisor Joli Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+2) |
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
I kallblodsloppet låser jag med tre hästar. 3, 5 och 13.
Tycker Rasket Rutger är den som imponerat mest de senaste starterna. Eldvin blir bortkörd, det behöver man inte fundera över. Mino ifrågasätter jag faktiskt formen på och som favorit är han för mig helt ointressant. Men 3 Modd Brun är ett bortglömt streck som !måste med. Tycker även den har imponerat mot liknande hästar och är streckad på 3% i skrivande stund. Sedan är det Svall Conrad som är lite av en favorithäst för mig. Stark och har alltid gått bäst med Madelene i sulkyn. |
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Citat:
Strykningen av Västerbo Carrera öppnar för befogade ändringar. Flyttar upp 5 Maestro (tobbes bästa chans!) som A häst och lägger till 9 Up Up and Away i avd 1 |
||
|
|
|
|
|
#155 |
|
Hur är vädret?
Har banveterinären utfärdat barfotaförbud? |
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Robban upp bakom Candor Hall, känns inte som det blev något kuskminus där trots att Björn fick utgå.
|
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Prognosen säger -4-5 och 2-4 mm snö...
|
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Och Tobbe kör bra nu också, intressant på spelet.
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Nån som vet varför Takter kör Twitter istället för Björn?
|
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#161 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#165 |
Badkarstrav.se Formkurvor inför V75 Romme 150110
Här hittar ni ranking och formkurvor inför V75 baserat på mina inställningar i badkarstravs app.
http://badkarstrav.se/v75 Fungerar även på telefon och padda ![]() Lycka Till Micke på badkarstrav.se |
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Inte många timmar kvar till start och mycket att läsa på!
Funderade på en sak och alla här inne delar ett travintresse. Skulle det inte vara roligt och skapa ett lag tillsammans och göra ett större system med våra vildaste ideér? Känns ofta som vi ligger och nosar på 7 rätt, men tyvärr tar man inte med sista hästarna pga att kuppongen drar iväg i pengar? Skulle vara roligt i mitt tycke och spela med alla människor som man delar sina tankar och funderingar med på detta forum
|
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Citat:
https://www.sharps.se/forums/spela-an...l-tillsammans/
|
|
|
|
#169 |
|
Jag måste bara få nämna Challe Berglunds krönika. Den mannen är fan sämst på att analysera lopp. Så här skriver han angående 7:e avdelningen :
"Spetsstriden: 1 Star Advisor Joli blir utmanad av 4 Pedro Bi, men jag tror att båda de hästarna gärna körs i rygg och då finns det en möjlighet för 6 Montdore eller kanske 7 Diego M.Boko att få överta." Varför i hela h***ete skulle man köra Star Advisor Joli i rygg när den gått som allra bäst i ledningen? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
peozz (+5) |
|
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Citat:
Så här blev mitt bolagssystem 1) 2 res 4-1 2) 1,2,5,12 res 9-3 3) 7 res 2-9 4) 2,3,5,8 res 4-12 5) 1,2,3,10,12,13 res 5-6 6) 1,3,8,10 res 11-9 7) 1,2,4,5,6,7,8,10 res 11-12 Kostar 1536:-. Sitter på tåget under tävlingarna och möts på västkusten av en storm samt folkets hyllning till V75-vinsten hoppas jag! Vågar inte flyga idag.
spalato (+10) |
||
|
|
|
|
|
#171 |
|
KUL. Nu är "min" Raske Rutger med Jessica FAVORIT (5.20). Jonsson själv tror på vinst och Jessica brukar ju köra som en "hel karl" !!!! Väldigt viktigt att hästen får en bra start från spåret långt bak. Spurten är det aldrig nåt fel på. 4% smakar MUMMA
Major (+20) |
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Barfotaförbud idag!
|
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Rocky Reach känns stenklar från bricka 6!
oggeb (+5) |
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#175 |
|
Romme är iofs en jävla skitbana och dom har väl nått slags rekord i segrar från bakspår då banan kan knäcka även den mest tappra ledaren?
|
|
|
|
|
|
|
#176 | ||
|
Citat:
Citat:
|
|||
|
|
|
|
|
#177 |
|
just nu är det 41 % på en Montdore som måste gå med dojor
|
|
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#179 |
|
Nu pratar meteorologerna om 35 cm snö på Romme det närmaste dygnet. Det kan bli rejält snöfall mot slutet av tävlingarna. Känns bra att jag har med 4 %-arna 8 Rocket Zet och pappa Goop med 10 OTP i sista.
Om dagen går bra sticker jag till Putte i Indien. Vi avundas dig. Njut! ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#180 |
Hej Putte i värmen |
|
|
|
|
|
|
#181 | |
|
Citat:
Sprite (+2) |
||
|
|
|
|
|
#182 |
|
fel tråd... Missade bongtråd fanns!
|
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
Ja, men ligger efter i tipsen!
