Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-09-14, 13:07   #1
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 75
Sharp$: 1333
Standard

V75 Färjestad lördag


Upplopp: 177 m

Ser ut som att det finns 2-3 väldigt ”klara” favoriter. Men arkivkollen kan gräva fram nått intressant.
TravFans är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-14, 13:56   #2
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Den enda stenklara jag hittar är 4 Odd Herakles. De enda motbuden är 3 Åsrud Vilja och 6 Troll Solen, men de två får det nog svårt när favoriten startar från just spår 4.

2 Farlander Am är rätt favorit i sista avdelningen tycker jag. Men när det är långdistans så kan verkligen allt hända. Det kan vara så att han spetsar och leder hela vägen runt – och det är ett rimligt spikbud förstås. Men jag är inte säker på om jag vågar luta mig emot honom helt och fullt, detta trots form, bra spår och en fin grundkapacitet.

Därutöver tycker jag att det ser riktigt vidöppet ut i nästan alla avdelningar.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-14, 14:50   #3
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 685
Sharp$: 12838
Standard

Ja Farlander blir väl hårt betrodd efter uppvisningen senast.Och Bronsdivisionen ser rätt så behaglig ut för ekipaget. Hästen har gått bra hela sommaren men det kanske är lite favorit i fara. Har fått snabba pengar på sig.
Lite stänkarvarning på Zizou i stayerloppet. Distansgynnad luring.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-14, 15:16   #4
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Ja, att Odd Herakles har toppchans är det väl ingen som tvivlar på. Körs till han sitter i tät och ingen ska rå på honom utvändigt om han är i närheten av samma slag som tidigare.

Även Urban Kronos ska ha toppchans om han lyckas hålla upp innerspåret. Kan han bara öppna något förbättrat gentemot näst senast ska han kunna hålla ut Always On Time och därmed även Chapuy via solfjädereffekten.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-14, 15:22   #5
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Odd Herakles, Who's Who och Farlander AM ser ut att stå med tre ben i mål
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-14, 15:57   #6
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Odd Herakles, Who's Who och Farlander AM ser ut att stå med tre ben i mål
Är inte särskilt säker på 5 Who's Who faktiskt. Det är ett av de lopp som jag håller som hyfsat öppet såhär på förhand. Visst har 5 Who's Who dragit in mest pengar och har därtill det bästa spåret, men jag är långt ifrån säker på att han kommer till ledningen därifrån. Och frågan är om han orkar vinna från dödens eller andra par utvändigt? Kanske, kanske inte.

1 Gigant Invalley är rätt startsnabb och gillar att gå i ledningen. 4 Snowstorm Hanover finns precis innanför. 6 Forfantone Am kan laddas ordentligt utifrån. Jag tror inte att någon av dessa tre lär vilja släppa till 5 Who's Who om de skulle hitta till spets.

5 Who's Who är bäst på ren grundkapacitet, men jag är långt ifrån sugen på att spika för tillfället iallafall.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-14, 16:15   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Är inte särskilt säker på 5 Who's Who faktiskt. Det är ett av de lopp som jag håller som hyfsat öppet såhär på förhand. Visst har 5 Who's Who dragit in mest pengar och har därtill det bästa spåret, men jag är långt ifrån säker på att han kommer till ledningen därifrån. Och frågan är om han orkar vinna från dödens eller andra par utvändigt? Kanske, kanske inte.

1 Gigant Invalley är rätt startsnabb och gillar att gå i ledningen. 4 Snowstorm Hanover finns precis innanför. 6 Forfantone Am kan laddas ordentligt utifrån. Jag tror inte att någon av dessa tre lär vilja släppa till 5 Who's Who om de skulle hitta till spets.

5 Who's Who är bäst på ren grundkapacitet, men jag är långt ifrån sugen på att spika för tillfället iallafall.
GI är startsnabb, men nu är vi på Färjestad, Mycket svårt att spetsa från innerspåret bakom bilen där, speciellt på 2140 och att den ska hålla ut Snowstorm Hannover tror jag blir omöjligt, sen tror jag SH är nöjd med rygg på den av 5 eller 6 som kommer först fram...vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-14, 20:31   #8
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 75
Sharp$: 1333
Standard

Odd Herakles, toppspår, normalt spets och dunderslut.

Who’s Who, toppspår, detta gäng reglerar han från dödens om så är.

Bara galopp eller sjukdom emot dessa.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Executive (+2)
TravFans är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-14, 21:19   #9
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 75
Sharp$: 1333
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Odd Herakles, Who's Who och Farlander AM ser ut att stå med tre ben i mål
Är också inne på Farlander AM. Men i det loppet kommer förhoppningsvis Enzo Am komma påställd. Kusligt startsnabb och kommer garanterat laddas då han måste gå på innerspår. (Tappar moralen i andraspår) Luktar stökiga första 500.

Senast redigerad av TravFans den 2020-09-14 klockan 21:21.
TravFans är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-15, 08:25   #10
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravFans Visa inlägg
Är också inne på Farlander AM. Men i det loppet kommer förhoppningsvis Enzo Am komma påställd. Kusligt startsnabb och kommer garanterat laddas då han måste gå på innerspår. (Tappar moralen i andraspår) Luktar stökiga första 500.
Lång distans och Farlander behöver inte offras, men skulle Enzo komma till ledningen och släppa till Farlander så är det nog klart.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-15, 14:37   #11
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Spikar


Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Odd Herakles, Who's Who och Farlander AM ser ut att stå med tre ben i mål
Har med alla dina och om mina håller har jag 6 rätt...

Global Unspoked - Mistelns Napoleon - Golden Boy Sisu

Fast det blir nog rätt låg utdelning - finns naturligtvis några kioskvältare
med på systemet också...

Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-15, 14:44   #12
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Har med alla dina och om mina håller har jag 6 rätt...

Global Unspoked - Mistelns Napoleon - Golden Boy Sisu

Fast det blir nog rätt låg utdelning - finns naturligtvis några kioskvältare
med på systemet också...

Lycka till!
Ja, sen har vi ju Amiral i första som kanske är en klaring. Det gäller att fundera på hur man ska göra. Måste ju försöka få till ett system som ger lite tillbaka också.

Tack detsamma!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-15, 15:10   #13
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Nordisar


Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Ja, sen har vi ju Amiral i första som kanske är en klaring. Det gäller att fundera på hur man ska göra. Måste ju försöka få till ett system som ger lite tillbaka också.

Tack detsamma!
Kommer att lägga in "stöten" i nordisloppet. Odd H. måste vika sig någon
gång (trol. behövs galopp) och "kioskeffekten" blir riktig bra, t.o.m. med andra och tredjehandarna...
Men har inte riktigt bestämt mig för vilka jag ska ha med. I färskt minne finns fortfarande när jag fick in Eldvin (körd av Linda Forsberg) till 50 ggr -
slog Lannem Silja som då stod i 88%. Var några år sedan men som sagt, det
är roligt att fälla "sådana där". Eldvin är med nu också ser jag...Troligen chanslös men den kan ibland men då måste den slippa Odd H. Lannem Silje var inte på topp den gången kan jag säga. Blev tvåa ändå.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-15, 15:24   #14
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Kommer att lägga in "stöten" i nordisloppet. Odd H. måste vika sig någon
gång (trol. behövs galopp) och "kioskeffekten" blir riktig bra, t.o.m. med andra och tredjehandarna...
Men har inte riktigt bestämt mig för vilka jag ska ha med. I färskt minne finns fortfarande när jag fick in Eldvin (körd av Linda Forsberg) till 50 ggr -
slog Lannem Silja som då stod i 88%. Var några år sedan men som sagt, det
är roligt att fälla "sådana där". Eldvin är med nu också ser jag...Troligen chanslös men den kan ibland men då måste den slippa Odd H. Lannem Silje var inte på topp den gången kan jag säga. Blev tvåa ändå.
I det loppet slösar jag inga streck. Reserver blir Åsrud Vilja och Roli Eld.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-15, 15:33   #15
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Förmodligen


Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
I det loppet slösar jag inga streck. Reserver blir Åsrud Vilja och Roli Eld.
...KLOKT!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shooter (+10)
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-15, 15:43   #16
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 75
Sharp$: 1333
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravFans Visa inlägg
Odd Herakles, toppspår, normalt spets och dunderslut.

Who’s Who, toppspår, detta gäng reglerar han från dödens om så är.

Bara galopp eller sjukdom emot dessa.
För er som letar detaljer för att fälla OH, ny tränare va? man vet aldrig riktigt hur det slår.
TravFans är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-15, 16:41   #17
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 685
Sharp$: 12838
Standard

Nja ny tränare på pappret men uppfödaren och ägaren har Och har haft bra koll på hästen och står som tränare numera. Förre ”tränaren” har gått i pension och ägaren har anställt en tjej från stallet som skött om hästen tidigare. Nemas Problemas.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-15, 16:46   #18
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

En riktigt intressant häst på lördag är Easy Cash i andra loppet. 10 % idag. Har varit ute i tuffa gäng och haft dåliga startspår på slutet. Hoppas att det inte blir skrik på den. De skriker ju om Abrakadabra och är kanske nöjda så.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-16, 09:40   #19
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
En riktigt intressant häst på lördag är Easy Cash i andra loppet. 10 % idag. Har varit ute i tuffa gäng och haft dåliga startspår på slutet. Hoppas att det inte blir skrik på den. De skriker ju om Abrakadabra och är kanske nöjda så.
Vilka är det som skriker?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-16, 10:16   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Vilka är det som skriker?
Har du någon koppling till den kapabla trashanken Tirich Mir, som med Lennart Nygren radade segrar i slutet på 90-talet? Eller har du bara bestigit berget?

Senast redigerad av mikaels den 2020-09-16 klockan 10:19.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-16, 12:53   #21
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Har du någon koppling till den kapabla trashanken Tirich Mir, som med Lennart Nygren radade segrar i slutet på 90-talet? Eller har du bara bestigit berget?
Nej, ingen koppling alls faktiskt, förutom att namnet just är taget från den hästen:-D

Bra där!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-16, 17:41   #22
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Abrakadabra är ganska snabb ut och kan de bara få denne lite rappare från start och håller upp ledningen, så tror man från norskt håll att man vinner detta! Tvåan är riktigt snabb ut, ser snabbare ut än Abrakadabra, men när denne skall ta en hel längd, sida vid sida - ja, då ringer alltid varningssignalerna för mig. För bara ett par år sedan så hade det varit automatsläpp, men som jag skrev för x antal år sedan så är norrmännen på väg i kapp i klasserna under de bästa, i Sverige och när de då kommer till Sverige, nu för tiden, så släpper de inte, bara för att...

