Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal idag, 01:28   #226

Reg.datum: apr 2018
Sharp$: 2177
Standard

Lugn i stormarna här nu, Skog och Strappa!

1. Det är möjligt, troligt, på gränsen till sannolikt, whatever att mitt "program" fullständigt spårar ur dessa omgångar. -Använd någonting annat om det inte går att lita på programmet. Ni behöver liksom inte jämföra alla förekommande program.

2. Programmet beräknar utdelningar baserat på hur mycket pengar som ligger i de olika potterna. Dessa data hämtas från ATG och kallas av ATG för "payouts" {8,7,6,5}. Innan spelstopp är spelet "bettable" hos ATG för att ändras till "results" när spelet är avgjort. Då ändras och fastställs också siffrorna i payouts.

I dessa "payouts" tycks ATG ta "hänsyn" till eventuell jackpott. Siffrorna stämmer sällan helt överens med det slutliga resultatet (verklig omsättning-spelavdrag/pottfördelning). "bettable" vs "results". Det är mycket möjligt att BaraTrav gör bättre uppskattningar än ATG och att siffrorna därför stämmer bättre med BT.

Lugna ner er lita granna, det är liksom inte vetenskap att räkna ut detta. Vanlig hederlig högstadiematematik (allmän kurs) räcker men ni höjer det till någonting det inte är. Förvänta er inte ett extra insatt Nobelpris i ämnet.

Gör ni marknadsundersökningar innan ni handlar mjölk också?

-Bosse

Senast redigerad av BosseEk den idag klockan 01:31.
BosseEk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 01:41   #227

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 65
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BosseEk Visa inlägg

1. Det är möjligt, troligt, på gränsen till sannolikt, whatever att mitt "program" fullständigt spårar ur dessa omgångar. -Använd någonting annat om det inte går att lita på programmet. Ni behöver liksom inte jämföra alla förekommande program.

2. Programmet beräknar utdelningar baserat på hur mycket pengar som ligger i de olika potterna. Dessa data hämtas från ATG och kallas av ATG för "payouts" {8,7,6,5}. Innan spelstopp är spelet "bettable" hos ATG för att ändras till "results" när spelet är avgjort. Då ändras och fastställs också siffrorna i payouts.

I dessa "payouts" tycks ATG ta "hänsyn" till eventuell jackpott. Siffrorna stämmer sällan helt överens med det slutliga resultatet (verklig omsättning-spelavdrag/pottfördelning). "bettable" vs "results". Det är mycket möjligt att BaraTrav gör bättre uppskattningar än ATG och att siffrorna därför stämmer bättre med BT.

Lugna ner er lita granna, det är liksom inte vetenskap att räkna ut detta. Vanlig hederlig högstadiematematik (allmän kurs) räcker men ni höjer det till någonting det inte är. Förvänta er inte ett extra insatt Nobelpris i ämnet.

-Bosse
Jag är beredd att begrava stridsyxor och gå sova. Blir bara lite fundersam när jag noterade att ditt program räknade för högt innan spelstopp och för lågt efter. Men det har du ju givit en förklaring till.

Strappa hade väl eventuellt några föklaringar men trots att jag frågade upprepade tillfällen vad de bättre programmen kom fram till för siffror fick jag svar på frågor ingen hade ställt. Klart jag blir gramse. Det kanske inte är strappas fel, eventuellt går det inte att få fram beräknad utdelning i efterhand med BT?
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 02:01   #228

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1557
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BosseEk Visa inlägg

-Bosse
Nope. BT gör inte bättre beräkningar. Ditt program räknar ( såklart? ) exakt likadant. BT har dock lite mer användarvänlig hantering av just manuell inmatning av pottstorlekarna. Där är det enda man ändrar på antingen omsättningen ( och får allarättspotten framräknad ) eller allarättspotten ( och får omsättningen framräknad ). Övriga pottstorlekar går bara att ändra genom att ändra omsättningen.

Observera att jag inte är otacksam för publikationen av programmet. Inte heller menar jag att det skulle vara minsta lilla fel på formlerna bakom siffrorna. Enda poängen är att tydliggöra den brist som de flesta vanligtvis missar.

ATGs visade allarättspottstorlek i payouts är systematiskt underskattad eftersom den inte visar något annat än nuvärdet och den underskattningen försvinner inte förrän spelstopp passerat. Beroende på var man hämtar sin ATG-data ( AIS eller calendar i racinginfo ) så finns det med en property för estimatedJackpot med ATGs kommunicerade JP-siffra. Just dag underskattade även ATG den slutliga allarättspotten ovanligt mycket. Men det hade ändå gett en mer korrekt bedömning av omsättning+potternas slutliga storlek än att ta nu-värdet med 23 minuter kvar till spelstopp.

När du tar nu-värdet i en JP-omgång så är det 100% klart att allarättspottens storlek överskattas i förhållande till det slutliga antalet inlämnade rader.

Nåja. Matematiken är såklart absolut inget märkvärdigt. Men att random nionde-klassare reder ut binominalfördelningen för 3-felsformeln säger jag lill-tvek på.

Att nu-värdet inte är vettigt att använda 23 minuter innan spelstopp i en JP-pmgång är precis lika omärkvärdigt. Om man räknar ut ungefärlig slutlig omsättning från ATGs kommunicerade belopp till "en ensam vinnare" ( ej nuvärdet i allarättspotten! ) så minimerar man det systematiska felet från överskattningen extrapengarnas inverkan på allarätttsutdelningen.

