|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
|
Banned
|
V75 Solvalla 24/9 Jackpott
Listorna ute, dags o plugga lite.
Tänk på att det är finaler, och positioner o löpningsförlopp kommer avgöra mer än "normalt" när bra hästar ställs mot varandra. Shadow Woodland lär bli mega favorit. Men visst har den bra chans, kommer ej försöka fälla den denna gång. Delicious i första. Snabb ut. Reden har med 4 hästar här, alla från framspår. Ymer Brick snabb ut, leder länge, får se vad procenten hamnar på. Låg utdelning?
Senast redigerad av trance_error den 2016-09-18 klockan 19:16. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Shadow woodland tror jag inte blir megafavorit och lär inte få fuska bort loppet som i lördags då Nadal säkert kommer fram om dom har vinnarambitioner.
Visserligen är de från samma stall och skulle inte vara helt otänkbart att de släpper med SW över medeldistans om Nadal kommer tidigt. Man får väl höra lite hur Reijo resonerar... |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Delicious årets största favorit? Med 3 andra Redén hästar i fältet är det bara galopp emot 9X%?
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Le Miracle mot Heartbreak VS fina lopp på lördag och söndag
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Delicious borde bli uppåt 90% och därmed årets klart största favorit. Vinner säkert fler gånger än 9 av 10 och således kan vi spika och spela V6 denna vecka.
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kan absolut bli som du skriver, men ser det inte som otroligt om de släpper om Nadal kommer tidigt. Men mest troligt kanske att det blir som du skriver.
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
Nadal mosar denne från dödens om de vore 100%:iga konkurrenter! |
||
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Banned
|
Citat:
Skönt om många tänker som dig, blir mycket streck på Nadal. Fördel Shadow! Senast redigerad av trance_error den 2016-09-19 klockan 08:54. |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
Nu skrev jag ju inte att Nadal skulle mosa Shadow i dödens på lördag, men jag antar att läsförståelsen är lika bra som hästbedömningen?! Det kommer såklart inte hända eftersom de är tränade i samma stall. |
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Något annat än att Shadow Woodland i spets och att Nadal Broline i dödens efter 500-800 meter vore en överraskning och sedan kommer ingen göra någonting i loppet då det innebär att man får köra i tredjespår in i mål.
Det kommer däremot gå mycket fort sista 300-400 och bli en ren speeduppgörelse mellan Shadow Woodland och Nadal Broline är min gissning, då det blir helt omöjligt för någon att ta något bakifrån. Vem som vinner av dessa 2 då det gått mycket sakta i 1500 meter är svårt att säga tycker jag och jag tror inte att det är omöjligt att Shadow Woodland håller undan med det här scenariot även om det tveklöst är så att Nadal Broline är den bättre hästen. Det enda som skulle kunna röra om i grytan är att någon annan synar dödens före Nadal Broline och tvingar Ulf Ohlsson köra i tredjespår, men vem skulle göra det? Tråkigt lopp där man på förhand ville lägga en del av insatsen åtminstone på D.D's Hitman
|
|
|
|
#14 |
|
Duellen med Ymer Brick i spets och Ottens Casher på utsidan, är vad jag ser mest fram emot på lördag.
Tror att Ottens Casher kan mangla sönder Ymer sista 600. Det blir härligt att se ! |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Intressant att Erik har valt att köra Scellino Luis isf Seedorf OMF
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Är han delägare även i Seedorf OMF?
|
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
Du har dock rätt i att Nadal aldrig kommer mosa Shadow från dödens så länge de tillhör samma stall. Men att Nadal inte skulle vara än bättre häst är ren bullshit och det är bara kolla vilka hästar han slagit i dödens på vilka tider och jämföra vad Shadow te.x gjort i dödens. |
||
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Nej. Han kör Scellino Luis. Men det är inget val han gjort själv. Om han ska köra alls i loppet så blir det ju automatiskt den som han har störst ägarintresse i.
|
|
|
|
#23 | |
|
Banned
|
Citat:
Krävs nog att det smäller i avd 2 och 7, lite andra och tredjehandare i resterande lopp för att det ska bli lite pengar. Om inte Peter U slänger på biken, lutar sig bakåt och kör så länge lampan lyser med DTT. Äh, nä, det är nog lite långsökt. F-n att inte Magic Tonight är i full form, att Haugstad äntligen får fart på en kuse från start och kör där...så otroligt tråkigt att spika eller låsa på RLs. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Såg det sen. Tolkade början på diskussionen fel, my bad. Inte bara ägarintressen som spelar in, även ev uppfödarintressen. Dvs ekonomiskt intresse öht.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Senast var det spetsbanan Jägersro också, den är väl en mer sprinterbetonad. Kommer ihåg att den sågades rejält och Heartbreaker var skriket sist men Napoleon motbevisade... Ny chans att såga
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
Shadow är på intet sätt en dålig häst, tvärtom riktigt bra, men i princip en häst som måste ha spets för att kunna slå lite bättre hästar. Nadal vinner ju allt som oftast efter tunga löpningsförlopp där han trots allt har mod och styrka att hålla undan...så har man sett lite lopp så bör man knappast behöva fundera vilken utav dem som håller högst klass. |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Jag är lite inne på att spika Triton Neergård i sista. Snabb ut och lär kunna hamna rätt bra på det trots spår åtta. Men får läsa på lite i veckan om hur man tänkt att lägga upp det.