Abrakadabra är RIKTIGT bra och skulle denne släppa av någon anledning så är den inte slagen för den skull - vann från dödens, nästa senast och vann okörd. Har dessutom sett okörd i alla dess segrar på slutet.

Det, enda som sagt, när jag kollade lopparkivet är om Erik trycker av ordentligt så kanske denne ändå är snabbare ut, för om man bara ser till startsnabbheten och inte spåren så är, de facto, Eriks klart snabbar e ut. kan denne utnyttja detta? Ja, det återstår att se!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-17, 10:21   #23
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3054
Standard

En halvskräll att inte glömma är 14 Monfalcone i avd1. Första gången med en riktig kusk och slagit riktigt bra hästar för några starter sedan i silverförsök och final. Bakersta volten över 3000m har jag för mig brukar vara ganska gynnade också. Given på min lapp
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-17, 10:33   #24
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
En halvskräll att inte glömma är 14 Monfalcone i avd1. Första gången med en riktig kusk och slagit riktigt bra hästar för några starter sedan i silverförsök och final. Bakersta volten över 3000m har jag för mig brukar vara ganska gynnade också. Given på min lapp
Frågan är hur Goop gör. Släpper han till Örjan så är väl loppet över. Annars kan det ju bli läge att ta med bägge hästarna längst bak.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-17, 10:52   #25
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Lurig startrusning i sjätte, hästarna 1-4 är alla sådana som "brukar spetsa", lutar just nu åt att Urban Kronos skulle kunna solfjädra ut, trots att det är svårt från innerspåret på Färjestad...i annat fall så sitter väl Chapuy där efter 200 meter, kanske ett två-hästars...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-17, 10:55   #26
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Frågan är hur Goop gör. Släpper han till Örjan så är väl loppet över. Annars kan det ju bli läge att ta med bägge hästarna längst bak.
Första loppet på V75 är väl som vanligt, strecka Björn-Örjan och bläddra vidare...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-17, 12:36   #27
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Frågan är hur Goop gör. Släpper han till Örjan så är väl loppet över. Annars kan det ju bli läge att ta med bägge hästarna längst bak.
Goop håller aldrig ledning med den startlusen. Örjan sitter garanterat i ledning efter 500 m.
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-17, 12:58   #28
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Goop håller aldrig ledning med den startlusen. Örjan sitter garanterat i ledning efter 500 m.
Varifån får du startlus? In i lopparkivet och kolla, hästen har abonnerat på innerspår i volt och spetsat alla utom en gång, då springspåret hann förbi...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sigh (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-17, 14:17   #29
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Varifån får du startlus? In i lopparkivet och kolla, hästen har abonnerat på innerspår i volt och spetsat alla utom en gång, då springspåret hann förbi...
Jag har kollat i lopparkivet och tycker den ser otroligt seg ut i volten.
Vi får se på lördag, jag tror den är chanslös att hålla upp ledning.
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 14:42   #30
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50090
Standard

Daniel Berglund V75 Färjestad lördag på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
snasl (+100), MorganL (+10)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 14:57   #31
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

V65 på lördag och förutom OH så är jag inne på två ickefavoriter som spikförslag.

Avd. 2 - till fantastiskt låga 5%(vågar man hoppas att det stannar under 10)spikas 5 Dark Roadster. Skorna ser ut att ryka och från toppspår och med jänkarvagn ser OJA till att inte sitta med rubbet sparat denna gång!

Avd. 5 - trots innerspår och tufft motstånd i framförallt 5 Who's Who har jag svårt att inte tro på 1 Gigant Invalley så som den såg ut senast. Barfota igen och när favoriten är streckad mer än 4 ggr mer så blir valet givet.

Kantbollarna:
Avd. 1 - 7 Wir Ideal Jorma är kung i långlopp och hästen visade lite bättring senast.

Avd. 7 - Spelar inte utan varken 7 Neelix eller 8 Enzo AM

Så, nu kan ni andra lugnt och säkert spika hokuspokus eller vem som är vem - Lycka till!
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 15:39   #32
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
V65 på lördag och förutom OH så är jag inne på två ickefavoriter som spikförslag.

Avd. 2 - till fantastiskt låga 5%(vågar man hoppas att det stannar under 10)spikas 5 Dark Roadster. Skorna ser ut att ryka och från toppspår och med jänkarvagn ser OJA till att inte sitta med rubbet sparat denna gång!

Avd. 5 - trots innerspår och tufft motstånd i framförallt 5 Who's Who har jag svårt att inte tro på 1 Gigant Invalley så som den såg ut senast. Barfota igen och när favoriten är streckad mer än 4 ggr mer så blir valet givet.

Kantbollarna:
Avd. 1 - 7 Wir Ideal Jorma är kung i långlopp och hästen visade lite bättring senast.

Avd. 7 - Spelar inte utan varken 7 Neelix eller 8 Enzo AM

Så, nu kan ni andra lugnt och säkert spika hokuspokus eller vem som är vem - Lycka till!
Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
V65 på lördag och förutom OH så är jag inne på två ickefavoriter som spikförslag.

Avd. 2 - till fantastiskt låga 5%(vågar man hoppas att det stannar under 10)spikas 5 Dark Roadster. Skorna ser ut att ryka och från toppspår och med jänkarvagn ser OJA till att inte sitta med rubbet sparat denna gång!

Avd. 5 - trots innerspår och tufft motstånd i framförallt 5 Who's Who har jag svårt att inte tro på 1 Gigant Invalley så som den såg ut senast. Barfota igen och när favoriten är streckad mer än 4 ggr mer så blir valet givet.

Kantbollarna:
Avd. 1 - 7 Wir Ideal Jorma är kung i långlopp och hästen visade lite bättring senast.

Avd. 7 - Spelar inte utan varken 7 Neelix eller 8 Enzo AM

Så, nu kan ni andra lugnt och säkert spika hokuspokus eller vem som är vem - Lycka till!
Ursäkta att jag påpekar det men "Spelar inte utan varken 7 Neelix eller 8 Enzo AM" betyder att du tänker ha dem med!
Dubbel negation ställer till det...

Om innebörden är : "jag ratar Neelix och Enzo Am" så skall nog "inte" bort.
Eller vad tror du?
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 15:42   #33
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Ursäkta att jag påpekar det men "Spelar inte utan varken 7 Neelix eller 8 Enzo AM" betyder att du tänker ha dem med!
Dubbel negation ställer till det...

Om innebörden är : "jag ratar Neelix och Enzo Am" så skall nog "inte" bort.
Eller vad tror du?
Jag lämnar inte in ett spel utan att ha streck för 7 och 8

Senast redigerad av eveton den 2020-09-18 klockan 15:44.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 15:55   #34
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 685
Sharp$: 12838
Standard

Färjestadssurr

V75 1) 1 Gazza och 3 Amiral är hårt betrodda och Björn och Örjan låser nog det här loppet.
Övriga på första volten och mellan volten lunkar nog med utan att utmana. Ok möjligen Adrian på mellanvolten med spår 5 i volt känns iskallt.
14 Monfalcone och 15 Global Unspoked är bra iordning men måste nog ha hjälp med tempot.
Stänkardraget är 8 Zizou men som sagt rutinerade kuskar i täten.

V75 2) Här vankas det nog pace från start. 2 Mistelns Napoleon har ju gjort grymma prestationer och Erik ger nog järnet från start. 4 Easy Cash är mitt drag bara inte Skoglund tokkör i spetsrusningen. Litar inte riktigt på den gossen, lite överskattad som kusk i min värld. Känns som bakspårsskrällen lurar i vassen om dom tokkör.

V75 3) Tja inga kommentarer.

V75 4) 12 Jaxon V.S. hade varit en blåvinnare med bättre spår men en hyfsad chansspik.
7 Equal To None står hårt inne men susar Lillgoopen till spets kanske han får bestämma på hemmabanan. Har ju hänt förut.

V75 5) 1 Gigant Invalley är mitt drag i guld.
5 Who’s Who är inte min favorit häst men visst kan han vinna trots lite prepare’ på upplägget
7 Voltaire Gifont är stänkaren. Lillgoopen upp för första gången. Se upp.
Cybern och Heavy njaaa.

V75 6) Silver känns ju garderingsvänligt och det bekräftas väl av alla proffstipsters så den smarte spelaren går väl emot och hittar en chansspik. Men inte helt enkelt.
1 Urban känns lite tveksam i min värld lite kantig i travet senast.
3 Always On Time verkar gilla distansen och har läget.
4 Chapuy bränner väl på från start men står ganska tufft inne.
5 Giant Shadow har bra rikstoto rutin och är nog tillbaka på banan efter lite anpassning till klassen. Stänkare nr 1.
8 Niky Flax. Stackars Lillunter har ingen tur med spåren men Niky gick bra i debuten efter lång paus och kan profitera på överpace. Stänkare nr 2.

V75 7) 2 Farlander Am är hårt betrodd och visst toppform, läge och distans är stora plus. Men trots all lite kuskminus i dessa tuffa rikstoto lopp. Förlåt Johan men det bästa proffskuskarna vet är att trycka till en B tränare med en favorit.
10 Sandsjöns Enzio är väl bortlottad men lite av följehäst så jag stöttar nog mer med hjärtat än hjärnan.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 16:01   #35
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Jag lämnar inte in ett spel utan att ha streck för 7 och 8
De skall alltså absolut med!
Då har du skrivit helt rätt - fel av mig!
Sorry!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+1)
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 16:06   #36
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
En riktigt intressant häst på lördag är Easy Cash i andra loppet. 10 % idag. Har varit ute i tuffa gäng och haft dåliga startspår på slutet. Hoppas att det inte blir skrik på den. De skriker ju om Abrakadabra och är kanske nöjda så.
Få se om den håller sig någorlunda streckad nu när Berglund sätter den först.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 16:26   #37
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 685
Sharp$: 12838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Få se om den håller sig någorlunda streckad nu när Berglund sätter den först.
Skit i Berglunds tipsen. Det gör jag. Ha,ha.
Easy Cash är ett måste streck. Chansspik trots kuskminus. Skoglund är inte min favorit kusk. Hade hellre sett Westholm i vagnen trots allt.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 16:29   #38
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Skit i Berglunds tipsen. Det gör jag. Ha,ha.
Easy Cash är ett måste streck. Chansspik trots kuskminus. Skoglund är inte min favorit kusk. Hade hellre sett Westholm i vagnen trots allt.
Jag bryr mig inte om hans tips i sig, men det vore synd om de påverkar streckningen. Även Hultman varnar för den.

