Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-03-14, 20:08   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61865
Standard

V75-Mantorp 20 mars

Finns ju en del positivt med pandemin. Vi slipper Momarkens V75a i år och i stället en svensk omgång med riktiga V75 propositioner .

Att spelbolaget vill bygga på den just nu klena spring burst jackpotten till påskdagen blir tydligt när inte gulddivisionen lyftes ut till förmån för att väldigt spelvänligt ramlopp med 100 tkr i förstapris.

Var rätt på det i stort sett i alla lopp i min tidiga genomgång förra veckan . Hoppas man hittat några vinnare bara av att se startlistan även till denna omgång. Lördagen efter V75 finaler på Solvalla vilket blir ännu roligare än denna lördags meny.

Tänk på att Mantorp normalt är en spetsbana . Dock ska det enligt prognoserna just nu bli rätt kallt till helgen men hoppas på samma fina bana som på Axevalla igår

V75-1

Ett inte helt enkelt bronsförsök. Gissar att firma Reden blir favorit med Dwayne Zet från spår 4 i volten. Hästen vann årsdebuten i onsdags som klar favorit.

Quite E Wood lyfte sig barfota senast på Åby och hann dit med en nos på linjen. Bra spår nu med.

Cargo Door redan lämnat Riordan ser jag. Men var kass sist så den avstår jag på lördag.

Bästa hästen troligen Upstate Face men spår 12 iskallt . Intressant skoryck anmält på Zenzero Jet men inget kul spår heller för den.

Öppet lopp om inte Redens bara är bäst.

V75-2

Lägsta klassen och första känslan att Nurmos Kapten Brodda . Två raka på Solvalla som favorit. Dock fortsatt skor och vanlig vagn anmält.

Reden har en intressant här med i Illfindmywayhome från bästa spåret och dessutom anmäld barfota bak för första gången.

Berghs Aloha Chip hade två raka vinster barfota runt om innan barfotaförbudet. Inte gått lika bra sen med skor. Nu barfota runt om igen och Björn Goop i vagnen. Kan dock inte hästen så svår att ranka innan man gått igenom lopparkivet.

Ett annat kanske ännu mer intressant skoryck på Johan Untersteiners Draupner som var riktigt bra igår. Avslagen på linjen av en megaspurtande Hindenburg Am efter sen lucka. Hade det inte varit för det usla spåret nu så hade skorycket varit ännu mer intressant.

V75-3

Åtta hästar i guld. Hälften utfyllnad. Heavy Sound nu lopp i kroppen och vann spårlottningen dessutom. Spets och slut och spik.

V75-4

Rörigt diamantsto försök där nästan alla startar på första volten . Georgia Am blev det ruggig barfotaeffekt på senast och barfota igen. Kan bli spets och slut igen men spelvärdet lär bli sämre än senast.

Begum Kronos är rätt bra vill jag minnas men jobbigt med årsdebutanter i denna klass på V75. Blir att gissa lite för mycket.

Markus B Svedberg visade stallform igår. Kan inte hans häst Annie Flame men anmäld barfota runt om för första gången. Ger det samma effekt som skorycken gjorde igår på hans hästar känns den given.

Redens Joyful Trix spår 11 men barfota runt om igen. Den duger nog väldigt bra i detta sällskap.

Tilläggshästarna bör få det extra jobbigt med så många på främre volten.

V75-5

Ser rätt spelvänligt ut detta klass 1 försök. Osäker på hur startsnabb J Untersteiners Twigs Got U är tyvärr. Lopp i kroppen och nu barfota runt om annars intressant från spår 1.

Björn Goop tar ut två som inte startat på ett tag. Nja. Stallet är nog inte i toppform ännu.

De mest intressanta mot Untersteiners fick alla dåliga spår. Mooney väldigt bra på lunchen i fredags och nu barfota runt om.

Choco Garline vann senast på Romme när man ryckte skorna men det var vad jag kan se inget lopp av V75 klass .

Thomas M MT Oscar ska nog inte heller glömmas. Barfota runt om.

V75-6

Här får jag feeling för Claes Sjöströms megastjärna Jaguar Dream. En ruskigt bra häst och när det nu vankas skoryck som är ett stort plus på den och bra spår får man spikfeeling.

Det är dock riktigt bra motstånd. Digital Summit anmäld barfota runt om nu men Stefan Melanders barfotaanmälningar ska som bekant behandlas med försiktighet . Hoppas han talar om i god tid hur det blir.

Urgent Call var riktigt bra i onsdags och nu verkar det bli barfota runt om som är ett stort plus på den.

Sharp Dream riktigt bra på Jägersro i tisdags. Spåret?

V75-7

Härligt med ett 3140 m lopp över flera volter.

Arvid SH blev oerhört förbättrad första barfota runt om senast. Vilket intryck den gav på den balansen. Samma nu och dessutom rejält kuskplus när FP sätter upp Erik. Toppkuskar extra viktigt i sådana här långlopp där det gäller att köra förnuftigt. Spikbud på intrycket senast.

Viva La Vida Face två raka och väldigt intressant läge. Den kan bli svårfångad men kanske Örjan vill utkräva hämnd på Adrian från igår och här har han ju läge för det med Amiral.

Väldigt intressant med barfota runt om nu på Tyson Dimance. Gått rätt bra i vinter men är klart bäst utan skor.

Björn Goop har en väldigt fin häst i Hes Marvelous. Men årsdebut så går inte att värdera chansen innan man hört uttalanden från stallet .

Längst bak står några riktigt kapabla . Framförallt kanske Ivory Di Quattro. Men det är ingen lätt uppgift att runda så pass kapabla hästar som finns på volterna framför på spetsbanan Mantorp. Speciellt inte om fin sommarbana.

Sammanfattningsvis en intressant V75a att lägga tid på kommande vecka.

Lycka till !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
V75fahlle (+1), viking90 (+7), asgaya3141 (+3)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-15, 23:53   #2

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8162
Standard

1) Ska bli kul att se vad 8 Red Mile Brodde kan med ett lopp i kroppen, favoriten måste man frsöka fälla från det spåret. 3 Magic Happens har kostat mig en del men då jag ändå gaddar så får han ett kamikaze-streck ändå...

4) 11 Joyful Trix känns tidig men detta lopp kräver en hel del streck ifall man vill sitta säkert, 5 Begum Kronos 1% med drygt 150k i omsättning. Favoriten ska iaf fällas ifall den landar över 30%!

5) Måndagsspiken är 5 M.T Oscar ;-)

7) Vet att det är för tidigt att dra några slusatser utav spelprocenten men 13 Panamera till 2% är taget alla dagar i veckan!
viking90 (+4)
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-16, 22:14   #3

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Första favoritkollen:

Dwayne på bricka 4 skulle jag absolut inte hålla i handen! Håller nog Quite E Wood som förstahäst och möjlig outsider-spik här, bra rad men ändå missvisande dålig faktiskt. Cargo Door är bra, men de har nu flyttat den för sjuttielfte gången och trots Goop (eller pga då han drar mycket extra streck) känns den riktigt kall från bakspår.

Kaptenen köper jag nog att den blir favorit men spik blir det kanske inte. Det är ett bra lopp där de inte borde lägga sig på rygg för den. Från ledningen lär den ju bli svårslagen, man får spetsa öronen i intervjuerna inför här. Bat Marke vill jag gärna ha med som helt bortglömd om det blir gardering.

Dunderspelvärde på Heavy i lördags, blev det blufflopp vi som spikat trodde på. Inte lika sugen på den nu som jääättefavorit. 2,4,7 kan nog åka med bakom för "heltäckt".

Georgia gillades ju senast med få hästar på start, varav de andra inte var intresserade av ledning. Ganska orutinerad och lite värre förutsättningar nu när det inte finns samma gata till spetsen. Öppet lopp men tilläggen står kasst till och borde få svårt.

Twigs är snabb men jag har svårt att se den hålla ut alla här = ej motiverad favorit. Gillar Sjunnes rätt bra på fina spetschansen. Bakspåren chanslösa.

Känns som att Örjan måttar in spetsen här med Digital med en solfjäder, sen kastar sig övriga på rygg och han lusar hem det. Tråkigt men kan tänka mig svälja den storisen. Får se om Classe går all in, då kan jag tänka mig att dubbla. Urgent Call den tredje riktiga utmanaren i spetsstriden men jag har väldigt svårt att se den ta sig förbi båda.

Oklart vem som blir favorit här, men oavsett är det nog inget spikbud för mig. Viva La Vida spårar runt om är mitt grundtips. De tre bra på start står rätt bra till här och det borde kunna räcka långt. Men man gillar ju Arvid i fin form med Erik upp också! Dubbla tilläggen är väl statistikvinnare kanske, men jag tycker de står lite kasst till.

Summa summarum, Kapten Brodde och Digital Summit är väl de jag trycker vass på då!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
viking90 (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-17, 21:57   #4

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39748
Standard

Cargo Door struken. Det blir väl Örjan som inleder. Heavy Sound spikade jag ju förra gången. Den här funderar jag på att ta med Antonio Tror som jag hade gången före. Sen står väl Digital Summit med tre ben i mål.

Senast redigerad av Shooter den 2021-03-17 klockan 21:59.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-18, 13:50   #5
Banned

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 822
Standard

Ingen som hört intervju från Katja angående Elian? Vill de köra mot ledningen kan det kanske bli svårt för Heavy och hålla upp innerspåret så kan formstarke Antonio Trot komma på slutet där och ta det denna gången. Om inte Elian kör är Heavy klar.
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-18, 14:39   #6

Sharp$: 11975
Standard

Björn Goop torskade 26 lopp på raken från Annandagen, sen vann han ett den 20/1 och har efteråt torskat 52...otroligt märkligt för en kille som i många är legat konstant på 20 i segerprocent...borde det inte vända till helgen?!?...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-18, 17:04   #7

Shooters avatar

Standard

Kapten Brodde struken också. Den hade jag ändå tänkt gardera.
Gammal 2021-03-19, 10:04   #8

Shooters avatar

Standard

Och där rök Hillbilly Woodland. Det var synd.
Gammal 2021-03-19, 11:56   #9

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4403
Standard

Ser ut att bli typ 2 kr i utdelning....
valo (+2)
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-19, 12:13   #10

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 4170
Standard

Billigt

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Ser ut att bli typ 2 kr i utdelning....
Blir billigt att tippa också...
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-19, 12:18   #11

Shooters avatar

Standard

Jag tror att det blir en bra utdelning.
Gammal 2021-03-19, 12:27   #12

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18624
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag tror att det blir en bra utdelning.
Bra utdelning är väl dock väldigt olika från person till person o system till system.

Tiotusen, hundratusen eller rent av miljonutdelning. Vilken är din känsla?
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-19, 12:50   #13

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Bra utdelning är väl dock väldigt olika från person till person o system till system.

Tiotusen, hundratusen eller rent av miljonutdelning. Vilken är din känsla?
Känslan är sexsiffrigt.
viking90 (+6)
Gammal 2021-03-19, 12:55   #14

Shooters avatar

Standard

Det fick bli en tidig dubbel på SvS.

2 Astronascente Zac @ 3.50
Mantorp - Lopp 9 - Vinnare - 1640m Auto -
Vinnare
7 Arvid S.H. @ 5.60
Mantorp - Lopp 11 - Vinnare - 3140m Volt -
Vinnare
Dubbel - 1 Spel
Insats: 1 Spel X 100,00 SEK @ 19.60
Möjlig vinst: 1 960,00 SEK
Gammal 2021-03-19, 14:49   #15
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Kul omgång.

Firma Redén - Kihlström lär sopa rent. Tarzan har nära till och kan få in nån på plats.

Björn verkar köra med gummihuva.

Får vi upp utdelningen till 10 papp? Flerbong det blir!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-19, 14:51   #16
Banned

Standard

Citat:
Känslan är sexsiffrigt.
Gammal 2021-03-19, 15:04   #17

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52873
Standard

Daniel Berglund V75 Mantorp på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-19, 15:42   #18

Standard

Jens Sjödén V75 Mantorp på Service Plays
bosseguldheden (+10)
Gammal 2021-03-19, 16:13   #19

Standard

Ställer lite frågor så vi får igång lite gött snack så jag har nåt att jobba med inför snackisen...

Avd1 Tråkigt läge på 12 Upstate Face i första men löser det sig bara det minsta så måste den ha toppchans eller? Hur kan strulpellen Zenzero Jet vara mer streckad?

Avd2 Amore Passe V.W kommer hit med fullständigt staket i resultatlistan, Brindeborg visade upp fin form på sin andra V.W häst på lunchen idag när Barbaresco V.W höll undan för Il Duce Boko. Amore nedstruken ett spår nu starkt o rejäl! Bf.r.o + Bike på Draupner.

Avd3 1 Heavy Sound runt om ELLER missar Haugstad o pricka starten och kan inte hålla ledningen? Sårbar isåfall. Typ som 1 Augusti i fjol då gav han upp spets körningen direkt från bricka 1 hittade dock ut i andraspår men inte en chans på seger.

Avd4 Annie Flame måste väl vara intressant här till 2%? Första skorycket och "smygspåret" i volt. 13 Mellby Eye Catcher gjorde det ganska bra som 2a senast mot tuffare!

Avd5 Är det "startskottet" för Björn Goops formkurva ska vända uppåt här? Johan U tror inte han kan hålla ledningen med Twigs. 12 Leon Zon gör väl alltid bra lopp?

Avd6 7 Sharp Dream var toppfin senast med Bike första gången i regin men Digital Summit blir för tuff att slå?

Avd7 7 Arvid S.H med rejält kuskplus de längst bak känns spontant inte lika heta som de brukar göra i dessa propositioner.
Gammal 2021-03-19, 18:12   #20
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Daniel Berglund V75 Mantorp på Service Plays
Härligt, kvällen är räddad!

Gammal 2021-03-19, 18:24   #21

Standard

Rotate

Skall säljas idag på auktion.

Rotate – fredag kl.20.00
170 000 kr
Ledande bud exkl. moms

Beskrivning

Rotate har tre segrar på sina fem senaste starter och gör sitt nästa framträdande på lördagens V75-omgång med Örjan Kihlström i sulkyn! Eventuella prispengar från starten under lördagen tillfaller köparen!
Fakta

Ska man spela? Segrarna är i monté.

Senast redigerad av valo den 2021-03-19 klockan 18:26.
Gammal 2021-03-19, 18:25   #22
Banned

Standard

Citat:
Ställer lite frågor så vi får igång lite gött snack så jag har nåt att jobba med inför snackisen...

Avd1 Tråkigt läge på 12 Upstate Face i första men löser det sig bara det minsta så måste den ha toppchans eller? Hur kan strulpellen Zenzero Jet vara mer streckad?
Obegripligt. Men inte fan vinner nån av dem om Örjan hittar till spets efter 400 m med punglöse DZ?

Citat:

Avd2 Amore Passe V.W kommer hit med fullständigt staket i resultatlistan, Brindeborg visade upp fin form på sin andra V.W häst på lunchen idag när Barbaresco V.W höll undan för Il Duce Boko. Amore nedstruken ett spår nu stark o rejäl! Bf.r.o + Bike på Draupner.
Säger bara: Adielsson for president!

Citat:

Avd3 1 Heavy Sound runt om ELLER missar Haugstad o pricka starten och kan inte hålla ledningen? Sårbar isåfall. Typ som 1 Augusti i fjol då gav han upp spets körningen direkt från bricka 1 hittade dock ut i andraspår men inte en chans på seger.
Om inte Timo uttalat sig som han gör, att de ska "backa sig sist"....Spelvärdet var enormt på Haugstad i förra starten, nu är det raka motsatsen. Men vem har häst för att ta spets här och köra så länge lampan lyser?

Citat:

Avd4 Annie Flame måste väl vara intressant här till 2%? Första skorycket och "smygspåret" i volt. 13 Mellby Eye Catcher gjorde det ganska bra som 2a senast mot tuffare!
Ådefors for president! Alternativt Uffe, som väl vänder bort packet här....

Citat:

Avd5 Är det "startskottet" för Björn Goops formkurva ska vända uppåt här? Johan U tror inte han kan hålla ledningen med Twigs. 12 Leon Zon gör väl alltid bra lopp?
Är det ok att begära överljudsfart i 250 meter?

Mika kliver in i handlingen 600 kvar. Glöm inte bort Svedberg, 6 ggr pengarna på plats.

Citat:

Avd6 7 Sharp Dream var toppfin senast med Bike första gången i regin men Digital Summit blir för tuff att slå?
Oooh! En märr från vingelläge deluxe! Jaguaren hissar jag, om han slipper dödens.

