Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-16, 15:31   #1

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Elitloppet 2016

Ser ut att bli ett ruskigt vasst Elitloppsfält i år, klart härligare feeling har iaf jag än inför de senaste årens.

De klara är;
Nuncio
Timoko
Propulsion
Resolve
On Track Piraten
Un Mec D'Heripre
Voltigeur De Myrt
Call Me Keeper
Your Highness
Oasis Bi
B.B.S. Sugarlight

11/16 platser fyllda alltså, och enbart topphästar. Vinnaren på lördag i HKH Prins Daniels lopp på Gävle är direktkvalificerad och sedan återstår fyra namn att bjuda in.

Magic Tonight, mer eller mindre självskriven i fältet bara han ser bra ut på Lördag.

Pinkman är nog hyperintressant för Solvalla, Jimmy har inte bestämt sig än. Startar i Graduate på Lördag på Meadowlands och därefter tas beslut om Solvalla eller inte.

Billie De Montfort verkar ha hittat formen, startar på onsdag och har ju gått bra på Solvalla innan.

Lionel startar också på onsdag, hade varit en oerhört intressant häst att ha med men det mesta talar för att man står över Elitloppet.

Papagayo E, vass prestation i Lördags och rejält med i snacket.

Mosaique Face, ett Elitlopp utan Ludde? Går det?

Royal Fighter, grym förra året och såg bra ut i årsdebuten. Barfota runt om och full gas på onsdag, kör de en repris med en monsterprestation strax innan Elitloppet igen?

Trebol, flagghäst.

Vilka hästar tror ni kniper de fyra sista platserna?

Och så till den givna frågan..

VEM VINNER ELITLOPPET?
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-16, 15:38   #2
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Lionel går bort, den har man redan tackat nej med.

Magic Tonight lär ju tillkomma, om kretsen vill såklart. Pinkman vore ett kul inslag helt klart !!
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-16, 15:40   #3
SAO

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 2865
Standard

Nuncio favorit.
Outsiders:
Billie De Montfort
UMdH
Chanslösa
Resolve
Pinkman
Royal F
Trebol
Your Highness
Call me Keeper
SAO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-16, 15:45   #4

Sharp$: 40
Standard

Tycoon conway Hall som är startsnabb och som redan har förnedrat BBS i år borde komma med som flagghäst.
Juul lär ju komma för att tävla och inte släppa till första bästa häst som kommer tidigt.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-16, 15:48   #5

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Det är två rosa reserverade i Prins Daniels lopp, vinnaren och Magic Tonight (om den vill får den starta oavsett resultat). Återstår tre inbjudningar nu om Magic inte vinner och ändå vill deltaga.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-16, 16:24   #6

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Papagayo och Mosaique kommer naturligtvis att bli inbjudna!

Mosaique kanske vinner en biljett annars bjuds den in. Billie är ju en ruggig häst som jag gärna ser i elitloppet och Pinkman vore ju inte så tokig heller! =)

Att Nuncio är bästa hästen tror jag de flesta tycker men den skall ju styras 2 lopp med.

Oavsett så kanske den vinner trots kuskminuset och jag hoppas iaf det! Annars hoppas jag Ludde får vinna med Mosaique för det är både han och hästen värd!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-16, 17:09   #7

AndyMarts avatar

Standard

NUNCIO

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+10)
Gammal 2016-05-16, 22:01   #8

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1802
Standard

Piraten

Går inte att bortse ifrån hur bra han varit. Och i lördags när han pulvriserade motståndet var helt enormt. Tror han vinner med ok resa och lite dåligt väder.
Kusken1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 05:01   #9

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 12233
Standard

Lurigt med de 4 sista platserna, men som du säger, Magic Tonight lär nog få chansen att försvara titeln bara han ser lavad ut på Lördag.... Personligen tycker jag det e pinsamt om inte Papagayo E får en inbjudan efter loppet i Lördags.... Hur Christoffer Eriksson tänkte bakom Arazi Boko kan man ju fråga sig!? Svara o bara gasa med i sammanhanget medioker häst när Open Stretch dessutom finns... för att landa på en öppning UNDER! 06 första 500 vilket resulterar i en häst som kippar efter andan redan 400 kvar...

Vem som vinner Eliloppet!? Nuncio har nog 50% segerchans med Melander själv i jollen, 70-80% chans om han sätter upp en TOPPKUSK!
Gammal 2016-05-17, 06:18   #10

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6494
Standard

Resolve tror ja kan vara en busiluring
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 08:10   #11
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Resolve tror ja kan vara en busiluring
hade förmodligen inte ens startat med chans i sweden cup. dock ett roligt inslag med åke !
Gammal 2016-05-17, 08:59   #12

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
hade förmodligen inte ens startat med chans i sweden cup. dock ett roligt inslag med åke !
Nej inte ens det. Avskyr surgubben. Hade hoppats att man skulle slippa se honom på svenska travbanor igen.

Så jäkla trist att Delicious gick sönder. Hade varit underbart att se detta fantastiska sto förnedra Nuncio i finalen.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 11:58   #13

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Nej inte ens det. Avskyr surgubben. Hade hoppats att man skulle slippa se honom på svenska travbanor igen.

Så jäkla trist att Delicious gick sönder. Hade varit underbart att se detta fantastiska sto förnedra Nuncio i finalen.
Med toppkusk som kör Nuncio så tror jag faktiskt inte att den kan förlora men det ser väl ut som att det blir tränaren som kör så då är det väldigt öppet...

Undrar vad Goop-effekten kan göra på en så bra häst som Nuncio?
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 18:06   #14

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39618
Standard

Jag lirade Nuncio förra året och det är dags för revansch!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 18:23   #15

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2218
Standard

Timoko ?
sejoh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 20:04   #16

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 5136
Standard

Jag skulle inte sätta Your Highness som chanslös, "nya träningsmetoder" kan göra en vansinnig skillnad. Det har vi iofs redan sett, men jag tror inte vi sett botten i henne än.

Citat:
Ursprungligen postat av SAO Visa inlägg
Nuncio favorit.
Outsiders:
Billie De Montfort
UMdH
Chanslösa
Resolve
Pinkman
Royal F
Trebol
Your Highness
Call me Keeper
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 20:58   #17

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Jag skulle inte sätta Your Highness som chanslös, "nya träningsmetoder" kan göra en vansinnig skillnad. Det har vi iofs redan sett, men jag tror inte vi sett botten i henne än.
Håller med dig helt klart!! Och som spelobjekt blir den alla gånger intressant. Det lär ju bli körning och den går ju hela vägen in i mål. Dessutom är ju Björn alltid snuskigt taggad i storloppen.

Undrar vem som kör Propulsion. Om Magic Tonight startar så är ju Örjan upptagen om de hamnar i samma heat, eller? Oavsett så borde man bara få köra en häst var i Elitloppet.

OT: Vore jäkligt skoj med ett plojlopp under Elitlopps-helgen där man samlat några av de sämsta kuskarna vi har i det här landet i ett och samma heat. Typ Ingrid Bengtsson, Sonja Bengtsson, Åke Sundberg, Fredrik B Larsson, Dick Sjöström, Erik Svensson, Gunnel Fredriksson osv.
Gammal 2016-05-17, 21:32   #18

the_mirages avatar

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 802
Standard

Citat:
Undrar vem som kör Propulsion. Om Magic Tonight startar så är ju Örjan upptagen om de hamnar i samma heat, eller? Oavsett så borde man bara få köra en häst var i Elitloppet.
Om Örjan kör båda kommer de hamna i olika heat, de brukar göra seedningen så. Vem han väljer i finalen om han tar dit båda två är dock en annan femma.
2010 valde han bort Iceland för att köra Triton Sund vilket säkert handlade om lojalitet gentemot Stefan Hultman.
mocka (+10)
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-18, 07:12   #19

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
OT: Vore jäkligt skoj med ett plojlopp under Elitlopps-helgen där man samlat några av de sämsta kuskarna vi har i det här landet i ett och samma heat. Typ Ingrid Bengtsson, Sonja Bengtsson, Åke Sundberg, Fredrik B Larsson, Dick Sjöström, Erik Svensson, Gunnel Fredriksson osv.
Det räcker väl med att se de där tränarna som aldrig kör lopp i vanliga fall göra upp nere på Halmstad. Annars finns det breddlopp var och varannan helg numera där man kan få se de mest hårresande kuskprestationer på den negativa sidan.

Sedan brukar det ju komma några gäster som skall försöka sig på voltstart. Minns att Pippo Gubellini för några år sedan lade bort 50m i voltstarten, och var inte mer än fem meter efter i mål. Det var en sur torskbong...
Gammal 2016-05-20, 12:08   #20

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Självklara
Nuncio - Hästen att slå
Timoko - Meriterad
Resolve - vann uttagningslopp
Propulsion - vann Ajo
On Track Piraten - vann uttagning
Un Mec D'Heripre - Duglig, att sedan tränaren snackar upp honom hjälper Your Highness till plats (två från samma stall)
Royal Fighter - kvinnlig kusk, vass tränare, fin häst, försöksvinnare i fjol, formplus, given.
Oasis Bi - den lille tränaren, detta är en vass sprinter så ok.
B.B.S. Sugarlight - mest visat skräp i år imo, galopp m.m. men ok för vad finns som alternativ för Norsk häst? Segerbud om allt väl.
Magic Tonight - Inte min favorit men regerande Mästare och förstås given om form.

tveksamma val
Voltigeur de Myrt - är det verkligen en sprinter? duglig men hmmm, ser hellre Billie de Montfort eller JL Cruze.
Call Me Keeper - kan jag inte gissa statusen på, tveksam men Stall Zet satsar hårt och förtjänar platser.

Your Highness - förstår tanken / meriterna med två storloppsvinster men kan hon gå för fullt i svängarna i detta tuffa sprinterlopp? Inte mitt val.

I kön
Pinkman - Lille Jesse Pinkman Jaja Hambovinnare o Takter, självklart en attraktion om de vill komma, men är han i form?

Billie de Montfort - detta magnifika sto som bevisat gillar 1000-metersbana och är på väg uppåt hade jag personligen valt före Voltiger de Myrt (som hade varit kul att se leka hem Harpers).

JL Cruze såg skadeskjuten (hovöm? John slutade köra i sista sväng) ut i "Elitlopp Playoff", vann igår på Harras Philadelphia som är 5 furlongs, dvs ca 1000 metersbana, årets äldre häst som 4-åring förra året, förtjänar i mitt tycke en chans när man har ett chartrat plan och bara en häst klar från USA.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-05-20 klockan 17:03.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 17:26   #21

ExtremtRiks avatar

Standard

Gissar att återstående platser fylls av Pinkman, Västerbo Highflyer (vinnaren imorgon?) och Magic Tonight (blir bjuden om frisk), sedan Nimbus CD (fast invändigt?) eller Mosaique Face (bortlottad?) eller en dansk flagghäst.

Således två som inte är sprinters (?) ; Voltiger de Myrt o Your Highness, tre (?) från stall Redén och alltså tre på "sistaminuten" från Gävle.