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
EDIT: Om nån skulle få för sig att det ska bli fartfyllt lopp och offrar sin häst kan väl mycket väl DD komma in i matchen ifrån ett bra smygläge? Senast redigerad av boozty den 2016-09-20 klockan 07:50. |
||
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
Diskussionen var aldrig om vem som skulle vinna på lördag, har även jag poängterat att det kommer bli en lugn dödens då bägge är från samma stall. MEN, skulle de vara full körning så är iaf jag övertygad om att Nadal tuggar ner Shadow utvändigt och att han är bästa hästen är i mina ögon självklart. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boozty (+1) |
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
bara spika Deicious U.S. och Le Miracle och hoppats att det skräller i andra lopp...eller???
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Va tror ni om duellen i guld då?
Räcker det med DTT från spets eller ska man säkra och ta med DDH från smygläget? Heltäckt med dessa två? |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Har läst och håller inte med om att det står mellan 5 i ledning och 7 i dödens. I ledning sitter PU och i dödens sitter Goop (5 därmed chanslös). 7 tar en lugn start och sitter 3-4 utv. Möjligt att Goop släpper fram 7 efter 500 m. Vinnaren blir därmed 1 efter en heroisk insats (låg 11-tid med maxbalans) eller en smygkörd DDH.
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Citat:
Iofs kan ju alla på start galoppera men annars känns det inte särskilt troligt. |
||
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Citat:
Jag säger inte att det är fel, men jag kan omöjligt se ett scenario där han spetsar, men jag kanske har missat något? Fast jag säger nog att det är fel ändå
|
|
|
|
#42 |
|
Vad har hänt med Magic Tonight? Var ju helt grym förra året, vann Elitloppet bland annat. Har inte tatt en enda seger detta året.. Skada / sjukdom ?
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Citat:
Tagga upp hästen i värmningen och blås på en låg 11-tid så får vi se vad övriga klarar att göra utvändigt! |
||
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
Klappade igenom i Nordamerika-starterna och har sedan aldrig hämtat sig.
|
|
|
|
#45 | |
|
Citat:
Jag menar mer hur DTT plötsligt ska kunna öppna fort nog för att hålla ut Shadow Woodland i starten? Kan ju bli lite solfjäder möjligen, men inte ens det borde räcka. Kenneth är totalt oförmögen att få fart på Magic Tonight också, så jag tror knappt den tar en halv längd på DTT heller
|
|
|
|
#46 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
Banned
|
4 sidor och vi pratar om samma avdelning
![]() Kan vi ta dem andra avdelningarna också? Första avd behöver vi inte plugga. Vad tror ni om Ymer Brick kan det hålla hela vägen, tror fler som mig? |
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Banned
|
Låter som att stallet siktar på en invändig rygglöpning - men Ken kanske vill något annat?
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Banned
|
Jasså, vart läste du det?
Senast redigerad av trance_error den 2016-09-20 klockan 21:14. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Spikar D.D's Hitman och Napoleon C.D.
Puro tar en dubbel
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Banned
|
Tror att det var i Travronden.
"Ymer Brick är allt bara bra med efter segerloppet senast. Spåret blev perfekt och han är ju snabb första biten. Det är kusken som bestämmer taktiken, men jag skulle nog helst se att vi tar ledningen för att sedan släppa till en bra rygg. Distansen spelar ingen roll och eftersom det fungerade så bra med skor runt om senast så fortsätter vi med den balansen, säger Hans Henning Kristoffersen." Senast redigerad av Stankarn den 2016-09-21 klockan 18:16. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Ymer Brick:
"Så här bra utgångsläge har han inte haft på länge och den här gången måste jag nog trycka av honom ordentligt från start" - Ken Ecce (guiden) Vann bra senast på 1640A, men gillar inte att han inte kunde hålla hela vägen näst senast på Vaggeryd när det var medeldistans. Får en känsla av att han inte orkar stå emot hela vägen på lördag heller. Tror han får ledningen men att framförallt 4,5 och 10 blir för tuffa att hålla bort. Värt att notera att han gick väldigt bra med skor senast och kommer att göra detta på lördag också. Har ju mestadels gått barfota fram tidigare. |
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Banned
|
Citat:
Vore tacksam |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Celebrus Nova ser ut att ha en bra uppgift här. Nån som kan startsnabbheten på den?
(tråkigt att Tiger Woodland, som hade vunnit senast vid rätt spårval, ser ut att bli streckad 15-20%) |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Faith Hill, Brons.
Stefan Melander säger i Guiden att hon knappast vinner en bronsfinal från spår 12. Och det tror ju inte jag heller. Men hon vann faktiskt i brons från spår 12 i Rättvik 6/8. Örjan då med. Annars är det väl Le Miracle som man tror på här. Men det var väldigt vad Erik (och även Johnny T) har kört utvändigt med häststackarn. Står ju en liten resumé i Guiden för senaste fem loppen och där är det utv, utv, utv, utv, utv... |
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Banned
|
Citat:
Troliga scenariot, Tiger Woodland till spets, fast en aning osäker. Etosha Boko är rätt så snabb från start men spår 8. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
monimaker1 (+5) Senast redigerad av trance_error den 2016-09-22 klockan 10:53. |
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Citat:
Blir det inte toktempo borde 1 kunna hålla hela vägen om bibehållen form. Blir det högt tempo tror jag Örjan (20 m bättre än Haugstad?) avgör på upploppet. |
||
|
|
|
|
|
#59 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Windy Ways kommer göra ett topplopp. Får ej glömmas vid gardering.....
