Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-01-03, 08:41   #1
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 354
Sharp$: 1034
Standard

Årets Första V75 Bergsåker 5 Januari


Tänkte lika bra att starta upp tråden
När jag såg startlistan, var spontana tanken spik Zenit På tillsammans laget, även om man minns att Lionell har bra perioder under vinter. Sedan såg jag kusken och börjar nu fundera på att spika Lionell istället. Vågar helt enkelt inte...Hade varit lättare beslut med Björn.

Uffe klar med Disco Volante? Nobel amok kan utmana, letar man super skräll så hade super zantos inget dåligt lopp i Romme sist.

Nu kör vi!
Ceezy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 09:12   #2
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Avd 1
Öppet målar på el så vinner 9 som möter lite snällare motstånd. Men spår 9 nja. 3 4 1 känns farliga.. 10 ett sto spår 10 nja.
Avd 2
Trio 10 14 15 räcker tror jag
Avd 3
Spikar 7 alla dar, Örjan kan bokstavligt dra åt.. med sina styrningar. Att ta båda finns inget värde i.
Avd 4
Mitt drag/spik blir nog vertigo knekten satt fast sist, norsk å Ulf..
Avd 5
Målar på 3 6 4 11 8 9
Avd 6
Disco fjante 60-70% nja, vinner väl.. Vill ha med Super Zantos, 3 bättre läge nu samt 6 som slagit halva gänget..
Avd 7 Öppet klurar på alla.. 5 7 9 3 2 givna..

Senast redigerad av kire1111 den 2019-01-03 klockan 12:35.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 09:48   #3
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 728
Sharp$: 37596
Standard

Disco känns rätt klar. Kort distans och jag kommer spika.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 09:57   #4
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Disco känns rätt klar. Kort distans och jag kommer spika.
Inne på samma linje, trots att den lär bli storfavorit men den står verkligen på tur att vinna nu!
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 09:59   #5
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 728
Sharp$: 37596
Standard

Cesar F.C. tror jag också är en S&S-vinnare. Ska sedan försöka hitta en tredje spik som inte bär favoritskap.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 12:05   #6
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg

Avd 4
Mitt drag/spik blir nog vertigo knekten satt fast sist, norsk å Ulf..
Nja, galopperade väl bort sig, kort efter start, låg 30-40 meter efter varvet kvar (då hade de kört 1.26 i täten) och plockade sedan in det sista varvet och var absolut med dem i mål. Bra insats, men svårt att värdera ”efter galopp”. Själv tror jag att Kontio blir oerhört svårslagen, om det inte är renodlad vinterbana däruppe.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 12:39   #7
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Nja, galopperade väl bort sig, kort efter start, låg 30-40 meter efter varvet kvar (då hade de kört 1.26 i täten) och plockade sedan in det sista varvet och var absolut med dem i mål. Bra insats, men svårt att värdera ”efter galopp”. Själv tror jag att Kontio blir oerhört svårslagen, om det inte är renodlad vinterbana däruppe.
Vann sist på v 64 o klantio. Nja
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 13:15   #8
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Vann sist på v 64 o klantio. Nja
Om spets, då har Vertigo och Åstas plötsligt 20-30 meters tillägg i praktiken, kort distans. Just nu idag så tycker iaf jag att det verkar vara en bra spik. Finns ju inget monster i startlistan direkt.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 13:37   #9
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg

Avd 6
Disco fjante 60-70% nja, vinner väl.. Vill ha med Super Zantos, 3 bättre läge nu samt 6 som slagit halva gänget..
Finns det verkligen inte på kartan att Magnifique Brodde snuvar Discofjanten på spets? Weekend Fun och Hagentoy (iaf med Robert Bergh) är väl också riktigt rask ut? Ulf O är ju inte oäven som kusk men han är ingen Björn Goop eller Erik Adielsson när det gäller att ’sända’ bakom bilen. Fast, det är klart, det är ju inte Robert N och Samu heller...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 13:38   #10
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 5
Standard

Bergsåker v75 Lördag,,


Äntligen Hemmaplan! Ska lägga ut vad jag ser i värmningsväg.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 13:57   #11
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Finns det verkligen inte på kartan att Magnifique Brodde snuvar Discofjanten på spets? Weekend Fun och Hagentoy (iaf med Robert Bergh) är väl också riktigt rask ut? Ulf O är ju inte oäven som kusk men han är ingen Björn Goop eller Erik Adielsson när det gäller att ’sända’ bakom bilen. Fast, det är klart, det är ju inte Robert N och Samu heller...
Är lite inne på samma sak.. troligt håller disco ledningen men gör den inte det så är det ett väldigt öppet lopp!
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 13:58   #12
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Lexington hall 21%, ile saint Louis 25%, Zenit Brick 54% och Global Undecided 23%.

Vad har dessa gemensamt? Jo Nurmos tränar och samtliga får beteckningen omgångens mest överspelade om strecken består. Visst har Nurmos hästar vunnit endel lopp på Solvalla i år jag sätter dock fortsatt frågetecken på stallformen då det fortsatt är många galopper och ofräscha intryck. Nu ska dem dessutom resa och tävla på vinterbana. Lägg därtill att 2st av ovanstående startar med bakspår och Kontio i sulkyn. Nej jag betalar med största sannolikhet inte för någon av ovanstående om det inte är så att de verkligen glänser form i värmningarna...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 15:51   #13
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

I onsdagens omgång av V86 tog samtliga andelar slut när det gäller Sharps officiella andelssystem via tillsammans! Vi ökar försiktigt upp med ytterligare något andelssystem nu till lördagens V75 för att samtliga ska få chansen att kunna köpa en andel!

Den som fortfarande missat att gå med i bolaget gör det via länken nedan. Men ingen lär väl ha undgått nyheten som lanserades strax efter att Sharps spelade in 2.44 miljoner kronor i det ena tillsammansbolaget. Ifall ni likväl missat det, häng på via länken för att ta del av bl a Dahles system, forumets egen travguru! Åtminstone är formen på topp vad gäller spikarna.

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/XC7M-4G29-71499

Som vanligt är det först till kvarn som gäller och följande system finns att köpa in sig i med varierande storlekar. Vi har tre helt unika system med max tolv andelar. Vidare har vi två system med 25 andelar och dessa kan vid behov lämnas in (max!) två gånger pga hög efterfrågan. Som vanligt tar vi gärna emot förslag vad gäller allt som rör bolagsspelen.

De bolag som är öppnade inför lördag är...

Sharps Lilla - För 40 kronor är du med i det lilla bolaget som likväl försöker tampas om lite större pengar. Spelläggare till helgen är AmaerildeRimfrost!

Sharps.se Snackisar - För 102 kronor säkrar du en del i det populära bolaget som baseras på alla idéer, drag och spikförslag som vi gemensamt jobbar fram här på forumet. Som vanligt är det Viking90 som sköter om detta system på ett galant sätt!

Gotlands Godingar - För 150 kronor (endast 12 andelar) är man med på systemet som Gotland är skapare till. Mannen som var en av två (få?) som låg bakom succéraden som gav 2,44 miljoner kronor för mindre än två veckor sen.

Sharps Stora - För 306 kronor tar man och säkrar upp sig på en unik plats där det endast finns 12 andelar lediga från start. Spelläggare med största sannolikhet "Skägget" aka lenninen här på forumet. Mannen som la grunden i miljonsystemet.

Dahles Drag - För 500 kronor passar det här systemet extra bra för den som vill ha ett slagkraftigt system men ändå ha en stor andel själv. Säljs endast i tolv andelar och det är spikgurun Dahle som är kemisten som skall hitta trollformeln till miljonerna här!

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/XC7M-4G29-71499

Välj själv vilket system som passar dig bäst! Men vill du vara säker på att ha en plats så skynda dig för vi vet inte när det tar slut på andelar. Vid frågor så tveka inte att höra av er. Antingen via PM eller här i tråden! Nu tar vi hem storkovan tillsammans här på Sharps!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+3)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 17:10   #14
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Halmstad
Inlägg: 19
Sharp$: 972
Standard

Mest som kuriosa då jag inte är konspiratoriskt lagd..
Noterar att Disco Volante har 1.624.000 på kontot, ett andrapris skulle ta den till 1.699.000. Det hade varit snyggt o få in en start till på Valla 19/1 innan finalerna 2/2 med den summan på kontot.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1), _Edge_ (+1), eveton (+10), 777 (+4), Trinity (+2)
Wenkatesch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 18:08   #15
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wenkatesch Visa inlägg
Mest som kuriosa då jag inte är konspiratoriskt lagd..
Noterar att Disco Volante har 1.624.000 på kontot, ett andrapris skulle ta den till 1.699.000. Det hade varit snyggt o få in en start till på Valla 19/1 innan finalerna 2/2 med den summan på kontot.
Bra spaning!

Det där är fakta som definitivt inte ska förkastas. Varje tränare (och ägare) har som mål att matcha sin häst på mest vinstgivande sätt. Även om en seger alltid är en vinst, så kan en utebliven seger betyda extra vinst i pengar i efterföljande starter. En "hedersam förlust" kan ge fördel mot kommande motstånd (tänk hockey-VM) om man redan är klar för final. Samtidigt tar man självklart en risk eftersom hästen kan få ett svårare lopp pga spårlott, tappa form eller drabbas av sjukdom/skada till nästa gång.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 18:59   #16
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Norrbotten
Inlägg: 141
Sharp$: 1368
Standard

Första Tankarna om omgången

Banförhållanden på Lördag??
Prognos regn under Fredagen fryser på under natten mot Lördag håller sig på minussidan under Lördags eftermiddagen och kvällen.

Avd1: Perfect Dynamite SoS? Motbud It´s Showtime Zaz

Avd2: Vanessa B.F, Ile Saint Louise, Ginny Weasly,Isolde,Benita öppet sto lopp

Avd3:Två hästars ta ställning eller strecka bägge och gå vidare??

Avd4: Kallblodslopp kort distans och volt läge för skräll?
Björs Viking Kontio och bara 1 årsseger 2018 ?, Hugo Bäck norsk gäst med springspår, Husnäs Elving spring och toppkusk, Bellfaks kapabel , Vertigo Knekten med Uffe,

Avd5: Öppet men klar första häst Cesar F.C, Wrongdoer mött bättre hästar, Pas Pale, Pastorn, Bottnas Explosive, Highsurprise Laday,


Avd6: Disco Volante SoS vid eventuella problem med banunderlag, Magnifik Brodde, Erik Sting, Weekend Fun, Nobel Amok,

Avd7: Många med chans men de som måste med är Crackajack, Buzzer Beater, Scarpetta,Global Undicided

Nu får vi se vad tiden fram till start ger
NORTHLAD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-04, 09:10   #17
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 728
Sharp$: 37596
Standard

Bengt Adielsson frågar sig om Lionel också ska köras preparé med eftersom den ska ner till Prix d'Amrique. Mycket relevant, men något svar lär vi inte få på förhand. Det låter dock på kusken som att han ska köra för vinst. Hoppas det. Då är han nog en spik hos mig.

Senast redigerad av Shooter den 2019-01-04 klockan 09:15.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-04, 10:36   #18
 
dirteehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne
Inlägg: 457
Sharp$: 216
Standard

Någon som vet vad de gröna respektive röda punkterna i atg tillsammans systemen betyder?
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-04, 10:37   #19
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dirteeh Visa inlägg
Någon som vet vad de gröna respektive röda punkterna i atg tillsammans systemen betyder?
Grönt visar att de blev vinst den omgången och rött ingen vinst.

Senaste omgången är till höger.


viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-04, 15:34   #20
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Sharps travsatsning flyter på med våra travexperter.

Glöm inte att plocka en andel innan de tar slut! Rätt hårt tryck på vissa andelar och vi kan avslöja att det börjar ta slut så smått och väntar man till imorgon är risken att det är slutsålt.

Dahles Drag - 500 kronor - Endast fyra andelar lediga!

Sharps Stora - 306 kronor - Endast fyra andelar lediga! Här finns en början på rad uppe.

Gotlands Godingar - 150 kronor - Fem av tolv andelar sålda i nuläget.

Sharps.se Snackisar - 102 kronor - Hälften av andelarna är sålda för ett system!

Sharps Lilla - 40 kronor - Här finns det fortfarande gott om andelar kvar och det är undertecknad som lägger detta, så kanske beror på det Annars så finns en mycket preliminär början på rad uppe här.

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/8T6B-84N4-71499 <--- Här finns länken för att gå med i laget ifall ni nu missat det!