Saknar JL Cruze o Billie de Montfort

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-05-20 klockan 17:28.
Gammal 2016-05-20, 18:24   #22

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Självklara
Nuncio - Hästen att slå
Timoko - Meriterad
Resolve - vann uttagningslopp
Propulsion - vann Ajo
On Track Piraten - vann uttagning
Un Mec D'Heripre - Duglig, att sedan tränaren snackar upp honom hjälper Your Highness till plats (två från samma stall)
Royal Fighter - kvinnlig kusk, vass tränare, fin häst, försöksvinnare i fjol, formplus, given.
Oasis Bi - den lille tränaren, detta är en vass sprinter så ok.
B.B.S. Sugarlight - mest visat skräp i år imo, galopp m.m. men ok för vad finns som alternativ för Norsk häst? Segerbud om allt väl.
Magic Tonight - Inte min favorit men regerande Mästare och förstås given om form.

tveksamma val
Voltigeur de Myrt - är det verkligen en sprinter? duglig men hmmm, ser hellre Billie de Montfort eller JL Cruze.
Call Me Keeper - kan jag inte gissa statusen på, tveksam men Stall Zet satsar hårt och förtjänar platser.

Your Highness - förstår tanken / meriterna med två storloppsvinster men kan hon gå för fullt i svängarna i detta tuffa sprinterlopp? Inte mitt val.

I kön
Pinkman - Lille Jesse Pinkman Jaja Hambovinnare o Takter, självklart en attraktion om de vill komma, men är han i form?

Billie de Montfort - detta magnifika sto som bevisat gillar 1000-metersbana och är på väg uppåt hade jag personligen valt före Voltiger de Myrt (som hade varit kul att se leka hem Harpers).

JL Cruze såg skadeskjuten (hovöm? John slutade köra i sista sväng) ut i "Elitlopp Playoff", vann igår på Harras Philadelphia som är 5 furlongs, dvs ca 1000 metersbana, årets äldre häst som 4-åring förra året, förtjänar i mitt tycke en chans när man har ett chartrat plan och bara en häst klar från USA.
Voltigeur De Myrt hade aldrig vunnit Harpers.
Gammal 2016-05-20, 20:26   #23

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Voltigeur De Myrt hade aldrig vunnit Harpers.
Förstår att du tänker på Bird Parker men inte enig, men visst nu vinner Bird Parker.
Gammal 2016-05-20, 20:51   #24

Standard

Citat:
Gissar att återstående platser fylls av Pinkman, Västerbo Highflyer (vinnaren imorgon?) och Magic Tonight (blir bjuden om frisk), sedan Nimbus CD (fast invändigt?) eller Mosaique Face (bortlottad?) eller en dansk flagghäst.

Således två som inte är sprinters (?) ; Voltiger de Myrt o Your Highness, tre (?) från stall Redén och alltså tre på "sistaminuten" från Gävle.

Saknar JL Cruze o Billie de Montfort
Vem menar du skall ta en längd på Nimbus från start? Spår 1 på 1609 dessutom..

Känns inte så troligt faktiskt.
Gammal 2016-05-20, 21:10   #25

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Vem menar du skall ta en längd på Nimbus från start? Spår 1 på 1609 dessutom..

Känns inte så troligt faktiskt.
Tänkte på Magic trots sida vid sida men vet inte ens om han provar.
OT i denna tråd dock :(
Gammal 2016-05-20, 21:17   #26

Standard

Citat:
Tänkte på Magic trots sida vid sida men vet inte ens om han provar.
OT i denna tråd dock :(
Har svårt att se någon häst ta en längd på Nimbus från spår 1 på 1609 i Sverige faktiskt.

Över 1640 kanske men knappast sida sida och aldrig 1609. Fast jag har haft fel förut med iofs!

Jag hoppas Nimbus har formen för att vinna nu, mest för Mats Sundins skull!
Gammal 2016-05-20, 21:56   #27

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Förstår att du tänker på Bird Parker men inte enig, men visst nu vinner Bird Parker.
Sauveur pissar på Voltigeur De Myrt över 3 140 m på Solvalla.
thefatgoose (+5)
Gammal 2016-05-21, 09:51   #28

ExtremtRiks avatar

Standard

Och så ranken, i den mån man kan gissa utan spårlottning o försöksresultat...

Nuncio - Resolve - Pinkman - Un Mec d'Heripre

Franska hästar är grymma när de fungerar på 1000 metersbana men i årets franska lag ser jag inte Your Highness, som förvisso rör sig mer ledigt för Souloy än innan, eller Voltiger de Myrt som några sprinters för Elitloppet, tycker faktiskt de "stjäl" platser av JL Cruze (vill de vara med?) och Billie de Montfort.

Skulle BBS Sugarlight vara i bra form är den oxå med o krigar.

>> speadyearl
Fortfarande OffTopic här men lyssna på Björnkollen

>> AndyMart
Ahh Saveur, glömde den, en "gammal" favorit. Harpers måste vara världens sämst betalda lopp sett till kvalitén på startfältet, hade varit rent löjligt om även Voltiger de Myrt gått dit

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-05-21 klockan 10:27.
Gammal 2016-05-21, 20:45   #29

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5124
Standard

Om Volstedt startar, vilka tar de tre sista platserna i Elitloppet?
Food Money, Mosaique Face, Royal Fighter, Pinkman, Trebol, Papagayo E.eller Billie de Montfort. Har säkert missat nån men Myron har lite att fundera på inatt för det finns plus på samtliga nämnda i mitt tycke.
Mosaique och Fightern ligger nära till hands på visad form samt att de satte färg på loppet i fjol. Food Money sagohäst, Pinkman form?, Trebol kul med inslag från udda travland, Papagayo världsmästare och Billie "slåss" om sistaplatsen?
Bonbon är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 09:19   #30

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
Om Volstedt startar, vilka tar de tre sista platserna i Elitloppet?
Food Money, Mosaique Face, Royal Fighter, Pinkman, Trebol, Papagayo E.eller Billie de Montfort. Har säkert missat nån men Myron har lite att fundera på inatt för det finns plus på samtliga nämnda i mitt tycke.
Mosaique och Fightern ligger nära till hands på visad form samt att de satte färg på loppet i fjol. Food Money sagohäst, Pinkman form?, Trebol kul med inslag från udda travland, Papagayo världsmästare och Billie "slåss" om sistaplatsen?
Papagayo, Moasique och Royal Fighter är mest sannolikt i och med att Pinkman svek i morse. Billie de Montfort får vänta ett år.
Gammal 2016-05-22, 09:36   #31

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 271
Standard

Buzz meras ingen som nämner?
Jockepo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 10:11   #32

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2727
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockepo Visa inlägg
Buzz meras ingen som nämner?
Har inte ägarna osv varit extremt tydliga med att elitloppet inte är aktuellt i år? Har för mig dom sa det direkt efter förra segern, därav inget snack.
Gammal 2016-05-22, 11:02   #33

Shooters avatar

Standard

Pinkman avstår Elitloppet, det var ju trist.
ExtremtRik (+1)
Gammal 2016-05-22, 11:11   #34

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Pinkman avstår Elitloppet, det var ju trist.

Jimmy gör rätt, blir för tufft då han inte är på toppnivå än. En fågel viskade dock i mitt öra att han är med på planet. Fyraåringseliten.
Gammal 2016-05-22, 11:15   #35

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61692
Standard

Citat:
Jimmy gör rätt, blir för tufft då han inte är på toppnivå än. En fågel viskade dock i mitt öra att han är med på planet. Fyraåringseliten.
Då borde det finnas plats till både Royal Fighter och Mosaique Face. Ser hellre dom än Papagayo E och Nimbus CD i elitloppet.

Kan knappt vänta till kl 12 när det ska gå att se vad som är anmält till hela elitloppshelgen.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 11:16   #36

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ja, det verkar som att han kan starta i något annat lopp den dagen.
Gammal 2016-05-22, 11:17   #37

Helges avatar

Standard

Citat:
Var fågeln Aftonbladet?

Gammal 2016-05-22, 11:18   #38

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Då borde det finnas plats till både Royal Fighter och Mosaique Face. Ser hellre dom än Papagayo E och Nimbus CD i elitloppet.

Kan knappt vänta till kl 12 när det ska gå att se vad som är anmält till hela elitloppshelgen.
Ludde får bjuda in sig själv nu, som 2014 med Raja
Gammal 2016-05-22, 11:21   #39

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Var fågeln Aftonbladet?

Nej, eftersom den artikeln är redigerad i efterhand precis som Travrondens vilka för fem minuter sedan påstod att det inte blev någon resa över atlanten för Pinkman.

Inside-info. Kan bjuda på Opulent Yankee till Sweden Cup också.
Gammal 2016-05-22, 11:22   #40

Helges avatar

Standard

Citat:
Nej, eftersom den artikeln är redigerad i efterhand precis som Travrondens vilka för fem minuter sedan påstod att det inte blev någon resa över atlanten för Pinkman.

Inside-info. Kan bjuda på Opulent Yankee till Sweden Cup också.
Ja, deras två artiklar var det allt olika info på. Undrade just vem som hade rätt.
Gammal 2016-05-22, 11:24   #41

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ludde får bjuda in sig själv nu, som 2014 med Raja

Han måste få en plats tror jag.

12.00 blir det en ren och skär fröjd att skåda listorna.
Helge (+5)
Gammal 2016-05-22, 11:27   #42

Helges avatar

Standard

Citat:
Han måste få en plats tror jag.

12.00 blir det en ren och skär fröjd att skåda listorna.
Vaknade 05:00, gick ej somna om. Som ett barn på julafton.
Har varit olidligt lång väntan denna morgon...
Gammal 2016-05-22, 11:28   #43

Helges avatar

Standard

ST kraschar väl 12:00.. Överbelastning.
Gammal 2016-05-22, 11:43   #44

muumiins avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1616

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Bara jag som lagt märke till de va preliminärt 10 hästar anmälda till elitloppet... Nu bara 9.. Någon hoppat av / struken
Gammal 2016-05-22, 11:44   #45

Standard

Om han kommer till Hannés lopp så blir ju även det ett av de bästa genom tiderna.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Gammal 2016-05-22, 11:48   #46

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Om han kommer till Hannés lopp så blir ju även det ett av de bästa genom tiderna.

Eller så skrämmer han bort alla, är ju numera kaffepengar i Fyraårseliten osv sett till hästkvalitén...

Tycker han var riktigt bra inatt, snabb öppning efter 27.2, en rush ytterligare till ledning och kämpar väl i 08 avslutning efter en liten pust mitt i loppet.

Hästen som vann tog sin tionde raka till 31 ggr pengarna och såg ut som en rejäl häst.

Edit:
lopp 6
http://thebigm.com/results.aspx?racedt=5/21/2016

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-05-22 klockan 11:55.
Gammal 2016-05-22, 12:11   #47

Standard

Citat:
Eller så skrämmer han bort alla, är ju numera kaffepengar i Fyraårseliten osv sett till hästkvalitén...

Tycker han var riktigt bra inatt, snabb öppning efter 27.2, en rush ytterligare till ledning och kämpar väl i 08 avslutning efter en liten pust mitt i loppet.