![]() Moe Blixten är av kategori "vilja komma 2:a". Myrsloken e ju både hjärta och hjärna i tipsen runt. 5,10,13,15 blev det för mig. Jag spikar "Inken" och Raffinos, kommentar?(Förutom Raffinos dåliga utgångsläge, så har hästen en ruskig avslutning. tänker jag)
|
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
10 Greby Anna i avdelning 4 är tyvärr inte med på min kupong då jag totalt "missade" den! Ångrar mig för den är kraftigt understreckad idag!!
Toppform är bara förnamnet och sist spikade jag på DD och då klättrade den i ryggar över mål! Om favoriterna kommer bort av någon anledning är den mycket rolig och vinstchansen är betydligt större än 1%! VARNING utfärdad till er som ännu inte lämnat in! Vill också förorda den som ett bra platslir och/eller tvillingvirke!
|
|
|
|
|
#185 |
|
I avd I känns 5 Air Gunner lite intressant om 2 Art On Line och 4 Highspeed Call skulle ha en långdragen spetsduell. Pakkanens stallform verkar på uppgång. Samtidigt har hästen en stark kortspeed. Kontio från bästa spåret dessutom!
Synpunkter? |
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
Jag ska nog avvakta med mitt system tills efter V4. Brukar ge en bra indikation på hur banan påverkar fram respektive bakspårshästarna.
Känns som det finns flera heta motbud från bakspår idag, och om det är tungsprunget där framme så vill jag inte åka på dom. |
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
Ska vi börja med en v4?
Registrerat spel Datum: Lördag 2015-01-10 Bana: Romme, omg. 1 Spelform: V4 Avd Ordinarie hästar 1 8 Rock Me 2 2 Simb Hacienda 3 6, 8 4 11 Kiss Pride Vadet gäller startnummer 2 rader x 10 x 2,00 kr Totalt: 40,00 kr Kvittonummer: 4502 |
|
|
|
|
|
|
#188 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#189 | |
|
Citat:
Torbjörn lär dessutom behöva ladda ordentligt då spets är enda möjligheten till seger för den pållen. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+1) |
||
|
|
|
|
|
#190 |
|
Finns det någonstans på siten där man kan länka till sina synpunkter på min egna blog?
Har skrivit en ganska utförlig text och det är för mycket för att klippa och klistra in i flera inlägg här. Det blev gnäll sist jag länkade till tipset här i forumet, men det är ganska utförligt jobb gjort och även med viss input från "Indeed" som påpekade för mig att jag supit angående HSC balans. |
|
|
|
|
|
|
#191 |
|
Keke, jag har smystartat i Norra Indien. Här är det inte varmt ännu, jacka på förutom ett par timmar om dagen.
|
|
|
#192 |
|
Nu ska jag specialstudera Josefine Ivehags ändalykt.
Tror jag har funnit charmen i det här med monté...
|
|
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#194 |
|
I HPT finns en lite småskojjig trendfunktion där man kan se hur strecken sätts nu på slutet när alla faktorer börjar komma på plats.
I V75-1 kan man se att Fredrik Laday och Aloe Vera ökar sin insatsprocent, medan Up Up and Away minskar. V75-2 Höwings Star ökar, Kulani minskar V75-3 De flesta minskar, i synnerhet On Track Piraten. Digital Ink suger upp och ökar. V75-4 Greby Anna ökar, Debra Boko minskar. V75-5 Heffalompen, Mitt Hjärtas Lilja och Raske Rutger ökar, Mino minskar V75-6 Obi Degato, Baron d'Inverne och Croque ökar när de två stryknas andel fördelas. V75-7 Star Advisor Joli, On Track Piraya, Pave the Way och Screen Height ökar, Twitter minskar.
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling. Senast redigerad av Viroid den 2015-01-10 klockan 12:51. |
|
|
|
|
|
|
#195 | |
AOL V75:1Citat:
Första posten på detta forum.. Håller inte med. AOL är väl den häst som är mest gynnad med brodd i hela omgången. Vunnit på 3180 på 15.0 . Har minnesbilder hur kusen tagit spets och sen bara lämnat övriga i sista sväng.Även vunnit från dödens.Stark och speedig , behöver absolut ingen smörresa. ![]() Mvh , L Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+10) |
||
|
|
|
|
|
#196 |
|
för den som tror på Art On Line, så har bet365 5ggr(unibet 3,45 o expekt 3,00), Rocky Reach har dom i 10ggr(unibet 7ggr o exp 8,50), för den som tror på denne...