Köpstopp på lördag klockan 15.00 eller 16.00 på andelarna ovan, men risken är att det är slutsålt vid den tidpunkten!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-04, 15:38   #21
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Lionel blev tvåa i VM i oktober. Tränades för Pd'A vid andraplatsen på Bjerke och såg riktigt fin ut vid vinsten senast. Denna världsstjärna blir inte favorit eftersom han ägs och körs av en norsking och då streckar det svenska kollektivet hellre en 8-åring med betydligt mindre meriter. Om tre veckor möter Lionel Bold Eagle, Propulsion, Readly Express...... Han har tidigare visat, att han tillhör deras klass. En självklar spik på V75.

Min andra spik blir Disco Volante. Rätt spår. Rätt distans. Tyvärr rätt streckad. Hästen måste ha fäste, säger Tarzan. Då får han väl för h-e sätta brodd i skorna!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-04, 16:12   #22
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Bengt Adielsson frågar sig om Lionel också ska köras preparé med eftersom den ska ner till Prix d'Amrique. Mycket relevant, men något svar lär vi inte få på förhand. Det låter dock på kusken som att han ska köra för vinst. Hoppas det. Då är han nog en spik hos mig.
Eller fråga tränare Redén om hästen är förkyld

Otroligt att inte denna världsstjärna är favorit och "Järvsöfaks" streckad.
Shooter - vi spikar
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-04, 16:12   #23
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

V75
Inlämnat: 2019-01-04, 17:10
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 16:20
Kostnad: 80,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9 It's Showtime Zaz (1, 3)
2: 6, 10, 14, 15 (1, 4)
3: 7 Lionel N.O. (4, 5)
4: 8 Vertigo Knekten (15, 3)
5: 8 Wrongdoer (3, 11)
6: 1, 2, 3, 4, 6 (9, 10)
7: 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11 (12, 8)
BOOST nr: %1

1x4x1x1x1x5x8 = 160 rader.
160 x 1 x 0,50 kr = 80,00 kr.
BOOST: 0,00 kr
Totalt: 80,00 kr.
Rättningskod: KMJ QHK VGG
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-04, 17:10   #24
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 663
Sharp$: 50022
Standard

Jens Sjödén till Bergsåkers V75 på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10), hammering (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-04, 17:37   #25
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Lionel blev tvåa i VM i oktober. Tränades för Pd'A vid andraplatsen på Bjerke och såg riktigt fin ut vid vinsten senast. Denna världsstjärna blir inte favorit eftersom han ägs och körs av en norsking och då streckar det svenska kollektivet hellre en 8-åring med betydligt mindre meriter. Om tre veckor möter Lionel Bold Eagle, Propulsion, Readly Express...... Han har tidigare visat, att han tillhör deras klass. En självklar spik på V75.

Min andra spik blir Disco Volante. Rätt spår. Rätt distans. Tyvärr rätt streckad. Hästen måste ha fäste, säger Tarzan. Då får han väl för h-e sätta brodd i skorna!
Jag får ta och skriva under på det där, Lionel är ju både bästa hästen och troliga ledaren. Jag gillar ju verkligen Zenit men han kan ju inte öppna! Obegripligt att de gått och gjort fel häst till favorit här. Men det har nog att göra med nationalitet och okänd kusk+får man säga att folk inte har koll på startsnabbhet och bara räknar med att Zenit ska lyckas vara före med det bättre spåret.

Allt kan ju hända, men Göran är ju rätt tydlig i intervjuerna om att det är framåt som gäller så det verkar ju inte vara en regelrätt preparé i sikte. Och det är en ärlig kille det där (om jag inte tappat känslan helt för att få någorlunda rätt intryck om folk).

Disco är jag lite mer inne på att steka när han nu blir så väldigt stor favorit...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-04, 19:35   #26
 
Trazans avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 63
Sharp$: 2550
Standard

Hemmabana imorgon! Har varit plusgrader här hela dagen och det ska fortsätta så på förmiddagen imorgon. Banan kan alltså bli riktigt besvärlig.

Morgondagens spikar:
Lionel - Skulle gissa på att han blir favorit innan V75 drar men det känns som en given spik ändå. Speciellt med tanke på strykningen av Spitcam Jubb. Lionel kanske därmed får lite ”draghjälp” av Nimbus CD i starten och chansen till spets ökar ytterligare.
Global Undecided - Nurmos stallform är inte helt stabil men han var väldigt uppåt på Global Undecided sist och han levererade verkligen. Perfekt inmatchad dessutom!

Några spelvärda kantbollar i övriga lopp:
Zorro Swing
Amiral Weah
Husnäs Elving
Wrongdoer
Weekend Fun
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+5), Torstens (+5), tosjodin (+10)
Trazan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-04, 20:54   #27
 
Misärs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 358
Sharp$: 5616

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Tycker mig ha hittat ett spelvärde hos Svenska spel i morgon.

Perfect Dynamite vs Zorro Swing 2.30
Rankar Zorro som bättre häst, gick fint senast, svårare emot nu men ska inte ha problem att gå bakiffrån. Perfect Dynamite verkar (enligt intervju) vilja till ledning till varje pris men jag tror inte den tar sig förbi Lexington Hall och riskerar dödens, då kan Zorro klippa förbi på upploppet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ceezy (+5)
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-04, 21:49   #28
 
Reg.datum: maj 2018
Inlägg: 1 221
Sharp$: 3451
Standard

Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 16:20
Kostnad: 90,00 kr
1: 9IT'S SHOWTIME ZAZ(1,3)
2: 6,10,14,15(4,1)
3: 7LIONEL N.O.(4,5)
4: 3,6,7,8,9(15,11)
5: 3,6,8(11,5)
6: 3WEEKEND FUN(1,6)
7: 2,7(10,3)
1x4x1x5x3x1x2 = 120 rader.
120 x 1 x 0,50 kr = 60,00 kr.
BOOST: 30,00 kr
Totalt: 90,00 kr.
8582 B3EF 5106 2319
Vadet gäller startnummer
Rättningskod: BMB SKF SDJ
vargen77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 01:20   #29
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Lördagens stänkare får bli 5 Special Major i V75:7, mycket på att det är voltstart, att det är tveksamt var favoriten hamnar från sitt andraspår. I den bästa av världar susar Djuse till spets, släpper till Bergharn och får lucka in på upploppet. Form är det i alla fall och 8% är spelbart.

Senast redigerad av Stankarn den 2019-01-05 klockan 01:29.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 01:40   #30
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22762
Standard

Bästa spiken
V75-1) nr.9 It's Showtime Zaz, bästa hästen, möter lite enklare än sist, kommer gå med halvstängt huvudlag, avslutade rätt så bra sist med tanke på att den gick med punktering.
Ser ut som att det blir körning från början och det kan bli sega ben till slut på de där framme.
Avslutar den som på Sundbyholm näst sist, då blir det inte hårt i mål.
De flesta garderar i första men här provar vi koppla greppet på omgången. Streckad till 24%
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 01:56   #31
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22762
Standard

Dagens drag
V75-4) nr.14 Vestpol Gladiator, älskar kort distans och van att gå från tillägg. Hamnar den någorlunda rätt på det så kan det bli en fin rensare till 3%. Bortglömd
V75-7) nr.6 Scarpetta i sista, bra chans att hitta vettigt slagläge från springspår. Avslutar oftast bra och med lite flyt och draghjälp in mot upploppet blir jag inte förvånad om Scarpetta sätter nosen först på mållinjen. 3%
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)

Senast redigerad av Dahle den 2019-01-05 klockan 01:58.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 07:12   #32
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 354
Sharp$: 1034
Standard

Tror definitivt att Zorro kan utmana i första och showtime zaz kan lägga ner showen, vet inte vad ni yrrar om.. Att showtime kan vinna visst, men bara dem som har en önskan att åka ut på första loppet bör spika hästen. Någon som kan skrälla är Sir Francis lopp 5 med Uffe för övrigt.
Ceezy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 07:47   #33
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 29
Sharp$: 1332
Standard

Lionel tycker jag är dagens bästa spik. Toppchans att ta sig förbi Zenit från start och då är det över. Lär bli streckfavorit till slut men bara knapp sådan.
Andraspiken tål att tänkas på. Perfect D hamnade olla till det första 500 senast. Fast sedan till början av upploppet. Såg oerhört formstark ut men tyvärr lär spets vara upptaget. Tror det varit slut annars. Yrr är nästa solklara A-häst. Trivdes inte på banan senast men varit oerhört fin innan. Tror jag sitter i spets innan 500 meter. Favoriten hamnade sit från andraspår bakom bilen senast och lär väl inte starta snabbare från det här läget. Är han verkligen 20-30 meter bättre än Berghs?
Borelia är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 07:59   #34
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Norrbotten
Inlägg: 141
Sharp$: 1368
Standard

Om Banan skulle bli som senast V75 kördes på Bergsåker bör man vara medveten om:

Hästar som funkar/gynnas av sådant banunderlag är

Avd1: Overtimeosåfin, Mrs Lindy,

Avd2: Omaha Zenz, Sundholms Fatima, Jazza Håleryd,

Avd3: Zenit Brick, Beu Mec, West Wing, Augustus F, Francais Du Gull,

Avd4: Björs Viking, Vertigo Knekten, Moses,

Avd5: Pastorn, Azrael,

Avd6: Weekend Fun, Magnifik Brodde, Erik Sting, Above All Ås, Hagentoy, Jeepster,

Avd7: Vincent Chase, Yrr, Scarpetta, Caraway


Hästar som Missgynnas av eventuell Något tung bana

Vanessa F.B, O M Annie Marje, Nimbus CD, Cesar F.C, Pas Pale, Disco Volante, Global Undiceded, Special Major,

Helt ovetenskaplig undersökning bygger på tidigare starter samt komentarer och egna iakttagelser.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+3), Cikoran (+5), Torstens (+5), asgaya3141 (+5)
NORTHLAD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 08:13   #35
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 5
Sharp$: 288
Standard

Dagens bästa skrällbud tror jag är Super zantos. Kolla loppet sist när han snodde ledningen hur enkelt som helst och var nära att hålla undan. 2% eller nåt sånt just nu! FYND!
donfoh161 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 08:14   #36
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 5
Sharp$: 288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Bengt Adielsson frågar sig om Lionel också ska köras preparé med eftersom den ska ner till Prix d'Amrique. Mycket relevant, men något svar lär vi inte få på förhand. Det låter dock på kusken som att han ska köra för vinst. Hoppas det. Då är han nog en spik hos mig.
1. proppen var sjuk
2. vi har visst fått svar - göran går för seger med lionel
donfoh161 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 08:27   #37
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Glöm inte bort 10 Azrael. Thomas Lönns andra häst i loppet. Är bra på distansen. Och körs av Jorma nu. Tror att nån Bollnäs häst vinner detta? 8 Wrongdoer är möjlig men jobbigt spår. Den enda icke Bollnäs häst som har bäst chans tror jag 11 Bottnas Exsplosive har. Lås på Lönns hästar eller 3,8,10,11.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 08:38   #38
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Glöm inte bort 10 Azrael. Thomas Lönns andra häst i loppet. Är bra på distansen. Och körs av Jorma nu. Tror att nån Bollnäs häst vinner detta? 8 Wrongdoer är möjlig men jobbigt spår. Den enda icke Bollnäs häst som har bäst chans tror jag 11 Bottnas Exsplosive har. Lås på Lönns hästar eller 3,8,10,11.
Kom nyss fram till 3, 8 och 10.
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 08:48   #39
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Vincent chase i sista avdelningen ska man se upp med.
Ska man fälla Lionel så kanske digital ink kan vara nåt till 1-2%?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tosjodin (+10)
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 08:51   #40
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Andelarna via vårt ombudslag är populära och de börjar redan ta slut. Långt innan start av V75. Så här kommer en liten påminnelse till er som är ute i sista sekunden att det är dags att knipa en andel ifall man ska med på tåget.

Och för den som mot all förmodan missat vårt ombudslag hittar ni det här på följande länk!

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/PW34-H36T-71499


Dahles Drag - 500 kronor - Unikt system med tolv andelar. Endast en andel kvar! Snabba ryck alltså! Spelläggare: Dahle

Sharps Stora - 306 kronor - Unikt system med tolv andelar. SLUTSÅLT Spelläggare: lenninen

Gotlands Godingar - 150 kronor - Unikt system med tolv andelar. Endast två andelar lediga. Spelläggare: Gotland

Sharps.se Snackisar - 102 kronor - Systemet lämnas in max två gånger. 25 andelar och första systemet är slutsålt. Spelläggare: viking90

Sharps Lilla - 40 kronor - Flera andelar kvar. Systemet lämnas in max två gånger och har 25 andelar. Spelläggare: AmaerildeRimfrost

För er som vill ha en andel för mer än 40 kronor är det snabba ryck alltså och för er andra som nöjer sig med två gamla selmor så hinner ni både inom apoteket och systembolaget innan det börjar bli stressigt för att andelarna håller på att ta slut!