Hästen som vann tog sin tionde raka till 31 ggr pengarna och såg ut som en rejäl häst.

Edit:
lopp 6
http://thebigm.com/results.aspx?racedt=5/21/2016

Franska kullettan var väl redan klar innan så bara med de två har vi ju ett av de mest högklassiga loppen på flera år Cruzado och/ eller Uncle Lasse lär nog starta de oxå.
Gammal 2016-05-22, 12:17   #48

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Franska kullettan var väl redan klar innan så bara med de två har vi ju ett av de mest högklassiga loppen på flera år Cruzado och/ eller Uncle Lasse lär nog starta de oxå.
Charly Du Noyer var bara ett dåligt rykte dessvärre. Enligt Allaire blir det paus för avel och sedan sikte mot Europaderbyt i höst.
Gammal 2016-05-22, 12:18   #49

Standard

Citat:
Charly Du Noyer var bara ett dåligt rykte dessvärre. Enligt Allaire blir det paus för avel och sedan sikte mot Europaderbyt i höst.
Sög ju....
Gammal 2016-05-22, 12:23   #50

Sharp$: 3015
Standard

Citat:
ST kraschar väl 12:00.. Överbelastning.
Startlistorna lyser ännu med sin frånvaro?
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 12:26   #51

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg
Startlistorna lyser ännu med sin frånvaro?
Standard under Elitloppet. Förmodar att det delas ut wildcards och samtalas med tränare som missat något i anmälningarna osv.
Gammal 2016-05-22, 12:38   #52

AndyMarts avatar

Standard

Billie De Montfort klar.
Gammal 2016-05-22, 12:42   #53

Sharp$: 327
Standard

Mocca ang. plojlopp

Läs på travhistorien! Mocka!

Åke Sundberg har vunnit över 1900 lopp. Han var under lång tid en mycket
eftertraktad kusk av amatörer.
Åldern kommer alltid i kapp dig oavsett vad du sysslar med.

Mycket ogenomtänkt, okunnigt och "puckat" inlägg av dig! SKÄMS!
mikaels (+10), joppe59 (+1)

Senast redigerad av Knutman den 2016-05-22 klockan 12:44.
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 12:44   #54

muumiins avatar

Sharp$: 1616

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Citat:
Billie De Montfort klar.
INTE BEKRÄFTAT ENNU?
Gammal 2016-05-22, 12:50   #55

Helges avatar

Standard

En häst bort i Fyraåringseliten precis nu, från 18 till 17 anmälda.

Undra vem...?
Gammal 2016-05-22, 12:56   #56

Helges avatar

Standard

Örjan på Nuncio

Hoppas Daniel väljer Erik till Propulsion då, om Örjan väljer Magic.

Senast redigerad av Helge den 2016-05-22 klockan 12:59.
Gammal 2016-05-22, 13:06   #57

Shooters avatar

Standard

Vilka ska Haugstad och Jorma köra?
Gammal 2016-05-22, 13:13   #58

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
En häst bort i Fyraåringseliten precis nu, från 18 till 17 anmälda.

Undra vem...?
18 nu igen..

Örjan väljer Magic Tonight va? Hoppas Redén sätter upp Erik alternativt Gingras.
Gammal 2016-05-22, 13:13   #59

Helges avatar

Standard

Citat:
Vilka ska Haugstad och Jorma köra?
Haugstad får köra Magic Tonight
Gammal 2016-05-22, 13:16   #60

Helges avatar

Standard

Citat:
18 nu igen..

Örjan väljer Magic Tonight va? Hoppas Redén sätter upp Erik alternativt Gingras.
17 om du klickar på loppet, fortsatt hos mig.

Tror han kan överraska och välja Proppen ist.
Gammal 2016-05-22, 13:17   #61

Helges avatar

Standard

Citat:
17 om du klickar på loppet, fortsatt hos mig.

Tror han kan överraska och välja Proppen ist.
Hoppas Erik, gillar Gingras men tycker han inte imponerat som kusk här direkt.
Gammal 2016-05-22, 13:34   #62

AndyMarts avatar

Standard

Erik kör nog.
Gammal 2016-05-22, 13:34   #63

Helges avatar

Standard

Citat:
Erik kör nog.
Gammal 2016-05-22, 13:36   #64

Helges avatar

Standard

Gammal 2016-05-22, 13:44   #65

Standard

Citat:
Härligt. Har Ludde tur i spårlottningen senare idag är det en av de intressantaste hästarna mot Nuncio.

Men Nuncio med Örjan och barfota ffg i år lär bli svårslagen.
Gammal 2016-05-22, 13:44   #66

AndyMarts avatar

Standard

Erik på Magic Tonight.
Gammal 2016-05-22, 13:47   #67

Standard

Väldigt vad det var segt med anmälningslistorna till lörd och sönd. Får kolla dom senare. Ska jag hinna se elitloppslottningen strax innan kl 17 får det bli en tur till tortyrkammaren nu för söndagens träningspass.
Gammal 2016-05-22, 13:50   #68
SAO

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 2865
Standard

Jag har spelat en större summa på Billie de Montfort hos en bookie, 35 ggr. Ser fram mot en bättre årslån nästa söndag
SAO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 14:10   #69

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2218
Standard

Vilka jävla lopp det blir !! Synd att man inte kan vara på plats i år...
sejoh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 14:13   #70

Helges avatar

Standard

Citat:
Erik på Magic Tonight.
Mycket läckert att Örjan valde Propulsion
Gammal 2016-05-22, 14:20   #71

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4665
Standard

Vafan är detta? Platsar inte Norsken Papagayo E bland de 16. Rent tjänstefel!!!
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 14:22   #72

putte64s avatar

Sharp$: 8426

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Det är inte lätt att få ihop ett fält med 16 världsstjärnor, men det är verkligen ett sjukt fint fält i år.
Bra väder och vi får se en låg 09 tid.
Gammal 2016-05-22, 14:27   #73

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Vafan är detta? Platsar inte Norsken Papagayo E bland de 16. Rent tjänstefel!!!
Håller med dig att han borde vara med. Andrahandsuppgifter säger att ägarn är lite stor på sig och kanske lite karma där.
Gammal 2016-05-22, 14:30   #74

Helges avatar

Standard

Olle!
Listorna finns nu att frossa i
Gammal 2016-05-22, 14:32   #75

Helges avatar

Standard

Usain Henna kom med i Harpers som Oskar planerat
Gammal 2016-05-22, 14:36   #76

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kusken1 Visa inlägg
Håller med dig att han borde vara med. Andrahandsuppgifter säger att ägarn är lite stor på sig och kanske lite karma där.
Hade han hettat Fredrik B Larsson eller Daniel Reden hade han garanterat varit med.
Gammal 2016-05-22, 14:46   #77

Helges avatar

Standard

Sweden Cup blev verkligen lilla Elitloppet i år, mums.

Gammal 2016-05-22, 14:54   #78

Helges avatar

Standard

Bara invänta lottningen 16:50 nu.

Gammal 2016-05-22, 14:59   #79

Shooters avatar

Standard

Nuncio får nog revansch i år och Örjan får en till vinst i Elitloppet.
Gammal 2016-05-22, 15:10   #80

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2368
Standard

Örjan upp bakom Nuncio då är saken biff. Hade hoppats på Johnny efter att Pinkman drog sig ur.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 15:11   #81

Sharp$: 15854
Standard

Man bara längtar.... årets längsta arbetsvecka på ingång :-)

Men, kan alla som skriver i denna tråd hålla sig till elitloppet och skapa ny tråd för lördagens och söndagens respektive omgång/omgångar?

Det kommer ju att skrivas väldigt mycket denna vecka och det vore trevligt att kunna fokusera sin läsning på det som verkligen är ämnet.

mvh/ vän av ordning
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 15:24   #82

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Örjan upp bakom Nuncio då är saken biff. Hade hoppats på Johnny efter att Pinkman drog sig ur.
Johnny var ju självskriven på Piraten.
Gammal 2016-05-22, 15:36   #83
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av elwiz Visa inlägg
Man bara längtar.... årets längsta arbetsvecka på ingång :-)

Men, kan alla som skriver i denna tråd hålla sig till elitloppet och skapa ny tråd för lördagens och söndagens respektive omgång/omgångar?

Det kommer ju att skrivas väldigt mycket denna vecka och det vore trevligt att kunna fokusera sin läsning på det som verkligen är ämnet.

mvh/ vän av ordning
Har skapat nya trådar för V65 samt respektive V75-omgång så vi kan "hålla isär snacket".
Gammal 2016-05-22, 16:59   #84

Standard

GRYMT NUNCIO!!
Gammal 2016-05-22, 17:05   #85

Shooters avatar

Standard

Bra spår för Nuncio. Drar nog skorna i finalen.
Gammal 2016-05-22, 17:09   #86

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1097
Standard

Hoppas Royal Fighter floppar. Så trött på denne... Alltid särbehandlas. Känns som att de vet att den är utlämnad om den inte får ett bra spår. Vilket den naturligtvis fick. Aja tror inte ett dugg på Royal fighter ändå.
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 17:59   #87

Standard

Känns som det är lite sämre uppstyrt i år. Flera hästar som kapacitetsmässigt och formmässigt sämre än Papagayo kom med. Nu är jag glad för det då jag spelat Piraten men ändå. Sen är ju försöken väldigt ojämna, Nuncios är stenhårt och det andra som en gulddivision. Nja, det blir kanske bättre nästa år.
Gammal 2016-05-22, 18:17   #88

ExtremtRiks avatar

Standard

Och vinnaren är.....

Resolve !?

Får Nuncio svar eller släpps han till tät i heat II ?

Grön knapp i heatorningslottning, kunde inte låta bli att tänka Svanstedt !

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-05-22 klockan 19:18.
Gammal 2016-05-22, 18:20   #89

Standard

Citat:
Och vinnaren är.....

Resolve !?

Får Nuncio svar eller släpps han till tät i heat II ?
Ingen kan svara Un Mec och att Veerbeck skulle släppa är väl inte på kartan. Det innebär att Royal Fighter sitter i rygg på ledaren, Nuncio dödens iom att Takter direkt söker sig ner bakom Nuncio. Sen är det ju Örjan i vagnen nu så tror inte det blir någon överdriven press i dödens. Lite blufflopp, där Un Mec håller undan för Nuncio, Piraten och Royal med till final.
Gammal 2016-05-22, 18:33   #90

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

I första heatet tar väl Tillman spets - vad än Khiarshoor m fl tycker. Och leder liksom förra året hela vägen för att få bra spår i final.
Nuncio tar det lugnt från start och är nöjd med andraspår. Spår 2,3 eller 4 vill Örjan ha i finalen. Han vill inte ha spår 1 eftersom han inte är så startsnabb och riskerar bli fast. Men visst - om han vinner första kan han välja spår i finalen.
Un Mec är väl inte så startsnabb. Tror det kostar för mycket att trycka sig till spets.
ExtremtRik (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 18:46   #91

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1775
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
I första heatet tar väl Tillman spets - vad än Khiarshoor m fl tycker. Och leder liksom förra året hela vägen för att få bra spår i final.
Nuncio tar det lugnt från start och är nöjd med andraspår. Spår 2,3 eller 4 vill Örjan ha i finalen. Han vill inte ha spår 1 eftersom han inte är så startsnabb och riskerar bli fast. Men visst - om han vinner första kan han välja spår i finalen.
Un Mec är väl inte så startsnabb. Tror det kostar för mycket att trycka sig till spets.
Tillman och RF ledde väl inte hela vägen förra året? Dödensseger som jag minns det hela.