Senast redigerad av Shooter den 2020-09-18 klockan 16:35.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 17:07   #39
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50090
Standard

Jens Sjödèn V75 Färjestad lördag på Service Play
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Henkezan (+5), MorganL (+10)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 17:42   #40
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 685
Sharp$: 12838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag bryr mig inte om hans tips i sig, men det vore synd om de påverkar streckningen. Även Hultman varnar för den.
Hm ingen rök utan eld. Men blir väl knappast favorit spelad ? Måstestreck i min värld oavsett.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 19:26   #41
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Kul lopp tycker jag men väldigt svårt. Tankarna så långt:

1: Rätt favorit och kan vara så enkelt att Amiral bara är bäst. Vill nog dock ha med iaf Monfalcone med bättre kusk och Global Viscount som det låter positivt på. En del snack om Zizou men är tveksam från missgynnade volten. 1 känns överstreckad, särskilt med tveksam stallform. Rank: 3 - 2,14 - 15,1,8,7

2: Troligt körning från start mellan 1,2 och 4. Spetsfavorit är nog Mistelns Napolein och på det är den nog rätt favorit. Är förvånad över att Helios Di Quattro inte är mer spelad när det är Örjan upp. Mycket skrik om 5 som har bästa spåret och som maxas i utrustning. 11 är kanske bäst i grunden men skor på gör att den rankas ner. Rank: 2,3,5,4,1 - 12,11,8

3: Alla spikar Odd Herakles och det är såklart det sunda att göra. Men det kittlar att gardera eller nöja sig med att den är A-häst. Är väl då tränarbytet som kan tala för gardering ihop med att det är billigt att gardera. Rank: 4 - 2,3 - 6

4: Väldigt lurigt lopp och nästan helgarderingsläge för den som har råd. Hade det inte varit tveksam stallform på Goop kunde Equal to None varit ett fynd då nog banan ställde till det senast. Mycket snack om 12 men läget har ju fällt bättre hästar. Rutger B.L har bra statistik från spets och kanske kan leda länge. Många potentiella skrällar.
Rank: 6,12,7,8 - 11,2,4,5,10,1 - 3,9

5: Tveksam favorit tycker jag även om det är klart bästa hästen. Men känns som Örjan kör lugnt med viktigare lopp i sikte. Spetsstriden viktig. Gigant Invalley såg oslagbar ut senast mot hyfsat motstånd. Spikförslag om en tror att den spetsar, Men Snowstorm bfro är ju svår att ta emot. Vem är isf först fram? 6 eller 7 kanske. Tycker även att Chianti är intressant som ospelad.
Rank: 1,10,7 - 5,6,4,9

6: Ännu ett lopp där det borde bli körning, nu mellan 1,3 och 4. Fördel 3 men tveksamt om den håller hela vägen. Urban Kronos kunde varit ett spikförslag om en trodde på spets och den inte varit så risig senast. Lite störigt att inte BG sa ngt alls om Giant Shadow då den är intressant från detta läge. Men har sett trött ut. Mkt snack om Niky Flax men känns tveksam från detta läge. Tror nog faktiskt mest på bakspåren här där såväl My Dream Art som Night Brodde såg grymma ut senast. Minns också Highspirits galan avslutning från liknande läge för ett antal starter sedan. Kanske inte lika vass form nu dock.
Rank: 12,10,5 - 9,11,1,7,8,4,3-2,6

7: Naturlig favorit i Farlander Am och god chans till spets och slut. Klar förstahäst men ingen spik för mig med många oberäkneliga kuskar och bra rens på intressanta motbud. Enzo är tidig bakom och kanske kan lura favoriten på spets. Gillar även hur det låter på Look Håleryd. Och lite märkligt ändå med 0,5 % på Bag´s Simoni som ju ändå vann på V86 senast.
Rank: 2 - 8,6 - 9,10,4,3

Utmaningen blir onekligen att hitta spikar denna omgång och jag hoppas det klarnar lite när jag läst intervjuer. Vore fint att hitta dessa i i avd 4 och 6.
Känns också lurigt med Goops stallform.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+5)

Senast redigerad av tvablaa den 2020-09-18 klockan 19:34.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 20:16   #42
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Ursäkta att jag påpekar det men "Spelar inte utan varken 7 Neelix eller 8 Enzo AM" betyder att du tänker ha dem med!
Dubbel negation ställer till det...

Om innebörden är : "jag ratar Neelix och Enzo Am" så skall nog "inte" bort.
Eller vad tror du?
Det var väl solklart att han menade att han inte tänkte lämna in en lapp utan att ha med dom hästarna?
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 04:15   #43
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Odd Herakles, Who's Who och Farlander AM ser ut att stå med tre ben i mål
Den sistnämnde jobbar vi bort skall sänkas idag.

Enzo AM laddas från 8e gynnar två där bak.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 04:29   #44
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Gissar att Olle vänt lädret och lirat 5.Dark Roadster 20V/P
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 05:13   #45
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3182
Standard

Blir en tidig idag.

V75
Inlämnat: 2020-09-19, 06:05
V7 - endast utdelning vid 7 rätt
Färjestad
Lördag 2020-09-19
Start: 16:20
Kostnad: 384,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 6, 8, 9, 14, 15 (11, 12)
2: 2, 4, 5, 8 (1, 3)
3: 4 Odd Herakles (3, 2)
4: 12 Jaxon V.S. (7, 8)
5: 1, 5, 7, 8 (9, 6)
6: 3, 4, 5, 7, 8, 10 (1, 12)
7: 2 Farlander Am (11, 3)

8x4x1x1x4x6x1 = 768 rader.
768 x 1 x 0,50 kr = 384,00 kr.
Totalt: 384,00 kr.
Rättningskod: PMF WQH BSX Pma who is bisex
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 08:22   #46
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 759
Sharp$: 2633
Standard

tänkte bli ensam idag, lycka till!!

V75
Inlämnat: 2020-09-19, 09:21
Färjestad
Lördag 2020-09-19
Start: 16:20
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 Zizou (3, 1)
2: 3, 5, 12 (2, 1)
3: 2, 3, 4, 6, 10 (1, 7)
4: 12 Jaxon V.S. (7, 8)
5: 5, 9 (1, 8)
6: 1, 4, 12 (5, 7)
7: 2, 4, 6, 7 (11, 3)

1x3x5x1x2x3x4 = 360 rader.
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: XMD NQJ HNS
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 09:08   #47
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 115
Sharp$: 1591
Standard

V75
Inlämnat: 2020-09-19, 10:06
Färjestad
Lördag 2020-09-19
Start: 16:20
Kostnad: 72,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 14 (7, 8)
2: 5 Dark Roadster (2, 8)
3: 4 Odd Herakles (3, 2)
4: 1, 8, 12 (4, 10)
5: 1 Gigant Invalley (5, 8)
6: 1, 4, 8, 10 (3, 12)
7: 2, 3, 7, 8 (5, 4)

3x1x1x3x1x4x4 = 144 rader.
144 x 1 x 0,50 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.
Rättningskod: XHG PQM DRN
padiosen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 10:20   #48
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Bolagssystemet

V75
Inlämnat: 2020-09-19, 10:33
Färjestad
Lördag 2020-09-19
Start: 16:20
Kostnad: 1 512,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3 (14, 15) 1 tar ledningen med 3 i dödens. 2 får loppet i vinnarhålet. 1 övertygade inte senast efter vila, men Björn är optimist. Här kan skrälla

2: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 12 (11, 6) sprinterlopp för låg klass. Kräver många streck

3: 4 Odd Herakles (2, 3) spika och vänd blad

4: 1, 5, 6, 7, 8, 12 (10, 2) favoriten 7 uppträdde illa senast och kan inte spikas. 12 radar upp segrarna men har dåligt spår och får en tung resa. Gardera

5: 1, 5, 9 (7, 6) favoriten 5 prepareras för större uppgifter. 1 tar ledningen med 5 i dödens. 9 är härdad i hårda gäng och kan få loppet i draget. 1 är min förstahäst

6: 1, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 12 (6, 2) ett getingbo från start. Min ledare är 3, som kan en 10-tid. Stor risk, att man får trötta hästar sista biten. 3 är mycket bättre än raden och ett fynd till 8 %

7: 2 Farlander Am (6, 10) storfavoriten 2 var överlägsen i Bertmarks. Även här

3x7x1x6x3x8x1 = 3024 rader.
3024 x 1 x 0,50 kr = 1 512,00 kr.
Totalt: 1 512,00 kr.
Rättningskod: VMD SQJ FRW
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 10:42   #49
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Night Brodde struken. Den skulle jag ändå stå över pga. spåret.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 10:44   #50
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Känns ganska svårlöst såhär på förhand. Visst, många favoriter är antagligen de rätta favoriterna, men sedan ska man ju sätta strecken rätt också. Har inte hunnit plugga särskilt väl, men här kommer mina kortfattade tankar:

Avdelning 1:
3140 volt. 1 Gazza B.R eller 3 Amiral tar spets. 6 Madronjo från springspår kanske är sugen på att köra längst fram om han kommer dit. Jag tror att ledaren leder länge. Kan komma tidig attack från 11 Tony Afrika med Kolgjini i sulkyn. 12 Jareth Boko har springspår från mellanvolten och kan komma rätt på det. 14 Monfalcone och framförallt 15 Global Unspoked kan attackera sista 700, men ingen av dessa är lika överlägsna sitt motstånd som när Unique Juni vann förra veckan på V75. Dessa två kan säkert runda alla, men är verkligen inte säker på det.

Avdelning 2:
1640 auto. Lär bli tokrush om spets. 1 Abrakadabra och 2 Mistelns Napoleon är snabba ut. 4 Easy Cash är också snabb, men vet inte om man vill ladda stenhårt när det finns två kanonkulor innanför. Jag gissar att Rikard N Skoglund hittar position istället. 5 Dark Roadster ska med. Otroligt fin häst och jag tror verkligen att den har toppchans här. Jag har lite samma känsla med 5 Dark Roadster som jag hade med Iceland Falls (förra V75) och som med Cargo Doors (V86 i veckan). En häst som gör gedigna insatser gång på gång och som kan skrälla till låg procent (4-5%). Jag tror att det är stängt efter dessa fyra streck. Visst. 3 Helios Di Quattro och 8 Victorys Club är fina hästar, men jag är inte inte övertygad om att någon av dem kommer att få någon superbra position här. Har man streck över så kanske man ska ta med 9 Souvenir D'Inverne enbart på grund av att han kommer att få två snabba startryggar och kan komma rätt på det därifrån.