|
|
|
|
|
|
|
#197 | |
|
Citat:
Hästen är favorit och brukar ha svårt hålla hela vägen mot V75-motstånd. Jag tycker hästen är sårbar. Fina % på hästar i detta lopp med flera både dugliga och formstarka djur. 7 Ja El Tomcat har härlig skalle. 11 Aristocat Boko avslutade lika bra som Art senast. Trav är svårt! Lycka till med streckandet! (Nån rolig att bjuda på?) |
||
|
|
|
|
|
#198 |
|
Enligt Lennartsson på Twitter ska Obi Degato gå med urryckare för första gången...
|
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
Någon som vet hur highspeed call går med brodd eller ej ?
|
|
|
|
#201 | |
Ideer
Tjena Voltstart!
Citat:
Toppform, snabb i volt ,bra distans ,bortglömd/ 4% tänkbar spik för mig (i ett lopp där nästan alla kan vinna) Intervju: Spoiler:
Enda abret är hårt under + rullgrus ,men blir nog snömodd vilket är ok.. Sen tycker jag att både 7,8 (6/1 %) blivit inressanta efter 2 srykningar i V75:6..8 i spets med 7 i rygg i mitt badkar. Lycka Till! Mvh , l |
||
|
|
|
|
|
#202 |
|
Hur många ggr har Eldvin haft jänkarvagn (blir så idag tror jag) när han haft skor?
|
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
2015-01-10
Ordinarie Reserver V75-1 1, 2 V75-2 1, 2, 4, 5, 9, 10, 12 V75-3 7 V75-4 2 V75-5 1, 5, 9, 12, 13, 14, 15 V75-6 8 V75-7 1, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 12 784 rader x 1 x 0,50 kr = 392,00 kr 2015 TSN: AF06 257D 5C45 1305 Vadet är registrerat. |
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
ingen häst är stenklar med samuel rehn i vagnen. dessutom minus med skor
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#207 | |
|
Citat:
V75-6 8 Rocky Reach missgynnas av att tävla med skor. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
rawr (+2) |
||
|
|
|
|
|
#208 |
|
Ni som har kollat V4. Hur har det sett ut? Har ledarna hållt bra eller är det bakifrån som gäller idag?
|
|
|
|
#209 |
|
Tre spetssegrar och monteloppet vanns från dödens
|
|
|
|
|
|
|
#210 | |
|
Citat:
Snön tilltar! Ja, alltså: Tre har sprungit en del i dödens och sedan vunnit. Miss Bajen S&S! Fördel hästar där framme? Senast redigerad av Voltstart den 2015-01-10 klockan 13:57. |
||
|
|
|
|
|
#211 |
|
Alla tre spetsvinnare vann ganska enkelt. I kallblodsloppet låg Tomtegubben i dödens första 1000 ungefär och tog sedan över och vann enkelt
|
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
1) 1,2,4,11 - Försöker klara loppet på dessa.
2) 1,2,5,9,10,12 - Möjligt att Åke leder runt om, men hästen ska gå med hakar och är orutinerad. Känns inte alls så klar som många tycker och 51 % är väl mycket. 3) Spik 7 - 62 % på den här favoriten att jämföra med 51 % på favoriten i loppet före. Bra chans! 4) 2,3,5,8,12 - Helgarderat! 5) Spik 10 - Distansen tror jag inte är några problem, inte heller motståndet. Kanske något sämre med skor, men ändå ganska vettig chans här. 6) 1,3,8,10,11,12 - Öppet lopp! 7) Spik 1 - S&S är förhoppningen. V5 - Lämnade in igår så det har tillkommit ett par strykningar, vilket gör att jag kan få dubbla femmor om någon av hästarna 3 eller 11 vinner V5-4. 1) 2,3,7 2) 2,3,5,8 3) Spik 10 4) Alla 5) Spik 1 |
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
Är jag helt fel ute om jag funderar på att spika 1an i avd6. Kommer han sitta fast eller kommer han komma ut
Senast redigerad av David_one den 2015-01-10 klockan 14:04. |
|
|
|
|
|
|
#214 | |
|
Citat:
Ni som vill ha en jätteskräll i kallblodsloppet som ser jäkligt svårlöst ut. plocka med mitt hjärtas lilja. Ganska bra kuse med smygläge. Åberg kör dessutom alltid försiktigt o det kan gynna sig att smyga när banan kräver en del |
||
|
|
|
|
|
#215 |
|
Jag tror att Certification gör sitt om allt vill sig väl
![]() Vad har ni för tankar om avd 2? Någon chansspik i tankarna?
|
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#217 |
|
Ja han har stått över jobb.
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
Har lite känsla för 7 Baron D'Inverne i avd VI . Startsnabb, nerstruken. Negativt på flera motståndare. Kusken vinner inte så ofta men är trots allt streckad på en procent.