Om man bara blir tvåa i försöket finns risken att valet står mellan spår 1 och spår 5 i finalen.
Gammal 2016-05-22, 18:52   #92

Standard

Klart att RF spetsar!

Sen kommer nog BBS farande..OTP tar knappast en längd på Nuncio medan BBS säkert gör det utifrån.

Jag gissar RF spetsar och får BBS över sig men släpper inte. Sen är det ovisst om BBS backas ner i rygg eller stannar i dödens tills Nuncio avlöser eller alternativt övertar spets.
Gammal 2016-05-22, 19:20   #93

ExtremtRiks avatar

Standard

Un Mec startsnabb?

Nytt för mig men har ofta fel.
Gammal 2016-05-22, 19:28   #94

Standard

Citat:
Un Mec startsnabb?

Nytt för mig men har ofta fel.
Öppnat 05 första 500 tidigare och perfekt spår att trycka till ifrån och om det skulle bli en liten fight mellan Jos och Tillman så kan ni ju lista ut hur det slutar. Jos kör inte enligt de oskrivna gentlemansregler vi har i Sverige. Tillman borde veta att RF inte räcker till en finalplats om hon ger sig in i körning med Veerbeck.
ExtremtRik (+1)
Gammal 2016-05-22, 20:06   #95

Standard

Citat:
Öppnat 05 första 500 tidigare och perfekt spår att trycka till ifrån och om det skulle bli en liten fight mellan Jos och Tillman så kan ni ju lista ut hur det slutar. Jos kör inte enligt de oskrivna gentlemansregler vi har i Sverige. Tillman borde veta att RF inte räcker till en finalplats om hon ger sig in i körning med Veerbeck.
Du menar att Vederbeck skulle nå en finalplats trots att han matar på från dödens mot RF i motsats till RF då eller?

Jag tror att RF släpper till en häst och endast en häst och det är Nuncio. De andra får nog vackert vandra i dödens.
Gammal 2016-05-22, 20:25   #96

Standard

Citat:
Du menar att Vederbeck skulle nå en finalplats trots att han matar på från dödens mot RF i motsats till RF då eller?

Jag tror att RF släpper till en häst och endast en häst och det är Nuncio. De andra får nog vackert vandra i dödens.
Det jag menar är att vi ofta räknar ut loppen som att alla kuskar kör som i Sverige. RF är minst en klass sämre häst än Un Mec som tränaren förövrigt har sagt är den bästa häst han tränat! Jos lär nog inte ha ngn större koll RF och enligt mig så är den enda smarta och mest taktiskt tänkande kusken av de två Tillman. Just därför borde hon ju inte ge sig in i ngn idiotkörning mot Veerbeck. Lönlöst, liksom och enda resultatet blir att kretsen kring hästen får stå och vara ledsna i trav-TV och säga att de inte förstår hur Jos kunde köra på det sättet när de själva hade kunnat släppa och gå till final.
TravFans (+5)
Gammal 2016-05-22, 20:58   #97

Standard

Citat:
Det jag menar är att vi ofta räknar ut loppen som att alla kuskar kör som i Sverige. RF är minst en klass sämre häst än Un Mec som tränaren förövrigt har sagt är den bästa häst han tränat! Jos lär nog inte ha ngn större koll RF och enligt mig så är den enda smarta och mest taktiskt tänkande kusken av de två Tillman. Just därför borde hon ju inte ge sig in i ngn idiotkörning mot Veerbeck. Lönlöst, liksom och enda resultatet blir att kretsen kring hästen får stå och vara ledsna i trav-TV och säga att de inte förstår hur Jos kunde köra på det sättet när de själva hade kunnat släppa och gå till final.
Ja vi får väl se som sagt. Jag är iaf övertygad om att det inte blir något släpp till någon annan än Nuncio.
ExtremtRik (+1)
Gammal 2016-05-22, 21:10   #98

Melanders avatar

Sharp$: 4786
Standard

Citat:
Berätta för mig när Tillman är smart, snälla ....nu är du väl ute på cykel.
Jstaahl (+5), ExtremtRik (+2)
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 21:52   #99

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Berätta för mig när Tillman är smart, snälla ....nu är du väl ute på cykel.
Ingen favoritkusk för mig men hon kör modernt jmf med old school-Jos.

Senast redigerad av Kusken1 den 2016-05-22 klockan 21:55. Anledning: .
Gammal 2016-05-22, 22:04   #100

Stekels avatar

Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Visst är det Örjan och som du säger bör han inte vara ute efter 1 i finalen och behöver därmed inte vinna försöket. Men det normala bör ändå vara att han försöker hålla ute övriga i första skedet och sedan övertar från Tillman. Båda vill ju ändå ha en inte helt slutkörd häst i finalen och det är ju det bästa upplägget för båda, den ena behöver inte dra/utstå press och den andra slipper extraspår hela vägen.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 23:57   #101

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knutman Visa inlägg
Läs på travhistorien! Mocka!

Åke Sundberg har vunnit över 1900 lopp. Han var under lång tid en mycket
eftertraktad kusk av amatörer.
Åldern kommer alltid i kapp dig oavsett vad du sysslar med.

Mycket ogenomtänkt, okunnigt och "puckat" inlägg av dig! SKÄMS!
Har inget att skämmas över. Har sett Sundberg regelbundet i mer än 20 år på travbanorna i Mellansverige. Med tanke på hur mycket häst han har kört sedan starten av sin karriär så är det helt obegripligt hur han så ofta bränt med fina chanser och hur han inte bara ställt till det för sig själv utan även sina medtävlare i loppen med sin minst sagt udda körstil.

Så många starter och så fina chanser på förhand och så fantastiskt klen utdelning genom alla dessa år. Det finns inte ett uns talang i den karl'n!

Respekterar din åsikt men det här är min åsikt och den står jag för till 100%!

OT: Notera gärna att jag lyckades hålla mitt inlägg fritt från personangrepp.
Gammal 2016-05-23, 00:17   #102

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Visst är det Örjan och som du säger bör han inte vara ute efter 1 i finalen och behöver därmed inte vinna försöket. Men det normala bör ändå vara att han försöker hålla ute övriga i första skedet och sedan övertar från Tillman. Båda vill ju ändå ha en inte helt slutkörd häst i finalen och det är ju det bästa upplägget för båda, den ena behöver inte dra/utstå press och den andra slipper extraspår hela vägen.
Ungefär så, kan även tänka mig att hon kan o vill svara, hissningen av Un Mec tjänar i min värld två syften, dels ville han ha med två hästar, dels skadar inte respekt i sprinterlopp där mycket avgörs av vem som får ledningen.

Jag e skeptisk till Un Mec ...
Gammal 2016-05-23, 08:44   #103

Sharp$: 327
Standard

Mocka

MOCKA.

Absolut har du rätt ang de senaste 20 åren, då har inte körstilen och taktiken
passat in och gett resultat, tvärtom.

Mitt inlägg grundade sig på tiden före, då såg travet annorlunda ut.
Körhand hade han, taktiska upplägg-tveksamt.
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-23, 10:57   #104

Standard

Åke var riktigt framgångsrik på den tiden det begav sig. Det är många 40- och 50-talistkuskar som inte kunnat anpassa sig till det nya travet där hästarna är mkt jämnare kapacitetsmässigt än förr och där positioner och taktiska vägval under loppet avgör placeringar i högre grad. Kardinalfel som att när man ligger sist i fältet och köra i andraspår istället för innerspår är ett exempel. Vidare är det roligt att höra en del säga: "jag hoppas få spets och få bestämma lite" Vill man ha spets så får man TA den.
Gammal 2016-05-23, 11:28   #105

Standard

Jag kan inte riktigt smälta att inte Papagayo E. inte är med i elitloppet.
Norrmännen rasar. http://www.expressen.se/sport/trav/n...ayo-e-nobbats/

Det räcker alltså att inte att vinna VM-loppet. Sen har hästen gått två jättelopp där kusken Ulf Ohlsson har försökt vinna loppen men fått stryk av andra som har fått bättre lopp. Sen kommer passiva körningar a la Magic Tonight och Mosaique Face med före för dom såg bra ut. Är det så vi vill att hästarna ska tävla nuförtiden.

Det är så dåligt av Myron att han borde ställa sin plats till förfogande.
lokatten (+25), mocka (+10)
Gammal 2016-05-23, 19:14   #106

Helges avatar

Standard

https://www.youtube.com/watch?v=ayQix1vrTHw
Gammal 2016-05-23, 21:40   #107

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1178
Standard

Undra hur många omstarter det blir i elitlopps försöken och final ???
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-23, 22:06   #108

Standard

Ser på flightradar24 att jumbojeten med alla de amerikanska hästarna strax kommer in i Sverige västerifrån ovh beräknas landa i Norrköping om drygt 30 min. Det största plan som någonsin landat där tydligen .
Gammal 2016-05-24, 11:14   #109

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 535
Standard

Tycker det är ett riktigt pissodds som betaltjänsterna erbjuder på Nuncio. Håller givetvis med om att han är berättigad favorit, men med tanke på att det troliga scenariot är dödens så får han inget gratis, och kan således inte "rinna undan" som många andra favoriter.

Förstår att många litar på Örjans tempobedömning och att han vinner med tillräckligt över den som spetsar, men är det inte lite för låga odds ändå?
magicalrat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 11:29   #110
Super Moderator

Skaeggets avatar

Sharp$: 9035
Standard

Citat:
Är det Solvalla som gjort den här videon? De kallar tredjeplats, konsekvent, för "thirth". Det heter third!! Ger ju ett proffsigt intryck för våra internationella gäster....
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 11:29   #111

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av magicalrat Visa inlägg
Tycker det är ett riktigt pissodds som betaltjänsterna erbjuder på Nuncio. Håller givetvis med om att han är berättigad favorit, men med tanke på att det troliga scenariot är dödens så får han inget gratis, och kan således inte "rinna undan" som många andra favoriter.

Förstår att många litar på Örjans tempobedömning och att han vinner med tillräckligt över den som spetsar, men är det inte lite för låga odds ändå?

Han sitter i spets direkt. Klar Tillman släpper när Örjan kör till. Perfekt rygg.

Gammal 2016-05-24, 12:07   #112

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 890
Standard

En snabb och kanske korkad fråga: Oddsen på vinnare av elitloppet som finns på atg, är det fasta odds?
emkungen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 12:12   #113

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av emkungen Visa inlägg
En snabb och kanske korkad fråga: Oddsen på vinnare av elitloppet som finns på atg, är det fasta odds?
Knappast. Atg har väl aldrig haft den typen av spel. Alla spel dom erbjuder helt riskfria för spelbolaget. Dom går alltid plus oavsett hur det går i loppen. Enda undantaget om en häst som står i 1,00 har alla spel i ett lopp och vinner. Då kan man säga att dom går back.
emkungen (+1)
Gammal 2016-05-24, 12:43   #114

Standard

Citat:
Nej. Det är poolspel med 15% spelavdrag som alla andra vinnarspel under kommande helg.