Citat:

Avd7 7 Arvid S.H med rejält kuskplus de längst bak känns spontant inte lika heta som de brukar göra i dessa propositioner.
Men hamnar var? För det luktar väl dödens? Och därifrån vinner man inte V75 över 3140, inte ens om man heter Sauveur, Piraten eller Arvid.
viking90 (+50), znipstern (+5)
Gammal 2021-03-19, 18:25   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg

Rotate – fredag kl.20.00
170 000 kr
Ledande bud exkl. moms

Beskrivning

Rotate har tre segrar på sina fem senaste starter och gör sitt nästa framträdande på lördagens V75-omgång med Örjan Kihlström i sulkyn! Eventuella prispengar från starten under lördagen tillfaller köparen!
Fakta

Ska man spela?
Nej, men köp!
Gammal 2021-03-19, 18:34   #24

Standard

Rotate 2

Citat:
Nej, men köp!
Dum fråga av mig, har redan lirat Örjan til 23 ggr går inte att undvika.
Gammal 2021-03-19, 18:54   #25

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 4499
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Obegripligt. Men inte fan vinner nån av dem om Örjan hittar till spets efter 400 m med punglöse DZ?

Säger bara: Adielsson for president!

Om inte Timo uttalat sig som han gör, att de ska "backa sig sist"....Spelvärdet var enormt på Haugstad i förra starten, nu är det raka motsatsen. Men vem har häst för att ta spets här och köra så länge lampan lyser?

Ådefors for president! Alternativt Uffe, som väl vänder bort packet här....

Är det ok att begära överljudsfart i 250 meter?

Mika kliver in i handlingen 600 kvar. Glöm inte bort Svedberg, 6 ggr pengarna på plats.

Oooh! En märr från vingelläge deluxe! Jaguaren hissar jag, om han slipper dödens.

Men hamnar var? För det luktar väl dödens? Och därifrån vinner man inte V75 över 3140, inte ens om man heter Sauveur, Piraten eller Arvid.
Ang Erik

https://www.youtube.com/watch?v=L4y9g-2RbXY

abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-19, 19:01   #26

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abborre Visa inlägg
Erik för gärna vara president om jag får bli miljonären
abborre (+50), znipstern (+1)
Gammal 2021-03-19, 19:06   #27
ms

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 3114
Standard

Tror jag ligger nära slutkupongen.

1,4,11,12
6 Love You-avkomma på 2600, Erik, nyträning hos Berg, häst i form. ++++
1 Spets. Slut.
2,10,11
4 Avslutet senast räcker för mig. Ev helstängt.
2,4,7
1,3,4,7,8,11,12,13

Senast redigerad av ms den 2021-03-19 klockan 19:14.
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-19, 19:23   #28

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4308
Standard

En gång i forntiden sa pappa Ludde att Mantorps bana var en favorit pga deras banunderlag. Nu har det runnit mycket vatten under broarna sedan dess men om Adrian instämmer så kanske en djärv person sätter utgång på en Kolgjini häst. Banan kan vara omlagd ett antal gånger sedan dess så inga garantier.
Den riktiga stänkaren är kanske Ganyboy med lillebror i sista 1%
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-19, 19:28   #29

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
En gång i forntiden sa pappa Ludde att Mantorps bana var en favorit pga deras banunderlag. Nu har det runnit mycket vatten under broarna sedan dess men om Adrian instämmer så kanske en djärv person sätter utgång på en Kolgjini häst. Banan kan vara omlagd ett antal gånger sedan dess så inga garantier.
Den riktiga stänkaren är kanske Ganyboy med lillebror i sista 1%
Strulig i voltstart tyvärr o antigen tappstart eller startgalopp. Fart finns för seger om den sköter sig
Gammal 2021-03-19, 19:36   #30

Standard

Citat:
Strulig i voltstart tyvärr o antigen tappstart eller startgalopp. Fart finns för seger om den sköter sig
De är det man får med på 1%
Gammal 2021-03-19, 19:42   #31

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
De är det man får med på 1%

Japp. Kolla Örebro 6/10- Lopp 11.

Billigare då men som 1% i avslutningen så blir det som Hans G säger

Korsdrag i kupong högen
Gammal 2021-03-19, 20:05   #32

Standard

Citat:
Japp. Kolla Örebro 6/10- Lopp 11.

Billigare då men som 1% i avslutningen så blir det som Hans G säger

Korsdrag i kupong högen
O nu med ny tränare och härdad i Frankrike. Slog Ivory d`Q. sist som står i 13% . Tvärt om tycker jag hade varit mer passande
Gammal 2021-03-19, 20:21   #33

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 3391
Standard

Trav i korthet: Det är inte kört än, säger spelarna. Nä, men snart är det kört, säger kuskarna.
TheZ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-19, 22:44   #34

Reg.datum: jan 2017
Sharp$: 564
Standard

Kastade ett öga på ”Björnkollen” hos ATG Play för att få Goops information om 2 Astronascente Zac i V75-5. Det här är vad han sade (mer eller mindre ordagrant):

”...kommer att gå första gången barfota bak vilket är en fördel för honom, tror jag. Det är så klart därför man gör det. Han kommer även gå med lättare balans fram för att liksom... ...eftersom han kan gå lättare bak kan vi även lätta fram. Och att han kommer ut på 1640 meter bil tycker jag är en fördel för hans del. Vad som kan tala emot är att mina hästar tränat väldigt, väldigt mycket styrketräning i flera månader och känns lite tunga och inte riktigt i form än så länge. Helt medvetet. Dom kommer inte vara riktigt i form förrän någon gång efter påsk. Dom behöver nu ett antal veckor för att få fart i benen. Men dom känns jättefina och Astronascente Zac tycker jag var fin i dom sista intervallerna. Han kändes väld... ...han kändes bra. Och det ska bli intressant att han kan gå barfota bak.

Värst motståndare tycker jag då är nummer 4 M.T. Oscar. Spurtade rysligt bra senast på Åby och och har haft lite otur sista starterna. Det är en bra häst i grund och botten och om ”Astro” har en dålig dag är absolut M.T. Oscar en som kan utmana... ...oavsett bra eller dålig dag så tycker jag han kan utmana.”

Naturligtvis svårt att läsa in tonläge och annat i en text. Så bästa tipset är att kika på det själva. Men jag kan åtminstone konstatera att jag troligtvis spikar Astronascente Zac i morgon. Alternativt låser med Oscar, som det dock verkar bli rejält skrik på. Lär väl vara klar favorit när loppet går. Men mellan raderna låter i alla fall Goop mycket optimistisk.

Länk: https://www.atgplay.se/video/20210319-v75lordagmantorp

Goop pratar om V75-5 vid 3:40.
ms (+20)

Senast redigerad av Newstream den 2021-03-19 klockan 23:01.
Newstream är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-19, 23:41   #35

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Newstream Visa inlägg
Kastade ett öga på ”Björnkollen” hos ATG Play för att få Goops information om 2 Astronascente Zac i V75-5. Det här är vad han sade (mer eller mindre ordagrant):

”...kommer att gå första gången barfota bak vilket är en fördel för honom, tror jag. Det är så klart därför man gör det. Han kommer även gå med lättare balans fram för att liksom... ...eftersom han kan gå lättare bak kan vi även lätta fram. Och att han kommer ut på 1640 meter bil tycker jag är en fördel för hans del. Vad som kan tala emot är att mina hästar tränat väldigt, väldigt mycket styrketräning i flera månader och känns lite tunga och inte riktigt i form än så länge. Helt medvetet. Dom kommer inte vara riktigt i form förrän någon gång efter påsk. Dom behöver nu ett antal veckor för att få fart i benen. Men dom känns jättefina och Astronascente Zac tycker jag var fin i dom sista intervallerna. Han kändes väld... ...han kändes bra. Och det ska bli intressant att han kan gå barfota bak.

Värst motståndare tycker jag då är nummer 4 M.T. Oscar. Spurtade rysligt bra senast på Åby och och har haft lite otur sista starterna. Det är en bra häst i grund och botten och om ”Astro” har en dålig dag är absolut M.T. Oscar en som kan utmana... ...oavsett bra eller dålig dag så tycker jag han kan utmana.”

Naturligtvis svårt att läsa in tonläge och annat i en text. Så bästa tipset är att kika på det själva. Men jag kan åtminstone konstatera att jag troligtvis spikar Astronascente Zac i morgon. Alternativt låser med Oscar, som det dock verkar bli rejält skrik på. Lär väl vara klar favorit när loppet går. Men mellan raderna låter i alla fall Goop mycket optimistisk.

Länk: https://www.atgplay.se/video/20210319-v75lordagmantorp

Goop pratar om V75-5 vid 3:40.
Copycat

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 00:18   #36

mr_stylezs avatar

Sharp$: 5212
Standard

Rolig omgång med flera bra lås! Ngt spricker väl säkert men frågan är vilket?

Avd 1: Jag tycker att 4 och 11 , trist nog höjer sig i avd 1...
Tror ej 1 duger trots toppform. 8 tar rygg på 1 och hamnar för långt bak då både 6 och 7 satsar från springspåren med. 12 tyckte jag Adrian låg lite lågt på och han nämnde finalerna om en vecka och inte tömma hästen helt, då kör man sällan i tid för vinst om man resonerar så...

Var hamnar nr 9 från sitt spår? Fortsatt fin form, men kräver tempo och vem ska sätta upp det här? Nej 4 om felfri annars nr 11 som körs offensivt om 4 skulle hoppa.
Jätteskrällen är isf nr 6 från rygg ledaren!
Tvilling 6-4,11 är inte fel!
Gammal 2021-03-20, 00:22   #37

mr_stylezs avatar

Standard

Avd 2: Totalt vidöppet, exakt alla kan vinna!
Klart att Suarez kan ha fin chans från spets, men den har ju mött skräpmotstånd hitills, stor skillnad till detta loppet! Och får den verkligen sitta ifred här? tveksamt.
10 11 12 alla högintressanta till riktigt bra procent. Och som nr 9 gick sist, hade slagit Albert Zonett om loppet varit 50 m längre, 1% Folk är galna!
12 Pre Calculated, skrik senast, höll starkt som 3a då mot bra hästar! Nu totalt bortglömd.

Given helgardering och bara att jobba in 1 9 11 lr 12
Gammal 2021-03-20, 00:26   #38

mr_stylezs avatar

Standard

Avd 3:

Ska man gå på statistik från förr så kan mycket väl Heavy Sound lägga detta loppet som jättefavorit. Brukar inte vara bra från innerspår och spår 1 dåligt på Mantorp. samt inte alltid lika bra i andra starten efter vila.

Dock, känns bättre i träning i år än förra året, startsnabbare än han visat enligt Reden, värsta spetshotet 2 precis utanför som ej har toppform än, kan vinna även om tappad spets samt förta gången vecka på vecka start som den kan tända till på ytterligare...
Ska vara stor favorit här och bör vinna!
Men jag fegdubblar med enda motbudet nr 8 som bör trivas med mindre fält, tappar HS spets lr är ngt sämre denna gången så spurtar han ner resten här enkelt.
2 ej full form och 4 första start efter uppehåll, det gör 1 och 8 till årets mest säkra lås hittills vad jag kan se.
Gammal 2021-03-20, 00:34   #39

mr_stylezs avatar

Standard

Avd 4:

Spik 11 Joyful trix lr massgardering! Det är metoden här.
Pga läget och skrällchansen i sådana här lopp så blir det gardering för min del.
1 2 4 6 7 9 10 11, 15 kan jag alla se vinna. tror inte på 5 Begum Kronos i årsdebut från snävt 5e spår.
Gammal 2021-03-20, 06:45   #40

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Olle säger Heavy Sound vann spårlottningen.Kan tyvärr inte hålla med dig då spår 1 på Mantorp är sådär.Kan nästan säga nu att det här vinner Elian Web framlänges och baklänges.
Gammal 2021-03-20, 06:53   #41

Standard

Kliver in i omgången med bra känsla och utdelningen bör ligga strax under 20.000kr idag.Många favoriter men när Elian Web har vunnit så får travfolket ladda för DD istället.
Gammal 2021-03-20, 07:02   #42

Standard

Elian Web 8 gånger med Sanoi 5,25 det blir min DD till 42gånger lir 500kr vi går för 21.000kr.
Gammal 2021-03-20, 08:06   #43
ms

Standard

Ser att Eskil utser Mooney 7% till veckans bästa spik. Eskil är i mina ögon inte mycket att stå sig efter, blir ändå fundersam. Visserligen fin i vinst från spets, men bakspår på sprint nu. Borde kanske granskas ändå?
Gammal 2021-03-20, 09:34   #44

Standard

Slänger in chanslappen innan man hinner tänka 2ggr.
V75
Inlämnat: 2021-03-20, 09:32
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Start: 16:20
Kostnad: 64,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 11, 12 (8, 5)
2: 6 Suarez (2, 8)
3: 1, 2, 5, 8 (4, 3)
4: 11, 15 (2, 10)
5: 4 M.T.Oscar (2, 1)
6: 1, 2, 4, 8 (7, 5)
7: 14 Ganyboy (7, 4)

4x1x4x2x1x4x1 = 128 rader.
128 x 1 x 0,50 kr = 64,00 kr.
Totalt: 64,00 kr.
Rättningskod: LGT TQG NBD
Gammal 2021-03-20, 09:42   #45

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ms Visa inlägg
Ser att Eskil utser Mooney 7% till veckans bästa spik. Eskil är i mina ögon inte mycket att stå sig efter, blir ändå fundersam. Visserligen fin i vinst från spets, men bakspår på sprint nu. Borde kanske granskas ändå?
Haugstad, V75, bakspår med ett helt koppel bättre ekipage på framspår. Nej 7% känns inte jättelockande. På Romme var han intressant men det var då det.

Gammal 2021-03-20, 10:01   #46

Sharp$: 6289
Standard

Citat:
Känns mer som ett tips för att överträffa sig själv, om det sitter.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 10:06   #47

Stekels avatar

Standard

11: 4-0-5 har han på rikstoton senaste året Olle Karlsson, svårslaget! Ser kanske inte några av hans vinna idag men kollas upp ska de och plats/tvilling ska man kika noga på. Tvilling Inertial/Digital Summit ser smaskig ut.

Gammal 2021-03-20, 10:48   #48
ms

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
Känns mer som ett tips för att överträffa sig själv, om det sitter.

Nog så, krävs en jäkla körning för att hinna dit på Mantorps upplopp. Det kanske det blir iof sig. Tycker Björn på sitt något diffusa sätt att uttrycka sig lät uppåt på A Zac och körs för spets, Oscar ev med helstängt. Fler som kan öppna bra. Var så säker på att jag skulle spika Oscar, nu är jag säker på att jag är osäker.
Gammal 2021-03-20, 11:01   #49

Shooters avatar

Standard

Om ingen info ställer till det så spikar jag nog samma hästar som jag lirat vinnare på, samt Suarez. Väl medveten om att Örjan förmodligen vinner något lopp i omgången. Digital Summit är ännu anmäld barfota runt om. Få se om Tarzan ändrar det i sista stund.

Citat:
Det fick bli en tidig dubbel på SvS.

2 Astronascente Zac @ 3.50
Mantorp - Lopp 9 - Vinnare - 1640m Auto -
Vinnare
7 Arvid S.H. @ 5.60
Mantorp - Lopp 11 - Vinnare - 3140m Volt -
Vinnare
Dubbel - 1 Spel
Insats: 1 Spel X 100,00 SEK @ 19.60
Möjlig vinst: 1 960,00 SEK
Gammal 2021-03-20, 11:28   #50

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Efter att ha sett Björnkollen spikar jag i V75-5. Förra veckan blev det fyra sexor och en bunt femmor på bolagssystemet. Idag går vi för sju rätt. Systemet inlämnades kl 10.30.

1) 1,3,4,5,8,11,12 r6-2 (1 är startsnabb och kan hålla ledningen. Favoriten 4 är kastrerad och är en tänkbar spik. 11 går sannolikt felfritt från bakspår och har bra vinstchans på hemmabanan. Det blir gardering av favoriten)

2) 2,3,4,6,8,10,12 r11-1 (favoritstreckade 5,2 och 8 kommer med staket av vinster. Svårlöst lopp med många streck)

3) 1,8 r5-2 (spår 1 på Mantorp är inte optimalt och dagens näst mest streckade kan bli överflyglad från start. Konkurrenterna kommer då inte att visa barmhärtighet och släppa ut Haugstad. Det lilla fältet bäddar för spurtvinst av formtoppade 8. Bra lås)

4) 2,10,11 r4-5 (favoriten 2 kan leda från start till mål. Veijo låter ordentligt uppåt på 10. Den småvuxna märren 11 lyser av form)

5) 2 r4-1 (Björn tar ledningen med 2 bfb på hästens favoritdistans. SoS. Spik)

6) 2,4 r7-5 (dagens största favorit 2 är inte så snabb ut. 1 leder och släpper till 4. Låser på 2 och 4)

7) 1,4,7,8,11 r13-12 (Adrians bästa vinstchans under dagen är med 1, SoS, enligt honom själv. Kan vara ett vettigt DD spel. Tar även med hårt streckade 4,7 och 8. 12 är alltid hårt betrodd men var svag senast och lämnas utanför. 11 bf får blir min skräll)

Kostar 1470:-. Lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 11:45   #51

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5987
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Efter att ha sett Björnkollen spikar jag i V75-5. Förra veckan blev det fyra sexor och en bunt femmor på bolagssystemet. Idag går vi för sju rätt. Systemet inlämnades kl 10.30.