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2019-01-05 klockan 08:52.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 09:03   #41
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

I avd 3 tar jag

4 Zenit Brick/Örjan K
och
7 Lionel N.O./Göran Antonsen

Lionel är väl bästa hästen men Zenit Brick har bästa kusken.
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 09:29   #42
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

11 Hallsta Vinnex kan ju vara en rolig skräll? Vann ju sist på V75 och nu hemmabana. Tycker inte det gör något med tillägg på kort när det gäller kallblod som för varmblod. Endast 5 %
Annars tror jag mycket på 7 Husnäs Elving här som är ensam på springspår nu.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-01-05 klockan 09:34.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 09:32   #43
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6127
Standard

Och så ströks Cesar precis när jag landat i spik på den. Är då inne på att spika 6 eller 8 i stället Sonja båda gynnas av strykningen.
I övrigt:
Tror att Lionel är stenklar.
Tror att Ginny Weasley är nästan lika klar.
Tycker Magnifik Brodde är klar förstahäst men vågar nog inte spika. Har respekt för Nobel Amok som väl Bergh nämnde som Elitloppshäst för några år sedan?
Tycker Scarpetta är konstigt bortglömd. Även Special Major i samma lopp är spelvärd.
Jansson på 1% bland kallbloden
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 09:52   #44
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Norrbotten
Inlägg: 141
Sharp$: 1368
Standard

Strykningen av Cesar innebär att de som spikat nu sitter med spik på Bottnas den är nu väldigt överstreckad.
Har bara vunnit 1 gång och verkar älska att bli 2:a här finns det streckfynd att hitta!
Wrongdoer 9% Azarel 2%
NORTHLAD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 09:55   #45
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 93
Sharp$: 1594
Standard

Rätta mig gärna om jag har fel, men luktar det inte våldsam körning i alla fall inledningsvis i avdelning 6? Disco Volante ska försöka att hålla upp innerspåret, men även försöka undvika galopp. Skoglund tror på bra chans om han kommer till ledningen med Weekend Fun, så det är klart att han laddar iväg. Samu Sundqvist säger att ska köra "offensivt" och även "aggressivt" med Magnifik Brodde, och den hästen är ju ingen Ålandsfärja ut. Så om jag läser det rätt så kan D.V. först få en tryckare av W.F.. Och lyckas D.V. hålla upp så låter det som att M.B. kommer i en andra våg och trycker till...Och skulle W.F. ta sig till spets så finns det ingen anledning för Skoglund att släppa, och då kan det bli duell mellan Skoglund och Sundquist. Enda abret är ju om Magnifik Brodde lyckas bomba till spets direkt.

Jag undrar om inte Bergharn ställer dom över upploppet när det börjar bli tunga ben. Hästen har ju form, och nog tusan borde han kunna komma ned vettigt inledningsvis. 9% just nu är frestande som chansspik.
Metatrone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 09:57   #46
 
Joke747s avatar
 
Reg.datum: nov 2018
Ort: Mark
Inlägg: 197
Sharp$: 517
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NORTHLAD Visa inlägg
Strykningen av Cesar innebär att de som spikat nu sitter med spik på Bottnas den är nu väldigt överstreckad.
Har bara vunnit 1 gång och verkar älska att bli 2:a här finns det streckfynd att hitta!
Wrongdoer 9% Azarel 2%
Tror Pastorn tar det nu
Joke747 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 10:02   #47
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 728
Sharp$: 37596
Standard

Cesar var den av mina tre nämnda spikbud som jag varit mest osäker på. Lionel och Disco tror jag fortsatt mycket på, men nu får jag läsa på ytterligare om femte loppet och se vad jag ska hitta för ersättare som singelstreck. Möjligt att det inte blir i det loppet.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 10:03   #48
 
Misärs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 358
Sharp$: 5616

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Spikarna
Disco Volante - det mesta talar i mina ögon för spets och slut från fina spår 1 på Bergsåker. Andrahäst för mig är Weekend Fun, besitter enligt mig inte samma hårdhet som Disco. I min bok samlar Disco tillräckligt många poäng för att bli min ena spik.

Bellfaks - det ska erkännas, Cesar F.C var min tilltänkta spik. Nu får Bellfaks fylla skorna. Plus att Hugo Bäck blev struken. Spår 15 är inte tilltalande men faktum är att det vunnits en del härifrån på Bergsåker. Står bra inne, fin form, bra kusk.

Värde

Sir Francis Bacon - efter att Cesar F.C blivit struken är faktiskt Sir Francis Bacon min förstahäst (22.00 vinnarspel och drygt 4.5 på plats hos Unibet är givna värdespel i min bok). Spår 12 har varit ett fint skrällspår historiskt på Bergsåker. Ulf Ohlsson sitter upp, har hastigheten för att plocka många på upploppet.

Zorro Swing 8% på strecken är för lågt tycker jag. Zorro har kapacitet och kan fälla många på upploppet. Har formen, fint intryck sist. Tror det kan bli lite körning i loppet mellan Lexington Hall och Perfect Dynamite, sedan vill nog It's Showtime Zaz avancera i fältet, perfekt rygg för Zorro att smyga i.

Storskrällen

M.C.C Orlando
- jag nämnde spår 12 som ett fint skrällspår tidigare, gick bra i senaste starten, får han loppet så visst finns chansen där och skulle jag sitta med 6 rätt inför sista så slickar jag mig om munnen att sitta med Orlando till dryga 1%...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tosjodin (+10)

Senast redigerad av Misär den 2019-01-05 klockan 10:06.
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 10:05   #49
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Cesar ströks precis när jag lämnat in bolagssystemet. Då blir det Bottnas Explosive för dubbel utdelning.

1) 1,3,7,9,10,11 r2-12 (1 och 3 kör för ledningen. 7 har härdats i tuff v75-konkurrens. 9 är favorit från bakspår. 10 håller stallet högt. 11 var riktigt bra på juldagen och är ännu bättre nu till 9 %)

2) 14,15 r10-6 (låset rundar det här gänget)

3) 7 r4-5 (Lionel är en världsstjärna, som jag motiverat i två tidigare inlägg)

4) 3,4,7,8,9,11,15 r14-1 (favoriten 15 är bäst men struligast. Garderas)

5) alla r3-11

6) 1 r3-9 (jag räknar med att storfavoriten 1 får fäste idag och därmed SoS)

7) 2,7,10 r3-6 (dessa tre höjer sig över mängden)

Kostar 1512:-. Lycka till med era system!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 10:17   #50
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Att 9 Order by Box endast är streckad på 1 % måste vara ett skämt?? Gjorde det bra sist mot Walle West och Googi. Mest pengar på kontot. Hemmahäst och kan få en fin smygresa här. Säger inte att den vinner men till 1% måste jag ha med den. Öppet lopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+5)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 10:34   #51
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Disco är ju ruggigt startsnabb och Weekend Fun och Magnifik Brodde. Kan ju bli tokkörning och i rygg sitter även startsnabbe Erik Sting på Disco. Med lite tur och lucka så kan det gå.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 10:44   #52
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Norrbotten
Inlägg: 141
Sharp$: 1368
Standard

Nordisloppet är i mina ögon ett sparlopp heltäckt på 4.

15 Bellfaks kapabel,Läge för att öppna bra, galopprisk finns, svårt att runda hela gäng på kort distans vid något tung bana klarar av det men ej gynnad.

7 Husnäs Elving Bra läge ensamt springspår öppnar bra spetsbud, kuskförstärkt, går bäst i spets, likvärdig med 8 vid tidigare möten, Något tung bana funkar ok

8 Vertigo Knekten Bra kapacitet, starkast av alla i loppet, bästa kallblodspiloten, gynnad av något tung bana, läget inte bra får försöka att ta sig ut så snabbt som möjligt.

3 Björs Viking Bra spår, gynnad av något tung bana, Precis kommit igång igen enligt tränaren efter ett problemfyllt år 2018, ok Kallblodskusk, rätt distans, kan komma till spets,


På första reservrutan 14 kapacitet finns vilja att vinna verkar det dock sämre med.


Övriga tror jag får svårt 11 isbanehäst, 1 Mycket osäker felat från innerspåret flera gånger, 9 nöjd med 4-5 plats står hårt inne och brukar inte räcka dock uppryckning sist.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+2)
NORTHLAD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 10:51   #53
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 728
Sharp$: 37596
Standard

Det lutar lite åt att Ginny Weasley får ersätta Cesar som singelstreck.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 11:21   #54
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Dagens V75-genomgång av Sharps travexperter finns nu som nyhet! Där ser ni också hur det reducerade systemet som vi lämnar in ser ut! Läs nyheten här!

https://www.sharps.se/nyheter/624-sh...gens-v75-5-1-a
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 11:26   #55
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det lutar lite åt att Ginny Weasley får ersätta Cesar som singelstreck.
Hamnade i samma dilemma efter strykningen av Cesar.

Lionel har känts given hela tiden. Ginny har jag haft som u-häst, men överväger att uppgradera till spik. Nu står det mellan den eller Perfect Dynamite... Eller så kör jag en tokspik i sista på 11 Vincent Chase som är tidig i mitt system, men jag hamnar alltid fel på ÖK!
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 11:29   #56
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 728
Sharp$: 37596
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Hamnade i samma dilemma efter strykningen av Cesar.

Lionel har känts given hela tiden. Ginny har jag haft som u-häst, men överväger att uppgradera till spik. Nu står det mellan den eller Perfect Dynamite... Eller så kör jag en tokspik i sista på 11 Vincent Chase som är tidig i mitt system, men jag hamnar alltid fel på ÖK!
Vincent har jag varit i valet och kvalet gällande, men jag står nog över. Hästen har form, men vinner inte särskilt ofta och så bakspåret mot en massa bra pållar.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 11:31   #57
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 5
Standard

Hård isig bana under gruset,, Kommer krävas hakar! På banan nu.. Nollgradigt mulet ingen vind..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ms (+25)
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 11:32   #58
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Avd 2, stoloppet.

Spikar 15 Ile Saint Louis. I år - nej, förra året tjänade hon 873k på 15 lopp. Har bästa rekordet över distansen - 12,7.

14 Ginny Weasly - 14,4 medel volt. Vann bara ett lopp (av 10) förra året,sprang in 124k.

Övriga startande är inte särskilt lätt att tro på heller.

Tillägg:
Tittat närmare på loppet, 10 Vanessa F.B.? 11 Jazza Håleryd?

Senast redigerad av 777 den 2019-01-05 klockan 11:38.
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 11:35   #59
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 2132
Standard

Någon som har hört om hur vädret påverkar banan idag?

Edit. Tack hammering

Senast redigerad av ms den 2019-01-05 klockan 11:37.
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 11:42   #60
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Disco kommer inte få det fäste han behöver. Rikard och Samu är två friskusar som inte räds att gasa. Bergarn brukar ha påställt på ”hemmaplan”. Nobel Amok är dagens bästa spik. Sen fortsätter Robert och sätter dit Yrr i sista också. Såg ni inte när den vann senast på Bergsåker? Såg ut att äga banan, märkligt lite streckad nu. Lionel är som tidigare sagts en världsstjärna och springer åttor runt det här gänget!

Tre bra spikar, sen är det bara att måla så långt plånboken räcker!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 11:44   #61
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 728
Sharp$: 37596
Standard

Bra bana säger de. Björn Karlsson ska köra sina hästar sommarskodd har han sagt, men förmodligen behövs brodd bak skulle jag tro. Vi får se vad det lider. Även Pihlström säger att banan är fantastiskt fin.

Senast redigerad av Shooter den 2019-01-05 klockan 11:46.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 11:47   #62
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donfoh161 Visa inlägg
Dagens bästa skrällbud tror jag är Super zantos. Kolla loppet sist när han snodde ledningen hur enkelt som helst och var nära att hålla undan. 2% eller nåt sånt just nu! FYND!
Ska köras snällt och backa ner i kön och köras för pengar. Enligt tränare ska de satsa på nästa lopp. Inte allt, men låter ju inte värst het o över 1640 o spår 8.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 11:56   #63
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Tre timmar kvar att köpa andelar i våra system hos ombudslaget!

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/JX5B-CCK9-71499

Finns lediga andelar i Sharps Lilla för 40 kronor och i Sharps.se Snackisar som kostar 102 kronor. Här säljs de i max två inlämnade system så att det finns plats för alla som vill vara med. Det senare är dock redan inne på vända två medan det lilla närmar sig. Senast i onsdags tog alla(!) andelar slut så det gäller att bege sig till "möllan" för att vara den första som använder kvarnen likt mjölnaren.