Avdelning 3:
2140 auto. Kallblod. Jag tokspikar 4 Odd Herakles. Den bara ska vinna detta. Förlorar den så förlorar den och det finns inte särskilt mycket att göra åt den saken. Vill man försöka fälla favoriten så är det 2 Roli Eld, 3 Åsrud Vilja och 6 Troll Solen som man ska strecka.

Avdelning 4:
2640 volt. Klass 2-lopp. Otroligt öppet på alla sätt och vis. Här kommer jag att strecka på ordentligt eftersom det inte går att lita på jämna prestationer på en enda häst i loppet. Jag tror bästa hästen i loppet på grundkapacitet är 12 Jaxon V.S. Lite tråkigt med bakspår här förstås, men ingenting som är ointagligt på något sätt. Min andrahäst i loppet är 3 Flacco. Superfin och ändå ganska jämn. Kan nog sitta bra på det här. Jag tror 1 Valle E.W, 6 Rutger B.L eller 7 Equal To None sitter i spets. Och därifrån leder ledaren länge. Det finns några hästar där bakom som jag ändå tycker att man ska ta med. 2 Iggy Boko är fin och kan hamna rätt på det. 5 Ornello blandar och ger. Jag gillar stilen på 8 Golden Boy Sisu. Och så ska man förstås ta med snackhästen 10 Draco som vunnit extremt mycket i Danmark.

Avdelning 5:
2140 auto. Min förstahäst är 1 Gigant Invalley på läge och form. Lyckas han hålla upp spets från innerspåret så tror jag att det vankas spets och slut. Otroligt startsnabb. Dessvärre är det en av dagens kommunare, så strecken kommer antagligen att sticka iväg här. Personligen tycker jag att 5 Who's Who är alldeles för högt streckad. Just för tillfället snackar vi 55%. Vinner 5 Who's Who detta lopp varannan gång det körs? Inte en chans. Mer rimlig nivå på strecken är omkring 25-30%. Detta är en favorit som ska fällas. Tar man med 6 Forfantone Am och 8 Cyber Lane så borde loppet vara låst. 9 Heavy Sound är kanske den bästa hästen i loppet, men spåret är långt ifrån optimalt. Tror inte att den orkar runda allting sista biten. 2 Global Welcome är fin och kan vara en tokskräll, men jag tror egentligen inte på den här.

Avdelning 6:
1640 auto. Jag har hela veckan varit inne på att spika 1 Urban Kronos baserat på spets och slut. Nu har jag ändrat mig. Jag är helt övertygad om att 4 Chapuy kommer att kunna ta en längd på 1 Urban Kronos i ledningen. Men det är inte det viktigaste här. Det viktigaste är att ta reda på huruvida 2 Empire Garbo är tänkt att köras i ledningen eller inte. 2 Empire Garbo är nämligen riktigt snabb ut om han verkligen laddas ordentligt. Tänker han köras i ledningen om han kommer dit eller vill han släppa till någon annan? Jag är inte säker på hur jag gör här. Först var jag inne på att spika 1 Urban Kronos. Sedan ändrade jag mig till att vilja spika 4 Chapuy. Men nu är jag nästan inne på att gardera lite bredare. Isåfall tar jag 1 Urban Kronos, 2 Empire Garbo, 4 Chapuy och 5 Giant Shadow. 6 Rushmore Face kan säkert komma rätt på det och Adrian Kolgjini är ju en otroligt offensiv kusk. Lite för offensiv för sitt eget bästa. De på bakspår har inte en chans här tror jag. Spik eller lås på fyra hästar.

Avdelning 7:
2640 auto. 2 Farlander Am är tveklöst den bästa hästen. Den har bästa läget. Den har bästa formen. Den är inte överstreckad. Men det är ändå någonting som säger att den inte är helt att lita på. Vad händer om den blir pressad utvändigt och det blir överpace på loppet? Jag tror att det är distansen på 2640 som får mig att tveka. De där extra 500 meterna kan innebära att det häxar och mycket kan hända på vägen. Visst, det mest troliga är att det blir spets och slut över hela distansen för 2 Farlander Am, men jag vet inte om jag vågar spika. Mest troligt spelar jag utgång. Värst emot är 6 Look Håleryd, 8 Enzo Am, 10 Sandjöns Enzo och 11 Bear Hope.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+10)

Senast redigerad av fweewea den 2020-09-19 klockan 10:47.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 10:45   #51
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57031
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Gissar att Olle vänt lädret och lirat 5.Dark Roadster 20V/P
Nej. Inte spelat något. Blir väl inte så sugen heller när den ger 6-7 ggr i fast odds som 5 procentare på Atgs V75 spel just nu. Har tyvärr inte hunnit med travet den här veckan heller så det får bli spel en annan helg.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 10:53   #52
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Valle EW och Always On Time mina bästa drag för dagen, spikar båda. Och Gigant Invalley hoppar jag inte gärna över, om jag spikade i det loppet skulle jag lätt ta den före Whos Who.

Klass 2 är konstigt streckat. 1 eller 6 spetsar och lär köra så länge lampan lyser. Tror hårt på att någon av dem vinner och fördel 1 som Oskar verkar ha fått väldigt bra ordning på. Fick 12,50 hos b365 precis.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 10:58   #53
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Valle EW och Always On Time mina bästa drag för dagen, spikar båda. Och Gigant Invalley hoppar jag inte gärna över, om jag spikade i det loppet skulle jag lätt ta den före Whos Who.
Kollade precis upp Always On Time i lopparkivet. Herregud vilken startsnabbhet. Kollade den tidigare i veckan och fick känslan av att den var medelsnabb i starten. Kollade den lite grundligare nu och den startar extremt snabbt varenda gång.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 11:06   #54
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

Så här ser ramen ut. Vrider och vänder med reduceringarna, men lutar åt att jag sätter krav på minst 1 C (har många och vissa borde väl rankas högre) samt Utg Amiral + 1 A och/eller 2 övriga A.

Spikarna står jag fast vid.



http://www.bilddump.se/bilder/202009...2.34.38.55.PNG

Senast redigerad av eveton den 2020-09-19 klockan 11:09.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 11:38   #55
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Fina förutsättningar, kort upplopp, svårt att ta ledningen från innerspår och tre stora favoriter. Så ser det ut idag. Jag väljer att spika två av de tre favoriterna. Självklart Odd Herakles, men också Who's Who. Det jag inte är helt nöjd med är att den sistnämnda går med skor bak, men han har vunnit så tidigare. Andrahandaren Giant Invalley går barfota för andra gången, är startsnabb, men har aldrig mött sånt här motstånd. Värst emot är Heavy Sound och sedan Cyber Lane. Är Kilhström offensiv så tycker jag att Austevoll bör släppa spets om han vill ha en större del av kakan.

Första loppet står väl mellan de två favoriterna på startvolten och då tar jag ställning istället för att dubbla systemkostnaden. Jag tror att Örjan sitter bakom bästa hästen och den bör ha gått framåt rejält med ett lopp i kroppen. Det har säkert Gazza också, men jag misstänker att den inte är lika långt framskriden i form. Även här tycker jag att Goop bör lämna över ledningen till Örjan.

Easy Cash i andra har jag redan berört, men jag behöver inte spika och garderar. Jag hoppar nog på Abrakadabra som möter tuffare hästar än tidigare, har förstaspåret och lär få jobba hårt om kusken vill köra i spets. I fjärde loppet står de bästa hästarna med lite sämre lägen, men det gör inget då det ändå är ett garderingslopp. Sjätte kan det också bli åka av i början och det blir lite garderingar.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 11:40   #56
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Ursäkta att jag påpekar det men "Spelar inte utan varken 7 Neelix eller 8 Enzo AM" betyder att du tänker ha dem med!
Dubbel negation ställer till det...

Om innebörden är : "jag ratar Neelix och Enzo Am" så skall nog "inte" bort.
Eller vad tror du?
Men sluta haka upp dig på grammatik. Du fattar vad han menar
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 11:41   #57
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Är lite smått sugen på Roli Eld, man kan ju drömma att Herakles har en dålig dag :-)
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 11:55   #58
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 436
Sharp$: 4956
Standard

@fweewea Tack för genomgång, kan inte det loppscenario du tror på i avd 6 öppna upp för Nicky Flax? Jag spikar nog
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 11:55   #59
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Men sluta haka upp dig på grammatik. Du fattar vad han menar
Det där är redan utrett och avklarat
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 11:57   #60
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Torstens Visa inlägg
@fweewea Tack för genomgång, kan inte det loppscenario du tror på i avd 6 öppna upp för Nicky Flax? Jag spikar nog
Det är klart att det kan öppna för hästar där bakom, exempelvis 8 Niky Flax. Samtidigt är det 1640 meter. Den som kommer till spets är den troliga vinnaren (om det inte vankas någon extrem vansinneskörning som det blev på V86 i veckan med Redneck Woodland).

Vi får se helt enkelt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+2)
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 12:13   #61
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Det där är redan utrett och avklarat
Yes, slog mig inte att jag var på sida 3 när jag la näsan i blöt.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 12:13   #62
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Har tyvärr inte hunnit med travet den här veckan heller så det får bli spel en annan helg.
Vafan! Jag har en lördagsrutin: Först Jens, sen dina tankar Olle!

P.S. På riktigt, jag är seriös.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 12:42   #63
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Lol. Är rätt intressant hur en tenderar att upprepa sig:
1. Egen genomgång
2. Sjödén
3. Berglund
4. Travnet (Ludvigsson)
5. Vass Eller Kass, Raffe/Neves på svs, Björnkollen
6. Intervjuer
7. Sharps-tråden
8. Systemkonstruktion

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Vafan! Jag har en lördagsrutin: Först Jens, sen dina tankar Olle!

P.S. På riktigt, jag är seriös.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 12:43   #64
nh5
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 46
Sharp$: 444
Standard

Tycker det är väl hög procent på Odd Herakles så jag garderar där och hoppas på megaskräll, kanske dumt men konstigare saker har ju hänt. Återstår att hitta spikar någon annanstans..
nh5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 12:58   #65
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Sömmersketipset


1: 15
2: 2
3: 2, 3, 4, 7
4: 8
5: 2, 5, 9
6: 1, 4, 5
7: Alla

224 Kr

Rättningskod: ZJC VTC GZG

DD: 12 - 3 30 kr (Night Brodde struken ser jag nu)

PJC STC GZH

Lycka till!