1) 1,3,4,5,8,11,12 r6-2 (1 är startsnabb och kan hålla ledningen. Favoriten 4 är kastrerad och är en tänkbar spik. 11 går sannolikt felfritt från bakspår och har bra vinstchans på hemmabanan. Det blir gardering av favoriten)

2) 2,3,4,6,8,10,12 r11-1 (favoritstreckade 5,2 och 8 kommer med staket av vinster. Svårlöst lopp med många streck)

3) 1,8 r5-2 (spår 1 på Mantorp är inte optimalt och dagens näst mest streckade kan bli överflyglad från start. Konkurrenterna kommer då inte att visa barmhärtighet och släppa ut Haugstad. Det lilla fältet bäddar för spurtvinst av formtoppade 8. Bra lås)

4) 2,10,11 r4-5 (favoriten 2 kan leda från start till mål. Veijo låter ordentligt uppåt på 10. Den småvuxna märren 11 lyser av form)

5) 2 r4-1 (Björn tar ledningen med 2 bfb på hästens favoritdistans. SoS. Spik)

6) 2,4 r7-5 (dagens största favorit 2 är inte så snabb ut. 1 leder och släpper till 4. Låser på 2 och 4)

7) 1,4,7,8,11 r13-12 (Adrians bästa vinstchans under dagen är med 1, SoS, enligt honom själv. Kan vara ett vettigt DD spel. Tar även med hårt streckade 4,7 och 8. 12 är alltid hårt betrodd men var svag senast och lämnas utanför. 11 bf får blir min skräll)

Kostar 1470:-. Lycka till!
Man blir alltid förlåten om man bränner en Kolgjini häst
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 11:52   #52

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Man blir alltid förlåten om man bränner en Kolgjini häst
Ja - i synnerhet när man garderar med den som vinner.
Gammal 2021-03-20, 11:53   #53

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 6086
Standard

6 Suarez är min bedömning omgångens bästa spik med högst värde i! 2 Digital Summit är en klasshäst och vinner fram och baklänges! Två bra spikar! Målar på i andra öppna avdelningar och håller tummarna för låg procent där! Mitt bolag finns att köpa där jag alltid finns på lördagar!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 12:12   #54

Shooters avatar

Standard

Nu har de ändrat till skor på Digital Summit.
Gammal 2021-03-20, 12:21   #55
Super Moderator

Skaeggets avatar

Sharp$: 9046
Standard

Citat:
Nu har de ändrat till skor på Digital Summit.
Melander sa det redan i intervjun i Ronden.

Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 12:22   #56

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Olle säger Heavy Sound vann spårlottningen.Kan tyvärr inte hålla med dig då spår 1 på Mantorp är sådär.Kan nästan säga nu att det här vinner Elian Web framlänges och baklänges.
Kan det vara fältets sämsta häst? Den skulle kunna ha 100 meter i handikapp och ändå skulle den inte undvikit sistaplatsen. En riktig skräphäst!

Gammal 2021-03-20, 12:23   #57

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skaegget Visa inlägg
Melander sa det redan i intervjun i Ronden.
Tror det blir skor har han sagt mig veterligen. Han brukar ju göra så.
Gammal 2021-03-20, 12:32   #58

Standard

Björn verkar tro på sin häst i 5:e avdelningen. I alla fall på en bra insats och viss segerchans. Intressanta ändringar på hästen och passande distans.

Men han säger ju samtidigt att hästarna tränat mycket styrka och att de kan behöva ett par lopp. Saknas det lite sprutt i bena på hästen, speciellt i starten, kan det ju bli ett tuffare lopp om det inte skulle bli ledningen. Då minskar ju chanserna för seger markant, skulle jag säga.

Jag tror mycket på Run Brodde Run.
Gammal 2021-03-20, 12:36   #59

mr_stylezs avatar

Standard

2 4 5 är ett bra lås i avd 5 så kör jag på tillsammanskupongen. 2 lr 5 tar spets, den som tar den har bra chans därifrån. 4 vinner om det blir körning.

Guld står helt mellan 1 och 8, 2an är formlös och 4 behöver lopp.
Gammal 2021-03-20, 12:41   #60

Kgrhs avatar

Reg.datum: maj 2020
Sharp$: 366
Standard

Dagens spel blev vinnarspel på Elian Web till drygt 9 ggr pengarna (svs).

Motivering: Form troligen på uppåtgående, trolig spetshäst och hög kapacitet. Här talar vi alltså om en häst som vann Olympiatravet i fjor och dessutom var förhandsfavorit i Elitloppet. 9 ggr känns som ett bra odds, framför allt då risken är överhängande att Heavy Sound hamnar illa till.

Har inte satt mig in i övriga lopp och kommer inte att spela, men tycker att Electrical Storm till 20 ggr i sista avdelningen ser intressant ut. Vann ju ett liknande lopp i Örebro förra våren och motståndet ser inte dramatiskt ut. Ska dessutom normalt gå bra efter uppehåll.

Senast redigerad av Kgrh den 2021-03-20 klockan 12:43.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 12:43   #61

Shooters avatar

Standard

Många som drar dojorna idag. Jag tror att det blir en hel del roliga lopp, inte bara av den anledningen.
Gammal 2021-03-20, 12:43   #62

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Dagens spel blev vinnarspel på Elian Web till drygt 9 ggr pengarna (svs).

Motivering: Form troligen på uppåtgående, trolig spetshäst och hög kapacitet. Här talar vi alltså om en häst som vann Olympiatravet i fjor och dessutom var förhandsfavorit i Elitloppet. 9 ggr känns som ett bra odds, framför allt då risken är överhängande att Heavy Sound hamnar illa till.
Ja, den är bra i tempo runt 1.20 och sen springa fort sista 400 meterna. Om man tror den kan vinna guld då mot Antonio Tro är ju ett skämt. Sen sitter mest troligast Heavy Sound i spets trots att vissa tror att spår 1 är dåligt för en så startsnabb häst som det ändå är...

Elian Web är nog en av de största skräphästarna som någonsin tävlat i guld!

Gammal 2021-03-20, 12:45   #63

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Du brukar komma in och kommentera nästan en vecka efter mitt inledande inlägg. Jag håller med om att spetschansen inte är given, men inte främst pga spår 1 utan på den info som kommit under veckan och som jag inte kände till när startlistorna släpptes.

Elain Web ska lättas rejält i balansen. I veckans intervjuer stod det från vinter till sommarskor men idag på morgonen ändrat till barfota runt om ffg på länge.

Ännu mer intressant att Stefan Melander aviserar skygglappar på Union Forces. Kikat lite i lopparkivet i veckan vad det kan betyda och fastnade för loppet i Gävle i sept i fjor där det tydligt går att se att skygglapparna, det helstängda huvudlaget, sitter på. Då fullkomligen flög den till spets från spår 6.

Viktig info för spetsstriden.

I morgon föreslår jag att spiken drar igång V75 slingan när startlistorna kommer och gör en första analys av loppen. Sen kommer jag in 6 dagar senare och påtalar vad han missat.
Sinba1 (+100), Skaegget (+50)
Gammal 2021-03-20, 13:04   #64

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Du brukar komma in och kommentera nästan en vecka efter mitt inledande inlägg. Jag håller med om att spetschansen inte är given, men inte främst pga spår 1 utan på den info som kommit under veckan och som jag inte kände till när startlistorna släpptes.

Elain Web ska lättas rejält i balansen. I veckans intervjuer stod det från vinter till sommarskor men idag på morgonen ändrat till barfota runt om ffg på länge.

Ännu mer intressant att Stefan Melander aviserar skygglappar på Union Forces. Kikat lite i lopparkivet i veckan vad det kan betyda och fastnade för loppet i Gävle i sept i fjor där det tydligt går att se att skygglapparna, det helstängda huvudlaget, sitter på. Då fullkomligen flög den till spets från spår 6.

Viktig info för spetsstriden.

I morgon föreslår jag att spiken drar igång V75 slingan när startlistorna kommer och gör en första analys av loppen. Sen kommer jag in 6 dagar senare och påtalar vad han missat.
Säg inte då att han "vunnit spårlotten" när det räcker att någon snackar om att utmana den om ledningen för att du ska svänga på det. Vore ju konstigt om alla 7 på utsidan kollektivt sa att vi lägger oss på rygg för Haugstad har innerspår. Kanske om det var V64 och 30k i förstapris.

Kan bli snack och lite verkstad om körningen mot favoriten också, har verkligen hänt mer än en gång förr. Men håller Haugstad i handen till 60% på V75, det gör jag nästan inte oavsett vad.

Altoc (+20)
Gammal 2021-03-20, 13:41   #65

Kgrhs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Ja, den är bra i tempo runt 1.20 och sen springa fort sista 400 meterna. Om man tror den kan vinna guld då mot Antonio Tro är ju ett skämt. Sen sitter mest troligast Heavy Sound i spets trots att vissa tror att spår 1 är dåligt för en så startsnabb häst som det ändå är...

Elian Web är nog en av de största skräphästarna som någonsin tävlat i guld!
En "skräphäst" som alltså vunnit Olympiatravet
Gammal 2021-03-20, 13:42   #66

Standard

Vissa härinne påstår, att Heavy Sound är en startsnabb häst. Varifrån man får det fattar jag inte. Men vissa anser sig ju vara intelligentare.

Heavy Sound har startat 48 gånger i livet och haft spår 1 två gånger och inte tagit ledningen från start någon av dessa gånger. Han har tagit ledningen från framspår flera gånger men det har varit i andra skedet.

Spår 1: Eskilstuna 16 juli 2016 oplacerad. Rättvik 1 augusti 2020 femteplats.

Är Heavy Sound en startsnabb häst? I samtliga lopp har Haugstad varit kusk.
Gammal 2021-03-20, 13:49   #67

Standard

V4
Inlämnat: 2021-03-20, 13:47
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Start: 14:45
Kostnad: 144,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 14 (7, 15)
2: 3, 10, 12 (7, 15)
3: 2, 4, 6, 11 (10, 3)
4: 6, 12, 15 (9, 1)

2x3x4x3 = 72 rader.
72 x 1 x 2,00 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Gammal 2021-03-20, 13:51   #68

Shooters avatar

Standard

Citat:
Vissa härinne påstår, att Heavy Sound är en startsnabb häst. Varifrån man får det fattar jag inte. Men vissa anser sig ju vara intelligentare.

Heavy Sound har startat 48 gånger i livet och haft spår 1 två gånger och inte tagit ledningen från start någon av dessa gånger. Han har tagit ledningen från framspår flera gånger men det har varit i andra skedet.

Så här skriver Redén själv: "Jag har aldrig kört honom i lopp men här hemma kan man bara kasta åt honom och då öppnar han obegränsat fort."

För egen del så garderar jag loppet och får Jorma spets så kör han nog där med Elian Web. De drar nog inte dojorna för femte gången i livet utan anledning.
Gammal 2021-03-20, 13:59   #69

Ojes66s avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 2391
Standard

Eskil är väl bedrövlig

Citat:

Eskil är väl tillsammans med Peter A den största katastrofen till tipster. Dessutom dömd för stötkörning!
Ojes66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 14:07   #70

Standard

Citat:
En "skräphäst" som alltså vunnit Olympiatravet
Första 500m på 12.3 och första 1000m på 14.4 så kan vilken jävla skräphäst som helst vinna i spets ja!

Gammal 2021-03-20, 14:12   #71

Standard

Citat:

Hur ofta laddar Haugstad 100% är ju också frågan... Redén säger så här åtminstone men han är väl antagligen ute och cyklar...

"Jag tror även att han har gått framåt efter förra starten. Jag har aldrig kört honom i lopp men här hemma kan man bara kasta åt honom och då öppnar han obegränsat fort."

Gammal 2021-03-20, 14:23   #72

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5682
Standard

Kort kort rapport Antonio! Ett jogg jobb plus i torsdags lättare rundbanejobb, som visade fortsatt form. jag tror att 5 kan ta spets och det gynnar väl AT, men kan tänka mig ett lugnt lopp innan finalen, men ,men ,men tar inte heavy spets så finns det chansen att AT går fram och `kanske´styr loppet därifrån. Bara tankar från mig .Kusken beslutar!
mikaels (+5), mackpeter (+5), tototorsten (+1), criba (+20)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 14:26   #73

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 284
Standard

Citat:
Första 500m på 12.3 och första 1000m på 14.4 så kan vilken jävla skräphäst som helst vinna i spets ja!
Heavy Sound ramlade undan efter 15,7 första varvet senast. På vilket sätt har den varit bättre. All cred åt Melko som lyckats få denna "skräphäst" att springa in 9 miljoner. Inte många tränare som någon gång haft en häst som sprungit in dessa summor...
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 14:27   #74

Standard

Joker Boko hade vunnit plättlätt senast, om inte om varit, dvs i detta fall att hästen blev skrämd när tussarna rycktes...hade den travat senast så skulle den troligtvis varit favorit idag, nu är den 6% och ger 12,80 på svs...jag vet att Janne Soronen kör, men han är inte dålig och mycket talar för lite körning på vissa händer, sen lär spurten bita bra sista 700...vi får si...
Gammal 2021-03-20, 14:33   #75

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Heavy Sound ramlade undan efter 15,7 första varvet senast. På vilket sätt har den varit bättre. All cred åt Melko som lyckats få denna "skräphäst" att springa in 9 miljoner. Inte många tränare som någon gång haft en häst som sprungit in dessa summor...
Jo, skillnaden var väl att det kunde man ju läsa i programmet. Var väl årets bästa spik då... men i ett lopp med en miljon i förstapris och man inte tävlar mot en spetshäst som inte är överlägsen är märkligt kan jag tycka.

Nio miljoner är en bra prissumma men anser fortfarande att det är en skithäst! Så fort den inte fått göra som den vill i spets är den ju hur blöt som helst! Men så är det med många favoriter som man bara låter springa i spets och sen är övriga fältet på någon semester!

Gammal 2021-03-20, 14:44   #76

Standard

V4
Inlämnat: 2021-03-20, 14:43
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 240,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 7, 14, 15 (5, 2)
2: 3, 7, 12 (15, 8)
3: 2, 4, 6, 10, 11 (9, 3)
4: 6, 15 (9, 1)

4x3x5x2 = 120 rader.
120 x 1 x 2,00 kr = 240,00 kr.
Totalt: 240,00 kr.
Rättningskod: BKP XTK SCM
Gammal 2021-03-20, 14:47   #77

Standard

En fråga: Cargo Door är struken i avd.1 men nog behåller Dante spår 10 då det är voltstart i stället för att få spår 9 som i autostart?
Har jag rätt så har Daniel Berglund fel då han skriver: "...bra segerchans för Zenzero Jet som nu även är nedstruken till ett mer gynnsamt tiondespår."
Det blir mera plats för Dante och kanske därmed för S.Persson men inte mer än så.
Rätta mig om jag har fel.
Gammal 2021-03-20, 14:53   #78

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2650
Standard

lirar såhär
V75
Inlämnat: 2021-03-20, 14:53
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 567,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 8, 11 (1, 12)
2: 8, 10, 11 (6, 2)
3: 2 Elian Web (1, 8)
4: 2, 3, 4, 5, 10, 11, 14 (6, 8)
5: 2, 4, 5, 6, 7, 8 (1, 10)
6: 2, 3, 7 (4, 5)
7: 12 Ivory di Quattro (7, 4)

3x3x1x7x6x3x1 = 1134 rader.
1134 x 1 x 0,50 kr = 567,00 kr.
Totalt: 567,00 kr.
Rättningskod: CCR XTL RCH
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 14:54   #79
SO

SOs avatar

Sharp$: 3719
Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-20, 14:52
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 216,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 6, 10 (2, 8)
3: 1, 8 (2, 4)
4: 2, 10, 11 (4, 5)
5: 1, 2, 4 (5, 10)
6: 2, 4, 5 (7, 3)
7: 11 Electrical Storm (7, 4)

4x2x2x3x3x3x1 = 432 rader.
432 x 1 x 0,50 kr = 216,00 kr.
Totalt: 216,00 kr.
Rättningskod: CCZ TTL RCD
mackpeter (+7), valo (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 14:57   #80

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:
En fråga: Cargo Door är struken i avd.1 men nog behåller Dante spår 10 då det är voltstart i stället för att få spår 9 som i autostart?
Har jag rätt så har Daniel Berglund fel då han skriver: "...bra segerchans för Zenzero Jet som nu även är nedstruken till ett mer gynnsamt tiondespår."
Det blir mera plats för Dante och kanske därmed för S.Persson men inte mer än så.
Rätta mig om jag har fel.
Har för mig att bara springspåren behåller sin plats, men spår 1-5 blir nedflyttade, borde gälla även bakre volten, så tror Daniel har rätt här, men är inte 100% säker ska sägas! Mer plats oavsett så strykningar alltid bra i volt =)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 15:07   #81

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Har för mig att bara springspåren behåller sin plats, men spår 1-5 blir nedflyttade, borde gälla även bakre volten, så tror Daniel har rätt här, men är inte 100% säker ska sägas! Mer plats oavsett så strykningar alltid bra i volt =)
Tänk dig att häst med spår nr 2 blir struken i voltstart.Jag tror att nr 3 behåller sitt spår och det gäller på samma sätt den bakre volten också men helt säker är jag inte.
Vad säger domaren "mikaels"?
Gammal 2021-03-20, 15:10   #82
ms

Standard

Citat:
Jo, skillnaden var väl att det kunde man ju läsa i programmet. Var väl årets bästa spik då... men i ett lopp med en miljon i förstapris och man inte tävlar mot en spetshäst som inte är överlägsen är märkligt kan jag tycka.