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
Solna finaler
Gått igenom omgången med hjälp av Guiden och Travsport.se.
1) Delicious U.S. Måste väl bara vinna... 2) En jäkla massa huvudbry. Tror på 10 Ilikeitlikethat. Han vann ett lärlingslopp från spår 10 am Åby 31/3. Ett billigt lopp men vann med 3 längder. Måste gå in på ATG och kolla. Här tror man på 5 Celebrus Nova, 6 Önas Igor och 3 Ma Running i första hand. Jag tror också lite på Ma Running. Beror på kusk Uffe O och tränare Liljendahl. Men dock sto och bara 4 år. Tror inte på Lugauers 5 Celebrus Nova, så bara för det så vinner han väl. Egentligen är det Lugauer jag är tveksam till. På senaste 300 starterna har han startat 13 ggr på Solvalla, 1 vinst. Han brukar helt enkelt inte lyckas på Solvalla. Dessutom är det första gången han kör Celebrus, det är Markus Waldmûller som kört hästen. Ser att Lugauers tre senaste starter var på Solvalla. Ville väl träna lite kanske. Hade världens uslaste startspår, 11, 12, 12. 3) Här startar två finfina Melander-ston som är chanslösa trots sin fina stam eftersom Stefan tror att ston inte behöver vila utan det är bara att köra på. Här kom jag inte fram till något sensationellt utan 1 Seedorf och 3 Scellino Louis. Kul för Stig H om etta och tvåa! ![]() 4) 4 Donato E. 5) 5 Le Miracle. 6) 7 Nadal Broline. 7) Här har jag prickat för så många hästar att jag får lust att kasta iväg tidningen men i alla fall. Så tror jag mest på 7 wingait C.H. Med Kevin O! ![]() Sedan 2, 4, 6, 11, 12. Nu kollade jag på Guidens specialservice, riksranken, "en "medelrank" för alla större alla större dags- och facktidningar o s v. Verkar tro som jag. Så vi kan nog se fram mot cirka 1 000:- för 7 rätt. ![]() ![]()
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+5) |
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
lokatten (+3) |
||
|
|
|
|
|
#63 |
|
Kiss Pride 3.20 i odds 1,4 % strecken och 16 tusen spelat för mot 2-3kkr i de andra loppen.
Hmmm vad ger det den på nätbookisar ? Unibet just nu 45 x vinnare. Värt en tjuga eller varför inte en hundring ... Vidare tror jag på 9 Spoil me i första 80 plats och 20 vinnare. Likaså 8 Alexis Cubano 80 - 20 . Senast redigerad av affe56 den 2016-09-22 klockan 23:06. |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Banned
|
8 odds på Ymer Brick dem som vill lira, plats 2.50.
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Banned
|
Citat:
Tränaren verkar inte vara så optimistisk angående spets striden, så dem kommer inte köra i början enligt Thomas Madsen. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
monimaker1 (+5) Senast redigerad av trance_error den 2016-09-23 klockan 14:15. |
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Banned
|
Håller inte med. Det är såna här omgångar det går att göra pengar. När hela spelarkollektivet leker "Följa John"....
Delicious kanske inte går att rubba, men StigHs är vältbara. Och jag undrar jag om inte röd kusk tänker sig försöka köra i spets i Guld. Inte alls oäven ut och spåret närmast innanför spetsfavoriten Shadow Woodland är väl bästa tänkbara? Och jag är tveksam till att Nadal Broline bara går ut och vinner från dödens, när det är full distans och lite längre fram till dödens... "Alla" nöjde sig med någon eller några i trion 1,3,10 i sista avdelningen, förra lördagen. Det var väl t o m de som spikade Mellby Apollo? Om inte 10 Special Promise varit riktigt på tårna så hade det stänkt till ordentligt....8 Lord Rocket, som jag varnade för, gav över 6 ggr pengarna på plats. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
V75-6 Guld
Untersteiner kör rejält från start med 1 och släpper till Björn med 5. 7 får kämpa sig fram till dödens. Reijo menar, att 7 slår 5. Men jag är inte så säker på det. 5 kan mycket väl rinna undan i spetsen. Om 1 kommer ut från vinnarhålet har den chans. 6 har vi alla sett hur bra den är. Puro säger, att 9 har bättre vinstchans än hans häst Napoleon C.D. i avd fem. Antingen spikar man 7. Eller låser på 7,9. Eller streckar 1,5,6,7 och 9. |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Avdelning: 1 Delicious vinner, Bara att hon tog världsrekordet för en tid sedan men ska vara spel mot ett mål..Hon lär lunka undan..