Senast redigerad av valo den 2020-09-19 klockan 13:01. Anledning: Strykning
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 13:00   #66
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 364
Sharp$: 2065
Standard

V75
Inlämnat: 2020-09-19, 12:53
Färjestad
Lördag 2020-09-19
Start: 16:20
Kostnad: 92,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 8 (15, 1)
2: 4 Easy Cash (5, 11)
3: 4 Odd Herakles (3, 6)
4: 10, 12 (5, 1)
5: 1, 4, 5, 6 (9, 8)
6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (10, 11)
7: 10 Sandsjöns Enzo (2, 8)

2x1x1x2x4x11x1 = 176 rader.
176 x 1 x 0,50 kr = 88,00 kr.
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 13:09   #67
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Norrbotten
Inlägg: 141
Sharp$: 1368
Standard

Inlämnat och klart dax att åka till jobbet lycka till alla!!

V75
Inlämnat: 2020-09-19, 14:04
Färjestad
Lördag 2020-09-19
Start: 16:20
Kostnad: 486,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 15 (8, 12)
2: 2, 4, 8 (1, 11)
3: 4 Odd Herakles (2, 3)
4: 10, 12 (6, 1)
5: 5 Who's Who (7, 9)
6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10 (11, 12)
7: 3, 4, 6, 7, 10, 11 (8, 9)

3x3x1x2x1x9x6 = 972 rader.
972 x 1 x 0,50 kr = 486,00 kr.
Totalt: 486,00 kr.

V75
Inlämnat: 2020-09-19, 14:04
Färjestad
Lördag 2020-09-19
Start: 16:20
Kostnad: 168,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 8, 11, 12, 14, 15 (7, 6)
2: 2, 4, 8 (1, 11)
3: 4 Odd Herakles (2, 3)
4: 10, 12 (6, 1)
5: 5 Who's Who (7, 9)
6: 8 Niky Flax (4, 3)
7: 3, 4, 6, 7, 8, 10, 11 (9, 5)

8x3x1x2x1x1x7 = 336 rader.
336 x 1 x 0,50 kr = 168,00 kr.
Totalt: 168,00 kr.

V75
Inlämnat: 2020-09-19, 14:04
Färjestad
Lördag 2020-09-19
Start: 16:20
Kostnad: 216,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 15 (8, 12)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 11, 12 (9, 10)
3: 4 Odd Herakles (2, 3)
4: 10, 12 (6, 1)
5: 5 Who's Who (7, 9)
6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10 (11, 12)
7: 2 Farlander Am (3, 7)

3x8x1x2x1x9x1 = 432 rader.
432 x 1 x 0,50 kr = 216,00 kr.
Totalt: 216,00 kr.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gorgonzolastank (+11)
NORTHLAD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 13:20   #68
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

jag kommer köra 2 system med en säker spik i Odd Herkules och 2 roliga spikar (komponerade i 2 olika system) tankar inom kort. (system1: https://www.jokersystemet.se/t/2emBhK64D4WA

System2: https://www.jokersystemet.se/t/mARENMB7BtSf

avd1. Min tidigare ide Global Unspoken såg riktigt fin ut senast som fastlås... I dessa lopp på Färjestad i inledningen brukar faktiskt björn goop dominera han vinner ofta avdelning ett i just detta loppet rankar upp även den. Men Global såg mäktig ut senast och med minsta klaff knäpper man många upploppet ned. 9 procent. Admiral rankas 3a eftersom den inte kommer till spets och är lite sårbar. Bakspårshästarna vinner väldigt ofta denna form av lopp på Färjestad men jag tycker Zizou börjar leverera mer och mer och Vejo är mycket uppåt inför dagens start. Tony Afrika börjar komma tillbaka till fin form igen kunde inte föla ryggen på racham senast men det är inte många som klarar det i den formen hästen besitter i idag i klassen. Tony är en kapabel häst som kommer knäppa många med klaff.. Monfalcone är intressant med uffe upp ff gg.

avd2. Easy Cash har en mycket tilltalande uppgift framför sig 16 procent och ett bra drag i omgången han är snabb ut men kan vinna från flera vägar kommer från stall i toppform. Fint läge och en offensiv kusk. Tror på toppchans att spikar på ett system (reducerat system1)

avd3. Odd Herkules kan man inte fälla som det känns hela 78 procent vinner från spår 1-4 här och favoriten vinner i snitt 46 procent i dessa typer av lopp. Solberg tror på toppchans och bra segerchans. Spets och slut!

avd4. Ett vidöppet lopp men faktum är att spår sex vinner oftare i dessa typer av lopp och i detta fallet läser jag loppet att just denna hästen sitter i spets med Calle i jollen. Man ville testa där. 7 procent - Kul spel.. Omgångens mest öppna lopp där en mass gardering är på plats..

avd5. I system 2 kommer jag spika Cyber Lane han har öppnat i 9 farter när han gästat Färjestad tidigare men i mina ögon är han en bättre spurtare han har form och eftersom det inte finns tillräckligt snabba invändigt om honom så blir det ingen solfjäder och han kommer med en bra fart mitt i banan. spår 1 är inte optimalt på färjestad dessutom har valley endast öppnat i 12 fart på färjestad och såg lite seg ut när bilen släppte fältet då. I dessa lopp vinner också valacker 7 år och Cyber står helt rätt inne på den kategorin. 6 procent omgångens bästa fynd! Who who skall ut i ett större lopp veckan eter och det luktar prepare inför det. Snowstorm Hanover kan öppna fantom snabbt och med helstängt huvudlag är jag inte främmande för att han tar spets intialt och släpper till Cyber. (Snowstorm åker med på min top7) Heavy Sound är en vass spurtare och kenneth kör nog till sista 400 kanske kan räcka till en plats bland de fyra.

avd6. Giant Shadow börjar hitta tillbaka till sin gamla form igen efter en svacka och detta är en rejäl häst med bra kapacitet med minsta klaff kan han knäppa vem om helst i fältet.. Chapeu är vrålsnabb ut och är nog den som tar spets även om nr 1 också kan öppna bra. Always on time hyllar Norrmännen men passa för Niky Flax som börjar leverera och är vass i spurten med rätt lopp. Rushmore face är också lite bortlottad med vingel läge men bra fart för klassen när det stämmer för honom.

avd7. Farfander am är snabb ut ser fin ut för dagen. Johan spikar sig själv i travronden (fem tippar) i spets kan det gå vägen tycker dock han är lite väl stor även om det ser ut som en vettig chans. Allways gt skall gå i bike och barfota runt om kan också öppna om man trycker av honom. Look Hålleryd är understreckad men intressant med Erik upp. Bear hope är stark och gynnas av ditansen och eventuelt tempo. Björn!!! Goldmine kan också öppna men kommer nog inte förbi nr 2 i starten?

DD: 5 mot 2 x 300
DD: 5 mot 3,6,11 x 40

Tvillingar: avd1. 1-15 (avd5 8 mot 1,4,5) avd7 (2 mot 3,6,11)
Topp7 spik på Cyber Lane

God tur!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gorgonzolastank (+11)

Senast redigerad av Klanke den 2020-09-19 klockan 13:35.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 13:21   #69
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 33
Sharp$: 273
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Jens Sjödèn V75 Färjestad lördag på Service Play
Uppskattar du lägger upp Sjödéns och Berglunds tankar. Gilla. Cudos given.
snasl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 13:23   #70
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Där rök Only One Winner också. De gillar inte bakspåren.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 13:33   #71
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

V75

1: 3 Amiral (1, 14)
2: 2, 3, 4, 5, 8, 11 (1, 12)
3: 4 Odd Herakles (2, 3)
4: 1, 6, 7, 8, 10, 12 (5, 2)
5: 5 Who's Who (9, 8)
6: 1, 3, 4, 5, 8 (7, 6)
7: 2, 3, 6, 10 (4, 7)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 13:44   #72
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V4
Inlämnat: 2020-09-19, 14:42
Färjestad
Lördag 2020-09-19
Start: 14:45
Kostnad: 192,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 5, 9 (1, 8)
2: 4, 7, 9, 12 (6, 2)
3: 12 Bandido Gar (3, 6)
4: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 12 (2, 8)

3x4x1x8 = 96 rader.
96 x 1 x 2,00 kr = 192,00 kr.
Totalt: 192,00 kr.
Rättningskod: NKK PTK MPW
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 13:45   #73
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Dagens Stänkare:

Första avdelningen ser vidöppen ut. Sanslöst svaga favoriter och ännu värre utfyllnad. Över fullvuxna 3140 meter måste det bli luckor för dom som legat klistrade på innerspåret och jag vill lyfta fram 6 Madronjo som tänkbar bedövare i omgången. Med lite flyt hittar Kai P Jussila t o m till rygg ledaren här. Går barfota igen och gick 13 full väg voltstart förra gången han gick barfota. Har avslutat bra från invändiga lägen många ggr. Kai är inte helt kass, som kusk, har bättre % än många av proffskuskarna. Över 40 ggr och 1% på strecken.

I andra avdelningen ska det tydligen köras ordentligt från start. Här vill jag slå ett slag för 8 Victory's Club, segervan Italienare som sprang 12 i dödens utanpå Van Gogh Z.S i sin första (?) start i Sverige. Har vunnit från dödens även i Italien och klättrade i rygg senast på Deep Pockets. Precis en sån häst som kusken inte behöver ha några körhänder med utan räcker att hon kan köra rakt fram. Nerstruken ett hack. Nerspelad till 8ggr, 5% på strecken.


Det ska tydligen köras från start även i sjätte avdelningen. Och då ser jag hur Adrian hittar ner i andra utvändigt med 6 Rushmore Face och får ligga kvar där, precis som näst senast på Eskilstuna. Han och Ulf O lämnar Goop med 6 tiondelar upploppet ner på en riktigt låg 10-tid. 11ggr och 3%.

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+100)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 13:48   #74
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 115
Sharp$: 1241
Standard

Avd
1: 1, 3 (2, 15)
2: 3 Helios di Quattro (2, 1)
3: 4 Odd Herakles (3, 2)
4: 1, 2, 6, 7, 10, 12 (8, 5)
5: 1, 2, 5 (9, 8)
6: 3, 4, 5, 8 (1, 7)
7: 6 Look Håleryd (2, 11)
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 14:27   #75
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Mina förhoppningar:
Avd 1. 3 Amiral till spets. 14 Monfalcone och 15 Global Unspoked kan runda allt sista biten.
Avd 2. 1 Abrakadabra och 2 Mistelns Napoleon kör om spets. 4 Easy Cash och 5 Dark Roadster kommer hitta bra positioner där bakom.
Avd 3. 4 Odd Herakles spets och slut.
Avd 4. 1 Valle E.W, 6 Rutger B.L och 7 Equal To None siktar alla mot spets och slut.
Avd 5. 1 Gigant Invalley spets och slut.
Avd 6. 1 Urban Kronos, 2 Always On Time och 4 Chapuy kan alla hitta till spets. Tror ingen vill släppa ledningen, så det kan bli lite körning. Tar också med 8 Niky Flax som kan komma rätt på det.
Avd 7. 2 Farlander Am spets och slut. Förhoppningsvis får han sitta i fred, men norrmännen kan strula till det för Johan Svensson ordentligt. Värsta motbud är 6 Look Håleryd.