Nio miljoner är en bra prissumma men anser fortfarande att det är en skithäst! Så fort den inte fått göra som den vill i spets är den ju hur blöt som helst! Men så är det med många favoriter som man bara låter springa i spets och sen är övriga fältet på någon semester!
Att snöa in på värderingsfråga om vad skit har för värde är väl dumt timmen före start... En uppföljare till fyra nyanser av brunt?

Jag lutar allt mer åt att singla A. Zac. Björn positiv, trolig spets vilket är mycket värt på Mantorp. Förkärlek till stam, Ready Cash. Jag tror en vinnande spik här är viktig nyckel, B.G head to head mot Forss.... nä. Jag backar på MT Oscar i det scenariot 100 kvar
Gammal 2021-03-20, 15:12   #83

Sharp$: 7347
Standard

Jag vet inte svaret men konstaterar att Berglund nog har fel oavsett för Sjödén brukar ju vara tydlig med att 11 är bästa bakspåret. Eller är det bara i auto?

Citat:
Tänk dig att häst med spår nr 2 blir struken i voltstart.Jag tror att nr 3 behåller sitt spår och det gäller på samma sätt den bakre volten också men helt säker är jag inte.
Vad säger domaren "mikaels"?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 15:17   #84
ms

Standard

Spår 3, 6, 7 förändras aldrig. På samma sätt vänder man ju i andra ledet, har alltid utgått från samma regelsystem. Kan inte tänka mig att något annat gäller.
hoola (+3)
Gammal 2021-03-20, 15:17   #85

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Jag vet inte svaret men konstaterar att Berglund nog har fel oavsett för Sjödén brukar ju vara tydlig med att 11 är bästa bakspåret. Eller är det bara i auto?
Fast Sjödén kan ha skrivit sin krönika innan nr 9 blev struken...
Gammal 2021-03-20, 15:19   #86

Standard

V75x2

V75
Inlämnat: 2021-03-20, 09:11
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 187,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Dwayne Zet (11, 1)
2: 2, 6, 10 (8, 3)
3: 1, 2 (8, 4)
4: 11 Joyful Trix (2, 10)
5: 4, 6, 7, 11, 12 (2, 1)
6: 2, 5, 8 (4, 7)
7: 4, 7, 12, 14 (1, 8)

1x3x2x1x5x3x4 = 360 rader.
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr. Avgift 7,00 kr.
Totalt: 187,00 kr.
Rättningskod: MKS WQM XBH

V75
Inlämnat: 2021-03-20, 10:26
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 10, 12 (11, 1)
3: 1, 2, 8 (4, 3)
4: 8, 11 (2, 10)
5: 2, 4, 11 (1, 5)
6: 2, 5 (4, 7)
7: 4 Amiral (7, 1)

3x2x3x2x3x2x1 = 216 rader.
216 x 1 x 0,50 kr = 108,00 kr.
Totalt: 108,00 kr.
Rättningskod: HMT PQG QFC
Gammal 2021-03-20, 15:19   #87

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2196
Standard

Dagen lir

V75
Inlämnat: 2021-03-20, 15:08
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 315,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 8 (12, 11)
2: 10 Joker Boko (2, 6)
3: 4 Vagabond Bi (1, 8)
4: 1, 2, 4, 10, 11 (6, 8)
5: 1, 2, 4, 5, 8, 10, 11 (3, 6)
6: 2, 5 (11, 4)
7: 4, 7, 8 (11, 1)

3x1x1x5x7x2x3 = 630 rader.
630 x 1 x 0,50 kr = 315,00 kr.
heddari (+20)
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 15:21   #88

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Förstår inte riktigt spekulationerna kring att Elian Web skulle kunna lugga Haugstad på spets - med spår längre ut och hästar emellan, så kanske. Sida vid sida - inte en chans... Större risk, om man spikat, är det att Melanders tar sig förbi, men tveksamt att detta sker - nej, Spik på Haugstads! Även Arvid SH spikas!

SO (+10)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 15:22   #89

Standard

"Trean" på bakre behåller sitt spår, men innebär i praktiken ett spår runt 2,5(öppet mellan 2 och 3), blir alltså lite mer plats för alla dom där bak...
Gammal 2021-03-20, 15:25   #90

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
"Trean" på bakre behåller sitt spår, men innebär i praktiken ett spår runt 2,5(öppet mellan 2 och 3), blir alltså lite mer plats för alla dom där bak...
Tack mikaels! Allttså precis som jag skrev i mitt först inlägg. "Det blir mera plats för Dante och kanske därmed för S.Persson men inte mer än så"
Gammal 2021-03-20, 15:26   #91

Standard

Fast nu menade jag den generella statistiken

Citat:
Fast Sjödén kan ha skrivit sin krönika innan nr 9 blev struken...
Gammal 2021-03-20, 15:32   #92

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Fast nu menade jag den generella statistiken
Ja, jag vet att han gärna talar väl om spår 11!
Gammal 2021-03-20, 15:33   #93

Standard

LUNCH DUBBEL
Inlämnat: 2021-03-20, 15:30
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Start: 15:31
Kostnad: 400,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Easy Cash Pirat
2: 6, 15

2 x 200,00 kr = 400,00 kr.
Totalt: 400,00 kr.
Rättningskod: GFT ZTC SCF
Gammal 2021-03-20, 15:40   #94

Standard

Favorit

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2021-03-20, 14:52
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 216,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
5: 1, 2, 4 (5, 10)
6: 2, 4, 5 (7, 3)
7: 11 Electrical Storm (7, 4)

4x2x2x3x3x3x1 = 432 rader.
Rättningskod: CCZ TTL RCD

Gammal favorit som spik ser jag...lycka till!! (har du insidertips där...?)
Gammal 2021-03-20, 15:47   #95

Standard

Testar såhär idag.

V75
Inlämnat: 2021-03-20, 14:54
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 540,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 7, 8, 11, 12 (5, 3)
4: 2, 5, 8, 9, 10, 11 (4, 6)
5: 5 Run Brodde Run (2, 4)
6: 1, 2, 4, 5, 7 (3, 6)
7: 4, 7, 13 (1, 8)

6x1x2x6x1x5x3 = 1080 rader.
1080 x 1 x 0,50 kr = 540,00 kr.
Totalt: 540,00 kr.

Spikarna idag blev V75-2 6 Suarez 26% och V75-5 5 Run Brodde Run 11%.

Suarez kan kanske komma till ledningen i ett tidigt skede och får den sedan bestämma en bit kan den bli svårslagen.

Run Brodde Run är en av flera i detta lopp, men inte borta och kan mycket väl vinna. Verkar trivas bra på distansen och inte utanför plats hittills i år. Seger i senaste starten.

Garderar i V75-1 och V75-4. Går 4 Dwayne Zet 38% iväg felfritt och hittar till ledningen blir det ju tufft för de andra att plocka ner denne. Det är annars ett rätt öppet lopp, tycker jag, med flera dugliga hästar. En häst som är helt tappad på spelet är 7 G.R.J.'S Wolverine 1%. Springspår och gör bra lopp mest hela tiden.

Fjärde loppet är diamantstoet och Georgia Am blir väl lite väl stor favorit här. Tuffare nu än senast för den. En av flera med chans.

Jag tror man kommer långt på låset 1 och 8 i gulddivisionen.

2 Digital Summit 66% i V75-6 är en fin häst med hög potential, men procenten blir väldigt hög. Jag garderar den.

I avslutningen hade det varit mumma med 13 Panamera 6% om den dras fram och får spara på krutet.

Lycka till med spelen idag allihopa!
Gammal 2021-03-20, 15:52   #96

maurizo365s avatar

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 2496
Standard

Redén-rapport om sina hästar!

Dwayne Zet

Tränar fint fint hemma, inget och klaga på alls. Var riktigt nöjd med senaste prestationen och jag vet att han kommer gå framåt med den. Han har även fått en kompis hemma i hagen vilket han verkar riktigt nöjd med.

Illfindmywayhome

Blir barfota bak denna gången vilket jag tycker är lite roligt. Den här hästen är väldigt speciell och väldigt svår att räkan på men han tränar mycket fint. Jag är ingen spelare men kanske inte skulle luta hela lappen mot honom även om jag tror att han kommer stå för en fin prestation.

Heavy Sound

Har ju varit magiskt fin här hemma på slutet och det bevisade han ju senast på Axevalla! Lite svårt att säga något mer då han bara joggat lite under veckan. Här får ni spelare själv bedömma men loppet tog han riktigt bra!

Joyful Trix

Joyful gillar jag! Gick riktigt bra efter vila senast på Valla och Örjan lät positiv. Tror hon står bra inne här och även om spåret är lite träligt tror jag rätt mycket på henne. Utan att skrika ut något tror jag absolut hon är med där framme om hon bara får ett fint lopp.

Amiral

Tränar också på fint hemma. Fick bricka fyra men jag tror inte det ska vara något problem alls. Han är riktigt stark och loppet sist gjorde honom gott. Har en ruggig kapacitet. Testade ett norskt för första gången senast och det fungerade bra. Mina hästar brukar svara väldigt bra på det och jag får hoppas han gör det idag med! Är dock ingen häst jag (om jag var spelare) skulle luta hela omgången mot.

Summering:

Hästarna känns väldigt fina (alla) och efter jag ökade träningen för en månad sedan har dom blivit riktigt taggade, jag tror alla kommer stå för fina prestationer. Daniel hälsar även en lyckönskning till alla som lirar! Källa V75 surr & V75 tips travstugan!
maurizo365 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 15:55   #97

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Gammal favorit som spik ser jag...lycka till!! (har du insidertips där...?)
Tror SO som följt Electrical Storm har koll på att hästen brukar leverera när man rycker skorna för första efter vinterns skotvång.

2019 vann hästen klass 1 på V75 på våren när man ryckte skorna
2020 vann hästen Örebro International med 200K i förstapris när man ryckte skorna.

Med det sagt kan jag inte lova att hästen vinner, men att det är ett otroligt prisvärt streck till 4% är det ingen tvekan om. Högst sannolikt gör Electrical Storm en bra insats idag
valo (+10)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 15:55   #98

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 20014
Standard

Tror på riktigt risig utdelning idag så det blev ett väldigt litet system för nöjet.

V75
Inlämnat: 2021-03-20, 15:48
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 12 (4, 11)
2: 6 Suarez (8, 2)
3: 1 Heavy Sound (2, 8)
4: 1, 2, 4, 5, 6, 8 (11, 10)
5: 2 Astronascente Zac (1, 4)
6: 2, 4 (5, 7)
7: 1, 11, 12, 13 (4, 7)

2x1x1x6x1x2x4 = 96 rader.
96 x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: TRE KRO NOR
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 15:56   #99

kaamelotts avatar

Reg.datum: dec 2020
Sharp$: 902
Standard

hej alla två små biljetter till denna V75

V75 MANTORP : 20/03/2021
Enregistrement : 20/03/2021 - 15:53
Mise totale : 12,96 €
Nombre de combinaisons : 216
Statut : Validé
Course
Combinaison
V75-1
1, 4, 5
V75-2
2, 6
V75-3
1
V75-4
2, 4, 6, 11
V75-5
2, 5, 10
V75-6
2
V75-7
1, 7, 8

V75 MANTORP : 20/03/2021
Enregistrement : 20/03/2021 - 15:52
Mise totale : 2,16 €
Nombre de combinaisons : 36
Statut : Validé
Course
Combinaison
V75-1
1, 4, 5
V75-2
2, 6
V75-3
1
V75-4
2, 11
V75-5
4
V75-6
2
V75-7
1, 7, 8
kaamelott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 16:00   #100

mr_stylezs avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-20, 15:52
Mrstylezgoesforthewins andelsspel
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 1 080,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 11 (7, 6)
2: 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (1, 3)
3: 8 Antonio Trot (1, 2)
4: 1, 2, 4, 6, 8, 9, 10, 11, 15 (5, 3)
5: 2, 4, 5 (1, 3)
6: 2, 7 (4, 9)
7: 4, 7 (1, 13)

2x10x1x9x3x2x2 = 2160 rader.
2160 x 1 x 0,50 kr = 1 080,00 kr.
Totalt: 1 080,00 kr.
Gammal 2021-03-20, 16:00   #101

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 3386
Standard

V75

4,8,12
2
1,8
2,11
1,2
2,4
8
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 16:01   #102

Standard

Insider

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Tror SO som följt Electrical Storm har koll på att hästen brukar leverera när man rycker skorna för första efter vinterns skotvång.

2019 vann hästen klass 1 på V75 på våren när man ryckte skorna
2020 vann hästen Örebro International med 200K i förstapris när man ryckte skorna.

Med det sagt kan jag inte lova att hästen vinner, men att det är ett otroligt prisvärt streck till 4% är det ingen tvekan om. Högst sannolikt gör Electrical Storm en bra insats idag
Det får man säga var ett bra tips från en insider! Blir nog med på DD. Tyvärr inte på strecken, för sent.

Senast redigerad av valo den 2021-03-20 klockan 16:03.
Gammal 2021-03-20, 16:02   #103

Standard

Så då är mitt jobb gjort för dagen, lycka till alla!

V75
Inlämnat: 2021-03-20, 16:01
Snackisen
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Dwayne Zet (12, 8)
3: 1, 2, 4, 5, 8 (6, 3)
4: 1, 2, 6, 8, 10, 11 (4, 9)
5: 2, 4, 5, 11 (12, 7)
6: 2, 4, 7 (5, 6)
7: 1, 4, 7, 11, 13, 14 (3, 15)

1x1x5x6x4x3x6 = 2160 rader.
Min kostnad: 1 080,00 kr x 4/50 = 86,40 kr
Rättningskod: JMR XTM TMC

V75-1
V75-2 6 Suarez - stankarn & sistastallskriket & ms & nobleflasn
V75-3 2 Elian Web - spiken64 & kgrh , 5 Union Forces - skaegget
V75-4 1 Emma Rae - stankarn & skaegget 8 Annie Flame - olle & viking90 , 10 Sanoi - mackpeter, 11 Joyful Trix - yoozoo
V75-5 2 Astronacente Zac - mackpeter & newstream 4 MT Oscar - yoozoo & stankarn 5 Run Brodde Run - Nobleflash
V75-6 4 Jaguar Dream - olle & stankarn
V75-7 11 Electrial Storm - skaegget 13 Panamera - Nobleflash
Gammal 2021-03-20, 16:03   #104

Standard

Usch vad tråkigt att inte 7 kunde hålla undan...

V4
Inlämnat: 2021-03-20, 14:45
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 7 (14, 15)
2: 2, 3, 12 (7, 15)
3: 4, 6, 9, 11 (2, 10)
4: 1, 6, 7, 9, 12, 15 (11, 13)

2x3x4x6 = 144 rader.
144 x 1 x 2,00 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
Rättningskod: FKZ RTL NCD

V4
Inlämnat: 2021-03-20, 14:46
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 7, 13, 15 (14, 5)
2: 2, 3, 12 (7, 15)
3: 11 Joker of Steel (6, 2)
4: 1, 6, 7, 15 (9, 13)

4x3x1x4 = 48 rader.
48 x 1 x 2,00 kr = 96,00 kr.
Totalt: 96,00 kr.
Rättningskod: CKQ RTF RCL
hoola (+4)
Gammal 2021-03-20, 16:03   #105
ms

Standard

Så känns rätt nu.