Avdelning: 2 Mycket svårare och jag helgarderade men tycker att Örjan kan skrälla till med nr:4 Aneou Avdelning: 3 Har här låst på 1 och 3, De två hästarna Erik kört tidigare.. Avdelning: 4 Har här spikat Ottens Cascher från spår 10.. Avdelning: 5 Här har jag med.. 2,3,5,6,9,11 Avdelning: 6 7,9 Avdelning: 7 7 |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Jeter skräller i avd 4 till 92 g pengarna?
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Överhängade risk för att jackpotrumban fortsätter även efter denna lördag.
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 965Suppe bettar fotboll- 2012 Stats: 10 - 8 - 0 ROI: 128.09% Vinstprocent: 55.56% |
ifall det blir jackpott på lördag går den över till nästa lördag eller nästa v675 så redan söndag?
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Är det verkligen nödvändigt att gardera sesdorf i silver den kraken känns ju nästan överkvalificerad och borde vara i guld, den slog ju nadal i juli. finns det anledning och gardera? eller har jag hunnit bli packad
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Roliga spiken:
6 Önas Igor har fått en riktig nytänding i sommar i nya regin och senast med ny utrustning och proffskusk blev det succé. Startsnabb och det finns ännu mer att plocka fram. . "ide!" 16% Dragen: 7 Windy Ways Har haft en toppsäsong. V75-vinst senast. Vid favoritfall. avd1 3 Scellino Luis är ett stabilare kort än sin stallkamrat och har formen i stigande med lopp i kroppen. Spännande om han kan lugga favoriten om spetsen. Utgång till 16% 12 Michelangelo Ås var en V75-följetong förra vintern. I form igen. 7 Tripolini vs Rejäl sort och fin vid V75-segern näst senast. Outsider. avd3 5 Imperator har inte tävlat så mycket men visat kapacitet för att vandra upp i klassen bara han får kontinutet i sitt matchande. Tuff häst som kan göra jobbet själv. 10 Ottens Casher var nära att kvala in till Derbyt näst senast och följde upp med en mycket rejäl insats som V75-vinnare. Given trots bakspåret. 8 Part Nan Angelen har stabiliserats och visat att han har mycket kvar att ge. Skall inte underskattas. 6 Napoleon C.D. har hittat tillbaka till de toppar han visade förra året. Ger favoriten en match. 14% 2 Heartbreake vs utmanade rejält om vinsten senast. Nu med lopp i kroppen. 9 Eder Bob satt fast med mycket sparat senast i V75. Notera att han slog favoriten vid segern näst senast. 5 Le Miracle gör allting rätt och tio vinster på 13 lopp och aldrig sämre än trea hittills imponerar. Han är både startsnabb och spurtstark och Erik Adielsson kan välja upplägg. Givetvis en bra chans men möter mer rutinerade hästar nu. Upp till bevis! 3 Spitcam Jubb fortsätter att utvecklas. Trivs bäst med tätkänning. Stark. 1 Global Response Fast med mycket sparat i V75 näst senast. Outsider. avd5. Nya namn i gulddivisionen och det är extra intressant med hästar som direkt tar plats i den svenska eliten. 6 Coldtown är också en uppstickare i eliten. Tål full fart och ett offensivt upplägg är att vänta. Rolig utgång! 7 Nadal Broline har en inställning utöver det vanliga och han vann senast direkt i gulddebuten. Gör alltid sitt och får tipset. 9 D.D.'s Hitman har gjort två fina lopp i skymundan mot Nuncio på slutet. Han har spurten som sitt signum. 5 Shadow Woodland behärskade från ledningen till lätt vinst senast. 12 Know Nothing är en vass sprinter som står lite illa till. Fin form! 4 Charlura forlan Pigga spurter på slutet och i ett härlig skick. Outsider. avd6 7 Wingait C.H. är en häst med potential för att matcha de bästa fyraåringarna i landet. Fick elakt tryck i derbykvalet och var ursäktad näst senast. Visade sin klass vid lätt vinst senast och det är toppchans till nya framgångar. 8 Triton Neergård profiterade på högt tempo senast men avslutade också storstilat. Outsider. 12 Oki Doki Face har tävlat bra hela sommaren och håller en hög nivå på sitt tävlande. 13 Stall Warning starka insatser i nya regin. Han kan göra mycket jobb själv. 15 Kiss Pride allt bättre i nya regin. Står på tur för seger snart. Rysare. 1 Feeka Sk vann lätt från ledningen senast och får ett fint lopp härifrån, 10 Lobster sam Har visat fin styrka men passar bäst på långa lopp. Rejäl! 11 Barkevious Mingo är jämn och säker och i full form. Har skicklig kusk. Outsider. Jag spelar för hög utdelning..... Bolaget miljondragen nr 2 (en plats kvar) https://pinracer.se/systems/cthmf977...jq-3vam/shared Senast redigerad av Klanke den 2016-09-23 klockan 22:49. |
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
Eller tänker jag fel?? Skrev detta innan jag lyssnat på Björnkollen, men jag tror/hoppas Björn säpper ändå Senast redigerad av Dahle den 2016-09-24 klockan 00:17. |
||
|
|
|
|
|
#81 |
|
Ni röker en hel del crack här inne!!!
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Förklara dig, idiotisk kommentar
Klanke (+5) |
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Det här stal jag från ett Tillsammans Expert lag. Kanske det är någon Sharpare som har skrivit det och känner igen texten?