Åsikter? |
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
Samuel Rehn uttalar sig på ATG.se.
Ju jobbigare förhållanden desto bättre för Rocky. Nämner som sagt inget om skorna o då vet han förutsättningarna. Vi Tippas Snack köper jag inte denna gång. Känns som om de kollat vilka som gick barfota senast o sen bara ratat dessa. |
|
|
|
|
|
|
#220 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#221 |
|
Det där med Örjan vet jag inte ,gubben kör verkligen som en gubbe ,det känns inte bra.
|
|
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Känns svårt idag.
Registrerat spel 1 2 Art on Line 1, 2 7 Digital Ink 2, 3, 4, 5, 8, 12 1, 2, 6, 9, 10, 13, 15 1, 3, 8, 9, 10, 11, 12 1, 6 Registrerat spel 2 2, 4 2 AMOR WINNER 2, 7 2, 3, 5, 8, 12 1, 2, 10 1, 3, 8, 9, 10, 11, 12 1, 6 EDIT: Maestria med T.Jansson i fjärde blir livsfarlig idag. Optimistiskt stall och jag får mer och mer feeling för den!
Senast redigerad av linfre den 2015-01-10 klockan 14:38. |
||
|
|
|
|
|
#223 | |
|
Citat:
Helt rätt. Lägg allt här trots att det finns specifika trådar för bongar utan motivering. Mod verkar ju inte bry sig nämnvärt iaf. Ska vi inte börja lägga "Sju chanslösa" i den här tråden med så blir det ännu mer inlägg som inte ger något av värde alls? Och inlägg tidigare i tråden om det svenska språket, pronomen och fan och hans moster. Jag kanske ska börja skriva i V75-tråden vad jag äter till frukost på lördagarna, hur gott kaffet smakar just idag och vad jag i övrigt har gjort i veckan? Vuxna människor, skärp er och håll er till travsnacket med motiveringar istället! ![]() (inlägget är inte riktat specifikt mot dig krilla18 utan mot dig och många andra)
Helge (+10) Senast redigerad av Sprite den 2015-01-10 klockan 14:31. |
||
|
|
|
|
|
#224 |
|
Johnny fick AOL att öppna ännu bättre än jag trodde den kunde göra
|
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
Takter kommer äga idag!
Sitter han i spets, så vinner han allt ofta sin styrning! Nästa vinner Lindblom samma recept
|
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
Ja han kunde ha laddat mer, men insåg nog att chanserna för överflygling var för liten för att vara värt det. Vettigt kört.
|
|
|
|
|
#228 |
|
hästen som schabblade till det, ju. samtidigt som AOL gör sitt livs öppning. Katastrof, skulle på förhand inte ens varit en spetsduell.
|
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#230 |
|
Nån som har något grepp om kallbloden ännu? Skippar V75 idag och spelar V5 så har lite tid till. Har eldvin men kan dubbla
|
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
Eldvin står på fel volt, mest överspelade hästen i hela loppet enligt mig.
|
|
|
|
#234 |
|
Det var ju synd att inte Hockeys häst kunde hållit en liten bit till.
TOBYTYKE (+1) |
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
Detta bör Johnny ha vunnit. Så jävla surt att man tog bort den som utgångshäst och bytte till 1:an. Dock tycker jag 1:an vinner detta utan galoppen.
|
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#238 |
|
Fattar inte vad de yrslar om uppförstorat målfoto om de står på mållinjen.. Är han blind eller?
TOBYTYKE (+1) |
|
|
|
|
|
|
#239 |
|
Tråkig omgång... Vinner Digital Ink nästa lär det väl inte ge mer än 2000?
|
|
|
|
|
|
|
#240 |
|
Verkar grymt svårt för bakspårshästarna idag.
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#241 |
|
Ja, det syntes klart på upploppet, hade varit 30 före utan galoppen!
|
|
|
|
#242 |
|
Tror mycket på Kicki i avd 4! Raffinos får nog svårt att hinna fram idag.
Rickart (+5) Senast redigerad av Manprinsen den 2015-01-10 klockan 15:05. |
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
Av någon anledning så tror jag fan att Nahar vinner såhär i sista sekund. Bergh är ju överjävlig på taktik och Nahar från ledningen med värsta motbudet i dödens kanske?
Senaste gången de möttes var spåren de omvända (2 vs 8) och då vann Inken från spets. Inken barfota fram, Nahar skor runt om. Gången innan det var gulddivisionsfinal där Nahar vann med 4 längder på 10,5 full väg från spår 10. Inken var tvåa från spår 9. Bägge gick med skor runt om.
|
|
|
|
#244 |
|
i avd 4 rub it out start snabb tål mycket o göra
|
|
|
|
|
|
|
#245 |
|
Spik på allt!
|
|
|
|
#246 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#248 |
|
Självklart, men känns som en sådan omgång, då alla favoriter bara vinner. Blir ju ingen "match" hästarna emellan.