3: 1 Heavy Sound (8, 2)
5: 2, 4, 5, 10 (1, 3)
6: 2 Digital Summit (4, 7)
7: 1, 3, 4, 7, 8, 11, 12, 13, 14 (10, 6)

4x1x1x3x4x1x9 = 432 rader.
Rättningskod: DCX TTB XMF
Gammal 2021-03-20, 16:09   #106

Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-20, 16:08
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 1 792,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 2, 3, 4, 6, 8, 10, 12 (11, 7)
4: 2, 4, 10, 11 (5, 6)
5: 2, 4 (1, 5)
6: 2, 4 (7, 5)
7: 1, 4, 7, 11 (8, 12)

4x7x2x4x2x2x4 = 3584 rader.
3584 x 1 x 0,50 kr = 1 792,00 kr.
Totalt: 1 792,00 kr.
Rättningskod: CGT QTM PMM
Gammal 2021-03-20, 16:11   #107
Banned

Standard

Avd
1: 4,5
2: 2,3,4,6,8,10,11,12
3: 2,1,8
4: 11 JOYFUL TRIX (US)
5: 1,2,4,11
6: 1,2,3,4,5,7
7: 7,11,8,14

Krav på två U.

Lycka till!
Gammal 2021-03-20, 16:13   #108

Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-20, 16:10
Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 2 204,80 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 8, 11, 12 (5, 3)
2: 6 Suarez (11, 3)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15 (2, 11)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 10, 11 (7, 6)
7: 1, 7, 11, 13 (4, 14)

5x1x2x13x8x1x4 = 4160 rader.
4160 x 1 x 0,50 kr = 2 080,00 kr
Gammal 2021-03-20, 16:13   #109

Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-20, 16:12
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 480,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 11, 12 (1, 8)
2: 2, 3, 6, 10, 12 (11, 4)
4: 2, 4, 10, 11 (5, 6)
6: 2, 4 (7, 5)
7: 1, 4, 7, 11 (8, 12)

3x5x2x4x1x2x4 = 960 rader.
960 x 1 x 0,50 kr = 480,00 kr.
Totalt: 480,00 kr.
Rättningskod: DGX WTG RMH
Gammal 2021-03-20, 16:16   #110

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

Såhär fick det bli idag

V75
Inlämnat: 2021-03-20, 16:10
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 324,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Dwayne Zet (1, 11)
2: 6 Suarez (8, 10)
3: 1, 2, 8 (4, 3)
4: 2, 4, 5, 6, 10, 11 (1, 9)
5: 1, 2, 4 (12, 8)
6: 2, 4, 7 (5, 3)
7: 1, 4, 7, 14 (3, 11)

1x1x3x6x3x3x4 = 648 rader.
648 x 1 x 0,50 kr = 324,00 kr.
Totalt: 324,00 kr.
Rättningskod: DGZ PTD VML
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 16:19   #111

Shooters avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-20, 13:40
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 336,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 5, 8, 11, 12 (10, 3)
3: 1, 2, 4, 8 (3, 5)
4: 1, 2, 4, 5, 6, 10, 11 (8, 15)
5: 2 Astronascente Zac (6, 1)
6: 2, 4, 5, 7 (1, 11)
7: 7 Arvid S.H. (8, 12)

6x1x4x7x1x4x1 = 672 rader.
672 x 1 x 0,50 kr = 336,00 kr.
Totalt: 336,00 kr.
Rättningskod: MCQ QTM TKG
Gammal 2021-03-20, 16:20   #112

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 1251
Standard

Provar en 24a

1.5
3.4.7.8
4.5.8
11
1.2
7
12

God tur på er härute ikväll
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 16:21   #113

Standard

Väldigt sen input här nästan onödigt, men kom på att Travronden har lite rolig och bra statiskt inför varje omgång.

Vilket spår hittar oftast till spets i Auto på Mantorp? 5-4-3-2 i den ordningen ja.

Sen har dom även en kategori Spetsläge med favorit - kuskarna som sällan hittar till tät.
Vem tror ni "leder där?" Jo Kenneth Haugstad.
mackpeter (+5)
Gammal 2021-03-20, 16:25   #114

Standard

Då ses vi om en vecka igen

Gammal 2021-03-20, 16:25   #115

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 1251
Standard

Nu lägger jag ner de här jäkla travlotton ett tag
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 16:26   #116

Standard

Det var ingen lätt vinnare i avd 1 trots skorycket fram och att man satt på skygglapparna idag.
Gammal 2021-03-20, 16:26   #117

Standard

Jösses...

Där rök väl inprincip alla direkt.
Gammal 2021-03-20, 16:26   #118

Sharp$: 659
Standard

Vilket fruktansvärt konstigt lopp. Favoriten galopperar direkt, fjärdehandaren fastnar i tredjespår i 800 meter och kommer inte fram, andrahandaren försöker attackera med 800 kvar men det händer ingenting.

Otroligt märkligt.
Slark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 16:26   #119

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2650
Standard

vafan blev det för lopp, alla var dåliga
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 16:26   #120

Sharp$: 2653
Standard

Så strök dom 8 i andra som var A häst precis när jag hade lämnat in, känns som det blev ett helt annat system.
pojmonen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 16:26   #121

Standard

Citat:
Då ses vi om en vecka igen
Yes we do! Ha en trevlig kväll o vecka tills dess
AmaerildeRimfrost (+1)
Gammal 2021-03-20, 16:26   #122
Banned

Standard

Spår 2 i voltstart gick bäst på Mantorp sa de dumfan som man är tar man bort den...
Gammal 2021-03-20, 16:26   #123

Standard

Att en av favoriterna i främre ledet hoppar i stressen kan jag köpa men jag undrar: vad sysslade Stefan Persson med under hela loppet?
Gammal 2021-03-20, 16:26   #124

Fagerdahlens avatar

Standard

haha vilken jävla spya...
Gammal 2021-03-20, 16:27   #125
Banned

Standard

Citat:
Att en av favoriterna i främre ledet hoppar i stressen kan jag köpa men jag undrar: vad sysslade Stefan Persson med under hela loppet?
Håller med
hoola (+2)
Gammal 2021-03-20, 16:28   #126

Shooters avatar

Standard

Alla de bra hästarna i loppet underpresterade. Inget man kan förutspå.
Gammal 2021-03-20, 16:29   #127

Stekels avatar

Standard

Bra att kliva av på en man aldrig hade ens i närheten av kartan när man ska kliva av iallafall, dessutom skräll. Man behöver inte banka huvet i bordet och det kan ju bli rätt bra pengar ändå på så vis.

Olle Karlsson fixade en till plats såklart.

Gammal 2021-03-20, 16:31   #128

Standard

Har i alla fall ett litet "skitspel" att hoppas på+en trippel plats med Grinneby med. Men oddset här som vinnare var ju inte så kul

Kanal: Internet
Ditt val Spelobjekt Datum Odds Status
2 Grinnebys Orion
Vinnare - 2140m Volt
Travsport
Mantorp - Lopp 5
Vinnare

20/03/2021
16:25
29.00 Öppen
14 Ganyboy
Vinnare - 3140m Volt
Travsport
Mantorp - Lopp 11
Vinnare

20/03/2021
18:47
27.00 Öppen
Gammal 2021-03-20, 16:31   #129

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Bra att kliva av på en man aldrig hade ens i närheten av kartan när man ska kliva av iallafall, dessutom skräll. Man behöver inte banka huvet i bordet och det kan ju bli rätt bra pengar ändå på så vis.

Olle Karlsson fixade en till plats såklart.
Ola* när inte Scandalplay påpekar det så får jag hoppa in o rätta dig.
Gammal 2021-03-20, 16:33   #130

Standard

Jag tycker inte Grinneby verkar särskilt mycket sämre än någon annan i gänget, åtminstone inte på papperet. Kanske är det åldern som gör att man inte streckar?

Har en platsraket med Grinnebys - Religious - Ganyboy till 248 ggr. 20 kr.

Senast redigerad av valo den 2021-03-20 klockan 16:37.
Gammal 2021-03-20, 16:33   #131

Standard

Verkligen konstigt lopp där ju typ de minst streckade gjorde upp om det. Själv hade jag vinnaren sistarankad. Kul också att Sjödén nämnde just den hästen som en han inte trodde på.. ������
Gammal 2021-03-20, 16:34   #132

Standard

Citat:
Jag tycker inte Grinneby verkar särskilt mycket sämre än någon annan i gänget, åtminstone inte på papperet. Kanske är det åldern som gör att man inte streckar?
En normal dag så ska den ju inte ha en chans här. Samtliga av de som var någorlunda betrodda går bort sig eller styrs helt fel av kusken.

Men absolut. Det händer är ju sånt som händer ibland.
Gammal 2021-03-20, 16:35   #133

Reg.datum: dec 2018
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ola* när inte Scandalplay påpekar det så får jag hoppa in o rätta dig.
Språkpolisen är närvarande - ja!
viking90 (+10)
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 16:38   #134

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Språkpolisen är närvarande - ja!
Namnpolisen?

Gammal 2021-03-20, 16:39   #135

Standard

Jag hade 6 streck i loppet.. men för att få med 2:an hade jag nog behövt åtminstone 8-9.
Gammal 2021-03-20, 16:39   #136

Standard

Suarez ännu en love you avkomma som fått ett enormt lyft hos Robert Bergh. Ingen häst som blivit favorit på V75 i tidigare regi. Inte ens barfota runt om som brukar vara jätteplus på hästarna med denna stam.
Gammal 2021-03-20, 16:41   #137
ms

Standard

Märta som spelar på skonnummer/pi har gjort analysen bättre än oss. Bara att tugga i sig. Nu kan man bli oväntat social 16.30. Otippat det också.
Gammal 2021-03-20, 16:43   #138

Standard

Citat:
Namnpolisen?
Egentligen inte.
Språkpolisen kan jag köpa.
Gillar INTE när man förväxlar "utlämna" med "utelämna" eller när man inte kan uttala goggles på rätt sätt utan man lägger bara till ett "s" efter Google.
Bara för att ta några exempel.
Gammal 2021-03-20, 16:45   #139

Standard

Citat:
Så då är mitt jobb gjort för dagen, lycka till alla!

V75
Snackisen
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Dwayne Zet (12, 8)
3: 1, 2, 4, 5, 8 (6, 3)
4: 1, 2, 6, 8, 10, 11 (4, 9)
5: 2, 4, 5, 11 (12, 7)
6: 2, 4, 7 (5, 6)
7: 1, 4, 7, 11, 13, 14 (3, 15)

1x1x5x6x4x3x6 = 2160 rader.
Min kostnad: 1 080,00 kr x 4/50 = 86,40 kr
Rättningskod: JMR XTM TMC

V75-1
V75-2 6 Suarez - stankarn & sistastallskriket & ms & nobleflasn
V75-3 2 Elian Web - spiken64 & kgrh , 5 Union Forces - skaegget
V75-4 1 Emma Rae - stankarn & skaegget 8 Annie Flame - olle & viking90 , 10 Sanoi - mackpeter, 11 Joyful Trix - yoozoo
V75-5 2 Astronacente Zac - mackpeter & newstream 4 MT Oscar - yoozoo & stankarn 5 Run Brodde Run - Nobleflash
V75-6 4 Jaguar Dream - olle & stankarn
V75-7 11 Electrial Storm - skaegget 13 Panamera - Nobleflash
Fin spik där som många var inne på, jo Suarez var verkligen på bettet idag
hoola (+6)
Gammal 2021-03-20, 16:46   #140

Standard

Tävling? Nja!
Gammal 2021-03-20, 16:47   #141

Standard

Haha. Vad det som händer på Mantorp? Hade målat alla hästar i avdelningen och satt bara och väntade på att enprocentaren 1 Bat Marke skulle få luckan och lunka över mållinjen som vinnare. Trots att han får rygg ledaren hela loppet så har han noll krafter kvar på upploppet.

Kola i benen på kusarna idag.
Gammal 2021-03-20, 16:48   #142

Standard

Robert Berghs nya megastjärna Suarez överlägsen men var nog varken det roligaste eller bästa klass 2 försök man sett.
Gammal 2021-03-20, 16:48   #143
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
6 Suarez är min bedömning omgångens bästa spik med högst värde i! 2 Digital Summit är en klasshäst och vinner fram och baklänges! Två bra spikar! Målar på i andra öppna avdelningar och håller tummarna för låg procent där! Mitt bolag finns att köpa där jag alltid finns på lördagar!
Grym rek på Suarez
Gammal 2021-03-20, 16:49   #144

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 2441
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slark Visa inlägg
Haha. Vad det som händer på Mantorp? Hade målat alla hästar i avdelningen och satt bara och väntade på att enprocentaren 1 Bat Marke skulle få luckan och lunka över mållinjen som vinnare. Trots att han får rygg ledaren hela loppet så har han noll krafter kvar på upploppet.

Kola i benen på kusarna idag.
Blev han inte väldigt störd av Örjan precis när han ska ta fart?
Fulsprit (+7)
supermandus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 16:49   #145
Banned

Standard

Citat:
Snygg spik....!
Gammal 2021-03-20, 16:49   #146

Shooters avatar

Standard

En spik inne i alla fall.
Gammal 2021-03-20, 16:49   #147

Standard

Citat:
En spik inne i alla fall.
Same.
Gammal 2021-03-20, 16:52   #148

Standard

V5
Inlämnat: 2021-03-20, 16:51
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Start: 17:05
Kostnad: 160,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 8 (2, 4)
2: 2, 4, 10, 11 (6, 5)
3: 2, 4 (1, 5)
4: 2, 4 (7, 5)
5: 1, 4, 7, 11, 13 (8, 12)

2x4x2x2x5 = 160 rader.
160 x 1 x 1,00 kr = 160,00 kr.
Totalt: 160,00 kr.
Rättningskod: FHX RTC XGC
Gammal 2021-03-20, 16:53   #149

Standard

Citat:
bettet x3 eller kan vi hitta en fjärde också?

Gammal 2021-03-20, 16:55   #150

Standard

Lämnade 4 Vagabond Bi utanför kupongen i sista sekund. Streckat 1, 2, 5 och 8 nu i avdelning 3. Skulle inte förvåna mig ifall Ulf Ohlsson går och vinner detta nu bara för det.
Gammal 2021-03-20, 16:56   #151

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av supermandus Visa inlägg
Blev han inte väldigt störd av Örjan precis när han ska ta fart?
Så är det - hade han sluppit ta upp efter störningen av ÖK så hade han vunnit med halva upploppet... Samma med trean - blev dragen bakåt av ÖK just när denne skulle anfalla!

Gammal 2021-03-20, 16:58   #152

Standard

Blev ingen V75a. Offrar en hundring på en chans V5a gånger 2. Är nog med i de tre första men två chansspikar på slutet.

V5
Inlämnat: 2021-03-20, 16:56
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 8 (2, 4)
2: 2, 4, 5, 8, 10, 11 (6, 1)
3: 1, 2, 4, 10 (5, 3)
4: 4 Jaguar Dream (2, 7)
5: 7 Arvid S.H. (4, 1)

2x6x4x1x1 = 48 rader.
48 x 2 x 1,00 kr = 96,00 kr.
Totalt: 96,00 
Gammal 2021-03-20, 16:59   #153

Standard

V5
Inlämnat: 2021-03-20, 16:51
SistaStallskriket andelsspel
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 4, 5, 8 (3, 6)
2: 2, 4, 5, 6, 8, 11 (10, 1)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 11 (8, 10)
4: 2 Digital Summit (4, 7)
5: 7, 11 (1, 4)

5x6x6x1x2 = 360 rader.
360 x 1 x 1,00 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Gammal 2021-03-20, 17:04   #154

Standard

Jorma från start! Han är bra på det...
Gammal 2021-03-20, 17:06   #155

Standard

Nej, Heavy Sound var inte startsnabb, blev det femte inner eller?

Gammal 2021-03-20, 17:09   #156

Standard

Elian Web klart över förväntan att komma fyra i mål! Ska absolut hyllas i dag!

mr_stylez (+5)
Gammal 2021-03-20, 17:09   #157

Standard

Lätt.

Elian Web inte ens nära att utmana.
Gammal 2021-03-20, 17:11   #158

Standard

Oj vad enkelt för världsstjärnan Heavy Sound. Vilken häst . Dom laddade inte ens med Union Forces och Spikens klaring Elain Web hade inte en chans att ta en längd. Därmed kom Med det sömnpiller det sen blev Antonio Trot aldrig in i matchen. Streckade den på V5 på att det skulle bli ett helt annat lopp.
Piraten (+10), klot05 (+10), Nollkollolisten (+10)
Gammal 2021-03-20, 17:11   #159

Standard

Löjets skimmer...
Mantorp har ett kort upplopp.Då MÅSTE man,om man sitter i kön, ge sig i väg i tid om man vill vinna ett lopp.Det gjorde inte Sjöström.När han väl bestämde sig för att attackera så gick flera före honom.
Gammal 2021-03-20, 17:12   #160

Standard

Citat:
Elian Web klart över förväntan att komma fyra i mål! Ska absolut hyllas i dag!
Har inte visat form på flera månader.