Är Expert lagen till bara för att finansiera alla Experter? Ja jag tror nog att det ligger något i det resonemanget. Hej på er alla(och framförallt du från ATG som måste gå igenom vad som skrivs här). Jag överväger nu att helt och hållet gå ifrån att spela på V75. Varför? Jo,min dröm är ju att vara ensam vinnare på en lördag. Förr så var jag bara tvungen att spela emot folket,nu måste jag också spela emot alle sk. experter(typ 100000 rader har ju en del). Jag vet att de är bra, och jag vet att de oftare än jag sätter sjuan. Men jag kan garantera att jag satt den oftare också om jag fick göra 73586 rader varje helg. ATG har skapat detta för att de skall ha lön till alla anställda,men tyvärr så tror jag att det mer dödar intresset än att utöka. Jag har numera börjat att spela mer o mer V5. Där finns det ej någon påverkan ännu. Kontentan av det hela så tror jag att ATG går helt fel väg. Vad tror ni? |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Alla "experter" har ju inte rätt varje vecka
Dom som inte har bidrar till potten.
|
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Citat:
Är man själv duktig så lär ju fler och fler medlemmar tillkomma och man kan själv spela dom stora systemen som man tror automatiskt ger vinst... Att ha en stor V75-ram men ändå inte veta i vilka lopp man ska spika, gå kort eller gardera rikligt är ju just enbart en stor V75-ram! Tröttsamt att höra ifrån vissa att hade man bara haft en "större" spelkassa så skulle man sätta sjuan var och varannan vecka ![]() Och även "experterna" missar ju på sina system trots en större spelkassa
|
||
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#87 |
|
Tja någon som har TT eller spelvärde att dela med sig idag ?r
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
DD Hitsman tror jag har bra chans nu när Nadal broline fått vingelläge !
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Slängde in en V5:a igår tills idag, med spikar på Otten Casher och Wingait C.H. Igår var Imperator favorit, men det har ändrats nu. Borde vara fin chans för Kihlström att vinna trots bakspår.
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Så här spelar jag v4an idag.
25% av vinsten går till barncacerfonden.. V4 Inlämnat: 2016-09-24, 11:24 Solvalla Lördag 2016-09-24 Start: 14:45 Kostnad: 48,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6, 9 2: 1, 3, 4, 9 3: 5 Tuffetto Jet 4: 1, 3, 12 2x4x1x3 = 24 rader. 24 x 1 x 2,00 kr = 48,00 kr. Totalt: 48,00 kr. Rättningskod: QKH TTV LDK |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Idag är det jackpot och då gäller endast 7 rätt för bättre utdelning. Jag spikar dagens två storfavoriter och hoppas på några småskrällar.
Mitt bolagssystem: 1) 1 r7-3 (världsstjärna två klasser bättre än konkurrenterna. Har dessutom med sig tre skyddsvakter från det egna stallet) 2) 2,3,5,6,8,9 r7-4 (garderas efter plånbokens storlek. Hoppas 9 skräller till två %. Sett bra ut i flera lopp som tvåa) 3)1,2,3,5,12 r7-10 (normalt vinner 1. Men strular det finns bra alternativ) 4)1,4,5,10 r6-2 (streckar dem med vinstchans) 5) 2,5,6,9,10 r3-1 (5 är en bra fyraåring, som är för stor favorit. 2 och 3 är snabba från start. 6 kan komma på vingel eller hitta ett spår i andra/tredje ytter. 9 och 10 blir bortglömda från bakspår) 6) 1,5,6,7,9 r4-11 (1 leder och släpper till 5, som får stallkamraten 7 i dödens. Reijo säger, att 7 slår 5. Jag tror dock, att Björn kan rinna undan i ledningen. 6 åter med Kontio gör alltid bra prestationer. 9 kan bli Puros nästa stjärna. Tänk om Untersteiner hittar lucka på upploppet från vinnarhålet! 7) 7 r1-12 (antingen spikas bästa hästen 7 med bra kusk eller stor gardering) Kostar 1500:-. Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Citat:
eventuellt ska gå med ffg jänkarvagn och helstängt. OM så, så ta med den, vi vet ju vad det brukar kunna innebära
kasse (+2) |
||
|
|
|
|
|
#94 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Någon som har koll på varför Goop väljer att köra 11 Furious Francis istället för 2 Heartbreaker i femte avd? Har han ägarintresse likt Adielsson i avd 3 kanske...?
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Citat:
Så vitt jag vet inga ägarintressen i någon av dom - det ska stå på www.travsport.se i så fall. / TT Senast redigerad av KonsultTT den 2016-09-24 klockan 12:07. |
||
|
|
|
|
|
#99 |
|
Hur ser statestiken ut för ston i klassfinaler, vinner dom?
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Banned
|
Jag har kikat igenom lopparkivet men jag tycker att det verkar svårt att få till något "bra" till dagens tävlingar. Jag gör ett försök men det blir nog "bara" ett försök....OBS! Har inte tittat i SpV än.