Inlämnat och klart enligt nedan. Minst 2 av 3 A-hästar måste sitta. Spiken på 1 Gigant Invalley i avdelning 5 känns långt ifrån säker, men med lite flax sitter han i spets och då blir det svårt för övriga att ta ned honom därifrån.

fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 14:55   #76
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Daniel verkar inte ha värmt Amiral på banan. Nu spelar det ingen roll då jag redan lämnat in, men jag hade gärna velat se den ändå.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 15:03   #77
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

En punktering ifrån 8 rätt i onsdags och hoppas god spelform håller i sig idag:
1: 3 Amiral - Hade gärna haft iaf 2 och 14 med men fick inte råd. Gillar att spika i första.
2: 3,5 - Förvånad att det snackas så lite om 3 med Örjan och jänkarvagn. Dubblade till slut med 5 på maxad utrustning och bästa spåret.
3: 4 Odd Herakles - Jättesugen på att gardera men men kändes till slut inte värt.
4: 12,6,1 (A) - 5,7,8,11,2,4,10,3,9 - Spetsstriden bored stå mellan 1 och 6 och vore obegripligt om de släpper till Goop sen som den såg ut senast och med sviktande stallform.
5: 7,10,1,5 - Säger emot mig själv och rankar två Goop-hästar först. Men tyckte han kändes smyguppåt på båda redan senast och Chianti har ju en missvisande rad. Fegade ut och tog de två mest betrodda med.
6: 10 My Dream Art - Hade spikat Night Brodde men fick ändra till vad jag tror är näst bästa hästen. Hoppas på körning mellan 1-4 och att Giant Shadow fortsätter se less ut.
7: 2 (A) - 6,8,10,9,4,3,11,5,7,1,12 - Med annan kusk hade jag nog spikat rakt ut men de lör ju inte ha respekt för Johan. Hoppas sitt med alla till denna avdelning.

Inser att jag hoppas på en bra dag för Oskar J och Örjan och en mindre bra för Goop förutom i Guld. Då blir det bra för mig:-)

Lycka till allihop!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 15:14   #78
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

V75
Inlämnat: 2020-09-19, 16:12
Färjestad
Lördag 2020-09-19
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 8, 11, 14, 15 (2, 6)
2: 1, 2, 4, 5, 11 (3, 6)
3: 4 Odd Herakles (3, 2)
4: 1, 2, 6, 7, 10, 12 (8, 3)
5: 1 Gigant Invalley (5, 2)
6: 1 Urban Kronos (3, 4)
7: 2, 4, 7, 8 (6, 3)

6x5x1x6x1x1x4 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: QGC STF BZN
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 15:15   #79
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4111
Standard

V75
Inlämnat: 2020-09-19, 16:10
Färjestad
Lördag 2020-09-19
Start: 16:20
Kostnad: 2 880,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 8, 14 (15, 9)
2: 5 Dark Roadster (2, 11)
3: 4 Odd Herakles (2, 3)
4: 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 12 (11, 9)
5: 1, 5 (8, 9)
6: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10 (8, 2)
7: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 11 (7, 12)

5x1x1x9x2x8x8 = 5760 rader.
5760 x 1 x 0,50 kr = 2 880,00 kr.
Totalt: 2 880,00 kr.
Rättningskod: TGK TTG JZQ
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 15:18   #80
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 685
Sharp$: 12838
Standard

Se upp för spår loosern Lillunters styrningar idag. Hästarna ser kanon ut. Plockar fina pengar och kanske kan skrällvinna med någon med rätt löpningsförlopp.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 15:19   #81
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75
Inlämnat: 2020-09-19, 16:18
Färjestad
Lördag 2020-09-19
Start: 16:20
Kostnad: 216,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 8 (15, 14)
2: 2, 4, 12 (1, 3)
3: 4 Odd Herakles (3, 2)
4: 7, 8, 12 (1, 10)
5: 1, 5, 9 (8, 7)
6: 1, 3, 4, 8 (5, 7)
7: 2 Farlander Am (3, 11)

4x3x1x3x3x4x1 = 432 rader.
432 x 1 x 0,50 kr = 216,00 kr.
Totalt: 216,00 kr.
Rättningskod: QJD WTD BZV
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 15:20   #82
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Provar med en inledande tvilling:

Hästar
1, 2, 3, 8, 14, 15
Utgångshästar
6 Madronjo
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 15:21   #83
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

V75
Inlämnat: 2020-09-19, 16:19
Färjestad
Lördag 2020-09-19
Start: 16:20
Kostnad: 2 432,19 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 8, 12, 14, 15 (11, 6)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 11 (12, 10)
3: 4 Odd Herakles (2, 3)
4: 12 Jaxon V.S. (1, 7)
5: 1, 5, 9 (8, 7)
6: 1, 3, 4, 5, 7, 8, 10 (6, 2)
7: 2, 3, 6, 10 (8, 11)

7x7x1x1x3x7x4 = 4116 rader.
4116 x 13/11 x 0,50 kr = 2 432,19 kr.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 15:26   #84
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Vilka usla prestationer! Det har ju skrällt på V4:an också, så det verkar bli en sån dag idag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 15:27   #85
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Otroligt svagt lopp. 1 Gazza B.R får bluffa bort 2500 meter utan någon som helst press på utsidan.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 15:28   #86
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Härligt kört, Jepson!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+7)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 15:29   #87
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50090
Standard

Vilken öppning för SV! En av deras mest överspelade vinner (inte första gången...)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 15:31   #88
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Om inte Kai kört galopp när han lyfte ut från fjärde invändigt hade det kunnat bli riktigt intressant. Nu blev det bara som väntat.

Avd
1: 1, 2, 6, 8, 11, 12, 14, 15 (3, 9)
2: 1, 2, 4, 5, 8, 11 (3, 12)
3: 4 Odd Herakles (3, 2)
4: 7, 12 (8, 1)
5: 5 Who's Who (1, 9)
6: 4, 5, 6 (1, 3)
7: 1, 2, 4, 6, 7, 10 (3, 11)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 15:45   #89
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Härligt Kajsa!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 15:48   #90
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Dagens Stänkare:


I andra avdelningen ska det tydligen köras ordentligt från start. Här vill jag slå ett slag för 8 Victory's Club, segervan Italienare som sprang 12 i dödens utanpå Van Gogh Z.S i sin första (?) start i Sverige. Har vunnit från dödens även i Italien och klättrade i rygg senast på Deep Pockets. Precis en sån häst som kusken inte behöver ha några körhänder med utan räcker att hon kan köra rakt fram. Nerstruken ett hack. Nerspelad till 8ggr, 5% på strecken.

Lycka till!
Tjohoo! Nästan 15ggr degen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+15), Basse (+8)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 15:49   #91
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

Fan alltså! Han är så jävla överskattad som kusk RNS. Fattar han inte att det inte är gulddivisionshäst han kör??

Visst, det var en jävla chansning att spika DR men satan vad förbannad jag blev
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hubbabubba347 (+10), NicklasA (+10)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 15:50   #92
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 190
Sharp$: 368
Standard

Hade också Dark Roadster, tråkigt som f.....
hubbabubba347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 15:50   #93
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Tjohoo! Nästan 15ggr degen!
Grattis! Snygg rek.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 15:50   #94
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3054
Standard

Ni som håller RNS om ryggen får väl fortsätta med det, men han är faan inte helt hundra
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+100)
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 15:54   #95
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 685
Sharp$: 12838
Standard

Återigen en idiotstyrning av Skoglund. Rejält överskattad kusk som kör bort hästar på löpande band. 05 öppning i klass 1 :(
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+10)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 15:55   #96
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Grattis! Snygg rek.
Får se om resten sitter också då...

Lopp
6: Vinnare 8 Victory's Club
8: Plats 7 Equal to None
11: Plats 10 Sandsjöns Enzo

1 x 200,00 kr = 200,00 kr.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasA (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 15:57   #97
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Rätt tydligt att man blir straffad för sina felval. Väljer att gå långt i avdelning 1 och sätter utgångarna på de två hästarna på bakspår. Vinnaren sitter i rygg ledaren på startvolten och hästarna på bakspår är mil ifrån att ta sig hela vägen fram.

Man väljer att gå kortare i avdelning 2 som kompensation för den större målningen i avdelning 1. Torskar då på första reserven.

Man måste verkligen vara rätt på det direkt från början för att det ska finnas en chans att man ska hålla hela vägen.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 16:04   #98
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 115
Sharp$: 1591
Standard

Körda på V75 så då gör vi nytt försök på V5

V5
Inlämnat: 2020-09-19, 13:35
Färjestad
Lördag 2020-09-19
Start: 17:05
Kostnad: 225,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Odd Herakles (3, 2)
2: 1, 6, 8, 10, 12 (7, 5)
3: 1, 5, 8 (9, 7)
4: 3, 4, 8, 10, 11 (1, 5)
5: 2, 6, 10 (3, 11)

1x5x3x5x3 = 225 rader.
225 x 1 x 1,00 kr = 225,00 kr.
Totalt: 225,00 kr.
Rättningskod: VKD TTF CWN
padiosen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 16:09   #99
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

En spik är en spik.... En av två inhamrade... Jaxon V.S. nu!! JOBBA!
Då kan det bli intressant...
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 16:21   #100
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 685
Sharp$: 12838
Standard

Hm tyvärr besannades mina farhågor


V75 2) Här vankas det nog pace från start. 2 Mistelns Napoleon har ju gjort grymma prestationer och Erik ger nog järnet från start. 4 Easy Cash är mitt drag bara inte Skoglund tokkör i spetsrusningen. Litar inte riktigt på den gossen, lite överskattad som kusk i min värld. Känns som bakspårsskrällen lurar i vassen om dom tokkör.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 16:22   #101
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 24
Sharp$: 156
Standard