Fick dödens och när det gick så långsamt, blir det ju svårt att kunna plocka ner Heavy Sound.

Visst att den gjorde ett godkänt lopp, men vet inte hur högt man ska värdera det. Det var en riktigt svag gulddivision.
Gammal 2021-03-20, 17:13   #161

Standard

Förresten. Är inte kameravinkeln på Mantorp ruskigt jobbig? Man får riktigt dålig överblick över styrningarna.
Gammal 2021-03-20, 17:14   #162

Shooters avatar

Standard

Heavy var skyldig att vinna när alla gav upp efter att han tog spets.
Gammal 2021-03-20, 17:15   #163

Standard

Citat:
Löjets skimmer...
Mantorp har ett kort upplopp.Då MÅSTE man,om man sitter i kön, ge sig i väg i tid om man vill vinna ett lopp.Det gjorde inte Sjöström.När han väl bestämde sig för att attackera så gick flera före honom.
Har ju en final snart och när det gick så långsamt fanns det inte en tanke på att gå fram i dödens i ett tidigt skede när Heavy Sound så enkelt kom till ledningen. Fick en genomkörare tillslut ändå. Sista 500m gick det rätt fort. Svårt att ta något.
Gammal 2021-03-20, 17:18   #164

Standard

Vad tyst det blev av alla som trodde Heavy Sound var långsam från start, men jag förstår er... ni sitter väl fortfarande som ett gäng fågelholkar

Gammal 2021-03-20, 17:18   #165
Banned

Standard

Citat:
Har ju en final snart och när det gick så långsamt fanns det inte en tanke på att gå fram i dödens i ett tidigt skede när Heavy Sound så enkelt kom till ledningen. Fick en genomkörare tillslut ändå. Sista 500m gick det rätt fort. Svårt att ta något.
Är det inte då man borde glida fram till dödens? När det är på stället marsch? Istället för att vänta tills "alla" ska köra?

Pundarstyrning, om du frågar mig.
hoola (+2)
Gammal 2021-03-20, 17:22   #166
ms

Standard

Citat:
Heavy var skyldig att vinna när alla gav upp efter att han tog spets.
Ingen kunde svara. Svidigt att göra allt rätt igen, avd 1 var inte rationellt. 6 rätt kan ändå bli fortsatta spelpengar.

3: 1 Heavy Sound (8, 2)
5: 2, 4, 5, 10 (1, 3)
7: 1, 3, 4, 7, 8, 11, 12, 13, 14 (10, 6)

4x1x1x3x4x1x9 = 432 rader.
Rättningskod: DCX TTB XMF[/QUOTE
Gammal 2021-03-20, 17:22   #167
Banned

Standard

Citat:
Vad tyst det blev av alla som trodde Heavy Sound var långsam från start, men jag förstår er... ni sitter väl fortfarande som ett gäng fågelholkar
Nejdå. Det var det troligaste scenariot. Och nu är omgången stendöd. Särskilt om man inte hade med vinnaren i första.

Hur går det för dig?
Ace (+10)
Gammal 2021-03-20, 17:23   #168

Standard

Citat:
Är det inte då man borde glida fram till dödens? När det är på stället marsch? Istället för att vänta tills "alla" ska köra?

Pundarstyrning, om du frågar mig.
Ja, fast det handlar väl som spelare att läsa loppet på förhand.

Om Heavy Sound kom till ledningen var ju loppet över. Precis som förra gången egentligen.
Gammal 2021-03-20, 17:23   #169
Banned

Standard

Örjan gav igen på Kolgjini.....
Gammal 2021-03-20, 17:24   #170

Standard

Nu blir det vinst för 4 Honey Journey. Resa i främre träffen och sedan sveper Jorma samtliga på upploppet.
Gammal 2021-03-20, 17:26   #171

Standard

Citat:
Nejdå. Det var det troligaste scenariot. Och nu är omgången stendöd. Särskilt om man inte hade med vinnaren i första.

Hur går det för dig?
Som vanligt sätter jag klart fler spikar i procent än vad snittstrecken på spikarna har så... sen ska allt trilla rätt också, men Heavy Sound var kanske inte årets spik i dag men jag vet inte varför man streckar någon annan där? Vad hoppas man då på? Blixtnedslag?

Gammal 2021-03-20, 17:26   #172

Standard

Chanstvilling med två U som ska gå barfota runt om ffg. Svedbergs fick ett jäkla lyft förra helgen på dom två han ryckte skorna på då.

TVILLING
Inlämnat: 2021-03-20, 17:23
Mantorp Lopp 8
Lördag 2021-03-20
Start: 17:27
Kostnad: 72,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
2, 4, 5, 8, 10, 11
Utgångshästar
4, 8

9 x 8,00 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.
Gammal 2021-03-20, 17:28   #173
Banned

Standard

Citat:
Ja, fast det handlar väl som spelare att läsa loppet på förhand.

Om Heavy Sound kom till ledningen var ju loppet över. Precis som förra gången egentligen.
Fast. Det vet du ju inte. Det enda vi vet är att Antonio hade varit närmare i mål om den hade suttit i dödens varvet kvar, istället för som det blev nu, försöka köra till varvet kvar. Jag vidhåller att kusken gjorde en pundarstyrning. Alternativt satt och porrsurfade.
Gammal 2021-03-20, 17:28   #174

Standard

Citat:
Han borde gått tidigare.
När han gick till anfall gick TRE hästar ut framför honom som blev 2 när Örjan gick ner igen och körde över Adrians.Går han tidigare får han han kanske bra draghjälp av EN häst.Teoretiskt i alla fall.
Gammal 2021-03-20, 17:28   #175

Standard

Citat:
Fast. Det vet du ju inte. Det enda vi vet är att Antonio hade varit närmare i mål om den hade suttit i dödens varvet kvar, istället för som det blev nu, försöka köra till varvet kvar. Jag vidhåller att kusken gjorde en pundarstyrning. Alternativt satt och porrsurfade.
Ok.
Gammal 2021-03-20, 17:31   #176
Banned

Standard

Citat:
Som vanligt sätter jag klart fler spikar i procent än vad snittstrecken på spikarna har så... sen ska allt trilla rätt också, men Heavy Sound var kanske inte årets spik i dag men jag vet inte varför man streckar någon annan där? Vad hoppas man då på? Blixtnedslag?
För mig verkar det som att du hånar alla som inte spikade en 55%-are på V75. Som om det vore en bedrift att hitta den vinnaren.

Men lycka till med spelet.
Ace (+10)
Gammal 2021-03-20, 17:32   #177
Banned

Standard

Härlig spik.
Gammal 2021-03-20, 17:32   #178

Standard

Verkar bara vara favoriterna som gör upp efter avd 1 :(
Gammal 2021-03-20, 17:34   #179

Standard

Travögat: " På skrällfronten vill jag framhålla 10 Sanoi som var grym senast och det skall bli kul att se vad vasse Calle Jepson kan åstadkomma med henne."

Den har väl inte kommit i mål eller?
Gammal 2021-03-20, 17:35   #180

Reg.datum: jan 2019
Sharp$: 1244
Standard

Pajas v75 omgång idag
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 17:38   #181

Standard

Citat:
För mig verkar det som att du hånar alla som inte spikade en 55%-are på V75. Som om det vore en bedrift att hitta den vinnaren.

Men lycka till med spelet.
En liten armbåge kan det nog ha delats ut, men jag är seriös när jag säger vad folk tänker på när de garderar Heavy Sound i dag. Finns säkert någon bra anledning men de jag läst här har mest varit skrattretande...

Min spik i andra till 4% var inte alls bra men det var ju en chansning... och i första hoppades jag att Herkules skulle stå till mål. Det handlar ju om att gå plus på travet, min form är som Goops ungefär just nu. Men spikarna har jag klart plus på, sen ska resten också trilla in... men jag vågar ju lämna favoriter utanför och ibland framstår jag som dåre då, ibland blir det lyckat... sämsta vinnaren nyss och där var inte favoriten med. Digital Summit är inte heller med, tack vare spik på Heavy Sound!

Gammal 2021-03-20, 17:38   #182
Banned

Standard

Det blev en liten V5a också. Lär inte bli några miljoner direkt, men om megalampan i V5:4 bränner så kan det bli ett par hundringar till slut.

Avd
1: 1, 2, 8 (4, 5)
2: 11 Joyful Trix (2, 10)
3: 1, 2, 4, 5, 11 (10, 3)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9 (11, 6)
5: 7, 11 (4, 1)

Rättningskod: HCV ZTL SGF
Gammal 2021-03-20, 17:39   #183

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 577
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travbonus Visa inlägg
Pajas v75 omgång idag
Saknar redan vintertravet när det går att vinna även från sämre utgångslägen. Får dra ner på insatserna framöver.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 17:39   #184

Standard

Det har nämnts tidigare om Spelvärdets usla tippning.Idag sprack de direkt då spiken, 11:an i avd 1 inte levererade.
Gammal 2021-03-20, 17:43   #185

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2750
Standard

Citat:
Travögat: " På skrällfronten vill jag framhålla 10 Sanoi som var grym senast och det skall bli kul att se vad vasse Calle Jepson kan åstadkomma med henne."

Den har väl inte kommit i mål eller?
Nej, eftersom den hoppade i starten och inte deltog i loppet.
hoola (+2)
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 17:45   #186

Standard

Testar Börge Goop till 3,75 på unibet, nu vänder det väl, för h-e?!?...
AmaerildeRimfrost (+2)
Gammal 2021-03-20, 17:49   #187

Standard

Nu får man hoppas att Örjan tar nästa av bara farten, då blir det fart på värdet! Med en
montéhäst...
Gammal 2021-03-20, 17:51   #188
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Testar Börge Goop till 3,75 på unibet, nu vänder det väl, för h-e?!?...
Ja det gör det. Den har jag spikat
Gammal 2021-03-20, 17:54   #189

Standard

Fy f-n! Örjan tar det! Helt otroligt och utvändigt lopp. Streckad!!!!
hoola (+7)
Gammal 2021-03-20, 17:54   #190

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Citat:

Rotate – fredag kl.20.00
170 000 kr
Ledande bud exkl. moms

Beskrivning

Fakta

Ska man spela? Segrarna är i monté.
Vann till 2%
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 17:55   #191

Standard

Surt... när man var nästan var rätt på det med Run Brodde Run, som min andra spik i omgången.

Har chans på 6 femmor.
Gammal 2021-03-20, 17:55   #192
Banned

Standard

Citat:
Nu får man hoppas att Örjan tar nästa av bara farten, då blir det fart på värdet! Med en
montéhäst...
Eller hur...?
Gammal 2021-03-20, 17:56   #193

Standard

Skit. Skorycket på Rotate noterat men betalade inte för den på V5 trots det enorma spelvärdet. En riktig skitdag spelmässigt och får vara nu när man backat över 300 kr. Nya tag nästa lördag när det är finaler på Valla.
Gammal 2021-03-20, 17:56   #194

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2649
Standard

Citat:
montéhäst...
Valo.
Tror jag läste att du lirade Rotate,
är det så, stort grattis.
Slälv är jag brak-kall idag, så letar
något att glädja mig åt.

Allt gott.
Valo
valo (+10)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 17:57   #195

Standard

Otroligt!

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Vann till 2%

Har 4 raka.
Basse (+5)
Gammal 2021-03-20, 17:58   #196

Standard

Kastade en blick på 5 tippar V75.Markus B. Svedberg tippade sig själv etta med nr. 11 Le Crack Sox.Tror inte att han fick nån krona med sig.
Gammal 2021-03-20, 17:59   #197

Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2021-03-20, 17:59
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Start: 18:20
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5
2: 13 Panamera

2 x 50,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Gammal 2021-03-20, 18:00   #198

Standard

Kan man rädda dagen med DD

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2021-03-20, 17:59
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 400,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4
2: 1, 11

4 x 100,00 kr = 400,00 kr.
Totalt: 400,00 kr.
Rättningskod: DHQ NTD NJK
Gammal 2021-03-20, 18:01   #199
Banned

Standard

Ute tidigt med sista torskspelet. Verkar som att man är överens med SO för en gångs skull.

TVILLING

Hästar
7, 8, 12, 13, 14

Utgångshästar
11 Electrical Storm

Rättningskod: LHQ VTH RJJ
Gammal 2021-03-20, 18:01   #200

Standard

Om Goops hästar inte börjar vinna på löpande band efter påsk kan man ju ifrågasätta träningsupplägget lite.

Om formen inte börjar komma hos hästarna efter ett par lopp.
Gammal 2021-03-20, 18:05   #201

Standard

Atg får ingen jackpot idag heller ser det ut som. Bara två veckor till påsk och den så kallade multijackpoten som skulle byggas på sedan efter nyår består just nu inte ens av 5 mkr. Skönt om jag får säga mitt. Med den omsättning som är just nu på Atgs V75 spel är det till dom som satsar pengarna aktuell omgång som vinstpoolerna ska gå till.
Gammal 2021-03-20, 18:06   #202

Standard

Surt - då var jag bort! Hade med tvåan på sex hästar i första avdelningen... Missade nu Rotate på 4 kusar... Nya tag, som fucking vanligt!!!

Gammal 2021-03-20, 18:07   #203

Stekels avatar

Standard

Citat:
Om Goops hästar inte börjar vinna på löpande band efter påsk kan man ju ifrågasätta träningsupplägget lite.

Sällan det är fullt påställt direkt han börjar ta ut dem så att de bara går ut och vinner på V75. Astro var ju en enormt konstig nästanfavorit också.

Gammal 2021-03-20, 18:08   #204

Standard

Citat:

Är ju efter påsk som de större loppen börjar köras så är väl egentligen en klok strategi. Hästarna och stallen kan inte ha toppform året runt och speciellt under de trista månaderna med barfotaförbudet och bara skräpomgångar är det fler stora stall som inte syns mycket i startlistorna.
Gammal 2021-03-20, 18:11   #205

Standard

Citat:
Sällan det är fullt påställt direkt han börjar ta ut dem så att de bara går ut och vinner på V75. Astro var ju en enormt konstig nästanfavorit också.
Beror ju på det Björn sa' i Björnkollen. Jag gick på det och spikade.
Gammal 2021-03-20, 18:13   #206

Stekels avatar

Standard

Citat:
Beror ju på det Björn sa' i Björnkollen. Jag gick på det och spikade.
Björnkollen måste vara en av travvärldens sämsta tipsprogram. Lyssnade på det ett tag då jag tänkte att det borde vara bra utläggningar om info runt stallets hästar och hur han tänkt köra. Men inte ens det fick man.

mackpeter (+5)
Gammal 2021-03-20, 18:17   #207
Banned

Standard

Citat:
Björnkollen måste vara en av travvärldens sämsta tipsprogram. Lyssnade på det ett tag då jag tänkte att det borde vara bra utläggningar om info runt stallets hästar och hur han tänkt köra. Men inte ens det fick man.
Håller med han pratar bara om hur bra sina egna är och att alla han startar med har stora möjligheter jämfört med vissa andra som ligger lågt när de ser att man inte har form
Gammal 2021-03-20, 18:19   #208

Sharp$: 3386
Standard

DD

2
1,7,8,11,13
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 18:19   #209

Standard

Citat:
Jupp, den valde jag bort tidigt. I samma anda han sa att det var en bra chans, sa han ju också hur han tränat dem och att de troligen behövde något lopp. Lite att säga emot sig själv.

Min idé Run Brodde Run höll nästan.

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Är ju efter påsk som de större loppen börjar köras så är väl egentligen en klok strategi. Hästarna och stallen kan inte ha toppform året runt och speciellt under de trista månaderna med barfotaförbudet och bara skräpomgångar är det fler stora stall som inte syns mycket i startlistorna.
Ja, så är det ju. Men om nu hästarna inte börjar vinna kan man ju ifrågasätta det eller vad som kan ha gått fel. Det var mest en hypotes. Inte att jag ifrågasatte han nu.

Goop vet vad han gör och just hans stall brukar ju gå som bäst april-maj-juni.

Men just att det knappt inte blivit några framgångar alls under ett par månader och att han verkar ha bettat allt med träningen... att de ska börja gå bra sen efter påsk efter ett par lopp kan ju vara en gamble, som bara framtiden får utvisa.

Jag menar Redén hade inte många starter under ett par månader, men sadlar nu ut hästarna i fantastiskt skick direkt. Bara som en jämförelse.

Senast redigerad av Nobleflash den 2021-03-20 klockan 18:20.
Gammal 2021-03-20, 18:19   #210

Standard

Citat:
Allra sämst när han inte själv har med hästar. Många Björnkollar i vinter där det varit väldigt tydligt att han inte läst på utan i stort sett suttit med V75 guiden i handen och levererat tips.