Helt slutsålt i våra tre unika system redan - som brukligt! Nedräkningen har börjat!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 12:14   #64
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Misär Visa inlägg
Spikarna
Disco Volante - det mesta talar i mina ögon för spets och slut från fina spår 1 på Bergsåker. Andrahäst för mig är Weekend Fun, besitter enligt mig inte samma hårdhet som Disco. I min bok samlar Disco tillräckligt många poäng för att bli min ena spik.

Bellfaks - det ska erkännas, Cesar F.C var min tilltänkta spik. Nu får Bellfaks fylla skorna. Plus att Hugo Bäck blev struken. Spår 15 är inte tilltalande men faktum är att det vunnits en del härifrån på Bergsåker. Står bra inne, fin form, bra kusk.

Värde

Sir Francis Bacon - efter att Cesar F.C blivit struken är faktiskt Sir Francis Bacon min förstahäst (22.00 vinnarspel och drygt 4.5 på plats hos Unibet är givna värdespel i min bok). Spår 12 har varit ett fint skrällspår historiskt på Bergsåker. Ulf Ohlsson sitter upp, har hastigheten för att plocka många på upploppet.

Zorro Swing 8% på strecken är för lågt tycker jag. Zorro har kapacitet och kan fälla många på upploppet. Har formen, fint intryck sist. Tror det kan bli lite körning i loppet mellan Lexington Hall och Perfect Dynamite, sedan vill nog It's Showtime Zaz avancera i fältet, perfekt rygg för Zorro att smyga i.

Storskrällen

M.C.C Orlando
- jag nämnde spår 12 som ett fint skrällspår tidigare, gick bra i senaste starten, får han loppet så visst finns chansen där och skulle jag sitta med 6 rätt inför sista så slickar jag mig om munnen att sitta med Orlando till dryga 1%...

Värt att nämna om Sir Frances Bacon är att han har 0 vinster från bakspår!
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 12:21   #65
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Hela 12% på Wrongdoer är något av det konstigaste idag. Har mäktat med 2 segrar på 21 starter (med bättre körande sonen Eriksson). Peter har inte varit i närheten V75-seger sen freden i Brömsebro tror jag (nåja en kallblodsvinst 2017 hängde han dit om jag minns rätt). Och enligt intervjun har han gett upp loppet på förhand även om han inte verkar förstå det själv.

– Spurtade bra senast och det är fortsatt
allt väl och bra form. Det är synd på läget
som är svårt men om det bara stämmer är
vi med långt framme. Han får gå till slut,
jag är inte så sugen på att köra fram, det
är ju lång distans
, säger Peter Eriksson.



Själv har jag bestämt mig för spik på Pastorn! Form, stam, tränare, kusk, läge alla dessa mätare är i topp eller närapå så det är bara att slå till för 16% i ett öppet lopp!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 12:32   #66
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8041
Standard

Banchefen säger att det kommer troligen behövas fäste bak. Med andra ord brodd antar jag. Innebär att Disco ev behöver brodd, vilket i så fall inte är någon fördel, de har oxå uttatalat sig om vad hästen behöver för bana, men jag har svårt att jämföra det melander säger och banchefen säger om det innebär att banan blir bra för Disco Volante.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 12:42   #67
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 5
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammering Visa inlägg
Hård isig bana under gruset,, Kommer krävas hakar! På banan nu.. Nollgradigt mulet ingen vind..
Backegöbben i bakvarv,, såg pampig och fin ut,, Torpa olea i bakvarv pigg stil.. Jätterysare,, Bilprov strax
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 12:44   #68
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 5
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammering Visa inlägg
Backegöbben i bakvarv,, såg pampig och fin ut,, Torpa olea i bakvarv pigg stil.. Jätterysare,, Bilprov strax
Tinas odin, våffeprins ute, ser helt ok ut bägge två
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 12:45   #69
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

V4
Inlämnat: 2019-01-05, 13:44
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 14:45
Kostnad: 280,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 6, 7, 9 (1, 3)
2: 3, 8 (2, 1)
3: 3 Flaga (10, 7)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 (5, 9)

5x2x1x14 = 140 rader.
140 x 1 x 2,00 kr = 280,00 kr.
Totalt: 280,00 kr.
Rättningskod: LCC XHJ VKR

Dags för flaga att sätta nosen först !
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 12:48   #70
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 5
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammering Visa inlägg
Tinas odin, våffeprins ute, ser helt ok ut bägge två
G,G igor togs lungt bakom bil ... Bara fille kördes för fullt ser bra ut
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 12:53   #71
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22762
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Hela 12% på Wrongdoer är något av det konstigaste idag. Har mäktat med 2 segrar på 21 starter (med bättre körande sonen Eriksson). Peter har inte varit i närheten V75-seger sen freden i Brömsebro tror jag (nåja en kallblodsvinst 2017 hängde han dit om jag minns rätt). Och enligt intervjun har han gett upp loppet på förhand även om han inte verkar förstå det själv.

– Spurtade bra senast och det är fortsatt
allt väl och bra form. Det är synd på läget
som är svårt men om det bara stämmer är
vi med långt framme. Han får gå till slut,
jag är inte så sugen på att köra fram, det
är ju lång distans
, säger Peter Eriksson.



Själv har jag bestämt mig för spik på Pastorn! Form, stam, tränare, kusk, läge alla dessa mätare är i topp eller närapå så det är bara att slå till för 16% i ett öppet lopp!
Stekel
Var den intervjun gjord innan trean blev struken eller?
Då kanske PE omvärderar sin chans och kör annorlunda.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:03   #72
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 2132
Standard

Någon vänlig själ som kan posta Spelvärdets spikar? Belönas med enorma mängder Sharps och god karma.
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:04   #73
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 5
Sharp$: 288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Ska köras snällt och backa ner i kön och köras för pengar. Enligt tränare ska de satsa på nästa lopp. Inte allt, men låter ju inte värst het o över 1640 o spår 8.
ja läste det jag med, får kanske tänka om. men sådär har kuskar/tränare sagt förut och sen bara blåst alla runtom. går inte att lita på!
donfoh161 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:05   #74
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ms Visa inlägg
Någon vänlig själ som kan posta Spelvärdets spikar? Belönas med enorma mängder Sharps och god karma.
Its Show Time Zaz
Global Undecided
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ms (+200)
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:06   #75
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 5
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammering Visa inlägg
G,G igor togs lungt bakom bil ... Bara fille kördes för fullt ser bra ut
Gola river och Snyggosåfin på banan,, Gola bäst intryck
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:10   #76
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22762
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
V4
Inlämnat: 2019-01-05, 13:44
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 14:45
Kostnad: 280,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 6, 7, 9 (1, 3)
2: 3, 8 (2, 1)
3: 3 Flaga (10, 7)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 (5, 9)

5x2x1x14 = 140 rader.
140 x 1 x 2,00 kr = 280,00 kr.
Totalt: 280,00 kr.
Rättningskod: LCC XHJ VKR

Dags för flaga att sätta nosen först !
Körde en V4 jag med. Tog inte ens med Flaga på 3 streck. Får se om det var rätt beslut. Låste på de 2 norska (7,10) och Jorma (4)
Spikar Sahara Sun i sista.
Lycka till kompis
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:11   #77
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 2132
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Its Show Time Zaz
Global Undecided

Schyst, tack!
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:11   #78
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 5
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammering Visa inlägg
Gola river och Snyggosåfin på banan,, Gola bäst intryck
Janes Estell såg inte så löpsugen ut,, Faste vilje i rätvarv,, ser ok ut
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:14   #79
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 5
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammering Visa inlägg
Janes Estell såg inte så löpsugen ut,, Faste vilje i rätvarv,, ser ok ut
Vestpol Iver skutta runt i en knepig stil,, Hibo Prinsen nyklippt å fin,
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:14   #80
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Körde en V4 jag med. Tog inte ens med Flaga på 3 streck. Får se om det var rätt beslut. Låste på de 2 norska (7,10) och Jorma (4)
Spikar Sahara Sun i sista.
Lycka till kompis
Lycka till kompis ! Chansade med flaga, inte vunnit på 17 starter, tänkte det kan vara dags idag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+5)
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:14   #81
 
Misärs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 358
Sharp$: 5616

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

V4
3, 5, 6, 8, 9
12
6, 7
2, 5, 8, 14

LD
5, 6, 7, - 14
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:15   #82
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 5
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammering Visa inlägg
Vestpol Iver skutta runt i en knepig stil,, Hibo Prinsen nyklippt å fin,
Måste plussa på Faste Vilja, fint trav..
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:18   #83
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 5
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammering Visa inlägg
Måste plussa på Faste Vilja, fint trav..
Exclamation mark ser pampig ut,,
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:22   #84
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 5
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammering Visa inlägg
Exclamation mark ser pampig ut,,
Vestpol iver kördes runt i rätvarv i lite snabbare tempo,, såg bättre ut nu
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oinkk (+5)
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:22   #85
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Grym rapportering hammering!! Thumbs up
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:25   #86
 
Timotimos avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 440
Sharp$: 2779
Standard

Kruslina med Kontio kan de va nått i V4-3,lär var 20m bättre med ny kusk.
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:28   #87
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 728
Sharp$: 37596
Standard

Knallhård bana säger de på liven. Tror det var Örjan som hade sagt det.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:30   #88
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Oj vad det snackas om banans kvalitet som alltid när det är Bergsåker. Skönt att man sparade hjärncellerna till nästa helg.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:32   #89
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 728
Sharp$: 37596
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Oj vad det snackas om banans kvalitet som alltid när det är Bergsåker. Skönt att man sparade hjärncellerna till nästa helg.
Det blir så den här årstiden.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:34   #90
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

I avd 5 spikar jag 8 Wrongdoer just nu. Blev för många i avd 1, får se om jag bantar där fast tycker Wrongdoer verkar vara en duktig pojke. Roligt namn!
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:39   #91
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Stekel
Var den intervjun gjord innan trean blev struken eller?
Då kanske PE omvärderar sin chans och kör annorlunda.
Ja det var innan, men risken/chansen att han ändrat sig ser jag som mycket låg. Med tanke på vad han säger och vad han är för typ av kusk.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:39   #92
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 132
Sharp$: 272
Standard

Så här blev det:
1: 9 Våffelprinsen (5, 2)
2: 1, 2, 3, 5, 11, 12 (8, 10)
3: 4, 6, 7, 10 (3, 11)
4: 1, 2, 5, 9, 14 (7, 8)
Grovport är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:44   #93
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 728
Sharp$: 37596
Standard

V4
Inlämnat: 2019-01-05, 14:44
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 14:45
Kostnad: 70,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Backegubben (9, 2)
2: 2 Irrawaddy (3, 1)
3: 3, 4, 6, 7, 9, 10, 11 (1, 5)
4: 1, 2, 5, 9, 14 (7, 8)

1x1x7x5 = 35 rader.
35 x 1 x 2,00 kr = 70,00 kr.
Totalt: 70,00 kr.
Rättningskod: LKD NHJ VCT
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:45   #94
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det blir så den här årstiden.
Ja oftast men alltid på Bergsåker. Blir ju rena lottot att vara spelare när inte ens tränarna har en aning om hur hästarna ska hantera aktuellt banunderlag.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:45   #95
 
V75fahlles avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lomma
Inlägg: 2 286
Sharp$: 4911
Standard

V4
Inlämnat: 2019-01-05, 14:45
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 14:45
Kostnad: 1 260,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 5 (9, 7)
2: 1, 2, 3, 4, 8, 12 (10, 6)
3: 3, 6, 7, 9, 10 (4, 11)
4: 1, 5, 6, 7, 9, 13, 14 (2, 8)

3x6x5x7 = 630 rader.
630 x 1 x 2,00 kr = 1 260,00 kr.
Totalt: 1 260,00 kr.
Rättningskod: Får se om det går lika bra som igår kväll.
__________________
MVH V75fahlle
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:46   #96
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

fan, hann inte med V4.. kom till sista avdelningen och skulle ha åtta hästar, hux flux var de bakom bilen :( jaja...

1, 5 BACKEGUBBEN
2, 3 8
3, 10KOMNES OMER (NO)
4, 1 2 3 5
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:46   #97
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 5
Sharp$: 288
Standard

Garderar upp Disco Volante ordentligt idag. Tror inte han klarar av att leda runt om.
donfoh161 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:48   #98
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Det lät uppåt på Ökensolen senast, får bli en 500-ing vinnare och ett kompletterande tvillingspel på den i lopp 4.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:49   #99
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Inlämnat.