Senast redigerad av Chiron den 2015-01-10 klockan 15:11. |
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#250 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#251 |
|
Hoppas Örjan kör inte som .....
|
|
|
|
|
|
|
#252 |
|
Per står o ljuger i intervjun. "Ingen är gladare än jag att han är tillbaka". Jag tror det finns några personer som är gladare än Per att Inken är tillbaka
|
|
|
|
#253 |
|
Hade Piraten vunnit med annan kusk?
|
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#255 |
|
Nu hoppas jag bara att chansspiken på Certification sitter så är jag säker.
Men som vanligt så blir det nog bara 6 rätt då Jorma lör knäcka mig ;-) |
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
Jag vet om att hästen Rattigan har många förespråkare här.
Startar ikväll på Odenses V65. Sista avdelningen är sällan skådat "sönderstruken". Fina djur i avd I. Det var allt! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+2) |
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
Nu vinner Kicki the Dancer !!
|
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#260 |
|
Frustration!!!!! Trav är svårt! 8,12 skulle jag naturligtvis ha låst på!
(Första känslan/tanken...) |
|
|
|
|
|
|
#261 |
|
Härligt Söderkvist! Behövdes något annat än en favorit.
|
|
|
|
|
|
|
#262 |
|
Skit också.... Faan Troels !!
|
|
|
|
|
|
|
#263 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#264 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#265 |
|
Absolut inte.
Inken hade enlång svacka, men när han är i form är han Sveriges bästa häst.
|
|
|
#268 |
|
Sharpest
|
Flertalet inlägg raderade med rena systemförslag i. Det finns en separat tråd för dessa, använd den om ni enbart vill posta era kuponger utan att motivera.
Ni kan posta kuponger MED motivering i den här tråden. Saknar ni motivering får ni använda den andra tråden. From nästa vecka kommer varningar att utdelas till de som bryter mot denna trivselregel. Flertalet varningar resulterar sedan i avstängning. Citera gärna detta inlägg när ni startar tråd nästa gång. /MOD |
|
|
|
|
|
#269 |
|
2 system kvar .
Registrerat spel Datum: Lördag 2015-01-10 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 2 Avd Ordinarie hästar 1 1, 2, 4 2 1, 2 3 7 Digital Ink 4 3, 5, 8, 12 5 2, 10, 12, 13 6 1, 3, 10, 11 7 6 Montdore Vadet gäller startnummer 384 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 192,00 kr Kvittonummer: 4BAE Registrerat spel Datum: Lördag 2015-01-10 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 2 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 2 Art on Line (4, 1) 2 2, 10 (1, 5) 3 7 Digital Ink (2, 9) 4 3, 12 (8, 2) 5 10 Eldvin (2, 1) 6 1, 10 (3, 11) 7 1, 2 (6, 7) Vadet gäller startnummer 16 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 8,00 kr Kvittonummer: 0D0A |
|
|
|
|
|
|
#270 | |
|
Citat:
Rubben var riktigt bra också. Kul lopp med full körning. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+2) |
||
|
|
|
|
|
#271 |
|
Banned
|
Nu får vi jobba in Moe B putte så det blir lite utdelning.
Senast redigerad av trance_error den 2015-01-10 klockan 15:55. |
|
|
|
|
|
#272 |
|
Banned
|
Fattar inte hur man inte kan strecka Stepping for money efter senaste insatsen.
|
|
|
|
|
|
#273 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#274 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#275 | |
|
Citat:
ok Registrerat spel Datum: Lördag 2015-01-10 Bana: Romme, omg. 1 Lopp: 9 Spelform: Vinnare & plats Hästar: 6 Moe Blixten Vadet gäller startnummer 2 x 100,00 kr Totalt: 200,00 kr Kvittonummer: EF60 41D3 D465 1305 |
||
|
|
|
|
|
#276 |
Dax för..
Andra spiken..Raske Rutger vinner nu...
|
|
|
|
|
|
|
#277 | |
|
Citat:
Måste vara otroligt surt att världens sämsta tänkbara psyke på en häst med världens bästa kondition
|
|
|
|
#278 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#279 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#280 | |
|
Citat:
Men haha, "hästen blir aldrig trött". Varför kör de inte full patte med den alltid då? |
||
|
|
|
|
|
#281 |
|
Moddigt och Modd Brun verkar ta ledningen. Segstark på dagens underlag känns som ett platslir!
|
|
|
|
|
|
|
#282 | |
|
Citat:
Okay Bee 70 %? VA? |
||
|
|
|
|
|
#283 |
|
Känns ju lite en eller alla i detta loppet. Med tanke på att alla gratistips i princip har helgarderat loppet så är det speltekniskt rätt att singla i detta - oavsett vem man singlar.
|
|
|
|
|
|
|
#284 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#285 |
|
Diskade de inte monstret efter den gungan?