Man minskar det kända felet. Inget extra fel propageras.
Gammal idag, 02:11   #229

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Jag är beredd att begrava stridsyxor och gå sova. Blir bara lite fundersam när jag noterade att ditt program räknade för högt innan spelstopp och för lågt efter. Men det har du ju givit en förklaring till.

Strappa hade väl eventuellt några föklaringar men trots att jag frågade upprepade tillfällen vad de bättre programmen kom fram till för siffror fick jag svar på frågor ingen hade ställt. Klart jag blir gramse. Det kanske inte är strappas fel, eventuellt går det inte att få fram beräknad utdelning i efterhand med BT?
Går det att missförstå att efterhandssiffrorna är identiska? Hint: Det går varken att "vinna" eller göra mig upprörd genom medvetna missförstånd. Jag har inga andra efterhandssiffror att redovisa helt enkelt. Eftersom formlerna och siffrorna är de samma blir det samma siffror. Om jag givit sken att det skulle vara annorlunda så ber jag om ursäkt för det med. 5r-misstaget har jag redan bett om ursäkt för. Är detta ett ok svar på dina upprepade frågor?

Förtydligande:

Det är förhandssiffran för förväntad allarättsutdelning som blir annorlunda. Inget annat. I ditt fall nämnde du att du tog speldata 15:47 och det gör att allarättsutdelningen överskattas. Om du hade "lurat" programmet med att välja 45M för allarättspotten och även handräknat fram omsättning+sidovinstpottstorlekar så hade Bosses program ( och BaraTrav ) inte alls överskattad allarättsutdelningen lika mycket. Eftersom det alltid är fel åt det hållet blir felet mindre när man hjälper till och uppskattar den slutliga omsättningen. Felet för allarättsuppskattningen blir alltid större när man använder nu-värdet innan spelstopp i JP-omgångar.

God natt mina vänner.
Gammal idag, 10:35   #230

BrakZens avatar

Reg.datum: jan 2019
Sharp$: 619
Standard

Citat:
Vad uppskattade Joker och Bara Trav utdelningen 8,7,6 och 5 rätt till?
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Går det att missförstå att efterhandssiffrorna är identiska? Hint: Det går varken att "vinna" eller göra mig upprörd genom medvetna missförstånd. Jag har inga andra efterhandssiffror att redovisa helt enkelt. Eftersom formlerna och siffrorna är de samma blir det samma siffror. Om jag givit sken att det skulle vara annorlunda så ber jag om ursäkt för det med. 5r-misstaget har jag redan bett om ursäkt för. Är detta ett ok svar på dina upprepade frågor?
God natt mina vänner.
Helt identiska siffror blir det väl inte men väldigt nära, fast det visste du redan kl 18.07 Strappa

Bosse, välkommen tillbaka jag har ställt en fråga till dig i systemtråden https://www.sharps.se/forums/842681-post3644.html
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 12:55   #231

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 65
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BrakZen Visa inlägg
Helt identiska siffror blir det väl inte men väldigt nära, fast det visste du redan kl 18.07 Strappa

Bosse, välkommen tillbaka jag har ställt en fråga till dig i systemtråden https://www.sharps.se/forums/842681-post3644.html

Frågan är väl egentligen redan utredd men tack för siffrorna brakzen och tack för att du förstod frågan:
Citat:
Vad uppskattade Joker och Bara Trav utdelningen 8,7,6 och 5 rätt till?
Frågan är tydligen lätt att missförstå. "Omedvetet" dessutom ...?

Jag tyckte mig sträcka ut en hand och begrava stridsyxan.
Taktiken att hävda att opponenten medvetet missförstår, hävda att man redan svarat och därigenom undvika ett svar är ytterligare en känd spindoktortaktik, Evasion.

Kanske hade det varit bättre om han lagt upp bilden här själv när det nu visar sig att han faktiskt kände till uppgifterna. Man kan ju undra varför han inte gjorde det?

Tydligt är att det inte går att lita på Mister eller hans "beräkningar", det är ju inte riktigt identiska siffror ifall man nu skall bråka om det. Slut i sak från min sida!

Nu väntar vi på V75's återuppståndelse.
V85 lär vara en succe enl ATG. Omsättningen motsvarar V75 om man vill lägger in lite speciella förutsättningar i beräkningen. Jaja det går att hitta argument om man vill, frågan är om någon tror på dessa argument.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 13:20   #232

Standard

Citat:
Frågan är väl egentligen redan utredd men tack för siffrorna brakzen och tack för att du förstod frågan:
Frågan är tydligen lätt att missförstå. "Omedvetet" dessutom ...?

Jag tyckte mig sträcka ut en hand och begrava stridsyxan.
Taktiken att hävda att opponenten medvetet missförstår, hävda att man redan svarat och därigenom undvika ett svar är ytterligare en känd spindoktortaktik, Evasion.

Kanske hade det varit bättre om han lagt upp bilden här själv när det nu visar sig att han faktiskt kände till uppgifterna. Man kan ju undra varför han inte gjorde det?

Tydligt är att det inte går att lita på Mister eller hans "beräkningar", det är ju inte riktigt identiska siffror ifall man nu skall bråka om det. Slut i sak från min sida!

Nu väntar vi på V75's återuppståndelse.
V85 lär vara en succe enl ATG. Omsättningen motsvarar V75 om man vill lägger in lite speciella förutsättningar i beräkningen. Jaja det går att hitta argument om man vill, frågan är om någon tror på dessa argument.

Har redan svarst på exakt varför. Jag gjorde misstaget att ta siffrorna ur huvudet och det blev tvärfel för 5r-utd.

Hur många ggr ska jag behöva sktiva det för att du ska förstå mitt misstag som jag dessutom genuint bett om ursäkt för?

td