V75
Inlämnat: 2019-01-05, 14:44
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 16:20
Kostnad: 20,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 7, 9, 11 (10, 12)
2: 15 Ile Saint Louis (14, 10)
3: 4, 7 (5, 1)
4: 3, 15 (8, 7)
5: 8 Wrongdoer (11, 6)
6: 1 Disco Volante (6, 9)
7: 2, 7 (10, 3)
BOOST nr: %1

5x1x2x2x1x1x2 = 40 rader.
40 x 1 x 0,50 kr = 20,00 kr.
BOOST: 0,00 kr
Totalt: 20,00 kr.
Rättningskod: FKJ SHG VCZ

Kan det bli 4 rätt???

Lycka till alla. God fortsättning!
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:49   #100
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Grym duell sista 500 meterna där
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:55   #101
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Bergsåker - Lopp 1, 2640m Auto
Head to head - Odds 1,00 om ingen av hästarna är prisplacerade.:
2 Tinas Odin
5 Backegubben (1,65)

Bergsåker - Lopp 1, 2640m Auto
Head to head - Odds 1,00 om ingen av hästarna är prisplacerade.:
3 Sundbo Rymling
9 Våffelprinsen (1,45)

Totalodds: 2,39

Den här tackar vi för!

Härligt Svenska Spel börjat med trav! Dessutom fasta vinnarodds och liknande även i loppen utanför V75 idag!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
V75fahlle (+1), Bowery (+1), Dahle (+2), Frasse77 (+2)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 13:59   #102
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 019
Sharp$: 14782
Standard

V4
Inlämnat: 2019-01-05, 14:43
Jimmy Simonssons andelsspel
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 14:45
Kostnad: 600,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 5, 9 (7, 1)
2: 1, 2, 3, 5, 12 (8, 10)
3: 3, 4, 7, 9, 11 (10, 1)
4: 3, 12, 14 (5, 9)

4x5x5x3 = 300 rader.
300 x 1 x 2,00 kr = 600,00 kr.
Totalt: 600,00 kr.
Min kostnad: 600,00 kr x 1/4 = 150,00 kr
Rättningskod: KKF ZHC SCV
zimonzzon85 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 14:11   #103
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Shit, den hade SvS verkligen koll på. 8.50 i odds tidigare men höjdes då ingen annan trodde på den! Men jäkla vad den svepte dem.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 14:11   #104
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 019
Sharp$: 14782
Standard

Så ja härligt en svanstedtare av Eriksson!!!!!
zimonzzon85 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 14:12   #105
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22762
Standard

Misär
Vilken spik
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+1)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 14:18   #106
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 5
Standard

Mrs Lindy rätvarv ser fin ut.. Lexington ser ut å trivas oå banan,,
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazze (+5)
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 14:22   #107
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 5
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammering Visa inlägg
Mrs Lindy rätvarv ser fin ut.. Lexington ser ut å trivas oå banan,,
Its Showtime zaz såg kantig ut..
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 14:25   #108
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Halvtimmen kvar att köpa en andel i de två system som det fortfarande finns lediga andelar i när det gäller Sharps system via ombudslaget. Dock närmar sig "Sharps.se Snackisar" sitt maxtax medan det fortfarande ser ut att finnas andelar kvar i det "Lilla" för 40 krnor andelen ända till köpstopp klockan 16.00! Som tidigare nämnt är det slutsålt i de tre unika systemen, som vanligt!

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/976F-ZW53-71499
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 14:26   #109
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Norrbotten
Inlägg: 141
Sharp$: 1368
Standard

Dagens system

Avd1 3 A 9 B 10,11 C

Avd2 10

Avd3 7

Avd4 7,8,15, 3C

Avd5 6A 8,9 B 2,10,11 C

Avd6 1,3,6 A 10 B 9,4 C

Avd7 2,7 A 5,6,9,10 B 3,11,12 C

Krav 2 A hästar Max 1 C

kostnad 499,50 18 kuponger


Blev Spik i andra trivs på banan stall i form långt före värsta opponenterna efter 500m

Med på Dhales Drag också om mitt går åt pipsvängen

Lycka till!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1), Dahle (+3), viking90 (+7)

Senast redigerad av NORTHLAD den 2019-01-05 klockan 14:32.
NORTHLAD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 14:30   #110
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3837
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NORTHLAD Visa inlägg
Dagens system




Blev Spik i andra trivs på banan stall i form långt före värsta opponenterna efter 500m

Med på Dhales Drag också om mitt går åt pipsvängen

Lycka till!!
Vilka spikar du på v75?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 14:32   #111
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

11-14 i över 80 ggr pengarna...?

Det blir nog en LD.

Eloge till Kontio som kör ut med dålig häst. Där har Erik Adielsson en hel del att lära...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abstruse (+1)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 14:37   #112
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22762
Standard

Den biké info kom i tid på nr.1 Kajsa Karma
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 14:38   #113
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 135
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
11-14 i över 80 ggr pengarna...?

Det blir nog en LD.

Eloge till Kontio som kör ut med dålig häst. Där har Erik Adielsson en hel del att lära...
Helt klart proffsigt gjort. Många kuskar man skulle önska tog samma ansvar
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abstruse (+1)
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 14:44   #114
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 5
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammering Visa inlägg
Its Showtime zaz såg kantig ut..
Robban ute med Ginny W,, värms lugnt,, ser ok ut
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 14:45   #115
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Måste göra nytt system, stoloppet. Stackas Jorma står ju jämte Robban som kan tusen tricks...
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 14:52   #116
 
dirteehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne
Inlägg: 457
Sharp$: 216
Standard

V75
Inlämnat: 2019-01-05, 15:18
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 16:20
Kostnad: 233,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 9, 11 (1, 7)
2: 15 Ile Saint Louis (14, 10)
3: 7 Lionel N.O. (4, 5)
4: 1, 2, 3, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14 (15, 4)
5: 6 Pastorn (11, 8)
6: 1, 3, 6, 8, 10 (9, 4)
7: 5, 6, 7 (2, 10)

3x1x1x10x1x5x3 = 450 rader.
450 x 1 x 0,50 kr = 225,00 kr. Avgift 8,00 kr.
Totalt: 233,00 kr.
Rättningskod: TVI TVI TVI
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 14:57   #117
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22762
Standard

Om han nån gång gick i tid ÖK
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 14:57   #118
 
dirteehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne
Inlägg: 457
Sharp$: 216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Om han nån gång gick i tid ÖK
Hans form är katastrofal
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 14:58   #119
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Man får ju huvudvärk på guldloppet nu när Nurmos i sista stund ska byta huvudlag för att vässa Zenit från start!!!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:00   #120
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22762
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Man får ju huvudvärk på guldloppet nu när Nurmos i sista stund ska byta huvudlag för att vässa Zenit från start!!!
Verkligen
Massa info i sista minut idag. Man hinner inte o ändra så mycket just nu
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:00   #121
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Om han nån gång gick i tid ÖK
Då skulle han ju inte vinna med nos , som verkar vara hans huvudsakliga mål..
Tänk om hästen skulle binna med flera längder då har ju Örjan slösat ett par procent extra av hästens resurser ...

Lider med dig Dahle- Ditt drag var överlägsen i loppet om bara Örjan kört i tid
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:01   #122
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Tycker jag fått till det nu med favoritkusken som ensam spik till 10% i årets 1a V7a

3*9
10*14*15
4*7
7
5*6*8*11
1*3*6*9*10
7*10

240kr
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:02   #123
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Om han nån gång gick i tid ÖK
Nu blev det ju galopp för den som gick först i 3:e spår vilket stoppade upp tåget och där tappade ÖK de centimetrarna som behövdes för vinst.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:02   #124
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22762
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Då skulle han ju inte vinna med nos , som verkar vara hans huvudsakliga mål..
Tänk om hästen skulle binna med flera längder då har ju Örjan slösat ett par procent extra av hästens resurser ...

Lider med dig Dahle- Ditt drag var överlägsen i loppet om bara Örjan kört i tid
Tråkigt för min LD
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:03   #125
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

System nr 2.

V75
Inlämnat: 2019-01-05, 15:59
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 16:20
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 9 (7, 10)
2: 14, 15 (10, 6)
3: 4, 7 (5, 1)
4: 3, 15 (8, 7)
5: 8 Wrongdoer (11, 6)
6: 1, 9 (6, 10)
7: 2, 10 (7, 3)
BOOST nr: %1

3x2x2x2x1x2x2 = 96 rader.
96 x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr.
BOOST: 0,00 kr
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: MCD SHH NMZ
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:04   #126
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Idag var det klurigt att få ihop snackisen, många goda idéer här i tråden!

Men nu är den i vart fall inlämnad! Gogogo!

V75
Inlämnat: 2019-01-05, 16:02
Västertorps Spel & Tobak, Sharps.se snackisars andelsspel
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 16:20
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 9, 11 (1, 7)
2: 14 Ginny Weasley (15, 10)
3: 4, 7 (5, 9)
4: 3, 7, 8, 14, 15 (1, 11)
5: 5, 6, 10, 11, 12 (9, 8)
6: 1, 3, 6, 9, 10 (4, 8)
7: 5, 6, 10, 11, 12 (2, 7)

4x1x2x5x5x5x5 = 5000 rader.
5000 x 1 x 0,50 kr = 2 500,00 kr

Dagens drag tagna ifrån:

Avd1: 4 Tempura , Kire1111 3 Perfect Dynamite, Northlad 11 Zorro Swing, Trazan, Ceezy, Misär

Avd2: 14 Ginny Weasley, Shooter & Eveton

Avd4: 3 Björs Viking , Stankarn 8 Vertigo Knekten, Kire1111 & Northlad
14 Vestpol Gladiator, Dahle

Avd5: 6 Pastorn, Joke747 10 Azrael, HuBBaBuBBa, 777 12 Sir Francis Bacon, Misär

Avd6: 3 Weekend Fun, Trazan 6 Magnifik Brodde, Northlad, tvablaa

Avd7: 5 Special Major, Stankarn 6 Scarpetta, Dahle 11 Vincent Chase, Bowery
12 MC Orlando , Misär
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+5), Gotland (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:05   #127
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Efter mycket om och men så ville jag ha med nr 14 i andra avdelningen på Sharps Lilla och då var jag tvingad att plocka bort en häst i sjätte. Valde ta bort bägge (dessvärre?) och spikar Disco Volante. Det känns som det blir runt om. Med den ändringen fick vi med ytterligare en häst i andra och en i sista plus att vi inte behövde ta bort nr 9 i den femte avdelningen. Lite ändringar på slutet som jag ändå hoppas var korrekta. Nu jobbar vi in sju rätt!

V75
Inlämnat: 2019-01-05, 16:02
Västertorps Spel & Tobak, Sharps lillas andelsspel
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 16:20
Kostnad: 981,74 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9 It's Showtime Zaz (3, 1)
2: 4, 5, 10, 14, 15 (6, 11)
3: 7 Lionel N.O. (4, 5)
4: 2, 3, 7, 8, 9 (13, 4)
5: 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (10, 5)
6: 1 Disco Volante (6, 10)
7: 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10 (11, 8)

1x5x1x5x11x1x7 = 1925 rader.
1925 x 1 x 0,50 kr = 962,49 kr. Avgift 19,25 kr.
Totalt: 981,74 kr.
Min kostnad: 981,74 kr x 3/25 = 117,81 kr
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:06   #128
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4267
Standard

Orkar inte ändra mig något mer nu... kör en vilding, inleder med 3 spikar och hoppas att raden börjar med 3, 14, 7 idag.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:07   #129
 
V75fahlles avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lomma
Inlägg: 2 286
Sharp$: 4911
Standard

V75
Inlämnat: 2019-01-05, 15:52
RTJ-LOSs andelsspel
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 16:20
Kostnad: 960,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 11 (9, 1)
2: 2, 5, 14, 15 (10, 6)
3: 7 Lionel N.O. (4, 5)
4: 3, 4, 7, 8, 11, 12, 14, 15 (9, 1)
5: 4, 5, 6, 8, 10, 11 (12, 2)
6: 1, 3, 6, 7, 10 (9, 4)
7: 7 Yrr (2, 10)

2x4x1x8x6x5x1 = 1920 rader.
1920 x 1 x 0,50 kr = 960,00 kr.
Totalt: 960,00 kr.
Min kostnad: 960,00 kr x 10/24 = 400,00 kr
Rättningskod: Mitt andelssystem jag gjort idag åt kollegorna. Kupong 1.