Hultman babblar mycket
Jean är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 16:24   #102
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Det är en svår period att vara spelare nu (vilket det i o f sig oftast är) vid övergången till höst, när många underpresterar, som i första loppet. Såväl Goops som Örjans häst skulle ju båda vara framsatta med lopp i kroppen, men ingen av dem var alls som de skulle. Nu hoppas jag på Draco.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 16:28   #103
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 685
Sharp$: 12838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det är en svår period att vara spelare nu (vilket det i o f sig oftast är) vid övergången till höst, när många underpresterar, som i första loppet. Såväl Goops som Örjans häst skulle ju båda vara framsatta med lopp i kroppen, men ingen av dem var alls som de skulle. Nu hoppas jag på Draco.
Ingen skugga över vinnaren Global Viscount men med facit i hand var ju stayerloppet ett riktigt skräplopp med 110 000:- i första pris.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 16:31   #104
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50090
Standard

Härligt Calle!!!
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 16:32   #105
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Ingen skugga över vinnaren Global Viscount men med facit i hand var ju stayerloppet ett riktigt skräplopp med 110 000:- i första pris.
Nu fick ju vinnaren hela loppet, men oavsett övriga hästar så var de två favoriterna helt under isen trots all positiv information om dem.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 16:32   #106
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

Dra i högertömmen i tid din dumma jävel!!!!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 16:33   #107
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Jorma sitter tyvärr kvar för länge och avslutar ju rejält. Synd då jag hade ett sidospel där, men helt okej vinnare.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 16:34   #108
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur kan man sitta och vänta med att köra med 12an, allt medans Goopens tappar flera längder, ändå sitter man och väntar och väntar och väntar - nu hade den inte vunnit ändå, men hur värdelöst kör inte kuskarna, många gånger - denna gång André Eklundh!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 16:37   #109
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Hur kan man sitta och vänta med att köra med 12an, allt medans Goopens tappar flera längder, ändå sitter man och väntar och väntar och väntar - nu hade den inte vunnit ändå, men hur värdelöst kör inte kuskarna, många gånger - denna gång André Eklundh!

För att bakom hästen sitter en svagbegåvad mupp... Fyyy fan!!
Vinner 8 ggr av 10 detta från dödens... Jävla idiot
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 16:46   #110
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Rättningskod


Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Får se om resten sitter också då...

Lopp
6: Vinnare 8 Victory's Club
8: Plats 7 Equal to None
11: Plats 10 Sandsjöns Enzo

1 x 200,00 kr = 200,00 kr.
200 spänn på en trippel som ger ett bra odds. Det vill man nog heja på
men utan rättningskod blir det inget heja....Fattar inte att någon ger sharps för det här.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 16:49   #111
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sjukt bra odds på Heavy Sound - både på ATG och andra ställen...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 16:50   #112
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Bolagssystemet

V75
Inlämnat: 2020-09-19, 10:33
Färjestad
Lördag 2020-09-19
Start: 16:20
Kostnad: 1 512,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3 (14, 15) 1 tar ledningen med 3 i dödens. 2 får loppet i vinnarhålet. 1 övertygade inte senast efter vila, men Björn är optimist. Här kan skrälla

2: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 12 (11, 6) sprinterlopp för låg klass. Kräver många streck

3: 4 Odd Herakles (2, 3) spika och vänd blad

4: 1, 5, 6, 7, 8, 12 (10, 2) favoriten 7 uppträdde illa senast och kan inte spikas. 12 radar upp segrarna men har dåligt spår och får en tung resa. Gardera

5: 1, 5, 9 (7, 6) favoriten 5 prepareras för större uppgifter. 1 tar ledningen med 5 i dödens. 9 är härdad i hårda gäng och kan få loppet i draget. 1 är min förstahäst

6: 1, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 12 (6, 2) ett getingbo från start. Min ledare är 3, som kan en 10-tid. Stor risk, att man får trötta hästar sista biten. 3 är mycket bättre än raden och ett fynd till 8 %

7: 2 Farlander Am (6, 10) storfavoriten 2 var överlägsen i Bertmarks. Även här

3x7x1x6x3x8x1 = 3024 rader.
3024 x 1 x 0,50 kr = 1 512,00 kr.
Totalt: 1 512,00 kr.
Rättningskod: VMD SQJ FRW
Några fler som är kvar?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 16:53   #113
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Galopp på Who's Who! Har inte hoppat sedan januari 2018. Som sagt: Den här tiden på året så kan vad som helst hända. Det är bara att lägga ner för idag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 16:54   #114
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Några fler som är kvar?
Cyber Lane var på tok för bra - Go'Natt
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 16:54   #115
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50090
Standard

Helt borta...
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 16:57   #116
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Ja, då har man spruckit på reduceringskrav. Men man blir ju lite trött på Johans ständiga velande med de där spåren, ”jag tar upp och backar” ”hopplöst läge för att ladda och bli hängande” o.s.v. Det brukar ofta sluta med att han laddar iväg vad som går och då är det bättre att inte snacka så mycket innan.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:02   #117
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-09-19, 18:01
Färjestad
Lördag 2020-09-19
Start: 18:20
Kostnad: 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 Always On Time
2: 2 Farlander Am

1 x 300,00 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
Rättningskod: Står i 23 gånger
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:04   #118
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

DD:
7, 8, 10
2
x valfri insats...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:07   #119
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 685
Sharp$: 12838
Standard

Skräll DD. 7 mot 6.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:14   #120
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-09-19, 18:02
Färjestad
Lördag 2020-09-19
Start: 18:20
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 8
2: 8 Enzo Am

2 x 25,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: RKD VTC CVT
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:17   #121
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 349
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jean Visa inlägg
Hultman babblar mycket
Sa flickan....
znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:20   #122
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Inte en enda omstart på hela dagen, eller?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:21   #123
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3182
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av padiosen Visa inlägg
Körda på V75 så då gör vi nytt försök på V5

V5
Inlämnat: 2020-09-19, 13:35
Färjestad
Lördag 2020-09-19
Start: 17:05
Kostnad: 225,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Odd Herakles (3, 2)
2: 1, 6, 8, 10, 12 (7, 5)
3: 1, 5, 8 (9, 7)
4: 3, 4, 8, 10, 11 (1, 5)
5: 2, 6, 10 (3, 11)

1x5x3x5x3 = 225 rader.
225 x 1 x 1,00 kr = 225,00 kr.
Totalt: 225,00 kr.
Rättningskod: VKD TTF CWN
Ser spännande ut. Lycka till
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:25   #124
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Dagens Stänkare:

Första avdelningen ser vidöppen ut. Sanslöst svaga favoriter och ännu värre utfyllnad. Över fullvuxna 3140 meter måste det bli luckor för dom som legat klistrade på innerspåret och jag vill lyfta fram 6 Madronjo som tänkbar bedövare i omgången. Med lite flyt hittar Kai P Jussila t o m till rygg ledaren här. Går barfota igen och gick 13 full väg voltstart förra gången han gick barfota. Har avslutat bra från invändiga lägen många ggr. Kai är inte helt kass, som kusk, har bättre % än många av proffskuskarna. Över 40 ggr och 1% på strecken.

I andra avdelningen ska det tydligen köras ordentligt från start. Här vill jag slå ett slag för 8 Victory's Club, segervan Italienare som sprang 12 i dödens utanpå Van Gogh Z.S i sin första (?) start i Sverige. Har vunnit från dödens även i Italien och klättrade i rygg senast på Deep Pockets. Precis en sån häst som kusken inte behöver ha några körhänder med utan räcker att hon kan köra rakt fram. Nerstruken ett hack. Nerspelad till 8ggr, 5% på strecken.


Det ska tydligen köras från start även i sjätte avdelningen. Och då ser jag hur Adrian hittar ner i andra utvändigt med 6 Rushmore Face och får ligga kvar där, precis som näst senast på Eskilstuna. Han och Ulf O lämnar Goop med 6 tiondelar upploppet ner på en riktigt låg 10-tid. 11ggr och 3%.

Lycka till!
Rushmore Face

Tack för den!

(Fegade och lirade plats men nöjd ändå)

riktiga Stänkare du levererar idag
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:25   #125
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Dagens Stänkare:

Det ska tydligen köras från start även i sjätte avdelningen. Och då ser jag hur Adrian hittar ner i andra utvändigt med 6 Rushmore Face och får ligga kvar där, precis som näst senast på Eskilstuna. Han och Ulf O lämnar Goop med 6 tiondelar upploppet ner på en riktigt låg 10-tid. 11ggr och 3%.

Lycka till!
Tjohoo! Ytterligare en 15-oddsare (om han nu inte blir diskad...)! Vilken fantastisk dag!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ace (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:29   #126
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Rushmore Face

Tack för den!

(Fegade och lirade plats men nöjd ändå)

riktiga Stänkare du levererar idag
Tack, tack. Man gör ju sitt bästa för att bidra med bra idéer....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+50), asgaya3141 (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:31   #127
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur går reserverna in på V75? Om jag har alla utan tre kusar - får jag in en av dem då, den som är mest spelad utav dem jag inte har med, eller den som är mest spelad av alla i loppet?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:33   #128
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3335
Standard

Värden i teorin.

1 __ 4330888-- 14767-- 654
2 __ 165114-- 981-- 72
3 __ 712726-- 3860-- 251
4 __ 1150287-- 5816-- 349
5 __ 2659569-- 10940-- 546
6 __ 1193600-- 5995-- 357
7 __ 2771160-- 11244-- 555
8 __ 4953455-- 15878-- 681
9 __ 1.182909E+07-- 22817-- 818
10 __ 1193600-- 5995-- 357
11 __ 761337-- 4091-- 263
12 __ 2.264434E+07-- 26855-- 879
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:34   #129
Ace
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 2 339
Sharp$: 5216
Standard

Hamnade på bänken redan i andra.. 1,05 första 500 och bars in som stolt 9a..
RNS

Kanske kan ta en tröstpeng men inte det man letar efter...

V75
Inlämnat: 2020-09-19, 15:42
Färjestad
Lördag 2020-09-19
Start: 16:20
Kostnad: 282,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 8, 11, 14, 15 (12, 6)
2: 4 Easy Cash (2, 1)
3: 4 Odd Herakles (3, 2)
4: 1, 6, 7, 8, 10, 12 (5, 2)
5: 8 Cyber Lane (5, 1)
6: 4, 5, 6, 8 (1, 7)
7: 2, 6, 11 (3, 4)
BOOST nr: 327

7x1x1x6x1x4x3 = 504 rader.
504 x 1 x 0,50 kr = 252,00 kr.
BOOST: 30,00 kr
Totalt: 282,00 kr.
Rättningskod: WHC STH CZX
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:35   #130
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

1, 4,6 eller 10 ger bäst betalt i sista.