V75:1 Provar med en rak tvilling 1-5. Jag gillar Georgia Mae och hoppas att hon blåser till spets här och bara släpper till favoriten. Tvillingen står i 8 vändor just nu och kan vara värt att satsa ett par hundra. V75:2 - 5,6 (4,7,2,5,8,10...) Sägs att Uffe ska ladda för spets här med 5 Ma Running. Då kan det bli riktigt bra, vet inte om det är så många som är sugna att ta dödens och trycka upp tempot. Hon har vunnit två senaste efter att ha fått spara speeden in på upploppet, i princip, men det ser ut som att hon har en bra 500 meters speed i kroppen. Kör utgång på henne och Untersteiner Jr (6 Önas Yesterday) som verkar ha blivit en helt ny häst, efter lite ändringar. 15-16% funkar alla dagar i veckan. V75:3 - 5 Top Of The World (1,3,2,7,12....) Kan inte låta bli, kör en "Daniel Berglundare". Utgång på 5 Top Of The World. 2 och 4 är som en svensk statsisbrytare i starten. Gör det lättare för Uffe att komma förbi och få övertag på Seedorf. Och därifrån ska han slås! 9%! V75:4 - 4,11,1,10,5 Svåraste loppet att bena ut. Är det inte heltäckt med 6 hästar? Haugstad vann med Emperator näst senast eter att ha blivit bjuden på spets av fegarslet. Claes Sjöström tycker att det är bättre att köra i tredjespår sista 600 med New Steel istället för en spets-och-slut. 10 Ottens Casher var jag inne på, starten innan han vann. Men hamnar? Nä, Uffe måste ha en bra chans här. Ta gärna en titt på Charlottenlund-starten. Stänkaren blir 11 Conrads Definitif som fick värsta dödenslöpningen senast. Går han som när han vann, då har han bättre chans än vad strecken indikerar (2%). V75:5 - 2 (3,6,5... Sätter ytterligare en UffePuffe-styrning först. Tvivlar på att Stefan S lyckas sända till spets och då blir det en tung dödens utanpå Spitcammen. Hjärtekrossaren var riktigt rejäl senast, även om det ebbade ut lite. Förbättrad nu och borde kunna lämna packet bakom sig sista 300. Kan han t o m hitta till spets? Favoriten är bra, naturligtvis. Men kör de 1.08 sista 500 därframme så är det svårt att ta något. Jörgen Sjunnesson skänkte bort spetsen med 9 Eder Bob senast, får börja i andra ledet idag. Bra tänkt! Kan ev tänka mig att ta med några därbak, förutom Sjunnesson. V75:6 - 1,6,7,9,4,5 Här har det brunnit fullständigt. Jag funderar på att spika 1 Dreams Take Time, 3%. Funderar på om inte den kan försvara spets om Untersteiner laddar ordentligt. Tänker mig att Hans-Owe försöker häxa lite med Charrua så att Skuggan får en jobbig inledning (fram till dödens) och att han sen glider ner i rygg, bakom Untersteiner. Nadalen gick fruktansvärt fort sista 500 senast (nedåt 106-1.07) men nu är det 2140. Och lite hårdare hästar än en blöt Quick Fix. Hoppas jag. Det stimmas väldigt mycket kring DDS Hitman men det ska nog f-n klaffa fullständigt för att den ska få rätt löpning, rätt luckor osv. Coldtown är också rejäl. Kanske andrahäst? Annars får ni göra som alla andra, leka Följa John och strecka Reijos båda. V75:7 - 1,7,8,2 Här gäller det att få till det. Rejäl kuskförstärkning på favoriten. Kanske räcker med 1 och 7? Jag tar med 8 Triton Neergård som gav ett rejält intryck senast. Jävlar vad han körde över dem sista 300! Bara 5%. Belgaren är en snygg sak. Kanske är en "riktig" häst? Tar nog med den också... Lycka till! |
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#104 |
|
Inleder Kriteriehelgen med en liten V4:a.
Avd 1: 6 Cabades 2: 6 Ursel Gio 3: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9 4: 1, 6, 7, 8, 12 |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
V4:3 Goop rycker skorna på 6. Ursel Gio 15%. Vi vet vad skoryck kan göra på en Love You häst.
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Banned
|
Citat:
Om man spikar Delicious och Otten, ställer krav på att endera Seedorf, Le Miracle eller Wingait ska vinna och max 1 C-häst. Hur f-n ska det kunna bli några pengar på det? |
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Förstår inte hur vissa verkar tro att DTT ska kunna spetsa i guld?!