Har dock hänt att det kommit värdefull info där på hans hästar. Det är ju bara stallpersonal som uttalar sig i tipstidningarna och dom har sällan så mycket info om utrustningsändringar mm tidigt i veckan.
Gammal 2021-03-20, 18:19   #211

Sharp$: 5968
Standard

Citat:
Björntjänsten enbart till för att Goop ska få ljuga spelarna fulla med skit och mörka de drag han ger till den inre kretsen. Obegripligt att någon lyssnar och tror på vad som sägs där.
Dessutom ger det Goop ett sexsiffrigt belopp i ersättning från ATG varje år. En skam!
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 18:20   #212

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
Håller med han pratar bara om hur bra sina egna är och att alla han startar med har stora möjligheter jämfört med vissa andra som ligger lågt när de ser att man inte har form
Inte idag! Han sa faktiskt att hans hästar håller på med styrketräning och känns tunga - allt med sikte på att leverera efter påsk.
SO (+10)
Gammal 2021-03-20, 18:20   #213

Stekels avatar

Standard

Åby 8/5, det är runt där jag tror stall Goop börjar leverera och då är det dags att vara på tårna!

Gammal 2021-03-20, 18:24   #214
Banned

Standard

Citat:
Inte idag! Han sa faktiskt att hans hästar håller på med styrketräning och känns tunga - allt med sikte på att leverera efter påsk.
Det var väl bra då en gång på 20 gånger typ
Gammal 2021-03-20, 18:24   #215

Standard

Grym insats.
Gammal 2021-03-20, 18:25   #216
Banned

Standard

JAGUAREN !!!!
Gammal 2021-03-20, 18:25   #217

Standard

Där hade man klart för sig i alla fall. Jaguar Dream ruggigt fin och barfota plusplus som jag skrev i söndags.

Blir tokig om Arvid S H vinner sista . Många sköna tusenlappar jag missar då på att inte Rotate streckades på V5.
Gammal 2021-03-20, 18:25   #218

Standard

Jaggan !! Jag
Gammal 2021-03-20, 18:25   #219
GGS

Sharp$: 2955
Standard

Värden i teorin.

1 __ 656018-- 2272-- 107
2 __ 5.170615E+07-- 43589-- 752
3 __ 4924395-- 13540-- 434
4 __ 554625-- 1933-- 92
5 __ 4.739728E+07-- 42683-- 747
6 __ 3.669465E+07-- 39787-- 729
7 __ 481190-- 1685-- 81
8 __ 915890-- 3123-- 142
9
10 __ 9978390-- 22049-- 569
11 __ 2573607-- 7983-- 304
12 __ 1142098-- 3843-- 170
13 __ 2042253-- 6524-- 262
14 __ 7386592-- 18149-- 514
15 __ 3.669465E+07-- 39787-- 729
AmaerildeRimfrost (+10), Kgrh (+10)
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 18:26   #220
Banned

Standard

Tja. Vann väl i princip okörd. Men om jag vore ägare skulle jag ställa Sjöström mot väggen och fråga varför han körde som ett duschdraperi från start i förra starten.
Gammal 2021-03-20, 18:26   #221
Banned

Standard

Vilken slakt.
Gammal 2021-03-20, 18:29   #222

Standard

Citat:
Tja. Vann väl i princip okörd. Men om jag vore ägare skulle jag ställa Sjöström mot väggen och fråga varför han körde som ett duschdraperi från start i förra starten.
Det andra var ett lunchlopp med 40 000 kr i första pris. Där det strulade och det hade kostat väldigt mycket.

Han är rätt rädd om hästen efter alla problem den haft.

Detta var V75, bra förutsättningar, skoryck och 125 000 kr i första pris.
Gammal 2021-03-20, 18:31   #223

Standard

Får man hoppas det smäller på DD. Har chans på ett antal femmor också. Jaguaren fanns tyvärr inte på strecken på tre hästar. Borde nog varit med men läste något negativt innan.

Ganyboy kan också ge mig en fin vinnarraket ihop med Grinnebys Orion, men nog långsökt.

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2021-03-20, 09:11
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 42,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5
2: 14 Ganyboy

2 x 20,00 kr = 40,00 kr. Avgift 2,00 kr.
Totalt: 42,00 kr.
Rättningskod: JKS PQM XBH
Gammal 2021-03-20, 18:32   #224

Standard

Citat:
Det andra var ett lunchlopp med 40 000 kr i första pris. Där det strulade och det hade kostat väldigt mycket.

Och klar för final på elitloppshelgen. Årets bästa finaler dit hästar kvalar in under två månader.
Nobleflash (+5)
Gammal 2021-03-20, 18:35   #225

Standard

Blir det någon utdelning på fem rätt idag. Har en kupong med 1,4,7,8 och 11 i sista. Två kuponger med 1,4,7 och 11 i sista.

I DD har jag 4 mot 1 och 11 en hundring vardera till 20 resp 70 gånger i odds. Kan rädda dagen och kanske ge en bra vinst. Håller tummarna
Fulsprit (+7)
Gammal 2021-03-20, 18:35   #226

Standard

Citat:
Jupp, den valde jag bort tidigt. I samma anda han sa att det var en bra chans, sa han ju också hur han tränat dem och att de troligen behövde något lopp. Lite att säga emot sig själv.

Min idé Run Brodde Run höll nästan.

Ja, så är det ju. Men om nu hästarna inte börjar vinna kan man ju ifrågasätta det eller vad som kan ha gått fel. Det var mest en hypotes. Inte att jag ifrågasatte han nu.

Goop vet vad han gör och just hans stall brukar ju gå som bäst april-maj-juni.

Men just att det knappt inte blivit några framgångar alls under ett par månader och att han verkar ha bettat allt med träningen... att de ska börja gå bra sen efter påsk efter ett par lopp kan ju vara en gamble, som bara framtiden får utvisa.

Jag menar Redén hade inte många starter under ett par månader, men sadlar nu ut hästarna i fantastiskt skick direkt. Bara som en jämförelse.

Ja, och betänk hur skört och känsligt detta blir för sjukdomar i stallarna... Kommer dessa när han börjar starta upp på riktigt, ja då kan det verkligen bli povra framgångar, det året...
Gammal 2021-03-20, 18:36   #227

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Det har nämnts tidigare om Spelvärdets usla tippning.Idag sprack de direkt då spiken, 11:an i avd 1 inte levererade.
Deras andra spik,Goop i femte, levererade inte heller men SV skrattar säkert hela vägen till banken.
hoola (+2)
Gammal 2021-03-20, 18:37   #228
Banned

Standard

Citat:

Det där köper inte jag. Måste vara betydligt enklare att köra sig till spets i ett vardagslopp med 40 papp i första pris. Om man verkligen försöker. Vilket han absolut inte gjorde. Utan tvingades harva i dödens istället. Om det nu är att "vara rädd om hästen".

Men ägaren bryr sig väl inte. Är Björn farsgubben?
Gammal 2021-03-20, 18:37   #229

Standard

Citat:
Blir det någon utdelning på fem rätt idag. Har en kupong med 1,4,7,8 och 11 i sista. Två kuponger med 1,4,7 och 11 i sista.

I DD har jag 4 mot 1 och 11 en hundring vardera till 20 resp 70 gånger i odds. Kan rädda dagen och kanske ge en bra vinst. Håller tummarna
Har spik på Arvid för fyra sexor och en drös femmor...

mackpeter (+6)
Gammal 2021-03-20, 18:38   #230

Standard

Digital Summit måste ha varit en av årets mest överstreckade V75 favoriter till 61 procent. Gick inte ens optimalt balanserad och loppet i årsdebuten kört i halsen. Men det är en ruggigt bra häst så Tarzan vet nog när det är dags att toppa den.
Gammal 2021-03-20, 18:41   #231

Fagerdahlens avatar

Standard

Kan den gå in?

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2021-03-20, 18:02
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 80,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Jaguar Dream
2: 14 Ganyboy

1 x 80,00 kr = 80,00 kr.
Totalt: 80,00 kr.
Rättningskod: KKS RTJ PJC
AmaerildeRimfrost (+14)
Gammal 2021-03-20, 18:48   #232
Banned

Standard

Helvete vad blek Electrical storm var.
Gammal 2021-03-20, 18:48   #233

Standard

Bara bäst idag. Ivory.
Gammal 2021-03-20, 18:48   #234

Standard

Ni som kan det här bättre än jag.Förklara för mig varför ÖK föredrog att sitta kvar bakom Adrian.
Gammal 2021-03-20, 18:50   #235

Standard

Blev 3 femmor. Får vara nöjd.
Gammal 2021-03-20, 18:52   #236
Banned

Standard

Trött man blir på Per S
ScandalPlay (+5)
Gammal 2021-03-20, 18:52   #237

Standard

Arvid SH fick ingen rolig resa . Skönt att den inte vann. Satt med fingrarna på ett platsspel till 12 ggr på Tyson Dimance minuten innan start men tryckte såklart inte på spelknappen. Hade gjort det om jag inte hade torskat 300 kr tidigare idag och hade då säkert också tryckt in en hundring på Jaguar Dream som stod i 6,20 där kort innan start. Men i längden lönar det sig att sätta en gräns för hur mycket man får spela bort och tycker 300 kr är en lagom gräns på lördagen.
Difsteve (+5)
Gammal 2021-03-20, 18:54   #238
DIF

Sharp$: 1573
Standard

Fegare än Örjan finns inte. Inte ens ett varv i dödens.... bara kör på tur. Usch
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 18:58   #239

Standard

Redén intervjuades tidigare idag om sina hästar.Flera var i form men han var närmast lyrisk över Amiral. Det såg dock ut som körordern var: se till att du inte kör in ett endaste öre.
Gammal 2021-03-20, 18:58   #240

Standard

Citat:
Ni som kan det här bättre än jag.Förklara för mig varför ÖK föredrog att sitta kvar bakom Adrian.
Örjan trodde väl, att Adrian skulle släppa ut honom.
Gammal 2021-03-20, 19:13   #241

Standard

Citat:
Örjan trodde väl, att Adrian skulle släppa ut honom.
Gammal 2021-03-20, 19:25   #242
ms

Standard

Svårt. Uhrberg missade Ivory Di Qattro på sex hästar. Skamvrån är upptagen.
Gammal 2021-03-20, 19:30   #243

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 962
Standard

Citat:
Redén intervjuades tidigare idag om sina hästar.Flera var i form men han var närmast lyrisk över Amiral. Det såg dock ut som körordern var: se till att du inte kör in ett endaste öre.
Han var inte lyrisk över hästen. En häst han hålller hårt om och vill att den ska utvecklas som tänkt, men det har inte hänt. Hoppas mer att den kommer i mål utan galopper eller gå sönder. Det var det han sade ungefär. Hade den som spik men bytte bort den för det lät ingen bra.
makro123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 19:54   #244

eklonovs avatar

Sharp$: 3453
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Liisa Visa inlägg
Nu lägger jag ner de här jäkla travlotton ett tag
Hade feeling för den på hemmaplan , trist att man åkte på spikarna

VINNARE
Inlämnat: 2021-03-20, 16:11
Mantorp Lopp 5
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 30,00 kr
Vadet gäller startnummer

2 Grinnebys Orion

1 x 30,00 kr = 30,00 kr.
Totalt: 30,00 kr.
Rättningskod: MGV QTH XMM

V75
GUBBSs andelsspel
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 5 103,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 4, 8, 11, 12 (5, 10)
2: 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 12 (8, 1)
3: 1, 5, 8 (2, 4)
4: 1, 4, 5, 6, 8, 10, 11, 13, 14 (2, 15)
7: 1, 3, 4, 7, 10, 12, 14 (8, 13)

6x9x3x9x1x1x7 = 10206 rader.
10206 x 1 x 0,50 kr = 5 103,00 kr.
Totalt: 5 103,00 kr.
Min kostnad: 5 103,00 kr x 5/21 = 1 215,00 kr
Rättningskod: DMS TTG WMF
eklonov är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 20:09   #245

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 962
Standard

V75
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 11, 12 (1, 8)
4: 11 Joyful Trix (2, 10)
5: 1, 2, 4, 5, 11 (10, 3)
6: 2, 3, 4 (7, 5)
7: 1, 4, 7, 10, 13 (8, 12)

4x1x2x1x5x3x5 = 600 rader.
600 x 1 x 0,50 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
Rättningskod: GMX VTM TMM

Besviken över min rad när jag ändå missa 2 lopp med 5 hästar. :(
makro123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-20, 20:09   #246

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eklonov Visa inlägg
Hade feeling för den på hemmaplan , trist att man åkte på spikarna

VINNARE
Inlämnat: 2021-03-20, 16:11
Mantorp Lopp 5
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 30,00 kr
Vadet gäller startnummer

2 Grinnebys Orion

1 x 30,00 kr = 30,00 kr.
Totalt: 30,00 kr.
Rättningskod: MGV QTH XMM

V75
GUBBSs andelsspel
Mantorp
Lördag 2021-03-20
Kostnad: 5 103,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 4, 8, 11, 12 (5, 10)
2: 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 12 (8, 1)
3: 1, 5, 8 (2, 4)
4: 1, 4, 5, 6, 8, 10, 11, 13, 14 (2, 15)
7: 1, 3, 4, 7, 10, 12, 14 (8, 13)

6x9x3x9x1x1x7 = 10206 rader.
10206 x 1 x 0,50 kr = 5 103,00 kr.
Totalt: 5 103,00 kr.
Min kostnad: 5 103,00 kr x 5/21 = 1 215,00 kr
Rättningskod: DMS TTG WMF
Grinnesby jämn o säker. Tackade för snäll resa. Lite tur att Andre går ut i 2u annars så har nog den chans från rygg ledaren. Du ska dock inte be om ursäkt för det. Bry sig inte kontot om.

Snyggt lir
Gammal 2021-03-20, 20:36   #247

eklonovs avatar

Sharp$: 3453
Standard

Citat:
Grinnesby jämn o säker. Tackade för snäll resa. Lite tur att Andre går ut i 2u annars så har nog den chans från rygg ledaren. Du ska dock inte be om ursäkt för det. Bry sig inte kontot om.

Snyggt lir

Tackar Rikard körde fint , trist bara på V7 då Suarez och Örjan i 4e var bra spikat också men det är lätt att va efterklok .

Nya tag på lördag , har jag samma feeling för en 60 oddsare så skall jag lägga ut den innan .
Liisa (+5)
eklonov är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-21, 07:01   #248

Standard

Citat:
En liten armbåge kan det nog ha delats ut, men jag är seriös när jag säger vad folk tänker på när de garderar Heavy Sound i dag. Finns säkert någon bra anledning men de jag läst här har mest varit skrattretande...

Min spik i andra till 4% var inte alls bra men det var ju en chansning... och i första hoppades jag att Herkules skulle stå till mål. Det handlar ju om att gå plus på travet, min form är som Goops ungefär just nu. Men spikarna har jag klart plus på, sen ska resten också trilla in... men jag vågar ju lämna favoriter utanför och ibland framstår jag som dåre då, ibland blir det lyckat... sämsta vinnaren nyss och där var inte favoriten med. Digital Summit är inte heller med, tack vare spik på Heavy Sound!
Det är hysteriskt roligt att du nämner att det handlar om att gå plus på travet när du har sämre återbetalning än triss och nyligen betalade 60% av ditt system på lottade nummer. Du säger också att ibland blir det lyckat för dig, ge mig ett exempel på v64/v75 eller v86 de senaste tre åren då det blivit lyckat för dig... Jag tror du ska börja med keno istället.
Ace (+10)
Gammal 2021-03-21, 08:30   #249

Sharp$: 132
Standard

Amiral (V75-7) har inte sett så fin ut i travet senast på sista långsidan på väldigt länge. Han har en kapacitet som är oerhörd och han har lungor som ingen annan häst på gården. Men vi har inte fått honom att fungera i travet och det bor något annat i honom än vad han har visat. Funkar han som senast och travar och har tagit loppet på ett bra sätt då kan han vara hur bra som helst. Men faller han tillbaka ett hack då är han Amiral igen som tidigare. Men jag hoppas att han är den nya som han är i träningen. Barfota bak, säger Redén.
Kosmos_Kid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-21, 11:13   #250

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4403
Standard

Mer patetiskt när man efter loppen sitter och slår sig på bröstet över sina hästar som självklart vann o undrar varför folk gadda.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-21, 13:02   #251

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg

Mer patetiskt när man efter loppen sitter och slår sig på bröstet över sina hästar som självklart vann o undrar varför folk gadda.
Tycker jag var rätt tydlig innan loppet... men folk här läser ju Bibeln som fan själv!

Gammal 2021-03-21, 13:09   #252

Standard

Citat:
Det är hysteriskt roligt att du nämner att det handlar om att gå plus på travet när du har sämre återbetalning än triss och nyligen betalade 60% av ditt system på lottade nummer. Du säger också att ibland blir det lyckat för dig, ge mig ett exempel på v64/v75 eller v86 de senaste tre åren då det blivit lyckat för dig... Jag tror du ska börja med keno istället.
Jag säger som dig. Alla mina miljonvinster ligger dessvärre på en dator jag har i Thailand, så kan dessvärre inte komma åt dessa nu och visa...