Ruskigt snyggt SO! Du tog dom på utmattning! Bra travöga.
Senast redigerad av Voltstart den 2015-01-10 klockan 16:11. |
|
|
|
|
|
|
#286 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#287 |
|
Svagt av Eldvin. Borde ha avgjort med den resan.
|
|
|
|
|
|
|
#288 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#289 |
|
Hoppas på monstret, hade den som 1:a rankad och utgångshäst...
|
|
|
|
|
|
|
#291 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#292 |
|
Banned
|
Obi Degato
1,4 För 7 rätt Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
#294 | |
|
Citat:
Jag är inte säker på att Flemmings i första är lika stenklar efter tre månaders frånvaro. Riktigt pensionärslopp för övrigt. Två nioåringar, en tioåring, en elvaåring och en tolvåring. Varning för Ronaldo de Hess som är nedstruken två spår om du hade tänkt lämna in! Helt bortglömd till 5 %! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+5) |
||
|
|
|
|
|
#295 |
|
Kan man inte köra häst då kan man inte ,Westholm suger, fått bästa loppet ,men kunde inte ändå .
|
|
|
|
|
|
|
#296 |
|
snygg spik från tt synd att dem åkte i fjärde lopp
|
|
|
|
|
|
|
#297 |
|
Hade Rutger som första reserv, men inte hjälper det.
|
|
|
|
|
|
|
#298 |
|
Certification för 7 rätt, men jag va lagom korkad som chansspikade denne
|
|
|
|
|
|
|
#299 |
|
Två spik i rad. Det är gött ibland!
|
|
|
|
|
|
|
#300 | |
|
Citat:
Jessica for president.!!!! fy fasen vad glad jag blev! jättekul för en riktigt klämmig böna! Synd att Rutger inte vann när han stod i 45 ggr...surt Nu kan vi plocka bort hästen som NG:are |
||
|
|
|
|
|
#302 |
|
Snoken hamna ganska bra på det hittills noterar jag, 5 raka tipsettor! Skulle kunna ta sju raka, både Panic Button och Star Advisor Joli är bra men jag är tveksam till att PB ska kunna segra därifrån.
|
|
|
|
#303 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#304 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2015-01-10 Bana: Romme Spelform: Dagens Dubbel, omg. 19 Avd Ordinarie hästar 1 8 Rocky Reach 2 8, 10, 11, 12 Vadet gäller startnummer 4 x 50,00 kr Totalt: 200,00 kr Kvittonummer: CD02 091B 9CE9 9505 |
|
|
|
|
|
|
#305 |
|
9 11
2 för sju rätt... |
|
|
|
|
|
|
#306 |
Dax för
(Gick ju bra förra med den rubben)
![]() 7 Baron D (1% ) Hoppas på 3X 6 rätt nu , klev av i 4:e tyvärr.. Lycka Till! Mvh , L |
|
|
|
|
|
|
#307 |
|
Kör en rak DD: 8-1. På V75 får jag hoppas på sex rätt och att spiken på Star Advisor Joli sitter. Det här loppet har vi garderat annars. Svårt att välja ut första häst, men Rocky har kommit ner två hack och kanske kan köras till spets.
|
|
|
|
|
|
|
#308 | |
|
Citat:
Då kunde den inte få spets längre, o h det var det jag streckade på.
|
|
|
|
#309 |
|
Typiskt vardagskuskar förivra sig när V75-vinst finns inom räckhåll!
|
|
|
|
#311 | ||
|
Citat:
|
|
|
|
|
#312 |
|
Så otroligt dåligt av Lennartsson. Alla fattar att man släpper, går ut och övertar när en sådan lallare kommer i full fart.
|
|
|
|
|
|
|
#313 |
|
För V7:
Obi Delgato 1,2,4,5,6,7,8,10 Obi Delgato Star Advisor Joli För V5: Obi Delgato Star Advisor Joli 1,3,8 Star Advisor Joli |
|
|
|
|
|
|
#314 |
|
Amatörer på V75 är svåra att räkna på.... Krusen snubben fick hjärnsläpp
|
|
|
|
#315 |
|
Putte64: Lopparkivet äger!
putte64 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#316 |
|
Grymt bra kört av Samuel, grattis!
|
|
|
|
|
|
|
#317 |
|
Det blev ju perfekt det där! Nu gäller det bara att Staro Advisor kan få bestämma lite och håller runt om.
|
|
|
|
|
|
|
#318 |
|
Snyggt kört av Rehn! Blir annars för det mesta fel i V75.
|
|
|
|
|
|
|
#319 |
|
hade rehn pröjsat krusenstijerna för den tryckaren?
bokis29 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#320 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#321 |
|
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5689Winter - VS Stats: 74 - 53 - 7 ROI: 117.69% Vinstprocent: 58.27% |
|
|
|
|
|
|
#322 |
|
Jaha var det där ni hittade att Krusenstierna skulle toka sig och trycka mitt i loppet på favoriten i spets?