Eller vinna för den delen?! Den vinner vintertid och inte på snabba sommarbanor... |
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Citat:
Jag satte medvetet Oceanic Clearence utanför systemet som förstareserv eftersom hon bfro fick regelrätt stryk senast av både Önas Igor och Etosha Boko. Hon har tjänat minst av alla i loppet, har dåligt spår och möter hårdare h/v. Men visst - Lennartsson med jänkarvagn och helstängt kan göra susen. Vi har sett häftiga förbättringar av Tarzans ston förut. Men hon lämnas sannolikt utanför mitt privata system idag. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3) |
||
|
|
|
|
|
#110 |
|
Thomas Uhrbergs hemsida:
V75-1: 1 Delicious US är en kanonhäst, ett sto som radar upp segrar och lite nu och då presterar tider som få eller ingen varit i närheten av. Visst kan Daniel Redéns stjärna förlora, fast då ska det till något utöver det vanliga. Hon har åtta raka vinster, tio segrar på elva senaste loppen. Omgångens bank. V75-2: 5 Celebrus Nova är en duktig Jägersro-häst och är mitt vinnardrag före Kalmars Tiger Woodland. Loppet är dock öppet och jag streckar en sextett där 8 Etosha Boko är ett måstestreck trots spår åtta. V75-3: 1 Seedorf OMF vann före en i dödens travande Nadal Broline på Axevalla, det från spår 1 och där Erik Adielsson snabbt kom ut från innerspåret och sedan fick andra utvändigt. Sedan startgalopp på Åby men i två senaste segerloppen har 5-åringen spetsat och segrat i säker stil. Jag spikar. V75-4: 5 Imperator var tidigare osäker men han har skött sig mönstergillt i fyra av de fem senaste loppen. Det är en tuffing som tål dödens, jag hoppas att han slipper den positionen denna gång. Fem streck, där min Conrads Definitif är en rensare. Läget är dåligt men han går starkt i ryggar. V75-5: 5 Le Miracle har mycket hög kapacitet för klassen och är given tipsetta, men 6 Napoleon CD kan bli svårslagen om han tar ledningen. 2 Heartbreaker VS är klart på gång och glöm för allt i världen inte 9 Eder Boy. V75-6: 7 Nadal Broline är en segermaskin och han har radat upp starka insatser. Stallkamarten 5 Shadow Woodland är snabb ut och kan bli svårslagen vid ledning. 9 DD´s Hitman har kapacitet att blanda sig i slutstriden. V75-7: Wingait CH körs av duktige Kevin Oscarsson och jag kan tänka mig att det blir ett offensivt upplägg. Ekpiaget kan vara ett singelstreck, men det brukar hända mycket i lärlingsloppen så jag streckar en kvintett. Thomas system V75-1: 1 Delicious US. Res: 7-3. V75-2: 2, 3, 5, 6, 7, 8. Res: 12-4. V75-3: 1 Seedorf OMF. Res: 2-3. V75-4: 1, 4, 5, 8, 10, 11 Res: 9-2. V75-5: 2, 5, 6, 9. Res: 3-10. V75-6: 5, 7, 9. Res: 6-1. V75-7: 1, 4, 7, 10, 12. Res: 13-14. Systemet är på 2160 rader och kostar 1080 kronor. Om man också singelstreckar nummer 6 Nadal Broline i avdelning 6 blir det systemet på 720 rader och det kostar 360 kronor. |
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Jag kör med tre spikar .
Avd-1-ÖK Avd-3-BG Avd-6-UO |
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Citat:
Och om han förlorar så slutar du skriva korkade saker? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiken64 (+5) |
||
|
|
|
|
|
#114 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Citat:
Digger Smasher i avd 2 och Conrads definitif i avd 4 är 2 lågprocentare som jag tar före iaf. |
||
|
|
|
|
|
#116 |
|
Nu kära vänner är det snart dags för Delicious ♥
Julafton för mig varje gång hon startar. Skorna av och springer väl nytt världsrekord i bara farten idag, brukar ju göra det då. SKÅL! |
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
1.08,9?
|
|
|
|
#119 |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Åh du har också träffat han//Han körde Taxi
![]() Fan Kurt Cobain kör startbilen på Solvalla.. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3) Senast redigerad av schadow den 2016-09-24 klockan 16:22. |
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
Drar in ett garderingssystem nu
|
|
|
|
#123 |
|
Drog en holk med hen.
|
|
|
|
#124 |
|
V75
Inlämnat: 2016-09-24, 16:11 Solvalla Lördag 2016-09-24 Start: 16:20 Kostnad: 160,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 5, 7, 9, 10, 11 2: 2 Tiger Woodland 3: 1 Seedorf O.M.F. 4: 10 Ottens Casher 5: 3, 5 6: 5, 6, 7, 9 7: 1, 2, 4, 7, 8 8x1x1x1x2x4x5 = 320 rader. 320 x 1 x 0,50 kr = 160,00 kr. Totalt: 160,00 kr. Rättningskod: XGM STZ JMJ
|
|
|
|
#125 |
|
Ful körning av Örjan skulle diskas
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Synd att ingen vågar diska en så stor favorit..
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Jag dör. Hon är så läcker Delicious, joggandes. ♥
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Fin häst men det är ingen Nuncio.
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Inte ens kommentatorerna är ärliga
|
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Överlägsen flera gånger om, men borde väl diskas, superful påkörning.
|
|
|
|
#132 |
|
Obligatoriskt omstart i V75-1. Förr med voltstart. "Nu ordnar vi en spelhöjande effekt" genom "fel på startbilen". Grattis!
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Travet tar död på sig själva när favoriter och toppkuskar inte behöver följa regler..
|
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Är du blind goopen flyttar ut sin häst för att Smörjan trycker ut han..
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Sluta... Har tittat 5ggr, det blir inte mer solklart...
|
|
|
|
#137 |
|
Jag har spelat spik på Delicious på alla kuponger så det är inte det..Men blir lite trött när sur örjan får skapa egna regler..Ju mer pengar i ett lopp ju mer chans för fusk..
|
|
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Citat:
(kunde backa sig sist och vunnit ändå....) Senast redigerad av Lazze den 2016-09-24 klockan 16:41. |
||
|
|
|
|
|
#139 |
|
Och om Goop inte slänger sig ur vägen när Örjan kommer slängandes, tror du att Delicious hade travat i mål då?
|
|
|
|
#140 |
|
Banned
|
Puh! Tack för kaffet, Uffe....