Men den här är snyggast:

SvS
Färjestad - Lopp 9, 2140m Auto
Vinnare:
8 Cyber Lane (6,10)
Resultat: 8 Cyber Lane
Färjestad - Lopp 10, 1640m Auto
Vinnare:
6 Rushmore Face (14,25)
Färjestad - Lopp 11, 2640m Auto
Placering - Topp 3:
T3 10 Sandsjöns Enzo (2,86)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:35   #131
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Hur går reserverna in på V75? Om jag har alla utan tre kusar - får jag in en av dem då, den som är mest spelad utav dem jag inte har med, eller den som är mest spelad av alla i loppet?
Syns väl på kupongen? Har du inte valt några själv så blir den häst som var mest spelad (utav de du inte hade med) när du lämnade in första reserv.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:35   #132
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Hur går reserverna in på V75? Om jag har alla utan tre kusar - får jag in en av dem då, den som är mest spelad utav dem jag inte har med, eller den som är mest spelad av alla i loppet?
Alternativ 1
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:37   #133
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 115
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Ser spännande ut. Lycka till
Tack! Gick ju sådär. Nya tag nya insatser.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+2)
padiosen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:37   #134
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Syns väl på kupongen? Har du inte valt några själv så blir den häst som var mest spelad (utav de du inte hade med) när du lämnade in första reserv.
Jag tippar och polarn lämnar in på sitt konto och nu får jag inte tag på den luringen - han väljer att fiska i stället - den galningen, hehe!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+10), mackpeter (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:38   #135
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Om storfavoriten Farlander vinner nu får jag 3 sexor och drygt 60 femmor. Det skall väl rädda dagen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fweewea (+10), Fulsprit (+6), PinkiePie (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:39   #136
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Alternativ 1
Tackar - då fick vi in Ruschmore... Hjälper inte till mer än kanske fem rätt, men men!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:40   #137
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Jag tippar och polarn lämnar in på sitt konto och nu får jag inte tag på den luringen - han väljer att fiska i stället - den galningen, hehe!
Han kanske fiskar Abborre
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5), abborre (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:40   #138
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Jag tippar och polarn lämnar in på sitt konto och nu får jag inte tag på den luringen - han väljer att fiska i stället - den galningen, hehe!
Bra väl av polarn kan jag tycka!

Då blev det lite klurigt för dig, beroende lite på när han lämnade in. Den häst som är mest spelad nu efter spelstopp kanske inte var det just när han lämnade in.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:41   #139
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Om storfavoriten Farlander vinner nu får jag 3 sexor och drygt 60 femmor. Det skall väl rädda dagen.
Om 6 Look Håleryd placerar sig topp 3 så blir det drygt 7000 in på ett raketspel. Det räddar dagen.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:41   #140
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Han kanske fiskar Abborre

Snarare TORSK!!!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:42   #141
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Han kanske fiskar Abborre
Off topic. Tog en snabbis fisketur i f.m och drog två fina matabborrar så det blev faktiskt toast med stekt abborre till lunch idag
Första fiskarna jag plockade upp i år...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10), Ace (+15), mackpeter (+10)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:43   #142
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Bra väl av polarn kan jag tycka!

Då blev det lite klurigt för dig, beroende lite på när han lämnade in. Den häst som är mest spelad nu efter spelstopp kanske inte var det just när han lämnade in.

Borde ha varit Rushmore utav denne och Empire Garbo och Highspirit...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+6)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:44   #143
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

Johan Svensson på V75.... Lycka till. Ska INTE vara 48% i alla fall...
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:46   #144
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Om 6 Look Håleryd placerar sig topp 3 så blir det drygt 7000 in på ett raketspel. Det räddar dagen.
Nej. Han kör bort den helt och hållet.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:47   #145
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Johan Svensson på V75.... Lycka till. Ska INTE vara 48% i alla fall...
Oj vad överstreckat men det gick...
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:47   #146
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Men ...hur i helvetet...?!??

Faan...!

Hur f-n kan man få vinna Bronsdivisionen på V75 på 1.14,0!?!? Då är man inte bra. Man är fucking minst sämst i ett sopgäng!

Och han som sitter i andra par utvändigt (Morten A Pedersen) t a p p a r en hästlängd när han ska attackera 300 kvar. Det är ju fan som om man skickat in ett gäng förstaårgångare från Vomb och sagt åt dem att ”håll på med lite trav”.

Senast redigerad av Stankarn den 2020-09-19 klockan 18:01.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:50   #147
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Om storfavoriten Farlander vinner nu får jag 3 sexor och drygt 60 femmor. Det skall väl rädda dagen.
Snyggt!

Bra lirat!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+10)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:52   #148
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 685
Sharp$: 12838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Oj vad överstreckat men det gick...
Det underlättar att ha bästa hästen. Jäklar vilken utveckling. Blir bara bättre och bättre.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:52   #149
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3182
Standard

Goops stall mår väl sådär. Piskar in 11BEAR HOPE i sista som 6a efter invändig
löpning o lucka. DET gillar jag verkligen #Hatafransmannengoop
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)

Senast redigerad av asgaya3141 den 2020-09-19 klockan 17:55.
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:54   #150
Ace
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 2 339
Sharp$: 5216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Off topic. Tog en snabbis fisketur i f.m och drog två fina matabborrar så det blev faktiskt toast med stekt abborre till lunch idag
Första fiskarna jag plockade upp i år...
Jag och sonen lyckades idag också.. De är lugnt hickoryrökta och
förhoppningsvis klara nu. Kokt potatis och en kall äpple/purjolöksås
till. Så, lämnar nu och önskar en fortsatt trevlig kväll
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+20), mackpeter (+10), Gotland (+10)
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:56   #151
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

Neelix gick som ett sänke genom fältet över upploppet och drog tyvärr med sig Enzo AM.
Det går verkligen inte alls överhuvudtaget... Jag får helt enkelt släppa varenda egen tanke och rygga andra. Men gör jag det så drar jag väl med mig någon annan stackare i dyngpölen jag fastnat i.

Piss, skit och Vademecum
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 18:20   #152
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Om 6 Look Håleryd placerar sig topp 3 så blir det drygt 7000 in på ett raketspel. Det räddar dagen.
Jag hade precis samma läge

Behövde Look Håleryd top 3 för att en Platstrippel hos SVS skulle sitta till fina oddset 47,64

Forfantore Am och Rushmore Face hade redan suttit och Look Håleryd var den sista som skulle jobbas in

Var ju inte ens nära. Vet inte om hästen kändes usel för dagen eller om Erik glömde försöka ta bra placering...
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 18:29   #153
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Om storfavoriten Farlander vinner nu får jag 3 sexor och drygt 60 femmor. Det skall väl rädda dagen.
Fick drygt 6700. Systemet kostade 1512:-.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abborre (+10), Gotland (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 18:35   #154
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4111
Standard

Stora skillnaden är om det blir utd på 5orna eller inte
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+10)
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 21:58   #155
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Tjohoo! Ytterligare en 15-oddsare (om han nu inte blir diskad...)! Vilken fantastisk dag!
RF håller ihop aktionen förbi mållinjen och ska självklart inte diskas...men Victorys Club glider ut minst ett spår i mitten på upploppet och vinner med några centimeter, undrar om det inte skulle varit nedflyttning där?...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-20, 06:52   #156
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Såg det värsta spelet igår på Twitter satsades 150kr på Kajsas häst 8 Victorys Club lirad till 25 gånger ihop med Adrians häst Ruchmore Face 30 gånger. 25x30 odds 750x150= 112.500kr

Bara att applodera till en Twittervän
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-20, 09:53   #157
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Såg det värsta spelet igår på Twitter satsades 150kr på Kajsas häst 8 Victorys Club lirad till 25 gånger ihop med Adrians häst Ruchmore Face 30 gånger. 25x30 odds 750x150= 112.500kr

Bara att applodera till en Twittervän

De som spelar slika spel är bara att applådera till sjukt bra spel - var nog lite nervös innan utropet på Kajsas suveräne springare där. Denne tog jag med som sista häst då många i Norge (där har du spelgurus värda namnet) ansåg denna stenklar (i princip), trots spåret.

OM, den som spelat denna dubbel ovan INTE även spelat dessa som singlar anser jag denne vara en dreglande och debil idiot och borde inte få disponera pengar, överhuvudtaget. Är svårt nog att få in EN skräll - att få in TVÅ i en dubbel är såklart oerhört svårt och en av dem räcker att få in för att gå stort plus!

Kudos!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-20, 12:12   #158
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Kollade om några av gårdagens lopp igen. Farlander Am är en otrolig häst. Får lite Moni Viking-känsla över det hela. Startsnabb, uthållig, stark och har ändå en ruggig spurt. Farlander Am kommer gå riktigt långt i sin karriär om utvecklingen fortsätter på det här sättet.

Om man ska vara självkritisk så borde man ju räknat ut att Always On Time och Chapuy skulle köra om det i starten, vilket öppnar för hästar därbakom. Enkel vinst för Rushmore Face till slut. Detsamma gäller i avdelning 2 där Abrakadabra, Mistelns Napoleon, Easy Cash och Dark Roadster alla ville ha spets. Det öppnade för vinstmaskinen Victorys Club som dessutom var nedstruken ett steg. Tror dock att Mistelns Napoleon hade tagit ned Victorys Club de sista meterna om den inte hade vinglat och fastnat bakom Victorys Clubs hjul. Ser ut som det om man kollar på reprisen iallafall, men jag kan ha sett fel.

Cyber Lane är också en otrolig häst. Den borde man förstås tagit med om man valt att gardera loppet. Spikade 1 Gigant Invalley på senaste starten. Det stod mig dyrt.

Nåväl. Alltid extremt lätt att vara efterklok. Bara att komma tillbaka, göra om och göra rätt.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-20, 19:09   #159
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
De som spelar slika spel är bara att applådera till sjukt bra spel - var nog lite nervös innan utropet på Kajsas suveräne springare där. Denne tog jag med som sista häst då många i Norge (där har du spelgurus värda namnet) ansåg denna stenklar (i princip), trots spåret.

OM, den som spelat denna dubbel ovan INTE även spelat dessa som singlar anser jag denne vara en dreglande och debil idiot och borde inte få disponera pengar, överhuvudtaget. Är svårt nog att få in EN skräll - att få in TVÅ i en dubbel är såklart oerhört svårt och en av dem räcker att få in för att gå stort plus!

Kudos!

Leta fel odds gör man inte på SS utan man kollar på andra ställen tydligen
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td