![]() Nu hoppas vi på spets o slut, hämta ut på ettan!
|
|
|
|
#323 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#324 |
|
vilken lirare 4 .. helt otroligt .. ny id.. på min listan
|
|
|
|
|
|
|
#325 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#326 |
|
Nu hänger allt på Jörgen S, Spännande - speciellt om han får spets
Men det var stormvarning på Pedro Bi så det får böi en liten vinnarpeng på den - och Diego Boko |
|
|
|
|
|
|
#327 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#328 |
|
Och har inte lärt sig ännu !!!
|
|
|
|
#330 |
Jaaa..och faan..
Olika omständigheter= blev bara en liten rad på 81:-...
Sitter med 6/6 annars..Men men 3X6 R kan ju ge lite + iaf.. Hoppas på Super Otto nu! Raden: Spoiler:
Mvh , L |
|
|
|
|
|
|
#332 |
![]() Är det någon som tippar som snoken just nu...grymt snygg rank! Senast redigerad av fusbar den 2015-01-10 klockan 16:43. |
|
|
|
|
|
|
#333 | |
|
Citat:
Spiken Rocky Reach var göj 6 hästar i sista nu för sjuan Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+1) |
||
|
|
|
|
|
#334 |
|
Testar en tvilling med U-häst 1 Star Advisor Joli mot 5.8.10 x 200kr
tror på SOS på Star A Joli.. |
|
|
|
|
|
|
#335 |
|
Beror väl på om Montdore fungerar eller ej (dödens)?
|
|
|
|
|
|
|
#336 |
|
Berglund har 10 hästar kvar för 7:an. Fick in kallblodet på reserven på 10 hästar!
|
|
|
|
|
|
|
#337 |
|
Såg ni utdelningar?
Dubbelt med streck på Montdore, men lägra utdelning! Måste va mycket ovanligt? |
|
|
|
|
|
|
#338 |
|
Grattis snoken., snyggt och grattis alla som vann idag, nästa kalmar v64 jackpot.. bara börja plugga
|
|
|
|
|
|
|
#339 |
|
Star Advisor var ursäktad, fick inget snällt lopp så jag förstod tidigt att det inte skulle hålla.
|
|
|
|
|
|
|
#340 |
|
Utdelningen blev ju bra med tanke på starten. Dryga 34´?
|
|
|
|
|
|
|
#341 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#342 |
|
Stefan Hultman vann som bekant Prix d’Amerique för ganska precis ett år sedan. Sedan dess har det inte alls gått bra för stallet: 5.6 miljoner insprunget (12.5 miljoner 2013) och segerprocenten sjönk från 26 till 16. I nuläget har man 28 raka på svensk mark utan seger. Anmärkningsvärt därför att man vant sig under flera år att stallet segrar i var fjärde start ungefär. Detta apropå Guidens tipsetta 7 Diego M Boko (7%).
Trav det är inte lätt just nu..... |
|
|
|
|
|
|
#343 |
|
Spelform: V75, omg. 2
Avd Ordinarie hästar 1 2, 4, 5, 11 2 1, 2, 4, 9, 12 3 7 Digital Ink 4 1, 3, 5, 8, 10, 11, 12 5 13 Raske Rutger 6 4, 8 7 5, 7 Vadet gäller startnummer 560 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 280,00 kr Kvittonummer: 8580 233B 568F Synd att Super Otto fick backa bak hade nog tagit Diego men man får va nöjd
|
|
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#345 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#347 |
|
Grattis Eklonov!
Spelade en liten fler bongare och rök på spik 2 Kicki the Dancer, där rök det en hel del pengar. För undrar om inte hästen vunnit om den travat. Tänkte inte så mycket på det då, men visst såg han stark ut när galoppen kom? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
scunnert (+5) Senast redigerad av Espo den 2015-01-10 klockan 17:06. |
|
|
|
|
|
|
#348 |
|
Dagens snyggaste, jösses!
|
|
|
|
|
|
|
#349 |
|
Jag vet en som brukar spela flerbong där - bara över gatan och in på Skansen och ner i Sveriges största whiskykällare och ta en 8a av deras dyraste, eller händer bara en gång ta hela flaskan
hänger på fyren på sommaren |
|
|
|
|
|
|
#350 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#351 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#352 |
|
Raden ger iaf en förklaring till det dåliga renset.
|
|
|
|
|
|
|
#353 |
|
Ha en bra kväll alla chanslösa
Den tävlingen är jag oslagbar i
|
|
|
|
#354 |
|
Men måste ju vart massa fler bongare på 1an också? För den rensa ju ännu sämre sett till strecken!