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
Stankarn! Tack för tipset angående Ma Running.
Sägs att Uffe ska ladda för spets här med 5 Ma Running. Då kan det bli riktigt bra, vet inte om det är så många som är sugna att ta dödens och trycka upp tempot. Hon har vunnit två senaste efter att ha fått spara speeden in på upploppet, i princip, men det ser ut som att hon har en bra 500 meters speed i kroppen. Kör utgång på henne och Untersteiner Jr |
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Banned
|
Citat:
Rätt bra rank därefter också. Över 40 ggr (!) pengarna på den enkla tvillingen får anses vara bra betalt. Och det räckte med 2 ggr 1*3*3 för att plocka hem trion till nästan 2000 ggr pengarna... /Stänkarn´ |
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Vad beror det på att Berghs hästar har så sjukt hög galoppfrekvens?
|
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
3 favoriter till så har vi jackpott igen!
|
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Banned
|
Fy f-n så jävla tråkigt....man tror ju inte att det är sant....*suck. ALLA betaltjänsterna, alla jävla experter fick rätt i den här avdelningen, hur f-n det nu gick till...Och Donato E.? Länge sen en travare nitade ner sig så fullständigt sista 75 meterarna. Efter att ha fått en smörlöpning till spets. Hur f-n lyckades den vinna från dödens på Charlottenlund? PISS!
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Banned
|
Knappt att man blir förvånad längre hur Stefan Söderkvist lyckas försämra varenda häst han kör med typ 100-200 meter?
Rätt ok sjättespår från start. Resultat? = Sist utvändigt. Gav sig iväg 500-600 kvar. Resultat? = Hände absolut ingenting. Såg ut som att han satt med ett kallblod i tömmarna. Spurtade bra över upploppet, men det måste ju ha berott på att hästen var så jävla trött på att ha en piassavakvast i sulkyn. Synd om alla som bettade. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Banned
|
Hahaha. Peter Untersteiner förnekar sig inte. Ränderna går aldrig ur. Tillbaka i samma beteende. "Inte ladda från start, inte ladda från start, inte ladda från start".....Tryggt att sitta i tredjepar invändigt.....och sen finns det de som säger att Tomten bor på nordpolen? Nä, han bor i Halland. Och fegar ur när det gäller.
|
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Citat:
Var iofs inte så orolig att jag börjat klä av mig! |
||
|
|
|
|
|
#152 |
|
1 - Örjan
2 - Ulf 3 - Björn 4 - Örjan 5 - Erik 6 - Björn Varför skall man tippa några andra överhuvudtaget? (undrar jag med både facit och ett överdimensionerat system i min hand) |
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Banned
|
Citat:
Nä, det är ingen idé att ta med nån av de andra lallarna. De kör i en annan liga. Om de kör alls. Verkar som att de sitter och porrsurfar på mobilen istället. Eller vad de nu håller på med. I en sån här omgång så är det ju närmast övertydligt. Utanför topp 5 så är de aktiva en samling rikslallare. Helt oförmögna att köra sina styrningar till vinst. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+5) |
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Banned
|
Ja, hur f-n får man till det att den skulle ha chans. Klassisk medhängare, invändiga smörlöpningar i hårt sällskap blir plötsligt synad när han ska gå utvändigt bland betydligt hårdare konkurrenter. Puro måste ju ha varit packad när han trodde att den skulle ha chans i Guld.
Nä, schas, tillbaka till Silver där han hör hemma.... Pajasdrag. |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Super Moderator
|
Många som hoppades på tredje, fjärde invändigt i dag. Ingen elitloppshelg direkt. I dag överger jag Marcus Hultman helt. Han kunde välja på 5 ut eller 4:e in. Han tog 4.e in. Tjena. Jeppe Juel satt kvar när tåget gick. Man hisnar ju.
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Bolaget (Winner takes all) går som tåget nu, vi fick idag vår 35;e V7;a. Bittert att Örjan slog av 2%-aren Digital Engine med Ove A, hade suttit fint
1 1 Delicious U.S. (US) 7, 3 1 2 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 1, 12 3 3 1 Seedorf O.M.F.* (IT) 3, 2 1 4 1 4 5 7 10 11, 9 10 5 2 3 5 6 9 10 11 1, 4 5 6 5 7 9 6, 1 5 7 2 4 7 8 1, 9 4 = 7 RÄTT 7 rätt: 1 x 3 193 kr 6 rätt: 24 x 26 kr 5 rätt: 215 x Jackpot Vinst för kvittot: 3 817 kr |
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Låter mer som en utbetalning. För nog satsade du väl mer än 26 kr?
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
7 rätt i dag men som vanligt lite betalt när den väl sitter. Undrar vad det hade gett om Donato hållit undan i fjärde?
|
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
Ungefär det dubbla skulle jag tro...ca 6k.
Executive (+5) |
|
|
|
|
|
|
#161 | |
|
Citat:
|