V75
Inlämnat: 2019-01-05, 15:53
RTJ-LOSs andelsspel
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 16:20
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 Perfect Dynamite (9, 1)
2: 14 Ginny Weasley (15, 10)
3: 7 Lionel N.O. (4, 5)
4: 7, 15 (3, 8)
5: 4, 5, 6, 8, 10, 11 (12, 2)
6: 1, 3, 6, 7, 10 (9, 4)
7: 2, 5, 6, 7, 10, 11 (3, 8)

1x1x1x2x6x5x6 = 360 rader.
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Min kostnad: 180,00 kr x 10/24 = 75,00 kr
Rättningskod: Mitt andelssystem jag gjort idag åt kollegorna. Kupong 2.
__________________
MVH V75fahlle
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:08   #130
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Mitt bidrag till potten:

Avd
1: 1, 3, 7, 9 (10, 11)
2: 4, 10, 14, 15 (6, 1)
3: 7 Lionel N.O. (4, 5)
4: 3 Björs Viking (15, 8)
5: 4, 5, 6, 10, 11 (8, 12)
6: 1, 3, 4, 6, 9, 10 (8, 7)
7: 2, 5, 6, 7, 10 (3, 11)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:11   #131
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Skrev förra lördagen att Jag tyckte perfect dynamite som startar i första V75 idag då kunde vara en kul jättesmäll till 0,7 procent. Varför är den nästan favorit nu? Har kollat fotboll och inte följt med uppsnacket. Är det verkligen spelvärde på en häst som går från ospelad till nästan favorit på en vecka?

Gjorde ett ok lopp i lördags. Är väl för att spetschansen är större idag gissar jag att den är mer spelad, men det är ju ingen liten skillnad i spelvärde precis.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:11   #132
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
Tycker jag fått till det nu med favoritkusken som ensam spik till 10% i årets 1a V7a

3*9
14*15
4*7
7
5*6*8*11
1*3*6*9*10
3*7*10

240kr
10 brunstig i andra så då får jag med skrällen nr 3 i sista istället
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:13   #133
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22762
Standard

Så här blev Dahles drag

V75
Inlämnat: 2019-01-05, 16:05
Västertorps Spel & Tobak, Dahles Drags andelsspel
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 16:20
Kostnad: 5 997,60 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9 It's Showtime Zaz (7, 11)
2: 1, 4, 5, 6, 10, 14, 15 (11, 12)
3: 7 Lionel N.O. (4, 5)
4: 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 14, 15 (13, 2)
5: 2, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12 (1, 4)
6: 1, 3, 4, 6, 8, 9, 10 (2, 7)
7: 6, 7, 10 (5, 2)

1x7x1x10x8x7x3 = 11760 rader.
11760 x 1 x 0,50 kr = 5 880,00 
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:13   #134
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

V75
Inlämnat: 2019-01-05, 16:12
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 16:20
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7, 9 (3, 1)
2: 14 Ginny Weasley (15, 10)
3: 7 Lionel N.O. (4, 5)
4: 7, 8, 11, 14 (15, 3)
5: 5, 6, 8, 9, 10, 11 (12, 4)
6: 1 Disco Volante (6, 9)
7: 7, 10 (2, 3)
BOOST nr: %1

2x1x1x4x6x1x2 = 96 rader.
96 x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr.
BOOST: 0,00 kr
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: LGL RHG
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:13   #135
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

V75
Inlämnat: 2019-01-05, 15:31
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 16:20
Kostnad: 720,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9 It's Showtime Zaz (3, 10)
2: 4, 6, 10, 14, 15 (1, 11)
3: 7 Lionel N.O. (4, 1)
4: 2, 3, 4, 7, 8, 9, 11, 15 (5, 1)
5: 1, 5, 6, 8, 9, 11 (10, 4)
6: 1, 3, 6 (9, 4)
7: 7, 10 (2, 5)

1x5x1x8x6x3x2 = 1440 rader.
1440 x 1 x 0,50 kr = 720,00 kr.
Totalt: 720,00 kr.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:14   #136
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 5
Standard

Nån som såg jättefin ut i v7. 1. Var Overtimeosofin,, snabb rush på boryre i pigg stil
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:17   #137
 
dirteehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne
Inlägg: 457
Sharp$: 216
Standard

Perfect dynamite låter klar
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:20   #138
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 118
Sharp$: 3614
Standard

V75
Inlämnat: 2019-01-05, 16:17
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 16:20
Kostnad: 12,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 7, 10 (9, 1)
2: 2, 14 (15, 10)
3: 4, 7 (5, 1)
4: 5, 8 (15, 3)
5: 2 Helios di Quattro (11, 6)
6: 9 Erik Sting (1, 6)
7: 7 Yrr (2, 10)

3x2x2x2x1x1x1 = 24 rader.
24 x 1 x 0,50 kr = 12,00 kr.
Totalt: 12,00 kr.
Rättningskod:
/N
He-he kan ju aldrig gå!!
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:20   #139
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 050
Sharp$: 5271
Standard

Avd
1: 3, 9, 11 (1, 7)
2: 14, 15 (10, 6)
3: 7 Lionel N.O. (4, 5)
4: 3, 7, 8, 15 (9, 11)
5: 6 Pastorn (11, 8)
6: 1, 3, 4, 6, 8, 9, 10 (7, 2)
7: 2, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12 (9, 4)



Avd
1: 9 It's Showtime Zaz (11, 3)
2: 14, 15 (10, 6)
3: 7 Lionel N.O. (1, 4)
4: 3, 7, 8, 15 (14, 9)
5: 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (6, 11)
6: 1 Disco Volante (3, 6)
7: 2, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12 (9, 4)



Avd
1: 3, 9 (1, 7)
2: 14 Ginny Weasley (15, 10)
3: 4, 5, 7 (1, 9)
4: 7 Husnäs Elving (15, 3)
5: 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12 (2, 1)
6: 1, 3, 4, 6, 8, 9, 10 (7, 2)
7: 6, 7 (2, 10)


Mina försök idag. Blev lite stressigt men kanske är receptet idag.
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:21   #140
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Dagens DD drag blir 8, Power Broline.
Kan vi få en bra dag för Rikard på hemmabanan efter rekordåret 2018...
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:23   #141
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Så jävla tradigt att Westerholm vinner fel jävla lopp med nosen :(
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:23   #142
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 050
Sharp$: 5271
Standard

Klart som fan Örjan vinner direkt man står över...
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:23   #143
 
dirteehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne
Inlägg: 457
Sharp$: 216
Standard

OCH SÅ VINNER HAN NU! GAHHHHHHHHHHHHHH DENNA SPORTEN ASSÅ
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:25   #144
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Vi får hoppas Örjan tagit dagens vinst nu
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:25   #145
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Såja, bästa hästen vinner - till 11%...!

Bra början!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:25   #146
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4267
Standard

Hade ju grepp utan att behöva rycka tussarna där. Aja... inte undra på att Ante inte vinner V75-lopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+10)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:26   #147
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Klart det skiter sig för Lisell. Det var ett väldigt skrik på den men man kan lita blint på att på ett eller annat sätt blir det nog pannkaka.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abstruse (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:27   #148
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22762
Standard

Man blir fan galen på den jäkeln ÖK. Först åker jag dit på en fin LD, pga han, sen åker man dit på V75 pga Örjan
Tycker ändå It's Showtime Zaz skulle tagit det
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+9), dirteeh (+55), abstruse (+1)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:28   #149
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Fanns två US hästar med i loppet och såklart vinner en av dem. Ofta sånt händer.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:30   #150
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6127
Standard

Tar ju 9 om han inte lyfter ut så tidigt. Men 7 fanns med på lappen. Tyvärr inte på tillsammans-spelet:(
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:40   #151
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Surt för Ohlsson - fick säkert välja själv vilken av Reijos hästar han föredrog...
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:50   #152
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 050
Sharp$: 5271
Standard

Dessa voltstarter...
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:53   #153
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4267
Standard

Det erbjuds bilprovstarter, men i själva verket borde det tränas voltstart...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1), abstruse (+1)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:54   #154
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Lägg ner voltstart nu för helvete! Vem sjutton vill ha kvar möget? Hur kan det ens finnas kvar 2019? Hur? Vem är ansvarig för detta jävla påhitt?
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 15:58   #155
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

För icke skåningar: mög = skit.
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:03   #156
 
dirteehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne
Inlägg: 457
Sharp$: 216
Standard

haha vad är det som händer asså
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:03   #157
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Där hade man en j-a tur på turordningen...bra!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dirteeh (+10)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:04   #158
 
dirteehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne
Inlägg: 457
Sharp$: 216
Standard

ILE SAINT LOUIS värdelös
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:04   #159
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 019
Sharp$: 14782
Standard

Va gör Bergh lr om någon är klok e la Robert de lr ? .. Bara köra lugnt in till upploppet lr o ligga kvar i tredje sen dra tussarna ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rob (+10)
zimonzzon85 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:04   #160
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Robert Berg kan dra åt helvete. Han och Ludde galoppar bort varenda seger dem kan.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:05   #161
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Lägg ner voltstart nu för helvete! Vem sjutton vill ha kvar möget? Hur kan det ens finnas kvar 2019? Hur? Vem är ansvarig för detta jävla påhitt?
Jag vill nog inte gå så långt. Däremot borde det ställas större krav på att hästar (och kuskar) klarar voltstart.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abstruse (+1)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:06   #162
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Hade med den på tre hästar, sen blev det strykning på spiken i femte så utgång på Bergh blev tyvärr spik.. :(
Bergh ska ägna sig åt att träna, låt Norberg ta styrningarna istället
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:07   #163
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6127
Standard

Sjukt spel detta. Ginny såg ju fullständigt stenklar ut när galoppen kom
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:08   #164
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

:( Den galoppen var inte rolig, hade ju redan tagit hem segern när den kom...Dum som man är...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:10   #165
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4267
Standard

Viking90 - för framtida SharpsSnackisar kan samtliga hästar jag tar upp till diskussion eller tar upp som spikförslag anses som direkta AVSLAG! Är ju helt värdelös på det här...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+5), AmaerildeRimfrost (+5)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:11   #166
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22762
Standard

Katinka fanns med på lappen, tänkte nu sätter han dit en 4%, gött. Men icke, Örjan såg ointresserad att vinna där.
Blir inte förvånad om han vinner tredje för att man spikat emot
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:12   #167
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Viking90 - för framtida SharpsSnackisar kan samtliga hästar jag tar upp till diskussion eller tar upp som spikförslag anses som direkta AVSLAG! Är ju helt värdelös på det här...
Nej fan du var rätt på det i detta loppet, galopp är inte lätt att räkna ut de är ju inte så att Winny galopperar vartannat lopp eller så...

Trodde mycket på den idag jag med....
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:13   #168
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Var helt inställd på Isolde - pga det romantiska namnet! Men så tog jag mig själv i kragen...
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:14   #169
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 019
Sharp$: 14782
Standard

Va e oddsen , Kör ett eget med 3 spik i början 3 -14-7 bägge hoppar som vinnare ... då undrar man om han där uppe vill en något ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+10), coolmanriver (+10), AmaerildeRimfrost (+2)
zimonzzon85 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:16   #170
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Nej fan du var rätt på det i detta loppet, galopp är inte lätt att räkna ut de är ju inte så att Winny galopperar vartannat lopp eller så...

Trodde mycket på den idag jag med....
Njaa... 2 spik = galopper = 0 rätt

Lionel lär ju vara chanslös i nästa också
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:16   #171
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22762
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimonzzon85 Visa inlägg
Va e oddsen , Kör ett eget med 3 spik i början 3 -14-7 bägge hoppar som vinnare ... då undrar man om han där uppe vill en något ?
Inte lätt kompis
Värst när man inte får chans på riktigt pga galopp
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:18   #172
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimonzzon85 Visa inlägg
Va e oddsen , Kör ett eget med 3 spik i början 3 -14-7 bägge hoppar som vinnare ... då undrar man om han där uppe vill en något ?
Du hade helt enkelt oturen att jag gjorde just detsamma, sorry
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:20   #173
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Tvillingodds på favoriterna i guld just nu 1,15. Har man streckat båda är det väl ingen spelmässig fördel direkt på V75 heller. Systemet dubbelt så dyrt som att spika och värdet stiger ytterst lite.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:24   #174
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Lionel feber?
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:24   #175
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det var väl för väl att man satte på sig hängslena och dubblade till slut när de började snacka ändringar i huvudlag!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:25   #176
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 019
Sharp$: 14782
Standard

Idag e de örjans dag ! Alla klaga på honom föra helgen nu visar han vem som e bästa kusken!
zimonzzon85 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:25   #177
 
dirteehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne
Inlägg: 457
Sharp$: 216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dirteeh Visa inlägg
Hans form är katastrofal
Jinxade allt
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:26   #178
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Kul! Va inte prepare för fem öre va? Vilken nitlott man gick på. Ärlig lirare.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:26   #179
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22762
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Linel feber?
Kommer imon sen blir han bättre nästa vecka, så PDA inte i faran


Många av oss gick på den mina och spika Lionel
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:27   #180
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det var väl för väl att man satte på sig hängslena och dubblade till slut när de började snacka ändringar i huvudlag!
Som alltid ska man aldrig lämna in system tidigt när Nurmos har hästar med. Snarare regel än undantag att det kommer sena avgörande utrustningsändringar som inte nämnts i en enda intervju tidigare.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:30   #181
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Misstag av Örjan att ta spår 4 först och gå ner i spår 3 strax innan bilen släpper?