Men jag är djupt intresserad av hur mycket tid du lägger på att följa mig. Tror nästan du ensam hade kunnat dra in sponsorintäkter likt en fulltidslön till mig om jag börjat streama lite igen.

Jag ser inget fel i att varken lotta fram hästar eller strecka nedifrån strecklistan i lopp där jag bedömer det som att det kan sluta lite hur som helst!

Jagar du miljoner vinner man inte varje vecka men det kanske du kommer lära dig efter dina 30 vinster ala 2 000 kronor. Vad gäller streckspel så kan du ha sådan oflyt att inte ens 50 år räcker för att gå plus ifall du snittar en insats på runt 1000-1500 kronor per lördag. Men sannolikhet är nog inte den vassaste kniven hos dig. Det är att titta på det som skett och tro att framtiden kommer se likadan ut.

Många system i helgen åkte på Digital Summit som spik. Fanns den med på fyra hästar hos mig? Nej! Vem tror du kommer vinna miljonerna först? Jag är medveten om att ta förluster på det sätt jag spelar, men det finns ju de som aldrig lämnar en favorit utanför systemet, det finns t o m de på sidan här som aldrig har en lucka i strecklistan uppifrån! OMG!

Det finns de som är rädda för att förlora - de kommer aldrig heller vinna. Lär dig förlora så kanske även du lär dig vinna!

Nej, tror det är dags att packa ihop och lämna sidan helt. Den tillför endast negativ energi till mig och det finns det redan gott om på planeten. Win-win skulle jag gissa!

Gammal 2021-03-21, 14:18   #253

Standard

Citat:
Jag säger som dig. Alla mina miljonvinster ligger dessvärre på en dator jag har i Thailand, så kan dessvärre inte komma åt dessa nu och visa...

Men jag är djupt intresserad av hur mycket tid du lägger på att följa mig. Tror nästan du ensam hade kunnat dra in sponsorintäkter likt en fulltidslön till mig om jag börjat streama lite igen.

Jag ser inget fel i att varken lotta fram hästar eller strecka nedifrån strecklistan i lopp där jag bedömer det som att det kan sluta lite hur som helst!

Jagar du miljoner vinner man inte varje vecka men det kanske du kommer lära dig efter dina 30 vinster ala 2 000 kronor. Vad gäller streckspel så kan du ha sådan oflyt att inte ens 50 år räcker för att gå plus ifall du snittar en insats på runt 1000-1500 kronor per lördag. Men sannolikhet är nog inte den vassaste kniven hos dig. Det är att titta på det som skett och tro att framtiden kommer se likadan ut.

Många system i helgen åkte på Digital Summit som spik. Fanns den med på fyra hästar hos mig? Nej! Vem tror du kommer vinna miljonerna först? Jag är medveten om att ta förluster på det sätt jag spelar, men det finns ju de som aldrig lämnar en favorit utanför systemet, det finns t o m de på sidan här som aldrig har en lucka i strecklistan uppifrån! OMG!

Det finns de som är rädda för att förlora - de kommer aldrig heller vinna. Lär dig förlora så kanske även du lär dig vinna!

Nej, tror det är dags att packa ihop och lämna sidan helt. Den tillför endast negativ energi till mig och det finns det redan gott om på planeten. Win-win skulle jag gissa!
Man kan väl inte med den bästa vilja i världen påstå att du ens försökte svara på när du EN gång har lyckats med dina system de senaste tre åren. Eftersom du själv nyss påstod att du ibland lyckas bra så undrar jag helt enkelt bara när detta i så fall skulle ha skett? EN rättninngskod räcker! Istället försöker du insinuera att jag skulle ha hittat på mina vinster och att jag skulle vara en favoritspelare och vara rädd för att förlora. Jag älskar att spela med skrällar, men det ska vara skrällar som har chans att vinna. Ottilia Fri, Incredible wine och Dulche de Leche är tre jag kommer på ur minnet som jag tipsat om bara i år och som varit mycket lågt streckade, seger för de två första och målfototorsk för den sistnämnda.

Jag har postat många vinster här tidigare, den största på över en kvarts mille och tycker inte jag har något att bevisa. Jag lovar dock att posta mina tio största vinster så fort jag får tillgång till min gamla laptop. Men jag förstår att måste försöka lyfta fokus från dina egna tillkortakommanden och försöka projicera dessa på andra, hur skulle du annars kunna fortsätta sälja andelar?

Problemet jag har med dig är att du är helt talanglös, spelar bort andras pengar (det närmar sig i stormfart 6-siffrigt av sharpsmedlemmarnas pengar som du torskat), och hela tiden försöker påskina hur duktig du är. Som att du vore påläst och har koll på detta. För mig är du som en telefonförsäljare som säljer skräp när du gör reklam för dina andelar. Hur läser du på egentligen? Har du någon gång gått in och kikat på minst fem starter på samtliga startande i ett lopp i lopparkivet?

PS. Jag är bara 81000 plus sedan jag började spela igen i höstas, tycker inte jag har haft det verkliga flytet när det verkligen gällt stora pengar men när det flytet väl infinner sig så brukar det dra iväg snabbt på plussidan. Så att säga att jag bara spelar för att vinna 2000 är ytterligare en lögn från dig.

http://www.bilddump.se/bilder/202103...08.140.172.png
Ace (+10)
Gammal 2021-03-21, 14:38   #254

Standard

Citat:
Jag älskar att spela med skrällar, men det ska vara skrällar som har chans att vinna.[/url]
Tycker det sammanfattar din logik rätt bra. Du och Jens Sjödén sitter väl i samma spelarfack! Han tror ju också att det finns skrällar som inte kan vinna...

Senast nu var väl i går som de flesta var överens om att var det någon i första V75 som inte kunde vinna var det ju nr 2... men tydligen var den inte chanslös efter att de gått i mål!

Gammal 2021-03-21, 14:40   #255

Standard

Citat:
Man kan väl inte med den bästa vilja i världen påstå att du ens försökte svara på när du EN gång har lyckats med dina system de senaste tre åren. Eftersom du själv nyss påstod att du ibland lyckas bra så undrar jag helt enkelt bara när detta i så fall skulle ha skett? EN rättninngskod räcker! Istället försöker du insinuera att jag skulle ha hittat på mina vinster och att jag skulle vara en favoritspelare och vara rädd för att förlora. Jag älskar att spela med skrällar, men det ska vara skrällar som har chans att vinna. Ottilia Fri, Incredible wine och Dulche de Leche är tre jag kommer på ur minnet som jag tipsat om bara i år och som varit mycket lågt streckade, seger för de två första och målfototorsk för den sistnämnda.

Jag har postat många vinster här tidigare, den största på över en kvarts mille och tycker inte jag har något att bevisa. Jag lovar dock att posta mina tio största vinster så fort jag får tillgång till min gamla laptop. Men jag förstår att måste försöka lyfta fokus från dina egna tillkortakommanden och försöka projicera dessa på andra, hur skulle du annars kunna fortsätta sälja andelar?

Problemet jag har med dig är att du är helt talanglös, spelar bort andras pengar (det närmar sig i stormfart 6-siffrigt av sharpsmedlemmarnas pengar som du torskat), och hela tiden försöker påskina hur duktig du är. Som att du vore påläst och har koll på detta. För mig är du som en telefonförsäljare som säljer skräp när du gör reklam för dina andelar. Hur läser du på egentligen? Har du någon gång gått in och kikat på minst fem starter på samtliga startande i ett lopp i lopparkivet?

PS. Jag är bara 81000 plus sedan jag började spela igen i höstas, tycker inte jag har haft det verkliga flytet när det verkligen gällt stora pengar men när det flytet väl infinner sig så brukar det dra iväg snabbt på plussidan. Så att säga att jag bara spelar för att vinna 2000 är ytterligare en lögn från dig.

Och till skillnad från dig så skiter jag faktiskt fullständigt i dig, dina vinster och ditt liv i övrigt! Framgick inte det ber jag om ursäkt.

Gammal 2021-03-21, 15:34   #256

Standard

Citat:
Tycker det sammanfattar din logik rätt bra. Du och Jens Sjödén sitter väl i samma spelarfack! Han tror ju också att det finns skrällar som inte kan vinna...
Så korkat att det inte ens går att besvara...

Citat:
Och till skillnad från dig så skiter jag faktiskt fullständigt i dig, dina vinster och ditt liv i övrigt! Framgick inte det ber jag om ursäkt.
Bra, sluta bara med dina lögner om att du ibland lyckats bra och att du läst på och har koll för att sälja andelar. Inte ens ett exempel på när du lyckats kunde du skaka fram. Du borde posta dina tidigare resultat i dina andelstrådar så folk vet vad de köper in sig på. Helt ok att kasta bort sina egna pengar men att göra med andras tycker iaf jag att man inte ska göra. När du ska sluta göra andelar? Vart går gränsen för hur mycket du ska spela bort för andra? En miljon?
Gammal 2021-03-21, 15:39   #257

Kgrhs avatar

Standard

Noterar att det nu varit urartade V75-trådar två veckor i rad. Personangrepp, spam och ointressanta kommentarer om huruvida man är duktig spelare eller ej. Tror att det tyvärr gör att färre användare som är intresserade av seriös diskussion vill dela med sig av tips här. Hur resonerar moderatorerna?
Bullo (+10), SO (+20), Ace (+10)
Gammal 2021-03-21, 15:40   #258
Banned

Standard

Citat:
Noterar att det nu varit urartade V75-trådar två veckor i rad. Personangrepp, spam och ointressanta kommentarer om huruvida man är duktig spelare eller ej. Tror att det tyvärr gör att färre användare som är intresserade av seriös diskussion vill dela med sig av tips här. Hur resonerar moderatorerna?
Tycker det ballade ur mer nu än förra.
Gammal 2021-03-21, 16:16   #259
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Det är en balansgång att börja strypa i, vad vi i bästa fall kan kalla, diskussioner mellan två användare.
Samtidigt vill vi ha högt i tak här inne. Vi brukar i första hand vädja till inblandade att hålla en god ton. Rena personangrepp brukar vi beivra.

I ovanstående fall så är det en ganska animerad ton, men än så länge är det ju inom "lagens råmärken".

Gotland (+10), Fulsprit (+25)
Gammal 2021-03-21, 16:29   #260

Standard

Citat:
Håller helt med dig.
Moderatorerna eller ledningen har i alla fall sparkat den ene kombattanten som tidigare kallade sig "Super Moderator" och nu har endast Skaegget den titeln. Det jobbiga är att den som fick sparken inte fattat, att han/hon bör lämna forumet även om han/hon skrev det för en stund sedan.
Ace (+10)
Gammal 2021-03-21, 16:39   #261

Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2021-03-21, 16:39
Örebro
Söndag 2021-03-21
Start: 16:48
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 8
2: 2 Mellby Ivy

2 x 100,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: LFZ RTB NMV
Gammal 2021-03-21, 17:17   #262
SO

SOs avatar

Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Håller helt med dig.
Moderatorerna eller ledningen har i alla fall sparkat den ene kombattanten som tidigare kallade sig "Super Moderator" och nu har endast Skaegget den titeln. Det jobbiga är att den som fick sparken inte fattat, att han/hon bör lämna forumet även om han/hon skrev det för en stund sedan.
Det hela visar bara på att folk inte mår bra och tydligen måste avreagera sig. Det är Rimfrosts uppträdande och påhopp som gjorde att jag då bestämde mig för att sluta med inlägg och analyser utan nöja mig med att bara visa nåt system ibland och att jag "fortfarande lever" En världens bagatell gjorde att "folk" exploderade!
mackpeter (+20), Ace (+10)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-21, 17:25   #263
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Det är svårt för oss att vara här 24-7, och bevaka allt som händer.
Jag vill dock påpeka att det är fullt möjligt för varje medlem att höra av sig till den det berör och be denne att tagga ned eller "lägga av för h-e".

F.ö. ska Örjan ut med Phoenix Photo mot 3 (tre) Kolgijnis i Bronsfinalen nästa lördag

Gammal 2021-03-21, 18:44   #264

hakan11241s avatar

Sharp$: 3855
Standard

Spelar ingen roll vad den möter, jag och spelkamraten tog i hand på att spika oavsett spår och motstånd i finalen!
hakan11241 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-21, 19:30   #265
Ace

Sharp$: 5849
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost:

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost:

Hmm..
travanalys (+50)
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-21, 22:01   #266
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6247
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skaegget Visa inlägg
Det är svårt för oss att vara här 24-7, och bevaka allt som händer.
Jag vill dock påpeka att det är fullt möjligt för varje medlem att höra av sig till den det berör och be denne att tagga ned eller "lägga av för h-e".
Precis så!

Lyfter även upp möjligheten att anmäla inlägg. Det gör det lättare för oss att se allt som händer över hela forumet.

Använd gärna den när det behövs!

Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-22, 00:13   #267

Standard

Citat:

Inte för att vara den eller att jag misstror dig, men varför behöver du din gamla laptop för att påvisa gamla vinster - det är ju inte Bitcoins vi pratar om. Alla vinster finns ju på ditt ATG-konto, eller spelar du från något annat land och från andra plattformar.

Keep up the good work!

Gammal 2021-03-22, 04:50   #268

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Inte för att vara den eller att jag misstror dig, men varför behöver du din gamla laptop för att påvisa gamla vinster - det är ju inte Bitcoins vi pratar om. Alla vinster finns ju på ditt ATG-konto, eller spelar du från något annat land och från andra plattformar.

Keep up the good work!

Går det på något sätt att gå tillbaka mer än ett år på ATG? Mina största vinster är från 2012-2018, efter det har jag dragit ner ordentligt. Åkte tillbaka till Sverige i början av förra året och skulle mer eller mindre avsluta allt här, men blev fast i och med corona. Filippinerna har haft en av de hårdaste restriktionerna i världen så har varit omöjligt att ta sig tillbaka efter det.
Fulsprit (+10)
Gammal 2021-03-22, 09:29   #269
Administrator

Standard

Citat:
Går det på något sätt att gå tillbaka mer än ett år på ATG? Mina största vinster är från 2012-2018, efter det har jag dragit ner ordentligt. Åkte tillbaka till Sverige i början av förra året och skulle mer eller mindre avsluta allt här, men blev fast i och med corona. Filippinerna har haft en av de hårdaste restriktionerna i världen så har varit omöjligt att ta sig tillbaka efter det.
För min del spelar det ingen större roll om man kan ladda upp en rad gamla kvitton. Visst kan en rättningskod vara intressant i efterhand någon gång i fall där något troll idogt efter varje lopp försöker hävda att man sätter alla sina galna vinnarspel och genom detta försöker påskina sin egen excellens.

Men det är ju inte fallet här.

Min uppfattning är att du är en av de som levererat flera riktigt härliga vinnare på förhand vid ett flertal tillfällen bara under de senaste månaderna. Något åtminstone jag (och många med mig) uppskattar!

Så fortsätt med det och strunta i att jaga de där gamla kvittona.

Basse (+10), Bullo (+10), travanalys (+10)
Gammal 2021-03-22, 14:11   #270

Reg.datum: sep 2019
Sharp$: 614
Standard

Citat:
Jag älskar att spela med skrällar, men det ska vara skrällar som har chans att vinna.
Får jag spela lite chanslösa skrällar hos dig framöver?
DrMarre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-22, 15:30   #271

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrMarre Visa inlägg
Får jag spela lite chanslösa skrällar hos dig framöver?
Absolut! Om jag är ordentligt påläst och bedömer hästen som chanslös får du gärna spela hos mig. Om du t.ex. kollar på den långa analys jag skrev till ett lopp den andra mars hade du gärna fått spela någon av mina d-hästar.

Vad jag menar med att jag gärna spelar skrällar som har chans att vinna är att bara för att två olika hästar har samma streckprocent innebär det inte att de har samma chans att vinna. Jag letar skrällar som är bra mycket bättre än sin spelprocent istället för de som är sämre än sin spelprocent. Förstår inte ens hur det kan bli en diskussion kring detta, trodde det var en självklarhet för de flesta...
Bullo (+10), Basse (+10)
Gammal 2021-03-22, 21:38   #272

Melanders avatar

Sharp$: 4834
Standard

Hej då!

Senast redigerad av Gotland den 2021-03-22 klockan 22:06. Anledning: Borttag av citerad text
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-22, 22:06   #273
Administrator

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Hej då!
Använd rapporteringsfunktionen tack.

Gammal 2021-03-22, 22:21   #274

Melanders avatar

Sharp$: 4834
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Använd rapporteringsfunktionen tack.

Okey.Förlåt!
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara