|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#151 | |
|
Citat:
1. Trehästarlås på de tre mest spelade. 2. Tvåhästarslås på de överlägset mest spelade 3. A häst på megafavoriten. B häst på de två som hade mest insatser i övrigt 4. A häst på storfavoriten. B hästar de två andra som var mycket spelade + på två skrällar 5. Spik på megafavoriten 6. Spik på megafavoriten 7. A häst på en av de tre hårt spelade i loppet. Många B hästar (8 st) Du hade därmed med de 9 mest spelade men det fanns viss potential till en småskräll även om detta var ett lopp som de flesta garderade. 8. A häst på favoriten. Många b hästar. Några var lite spelade men även i detta lopp var insatserna spridda. Var finns potentialen till bra utdelning på det systemet ? Spik på två jättefavoriter. De matematiska låsen i avd 1 och två bara på de mest spelade. Av dina 4 A hästar var tre favoriter och den fjärde en av de mycket spelade i loppet. Med maxflyt hade inte 8 rätt gett ens i närheten vad utdelningen blev igår. |
||
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Citat:
1) Andrahandsfavoriten vann i en på förhand mycket favoritbetonad V86:a. Helt rätt att göra sparlopp här. 2) Andrahandsfavoriten vann, och här var favoriten streckad på hela 52 % medan andrahandaren var streckad på 18 % - en god investering med två streck med andra ord. 3) Andrahandsfavoriten vann och de tre mest streckade var etta, tvåa och trea. Rätt tänkt av mig. 4) Favoriten vann. Rätt U-häst. 5) Min spik Global Revenge torskade. Borde enligt mig ha vunnit men kördes inte i tid och fick för långt fram. Men här valde jag fel. 6) Nuncio vann, idiotiskt att gardera en sådan klar vinnare. Rätt av mig igen. 7) Favoriten vann, jag försökte fälla den i ett av denna extremt lätta omgångs lite svårare lopp. 8) Omgångens enda skräll, så jag var helt rätt ute som försökte få in en rensare här. Det här är också något som vi har skrivit om med varandra i åratal och jag förklarar igen: Man kan inte tro att alla omgångar är likadana, utan som spelare så analyserar man omgången och spelar efter hur den ser ut, alternativt avstår spel. Du kan inte jämföra med hur någon (jag) spelar när det är en extremt lätt omgång, med en mellanomgång eller en på förhand svår omgång. Jag förstår dock att du fiskar efter att påvisa din tes genom denna faktiskt ganska dåliga jämförelse, där jag gjorde rätt bedömning av omgången och spelade därefter. Eftersom jag lirar reducerade system så att jag får in fler åttor ju fler U-hästar jag sätter (under förutsättning att det sitter), så var detta helt rätt upplägg denna omgång. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+20) |
||
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Citat:
Jag tycker själv det (V86) är väldigt svårt/dåligt. Mvh Uffe |
||
|
|
|
|
|
#154 |
|
Det är så klart en smaksak. Vid sidan om V75 är V86 mitt favoritspel. Skälet är att det går att vinna rejäla pengar på några hundringar i insats. Det viktiga är att man inte ska överdriva svårighetsgraden och spela som om det krävs fem megaskrällar för att få till en hög utdelning. Det räcker med ett par stycken och att någon favorit åker dit, ett par mellanhästar rensar rätt bra.
|
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Citat:
1. Hade din andra spik vunnit så hade de 23 tkr som 8 rätt gav minskat till max 3-4 tkr. 2. Hade en av dina A hästar som föll i avd 3 och 8 vunnit så hade utdelningen rasat ytterligare till max 1000 kr på 8 rätt. Och sen skriver du att i avdelning 7 försökte du fälla favoriten i ett svårt lopp, men sanningen är ju att din a häst där inte var så mycket mindre spelad (favoriten hade 22 procent av insatserna och din a häst hade 15 procent). Det hade således inte gjort så stor skillnad på utdelningen. Sammanfattningsvis hade du om din andra favoritspik vunnit och a hästen i avd 7 också vunnit kunnat få kanske runt 5000 kr för 8 rätt. Hade din favoritspik vunnit och du satt a hästen i avd 3 hade det blivit mindre än 5000 kr på 8 rätt. Hade din a häst i sista som var favorit varit den av dina andra två a hästar som krävdes vunnit så hade det kanske blivit en tusenlapp på åtta rätt. Jag vet inte om man ska kalla det ett bra V86 system med tanke på att risken är så oändligt mycket större att man missar ett eller flera lopp. Att då ha ett system med så dålig potential kan väl aldrig bli lönsamt i längden, eller ? |
||
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#158 | |
|
Citat:
Din "ranking" av spelformerna stämmer exakt med min uppfattning om vad som är "bra spelformer" med lite mer begränsade insatser. "Kruxet" är att man oftast inte "vinner stort" på V4/V5. Men det gör man inte på V86/V75 heller med små insatser utan så mycket tur att man knappt förstår det själv, precis som olle redan förklarat. ( Det som känns som skicklighet i efterhand är oftast mer tur än de flesta ens kunde drömma om. )
|
|
|
|
#159 |
|
Det enda som kan räknas om ett system är bra eller inte är om man får mer betalat kontro till vilken chans raden har att sitta?
|
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Citat:
Det är förhandsbedömningen som ska bedömas. I efterhand är det ju chansen/risken 100% att det utfall som föll ut verkligen föll ut. När man använder utfallen ett och ett som måttstock kallas det för resultatorientering. Och det är oftast inte rätt. Men visst, om man har super-info på t ex Nato Dream så var den inte heller svårhittad igår. Men den är nog mer lätthittad i efterhand än på förhand av för de flesta.
|
|
|
|
#161 | |
|
Citat:
Om Rune Andersson lämnar in en V75a som ger 100 tusen i nettovinst är det knappast något han firar eller ens bli särskilt glad för medan merparten av spelarna skulle se 100 tusen som en fantastisk vinst. Något som de flesta spelare aldrig ens är i närheten att få uppleva att vinna. Själv har jag på gamla dagar nog blivit mer realist. Jag kommer aldrig med de insatser jag är beredd att satsa vinna några jättevinster. Jag tror inte som shooter att genvägen till storvinsterna för småspelarna finns på den allra svåraste spelformen av dom alla (V86). Spelar heller inte så mycket längre. Under vintern nästan ingenting och nu på sommarhalvåret läser jag kanske på och spelar två dagar i veckan. Spelavdragen hos atg är för stora och skickligheten hos spelarna hos atg för hög för att det ska kännas meningsfullt att läsa på och spela till det mesta. Det är sporten som känns intressantare än spelet för mig numera. Att kolla på trav utan spel när det inte handlar om breddlopp och andra skräpomgångar är väldigt trevligt när man dessutom numera kan göra det via streaming till en stor tv. Majoriteten av de som kollar på trav gör det ju till minst 95 procent bara för spelet. V4 är nog det streckspel som tilltalar mig mest. Där kan man för 2-300 kr få till riktigt slagkraftiga system ibland. Det går inte på V86 utan att chansa å det grövsta. Man kan i alla fall vinna en rätt rejäl slant med lite flyt även på betydligt enklare streckspel som just V4. |
||
|
|
|
|
|
#162 |
|
Blev ju 3:a på Örebro med barfota runtom i en skral gulddivision. Samma balans igen. Dessförinnan hade hästen gått med någon form av skor sex starter innan. Nu gick ju Usain Henna plastat och Blue Martini Ås gick med skor.
|
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Citat:
Skulle vara kul med en uppskattning av hur svår gårdagens rad var. Då givetvis med dom odds man bedömmde varje häst ha före spelstopp. |
||
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Citat:
Skral gulddivision är just skral. Ingen seger på 2½ år innan gårdagsvinsten. Återigen, för alla, utom dem som fick 8 rätt igår, så är Nato Dream fortsatt "dyr".
|
|
|
|
|