Njaae ett litet fult knep tror jag allt
Även om den nog inte spelar någon roll så som det såg ut i starten
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:31   #182
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 540
Sharp$: 4998
Standard

V5
Inlämnat: 2019-01-05, 16:33
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 17:05
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Zenit Brick (7, 5)
2: 3, 7, 8 (15, 11)
3: 2, 4, 5, 11 (6, 8)
4: 1, 3, 6, 7, 8, 10 (9, 4)
5: 5, 6, 10, 12 (2, 7)

1x3x4x6x4 = 288 rader.
288 x 1 x 1,00 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
Rättningskod: FFK WHM QMQ
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:31   #183
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 938
Sharp$: 1178
Standard

Tycker Örjan är en pajas
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:32   #184
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tvillingodds på favoriterna i guld just nu 1,15. Har man streckat båda är det väl ingen spelmässig fördel direkt på V75 heller. Systemet dubbelt så dyrt som att spika och värdet stiger ytterst lite.
Det där förstår inte jag. Om du har alla andra vinnare på kupongen och V7 ger typ en miljon så måste det väl vara bättre att dubbla systemkostnaden för några hundra och få alla rätt istället för nån tusenlapp på en sexa och några femmor?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+10), abstruse (+1), SO (+10)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:39   #185
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeeboy Visa inlägg
V5
Inlämnat: 2019-01-05, 16:33
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 17:05
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Zenit Brick (7, 5)
2: 3, 7, 8 (15, 11)
3: 2, 4, 5, 11 (6, 8)
4: 1, 3, 6, 7, 8, 10 (9, 4)
5: 5, 6, 10, 12 (2, 7)

1x3x4x6x4 = 288 rader.
288 x 1 x 1,00 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
Rättningskod: FFK WHM QMQ
...och du hade en likadan fast med Lionel som spik?
Eftersom du visar upp den EFTER loppet?
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:48   #186
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Äh det löser sig ju för skuttburken så han får gata fram!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:48   #187
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Det där loppet måste man nog se om ett par ggr. Vem f-n kunde räkna på att J-O Persson skulle kunna få sådan fart på en häst från start? Som alltid hamnat sist utvändigt med alla styrningar hitintills i karriären...? Nä, det är nog som att se något ur ”det okända”....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:50   #188
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 540
Sharp$: 4998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
...och du hade en likadan fast med Lionel som spik?
Eftersom du visar upp den EFTER loppet?
5 inlägg, nybliven medlem och kommer med en sådan kommentar.
Du måste vara riktigt vass.
Sikken looser du är.
Har Zenit spik även på min v7 din pajas.
V75
Inlämnat: 2019-01-05, 16:19
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 16:20
Kostnad: 1 280,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 9 (7, 10)
2: 1, 4, 5, 7, 10, 11, 14, 15 (6, 9)
3: 4 Zenit Brick (7, 5)
4: 1, 3, 7, 8, 9 (15, 11)
5: 2, 4, 5, 11 (6, 8)
6: 1, 6, 8, 10 (9, 3)
7: 10 Global Undecided (2, 7)

4x8x1x5x4x4x1 = 2560 rader.
2560 x 1 x 0,50 kr = 1 280,00 kr.
Totalt: 1 280,00 kr.
Rättningskod: FJK WHG RMN
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:52   #189
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Det där förstår inte jag. Om du har alla andra vinnare på kupongen och V7 ger typ en miljon så måste det väl vara bättre att dubbla systemkostnaden för några hundra och få alla rätt istället för nån tusenlapp på en sexa och några femmor?
Jo visst, men är nog mer troligt att om man tar ställning i ett rent tvåhästarslopp så är det just kantbollarna som ger pengar i andra lopp man har råd att strecka
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:53   #190
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeeboy Visa inlägg
5 inlägg, nybliven medlem och kommer med en sådan kommentar.
Du måste vara riktigt vass.
Sikken looser du är.
Har Zenit spik även på min v7 din pajas.
V75
Inlämnat: 2019-01-05, 16:19
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 16:20
Kostnad: 1 280,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 9 (7, 10)
2: 1, 4, 5, 7, 10, 11, 14, 15 (6, 9)
3: 4 Zenit Brick (7, 5)
4: 1, 3, 7, 8, 9 (15, 11)
5: 2, 4, 5, 11 (6, 8)
6: 1, 6, 8, 10 (9, 3)
7: 10 Global Undecided (2, 7)

4x8x1x5x4x4x1 = 2560 rader.
2560 x 1 x 0,50 kr = 1 280,00 kr.
Totalt: 1 280,00 kr.
Rättningskod: FJK WHG RMN
Vågar man gissa på enkelraden 6*9*2 genom din rad nu
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:59   #191
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

En målfotoförlust och ute på streckspelen.

Dagens andra torskspel får bli en 500-ing på 5 HIGHSURPRISE LADAY.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:59   #192
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Göran Antonsen gillar jag verkligen, "vi hade inte våra startspår förrens 50m (pga örjan) men det är inget jag skyller på Lionel var helt enkelt inte tillräckligt bra"

Ärlig osv.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:05   #193
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4267
Standard

Valde att spela tv med utg på ÖK - haha!
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:08   #194
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
...och du hade en likadan fast med Lionel som spik?
Eftersom du visar upp den EFTER loppet?
Hur många inlägg är det stipulerat innan man får fråga varför du INTE visade upp kupongen INNAN loppet?
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:08   #195
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Valde att spela tv med utg på ÖK - haha!
o jag spikade han på Top 7...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:09   #196
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Då kan man sluta hoppas på jackpot nästa lördag.

Vilka skräplopp det är idag. Skillnaden på ett klass2 försök i januari jämfört med på sommaren sportsligt är väl ungefär lika stor som skillnaden på antalet mygg i Skåne och Norrland.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:10   #197
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
o jag spikade han på Top 7...
Som sagt, kommer man lätt fel på Örjan
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:10   #198
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
En målfotoförlust och ute på streckspelen.

Dagens andra torskspel får bli en 500-ing på 5 HIGHSURPRISE LADAY.
Och Magnus visar att äpplet inte ramlar långt från äppelträdet....*suck

Håll er till EPA-traktorer och korvmojen nere vid stora vägen för f-n...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:10   #199
 
dirteehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne
Inlägg: 457
Sharp$: 216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Hur många inlägg är det stipulerat innan man får fråga varför du INTE visade upp kupongen INNAN loppet?
Hej doob, dig har man saknat
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:12   #200
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Då kan man sluta hoppas på jackpot nästa lördag.

Vilka skräplopp det är idag. Skillnaden på ett klass2 försök i januari jämfört med på sommaren sportsligt är väl ungefär lika stor som skillnaden på antalet mygg i Skåne och Norrland.
Men man slipper ju Jägersrolunken och en helt obegriplig dialekt. Man får vara glad för det lilla!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:13   #201
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4267
Standard

rak DD på ÖK - nån som ryggar?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+10)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:17   #202
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Men man slipper ju Jägersrolunken och en helt obegriplig dialekt. Man får vara glad för det lilla!
Det pratas mest arabiska i Malmö numera så håller helt med att det är en svår dialekt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dirteeh (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:18   #203
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
rak DD på ÖK - nån som ryggar?
Nä, ÖK har fått sin vinster nu.

Ska inte spela , men hade jag lirat hade jag hellre lirat en Bergh Dubbel.
Han kan väl inte köra blankt på V75 Bergsåker?

Luftlirar DD 10-7 200kr
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:19   #204
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 050
Sharp$: 5271
Standard

Avd
1: 4 Hagentoy
2: 7, 8

2 x 100,00 kr = 200,00 kr.

Kastar bort lite mer när man är igång. Helt fel ute på allt idag. Varenda häst jag valt att avstå har vunnit
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:20   #205
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dirteeh Visa inlägg
Hej doob, dig har man saknat
doob??? vad är det för något?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dirteeh (+10)
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:23   #206
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22762
Standard

Dags för Robert Bergh nu
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:26   #207
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Där fick man äntligen se en kanonprestation. Herregud vilken fin häst Disco V är öppnade i 10 tempo och varvade i 12 tempo och vinner ändå hur lätt som helst.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:28   #208
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 540
Sharp$: 4998
Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2019-01-05, 18:13
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 18:20
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Disco Volante
2: 5, 6, 9, 12

4 x 50,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: HMG PHD QJX
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2019-01-05, 18:14
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 18:20
Kostnad: 500,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Disco Volante
2: 10 Global Undecided

1 x 500,00 kr = 500,00 kr.
Totalt: 500,00 kr.
Rättningskod: HMH RHK TJV
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:28   #209
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 135
Standard

Vad hände med den utlovade laddningen för spets från Skoglund? Har den värmt dåligt?
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:31   #210
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Nä, ÖK har fått sin vinster nu.

Ska inte spela , men hade jag lirat hade jag hellre lirat en Bergh Dubbel.
Han kan väl inte köra blankt på V75 Bergsåker?

Luftlirar DD 10-7 200kr
Tur att man stod över spel idag. Hemma med feber och har säkert sparat in 1-2 K idag. V75 hade jag aldrig satt. Var inne på Lionel i guld som de flesta andra .
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:44   #211
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Tur att man stod över spel idag. Hemma med feber och har säkert sparat in 1-2 K idag. V75 hade jag aldrig satt. Var inne på Lionel i guld som de flesta andra .
Spelade inte heller, men det är ändå grymt intressant att ha på atg live med Hultman i studion. Vilken skillnad mellan honom och typ Malla som spelexperter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abstruse (+1)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:48   #212
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Den satte Örjan dit va? Åtminstone några kronor idag.

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2019-01-05, 18:11
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 18:20
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Disco Volante
2: 2, 5, 6, 10, 11

5 x 10,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: HCC RHB XJW
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+5), Basse (+5), eveton (+5), Bowery (+2)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:49   #213
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
rak DD på ÖK - nån som ryggar?
snyggt

Hoppas du vann ordentligt nu

*** edit...
Sorry, hemma sjuk och så dåligt påläst att jag trodde Örjan Körde Disco Volante. Trodde du satt en rak dd
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+1)

Senast redigerad av Basse den 2019-01-05 klockan 17:57.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:50   #214
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3837
Standard

Örjan skrattar åt alla idag..fy fan vi sågade honom föra veckan
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:52   #215
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 233
Sharp$: 2999
Standard

Hade alla rätt idag. Om man tar bort Örjan....
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:52   #216
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4267
Standard

Den lilla trösten i en övrigt bedrövlig omgång

TVILLING
Inlämnat: 2019-01-05, 18:34
Bergsåker Lopp 11
Lördag 2019-01-05
Start: 18:42
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
7, 10
Utgångshästar
11 Vincent Chase

2 x 50,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: LLD ZHG TJZ
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+10), Basse (+5), viking90 (+5)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:53   #217
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 663
Sharp$: 50022
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
Örjan skrattar åt alla idag..fy fan vi sågade honom föra veckan
Jag tycker ändå att han förtjänade sågningen förra veckan!
Dagens tre vinster ursäktar inte hans lojhet förra gången det begav sig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
1William (+20), Basse (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:55   #218
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Finns nog ingen jag hatar mer än Örjan!
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:55   #219
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Vincent chase i sista avdelningen ska man se upp med.
Ska man fälla Lionel så kanske digital ink kan vara nåt till 1-2%?
Enda man var rätt på idag !
Snygg DD viking
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 17:58   #220
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Enda man var rätt på idag !
Snygg DD viking
Ja de blev iaf några kronor...