Spelstopp när första heatet startar.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 13:16   #115

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 890
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Knappast. Atg har väl aldrig haft den typen av spel. Alla spel dom erbjuder helt riskfria för spelbolaget. Dom går alltid plus oavsett hur det går i loppen. Enda undantaget om en häst som står i 1,00 har alla spel i ett lopp och vinner. Då kan man säga att dom går back.
Läste på AB att man förra året fick över 19 ggr på Magic tonight om man spelade "tidigt" och att det sedan sjönk till ca 4 ggr senare. Då måste detta alltså varit hos andra spelaktörer?
emkungen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 13:22   #116

Standard

Citat:
Läste på AB att man förra året fick över 19 ggr på Magic tonight om man spelade "tidigt" och att det sedan sjönk till ca 4 ggr senare. Då måste detta alltså varit hos andra spelaktörer?
Ja, det stämmer. Du kan nog få odds till Elitloppet 2017 någon dag efter målgång.
Gammal 2016-05-24, 15:52   #117

Standard

Citat:
Nej det var hos ATG.

Skillnaden i odds beror på att man spelar innan försöken utan att veta vilka hästar som går till final och framförallt vilka spår alla hästar får i finalen.

På förhand var Magic Tonight en ungefärlig 20-oddsare.

Efter försöken och lottningen där man vann spårlotten så var Magic Tonight en ungefärlig 4-oddsare.

Svårare än så är det inte. Det är helt olika spel med helt olika förutsättningar. Då kan oddsen skilja så här mycket.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 15:53   #118

Standard

Citat:
Ja, det stämmer. Du kan nog få odds till Elitloppet 2017 någon dag efter målgång.
Nej, det stämmer inte. Se ovan.
Gammal 2016-05-24, 16:08   #119

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nej, det stämmer inte. Se ovan.
Gammal 2016-05-24, 22:05   #120

Standard

Citat:
Han sitter i spets direkt. Klar Tillman släpper när Örjan kör till. Perfekt rygg.

Om hon håller spets så finns det väl ingen anledning att bjuda värsta konkurrenten på en lugn resa i försöket. Tar hon spets så vore det smartaste att köra där också.
ExtremtRik (+1)
Gammal 2016-05-24, 23:57   #121

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Om hon håller spets så finns det väl ingen anledning att bjuda värsta konkurrenten på en lugn resa i försöket. Tar hon spets så vore det smartaste att köra där också.

Varför det? Bättre att bli tvåa och eventuellt ha sparade krafter inför finalen än att riskera något i försöket.
Gammal 2016-05-25, 08:25   #122

Standard

Citat:
Givet att hon släpper om Örjan vill ta spets. Men Nuncio är nog den enda hon släpper till - helt rätt dessutom!
Gammal 2016-05-25, 08:40   #123

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 887
Standard

Citat:
Varför det? Bättre att bli tvåa och eventuellt ha sparade krafter inför finalen än att riskera något i försöket.
Helt rätt, att en silverdivisionshäst (Royal Fighter) ska börja svara ut elithästar är ju bara löjligt!
greyhound är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 09:50   #124

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greyhound Visa inlägg
Helt rätt, att en silverdivisionshäst (Royal Fighter) ska börja svara ut elithästar är ju bara löjligt!
Nu vann ju RF ett utav försöken i dödens förra året så det blir minst lika löjligt att skriva ner hästen som du gör.
ExtremtRik (+5), doob (+25), mocka (+5)
Gammal 2016-05-25, 10:32   #125

Standard

ja tror RF eller resolve vinner, om optimala löpningar

så härligt att höra kommentatorn skrika KUUUUUUNG ÅKEEE
Gammal 2016-05-25, 11:04   #126

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Därför att de vill ha chansen att välja spår först i finalen?

Om de ror iland det är en annan fråga upp till övriga deltagare ...
Gammal 2016-05-25, 11:08   #127

ExtremtRiks avatar

Standard

Oavsett om det är snack från Per K i syfte att skrämmas eller, vilket jag tror att hästen verkligen är bättre än i fjol så spårar man ju en tanke om spets hela vägen !?

Sen förstås det gamla välkända "släppa till favoriten" men mja, 1609 ffs
Gammal 2016-05-25, 11:20   #128

Standard

Jag skulle bli överraskad om Jennifer Tillman överlåter ledningen till Örjan.
Gammal 2016-05-25, 11:24   #129

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Gällande tugget om Royal Fighter så vinner Jennifer försöket om hon svarar spets! Form och kapacitet finns även om det blir en riktig jävla urblåsare och varför skall hon svara? Chansen till stora pengar är ju att vinna för att få bra spår i finalen och där kanske det är mer motiverat att släppa men att "fega" i försöket och få piss-spår i finalen ger nog mindre klirr i kassan!?

Och OM Jennifer svarar tror jag inte att Nuncio kör ihjäl henne från dödens i ett försök! Man tar nog i så fall lugn dödens och kanske vinner ändå men godkänner nog även en energisnål andraplats med garanti på helt ok spår i en final också.

Nu är Jennifer ingen tuffing i den bemärkelsen utan en liten fegis utan pondus så jag är rädd för att hon kör safe och tar ryggen på Nuncio. Ett STORT misstag enligt mig men jag har sagt det förut och jag säger det igen!

Royal Fighter KOMMER köra final och det är helgens säkraste och bästa platslir (i försöket)!
Gammal 2016-05-25, 11:26   #130

doobs avatar

Sharp$: 838
Standard

Citat:
Nu vann ju RF ett utav försöken i dödens förra året så det blir minst lika löjligt att skriva ner hästen som du gör.
Håller med! Okunnigt tänkt... Royal Fighter hade tom vinstkrafter i finalen!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 11:40   #131

Standard

Kan ju mycket väl bli så att Nuncio tar över i försöket. Min tidigare åsikt handlade mer om hur Nuncio förmodligen får dödens in en final.

Samtidigt har jag bara sett Nuncio hyfsat startsnabb i senaste starten (jag har inte sett alla hans lopp heller). Örjan lär ju knappast peppa upp honom i onödan i sin första uppsittning? Således hoppas jag att förmodade spetshästen som Tillman kör vågar svara i försöket, men jag är inte säker.

Finns en uppenbar möjlighet/risk - beroende på hur man ser det - att Nuncio sitter i tredje ut i försöket efter 500 meter och sedan ska fram till dödens när fältet går i ca 09-10 fart mellan 500m-1000 meter. Vågar Örjan då också riskera att offra ännu mer kraft vid ett eventuellt svar från Tillman? Eller väljer Örjan "lugn" dödens och litar på att slår av RF sista biten, eller åtminstone är tvåa och inte släpper någon förbi sig bakifrån?

Örjan kör sällan bort en häst, och min tanke är att han mycket väl är nöjd med dödens. Sen vad som händer och sker i en eventuell final är en annan sak, men där finns ju fler ivriga kuskar som säkerligen inte är fullt benägna att släppa spets. För jag tvivlar på att t.ex. Åke Svanstedt släpper spets med Resolve. Och vill Tillman sitta fast ett år till i en Elitloppsfinal? Och hur tänker den som kör Propulsion i en eventuell final? Och är det ledigt i dödens i en final för Nuncio?

Jag är som jag tidigare skrivet helt med på att Nuncio ska vara favorit i Elitloppet, men jag gissar att han måste göra sitt bästa lopp någonsin för att vinna. Min åsikt är att han oavsett om han vinner ett försök eller inte kommer få ett tufft lopp i en final. Sen om han vinner låter jag vara oskrivet. Jag är absolut inte säker trots att det är en fruktansvärt bra häst. Jag kommer i alla fall försöka fälla honom med ett förtidsspel på någon annan.

the_mirage (+1)
Gammal 2016-05-25, 11:43   #132

Standard

Håller med Doob till fullo!
Gammal 2016-05-25, 12:18   #133

Sharp$: 1333
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Gällande tugget om Royal Fighter så vinner Jennifer försöket om hon svarar spets! Form och kapacitet finns även om det blir en riktig jävla urblåsare och varför skall hon svara? Chansen till stora pengar är ju att vinna för att få bra spår i finalen och där kanske det är mer motiverat att släppa men att "fega" i försöket och få piss-spår i finalen ger nog mindre klirr i kassan!?

Och OM Jennifer svarar tror jag inte att Nuncio kör ihjäl henne från dödens i ett försök! Man tar nog i så fall lugn dödens och kanske vinner ändå men godkänner nog även en energisnål andraplats med garanti på helt ok spår i en final också.

Nu är Jennifer ingen tuffing i den bemärkelsen utan en liten fegis utan pondus så jag är rädd för att hon kör safe och tar ryggen på Nuncio. Ett STORT misstag enligt mig men jag har sagt det förut och jag säger det igen!

Royal Fighter KOMMER köra final och det är helgens säkraste och bästa platslir (i försöket)!
Untersteiner bakom B.B.S.Sugarlight kommer inte ta en safestart direkt. Tokladdar garanterat = Jennifer får en tryckare i inledningen.

I andra vågen kommer oblyge Verbeeck bakom hyfsat startsnabba Un Mec d´Heripre och ställer en allvarlig fråga = Jennifer får en tryckare igen.

Royal Fighter går bara till final om han får fuskas bort första 500, vilket i min bok aldrig kommer hända i detta race.
TravFans är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 12:33   #134

Cleon_9s avatar

Sharp$: 2737
Standard

Ingen risk att Örjan kör på safety i försöket och hamnar en bit ner? Både BBS och MT är kvicka ut och måste väl ge det chansen i startrusningen?

Örjan är ju en mästerlig kusk men kör ibland för försiktig enligt mig. Han har egentligen bara allt att förlora i försöket och en känsla dyker upp att det blir en lugnt start med Nuncio. Han vet att han plockar ner RT om dödens men frågan är om de hamnar där om de inte kör för fullt
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 14:51   #135

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2371
Standard

Royal Fighter har spår 1, i mina ögon leder Tillman försöket runt om tack vare det. Att spekulera i att hästen skulle vara dålig är ju bara dumt. I fjol fick Nuncio ryggen på RF som gick i dödens och Nuncio kom inte förbi. Detta i försöket. Finalen förlorade RF i lottningen när Magic Tonight fick välja först och tog spår 1. Är personligen övertygad om att RF kunde ha vunnit finalen i fjol om man hade vunnit lottningen. Lottningen om spåren i finalen är än viktigare när försöksloppen är så jämna.

Är Örjan frälsaren för Nuncio ? Nuncios startsnabbhet är inte den bästa, i ett sånt jämt lopp som elitloppsförsöket är det mycket troligt att han hamnar illa till igen, då det finns flera i loppet som tror sig kunna vinna och svarar dödens. Det kan bli tredjetagg runt om igen, trots demonkusk. Just grundat på Nuncios tröghet från start gör att jag tycker att han är alldeles för stor favorit, jag menar hur ska det gå till att vinna.
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 15:05   #136

the_mirages avatar

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 802
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spojs Visa inlägg
Royal Fighter har spår 1, i mina ögon leder Tillman försöket runt om tack vare det. Att spekulera i att hästen skulle vara dålig är ju bara dumt. I fjol fick Nuncio ryggen på RF som gick i dödens och Nuncio kom inte förbi. Detta i försöket. Finalen förlorade RF i lottningen när Magic Tonight fick välja först och tog spår 1. Är personligen övertygad om att RF kunde ha vunnit finalen i fjol om man hade vunnit lottningen. Lottningen om spåren i finalen är än viktigare när försöksloppen är så jämna.

Är Örjan frälsaren för Nuncio ? Nuncios startsnabbhet är inte den bästa, i ett sånt jämt lopp som elitloppsförsöket är det mycket troligt att han hamnar illa till igen, då det finns flera i loppet som tror sig kunna vinna och svarar dödens. Det kan bli tredjetagg runt om igen, trots demonkusk. Just grundat på Nuncios tröghet från start gör att jag tycker att han är alldeles för stor favorit, jag menar hur ska det gå till att vinna.
Nuncio har ju precis visat att den kan öppna bra. Nu blir det troligen ett tungt lopp oavsett men att kalla den trög är att ta i. Den svarade ju relativt enkelt ut Food Money i senaste starten där båda såg ut att ladda. Även om Örjan väljer att ta det lite lugnare i försöket borde det inte bli någon tappstart.
Sen håller jag med om att de nuvarande oddsen på Nuncio känns iskalla.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 15:30   #137

Standard

Citat:
Förra årets elitlopp var det sämsta någonsin! Aldrig förr har ett koppel hästar suttit fast med krafter som det gjorde då. Att Royal Fighter tog ner Mosaique säger allt om hur dålig Luddes häst var den dagen. Ändå Lyckas Mosaique nästan ta ner Magic Tonight i finalen! Tydligare kan det inte illustreras vilken kuskseger det var!

Vem som helst annan i fältet hade krossat MT från dödens. Nu var det tur för Örjan att det var en för dagen dålig MF som hamnade där!
Gammal 2016-05-25, 15:36   #138

Standard

ÖK är naturligtvis en superkusk men jag vete tusan om han är någon jag skulle sätta upp ffg i ett Elitloppsförsök.

Nuncio är naturligtvis en superhäst men ändå inte helt okomplicerad. ÖK har vid fler än ett tillfälle behövt 1-2 starter med en häst för att hitta rätt på dem.

Kan givetvis vara helt överlägsen om de andra inte försöker tävla för fullt mot honom.

Men till aktuella odds så blir det schas från min sida.

Vem jag kommer att spela? Får bli liten slant på Oasis Bi+Volstead+Call Me Keeper. Kanske ytterligare slant på någon fler i ATGs 16-häst-pool precis före första försöket om något odds sticker ut.
Gammal 2016-05-25, 15:37   #139

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spojs Visa inlägg
Royal Fighter har spår 1, i mina ögon leder Tillman försöket runt om tack vare det. Att spekulera i att hästen skulle vara dålig är ju bara dumt. I fjol fick Nuncio ryggen på RF som gick i dödens och Nuncio kom inte förbi. .
Nuncio går ej gärna förbi utan skygglappar, enorm kapacitet men ingen vidare skalle. Bromsade och tvärade när Melander bad den gå förbi RF. Samma sak i finalen, med skygglappar hade den vunnit TROTS hela loppet i tredjespår. Så dåliga var de invändiga hästarna. Nu slog han inte ens Mosaique vilket ROyal lyckades med samma skillnad i antal meter gentemot Mosaique. 3-spår mot andra spår är exakt lika många meter längre i sträcka som dödens gentemot ledare. Visserligen är det mentalt tuffare att tåga i 3-spår men Nuncio är kapacitetsmässigt 50 meter bättre än RF - minst.

I år har Nuncio sett bättre ut och med en 100 meter bättre kusk kan han ju inte vara annat än favorit.
Gammal 2016-05-25, 16:12   #140

Sharp$: 1145

Standard

Citat:
Förra årets elitlopp var det sämsta någonsin! Aldrig förr har ett koppel hästar suttit fast med krafter som det gjorde då. Att Royal Fighter tog ner Mosaique säger allt om hur dålig Luddes häst var den dagen. Ändå Lyckas Mosaique nästan ta ner Magic Tonight i finalen! Tydligare kan det inte illustreras vilken kuskseger det var!

Vem som helst annan i fältet hade krossat MT från dödens. Nu var det tur för Örjan att det var en för dagen dålig MF som hamnade där!

Nej, det sämsta var 1997, när Stig H. vann från dödens med Gum Ball... Usch, vilket sömnpiller...
putte64 (+100), mocka (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 16:28   #141

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Nej, det sämsta var 1997, när Stig H. vann från dödens med Gum Ball... Usch, vilket sömnpiller...
I tät strid med 1999.
Gammal 2016-05-25, 16:43   #142

Standard

Citat:

Från DÖDENS?

Gum Ball vann från ledningen. Stig H sa att han skulle köra den av Gum Ball och Lookout Victory som lottades att välja spår först av 2orna.

Med omvända spår hade det sett likadant ut förutom att vinnaren hade hetat Lookout Victory.
Gammal 2016-05-25, 16:48   #143

Cleon_9s avatar

Standard

Alla de tre åren ni nämner var trista årgångar. Låt oss hoppas att det blir riktig tävling i år.

Skall man gå runt Nuncio blir det ju riktigt intressant om man träffar rätt. Skall bli gött att grotta ner sig ordentligt för att hitta den hästen.
Gammal 2016-05-25, 16:48   #144

Sharp$: 1145

Standard

Citat:
Från DÖDENS?

Gum Ball vann från ledningen. Stig H sa att han skulle köra den av Gum Ball och Lookout Victory som lottades att välja spår först av 2orna.

Med omvända spår hade det sett likadant ut förutom att vinnaren hade hetat Lookout Victory.

Hmm, var det försöket då som denne vann från dödens, eller blandar jag ihop med någon annan? Hur som haver så var finalen ett riktigt sömnpiller, det säger väl allt när man inte minns loppscenariot...
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 22:45   #145

Standard

Citat:
I tät strid med 1999.
Men både 1997 och 1999 fick ju hästarna ändå "chansen" på slutet då fälten öppnade sig. Förra året var unik på det sättet att det satt ett par hästar bakom i muren med massor av krafter kvar.

Trösten är väl att i år blir det garanterat så utan det lär bli full race!

Till en liten outsider vill jag faktiskt nämna Mosaique!
Det känns att han tömdes lite väl hårt i Gävleloppet då han var tvungen fixa biljetten den vägen. Var ej alls lika bra söndagen efter.

I år blev förmodligen Ludde i smyg lovad plats och då kunde han köra prepare med Mosaique i lördags med träningsbalans.

Kan vara en helt annan MF vi får se i elitloppet i år!
Gammal 2016-05-25, 23:14   #146

Standard

Citat:
Hmm, var det försöket då som denne vann från dödens, eller blandar jag ihop med någon annan? Hur som haver så var finalen ett riktigt sömnpiller, det säger väl allt när man inte minns loppscenariot...
Gum Ball och Lookout Victory kom båda 2a i sina försök. Zoogin galopperade bort sig i det ena och Gentle Star i det andra.

Skrällarna Moni Maker ( STO FYRA ÅR!! ) och Crowning Classic vann var sitt försök. De tog spår 3&4.

Gum Ball vann försök 1996 från dödens utanpå Isla J Brave i världens lustempo. Trots lågt tempo i ledningen blev Isla J Brave utnosad av Coktail Jet om 4e-platsen. Vilket var förjävla olyckligt eftersom det med största sannolikhet avgjorde att Zoogin aldrig skulle få vinna Elitloppet. Byt ut Coktail Jet mot lus-finnen så hade historien sett annorlunda ut! :(
Gammal 2016-05-25, 23:28   #147

Standard

Gillar att snacket nu är i gång!

Vissa är övertygade om Nuncio. Andra, där ibland jag själv, tror han kan få en alltför tuff resa mot Elitloppsvinst.

På söndag får vi svaret. Och ja, jag hoppas verkligen att vi slipper en framtida diskussion om att det aldrig blev en riktig tävling av Elitloppet 2016. Tycker fältet är grymt även om jag såklart saknar Deliscious (och Bold Eagle, men han var väl heller aldrig riktigt aktuell i år...).
Gammal 2016-05-26, 01:38   #148

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knutman Visa inlägg
MOCKA.

Absolut har du rätt ang de senaste 20 åren, då har inte körstilen och taktiken
passat in och gett resultat, tvärtom.

Mitt inlägg grundade sig på tiden före, då såg travet annorlunda ut.
Körhand hade han, taktiska upplägg-tveksamt.
Problemet med Sundberg är ju att han inte har någon taktik. Han kör på som varje lopp vore detsamma och det gäller oavsett om han kör varmblod eller kallblod. Det finns inte många farter det finns bara ett sätt att köra häst. Det här med timing är ju helt främmande för Sundberg.

Har genom gemensamma bekanta träffat Åke några gånger på stallbacken både i Rättvik och på Romme. Han har alltid varit jättetrevlig så jag har inget negativt att säga om honom som person men som kusk är han väldigt endimensionell. Man vet hur det kommer att sluta för det ekipaget innan de ens startat.
Gammal 2016-05-26, 01:40   #149

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Nuncio går ej gärna förbi utan skygglappar, enorm kapacitet men ingen vidare skalle. Bromsade och tvärade när Melander bad den gå förbi RF. Samma sak i finalen, med skygglappar hade den vunnit TROTS hela loppet i tredjespår. Så dåliga var de invändiga hästarna. Nu slog han inte ens Mosaique vilket ROyal lyckades med samma skillnad i antal meter gentemot Mosaique. 3-spår mot andra spår är exakt lika många meter längre i sträcka som dödens gentemot ledare. Visserligen är det mentalt tuffare att tåga i 3-spår men Nuncio är kapacitetsmässigt 50 meter bättre än RF - minst.

I år har Nuncio sett bättre ut och med en 100 meter bättre kusk kan han ju inte vara annat än favorit.
Helt fel.

Stefan kunde inte köra på honom i försöket då de hade vagn han slog i, utbytt i finalen men då blev det som bekant en resa i tredjespår.
Gammal 2016-05-26, 01:50   #150

Standard

Citat:
Jag kan inte riktigt smälta att inte Papagayo E. inte är med i elitloppet.
Norrmännen rasar. http://www.expressen.se/sport/trav/n...ayo-e-nobbats/

Det räcker alltså att inte att vinna VM-loppet. Sen har hästen gått två jättelopp där kusken Ulf Ohlsson har försökt vinna loppen men fått stryk av andra som har fått bättre lopp. Sen kommer passiva körningar a la Magic Tonight och Mosaique Face med före för dom såg bra ut. Är det så vi vill att hästarna ska tävla nuförtiden.