Förövrigt är jag kanske lite trög nu, men hur läser man av V2 och V3? Senast redigerad av Espo den 2015-01-10 klockan 17:23. |
|
|
|
|
|
|
#355 |
|
När Harry ska hjälpa.
Hade bråttom och hann inte sätta mig in i alla loppen idag så jag gjorde en Harry. Spik på Art, Digital, Rasker och Rocky. I fjärde loppet åker jag. Harry har givit mig 8! hästar, men inte vinnare nummer 12, som vare fjärderankad. Visst, det blev en massa sexor och några lusentappar, men ändå..... Surt. |
|
|
|
|
|
|
#356 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
#357 | |
|
Citat:
Alternativt spelat de mest 8 spelade i de tre loppen som var kvar. Då är det nästan 100% att du får 7 rätt ändå en vanlig omgång. Senast redigerad av oggeb den 2015-01-10 klockan 17:45. |
||
|
|
|
|
|
#358 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#359 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#360 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#361 | |
|
Citat:
2.ja 3. insatser över 2000 får ej redovisas, en flagga då. 4. se bilden ![]() Här kan du bli medlem gratis och ta del av vinstlistorna, samt kanon skoinfo med klocktider när de inkommer och ändras, intressant statistik på de tränare som fuskanmäler mest ¢¢ och ändrar, mm mm mm http://spelatrav.se/index.php |
||
|
|
|
|
|
#362 |
|
Någon som vet var maxgränsen ligger för att hämta ut vinst hos ett
Atg ombud? |
|
|
|
|
|
|
#363 |
|
Om det inte har ändrats nyligen så är det 30k hos vanliga ombud, 50k hos ATG direkt ombud och 200k på bana.
Wegas79 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#366 |
|
Suck ja. Samma här. Utg på Kicki eller Staro för 7:an
|
|
|
|
|
|
|
#367 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#368 | |
|
Citat:
Senast redigerad av Espo den 2015-01-10 klockan 19:16. |
||
|
|
|
|
|
#369 |
|
Hur kunde dom missa att snacka med Geten innan loppet. Han hade ju lätt snackat ner Stepping under 5 gånger.
![]() Näst sist dök han ju till 3,70 från bakspår varav getens mummel stod för minst 200 punkter.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#370 |
""""""""""
AMHC (+1) Senast redigerad av Stall 4 den 2015-01-10 klockan 20:43. |
|
|
|
|
|
|
#371 | |
|
Citat:
Antar folk inte lyssnade.
|
|
|
|
#372 |
|
Känner mig helkorkad trots nettovinst på ca 3.600 kr. Hade 5 + tre andra kusar i andra men inte 2 an.....Faan så går det när man jobbar och lämnar in i sista stund i stress....Mina spikar satt.....Art-Digital och Raske Rutger.. Nåja kanske man intenska resonera så, men missade idag bara en favorit som vann knappt......SYnd bara för att det är sällan man sätter tre spikar, varav en är 6 procentare
Senast redigerad av MikaF den 2015-01-10 klockan 21:03. |
|
|
|
|
|
|
#373 | |
|
Citat:
Jag vet hur du känner dig för stunden. Här är ett litet system jag gjorde idag: Registrerat spel Datum: Lördag 2015-01-10 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 2 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 2, 4 (11) 2 1, 5, 9, 12 (2) 3 7 Digital Ink (2) 4 12 Stepping for Money (5) 5 2, 5, 6, 10, 12, 13 (3) 6 1, 3, 8, 9 (10) 7 7 Diego M.Boko (8) Vadet gäller startnummer 192 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 96,00 kr Kvittonummer: Utbetalt: 3 728,00 kr |
||
|
|
|
|
|
#374 |
|
Min rad var
Avd Ordinarie Reserver 1 2 2 1 5 9 12 3 7 4 2 3 5 8 10 12 5 13 6 1 3 8 7 1 4 6 7 288 rader * 1 * 0,50 kr = 144,00 kr 2015 8B82 6115 1629 1305 10 januari 2015 Utbetalning: 3 940,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#375 | |
|
Citat:
jazboy (+5) |
||
|
|
|
|
|
#376 | |
|
Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
|
|
|
|
|
|