Så du varnade för Vincent Chase väldigt snygg, men hade inte med den på lappen på ditt tillsammanslag?
Edit: nu lät jag lite dryg där men de var inte meningen, de var nog bara min besvikelse över V75 spelandet idag som snackade lite där...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5)

Senast redigerad av viking90 den 2019-01-05 klockan 18:00.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 18:00   #221
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 663
Sharp$: 50022
Standard

Med tanke på dagens "prestationer" - saknar traventusiasterna i Sundsvall Robert Bergh?
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 18:01   #222
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Ja de blev iaf några kronor...

Så du varnade för Vincent Chase väldigt snygg, men hade inte med den på lappen på ditt tillsammanslag?
Hade den först på 4 hästar men sen bestämde jag mig för spik på 2 istället.
Då jag tyckte Lionel (helt korrekt) blev alldeles för uppsnackad och för stor i mina ögon, den fällde jag men tyvärr mäkta bara med 5 rätt på v7
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 18:08   #223
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Den där usle kusken, som sover i löpen, är för gammal, inte vill vinna osv. Han vann visst 3 lopp på V75 idag. Inte en enda var favorit. Förra året körde han väl in 5 och några nollor kronor. Långt mer än Goop, Ohlsson och den ständigt unge finnen Jorma.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 18:14   #224
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Nä nu blir det paus från spel, trött på att sitta flera timmar o analysera o så blir det lottorader i slutändan. Lycka till alla här
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 18:48   #225
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22762
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Finns nog ingen jag hatar mer än Örjan!
Han vann i alla lopp jag inte ville han skulle vinna
Där jag hoppades han skulle vinna, gjorde han inte
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 21:42   #226
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 39
Sharp$: 120
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Jag vill nog inte gå så långt. Däremot borde det ställas större krav på att hästar (och kuskar) klarar voltstart.
Ja vid start på V75 och V86 borde det vara mycket tuffare krav i detta hänseende.
abstruse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 21:49   #227
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Det där förstår inte jag. Om du har alla andra vinnare på kupongen och V7 ger typ en miljon så måste det väl vara bättre att dubbla systemkostnaden för några hundra och få alla rätt istället för nån tusenlapp på en sexa och några femmor?
Svårt att förstå att man kan skriva "rensa ytterst lite", FRÅN 43000 TILL 24000 ANSER JAG VARA HÄRLIG RENSNING I ETT TVÅHÄSTARS LOPP. eLLER KANSKE JAG HAR FEL?
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 23:09   #228
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 39
Sharp$: 120
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Finns nog ingen jag hatar mer än Örjan!
Justin Bieber?
abstruse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 23:34   #229
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tvillingodds på favoriterna i guld just nu 1,15. Har man streckat båda är det väl ingen spelmässig fördel direkt på V75 heller. Systemet dubbelt så dyrt som att spika och värdet stiger ytterst lite.
Vad spelar det för roll hur många "system" som spricker i 3e avdelningen?

Det är ju inte förrän efter sista avdelningen det spelar någon roll hur många system som är kvar och då sammanfaller antalet system med antalet rader.


Jag har full respekt för ditt travöga olle, men systemrens-resonemang är ganska mycket 1997.

Det som spelar roll är radrenset för hela omgången och där bidrar var och en av vinnarna ganska precis med sin insatsfördelning. ( Annars skulle det inte gå att göra uppskattningar av utdelningen mha V75%en. )

Hur många system som klarar sig vidare eller inte är helt oväsentligt eftersom ingen vet hur många rader som sitter på vart och ett av dessa system.

Jag har dock fått indikationer på att ATG under 2019 kommer att börja visa radnedräkning parallellt med gamla systemnedräkningen.

Förhoppningsvis kommer detta att leda till att fler slutar svamla om "bra eller dåligt systemrens".

I alla fall här på sharps.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MoniMakerApp (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 23:36   #230
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Svårt att förstå att man kan skriva "rensa ytterst lite", FRÅN 43000 TILL 24000 ANSER JAG VARA HÄRLIG RENSNING I ETT TVÅHÄSTARS LOPP. eLLER KANSKE JAG HAR FEL?

Det finns inget normalt eller onormalt systemrens. Systemrens är i princip det sista man ska ta hänsyn till.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 05:29   #231
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Tung dag igår.Missa 7 rätt på Pär.L missad DD 9-11 rak 300kr tröst i natten är att man sätter Travchallenge för 3e gången i rad.


Spikarna igår var Zenit brick och Vincent Chase 4% och då lyssnar jag ändå inte på dravlen i tv eller atg live.Systemet va klart redan fredag morgon.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 08:36   #232
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Systemet va klart redan fredag morgon.
Min granne känner till någon som alltid har systemet klart
redan på onsdag förmiddag. "Tidningarna" har väl klart redan
måndag eftermiddag. Man undrar var det ska sluta?
Kanske att det tippas veckan innan?

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 09:58   #233
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Vad spelar det för roll hur många "system" som spricker i 3e avdelningen?

Det är ju inte förrän efter sista avdelningen det spelar någon roll hur många system som är kvar och då sammanfaller antalet system med antalet rader.


Jag har full respekt för ditt travöga olle, men systemrens-resonemang är ganska mycket 1997.

Det som spelar roll är radrenset för hela omgången och där bidrar var och en av vinnarna ganska precis med sin insatsfördelning. ( Annars skulle det inte gå att göra uppskattningar av utdelningen mha V75%en. )

Hur många system som klarar sig vidare eller inte är helt oväsentligt eftersom ingen vet hur många rader som sitter på vart och ett av dessa system.

Jag har dock fått indikationer på att ATG under 2019 kommer att börja visa radnedräkning parallellt med gamla systemnedräkningen.

Förhoppningsvis kommer detta att leda till att fler slutar svamla om "bra eller dåligt systemrens".

I alla fall här på sharps.
Klart att det hänger på hur man streckat i övriga lopp, dvs hur systemet ser ut i sin helhet.

Har jag en spelkassa som tillåter att lämna in ett system på 500 rader (250 kr) och väljer mellan spik eller två streck i gulddivisionen och har valt ett ABC system med krav på 3 av 6 a hästar i övriga lopp så får jag råd med väldigt många fler b och c hästar i övriga lopp om jag spikar i guld. Är väl då skillnad på om de 6 a hästarna samtliga är favoriter eller outsiders. Är det bara favoriter så behövs det verkligen b och c hästar som rensar bort system och då är det nog läge att ta ställning i loppet där bara två hästar är spelade men om mina a hästar inte är favoriter så finns det god potential till bra pengar även med två streck i tvåhästarsloppet men få streck i övriga lopp.

Spelar man för att få så många rätt som möjligt eller för att vinna så mycket som möjligt? I ett poolspel ska du vinna övriga spelares pengar och det gör man bara genom att inte spela som kollektivet. Det var kanske en och annan igår som hade råd med 1an i avd 5 (359 av 15 331 återstående system klarade den) tack vare att dom tog ställning i guld och kunde göra systemet dubbelt så stort till samma kostnad tack vare det?
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 10:13   #234
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Spelar man för att få så många rätt som möjligt eller för att vinna så mycket som möjligt?
I en mycket stor majoritet av V75-omgångarna är det den med flest rätt
som vunnit mest pengar.

Samtidigt är det så att man inte på något sätt är diskvalificerad vid vinst.
Det är alltså tillåtet att ha 7 rätt mer än en gång.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 11:15   #235
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
I en mycket stor majoritet av V75-omgångarna är det den med flest rätt
som vunnit mest pengar.

Samtidigt är det så att man inte på något sätt är diskvalificerad vid vinst.
Det är alltså tillåtet att ha 7 rätt mer än en gång.

Mvh Uffe
Bättre att ha 7 rätt en jackpotomgång och bli ensam vinnare och 0 rätt övriga typ 70 omgångar 2019 än att få in en femma alla årets 70 omgångar. Åtminstone för plånboken.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+222)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 11:54   #236
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
I en mycket stor majoritet av V75-omgångarna är det den med flest rätt
som vunnit mest pengar.

Samtidigt är det så att man inte på något sätt är diskvalificerad vid vinst.
Det är alltså tillåtet att ha 7 rätt mer än en gång.

Mvh Uffe

Men det är inte nödvändigtvis den som fått flest rätt sammanlagt under årets V75-omgångar som vunnit mest pengar under aktuellt år.

Att spela på ett sätt som riskerar att ge upp ett flertal lågutdelnings-sjuor till förmån för att pricka några enstaka bättre betalda sjuor är alldeles säkert ett bättre val.


Edit: Såg ej olles svar ovan.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2019-01-06 klockan 12:07.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 12:06   #237
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Klart att det hänger på hur man streckat i övriga lopp, dvs hur systemet ser ut i sin helhet.

Har jag en spelkassa som tillåter att lämna in ett system på 500 rader (250 kr) och väljer mellan spik eller två streck i gulddivisionen och har valt ett ABC system med krav på 3 av 6 a hästar i övriga lopp så får jag råd med väldigt många fler b och c hästar i övriga lopp om jag spikar i guld. Är väl då skillnad på om de 6 a hästarna samtliga är favoriter eller outsiders. Är det bara favoriter så behövs det verkligen b och c hästar som rensar bort system och då är det nog läge att ta ställning i loppet där bara två hästar är spelade men om mina a hästar inte är favoriter så finns det god potential till bra pengar även med två streck i tvåhästarsloppet men få streck i övriga lopp.

Spelar man för att få så många rätt som möjligt eller för att vinna så mycket som möjligt? I ett poolspel ska du vinna övriga spelares pengar och det gör man bara genom att inte spela som kollektivet. Det var kanske en och annan igår som hade råd med 1an i avd 5 (359 av 15 331 återstående system klarade den) tack vare att dom tog ställning i guld och kunde göra systemet dubbelt så stort till samma kostnad tack vare det?
Allt det där är fullt rimliga och fungerande resonemang.

Men om argumentet för att chansa med den ena istället för att ta båda är att "för få andra SYSTEM spricker i det loppet" så är resonemanget anno 1996.

Det du nämner i slutklämmen är något helt annat. Om man väljer bort hälften av raderna genom att spika i Guld för att få med fler skrällrader så är det ett helt logiskt tänk.

Men det är inte systemet som är ditt vad. Det är dina rader som är dina vad och ditt sammansatta system med sina matematiska delsystem är bara ett förenklat skrivsätt att lämna in många av dessa samtidigt. I och för sig har inte ens ATG själva särskilt bra grepp om just det här.

När du sätter dit extra hästar så sätter du ju egentligen dit extra rader.


Allt detta låter och är självklart såklart och jag vet att jag "överförklarar".


Men det är för att lyfta fram min poäng. Det är inte "sharp" att ta spelbeslut med systemrens-resonemang.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 13:44   #238
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Men det är inte nödvändigtvis den som fått flest rätt sammanlagt under årets V75-omgångar som vunnit mest pengar under aktuellt år.

Att spela på ett sätt som riskerar att ge upp ett flertal lågutdelnings-sjuor till förmån för att pricka några enstaka bättre betalda sjuor är alldeles säkert ett bättre val.


Edit: Såg ej olles svar ovan.
Samtidigt kan det ju vara det att vi överartikulerar ibland.

Det handlar om minst två beslut/gissningar per omgång.

1. Hur stor blir utdelning, vilken intervall?
2. Hur anpassar jag mitt "system" till den
förväntade utdelning på 7 rätt?

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 17:45   #239
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Samtidigt kan det ju vara det att vi överartikulerar ibland.

Det handlar om minst två beslut/gissningar per omgång.

1. Hur stor blir utdelning, vilken intervall?
2. Hur anpassar jag mitt "system" till den
förväntade utdelning på 7 rätt?

Mvh Uffe

Väldigt ofta är det enkla och 100% korrekta beslutet att stå över helt i de lägre utdelningsintervallet.

För alla andra utfall är det enda som spelar roll i längden att de rader du väljer ut enligt dig har större chans att gå in än den utdelning raden förväntas ge. Raderna kan vara så spridda att de flesta inte skulle kalla det för ett system utan att det behöver vara något fel alls.

Det allra vanligaste är att spelaren aldrig ens försöker göra en bedömning av vare sig radens sannolikhet eller förväntade utdelning innan den kommer med i systemet.

Det mesta av de flestas feltänk bottnar i att de ser systemet som sitt vad.

Och det är inte så konstigt när inte ens ATG har ordentlig koll på det här själva.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 10:35   #240
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Väldigt ofta är det enkla och 100% korrekta beslutet att stå över helt i de lägre utdelningsintervallet.
Nej, det korrekta beslutet kan aldrig vara att avstå spel. Det korrekta när din tanke
är att utdelningen blir låg är att du tänker fel. Det är lite som att komma på sej
med att strecka de 5 mest streckade när du ska strecka 5. Gör om, gör rätt.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td