Det är så dåligt av Myron att han borde ställa sin plats till förfogande.
Håller med dig i allt! Fattar ingenting! Man vill ju ha den här kampen mellan de bästa hästarna från Norden också. Papagayo går helt klart före både Mosaique och Magic även om titelförsvararen har en gratis-plats. Papagayo är ju världsmästare, räcker så!!!

Myron måste gå efter detta!!!
Gammal 2016-05-26, 01:53   #151

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av magicalrat Visa inlägg

?
Men då ligger ju spelvärdet någon annanstans, eller hur?
Gammal 2016-05-26, 07:02   #152

Standard

Citat:
?
Japp. Så ser jag på det.

Sen om jag har rätt återstår att se. Många verkar ju inne på att Nuncio vinner ändå.
Gammal 2016-05-26, 08:51   #153

Standard

Citat:
?
Oftast ja. Men inte alltid.
Gammal 2016-05-26, 13:06   #154

Standard

Citat:
Håller med dig i allt! Fattar ingenting! Man vill ju ha den här kampen mellan de bästa hästarna från Norden också. Papagayo går helt klart före både Mosaique och Magic även om titelförsvararen har en gratis-plats. Papagayo är ju världsmästare, räcker så!!!

Myron måste gå efter detta!!!
http://www.travnet.se/blog/2016/05/2...an-en-skandal/

Mest roliga med denna artikel är när Myron säger följande.
"– Jag har jobbat med det där i fem år och det är som att ta ut ett fotbollslandslag. Det är alltid diskussion kring de sista platserna. Sett ur norska ögon så förstår jag reaktionerna; det är svårt att förstå att det är 16 hästar som är bättre än världsmästaren, säger Solvallas tidigare sportchef Tore Fyrand till Verdens Gang."

Förr eller senare kommer det komma fram vilket misstag han har gjort. Mest troligen är det så att han inte är tillräckligt insatt för att göra uttagningar och förhoppningsvis ställer han sin plats till förfogande. Jag tror inte riktigt folk förstår hur dåligt detta är.
Gammal 2016-05-26, 13:53   #155

Sprites avatar

Sharp$: 8428
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Bästa platslir till 1,25?!

Har stor respekt för ditt travkunnande och spelkunnande inom travet men här måste du ha varit på lyset om du tror att det bästa platsspelet är RF till 1,25.
Gammal 2016-05-26, 15:52   #156

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Bästa platslir till 1,25?!

Har stor respekt för ditt travkunnande och spelkunnande inom travet men här måste du ha varit på lyset om du tror att det bästa platsspelet är RF till 1,25.
Alternativt det enda då du inte skriver vilka som är bättre.

YH och MT?

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 16:00   #157

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Snabbgenomgång

V75-1
1 Mindyourvalue W.F. gjorde ett kanonlopp senast eftergalopp. Runt om nu från ett perfekt läge ?

V75-2
Tar alla femton. 9 Embrace ' em är loppets bedövare

V75-3
Här kommer det att gå undan. Både Åke & Ludde vill till spets. Min vinnare är Propulsion!

V75-4
Låser loppet med ettan och tvåan. Royal Fighter leder runt om ??

V75-5
Spets och slut på 1 Fjordjerven. Tor Wollenbäck är en kanon på nordisar!

V75-6
Tar alla tolv. Tipsettan till 12 Pascha Tilly!

V75-7
I sista tar jag 2.8.10

Systemförslag
1 Mindyourvalue W.F.
Alla femton
3 Propulsion
1.2
1 Fjord Jerven
Alla tolv
2.8.10

540kr
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 17:14   #158

Stekels avatar

Standard

Citat:
http://www.travnet.se/blog/2016/05/2...an-en-skandal/

Mest roliga med denna artikel är när Myron säger följande.
"– Jag har jobbat med det där i fem år och det är som att ta ut ett fotbollslandslag. Det är alltid diskussion kring de sista platserna. Sett ur norska ögon så förstår jag reaktionerna; det är svårt att förstå att det är 16 hästar som är bättre än världsmästaren, säger Solvallas tidigare sportchef Tore Fyrand till Verdens Gang."

Förr eller senare kommer det komma fram vilket misstag han har gjort. Mest troligen är det så att han inte är tillräckligt insatt för att göra uttagningar och förhoppningsvis ställer han sin plats till förfogande. Jag tror inte riktigt folk förstår hur dåligt detta är.
Rullade igenom Papagayos starter för året för att se om det fanns något fog för norrmännens och erat spontant väldigt obefogade kritik. Ser inget i det som gör den till en möjlig vinnare i något Elitlopps, chanslös att vinna ett försök till och med som jag ser det. Att han inte kunde knäppa Allaballakaitoz från dödens trots att Ulf sände fram med perfekt tajming må skyllas på ringrost (någon annan ursäkt finns för övrigt inte). Att han inte kunde hålla Saveur bakom sig och knappt ens Venkatesh finns det väl ingen riktigt bra ursäkt för. I tredje gjorde han väl sin bästa start, och visst fick han ett styggt första halvvarv i tredjespår. Men han vann position också. Skulle allt ha varit lite närmare de första i mål. Seg bakom bilen är han också.

Visst kunde han gott ha fått platsen före Billie exempelvis, som inte vunnit ett piss på ett år och är nybakat femårigt sto. Men det är det några till som också vore förtjänta av. Nahar eller Ed You exempelvis, att välja Papagayo före dem vore ett val baserat på nationalitet och numera irrelevanta meriter från fjolåret.

På tal om mer eller mindre irrelevanta meriter, att Magic ska ha fribiljett bara för att han är titelförsvarare är också rätt tveksamt. Åka omkring och glänsa i ryggar kan ju massor av hästar göra utan att det betyder att det finns någon form som är värd en Elitloppsbiljett.

Lätt korkat av norsken att köra bort sitt trumfkort VM-vinsten genom att matcha som han gjort i lopp där han får slita och plocka placeringar istället för att glänsa och vinna. Svårligen hade Myron kunnat låta bli att lämna inbjudan om de matchat någorlunda slugt. Han skulle lära sig lite av Per K Eriksson som fixat detta med bravur starten innan Elitloppet senaste två åren.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
lenninen (+3)
Gammal 2016-05-26, 17:56   #159
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1842
Standard

Den enda anledningen hade varit att gynna norrmännen för intressets skull. Det är viktigt att Norge finns med i detta också. Men som häst har den väl inte visat sitt bästa under året. Jag hade nog tagit bort en svensk kuse och bjudit in baggen pga intresset och locka fler norsks pengar in i potterna.

Hur ska Nuncio bära sig åt för att inte vinna hela skiten? Ej spårberonede och kanonspår i försöket. Räcker att glida med som två eller trea. Och sen explodera i finalen!
Där går jag ål in��

Skål ta mig fan��
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 22:04   #160

Standard

Citat:
Rullade igenom Papagayos starter för året för att se om det fanns något fog för norrmännens och erat spontant väldigt obefogade kritik. Ser inget i det som gör den till en möjlig vinnare i något Elitlopps, chanslös att vinna ett försök till och med som jag ser det. Att han inte kunde knäppa Allaballakaitoz från dödens trots att Ulf sände fram med perfekt tajming må skyllas på ringrost (någon annan ursäkt finns för övrigt inte). Att han inte kunde hålla Saveur bakom sig och knappt ens Venkatesh finns det väl ingen riktigt bra ursäkt för. I tredje gjorde han väl sin bästa start, och visst fick han ett styggt första halvvarv i tredjespår. Men han vann position också. Skulle allt ha varit lite närmare de första i mål. Seg bakom bilen är han också.

Visst kunde han gott ha fått platsen före Billie exempelvis, som inte vunnit ett piss på ett år och är nybakat femårigt sto. Men det är det några till som också vore förtjänta av. Nahar eller Ed You exempelvis, att välja Papagayo före dem vore ett val baserat på nationalitet och numera irrelevanta meriter från fjolåret.

På tal om mer eller mindre irrelevanta meriter, att Magic ska ha fribiljett bara för att han är titelförsvarare är också rätt tveksamt. Åka omkring och glänsa i ryggar kan ju massor av hästar göra utan att det betyder att det finns någon form som är värd en Elitloppsbiljett.

Lätt korkat av norsken att köra bort sitt trumfkort VM-vinsten genom att matcha som han gjort i lopp där han får slita och plocka placeringar istället för att glänsa och vinna. Svårligen hade Myron kunnat låta bli att lämna inbjudan om de matchat någorlunda slugt. Han skulle lära sig lite av Per K Eriksson som fixat detta med bravur starten innan Elitloppet senaste två åren.
Ett bra inlägg förutom det där med norrmännens och erat spontant väldigt obefogade kritik.

Att Billie De Monfort är väl mest för att Myron ska dricka kaffe med kretsen kring den och försöka få med Bold Eagle tills nästa år. Sen har jag inga problem med att varken Ed You, Nahar och även Saveur inte är med. Även om de är fina hästar så ser jag inte subjektiva bedömningar i deras fall som något fel. Detta gäller dock inte fallet Papagayo E. i den grad att mer än att man bedömmer fel om man inte tar med den. Är rätt säker på att Myron innerst inne tänker att han kanske förbisett något trots allt men inget han givetvis går ut med.
Gammal 2016-05-26, 22:50   #161

Sharp$: 1381
Standard

Citat:
Ett bra inlägg förutom det där med norrmännens och erat spontant väldigt obefogade kritik.

Att Billie De Monfort är väl mest för att Myron ska dricka kaffe med kretsen kring den och försöka få med Bold Eagle tills nästa år. Sen har jag inga problem med att varken Ed You, Nahar och även Saveur inte är med. Även om de är fina hästar så ser jag inte subjektiva bedömningar i deras fall som något fel. Detta gäller dock inte fallet Papagayo E. i den grad att mer än att man bedömmer fel om man inte tar med den. Är rätt säker på att Myron innerst inne tänker att han kanske förbisett något trots allt men inget han givetvis går ut med.
Vann VM efter optimal resa, där väl alla utom den behövde ödsla kraft. Har inte ens klarat av att vinna guldlopp i Sverige varken före eller efter det. Blir i min bok ganska överskattad bara på den vinsten. Sen behövs det självklart en bra häst för att vinna ett sånt lopp.

Senast redigerad av rrylander den 2016-05-26 klockan 23:05.
rrylander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-27, 00:36   #162

Standard

Papagayo har varit för kass. Att han fick hovproblem är en sak. Tom Food money hade spöat papagayo på korta häcken 1 vs 1
Gammal 2016-05-27, 01:17   #163

Stekels avatar

Standard

Citat:

Som flagghästar kan chanslösa hästar från främst grannländerna komma med rätt ofta. Skulle följa normen väl om de bjöd in Papagayo på det.

Någonstans är det slut på inbjudningar. Skulle gärna se att de körde tre försök faktiskt där topp 3 går vidare förutom trean med sämsta försökstiden. Saveaur vore jätteintressant att ha med i loppet men det har väl aldrig varit på kartan från stallets sida ens?

Läste för övrigt Luddes kommentar om att Myron varit så duktig med årets startfält och inbjudningar. En något sämre prestation av Mosaiqen i lördags eller bara en utebliven inbjudan ändå så hade han väl fullständigt rasat och sågat varannan inbjudan och hela upplägget längsmed fotknölarna. Men jag gillar både Musse och Ludde som kusk så allt väl att den är med såklart!

Propulsion vinner Elitloppet i år med Adielsson förresten efter en mäktig spurt från kön, kom ihåg var ni hörde det först!

Gammal 2016-05-27, 01:50   #164

Standard

Citat:

Läste för övrigt Luddes kommentar om att Myron varit så duktig med årets startfält och inbjudningar. En något sämre prestation av Mosaiqen i lördags eller bara en utebliven inbjudan ändå så hade han väl fullständigt rasat och sågat varannan inbjudan och hela upplägget längsmed fotknölarna. Men jag gillar både Musse och Ludde som kusk så allt väl att den är med såklart!
Luddes passiva upplägg gör att han fick en plats elitloppet. Hade han som rätt brukligt varit offensiv från början så hade hästen inte räckt med dojorna på. Nu får han chansen på söndag istället.

Svårt att tänka mig att Ludde skulle räknat på detta, men har han gjort det så är det hatten av.
Gammal 2016-05-27, 09:51   #165

Helges avatar

Standard

Gammal 2016-05-27, 10:46   #166

Standard

Förstår absolut att det finns ilska och känsla för orättvisa i att Papagayo E. inte kom med i Elitloppet. Det finns godtagbara argument för att hästen skulle varit med.

Samtidigt finns det godtagbara argument för att hästen inte ska vara med.
Jag tycker i alla fall inte att det är en så stor skandal som många vill få det till. Ett normalt år hade "världsmästaren" blivit inbjuden tidigt, men i år - eller kanske de senaste åren - har toppen hårdnat och det finns ett otal hästar som kan springa 09-tider.
Visar man ingen form i närheten till Elitloppet riskerar man att bli utan biljett. Det hade t.o.m. kunnat bli Magic Tonight som stått utanför om Myron valt en annan politik.

Min åsikt är att tränarna som tror sig ha en Elitloppskandidat kanske borde se till att få ordning på hästen lite tidigare nästkommande år? Att inte enbart lita turen att få ett bra startspår två-tre veckor innan fältet ska tas ut. Det verkar lätt att tycka sig ha en häst som borde få köra preparé sista veckorna på tidigare meriter och ändå komma med.

Finns säkert de som påstår att man vill sätta sin häst i ordning till just sista helgen i maj och inte en månad tidigare. Samtidigt sker inbjudningarna under de sista två månaderna, och när flera hästar senaste åren presterat bra de två veckorna innan uttagningarna dessutom presterat bra i själva Elitloppet tycker jag att det inte finns några ursäkter.

I Papagayo E´s fall ska han i första delen jämföras med de som fått tidiga inbjudningar. Borde han gått före någon av dessa? Kanske. Han har VM-loppet att falla tillbaka på i argumentationen.
När han senare inte blir inbjuden i ett första skede återstår det att visa att han duger att vara med för dagen. Där är han inget självklart val när Myron ska välja mellan Papagayo E eller att bjuda in förra årets vinnare i Magic Tonight, Billie de Montfort med kopplingen till Bold Eagle eller färgklicken Lutfi Kolgjini. Man kan ruska på huvudet åt det politiska i det, men jag anser inte att någon annan av de 16 i fältet behöver känna sig som utfyllnad utan alla har verkligen förtjänat sin plats.
Stekel (+5)
Gammal 2016-05-27, 15:40   #167

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

I Elitloppet finns det bara en given deltagare och det är vinnaren (av loppet).
De andra 15 var tveksamma som deltagare då dom inte vann.
Papagayo skulle givetvis ha bjudits in precis som de andra 14 förlorarna.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2016-05-27 klockan 17:50.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-27, 15:43   #168

Standard

Citat:
Vem ersätter? Papagayo E. ??
Gammal 2016-05-27, 15:46   #169

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Vem ersätter? Papagayo E. ??
Tror det är omöjligt att ersätta med alla program mm tryckta.
Kanske utom tävlan men tror inte det heller hänt.
Gammal 2016-05-27, 15:49   #170

Standard

Citat:
Tror det är omöjligt att ersätta med alla program mm tryckta.
Kanske utom tävlan men tror inte det heller hänt.
Tråkigt att man inte kan göra så. För dåligt alltså !
Gammal 2016-05-27, 16:00   #171

Helges avatar

Standard

Citat:
Tråkigt att man inte kan göra så. För dåligt alltså !
Jag vet inte, gissar bara att det inte går att göra så.
Är ju vanligt med franska spårsjukan och inte har det kommit in reserver tidigare heller.
spalato (+5)
Gammal 2016-05-27, 16:05   #172

Standard

Citat:
Jag vet inte, gissar bara att det inte går att göra så.
Är ju vanligt med franska spårsjukan och inte har det kommit in reserver tidigare heller.
Vore kul om Papagayo gör en Brioni!!
Gammal 2016-05-27, 16:12   #173

Helges avatar

Standard

Citat:
Vore kul om Papagayo gör en Brioni!!
Fast Brioni var iaf inbjuden bland de 16.

Jag tror och hoppas Call Me Keeper brakar till och vinner.
En häst jag följt från första starten till nu, Elitloppet, mycket hjärta här men hästen är riktigt bra och kan få många att trilla av stolen
Gammal 2016-05-27, 21:07   #174

Stekels avatar

Standard

Citat:
Luddes passiva upplägg gör att han fick en plats elitloppet. Hade han som rätt brukligt varit offensiv från början så hade hästen inte räckt med dojorna på. Nu får han chansen på söndag istället.

Svårt att tänka mig att Ludde skulle räknat på detta, men har han gjort det så är det hatten av.
Passivt är fel ord tycker jag, smart snarare skulle jag säga. Som du säger väldigt troligt att den inte räckt till stordåd med mordöppning med tredjespår och dödens hela vägen, och även om den nu mot förmodan hade gjort det är det ganska iskallt att vässa den på det viset med bara en vecka kvar till det stora tvåheatsloppet. Han kan tänka till riktigt bra med matchningen den gode Ludde, tror det blir en perfekt uppvärmning!

Gammal 2016-05-27, 23:24   #175

Standard

Ja, vinner han elitloppet så är jag den första att göra vågen.
Gammal 2016-05-29, 15:50   #176

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Propulsion vinner, med Erik i sulkyn på 08.7
Gammal 2016-05-29, 15:59   #177

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Hade jag varit Örjan hade jag valt Propulsion, men det gör han aldrig pga läget.
Gammal 2016-05-29, 18:11   #178

Shooters avatar

Standard

Citat:
Jag lirade Nuncio förra året och det är dags för revansch!
Ibland är det lätt med trav. Sveriges överlägset bästa häst och en av världens! Vilket kap när Tarzan hittade den här.
Gammal 2016-05-29, 20:08   #179

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Jag har bästa bilden, försöker ladda upp den.

Senast redigerad av putte64 den 2016-05-29 klockan 20:13.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-29, 20:18   #180

Cleon_9s avatar

Standard

Skönt med ett Elitlopp där det inte blev en vinnare som bara rann undan från spets utan att bli synad. Vinner man finalen från dödens, då är man en värdig vinnare!
Gammal 2016-05-29, 20:20   #181

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Gammal 2016-05-29, 20:22   #182

Manprinsens avatar

Sharp$: 2368
Standard

Tack för bilden Putte.

Fan vilket rasdjur till häst, en vinnare, ett unikum.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-29, 20:38   #183

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Tack för bilden Putte.

Fan vilket rasdjur till häst, en vinnare, ett unikum.
Så är det.
Tog nog 100 bilder, den här blev helt magisk.
Gammal 2016-05-29, 20:42   #184

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Vill någon använda bilden är det bara att göra det, fritt för alla.
Gammal 2016-05-29, 21:09   #185

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Jag har så ont, men det spelar ingen roll.
Kan jag inte gå i morgon, kommer jag ligga och flina hela dagen.
Jag har varit med länge, men den här dagen är det bästa jag kommer ihåg rakt över.
3åriga ston som går 11.0, m.fl. visade högsta möjliga klass.
Gammal 2016-05-29, 21:24   #186

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Bilden tagen med mobilen.
Bättre än jag kunde drömma om.
Gammal 2016-05-30, 07:32   #187

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Och så ranken, i den mån man kan gissa utan spårlottning o försöksresultat...

Nuncio - Resolve - Pinkman - Un Mec d'Heripre

Franska hästar är grymma när de fungerar på 1000 metersbana men i årets franska lag ser jag inte Your Highness, som förvisso rör sig mer ledigt för Souloy än innan, eller Voltiger de Myrt som några sprinters för Elitloppet, tycker faktiskt de "stjäl" platser av JL Cruze (vill de vara med?) och Billie de Montfort.

Skulle BBS Sugarlight vara i bra form är den oxå med o krigar.

....
Men haha 318 ggr fick man alltså på den trifectan hos ATG, om man nu bortser från Pinkman som inte startade i Elitloppet...

https://www.atg.se/spel/2016-05-29/v...lopp1/resultat

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-05-30 klockan 07:36.
Gammal 2016-05-30, 09:40   #188

Shooters avatar

Standard

Det här bådar gott om hästarna får vara friska (från Aftonbladet):

"– Om Nuncio gör oss äran att komma till Prix d’Amerique 2017 så bjuder vi tillbaka och kommer till Elitloppet 2017, säger Bold Eagles ägare Pierre Pilarski.

– Helt rätt, Nuncio kommer att komma till Prix d’Amerique i vinter, säger Stefan ”Tarzan” Melander."
Gammal 2016-05-30, 20:33   #189

Rickarts avatar

Sharp$: 2727
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
fin
Gammal 2016-05-30, 20:54   #190

Stekels avatar

Standard

Svårt att avgöra om ni är seriösa med bilden.

För övrigt är alla hyllningar till Nuncio givetvis befogade och jag sällar mig till kören! Men varför verkar folk så förvånade att han vann från dödens? Förutom att det stod i programmet så var han ju knappt slagen förra året trots tredjetagg hela rundan. Då som fyraåring. Med den bakgrunden vore det ju nästan dåligt om han inte skulle segra från dödens. Om än att motståndet var hårdare denna gång.

Gammal 2016-05-30, 21:34   #191

Standard

Citat:
För övrigt är alla hyllningar till Nuncio givetvis befogade och jag sällar mig till kören! Men varför verkar folk så förvånade att han vann från dödens? Förutom att det stod i programmet så var han ju knappt slagen förra året trots tredjetagg hela rundan. Då som fyraåring. Med den bakgrunden vore det ju nästan dåligt om han inte skulle segra från dödens. Om än att motståndet var hårdare denna gång.
Jag är inte överraskade att han vann från dödens. Svanstedt trodde själv han hade bättre chans om han hade haft dödens. Liksom i fjol var det ingen körning på bortre lång. Förmodligen har Nuncio en enorm återhämtningsförmåga. Men att han var jävlig bra det råder det som helst inga tvivel om.
Gammal 2016-05-31, 10:00   #192

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Nu hänger jag inte med ?

Citat:
Svårt att avgöra om ni är seriösa med bilden.

td